• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:46
spartaan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:43:
Ik heb een Grandstream HT801 ATA en gebruik die al een paar maanden met mijn CheapConnect account.

Sinds vandaag kan ik wel gebeld worden maar uitbellen doet hij niet meer. Bij CheapConnect is de status gewoon dat het apparaat is geregistreerd, klopt want ik kan ook gewoon naar mijn vaste lijn bellen.

Alleen als ik uitbel dan ziet de Grandstream wel dat de lijn Off Hook is maar ik krijg geen kiestoon.

Iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?
Probleem inmiddels opgelost. Het probleem werd veroorzaakt door een update van mijn Ubiquiti USG.

Door in de USG de optie SIP uit te zetten onder CONNTRACK MODULES werkt alles weer.

• MLTIEL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-01-2021
Cheapconnect rekent volgens mij ten onrechte premium tarieven voor een aantal normale nummers in Duitsland. Het gaat bijvoorbeeld om netnummers 09071, 09072 en 09073 waarvoor een tarief als voor een 0900 nummer wordt gerekend. Helaas wordt een gesprek hierdoor we ruim 60 keer duuurder (1,57 Euro per minuut ipv 2,5 Eurocent..). De tool op het portal van cheapconnect berekent ook dit hoge tarief. Cheapconnect geeft aan dat de tool leidend is bij het bepalen van de tarieven en corrigeert niets. Is dit een redelijke prijs van CC en zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

[Voor 3% gewijzigd door MLTIEL op 17-01-2021 17:04]

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:41
Geen idee, uitgaand gaat bij mij (op 112/0800/090x na) via Frynga (een Betamax-provider). Scheelt op NL vast en mobiel al een factor 5.

[Voor 71% gewijzigd door dennistd op 18-01-2021 01:04]

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04:11
Zijn er anderen hier die problemen hebben met het ontvangen van gesprekken? Het gaat soms goed maar de meeste oproepen komen niet door.

Ik was net wat aan het klooien met Asterisk dus dacht dat het daar aan lag, maar ik zie ook geen invite binnenkomen van cheapconnect terwijl de registratie in orde lijkt.

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:16
verkeerde topic. sorry

[Voor 93% gewijzigd door MrDirect op 12-02-2021 13:21]

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 14:34
Een klant van me heeft enkele nummers via CheapConnect welke aan een FreePBX zijn gekoppeld. Met enige regelmaat krijgt de klant echter te horen niet bereikbaar te zijn. Ik wil daarom eens gaan kijken naar een alternatief. Heeft iemand ervaring met vergelijkbare trunk providers? Ik ben de details nog aan het uitpluizen, kan natuurlijk op veel punten misgaan. Als het internet even slecht is en de centrale niet is aangemeld bijv.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:43
Ikzelf heb weinig last van problemen met bereikbaarheid. Wat ik wel heb is de voicemail aanstaan bij cheapconnect. Als mijn lijn in gesprek is of ik neem niet op dan gaat ie daar automatisch heen, ook bij storingen. Dan krijg ik de voicemail in mijn e-mail.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 20-02-2021 08:44]

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 19:45
@vespino,

Hier ook geen problemen met CC. Ik zou je eigen setup ook zeker even bekijken.

Een alternatief zou Budgetphone kunnen zijn. Is echter wel duurder.

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 14:34
@king006 nog tips waar te zoeken dan aangezien de installaties gelijkwaardig zijn op de trunks na natuurlijk? Beide draaien op gelijkwaardige hardware namelijk een VM op in Synology.

• king006
@vespino,

Ik heb je even een PM gestuurd.

• elvis666
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-01 18:03
Kan iemand mij helpen met het instellen van 3CX in combinatie met cheapconnect?

Het is mij (uiteindelijk) gelukt om gebeld te kunnen worden op de Windows softphone.
Als ik uit wil bellen krijg ik de melding 'Oproep mislukt, Bestemming niet gevonden'.

Ik heb van alles geprobeerd, maar blijf deze melding krijgen.

Hopelijk hebben jullie een oplossing. Alvast bedankt voor jullie input!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 22:44
elvis666 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:02:
Kan iemand mij helpen met het instellen van 3CX in combinatie met cheapconnect?

Het is mij (uiteindelijk) gelukt om gebeld te kunnen worden op de Windows softphone.
Als ik uit wil bellen krijg ik de melding 'Oproep mislukt, Bestemming niet gevonden'.

Ik heb van alles geprobeerd, maar blijf deze melding krijgen.

Hopelijk hebben jullie een oplossing. Alvast bedankt voor jullie input!
Heb je bij de outbound rules in 3CX gekozen welke route genomen moet worden?

• elvis666
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-01 18:03
Dat had ik niet, maar heb nu ook de outbound rules opgenomen en kan uitbellen. Top!
Alleen als ik nu gebeld wordt dan zie ik op mij windows pc dat er een inkomend gesprek is, maar er komt geen ring geluid en hij gaat bijna direct over naar de voicemail van mijn voipprovider. Instellingen voor geluid staan op de luidspreker van de PC. Waar gaat dit fout?

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 22:44
Staat de trunk als registered in 3cx? Zijn er instellingen over de ringtijd in het cheapconnect account paneel, die er wellicht voor zorgen? Misschien kun je beter een trunk aanmaken (gratis) in cheapconnect en het nummer daar aan koppelen.

De trunk gegevens gebruik je dan om in 3cx de trunk in te stellen.

[Voor 12% gewijzigd door AlexFL op 23-02-2021 00:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• msatter
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

msatter

PVoutput

Ik wilde informeren of TLS ook beschikbaar wordt gemaakt voor SIP zodat ook niet meer zichtbaar is wie met wie belt. Encryptie voor spraak werkt al (RTP/SAVP) voor het deel binnen het CheapConnect netwerk.

Ik wilde mijn ervaringen delen op het CheapConnect forum maar mijn account aanvraag is nog steeds niet goedgekeurd dus maar hier een account aangemaakt.

Ik gebruik een Fritz box met 7.25 en die kan ook TLS ondersteunen naast RTP/SAVP

Dit is het discussie op het forum van CC: https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,591.0.html

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 21:23
Sinds kort registreerd mijn Cisco SPA112 niet meer bij CheapConnect ondanks dat er niets is veranderd aan mijn zijde voor zover ik weet. Vanaf hetzelfde (T-Mobile thuis) netwerk kan ik wel via de Bria voor iPhone connecten. Lijkt sinds enkele dagen (1 april?) een probleem te zijn. Herkennen mensen dit?

Weet even niet goed waar verder kan details naar boven kan halen, want uit de log van de Cisco wordt ik ook niet veel wijzer :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 19:24

franssie

Save the albatross

@petermdevries Ik zag een aantal dagen geleden ook dat mijn FRITZ!Box 6890 LTE die draait op het T-Mobile 4G netwerk de registratie was verloren. Een herstart verhielp dat.
Dus hier werkt het weer/nog.

edit: ik dacht dat je ook logs bij cheapconnect online kon opvragen maar misschien was ik in de war met budgetphone waar ik eerst zat. Kom je er echt niet uit zou ik een email sturen naar ze wat zij in de logs misschien kunnen zien.

[Voor 35% gewijzigd door franssie op 07-04-2021 18:39]

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸 | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar | Blind Faith in anything, or Anyone will get you killed

• petermdevries
franssie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:33:
edit: ik dacht dat je ook logs bij cheapconnect online kon opvragen maar misschien was ik in de war met budgetphone waar ik eerst zat. Kom je er echt niet uit zou ik een email sturen naar ze wat zij in de logs misschien kunnen zien.
Ja, heb ze ook benaderd, maar gaven aan dat het waarschijnlijk aan mijn kant ligt en dat ze geen support op de hardware leveren. Beetje lastig uitzoeken zo waar het probleem nu echt ligt.

• franssie

franssie

Save the albatross

petermdevries schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:39:
[...]

Ja, heb ze ook benaderd, maar gaven aan dat het waarschijnlijk aan mijn kant ligt en dat ze geen support op de hardware leveren. Beetje lastig uitzoeken zo waar het probleem nu echt ligt.
Tsja, dan is er bij gebrek aan support de keuze om te verhuizen naar een andere aanbieder dan je huidige of eerst de route van 'terug naar fabrieksinstellingen' volgen.

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸 | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar | Blind Faith in anything, or Anyone will get you killed

• petermdevries
Op advies van CheapConnect de poort eens aangepast van 5060 naar 5080 en nu werkt het weer. Blijkbaar heeft T-Mobile recent toch iets aangepast in het netwerk.

• jongetje
@petermdevries Zie ook: https://community.t-mobil...via-t-mobile-thuis-329858

Vreemd dat het dan wel gewerkt heeft.

• petermdevries
Inderdaad... naja, werkt nu in ieder geval (weer) :)

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 08:50

Mister_T

@+31180

Nou, ik ben benieuwd.
Vanmorgen was het IPadres weg van mijn oude provider. Vandaag zou de aansluiting naar Cheapconnect internet moeten gebeuren.
Ik heb nu wel een DSL lijn en alles aangepast maar nog geen connectie of moet ik wachten op een bevestiging.

Alles goed gegaan , na de mail weer verbinding

[Voor 10% gewijzigd door Mister_T op 09-04-2021 16:52]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik vind niet heel veel in dit topic over de EdgeRouter X aka ERX van Ubiquiti. Zelf al enige tijd aan het stoeien met wel/niet het provider modem/router opdoeken. Nu komt komende week een nieuwe ONT dus dan kan ik makkelijker naar de ERX met UTP, alleen heb ik dan geen telefonie meer omdat dit niet met VLAN te realiseren valt. TV en Internet wel.

Nu zat ik te denken mbt de 2,50 euro per maand voor mijn vaste lijn;

- doorverbinden naar mobiel nummer
- een Cheapconnect prepaid icm nummer porteren

1e optie valt af omdat wij de mobiele telefoons in de nacht uitschakelen, wij dus niet bereikbaar zijn als directe omgeving ons nodig heeft + het doorverbinden geld kost.

2e optie Cheapconnect klinkt als een mooi alternatief want goedkoper (we bellen amper/niet met de vaste lijn, het is met name bereikbaar zijn voor de oudjes etc.) maar ik heb wel eea nodig om dit te laten vliegen. In huis staat een 3 delige Gigaset welke niet werkt met een N300 afaik, maar ik wil eigenlijk ook geen hardware investeringen doen :/

Heeft iemand Cheapconnect werken op de ERX en/of zijn er VOIP kastjes waar de Gigaset op kan (heten die dingen zo?) die je kunt configureren en prikken op de ERX. Ben niet super into CLI maar beetje config kloppen lukt me wel.

Mijn boefje is liev!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 15:50
@jb Een (oude) Fritzbox? Die kan voip en dect.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e(USA, 2015, nieuwe is besteld) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

guido66 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:07:
@jb Een (oude) Fritzbox? Die kan voip en dect.
Die je puur inricht voor dat stukje en dan prikken op de ERX bedoel je?

Mijn boefje is liev!

• guido66
@jb ja inderdaad, wat je niet wilt gebruiken van de Fritzbox zet je uit.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e(USA, 2015, nieuwe is besteld) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 04:18
TheSiemNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:47:
Ik heb deze week via tweakers vraag en aanbod een yealink gekocht. ik dacht koppel die even met mijn Cheapconnect nummer. Dat valt vies tegen. Op het forum van Cheapconnect is er niets te vinden over Yealink (terwijl ik die telefoons overal zie). Heeft iemand hier zijn Yealink aan de praat met Cheapconnect? Ik heb de T48G.
Tja, een hele late reactie, kwam het bericht bij toeval tegen.
Ben je er nog ooit uitgekomen, of heb je die Yealink telefoons weer verkocht?
Gebruik hier zonder problemen Yealink T41S en een W60P DECT set.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 21:53
Babylonier schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:03:
[...]

Tja, een hele late reactie, kwam het bericht bij toeval tegen.
Ben je er nog ooit uitgekomen, of heb je die Yealink telefoons weer verkocht?
Gebruik hier zonder problemen Yealink T41S en een W60P DECT set.
Alles werkt naar tevredenheid. Volgens mij was het iets simpels met inlognaam (telefoonnummer zonder +)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

guido66 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:02:
@jb ja inderdaad, wat je niet wilt gebruiken van de Fritzbox zet je uit.
Dan is een ATA toch net zo handig of? Die zijn ook niet echt duur zo lijkt, maar werken die allemaal met CC :?

Zoals dit bijvoorbeeld;

https://www.amazon.de/-/n...id=1621604994&sr=8-6&th=1

Een Fritzbox is incl verzenden niet veel goedkoper verwacht ik. Verder heb je dan zo'n lomp apparaat erbij :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennistd
Grote voordeel van de Fritzbox is dat je je DECT-telefoons rechtstreeks daarop aanmeldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Siemens heeft ook ATA die dect ondersteund, werkte hier jaren lang prima - heb zelf nu wel FritzBox sinds jaren. Wel fijn om zoveel mogelijk in één apparaat te hebben vwb stroomgebruik (en het scheelt weer een poortje op de router).

edit: zou je toch voor een IP/DECT oplossing willen gaan en een vast bekabeld toestel willen hebben, bij de Makro in Amsterdam zag ik vandaag de DX800 van Siemens voor 70 ex BTW in de ramsj. Best leuk ding (ondersteund meerdere IP profielen als ATA, je kan er 6 handhelds DECT aan koppelen en het ondersteund 3 antwoord apparaten en ook iets van 4 SIP profielen, dus één nummer vier lijnen tegelijkertijd of 4 nummers etc). Ik heb er serieus bij staan twijfelen.

[Voor 50% gewijzigd door franssie op 21-05-2021 18:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@dennistd @franssie Ik mis klaarblijkelijk toch een aantal belangrijke details. De portering is aangevraagd bij CC, dat stuk loopt. Ik krijg dus straks een vast nummer welke provider onafhankelijk in te zetten valt. Ik dacht met een ATA ala hierboven of een Grandstream GRS HT-801 bijv. er al te zijn?

Jullie hebben het over DECT ondersteuning, wat bedoelen jullie daar precies mee? Ik heb een oude Gigaset trio (basis met 2 extra sets). Als ik het basisstation met RJ11 inprik op zo'n ATA ben ik er dus nog niet?

edit:
Ik hoef er niets meer mee te kunnen dan bereikbaar te zijn voor de oudjes en wellicht sporadisch uitgaand bellen alhoewel we dat zelf eigenlijk altijd via onze 06 nummers doen. Heb ook weinig trek in allerlei DECT oplossingen die ik moet gaan kopen omdat het dan een veel te duur geintje wordt tov de bestaande router blijven gebruiken

[Voor 25% gewijzigd door JB op 21-05-2021 22:00]

Mijn boefje is liev!

• jongetje
@JB Je hebt een ATA of een telefoon nodig dit SIP ondersteund om de verbinding met de telefonie server van Cheapconnect op te zetten. Houd er wel rekening mee dat zo'n ATA enorm veel lastig in te stellen is dan een Fritzbox of een Gigaset VoIP dect set.

• guido66
@JB Bij de fritzbox heb je het basisstation niet meer nodig, je kunt alle handsets (via dect) direct aanmelden op de fritzbox. Als je het basisstation als oplader gebruikt kan dat nog steeds, alleen het RJ11 kabeltje is niet meer nodig.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@jongetje Precies, het stukje hardware wat in de router van je provider zit, pak je eruit met zo’n ATA en die configureer je zelf met CC settings. Wat maakt het zoveel moeilijker tov die Fritzbox dan? Beiden is toch gewoon vullen met VoIP gegevens van CC en de RJ11 prikken?

@guido66 De DECT basis functionaliteit wordt dus overgenomen door die Fritzbox waardoor je geen telefoonkabel meer door je huis nodig hebt, begrijp ik? Werkt dat dan met alle Gigasets want ik heb echt zo’n goedkoop trio setje van Gigaset die ook niet gekoppeld kan worden aan die N300 bijvoorbeeld en dat zou betekenen dat ik dus ook nieuwe telefoons moet gaan kopen.

Mijn boefje is liev!

• guido66
@JB ja, de fritzbox wordt het dect-basisstation. Ik ben er niet van op de hoogte of gigaset ook toestellen maakt die daar niet mee werken. Sommige Fritzboxen hebben ook aansluitingen voor vaste telefoons, als je de dect functionaliteit niet wilt of kunt gebruiken.

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:13
Helaas kan ik niet meer naar buiten bellen.
Ondanks dat er beltegoed is en ik wel gebeld kan worden.
Dit is nu twee weken gaande, maar de helpdesk weer gemaild van hoe dit opgelost kan worden.

Iemand anders hier een oplossing voor, ik krijg wel een bekroon en na het bellen van dat het nummer niet in gebruik is of geen verbinding.

• bertdrenth
petermdevries schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:01:
Sinds kort registreerd mijn Cisco SPA112 niet meer bij CheapConnect ondanks dat er niets is veranderd aan mijn zijde voor zover ik weet. Vanaf hetzelfde (T-Mobile thuis) netwerk kan ik wel via de Bria voor iPhone connecten. Lijkt sinds enkele dagen (1 april?) een probleem te zijn. Herkennen mensen dit?

Weet even niet goed waar verder kan details naar boven kan halen, want uit de log van de Cisco wordt ik ook niet veel wijzer :|
Ik heb soortgelijk iets alleen dan kan ik niet meer naar buiten bellen.. Nog wel gebeld worden.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 18:39
Hij gaat wel over, maar als er wordt opgenomen gaat het mis als ik het goed begrijp? Je zou eigenlijk een netwerktrace moeten hebben om te zien wat er mis gaat. Wat gebruik je exact voor hardware? Als het enkel om uitgaand bellen gaat wat niet werkt, vermoed ik toch dat er misschien een verkeerd nummerformaat wordt meegestuurd in de invite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moofen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-05 21:39
Welke softphone app (iOS) kunnen jullie aanraden? Het lijkt erop dat Acrobits softphone, Groundwire of Bria (abo) de beste opties zijn ivm push meldingen, maar ik hoor graag ervaringen van anderen!

Ik heb genoemde softphone apps nog niet geprobeerd, maar als ik moet kiezen ga ik waarschijnlijk voor de Acrobits softphone app. Kost maar 7 euro en ik heb het nodig voor maar 1 nummer/persoon. Heb wel talloze andere gratis apps geprobeerd, maar die hebben allemaal problemen met oproepen doorzetten als de app een tijd niet gebruikt is. Er komen dan geen push meldingen meer door namelijk, dus wordt er direct doorgeschakeld naar de voicemail.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 22:21
Zelf heb ik een tijdje Bria Mobile VoIP Softphone gebruikt. Echter bij veel Internet providers merk je dat de poorten voor VoIP geblokkeerd zijn waardoor ik alleen kon bellen als ik eerst een VPN tunnel opzette naar mijn Fritz!BOX thuis. Ook was het niet helemaal duidelijk of ik met Bria een voldoende beveiligde verbinding kon opzetten met CheapConnect dus uiteindelijk heb ik het abonnement opgezegd en automatisch doorverbinden naar mijn mobiele nummer geconfigureerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• king006
Ik gebruik zelf Acrobits softphone en werkt perfect :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 14:29

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ook mensen die ervaringen met de Grandstream GRS HT-801 kunnen delen icm CC :? Ik ben in afwachting van de portering vaste lijn. Het kleine kastje ziet er goed uit, lekker compact voor in de meterkast.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raven22
Geen ervaring, maar zie maar 1 sip profiel, dat betekent dat je niet, zoals ikzelf en veel anderen doe, kunt uitbellen via bv voipstunt en inbellen via cheapconnect

zou ik eerder voor een N300A gaan, los gigaset handsetje erbij en klaar

of de Grandstream-HT-812

[Voor 23% gewijzigd door raven22 op 25-05-2021 08:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@raven22 Ik weet niet eens wat dat allemaal betekent qua mogelijkheden. Hier gewoon een heel simpele constructie; vaste telefoon wegporteren bij provider om onafhankelijk te zijn. De vaste lijn wordt hier alleen gebruikt voor de oudjes zodat we bereikbaar zijn en sporadisch uitgaand bellen. Ik heb geen "ISDN achtige" oplossingen nodig met meerdere lijnen etc.

Mbt N300 gekeken, maar ik wil geen extra hardware aanschaffen. De huidige Gigaset trio kan AFAIK niet gekoppeld worden aan de N300 maar functioneert nog helemaal prima. Als die via RJ11 aangesloten kan worden op de basis, is dat meer dan prima. Kabels liggen er al. Wat me alleen niet duidelijk is bij die N300, kun je die ook gewoon aansluiten op je bestaande analoge basis DECT? IMHO is dit een complete vervanging voor je DECT basis station, maar daar werken mijn losse 2e en 3e set niet mee omdat dit type niet in de lijst van ondersteunde devices voorkomt.

De HT812 is daarentegen amper duurder dan de HT801 dus als die meer bang for buck is, helemaal prima want een ATA achtige oplossing heb ik hoe dan ook nodig nu :) Fritzbox is al vaker genoemd maar groot/lomp en de overige zaken draaien op mijn Ubiquiti ERX

[Voor 57% gewijzigd door JB op 25-05-2021 08:26]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raven22
Uitbellen via voipstunt, freevoipdeal, voipdiscount.co.uk e.d. is veel goedkoper dan via cheapconnect, vandaar dat dit veel toegepast wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
De tarieven van Cheapconnect zijn nu ook weer niet enorm veel goedkoper dan die freevoipdeal en andere aanbieders:

Cheapconnect:
Bellen naar vaste nummers in Nederland: € 0,0238
Bellen naar mobiele nummers in Nederland: € 0,0500

Freevoipdeal:
Netherlands (Landline) SuperDeal!:€ 0.024
Netherlands (Mobile) SuperDeal!: € 0.022

Waarbij vaste nummers een aantal maanden gratis te bellen zijn na opwaarderen van beltegoed. Maar als dat voorbij is dan is zelfs cheapconnect iets goedkoper :).

En als je een N300 koopt kun je veel dect sets (bijna alle wel) koppelen. Alleen met niet ondersteunde handsets kun je niet via verschillende sip clients uitbellen. Dat heb ik iig niet werkend gekregen en daarom bijpassende handsets eraan hangen. Maar als je alleen cheapconnect gebruikt is dat geen probleem.

[Voor 5% gewijzigd door jongetje op 25-05-2021 08:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@jongetje Die N300 is dan toch wel ideaal zo lijkt, ook qua config. Hier staat een "grabbelbak-Mediamarkt-trio" de AL18H maar die doen het volgens mij niet op zo'n N300. Ik heb op zo'n handset wel opties met registreren HS icm pincode.

De trio werkt nog prima, dus dan is het meteen stuk duurder tov een Grandstream HT-801 bijvoorbeeld :/ Als wij nu veel zouden bellen met de vaste lijn, kon ik dat makkelijker verantwoorden naar mezelf..

[Voor 8% gewijzigd door JB op 25-05-2021 09:27]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:05
Over het algemeen zouden alle Gigasets het moeten doen op de N300.

Overigens is de N300 een oud model en kun je ook de GO100 kopen https://www.amazon.de/Gig...ansluiting/dp/B087XN4YZ4/ Identiek en werkt exact hetzelfde!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
jongerenchaos schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:31:
Over het algemeen zouden alle Gigasets het moeten doen op de N300.
Dat klopt, alleen zijn dan niet alle functies beschikbaar zoals ik noemde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik ga die Go100 gewoon proberen, kan retour mits het niet werkt. Zojuist ook al bericht dat portering is afgerond. Zelfs vanuit internetprovider bericht dat abbo daar ook meteen is aangepast. Erg netjes! Hopelijk gaat configuratie net zo soepel :)

@jongetje in mijn geval te overzien, anders kan ik de sets nog altijd aanpassen uiteindelijk :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 18:32
bertdrenth schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:23:
Helaas kan ik niet meer naar buiten bellen.
Ondanks dat er beltegoed is en ik wel gebeld kan worden.
Dit is nu twee weken gaande, maar de helpdesk weer gemaild van hoe dit opgelost kan worden.

Iemand anders hier een oplossing voor, ik krijg wel een bekroon en na het bellen van dat het nummer niet in gebruik is of geen verbinding.
Misschien is er een brute-force aanval op je voip of beheer account geweest? Dan blokkeren ze waarschijnlijk uitgaande verbindingen. T-mobile heeft er ook een handje van om het netwerk steeds aan te passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bertdrenth
ditbenikecht schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Misschien is er een brute-force aanval op je voip of beheer account geweest? Dan blokkeren ze waarschijnlijk uitgaande verbindingen. T-mobile heeft er ook een handje van om het netwerk steeds aan te passen.
Cheapconnect geeft aan geen support op andermans hardware te geven maar wel een was lijst met wat te checken. Volgens mij ligt het aan de update van mijn Unifi router alleen ook met SIP uitgeschakeld doet hij het niet.
Morgen een Fritzbox testen om te zien of het inderdaad aan Unifi ligt en hun update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Iemand al enige ervaring met het internet van CheapConnect? Ziet er namelijk wel aantrekkelijk uit, qua ADSL-prijzen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 18:09
Polyphemus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:04:
Iemand al enige ervaring met het internet van CheapConnect? Ziet er namelijk wel aantrekkelijk uit, qua ADSL-prijzen...
nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raven22
Heb nog geen storing gemerkt en snelheid is altijd goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fdenys
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-06-2021
Jarenlang zat ik bij Ziggo.
Maar ik was het zat om weer te moeten bellen en voor korting te bedelen.
Wel Ziggo gebeld om op te zeggen en direct 9 maanden voor 33 EUR aangeboden gekregen, maar dit keer ervoor gekozen daadwerkelijk te switchen naar CheapConnect.
Dit zijn mijn voorlopige ervaringen.

Meteen (online) aangemeld voor transporteren telefoon en internet bij CheapConnect.
TV kijken deed ik al enkele maanden (ik zag deze move al aankomen) mbv Nlziet.
De overgang ging boven verwachting goed en binnen ongeveer een week was alles al geregeld.
Telefoonnummerbehoud, transporteren etc, ik heb geen enkel probleem ondervonden.

Zelfde vwb internet. Postcodecheck gaf aan 95 Mbps. Haal ik niet helemaal: ca 85Mbps in de praktijk en ca 25 Mbps up, maar in elk geval "beter" dan Ziggo.
Dus al met al - tot heden- een zeer positief gevoel.
Zeker niet het gevoel dat ik iets aan gebruikers-ervaring moet inleveren, integendeel

Wat kosten betreft: ik koos ervoor de kosten voor een jaar ineens te betalen voor 28.45 p/m
Daarnaast heb je 35 EUR aansluitkosten eenmalig te voldoen.
Nlziet is 7.95 p/m
Tenslotte eenmalig nummerbehoud (Eur 5),- en jaarlijks 8.95 voor de vaste telefoon.

Vergelijk het zelf met de Ziggo tarieven en je hoeft niet jaarlijks meer te soebatten voor een "korting"

Zo soepel als dit alles ging bij CheapConnect, zo moeilijk ging het stoppen bij Ziggo.
Uiteindelijk 11(!) mensen "lang" moeten bellen en elke keer weer kreeg ik inhoudelijk foutieve bevestigings emails.
Maar concluderend: als je geen vervente tv-kijker bent (zoals wij) dan kan ik je deze stap zonder meer aanraden!

PS vergeet even te vermelden dat je wel zelf een router moet aanschaffen. Had al een Fritzbox 7490, dus voor mij was dit geen issue. De instellingen zijn duidelijk aangegeven in de mail die je krijgt .

Fred

[Voor 5% gewijzigd door fdenys op 25-05-2021 20:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polyphemus
  • Nu online
Dank allemaal! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:07
Ja ben inmiddels al een half jaar klant bij hun en uitermate te vreden met de verbinding.

Blij dat ik weg ben bij ziggo ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

CheapConnect via de Go Box 100 aan de praat 8) Uitgaande gesprekken werken. Porteren vaste lijn is volgende week pas voltooid, dus dan komen de inkomende gesprekken als het goed is ook netjes binnen.

[Voor 49% gewijzigd door JB op 29-05-2021 09:48]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

En we zijn bereikbaar via CC 8) Kun je ook een mail krijgen zodra iemand je probeert te bellen maar geen VM inspreekt? Ik kreeg bij T-Mobile ook mail dat "nummer" gebeld had maar geen bericht had achtergelaten. Email staat ingesteld in de portal.

Hmm denk ik nu te moeilijk of waar gaat dit mis? Wat stel je in bij onderstaande config? Ik krijg nu een Duitse dame (waarschijnlijk van de Gigaset) als bandje :D Eigen nummer of 1233 toevoegen werkt niet, uit/aanvinken maakt geen verschil.

[edit]

Gevonden! Wel jammer dat CC nog altijd alles in het Engels heeft staan mbt voicemail. Is wel al beter dan Duits :+ Maar even opgelost door wat in te laten spreken met tooltje om het Nederlands te krijgen :)

[Voor 79% gewijzigd door JB op 03-06-2021 13:47]

Mijn boefje is liev!

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb sinds deze week telefonie via CC. Nummer is netjes geporteerd en werkt ook. Ik krijg binnenkomende telefoontjes en kan ook uitgaand bellen. Ik gebruik het icm een GrandStream HT801. Deze heb ik ingesteld met de standaard gegevens die ik vanuit CC heb gekregen. Alleen ontdekte ik wel een vreemd probleem vandaag. Als ik een telefoontje binnen krijg en ik wil deze niet opnemen en dan weg drukken blijft de telefoon gewoon overgaan. Iemand hier ook tegen aangelopen misschien?

JohnS

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 10:11
Die probeer ik nu ook maar ik zie geen callerid als ik bel. Ik bel mezelf op een andere telefoon. Heb je daar een oplossing voor of ligt dat aan CheapConnect?

• raven22
RonaldHeirbaut schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Die probeer ik nu ook maar ik zie geen callerid als ik bel. Ik bel mezelf op een andere telefoon. Heb je daar een oplossing voor of ligt dat aan CheapConnect?
ik bel niet uit met CC, maar discountvoip.co.uk of freevoipdeal.com, daarbij werkt dat prima

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hebben anderen dit aan de hand gehad en een oplossing daarvoor kunnen bedenken? Ik heb nu CheapConnect via een Go-Box 100. Dat werkt helemaal prima. Enige wat ik mis;

- zien wie er gebeld heeft

Bovenstaande lukt alleen als degene zo lang blijft hangen dat de voicemail getriggerd wordt, want dan krijg ik keurig een mailtje van CC.

Nu heb ik een oude trio DECT set van Siemens. Deze zijn gekoppeld aan de Go-Box 100, maar de functionaliteit zoals die bij het standaard basisstation zat; het knipperen van een envelopje ivm een gemiste oproep; heb ik niet meer werkend.

Kan dat met die Go-Box normaliter ook maar werkt het niet door mijn oude meuk, of dien ik nog iets te configureren hiervoor? Het zou fijn zijn dat je kan zien wie er gebeld heeft nadien op de telefoons zoals voorheen :)

Ook raak ik soms de datum/tijd kwijt op display, maar dat zal ook wel komen omdat dit nu lokaal per telefoon ingesteld staat ipv voorheen op het basisstation.

[Voor 15% gewijzigd door JB op 29-07-2021 11:30]

Mijn boefje is liev!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 18:54
Frag1le schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:

@cheapconnect wat een verademing dat er een provider is die de klant niet aan z'n handje wil vast houden.
Er is 1 ding dat wmb mist: iets meer info over de router: welke werken er precies? Als ik in de pricewatch op VDSL2 selecteer, ben ik er dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-05 10:35
Heb hier zelf een FritzBox 7581 (met ingebouwde DECT). Dat werkt perfect. Heb ook 3 FritzFon handsets, dus het is voor mij een makkelijke setup. Maar met een beetje Googlen moet je toch een eind kunnen komen.

Stay safe

• Brent
Het gaat me om CheapConnect DSL, niet voip.

• Master FX
Excuus !

Stay safe

• dennistd
Brent schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:50:
Het gaat me om CheapConnect DSL, niet voip.
Volgens mij is dit het CheapConnect-DSL-topic: nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

• Brent
Ik vond wat vermeldingen hier, en de topictitel leek me breed genoeg, maar kennelijk niet. Dank voor je tip :)

Misschien is het handig dit topic te hernoemen zodat duidelijk is dat het om enkel de Voip diensten gaat?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 16:50

tspawn

20 Years Quality

Van de 1 op de andere dag werkt mijn Gigaset n510 niet meer, de bekende "Aanmelding is mislukt!" komt te voorschijn.

Mijn internet loopt via T-Mobile Glas, heeft anderhalf jaar perfect gewerkt. Ik reboot de t-mobile router (dat moet wel vaker). En sinsdien niks meer .

Intel I5| Corsair 8192MB | Gigabyte P55-USB3 | ASUS AMD | 5750 | 4TB HDD Total | 7 ULTIMATE | Antec Sonata II

• Master FX
Ik gebruik deze settings in mijn FritzBox (zonder STUN server doet ie het bij mij niet)

Domain: sip.cheapconnect.net
Proxy server address: sip.cheapconnect.net
Proxy server port: 5080
Registration server: sip.cheapconnect.net
Registration server port: 5080
Registration refresh time: 180

STUN enabled: Yes
STUN server address: stun.sipgate.net
STUN server port: 3478

Stay safe

• jongetje
Ik heb uit voorzorg ook een andere poort dan 5060 gebruikt omdat ik begreep dat t-mobile die reserveerde voor zijn eigen voip dienst.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 16:50

tspawn

20 Years Quality

ik heb ook al IP adres ipv DNS naam gebruikt. Het heeft volgens mij wel met de t-mobile router te maken.

Intel I5| Corsair 8192MB | Gigabyte P55-USB3 | ASUS AMD | 5750 | 4TB HDD Total | 7 ULTIMATE | Antec Sonata II

• msatter
  • Niet online

msatter

PVoutput

Master FX schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:12:
Ik gebruik deze settings in mijn FritzBox (zonder STUN server doet ie het bij mij niet)

Domain: sip.cheapconnect.net
Proxy server address: sip.cheapconnect.net
Proxy server port: 5080
Registration server: sip.cheapconnect.net
Registration server port: 5080
Registration refresh time: 180

STUN enabled: Yes
STUN server address: stun.sipgate.net
STUN server port: 3478
Mag ik vragen waarom er hier als STUN server die van sipgate.net word gebruikt? Over de STUN gaat nl. de spraak en ongecodeerd.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 12:49
Weet iemand het verschil tussen (het VOIP basisstation van) de Gigaset C610 IP versus de bekende Gigaset N300A?

De C610 IP komt met een handset en ik dacht eerst dat het basisstation gewoon de N300A was, maar ik begrijp nu dat het echt een ander station is. Ik kan nergens iets over de verschillen vinden.

Ik wil in elk geval compatibiliteit met de makkelijkste, grijze en witte DECT handsets.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Jazco2nd los van dat je in het verkeerde topic zit heb je de handleidingen al gedownload of denk je echt daar veel mensen hier beide apparaten hebben een kennen?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 12:49
franssie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:54:
@Jazco2nd los van dat je in het verkeerde topic zit heb je de handleidingen al gedownload of denk je echt daar veel mensen hier beide apparaten hebben een kennen?
Zeker door handleidingen gelopen. Geen verschillen kunnen ontdekken.

En inderdaad, ik dacht dat dit het laatste actieve topic zou zijn waar nog DECT VOIP liefhebbers in zitten O-)

• franssie

franssie

Save the albatross

@Jazco2nd die zitten er ook wel (w.o. ik) maar ik kan helemaal niets met je vraag.
Heb je het, wil je het kopen, wat zijn in vredesnaam wit/grijze makkelijke handsets? Echt, wat is je vraag?

• Hugo__Boss
Ik heb nooit een Gigaset C610 IP basisstation in handen gehad, maar ik denk dat deze in de praktijk weinig tot niets zal verschillen met de N300A. Denk dat ze hem voor de duidelijkheid een ander naampje hebben gegeven, zodat meteen duidelijk is dat die 2 samen goed werken met bijbehorende handset en misschien zitten ze zelfs in 1 doos.

Echter is de C610 volgens mij vrij oud, ik vraag me af of die nog wel gemaakt wordt. Wil je die nu nog nieuw gaan kopen?

Feit is dat in principe alle handsets wel zullen werken. Alleen met de A klasse moet je misschien een beetje voorzichtig zijn, dan heb je kans dat je misschien niet alle functionaliteit hebt.

• Polyphemus
  • Nu online
Nog iets 'grappigs' gevonden. Ik heb twee telefoonnummers van CheapConnect; onderling bellen is dus gratis. Nu heb ik blijkbaar bij een van de nummers een extra (laatste) cijfer getypt tijdens het onderling bellen. Het nummer had dus 11 cijfers waarvan het eindcijfer gelijk was aan het 10e cijfer.

Nu was onderling bellen dus niet gratis... Blijkbaar houdt het gratis-bellen-onderling-scriptje daar geen rekening mee :P

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58
@Polyphemus dat lijkt me een dingetje voor de helpdesk :) @cheapconnect

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Hugo__Boss
Polyphemus schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:36:
Nog iets 'grappigs' gevonden. Ik heb twee telefoonnummers van CheapConnect; onderling bellen is dus gratis. Nu heb ik blijkbaar bij een van de nummers een extra (laatste) cijfer getypt tijdens het onderling bellen. Het nummer had dus 11 cijfers waarvan het eindcijfer gelijk was aan het 10e cijfer.

Nu was onderling bellen dus niet gratis... Blijkbaar houdt het gratis-bellen-onderling-scriptje daar geen rekening mee :P
Wat voor hardware gebruik je? Via een ATA met een dialplan erin wat veel hier gebruiken zou dat denk ik niet voor moeten kunnen komen, na het 10e cijfer zou ie dan zijn gaan bellen. Bij hardware zonder kiesplan gaat dat niet.

Wel bijzonder, zou de facturatie gaan op basis van een database met alle nummers erin? Lijkt me eerder dat dit moet gaan op basis van een operator waarheen gerouteerd wordt (onnet).

• Polyphemus
  • Nu online
Hugo__Boss schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:53:
[...]

Wat voor hardware gebruik je? Via een ATA met een dialplan erin wat veel hier gebruiken zou dat denk ik niet voor moeten kunnen komen, na het 10e cijfer zou ie dan zijn gaan bellen. Bij hardware zonder kiesplan gaat dat niet.

Wel bijzonder, zou de facturatie gaan op basis van een database met alle nummers erin? Lijkt me eerder dat dit moet gaan op basis van een operator waarheen gerouteerd wordt (onnet).
Ik gebruik een Fritzbox zonder exotische dialplans. Maar ik zie in de online facturatie, waar het onderling gratis bellen standaard niet in de belhistorie staat, wél een regel, met de twee nummers (een van de nummers 11-cijferig, dus met extra cijfer) waar 0,4354 euro voor gerekend is. :)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:26:
Hebben anderen dit aan de hand gehad en een oplossing daarvoor kunnen bedenken? Ik heb nu CheapConnect via een Go-Box 100. Dat werkt helemaal prima. Enige wat ik mis;

- zien wie er gebeld heeft

Bovenstaande lukt alleen als degene zo lang blijft hangen dat de voicemail getriggerd wordt, want dan krijg ik keurig een mailtje van CC.

Nu heb ik een oude trio DECT set van Siemens. Deze zijn gekoppeld aan de Go-Box 100, maar de functionaliteit zoals die bij het standaard basisstation zat; het knipperen van een envelopje ivm een gemiste oproep; heb ik niet meer werkend.

Kan dat met die Go-Box normaliter ook maar werkt het niet door mijn oude meuk, of dien ik nog iets te configureren hiervoor? Het zou fijn zijn dat je kan zien wie er gebeld heeft nadien op de telefoons zoals voorheen :)

[Afbeelding]

Ook raak ik soms de datum/tijd kwijt op display, maar dat zal ook wel komen omdat dit nu lokaal per telefoon ingesteld staat ipv voorheen op het basisstation.
Iemand die me op weg kan helpen? Ik kan dus niet zien of/als iemand me gebeld heeft. Het basisstation behorende bij mijn oude trio DECT set (AL18H) doet alleen nog dienst als oplader 1 toestel.

Voordat ik de Go-Box gebruikte, knipperde er altijd een mooi rood envelopje op de toestellen als we een gemiste oproep hadden. Ook kon ik zien, wie dat was. Nu mis ik deze informatie.

Hoe hebben anderen dat voor elkaar met de Go-Box icm CC :? Mailtje is ook prima, als ik maar kan zie dat/wie er gebeld is/heeft :)

Mijn boefje is liev!

• jongetje
@JB Dat is iets wat je telefoon moet doen. Enige wat kan is een voicemail instellen via het webportal van Cheapconnect, dan krijg je een MP3 gemaild als iemand iets heeft ingesproken.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:42:
@JB Dat is iets wat je telefoon moet doen. Enige wat kan is een voicemail instellen via het webportal van Cheapconnect, dan krijg je een MP3 gemaild als iemand iets heeft ingesproken.
Doet die VM ook mailen alsin; er is gebeld door nummer maar geen bericht achtergelaten?

Die VM kreeg ik de vorige keer niet aan de praat. De Go-Box ging constant afvangen ipv doorzetten met een Duitse dame :X

[Voor 13% gewijzigd door JB op 16-12-2021 15:44]

Mijn boefje is liev!

• jongetje
JB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:43:
[...]

Doet die VM ook mailen alsin; er is gebeld door nummer maar geen bericht achtergelaten?
Nee. (sorry, is helaas zo kort). Mijn Gigaset doet dit voor me in de centrale.

[Voor 8% gewijzigd door jongetje op 16-12-2021 15:44]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:44:
[...]

Ik weet ook niet of die Go-Box dat niet kan icm mijn oudjes of dat het ergens anders fout gaat.

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:44:
[...]

De VM van CC pakt het nu wel over op de een of andere manier. Dus dat is al iets. Krijg netjes mail met in onderwerp de caller, zolang men maar wacht tot na de piep. (Voor nu) prima voor de vaste lijn :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik werd op CheapConnect gewezen als mogelijke telefonie aanbieder voor wat verschillende softphones aan een telefoonnummer te koppelen. Ik kijk er vast overheen, maar ik zie zo snel alleen algemene voorwaarden, geen privacy voorwaarden?
https://www.cheapconnect.nl/algemene-voorwaarden/

Ik zoek even naar omgang met belgegevens (wederpartij, tijdsduur, tijdstip zegt van alles over je), klantgegevens, geregistreerde IP adressen, uiteindelijk kunnen ze je zeker met softphones aardig volgen natuurlijk omdat die continu inloggen bij hen vanaf elk IP waar je maar even bent.

Dat bepaalde diensten de boel altijd wel kunnen afluisteren via buitenlandse uitruil en de politie met juiste toestemming ook, dat is uiteindelijk bij alle legitieme aanbieders van Nederlandse telefoonnummers. Ik doel vooral even op geen verkoop van gegevens, inzet voor marketing profiel doeleinden en zulks meer.

Zou wel fijn zijn als ze daar even iets geruststellends over hebben staan. Nou ja, hopelijk ben ik even blind en kijk ik er gewoon glad overheen :o

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.

• msatter
  • Niet online

msatter

PVoutput

Een goedvoorbeeld voor CheapConnect is Voys hoe het moet: https://www.voys.nl/privacy-en-toegankelijkheid/

Van alle gesprekken worden de meta (geen Facebook) gegeven opgeslagen in de blackbox van de overheid.

https://tweakers.net/nieu...-weigering-datadelen.html

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

msatter schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:56:
Een goedvoorbeeld voor CheapConnect is Voys hoe het moet: https://www.voys.nl/privacy-en-toegankelijkheid/

Van alle gesprekken worden de meta (geen Facebook) gegeven opgeslagen in de blackbox van de overheid.

https://tweakers.net/nieu...-weigering-datadelen.html
Ziet er inderdaad uit zoals je hoopt te verwachten. Begrijp ik goed dat CheapConnect zoiets vandaag nog mist, en dat Voys enkel gaat voor zakelijke klanten á 18 euro per persoon per maand voor kleinere groepen? Om drie voip apps / 2 mensen te koppelen aan één telefoonnummer zit je dan op 36 of zelfs 54 euro per maand voor een gezin als ik goed begrijp, dat is te zeer buiten verhouding voor wat het vaste nummer nog aan beperkt gebruik oplevert voor ons.

Vast nummer permanent doorschakelen naar één mobiel is niet heel chique, maar daar moeten we dan maar de lol van gaan inzien of zo, als je ons sneller wilt bereiken, bel dan direct de 06 ;)

Alternatief is een FritzBox altijd aanzetten naast wat verder al staat te stampen, puur om nog dat ene nummer intern te multiplexen naar een paar IP toestellen, wat nou milieu doelstellingen :+

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
OruBLMsFrl schreef op maandag 3 januari 2022 @ 01:58:
[...]
Begrijp ik goed dat CheapConnect zoiets vandaag nog mist, en dat Voys enkel gaat voor zakelijke klanten á 18 euro per persoon per maand voor kleinere groepen? Om drie voip apps / 2 mensen te koppelen aan één telefoonnummer zit je dan op 36 of zelfs 54 euro per maand voor een gezin als ik goed begrijp, dat is te zeer buiten verhouding voor wat het vaste nummer nog aan beperkt gebruik oplevert voor ons.
Voys heeft ook een trunk versie. Die gebruik ik zakelijk met een raspberry pi met asterisk erop. Onbeperkt aantal voip toestellen en apps eraan. Uitbellen (ip toestellen) en doorschakelen naar mobiel doe ik dan met frynga (€0,005c vast en €0,013 mobiel, veel goedkoper dan bij voys). De 'zoveel per gebruiker' oplossing bij voys is echt een hosted oplossing. https://www.voys.nl/voip/mkb-zzp/voip-trunks/

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

rvk schreef op maandag 3 januari 2022 @ 02:16:
[...]

Voys heeft ook een trunk versie. Die gebruik ik zakelijk met een raspberry pi met asterisk erop. Onbeperkt aantal voip toestellen en apps eraan. Uitbellen (ip toestellen) en doorschakelen naar mobiel doe ik dan met frynga (€0,005c vast en €0,013 mobiel, veel goedkoper dan bij voys). De 'zoveel per gebruiker' oplossing bij voys is echt een hosted oplossing. https://www.voys.nl/voip/mkb-zzp/voip-trunks/
Ziet er als een slimme zakelijke oplossing uit ja, zou je met die trunk zelfs nog een heel MS Teams phone system platform aan kunnen koppelen of wat je verder maar wilt. Die Raspberry Pi en asterisk is natuurlijk fantastisch low budget en tegelijk met asterisk heel krachtig als je dat goed kan beheren. Voor de fam echter wat overmatig complex allemaal, plus weer een apparaat in het netwerk dat stroom vraagt, als ook weer geüpdate en beheerd moet.

Het voelt dan voor het moment als een veel te groot prijsverschil tussen enkel de trunk en in essentie een trunk plus doorkoppeling naar een paar IP devices. Dat tweede deel vraagt niet veel, in ons gebruiksscenario van altijd alle toestellen gelijktijdig over laten gaan. CheapConnect spreekt qua dienstverlening aan, maar ontbrekende privacy voorwaarden bij een communicatiedienst zet me daar helaas wel ernstig aan het denken. Voorlopig op zoek naar een CheapConnect, maar dan mét privacy voorwaarden. Ik zal ze toch eens formeel de vraag stellen dan >:)

• msatter
  • Niet online

msatter

PVoutput

Die Betamax aanbieders zoals Frynga bieden vaak ook een 2 Euro abbo p/m om vaste en mobiele nummers te bellen in Nederland tegen geen extra kosten.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 17:28

amphora

Websites & Fotografie

Eigenlijk gebruik ik cheapconnect alleen maar omdat ik met m'n vaste 030 nummer op mobiel bereikbaar wil zijn. Ik hoef er niet perse mee te bellen. Maar die softphone software vind ik ook niet alles. Heb het idee dat het niet altijd goed werkt op een iPhone. Het liefst zou ik gewoon ala *21 permanent door willen schakelen, kan dat ook bij cheapconnect? Of weet iemand een (voordelig) alternatief?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Air2/Mini3pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee