Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:03
We doen deze game tekort door het ontbreken van een dedicated topic...

Ik heb de download net pas gestart dus kan pas vanavond meepraten over de game zelf maar al erg benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12-2021
Mee eens!

En voor de mensen die hem, net als ik, gewoon op een disc hebben gekocht:
Download de gratis DLC via de eShop. Dat zijn extra texture packs waardoor het een en ander er een stuk beter uit ziet en de laadtijden erg verkort! Het kost je alleen wel 10-12Gb als je ze allemaal download, maar dan heb je ook wat :)
Bij de digitale versie is dit niet nodig want daar zitten de packs ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Twijfel over aanschaf. Heb geen voorlopers gespeeld, mis ik dan veel informatie?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
weszz schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:07:
Twijfel over aanschaf. Heb geen voorlopers gespeeld, mis ik dan veel informatie?
Ik twijfel ook nog over dit spel. Wat ik er van gezien heb op youtube en dergelijke spreekt mij wel aan. De gigantische wereld en mooie atmosfeer. Ik heb echter wel moeite met de dialogen en diepgang van de personages. Het oogt allemaal een beetje oppervlakkig. Tevens heb ik al jaren geen RPG meer aangeraakt. Ik weet niet of het spel makkelijk op te pikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venom2005
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:20
weszz schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:07:
Is niet nodig, ik heb de voorgangers ook niet gespeeld en je mist niks.

Voor de rest is het een hele vette game, het kost wel even wat tijd voordat je alles door hebt etc.. Het is geen makkelijke game die je "even speelt", maar daardoor vind ik hem zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Venom2005 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:11:
[...]

Is niet nodig, ik heb de voorgangers ook niet gespeeld en je mist niks.

Voor de rest is het een hele vette game, het kost wel even wat tijd voordat je alles door hebt etc.. Het is geen makkelijke game die je "even speelt", maar daardoor vind ik hem zeer vermakelijk.
Mooi! gekocht bij de Mediamarkt. L.E. Kijken wat ik er van kan maken na fallout 4! :+

[ Voor 5% gewijzigd door weszz op 07-12-2015 14:09 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Zebra
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12-2021
Je hoeft idd de voorganger niet te spelen, het is een op zichzelf staand spel en zou eerst ook een andere naam hebben. Al is Xenoblade Chronicles (wii of 3ds) zeker wel de moeite waard om te spelen ondanks dat het er grafisch niet zo super uit ziet.

Wat ik alleen mis bij het spel is een geprinte handleiding... Dat vind ik toch wel prettiger dan alleen maar een digitale versie.
Verder speelt het lekker en ben ik verbaasd dat de Wii U niet continu stottert bij sommige van de uitzichten die ik tegenkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Wachten tot de Euri beschikbaar zijn. lol.

• Saidinho84
  • Laatst online: 22-02 11:55
Ik heb een Xbox One en PS4 jammer dat deze game niet daarop is gekomen. Ga niet een Wii U alleen voor deze game halen.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Saidinho84 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:55:
Ik heb een Xbox One en PS4 jammer dat deze game niet daarop is gekomen. Ga niet een Wii U alleen voor deze game halen.
Begrijpelijk, het is wel bijna aan te raden. ;)

Ik vind het een toffe game, heb er in zo'n 30 uur in zitten en kan nu ook vliegen met mijn Skells. Ik heb er nu twee, en degene waar ik in zit heeft één-of-andere megaoverpowered wapen, waarmee ik sommige mobs, met hetzelfde level, meer dan driekwart van hun leven laat inleveren. Echt bi-zar.

Wat ik wel jammer vind is dat je - zover ik weet - niet kan zien hoeveel HP een indigen precies heeft. Zo probeerde ik een Tyrant aan te vallen die ruim 8 levels lager zat, maar mega veel HP had. Zelfs mijn overpowered wapen maakte daar maar een minuscuul deukje in. Uiteindelijk flink wat credits moeten inleveren om de Skell te repareren. :(

Voor de rest blijft het een tof spel, hoewel ik wel merk dat mijn speelsessie iets korter worden, aangezien ik de grootste dingen (Skell en vliegen) inmiddels heb vrijgespeeld. Echt grote dingen gaan er nu niet meer gebeuren, helaas. Kortom, nu even flink grinden om het level naar 50 te krikken en flink wat credits inslaan zodat ik de rest van mijn party ook kan voorzien van een Skell. Daarna maar eens kijken of er online ook wat te beleven valt.

Als ze dit spel ooit eens gaan uitbrengen als een MMO game, dan koop ik het meteen. Sterker nog, ik zou er meer geld voor over hebben als ze dit spel wat toegankelijker maken als MMO game. Zoals het maken van parties en dergelijke. Dat heb ik namelijk nog niet helemaal door.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• weszz
Wat ik begrepen had is er ook een online functie! Ik bezit de game nu ook sinds gisteren, ben er nog niet aan begonnen maar het schijnt echt een immens spel te zijn! Dus ik ben heeeeel benieuwd wat ik kan verwachten. Zal er dit weekend aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Hoe switch je party members in dit spel? Ik ben al 18 uur bezig maar ik heb nog steeds nergens kunnen vinden hoe je de opstelling van je party kan wisselen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saidinho84 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:55:
Het is een spel van Nintendo. Monolith Soft is een studio van Nintendo. Dus ja, dan kan ik wel zeggen: jammer dat Halo 5 niet op de Wii U uitkomt.
xelfer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:09:
Hoe switch je party members in dit spel? Ik ben al 18 uur bezig maar ik heb nog steeds nergens kunnen vinden hoe je de opstelling van je party kan wisselen.....
In het Party-menu :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:11:
[...]

Het is een spel van Nintendo. Monolith Soft is een studio van Nintendo. Dus ja, dan kan ik wel zeggen: jammer dat Halo 5 niet op de Wii U uitkomt.

[...]

In het Party-menu :)
Ja en dan? :D Bij Active Members kan ik in ieder geval niets....

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 11-12-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:03
Nou, ik heb de eerste uren er inmiddels op zitten en ik moet zeggen dat het qua battlesysteem nog even zoeken is naar wat je nou eigenlijk allemaal kan.
Ben wel helemaal enthousiast over de wereld en hoe het in zijn geheel speelt.
Vanavond nog maar even een paar uurtjes in de battles steken om te kijken of het duidelijker wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Je moet daadwerkelijk de members opzoeken in de stad om ze in je party te kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Fantastisch spel, maar jezus wat moet je soms door een bak stront heen worstelen voordat je weer door kunt met de "leuke" dingen in het spel. Echt onbegrijpelijk dat je bepaalde missions krijgt waarbij je een X aantal items moet zoeken, maar dat het spel je geen enkele tips meegeeft waar je ongeveer moet gaan zoeken. Hierdoor ben je soms uren kwijt met doelloos rondlopen, hopende dat je een keer het benodigde item vindt.

Al met al, leuke game, maar door een aantal onbegrijpelijke keuzes van de developers geen topper voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

weszz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:00:
Wat ik begrepen had is er ook een online functie! Ik bezit de game nu ook sinds gisteren, ben er nog niet aan begonnen maar het schijnt echt een immens spel te zijn! Dus ik ben heeeeel benieuwd wat ik kan verwachten. Zal er dit weekend aan beginnen
Ja, voor wat ik begrepen heb, als je bij het opstarten de 2e optie kiest... "Focus on online" play dan join je een "squad" met 32 anderen. (ik heb vanaf het begin deze optie gekozen, weet niet of dit zo is met de eerste optie "immersive singleplayer experience")

Je ziet deze mensen alleen als een NPC in de open wereld en je kunt hun personage inhuren/scouten om met je te vechten, maar je kan ook samen met 4 anderen een quest doen, deze mensen zie je dan WEL lopen, maar alleen in de baracks en de quest locatie.

Wel grappig dat je alle achievements en miiverse posts van de overige 31 spelers ook voorbij ziet komen, dat brengt het wel wat tot leven. deze opties kun je trouwens ook aan- en uitzetten.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Game niet geprobeerd afgelopen weekend en aangezien ik nog helemaal into fallout 4 ben wil ik deze toch eerst uitspelen voordat ik verder ga. Ik hoop natuurlijk dat wanneer ik ga beginnen met spelen er nog wel spelers online zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Niet in de gaten dat er een topic was. Schaamteloze crosspost: heb een nieuwe party member in Xenoblade X. :)
(Moet nog steeds beginnen aan chapter 5 maar ben momenteel afgeleid door sidequests e.d. :p)

Het is trouwens toch wel een eindje zwemmen van Primordia naar Sylvalum, toch wel bijna 10 minuten:
(4x speedup)
SparksNL schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:11:
Echt onbegrijpelijk dat je bepaalde missions krijgt waarbij je een X aantal items moet zoeken, maar dat het spel je geen enkele tips meegeeft waar je ongeveer moet gaan zoeken. Hierdoor ben je soms uren kwijt met doelloos rondlopen, hopende dat je een keer het benodigde item vindt.
Voor basic missions, pas accepteren als je de items hebt.

Voor de rest, NPCs vertellen je waar je zooi kunt vinden, maar dit kun je makkelijk over het hoofd zien.

Ook iets als bijv. de Proper Chopper missie waarin je een heli moet repareren. Hierin wordt gevraagd welke draad je moet gebruiken (rood of blauw). De verkeerde keuze heeft gevolgen, maar er is een NPC in NLA die vertelt wat je moet doen in die situatie.
AstralizeR schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:38:
[...]

Ja, voor wat ik begrepen heb, als je bij het opstarten de 2e optie kiest... "Focus on online" play dan join je een "squad" met 32 anderen. (ik heb vanaf het begin deze optie gekozen, weet niet of dit zo is met de eerste optie "immersive singleplayer experience")
De keuze bepaalt alleen hoe de squadmaking verloopt. Voor de rest is alles hetzelfde.
xelfer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:22:
[...]

Ja en dan? :D Bij Active Members kan ik in ieder geval niets....
Je kan daar members selecteren en verplaatsen. Als je een member naar de reserves verplaatst, dan gooi die persoon eruit. De party member die je bestuurt is altijd de persoon die bovenaan staat. Als je daar iemand anders neerzet, dan speel je dus met een ander personage.

Om personages toe te voegen moet je ze vinden in NLA en met ze praten.

[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 16-12-2015 23:06 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:59:
(Moet nog steeds beginnen aan chapter 5 maar ben momenteel afgeleid door sidequests e.d. :p)
Haha, dat heb ik ook steeds, ben nu lvl 28, en gister pas chapter 5 gedaan. (ook wegens te veel sidequests en class grinding) maar ik ga wel meteen beginnen aan chapter 6, wil nu wel graag die skell license halen.

De overtocht naar Sylvalum duurde 10min!?... je had daarna wel meteen fast travel punt, gelukkig :P

SW-1682-5926-5204

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:01:
De overtocht naar Sylvalum duurde 10min!?... je had daarna wel meteen fast travel punt, gelukkig :P
Ongeveer. Je kunt zien dat ik niet helemaal in een rechte lijn er naar toe zwom (de follow ball geeft soms een aparte richting aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Als iemand nog wil weten hoe je in Weeping Whitewood komt, hier is wat versnelde footage:

* RayNbow is nog bezig met het verwerken/aanvullen van de onversnelde versie. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
ERerste uurtjes gisteren gespeeld, lvl 10 drifter nu, dus ik moet gaan kiezen wat ik wil worden.
Wil het allemaal op het gemakkie doen, dus lekker levellen en sidequests doen :P
Enige is dat het niet altijd even duidelijk is waar je bepaalde items krijgt, een minpuntje maar goed, daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Akaendra schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:31:
ERerste uurtjes gisteren gespeeld, lvl 10 drifter nu, dus ik moet gaan kiezen wat ik wil worden.
Wil het allemaal op het gemakkie doen, dus lekker levellen en sidequests doen :P
Enige is dat het niet altijd even duidelijk is waar je bepaalde items krijgt, een minpuntje maar goed, daar valt mee te leven.
Je hoeft niet meteen een keuze voor later te maken, je kan altijd switchen... het is wel handig om een weg in te slaan en die vervolgens af te maken door class 10 te halen. Dan kun je die wapens gebruiken in een andere build/class. Kortom, je kan alle classes op rank 10 krijgen :9

En ja, voor wat het zoeken/verzamelen betreft, get used to that :+
Je hebt altijd wel het continent waar je het kunt vinden, daarna is het voornamelijk regio gebonden
via de map zie je de namen er van wel... daarnaast heb je nog of het op het land te vinden is of in het water
die hint zit dan min of meer weer in de naam. (zizi rabbits leven niet in het water)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
RayNbow schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:53:
Als iemand nog wil weten hoe je in Weeping Whitewood komt, hier is wat versnelde footage:
[video]

* RayNbow is nog bezig met het verwerken/aanvullen van de onversnelde versie. :p
Het ziet er allemaal nog best leuk/goed uit! Daar vergis ik me ook flink in, had echt een pixel paradijs verwacht(sorry nintendo, grafisch faalt jullie console vergeleken met de rest). Maar dat is het dus totaal niet! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
AstralizeR schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:48:
[...]

Je hoeft niet meteen een keuze voor later te maken, je kan altijd switchen... het is wel handig om een weg in te slaan en die vervolgens af te maken door class 10 te halen. Dan kun je die wapens gebruiken in een andere build/class. Kortom, je kan alle classes op rank 10 krijgen :9

En ja, voor wat het zoeken/verzamelen betreft, get used to that :+
Je hebt altijd wel het continent waar je het kunt vinden, daarna is het voornamelijk regio gebonden
via de map zie je de namen er van wel... daarnaast heb je nog of het op het land te vinden is of in het water
die hint zit dan min of meer weer in de naam. (zizi rabbits leven niet in het water)
Naja, sowieso spreekt enforcer me het meeste aan. dus denk dat ik dat als eerste pak en dan doorstroom naar Psycorruptor/Mastermind en dan daarna kijk naar andere classes. Eerst maar even lekker zelf alles uitvogelen en doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

weszz schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:15:
[...]

Het ziet er allemaal nog best leuk/goed uit! Daar vergis ik me ook flink in, had echt een pixel paradijs verwacht(sorry nintendo, grafisch faalt jullie console vergeleken met de rest). Maar dat is het dus totaal niet! :9~
De grafische kwaliteit wisselt, maar dat komt omdat er nou eenmaal concessies moeten worden gedaan. Niet alles is een high-poly 3D model en niet alles heeft de beste textures. De kracht van Xenoblade X zit voornamelijk in de landschappen en monster design.

Hier is trouwens wat oudere footage van me in NLA:

Edit: Oh, deze fan-made trailer mag natuurlijk niet ontbreken in deze draad:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w_uODiwbJWc]

[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 21-12-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Man wat kun je toch verdwalen in dit spel zeg, zoveel te zien en te doen. Ik dacht na chapter 6, mooi eindelijk beginnen aan de missies voor m'n Skell licentie... - paar uur later - "Wat zou ik ook alweer doen?" :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
weszz schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:15:
[...]

MK8, Splatoon, Cpt toad en Splatoon zijn alles behalve pixel paradijzen. En doen ook nog eens 60fps als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Leuk spel, model details en pixels vallen me nog mee. Maar die draw distance had voor mij wat verder gemogen. :S

Level 21 nu en net Full metal nog iets geworden met mijn Melee build. Is nu aardig overpowered met ether dmg. Ik kom er nu net pas achter dat ik de classes, equipment, skills en arts van mijn party members zelf moet bijwerken. 8)7

Wat dat betreft vind ik het ontbreken van een fysieke manual bij moderne games een waar gemis. Vroeger las ik die volledig voordat ik ging spelen, maar die online varianten kom ik niet doorheen. :/

[ Voor 23% gewijzigd door Flozem op 27-12-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Flozem schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:35:
Wat dat betreft vind ik het ontbreken van een fysieke manual bij moderne games een waar gemis. Vroeger las ik die volledig voordat ik ging spelen, maar die online varianten kom ik niet doorheen. :/
Xenoblade X houdt iets minder je hand vast dan Xenoblade (daar had je iets meer kortere tutorials die als popup verschenen), maar ook Xenoblade had een in-game manual (die wel wat fijner was omdat die van X het universele systeem van de Wii U gebruikt).

Maar wat je kunt doen is het volgende. De handleiding van Xenoblade X staat online, dus je zou 'm kunnen uitprinten of op een tablet/ereader/whatever openen terwijl je het spel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Thx - is al een stuk nuttiger dan steeds terug naar het home menu switchen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:53:
[video]

Twee weken na de originele opname eindelijk klaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Viel ons op dat er op de verpakking (LE) bij supported controllers ook een plaatje van een toetsenbord staat. Maar in de handleiding (zie 3 posts terug) staat alleen iets over on-screen keyboard voor Blade reports. Zou dat ook met USB keyboard kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het spel zou ondersteuning moeten hebben voor een keyboard, maar of dit voor BLADE reports is of alleen voor 4-player multiplayer missions, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Flozem schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:33:
Thx - is al een stuk nuttiger dan steeds terug naar het home menu switchen... :)
Zat net mee te kijken met m'n dochter en die opent de manual in de game met + en dan onderaan. Dus je hoeft niet helemaal terug naar home ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Goner schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:47:
[...]

Zat net mee te kijken met m'n dochter en die opent de manual in de game met + en dan onderaan. Dus je hoeft niet helemaal terug naar home ...
Klopt, maar dat is hetzelfde: langzaam, en onhandig. In feite is dit niks anders dan een snelkoppeling vanuit het spel naar de handleiding in het home menu.

Noem me een azijnpisser, maar ik vind het praktischer op een apart medium iets snel op te zoeken en het meteen te kunnen toepassen. Wat dat betreft zie ik graag de papieren handleidingen weer terugkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Flozem op 29-12-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Oh man... chapter 5 van dit spel. :D Het voelt goed om dit spel na een korte onderbreking weer te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
RayNbow schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:51:
Oh man... chapter 5 van dit spel. :D Het voelt goed om dit spel na een korte onderbreking weer te spelen. :)
Yup. Ook net achter de rug. Ik vond dat het met level 30 wel tijd werd...

spoiler:
Leuke boss battle, alleen had ik die drie wezens nog wel zelf willen bevechten om vervolgens nog nipt door die draak te worden gered. :)

Ook nog snel ff mijn skell license gehaald.

spoiler:
Ik had hier echter wat meer actie in een skell verwacht itt de diverse division missies waarvan de helft al meteen op completed sprong... Een missie met een instructeur was wat passender geweest. Bovendien is die gratis skell ook erg out-of-character. Geld zat ondertussen, en er werd me net 5 chapters lang voorgehouden dat we weinig resources hebben...

Enfin - combat in de skell valt me wel tegen. Het voelt wat saaier / eentoniger dan het gebruik van mijn class arts.

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 29-12-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Weet iemand van jullie een bron (site/blog) waar het gaat over het ontwikkelen van dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

horizon1978 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:07:
Weet iemand van jullie een bron (site/blog) waar het gaat over het ontwikkelen van dit spel?
Iwata Asks: Xenoblade Chronicles X?

Pakketje binnen. \o/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UREgt53.jpg
Concept art van Irina.

[ Voor 15% gewijzigd door RayNbow op 30-12-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mooi! Welk boek is dat ?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

XenobladeX The Secret File Art Of Mira :)

(Edit: is wel volledig in 't Japans)

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 31-12-2015 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Laten we 't nieuwe jaar beginnen met wat scenery porn:

Gelukkig nieuw jaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als ik dat zo zie - verder kom ik voorlopig niet ; Kerstvakantie, 2 dochters thuis en Xenoblade was hun kerstkadootje - dan vraag ik me af waarom destijds games als Metro Last Light volgens de game-developers niet gemaakt konden worden vanwege de "horrible, slow CPU" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Net een nieuwe video geupload van eerder vandaag:

Gevecht ging niet echt soepel. :p
Goner schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:27:
[...] waarom destijds games als Metro Last Light volgens de game-developers niet gemaakt konden worden vanwege de "horrible, slow CPU" ...
Hmm, het lijkt me wel dat een spel als Metro Last Light meer moeite moet doen om vijanden te laten bewegen aangezien positie en beweging belangrijk is in een FPS. Xenoblade X draagt deze last niet. Preciese positie maakt niet uit; ontwijken en raken is gebaseerd op hoe traditionele RPGs dat doen (kans).

Edit: ...en nog meer footage van vandaag. :p

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 01-01-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Naja, voor sommige skills maakt het wel degelijk uit waar je staat (niet heel precies maar toch). Zeker als je meer damage wil doen :)

Moet nog chapter 6 starten, veel teveel lol met sidequests, zit ook meer verhaal in dan de main story.

Huidige team van mezelf/Elma/Lin/Alexa

Ik zie wel hoe lang ik over de main story ga doen in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Akaendra schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:39:
Naja, voor sommige skills maakt het wel degelijk uit waar je staat (niet heel precies maar toch). Zeker als je meer damage wil doen :)
Daarom gebruikte ik ook 't woord "preciese". :p In sommige traditionelere JRPGs maakt positie ook uit, bijv. back vs front row. :p
Moet nog chapter 6 starten, veel teveel lol met sidequests, zit ook meer verhaal in dan de main story.
Idem. Ben nu aan 't kloten in Oblivia om de survey rate op te krikken voor een sidequest (30%). Gewoon lol met het exploren.
Huidige team van mezelf/Elma/Lin/Alexa
Momenteel hier Gwin in de party om 'm te levelen (hij was iets van level 15). Nu zie ik echter dat ik zelf al level 28 ben (Gwin nu blijkbaar 24). Hmm, tijd om wat te gaan rouleren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Naast het levelen van de andere party members is affinity wel belangrijk, dat gaat helaas wat langzamer maar sommige affinity missies eisen minimaal 3 sterren of soms 4 sterren om die te kunnen doen.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
RayNbow schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:46:
[...]
Momenteel hier Gwin in de party om 'm te levelen (hij was iets van level 15). Nu zie ik echter dat ik zelf al level 28 ben (Gwin nu blijkbaar 24). Hmm, tijd om wat te gaan rouleren. :p
Gelukkig gaat het levelen van nieuwe party members behoorlijk vlot. Zeker als je rond level 35 (mijn huidig level) monsters van je eigen level of iets hoger farmt. Die liggen binnen twee rondes van mijn arts op hun gat. Heb zelf continu Lin en Elma mee lopen.

Wel altijd weer een sleur om alle skills / arts bij te werken. Ik had liever gezien dat de party member progression pre-scripted was, zodat je je alleen om je eigen build hoeft te bekommeren.

Aan geld en minerals geen gebrek. Alleen dat grinden voor (al die) Gathering missies begint te irriteren. Ik gebruik er nu maar mijn division points steeds voor (om ze daarna pas als zeldzame loot te vinden). En dan vinden mensen Fallout 4 eentonig... :+ }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 04-01-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Flozem schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:17:
[...]

Gelukkig gaat het levelen van nieuwe party members behoorlijk vlot. Zeker als je rond level 35 (mijn huidig level) monsters van je eigen level of iets hoger farmt. Die liggen binnen twee rondes van mijn arts op hun gat. Heb zelf continu Lin en Elma mee lopen.
In mijn explore-ronde in Oblivia was ik min of meer gedwongen om lvl 34-35 monsters (Faded Adsecula) te slopen terwijl ik zelf level 26-28 was. Dat ging best wel, zo lang ik ze maar 1 voor 1 neerhaalde.
Wel altijd weer een sleur om alle skills / arts bij te werken. Ik had liever gezien dat de party member progression pre-scripted was, zodat je je alleen om je eigen build hoeft te bekommeren.
Maar een class heeft meer arts dan op de arts palette past? :p Momenteel heb ik Gwin zijn offensive stance art afgepakt aangezien hij te vaak het loodje legde. :p
Aan geld en minerals geen gebrek. Alleen dat grinden voor (al die) Gathering missies begint te irriteren. Ik gebruik er nu maar mijn division points steeds voor (om ze daarna pas als zeldzame loot te vinden). En dan vinden mensen Fallout 4 eentonig... :+ }:O
Ik heb nog geen problemen met affinity requirements, maar ik heb nog niet veel gedaan dat daar een eis aanstelde. Heb tot nu toe wel vaak genoeg hartjes gezien bij het maken van bepaalde keuzes en het goed uitvoeren van Soul Voices. Ik zie wel of ik moet gaan grinden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:38:
Ik heb nog geen problemen met affinity requirements, maar ik heb nog niet veel gedaan dat daar een eis aanstelde. Heb tot nu toe wel vaak genoeg hartjes gezien bij het maken van bepaalde keuzes en het goed uitvoeren van Soul Voices. Ik zie wel of ik moet gaan grinden. :p
Nadat je de laatste story mission (chapter) hebt gedaan kom je er nog wel achter, ik wil niks spoilen dus laat ik het daar bij.. maar er is in dat opzicht wel veel 'end game' als je snel door de story missions heen gaat.

Grinden hoort daar nu eenmaal bij, vooral als je alles uit het spel wilt halen. Zelf ben ik nu bezig met een quest die er voor zorgt dat je Mechanical level kan boosten naar 5 (die ook nodig is om alle FN sites/probes te kunnen halen) maar de 3 opdrachten zijn heel cryptisch omschreven. Daarnaast probeer ik veel 'Tickets' te verzamelen om de wat meer zeldzame materialen te kunnen halen in de 'Devision' terminal om daarna weer een leuke Skell te kunnen maken... Helaas eist die skell ook meteen een enorme berg aan 'Miranium' die je in 1x moet betalen. dus op zoek naar alle storage probes, booster probes en duplicator probes. Ondertussen natuurlijk Skell wapens farmen, en gear voor jezelf en je party.

Als je level 60 bent en je wilt de wat meer zeldzame wapens en gear farmen.
spoiler: Niet echt een spoiler, meer een tip
Koop de gouden gear van C&C. Als je hun AM level op 5 hebt zit er Treasure Sensor op hun gear. dit verhoogt de kans op Prime en Galactic gear enorm. (koop dit voor je hele team)

Eventuele farmlocaties op verzoek :+

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
HEb die Oblivia 30% ook eindelijk eens gedaan, wel wat zoekwerk enzo. Wel leuk om te doen omdat je ook nog dingen ziet.
Vind Noctilum ook erg mooi maar nog lang niet fatsoenlijk kunnen explorer :)
Moet Chapter 6 nog steeds doen maar die 30% van Oblivia was volgens mij een prereq :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Zijn inderdaad naast de dataprobes veel locaties, caves en viewpoints te vinden maar de field activities tellen ook mee met de "progress".

Maar na chapter 6 mag je voor je Skell license, en dan opent het spel nog meer.
Jammer dat je niet meteen kon vliegen, daarvoor heb je weer wat nodig ;)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiha
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2017
Akaendra schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:55:
HEb die Oblivia 30% ook eindelijk eens gedaan, wel wat zoekwerk enzo. Wel leuk om te doen omdat je ook nog dingen ziet.
Vind Noctilum ook erg mooi maar nog lang niet fatsoenlijk kunnen explorer :)
Moet Chapter 6 nog steeds doen maar die 30% van Oblivia was volgens mij een prereq :D
Was geen prereq. Heb 30% Oblivia na chapter 6 gedaan.

Met de skell is bergen beklimmen wel zeer eenvoudig. Voorheen moest ik vaak (met moeite) een route zoeken naar bepaalde punten. Maar met mijn Skell kan ik zonder moeite bijna elke wand beklimmen, zolang er enkele schuine wanden zijn. Maakt het proben wel zeer makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Naja, Bergen beklimmen is het problem nog niet, Maar ga vanavond weer verder, moet dan wel even chapter 6 prereqs even opzoeken/doen, ik mis ook nog behoorlijk wat in Primordia iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gisteren 30% van Oblivia gehaald zonder Skell en ongeveer level 28. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
RayNbow schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:08:
Gisteren 30% van Oblivia gehaald zonder Skell en ongeveer level 28. \o/
Dat is zonder skell ook wat makkelijker. Je kunt met skell moeilijk de smalle gangen navigeren tussen al die level 45/50 xenos. Gisteren die fout gemaakt. Ik ben met skell sneller dood dan zonder... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Flozem schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:10:
Ik ben met skell sneller dood dan zonder... :p
Sommige vijanden vallen aan als je te veel geluid maakt en of ze je direct zien (bliksem en oog icoontje).
Het kan voorkomen dat de vijand je niet aanvalt als je te voet bent, maar juist wel als je in een skell zit en soms is het andersom zo. 8)7

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Sommige vijanden vallen aan als je te veel geluid maakt en of ze je direct zien (bliksem en oog icoontje).
Het kan voorkomen dat de vijand je niet aanvalt als je te voet bent, maar juist wel als je in een skell zit en soms is het andersom zo. 8)7
Day/night cycle maakt ook uit. Op de Leaning Ring in Oblivia heb je van die vliegende wezens die 's nachts niet agressief zijn maar overdag wel.

Protip als je te voet bent... Shadowrunner is een geniale art om langs vijanden te rennen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ja het rouleert op de meeste plaatsen met de fauna as het nacht wordt, ook een klein aantal tyrants verschijnen op bepaalde tijdstippen (soms heel kort) of bij bepaalde condities zoals regen.

Shadowrunner art is zeker handig in het begin!

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Volgens mij is dit m'n langste gevecht ooit? :p Bijna een kwartier nodig gehad om een Tyrant neer te halen.
AstralizeR schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:26:
Shadowrunner art is zeker handig in het begin!
Het is zo wat een must voor FN Site 307.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Die Tyrant heet niet voor niets long-lived... ;)

En een goede tip van die shadowrunner art. In gevechten niet zo nuttig (killing machine is net iets beter), maar tijdens het exploren of het uitvoeren van bepaalde missies wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Level 30 nu, chapter 6 nu ook gedaan gok ik, dus wellicht tijd voor die Skell license ofzo.
Heb ook ruim 10 minute tegen de Iron meteor geknokt, maar zo moeilijk was het allemaal niet.

Exploren is wel ontzettend leuk om te doen though, ook al ga ik dan soms wel eens dood vanwege high level enemies ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Voor kerst dit spel gekregen, eigenlijk niet neergelegd tijdens mijn vakantie. Zit tussen chapter 11 en 12 in op level 48. Ik denk dat ik nog even m'n level push naar 50 zodat ik de hogere frames aan Skells kan kopen voordat ik met chapter 12 begin.

Ik heb ook nog 2 characters die ik moet unlocken (1 via een random quest die nodig is, de andere een hoge level affinity quest waar ik volgens mij nog niet aan voldeed). Verder vrijwel ieder gebied boven de 50% zitten. Ergens wil ik het verhaal wel gewoon afmaken nu, en dan nog wat upgraden voor de echt lastige Tyrants, maar mogelijk neem ik de tijd daar gewoon voor en ga ik ook wat andere spellen weer spelen :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:56:
Volgens mij is dit m'n langste gevecht ooit? :p Bijna een kwartier nodig gehad om een Tyrant neer te halen.
Leuk om die filmpjes te zien, ik wil zelf ook wel een wat opnemen maar wat gebruik je daar voor, een Elgato HD?

anyways, valt me op dat je geen overdrive gebruikt... :?

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:24:
[...]

Leuk om die filmpjes te zien, ik wil zelf ook wel een wat opnemen maar wat gebruik je daar voor, een Elgato HD?
Yup: pricewatch: Elgato Game Capture HD60
anyways, valt me op dat je geen overdrive gebruikt... :?
Overdrive gebruik ik nog maar beperkt. Het kost 3000 TP die ik soms liever bewaar in 't geval een party member wordt uitgeschakeld.

Gisteren had ik voor 't eerst het gevoel dat overdrive echt lekker ging. Preview footage:

* RayNbow moet meer tijd besteden aan TP generation. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
*kuch* Primer *kuch*

En augments ontwikkelen voor je ground gear + slots toevoegen.

Ik doe ondertussen 20 tot 30k dmg met een goed uitgevoerde Back Slash. })

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 11-01-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik zat zelf te denken aan wat ik met de Ramjet Rifle kan doen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Wil voor mezelf eigenlijk nog een geode exp/classexp farmspot hebben. tot nu toe ging het wel ok maar het lijkt langzamer te gaan :P Zullen vast wel wat skellspots zijn om vlug wat levels te krijgen en om wat party members die ik nooit gebruik wat op te krikken mocht ik ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Voordeel van de Ramjet is inderdaad snel TP verzamelen van lage level mobs, Ik gebruik zelf een zwaard met 210 TP per hit, en 2x slot augment Arts gain TP. maar voor een overdrive build is Attack augment beter, je kan dan met de skills Primer en Zero Zero weer TP verzamelen in overdrive.
Akaendra schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:43:
Wil voor mezelf eigenlijk nog een geode exp/classexp farmspot hebben.
Wat is nu je level dan?... (en je skell level eventueel)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
AstralizeR schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:53:
Voordeel van de Ramjet is inderdaad snel TP verzamelen van lage level mobs, Ik gebruik zelf een zwaard met 210 TP per hit, en 2x slot augment Arts gain TP. maar voor een overdrive build is Attack augment beter, je kan dan met de skills Primer en Zero Zero weer TP verzamelen in overdrive.

[...]

Wat is nu je level dan?... (en je skell level eventueel)
Nog geen skell, license moet ik nog halen, mijn main character is lvl 30, Elma/Lin 28 of 29 :P
4de die ik doorgaans gebruik is Alexa maar die is nog maar 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

1: Haal je Skell licentie

2:
spoiler:
Zorg daarna dat je een heavy skell kunt kopen voor jezelf.
Ga naar FN406 in Sylvalum en begin met het verslaan van Guardian Puges (de kleinere robots)
in de hoop dat er een Phoenix wapen en een G-Buster dropt (dit zijn voorlopig essentiele skell wapens).
voordeel van deze spot is dat de Puges dichtbij de FN probe zitten dus 1x opnieuw quicktravel en ze staan er weer.

daarna kun je met die wapens wat meer sterkere vijanden verslaan, en vooral de Phoenix is handig die doet behoorlijk wat AoE dmg, dus kun je ook groepen vijanden van een paar levels hoger aan.

3: profit!

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Gisteren de Ares 90 skell bemachtigd, die is wel een beetje OP, maar aan de andere kant kun je hiermee weer X(X)L mobs farmen voor de zeldzame items, en zo de beste augments maken.

Iemand al met builds aan het stoeien geweest? suggesties/tips?
Zelf gebruik ik Ether Blossom Dance. Dat is wel één van de meest gebruikte builds.
Zo kun je ook mooi oefenen met infinite overdrive, en later een meer eigen build maken.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Iemand overigens een goeie website met tips over een build? Wil beginnen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

weszz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:26:
Iemand overigens een goeie website met tips over een build? Wil beginnen dit weekend!
Als je nog moet beginnen met het spel zou ik niet meteen naar builds gaan kijken, de meeste skills die je nodig bent voor een speciale build krijg je van affinity missies en die zijn vaak pas beschikbaar nadat je een x aantal chapters hebt gedaan... je kan beter gewoon je eigen weg inslaan, er is niet echt een slechte build zolang je maar je battlepoints investeert in je Arts en Skills.

BTW; Je hoeft je ook niet druk te maken over Battlepoints (BP) en Affinity (hartjes)
je kan in de online termial support missions doen die dat verhogen. (viel mij pas op na chapter 12)
- 200 BP in 10min of 3 hartjes affinity in 15min no problem :*)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:40:
BTW; Je hoeft je ook niet druk te maken over Battlepoints (BP) en Affinity (hartjes)
je kan in de online termial support missions doen die dat verhogen. (viel mij pas op na chapter 12)
- 200 BP in 10min of 3 hartjes affinity in 15min no problem :*)
Het is niet vreemd dat je 't pas opviel na chapter 12 want volgens mij is dat post-game content. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nee hoor. Ze zijn alleen erg sporadisch beschikbaar. Volgens mij afhankelijk van de team effort van de groep waarbij je bent aangesloten / hoe ver de progressie naar de global nemesis is gevorderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
spoiler: Chapter 5
Ik ben nu als lvl 20 begonnen aan chapter 5. Ik moet de drie AA uitschakelen. Er lopen daar echter van die soort mechs rond van lvl 22 - 30. Ben ik te vroeg aan chapter 5 begonnen, of mis ik een manier waarop ik die mechs moet omzeilen?

[ Voor 3% gewijzigd door mattderi op 15-01-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
mattderi schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:25:
spoiler:
Ik ben nu als lvl 20 begonnen aan chapter 5. Ik moet de drie AA uitschakelen. Er lopen daar echter van die soort mechs rond van lvl 22 - 30. Ben ik te vroeg aan chapter 5 begonnen, of mis ik een manier waarop ik die mechs moet omzeilen?
spoiler:
Je bedoelt de Pugiliths neem ik aan, lvl 20 was ik ook zo rond chapter 5, je kunt ze wel omzeilen, volgens mij detecten ze alleen sight. Springen helpt ook een heleboel. Het is goed te doen hoor, zijn alternatieve spots om door te komen.

Naja, ik moet chapter 7 starten, maar nog weinig zin in gehad, lekker sidequests aan het doen. Denk wel dat ik vanavond er eens aan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Of gewoon met Shadowrunner erlangs rennen...

Vanavond ook chapter 7 beginnen. Gisteren de prerequisite affinity mission gedaan. En nog wat andere leuke sidequests.

Bijna lvl 40 nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

mattderi schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:25:
spoiler:
Het is misschien handig om erbij te zetten dat de spoiler over chapter 5 gaat, dan weten anderen of het veilig is om het te lezen of niet. :p

Maar zoals eerder vermeld hierboven, met Shadowrunner (Elma heeft deze skill bijv.) kun je langs high level enemies lopen. Hier is een demonstratie:

Verder zijn er in chapter 5 alternatieve paden te vinden langs de bergranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Pas gekocht en na 10 uur nog niet echt iets gedaan. Een paar probes geplaatst en wat missies van het board gedaan.

Als opvolger van XenoBlade vind ik dat er wel wat vooruitgang in zit. Natuurlijk valt er ook nog wat te klagen: Text is echt gewoon onleesbaar. QA heeft daar toch echt gefaald.
Coop is een failure. Erg jammer dat je niet samen kunt rond rennen maar alleen missies die je ook nog eens moet unlocken kunt doen.
Vooral omdat ze zo lopen te roepen over online functionaliteit.

Verder zijn er wat dingen van Xenoblade meegekomen wat niet had gehoeven.
Waardeloze inventory management met veel te veel items. Je raapt te veel op vind ik voor de hoeveelheid characters die je moet/kunt managen.
Overdaad aan kleine quests, die slecht te managen zijn. Hoewel je gathering quests nu makkelijk kunt negeren, omdat je ze direct kunt completen bij het mission board zit je nog steeds door de lijst te zoeken naar iets wat je dichtbij kunt doen.
Over het algemeen dus gewoon betere filters om te managen.

Voor de rest word er ook weer weinig uitgelegd, hoewel de "tutorial" mij ongeveer 2 uur koste. Zo iets simpels als een legenda bij de kaart zodat je weet wat de icoontjes van de kaarten beteken is er niet.
Als je op een marker klikt in NLA krijg hij een vinkje, maar als je hem accept veranderd dat niet. Dus ben je 20x op die dingen aan het klikken om te zien wat ze nu ook al weer waren.

Maar goed, het weegt allemaal niet op tegen het feit dat het gewoon een vet spel is. Hopelijk word de text size issue nog gepatched maar ik vrees van niet, ik denk dat 2 of 3pt hoger al voldoende is. Het helpt natuurlijk ook niet dat het spel native 720p is waardoor het ook nog pixelated is.
Coop in een patch zou ik ook erg verwelkomen maar dat is meer een nice to have.

Ook goed om te weten dat ik niet zo op mijn battlepoints hoef te zitten, ik was nogal spaarzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Tekst is idd veel te klein. Op de gamepad nauwelijks te lezen, en zelfs op tv moet ik regelmatig tot anderhalve meter naar de tv lopen.

Ik vind bovendien dat er te veel gezocht moet worden naar items. Ik ben veel te vaak uren aan het zoeken. Een keer is leuk, maar bijna iedere missie vereist speciale items.

Ik vergelijk Xenoblade Chronicles X met X:Rebirth op pc. Ziet er mooi uit, spelwereld is ontzettend groot, en er is veel te doen. Maar beide voelen vaak als werken en de helft van de tijd heb je het geluk wanneer je quest items al hebt gevonden... Ik vind Fallout 4 op pc vermakelijker.

Desalniettemin een van de beste WiiU games.

[ Voor 21% gewijzigd door Flozem op 15-01-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Items harvesten vond ik in Xenoblade ook al niet zo leuk. Vooral de echt zeldzame, dan moest je met een guide erbij op het juiste moment met de juiste weersomstandigheden ergens zijn.
En dan heb je er eindelijk een, maar moet je er meer. Voor de quest, + 1 voor je collection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Geen last van de tekst, maar ik heb m'n Wii U ook op dezelde 24" monitor aangesloten als m'n desktop pc. :p
LOTG schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:36:
Overdaad aan kleine quests, die slecht te managen zijn. Hoewel je gathering quests nu makkelijk kunt negeren, omdat je ze direct kunt completen bij het mission board zit je nog steeds door de lijst te zoeken naar iets wat je dichtbij kunt doen.
Over het algemeen dus gewoon betere filters om te managen.
Hmm, maar je kunt al filteren in de missielijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

LOTG schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:55:
Items harvesten vond ik in Xenoblade ook al niet zo leuk. Vooral de echt zeldzame, dan moest je met een guide erbij op het juiste moment met de juiste weersomstandigheden ergens zijn.
En dan heb je er eindelijk een, maar moet je er meer. Voor de quest, + 1 voor je collection.
Dan zal je de quest(s) Off the records leuk vinden, die zijn er om je field skill te verhogen naar 5.
ontzettend onduidelijke/vaag omschreven opdrachten met o.a. 5 items verzamelen die heel zeldzaam zijn, en random ergens in gebied X droppen. ...en dat moest bij alle 3 field skills |:(

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
RayNbow schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:08:
Geen last van de tekst, maar ik heb m'n Wii U ook op dezelde 24" monitor aangesloten als m'n desktop pc. :p

[...]

Hmm, maar je kunt al filteren in de missielijst?
Ik heb hem op een 42" Plasma TV aangesloten, en een combinatie van de kleine tekst, lage resolutie en wat fancy postprocessing van Panasonic zorgt er voor dat ik er ongeveer 1 a 2 meter vanaf moet zitten om het te kunnen lezen. Het is ook een vrij populair onderwerp op andere sites, en niemand snapt eigenlijk wat het nut er van is. Ik kan mij niet voorstellen dat het beter te lezen is op die grote met kanji ofzo.

En je kunt missies inderdaad al filteren, maar het komt voornamelijk ook door de slecht te lezen tekst dat ik het irritant vind om meerdere conditions te moeten lezen om er achter te komen wat ik allemaal moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

LOTG schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Ik heb hem op een 42" Plasma TV aangesloten, en een combinatie van de kleine tekst, lage resolutie en wat fancy postprocessing van Panasonic zorgt er voor dat ik er ongeveer 1 a 2 meter vanaf moet zitten om het te kunnen lezen. Het is ook een vrij populair onderwerp op andere sites, en niemand snapt eigenlijk wat het nut er van is. Ik kan mij niet voorstellen dat het beter te lezen is op die grote met kanji ofzo.
De tekst in de Japanse versie is van dezelfde grootte.

Voor mij is de kleine tekst geen probleem gezien mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YJvR4PGsDx4y8fQssGoJulKH/full.jpg

Ik denk ook dat het spel ontwikkeld is in een vergelijkbare omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De eerste keer dat ik Sky High in actie zag van de week knipperde ik een paar keer in ongeloof:
https://gfycat.com/SomberGrandErmine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ja leuke skill, je krijgt hem na zijn (Phog) Affinity missie(s) :)

[ Voor 5% gewijzigd door AstralizeR op 16-01-2016 12:26 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Woei, na net geen 50 uur een brevet gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g60fXhDwL5N3W9Ek04DVevxv/full.jpg

Was best te doen, de helft was al klaar voordat ik begon. :p

Edit: ...en een kort filmpje:

[ Voor 18% gewijzigd door RayNbow op 18-01-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Happy flying! :P

Ben nu aan het experimenteren met builds zoals een Dual Guns / Photon Saber met hoge TP gain voor TP attacks (post ik binnenkort wel eens). Echter moet ik mijn Potential nog behoorlijk boosten wil het kunnen matchen met Ether Blossom build kwa DMG output.

Daarna eens kijken naar een Topple build:
Art: attack Inflicts Topple (ben de naam kwijt) / Skill (Dirty Fighter): Deals XX% dmg to enemies inflicted with Topple. Kortom, de mob ligt hulpeloos en eindeloos op de vloer met de juiste Skills :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat kan ik nog niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Dat vliegen kan ik nu wel, zuipt wel ontzettend veel fuel :P
Nog eventjes door naar level 50, zodat ik ook wat spul op mijn skells kan equippen.
Enige nadeel is mijn mijn geode Mastermind build dat ik echt een hele reeks normal quests moet doen voor Beam Bomber :(
Wellicht vanavond Chapter 10 starten, of de Celica Affinity starten, gezien zij ook nog een skill heeft voor mijn build die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

ja *zucht* als je Beam Bomber wilt moet je ALLE Mia (normal) quests gedaan hebben.
Ik zit ook nog ergens halverwege, ze geeft geen quests meer, en moet dus nog wat anders doen voordat ze weer een quest geeft, wel leuke quest namen trouwens.. Mamma Mia, Mighty Mia, Its-a-Mia :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Naja, intergalactic dingetjes voor mijm skell heb ik nu. Nu nog even door naar level 50 en dan chapter 10 starten.

Moet wel zeggen dat sommige sidequest wel verstrekkende dingen laten zien, jammer dat de keuzes die je maakt niet dezelfde gevolgen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venom2005
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:20
De side-quests beginnen wel steeds leuker te worden, vooral als er een aantal follow-up quests zijn.

Is het trouwens ook nuttig om skell gear te maken voor level 30 skells? Momenteel gebruik ik alleen gear die je kunt kopen in de shops.
Pagina: 1 2 3 Laatste