Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Clavis schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:07:
Kan ik met bijvoorbeeld met BetaMax uitbellen en inkomend via CheapConnect ontvangen?
Gebruik een SPA112. Lees hier verschillende ervaringen over dat je op 1 poort niet 2 sip accounts kunt instellen.
Zelf gebruik ik hiervoor pbxes.org, zitten wel paar puntjes aan voor de gratis service (max 2000 min per maand en max 60 min per gesprek) maar werkt tot nu toe bij mij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ancoo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 04:31:
[...]

Zelf gebruik ik hiervoor pbxes.org, zitten wel paar puntjes aan voor de gratis service (max 2000 min per maand en max 60 min per gesprek) maar werkt tot nu toe bij mij zonder problemen.
Ik gebruik het ook. Heel soms (een paar keer per jaar) is het even zoeken als je niet kunt bellen hoe je de verbinding opnieuw opbouwt. Meestal verander ik dan maar iets, en verander het weer terug en dan ben ik weer ingelogd.

Die 60 minuten loop ik geregeld tegenaan maar dan bel ik gewoon daarna weer terug. De mensen waar ik zo lang mee bel zijn ook al op de hoogte van de beperking ('ja er is al weer een uur om'), ook kun je niet gebruik maken van Freedays omdat dit ook op ipadres is en je het ip deelt met andere gebruikers (niet zo erg). 2000 minuten per maand heb ik nog nooit tegenaan gezeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 20-10-2017 08:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:47
Muis666 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:48:
[...]

Met aangesloten op tele2 modem bedoel je hopelijk: ethernetkabel aangesloten en
telefoon lijn aangesloten?
Inderdaad, zowel de ethernetkabel als de telefoonlijn verbonden met Tele2 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het is alweer een tijdje stil in dit topic. Zijn er nog mensen die CheapConnect gebruiken en hun ervaring willen delen? Hoe is de kwaliteit de laatste tijd?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Ik gebruik het al jaren. Enige tijd geleden wel eens last van echo's op de lijn maar ben niet zeker of dat aan CC lag. Werkt verder prima met de fritz!fon die ik een aantal maanden geleden heb aangeschaft. De huistelefoon gebruik ik weinig dus als er kortdurende storingen zijn merk ik ze meestal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Werkt hier ook prima met zo'n panasonic setje, althans zover ik kan beoordelen gebruik het ook nauwelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:05
Ben ook al jaren klant. Ben zeer tevreden met snelle helpdesk via chat en mijn vrouw belt veel naar haar schoonouders en dat gaat onderling gewoon gratis. Ook al kunnen we mobiel onbeperkt bellen belt dit blijkbaar toch wat rustiger. Ook staan in de nacht alle mobiele telefoons hier uit en dan zijn we via vast gewoon bereikbaar.

Een zeer tevreden klant. Enige minpunt is dat sinds een aantal maanden de factuur niet meer werkbaar is (tegoed staat er niet meer op alleen wat geneuzel in units waar ik niets van begrijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dat klinkt goed, heb zojuist een portering aangevraagd voor een BudgetPhone nummer. Bedankt voor jullie ervaringen! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 12:08
Iemand hier een probleem met CheapConnect? Ik kan niet meer connecten vanuit m'n modem. Bij aanpassen van het wachtwoord van het SIP-account krijg ik een melding:
"Er is iets fout gegaan: ERROR:UpdateAccountSIPPassword:9999: Undefined API error"

Edit: provider heeft gisteren tel. nr. geporteerd zonder juiste VOIP credentials te verstrekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Cranberry op 20-12-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:12
Ik gebruik inmiddels 4 jaar CC. Ik gebruik hier Kerio Operator (asterisk gebaseerd ) voor als centrale. Overigens nog nooit problemen gehad met CC al die jaren. Naar CC gebruik ik ook nog Voipbuster als uitgaande route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt om een nummer te porteren van Ziggo naar CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:31
Pilovali schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:28:
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt om een nummer te porteren van Ziggo naar CC?
Volgens mij zit er minimaal een wettelijke termijn aan tegenwoordig...

Al jaren cheapconnect klant hier voor de vaste telefoon maar de vaste telefoon is nu bij mijn ouders weggehaald. Heb nu het "vaste" nummer doorgeschakeld naar mijn moeders mobiel.

Wat mij opviel, mijn moeder krijgt niet te zien dat er via het vaste nummer is doorgeschakeld. Hoe kan ik nu achterhalen wie er nog op het vaste nummer belt? Een gespecificeerde factuur lijkt er tegenwoordig niet meer te zijn?

Ik neem aan dat dit doorschakelen qua kosten gelijk ligt met het bellen naar een mobiel nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
nooberke schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:42:
[...]
Wat mij opviel, mijn moeder krijgt niet te zien dat er via het vaste nummer is doorgeschakeld. Hoe kan ik nu achterhalen wie er nog op het vaste nummer belt? Een gespecificeerde factuur lijkt er tegenwoordig niet meer te zijn?
Log in op de website en klik op "Verbruik (CDR)" dan krijg je per maand een gespecificeerde lijst gesprekken. Ik neem aan dat doorgeschakelde gesprekken hier ook bij staan maar dan zonder nummer van degene die doorgeschakeld wordt. Dat kun je dan weer opzoeken ahv datum/tijd in de gesprekslijst van de mobiele telefoon.

Als je het vaste nummer tzt wil opheffen en mensen wil leren om het mobiele nummer te bellen, spreek dan gewoon het antwoordapparaat in en vertel het ze, worden ze gedwongen om het even te noteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ploink schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Log in op de website en klik op "Verbruik (CDR)" dan krijg je per maand een gespecificeerde lijst gesprekken.
Omdat je het benoemde ook maar weer eens gekeken.
Vraag me af waarom ik het nog heb, laatste keer dat er vast gebeld is was in augustus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31
hjs schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:42:
Omdat je het benoemde ook maar weer eens gekeken. Vraag me af waarom ik het nog heb, laatste keer dat er vast gebeld is was in augustus :+
Zo vergaat het mij ook, er wordt hier nauwelijks gebruik van gemaakt. Vorige week heb ik de telefoon verkocht en nu probeer ik de twee tientjes die er nog op het cheapaccount staat, terug te krijgen (- de administratiekosten).

Ik heb ze een mailtje gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd. Misschien omdat het account nog actief is, maar hoe maak ik het inactief? Of moet je gewoon wachten tot het jaar voorbij is (bij mij loopt dat nog tot mei)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilddarkstone
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-06 16:17
cheapconnect schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:16:
@eymey
Ja zeker, ons testplaform is hier al tijdje mee uitgerust. Ik weet niet wat de exacte release datum van ipv6 zal zijn, maar dit zal zeker in de komende tijd zijn!
@cheapconnect jaartje voorbij nu is er al iets verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Goed, ik weet dat dit niet het grote asterisk help topic is maar hier zitten wel veel mensen die het gebruiken :)

Ik ben eindelijk weer eens mijn stuff aan het fixen nu ik er achter ben dat je bij T-mobile thuis het beste poort 5080 kan gebruiken (tot nu toe viel het telkens uit). Maar nu loop ik hier tegenaan:

Uitgaand:
code:
1
[Jan 15 19:49:06] NOTICE[25977] res_pjsip_session.c: Call from '1001' (UDP:192.168.100.253:5060) to extension '06xxxxxxx' rejected because extension not found in context 'myphones'.

Inkomend:
code:
1
[Jan 15 19:49:51] NOTICE[25977] res_pjsip_session.c: Call from 'cheapconnect_endpoint' (UDP:185.29.203.27:5080) to extension '3171xxxxxxxx' rejected because extension not found in context 'cheapconnect_inbound'.

De connectie naar CheapConnect (trunk) is gewoon goed want ik zie dus wel op mijn asterisk dat er een telefoontje binnen komt. Qua telefoons heb ik een FritzBOX en 2 DECT telefoons daar achter.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
[general]
static=yes
writeprotect=no

[globals]
; Global variables goes here

[incoming]
; Nothing should land here yet, but every context should end in
; a Hangup(), so we do that.
;
exten => s,1,Log(NOTICE, Incoming call from ${CALLERID(all)})
exten => s,n,Hangup()

[myphones]
; Fritxbox
exten => 1001,1,Dial(PJSIP/1001)
exten => 1001,n,Hangup()

; This context is allowed to dial test numbers
include => test

; This context is allowed to dialout through CheapConnect
include => cheapconnect_outbound

; Context with all the test numbers
;
[test]
; Monty Python
;
exten => 201,1,Answer()
exten => 201,n,Playback(tt-monty-knights)
exten => 201,n,Hangup()

; Echo-test, it is good to test if we have sound in both directions.
;
exten => 202,1,Answer()
exten => 202,n,Playback(welcome)
exten => 202,n,Playback(demo-echotest)
exten => 202,n,Echo()
exten => 202,n,Playback(demo-echodone)
exten => 202,n,Playback(vm-goodbye)
exten => 202,n,Hangup()

[cheapconnect_inbound]
; Forward incoming calls from 3171xxxxxx to extension 1001
;
exten => 3171xxxxxx,1,Dial(PJSIP/1001,45)
exten => 3171xxxxxx,n,HangUp()

; Outbound calls to CheapConnect
;
[cheapconnect_outbound]
exten => _0.,1,Log(NOTICE, Dialing out from ${CALLERID(all)} to ${EXTEN} through CheapConnect)
exten => _0.,n,Set(CALLERID(num)=3171xxxxxx)
exten => _0.,n,Dial(PJSIP/31${EXTEN:1}@cheapconnect_endpoint, 45)
exten => _0.,n,Log(NOTICE, SIP return code : ${HASH(SIP_CAUSE,${CDR(dstchannel)})})
exten => _0.,n,Playtones(congestion)
exten => _0.,n,HangUp()

Is er nou gewoon iets heel obvious wat ik over het hoofd zie?

Edit, de test nummers bellen werkt ook niet

code:
1
2
3
[Jan 15 19:51:34] NOTICE[26005] res_pjsip_session.c: Call from '1001' (UDP:192.168.100.253:5060) to extension '201' rejected because extension not found in context 'myphones'.
(1001 is dus de FritzBOX die belt)
[Jan 15 19:52:06] NOTICE[26005] res_pjsip_session.c: Call from '1001' (UDP:192.168.100.253:5060) to extension '202' rejected because extension not found in context 'myphones'.

[ Voor 7% gewijzigd door Mattie112 op 15-01-2018 19:52 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:49
Mattie112 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:50:
Is er nou gewoon iets heel obvious wat ik over het hoofd zie?
Edit, de test nummers bellen werkt ook niet
Inmiddels opgelost of nog niet?

Dingen om te controleren:
*) Rechten van het conf bestand (asterisk moet ze kunnen lezen)
*) Controleer het dialplan.
Start asterisk -rvvvvvvvv
doe een dialplan show myphones
en dialplan show cheapconnect_inbound

Verder kun je met dialplan show 06xxxxxxx@myphones controleren of je dus in cheapconnect_outbound terecht komt.

Meestal zet ik de includes bovenin (deze worden toch altijd als laatste gepakt) en natuurlijk de reload van de configs van asterisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Bedankt voor je antwoord, toevallig gister avond er nog mee bezig geweest. De oplossing: asterisk gerecompiled. Waarom het nodig was? Geen idee tijd terug werkte het prima. Maargoed so far so good :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 20:06
Ik heb een vraagje over cheapconnect in combinatie met een Iphone. Blijkbaar is het bij Iphone nog al lastig om op de achtergrond voip telefoontjes te ontvangen. Ik lees dat Iphone voor dit soort zaken een nieuwe API, Pushkit heeft, die dus een melding pushed als er gebeld wordt. Dit werkt naar mijn weten alleen met het TCP protocol, en niet met UDP. Voor UDP moet je in je softphone app (Zoiper, Bria, etc) een achtergrond modus inschakelen die flink stroom slurpt, en waar er zelfs dan nog problemen zijn met voip telefoontjes ontvangen op de achtergrond.

Gebruikt CheapConnect TCP of UDP? Ik heb gelezen dat CheapConnect alleen nog UDP ondersteund, maar dat topic was uit 2015 (http://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=260.0 )

Of misschien een betere vraag: Gebruiken mensen ook een Voip account van CheapConnect in combinatie met een Iphone? Zo ja: kan je VOIP gesprekken op de achtergrond ontvangen? Welke app en instellingen gebruik je hier voor?

(PS Ik heb CheapConnect zelf gemaild met deze vraag een aantal dagen geleden, maar heb nog niks terug gekregen)

EDIT: Uiteindelijk toch voor Bria gegaan voor 1 eu per maand. Hun nieuwe push-service werkt feilloos in combinatie met CheapConnect.

[ Voor 5% gewijzigd door Garwinski op 26-02-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Ik overweeg om binnenkort VoIP te gaan afnemen via een ISP onafhankelijke aanbieder, daar zijn CheapConnect en 12Connect naar voren gekomen.

Wat zijn de ervaringen met CheapConnect in het afgelopen jaar? Ik heb namelijk gehoord dat ze geregeld verstoringen hebben. Is dit nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Laatst online: 11-06 18:25
Hier werkt CheapConnect erg goed, al zeker een jaar of 4 klant en heel zelden is er een keertje storing. Soms plegen ze wel aangekondigd onderhoud snachts waardoor er een paar minuten geen beschikbaarheid is.

Net even in de logs gekeken van de afgelopen maand, in december had ik 1x geen verbinding en in januari 2x niet. En beide waren binnen 1 á 2 minuten weer terug online. En bij geen verbinding wil het niet zeggen dat dit altijd aan CheapConnect ligt, ook mijn eigen provider kan dan een onderbreking hebben gehad. Volgens de FritzBox is CheapConnect altijd 100% beschikbaar geweest als ik zelf wilde bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:27
Hier ook al jaren tevreden klant zonder storingen die ik gemerkt heb.
Onderhoud doen ze keurig 's nachts en kondigen dit van te voren aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ben al jaren bij Cheapconnect, ineens is er, waarschijnlijk door een aanpassing aan hun kant een probleem met de voicmail. Deze kwam altijd netjes via email binnen als de softphone of de mac uit staan. Op dit moment loopt het nummer gewoon dood. Je krijgt niets te horen geen verbinding niets. De support is niet bereid om het nummer te bellen en meld dat het 'werkt' wat dus niet het geval is. Ik ben op dit moment al maanden niet bereikbaar op dit nummer.
Edit Goh na 3 keer zeuren nemen ze het in behandeling

[ Voor 5% gewijzigd door jetgadget op 02-03-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405931

Sinds 1,5 jaar Cheapconnect, maar ik kan sinds kort geen ziggo telefoontjes meer ontvangen in combinatie met Cisco SPA112. Volgens Cheapconnect heeft het te maken dat ziggo hun ptime heeft aangepast. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar om een telefoontje aan te nemen van vrienden of familie die met ziggo bellen. De telefoon gaat over , en als ik opneem hoor ik niks maar de ziggo beller hoort een in gesprek toon. Wie heeft hoer ook ervaring mee? en anders moet ik weg bij cheapconnect, want als ik niet gebeld kan worden schiet het niet echt op. :( :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Anoniem: 405931 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:10:
[...]Volgens Cheapconnect heeft het te maken dat ziggo hun ptime heeft aangepast. [...]
Als ik de RFC lees dat snap ik niet helemaal hoe een aanpassing van de ptime kan leiden tot een ingesprektoon. Als dit een structureel probleem is tussen Ziggo bellers en Cheapconnect ontvangers zou iedereen er last van moeten hebben. Ik heb er zelf geen problemen mee.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Anoniem: 405931 Wat fijn dat je dit meld! Mijn schoonouders hebben deze week een (gigaset n300) gekocht omdat hun SPA (weet het nummer niet, die met 2 lijnen hetzelfde probleem had. Maar ook bij andere gesprekken storing en slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647804

Sinds 1,5 jaar Cheapconnect, maar ik kan sinds kort geen ziggo telefoontjes meer ontvangen in combinatie met Cisco SPA112. Volgens Cheapconnect heeft het te maken dat ziggo hun ptime heeft aangepast. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar om een telefoontje aan te nemen van vrienden of familie die met ziggo bellen. De telefoon gaat over , en als ik opneem hoor ik niks maar de ziggo beller hoort een in gesprek toon. Wie heeft hoer ook ervaring mee? en anders moet ik weg bij cheapconnect, want als ik niet gebeld kan worden schiet het niet echt op. :( :? 8)7
Ik had hetzelfde probleem met een Fritzbox en inkomende telefoontjes van Ziggo abonnees.
Zodra een Ziggo abonnee opbelde, werd de verbinding meteen verbroken.
Telefoontjes van andere providers werkten wel zonder problemen.
Volgens CheapConnect was de reden:
"Het probleem zit hem echt in de ptime die op 30 wordt beantwoord de fritzbox. Dat is een foute waarde.
Dat is ook wat Ziggo heeft kunnen herleiden en wij hebben kunnen bevestigen door traces in ons netwerk.
Andere operators zijn hier minder strikt op. Ziggo in dit geval hanteert strict de standaard en staat niet toe andere ptimes te hanteren (in elk geval niet afwijkend van het geen wat hun aanbieden), terwijl andere hier wat minder moeilijk over doen. Maar voor de beste gesprekskwaliteit is het wel van belang de juiste ptime te sturen."
Verder heb ik ontdekt dat ptime in de Fritzbox wordt genoemd “Packet size in milliseconds in send direction” en er is een keuze uit 20 of 30 ms.
De standaard ingestelde waarde in recente firmware versies bleek 30 te zijn maar dit moest dus 20 zijn.
In de laatste beta versies bleek deze setting zelfs helemaal afwezig te zijn, en standaard op 30 te staan! Het heeft me veel hoofdbrekens gekost om dit te vinden.
Door terug te gaan naar de laatste stabiele versie en de setting op 20 ms te zetten werkte het weer goed.

tl;dr
Je hebt dan wel geen Fritzbox, maar zoek in je Cisco SPA112 naar een instelling "ptime" of “Packet size" en zet die op 20 ms (en niet 30 ms), en dan zou het dus weer goed moeten werken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/d753Q7/packet_size.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Laatst de lijn maar eens getest nav de berichten hierboven, wordt nauwelijks gebruikt, en uitgaand via voipbuster ging goed maar gebeld worden via cheapconnect niet. Heb ook Ziggo. Echter het herstarten van de ATA lostte dat al op. Ga het wel even iets vaker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Dat zou volgens https://www.cisco.com/c/d...uide/ATA_AG_v3_NC-WEB.pdf de setting voor RTP Packet Size kunnen zijn.

Packet size in seconds, which can range from 0.01 to 0.16. Valid values must be a multiple of 0.01 seconds.
The default is 0.030.

Met @Anoniem: 647804 zou ik proberen om die setting eens op 0.020 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Sinds vandaag geporteerd naar cheapconnect. En werkt prima! Enige waar ik tegenaan loop is dat een uitgaand gesprek nogal lang duurt voordat de verbinding wordt geïnitieerd. Ik gebruik een Cisco spa112.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
lazydave-II schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:16:
Enige waar ik tegenaan loop is dat een uitgaand gesprek nogal lang duurt voordat de verbinding wordt geïnitieerd. Ik gebruik een Cisco spa112.
Helpt het als je een # draait achter het nummer?

Het kan zijn dat je dial-plan voorziet in lange nummers (dus b.v. > 10) en dan wacht het apparaat tot die zeker weet dat er geen nummers meer volgen.

Hoe groot is de delay?
Mogelijk hetzelfde probleem en oplossing hier: https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
ddaffy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Helpt het als je een # draait achter het nummer?

Het kan zijn dat je dial-plan voorziet in lange nummers (dus b.v. > 10) en dan wacht het apparaat tot die zeker weet dat er geen nummers meer volgen.

Hoe groot is de delay?
Mogelijk hetzelfde probleem en oplossing hier: https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462
Yep moet het wel zijn met een hekje erachter belt ie gelijk... Dialplan overgenomen van de cheapconnect website.

Thanks!

Ter aanvulling:

(112S0 | 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. | <0:0031>900xxxx.)

Dit is werkend voor Utrecht

[ Voor 13% gewijzigd door lazydave-II op 25-03-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
iPhone:
Ik ben op zoek naar een gode iOS SIP client voor m'n iPhone bij CheapConnect die NIET de batterij helemaal leeg maakt.

Heeft iemand tips?

Ideaal: een iPhone sip client die mogelijk via Apple Push Notification werkt: Wikipedia: Apple Push Notification Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Tweakers,

Heeft iemand ervaring met CheapConnect in combinatie met een IPv6/DS-Lite aansluiting? :?

Een kennis van mij met CheapConnect verhuist naar een woning met een glasvezelaansluiting en ik ga het daar dan aansluiten (via een Fritzbox).
Zijn provider biedt IPv6 aan. IPv4 wordt dan alleen via DS-Lite aangeboden, dus het IPv4 adres wordt dan gedeeld met andere klanten.
Volgens mij is dat net zo'n situatie als wat tegenwoordig Ziggo klanten in oud-UPC gebied krijgen.

De CheapConnect medewerker deelde mij mee dat ze helaas nog geen IPv6 hebben, en ze weten niet zeker of het werkt met DS-Lite.
Vandaar de vraag: werkt het met DS-Lite, en zo ja, moet je er wat speciaals voor instellen?

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 16:13
Hmm, toch wel even ter interesse: Je meldt een glasvezelaansluiting, dus de kennis gaat ook naar glas? Ik ken voor zo ver ik weet nog geen glas providers die met een DS-Lite aansluiting werken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:04:
Hmm, toch wel even ter interesse: Je meldt een glasvezelaansluiting, dus de kennis gaat ook naar glas? Ik ken voor zo ver ik weet nog geen glas providers die met een DS-Lite aansluiting werken.
Het gaat om Deutsche Glasfaser. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheapconnect schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:16:
@eymey
Ja zeker, ons testplaform is hier al tijdje mee uitgerust. Ik weet niet wat de exacte release datum van ipv6 zal zijn, maar dit zal zeker in de komende tijd zijn!
Inmiddels 1¾ jaar geleden... Al enig idee wanneer IPv6 mogelijk zal zijn? Is het eventueel mogelijk om alvast mee te draaien op uw testplatform?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 647804 op 18-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Anoniem: 647804 Ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Je hoeft ook nooit poorten open te gooien oid, de connectie wordt geïnitiëerd door de SIP client, naar buiten toe dus. NAT hole punching en al die meuk is helemaal niet nodig.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:16:
@Anoniem: 647804 Ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Je hoeft ook nooit poorten open te gooien oid, de connectie wordt geïnitiëerd door de SIP client, naar buiten toe dus. NAT hole punching en al die meuk is helemaal niet nodig.
Nou, wat de SIP sessie op poort 5060 betreft heb je wellicht gelijk, maar het spraakverkeer, RTP audio op andere poorten, moet ook nog erdoor. Er is genoeg te vinden over over problemen met VOIP achter een NAT. Maar ik ga het proberen, al dan niet met een STUN server instelling, anders meld ik me wel weer. ;)
Alvast dank. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:55

bert pit

asdasd

Even een aansluitvraagje.

Ik ben ook aan het kijken of cheapconnect iets voor mij is. Echter ben ik zelf niet goed ingevoerd in de techniek en heb dus een goede handleiding nodig om de noodzakelijke instellingen te doen.

Nu zie ik dat alle gesupporte voip devices (Cisco SPA112, Siemens-Gigaset-C470IP en de ZyXEL P2812HNU-F1) niet meer leverbaar zijn.

Welk voip boxje kan eenvoudig worden aangesloten door een leek? Ik wil koppelen met mij oude analoge dect toestellen.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@bert pit koop een fritzbox 7360 of 7390 even instellen en klaar

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik zie dat die Fritzbox 170 Euro kost. Er zijn toch ook van die Gigaset kastje die een paar tientjes kosten die ik aan mijn kabelmodem kan koppellen? Of een Cisco SPA112 VoIP ATA. Werkt die met de Cheapconnect Voip?

[ Voor 18% gewijzigd door bert pit op 05-06-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 19:08
bert pit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:54:
Ik zie dat die Fritzbox 170 Euro kost. Er zijn toch ook van die Gigaset kastje die een paar tientjes kosten die ik aan mijn kabelmodem kan koppellen? Of een Cisco SPA112 VoIP ATA. Werkt die met de Cheapconnect Voip?
Mijn eerste hit op google voor een SPA112 was voipshop.nl. Overigens kan je een SPA1001 nog vinden op Aliexpress voor 20-25 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

bert pit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:54:
Panasonic heeft ook voip telefoons, typenr weet ik ff niet maar ik had hem vanaf marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 05:53
ik heb een n300a, werkt(e) goed. Heb hem nu eigenlijk afgesloten want doe alles met mobiele telefoons.

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=n300a
rond 25-30 moet wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 14:10
bert pit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:03:
Welk voip boxje kan eenvoudig worden aangesloten door een leek? Ik wil koppelen met mij oude analoge dect toestellen.
Er is genoeg te krijgen. Gebruik thuis een Gigaset N300a en op het werk een Gigaset DX-800. Werkt allemaal prima en stabiel. Ook al gebruik ik meestal mijn mobiel thuis is het toch handig om ‘naar huis’ te kunnen bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door connos op 05-06-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43
...

[ Voor 92% gewijzigd door Hmmbob op 05-06-2018 20:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb ook zo'n Siemens gigaset voor mijn VoIP. Houd er wel rekening mee dat je de toestellen checkt op compatibiliteit op de Siemens site. Ik heb ook mijn oude simpele toestellen ooit aangemeldt maar dan werken de belregels niet en kun je alleen één inkomende en één uithaalde VoIP provider aan het toestel koppelen. Als je alleen cheapconnect voor al je gesprekken gebruikt is dit geen issue. Maar ik heb voor uitgaande gesprekken freevoipdeal, behalve voor: 14xxx, 0900, 0800 en erg belangrijk: 112 (en mijn schoonouders die ook bij cheapconnect zitten en we dus onderling gratis bellen). Dus ik heb nu wel compatible handsets.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 05-06-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Fritzbox, daar je basisstation aan koppelen, dan heb je nergens last van.

Zijn 2e hands prima verkrijgbaar.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

albino71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:

Ik heb een WiFi-modem kabelmodem (EPC3940) met 2 X POTS poorten en 4 ethernetpoorten. Aangezien ik in de modeminstellingen nergens Voip tegen kom ga ik ervan uit dat de telefoon rechtstreeks op het modem aansluiten niet gaat. Dus dan koppel ik de Fritzbox aan de ethernetpoort en de telefoon op de POTS van de Fritzbox, toch?

Moet ik dan op mijn kabelmodem nog iets doen? Port forward of zo?

ps dank voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@bert pit Een simpele zoekactie op cheapconnect en Fritzbox zou je verder op weg moeten kunnen helpen.

Had je zelf ook kunnen verzinnen. ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
albino71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:

Dat is wel een ietwat heel erg simpel advies.

Er bestaan nogal wat Fritz!boxen. Varierend van hele oude die nog geen DECT basisstation hadden, maar wel een VOIP ATA hadden, tot Fritz!boxen met wél een DECT basisstation.

Welke je moet hebben hangt nogal af van je wensen en wat je al aan draadloze telefoons hebt. En ook hoe je die Fritz!box moet configureren voor je LAN hangt af van je bestaande setup (en of je evt ook in de positie bent om de aan te schaffen fritz als router te gaan gebruiken of niet).

Als je al een bestaande setup hebt met bestaande router (al dan niet van je kabelaar of KPN) en je hebt ook al een draadloze telefoon met eigen basisstation (die nu wrs met rj11 in de modem/router van de provider hangt), dan kan een oude fritzbox zonder DECT maar wel met aansluiting voor een vaste lijn en VOIP inderdaad een leuke optie zijn. Dan kan je het vaste nummer bij de provider ook blijven gebruiken, én de VOIP providers. Fritz!box kan dan in 'LAN client' modus, waarin het echt gewoon opgaat in het bestaande LAN.

Of je nog iets met port forwards moet doen kan in het ergste geval afhangen van wat de router van de provider. In het verleden hadden oudere typen experiabox de neiging om, aangezien ze zelf ook VOIP richting KPN moesten doen, VOIP vanuit het LAN niet helemaal te ondersteunen of niet goed te NAT'en. YMMV.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@eymey je maakt het onnodig ingewikkeld m.i..

@bert pit gaf aan een oude DECT telefoon (dus met basisstation) te hebben.

Elke Fritzbox met VoIP ondersteuning werkt dan gewoon wanneer je het basisstation op de fon poort aansluit.

Cheapconnect ondersteund ook andere poorten dan de standaard, dus ook dat is geen probleem.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 12:32

franssie

Save the albatross

@albino71 ik denk dat je de vraag niet goed hebt gelezen, het gaat om een kabel modem met daarachter een Fritz!box omdat de VOIP instellingen van het kabelmodem niet actief zijn te maken.

Overigens ondersteunen de modernere Fritz!boxen gewoon DECT.

@bert pit volgens mij had ik het werkend zonder forwards, maar dat was met een Siemens VOIP DECT achter een fritz!box.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

franssie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:49:
@albino71 ik denk dat je de vraag niet goed hebt gelezen, het gaat om een kabel modem met daarachter een Fritz!box omdat de VOIP instellingen van het kabelmodem niet actief zijn te maken.

Overigens ondersteunen de modernere Fritz!boxen gewoon DECT.

@bert pit volgens mij had ik het werkend zonder forwards, maar dat was met een Siemens VOIP DECT achter een fritz!box.
Zeker wel!

Het maakt toch geen fluit uit uit welk kastje je internet komt (kabel, ADSL, glas, 4G)?!

Gewoon de FB erachter (aansluiten als accesspoint, dus LAN poort 1 gebruiken) en dan je VoIP instellingen doen en eventueel in je modem/router een poort die door Cheapconnect wordt ondersteund, doorsturen naar het IP van je FB.

Het is echt zo simpel...

@eymey heeft een punt met zijn verhaal omtrent het direct aansluiten van je dect toestellen (dus zonder dat je het basisstation van je toestellen gebruikt). Dan moet je een 7360/7390/7490/7581 hebben.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@albino71 Voor jou en mij is dit misschien gesneden koek.

Maar houd er rekening mee dat hier ook mensen kunnen komen die misschien wat minder in de materie van netwerk topologie, LAN/WAN, Fritz!boxen configureren zodat ze geen router meer zijn maar 'accesspoint'/'client', etc. zitten.

Die hebben wel ergens gehoord dat je met Cheapconnect goedkoop kan bellen en beetje google hoe je op een bepaalde modem/router een portforward moet aanmaken gaat ook misschien nog wel, maar een Fritz!box, welke je ook neemt en hoe 'simpel' je hem ook wil gebruiken, is nog wel ff een wat complexer iets. :) Natuurlijk wel ik hiermee niet meteen impliceren dat @bert pit tot deze categorie behoort, maar het zou kunnen.

Maar verder ben ik het met je eens, gegeven wat @bert pit tot nu toe over z'n huidige situatie heeft gezegd, kan hij iedere Fritz!box met VOIP erin op de kop tikken, LAN kabel van Fritz!box naar LAN van bestaande modem/router, bij het configureren van Fritz ervoor kiezen dat ie opgenomen moet worden in een bestaand netwerk (LAN client noemen ze dat geloof ik) zodat hij geen routerfuncties gaat proberen te vervullen. En dan idd gewoon bestaande basisstation in 1 van de analoge telefoonpoorten van de Fritz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:14:
@albino71 Voor jou en mij is dit misschien gesneden koek.

Maar houd er rekening mee dat hier ook mensen kunnen komen die misschien wat minder in de materie van netwerk topologie, LAN/WAN, Fritz!boxen configureren zodat ze geen router meer zijn maar 'accesspoint'/'client', etc. zitten.

Die hebben wel ergens gehoord dat je met Cheapconnect goedkoop kan bellen en beetje google hoe je op een bepaalde modem/router een portforward moet aanmaken gaat ook misschien nog wel, maar een Fritz!box, welke je ook neemt en hoe 'simpel' je hem ook wil gebruiken, is nog wel ff een wat complexer iets. :) Natuurlijk wel ik hiermee niet meteen impliceren dat @bert pit tot deze categorie behoort, maar het zou kunnen.

Maar verder ben ik het met je eens, gegeven wat @bert pit tot nu toe over z'n huidige situatie heeft gezegd, kan hij iedere Fritz!box met VOIP erin op de kop tikken, LAN kabel van Fritz!box naar LAN van bestaande modem/router, bij het configureren van Fritz ervoor kiezen dat ie opgenomen moet worden in een bestaand netwerk (LAN client noemen ze dat geloof ik) zodat hij geen routerfuncties gaat proberen te vervullen. En dan idd gewoon bestaande basisstation in 1 van de analoge telefoonpoorten van de Fritz.
Eens, maar volgens mij mogen we ook verwachten dat mensen even zelf zoeken, ipv alles voor te kauwen.
De FB aansluiten op je internetconnectie doorloop je vrij simpel met de wizard...

Daarna even zoeken op cheapconnect en fritzbox en je krijgt netjes manuals waarin alles vwb het VoIP deel wordt uitgelegd.

Daarnaast is er dan altijd de ruimte om hier te vragen hoe of wat, wanneer je er ondanks dat niet uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 06-06-2018 15:44 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik heb juist de handleiding wel even doorgenomen, echter voor mij was het inderdaad niet duidelijk welke Fritzbox ik moest hebben, met name omdat degene die bij cheapconnect wordt geadviseerd niet meer leverbaar is. Omdat ik geen idee had wat de verschillende types kunnen heb ik hier de vraag gesteld.

Ik krijg een en ander wel draaiende met de juiste handleiding, alleen is het voor mij handig om te weten welk type Fritzbox ik dan moet hebben.

Dank voor de antwoorden, eind van de maand probeer ik het te installeren, lukt dan niet dan kom ik weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 21:25

ViezeVis

Sample Text

Ik ben blij dat er over CheapConnect een topic is op Tweakers! Ik ben voornemens om de dienst vaste telefonie bij KPN op te zeggen. Wij betalen bij KPN nu voor 2 telefoonnummers €19,- incl. btw per maand voor onbeperkt bellen. Wij gebruiken hier 1 nummer niet van en het 2e nummer wordt zakelijk gebruikt.

Ik wil daarom overgaan naar CheapConnect met één nummer (nummerbehoud). Kosten hiervan zijn dan €8,95 per jaar excl. beltegoed/transactiekosten. Dat scheelt zonder beltegoed al ruim €219,- dus zou voor dat bedrag kunnen bellen.

Nu heb ik even een "ervaringsvraag": hoe zijn jullie algemene ervaringen met CheapConnect? Ik lees van diversen uit het jaar 2014 op zich goede ervaringen, af en toe een stotterende verbinding maar thats it. Ik maak gebruik van een ASUS router. De Experiabox wordt niet meer gebruikt (enkel voor vaste telefonie). Heb ik voldoende aan alleen een VOIP toestel met basisstation?
https://www.coolblue.nl/p...set-sl450a-go-zilver.html

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@ViezeVis Als je een nieuwe gigaset koopt, koop er dan een die IP heeft, zoals: https://www.coolblue.nl/p.../gigaset-s850a-go-ip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

jongetje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:40:
@ViezeVis Als je een nieuwe gigaset koopt, koop er dan een die IP heeft, zoals: https://www.coolblue.nl/p.../gigaset-s850a-go-ip.html
Ze zijn beide geschikt voor VOIP/SIP. Ik zie het echte verschil niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@ViezeVis Je hebt idd gelijk volgens de specs.
Ik was in de veronderstelling dat het niet zo was omdat Gigaset alle VoIP toestellen "IP" in hun type hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

jongetje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:47:
@ViezeVis Je hebt idd gelijk volgens de specs.
Ik was in der veronderstelling dat het niet zo was omdat Gigaset alle VoIP toestellen "IP" in hun type hebben.
Ja schijnbaar de "Go" inderdaad ook :P. Snap de verwarring wel tho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het verschil is volgens mij dat de "Go" modellen ook bediend kunnen worden met apps van Gigaset voor iphone en android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

eymey schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:
Het verschil is volgens mij dat de "Go" modellen ook bediend kunnen worden met apps van Gigaset voor iphone en android.
Het toestel wat @jongetje noemde wordt sowieso de keuze want anderen zijn al redelijk slecht leverbaar.

Maar hierop terugkomend:
- Alleen het toestel met basisstation is toch voldoende?
- Zijn er verder nog ervaringen met CheapConnect?

[ Voor 16% gewijzigd door ViezeVis op 13-06-2018 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Nu online
Ervaring dat ik met CC heb is top. Ik gebruik Bria als softphone op m'n telefoon, en alle gesprekken zijn gewoon helder en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja het werkt gewoon. 1 keer puzzelen met instellingen en klaar. Overigens rekenen ze nog wat administratiekosten bij verlengen van je nummer dus het is ietsje meer.

Als je al toestellen hebt kan je ook voor een ATA gaan en daar je huidige toestel op inprikken. Dat is nog wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

sambalbaj schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:21:
Ja het werkt gewoon. 1 keer puzzelen met instellingen en klaar. Overigens rekenen ze nog wat administratiekosten bij verlengen van je nummer dus het is ietsje meer.

Als je al toestellen hebt kan je ook voor een ATA gaan en daar je huidige toestel op inprikken. Dat is nog wat goedkoper.
We hebben hele goedkope troep staan aan DECT toestellen. Ben straks blij als ik al die rotzooi kan wegruimen uit de meterkast dus bestel waarschijnlijk bij BCC een VOIP toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier nog niet zo heel lang bij cheapconnect, dus echt lange termijn ervaring heb ik nog niet. Maar tot nu toe werkt het prima.

En goede keus om gewoon meteen een dect basisstation met IP te nemen. Je hebt dan ook meteen sneller een verbinding als je iemand belt, dan met een losse ATA + analoog aangesloten dect spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben al jaren tevreden. Gebruik ook de voicemail van Cheapconnect. Als je dan niet opneemt (binnen x seconden) of in gesprek bent krijg je de voicemail netjes als MP3 in de mail. Houd er wel rekening mee dat deze in de spambox kan komen dus moet je even whitelisten (iig in GMail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Zojuist heb ik de SPA112 geïnstalleerd en uiteindelijk aan de praat gekregen. Wat me wel opviel is dat ik hem pas aan de praat kreeg na invoering van een dailplan dat hier in het forum 4 jaar geleden is gepost.

Waar je als beginnend VoIP beller deze info vandaan moet halen als dit forum er niet zou zijn, is mij een raadsel. Waarom zet Cheapconnect dat zelf niet op de site? Daar staat wel een handleiding op, maar dan zonder dat dailplan.

In elk geval het werkt en ik kan uitbellen (gaat wel traag) maar ik wacht met de definitieve installatie op het moment dat mijn nummer geporteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
bert pit schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:55:
In elk geval het werk en ik kan uitbellen (gaat wel traag)...
Wat bedoel je met traag? Dat zou aan je dialplan kunnen liggen. Die zou na 10 cijfers direct moeten bellen. Anders wordt er een aantal seconden gewacht of er nog meer cijfers komen. Je zou kunnen proberen een # erachter te draaien. Sommige apparaten zien dat als einde nummer en draaien dan direct.

Zie bijvoorbeeld https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462

[ Voor 12% gewijzigd door rvk op 15-06-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ViezeVis schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:55:
[...]

Het toestel wat @jongetje noemde wordt sowieso de keuze want anderen zijn al redelijk slecht leverbaar.

Maar hierop terugkomend:
- Alleen het toestel met basisstation is toch voldoende?
- Zijn er verder nog ervaringen met CheapConnect?
Erg tevreden hier met CC sinds een jaar. Daarvoor 8 jaar BudgetPhone gehad en merk eigenlijk geen verschil behalve de prijs :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

MensionXL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Erg tevreden hier met CC sinds een jaar. Daarvoor 8 jaar BudgetPhone gehad en merk eigenlijk geen verschil behalve de prijs :)
Thnx man :)
Ik had eerst Voys overwogen maar daar betaal je je alleen al scheel aan abonnementskosten. Zie dat Cheapconnect ook opties al heeft inbegrepen zoals wachtmuziek waar je bij andere providers dik voor aftikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Heeft iemand overigens ervaring met "Wachtmuziek" van CheapConnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

ddaffy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:27:
[...]

Wat bedoel je met traag? Dat zou aan je dialplan kunnen liggen. Die zou na 10 cijfers direct moeten bellen. Anders wordt er een aantal seconden gewacht of er nog meer cijfers komen. Je zou kunnen proberen een # erachter te draaien. Sommige apparaten zien dat als einde nummer en draaien dan direct.

Zie bijvoorbeeld https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462
Dank voor de tip. Na een # wordt er direct gebeld, anders duurt het circa 10 seconden langer. Inmiddels ben ik geporteerd en alles werkt correct.

Het dailplan heb ik vanuit dit forum gekopieerd, echter geen idee hoe dat werkt. Kan iemand me uitleggen wat het doet, of verwijzen naar verdere info? Ik heb er wel wat over kunnen vinden maar begrijp het niet.

Ik heb deze gegevens gebruikt:
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )

Ik bel voornamelijk in NL en af en toe naar de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Nu online
ViezeVis schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:14:
Heeft iemand overigens ervaring met "Wachtmuziek" van CheapConnect?
Wachtmuziek? Dat heb ik nog nooit gezien bij CheaConnect. Waar vind je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
bert pit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb deze gegevens gebruikt:
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )
Dat is raar dat je dan toch die delay hebt. De S0 zou staan voor Immediate dial.

<x:y> staat voor substitution. Dus dan wordt x vervangen door y.

Je eerst 00xxx. staat dus voor buitenland en als je 00 en nog 3 cijfers draait dan kun je (wegens de punt) nog meer cijfers draaien tot je klaar bent (en de delay moet wachten of op # drukt). Dat is dus overigens wel altijd een regel waar je de delay hebt (of op # moet drukken).

De <:0031594>[2-8]xxxxxS0 staat voor 6 cijfers beginnend met 2-8. Er is geen cijfer voor de : in de <> dus er wordt alleen 0031594 voorgeplakt in dat geval. Indien deze regel matched (dus 6 cijfers) dan zorgt de S0 ervoor dat het nummer direct gedraaid wordt zonder delay.

Op dezelfde manier kun je de andere regels ontrafelen (dus met . voor willekeurige cijfers en x één cijfer).

Ik zie ook geen conflicting regels die voor de delay zouden kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@ddaffy Bedankt voor de uitleg, het wordt me steeds duidelijker hoe het werkt en nu snap ik de Cisco informatie ook wat beter. Ik kan er in elk geval mee verder.

Edit: Ik zie ook waar de delay door werd veroorzaakt: ik heb met mijn stomme kop het dailplan ingevoerd op lijn 2. Op lijn 1 stond nog het dailplan van de oude eigenaar 8)7 Inmiddels is het gecorrigeerd en het werkt prima.

[ Voor 40% gewijzigd door bert pit op 22-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 11-06 22:47
Ik heb al heel lang CheapConnect, altijd het account in Telfort routers kunnen gebruiken en daarop een simpele Dect set aangesloten.

Echter nu wil ik dolgraag van Telfort af en wil ik eigenlijk geen hardware voor vaste telefonie meer hebben. De meest ideale situatie: mijn CheapConnect telnr permanent doorschakelen naar mijn 06.

Bij CheapConnect is doorschakelen gelijk aan een uitgaand gesprek. Ik moet dus opwaarderen. Dat gaat mij dan meer geld kosten dan mijn huidige situatie (bel via 1 van de bekende voipbuster klonen, maar dat doe ik nog nauwelijks ivm onbeperkt bellen via mijn mobiel voor slechts €10/mnd).

Is er een mogelijkheid, softwarematig of hardwarematig om met minimale eenmalige investering een SIP telnr door te schakelen naar 06?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Jazco2nd Waarom niet een VoIP client op je telefoon en het gesprek daarmee aannemen? Als je databundel voldoende is kan dat ook een oplossing zijn. Aan de andere kant, wat is het nut van het vaste nummer dan nog?

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 04-07-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
jongetje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:11:
@Jazco2nd Waarom niet een VoIP client op je telefoon en het gesprek daarmee aannemen? Als je databundel voldoende is kan dat ook een oplossing zijn. Aan de andere kant, wat is het nut van het vaste nummer dan nog?
Die optie is echt praktisch niet te doen. Ik heb het namelijk een poosje geprobeerd. Maar om 24/7 gesprekken te kunnen ontvangen, moet er continue sip actief staan en stroomt je accu gewoon leeg. Ontzettend jammer vind ik dat. Ik heb ook de ingebouwde SIP client van Android en CSipSimple en heleboel andere softclients voor Android. Allemaal waarschuwen ook dat het impact op je accu zal hebben en dat merk ik dus ook (Google Pixel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:42:
Ik heb al heel lang CheapConnect, altijd het account in Telfort routers kunnen gebruiken en daarop een simpele Dect set aangesloten.

Echter nu wil ik dolgraag van Telfort af en wil ik eigenlijk geen hardware voor vaste telefonie meer hebben. De meest ideale situatie: mijn CheapConnect telnr permanent doorschakelen naar mijn 06.

Bij CheapConnect is doorschakelen gelijk aan een uitgaand gesprek. Ik moet dus opwaarderen. Dat gaat mij dan meer geld kosten dan mijn huidige situatie (bel via 1 van de bekende voipbuster klonen, maar dat doe ik nog nauwelijks ivm onbeperkt bellen via mijn mobiel voor slechts €10/mnd).

Is er een mogelijkheid, softwarematig of hardwarematig om met minimale eenmalige investering een SIP telnr door te schakelen naar 06?
ik gebruik ook deze constructie. Het vaste nummer komt nu tegelijk binnen op de mobiele telefoons van mij en mijn vriendin. Er zijn toch bijzonder weinig mensen meer die dit vaste nummer bellen dus de kosten vallen erg mee. Wellicht kun je mensen vragen je vooral mobiel te bellen.
Uiteindelijk vragen de telecom bedrijven geld voor binnenkomende mobiele gespreken dus gratis zal lastig worden.

Met knutselen kom je al gauw richting iets als Asterisk icm bluetooth en een oude android GSM http://www.stocksy.co.uk/..._gsm_gateway_in_asterisk/
De architectuur van android telefoons lijkt het niet toe te staan direct SIP calls te forwarden naar een mobiel nummer maar technisch gezien zou het moeten kunnen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
maxtrash schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:18:
[...]

ik gebruik ook deze constructie. Het vaste nummer komt nu tegelijk binnen op de mobiele telefoons van mij en mijn vriendin. Er zijn toch bijzonder weinig mensen meer die dit vaste nummer bellen dus de kosten vallen erg mee. Wellicht kun je mensen vragen je vooral mobiel te bellen.
Uiteindelijk vragen de telecom bedrijven geld voor binnenkomende mobiele gespreken dus gratis zal lastig worden.

Met knutselen kom je al gauw richting iets als Asterisk icm bluetooth en een oude android GSM http://www.stocksy.co.uk/..._gsm_gateway_in_asterisk/
De architectuur van android telefoons lijkt het niet toe te staan direct SIP calls te forwarden naar een mobiel nummer maar technisch gezien zou het moeten kunnen zou je denken.
Thanks, wat ik niet begrijp: ik kan mijn 06 nr heel makkelijk forwarden naar elk nummer. Dat kost mij helemaal niks. Volgens mij was dit vroeger anders, je betaalde ook per tik voor doorgeschakelde gesprekken.

Ik zit nu te denken hoe ik de SIP server van een voipbuster clone kan gebruiken om de kosten op te vangen.. het moet toch zonder android en zonder teveel moeite te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:26:
[...]

Thanks, wat ik niet begrijp: ik kan mijn 06 nr heel makkelijk forwarden naar elk nummer. Dat kost mij helemaal niks. Volgens mij was dit vroeger anders, je betaalde ook per tik voor doorgeschakelde gesprekken.

Ik zit nu te denken hoe ik de SIP server van een voipbuster clone kan gebruiken om de kosten op te vangen.. het moet toch zonder android en zonder teveel moeite te doen zijn.
ik heb mijn Vodafone voorwaarden er nog eens op nageslagen maar het doorschakelen gaat gewoon uit mijn belbundel (die is toevallig onbeperkt maar soit). Jaar of 2-3 geleden was het zelfs nog een apart tarief van 25 ct per minuut (buiten de bundel).
De providers bieden nu grote bundels/onbeperkt bellen omdat het belvolume toch steeds minder wordt. En ze kunnen de belminuten met andere providers tegen elkaar wegstrepen. Maar ik denk dat ze niet blij zijn (en het zelfs verbieden) als je je abonnement bijv. zou gaan gebruiken als een soort permanente gateway van SIP/Vast naar mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
maxtrash schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:33:
[...]

ik heb mijn Vodafone voorwaarden er nog eens op nageslagen maar het doorschakelen gaat gewoon uit mijn belbundel (die is toevallig onbeperkt maar soit). Jaar of 2-3 geleden was het zelfs nog een apart tarief van 25 ct per minuut (buiten de bundel).
De providers bieden nu grote bundels/onbeperkt bellen omdat het belvolume toch steeds minder wordt. En ze kunnen de belminuten met andere providers tegen elkaar wegstrepen. Maar ik denk dat ze niet blij zijn (en het zelfs verbieden) als je je abonnement bijv. zou gaan gebruiken als een soort permanente gateway van SIP/Vast naar mobiel.
Uhm, een mobiele provider maakt natuurlijk geen directe kosten voor ontvangen oproepen. Je informatie slaat op 06 forwarden naar andere nummers. Dat was inderdaad betaald. Nu vaak niet meer.

Aangezien ik geen vaste provider heb, alleen Cheapconnect, zal niemand boos worden :)

Heb even gegoogled: "oproep naar Sip1 (Cheapconnect sip telnr) > doorzetten naar sip2 (voipbuster kloon) > belt 06 met caller id van de oproep".
Technisch is het mogelijk maar het leidt tot vertraging en slechte belkwaliteit (2x lossy compressie). Dus dit hele verhaal gaat niet door :( had gehoopt met een Raspberry Pi en RasPBX iets te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb nu ook mn cheapconnect nr doorverwezen naar mijn 06 nummer, koste me afgelopen maand 2 cent omdat ik 2x gebeld ben op mijn "vast" nummer.

Nou, daar ga ik geen moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:47:
[...]
Heb even gegoogled: "oproep naar Sip1 (Cheapconnect sip telnr) > doorzetten naar sip2 (voipbuster kloon) > belt 06 met caller id van de oproep".
Technisch is het mogelijk maar het leidt tot vertraging en slechte belkwaliteit (2x lossy compressie). Dus dit hele verhaal gaat niet door :( had gehoopt met een Raspberry Pi en RasPBX iets te kunnen doen.
Met callerid van oproeper? Ik denk sowieso dat dat niet mogelijk is. Je raakt bij je voipbuster kloon je callerid kwijt. (Ik gebruik overigens stuntcalls als uitgaande lijn naar mobiele nummers). CheapConnect is de enige die een callerid op een uitgaande lijn (anders dan voip) mag gooien. Als je dat via de voipbuster kloon wilt doen mag die alleen geauthenticeerde nummers meegeven.

De enige manier om de callerid te behouden is dus direct door CheapConnect door te laten zetten naar een 06 nummer. Je betaal je dan een relatief hoge prijs per minuut. (Bij CheapConnect minimaal 5 cent terwijl dat voor stuntcalls 1 cent is.)

Overigens de CheapConnect direct op een raspberry pi te laten komen en dan direct door te zetten naar 06 via stuntcalls gaat redelijk goed bij mij (alleen komt die lijn bij mij via Voys binnen). Ja, er is wat vertraging maar dat is altijd wel met voip. Maar ik heb op mijn binnenkomende 06 lijn dan geen callerid (ja, mijn eigen nummer ;))

Je enige echte complete gratis oplossing is dus een SIP-app op je mobiel. Met wat tweaken in de instellingen kun je misschien de batterij-verbruik minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ok duidelijk, caller id is dus weg. Dat is niet zo handig.
ddaffy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Overigens de CheapConnect direct op een raspberry pi te laten komen en dan direct door te zetten naar 06 via stuntcalls gaat redelijk goed bij mij (alleen komt die lijn bij mij via Voys binnen). Ja, er is wat vertraging maar dat is altijd wel met voip. Maar ik heb op mijn binnenkomende 06 lijn dan geen callerid (ja, mijn eigen nummer ;))
Ik ben enorm benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
ddaffy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Je enige echte complete gratis oplossing is dus een SIP-app op je mobiel. Met wat tweaken in de instellingen kun je misschien de batterij-verbruik minimaliseren.
Ik heb daar veel tijd aan besteed bij de app Csipsimple, destijds (tot en met 2015 mee bezig geweest) was dat de enige serieuze SIP app en heb toen ook met de developer contact gehad via de Google Group. Het was erg onsuccesvol. Het accu probleem kwam ik nieteens aan toe (de app ondersteunde verbinding via UDP, dat hielp) maar de kwaliteit was gewoon te slecht, bellers konden mij meestal niet verstaan.
MobileVoIP is trouwens de enige app waar ik prima gesprekken mee kan voeren. Dat is de officiële app van de vele voipbuster klonen. Daar kan je echter niks met SIP accounts doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:50:
Ik ben enorm benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Mijn zakelijke en prive nummers komen binnen bij Voys. Hier op de zaak heb ik een raspberry pi met asterisk erop staan. Die registreert zich bij Voys en binnenkomende gesprekken komen daar dus direct op binnen. Ik heb aan de asterisk hier op de zaak een Voip toestel hangen. Verder ook een thuis via internet. Uitgaande gesprekken gaan via browsercalls (voor vaste nummers) en stuntcalls (voor mobiele nummers). Ik heb met €10 bij beide providers anderhalf jaar zakelijk en prive kunnen bellen :)

Ik kan dus vrij makkelijk in mijn asterisk in de extension.conf bij de binnenkomende lijn van Voys bepaalde toestellen laten rinkelen (ik gebruik geen configuratiescherm maar pas alle conf-bestanden zelf aan). Ook kan ik dus gewoon SIP/stunctcalls/06xxx (mijn 06 nummer) opnemen in het Dial commando zodat ik gesprekken op kan nemen met mijn gsm. Omdat er echter via stuntcalls uitgebeld wordt naar mijn 06 verlies je wel de callerid (dan wordt of mijn privenummer getoond maar je kunt ook "onbekend" instellen). Voor mij niet zo erg want ik gebruik dit niet zoveel maar het is dus wel goed mogelijk.

Bij Voys is het ook zo dat als mijn asterisk zich niet geregistreerd heeft (omdat er een internetstoring is o.i.d.) dat deze elk binnenkomende gesprek doorzet naar mijn gsm. Dat is dus een handige backup. Echter is dat dan wel tegen de "mega" tarieven die de grote providers ook durven te rekenen en niet tegen het goedkope tarief van stuntcalls. Maar als je een storing hebt is dat natuurlijk niet zo erg. Op dat moment zet Voys overigens wel door naar mijn 06 met callerid van de beller. Zij mogen dit wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hmm,

Ik heb wel een rare ervaring met CheapConnect. Volgens KPN zijn al onze diensten bij hen opgezegd m.b.t ons Alles-in-Een pakket van KPN. Gelukkig kwam ik hier zelf achter maar ik vermoed dat CheapConnect gewoon ons hele KPN abonnement heeft beëindigd i.p.v. de telefonie.

Gelukkig is de portering van ons nummer zonder slag of stoot verlopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:18
ViezeVis schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:07:
Hmm,

Ik heb wel een rare ervaring met CheapConnect. Volgens KPN zijn al onze diensten bij hen opgezegd m.b.t ons Alles-in-Een pakket van KPN. Gelukkig kwam ik hier zelf achter maar ik vermoed dat CheapConnect gewoon ons hele KPN abonnement heeft beëindigd i.p.v. de telefonie.

Gelukkig is de portering van ons nummer zonder slag of stoot verlopen.. :)
Het kan ook zijn dat KPN het zag als beëindiging van het hele pakket. Het komt wel eens voor dat de provider iets te enthousiast is bij het porteren van een telefoonnummer en daardoor het gehele pakket stopzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

krakendmodem schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:54:
[...]

Het kan ook zijn dat KPN het zag als beëindiging van het hele pakket. Het komt wel eens voor dat de provider iets te enthousiast is bij het porteren van een telefoonnummer en daardoor het gehele pakket stopzet.
Volgens KPN lag het aan CheapConnect maar volgens KPN ligt het wel vaker bij een ander. Wel raar dat het wel eens voorkomt.. mooie boel als je er dan niet achter komt zeg. Kun je daarna weer 4 weken wachten op een oplevering van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
CheapConnect heeft een porteerverzoek bij KPN voor jouw nummer(s) ingediend. Meer doen ze niet. KPN besluit dan alle diensten te beeindigen. Ligt echt bij KPN.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
ddaffy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Ik kan dus vrij makkelijk in mijn asterisk in de extension.conf bij de binnenkomende lijn van Voys bepaalde toestellen laten rinkelen (ik gebruik geen configuratiescherm maar pas alle conf-bestanden zelf aan). Ook kan ik dus gewoon SIP/stunctcalls/06xxx (mijn 06 nummer) opnemen in het Dial commando zodat ik gesprekken op kan nemen met mijn gsm. Omdat er echter via stuntcalls uitgebeld wordt naar mijn 06 verlies je wel de callerid (dan wordt of mijn privenummer getoond maar je kunt ook "onbekend" instellen). Voor mij niet zo erg want ik gebruik dit niet zoveel maar het is dus wel goed mogelijk.
Waarom installeer je geen SIP client op je (smart)phone? Je kunt dan wel zelf het label setten, en dus ook het oorspronkelijke nummer doorgeven. Bovendien gaat het niet van je credits af bij stuntcalls. En ten derde kun je ook weer doorschakelen, omdat je asterisk server er nog steeds tussen zit.

Het enige nadeel is dat het je data verbinding verbruikt van je mobiele telefoon, maar die bundels zijn tegenwoordig zo hoog. De dekking is alleen misschien wat minder in sommige gebieden.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Rolandow schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:01:
[...]
Waarom installeer je geen SIP client op je (smart)phone?
Jazco2nd, die met dit probleem zat, heeft dit geprobeerd maar had problemen met batterijverbruik. Ikzelf heb dat eigenlijk nooit als probleem ervaren maar ik heb geen data abonnement op mijn telefoon. Ik werk met een prepaid kaartje wat voor mij voldoende is (en verder heb ik overal WiFi). Uiteraard staat mijn asterisk zo ingesteld dat als ik op WiFi zit en de sip-client start, ik gewoon een goede callerid krijg.

(Ik heb helaas de standaard sip-client in Android niet goed aan de gang gekregen op de moto G6+.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hieronder de ervaring van een absolute beginner op het VOIP vlak :)

2 maanden geleden mijn Vodafone abonnement opgezegd, reden van opzeggen waren hoge rekeningen veroorzaakt door veranderd belgedrag en mijn te beperkte bundel. Eigen schuld.. het is niet in het belang van Vodafone om jouw kosten te beperken dus de maandelijkse kosten rezen de pan uit. Zou providers sieren als ze je zouden bellen of een duidelijke melding zouden sturen wat overschrijden van je tegoed kan gaan kosten, maar ja.. Het heeft me dus wel wat gekost, maar ik heb trieste voorbeelden gezien van mensen die maanden lang honderden Euro's extra hebben betaald en financieel echt in de problemen kwamen.
Dat was in mijn geval niet zo maar alles wat je teveel betaalt is zonde. Even uitgezocht wat voor mij een betere methode was om de kosten te beperken en risico uit te sluiten van sluipende extra kosten.

Volgende constructie is het geworden: prepaid kaartje van Simyo gekocht voor €5 met nummerbehoud en aangemeld bij cheapconnect €8.95 en direct €10 euro beltegoed aangeschaft. Aanmelden ging razendsnel en een 'vast' regionaal nummer geselecteerd.

In eerste instantie via mijn laptop met Ubuntu geprobeerd te telefoneren maar dat werkt niet lekker (deels veroorzaakt door weinig ervaring met VOIP). Daarna programma MizuDroid op mijn (Lineage OS) Android telefoon geïnstalleerd. Werkt perfect en fijn dat het programma aangeeft hoeveel je nog aan beltegoed hebt.
Mogelijk later CSipSimple nog eens proberen, heb liever zo min mogelijk commerciële software op mijn telefoon.

Voor mij een perfecte constructie - lage kosten zonder bereikbaarheid op te offeren.
Op vakantie is het ook nog eens ideaal, enige wat je nodig hebt is een WIFI verbinding om goedkoop te bellen en voor noodgevallen is er nog altijd de pre-paid telefoon.

Kortom: wat mij betreft is cheapconnect een aanrader en is het overstappen naar (deels) VOIP oplossing redelijk eenvoudig en niet alleen voor de 'techies' onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:50
Sinds anderhalve maand heb ik nu een nummer bij Cheapconnect. Mijn ouders, die zo ongeveer de enige zijn die ons nog op ons vaste nummer bellen, geven vaak aan dat we onbereikbaar zijn, of dat het erg lang duurt voordat er verbinding wordt opgebouwd. Voordat er een beltoon is. Zij bellen met KPN ipb, of KPN mobiel.
Als ik vanaf mijn mobiels KPN en Vodafone probeer te bellen, herken ik dat het vrij lang kan duren voordat er verbinding wordt opgebouwd, voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen.
Cheapconnect is ingesteld op onze FritzBox met een dect handset.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
En zo ja, wat is er aan te doen?
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie