Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jan_2teP
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:13
Een beetje een domme vraag. Acht jaar geleden heb ik mijn vaste nummer in dit pand, waar ik nog ben blijven wonen opgezegd. Nu heb ik alleen interesse in DSL internet via een Fritzbox 7530. Zonder vast nummer kan dit dan ook?

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Jan_2teP schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:24:
Een beetje een domme vraag. Acht jaar geleden heb ik mijn vaste nummer in dit pand, waar ik nog ben blijven wonen opgezegd. Nu heb ik alleen interesse in DSL internet via een Fritzbox 7530. Zonder vast nummer kan dit dan ook?
Ja heb ook jaren ziggo gehad en mn vaste nr overgezet naar CC (waar die wordt geforward naar mn 06 tegenwoordig) en twee jaar terug dsl aangevraagd bij NLe.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:31
Is eigenlijk een Fritzbox vraag, met met meerdere SI{P accounts in mijn 7590 hoe zorg je ervoor dat je elke de zelfde uitgaande SIP account kiest zonder het voorloop getal te moeten kiezen.

• GHB363
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:39
Bij Telephony > Call Handling > Dialing rules kan je dit instellen

• Vinzz
Dank dit werkt nu. Weet iemand ook hoe ik via KON glasvezel kan uitbellen via cheapconnect?

Inbellen gaat goed, uitgaand ingesprek toon.

Standaard SIP instelling in een 7590 ingevoerd, moet ik een poort aanpassen hiervoor?

Edit: dit werkt nu, bij Aansluitingsinstellingen moest ik "Uitgaand telefoonnummer" een keer opnieuw saven. Dit had ik voor de nummerportering aangepast.

[Voor 30% gewijzigd door Vinzz op 06-08-2020 11:06]

• Vinzz
Aanvullende vraag, waar dienen de +77 SIP accounts eigenlijk voor? Ik kan er 2 extra aanmaken.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Vinzz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:41:
Aanvullende vraag, waar dienen de +77 SIP accounts eigenlijk voor? Ik kan er 2 extra aanmaken.
Daarmee kun je doen wat in deze handleiding staat:
Bij Cheapconnect is het niet mogelijk om meerdere apparaten te registeren op hetzelfde SIP account. Je bent dus beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat of softclient op een telefoonnummer en/of SIP account.
Het is wel mogelijk om toestellen te laten registeren op SIP accounts welke geen telefoonnummer hebben en vervolgens het telefoonnummers door te sturen naar 1 of meerdere van deze SIP accounts. In deze handleiding ziet u hoe je dit kunt instellen.
Je ontvangt twee gratis SIP accounts bij elk telefoonnummer
Bij elk telefoonnummer ontvang je twee gratis SIP accounts welke vrij te gebruiken zijn. Deze SIP accounts zijn niet voorzien van een telefoonnummer. Heeft u meer accounts nodig? Dan kunt u deze voordelig aanschaffen in het portal. Deze losse VoIP/SIP accounts zonder telefoon nummer beginnen altijd met 777.

• Doornekamp33
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 28-03 10:14
Nou ook overgestapt op CheapConnect omdat ik van die Huawei van T-Mobile af wilde zijn.
Dus een Fritzbox 5490 hier in V&A op de kop getikt, prima ding overigens, maar de telefoon wilde niet registeren bij CC.
Google er op los gelaten, een dingetje gevonden en toegepast, https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=587.0 en nu registreert CC zich netje en ik kan ook netjes bellen en gebeld, maar dit tot op zekere hoogte, na 30 minuten kan ik niet meer gebeld worden, als ik uitbel merk je dat het wat langer duurt en kan ik bellen, net alsof na een half uur de registratie niet verlengt word.

Als ik inlog in het modem staat de telefonie gewoon geregistreerd, en kan ik weer een half uur gebeld worden, kan er dus geen vinger opleggen in welke hoek ik moet zoeken.
Heb alle poorten al gewijzigd gehad naar 5070 en 5080 met hetzelfde resultaat, die 30 minuten en geen inkomende gesprekken meer mogelijk.

Iemand een idee om mij op weg te helpen om van dit probleem af te komen, op Sipp gebied ben ik een groentje dit is de eerste poging. 8)7

Update, wat ik heb gedaan of wat CC heeft gedaan weet ik niet, maar vandaag werkte hij gewoon, dus lijkt het opgelost.

[Voor 5% gewijzigd door Doornekamp33 op 27-08-2020 14:48]

• robjek
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 25-01 21:19
Beste forum leden,

Ik heb een vraag betreffende internet van CheapConnect. Ik heb thuis een eigen mailserver. Mijn provider is momenteel online.nl. Bij online.nl is het niet mogelijk het PTR oftewel rDNS record aan te passen naar je eigen Domein naam. Nu heb ik vernomen dat bij CheapConnect men wel het PTR oftewel rDNS kan aanpassen via het Portal van CheapConnect. Wie heeft hier de ervaring mee dat dit goed werkt, dan bedoel ik natuurlijk dat de mails aankomen bij bijvoorbeeld klanten van Ziggo. Momenteel worden mijn mails hier geblokkeerd omdat ik geen PTR oftewel rDNS heb ingesteld en ook niet mogelijk is bij online.nl. Wordt de mail bij instellen van de PTR oftewel rDNS via het portal van Cheap Connect dan niet geblokkeerd omdat het IP adres "residential/dynamic" is?

• BAJansen
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-04 21:31
robjek schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:45:
Beste forum leden,

Ik heb een vraag betreffende internet van CheapConnect. Ik heb thuis een eigen mailserver. Mijn provider is momenteel online.nl. Bij online.nl is het niet mogelijk het PTR oftewel rDNS record aan te passen naar je eigen Domein naam. Nu heb ik vernomen dat bij CheapConnect men wel het PTR oftewel rDNS kan aanpassen via het Portal van CheapConnect. Wie heeft hier de ervaring mee dat dit goed werkt, dan bedoel ik natuurlijk dat mijn mails aankomen bij bijvoorbeeld klanten van Ziggo. Momenteel worden mijn mails hier geblokkeerd omdat ik geen PTR oftewel rDNS heb ingesteld en ook niet mogelijk is bij online.nl. Wordt de mail bij instellen van de PTR oftewel rDNS dan niet geblokkeerd omdat het IP adres "residential/dynamic" is?
Je kunt in ieder geval een PTR record instellen bij Cheapconnect. Of het adresbereik gemarkeerd is als 'residential' in spamlijsten weet ik niet. Ik zou in ieder geval aanraden om voor je mailserver gewoon een VPS af te nemen. Dit scheelt je een hoop ellende wat dit soort zaken betreft.

• rvk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:51
robjek schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:45:
Ik heb thuis een eigen mailserver.
Enige reden waarom je niet de smtp-server van je internet provider gebruikt? Ik heb ook een eigen server voor inkomende mail maar gebruik voor het verzenden wel de smtp-server van de provider. Veel minder gedoe met blacklisting en geblokkeerd zijn.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ter info, mijn Gigaset A580 IP die ik sinds lange tijd weer wilde gebruiken wilde maar niet verbinden met Cheapconnect of welke andere VOIp provider dan ook. Ook de NTP time synchronisatie deed het niet.

Uiteraard heb ik in de Ubiquiti edgerouter de SIP ALG uitgeschakeld, gespeeld met port forwarding en de firewall. Niets hielp :(

Toen met behulp van Wireshark (remote via een ssh sessie vanaf Windows 10) gekeken:
ssh [username]@192.168.101.1 "sudo tcpdump -f -i eth2.101 -w -" | "C:\Program Files\Wireshark\Wireshark.exe" -k -i -
eth2.101 is mijn LAN interface

In deze sessie zag ik wel dat de DNS van cheapconnect werd opgevraagd door de gigaset, maar verder was er geen verkeer richting cheapconnect. Daaropvolgend heb ik de gigaset aangesloten zonder de HP switch die ik in mijn netwerk heb staan en toen werkte het wel!

Wat blijkt nu, de Auto DOS feature Prevent UDP Blat Attack stond aan. Deze blokkeert op de switch het UDP verkeer met dezelfde bron- en destination port (5060). Daarom zag ik dit verkeer ook niet in wireshark, blijkbaar filtert de switch het bij een tcpdump er ook al uit.

Nu ik Prevent UDP Blat Attack heb uitgeschakeld werkt de registratie met cheapconnect wel _/-\o_

Oh..en de grap was dat ik met een softphone (3CX Phone) vanaf mijn pc wel gewoon kon connecten, vandaar dat ik eigenlijk niet meer naar de switch had gekeken in eerste instantie.

[Voor 6% gewijzigd door Wolly op 06-09-2020 12:05]

• robjek
Enige reden waarom je niet de smtp-server van je internet provider gebruikt?
Hoe minder afhankelijk des te beter!

En het is leuker om alles zelf te regelen en in te stellen. Daar leer je nog wat van.

[Voor 30% gewijzigd door robjek op 06-09-2020 20:36]

• robjek
Hallo, bedankt. Heeft eimand een eigen mail server met de provider Cheap connect, waarbij de rDNS ook daadwerkelijk werkt, als men het PTR of rDNS goed instelt?.

• BAJansen
  • Laatst online: 20-04 21:31
robjek schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:01:
Hallo, bedankt. Heeft eimand een eigen mail server met de provider Cheap connect, waarbij de rDNS ook daadwerkelijk werkt, als men het PTR of rDNS goed instelt?.
Ik heb geen mailserver draaien achter m'n thuisverbinding, maar reverse DNS werkt volledig naar behoren. Dit kun je ook zelf zien door de reverse zone van een van de Cheapconnect subnets af te lopen.

Bijvoorbeeld:
code:
1
for i in {1..254}; do dig +short -x 147.78.236.$i; done

Je ziet dan veelal de standaard reverse records, maar ook afwijkende die door gebruikers zelf zijn ingesteld.

• robjek
Bedankt voor de info. Ik heb de code eens geprobeerd. In de range zie ik ip adressen van Transip? Ik dacht een range is altijd van dezelfde provider? Of is dit een voorbeeld?

• rvk
robjek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:24:
Bedankt voor de info. Ik heb de code eens geprobeerd. In de range zie ik ip adressen van Transip? Ik dacht een range is altijd van dezelfde provider? Of is dit een voorbeeld?
Welke adressen zie jij dan die van Transip zijn?

https://dnslytics.com/ip/147.78.236.1

• Jan_2teP
Bij Cheapconnect wil ik een abo nemen. Heb een Fritzbox 7530 hiervoor klaarliggen.
Met er op FritzOS 7.2 International
Heb een ouderwets nog PTT, kaal ISRA aansluitpunt. Hierbij is blauw/rood via een grijze ronde originele PTT kabel, 4 x 0,5 mm massief koper, geleid naar een 4 meter verderop gelegen RJ-11 aansluit doosje. Daar wil ik de Fritzbox 7530 op aansluiten middels een RJ-11 naar RJ-45 kabel (contacten 2 en 3 naar 4 en 5).

Bij de Fritzbox 7530 sepcs staat wel dit dit een uitsluitend voor IP-gebaseerd vast net modem is (geen analoge telefoonlijn als lifeline)
Ik wil helemaal niet bellen. Wil uitsluitend internet afnemen.

Mijn vraag is:
Heb ik met de 7530 een modem wat geschikt is?
Sluit ik het zoals beschreven goed aan?

• TFHfony
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

Oops, I was wrong...

[Voor 97% gewijzigd door TFHfony op 15-09-2020 13:03]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een losse vraag. Welke apps zijn er op dit moment nog populair om te gebruiken met android?
Wij gebruiken zoiper op het moment, maar die wil soms opeens niet connecten als je belt. Dan heb je gewoon stilte. Wel gewoon een telefoontje geregistreerd van 10 seconde oid. Dan moet je het echt 4x proberen.

PSN & XBL: Denkoyugo

• rvk
Jan_2teP schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:36:
Heb een ouderwets nog PTT, kaal ISRA aansluitpunt. Hierbij is blauw/rood via een grijze ronde originele PTT kabel, 4 x 0,5 mm massief koper, geleid naar een 4 meter verderop gelegen RJ-11 aansluit doosje. Daar wil ik de Fritzbox 7530 op aansluiten middels een RJ-11 naar RJ-45 kabel (contacten 2 en 3 naar 4 en 5).
Is het niet 3+4 naar 4+5? (Je wil de Y-kabel overslaan?)
https://nl.avm.de/service...ng-van-kabels-en-poorten/

Welke snelheid wil je overigens. Ga je voor ADSL of voor VDSL?
(Waren er voor VDSL geen 2 aderparen nodig?)

• Jan_2teP
re: mijn vraag hierboven: dinsdag 15 september 2020 12:36
Bedankt voor je reactie rvk

Ik heb geen Y-kabel helaas. En de standaard bijgeleverde DSL kabel ook niet meer.
Heb er zelf van een CAT5e kabel één gemaakt en getest.
NB Als je op het plaatje van jouw link kijkt bij DSL RJ-11 staat daar 2+3 verbonden met RJ-45 4+5

Mijn gewenste snelheid is download 100 Mb/s en upload 30 Mb/s
Dus 1x RJ-11 ISRA punt. Geen VDSL Bonding of Vectored VDSL Bonding.

Mijn vragen zijn:
Heb ik met de 7530 een modem dat geschikt is?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• rvk
Jan_2teP schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:15:
NB Als je op het plaatje van jouw link kijkt bij DSL RJ-11 staat daar 2+3 verbonden met RJ-45 4+5
Mmm, kijk ik dan zo verkeerd?
Voor de Y-kabel staat voor Festnetz (telefonie) van RJ11 3+4 naar RJ45 fritzbox 3+6.
Voor DSL (grijs) lopen ze van RJ11 3+4 naar RJ45 fritzbox 4+5.
(ik zie nergens 2+3 naar 4+5 op het plaatje)

Maar goed... dit is voor een Y-kabel. Zie onder... de 7530 kan ook gewoon een direct DSL kabel hebben.
Volgens cheapconnect zelf zou deze wel geschikt moeten zijn.
cheapconnect in "nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?"

Ondersteunende DSL technieken op de 7530:
https://nl.avm.de/service...teunde-DSL-aansluitingen/
Dit is dus voor de 7530.
https://nl.avm.de/service...ng-van-kabels-en-poorten/

Bij de DSL-kabel (RJ45/RJ11) lijkt mij (en volgens die pagina) dus signaal te staan op RJ11 3+4 en RJ45 4+5. Dan moet dat ISRA punt natuurlijk ook goed aangesloten zijn.

• theuser
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-03 17:45
re: mijn vraag hierboven: dinsdag 15 september 2020 12:36
Bedankt voor je reactie rvk

Ik heb geen Y-kabel helaas. En de standaard bijgeleverde DSL kabel ook niet meer.
Heb er zelf van een CAT5e kabel één gemaakt en getest.

Mijn gewenste snelheid is download 100 Mb/s en upload 30 Mb/s
Dus 1x RJ-11 ISRA punt. Geen VDSL Bonding of Vectored VDSL Bonding.

Mijn vragen zijn:

Alvast bedankt voor het meedenken.
Als je de eerste pin met metaal als 1 ziet dan is het inderdaad 2+3 maar dat is niet correct , deze connector heeft als alle contacten aanwezig zijn 6 contacten !

De correcte pin nummers zijn dus 3+4 (rj11 of 12) naar RJ-45!
Dit zijn van beide connectoren de middelste pinnen,

• Jan_2teP
Sorry. Ik moet naar Specsavers.
Inderdaad ging ik er blind van uit dat bij de RJ-11 aan een telefoonsnoer de pinnen 1 en 6 zijn leeg gelaten, geen metaal bevatten. En dan blijven er maar 4 over. Daarvan de middelste 2. En deze naar de middelste twee van de RJ-45. Zo heb ik mijn kabel gemaakt.
Hartelijke dank beiden.

Mijn telefoon is 8 jaar geleden afgesloten. Heb geen nummer in gebruik en heb ik ook niet nodig.
Is het ISRA punt door de gebruiker vooraf te checken?
Niet op corrosie of zo. Maar of er verbinding is, of zal zijn, met de centrale?

[Voor 7% gewijzigd door Jan_2teP op 15-09-2020 20:01]

• rvk
Jan_2teP schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:33:
Mijn telefoon is 8 jaar geleden afgesloten. Heb geen nummer in gebruik en heb ik ook niet nodig.
Is het ISRA punt door de gebruiker vooraf te checken?
Niet op corrosie of zo. Maar of er verbinding is, of zal zijn, met de centrale?
Nee, als er geen abonnement actief is op de lijn kun je het signaal op het ISRA punt ook niet testen.

Overigens is Cheapconnect gewoon verantwoordelijk voor de complete aansluiting. Dus als er iets niet goed is (van wijkcentrale via ISRA tot hun modem) dan regelen zij dat toch? Want er zal door iemand het juiste signaal in de wijkcentrale op de adertjes gezet moeten worden.

• Jan_2teP
Bij Cheapconnect koop je je eigen modem. Vrije keuze heb je daar zelf in. Sluit het zelf aan. En ook de configuratie van het modem moet je zelf doen.
Daarom ben ik me zo goed aan het voorbereiden voor ik die stap zet.
Je kunt ook geen monteur bij Cheapconnect bestellen.
Maar daarom is de maandprijs en jaarprijs de laagste van alle DSL providers.
En na het ISRA punt, als het modem daar niet 'tegenaan' opgehangen is, is dat bij alle providers de verantwoording van de gebruiker. Ik houd niet van een wifi-modem in een meterkast met al die bedrading. Een verkeerd gekozen kwalitiet of aangesloten kabeltje achter het ISRA-punt kan je dan 10-tallen Mb/s internet snelheid kosten.
Cheapconnect heeft wel een eigen forum waar van alles te vinden is. Dat wel!
En ook hier op het Tweakers forum worden heel vaak vragen door Cheapconnect beantwoord. Ze denken met je mee. En dat is ook veel waard.

[Voor 4% gewijzigd door Jan_2teP op 16-09-2020 23:01]

• decoen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-04 18:03
Meer mensen met een internet storing bij Cheap? Hier vdsl, wel sync en ppp sessie, maar krijg geen verkeer. Paar weken terug ook al eens gehad. Kan ook geen storings pagina vinden, of ook maar iets wat er op lijkt... Iemand info?

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:29
Via de chat:
Agent
Hartelijk dank voor het doorgeven, we gaan er mee aan de slag! Excuses voor het ongemak.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• decoen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-04 18:03
Thanks, was uiteindelijk met een uurtje weer online..

geen (officiele) storingspagina dus?

Uit de reactie lijkt het alsof er ook geen monitoring is :| , was toen toch al wel dik 15 min offline, je zou verwachten dat men dan al op de hoogte is....
Ook nog even op het forum gekeken, maar echt actief is het niet daar, veel posts blijven onbeantwoord en de cheapconnect user is het laatst active geweest een maand geleden, meeste inhoudelijke actieve posts zijn voornamelijk van 2018.
Ben verder eigenlijk best tevreden, alleen een storingsoverzicht en de reden/rfo zou wel een minimum moeten zijn.
Daarnaast hoef ik hun dan ook niet lastig te vallen zodat het allemaal lekker goedkoop kan blijven.

mijn 2 centen.

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:24
@cheapconnect
Ik probeer een doorschakeling te maken naar mijn mobiel, maar ikkrijg elke keer:
×Er is iets fout gegaan: ERROR:AddFollowMeLine

Waar gaat het fout? Ik geef een naam en dan het mobiele nummer bv +31612345678 of 31612345678

• cheapconnect
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-04 19:52

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
raven22 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:33:
@cheapconnect
Ik probeer een doorschakeling te maken naar mijn mobiel, maar ikkrijg elke keer:
×Er is iets fout gegaan: ERROR:AddFollowMeLine

Waar gaat het fout? Ik geef een naam en dan het mobiele nummer bv +31612345678 of 31612345678
Als je een mail wilt sturen naar info@cheapconnect.net kunnen mijn collega's in detail met je meekijken.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:32
robjek schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:01:
Ja heb een mailserver draaien :p effe puzzelen maar het werkt.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb hier een Cheapconnect VoIP account en een SPA112 voor de gewone telefoon. Ik krijg alleen de configuratie niet goed werkend. De telefoon heeft altijd prima gewerkt met de Ziggo, KPN enz kastjes. Het zit dus in de SPA112 en al die instellingen.

Ik heb nu het probleem dat een oproep niet kan weigeren en en bepaalde nummer konden gebeld worden, maar gingen na enige stilte direct over op de voicemail. Bij andere telefoons werken die nummers prima. Dit is niet bij alle nummers zo.

Ik hoop dat iemand even wat screenshots wil delen van zijn exacte configuratie op een SPA112 zodat ik die kan overnemen in de hoop het werkend te krijgen. Ik heb namelijk allerlei verschillende documenten (inclusief die van CC zelf en steeds blijf ik problemen houden).
Alvast bedankt. :)

Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• bert pit
  • Laatst online: 18:22
@T.Kreeftmeijer

Ik heb ook een SPA112 en heb de instellingen van dit forum (van 6 jaar geleden) gebruikt. Misschien heb je er wat aan:

SPA ATA’s: instellingen bij gebruik in Nederland.
Dial Tone: 425@-19;30(*/0/1)
Second Dial Tone*: 425@-19;30(*/0/1)
Outside Dial Tone: 425@-16;30(*/0/1)
Busy Tone: 425@-19;30(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-19;30(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone**: 425@-19;*(.25/.25/1)
Ring Back Tone: 425@-19;*(1/4/1)
Confirm Tone: 425@-19;2(1/1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-9;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone***: 425@-19;3(.25/.25/1);27(*/0/1) Cfwd Dial Tone: 425@-19;30(.5/.05/1)
Secure Call Indication Tone****: 1250@-19,900@-19,800@-19,1000@- 19;4(.2/0/1,.2/0/2,.2/0/3,.2/0/4,0/1.2/0)
Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)
CWT1 Cadence: 60(.5/9.5)
CWT Frequency: 425@-16

Facebook wint de komende verkiezingen

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

bert pit schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:38:
@T.Kreeftmeijer

Ik heb ook een SPA112 en heb de instellingen van dit forum (van 6 jaar geleden) gebruikt. Misschien heb je er wat aan:

SPA ATA’s: instellingen bij gebruik in Nederland.
Dial Tone: 425@-19;30(*/0/1)
Second Dial Tone*: 425@-19;30(*/0/1)
Outside Dial Tone: 425@-16;30(*/0/1)
Busy Tone: 425@-19;30(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-19;30(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone**: 425@-19;*(.25/.25/1)
Ring Back Tone: 425@-19;*(1/4/1)
Confirm Tone: 425@-19;2(1/1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-9;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone***: 425@-19;3(.25/.25/1);27(*/0/1) Cfwd Dial Tone: 425@-19;30(.5/.05/1)
Secure Call Indication Tone****: 1250@-19,900@-19,800@-19,1000@- 19;4(.2/0/1,.2/0/2,.2/0/3,.2/0/4,0/1.2/0)
Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)
CWT1 Cadence: 60(.5/9.5)
CWT Frequency: 425@-16
Bedankt. Inkomend werkt nu volgens mij goed, alleen kan ik nog steeds geen oproepen weigieren. Ik heb een gigaset AL18H van lang geleden. Iemand enig idee? Uitkomend lijkt niet te werken, maar dat moet ik nog even uitgebreid testen.

[Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 19-10-2020 19:04]

Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Frag1le
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Hierbij meld ik me ook als CheapConnect VDSL klant.
Telefonie heb ik niet nodig.

Na 13 jaar kabel was ik er klaar mee. Ziggo TV/Internet en de Ziggo Go app stellen al 1,5 jaar telleur.
13 jaar dus ook niet verdiept in de evolutie van DSL.
Maar goed, avondje GoT lezen en je bent weer bij.

Ik was blij verrast dat ik een provider vond die een vrije modem keuze heeft, de goedkoopste is (zonder aanbiedingen van x maanden mee te wegen) en ook nog eens op GoT actief is.

Wat een heerlijke aanmeldingsprocedure en een duidelijk to-the-point communicatie via de mail.
De lijn was 4 dagen eerder opgeleverd dan gecommuniceerd.

Via V&A voor een paar tientjes een Fritzbox 7490 gekocht, VDSL inrichting echt een appeltje/eitje.

Vanwege afstand naar de wijkcentrale zou ik 82/24 mbit halen, echter is de opgeleverde snelheid 110/32 dit zichtbaar in de Fritzbox, die aangeeft dat ik 100 meter van de 'DSL Central Exchange' zit.

@cheapconnect wat een verademing dat er een provider is die de klant niet aan z'n handje wil vast houden.

• hjs
  • Niet online
Frag1le schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:
Vanwege afstand naar de wijkcentrale zou ik 82/24 mbit halen, echter is de opgeleverde snelheid 110/32 dit zichtbaar in de Fritzbox, die aangeeft dat ik 100 meter van de 'DSL Central Exchange' zit.
Die verwachte snelheid is dynamisch merkte ik laatst.
Heb nu sinds een paar weken die fritz 4790 vervangen door een 7530 en die maakt om een of andere reden een snellere verbinding. Dus als ik nu een postcode check doe is de verwachte snelheid opeens ook hoger.

as vrijdag ga ik over van budget naar CC, ben benieuwd of er nog verschil gaat zijn.

• Frag1le
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
hjs schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:35:
[...]

Die verwachte snelheid is dynamisch merkte ik laatst.
Heb nu sinds een paar weken die fritz 4790 vervangen door een 7530 en die maakt om een of andere reden een snellere verbinding. Dus als ik nu een postcode check doe is de verwachte snelheid opeens ook hoger.

as vrijdag ga ik over van budget naar CC, ben benieuwd of er nog verschil gaat zijn.
De verwachte snelheid met de postcode checks was overal wel ongeveer gelijk, sommige ronde het af naar 80/20.

De 7490 doet DSL max 100 mbit (WiFi 1300mbit AC, 3x3 MIMO), ondanks deze dus bij mij nu met 111/32 is verbonden.
De 7530 doet DSL max 300 mbit (WiFi 866mbit AC, 2x2 MIMO)
De hogere max DSL snelheid zal daar het verschil waarschijnlijk maken met het syncen met de DSLAM voor jou.

Het verbaaste me sowieso al dat de 7490 met meer dan 100 mbit verbindt, dit omdat het abonnement max 100 is.
De 7530 kost 2dehands een paar tientjes meer, omdat ik qua stabiliteit van de lijn uberhaupt niet wist wat ik moest verwachten op dit huisadres heb ik de goedkoopste optie genomen.

Speedtest haal ik overigens 100.5 / 29.5, dus ik heb niets te klagen.

• hjs
  • Niet online
Frag1le schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:05:
[...]

De verwachte snelheid met de postcode checks was overal wel ongeveer gelijk, sommige ronde het af naar 80/20.
Als je over paar weken nog een keer de postcode check doet zul je waarschijnlijk zien dat het hoger is.
Ik heb de 7490 aangesloten bij mn buren en daar verbond hij wel net boven de 100 ;)

• wrc2020
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik probeer VoIP te installeren op een Cisco 7960G met SIP functionaliteit. Het lukt echter niet. Wellicht ziet iemand wat ik fout doe. Dit zijn mijn instellingen:

Line 1 configuration
- Name: 3120xxxxxxx
- Shortname: 3120xxxxxxx
- Authentication name: 3120xxxxxxx
- Authentication password: xxxxxx
- Display name: 3120xxxxxxx
- Proxy address: sip.cheapconnect.net
- Proxy port: 5066

Algemene SIP instellingen:
- Messages URI: <leeg>
- Preferred Codec: g711alaw
- Out of Band DTMF: avt
- Register with proxy: YES
- Register expires: 300
- TFTP Directory: <leeg>
- Phone label: UNPROVISIONED
- Enable VAD: no
- VoIP control port: 5096
- Start Media Port: 16384
- End Media Port: 32766
- Backup proxy: UNPROVISIONED
- Backup proxy port: 5066
- Emergency proxy: UNPROVISIONED
- Emergency proxy port: 5066
- Outbound proxy: UNPROVISIONED
- Outbound proxy port: 5066
- NAT enabled: no
- NAT address: <leeg>
- Call statistics: no

Bij voorbaat dank :)

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:15
Je zult iets meer informatie moeten geven. Wat zie je in de Cisco en wat zie je op de portal? Heb je poorten open gezet op je router? Waarom doe je niets met NAT?

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:48
proxy address moet leeg

• wrc2020
Muis666 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:43:
Je zult iets meer informatie moeten geven. Wat zie je in de Cisco en wat zie je op de portal? Heb je poorten open gezet op je router? Waarom doe je niets met NAT?
Dit zijn de instellingen die ik op de Cisco telefoon zie, het verder geen Cisco apparaat. Ja, in de router staat inmiddels poort 5066 open, heb dit ook al in de telefoon aangepast. Wat moet ik precies met NAT doen?
Hoe weet de telefoon dan dat er met sip.cheapconnect.net verbonden moet worden?

[Voor 18% gewijzigd door wrc2020 op 15-12-2020 12:49]

• Muis666
Ik verwacht ook iets van een registratiestatus te zien op je cisco. Geeft die helemaal geen meldingen? En de poorten moeten niet alleen open, maar moeten ook geforward worden naar je telefoon. Verder kun je op het cheapconnect portal ook je verbindingstatus opvragen.

• wrc2020
Muis666 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:16:
Ik verwacht ook iets van een registratiestatus te zien op je cisco. Geeft die helemaal geen meldingen? En de poorten moeten niet alleen open, maar moeten ook geforward worden naar je telefoon. Verder kun je op het cheapconnect portal ook je verbindingstatus opvragen.
Cheapconnect portal geeft het volgende aan:
SIP status Aangemeld
SIP user agent Cisco-CP7960G/8.0
De poort heb ik ook geforward naar de telefoon.

De Cisco gaf een hele tijd op het scherm een telefoon icoontje met een kruisje er doorheen. Dat kruisje is nu weg. _/-\o_

Alleen nu het volgende probleem: als ik gebeld wordt, hoor ik niets en hoort de ander mij ook niet. Bij uitgaande gesprekken vanaf de Cisco gaat het wél goed.

[Voor 28% gewijzigd door wrc2020 op 15-12-2020 15:57]

• Muis666
Gaat hij wel over maar hoor je niets als je opneemt? Heb je je media poorten op de router wel geforward naar je telefoon?

• wrc2020
Muis666 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:32:
Gaat hij wel over maar hoor je niets als je opneemt? Heb je je media poorten op de router wel geforward naar je telefoon?
Ja, heb alle poorten naar de telefoon laten verwijzen die ik in mijn eerdere bericht heb genoemd. Met betrekking tot de media ports heb ik echter een range van 16436 tot en met 32766 moeten aanhouden, omdat een deel door de router gereserveerd is (Cisco wilde vanaf 16384, maar de router heeft het stuk tussen 16384 en 16434 gereserveerd). Is dat een probleem misschien?

Dit is nu de config in de router:
Poort 16436-32766
Poort 5066
Poort 5096
Alles verwijst naar 192.168.2.2, het IP van de Cisco.

Wat me overigens ook opvalt: als ik de Cisco bel en ik hoor vervolgens niets, dan hang ik met de Cisco op. Blijft het gesprek op de mobiele telefoon gewoon "doof" doorlopen.

[Voor 21% gewijzigd door wrc2020 op 15-12-2020 18:14]

• timmie1
  • Nu online
Heb je eventueel de optie om een STUN server in te stellen? Zo ja, doe dat eens met stun.voipbuster.com en probeer eens opnieuw gebeld te worden ?

• wrc2020
timmie1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:45:
Heb je eventueel de optie om een STUN server in te stellen? Zo ja, doe dat eens met stun.voipbuster.com en probeer eens opnieuw gebeld te worden ?
Nee, die optie zie ik niet in de telefoon, helaas..

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:00
wrc2020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:51:
[...]

Nee, die optie zie ik niet in de telefoon, helaas..
Het is uiteraard niet helemaal hetzelfde maar check deze guide even voor iemand die deze telefoon koppelt aan asterisk: http://wiki.siftah.com/Cisco_7960G_IP_Phone_on_Asterisk

er staan aan het eind twee opmerkingen die wel interessant zijn voor je denk ik en helpen bij het troubleshooten:
If you have problems...
I struggled to get this working for a while after following a few bits of tutorial from around the net, one of the key things which helped me work it out was when I managed to telnet into the phones IP address and run "debug config" to see what was going wrong.

Another useful command is "show config" which will give a full print out of all the current config options and what they're set too.

PSN: PcDCch

• DutchForce007
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-12-2020
Excuus als ik de vraag dubbel stel, maar kon niet zo snel een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ga hopelijk dit jaar nog een reis maken van 2 a 3 jaar around the globe. Nu will ik graag goedkoop voor mijn familie bereikbaar blijven. Ik dacht aan een CC lokaal nummer welke via SIP op mijn mobiel komt.

Kortom, ik zou op mijn android tel een NL lokaal nummer willen waarmee ik gebeld kan worden en wereldwijd ook goedkoop via CC kan bellen. Is dat mogelijk?

Edit: ik maak gebruik van een OnePlus met android 11

[Voor 5% gewijzigd door DutchForce007 op 18-12-2020 18:54]

• king006
  • Registratie: april 2018
@DutchForce007,

Dat kan zeker! Hier staat o.a. een handleiding: https://www.voipzeker.nl/...le-instellen-voor-android

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:15

amphora

Websites & Fotografie

DutchForce007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:51:
Excuus als ik de vraag dubbel stel, maar kon niet zo snel een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ga hopelijk dit jaar nog een reis maken van 2 a 3 jaar around the globe. Nu will ik graag goedkoop voor mijn familie bereikbaar blijven. Ik dacht aan een CC lokaal nummer welke via SIP op mijn mobiel komt.

Kortom, ik zou op mijn android tel een NL lokaal nummer willen waarmee ik gebeld kan worden en wereldwijd ook goedkoop via CC kan bellen. Is dat mogelijk?

Edit: ik maak gebruik van een OnePlus met android 11
Waarom wil je perse via een telefoonnummer bereikbaar zijn? Er zijn genoeg gratis diensten waar je video en spraak gesprekken mee kan voeren die je waarschijnlijk al hebt op je telefoon zoals WhatsApp of Facebook messenger?

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• DutchForce007
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-12-2020
amphora schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:09:
[...]

Waarom wil je perse via een telefoonnummer bereikbaar zijn? Er zijn genoeg gratis diensten waar je video en spraak gesprekken mee kan voeren die je waarschijnlijk al hebt op je telefoon zoals WhatsApp of Facebook messenger?
Klopt. Ik heb sommige wel, maar bijv. geen Facebook. Verder gaat het mij meer om mijn oudere familie leden. Hebben geen whatsapp, facebook, Skype, etc

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Bij mij thuis en op de zaak ligt Cheap Connect eruit. Meer mensen met dat probleem?

• kalmma
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
connos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:38:
Bij mij thuis en op de zaak ligt Cheap Connect eruit. Meer mensen met dat probleem?
Ik heb ook al sinds gisteravond problemen met een 3-tal cheapconnect nummers.

Vannacht is hij er ook een aantal keren uit geweest en zojuist ook weer.

Ze zijn nu wel weer terug.

• Jef61
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:37
connos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:38:
Ja bij mij ligt het er ook uit, website doet het ook niet lijkt het.

Edit:
Lijkt een DNS probleem bij 1.1.1.1
Heb mijn DNS gewijzigd naar 8.8.8.8 en nu werkt het weer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
C:\Users\xxx>nslookup cheapconnect.nl 1.1.1.1
Server:  one.one.one.one
Address:  1.1.1.1

DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
*** Request to one.one.one.one timed-out

C:\Users\xxx>nslookup cheapconnect.nl 8.8.8.8
Server:  dns.google
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    cheapconnect.nl
Address:  91.205.215.54

[Voor 49% gewijzigd door Jef61 op 29-12-2020 11:08]

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Mijn softphone app piept ook sinds gisterenavond regelmatig dat er een 408 timeout heeft plaatsgevonden.

[Voor 5% gewijzigd door amphora op 29-12-2020 11:05]

• cheapconnect

cheapconnect

Helaas zijn wij momenteel slachtoffer van een ddos attack. Onder andere op de DNS servers, maar ook diverse SIP servers.

We proberen de aanval zo goed mogelijk te verzachten/vermijden (mitigaten) .

Keep you posted!

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
cheapconnect schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:11:
Helaas zijn wij momenteel slachtoffer van een ddos attack. Onder andere op de DNS servers, maar ook diverse SIP servers.

We proberen de aanval zo goed mogelijk te verzachten/vermijden (mitigaten) .

Keep you posted!
Dank voor de snelle reactie. Hier beide nummers weer online trouwens.

• Zorc
  • Laatst online: 18:28
Hier ligt het er weer uit.... zal nog wel niet opgelost zijn.

• supayoshi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:48
hier ook

• timmie1
  • Nu online
Ik heb ook regelmatig timeouts met periodes waarin het wel weer even werkt.

• MT08
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:20
Hier ook meerdere SIPs die niet bereikbaar zijn

@cheapconnect: Succes!!!

• Ralfie165
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:09
Hier ook 1 telefoonnummer niet bruikbaar.
Kreeg een mailtje van m'n Fritz!Box, waarop ik het nummer heb ingesteld met de tekst:
Full telephony functionality has not been available for more than one hour.
At least one telephone number has not been available for more than one hour.

Als je een diagnostische test uitvoert in het Fritz!OS krijg je:
1 telephone number enabled, none of these registered

@cheapconnect Succes met het afweren van de aanval.

 iPhone SE 2016 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  MacBook 12" 2017 |  Mac mini late 2012 |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ralfie165 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:45:
Hier ook 1 telefoonnummer niet bruikbaar.
Kreeg een mailtje van m'n Fritz!Box, waarop ik het nummer heb ingesteld met de tekst:
Full telephony functionality has not been available for more than one hour.
At least one telephone number has not been available for more than one hour.

Als je een diagnostische test uitvoert in het Fritz!OS krijg je:
1 telephone number enabled, none of these registered

@cheapconnect Succes met het afweren van de aanval.
Precies dit wilde ik net gaan posten en quoten. Maar even afwachten tot ze het opgelost krijgen...
Top dat ze ook hier reageren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• cheapconnect

cheapconnect

Dank voor het begrip.

Het is een kat het muis spel, maar we zijn nog steeds bezig met afweren. Helaas is meer dan eens de verbinding naar de SIP servers (welke nu primaire target zijn) weggevallen.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

cheapconnect schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:55:
Dank voor het begrip.

Het is een kat het muis spel, maar we zijn nog steeds bezig met afweren. Helaas is meer dan eens de verbinding naar de SIP servers (welke nu primaire target zijn) weggevallen.
Shit happens... en uiteindelijk kan het iedereen overkomen. Hoe een bedrijf er mee omgaat en communiceert is voor mij belangrijker.

• Zorc
Het was sinds gistermiddag weer goed maar nu ligt het er weer uit??

• enes92
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19-04 14:27
Helaas ligt het hier ook uit

• NietGiftig
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:00:
[...]

Shit happens... en uiteindelijk kan het iedereen overkomen. Hoe een bedrijf er mee omgaat en communiceert is voor mij belangrijker.
Is waar, heb gisteren ook een mail gehad, dat is fijn

Maar, ligt er nu weer uit.
Op hun webpage is niets te zien
Laatste CheapConnect forum bijdrage 24-11-2020
https://forum.cheapconnect.net/

Misschien een korte update?

• MT08
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:20
Hier helaas geen SIP server connectie meer, de website is nu wel in de lucht

De "kleuters" hebben er zin in...

• jcamps
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-04 22:58
Klopt, een status pagina oid met de 'progressie' zou wel fijn zijn

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik begin mij bijna af te vragen of er een link is tussen Cheapconnect & Brand New Day. Deze liggen ook sinds gisteren om de haverklap plat. Of dat de scriptkiddies gewoon een paar random targets hebben gezocht.

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:22
TFHfony schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:26:
Ik begin mij bijna af te vragen of er een link is tussen Cheapconnect & Brand New Day. Deze liggen ook sinds gisteren om de haverklap plat. Of dat de scriptkiddies gewoon een paar random targets hebben gezocht.
Staan zeker in hetzelfde serverrack :P

• king006
Ik neem aan dat Maxitel dan ook offline is? ;) aangezien Cheapconnect gebruik maakt van Maxitel.

• cheapconnect

cheapconnect

Even update voor de Tweakers hier:
Vanmorgen was het wederom raak, het verkeer ging alsnog voor een deel door de filters heen. Waardoor de SIP servers het zo lastig kregen dat nieuwe sessies niet lukte. De attack's zijn heel erg gericht, en er wordt uiteraard losgeld gevraagd.

Goede nieuws is dat de aanval van begin van de middag succesvol is afgeweerd. We blijven de situatie monitoren!

• Zorc
@cheapconnect Pffft losgeld, nooit betalen en uiteraard aangifte doen etc. Succes

Anoniem: 1344348

Zorc schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:10:
@cheapconnect Pffft losgeld, nooit betalen en uiteraard aangifte doen etc. Succes
Dat is zo makkelijk gezegd, niet betalen. Maar als je er mee te maken krijgt en het is waarschijnlijk de enige mogelijkheid om je dienst weer snel te kunnen aanbieden, begrijp ik heel goed dat je als bedrijf tóch gaat betalen.

• Zorc
Jan Perdon schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:31:
[...]

Dat is zo makkelijk gezegd, niet betalen. Maar als je er mee te maken krijgt en het is waarschijnlijk de enige mogelijkheid om je dienst weer snel te kunnen aanbieden, begrijp ik heel goed dat je als bedrijf tóch gaat betalen.
En volgende week/maand doen ze het nog een keer, kan je weer betalen. :+ en daarna komt groep 2 want iedereen weet dat ze je hier wel betalen om te stoppen....

Het is geen hack/crypto malware waarbij ze je bestanden (eenmalig) gijzelen.

• Palmtreesweater
  • Laatst online: 14-01 21:24
Hoi!

Even een vraag over particulier gebruik van CheapConnect. Mijn omaatje verhuist binnenkort naar een adres met een ander netnummer, ik wil graag ziggo omzeilen en ervoor zorgen dat ze toch nog haar huidige huistelefoon nummer kan blijven gebruiken. Ben het hele internet aan het afstruinen en zelf redelijk technisch maar kom toch nog op de volgende vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

1. Ze belt ongeveer 5/6 uur per maand naar vaste en mobiele nummers in NL. Wat voor maandelijkse kosten kan ik dan verwachten?
2. Waar moet ik op letten bij het aansluiten van het VoIP nummer? (Is er een extra kastje of stel ik dit in op het toestel en/of het modem?)
3. Is er een mogelijkheid om alleen inkomende gesprekken op haar oude nummer te ontvangen, maar uitgaand altijd via haar nieuwe netnummer te bellen? (Dit vraag ik omdat ze zoveel uitgaand belt dat dat misschien te prijzig wordt via CheapConnect)

Heel wat vragen van deze leek, ik hoop heel erg dat jullie hier iets slims op weten :)

• king006
@Palmtreesweater,

1. Ze belt ongeveer 5/6 uur per maand naar vaste en mobiele nummers in NL. Wat voor maandelijkse kosten kan ik dan verwachten?

Je betaalt elk jaar rond dezelfde tijd €8,95 per jaar inclusief BTW voor het telefoonnummer. Wat betreft de maandelijkse kosten. Deze zijn goedkoper dan KPN en Ziggo als je daar geen gebruik maak van 'onbeperkt bellen'. Voor de prijslijst wil ik je deze URL adviseren: https://www.cheapconnect....heapConnect-Pricelist.pdf

De tarieven zijn per minuut, maar Cheapconnect rekenen per seconde af. Je betaalt dus nooit te veel. Ook rekenen ze geen starttarief. De tarieven zijn inclusief btw.

2. Waar moet ik op letten bij het aansluiten van het VoIP nummer? (Is er een extra kastje of stel ik dit in op het toestel en/of het modem?)

Heeft je oma daar een internet aansluiting? zonder internet gaat het niet werken. Eventueel kun je wel gebruik maken van 'doorschakelen' binnen Cheapconnect. Echter betaal je dan bovenstaande kosten van punt 1. Anders uiteraard niet :)

3. Is er een mogelijkheid om alleen inkomende gesprekken op haar oude nummer te ontvangen, maar uitgaand altijd via haar nieuwe netnummer te bellen? (Dit vraag ik omdat ze zoveel uitgaand belt dat dat misschien te prijzig wordt via CheapConnect)

Er zijn zeker mogelijkheden. Daar kun je een ander type toestel voor kopen welk ook een aansluiting heeft voor de normale analoge lijn. Echter denk ik dat je met de kosten prima zit en dit niet eens hoeft :) je oma zou als ze internet heeft, dan bij ziggo alleen TV + Internet kunnen afnemen en de telefoon bij Cheapconnect.

[Voor 0% gewijzigd door king006 op 30-12-2020 16:13. Reden: Vragen dikgedrukt gemaakt.]

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Palmtreesweater schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:04:
https://www.cheapconnect.nl/tarieven/
Dat hangt van je apparatuur af. Als het modem een fritzbox is, kun je dat modem gebruiken, maar bij andere modems kun je vaak niet zomaar aan cheapconnect koppelen. Je hebt dan een SIP-telefoon of ATA-connector nodig.
Je kunt zelf bepalen hoe gesprekken worden afgehandeld. Je kunt uitgaande gesprekken bijvoorbeeld via een betamax-provider laten lopen die 1 cent per minuut rekent naar mobiel. Je kunt het vaak ook zo instellen dat het uitgaande gesprek het telefoonnummer van CheapConnect meestuurt, zodat de wederpartij niet ziet dat je via een andere provider belt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Officieel mag je niet voor onbepaalde tijd een nummer in een ander netnummer gebied gebruiken: https://www.rijksoverheid...-netnummers-regiogebonden

Daarbij zijn de tarieven gewoon op te zoeken op de cheapconnect website....

En je hebt een kastje of (dect)centrale nodig om de SIP gegevens op in te stellen.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@jongetje Eigenlijk is die hele regionummer-toestand door de tijd achterhaald. Er is geen centrale instantie meer dit dit beheert (vroeger PTT), het wordt niet gecontroleerd en er staat geen sanctie op. Het kan dus niet anders dan dat er een berg nummers niet meer op de plaats worden gebruikt waar ze oorspronkelijk thuishoorden.

Zo ken ik iemand die 3 landen verderop woont met een nummer uit NL. Erg handig voor de familie die wil bellen. Nu zijn de tarieven wat schappelijker, maar 10 jaar geleden was het een leuk voordeel.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• jmmk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-03 13:44
@Joepla Inderdaad, het zijn gewoon nummers van tien cijfers geworden, en langzamerhand zal de geografische basis wel verwateren, al zal dat nog decennia duren. Bijna niemand heeft dit immers in de gaten.
Zo heb ik ook een nummer in de VS dat bij mij in Nederland binnenkomt. Mijn vriendin (een Amerikaanse) kan mij dan gewoon bellen met een lokaal telefoontje op haar vaste lijn, wat in Amerika gratis is. Zij is niet al te technisch, dus zaken als voip zijn aan haar niet besteed. Nu belt ze me op de gebruikelijke manier, maar zonder kosten.
Een tweede nummer in de VS komt in m'n router binnen, en gaat van daar uit meteen naar Istanboel. Zo kan ze ook met een lokaal gratis belletje haar broer bereiken die daar woont. Mij kost het alleen het tarief via Freevoipdeal, nog geen twee cent per minuut terwijl zij anders 50 of 70 cent per minuut daarvoor aftikt.

• jmmk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-03 13:44
@Palmtreesweater

Je zou ook kunnen overwegen inkomend verkeer via CC te doen en uitgaand verkeer via Freevoipdeal, met veel lagere tarieven (en zelfs 120 dagen gratis na elke saldoverhoging, een tientje volstaat). Als je daarvoor (bijvoorbeeld) een tweedehands Fritzbox scoort voor een paar tientjes, ben je in business. Je stelt alles op de Fritzbox in en sluit een normale telefoon op de FB aan. Voor je oma is het alsof ze via een vaste lijn belt, op voorwaarde dat er een stabiele internetverbinding is. Als ze dat niet heeft, probeer dan daarvoor een deal te maken met de buren ofzo.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@jmmk Imderdaad is lokaal bellen in de US al sinds jaren gratis, maar ook hier is het natuurlijk best leuk dat je vanaf je mobiel onbeperkt bellen hebt, waarmee je dan een vaste telefoon 900 km verderop óók gratis belt :)
Uiteindelijk gaat het allemaal als bitjes over de lijn, alleen scheelt het een stuk als je zelf kiest hoe dat gebeurt.

Maar ook oma, die nog een KPN abo uit het jaar kruik heeft en geen internet, belt voor een appel en een ei wekelijks een uur met haar dochter. Vroeger was de rekening altijd even schrikken.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:06
Joepla schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:20:
@jongetje Eigenlijk is die hele regionummer-toestand door de tijd achterhaald. Er is geen centrale instantie meer dit dit beheert (vroeger PTT), het wordt niet gecontroleerd en er staat geen sanctie op.
Ik betwijfel of de ACM er hetzelfde over denkt.

In ieder geval denk ik dat je nomadisch gebruik (of in ieder geval buiten het geografisch gebied van het desbetreffende Nederlandse netnummer) sowieso niet moet melden bij de aanbieder van je telefoniediensten (dus ook je adres voor facturen niet wijzigen), en dat je niet raar moet opkijken als er toch een keer wordt gehandhaafd.

Dat de partijen die er nu niet veel aandacht aan schenken straks dan met extra aandacht worden bekeken lijkt mij als een paal boven water staan. Zie ook de compliance-perikelen bij de Nederlandse grootbanken (ICS incluis): lang weinig aan gedaan, en nu een behoorlijke inhaalslag.

• bert pit
  • Laatst online: 18:22
Ik heb het topic nog eens doorgezocht op het blokkeren van inkomende nummers. Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor?

Ik werk met een cisco spa112 en dect telefoons van Panasonic. Deze laatste biedt iig geen mogelijkheid.

Facebook wint de komende verkiezingen

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:05
bert pit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:03:
Ik heb het topic nog eens doorgezocht op het blokkeren van inkomende nummers. Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor?

Ik werk met een cisco spa112 en dect telefoons van Panasonic. Deze laatste biedt iig geen mogelijkheid.
Wil je alle inkomende oproepen blokkeren of alleen bepaalde nummers?

Om alles te blokkeren kun je een trunk account aanmaken en het nummer daar niet naar routeren.

In het andere geval zou je Asterisk kunnen optuigen met een creatief dialplan..

• Vinzz
Palmtreesweater schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:04:
Hoi!

Even een vraag over particulier gebruik van CheapConnect. Mijn omaatje verhuist binnenkort naar een adres met een ander netnummer, ik wil graag ziggo omzeilen en ervoor zorgen dat ze toch nog haar huidige huistelefoon nummer kan blijven gebruiken. Ben het hele internet aan het afstruinen en zelf redelijk technisch maar kom toch nog op de volgende vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

Heel wat vragen van deze leek, ik hoop heel erg dat jullie hier iets slims op weten :)
Je kan bij CC toch een nieuw netnummer krijgen? Het zal als verwarrend en afwijkend ervaren worden als er vanuit bv. Rotterdam met 030 gebeld wordt, of als dit nummer wordt opgegeven icm NAW gegevens. Hier blijf je mee zitten met een nummer uit andere plaats. Dit concept is ouder dan jouw oma, dus ik snap de reden niet helemaal.

• spartaan
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-04 07:51
Ik heb een Grandstream HT801 ATA en gebruik die al een paar maanden met mijn CheapConnect account.

Sinds vandaag kan ik wel gebeld worden maar uitbellen doet hij niet meer. Bij CheapConnect is de status gewoon dat het apparaat is geregistreerd, klopt want ik kan ook gewoon naar mijn vaste lijn bellen.

Alleen als ik uitbel dan ziet de Grandstream wel dat de lijn Off Hook is maar ik krijg geen kiestoon.

Iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Zijn er nog steeds problemen bij cheapconnect? Softphone app op iPhone blijft '503 No Service' fout geven.

• spartaan
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-04 07:51
Ik had ook een melding gemaakt bij CheapConnect en daar zeggen ze dat er bij hun niks aan de hand is en dan krijg je een standaard mail met oplossingen, maar daar heb je ook niks aan.

• Zorc
Hier geen problemen meer.

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
Laatste melding over de telefonie in mijn FRITZ!Box dateert van 30-12 13:26:39.

• Moofen
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 31-03 20:17
Ik denk dat dit wel mogelijk is, maar ik zou graag bevestiging willen. Ik heb weinig ervaring met VOIP namelijk.

Kan ik CheapConnect gebruiken om 1 VOIP nummer te kopen en uitsluitende met mijn iPhone te gebruiken, voor zowel inkomende als uitgaande oproepen? Ik ga geen gebruik maken van vaste toestellen. Klopt het dat ik dit dan als cloud dienst ga gebruiken? Op locatie in het modem dus niks instellen verder?

Alvast bedankt!

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:16
bert pit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:03:

Wat wel kan is een beltoon per inkomend nummer. Zo heb ik ingesteld (weliswaar op een Gigaset), dat anonieme nummers een beltoon zonder geluid hebben. Ze zijn niet effectief geblokkeerd, maar je hoort ze in elk geval niet meer. Als je heel veel nummers wil blokkeren, dan is het wellicht nogal omslachtig...
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True