Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04
GHB363 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:32:
Sinds anderhalve maand heb ik nu een nummer bij Cheapconnect. Mijn ouders, die zo ongeveer de enige zijn die ons nog op ons vaste nummer bellen, geven vaak aan dat we onbereikbaar zijn, of dat het erg lang duurt voordat er verbinding wordt opgebouwd. Voordat er een beltoon is. Zij bellen met KPN ipb, of KPN mobiel.
Als ik vanaf mijn mobiels KPN en Vodafone probeer te bellen, herken ik dat het vrij lang kan duren voordat er verbinding wordt opgebouwd, voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen.
Cheapconnect is ingesteld op onze FritzBox met een dect handset.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
En zo ja, wat is er aan te doen?
Ik herken dit niet. Gebruik CheapConnect zakelijk en privé (met een Gigaset DX800a & N300a) en verbindingsopbouw naar deze locaties gaat vlot en ben zelden onbereikbaar. De oorzaak lijkt mij dus niet bij CheapConnect te liggen, maar wellicht in jouw FritzBox. Check even of UDP poort 5060 vrij is en/of probeer een andere poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
Sinds anderhalve maand heb ik nu een nummer bij Cheapconnect. Mijn ouders, die zo ongeveer de enige zijn die ons nog op ons vaste nummer bellen, geven vaak aan dat we onbereikbaar zijn, of dat het erg lang duurt voordat er verbinding wordt opgebouwd. Voordat er een beltoon is. Zij bellen met KPN ipb, of KPN mobiel.
Als ik vanaf mijn mobiels KPN en Vodafone probeer te bellen, herken ik dat het vrij lang kan duren voordat er verbinding wordt opgebouwd, voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
En zo ja, wat is er aan te doen?
Gaat het om een Fritzbox 7581?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05 10:36

PA5AM

Hallo test 1 2

Hangt de Fritzbox direct aan het internet (of is zelf het modem)? Anders kan ik me voorstellen dat een ander modem of router de sip 'verbinding' vroegtijdig afschiet.

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:22
Het is een Fritzbox 7490, die achter een pfsense systeem hangt.
UDP 5060 mag vanaf de Fritzbox naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Heb je de laatste firmware op de fritzbox?
Over de 7581 met oudere firmware waren veel klachten wat betreft dect, maar hier werkt de 7581 prima met de FRITZ!Fon C4.
Met onze oude Gigaset op de fritzbox had ik wel problemen, maar ik vermoedde dat de handset zelf stuk was. Hij rinkelde niet (of pas na enige tijd) als iemand belde, dan ineens wel op het moment dat ik een willekeurige knop indrukte.
GHB363 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:00:
Misschien gaat daar iets mis. Normaliter heb je helemaal geen speciale firewall configuratie of netwerk instellingen nodig.

Of heb je misschien nog een andere voip telefoon of applicatie draaien? Veel providers kunnen maar 1 telefoon registratie op hetzelfde nummer tegelijk aan. Met meer telefoons wordt het stuivertje verwisselen, de telefoons verversen periodiek hun registratie en degene die dat als laatste heeft gedaan ontvangt binnenkomende oproepen, de ander niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Ploink op 31-07-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-05 10:36

PA5AM

Hallo test 1 2

GHB363 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:00:
Zie de tips hier: https://support.onsip.com...irewall-Settings-for-VoIP . Ik denk dat je vooral naar punt 2 moet kijken.

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:22
Bedankt voor de tips hierboven.
De Fritzbox zit op de nieuwste 'normale' versie 6.84.
En pfsense staat op conservative.
Dit was het dus niet, maar het heeft me wel een stap verder gebracht. In pfsense zie ik nergens een specifieke registratie van mij Fritzbox, op de Fritzbox is alles manual ingesteld, en op pfsense heb ik daar geen matching reservering voor gemaakt. Dit betekent ook dat alles wat de Fritzbox doet standaard via vpn naar buiten loopt. En dat zou nou toch best wel een goed punt voor vertraging kunnen zijn. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:03
@Garwinski,

Kun je mij vertellen hoe je dat hebt ingesteld in de Bria Mobile app in combinatie met een iPhone? het wil bij mij namelijk nog niet lukken om gesprekken te ontvangen. Als ik de app sluit werkt het niet meer en kan ik enkel en alleen de optie 'Doorschakelen' in de interface van CheapConnect gebruiken.

Als jij mij de weg kan wijzen, dan graag ;)

[ Voor 66% gewijzigd door king006 op 03-08-2018 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-05 20:35
king006 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:46:
@Garwinski,

Kun je mij vertellen hoe je dat hebt ingesteld in de Bria Mobile app in combinatie met een iPhone? het wil bij mij namelijk nog niet lukken om gesprekken te ontvangen. Als ik de app sluit werkt het niet meer en kan ik enkel en alleen de optie 'Doorschakelen' in de interface van CheapConnect gebruiken.

Als jij mij de weg kan wijzen, dan graag ;)
Oei, dat weet ik zo even niet meer. Volgens mij was die push-service van hen een experimentele optie, en staat misschien een beetje verborgen ergens. Het heet in ieder geval push-service volgens mij. Met dat protocol wordt je iPhone wél 'gewekt' als je de app niet open hebt staan. Wel is het zo, dat elke keer als je de telefoon opnieuw opstart, je de app steeds even een keer moet opstarten om het telefoon nummer weer te registreren op hun push-server. Ik zal even goed nadenken en even wat documentatie nakijken over wat ik precies heb gedaan, maar volgens mij heb ik de handleiding op de site van cheapconnect gevolgd, en de push-service in de BRIA app aangezet (ten tijde van het opstellen van hun handleiding was deze functie er nog niet, maar was ook nog niet nodig, omdat UDP signalen toen ook nog op de achtergrond binnen konden komen, nu kunnen alleen TCP signalen op de achtergrond ontvangen worden).

Dat is ook wat die push service doet: je wordt gebeld, dan krijgt de push-server van BRIA een signaal, omdat de SIP gegevens dan in hun server staan, en die stuurt dan een klein TCP-signaaltje om de telefoon te 'wekken', dan stapt de BRIA push-server terug zodat de app weer de SIP gegevens gerigstreerd heeft (CheapConnect ondersteunt niet meerdere registraties) en dan gaat de telefoon gewoon over op het UDP signaal, omdat hij dus even gewekt is door het TCP-prikje van BRIA. Het verbaasde mij dat de vertraging door deze service te gebruiken maar ongeveer 1 seconde is. Maar ja, ik kan er sowieso al niet met mijn hoofd bij dat als ik een spel speel op een server in de VS mijn data via wifi naar de router hier in huis gaat, dan naar de ISP, dan naar de VS, en dan weer terug in 150ms :p)

Heb je de push-service aanstaan?

EDIT: "Single Device Emulation" had ik volgens mij ook aanstaan, omdat CC dus niet meerdere registraties van dezelfde SIP-gegevens ondersteunt. Daar komt die kleine vertraging van ongeveer een seconde of 2 vandaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Garwinski op 03-08-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Garwinski,

Bedankt voor de informatie! Het is gelukt :)
Maak jij geen gebruik meer van de app en CC? (omdat je “had” gebruikt in je edit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garwinski
Ja, ik had het geregeld voor mijn opa, en daar ben ik niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Vandaar! :) bedankt voor je hulp! Het is helemaal gelukt en het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@Garwinski,

Een eventuele tip! Ik heb nu eenmalig softphone gekocht op mijn iPhone. Deze werkt prima en hoef je niet herhaaldelijk te kopen net als bij Bria. Met softphone ontvang ik ook netjes de gesprekken doormiddel van de “push” optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garwinski
@king006
Ah, ook een goed alternatief inderdaad. De reden dat ik voor Bria koos was omdat die destijds volgens mij nog de enige was die echt actief zo'n push service had, en omdat het juist per maand betalen was zodat we konden kijken of het beviel om met een iPhone die verbonden is met gehoorapparaten te bellen, en anders vrij makkelijk weer uit konden stappen (spoiler: Er komt toch een oplossing voor verbinding met gehoordapparaten op de vaste telefoon, in een keer over op een mobiele telefoon was toch net teveel gevraagd :p Ook de reden waarom we voor CheapConnect kozen: je belt gewoon pre-paid, geen verplichtingen of iets dergelijks verder, dus makkelijk om even uit te proberen).

[ Voor 12% gewijzigd door Garwinski op 12-08-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Garwinski,

Dan is het inderdaad begrijpelijk hoor! :) laten we hopen dat die ontwikkeling snel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinus_tweakers2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01-2021
Misschien dat iemand er iets aan heeft, ik heb een dag zitten klooien met CheapConnect, T-Mobile thuis en een Gigaset N300A. De Gigaset stuurt standaard zijn sip registraties vanaf poort 5060 en of T-Mobile thuis of CheapConnect vinden dat niet leuk en dan krijg je geen antwoord. Als je bij de 'Advanced VoIP Settings' de SIP port aanpast naar iets anders werkt het wel.

Geen idee waarom maar je ziet wel meteen het nadeel van een device als de Gigaset N300A en een provider als CheapConnect, als er iets mis gaat krijg je van de Gigaset de nutteloze melding dat het 'niet is gelukt', en bij CheapConnect sturen ze je naar hun eigen uitgestorven forum. Misschien dat de email support voor je kan kijken of ze de pakketten binnenkrijgen maar ik vermoed dat je een paar dagen verder bent voor je ze zover hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Alleen ligt het niet aan de N300A of Cheapconnect, maar aan T-Mobile die 5060 reserveert voor haar eigen voipdienst. Nog een paar poorten zijn niet bruikbaar:
https://community.t-mobil...-zijn-gereserveerd-297428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 16:29
Had iets nodig voor het doorschakelen van een netnummer naar 06-nummers en CheapConnect lijkt het goedkoopst deze dienst te kunnen leveren.

Iemand toevallig een code/referral voor korting bij de aanmelding en/of aankoop voip pakket?

[ Voor 7% gewijzigd door Kees Klaassen op 27-08-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:00
Je hebt een PM.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 04:03:
Alleen ligt het niet aan de N300A of Cheapconnect, maar aan T-Mobile die 5060 reserveert voor haar eigen voipdienst. Nog een paar poorten zijn niet bruikbaar:
https://community.t-mobil...-zijn-gereserveerd-297428
Als het echt zo is dat T-Mobile poorten blokkeert of reserveert, dan is dit volgens mij in strijd met de wet- / regelgeving. Als provider mag je nu eenmaal geen poorten blokkeren/filteren etc.

(offtopic) Het is in ieder geval goed te weten dat T-Mobile dit soort dingen uithaalt, dit omdat de planning was naar T-Mobile Thuis te verhuizen na mijn overeenkomst met KPN te hebben uitgezeten ;-)
(/offtopic)
Kees Klaassen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:05:
Had iets nodig voor het doorschakelen van een netnummer naar 06-nummers en CheapConnect lijkt het goedkoopst deze dienst te kunnen leveren.

Iemand toevallig een code/referral voor korting bij de aanmelding en/of aankoop voip pakket?
Korting krijg je niet, via de referral link krijgt hooguit de geen waarvan je de link gebruikt, 10% van je gesprekskosten en een provisie op het jaarlijkse abonnement als je verlengt.

Partijen die "zeggen" korting te geven en/of de x-procent kosten van je gesprekskosten aan je terug te betalen zou ik niet vanuit gaan. Hooguit misschien de eerste keer maar daarmee is alles gezegd. Gesprekskosten kunnen affiliates namelijk niet individueel inzie en voor die eenmalige € 0,95 voor dat hele jaar, hoef je het ook weer niet te doen.

Enige win-situatie is dat de affiliate (referral) kan zien wat je e-mail adres is. Affiliates kunnen namelijk e-mail adressen van de mensen die zich via hen hebben aangemeld zien.

[ Voor 27% gewijzigd door DarkForce op 27-08-2018 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 16:29
DarkForce schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:49:
Korting krijg je niet, via de referral link krijgt hooguit de geen waarvan je de link gebruikt, 10% van je gesprekskosten en een provisie op het jaarlijkse abonnement als je verlengt.

Partijen die "zeggen" korting te geven en/of de x-procent kosten van je gesprekskosten aan je terug te betalen zou ik niet vanuit gaan. Hooguit misschien de eerste keer maar daarmee is alles gezegd. Gesprekskosten kunnen affiliates namelijk niet individueel inzie en voor die eenmalige € 0,95 voor dat hele jaar, hoef je het ook weer niet te doen.

Enige win-situatie is dat de affiliate (referral) kan zien wat je e-mail adres is. Affiliates kunnen namelijk e-mail adressen van de mensen die zich via hen hebben aangemeld zien.
Dankjewel. Heb het ze gevraagd en kennelijk wordt bij doorschakelen van nummers een uitgaand gesprek gestart wat prepaid geld kost. Ik kijk even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
Kees Klaassen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Dankjewel. Heb het ze gevraagd en kennelijk wordt bij doorschakelen van nummers een uitgaand gesprek gestart wat prepaid geld kost. Ik kijk even verder.
Hoe dacht je dat het dan werd gedaan? Dat ze voor niets uitgaande gesprekken gingen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
[...]

Providers als Budgetphone en CheapConnect rekenen inderdaad doorschakel kosten, dat is overigens ook logisch. Waarom neem je geen app op je telefoon waarmee je verbinding maakt met CheapConnect? dan kun je gesprekken aannemen en zelf uitbellen. Je bent dan van het doorschakelen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
[...]

Wat jij dus wilt is een vast telefoonnummer doorschakelen naar een ander nummer? Dan kun je net zo goed bij je provider een vast nummer nemen met onbeperkt bellen en die doorschakelen.

Wil je dit in combinatie met VoIP dan kom je uit op bijvoorbeeld BudgetPhone die ook onbeperkt bellen aanbiedt.

Gratis doorschakelen bestaat namelijk niet tenzij je ook onbeperkt bellen hebt. Alleen is doorschakelen nou juist niet het idee achter een VoIP nummer, die zijn er tegenwoordig juist "en vooral" omdat ze portable en dus overal te gebruiken zijn zolang je maar een data verbinding tot je beschikking hebt (dus ook op je mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@DarkForce,

Ik kan Budgetphone zeker aanraden om te gaan gebruiken! :) daar heb je onbeperkt bellen voor 12,50 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
king006 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:41:
@DarkForce,

Ik kan Budgetphone zeker aanraden om te gaan gebruiken! :) daar heb je onbeperkt bellen voor 12,50 euro per maand.
Ik denk dat het ligt aan de situatie. Voor doorschakelen (zonder dat je VoIP gebruikt) betaal je bij Telfort bijvoorbeeld € 1,00 voor je vaste lijn en € 10,00 voor onbeperkt bellen a € 11,00 per maand. Zo bijvoorbeeld ook bij Ziggo € 1,00 + € 10,95 = € 11,95 per maand.

Je moet dan wel één van deze providers hebben maar er zijn er meer die soms goedkoper uit (kunnen) vallen dan Budgetphone. Het scheelt in tegenstelling tot Budgetphone dan toch weer een paar cent per maand en enkele euro's op jaarbasis. Is VoIP wel nodig, dan kom je inderdaad uit op Budgetphone en dan is alles eigenlijk ook wel gezegd.

Vind je bereikbaarheid belangrijk en wil je geen omkijken hebben naar het moeten doorschakelen dan kom je al gauw uit op zaken als "Vast op Mobiel" bij bijvoorbeeld Vodafone. Dan wordt er gewoon een vast nummer gekoppeld aan je mobiele telefoonnummer en hoef je verder niet door te schakelen.

Ik moet zeggen; ik geniet heerlijk van CheapConnect. Heb een VoIP account op mijn smartphone en die van mijn vrouw. En thuis hebben we een aantal Targa DIP 450IP's liggen waarvan we er één in gebruik hebben op eveneens dat zelfde VoIP nummer. Zo zijn we altijd bereikbaar ongeacht waar we zijn en kunnen we desgewenst doorverbinden naar de ander.

Al met al; doorschakelen zou eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _haan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-04-2022
Heeft iemand hier misschien ervaring met het verbinden naar CheapConnect over TLS of ZRTP?

Vandaag bekeek ik eens een packet capture van een SIP-verbinding naar CheapConnect om te zien wat er met de standaard instellingen leesbaar is:
- Het wachtwoord is beveiligd met MD5 en een salt,
- Alle metadata, bijvoorbeeld je nummer, wie je belt, en je CheapConnect gebruikersnaam wordt verzonden in plain-text.

Dit is misschien nog acceptabel voor je thuisnetwerk, maar voor andere netwerken buiten de deur is het prettig als deze gegevens, en je spraakdata, niet eenvoudig kunnen worden ingezien. Voor SIP bestaat er technisch de mogelijkheid om over TLS te verbinden, en voor het spraakgedeelte is er ZRTP. Op de site van CheapConnect heb ik daar zo nog niet iets over kunnen terugvinden. Weten jullie misschien iets?

(Een VPN is natuurlijk een optie, maar niet altijd, en het geeft extra latency op de lijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:00
@_haan je hebt inderdaad een punt, maar voordat iemand die gegevens kan zien moet hij de mogelijkheid hebben om het netwerkverkeer tussen jouw ISP en Cheapconnect te kunnen onderscheppen. Als ik bij mij kijk (Ziggo) dan loopt dat verkeer via:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
095-096-212-001.static.chello.nl (95.96.212.1)
212.142.54.177 (212.142.54.177) 
asd-rc0001-cr101-bundle-ether114-1.aorta.net (84.116.244.205)
nl-ams17b-rc1-lag-61-1.aorta.net (84.116.245.137)
nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)
r0.nikhef.nl.fusixnetworks.net (37.139.139.240)
nkh-rtr1.alb1-dp.nl.as61349.net (37.139.140.179)
cr2.alb1-dp.nl.as61349.net (185.29.200.74)
cr1.alb1-dp.nl.as61349.net (185.29.200.213)
185.29.203.27 (185.29.203.27)

Ik wens die backbone providers veel plezier met mijn CDR's en telefoongesprekken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• _haan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-04-2022
@RichieB Ja precies, het is niet zómaar in te zien gelukkig. Maar toch, zelfs je thuisnetwerk hoeft niet helemaal veilig te zijn. Tweakers bericht regelmatig over hoe je wifi thuis niet onfeilbaar is [1,2]. En het is vast niet voor niets dat browsers tegenwoordig sites zonder https aanduiden als 'niet veilig'.

In mijn eerdere bericht bedoelde ik overigens ook vooral netwerken buitenshuis, een van de voordelen van CheapConnect is immers dat je óveral bereikbaar kunt zijn waar er internet is. Mijn vraag is nu hoe dat vertrouwd kan.

[1] reviews: Wpa3: hoe gaan we erop vooruit?
[2] nieuws: Hashcat beschrijft nieuwe aanval op wpa2

[ Voor 0% gewijzigd door _haan op 06-09-2018 14:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Zijn er hier mensen die hun nummer geheim hebben gemaakt? Ik heb dat gedaan, maar het nummer is niet oproepbaar via mijnnummervermelding.nl en het nummer staat publiekelijk op facturen van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:00
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:16:
Zijn er hier mensen die hun nummer geheim hebben gemaakt? Ik heb dat gedaan, maar het nummer is niet oproepbaar via mijnnummervermelding.nl en het nummer staat publiekelijk op facturen van andere mensen.
Dit kan je regelen via https://www.mijnnummervermelding.nl/ :) met mijn nummer is het wel gelukt die ik heb bij CC.

[ Voor 6% gewijzigd door chris-drielsma op 30-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
chris-drielsma schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:25:
[...]

Dit kan je regelen via https://www.mijnnummervermelding.nl/ :) met mijn nummer is het wel gelukt die ik heb bij CC.
Hoelang duurde dat bij jou? En jouw nummer geeft dus 061234**** aan bij andere op de factuur? Ik heb dat twee maanden geleden ingesteld bij Cheapconnect maar mijn nummer wordt niet herkend bij genoemde website en het nummer is nog steeds publiekelijk op facturen.

[ Voor 5% gewijzigd door king006 op 30-09-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:00
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:27:
[...]

Hoelang duurde dat bij jou? En jouw nummer geeft dus 061234**** aan bij andere op de factuur? Ik heb dat twee maanden geleden ingesteld bij Cheapconnect maar mijn nummer wordt niet herkend bij genoemde website en het nummer is nog steeds publiekelijk op facturen.
Het heeft bij mij een behoorlijke tijd geduurd eigenlijk , ik kwam er pas achter dat het was verwerkt toen ik mezelf in de papierengids zag staan , en toen kon ik het ook pas aanpassen allemaal ruw geschat 5/6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@chris-drielsma,

Duidelijk! Maar nu kun jij dus ook instellen dat het nummer geheim op andere facturen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:32:
@chris-drielsma,

Duidelijk! Maar nu kun jij dus ook instellen dat het nummer geheim op andere facturen is?
Dat staat los van elkaar en moet je dus ook los instellen.
Dat moet via de web interface voip nummer (zo uit mijn hoofd laatste tab anoniem bellen) .
Dan stuur je geen nummer meer mee naar de andere gebruiker en komt het dus ook niet op diens factuur.
Dit kun je per nummer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@theuser,

Dat heb ik dus gedaan, maar na twee maanden is het nummer wel afgeschermd tijdens uitbellen, maar niet op iemand anders zijn factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:19:
@theuser,

Dat heb ik dus gedaan, maar na twee maanden is het nummer wel afgeschermd tijdens uitbellen, maar niet op iemand anders zijn factuur.
Ik vraag me af wat voor toegevoegde waarde dat heeft. Als iemand mij belt heeft ie mijn nummer en maakt het toch niet uit of die al dan niet anoniem op de factuur komt? In de uitgaande bel gegevens van die persoon staat toch gewoon je nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:19:
@theuser,

Als iemand jou belt wordt je nummer gebruikt om je te bellen en zal dus altijd op diens factuur te zien zijn.
Ze kunnen je bellen dus ze weten je nummer ik zie niet in waarom de provider (Cheapconnect) dit niet op de factuur naar de klant (die het nummer al weet ) zou mogen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@jongetje, @theuser,

Dat klopt zeker hoor dat mensen die je bellen ook het nummer weten die ze hebben gebeld. Ze weten immers je nummer door te bellen ;) alleen dat geldt ook voor sommige instanties die bellen terwijl je dat niet wil (energie, telecom etc) ondanks dat je in het belmenietregister staat. Je zou dan de optie anoniem kunnen gebruiken zodat het nummer voor 100% anoniem is, inclusief facturen van genoemde instanties. Ze kunnen je nummer daar dan ook niet meer terugvinden als ze de gegevens verwijderen uit hun systeem. Ik citeer:

Belt iemand u op? Dan betaalt hij de kosten van het gesprek. Later krijgt hij een factuur van zijn aanbieder. Vaak is deze factuur gespecificeerd. De beller kan dan zien naar welk nummer hij heeft gebeld, wanneer hij heeft gebeld en hoe lang hij heeft gebeld. Wilt u niet dat uw telefoonnummer in de factuur staat? Dan kan uw aanbieder regelen dat alleen de eerste zes cijfers van uw telefoonnummer zichtbaar zijn. Op de factuur van de beller staat bijvoorbeeld 064587****.

[ Voor 7% gewijzigd door king006 op 30-09-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Instanties (callcenters) gaan echt hun factuur nakijken op nummers. Daar hebben ze gewoon een bel log voor (inclusief de opname van het gesprek "voor educatie doeleinden").

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 11:58
Iemand ervaring met de wachtstand/doorverbinden van/met Cheapconnect?
Binnenkomende/uitgaande telefoontjes via iPhone/Zoiper (zowel Wi-Fi als 4G) in de wacht zetten/doorverbinden naar 2e VOIP account of externe lijn geeft netjes muziek & doorverbinden.

Echter; via de Yealink W52P (W52H handsets) ;
- direct doorverbinden levert een piep...piep... en vervolgens "stille" (actieve) lijn bij de externe ontvanger.
- doorverbinden naar interne 2e handset (dus niet ander VOIP account) idem
- Wachtstand middels menu indrukken op handset levert geen muziek bij ontvanger (externe partij òf ander VOIP account)
- Uit de wacht halen levert "stille" (actieve) lijn òf static noise.

---> als dit laatste vanuit handset naar Zoiper/2e VOIP account uitgevoerd wordt kan de lijn 8 van de 10 keer 'teruggepakt' worden door op de handset de wachtstand te beëindigen (ruis of stilte) en vervolgens de wachtstand op Zoiper weer in te schakelen. De handset hoort dan netjes muziek, vervolgens wachtstand op Zoiper beëindigen en dan is de spraakconnectie herstelt.

Mijn eerste vermoeden was een firmware probleem van de W52P m.b.t. beperkingen van MOH (Music On Hold) op (VOIP)DECT toestellen, maar dat schijnt al sinds een paar jaar niet meer van toepassing.
Een tweede google zoekavondje gaf aan dat meerdere type telefooncentrales èn andere merken/toestelconfiguraties er wel eens last van hebben (maar blijkbaar worden die vragen niet beantwoord/er zijn geen oplossingen vindbaar).
Een derde frustrerende zoekavond leverde mogelijke opties van bepaalde -voor mij als niet al te ver gevorderde klusser- termen binnen ATA kastjes of basiszender op, maar nergens een consistente oplossing of duidelijke oorzaak.

De wachtmuziek is voor mij niet zo'n prio, maar doorschakelen en dan te horen krijgen van je partner dat d'r niemand aan de lijn zit... Dat levert onnodige discussies op :+ ;) Dus doorschakelen zou ik toch wel willen fixen.

Update 23-11-2018 : Aangezien ik voor m'n werk ook -laat ik het algemeen houden- wat met VOIP doe, heb ik een (bekabeld) Aastra en iets ouder Tiptel(Yealink) toestel erbij gepakt en die bij 2 andere VOIP aanbieders (...werk) aangemeld. Alle 3 de toestellen werken zonder problemen met wachtstand (MOH) bij de 2 andere VOIP aanbieders èn zelfs bij Freevoipdeal (wachtstand geeft stilte, maar gewoon conferentiegesprek opbouwen lukt zonder probleem)

In de tussentijd een mailconversatie met CheapConnect, waarbij de oorzaak bij m'n router gezocht wordt (i.v.m. SIP Alg en INVITE), echter, als ik met 3 andere VOIP oplossingen en dezelfde hardware géén problemen heb, ligt het denk ik toch ergens anders.

Update 28-11-2018 : De Yealink op 2 andere locaties (andere modem/netwerkomgeving) aangesloten en wachtstand werkt. Tsja. Dan ben je uitge****. Toch maar de Cisco epc3925 (Ziggo) de schuld geven (Google vindt genoeg ergernissen). Tijd voor een andere modem, in bridge zetten en losse router denk ik...

[ Voor 20% gewijzigd door dasystemcheck op 29-11-2018 14:58 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nu alweer een tijdje lid van cheapconnect en redelijk tevreden. Ik heb MizuDroid geinstalleerd op mijn Android telefoon (LineageOS).
Aan mijn kant werkt het prima, maar ik krijg veel kritiek over enorm krakende verbinding. Aangezien ik dit nummer ook zakelijk gebruik moet ik daar wel wat aan doen. Andere programma's geprobeerd (o.a. Linphone) maar daarmee kreeg ik audio helemaal niet aan de praat.

Daarna heb ik de laatste versie van MizuDroid vandaag maar weer geinstalleerd en TCP ipv UDP gekozen (trial en error). Getest en geluidskwaliteit was deze keer redelijk aan de ontvangende kant.
Wellicht is daarmee mijn grootste probleem opgelost, maar 1 zwaluw... Kan een toevalstreffer zijn dus ik was inmiddels op zoek gegaan naar een goedkope oplossing met een vaste VOIP telefoon.
Dacht zelf aan iets 2e hands, omdat ik nieuw toch nog wel prijzig vind en ik heb de meeste toeters en bellen toch niet nodig.
Prio is bellen (gebeld worden op mijn VOIP nummer vind ik iets minder van belang). Geen doorschakelen, video of andere zaken nodig.

Nu ben ik er achter gekomen dat de meeste vaste toestellen gevoed moeten worden met POE adapters om deze te laten werken. Ook op dit gebied gaat er een wereld voor me open. Injectors/adaptors/switchen.. pfff..

Wil gewoon iets eenvoudigs kopen waar ik een lan kabel in kan pluggen, connecten met mijn pc, wat instellen en klaar. Er zijn op marktplaats tig VOIP usb telefoons te koop, maar dan ben ik afhankelijk van een PC. Los toestel vind ik prettiger maar dan weet ik niet wat ik kan kopen.
Werkt een VOIP toestel uit 2006 bijv. nog met de technologie van vandaag (compatible met cheapconnect)? Waar moet ik op letten?

Ik zag geen discussie waar losse VOIP toestellen werden besproken, dus daarom in dit draadje terecht gekomen.

Hopelijk heb ik mijn 'probleem' een beetje duidelijk kunnen maken. Hopelijk zijn er wat VOIP experts die me verder kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

franssie

Save the albatross

@Thlinx Als het niet op je mobiel hoeft (heb ik zelf ook erg wisselende ervaringen mee) dan kan het prima in je netwerk. Zo doe ik het nu via mijn Fritz.box maar ik heb ook nog ergens een Siemens N510 oid liggen. Daar meld je gewoon DECT toestellen op aan (want GAP). En dat werkt gewoon goed. Dus UTP erin, voeding aan, telefoon aanmelden en gaan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Thlinx
  • Niet online
@franssie bedankt voor de info, dat brengt me op een heel ander spoor!

Zo te zien zijn er 2 oplossingen - of een VOIP telefoon die je aansluit mbv POE of je sluit een DECT toestel aan op een router met VOIP functionaliteit.
Verder gezocht en inderdaad wordt de fritz.box vaak aanbevolen voor VOIP, maar net even gekeken naar mijn eigen router (van tele2) en die lijkt VOIP voorbereid te zijn (ZyXEL VMG2324-B10A)
Rechtstreeks aansluiten op de router van tele2 zou ideaal zijn, geen extra kastjes of gedoe en als ik het dan goed begrijp is het alleen een kwestie van cheapconnect aanmelden in de router en DECT toestel inpluggen.

Mis ik dan nog iets? Of is dit inderdaad mogelijk/beste oplossing?

• jongetje
@Thlinx Probeer het eens met je huidige modem/router... Als het werkt dan ben je klaar.
Anders raadt ik de IP serie van Siemens aan. Die zijn allemaal gebaseerd op de N300 en eenvoudig te configureren. Omdat ik en mijn schoonouders allebei cheapconnect hebben bellen we daardoor ook onderling (regel voor gemaakt) gratis en in HD kwaliteit (vergelijkbaar met HD voice bij een mobiele provider). De overige gesprekken (muv: 112, 14XXX (gemeente), 0800, 09 nummers) gaan via een goedkope voipprovider.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

franssie

Save the albatross

@Thlinx Als je in de tele2 route de voip instellingen kan aanpassen dan werkt het zo. Kan je dat niet (want sommige telecom providers willen niet dat je een andere VOIP provider gebruikt) dan kan je een Siemens kastje zoeken dat het VOIP deel regelt. Of je moet nog een bedraad toestel willen gebruiken, dan koop je een ATA

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:06
Thlinx schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:00:
Nu ben ik er achter gekomen dat de meeste vaste toestellen gevoed moeten worden met POE adapters om deze te laten werken. Ook op dit gebied gaat er een wereld voor me open. Injectors/adaptors/switchen.. pfff..
Bij de meeste VOIP-toestellen kun je wel een voedingsadapter los bijkopen.

Tevens is een VOIP-toestel niet zo heel erg duur.
https://www.voipshop.nl/y...ortBy=price&direction=ASC
Bij de Yealink wordt dan standaard geen voedingsadapter geleverd (€15-€18).

Maar Grandstream toestellen zijn ook niet duur
https://www.voipzeker.nl/...len/vaste-toestellen.html
Die worden wel geleverd incl. voedingsadapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@Thlinx ik heb nog een Panasonic KX-TGP500 op zolder liggen dat alleen maar stof verzameld.
Mag je wel hebben voor weinig.

Met twee handsets geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 20-12-2018 11:14 ]

• Thlinx
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de reacties - opties worden zo langzamerhand een stuk duidelijker @hjs een bericht naar je gestuurd.

Ik denk niet dat het via het mijn tele2 modem gaat, VOIP opties zijn niet beschikbaar via het configuratiemenu dus dat heeft tele2 geblokkeerd vrees ik.
Zal nog wel even verder informeren. Siemens set lijkt ook wel een goed alternatief (zo te zien 2e hands erg goedkoop)

Zo'n Fritz.box vervangt die je provider router of hang je die eraan?

---------

Zojuist een deal gemaakt met hjs :) Zo te zien een nette all in one oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Thlinx op 20-12-2018 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Zojuist de Panasonic KX-TGP500 kort opgeladen, IP adres opgezocht op de telefoon. Webinterface opgestart, instellingen stonden al op cheapconnect.net dus ik hoefde alleen nog inloggegevens in te stellen.

Testje gedaan en even kort getelefoneerd - prima geluid aan beide kanten.

@hjs uitstekend apparaat - bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, fijn apparaat is het.
Belde alleen zo weinig ermee dat ik nu via cheapconnect mijn oude vaste nr laat doorschakelen naar mn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Ik gebruik zowel zakelijk als privé CheapConnect en ben over het algemeen tevreden.
Alleen kon ik laatst niet gebeld worden door een vaste lijn uit Duitsland. Telefoon (Gigaset DX800a) ging wel over en de andere partij kon mij wel horen, maar ik hun niet. Hebben meer mensen hier wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:50
Zo, op eerste kerstdag is mijn nummer portering afgerond en zit ik nu voor bellen en gebeld worden bij cheapconnect. Dat de portering ook daadwerkelijk op 1e kerstdag afgerond zou worden had ik niet verwacht.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
connos schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:04:
Ik gebruik zowel zakelijk als privé CheapConnect en ben over het algemeen tevreden.
Alleen kon ik laatst niet gebeld worden door een vaste lijn uit Duitsland. Telefoon (Gigaset DX800a) ging wel over en de andere partij kon mij wel horen, maar ik hun niet. Hebben meer mensen hier wel eens last van?
Dat heeft vaak met de codecs te maken welk dan wordt gebruikt. Controleer die eens?

@Mozart,

Waar kwam je vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door king006 op 25-12-2018 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
@king006 van Telfort. Aangezien die de abonnementen helemaal om gaan gooien wil ik daar weg en telefonie kan makkelijk goedkoper dan via een internetprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Mozart schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:12:
@king006 van Telfort. Aangezien die de abonnementen helemaal om gaan gooien wil ik daar weg en telefonie kan makkelijk goedkoper dan via een internetprovider.
Dat klopt zeker te weten! ;) ik zit zelf bij Budgetphone, dat bevalt ook prima. Het nadeel van cheapconnect is, dat ze geen zaken doen met mijnnummervermelding.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Is dat een nadeel? Je kunt toch zelf je nummer aanmelden waar je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
jongetje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:49:
Is dat een nadeel? Je kunt toch zelf je nummer aanmelden waar je wilt?
Nee, via mijnnummervermelding kun je aangeven of je in telefoonboek, 1888 nummer info, geheim op facturen wil. Dat kan elders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 17:46
Mozart schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:16:
Zo, op eerste kerstdag is mijn nummer portering afgerond en zit ik nu voor bellen en gebeld worden bij cheapconnect. Dat de portering ook daadwerkelijk op 1e kerstdag afgerond zou worden had ik niet verwacht.
"Officieel" wordt er op feestdagen in Nederland ook niet geporteerd. Dus je hebt geluk gehad dat alle telco's de porting applicaties operationeel hebben vandaag. Althans, voor zover je nu weet :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@ericafterdark,

Maar Cheapconnect is officiël geen Nederland toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
king006 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:53:
@ericafterdark,

Maar Cheapconnect is officiël geen Nederland toch?
Als je een Nederlands nummer hebt zullen ze gebruik maken van een Nederlandse operator code en dus hosten bij een Nederlandse telco of een Nederlandse telco zijn. Dat betekent dat ze rekening moeten houden met de regels en afspraken die telco's in COIN werkgroepen met elkaar zijn overeengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Eiríkr schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:32:
[...]

"Officieel" wordt er op feestdagen in Nederland ook niet geporteerd. Dus je hebt geluk gehad dat alle telco's de porting applicaties operationeel hebben vandaag. Althans, voor zover je nu weet :)
Ik heb de kabel uit mijn telefoon gehaald zodat die alleen via sip werkt en kan gebeld worden dus is het afgerond toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mozart schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:29:
[...]

Ik heb de kabel uit mijn telefoon gehaald zodat die alleen via sip werkt en kan gebeld worden dus is het afgerond toch?
Ja dat klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Eiríkr schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:59:
[...]

Als je een Nederlands nummer hebt zullen ze gebruik maken van een Nederlandse operator code en dus hosten bij een Nederlandse telco of een Nederlandse telco zijn. Dat betekent dat ze rekening moeten houden met de regels en afspraken die telco's in COIN werkgroepen met elkaar zijn overeengekomen.
Idee via wie ze dat doen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Je kunt bij de ACM zoeken welke telco er achter zit. Meestal vind je twee resultaten. De nummerreeks waar je nummer onderdeel van was tijdens de initiële toekenning aan een operator en je nummer apart omdat het inmiddels bij een andere operator staat.

Ik weet alleen niet of die database in sync loopt met de daadwerkelijke database van COIN. Als je het zeker wilt weten kan ik het bij COIN voor je checken, stuur me het nummer dan maar even in een privé bericht.

• connos
king006 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:07:
[...]
Dat heeft vaak met de codecs te maken welk dan wordt gebruikt. Controleer die eens?
Dit zijn mijn codec instellingen in de Gigaset DX800a:
Afbeeldingslocatie: https://gvstudio.nl/dx800a.png
Wat klopt hier eventueel niet aan?

• king006
connos schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij is G.722 bellen in HD. Vaak zijn er providers die dat niet ondersteunen. Als jouw set dan HD wil bellen en de andere kant kan dat niet, dan hoor je elkaar niet of maar van 1 kant. Haal die eens eruit? Werkt het dan wel naar dat nummer?

• connos
king006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:29:
[...]
Volgens mij is G.722 bellen in HD. Vaak zijn er providers die dat niet ondersteunen. Als jouw set dan HD wil bellen en de andere kant kan dat niet, dan hoor je elkaar niet of maar van 1 kant. Haal die eens eruit? Werkt het dan wel naar dat nummer?
Bepaalt diegene die belt niet de codec?

• king006
connos schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:47:
[...]

Bepaalt diegene die belt niet de codec?
Dat moet over het algemeen inderdaad wel, alleen zou het kunnen zijn dat hun een codec hebben meegestuurd welk bij jou niet beschikbaar is. Ik heb dit probleem zelf ook eens gehad en toen stuurde ik zelf een codec mee die niet werkte voor de andere kant.

• ericafterdark
connos schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou alleen beide G.711 codecs activeren. Vaak volstaat G.711 A-Law in Nederland/Europa.

Het reguliere voice verkeer tussen operators wordt voor het overgrote deel gewoon in G.711 afgehandeld. Alleen tussen mobiele telco's zie je nu een alternatief; AMR-WB. Dat is niet de opensource G.722 codec die je kent maar G.722.2.

Je kunt dus theoretisch wel mooi in G.722 voice aanbieden echter zul er niet veel mee op schieten want uiteindelijk staat voor vaste telefonie (want daar zit je op) iemand het weer te transcoden terug naar G.711. Weg kwaliteitswinst.

Door overbodige codecs te deactiveren los je ook vaak dit soort vreemde compatibiliteit problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Eiríkr schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:00:
[...]

Ik weet alleen niet of die database in sync loopt met de daadwerkelijke database van COIN. Als je het zeker wilt weten kan ik het bij COIN voor je checken, stuur me het nummer dan maar even in een privé bericht.
@ericafterdark,

Zo te zien maakt Cheapconnect gebruik van MaxiTEL Telecom B.V. Dat zie ik bij de ACM terug, maar ook als ik het nummer invul op mijnnummervermelding.nl.

Ik heb zojuist een verhuizing aangevraagd van mijn huidige provider (Budgetphone) naar Cheapconnect. Bij Cheapconnect is het goedkoper voor waar ik hem voor gebruik en met prepaid opwaarderen.

[ Voor 16% gewijzigd door king006 op 04-01-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12-2023
Sinds recent heb ik CheapConnect nummer en heb mijn Fritzbox 7360 V2 exact ingesteld met de gegevens in de email welke
ik gekregen had van CC. Was verder geen moeilijkheid bij.
Ik kan wel uitbellen maar gebeld worden niet omdat degene die mijn
CC nummer belt meteen een bezettoon krijgt.
Vermoedelijk is er nog een instelling niet goed in mijn Fritzbox.
In het CC forum ben ik op zoek gegaan voor een antwoord maar geen gevonden wat de oplossing brengt.
Natuurlijk ook gekeken bij https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1814 precies zo gedaan maar geen resultaat.
Kan iemand mij verder helpen?
Mijn configuratie:
De glasvezel komt binnen in een modem en daarachter hangt mijn Fritzbox 7360 V2 als
router en zorgt ook voor de VOIP. Op de fon uitgang zit de telefoon. Poort 5060 zie ik open staan voor UDP.
Voor kort had ik Budgetphone en dat werkte wel, kon uitbellen of gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:31:
Vermoedelijk is er nog een instelling niet goed in mijn Fritzbox.
Zolang je Fritzbox zich voor het telefoonnummer registreert bij cheapconnect hoef jij geen poort 5060 open te zetten. (Ik zou die forwarding er nu ook uithalen als die erin staat)

Zie je onder "Telephone numbers" een groen bolletje voor je telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Bedankt voor de reactie.
Registratie door Fritzbox is goed verlopen, ik kan gewoon uitbellen.
Ik zie niet zo gauw waar die forwarding eruit te halen. Ik zie ook geen poortforwarding voor 5060 staan bij tabblad 'Permitt Access' wel van mijn andere poorten die ik zelf geforward heb.
Er staat een groen bolletje voor het telefoonnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:35:
Bedankt voor de reactie.
Registratie door Fritzbox is goed verlopen, ik kan gewoon uitbellen.
Ik zie niet zo gauw waar die forwarding eruit te halen. Ik zie ook geen poortforwarding voor 5060 staan bij tabblad 'Permitt Access' wel van mijn andere poorten die ik zelf geforward heb.
Er staat een groen bolletje voor het telefoonnummer.
Dan zou ik het eens testen met bv Zoiper, als er dan ook een ingesprekstoon komt zou er wel eens probleem met de portering kunnen zijn. In dat geval echt even contact opnemen met CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:31:
Poort 5060 zie ik open staan voor UDP.
Waar zie jij dat staan?

Als je inlogt bij Cheapconnect en je gaat naar het SIP accounts -> beheer, dan staat daar een oranje knop "Haal SIP status op". Als je daar op kilkt, bevestigt dit de aanmelding van je fritzbox?

Staat in de Fritzbox het inkomende gesprek wel in de Call list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Dat poort 5060 open staat zie ik in het menu van de Fritzbox bij Diagnostics/ Security.
Daar staan de volgende twee regels
Openend Ports Protocols used Fritz!box Service
5060 UDP, TCP, IPv4 Telephony (Sip)
7078-7109 UDP,IPv4 Telephony (RTP)

Wanneer ik inlog bij CC en bij mijn sip account op beheer/ status klik staat daar
SIP status Aangemeld
SIP User agent AVM Fritz!box Fon Wlan 7360 **********(Sep 10 2018)

En ik zie geen inkomende calls op de call list wel mijn uitgaande calls

[ Voor 30% gewijzigd door Haaikneuter op 05-02-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:28:
Dat poort 5060 open staat zie ik in het menu van de Fritzbox bij Diagnostics/ Security.
Daar staan de volgende twee regels
Openend Ports Protocols used Fritz!box Service
5060 UDP, TCP, IPv4 Telephony (Sip)
7078-7109 UDP,IPv4 Telephony (RTP)

Wanneer ik inlog bij CC en bij mijn sip account op beheer/ status klik staat daar
SIP status Aangemeld
SIP User agent AVM Fritz!box Fon Wlan 7360 **********(Sep 10 2018)

En ik zie geen inkomende calls op de call list wel mijn uitgaande calls
Dat duidt echt op een porteringsprobleem. Test het eerst eens met een softphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Dat duidt echt op een porteringsprobleem. Test het eerst eens met een softphone.
Bij Budgetphone werkte alles goed nog geen week geleden met andere instellingen voor de VOIP server natuurlijk.
Ik ben niet geheel a technisch maar Zoiper ken ik niet en ook het gebruik niet, moet ik daar ook een account voor maken? Kan ik het ook bijv. met skype. wat ik ook heb.? Misschien domme vraag maar ik weet even niet wat je bedoelt met softphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Haaikneuter incoming call ook goed staan?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Ik heb de telefoonnummers die ik van CC heb gekregen staan in de fritzbox bij 'Telephone Number for Registration' en Internal Telephone Number in the Fritz!box' bij dat laatste zonder het landnummer 0031 en voorloop 0 bij areacode
Ik heb geen instelling gezien die ik apart zou moeten instellen voor incoming calls. Daar kan de kneep wel eens zitten maar die zie ik (nog) niet
Dat hoefde ik bij mijn vorige VOIP provider ook niet. Maar het is misschien hier anders het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:45:
[...]

Bij Budgetphone werkte alles goed nog geen week geleden met andere instellingen voor de VOIP server natuurlijk.
Ik ben niet geheel a technisch maar Zoiper ken ik niet en ook het gebruik niet, moet ik daar ook een account voor maken? Kan ik het ook bijv. met skype. wat ik ook heb.? Misschien domme vraag maar ik weet even niet wat je bedoelt met softphone.
Een softphone is stukje software wat hetzelfde doet als de Fritzbox, namelijk verbinding maken met een SIP server
Met zoiper log je in met de gegevens van cheapconnect zoals je hebt ontvangen.
Zeker als je het nummer hebt meegenomen vanuit budgetphone kan het te maken hebben met de portering(zo ja, is de portering überhaupt al afgerond??)

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 05-02-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
Ik heb een nieuw nummer van CC, Budgetphone nummer is opgezegd. Dus geen portering
Ik ga morgen eens proberen met zoiper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Als onder Telephone number het groene bolletje staat, heb je een goede registratie (waar de status pagina bij CC ook aangeeft). De volgende stap is controleren of onder Telephone devices één van je telefoonpoorten van de fritzbox ook daadwerkelijk ingesteld staat op reageren van het nummer.

Controleren met zoiper of de lijn sowieso goed werkt is natuurlijk ook handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:10:
[...]
Ik heb geen instelling gezien die ik apart zou moeten instellen voor incoming calls. Daar kan de kneep wel eens zitten maar die zie ik (nog) niet
Dat hoefde ik bij mijn vorige VOIP provider ook niet. Maar het is misschien hier anders het geval.
Misschien dat nog ergens een instelling van de vorige provider is blijven zitten.

Telephony -> Telephony devices, klik daar de edit knop van de betreffende telefoon, zie daar "incoming calls".
Je kan "React to all numbers" selecteren voor de grootste kans op success.
Als "React only to the following numbers" geselecteerd is, dan moet daaronder je 10-cijferige nummer aangevinkt staan.

Voor de zekerheid is het verstandig de telefoon helemaal te verwijderen uit de lijst en opnieuw aan te maken. Misschien dat Fritz een beetje in de war is hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 06-02-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaikneuter
rvk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:59:
Als onder Telephone number het groene bolletje staat, heb je een goede registratie (waar de status pagina bij CC ook aangeeft). De volgende stap is controleren of onder Telephone devices één van je telefoonpoorten van de fritzbox ook daadwerkelijk ingesteld staat op reageren van het nummer.

Controleren met zoiper of de lijn sowieso goed werkt is natuurlijk ook handig.
Bij tabblad Telephony devices zie ik geen telefoonnummers staan wel 'Answering Machine' Ik denk dat ik daar alleen het interne antwoordapparaat kan instellen. Of moet ik een nieuw device aanmaken in dit tabblad 'Telephony devices'? Ik kan me dat bij Budgetphone niet herinneren.
Ik zie dus op tabblad 'Telephone numbers' het CC nummer met groen bolletje. Verder staat er 'Connect via Internet' en als provider sip.cheapconnect.net* als laatste Preselection *121#

Ik heb Zoiper geïnstalleerd wat aanvankelijk op een of andere manier niet lukte. Maar na enkele pogingen lukt dat wel. Ik daarmee uitgebeld en andersom ingebeld en in beide gevallen komt de verbinding tot stand.
Ik moet nog even uitzoeken om Zoiper niet te laten starten want dat gaat niet samen met de gewone telefoon als de PC aanstaat want dan gaat het gesprek naar Zoiper en niet naar de huistelefoon.
Het gekke nu is dat wanneer de PC uitstaat en Zoiper dus niet actief en dan mijn CC nummer kies dan krijg ik geen bezettoon meteen maar een stem die zegt dat het nummer niet in gebruik is, terwijl ik nog steeds kan uitbellen met dat CC nummer.
Ploink schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:37:
[...]

Misschien dat nog ergens een instelling van de vorige provider is blijven zitten.

Telephony -> Telephony devices, klik daar de edit knop van de betreffende telefoon, zie daar "incoming calls".
Je kan "React to all numbers" selecteren voor de grootste kans op success.
Als "React only to the following numbers" geselecteerd is, dan moet daaronder je 10-cijferige nummer aangevinkt staan.

Voor de zekerheid is het verstandig de telefoon helemaal te verwijderen uit de lijst en opnieuw aan te maken. Misschien dat Fritz een beetje in de war is hier.
Ik denk dus dat het probleem ergens in de Friz!box schuilt.
Zoals boven uitgelegd zie ik bij Telephony devices geen nummer staan en dus ook geen edit knop en ook geen call list van incoming calls

Ik had het nummer en gegevens van Budgetphone er helemaal uitgehaald voordat ik begon met CC.
Ik heb nu voor de zekerheid ook het nummer van CC gewist en middels de wizzard weer opnieuw het CC account erin gebracht zonder resultaat. Het enige verschil wat ik ervaar na installatie van Zoiper is dat ik nu geen bezettoon krijg maar een stem die zegt dat het nummer niet in gebruik is.

Ik weet nog even niet hoe ik screenshots bij dit forum kan toevoegen anders is het misschien handig om die bij te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
Haaikneuter schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:33:
[...]
Bij tabblad Telephony devices zie ik geen telefoonnummers staan wel 'Answering Machine' Ik denk dat ik daar alleen het interne antwoordapparaat kan instellen. Of moet ik een nieuw device aanmaken in dit tabblad 'Telephony devices'? Ik kan me dat bij Budgetphone niet herinneren.
Het kan zijn dat door het weghalen van de Budgetphone phonenumber, je ook de Telephony devices weggehaald hebt.

Je hebt toch wel de knop "Configure New Device" onder "Telephony Devices" ???

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/09WNcXH.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haaikneuter
rvk schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Het kan zijn dat door het weghalen van de Budgetphone phonenumber, je ook de Telephony devices weggehaald hebt.

Je hebt toch wel de knop "Configure New Device" onder "Telephony Devices" ???

[Afbeelding]
BINGO, die was er niet en ik kan me die van BP ook niet meer herinneren maar dat was wel het probleem!!
Nieuw device bijgevoegd en bingo.
Nu werkt het wel en kan ik ook gebeld worden op dat nummer.
Nou nog op een of andere manier Zoiper niet laten starten of deinstalleren en we zijn er.

Iedereen die gereageerd heeft en mij op weg heeft geholpen heel erg bedankt, ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38219

heeft iemand ervaring met de ZTE H369 (expediabox 10) en de SIP instellingen van cheapconnect?

Ik wil VOIP gebruiken.
momenteel heb ik KPN en de expediabox.
Antwoord wat ik van cheapconnect was in de categorie gooi maar over de schutting (kijk op de website( had ik al gedaan)) dan ben ik er van af. bedankt Karel.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 38219 op 18-02-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Anoniem: 38219 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:30:
momenteel heb ik KPN en de expediabox.
De Expediabox wil poort 5060 nog wel eens blokkeren.

Heb je al één van de alternatieve poorten van CheapConnect geprobeerd?

Ik weet niet of het volgende lijstje nog actueel is maar deze is uit begin 2018:

5060
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvk schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:18:
[...]

De Expediabox wil poort 5060 nog wel eens blokkeren.

Heb je al één van de alternatieve poorten van CheapConnect geprobeerd?

Ik weet niet of het volgende lijstje nog actueel is maar deze is uit begin 2018:

5060
5070
5072
5074
5076
5078
5080
Dank voor je snelle reactie!
ik moet nog een toestel kopen :D. Dat is zo gebeurt maar wil eerst weten of het lukt. Dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik zou graag een inkomend nummer willen blokkeren (spamzooi), maar kan de instelling in het webportal van Cheapconnect niet vinden. In het CC forum wordt de indruk gewekt dat dit inmiddels wel kan...

Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep Lunaar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Joep Lunaar

onafhankelijk

Ook ik heb meermaals CheapConnect gevraagd naar hun IPv6 plannen, maar krijg geen behoorlijk antwoord op de vraag wanneer dit beschikbaar komt. Na zolang speciaal voor VoIP een echt IPv4 aangehouden te hebben, wordt het tijd om naar een andere VoIP provider over te stappen.
Suggesties zijn natuurlijk welkom.

Joep Lunaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:54:
Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft?
Ja, alleen niet bij CheapConnect maar in mijn telefoontoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Joep Lunaar Innovatief zijn ze niet echt, ze hobbelen een beetje door op de bestaande spullen lijkt het wel.

@asmi2 Dat gaat helaas niet bij mijn toestellen, ik zou eigenlijk verwachten dat dit bij een VOiP provider makkelijk te regelen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Joepla schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:06:
Dat gaat helaas niet bij mijn toestellen, ik zou eigenlijk verwachten dat dit bij een VOiP provider makkelijk te regelen zou zijn.
Ik vind het ook mooier als de provider het zou doen, maar de enige provider die ik ken en waarbij dat kan is xs4all. Mooi is daar ook dat je de "laatste beller" kunt blokkeren, ook als dat een anonieme beller was.

Weet iemand waar je je voicemail settings kunt instellen? ik kan het niet vinden in de setup. is een mp3 uploaden mogelijk?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 13:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Joepla Het is natuurlijk ook theoretisch prima mogelijk met sip proxy software die tussen je toestel en je sip provider in zit. Die zou dat makkelijk moeten kunnen filteren. Met een snelle Google search lijkt het erop alsof dergelijke software wel bestaat. Vereist natuurlijk wel dat je een always-on device moet hebben waarop je dat soort software kunt draaien.

.edit: als je een Synology NAS hebt, daar kun je Asterisk op installeren, da's een VOIP server. Zie https://arjan.wooning.cz/...ion-asterisk-voip-server/

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2019 16:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jongetje
Anoniem: 38219 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:54:
Weet iemand waar je je voicemail settings kunt instellen? ik kan het niet vinden in de setup. is een mp3 uploaden mogelijk?
Bellen naar 1233 en de voicemail inspreken. De instellingen ( waar de mail met mp3 heen moet en hoeveel keer hij moet overgaan) kun je in het portal instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 28-02-2019 16:34 ]

• Joepla

Joepla

@.oisyn Ok, met een Rpi zou het ook wel moeten lukken denk ik. Om alleen voor een paar nummers te blokkeren zoiets op te zetten, gaat nu iets te ver. De telefoonterreur is weer over, het betreffende nummer begon nu ook 's avonds te bellen (ipv een keer of 20 overdag) en we hebben heel duidelijk gemaakt dat we geen VARA-lid willen zijn :|

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie