Dat gaat prima. Ik gebruik een rpi als Asterisk server voor zakelijk en privé gebruik. Inkomend via Voys en uitbellend via Browsercalls (vast) en Stuntcalls (mobiel). Bepaalde nummers die ik gedefinieerd heb krijgen automatisch een sales-voicemail ("wij hebben geconstateerd dat u een telefonische verkoper bent.... etc. etc."). Die hoor ik niet eens rinkelen. En als er weer eens een nieuw verkoopnummer bijkomt dan zet ik hem er daar weer bij. Op die nummers hoor ik mijn telefoons niet eens rinkelen.Joepla schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:55:
@.oisyn Ok, met een Rpi zou het ook wel moeten lukken denk ik. Om alleen voor een paar nummers te blokkeren zoiets op te zetten, gaat nu iets te ver. De telefoonterreur is weer over, het betreffende nummer begon nu ook 's avonds te bellen (ipv een keer of 20 overdag) en we hebben heel duidelijk gemaakt dat we geen VARA-lid willen zijn
Ik heb dit in het verleden ook ingesteld omdat bepaalde telefonische verkopers gewoon oogkleppen op hebben en gewoon een lijst afbellen. En zelfs als je op de bel-me-niet lijst staat, blijven ze gewoon bellen. Ook als je aangeeft van hun bellijst verwijderd te willen worden.