TTHEEBO1 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:05:
Xenoblade twijfel ik erg over. Ben nooit een grote jrpg speler geweest (wel westerse rpgs) en hoorde dat het erg overweldigend is qua combat systemen, shouts etc. De wereld spreekt me wel erg aan. Luxeprobleem!
De wereld is erg groot en er is veel te ontdekken.
Het combat systeem valt erg mee, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil:
Shouts heb je niet veel nodig maar, tactisch gebruik levert wel voordeel op.
Meestal per enemy roep je een keer "concentrate fire" zodat iedereen op dezelfde enemy(of deel ervan) schiet/slaat en dan is het ook nog maar alleen: + indrukken(open shout menu) 1x omlaag en weer +indrukken voor sluit menu.
Verder geeft het spel goede hints dmv een korte flash op de betreffende "wapenknop" onderin zodat je weet dat deze linken/combo's/shouts kunnen oproepen bij je medespelers.
Wat betreft weapons en gear: er is een knop waarmee je in 1x de beste armour/wapens kunt equippen mocht je te diep gaan en het mooiste: cosmetische gear trekt je poppetje er overheen aan en doet niets negatiefs met de stats.
Maw: je kan in een badpak rondrennen en ondertussen gewoon beschermd zijn door "power armor"
Side missions geven veel achtergrond info en sommige zijn zelf van het niveau
"WTF! die zag ik niet aankomen" (onderbroeken voor aliens

)
Ik ben ook geen jrpg-er maar vermaak me er al sinds de launch mee (incl werk, kinderen en uncharted4 ) Zit pas op 2/3 van de main story zo achterlijk veel is er te vinden.
Tot zover mijn ophemelsessie.
Je kan je er geen buil aan vallen