Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:32
Joepla schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:55:
@.oisyn Ok, met een Rpi zou het ook wel moeten lukken denk ik. Om alleen voor een paar nummers te blokkeren zoiets op te zetten, gaat nu iets te ver. De telefoonterreur is weer over, het betreffende nummer begon nu ook 's avonds te bellen (ipv een keer of 20 overdag) en we hebben heel duidelijk gemaakt dat we geen VARA-lid willen zijn :|
Dat gaat prima. Ik gebruik een rpi als Asterisk server voor zakelijk en privé gebruik. Inkomend via Voys en uitbellend via Browsercalls (vast) en Stuntcalls (mobiel). Bepaalde nummers die ik gedefinieerd heb krijgen automatisch een sales-voicemail ("wij hebben geconstateerd dat u een telefonische verkoper bent.... etc. etc."). Die hoor ik niet eens rinkelen. En als er weer eens een nieuw verkoopnummer bijkomt dan zet ik hem er daar weer bij. Op die nummers hoor ik mijn telefoons niet eens rinkelen.

Ik heb dit in het verleden ook ingesteld omdat bepaalde telefonische verkopers gewoon oogkleppen op hebben en gewoon een lijst afbellen. En zelfs als je op de bel-me-niet lijst staat, blijven ze gewoon bellen. Ook als je aangeeft van hun bellijst verwijderd te willen worden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 17:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol. Gewoon iets inspreken om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@.oisyn @rvk @Joepla Daarvoor bestaat er de dienst "Afschepen as a service" 085 303 3033

Je neemt op en verbind ze naar dit nummer door, of automagisch via je eigen centrale.
edit:
Maatschappelijk verantwoord

Onze dienst is optimaal ingericht om telemarketeers zo lang mogelijk bezet te houden, zodat ze geen andere mensen lastig kunnen vallen. We noemen dit MVA (maatschappelijk verantwoord afschepen).

[ Voor 47% gewijzigd door franssie op 28-02-2019 17:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
LOL 8)

https://soundcloud.com/joost-mollen/afschepen-as-a-service
YouTube: Afschepen As A Service slachtoffer

Ik kende deze nog niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door rvk op 28-02-2019 17:20 ]

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:01
Ik heb een vreemd probleem. Zeer regelmatig worden we gebeld door ons ipadres. Ja, echt. Er gaat een speciale beltoon over en op het scherm staat een nummer. Precies ons ip adres, zonder punten.

Ik heb een Siemens N300a ip, achter een Airport Extreme met poort 5060 open naar het basisstation. Het gigaset account staat uit, een pots lijn zit er niet op en is dus ook niet ingesteld.
Ons telefoonnummer is geregistreerd bij Cheapconnect. Uitgaand gaat via Voipbuster.
Ik heb al meerdere keren gezocht naar dit fenomeen maar het lijkt alsof ik de enige ben.

Wie weet raad?

Hoeiendag!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-07 19:17
Waarom heb je poort 5060 openstaan naar je basisstation? @tvtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
BluRay schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:34:
Waarom heb je poort 5060 openstaan naar je basisstation? @tvtech
Om gebeld te worden. Of is dat niet nodig?

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-07 19:17
tvtech schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:53:
[...]

Om gebeld te worden. Of is dat niet nodig?
Nee, inderdaad niet nodig en een risico. Jou Siemens zet een SIP connectie op naar CheapConnect. Het is dus alleen belangrijk dat je Siemens headset vrij naar buiten kan praten, maar dat kan hij volgensmij al.

Ik zou beginnen met de port forward uit te zetten en dan kijken of je nog steeds gebeld wordt door je eigen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
BluRay schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:10:
[...]

Nee, inderdaad niet nodig en een risico. Jou Siemens zet een SIP connectie op naar CheapConnect. Het is dus alleen belangrijk dat je Siemens headset vrij naar buiten kan praten, maar dat kan hij volgensmij al.

Ik zou beginnen met de port forward uit te zetten en dan kijken of je nog steeds gebeld wordt door je eigen IP.
ok, dank voor de tip, dat ga ik zeker doen!

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-07 18:53
.oisyn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:05:
@Joepla .edit: als je een Synology NAS hebt, daar kun je Asterisk op installeren, da's een VOIP server. Zie https://arjan.wooning.cz/...ion-asterisk-voip-server/
Helaas kun je bovenstaande link niet meer gebruiken als je de nieuwste software hebt draaien op de NAS. Dan is het pakket van Asterisk niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
king006 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:32:
[...]
Helaas kun je bovenstaande link niet meer gebruiken als je de nieuwste software hebt draaien op de NAS. Dan is het pakket van Asterisk niet beschikbaar.
Om welke update (nieuwste software) gaat het dan? Volgens mij was deze al in 2016 bij de update van DSM5 naar DSM6 niet meer beschikbaar als package.

Ik neem even aan dat je geen Synology hebt waar Docker op draait want er zijn natuurlijk nog wel Docker packages voor Asterisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 17:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

king006 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Ah ja, idd. Het is nog wel beschikbaar via de ipkg package manager. Zelfs de Web GUI is wel online te krijgen ermee: https://forum.synology.co...opic.php?t=105828#p428390

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
rvk schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Om welke update (nieuwste software) gaat het dan? Volgens mij was deze al in 2016 bij de update van DSM5 naar DSM6 niet meer beschikbaar als package.

Ik neem even aan dat je geen Synology hebt waar Docker op draait want er zijn natuurlijk nog wel Docker packages voor Asterisk.
Ik doel inderdaad op DSM6 :)
.oisyn schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Ah ja, idd. Het is nog wel beschikbaar via de ipkg package manager. Zelfs de Web GUI is wel online te krijgen ermee: https://forum.synology.co...opic.php?t=105828#p428390
Dat werkt inderdaad prima! op deze methode heb ik Asterisk + GUI geïnstalleerd en geconfigureerd.

[ Voor 32% gewijzigd door king006 op 01-03-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn Panasonic KX-TGP500 werkt nog steeds prima met cheapconnect, wat echter wel vervelend is is dat bij sommige telefoon centrales de toetsen niet herkend worden (als je zo'n automatische keuzemenu krijgt). Met mijn mobiel werkt het wel.
Nu heb ik gelezen dat het aan DTMF settings kan liggen, die zijn echter op de door Panasonic geadviseerde settings gezet: Welke van de settings hieronder zou ik nog mee kunnen spelen?

Quality of Service (QoS) RTP Packet QoS (DSCP) - best effort default 000 000
Statistical Information RTCP Interval 0 seconds (0 = disable)
Jitter Buffer:
Maximum Delay 20
Minimum Delay 2
Initial Delay 2
DTMF:
DTMF type: inband
Telephone-event Payload Type 101
Call Hold:
Supports RFC 2543 (c=0.0.0.0): yes
CODEC Settings:
First Codec: PCMA
Second Codec:PCMU
Third Codec:G722
Fourth Codec:G729A
Fifth Codec:G926-32

[edit omschrijving probleem verduidelijkt]

[ Voor 36% gewijzigd door Thlinx op 14-03-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Ik denk dat je geen inband moet gebruiken als type, RFC2833 is algemener gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Thlinx Dat zou de 'inband' setting moeten zijn. Normaal bij Panasonic (UDS124,TGP600) is dat de setting die inderdaad op inband moet staan voor sommige keuzemenu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
Hugo__Boss schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:38:
Ik denk dat je geen inband moet gebruiken als type, RFC2833 is algemener gebruikt.
Mijn ervaring is juist andersom, dat inband betrouwbaarder is, mits je de juiste codecs gebruikt:
https://andrewjprokop.wor...7/dtmf-and-rfc-2833-4733/
compressed codecs such as G.729 and G.726 will not successfully pass those tones along from sender to receiver.
Uit de logs van mijn fritzbox blijkt dat zowel G722 (HD audio) en G711 (=PCMA in europa, PCMU in de VS) gebruikt worden met cheapconnect. Ik adviseer dus @Thlinx om G729A en G926-32 uit het lijstje te schrappen en G722 bovenaan te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik gebruik naar alle tevredenheid enkele maanden CC voor uit te bellen. Dat gaat voor Nederlandse nummers goed maar wanneer ik voorgeprogrammeerde nummers bel bijvoorbeeld naar Belgie dan krijg ik bij voorgeprogrammeerde nummers vaak de bezettoon. De gebelde is niet in gesprek en ook ligt de haak er goed op. Dat kom ik te weten middels een meteen gestuurd appje.
Mijn configuratie is Gigaset C530 op een Tiptel 2/8 clip huiscentrale wiens ingang afkomstig is van een Fritzbox router 7360 V2. Ik heb dus bijvoorbeeld geprogrammeerd voor een Belgisch nummer 0P0032******** De nul staat voor verbinding Tiptel en de P is voor pauze voordat het gehele Belgische nummer gekozen wordt. Wanneer ik het voorgeprogrammeerde nummer laat uitvoeren dan gaat het mis. Wanneer ik meteen daarna het nummer handmatig kies dan gaat het goed. Weet iemand daar raad mee. Een instelling veranderen op de Gigaset, Tiptel of Fritzbox? Voorheen gebruikte ik Budgetphone en had er nooit last van. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik vermoed dat een van je apparaten een van de ingegeven digits niet goed registreert en er dus een verkeerd niet volledig nummer gebeld wordt. In je Fritzbox kun je als het goed is je belhistorie zien. Kun je niet beter je Gigaset rechtstreeks een de Fritzbox hangen? Het klinkt nu als een best ingewikkelde constructie met grote kans op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Bedankt, voor de reactie. Ik heb ook het idee dat het te snel gaat voor CC. In de belhistorie zie ik geen nummer wat ik voorgeprogrammeerd had. Natuurlijk zou het beter zijn om de Gigaset aan de Fritzbox te hangen maar dan ben ik mijn netwerk kwijt en kan ik maar met een toestel uitbellen ipv alles in het telefoon netwerk. Het vreemde is dat het jaren en jaren goed gewerkt heeft met BP en nu CC met een eens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Haaikneuter schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:17:
Bedankt, voor de reactie. Ik heb ook het idee dat het te snel gaat voor CC.
In de belhistorie zie ik geen nummer wat ik voorgeprogrammeerd had.
Misschien niet genoeg pauze tussen het op pakken van de hoorn (in dit geval de tiptel die door de fritzbox als telefoon gezien wordt) en het kiezen van het nummer. Dus nadat je de 0 draait kiest de tiptel de uitgaande lijn naar de fritzbox en begint te snel met het belgische nummer doorgeven. Probeer eens meer P toe te voegen, dus iets als 0PPP0032.....
Natuurlijk zou het beter zijn om de Gigaset aan de Fritzbox te hangen maar dan ben ik mijn netwerk kwijt en kan ik maar met een toestel uitbellen ipv alles in het telefoon netwerk.
Misschien afhankelijk van het type, maar op mijn Fritzbox kan je 2 analoge telefoons aansluiten en een stuk of 6 DECT handsets aanmelden. Die kunnen elkaar intern bellen en per telefoon kun je configureren met welk nummer ze uit bellen en naar welke ze luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Ook bedankt voor de reactie, de eerste tip ga ik uitproberen.
De tweede tip over de DECT telefoons zou mooi zijn maar de Tiptel 2/8 heb ik al vele jaren ertussen zitten omdat ik twee tel. nummers heb op de een (Telfort) komen de inkomende gesprekken binnen. Dat nummer is al bij iedereen al heel lang bekend. Het tweede nummer van CC gebruik ik nu voor uitgaande gesprekken naar het buitenland. Zo kan ik overal in ons pand gesprekken aanpakken en ook uitbellen.
Ik zit te denken aan het maken van kiesregels oid in de Fritzbox voor de voor geprogrammeerde nummers. Ik denk dat zoiets wel mogelijk is maar dan heb ik even wat hulp nodig om dat te realiseren. Weet daar iemand een eenvoudige uitleg voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik gebruik Cheapconnect al een tijd maar ik bel nauwelijks. Toch heb ik een paar problemen:

Als ik in een telefonisch keuze menu kom wordt de keuze vaak niet geregistreerd dus ik kan tot in de eeuwigheid op een getal drukken maar men registreert het niet. En dit heb ik sinds dat ik op cheapconnect over ben. En als ik dat via de smartphone een poging doe werkt het meteen.

Verder werkt die voicemail voor geen meter. Als je 1233 belt krijg je een engels sprekende dame, maar ik wil een Nederlandse voicemail, We zitten immers in Nederland. Bovendien wil ik geen persoonlijke boodschap in spreken maar gewoon de standaard.. "dit is de voicemail van nul een twee drie vier vijf" etc. Maar het moet natuurlijk wel in het Nederlands. Overigens volgens het dashboard staat mijn voicemail AAN want er staat een knop om het uit te zetten maar volgens mij is de voicemail helemaal niet actief.

Waarom hebben ze bij Cheapconnect niet gewoon een fatsoenlijke Nederlandse voicemail engine? Ik zou graag een ander nummer van mijn ouders overzetten maar die willen ook goedwerkende nederlandse voicemail.

[ Voor 3% gewijzigd door Terrestrial op 13-04-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
@Terrestrial waarom laat je de voicemail niet mailen naar hun mailadres? 1 keer instellen en je hoeft er nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
jongetje schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:48:
@Terrestrial waarom laat je de voicemail niet mailen naar hun mailadres? 1 keer instellen en je hoeft er nooit meer in.
Omdat dit niks oplost. Ze gaan hun computer niet telkens aanzetten om een voicemail bericht af te luisteren. Wees nu eerlijk het is en blijft idioot dat een provider die zijn diensten op de Nederlandse markt aanbied geen Nederlandse voicemail heeft. Bij alle anderen providers kan dit wel, alleen jammer dat de bel tarieven daar steeds hoger worden. Kortom ik zie een enorm verbeterpunt voor cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ging er waarschijnlijk onterecht vanuit dat iedereen wel een smartphone heeft waarop de mail, dus ook de voicemail op binnenkomt.

Maar misschien beter om je verzoek bij Cheapconnect neer te leggen. Die kunnen die paar zinnen in de voicemail vast ook Nederlands maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Beste allemaal,
Nummers naar België met CC werken helemaal niet meer ook niet via het progje MizuDroid op mijn smartphone,krijg dan de mededeling 'remote is disconnect' en dat voor elk willekeurig nummer dat ik bel in België. Ze zullen vast niet allemaal de haak eraf hebben liggen.
Met een telefoontoestel rechtstreeks op de Fritzbox, zonder centrale dus, krijg ik ook geen verbinding maar bezettoon. heeft iemand hier ook problemen mee of zit bij mij. Ik kan overigens wel elk nederlands nummer bellen dat geeft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Haaikneuter Log je weleens in op cheapconnect? Je moet namelijk elk jaar volgens mij je wachtwoord aanpassen om buitenland te kunnen bellen. Dat staat als je inlogt in beeld (weet uit mijn hoofd niet waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:56

bert pit

asdasd

Terrestrial schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:20:
Ik gebruik Cheapconnect al een tijd maar ik bel nauwelijks. Toch heb ik een paar problemen:

Als ik in een telefonisch keuze menu kom wordt de keuze vaak niet geregistreerd dus ik kan tot in de eeuwigheid op een getal drukken maar men registreert het niet. En dit heb ik sinds dat ik op cheapconnect over ben. En als ik dat via de smartphone een poging doe werkt het meteen.

Verder werkt die voicemail voor geen meter. Als je 1233 belt krijg je een engels sprekende dame, maar ik wil een Nederlandse voicemail, We zitten immers in Nederland. Bovendien wil ik geen persoonlijke boodschap in spreken maar gewoon de standaard.. "dit is de voicemail van nul een twee drie vier vijf" etc. Maar het moet natuurlijk wel in het Nederlands. Overigens volgens het dashboard staat mijn voicemail AAN want er staat een knop om het uit te zetten maar volgens mij is de voicemail helemaal niet actief.

Waarom hebben ze bij Cheapconnect niet gewoon een fatsoenlijke Nederlandse voicemail engine? Ik zou graag een ander nummer van mijn ouders overzetten maar die willen ook goedwerkende nederlandse voicemail.
Ik heb mijn oude analoge telefoon (panasonic dect) via zo'n SPA112 gekoppeld. Daar zit gewoon een antwoord apparaat in. Wellicht is deze simpele lokale oplossing iets voor je ouders.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jongetje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:32:
@Haaikneuter Log je weleens in op cheapconnect? Je moet namelijk elk jaar volgens mij je wachtwoord aanpassen om buitenland te kunnen bellen. Dat staat als je inlogt in beeld (weet uit mijn hoofd niet waar).
Dit klopt inderdaad.

Ik heb deze situatie opgelost door gewoon +31 nummers in het buitenland bij kennissen weg te zetten. Win-win ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
jongetje en Joepla bedankt voor jullie reactie. Ik heb nog maar enkele maanden een account van CC. Ik heb nu wachtwoord toch veranderd misschien maakt dat het verschil. Ik ga het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
jongetje en Joepla, wachtwoord veranderd en dat geeft geen oplossing.

Wil je de volgende keer je post aanpassen ipv. een nieuwe aan te maken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 22-04-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Haaikneuter Allereerst zou ik je aanraden om te mentiontaggen (Syntax: [ ~ "gebruikersnaam"] ), anders moet je maar afwachten of we het toevalig zien (uiteraard zijn er hier meer die je kunnen helpen).

Denk dat het slim is om met CC contact op te nemen. Als ze bereid zijn even in hun log te kijken zien ze waarschijnlijk direct wat er mis gaat. Zelf bel ik uitgaand met Voipcheap, heb geen beltegoed bij CC dus kan het niet voor je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Bedankt Joepla, inmiddels contact gezocht met CC om probleem te verhelpen. Ik wacht af.
Ik ben wel niet helemaal een dummy maar kun je me op weg helpen en vertellen wat je bedoelt met mentiontaggen? Lijkt mij simpel voor jullie als technici maar ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Haaikneuter je typt een @ en dan direct de username ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Achter mijn posting? zo @Haaikneuter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaikneuter
@franssie ik denk dat het zo moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Joepla Dit kreeg ik als antwoord van CC
" Ik krijg gewoon een overgangstoon naar 3214699***. Ik denk misschien codec instellingen in je apparatuur.
Verder zie ik een aantal Call Rejected in de afgelopen 2 uur naar jullie eigenlijk nummer toe. Dit komt vanaf de apparatuur vandaan"

Maar ik heb niks veranderd en het heeft altijd gewerkt. Weet iemand wat ik kan aan codec instellingen moet en kan veranderen in mijn Fritzbox 7360 V2 ?

Wil je de volgende keer je post aanpassen ipv. een nieuwe aan te maken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 22-04-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Haaikneuter Taggen gaat goed nu.

Codecs kun je instellen in je modem, ik ken de Fritzbox niet dus je zult even moeten kijken waar ze zitten. Je kunt ze selecteren of weghalen. Ze bepalen de kwaliteit van je gesprek.

Maar ik zou niet snel verwachten dat ze de oorzaak zijn, aangezien je wel binnen NL kunt bellen...
Even proberen kan wel, kijk goed hoe ze nu staan zodat je altijd terug kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Joepla De logica ontbreekt mij ook bij de stelling van CC dat het aan de codecs zou moeten liggen immers in dat geval zou het via de app MizuDroid op mijn smartphone wel moeten werken. Het heeft altijd gewerkt bij zowel de Fritzbox als ook de via de app. Ik hoop dat er ook andere techneuten tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Terrestrial schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:20:
Dit is afhankelijk van je DTMF instelling en mogelijk de gebruikte codecs. Recent werd dezelfde vraag gesteld, zie Thlinx in "[CheapConnect] Ervaringen & Discussie"

@Haaikneuter Volgens mij kun je de codecs niet instellen in de fritzbox, ik kan het tenminste niet vinden in mijn 7581. Je kan wel kijken welke codec per gesprek gebruikt wordt in Telephony->Telephone Numbers->Voice Transmission
Als jouw fritzbox of voip app wel codec instellingen heeft, gebruik dan G.722 en G.711 (Alaw) in die volgorde.

[ Voor 21% gewijzigd door Ploink op 19-04-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Ploink Ik kan op mijn Fritzbox 7360 ook geen codecs instellen De gebruikte codecs zijn voor zowel uitgaand en binnenkomend G.711. En daar heeft het altijd op gewerkt. Het laatste wat ik nu gedaan heb is het wachtwoord voor het sip account opnieuw te genereren en toe te passen. Zonder resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00

Speedmaster

Make my day...

Codecs staan wel in je backup van je modem. Lees deze link even door voor meer uitleg: http://www.daveboonstra.n...fritz%20box/index-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Speedmaster Bedankt Speedmaster maar ik kom er niet verder mee simpelweg omdat dit te technisch wordt. Wat ik er van begrijp is dat de G.711 een prima codec is. Het is natuurlijk mogelijk dat België een andere codec gebruikt maar dan begrijp ik het nog niet allemaal immers de app MizuDroid zou dan wel meer kans geven dat het werkt want zo'n app wordt regelmatig bijgewerkt mag ik aannemen en zal vast alle codecs in zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
@Haaikneuter Ik denk ook dat de standaard fritzbox codecs gewoon moeten werken.
Nog een paar dingen die ik kan bedenken voor de fritzbox:
Zijn er misschien call blocks actief? Als je veel buitenland belt kan je fritzbox dit mogelijk blokkeren. Zie optie "Limit the number of calls to foreign numbers" onder "Telephony->Telephone Numbers->line settings"

Misschien gaat er iets mis met het nummer format. Op genoemde pagina onder "Location Information" staat bij mij:
Country: Netherlands
Country code: [00] [31]
Area code: [0] [123 = regiocode zonder 0]

Onder "Edit Telephone Number" waar de provider instellingen staan:
"Telephone Number for Registration*" : 31123456789 (dus met landcode maar zonder 0)
Onder "Telephone Number Format" :
Precede the number dialed with these prefix numerals: None
Area code: With prefix (0123)

En dan naar belgie bellen met 0032.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Wellicht iemand die mij kan helpen :) ik bel uit met 31612345678, nu merk ik dat niet elke VOIP provider dat zo accepteert. Sommige providers willen 0031 of +31. Ik heb twee uitgaande routes gemaakt. De ene is voor anoniem bellen (werkt met 31612345678) en de andere wil ik gebruiken om mijn nummer toch mee te sturen. Die accepteert alleen geen 31612345678. (melding alle lijnen zijn bezet)

Hoe krijg ik dat in FreePBX werkend dat hij voor die tweede automatisch 0031 belt? Of +31? Zonder dat ik mijn toestel moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Ploink Ik heb jouw instellingen met de mijne vergeleken. Ze stonden en staan exact hetzelfde als bij jou, weliswaar met mijn telefoonnummers uiteraard.
Er zijn geen call blocks en er zijn er ook geen geconfigureerd.
Ik heb de Fritzbox opnieuw opgestart met de bewaarde configuratie instellingen van het begin dat ik CC heb, begin februari dit jaar, echter zonder resultaat.
Op zich zou het kunnen dat er iets mis was met de Fritzbox instellingen maar dan nog zou het moeten werken met de app MizuDroid op mijn smartphone naar mijn idee. Maar die geeft hetzelfde probleem als ik een willekeurig Belgisch nummer kies voorafgaand natuurlijk met 0032.
Ofwel het is een simpel iets of ik loop een beetje naar een dood eind. Er is ergens wat veranderd waar ik blijkbaar nog niet achter ben gekomen. Ofwel bij CC ofwel bij de glasvezelprovider misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Ploink @Joepla Ik heb er weer een feitje bij wat de verwarring alleen maar groter maakt.
Ik heb dit weekend geprobeerd nu met Zoiper5 op mijn PC en tot mijn verbazing werkt dat wel goed, ik kan gewoon naar het buitenland bellen.
Als ik het op een rijtje zet nu:
-Sinds enkele weken wel gewoon Nederlandse nummers via mijn CC sip account maar geen buitenlandse nummers, in ieder geval niet naar België.Ik krijg meteen een bezettoon na het kiezen. Ik heb zelf niets in de configuratie in mijn router, Fritzbox 7360, veranderd noch in het glasvezelmodem wat er voor zit.
-Op mijn smartphone hetzelfde met de app MizuDroid, wel Nederlandse nummers maar geen België krijg nu na het kiezen de melding "Remote disconnected"
-Op de PC werkt het met Zoiper5 wel goed zoals het voorheen met de andere twee manieren ook prima ging met CC.

De vragen die er nu voordoen zijn; Wat kan er veranderd zijn in instellingen of codecs en waar dan bij mij in de apparatuur, bij mijn glasvezelmodem of bij CC dat die wat geblokt hebben? En als het instellingen zouden zijn voor het account in mijn router dan zou op z'n minst MizuDroid moeten werken lijkt mij want de codecs worden daar automatisch gekozen zie ik bij instellingen.
Zoiper5 blijkt alles te kunnen handelen want dat werkt zo het hoort. Alleen Zoiper5 is niet handig omdat ik dan de PC telkens op moet starten. Ik zou al blij zijn als de app op mijn smartphone zou werken. Misschien hebben jullie of zijn er nog Tweakers lezers die een tip hebben voor MizuDroid.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
@Haaikneuter Je belt toch wel naar belgie met 0032.. dus niet met +32.. zoals bij mobiel gebruikelijk is? Als je een NL nummer belt met de internationale 0031.. notatie, geeft dat dezelfde symptomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
@Ploink Wanneer ik een NL nummer kies en begin met 0031....... dan gaat het prima met mijn CC account via de Fritzbox en ook met de app MizuDroid op mijn smartphone. Geen enkel probleem daarmee maar buitenland wil maar niet lukken en ik gebruikte en gebruik daar altijd 0032..... voor België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
@Haaikneuter Het is een raadselachtig probleem en ik heb geen idee wat het verder zou kunnen zijn. Wat ik zelf in deze situatie zou doen is het internetverkeer sniffen via de fritzbox en de SIP communicatie analyseren met Wireshark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 18:51
Sinds een tijdje kan ik geen keuze meer maken in het "greeting"menu van de voicemail van Cheapconnect. Zodra ik in dat menu ben worden de toetsen niet meer geregistreerd. Ik kan wel het menu inkomen(Personal options -> Greetings) en het blijft werken zolang ik maar niet in dat Greetings menu kom. Merken anderen dat ook? Ik dacht eerst dat het aan mijn ATA lag, maar spelen met codecs helpt niet, een Dect toestel ook niet en het is zo vreemd dat hij de eerste twee keuzes wel registreert...

Edit: Vanaf een ander toestel en andere lijn even ingebeld via het Cheapconnect voicemail nummer +31 20 369 0 500 en er gebeurt weer hetzelfde. Lijkt mij dat toch iets bij Cheapconnect te zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door timmie1 op 29-04-2019 00:15 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:27

amphora

Websites & Fotografie

Ik ben sinds gisteren ook CheapConnect gebruiker en ben me aan het verdiepen in de verschillende SIP apps die beschikbaar zijn voor iPhone en MacOS. Op de voorgaande 54 pagina's zullen vast een paar apps genoemd worden maar ik mis een overzicht.
Op iPhone heb ik nu Bria, Linphone en Softphone geprobeerd. Bria als eerste geprobeerd en lijkt de beste maar vanwege de 1 euro per maand ineens ruim een verdubbeling van mijn telefoon kosten dus ik ging op zoek naar een gratis variant en Softphone lijkt het op eerste gezicht ook goed te doen. Belangrijkste waar ik denk ik op moet letten is hoe goed ze het doen als de app niet op de voorgrond is/push etc?
Op m'n Macbook de Telephone.app vanuit de app store en X-Lite geprobeerd maar daar ben ik wat minder kritisch, die is online of niet en kan weinig fout gaan lijkt me. Wat gebruiken jullie en vooral waarom?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 14:53
amphora schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:59:
Ik ben sinds gisteren ook CheapConnect gebruiker en ben me aan het verdiepen in de verschillende SIP apps die beschikbaar zijn voor iPhone en MacOS. Op de voorgaande 54 pagina's zullen vast een paar apps genoemd worden maar ik mis een overzicht.
Op iPhone heb ik nu Bria, Linphone en Softphone geprobeerd. Bria als eerste geprobeerd en lijkt de beste maar vanwege de 1 euro per maand ineens ruim een verdubbeling van mijn telefoon kosten dus ik ging op zoek naar een gratis variant en Softphone lijkt het op eerste gezicht ook goed te doen. Belangrijkste waar ik denk ik op moet letten is hoe goed ze het doen als de app niet op de voorgrond is/push etc?
Op m'n Macbook de Telephone.app vanuit de app store en X-Lite geprobeerd maar daar ben ik wat minder kritisch, die is online of niet en kan weinig fout gaan lijkt me. Wat gebruiken jullie en vooral waarom?
Ik gebruik inmiddels een half jaartje Groundwire (...Softphone) voor zowel werk SIP (niet nader te noemen provider) als privé SIP (Cheapconnect & Freevoipdeal).
Nagenoeg geen gekke dingen met de accu (vanwege PUSH).
Voordeel Groundwire/Softphone; 1x betalen en erg veel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:33
Ik heb in het verleden CC gebruikt voor het uitbellen, maar doordat mobiel bellen steeds goedkoper geworden is of anders gezegd dat je nu voor een bedrag onbeperkt kunt bellen is de constructie met CC niet echt meer in gebruik bij ons.

Echter moet ik een oplossing gaan zoeken voor onze huidige Ziggo lijn.
We krijgen wellicht als er zich genoeg mensen aanmelden glasvezel in onze buurt.
Echter dit is een internet-only aanbieding en voor TV + Bellen ben je met wat wij willen toch een aardig bedrag kwijt.

Heb ik het nu goed gezien dat je €13,95 betaald bij CC voor een nummerportenring ?
En hoe is het mensen bevallen om over te stappen van Ziggo naar CC.

Als laatste wat ik mij nog afvraag als we een aanbieder krijgen met Internet + bellen kan je dan je nummer ook weer meenemen bij CC vandaan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:51
MdO82 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:58:
Ik heb in het verleden CC gebruikt voor het uitbellen, maar doordat mobiel bellen steeds goedkoper geworden is of anders gezegd dat je nu voor een bedrag onbeperkt kunt bellen is de constructie met CC niet echt meer in gebruik bij ons.

Echter moet ik een oplossing gaan zoeken voor onze huidige Ziggo lijn.
We krijgen wellicht als er zich genoeg mensen aanmelden glasvezel in onze buurt.
Echter dit is een internet-only aanbieding en voor TV + Bellen ben je met wat wij willen toch een aardig bedrag kwijt.

Heb ik het nu goed gezien dat je €13,95 betaald bij CC voor een nummerportenring ?

Als laatste wat ik mij nog afvraag als we een aanbieder krijgen met Internet + bellen kan je dan je nummer ook weer meenemen bij CC vandaan ?
Ik had van Telfort alles in een op glasvezel. Eind 2018 heb ik mijn vaste nummer geporteerd naar CC en ben ik gewoon bereikbaar hiermee. Voor uitbellen gebruik ik echter Freevoipdeal. Ik betaal €12,95 voor 120 dagen onbeperkt bellen en na de 120 dagen gaat bellen van het tegoed af (€10 van de €12,95). Bevalt prima, goedkoper kan ik het niet vinden.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Mozart schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:22:
[...]

Ik had van Telfort alles in een op glasvezel. Eind 2018 heb ik mijn vaste nummer geporteerd naar CC en ben ik gewoon bereikbaar hiermee. Voor uitbellen gebruik ik echter Freevoipdeal. Ik betaal €12,95 voor 120 dagen onbeperkt bellen en na de 120 dagen gaat bellen van het tegoed af (€10 van de €12,95). Bevalt prima, goedkoper kan ik het niet vinden.
Freevoipdeal biedt zelf alleen uitbellen aan of zie ik iets over het hoofd? (Zit op de website te kijken maar heb er geen account). Het lijkt idd heel erg goedkoop, maar is het net als CC in te stellen op de experiabox? Zodat je met de vaste telefoon (bijv. dect set) altijd via freevoipdeal belt?

Ik zie namelijk steeds dat je een accesnummer moet bellen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Freevoipdeal is alleen uitgaan. Dan heb je nog een inkomende lijn nodig. Als je een IP dect set van Gigaset (Siemens) koopt dan kun je dit allemaal instellen. Zelfs mixen met een inkomende analoge lijn vanuit je Ziggo modem.
Ik zelf heb ook inkomend cheapconnect en uitgaand Freevoipdeal (en voor 0800, 0900 en 112 -> Freevoipdeal). Kun je allemaal instellen met regels.
Bij overgang van internet provider hoef je niets te doen want alles gaat over IP.

*Die gratis minuten zijn max. 200minuten per week bij freevoipdeal in de freedays. Daarna of overheen betaal je het normale tarief. Maar dat zijn nog steeds centen per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Ik heb, om dit in te regelen, een Siemens dect setje. Op die set kun je VoIP providers instellen. CC en freevoipdeal staan daar dus in geconfigureerd. Eenmaal ingeregeld merk je er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 14:53
MdO82 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:58:
Geen enkel probleem mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
jongetje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:28:
Freevoipdeal is alleen uitgaan. Dan heb je nog een inkomende lijn nodig. Als je een IP dect set van Gigaset (Siemens) koopt dan kun je dit allemaal instellen. Zelfs mixen met een inkomende analoge lijn vanuit je Ziggo modem.
Ik zelf heb ook inkomend cheapconnect en uitgaand Freevoipdeal (en voor 0800, 0900 en 112 -> Freevoipdeal). Kun je allemaal instellen met regels.
Bij overgang van internet provider hoef je niets te doen want alles gaat over IP.

*Die gratis minuten zijn max. 200minuten per week bij freevoipdeal in de freedays. Daarna of overheen betaal je het normale tarief. Maar dat zijn nog steeds centen per minuut.
Mozart schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:22:
Ik heb, om dit in te regelen, een Siemens dect setje. Op die set kun je VoIP providers instellen. CC en freevoipdeal staan daar dus in geconfigureerd. Eenmaal ingeregeld merk je er niks meer van.
Bedankt, klinkt super ik heb zelf idd ook een siemens set. Even kijken hoe ik dit moet instellen.
Btw, moet de dect set per se VoIP ondersteunen? of is dat niet nodig

Een ding wat me opviel onderaan deze pagina: https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/all

"Rates are charged in cents per minute and calls are rounded up to next minute. All rights reserved. Rates are subjected to change without notice. Please note that you will be charged a set up fee of 3.9 cent on phone-to-phone calls."

Vooral dat vetgedrukte deel, betekent dit dus dat er altijd een starttarief is van 3.9 cent per gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
poffin schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:00:
[...]

[...]

Bedankt, klinkt super ik heb zelf idd ook een siemens set. Even kijken hoe ik dit moet instellen.
Een ding wat me opviel onderaan deze pagina: https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/all

"Rates are charged in cents per minute and calls are rounded up to next minute. All rights reserved. Rates are subjected to change without notice. Please note that you will be charged a set up fee of 3.9 cent on phone-to-phone calls."

Vooral dat vetgedrukte deel, betekent dit dus dat er altijd een starttarief is van 3.9 cent per gesprek?
Blijkbaar, behalve tijdens de free days, dan heb je dat niet. Daarnaast is 3.9 cent niet heel veel. Bij de Nederlandse providers ligt dat meestal rond de 10 cent volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Mozart schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Blijkbaar, behalve tijdens de free days, dan heb je dat niet. Daarnaast is 3.9 cent niet heel veel. Bij de Nederlandse providers ligt dat meestal rond de 10 cent volgens mij.
Ja, is idd niet een heel groot probleem. Kan haast niet geloven dat je 120 free days krijgen bij elke keer opwaarderen haha.

Weet je trouwens of de dect set per se VoIP moet ondersteunen?
En wat is het verschil als je dit in je dect set instelt ipv via de experiabox instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
poffin schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Ja, is idd niet een heel groot probleem. Kan haast niet geloven dat je 120 free days krijgen bij elke keer opwaarderen haha.

Weet je trouwens of de dect set per se VoIP moet ondersteunen?
En wat is het verschil als je dit in je dect set instelt ipv via de experiabox instellen?
Volgens mij kun je in een experiabox hier niks voor instellen. Die box is aangeleverd door je internetprovider en bevat de voipsettings van deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 20:18
Volgens mij wel eens eerder genoemd maar de onderstaande website vermeld de meeste Voip providers in dezelfde categorie (Betamax) als Freevoipdeal. Zelf zit ik bij Frynga omdat ik erg weinig bel. Freedays maak ik dan te weinig gebruik van, dan heb ik liever wat lagere tarieven. Frynga heeft ook geen starttarief. (Geen rood sterretje achter de naam)
https://www.voip-comparis...etherlands&hidevats=false

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
poffin schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Nee, dit is alleen voor phone-to-phone. Dat starttarief is voor als je via een vaste lijn hun server belt en dan een nummer laat draaien. Echt vast naar vast dus. Niet voor voip/sip naar vast. Er zijn wel providers/merken van Dellmont die echt een starttarief vragen (zoals cosmovoip) maar deze dus niet.

Dan staat er dit:
All CosmoVoip calls are subject to a 0.039 EURO connection fee.
Verkijk je overigens niet op die freedays. Als je niet veel belt is bijvoorbeeld frynga goedkoper. Die heeft geen freedays maar daar is het 0,005 per minuut. Afhankelijk van je belgedrag (b.v. weinig) kan dat veel goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
rvk schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Nee, dit is alleen voor phone-to-phone. Dat starttarief is voor als je via een vaste lijn hun server belt en dan een nummer laat draaien. Echt vast naar vast dus. Niet voor voip/sip naar vast. Er zijn wel providers/merken van Dellmont die echt een starttarief vragen (zoals cosmovoip) maar deze dus niet.

Dan staat er dit:

[...]

Verkijk je overigens niet op die freedays. Als je niet veel belt is bijvoorbeeld frynga goedkoper. Die heeft geen freedays maar daar is het 0,005 per minuut. Afhankelijk van je belgedrag (b.v. weinig) kan dat veel goedkoper zijn.
Goeie tip, Frynga zou in mijn geval idd zelfs nog voordeliger zijn. Ik heb op dit moment telfort vast + onbeperkt bellen (in NL) wat toch al gauw 7.50 euro p/maand is. Dus dit is natuurlijk top, als ik het werkend krijg tenminste.

Heb je toevallig een guide om dit in te stellen?
Ik heb op dit moment een experiabox v10 en een siemens dect setje, heb ik dan per se zo'n ATA ding nodig? Zoiets als dit --> pricewatch: Cisco SPA112 ATA

Of kan het instellen ook simpeler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
Mijn Gigaset heeft het volgende kastje erbij:
pricewatch: Gigaset N300A IP

Als je dat ook al hebt, heb je verder niks nodig. Heb je die niet, dan kun je zo’n Cisco kopen of het genoemde Siemens kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Als je je siemens dect setje wilt blijven gebruiken dan heb je inderdaad een ATA nodig (ik neem aan dat die set alleen analoog aangesloten kan worden). Dat kan de SPA112 zijn of iets anders. Maar analoge toestellen moeten altijd via zoiets aangesloten worden. Sommige routers (zoals sommige drayteks en fritzboxen e.d.) hebben zo'n ATA ingebouwd zitten.

Het makkelijkste gebruik je natuurlijk gewoon sip/voip toestellen. Zelf heb ik wat yealink toestellen (draadloos en vast). Maar zo'n Gigaset N300A IP is ook handig. Waarschijnlijk kun je daar dan zelfs je bestaande siemens dect toestellen op aanmelden (hoewel ik hier geen ervaring mee heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
rvk schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:04:
Als je je siemens dect setje wilt blijven gebruiken dan heb je inderdaad een ATA nodig (ik neem aan dat die set alleen analoog aangesloten kan worden). Dat kan de SPA112 zijn of iets anders. Maar analoge toestellen moeten altijd via zoiets aangesloten worden. Sommige routers (zoals sommige drayteks en fritzboxen e.d.) hebben zo'n ATA ingebouwd zitten.

Het makkelijkste gebruik je natuurlijk gewoon sip/voip toestellen. Zelf heb ik wat yealink toestellen (draadloos en vast). Maar zo'n Gigaset N300A IP is ook handig. Waarschijnlijk kun je daar dan zelfs je bestaande siemens dect toestellen op aanmelden (hoewel ik hier geen ervaring mee heb).
Dat gigaset ATA ziet er wel veelbelovend uit. Als ik alleen wil uitbellen via Frynga en inbellen via m'n vaste provider, is het dan zo simpel als alleen Frynga instellen in de ATA/IP telefoon?

[ Voor 12% gewijzigd door poffin op 12-05-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
ATA wordt lastiger, daar kun je namelijk geen analoge lijn op aansluiten. Of je moet een hele oude SPA3102 van Linksys zien te vinden ergens. Ik zou voor een N300A gaan, kijk anders even op Marktplaats. Nieuw ook niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:27

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb vandaag al meerdere malen de melding van Softphone (op iPhone) gekregen: "The SIP account Generic SIP failed to register on the Push server with error code 408"
Iemand enig idee? 'Generig SIP' is de Account name van m'n CheapConnect account.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 23:00
amphora schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:53:
Ik heb vandaag al meerdere malen de melding van Softphone (op iPhone) gekregen: "The SIP account Generic SIP failed to register on the Push server with error code 408"
Iemand enig idee? 'Generig SIP' is de Account name van m'n CheapConnect account.
Ja ik zag in het log van de Fritzbox dat mijn lijn er een paar keer uit lag. Wellicht een algehele storing?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Ja, er was een storing. Ik heb contact gehad met support.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Goedemorgen Tweakers,

Ondanks dat we beschermt zijn door het NaWas DDos filter van de NBIP (https://www.nbip.nl/nawas/) hebben we gisteravond en vanmorgen vroeg een verstoring gehad door een DDos. De laatste aanval was vanmorgen rond 6u en daarna is de situatie stabiel geworden, mede door aanpassingen aan de kant van de NaWas.

Mochten er vragen zijn, onze support staat klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 11:51
Een beetje off topic, maar hopelijk kunnen jullie toch helpen. Ik zie namelijk dat er veel mensen van de zelfde combinatie gebruik maken als wat wij willen doen.
Deze week is onze Gigaset N300 binnengekomen en gisteren heb ik daar Cheapconnect ingesteld als inkomende aanbieder. Dat werkt prima en we kunnen op ons reeds geporteerde nummer nu gebeld worden. Daarnaast heb ik freevoipdeal ingesteld, maar die blijft de melding 'Registration failed' geven. De account werkt, want via de OSX app kan ik bellen. SIP staat ook enabled. Ik heb SIP zelfs uitgezet, 15 min gewacht, weer aangezet, 15 min gewacht, zonder effect. De Cheapconnect account werkt, dus het lijkt me ook geen issue met de firewall. Beide diensten gebruiken poort 5060. Op basis van wat ik online kan vinden lijk ik ook alle instellingen goed te hebben gedaan.
Ik ben een beetje door m'n ideeën heen. Een mogelijkheid tot het uitlezen van een log heb ik ook niet gevonden, dus ik weet ook niet waardoor de registratie faalt. Weet iemand van jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Pulp Ik heb bij freevoipdeal ook de STUN server ingevuld.
stun.freevoipdeal.com
poort: 3478
outbound proxy mode: never

heb ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
@jongetje Ik had hem weggelaten omdat freevoipdeal aangeeft deze te gebruiken als je last hebt van slechte audio kwaliteit.
Helaas werkt aanzetten ook niet om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07 20:58
Ik heb een Cisco SPA112 met een Siemens gigaset 910 alleen krijg deze niet aan de praat. De Cisco geeft aan dat hij verbonden is maar als ik bel gaat de telefoon niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:56

bert pit

asdasd

bertdrenth schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:15:
Ik heb een Cisco SPA112 met een Siemens gigaset 910 alleen krijg deze niet aan de praat. De Cisco geeft aan dat hij verbonden is maar als ik bel gaat de telefoon niet over
Ik heb ook zo'n ding en zelf geïnstalleerd met een dailplan van hier op het forum. Als je zoekt op mijn naam in juni 2018 dan kom je dat dailplan tegen. Probeer die eens, dan zou het moeten werken.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
bert pit schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Ik heb ook zo'n ding en zelf geïnstalleerd met een dailplan van hier op het forum. Als je zoekt op mijn naam in juni 2018 dan kom je dat dailplan tegen. Probeer die eens, dan zou het moeten werken.
Bedankt, mijn Dail plan is
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )

Alleen als ik naar mijn huistelefoon bel Siemens Gigaset 910 gaat deze nier over.
Terwijl je door de mobiele telefoon wel hoort dat hij over gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Je hebt de handleiding van CheapConnect gebruikt?
https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
Ja die had ik gebruikt inderdaad, die zegt niks over de Dail plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
bertdrenth schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Als ik me niet vergis is een dialplan alleen voor uitbellen. Inkomend moet op 1 of andere manier gelinkt worden aan het poortje waar je telefoon aan hangt.
Ik heb zelf als authentication mijn eigen nummer inclusief 31 dus b.v. dit: 31522123456. Dat is dus het nummer waarop de telefoon reageert. Hoe heb jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10
bertdrenth schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Dat klopt, aangezien deze per regio weer anders kan zijn. Sommige regio's hebben namelijk een netnummer met 3 cijfers, en sommige 4.
(Bijvoorbeeld 050, 020 en 0599, 0178, etc). Als je bijvoorbeeld verkort wil bellen naar een nummer in dezelfde regio, dan zet de SPA112 automatisch het netnummer erbij. Dus bellen naar 651236, en de SPA belt dan naar (0599) 651236. (Als voorbeeld).

Dialplan is niet verplicht, alleen is het dan iets omslachtiger.

In jouw geval lijkt het ergens anders mis te gaan. Dat heeft in dit geval niet met een dialplan te maken. Je zou dus kunnen kijken of er in de SPA112 niet een instelling is die je misschien over het hoofd ziet.

Ik kan momenteel niet bij mijn SPA112, anders kon ik wel even kijken hoe ik het had.

[ Voor 19% gewijzigd door krakendmodem op 29-05-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
Hij staat op line 1 En krijg ook geen kiestoon zeg maar.
Als ik op cheapconnect kijkt is de Cisco wel verbonden en ziet de Cisco ook de binnen komende nummers..
Alleen de telefoon krijgt niks binnen

@Mozart de Auth ID: bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdrenth
Via ****110# kreeg ik wel het ip adres te horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
bertdrenth schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:04:
Hij staat op line 1 En krijg ook geen kiestoon zeg maar.
Als ik op cheapconnect kijkt is de Cisco wel verbonden en ziet de Cisco ook de binnen komende nummers..
Alleen de telefoon krijgt niks binnen

@Mozart de Auth ID: bedoel je?
Ja, die bedoel ik.
Als je geen kiestoon hebt is er toch iets fout in de config alleen wat, dat is de vraag...
Ik heb zelf geen Cisco dus hier houdt het voor mij even op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertdrenth
Het is gefixt :-) De telefoonkabel vervangen door een andere... Hoe simpel kan het zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
Bij mij werkt het inmiddels ook. Ik denk dat het met een firmware update te maken heeft gehad. De server van Gigaset was weer bereikbaar, dus even een update gedraaid. Registreren ging daarna nog niet goed, maar na nog maar eens de gegevens opnieuw invoeren stond er even later "Registered". Jammer genoeg net nadat ik freevoipdeal had lastig gevallen met een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 18:34
Wellicht interessant voor mensen die problemen hebben met de Gigaset N300a i.c.m. CheapConnect. Na een migratie van Telfort glasvezel naar T-Mobile Thuis kreeg ik telkens Registration Failed. Ik had in de N300a al een paar keer geswitched tussen DHCP en fixed IP, Reboot, zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Niets hielp.
Nadat ik een ander fixed ip adres (192.168.1.98 i.p.v. 192.168.1.99) koos begon het weer te werken. Buggy ding die N300a. Maar het werkt in ieder geval prima nu op poort 5060 met de Asus RT-AC68u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 18:51
Ik wilde zojuist rechtstreeks via cheapconnect naar het buitenland bellen, maar dat lukt niet. De melding die ik krijg: (onbekend nummer-toon) " er is geen route beschikbaar voor het gekozen nummer". Ik kan wel nationale nummers bellen. In het portaal bij cheapconnect kan ik geen blokkering ontdekken. Iemand ervaring mee?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
connos schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:17:
Wellicht interessant voor mensen die problemen hebben met de Gigaset N300a i.c.m. CheapConnect. Na een migratie van Telfort glasvezel naar T-Mobile Thuis kreeg ik telkens Registration Failed. Ik had in de N300a al een paar keer geswitched tussen DHCP en fixed IP, Reboot, zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Niets hielp.
Nadat ik een ander fixed ip adres (192.168.1.98 i.p.v. 192.168.1.99) koos begon het weer te werken. Buggy ding die N300a. Maar het werkt in ieder geval prima nu op poort 5060 met de Asus RT-AC68a
Het IP van de gigaset zou niks uit moeten maken, zal geen probleem van de gigaset zelf zijn.
Mischien staat er nog een poort forward voor 5060 in je router naar dat IP. Je hebt geen poort forwards nodig, geven vaak alleen maar problemen. Of het was gewoon toeval dat CC tijdelijk een storing had.

Wel heb ik ondervonden dat er routers zijn die problemen hebben met poort 5060, vooral als er meer dan 1 voip client op je netwerk zit. Het kan dan helpen om de listen poort op die clients te veranderen. Ik gebruikte gewoon 5061, 5062, etc. Op de gigaset kun je zelfs een range instellen (screenshot) en de SIP listen poort keuze op random zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 18:34
Ploink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Het IP van de gigaset zou niks uit moeten maken, zal geen probleem van de gigaset zelf zijn.
Mischien staat er nog een poort forward voor 5060 in je router naar dat IP. Je hebt geen poort forwards nodig, geven vaak alleen maar problemen. Of het was gewoon toeval dat CC tijdelijk een storing had.

Wel heb ik ondervonden dat er routers zijn die problemen hebben met poort 5060, vooral als er meer dan 1 voip client op je netwerk zit. Het kan dan helpen om de listen poort op die clients te veranderen. Ik gebruikte gewoon 5061, 5062, etc. Op de gigaset kun je zelfs een range instellen (screenshot) en de SIP listen poort keuze op random zetten.
Het ip-adres van de N300a zou inderdaad niets uit mogen maken, maar het was wel de enige manier om het weer aan de praat te krijgen. Er stonden geen port forwards in de router voor 5060. CC was gewoon in de lucht want ik kon met MicroSip op een PC gewoon aanmelden.
Toen ik de problemen met de N300a ondervond heb ik de router ook een paar keer een harstart gegeven, maar dat hielp niet. Zelfs ook even een andere router geprobeerd, de Huawei van TMT en het lukt niet aan te melden met de N300a op poort 5070, 5072 etc.
Kortom wat mij betreft lag het probleem in de N300a. Overigens draait het nu sinds vrijdag stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Ik zie zojuist ineens een optie 'Mobiel' in mijn portaal van Cheapconnect:

CheapConnect biedt een mobiele abonnement met onbeperkt bellen en SMS (fair-use) en 10Gb data voor € 35,00 per maand en € 15,00 eenmalig (voor de SIM kaart).

CheapConnect mobiel functies

Bellen en gebeld worden op uw mobiele nummer (binnen EU)
Standaard kunt u bellen en gebeld worden met uw mobiele nummer. Buiten de EU is het abonnement niet te gebruiken.

Uitgaand bellen met uw vaste nummer
U kunt instellen dat u uitgaand belt met uw vaste nummer. Eventueel kunt u uw vaste nummer doorschakelen naar uw mobiele toestel (dit is niet kosteloos)

Voicemail
Uw mobiele nummer heeft een eigen voicemail. U kunt deze afluisteren en instellen door 1233 te bellen vanaf uw mobiele toestel.

Internet stopt automatisch (binnen EU)
U kunt niet meer dan 10Gb verbruiken op uw abonnement, na 10Gb stopt het mobiele internet. Hiermee voorkomen we extra kosten. Buiten de EU is het abonnement niet te gebruiken.

Voorwaarden

- Het abonnement loopt altijd van de eerste van de maand tot de eerste van de volgende maand. Sluit u halverwege de maand het abonnement af dan hoeft u alleen het resterende deel van de maand te betalen, u ontvangt dan ook maar een gedeelte van de data en belbundel.

- Er geldt een fair-use beleid voor het gebruik van bellen binnen Nederland (vaste en mobiele nummers), deze is 1000 belminuten per maand, buiten deze bundel betaalt u 5 cent per minuut. Voor het bellen naar buitenlandse nummers en speciale nummers betaalt u het reguliere CheapConnect tarief.

- Het abonnement wordt maandelijks vernieuwd en u kunt tot 7 dagen voor einde van de maand opzeggen.
- 7 dagen voor het begin van de nieuwe maand wordt het abonnement vernieuwd, zorg voor voldoende beltegoed.

- Mocht u abonnement verlopen zijn, kunt u deze voor € 10,00 eenmalig her-activeren. Er gaat dan een nieuwe periode in van uw abonnement.

- Buiten de EU is het abonnement niet te gebruiken.

Geen idee over welke provider dit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:53
Lijkt me niet echt aantrekkelijk. Enige dat handig is, is het uitbellen met een vaste nummer (wat ook kan als je een VoIP client installeert op je telefoon). De overige dingen kan tegenwoordig met elke provider, maar dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
35 euro... voor minder heb je bij tele2 en tmobile alles onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
jongetje schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:39:
35 euro... voor minder heb je bij tele2 en tmobile alles onbeperkt.
Klopt inderdaad :) het is niet echt aan te bevelen op zo’n manier. Tevens geen idee over welke provider ze leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Sinds ongeveer juni 2017 ben ik helaas weg bij CheapConnect. Ik heb het nummer moeten porteren naar Ziggo i.v.m. alles-in-1 omdat dat makkelijker is voor mijn moeder.

Het tegoed bij CheapConnect staat sindsdien nog keurig in mijn account en ik hoop in de toekomst weer gebruik te kunnen maken van de diensten van CheapConnect.

off topic: Ik heb net de foto's van de openingspost overgezet van photobucket :( naar imgur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Shmoopy schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:14:
Sinds ongeveer juni 2017 ben ik helaas weg bij CheapConnect. Ik heb het nummer moeten porteren naar Ziggo i.v.m. alles-in-1 omdat dat makkelijker is voor mijn moeder.
Mag ik vragen waarom dat makkelijker is? ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie