Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is het iemand anders wel gelukt om een Vodafone nummer door te schakelen naar een CheapConnect nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
@ocn Wat is er anders aan een cheapconnect nummer dan een doorschakeling naar elk ander nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:37:
@ocn Wat is er anders aan een cheapconnect nummer dan een doorschakeling naar elk ander nummer?
Geen idee, ik krijg het niet doorgeschakeld :F nummer is nu gwn niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben al jaren CheapConnect gebruiker privé.
Nu zoek ik voor een relatie een Voip dienst die bestaat uit een nummer om in te bellen. Simpel en via CC zo geregeld.
Alleen, er moet wel de mogelijkheid zijn om een wachtrij in te stellen.
Kijkend op de site van CC zie ik dat niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Welk pad moet je bewandelen als CC, of vergelijkbare diensten dit niet aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@mandje Wachtrijen, keuzemenu's e.d. worden door een centrale geregeld. Je zult een provider moeten zoeken die in de cloud een centrale host en niet alleen het voipnummer. Of je moet zelf een centrale (zoals bijv. Asterisk) op een servertje instaleren en het naar wens inrichten.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 15-01-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
@jongetje Dank voor het meedenken en advies. Ik heb de opties bekeken. Ook bijvoorbeeld of Voip apps, Jitse e.d. mogelijk een queu zouden kunnen voorzien. Nee. Niet zonder een complete Voip-centrale dienst abonnement te nemen.
Conclusie: wat nodig is voor een wachtrij, is overkill voor deze situatie.

Gaat nl. om deelnemers die vooraf een Zoom webinar tech problemen hebben, en dan in kunnen bellen op door relatie verstrekt support nummer, om via voice probleem te behandelen.

Wat ik nu uiteindelijk heb bedacht is een de-facto wachtrij.
Deelnemers mogen bij probleem alleen een sms sturen, met korte omschrijving probleem, naar verstrekt 06 support nummer. Dan heeft support een lijstje van ingekomen cases, met alle individuele nummers apart, om stuk voor stuk terug te bellen en te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
ik vroeg me af wat mensen hun ervaring is qua hoe snel ze reageren
je kunt ze op geen enkele andere manier benaderen dan per email.

heb de indruk dat als er geld kan worden verdiend dat men snel reageert maar in andere gevallen dit niet het geval is en als je snel een reactie nodig hebt dan is dat een probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Maxwp schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:05:
ik vroeg me af wat mensen hun ervaring is qua hoe snel ze reageren
je kunt ze op geen enkele andere manier benaderen dan per email.

heb de indruk dat als er geld kan worden verdiend dat men snel reageert maar in andere gevallen dit niet het geval is en als je snel een reactie nodig hebt dan is dat een probleem
Wij proberen overdag binnen een uurtje te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik ben een complete leek op het gebied van VOIP, waarbij ik op basis van "vrije modem keuze" een brainfart had dat je bij een alles-in-een pakket mogelijkerwijs de VOIP gegevens kunt ontvangen ondanks gebruik van het standaard modem. Maar één zoekopdracht later bleek dat bellen via de ISP ontzettend duur is, en bv CheapConnect een vele malen goedkoper alternatief is.
Wat ik echter nog niet goed snap, en ik zijdelings op de website van CheapConnect zag en ook hier semi langs komt is hoe dit nu precies werkt met inkomende vs uitgaande gesprekken. Dit lijkt een gesplitst proces te zijn waarbij het ook mogelijk is om twee verschillende aanbieders te gebruiken. Het lijkt mij vervolgens evident dat de aanbieder die je gebruikt voor de inkomende gesprekken ook in "bezit" is van het telefoonnummer, immers zal het nummer via die partij gerouteerd moeten worden. Maar hoe zit dat dan met uitgaande gesprekken? Betekent dat dan dat uitgaande gesprekken via een willekeurig nummer van de aanbieder verlopen? Of bevat het uitgaande gesprek dan alsnog het eigen telefoonnummer? Wat dus zou betekenen dat er ook mogelijkheden tot spoofing zijn waarbij Pietje belt met het nummer van Klaasje, omdat bv de aanbieder niet correct heeft geverifieerd of Pietje eigenaar is van dat telefoonnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@RobertMe Dat spoofing kan idd, dat doen de criminelen die zeggen namens de bank bellen en het nummer van de bank meesturen.

Maar je kunt in theorie oneindig aantal voip providers nemen voor elk nummer een andere. Bij de meeste moet je je telefoonnummer verifiëren zodat je deze kunt meesturen. Anders bel je anoniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
jongetje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:44:
@RobertMe Dat spoofing kan idd, dat doen de criminelen die zeggen namens de bank bellen en het nummer van de bank meesturen.

Maar je kunt in theorie oneindig aantal voip providers nemen voor elk nummer een andere. Bij de meeste moet je je telefoonnummer verifiëren zodat je deze kunt meesturen. Anders bel je anoniem.
Oftewel: bij de aanbieder die je dan gebruikt om uitgaand te bellen kun je het eigen nummer registreren (& verifiëren) en dan wordt dat netjes als caller id meegestuurd. Dat verklaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54
RobertMe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:39:
Maar één zoekopdracht later bleek dat bellen via de ISP ontzettend duur is, en bv CheapConnect een vele malen goedkoper alternatief is.
En zelfs CheapConnect vind ik nog erg duur. Ik bel momenteel voor nog geen tiende van die tarieven (als je even verder zoekt zie je wel hoe en waar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ik bel het meeste met mijn mobiel (goedkoop onbeperkt bellen), de vaste lijn is vooral om bereikbaar te zijn. En de meeste gesprekken gaan naar een ander cheapconnect nummer en dat is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rvk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:05:
[...]

En zelfs CheapConnect vind ik nog erg duur. Ik bel momenteel voor nog geen tiende van die tarieven (als je even verder zoekt zie je wel hoe en waar).
Als ik zo even zit te neuzen. Bij CheapConnect kun je absoluut gratis een VOIP trunk afnemen? Kun je deze dan vervolgens ook direct koppelen aan een VOIP toestel / basisstation? Waarbij ik even zit te kijken naar de hier eerder genoemde Gigaset Go Box 100 waarop dan de oude Gigaset handsets aangesloten kunnen worden. Of kun je die trunk alleen instellen op een centrale zoals Asterisk / FreePBX waarop het basisstation dan weer aanmeld?
En dan om uitgaand te bellen bv CosmoVoip, VoipBuster, Frynga of een van de andere opties nemen. En dan de Go Box 100 instellen dat uitgaande gesprekken via die lijn gaan.
Waarmee de kosten in totaliteit dus alleen de belkosten zijn van CosmoVoip / VoipBuster / Frynga, en verder geen vaste / "abonnementskosten" bij een van de partijen (incl. CheapConnect voor de trunk), buiten de eenmalige nummerportering naar CheapConnect, correct?
Dus:
  • Eenmalig: nummerportering naar CheapConnect á €5 als ik het goed heb gezien. En dan de aanschafkosten voor het basisstation
  • Vaste / abonnement / terugkerend: €0 (noch bij CheapConnect noch bij een van de aanbieders van uitgaande lijnen)
  • Variabel: belminuten / startkosten bij de aanbieder van uitgaande lijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
RobertMe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Bij CheapConnect kun je absoluut gratis een VOIP trunk afnemen?
[...]
  • Vaste / abonnement / terugkerend: €0 (noch bij CheapConnect noch bij een van de aanbieders van uitgaande lijnen)
Je krijgt bij CheapConnect wel gratis een trunk maar je zult toch echt wel moeten betalen voor een binnenkomend telefoonnummer. Daar betaal je volgens mij 8 euro zoveel per jaar voor.

Trunk is de techniek om een bundel 'lijnen' aan te sluiten op een eigen centrale (waar je weer kunt werken met meerdere toestellen). Als je maar een toestel gebruikt dan heb je geen trunk nodig. Dan kun je je toestel direct laten registreren op CheapConnect. En als dat toestel dan ook de mogelijkheid heeft voor een tweede SIP-account dan zou je die kunnen gebruiken voor bv frynga om alleen uit te bellen voor een fractie van de tarieven bij CC.

De meeste dellmont/betamax varianten hebben geen startkosten. Maar dat moet je wel goed controleren op de tarieven pagina. Al die klonen hebben verschillende tarieven naar verschillende landen. Als je dus veel belt naar het buitenland kan het even puzzelen zijn om de beste te vinden. Zie daarvoor de vergelijkingssites https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont of http://www.voip-comparison.com/ (en er zijn er bog meer). Er is hier ook een apart tweakers-topic over.

[ Voor 22% gewijzigd door rvk op 29-01-2022 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
rvk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Je krijgt bij CheapConnect wel gratis een trunk maar je zult toch echt wel moeten betalen voor een binnenkomend telefoonnummer. Daar betaal je volgens mij 8 euro zoveel per jaar voor.
Dat was inderdaad een beetje mijn twijfel, of de trunk gratis is voor klanten, die al de €8,95 per jaar betalen, of dat het gratis gratis is. En het is dus het eerste: als je betalende klant bent kun je gratis de trunk afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
RobertMe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Dat was inderdaad een beetje mijn twijfel, of de trunk gratis is voor klanten, die al de €8,95 per jaar betalen, of dat het gratis gratis is. En het is dus het eerste: als je betalende klant bent kun je gratis de trunk afnemen.
Nee, trunk is ook voor nieuwe klanten zonder telefoonnummer gratis. Maar zonder inkomend nummer heeft een trunk niet zoveel zin. Dan kun je die alleen gebruiken om mee uit te bellen. En dan bel je uiteraard uit via CheapConnect (over hun trunk) tegen hun tarieven. Vandaar dat je een eigen toestel met meer SIP accounts moet hebben (zonder trunk maar inkomend CC en uitgaand frynga) of een centrale (bv raspberry pi met asterisk) daar meerdere toestellen op en de centele automatisch uitgaand over frynga en inkomend vanaf de trunk van CC.

Volgens mij heb je trunk niet eens nodig voor één binnenkomende lijn want een asterisk server kan zich ook gewoon op het SIP account bij CC registreren als SIP-client. Alleen als je tegelijk inkomend en uitgaand wilt hebben met meerdere toestellen is een trunk handig.

[ Voor 13% gewijzigd door rvk op 29-01-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
rvk schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Op deze post terugkomende, ik neem aan dat je dan echt doelt op het uitgaand bellen? Ook in het voipbuster topic waar je in een andere post naar verwijst lijkt namelijk ook dat "iedereen" CheapConnect gebruikt. En die 2,3 cent bij CheapConnect naar vast zijn natuurlijk al erg goedkoop ten opzichte van Ziggo met 14 cent. Dat het vervolgens met wat extra hoepels ook weer voor een kwart daarvan kan is mogelijk iets om later in te duiken. 50 cent vs 10 cent per maand bellen maakt dan ook niet meer heel veel verschil. 3 euro vs 50 cent heeft dan een grotere impact (€30 op jaarbasis, is al bijna een VOIP basisstation). En in vergelijking met Ziggo daar bovenop dan nog eens €9 per jaar vs €2,50 * 12 = €30 per jaar en dus een besparing van €50 per jaar en dan is een Gigaset Go Box 100 + eenmalige nummerportering in een jaar eruit gehaald (€45 voor basisstation en €5 voor portering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
RobertMe schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:12:
[...]
Op deze post terugkomende, ik neem aan dat je dan echt doelt op het uitgaand bellen? Ook in het voipbuster topic waar je in een andere post naar verwijst lijkt namelijk ook dat "iedereen" CheapConnect gebruikt. En die 2,3 cent bij CheapConnect naar vast zijn natuurlijk al erg goedkoop ten opzichte van Ziggo met 14 cent.
Ik bedoelde inderdaad voor uitgaand bellen (bij frynga is dat €0,005 tov CC €0,0238 vast en €0,013 tov €0,0500 naar mobiel). Maar ik ben daar jaren geleden mee in aanraking gekomen wegens het regelmatig bellen naar het buitenland. Naar Amerika, Dubai, Frankrijk en Belgie. Daar zat een werkelijk groot verschil tussen toen, bv naar Amerika €1,15 KPN en €0,005 voipbuster. Factor 230. Tel uit je winst. Je kon op die manier honderden euros per maand besparen (als je regelmatig belde naar het buitenland). Tegenwoordig is het verschil wel wat kleiner geworden (hoewel voor het sommige buitenlandse bestemmingen nog steeds een behoorlijk verschil kan zijn). Daarna is het ook een beetje een 'sport' geworden. Maar zo heb ik wel de telefoonrekening van twee bedrijven van €175 per maand terug kunnen brengen naar een tientje per 2 maanden (ook de vaste abo kosten begonnen toen bij de normale providers de spuigaten uit te lopen).

Voor prive gebruik met weinig bellen zal het misschien niet de moeite waard zijn (zeker als je het vergelijkt met CC ipv Ziggo of KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rvk schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Ik bedoelde inderdaad voor uitgaand bellen (bij frynga is dat €0,005 tov CC €0,0238 vast en €0,013 tov €0,0500 naar mobiel). Maar ik ben daar jaren geleden mee in aanraking gekomen wegens het regelmatig bellen naar het buitenland. Naar Amerika, Dubai, Frankrijk en Belgie. Daar zat een werkelijk groot verschil tussen toen, bv naar Amerika €1,15 KPN en €0,005 voipbuster. Factor 230. Tel uit je winst. Je kon op die manier honderden euros per maand besparen (als je regelmatig belde naar het buitenland). Tegenwoordig is het verschil wel wat kleiner geworden (hoewel voor het sommige buitenlandse bestemmingen nog steeds een behoorlijk verschil kan zijn). Daarna is het ook een beetje een 'sport' geworden. Maar zo heb ik wel de telefoonrekening van twee bedrijven van €175 per maand terug kunnen brengen naar een tientje per 2 maanden (ook de vaste abo kosten begonnen toen bij de normale providers de spuigaten uit te lopen).

Voor prive gebruik met weinig bellen zal het misschien niet de moeite waard zijn (zeker als je het vergelijkt met CC ipv Ziggo of KPN).
Helder. Qua sport dan inderdaad wel leuk om het goedkoopste bij elkaar te zoeken. En met iets als Asterisk waarschijnlijk ook nog volledig in te regelen op basis van land van bestemming en eventueel vast vs mobiel. Maar met thuisgebruik van zeg 20 belminuten per maand niet echt schokkend. Dat zijn dus de €0,50 bij CC vs €0,10 (bij Frynga á €0,005) uit mijn voorbeeld. Met meer belminuten wordt het verschil uiteraard groter, maar ook dan zal het reuze meevallen. En zoals je zegt, zeker in vergelijking met CC vs Ziggo / KPN / .... Delta Fiber doet hier momenteel onderzoek naar haalbaarheid, Delta zelf kost €1 per maand en €0,15 per minuut. Dus ook dan gewoon flinke besparing op de variabele kosten. (Vast dan wel wat minder: €1 * 12 vs €9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Vandaag een mail ontvangen dat er een nieuwe hostname is om op te registreren.

Wilde dat gelijk even aanpassen, maar zag in mijn Gigaset dat ik al proxy.cheapconnect.net had staan, die naar hetzelfde IP lijkt te gaan als voip.cheapconnet.net. De oude sip.cheapconnect.net lijkt wel naar een ander IP te gaan. Iemand die het verschil weet tussen het voip en proxy adres?

Geen idee ook hoe ik eraan kom, op de website kwam ik proxy.cheapconnect.net zo snel niet tegen. Misschien stond die wel in een mailtje na aanmelding ofzo.

Edit: mail gevonden van bijna een jaar geleden, daar stond inderdaad proxy.cheapconnect.net in met als alternatief sip.cheapconnect.net mocht proxy niet goed werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Hugo__Boss op 21-03-2022 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20
Hugo__Boss schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:54:

Wilde dat gelijk even aanpassen, maar zag in mijn Gigaset dat ik al proxy.cheapconnect.net had staan, die naar hetzelfde IP lijkt te gaan als voip.cheapconnet.net. De oude sip.cheapconnect.net lijkt wel naar een ander IP te gaan. Iemand die het verschil weet tussen het voip en proxy adres?

Geen idee ook hoe ik eraan kom, op de website kwam ik proxy.cheapconnect.net zo snel niet tegen. Misschien stond die wel in een mailtje na aanmelding ofzo.

Edit: mail gevonden van bijna een jaar geleden, daar stond inderdaad proxy.cheapconnect.net in met als alternatief sip.cheapconnect.net mocht proxy niet goed werken.
Ik had nergens 'proxy' staan, wel op 3 plekken 'sip'. Die heb ik aangepast naar 'voip' en dat werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Hugo__Boss schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:54:

Klopt, proxy gaf echter te veel verwarring (helaas) dus vandaar dat de naam gewijzigd is. Uiteraard blijven alle varianten werken, maar geven we voorkeur aan het (nieuwe) voip.cheapconnect.net

Het IP achter voip.cheapconnect.net is overigens een anycast IP-adres en dus op meerdere plekken actief. De RTP (waar de audio overheen loopt) gaat vervolgens afhankelijk van de node over een ander IP-adres. Zo heb je feitelijk het verschil tussen SIP signaling (het anycast IP) en audio over RTP (over een IP adres dat tijdens het gesprek wordt uit onderhandeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:22

amphora

Websites & Fotografie

Ik had gisteren even in de Softphone app op iPhone voip.cheapconnect.net ingesteld, registratie ging goed maar kon alleen niet gebeld worden (dit nummer is niet in gebruik melding), terug naar sip. en het werkte weer.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:22

amphora

Websites & Fotografie

Hmm.. Bovendien kan ik nu niet eens inloggen bij @cheapconnect. Zie onderwater een javascript foutmelding op de recaptcha...

Edit. In Chrome lukt het wel, Safari dus niet, beide MacOS.

[ Voor 20% gewijzigd door amphora op 22-03-2022 13:57 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

amphora schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:32:
Ik had gisteren even in de Softphone app op iPhone voip.cheapconnect.net ingesteld, registratie ging goed maar kon alleen niet gebeld worden (dit nummer is niet in gebruik melding), terug naar sip. en het werkte weer.
Dat zou een firewall issue kunnen zijn. Je zou een support ticket kunnen aanmaken, dan kunnen we verder kijken. Op sip. blijven is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
ocn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Geen idee, ik krijg het niet doorgeschakeld :F nummer is nu gwn niet bereikbaar.
Doorschakelen kost geld bij elke (mobiele en vaste) provider. Als je een onbeperkt bundel hebt merk je dat niet, maar ga je een prepaid mobiel nummer doorschakelen naar een ander nummer, werkt de doorschakeling niet meer wanneer je beltegoed op is. Je betaald namelijk gewoon per minuut doorschakeling.
Dit is zo omdat de beller niet kan weten op welk type nummer het gesprek binnenkomt, de kosten kunnen dus niet doorgerekend worden aan de beller, maar zijn voor de ontvanger.. dit is zo altijd geweest toen verschillen in tarieven tussen verschillende type nummers nog heel gewoon was.

Zo ook met CheapConnect. Je koopt het nummer voor €8,95 per jaar. Je hebt dan 0,0 beltegoed om uit te bellen, je kan alleen gebeld worden. Wanneer je het nummer dooschakelt, werkt dat dus pas als je beltegoed opwaardeert of 1 of andere minutenbundel afsluit. -

Om die reden kan je dus praktisch niet voor €8.95 een vast nummer hebben en permanent doorschakelen naar je mobiel. Jah, je zou het CheapConnect account in een softphone app (volgens mij is er standaard 1 in Android ingebakken) kunnen zetten. Maar continu inkomende verbindingen mogelijk maken kost best wat accu, daar waarschuwt Android ook voor. Doorschakelen is dan ideaal, maar dure grap.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 22-03-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:16:
[...]
Jah, je zou het CheapConnect account in een softphone app (volgens mij is er standaard 1 in Android ingebakken) kunnen zetten. Maar continu inkomende verbindingen mogelijk maken kost best wat accu, daar waarschuwt Android ook voor.
Sommige softphone apps ondersteunen push notifications. Als je SIP provider die kan sturen dan hoeft je telefoon niet de hele tijd die verbinding open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
Muis666 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Sommige softphone apps ondersteunen push notifications. Als je SIP provider die kan sturen dan hoeft je telefoon niet de hele tijd die verbinding open te houden.
Ondersteund CheapConnect dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Jazco2nd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:40:
[...]

Ondersteund CheapConnect dat?
Nee. Maar mijn cheapconnect verbinding loopt via mijn eigen asterisk server waar ik push notifications in zou kunnen hacken. En volgens mij zijn er ook online PBX-en die deze functionaliteit bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:17
Ik gebruik FreePBX/Asterisk in combinatie met een Softphone die push gebruikt en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:23
Is het mogelijk om meer clients op één SIP trunk te verbinden?

Ik heb namelijk een Fritzbox en wil ook gaan experimenteren met FreePBX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@Polyphemus,

Je hebt 1 SIP Trunk en kan meerdere gratis SIP Accounts maken. Met die SIP accounts kun je dan testen in FreePBX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
@king006 Dank voor je reactie.

Helemaal snappen doe ik het niet. Als ik de gegevens van de trunk in de fritzbox invul, zie ik bij Cheapconnect bij de SIP status dat mijn fritzbox ingelogd is. Als ik dan vervolgens FreePBX inlog, staat er bij Cheapconnect dat FreePBX ingelogd is. Ik wil dus dat ze allebei op de trunk ingelogd zijn, maar dat werkt zo niet denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

franssie

Save the albatross

@Polyphemus gebruik je dan dezelfde gebruiker in beide?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Dat is denk ik niet de bedoeling, ik denk dat je de trunk in freepbx moet zetten, en je fritzbox wordt een sip client binnen freepbx.

Wat wil je exact gaan doen met freepbx? Voor gewoon particulier huis tuin en keuken verbruik voldoet de functionaliteit van Cheapconnect wellicht al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
Polyphemus schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:58:
Ik wil dus dat ze allebei op de trunk ingelogd zijn, maar dat werkt zo niet denk ik :)
Ja, maar die fritzbox en freepbx werken allebei als een trunk. En je hebt maar een trunk account. Dus of moet je meerdere inlogs van CC krijgen of moet je de fritzbox als client aan freepbx hangen.

Je kunt ook de freepbx tijdelijk als client aan de fritzbox hangen totdat alles goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik wilde gewoon wat experimenteren ;) FreePBX is wel overkill, ja. Ik heb ook een Unifi Talk telefoon, en volgens mij heb ik het nu zonder de trunk te gebruiken aan de praat door voor elk apparaat een apart SIP-account te gebruiken en mijn "externe" VOIP-nummer door te sturen naar deze twee SIP-accounts (met 777-nummer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@Polyphemus,

Dat werkt inderdaad niet! Je moet dan de trunk in FreePBX toevoegen, extensie in FreePBX maken en die koppelen in Fritz!Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik ervaar momenteel wat problemen met de telefonie. Als ik uitgaand wil bellen krijg ik vrijwel elke keer een "in gesprek" toon. Dit op een Go-Box 100 basisstation (met oudere overgezette handsets, maar daar zal het probleem niet in zitten). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe dit verder uit te zoeken? In de Go Box zie ik wel dat de VOIP lijn op "aangemeld" staat, maar veel meer informatie valt daar denk ik ook niet uit te halen? Of is er een storing bij @cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
RobertMe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:23:
Ik ervaar momenteel wat problemen met de telefonie. Als ik uitgaand wil bellen krijg ik vrijwel elke keer een "in gesprek" toon. Dit op een Go-Box 100 basisstation (met oudere overgezette handsets, maar daar zal het probleem niet in zitten). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe dit verder uit te zoeken? In de Go Box zie ik wel dat de VOIP lijn op "aangemeld" staat, maar veel meer informatie valt daar denk ik ook niet uit te halen? Of is er een storing bij @cheapconnect?
Wat staat er bij jouw account op cheapconnect.net, bij SIP accounts > SIP informatie > SIP status (Haal SIP status op)?

Ik weet niet of dat wat helpt, maar daar staat bij mij de client die geconnect is (mijn FritzBox). Als het soms niet werkt, ga ik daar als eerste kijken, of de aanmelding wel geslaagd is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Hmm, blijkbaar is het iets anders. Het duurt een seconde of 10 voordat die daadwerkelijk begint met bellen. Het eerste geeft die de "in gesprek" toon, en pas na dus een seconde of 10 komt de "gaat over" toon, en op dat moment gaat mijn mobiele telefoon ook direct over. Dus het duurt een hele tijd voordat het gesprek wordt opgestart.

@Polyphemus ik zie nu wel al de hele tijd in de omgeving van CC dat het SIP account is aangemeld, dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik ben weer aan het stoeien geslagen met FreePBX/Asterisk samen met de trunk van CC, maar ik kom maar niet uit de volgende error bij het bellen van een extern telefoonnummer:

code:
1
"<telefoonnummer> rejected because extension not found in context 'from-internal'"

Het toestel waarmee ik bel, is een interne 'extention'/account met nummer 100 die ik aangemaakt heb. Daarmee is de telefoon op FreePBX ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:23:
@cheapconnect dit probleem doet zich nog steeds voor. Telefoon geeft "bezet" aan en als ik nu blijf wachten wordt de verbinding verbroken. Status in jullie omgeving is dat de Go Box "gewoon" Aangemeld is, en omgekeerd geeft de Go Box ook aan dat lijn "IP1" aangemeld is. Inkomende oproepen lijken nu echter ook niet te werken. Als ik vanaf mijn mobiele telefoon naar het vaste nummer bel blijft deze "continu" over gaan terwijl het toestel niet rinkelt, waarbij ik meer dan een minuut heb gewacht voordat ik maar heb opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
RobertMe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:32:
Hmm, blijkbaar is het iets anders. Het duurt een seconde of 10 voordat die daadwerkelijk begint met bellen. Het eerste geeft die de "in gesprek" toon, en pas na dus een seconde of 10 komt de "gaat over" toon, en op dat moment gaat mijn mobiele telefoon ook direct over. Dus het duurt een hele tijd voordat het gesprek wordt opgestart.

@Polyphemus ik zie nu wel al de hele tijd in de omgeving van CC dat het SIP account is aangemeld, dus dat is het probleem niet.
Heb je toevallig de taalinstellingen niet op Duits staan? Een in gesprek toon zoals wij die kennen in Nederland is in Duitsland een kiestoon. Ik ben zelf niet bekend met de hardware die je gebruikt, maar zit er een kiesregeltabel of iets dergelijks in? Gaat die toevallig wel meteen bellen als je afsluit met een #?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hugo__Boss schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:57:
[...]

Heb je toevallig de taalinstellingen niet op Duits staan? Een in gesprek toon zoals wij die kennen in Nederland is in Duitsland een kiestoon. Ik ben zelf niet bekend met de hardware die je gebruikt, maar zit er een kiesregeltabel of iets dergelijks in? Gaat die toevallig wel meteen bellen als je afsluit met een #?
Het basisstation heb ik nu gekocht, op Amazon... .de, en bleek wel een Duitse variant te zijn ("Duitse kabel") en nog wat dingetjes.

Na nog wat trial & error blijkt inkomend in ieder geval toch gewoon te werken. En uitgaand lijkt het probleem te zitten in het niet "draaien" van de netcode. Ik kan dus even verder puzzelen. Ik meen namelijk ergens (bij CC of in de Go Box) gezien te hebben dat een ontbrekend netnummer automatisch ingevuld kan worden, mits geconfigureerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
Polyphemus schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:28:
Ik ben weer aan het stoeien geslagen met FreePBX/Asterisk samen met de trunk van CC, maar ik kom maar niet uit de volgende error bij het bellen van een extern telefoonnummer:
code:
1
"<telefoonnummer> rejected because extension not found in context 'from-internal'"
Dat hangt helemaal van je extensions.conf af wat hier precies misgaat. (Daar moet je dus in [from-internal] de juiste dingen hebben staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hi, ik heb een werklaptop waar ik zelf geen applicaties op kan installeren. Kent iemand een webbased VoIP service waar je met een cheapconnnect account gebruik van kan maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
ocn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:49:
Hi, ik heb een werklaptop waar ik zelf geen applicaties op kan installeren. Kent iemand een webbased VoIP service waar je met een cheapconnnect account gebruik van kan maken? :)
Kun je helemaal geen apps draaien? Bijvoorbeeld een portable voip app die je niet hoeft te installeren?

Anders iets als https://www.mizu-voip.com/Software/WebPhone.aspx opzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 09-05-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:48
Zojuist lid geworden van CheapConnect en gekoppeld aan Zoiper. Nu wil ik graag altijd gebeld kunnen worden, maar ik merk dat als ik 'Use push notifications' aanzet in de Zoiper app, dat er geen verbinding meer gemaakt kan worden met CheapConnect. Ik krijg dan de foutmelding 'Request Timeout(408)'.

Het uitzetten van 'Use push notifications' lost het probleem op. Maar, kan ik dan nog wel gebeld worden als ik de Zoiper app voor een tijd niet open heb gehad?

Thanks!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Hier al lange tijd gebruiker van Cheapconnect, tot dusverre altijd op een Ziggo verbinding met een oud Ubee modem (zonder routerfunctie, 1 netwerkpoort) en daarachter een TP Link en/of Draytek router. Nooit problemen gehad qua werking.

Nu lijkt Ziggo begonnen te zijn met het vervangen van dergelijke oude modems en krijg je een Connectbox. Ik heb niet veel spannends qua netwerk, dus ik vind het prima om eventueel ook de routerfunctie te gebruiken hiervan. Echter ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van Cheapconnect op een Connevtbox. Werkt alles goed, registratie, inkomend, uitgaand, twee zijdig audio? Moet je nog bepaalde instellingen in de Connectbox aanpassen om het goed te laten werken? Geen idee of er namelijk een sip alg functie aanwezig is. Ik gebruik een Gigaset N300A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mundatin schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:01:
Zojuist lid geworden van CheapConnect en gekoppeld aan Zoiper. Nu wil ik graag altijd gebeld kunnen worden, maar ik merk dat als ik 'Use push notifications' aanzet in de Zoiper app, dat er geen verbinding meer gemaakt kan worden met CheapConnect. Ik krijg dan de foutmelding 'Request Timeout(408)'.

Het uitzetten van 'Use push notifications' lost het probleem op. Maar, kan ik dan nog wel gebeld worden als ik de Zoiper app voor een tijd niet open heb gehad?

Thanks!
Ik loop tegen hetzelfde aan... iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:37:
Hier al lange tijd gebruiker van Cheapconnect, tot dusverre altijd op een Ziggo verbinding met een oud Ubee modem (zonder routerfunctie, 1 netwerkpoort) en daarachter een TP Link en/of Draytek router. Nooit problemen gehad qua werking.

Nu lijkt Ziggo begonnen te zijn met het vervangen van dergelijke oude modems en krijg je een Connectbox. Ik heb niet veel spannends qua netwerk, dus ik vind het prima om eventueel ook de routerfunctie te gebruiken hiervan. Echter ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van Cheapconnect op een Connevtbox. Werkt alles goed, registratie, inkomend, uitgaand, twee zijdig audio? Moet je nog bepaalde instellingen in de Connectbox aanpassen om het goed te laten werken? Geen idee of er namelijk een sip alg functie aanwezig is. Ik gebruik een Gigaset N300A.
Zelfde situatie hier.
Ziggo heeft de Ubee voor een ConnectBox vervangen.
Ik heb vantevoren de boel omgegooit naar een Fritzbox 6690, maar toen stuurde Ziggo alsnog een ConnectBox op, met alle ellende daarna.

Ik ga nu Ziggo telefoon er uit gooien en eens kijken of CheapConnect wat is.
Die kan ik dan instellen op mijn FritzBox met de Gigaset telefoons aan de Fritz dect.

Als het is gelukt kan ik mijn afgekoppelde N300A er wel voor je aanhangen als test.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
DJMaze schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:14:
[...]

Zelfde situatie hier.
Ziggo heeft de Ubee voor een ConnectBox vervangen.
Ik heb vantevoren de boel omgegooit naar een Fritzbox 6690, maar toen stuurde Ziggo alsnog een ConnectBox op, met alle ellende daarna.

Ik ga nu Ziggo telefoon er uit gooien en eens kijken of CheapConnect wat is.
Die kan ik dan instellen op mijn FritzBox met de Gigaset telefoons aan de Fritz dect.

Als het is gelukt kan ik mijn afgekoppelde N300A er wel voor je aanhangen als test.
Gebruik je de vaste lijn nog dan? Beetje vervelend als je overstapt en dan blijkt problemen te hebben, wat ik dus liever voor ben.

Familielid heeft wel al een Connectbox gekregen ter vervanging van de Ubee, maar heeft wel nog een vaste lijn van Ziggo. Kan natuurlijk ook daar gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:26:
Gebruik je de vaste lijn nog dan? Beetje vervelend als je overstapt en dan blijkt problemen te hebben, wat ik dus liever voor ben.
Ziggo vaste lijn en een Voip.
Ziggo automatisch systeem deactiveerde mijn Fritz en activeerde de ConnectBox, daarna lag ziggo telefonie er uit voor een maand.

Nu werkt het weer, maar ga een cheapconnect activeren op de Fritz.
Ik heb dus nu de Fritzbox als Dect voor voip en vaste lijn zodat ik mijn N300A niet nodig heb.

Het beste is idd om dan bij iemand anders je N300A te testen als je niet alles wilt vervangen (wat je wel opperde als optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@Hugo__Boss wat wil je precies weten? Ik heb een Go-Box 100 op een Ziggo lijntje (IIRC hetzelfde als de N300?), wel met de Ubee U1318 en geen ConnectBox. Maar werkt in zoverre gewoon. Enige wat ik me heel misschien kan indenken is dat je met de Connectbox problemen krijgt door de Puma 6 chipset, maar die kans lijkt mij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Eigenlijk heel simpel, of Cheapconnect telefonie plug and play is op een Ziggo Connectbox en dus goed werkt.

Er bestaan zo ontzettend veel routers / firewalls waar NAT niet goed werkt voor VoIP telefonie als gevolg van bijvoorbeeld een ingeschakelde sip alg functie, wat bijvoorbeeld kan resulteren in inkomend niet bereikbaar, geen audio, one way audio. Ik ben dus benieuwd hoe dat bij de Connectbox in router functie is, of het een kwestie is van aansluiten en werken is, of dat mensen trucjes hebben moeten uithalen om het werkend te krijgen.

Offtopic, maar zo'n "simpele" Ubee 1318 zou ik ook veel liever willen hebben dan de Connectbox, maar het schijnt niet zo makkelijk te zijn om die als particulier te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja cheapconnect werkt prima, ik heb het gebruikt/ gebruik het met:
- connectbox van Ziggo
- zyxel t50 via online en tmobile
- experiabox van kpn

Allemaal zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 12-05-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Ik heb hier jaren een asterisk trunk achter de ConnectBox gehad. Werkte prima.
Hugo__Boss schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:31:
Offtopic, maar zo'n "simpele" Ubee 1318 zou ik ook veel liever willen hebben dan de Connectbox, maar het schijnt niet zo makkelijk te zijn om die als particulier te bemachtigen.
Als je het boeltje in bridge zet dan zou je op Ziggo community kunnen kijken of een moderator een Ubee 1318 kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
jongetje schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:36:
Ja cheapconnect werkt prima, ik heb het gebruikt/ gebruik het met:
- connectbox van Ziggo
- zyxel t50 via online en tmobile
- experiabox van kpn

Allemaal zonder problemen.
Top, dat is goed om te horen. Dan ga ik die Connectbox eerst gewoon proberen als het zover is dat ik die krijg en niet op voorhand al moeite doen om die 1318 Ubee te krijgen. En Wie weet slaan ze me over en kan ik gewoon de Ubee EVM3200 houden voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 19:40
Hugo__Boss schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:37:

Zolang je een N300 gebruikt met cheapconnect of bv voipbuster telefonie werkt dit prima samen met ziggo internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Laatst online: 15-07-2023
Mundatin schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:01:

Thanks!
Ik heb hetzelfde probleem, vind alleen jouw post tot nu toe, tnx voor de workaround!
Heb je nog een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

MantaMaartuh schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, vind alleen jouw post tot nu toe, tnx voor de workaround!
Heb je nog een oplossing gevonden?
Welke alternatieve provider zouden we naar kunnen overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Mochten er tweakers zijn die dit kunnen debuggen, dan horen wij dat graag op onze support. Werkte dit voorheen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Nog steeds geen oplossing voor gevonden. Online lees ik dat niet alle providers de push notificaties in Zoiper via SIP ondersteunen. Als dat zo is, dan heb ik CheapConnect voor niks genomen aangezien ik alleen mijn iPhone wil gebruiken voor inkomende VoIP gesprekken.

Ik weet in ieder geval wel dat ik nu geen gesprekken binnenkrijg als ik de app voor een kleine tijd niet meer open heb gehad 🙁

[ Voor 19% gewijzigd door Mundatin op 14-05-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
@Mundatin ik lees de reactie van @cheapconnect als dat ze wel bereidwillig zijn er naar te kijken. Wellicht dat je het dus als bug report / feature request bij hun kunt indienen en dat ze ervoor zorgen dat het wel werkt. Niet geschoten is immers altijd mis geschoten. Of, "Nee heb je, ja kun je krijgen". Zolang er alleen verspreid wat "klachten" zijn dat dit niet werkt zullen ze het ook niet toevoegen. Als ze bv hier op Tweakers, of op een eigen support kanaal, zien dat er meer vraag naar is zullen ze het wellicht wel toevoegen. En als je hun meteen meehelpt en zoveel mogelijk informatie aanlevert (welke "protocollen" / "standaarden" zijn hiervoor bv? Push berichten naar een telefoon voor een inkomend gesprek zullen vast niet onderdeel van SIP zijn) zal de kans alleen maar toenemen dat ze het toevoegen. Als ze immers zelf moeten gaan zoeken hoe deze ene specifieke app dit doet met pushberichten is de kans klein dat ze dit gaan oppakken. Lever jij (of iemand anders) ze aan "kunnen jullie protocol A inschakelen, zodat iOS app X push berichten kan ontvangen voor een inkomend gesprek, omdat de app anders niet werkt", met daarbij bv een linkje naar de specificaties van het protocol of de standaard en/of de documentatie hoe bv dat in te schakelen op Asterisk of een andere PBX (uiteraard geen idee wat CheapConnect gebruikt, maar het zal gok ik geen eigen PBX zijn) zal de kans alleen maar toenemen dat ze het toevoegen (omdat ze minder onderzoek / voorwerk hoeven te doen).

En we zitten hier immers op Tweakers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mundatin schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:42:
Nog steeds geen oplossing voor gevonden. Online lees ik dat niet alle providers de push notificaties in Zoiper via SIP ondersteunen. Als dat zo is, dan heb ik CheapConnect voor niks genomen aangezien ik alleen mijn iPhone wil gebruiken voor inkomende VoIP gesprekken.

Ik weet in ieder geval wel dat ik nu geen gesprekken binnenkrijg als ik de app voor een kleine tijd niet meer open heb gehad 🙁
In maart werkte dit nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Bright
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik heb een probleempje ik gebruik een VoIP sta van Linksys wel een oude maar werkt nog erg goed vooral nummer herkenning en als ik een goeie dial plan invoer (heb ik van deze topic) dan heb ik na het nummer tikken meteen verbindt maar als die gene ophangt hoorde ik soms niks had ik op kunnen lossen maar wanneer er iemand ophangt dan hoor ik pas na 5 a 6 seconden een reorder tonen of ook wel een beëindigings toon hoe kan ik dit oplossen? Iemand raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Mr.Bright schreef op zondag 15 mei 2022 @ 02:18:
Ik heb een probleempje ik gebruik een VoIP sta van Linksys wel een oude maar werkt nog erg goed vooral nummer herkenning en als ik een goeie dial plan invoer (heb ik van deze topic) dan heb ik na het nummer tikken meteen verbindt maar als die gene ophangt hoorde ik soms niks had ik op kunnen lossen maar wanneer er iemand ophangt dan hoor ik pas na 5 a 6 seconden een reorder tonen of ook wel een beëindigings toon hoe kan ik dit oplossen? Iemand raad?
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Je zou support ticket kunnen inschieten, dan kunnen we in elk geval technisch meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Het probleem met push notificaties in Zoiper lijkt opgelost. Zowel als ik ze aan of uit zet kan ik mij registreren bij CheapConnect.

Ik heb hem nu aan en als ik de app uitschakel dan krijg ik alsnog meldingen als iemand mijn nummer belt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Mundatin schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:49:
Het probleem met push notificaties in Zoiper lijkt opgelost. Zowel als ik ze aan of uit zet kan ik mij registreren bij CheapConnect.

Ik heb hem nu aan en als ik de app uitschakel dan krijg ik alsnog meldingen als iemand mijn nummer belt :)
Goed om te horen! Weet niet of jij degene was die ons had gemailed. Maar dat heeft flink geholpen met vinden van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

franssie

Save the albatross

Mr.Bright schreef op zondag 15 mei 2022 @ 02:18:
Ben je hier al verder mee gekomen? Van je bericht kan ik ook weinig kaas maken. Met ophangen bedoel je wellicht opnemen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
cheapconnect schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Goed om te horen! Weet niet of jij degene was die ons had gemailed. Maar dat heeft flink geholpen met vinden van het probleem.
Daar was ik nog niet aan toe gekomen, maar super dat jullie het probleem hebben kunnen vinden en oplossen. Bedankt aan de persoon die heeft gemaild :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@cheapconnect mag de handleidingen wel updaten.
Zit nu in een portering, maar moest alle oude fritzbox handleidingen (als een theo & thea creatief met kurk) samenvoegen om tot een oplossing te komen.

Gelukkig kan ik nu bellen met mijn Fritzbox 6690.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Bright
cheapconnect schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Je zou support ticket kunnen inschieten, dan kunnen we in elk geval technisch meekijken.
Het is al gelukt
Als je de tablat regional intikt en dan door scrolt naar Control Timer Values (sec)
Dan vul je in bij reorder delay 0 in wanneer iemand ophangt hoor je dat meteen het is dus weer opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Bright
Mailtje naar cheapconnect gekopieerd naar hier om te kijken of iemand anders hier nog van weet

Goeiedag,

Ik gebruik prepaid VoIP op mijn voipconverter naar een analoge telefoon die FSK ondersteund dat betekent dat het nummer wie je belt doorstuurt zodat je kan zien met welk nummer iemand jou belt
en FSK geeft ook nog de mogelijkheid om teksten door te sturen bijvoorbeeld uit welk regio iemand jou belt zoals Utrecht of met mobiele nummer hoort er Nederland op te staan
Of America zal er op z’n minst US moeten staan. De nummerherkenning werkt goed alleen als iemand mij belt die ik niet in m’n telefoon lijst staat want normaal verschijnt er een naam,
dan zie ik het nummer dubbel bij het cijfer display natuurlijk maar ook het display waar letters worden weergegeven zie je daar onder ook een nummer en als ik via mijn 2e lijn ook van Cheapconnect naar me zelf bel naar mijn eerste nummer dus dan zie ik ook het nummer verschijnen en ook
Cheapconnect omdat ik intern bel maar waarom als een onbekende mij belt kunnen jullie niet instellen dat ik ook de regio doorstuurt krijgt bijvoorbeeld als iemand met een 020 nummer belt dan hoor ik het nieuwe nummer te zien (wat ook gebeurt) maar dan zal de [peer phone name]
zal de regio moeten zijn dat is dus Amsterdam of met een 06 nummer zal dat op z’n minst Nederland moeten zijn of met een Duitse nummer moet er staan Duitsland of DE en dan de stad van Duitsland als het een vaste nummer is. (ik heb ook afbeeldingen doorgestuurd
die staan in de bijlage)

Ik hoor hier graag over terug jullie kunnen me natuurlijk ook bellen en hopelijk kunnen jullie dit uitzoeken want ik heb wel ontdekt dat je met VoIP erg veel mogelijkheden hebt want jullie Cheapconnect server stuurt wel jullie naam door als er intern gebeld word dus dat.

--Dit was de mail die ik naar cheapconnect stuurde mischien weten jullie dit ook daar kopieer ik deze mail hier ook op er staan als het goed is foto's in de bijlage, want op je mobiel kan je vaak wel zien door welk regio je gebeld word dat zal met voip ook zo moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Mr.Bright schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:37:
Mailtje naar cheapconnect gekopieerd naar hier om te kijken of iemand anders hier nog van weet

Cheapconnect omdat ik intern bel maar waarom als een onbekende mij belt kunnen jullie niet instellen dat ik ook de regio doorstuurt krijgt bijvoorbeeld als iemand met een 020 nummer belt dan hoor ik het nieuwe nummer te zien (wat ook gebeurt) maar dan zal de [peer phone name]
zal de regio moeten zijn dat is dus Amsterdam of met een 06 nummer zal dat op z’n minst Nederland moeten zijn of met een Duitse nummer moet er staan Duitsland of DE en dan de stad van Duitsland als het een vaste nummer is.
Oei. Dat zou ik alvast nooit willen hebben.

"Tilburg" zou ook een contactpersoon of bedrijfsnaam kunnen zijn (bijvoorbeeld) en dan zou je dus geen onderscheid meer zien tussen regio en naam. Nee, dat zou mij niet zo'n goed idee lijken. Is de caller-id bekend, dan weergeven. Maar is die niet bekend, dan niet zelf er wat van maken.

Als je dit echt zou willen dan zou je een eigen asterisk server op kunnen zetten en daarin regelen dat de caller-id aangepast wordt (doe ik zelf overigens ook voor heel mijn klantenbestand en voor onbekende nummers wordt de spamlijst geraadpleegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:25
Voor wie toevallig probeert een Yealink met Cheapconnect te laten werken en vast loopt, in mijn geval een W52P/W52H.
Ik kreeg hem maar niet zo ver dat hij registreerde en Google is helaas ook weinig behulpzaam ondanks de vele reultaten die er lijken te zijn. Na wat speuren met tcpdump en een hint via Google toch een oplossing gevonden.

Bij mij bleek de uitgaande poort altijd 5060 te zijn. Ik vermoed dat mijn provider (TMobile glas) die apart routeert ofzo want registratie lukte nooit.
Bij Settings > SIP > Local SIP port veranderd naar 5080 en direct "Registered".
SIP server 1 staat op voip.cheapconnect.net:5060 zonder outbound proxy

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51
hommer schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:04:
Voor wie toevallig probeert een Yealink met Cheapconnect te laten werken en vast loopt, in mijn geval een W52P/W52H.
Ik kreeg hem maar niet zo ver dat hij registreerde en Google is helaas ook weinig behulpzaam ondanks de vele reultaten die er lijken te zijn. Na wat speuren met tcpdump en een hint via Google toch een oplossing gevonden.

Bij mij bleek de uitgaande poort altijd 5060 te zijn. Ik vermoed dat mijn provider (TMobile glas) die apart routeert ofzo want registratie lukte nooit.
Bij Settings > SIP > Local SIP port veranderd naar 5080 en direct "Registered".
SIP server 1 staat op voip.cheapconnect.net:5060 zonder outbound proxy
Klinkt als je ergens misschien een SIP Helper of SIP ALG (Application Layer Gateway) actief had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1582350

Er is overigens een besloten van Cheapconnect die in jaren veel informatie bevat. Ik zoek dan op 5080: https://forum.cheapconnect.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:25
Rolfie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Klinkt als je ergens misschien een SIP Helper of SIP ALG (Application Layer Gateway) actief had?
Niets van dat alles. Ik heb nog een oude SPA122 liggen, die doet het wel icm met Cheapconnect.
Ik ben maar eens met tcpdump gaan kijken hoe die verbinding maakt met hen en het viel me op dat die de geconfigureerde poort van de SIP server volgde; als je hem instelde op 5060 gebruikt hij ook 5060 uitgaand en werkt het niet. Stelde ik 5080 in werkte het wel en gebruikte hij ook 5080 uitgaand.
De Yealink gebruikte altijd 5060 uitgaand, los van welke poort ik ook bij Cheapconnect benaderde. Toevallig stuitte ik op die instelling van de uitgaande poort op de Yealink. Die op 5080 gezet en het werkt, naar elke willekeurige poort bij Cheapconnect.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 19:49
cheapconnect schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Dat zou een firewall issue kunnen zijn. Je zou een support ticket kunnen aanmaken, dan kunnen we verder kijken. Op sip. blijven is ook geen probleem.
Met de instelling voip.cheapconnect.net kan ik vaak niet gebeld worden. Testje gedaan. Van de 8 pogingen slaagde er 2. Vreemd want je zou zeggen dat als het iets in de firewall is dat het dan altijd of nooit moet werken. Terug naar sip.cheapconnect.net en dat gaat (voor zover getest) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 08:47
Vorige week de Grandstream HT812 gekocht nav berichten in dit forum. Ik wil inbound Cheapconnect en outbound freevoipdeal gebruiken.

Nou heb ik gekeken in configuratie en ook gesproken met Grandstream en Voipshop (waar ik hem gekocht heb) en beide geven aan dat dit niet mogelijk is in de HT812.

Heb ik nou de verkeerde gekocht? Of is het wel mogelijk, en zo ja, zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
aobh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:54:
Nou heb ik gekeken in configuratie en ook gesproken met Grandstream en Voipshop (waar ik hem gekocht heb) en beide geven aan dat dit niet mogelijk is in de HT812.
Volgens mij heeft de HT812 een optie van 1 sip profiel per poort/telefoon. Dus dan zou je niet inkomend en uitgaand verschillend kunnen zetten of beide gebruiken op elke poort.

Waarom heb je overigens gekozen voor een analoog kastje en niet direct voor een voip-toestel. Heb je nog zulke 'fijne' analoge toestellen?

Je kunt dus wel de ene telefoon op cheapconnect registreren en de andere op freevoipdeal.

Volgens mij kun je hem bij voipshop ook nog wel omwisselen of retourneren (tot bepaalde tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
rvk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Volgens mij heeft de HT812 een optie van 1 sip profiel per poort/telefoon. Dus dan zou je niet inkomend en uitgaand verschillend kunnen zetten of beide gebruiken op elke poort.

Waarom heb je overigens gekozen voor een analoog kastje en niet direct voor een voip-toestel. Heb je nog zulke 'fijne' analoge toestellen?

Je kunt dus wel de ene telefoon op cheapconnect registreren en de andere op freevoipdeal.

Volgens mij kun je hem bij voipshop ook nog wel omwisselen of retourneren (tot bepaalde tijd).
Klopt hij heeft maar 1 sip profiel per poort.

Waarom ik een analoogkastje gekocht heb? Omdat dit voor mijn moeder is en die kan niet met nieuwe apparaten (telefoon) om gaan ivm haar leeftijd. Dus wil behouden wat er is. Ik wil van Ziggo af en naar CC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
Kan je hem nog terugsturen? Ik gebruik een Fritzbox voor precies wat jij wilt. (bellen met FreeVoipDeal en gebeld worden op Cheapconnect. Echt heel simpel in te stellen en Fritz heeft ook DECT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TG0-r9MOOcQQBHyPe-58AjMQ2Ww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6qLhau9MoRBK5iG9pIrqqb0A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door kdrkdr op 01-07-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
kdrkdr schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:22:
Kan je hem nog terugsturen? Ik gebruik een Fritzbox voor precies wat jij wilt. (bellen met FreeVoipDeal en gebeld worden op Cheapconnect. Echt heel simpel in te stellen en Fritz heeft ook DECT.

[Afbeelding]
Ik heb hem bij voipshop gekocht en daar kan je binnen 30 dagen hem nog retour sturen. Gelukkig heb ik de verpakking niet weggegooid ;).

Maar om een fritz te kopen is een beetje overkill voor mijn moeder. Ik zit bij Ziggo en wil de telefonie niet meer afnemen bij Ziggo. Ik ga voipshop wel vragen of ze een ander product hebben en anders stuur ik het terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdrkdr
aobh schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb hem bij voipshop gekocht en daar kan je binnen 30 dagen hem nog retour sturen. Gelukkig heb ik de verpakking niet weggegooid ;).

Maar om een fritz te kopen is een beetje overkill voor mijn moeder. Ik zit bij Ziggo en wil de telefonie niet meer afnemen bij Ziggo. Ik ga voipshop wel vragen of ze een ander product hebben en anders stuur ik het terug.
Prima natuurlijk maar voor € 15,= heb je al een tweedehands Fritz via Tweakers. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aobh
kdrkdr schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Prima natuurlijk maar voor € 15,= heb je al een tweedehands Fritz via Tweakers. ;)
Hahaha geweldig! Je hebt helemaal gelijk ;-) Ik ga daar voor denk ik ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Laatst online: 21:13
Werkt bij iemand van jullie eenmalige nummerweergave onderdrukking?

Ik krijg dit niet voor elkaar. CheapConnect stelt dat dit komt door een fout in het dialplan van mijn Fritzbox.

Via Dellmont kan ik hiervoor simpelweg *31# of *31* voorafgaand aan het nummer ingeven. Het nummer dat ik zojuist geporteerd heb komt van Budgetphone. Daar werkte eenmalige onderdrukking wel, maar alleen via het gebruik van de zogenoemde keypad modus.

In het eigen forum van CC vind ik alleen jaren oude posts waarin staat dat CC dit issue destijds had opgelost en van recentere datum juist alleen meldingen van een gebruiker dat dit hem ook niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
rindertb schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:27:
Werkt bij iemand van jullie eenmalige nummerweergave onderdrukking?
Net even voor je geprobeerd. Ik heb een Fritz 6850. Bij Cheapconnect lukt het me inderdaad niet. Nou gebruik ik standaard voor inkomende telefoon Cheapconnect en voor uitgaande FreeVoipdeal (is goedkoper). Bij FreeVoipdeal kan ik het nummer wel eenmalig onderdrukken. (geen idee of je wat aan de info hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Laatst online: 21:13
Thx. Het zou me eigenlijk verbazen als het bij iemand wél werkt.

@kdrkdr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

Ik ben met cheapconnect aan het spelen met een Mitel 5330 en 5340 telefoon, deze krijg ik prima werkend alleen verliest deze steeds zijn registratie na de Register expiration. Iemand een idee hoe dit op te lossen is ?

Daarnaast heb ik ook een een NEC DT700 toestel, deze werkt prima, maar als ik gebeld wordt krijg ik het ip adres van de sip server in de display en dus niet het nummer dat mij belt. Met de Mitel werkt de nummer weergave prima.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:19
gjs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:47:
Ik ben met cheapconnect aan het spelen met een Mitel 5330 en 5340 telefoon, deze krijg ik prima werkend alleen verliest deze steeds zijn registratie na de Register expiration. Iemand een idee hoe dit op te lossen is ?

Daarnaast heb ik ook een een NEC DT700 toestel, deze werkt prima, maar als ik gebeld wordt krijg ik het ip adres van de sip server in de display en dus niet het nummer dat mij belt. Met de Mitel werkt de nummer weergave prima.
Ik heb even nagevraagd bij een collega, die Mitel toestellen zijn EOL, en ellende wat betreft SIP. Het zijn systeem toestellen, gemaakt voor Mitel PBX'en. Er is wel wat te googlen betreft de configuratie, maar vaak oude artikelen. Ik zou er zelf niet al te veel tijd aan besteden. Je kan bv beter naar Yealink oid kijken, wat recentere toestellen en bedoelt voor SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

ardvark99 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Ik heb even nagevraagd bij een collega, die Mitel toestellen zijn EOL, en ellende wat betreft SIP. Het zijn systeem toestellen, gemaakt voor Mitel PBX'en. Er is wel wat te googlen betreft de configuratie, maar vaak oude artikelen. Ik zou er zelf niet al te veel tijd aan besteden. Je kan bv beter naar Yealink oid kijken, wat recentere toestellen en bedoelt voor SIP.
Googlen hier op heb ik natuurlijk al gedaan ook al software updates gevonden en geinstalleerd. Het probleem is dus alleen die registratie, die weg valt. Dat een toestel EOL is wil niet meteen zeggen dat het niet meer bruikbaar is. Het SIP protocol bestaat al een tijdje en heel veel spannende zaken zullen er niet aan zijn verandert. Ik snap ook dat een SIP provider geem support geeft voor oude toestellen.
Ik heb mijzelf ook al een paar weken geleden aangemeld voor het forum van Cheapconnect, maar mijn account is nog steeds niet goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
gjs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Googlen hier op heb ik natuurlijk al gedaan ook al software updates gevonden en geinstalleerd. Het probleem is dus alleen die registratie, die weg valt. Dat een toestel EOL is wil niet meteen zeggen dat het niet meer bruikbaar is. Het SIP protocol bestaat al een tijdje en heel veel spannende zaken zullen er niet aan zijn verandert. Ik snap ook dat een SIP provider geem support geeft voor oude toestellen.
Ik heb mijzelf ook al een paar weken geleden aangemeld voor het forum van Cheapconnect, maar mijn account is nog steeds niet goedgekeurd.
Het sip protocol bestaat idd al lang, in is nog steeds in ontwikkeling. Nadeel van dit soort toestellen is dat toen de focus meer op de pbx lag, en minder op sip. Tegenwoordig is dat andersom, ivm thuiswerken, om een makkelijker manier te vinden om een toestel extern op de pbx te koppelen zonder gebruik te hoeven maken van bv vpn 's. Zoals ik al aangaf, is dit soort systeem toestellen daar eigenlijk niet voor bedoeld. Ik heb zelf ervaring met alcatel, heb zelf nog niet geprobeerd om via sip te koppelen aan een cheapconnect account, maar weet wel dat het met de oudere toestellen die sip ondersteunen het zelfde probleem kunnen hebben. Het kan zijn dat je het voor elkaar krijgt, maar ik zou zelf voor andere toestellen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

gjs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:13:
[...]

SIP is een goed leesbaar protocol. Heb je al eens gekeken waarom de herregistratie niet lukt? Misschien is het iets sufs als een NAT timeout.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ja, idd niet aan gedacht, maar maak eens een trace met Wireshark, desnoods met een mirror poort op een switch. Het kunnen ook session timers in de firewall zijn. Sip alg uitschakelen als dat kan in de router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb mijn Mitel 5330 nu ook werkend. Ik had alleen de config via de telefoon zelf geprobeerd, ingesteld via de webinterface.
Via deze pagina https://www.ip-phone-foru...zbox.292305/#post-2213498 heb ik nu 2 config bestanden (mn_generic.cg en mn_<macadressse>.cfg) op een tftp server gezet en dit werkt nu perfect.
Mijn router draait OPNsense, die doet niets met SIP ALG, dat had ik al uitgezocht.
Ik zie nu netjes op mijn router om de 30 sec een keep alive voorbij komen:
10:46:43.096278 IP proxy.cheapconnect.net.sip > 192.168.0.210.sip: SIP: OPTIONS sip:x.x.x.x:5438 SIP/2.0
10:46:43.102118 IP 192.168.0.210.sip > proxy.cheapconnect.net.sip: SIP: SIP/2.0 200 OK
10:47:13.024791 IP proxy.cheapconnect.net.sip > 192.168.0.210.sip: SIP: OPTIONS sip:x.x.x.x:5438 SIP/2.0
10:47:13.030629 IP 192.168.0.210.sip > proxy.cheapconnect.net.sip: SIP: SIP/2.0 200 OK

[ Voor 53% gewijzigd door gjs op 30-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Even een gewetensvraag. Ik heb ja-ren een Cheapconnect-nummer gehad i.c.m. uitgaand bellen via Freevoipdeal en een paar andere Betamax-klonen. Ik merkte dat ik steeds meer mobiel ging bellen. Ik bel ook nooit naar het buitenland, vrienden/familie hebben bijna allemaal alleen maar een mobiel nummer, en ik heb geen bedrijf waarvoor ik een VOIP-dienst nodig heb.

Je kunt tegenwoordig voor ca. €120 per jaar onbeperkt binnenlands met je mobiel naar mobiel+vast bellen als je wil. CC + FVD kost je minimaal €40,- per jaar en dan mag je alleen gratis bellen naar vaste nummers. En daarbij dan ook nog de kosten voor je mobiel; het verschil tussen enkele belminuten vs. onbeperkt bellen is bij de prijsvechters verwaarloosbaar, €10-15 per jaar.

Wat is nog de noodzaak in mijn geval voor bellen via CC/FVD/Betamax etc.? Anders dan leuke spielerei?
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie