Pas gekocht en na 10 uur nog niet echt iets gedaan. Een paar probes geplaatst en wat missies van het board gedaan.
Als opvolger van XenoBlade vind ik dat er wel wat vooruitgang in zit. Natuurlijk valt er ook nog wat te klagen: Text is echt gewoon onleesbaar. QA heeft daar toch echt gefaald.
Coop is een failure. Erg jammer dat je niet samen kunt rond rennen maar alleen missies die je ook nog eens moet unlocken kunt doen.
Vooral omdat ze zo lopen te roepen over online functionaliteit.
Verder zijn er wat dingen van Xenoblade meegekomen wat niet had gehoeven.
Waardeloze inventory management met veel te veel items. Je raapt te veel op vind ik voor de hoeveelheid characters die je moet/kunt managen.
Overdaad aan kleine quests, die slecht te managen zijn. Hoewel je gathering quests nu makkelijk kunt negeren, omdat je ze direct kunt completen bij het mission board zit je nog steeds door de lijst te zoeken naar iets wat je dichtbij kunt doen.
Over het algemeen dus gewoon betere filters om te managen.
Voor de rest word er ook weer weinig uitgelegd, hoewel de "tutorial" mij ongeveer 2 uur koste. Zo iets simpels als een legenda bij de kaart zodat je weet wat de icoontjes van de kaarten beteken is er niet.
Als je op een marker klikt in NLA krijg hij een vinkje, maar als je hem accept veranderd dat niet. Dus ben je 20x op die dingen aan het klikken om te zien wat ze nu ook al weer waren.
Maar goed, het weegt allemaal niet op tegen het feit dat het gewoon een vet spel is. Hopelijk word de text size issue nog gepatched maar ik vrees van niet, ik denk dat 2 of 3pt hoger al voldoende is. Het helpt natuurlijk ook niet dat het spel native 720p is waardoor het ook nog pixelated is.
Coop in een patch zou ik ook erg verwelkomen maar dat is meer een nice to have.
Ook goed om te weten dat ik niet zo op mijn battlepoints hoef te zitten, ik was nogal spaarzaam