Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:22
Shmoopy schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:14:
Sinds ongeveer juni 2017 ben ik helaas weg bij CheapConnect. Ik heb het nummer moeten porteren naar Ziggo i.v.m. alles-in-1 omdat dat makkelijker is voor mijn moeder.

Het tegoed bij CheapConnect staat sindsdien nog keurig in mijn account en ik hoop in de toekomst weer gebruik te kunnen maken van de diensten van CheapConnect.

off topic: Ik heb net de foto's van de openingspost overgezet van photobucket :( naar imgur.
Ik had ook zo'n abonnement maar dan bij Zeelandnet. Daar betaalde ik soms meer dan 30 Euro in de maand omdat er naar schoonmoeder werd gebeld. Ton dus snel overgestapt naar CheapConnect. Nu betaal ik een soortgelijk bedrag maar dan per half jaar.

Facebook wint de komende verkiezingen

• ironleg
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:09
Zijn er mensen met ervaring met 3cx in combinatie met Cheapconnect?

Ik heb dit nu ingesteld, de Sip trunk geeft aan dat hij registered is, ook op de Cheapconnect portal is hij aangemeld met als UserAgent 3CX PHonesystem.

Op het moment dat ik dan met mijn mobiel naar mijn CheapConnect nummer bel duur het ongeveer 10 seconden en dan krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is.

In de logging van 3CX zie ik niets.

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:38
Ik zie dat CC tegenwoordig ook vast internet en mobiel bellen doet:
https://www.cheapconnect.nl/internet/
https://www.cheapconnect.nl/mobiel/

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:29
Klopt, alleen wel veel te duur;

Internet DSL Only € 32,50 per maand met eenmalig € 50,00 aansluitkosten - 10% korting bij betaling per jaar.

Mobiel 1000 minuten per maand, onbeperkt (fair use) SMS en 10GB a € 35,00 per maand met € 15,00 eenmalige aansluitkosten.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:06
DarkForce schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:33:
[...]
Mobiel 1000 minuten per maand, onbeperkt (fair use) SMS en 10GB a € 35,00 per maand met € 15,00 eenmalige aansluitkosten.
En dan ook nog alleen in de EU, dus in bijvoorbeeld Noorwegen of Zwitserland kun je gewoon niet bellen en gebeld worden, laat staan dat je data hebt.

• DarkForce
  • Laatst online: 01:29
Siask schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:16:
[...]

En dan ook nog alleen in de EU, dus in bijvoorbeeld Noorwegen of Zwitserland kun je gewoon niet bellen en gebeld worden, laat staan dat je data hebt.
Ik haakte al af bij de prijs voor de betreffende diensten - alwaar 99,9% van de andere consumenten op afhaken dus zover ben ik nooit gekomen met lezen. Maar het getuigt wel van lef hebben. CheapConnect zet hiermee in feite direct de duurste abonnementen in de markt en laten we wel wezen, als de klantenservice dan net zo snel is met het bieden van ondersteuning als op het VoIP platform, dan betwijfel ik het of er überhaupt consumenten op af zullen komen.

Voor het bedrijfsleven zelf zijn er legio aan (goedkopere) alternatieven dus de doelgroep snap ik evenmin.

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:24
En ze gebruiken waarschijnlijk T-mobile netwerk, daar is de laatste tijd nogal wat om te doen....

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22:00
raven22 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:18:
En ze gebruiken waarschijnlijk T-mobile netwerk, daar is de laatste tijd nogal wat om te doen....
Correct, ik citeer "Met CheapConnect maak je gebruik van het T-Mobile-netwerk, het snelste en als beste geteste mobiele netwerk van heel Nederland."

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:42
king006 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:44:
[...]

Correct, ik citeer "Met CheapConnect maak je gebruik van het T-Mobile-netwerk, het snelste en als beste geteste mobiele netwerk van heel Nederland."
Waarschijnlijk doelt hij op dat gedoe met die routering naar Duitsland.

Volgens mij liep het mobiele verkeer ook (nog) via Duitsland

• king006
krakendmodem schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:18:
[...]

Waarschijnlijk doelt hij op dat gedoe met die routering naar Duitsland.

Volgens mij liep het mobiele verkeer ook (nog) via Duitsland
Mobiel loopt al tijden via Duitsland.

• krakendmodem
T-Mobile wint nog steeds prijzen met hun netwerk, dus waarschijnlijk gaat dat gedeelte verder wel goed.

• jos99
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-02 12:52
sinds 24:00 uur in de nacht van donderdag op vrijdag is de cheapconnect voip verbinding verbroken. ook de website is niet meer bereikbaar. faillissement? iemand er vandoor met de uitstaande beltegoeden? wie heeft info?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
jos99 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:30:
sinds 24:00 uur in de nacht van donderdag op vrijdag is de cheapconnect voip verbinding verbroken. ook de website is niet meer bereikbaar. faillissement? iemand er vandoor met de uitstaande beltegoeden? wie heeft info?
Echt serieus?

Doet het overigens gewoon.

• jos99
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-02 12:52
onderhoud denk ik; maar je schrikt wel eventjes als alles weg is. Zou niet de eerste keer zijn

• king006
jos99 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:59:
onderhoud denk ik; maar je schrikt wel eventjes als alles weg is. Zou niet de eerste keer zijn
Schrik je zeker even, maar ik zie dat alles weer werkt. Wellicht dipje in datacenter?

• raven22
Iemand al ervaring met internet van CC?
Je moet blijkbaar ook zelf een modem aanschaffen. Hebben jullie suggesties voor een leuk geprijsd model?

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
raven22 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:52:
Iemand al ervaring met internet van CC?
Je moet blijkbaar ook zelf een modem aanschaffen. Hebben jullie suggesties voor een leuk geprijsd model?
nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

• raven22
Ik heb naast mijn vaste telefoonnummer ook een gratis sipaccount bij CC.
Dit account toegevoegd aan mij N300A en de registratie lukt.

Nu wil ik dit nummer laten overgaan (hoef geen gesprek tot stand te brengen) met linphone. Dit kan via de cmd line dmv: linphonecsh dial sip:<sipaccountnummer>@sip.cheapconnect.net, tenminste dat zou ik verwachten, maar het werkt niet!

Het werkt wel met een onsip account, dus ik vraag me af wat er mis gaat, of is een sipaccount van CC hiervoor niet te gebruiken?

• hjdekker1
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09-04 01:06

hjdekker1

9000 Wp

Heeft iemand ervaring met een pap2t aan cheapconnect?

Ik bel sinds deze week met cheapconnect.
Maar na ongeveer 3 min valt de verbinding weg.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• ditbenikecht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:29
@hjdekker1 Denk de registratie tijd verkorten?

• hjdekker1

hjdekker1

9000 Wp

Hij staat op 3600
Dacht dat dat goed was.
Waar moet hij op staan?

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:56
Iemand een idee of je internationaal formaat kan krijgen op inkomende calls?

Nu krijg je binnen: 06xxxxxx en niet 316xxxxxx

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

hjdekker1 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:23:
Hij staat op 3600
Dacht dat dat goed was.
Waar moet hij op staan?
Ik heb hem met een Voipbusterclone op 300 sec. staan dacht ik. Ik gebruik hem alleen voor uitgaande calls.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Ploink
  • Laatst online: 28-08-2020
@hjdekker1 Inderdaad 300s (5min) is een goede waarde.

En misschien helpt dit:
https://forum.cheapconnec...,315.msg1084.html#msg1084
NAT-mapping en NAT keep alive moeten op 'yes' staan (in advanced view tabblad Line1/Line2).

• hjdekker1

hjdekker1

9000 Wp

Ik ben over gegaan van telfort (glasvezel) naar budget thuis.
Ze zijn allebei van KPN, maar het lijkt er op dat de klachten nu weg zijn
In ieder geval een stuk minder

• TWST
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-08-2020
Waarom krijg ik geen email van jullie @cheapconnect
Heb meerdere emails verstuurd. Registratie van nieuwe account ook geen mail van. Als ik email adres wil weer registeren krijg ik dat email adres al in gebruik is.
Behalve een email adres hebben jullie ook andere contact mogelijkheden?

• solusjen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-01-2020
TWST schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:11:
Waarom krijg ik geen email van jullie @cheapconnect
Heb meerdere emails verstuurd. Registratie van nieuwe account ook geen mail van. Als ik email adres wil weer registeren krijg ik dat email adres al in gebruik is.
Behalve een email adres hebben jullie ook andere contact mogelijkheden?
Zelfde probleem heb ik ook, denk maak even een account aan want je bent direct online. Heb al mail gestuurd maar ook geen reactie op gekregen.

[Voor 27% gewijzigd door solusjen op 22-01-2020 20:16]

• TWST
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-08-2020
Zelfde probleem inderdaad.
Ook gechat maar dan krijg ik te horen stuur een mail. Jammer

• mrbootster
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-07-2020
Bij m'n werkgever hebben we 2 nummers van CheapConnect, werken allebei niet. Ik ga ze mailen. Iemand ondertussen enig idee of er iets aan de hand is?

• ditbenikecht
@mrbootster Technisch gezien werkt het hier al jaren probleemloos. Bij storingen direct een mail dat er storing is en wat de verwachte eindtijd is. Ook een mail als de storing is opgelost.

@TWST Blijkbaar is het contact momenteel wat moeilijker, of beland je mail in hun ongewenste mail?
Ze liggen dagelijks onder vuur van spam en hackers, dus kan het mij voorstellen dat sommige mail onterecht in de spam komt.

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-04 22:05

Basho

Sample Text

Ik heb een Gigaset SL450A GO aangesloten en bel via CheapConnect. Al enkele maanden heel erg tevreden over. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om via een bepaalde telefoongids o.i.d. automatisch de naam van het bedrijf in je beeld te krijgen?

Ik zie wel het e.e.a. in de config staan en meende ook een keer zoiets te hebben gelezen op de site van CheapConnect maar kan het mis hebben.

Honor | Xiaomi | Tranya | Samsung | Samsung S10+ | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• BAJansen
  • Laatst online: 20-04 21:31
Een online telefoonboek staat als dienst in ieder geval helemaal los van wat Cheapconnect aanbiedt. Er is wel wat verdere documentatie van Gigaset beschikbaar (https://teamwork.gigaset.com/gigawiki/display/GPPPO/Online+directory), maar bij wie je moet zijn voor deze nummerinformatie zou ik zo niet weten. Zelf heb ik een telefoonboek aangelegd op mijn LDAP server waarin ik Asterisk laat zoeken voor alle inkomende oproepen.

[Voor 9% gewijzigd door BAJansen op 06-03-2020 19:34]

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:16
Basho schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:00:
Ik heb een Gigaset SL450A GO aangesloten en bel via CheapConnect. Al enkele maanden heel erg tevreden over. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om via een bepaalde telefoongids o.i.d. automatisch de naam van het bedrijf in je beeld te krijgen?

Ik zie wel het e.e.a. in de config staan en meende ook een keer zoiets te hebben gelezen op de site van CheapConnect maar kan het mis hebben.

[Afbeelding]
Interessante vraag. Er is alleen geen manier om het testen, tenzij je je door iemand van een bedrijf laat bellen dat niet in je lokale telefoonboek staat. Ik kan gewoon www.telefoonboek.nl invullen bij server, maar of het werkt????

• BAJansen
Dat zal niet werken. In het document dat ik linkte staat precies gedocumenteerd hoe het Gigaset telefoonboekprotocol werkt, dus je zult een partij moeten zoeken die dit ondersteunt, of het zelf op die manier op een server hosten.

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:16
BAJansen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:22:
Een online telefoonboek staat als dienst in ieder geval helemaal los van wat Cheapconnect aanbiedt. Er is wel wat verdere documentatie van Gigaset beschikbaar (https://teamwork.gigaset..../GPPPO/Online+directory), maar bij wie je moet zijn voor deze nummerinformatie zou ik zo niet weten. Zelf heb ik een telefoonboek aangelegd op mijn LDAP server waarin ik Asterisk laat zoeken voor alle inkomende oproepen.
Page Not Found :)

• BAJansen
Het haakje en de komma horen geen deel van de url te zijn. Nu doet ie het wel.

• AfwasSysteem
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-12-2020
Hi allemaal, ik ben vrij nieuw met het hele voip gebeuren, dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Ik ben van plan om mijn vaste telefoonnummer over te zetten van KPN naar CheapConnect. Ik wil hiervoor graag mijn huidige Gigaset blijven gebruiken, dus ik het lijkt mij een goed idee om een Cisco spa112 hiervoor te gebruiken. Ik heb echter wel wat vragen die ik beantwoord wil hebben voordat ik mijn abonnement overzet. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

-Ik lees op verschillende plekken dat je in de Cisco spa112 een dialplan kan gebruiken. Werkt het ook zonder dialplan? Het lijkt me namelijk nogal omslachtig. Ik bel namelijk ook soms naar het buitenland (VS, UK, Duitsland), dus dan zou ik in die dialplan per land de juiste instellingen moeten zetten?

-Is de verbinding wel stabiel met CheapConnect? Ik heb internet via KPN met een Experiabox V10, ik weet niet of dit uitmaakt, maar ik las ook ergens dat sommige routers niet goed werken met SIP door het NAT gebeuren, en je hiervoor eventueel een STUN server kon gebruiken. Dat is me ook allemaal te omslachtig, ik wil gewoon eenvoudig kunnen bellen voor een fractie van de prijs die ik bij KPN betaalde. :*)

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

• raven22
AfwasSysteem schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:09:
Hi allemaal, ik ben vrij nieuw met het hele voip gebeuren, dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Ik ben van plan om mijn vaste telefoonnummer over te zetten van KPN naar CheapConnect. Ik wil hiervoor graag mijn huidige Gigaset blijven gebruiken, dus ik het lijkt mij een goed idee om een Cisco spa112 hiervoor te gebruiken. Ik heb echter wel wat vragen die ik beantwoord wil hebben voordat ik mijn abonnement overzet. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

-Ik lees op verschillende plekken dat je in de Cisco spa112 een dialplan kan gebruiken. Werkt het ook zonder dialplan? Het lijkt me namelijk nogal omslachtig. Ik bel namelijk ook soms naar het buitenland (VS, UK, Duitsland), dus dan zou ik in die dialplan per land de juiste instellingen moeten zetten?

-Is de verbinding wel stabiel met CheapConnect? Ik heb internet via KPN met een Experiabox V10, ik weet niet of dit uitmaakt, maar ik las ook ergens dat sommige routers niet goed werken met SIP door het NAT gebeuren, en je hiervoor eventueel een STUN server kon gebruiken. Dat is me ook allemaal te omslachtig, ik wil gewoon eenvoudig kunnen bellen voor een fractie van de prijs die ik bij KPN betaalde. :*)

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!
als je het genoeg vindt om alleen de handsets van je huidige telefoon te gebruiken zou ik een gigaset n300A kopen, is eenvoudiger dan een spa112.

ik gebruik CC al jaren en nooit geen problemen mee gehad

• AfwasSysteem
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-12-2020
raven22 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:44:
[...]

als je het genoeg vindt om alleen de handsets van je huidige telefoon te gebruiken zou ik een gigaset n300A kopen, is eenvoudiger dan een spa112.

ik gebruik CC al jaren en nooit geen problemen mee gehad
Daar dacht ik ook al aan, maar mijn Gigaset wordt niet ondersteund door de N300A. Ik ben dan bang dat bepaalde functies (telefoonboek, nummerherkenning) niet meer werken. Ik heb op dit moment de Gigaset a400. Heeft iemand ervaring met dit toestel?

• hans2710
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2020
Beste allemaal,

Na alles te hebben gelezen de volgende vraag:

Als je een provider hebt die alle poorten heeft gesloten, alleen als je een telefoonnummer via hen hebt kun je bellen.
Hoe kan ik dan CheapConnect gebruiken.
Klinkt misschien dom, maar beter dom, dan eeuwig stom

Hans

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
@hans2710 welke provider is dat dan? Is namelijk best lastig internetten zonder enige poort die openstaat.
Ik heb het werkend bij Ziggo, T-Mobile, KPN, online, skp. Daarnaast heeft cheapconnect ook nog alternatieve poorten voor als de standaard poorten niet werken.

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:21

slaay

Natuurbeleven.com

hans2710 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:48:
Beste allemaal,

Na alles te hebben gelezen de volgende vraag:

Als je een provider hebt die alle poorten heeft gesloten, alleen als je een telefoonnummer via hen hebt kun je bellen.
Hoe kan ik dan CheapConnect gebruiken.
Klinkt misschien dom, maar beter dom, dan eeuwig stom

Hans
Of bedoel je dat je geen SIP provider kan instellen in het modem? Dat is op zich logisch, aangezien veel providers het modem zo dichttimmeren dat gebruikers niks verkeerd kunnen instellen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• hans2710
  • Laatst online: 06-04-2020
Dank allereerst voor de reacties.
Ik ben een voorbeeld van grote onkunde wat betreft de bovengenoemde opmerkingen.
Ik ben bij OnLine waar men geen ifo verstrekt (zij zijn niet de enigen, ondanks de Europese wetgeving)
Toch wil ik graag CC gebruiken zoals in het verleden toen er nog bedrijven waren met een Fritzbox.(Fiber)
Als je het over sip.... hebt dacht ik niet dat ik dat kan invoeren bij een online modem, of denk ik gewoon te minimalistisch
Natuurlijk ook naar de site van CC gekeken en gevraagd, maar men is daar wat kort door de bocht bij dommeriken.

Hans

• martinvdm
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:16

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Wat is momenteel de handigste methode om 2 iPhones bereikbaar te maken via Cheapconnect ? Heb nu een follow me naar beide 06nrs aangemaakt maar dit werkt niet lekker. Linphone geprobeerd maar als de app niet bereikbaar is dan werkt het nummer niet. Iemand tips ?

He who laughs last thinks slowest! | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• BAJansen
Telefonie via SIP gaat niet werken als de SIP-registratie niet actief blijft. Dat is een beetje als willen bellen met je mobiele nummer terwijl je geen bereik hebt.

• rvk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:51
martinvdm schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:34:
Wat is momenteel de handigste methode om 2 iPhones bereikbaar te maken via Cheapconnect ?
Asterisk (op een raspberry pi?) ertussen zetten.

Anders zul je een tweede account (zonder telefoonnummer) aan moeten maken bij CC.
Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan achter een nummer?
Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van één apparaat op een telefoonnummer.

Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter één telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en doormiddel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

rvk schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:36:
[...]

Asterisk (op een raspberry pi?) ertussen zetten.

Anders zul je een tweede account (zonder telefoonnummer) aan moeten maken bij CC.

[...]
Volgens mij krijg je 2 SIP accounts bij cc.

• rvk
martinvdm schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:59:
[...]
Volgens mij krijg je 2 SIP accounts bij cc.
Dan zul je dus ook met verschillende usernaam en wachtwoord in moeten loggen.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

rvk schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:01:
[...]

Dan zul je dus ook met verschillende usernaam en wachtwoord in moeten loggen.
Uiteraard, maar dat is geen probleem.
Ik heb getest met Sessiontalk en dat werkt best wel goed. Incl push functie. Ook Bria werkt wel goed maar wel abonnement.

• rvk
Ah, je bedoeld dus dat de (apple) push functie (zonder app in achtergrond) daar niet goed mee werkt (daar heb ik heb ervaring mee).

Als sessiontalk wel goed werkt waarom dan kiezen die linphone?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

rvk schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:40:
Ah, je bedoeld dus dat de (apple) push functie (zonder app in achtergrond) daar niet goed mee werkt (daar heb ik heb ervaring mee).

Als sessiontalk wel goed werkt waarom dan kiezen die linphone?
Meer een probeersel van diverse apps maar sessiontalk lijkt tot nu toe het beste te werken . Thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fel1ks
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 04-03 21:56
Ik zit eraan te denken mijn nummer over te zetten naar CC. Zit nu bij XS4ALL via glasvezel.

Misschien een hele domme vraag maar ik kan het nergens vinden: maakt het qua betrouwbaarheid iets uit? Ik heb het dan niet over de uptime specifiek, maar over het feit dat je voor CC sowieso met internet verbonden moet zijn. Is dit voor een provider ook het geval of loopt die verbinding naar/bij de provider anders, waardoor er wellicht meer scenarios zijn waarin telefonie blijft werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ditbenikecht
@fel1ks Ook bij XS4ALL heb je internet nodig, bij iedere VOIP provider is dat zo. Bij KPN en XS4ALL gaat het wel via een aparte VLAN maar of dat het nou veel betrouwbaarder maakt? Bij CC krijg je netjes een mailtje als er een storing is, en binnen een half uur vaak weer een mail dat het is opgelost. In 5 jaar tijd is er misschien 1 storing geweest. Bij KPN moet je het via het nieuws horen dat er een storing is, of is geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BAJansen
Ik heb nu zo'n driekwart jaar de (inkomende) telefonie voor een mkb via Cheapconnect lopen zonder enige klachten.

De verbinding met een VoIP provider loopt in alle gevallen over een internetverbinding. De betrouwbaarheid zal in vergelijking met je huidige XS4ALL telefonie over glasvezel in principe niet verschillen. Het is volgens mij echter wel zo dat KPN en diens dochters via een gescheiden VLAN verbinding maken met de telefonieservers. Hierdoor is er theoretisch een scenario denkbaar waarbij je verbinding voor 'gewoon' internet niet beschikbaar is maar je telefonieverbinding wel actief is. Dit zou echter wel een heel specifieke fout bij je provider moeten zijn. Als er met de fysieke verbinding iets fout gaat zul je sowieso nergens mee kunnen verbinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fel1ks
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 04-03 21:56
Ok duidelijk, bedankt. Dit is exact wat ik me afvroeg. 👍🙂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 17:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben ooit gaan uitbellen via FreeVoipDeal toen UPC (toen nog) de tarieven zo omhoog gooide.

Later bij een verhuizing mijn vaste NR geporteerd naar CC.

Ik regelde mijn VOIP via een ouwe FritzBox en een Panasonic DECT;

FreakNL in "[CheapConnect] Ervaringen & Discussie"

Heeft jaren goed gewerkt, tot op de dag van vandaag eigenlijk. Maar zojuist Ff in mijn FritzBox gekeken en de laatste activiteit was van oktober 2019, half uurtje met ouders gebeld.

Zojuist alles losgetrokken; DECT Basisstation + 2e unit en de FritzBox. Op FreeVoipDeal heb ik nog een 10tje staan, die bel ik wel op met de app (of niet) en mijn CC zal ik niet meer verlengen volgend jaar.

Ben niet gehecht aan mijn nummer, ik heb een telefoon vd zaak met onbeperkt bellen en er is inmiddels ook Whatsapp bellen en FaceTime. Ik zie de meerwaarde niet meer, die meuk staat alleen stroom te verbruiken en stof te vergaren.

Zijn er meer mensen die er klaar mee waren/zijn? Ik zie best nog wat activiteit in dit topic maar het is anno 2020 meer hobby dan functioneel (voor mij dan).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BAJansen
Als je geen waarde hecht aan je vaste nummer dan is de waarde denk ik snel beperkt ja. De grootste meerwaarde van Cheapconnect is mijns inziens dat het een goedkope en flexibele manier is om op een vast nummer bereikbaar te zijn. Daarnaast zijn hun tarieven een stuk schappelijker dan de grote consumentenpartijen. De echte koopjesjager belt natuurlijk uit met betamaxdiensten, maar dan moet het eigenlijk wel bijna een hobby worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

FreakNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:57:
Ik ben ooit gaan uitbellen via FreeVoipDeal toen UPC (toen nog) de tarieven zo omhoog gooide.

Later bij een verhuizing mijn vaste NR geporteerd naar CC.

Ik regelde mijn VOIP via een ouwe FritzBox en een Panasonic DECT;

FreakNL in "[CheapConnect] Ervaringen & Discussie"

Heeft jaren goed gewerkt, tot op de dag van vandaag eigenlijk. Maar zojuist Ff in mijn FritzBox gekeken en de laatste activiteit was van oktober 2019, half uurtje met ouders gebeld.

Zojuist alles losgetrokken; DECT Basisstation + 2e unit en de FritzBox. Op FreeVoipDeal heb ik nog een 10tje staan, die bel ik wel op met de app (of niet) en mijn CC zal ik niet meer verlengen volgend jaar.

Ben niet gehecht aan mijn nummer, ik heb een telefoon vd zaak met onbeperkt bellen en er is inmiddels ook Whatsapp bellen en FaceTime. Ik zie de meerwaarde niet meer, die meuk staat alleen stroom te verbruiken en stof te vergaren.

Zijn er meer mensen die er klaar mee waren/zijn? Ik zie best nog wat activiteit in dit topic maar het is anno 2020 meer hobby dan functioneel (voor mij dan).
Ik heb toevallig voor ons thuis dit allemaal laten porteren, we bellen nog al vaak naar Duitsland vaste nummers. En mijn vriendin zit dan soms een uur of 2 aan de lijn. Maar ik ga geen 17.50 oid voor vaste lijn met bellen naar DE overhandigen aan KPN.
Als het volgende maand allemaal over is eens even kijken of ik een cisco spa112 moet bestellen of dat het in de modem alsnog kan

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 18:22
Denko schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Ik heb toevallig voor ons thuis dit allemaal laten porteren, we bellen nog al vaak naar Duitsland vaste nummers. En mijn vriendin zit dan soms een uur of 2 aan de lijn. Maar ik ga geen 17.50 oid voor vaste lijn met bellen naar DE overhandigen aan KPN.
Als het volgende maand allemaal over is eens even kijken of ik een cisco spa112 moet bestellen of dat het in de modem alsnog kan
Same here. Ik heb een paar jaar geleden een SPA112 voor een paar tientjes op marktplaats gekocht en CC er op geïnstalleerd.

Nu bellen we voor een paar tientjes per jaar en het werkt prima. Het is een voordelige manier om je vaste nummer te houden en uit te bellen naar het buitenland.

Voor een echte leek zou de installatie lastig kunnen zijn.

Facebook wint de komende verkiezingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:36
Dag allemaal,

ik wil graag heapconnect gaan proberen. nu staat er in het menu van cheapconnet dat ik een account kan aanmaken met een nl nummer: 8,95
Ook staat er 8,95 inclusief porteren eenmalig 5 euro.

Is het mogelijk om later ook nog nummer portering aan te vagen nadat ik een account heb besteld met nl nummer? MAW: kan ik het een tijdje proberen en later de nummer portering in gang zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Boomster schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:04:
Dag allemaal,

ik wil graag heapconnect gaan proberen. nu staat er in het menu van cheapconnet dat ik een account kan aanmaken met een nl nummer: 8,95

Is het mogelijk om later ook nog nummer portering aan te vagen nadat ik een account heb besteld met nl nummer? MAW: kan ik het een tijdje proberen en later de nummer portering in gang zetten?
Ja.

Je kan gewoon tegoed opwaarderen, en daarmee een NL nummer aanschaffen. Mocht je later dan je huidige telefoonnummer willen porteren naar cheapconnect, dan kan dat ook.

Je hebt dan in feite twee telefoonnummers als je je huidige nummer van je huidige provider naar cheapconnect porteert. Je nieuwe nummer en dus je geporteerde nummer. Je nieuwe nummer kun je daarna ook opzeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-04 15:16
martinvdm schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:34:
Wat is momenteel de handigste methode om 2 iPhones bereikbaar te maken via Cheapconnect ? Heb nu een follow me naar beide 06nrs aangemaakt maar dit werkt niet lekker. Linphone geprobeerd maar als de app niet bereikbaar is dan werkt het nummer niet. Iemand tips ?
https://apps.apple.com/nl...ts-groundwire/id378503081 al eens geprobeerd? Ben zelf al 2 jaar een tevreden betaalde gebruiker daarvan.

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:36
krakendmodem schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Ja.

Je kan gewoon tegoed opwaarderen, en daarmee een NL nummer aanschaffen. Mocht je later dan je huidige telefoonnummer willen porteren naar cheapconnect, dan kan dat ook.

Je hebt dan in feite twee telefoonnummers als je je huidige nummer van je huidige provider naar cheapconnect porteert. Je nieuwe nummer en dus je geporteerde nummer. Je nieuwe nummer kun je daarna ook opzeggen.
Bedankt voor je snelle reactie. Mocht het om een of andere redene niet bevallen, dan kan ik toch weer terug porteren naar een andere provider zoals kpn of ziggo?

• jongetje
Boomster schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 06:44:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Mocht het om een of andere redene niet bevallen, dan kan ik toch weer terug porteren naar een andere provider zoals kpn of ziggo?
Jahoor, je kunt een nummer gewoon weer weg porteren, dat is elke provider verplicht. Lijkt me handig om even met cheapconnect te regelen als je dat echt wilt. Ik weet niet of ze hier iets vrij voor moeten zetten of dat het gewoon kan, ben je hoogstens je jaarbetaling kwijt (maar dat valt mee).

• BAJansen
Dag allemaal,

Je kunt sowieso op een later moment nog meer telefoonnummers afnemen of bestaande nummers laten porteren.

Wat ook wel het noemen waard is, is dat je wanneer je een SIP account en beltegoed hebt, je bij 'Nummerweergaves' ook je eigen telefoonnummers van andere providers kunt toevoegen, zodat je alvast kunt uitbellen met je bestaande nummer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15-04 14:21
Ik heb deze week via tweakers vraag en aanbod een yealink gekocht. ik dacht koppel die even met mijn Cheapconnect nummer. Dat valt vies tegen. Op het forum van Cheapconnect is er niets te vinden over Yealink (terwijl ik die telefoons overal zie). Heeft iemand hier zijn Yealink aan de praat met Cheapconnect? Ik heb de T48G.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BAJansen
Wat gaat er precies mis dan? Kun je een screenshot van de instellingen op de accountpagina van je toestel plaatsen? Ik heb zelf ooit een Cheapconnect account ingesteld op een T46G, maar ik kan me niet herinneren dat dit problemen gaf.

• Rozz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-04 17:40

Rozz

I'm an Apogian!!

Hoi allemaal,
Vraagje: ik heb KPN Glas en heb nu een account bij CC voor VOIP met een Gigaset N300a-IP maar ik blijf "aanmelding is mislukt" houden, met een Mikrotik RB4011 router.
Ik hoef toch geen extra instellingen in de Mikrotik te doen? behalve dan SIP ALG uit te zetten?!?

[Voor 3% gewijzigd door Rozz op 20-06-2020 00:04. Reden: typo`s]

Asus Maximus XI Code, Intel Core i9-9900K, G.Skill Trident Z RGB 32GB DDR4-3600Mhz, Samsung 960 EVO 500GB + 950 Pro 256GB + WD Black 4TB, 2x Asus GTX1070 OC-Strix (SLI), NZXT Kraken X72, Cooltek RM4

• Jan_2teP
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:13
Ik wil een abonnement nemen bij Cheapconnect voor 'Internet only' voor 100mb/s download.
Postcode/huisnummer check gedaan. 100 mb/s kan (tot 105 mogelijk)
Nu heel veel vragen.
Ik heb 8 jaar geleden mijn vaste nummer bij KPN opgezegd. Ik woon nog in hetzelfde huis.
Waar het einde van de dikke PTT kabel eindigt is een vierkant doosje 6 cm met daarin koper blauw, rood, wil en oranje.
Nooit ISDN gehad of wat anders.
Ik bel voortaan uitsluitend mobiel en heb daarom geen behoefte een vast nummer en/of VOIP. Ik wil alleen internet.
Zit ik dan toch goed bij Cheapconnect? Of krijg ik nog extra kosten?
Als ik zo'n abonnement neem van EUR 29,95 p/m. Krijg ik dan weer een vast nummer en hoef ik met dat nummer niets te doen?
Kan ik gewoon rood/blauw koper uit het PTT doosje in een zo'n doosje plaatsen waar een RJ-11 uigang in zit met 2 schroefbare aansluitingen?
Verder heb ik nog een Fritzbox 7360v2 met firmware OS 6.85 liggen en een platte kabel met een RJ11 en een RJ45 connector aan de einden.
Kan ik nu de bestelling plaatsen?

Laatste vraag, maar antwoord mag ook later. Tijdens de sloop van een bedrijfspand kreeg ik een Technicolor TG789vn_v3 modem in handen. Is dat modem nieuwer en misschien beter dan de Fritzbox 7360v2?
Alvast bedankt voor jullie inspanningen.

• BAJansen
Wat je noemt zou inderdaad gewoon moeten werken. Ik weet alleen niet of de modems die je noemt de volle 100 mbit kunnen halen, maar wellicht kent iemand anders de VDSL prestaties van de apparaten beter.

Cheapconnect is weliswaar voornamelijk bekend als telefonieprovider, maar bij het internetabonnement is geen telefonie in het pakket inbegrepen.

• Jan_2teP
  • Laatst online: 13-04 13:13
@BAJansen Re: Jan_2teP vragen.
Dankjewel

• jongetje
BAJansen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:36:
Cheapconnect is weliswaar voornamelijk bekend als telefonieprovider, maar bij het internetabonnement is geen telefonie in het pakket inbegrepen.
Dat kun je er toch prima bij nemen. Die 8,95 per jaar is toch al voordelig. En die (nu) 5 cent naar mobiel en 2,38 cent voor vast per minuut zijn vele maken goedkoper dan providers met telefonie zoals bijv. kpn (14 cent starttarief en 14 cent per minuut) en Ziggo (13 cent starttarief en 13 cent per minuut).

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Heren, ik word stil aan gillend gek!
Ik kreeg VOIP niet aan de gang via KPN/Gigaset N300a/Mikrotik router, bleef registratie mislukt houden, en ik kon een Grandstream HT801 van iemand lenen en ook die krijg ik niet aan de gang.
Ik dacht dat het aan KPN zou liggen en heb portering aangevraagd naar CC en is in behandeling/goedgekeurd, gegevens van CC gekregen.

Maar nog steeds blijf ik met de CC gegevens registratie mislukt houden!

Dus op advies van diverse posters Softphone geinstalleerd en voila, werkt gewoon...dus mijn vraag, waar gaat het nou fout?

verdere info: SIP service in de Mikrotik is uitgeschakeld en geen port forwarding, wel geprobeerd maar ook dit werkte niet.
Instellingen zijn op Softphone / Gigaset N300a en Grandstream gelijk, maar toch blijf ik op allebei registratie mislukt houden, en ja, ik probeer 1 apparaat per keer tegelijk te registreren.
Softphone werkt zowel via wifi (en dus LAN) en 4G

Asus Maximus XI Code, Intel Core i9-9900K, G.Skill Trident Z RGB 32GB DDR4-3600Mhz, Samsung 960 EVO 500GB + 950 Pro 256GB + WD Black 4TB, 2x Asus GTX1070 OC-Strix (SLI), NZXT Kraken X72, Cooltek RM4

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 23:21
@Rozz Ik heb ongeveer dezelfde hardware als jij, N300A IP, Microtik router, CheapConnect, via VDSL en al vele jaren actief. Ik heb op de Mikrotik geen speciale instellingen hoeven te maken, geen SIP service en geen portforwarding. Het installeren is destijds zonder problemen verlopen. Mocht je twijfelen over bepaalde settings dan kan ik mijn settings wel uitwisselen indien gewenst.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

@Jef61 ja heel graag, want ik kom er zelf niet uit. Zou je wat screenshots kunnen maken?

• Jef61
Rozz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:56:
@Jef61 ja heel graag, want ik kom er zelf niet uit. Zou je wat screenshots kunnen maken?
Settings van de N300A IP heb ik via pm gestuurd.

Test ook of je vanuit je netwerk udp poort 5060 van sip.cheapconnect.net kunt bereiken:
code:
1
2
nas:~$ nc -uvz sip.cheapconnect.net 5060
Connection to sip.cheapconnect.net 5060 port [udp/sip] succeeded!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

@Jef61 Thanks,
Ik heb dezelfde instellingen als jij (op jouw inloggegevens na natuurlijk) en kan CC via 5060,5070,5072 en 5080 vanuit mn eigen netwerk bereiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
nc -uvz sip.cheapconnect.net 5060
 nc -uvz sip.cheapconnect.net 5080
Connection to sip.cheapconnect.net 5080 port [udp/*] succeeded!
nc -uvz sip.cheapconnect.net 5070
Connection to sip.cheapconnect.net 5070 port [udp/*] succeeded!
nc -uvz sip.cheapconnect.net 5072
Connection to sip.cheapconnect.net 5072 port [udp/*] succeeded!

Softphone werkt gewoon met de gegevens die ik van CC heb ontvangen, de N300a en HT801 weigeren het gewoon...

• Jef61
Rozz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:55:
@Jef61
Softphone werkt gewoon met de gegevens die ik van CC heb ontvangen, de N300a en HT801 weigeren het gewoon...
Idd erg vreemd, je zou dan bijna zeggen dat die N300A stuk is maar 2 apparaten stuk is wel erg onwaarschijnlijk. Misschien heb je het al tig keer geprobeerd maar toch voor de zekerheid: Ik kan me voorstellen dat die N300A door het vele proberen 'in de war' is geraakt, een keertje fabrieksreset en dan alleen de noodzakelijke settings opnieuw inbrengen. Ook het wachtwoord (tijdelijk) naar iets simpels zetten om zeker te weten dat daar geen problemen mee zijn.

In mijn Mikrotik kwam ik nog deze setting tegen:

Is volgens mij een default setting maar je zou kunnen checken of deze nog goed staat.

[Voor 19% gewijzigd door Jef61 op 25-06-2020 17:43]

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
Rozz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:55:
@Jef61 Thanks,
Ik heb dezelfde instellingen als jij (op jouw inloggegevens na natuurlijk) en kan CC via 5060,5070,5072 en 5080 vanuit mn eigen netwerk bereiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
nc -uvz sip.cheapconnect.net 5060
 nc -uvz sip.cheapconnect.net 5080
Connection to sip.cheapconnect.net 5080 port [udp/*] succeeded!
nc -uvz sip.cheapconnect.net 5070
Connection to sip.cheapconnect.net 5070 port [udp/*] succeeded!
nc -uvz sip.cheapconnect.net 5072
Connection to sip.cheapconnect.net 5072 port [udp/*] succeeded!

Nog gelukt met de N300A?

Heb hetzelfde apparaat gisteren na jaren in de kast te hebben gelegen ook in gebruik genomen met Cheapconnect.

Hierbij heb ik deze handleiding gevolgd: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1968

Heb alleen mijn N300 in het engels staan, maar verder letterlijk gedaan wat er stond, waarna het direct werkte voor zowel inkomende als uitgaande lijnen.

• Ikke_niet
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:32
Hier ook wel eens ruzie gehad met de N300A. Als er wat meer instellingen geprobeerd zijn raakt hij wel eens in de war. De instellingen die "zouden moeten werken" er in zetten en een nachtje vanaf blijven. Dan heb je kans dat hij het de volgende morgen gewoon doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

2green schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:44:
[...]
Nog gelukt met de N300A?
Heb hetzelfde apparaat gisteren na jaren in de kast te hebben gelegen ook in gebruik genomen met Cheapconnect.
Hierbij heb ik deze handleiding gevolgd: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1968
Heb alleen mijn N300 in het engels staan, maar verder letterlijk gedaan wat er stond, waarna het direct werkte voor zowel inkomende als uitgaande lijnen.
Ikke_niet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
Hier ook wel eens ruzie gehad met de N300A. Als er wat meer instellingen geprobeerd zijn raakt hij wel eens in de war. De instellingen die "zouden moeten werken" er in zetten en een nachtje vanaf blijven. Dan heb je kans dat hij het de volgende morgen gewoon doet.
LOL...nou doet ie het gewoon...vanaf de 25e niet naar omgekeken...nu dankzij jullie replys weer even op de N300a ingelogd om te kijken...wilde eigenlijk alles resetten en weg doen...maar nu werkt het gewoon...ERG RAAR...
Bellen en gebeld worden....nu snap ik er al helemaal niets meer van whahah....oh en GEEN instellingen in de Mikrotik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:22
Als ik wil overstappen met bellen van XS4ALL naar CC, en ik wil mijn nummer meenemen, moet ik dan eerst opzeggen bij XS4ALL en dan in de opzegtermijn van een maand, het nummer met portering aanvragen bij CC?

Is dat de juiste volgorde?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Polyphemus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:
Als ik wil overstappen met bellen van XS4ALL naar CC, en ik wil mijn nummer meenemen, moet ik dan eerst opzeggen bij XS4ALL en dan in de opzegtermijn van een maand, het nummer met portering aanvragen bij CC?

Nee, gewoon laten wegporteren door CC, netzoals met je mobiele nummer. Niets opzeggen want dan vervalt het nummer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
Polyphemus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:

Heb mijn nummer eerst laten porteren, maar tijdens je opzeg termijn kan dit ook gewoon. Zolang hij maar geporteerd is terwijl jij contracthouder bent.

• ericdejong
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-04 19:16
Dag allemaal,

Is het mogelijk om later ook nog nummer portering aan te vragen nadat ik een account heb besteld met nl nummer? MAW: kan ik het een tijdje proberen en later de nummer portering in gang zetten?
krakendmodem schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Ja.

Betekent dit dat een nummer portering achteraf 13,95 kost? En dat je dan je telefooncentrale moet aanpassen om het tweede SIP account te gebruiken? Of is het mogelijk om voor 5 euro het nummer naar het 'probeer' SIP account te porteren? Deze optie heb ik niet gevonden in het cheapconnect dashboard (ik heb voip nu een maand uitgeprobeerd en wil mijn ziggo nummer porteren :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
ericdejong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:16:
[...]

[...]

Betekent dit dat een nummer portering achteraf 13,95 kost? En dat je dan je telefooncentrale moet aanpassen om het tweede SIP account te gebruiken? Of is het mogelijk om voor 5 euro het nummer naar het 'probeer' SIP account te porteren? Deze optie heb ik niet gevonden in het cheapconnect dashboard (ik heb voip nu een maand uitgeprobeerd en wil mijn ziggo nummer porteren :) )
Ja.

Ik had nog een accountje bij Cheapconnect en heb net geprobeerd om een nummer te verhuizen (nummer die nu bij KPN staat). Ik heb de wijziging nog niet doorgevoerd, maar het kost inderdaad 13,95. Eenmalig 5 euro voor het verhuizen en 8,95 voor komende jaar.

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:54
Iemand hier die Fax met T38 werkend heeft met CheapConnect? Ik gebruik een Cisco ATA SPA122. Vooral inkomend werkt niet en uitgaand bij sommige bestemmingen.

• Polyphemus
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik lees dat je twee gratis 777xxxxxxx nummers krijgt, wat kun je daarmee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• king006
Polyphemus schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:35:
Ik lees dat je twee gratis 777xxxxxxx nummers krijgt, wat kun je daarmee?
Dat zijn SIP nummers om te koppelen aan een telefoon (en 1 keer trunk)
Je eigen vaste nummer kun je hieraan koppelen.

[Voor 15% gewijzigd door king006 op 17-07-2020 15:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb zelf net een account genomen bij CC en de SIP gegevens ingevoerd in mijn Fritz!Box 7590. Omdat ik ook buitenshuis dit nummer wil gebruiken heb ik de SIP gegevens ook ingevoerd in mijn Nokia8.1 en dit lijkt ook prima te werken, maar nu zie ik op de site van CC een zeer onduidelijk uitleg staan:
Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van ��n apparaat op een telefoonnummer.

Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter ��n telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en doormiddel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zou de juiste methode zijn om 1 telefoonnummer zowel via mijn Fritz!box, Nokia8.1 en mijn vrouw d'r iphone te laten werken?

[Voor 11% gewijzigd door TFHfony op 26-07-2020 21:35]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
@TFHfony Waarom wil je dat je vaste nummer op zoveel plekken overgaat? Is vragen om problemen en verwarring.

Ik heb de voicemail aangezet en als we in gesprek zijn of niet opnemen kun je wat inspreken en dit komt als mp3 in onze gezamenlijke mailbox.

Voor die paar keer dat wij gebeld worden is dit prima. Wie is met spoed moet bereiken heeft ons mobiele nummer. (Of eigenlijk juist ons vaste nummer omdat de mobiels in de nacht op stil of uit staan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:35:
@TFHfony Waarom wil je dat je vaste nummer op zoveel plekken overgaat? Is vragen om problemen en verwarring.

Ik heb de voicemail aangezet en als we in gesprek zijn of niet opnemen kun je wat inspreken en dit komt als mp3 in onze gezamenlijke mailbox.

Voor die paar keer dat wij gebeld worden is dit prima. Wie is met spoed moet bereiken heeft ons mobiele nummer. (Of eigenlijk juist ons vaste nummer omdat de mobiels in de nacht op stil of uit staan).
Omdat we op dit moment met wat ouders zitten waarmee het slecht gaat en dan willen we dus het voicemail verhaal absoluut voorkomen. We hebben niet het plan om dit nummer te verspreiden, afgezien van ouders/ziekenhuis.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• king006
TFHfony schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:15:

Wat zijn jullie ervaringen en wat zou de juiste methode zijn om 1 telefoonnummer zowel via mijn Fritz!box, Nokia8.1 en mijn vrouw d'r iphone te laten werken?
Je kan daarvoor aparte gratis SIP accounts maken bij CC :)

• asmi2
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Omdat we op dit moment met wat ouders zitten waarmee het slecht gaat en dan willen we dus het voicemail verhaal absoluut voorkomen. We hebben niet het plan om dit nummer te verspreiden, afgezien van ouders/ziekenhuis.
Het eenvoudigste is dan om helemaal geen SIP-account te gebruiken en het nummer (tegelijk, of op volgorde) naar de 06-nummers van de mobiele telefoons door te schakelen.
Je betaalt dan wel 5 cent per minuut gesprekskosten voor de doorgeschakelde gesprekken, afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je zo gebeld gaat worden kan dat acceptabel zijn.
Als je die doorschakelkosten niet wilt en/of als je per se ook je Fritzbox wilt kunnen gebruiken kun je gaan werken met die SIP-accounts zonder nummer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

king006 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Je kan daarvoor aparte gratis SIP accounts maken bij CC :)
asmi2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Het eenvoudigste is dan om helemaal geen SIP-account te gebruiken en het nummer (tegelijk, of op volgorde) naar de 06-nummers van de mobiele telefoons door te schakelen.
Je betaalt dan wel 5 cent per minuut gesprekskosten voor de doorgeschakelde gesprekken, afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je zo gebeld gaat worden kan dat acceptabel zijn.
Als je die doorschakelkosten niet wilt en/of als je per se ook je Fritzbox wilt kunnen gebruiken kun je gaan werken met die SIP-accounts zonder nummer.
Allebei bedankt voor de tips: Deze zijn genoteerd. Op dit moment lijkt het met 2/3 toestellen tegelijkertijd inloggen ook prima te werken. Dit kan zonder kosten. Ik zal even aankijken en af en toe een keer testen of het (stabiel) blijft werken. Anders pak ik alsnog een van bovenstaande methodes.
Overigens mezelf voorheen nooit in deze materie verdiept, maar het werkt allemaal wel heel simpel en goed. Ook dat Android SIP standaard ondersteund heb ik me nooit gerealiseerd :)

• asmi2
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:09:
Ook dat Android SIP standaard ondersteund heb ik me nooit gerealiseerd :)
Het is ook niet standaard. Niet alle Android-toestellen hebben SIP ingebouwd.

• rvk
TFHfony schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:09:
[...]
Op dit moment lijkt het met 2/3 toestellen tegelijkertijd inloggen ook prima te werken.
Inloggen lijkt me ook geen probleem. Alleen is het niet zo dat alleen het laatst geregistreerde toestel over zal gaan (en de andere niet)? Een toestel zal zich wel om de zoveel seconden opnieuw registreren (automatisch) maar op die manier weet je ook nooit wat de laatste is en zal dus met willekeur maar één toestel overgaan.

Of gaan ze bij jou ook echt allemaal tegelijk over?
(Dat zou betekenen dat er per sip/registratie meerdere ip's bijgehouden wordt)

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

rvk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Inloggen lijkt me ook geen probleem. Alleen is het niet zo dat alleen het laatst geregistreerde toestel over zal gaan (en de andere niet)? Een toestel zal zich wel om de zoveel seconden opnieuw registreren (automatisch) maar op die manier weet je ook nooit wat de laatste is en zal dus met willekeur maar één toestel overgaan.

Of gaan ze bij jou ook echt allemaal tegelijk over?
(Dat zou betekenen dat er per sip/registratie meerdere ip's bijgehouden wordt)
Hier gaan zowel de (dect) telefoons die aan de router hangen, als een Android toestel via 4G tegelijk over.

• rvk
TFHfony schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:58:
[...]
Hier gaan zowel de (dect) telefoons die aan de router hangen, als een Android toestel via 4G tegelijk over.
Heel bijzonder. Dat zou betekenen dat de servers van CC toch meerdere ip's en registraties bijgehouden en de rinkel maar alle doorstuurt. Het zou simpel zijn voor ze om dat te blokken als het niet ondersteund is.

Overigens kom ik juist verhalen tegen dat dit (misschien in het verleden) niet mogelijk was bij CC. Je krijgt bij CC wel twee extra SIP-accounts per telefoonnummer. (Geen idee of extra dan betekent dat je er dan drie krijgt)

• king006
rvk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:15:
[...]

(Geen idee of extra dan betekent dat je er dan drie krijgt)
Ik heb er inderdaad drie in totaal :) gebruik ze echter niet alle drie.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True