Om nog de telefoontjes van voornamelijk moeder en schoonmoeder te kunnen ontvangen hebben we nog een ‘vast’ nummer via CheapConnect. (Tot zo ver is het in-topic, ik weet niet of dit voor de rest de goede plek is, maar verwacht hier wel enige ervaring, of moet dit ergens anders heen, dan waar?)
Tot op heden hadden we daar een Fritz Fon MT-F uit 2011 voor en nog een FritzBox 7490. De FritzBox wordt alleen nog voor de telefoon gebruikt, alle andere netwerktaken zijn ondertussen overgenomen door ander spul.
De Fritz Fon MT-F heeft het nu helaas de geest gegeven, en ik dacht hier een mooi einde voor ons vaste nummer te vinden, maar mijn vrouw wil toch nog zo bereikbaar blijven voor de moeders.
Wat is nu een handige vervanging van de Fritz Fon (en de Fritz Box, de Fritzbox is relatief groot in de woonkamer en zou dus best weg mogen.).
We willen een aparte telefoon hiervoor, dus niet een app op onze iphones hiervoor installeren.
Ik zou verwachten dat er een mogelijkheid van alleen een basis/laadstation en handset moet bestaan, maar kan dit niet echt vinden.
Vaak zie ik dan een apart basisstation, zoals deze:
https://www.amazon.nl/Cor...set+go%2Caps%2C71&sr=8-11
Een nieuwe Fritz Fon kan natuurlijk ook. Maar dan moet de FritzBox blijven.
Kan ik dan ook elke dect handset aan de fritzbox koppelen? Een willekeurige gigaset van 3 of 4 tientjes?
Vraag is eigenlijk, wat is nu het verstandigste om te doen zodat we op ons CheapConnect nummer bereikbaar blijven met de volgende eisen?
- apart fysiek apparaat, geen app op onze smartphones.
- draadloos (dect, wifi) (eventueel basisstation kan wel bekabeld)
- liefst zo min mogelijk apparaten. Fritzbox weg…?
- wit apparaat i.p.v. de huidige zwarte is een pre.
- max ongeveer €100