Jarenlang zat ik bij Ziggo.
Maar ik was het zat om weer te moeten bellen en voor korting te bedelen.
Wel Ziggo gebeld om op te zeggen en direct 9 maanden voor 33 EUR aangeboden gekregen, maar dit keer ervoor gekozen daadwerkelijk te switchen naar CheapConnect.
Dit zijn mijn voorlopige ervaringen.
Meteen (online) aangemeld voor transporteren telefoon en internet bij CheapConnect.
TV kijken deed ik al enkele maanden (ik zag deze move al aankomen) mbv Nlziet.
De overgang ging boven verwachting goed en binnen ongeveer een week was alles al geregeld.
Telefoonnummerbehoud, transporteren etc, ik heb geen enkel probleem ondervonden.
Zelfde vwb internet. Postcodecheck gaf aan 95 Mbps. Haal ik niet helemaal: ca 85Mbps in de praktijk en ca 25 Mbps up, maar in elk geval "beter" dan Ziggo.
Dus al met al - tot heden- een zeer positief gevoel.
Zeker niet het gevoel dat ik iets aan gebruikers-ervaring moet inleveren, integendeel
Wat kosten betreft: ik koos ervoor de kosten voor een jaar ineens te betalen voor 28.45 p/m
Daarnaast heb je 35 EUR aansluitkosten eenmalig te voldoen.
Nlziet is 7.95 p/m
Tenslotte eenmalig nummerbehoud (Eur 5),- en jaarlijks 8.95 voor de vaste telefoon.
Vergelijk het zelf met de Ziggo tarieven en je hoeft niet jaarlijks meer te soebatten voor een "korting"
Zo soepel als dit alles ging bij CheapConnect, zo moeilijk ging het stoppen bij Ziggo.
Uiteindelijk 11(!) mensen "lang" moeten bellen en elke keer weer kreeg ik inhoudelijk foutieve bevestigings emails.
Maar concluderend: als je geen vervente tv-kijker bent (zoals wij) dan kan ik je deze stap zonder meer aanraden!
PS vergeet even te vermelden dat je wel zelf een router moet aanschaffen. Had al een Fritzbox 7490, dus voor mij was dit geen issue. De instellingen zijn duidelijk aangegeven in de mail die je krijgt .
Fred
[
Voor 5% gewijzigd door
fdenys op 25-05-2021 20:04
]