Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Venom2005 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:05:
Is het trouwens ook nuttig om skell gear te maken voor level 30 skells? Momenteel gebruik ik alleen gear die je kunt kopen in de shops.
Level 30 gear die je koopt is vaak Prime (goud) maar je kan ook lvl 30 Intergalactic gear verkrijgen, probeer in Oblivia of Sylvalum lvl 30+ Puges / Pugilths te farmen met je skell.

(Handig is als je party members gear hebben met 'treasure sensor' er in)

Om je vraag te beantwoorden: Ik zou er niet te veel tijd in gaan steken het te maken, zelfs niet bij level 50 skells, de beste gear en wapens komen van drops.

[ Voor 46% gewijzigd door AstralizeR op 21-01-2016 12:11 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Inderdaad. Ik zou pas op level 60 overwegen ground en skell gear te maken of te upgraden. Je steekt er anders te veel resources in, en de meeste blauwe of groene drops zijn al beter dan de gouden die je kan kopen... :p

Overigens zou ik met chapter 10 wachten tot je level 50 bent. Ik werd op level 40 afgemaakt, en ben nu noodgedwongen aan het grinden, en mijn partymembers allemaal van een fatsoenlijke skell aan het voorzien.

Ik kan helaas ff geen affinity quests meer starten nu... Dat vind ik wel een fail dat je de main quest niet mag afbreken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ik heb nu een 'augment farming' skell gemaakt, het is een Excavator (lvl 60 skell) die kun je maken na Alexa's affinity missies. Ik heb de skell uitgerust met Crush Append XX, en Attack above XX augments. en als main wapens 2x een XXR150ME missile - Dit wapen richt zich op alle appendages. Je kan met veel geluk een drop krijgen met WP-MSL-MAG er op, deze vuurt namelijk extra missiles af. (tot 2x zoveel)

XXR150ME Missile - Cauldros, boven (noord) FN505 in Ganglion Antropolis drop van Judge Pugilith.
XXR140ME Missile - Sylvalum FN406 Badr Basin drop van Pugilith.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
SOmmige van die fetch quests hebben ook echt rare prime materials nodig. een beetje een indicatie van waar sommigen liggen zou de game helemaal niet misstaan, beetje lopen googlen om alles te vinden is niet leuk.

Heb Off the record ook opgepikt en die vage beschrijvingen voor mech lvl 5 helpen ook totaal niet :D

Eigenlijk de enige gripe die ik heb met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ja die zijn echt vreselijk cryptisch. Uiteindelijk ook na lang ronddwalen maar advies ingewonnen via google :P
Er zijn nu ook wel goeie Youtube video's

Mechanical lvl 5

Biological lvl 5

Archaeological lvl 5

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Ik heb de Off the Record missie al aangenomen (maar nog niet aan begonnen aangezien ik nog lang geen flight module heb), maar zo cryptisch zijn die eerste drie objectives niet? Okay, ze vertellen niet precies wat je moet doen, maar je kunt zo aflezen in welk continent je moet wezen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ja, je kan er uit lezen welk continent, maar dan zijn ze nog steeds erg vaag.

“After dawn o’er land of white, a rare red foe appears to smite.” Duidelijk in Sylvalum 'after dawn'.
"Etchings of ancient beasts to find? Seek a stony shore in fired climes.” Duidelijk Cauldros aan de kust

Grootste nadeel aan deze twee opdrachten, de tyrant die je moet hebben spawnt niet elke keer, en hij is er maar 2 uur in game tijd. De 2e opdracht moet je X aantal items vinden. Op 1 specifieke plek kan je het item oprapen, met een collect rate van 1x per 10 resets (return to skell) ongeveer. kortom, easy to miss en dan ga je ronddwalen op andere plekken.

Je zal ze natuurlijk vast wel eens per toeval oplossen na XXX uur :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, level 50 bereikt, nu nog even sparen voor een level 50 heavy skell, ook al heb ik een intergalactic g-buster en phoenix liggen, wil eigenlijk niet de credits uitgeven aan een light skell die ik wel kan betalen :P

ook de prime items gevonden, vlugger dan ik had gedacht, nu nog maar zoeken naar extra sidequests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Moet gewoon nog steeds echt beginnen, eind vorig jaar heel even de intro gehad en nu net 'geland' op de planeet en iets gaan lopen. Meteen al de mist in met knoppen :+ Is dit nou een game waar even een paar uur mogelijk is, of zit ik er meteen 6 uur achter? :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

weszz schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:00:
Moet gewoon nog steeds echt beginnen, eind vorig jaar heel even de intro gehad en nu net 'geland' op de planeet en iets gaan lopen. Meteen al de mist in met knoppen :+ Is dit nou een game waar even een paar uur mogelijk is, of zit ik er meteen 6 uur achter? :+
Meeste van mijn speelsessies zijn ongeveer een uur lang, een enkele keer 2 a 3 uur. Kortere speelsessies zijn dus mogelijk. Het helpt best om gewoon een beetje rond te dwalen en te exploren en telkens wanneer je een FN site tegenkomt, om dan een probe te installeren om zo meer fast travel opties te hebben.

Tip: elke keer dat je BLADE level stijgt, kies dan om je mechanical skill te levelen (bij Eleonore @ mission board). Dit is de belangrijkste skill aangezien je deze nodig hebt voor 't plaatsen van probes. Pas als je deze gemaxt hebt kun je je biological en archeological skills levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Akaendra schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:59:
...wil eigenlijk niet de credits uitgeven aan een light skell die ik wel kan betalen :P
Maakt niet zo gek veel uit als je een goeie Phoenix of G-Buster hebt. :P

Als je een medium skell kan betalen, dan zou ik die aanschaffen, en voor je team wat level 30 skells (niet verplicht). Daarna lekker Joker, the Unknowable (lvl 90 tyrant in de grote bloem van noctilum) het leven zuur maken. ±100k aan items als je ook nog eens treasure sensor gear hebt per run. Dit komt omdat er veel insectoids van lvl 60 bij hem zitten, die je met 1 Phoenix wave al verslaat. 8)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
hmm, dan heb ik of een slechte Intergalactic Phoenix, of een slechte medium skell :P
doe hooguit 2/3de damage op die blattas en mijn skell werd keihard de vernieling ingeholpen :D Wellicht nog even upgraden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Dan zou ik bij FN406 in Sylvalum nog even farmen voor de 150SA variant van de G-Buster (42k dmg) en de 450GG Phoenix. (9k dmg).

Voor de Phoenix helpt Attack range UP en Thermal DMG UP. De blatta's moeten inderdaad in 1 wave uitgeschakeld worden anders heb je een probleem :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Na wat reviews bekeken te hebben Xenoblade besteld via Amazon (had nog kortingscodes liggen), hopelijk komt hij nog voor het weekend binnen. Is al van de xbox360 generatie geleden dat ik mezelf nog eens volop in een degelijke jrpg gestort heb :).

Iets wat ik overal lees is dat je best inderdaad eerst je mechanical skill levelt. Zijn er zo nog zaken die ik best op voorhand weet zodat ik geen beslissingen maak waar ik spijt van krijg?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Naast Mechanical levellen voor data probes niet echt. Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt. Je hebt wel keuzes bij bepaalde quests maar of die echt enige invloed hebben op het verdere verloop van de game geloof ik niet

Zijn wel wat quests die wellicht wat anders lopen op basis van je keuzes maar veel zal dat niet uitmaken gezien dat allemaal sidequests zijn enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Akaendra schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:03:
Naast Mechanical levellen voor data probes niet echt. Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt. Je hebt wel keuzes bij bepaalde quests maar of die echt enige invloed hebben op het verdere verloop van de game geloof ik niet
Blue wire vs. red wire? ;)

Je keuzes hebben voornamelijk invloed op NPCs en of ze bepaalde situaties overleven of niet.
boe2 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:45:
Zijn er zo nog zaken die ik best op voorhand weet zodat ik geen beslissingen maak waar ik spijt van krijg?
Maak er een gewoonte van om zo veel mogelijk kristallen (collectible items) op te pakken tijdens het exploren. Dit helpt enorm bij gathering objectives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Je mechanical op lvl 4 krijgen is inderdaad de meest handige, zo kun je het grootste deel van de probes plaatsen. Verder hoef je je nergens druk om te maken, zelf het uiterlijk en geslacht van je character niet. :P

Je kunt elke Class tree helemaal uitwerken en elke skill/art op het hoogste level krijgen.
Het kost je alleen ontzettend veel tijd. (zelf zit ik al op ±150 uur, en nog genoeg quests en affinity missies te gaan.)

Verdiep je verder goed in FrontierNav, kam geheel NLA uit, pak elke crystal (collectible) op, accepteer alle sidequests (rode vraagteken) en doe alleen chapter(story) missies en affinity missies (hand-in-hand symbool) als je die ook meteen wilt gaan doen, je kunt deze niet annuleren.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:20:
Verder hoef je je nergens druk om te maken, zelf het uiterlijk en geslacht van je character niet. :P
Tuurlijk wel. Je moet minstens een half uur besteden aan 't perfectioneren van je avatar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:29:
[...]

Tuurlijk wel. Je moet minstens een half uur besteden aan 't perfectioneren van je avatar. :p
Haha, ja dat is waar :P

...Maar er is later een quest die je in staat stelt alles weer te kunnen aanpassen:
spoiler:
House of Cards

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Zijn er eigenlijk ook quests die je kunt missen zoals in Xenoblade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

LOTG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:02:
Zijn er eigenlijk ook quests die je kunt missen zoals in Xenoblade?
Ja, namelijk de Affinity Quests van
spoiler:
>>>> Lao <<<<
. Na chapter
spoiler:
9
zal dit personage niet meer beschikbaar zijn. Volgens mij betekent dit ook dat je de Heart to Heart conversaties gedaan moet hebben voor dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
RayNbow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, namelijk de Affinity Quests van
spoiler:
>>>> Lao <<<<
. Na chapter
spoiler:
9
zal dit personage niet meer beschikbaar zijn. Volgens mij betekent dit ook dat je de Heart to Heart conversaties gedaan moet hebben voor dit punt.
spoiler:
Gaat dan nog om die affinity quest met Doug ofzo? Denk dat ik die dan ga missen :P Dacht dat de rest niet te missen was want Lao is echt een story character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Akaendra schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:52:
[...]

spoiler:
Gaat dan nog om die affinity quest met Doug ofzo? Denk dat ik die dan ga missen :P Dacht dat de rest niet te missen was want Lao is echt een story character
Geen idee, ben zelf op de helft qua story chapters en momenteel druk bezig met sidequests. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Volgens mij waren ****** zijn affinity missies prereqs voor de chapters, dus wat je dan inderdaad zou kunnen missen zijn de Heart-to-heart met die NPC Party member.

[ Voor 6% gewijzigd door AstralizeR op 27-01-2016 14:05 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ok, maar het is niet zo dat je zoals in XenoBlade continue de halve populatie moet af lopen om geen quests te missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ja en nee. Ja je moet zoeken, nee je kan feitelijk niks missen ook al heb je chapter 12 gedaan, met uitzondering van Heart-to-heart quests (zie hierboven)

Goed voorbeeld zijn de Mia quests, je komt haar in NLA tegen, en daarna verdwijnt ze naar een ander continent, je kan haar heel makkelijk missen vooral omdat er soms nog dingen aan vooraf gedaan moeten worden, maar is nog gewoon af te ronden na chapter 12.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mia is awesome. Kwam haar een tijdje terug tegen in Oblivia toen ik aan 't rondcruisen was in m'n Skell. Uit het niets een cutscene. :)

Hmm, ik heb geen idee hoe ik 't gedaan heb, maar ik kan redelijk gemakkelijk Overdrives chainen met m'n eerste Skell... zolang ik maar arts blijf spammen. :p

[ Voor 37% gewijzigd door RayNbow op 27-01-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Hmm, Blattas zijn nu geen problem meer, wellicht komt dat door Potential stacking? Geen idee of Skell abilities daar van afgeleid worden, maar ik gok van wel gezien ik behoorlijk wat meer damage deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Akaendra schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:41:
Hmm, Blattas zijn nu geen problem meer, wellicht komt dat door Potential stacking? Geen idee of Skell abilities daar van afgeleid worden, maar ik gok van wel gezien ik behoorlijk wat meer damage deed.
Gebruik je Overdrive? Voor zo ver ik weet is dat het enige wat potential gebruikt en dan een dmg- en heal-boost geeft. Ik gebruik zelf voornamelijk 'Attack ABOVE XX' in mijn Skell frames (is makkelijk te maken) dus weet het niet zeker.
RayNbow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:07:
...

Hmm, ik heb geen idee hoe ik 't gedaan heb, maar ik kan redelijk gemakkelijk Overdrives chainen met m'n eerste Skell... zolang ik maar arts blijf spammen. :p
Ik vroeg me dat ook al af, ik denk dat het gepaard gaat met gewoon combo's maken.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
AstralizeR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Gebruik je Overdrive? Voor zo ver ik weet is dat het enige wat potential gebruikt en dan een dmg- en heal-boost geeft. Ik gebruik zelf voornamelijk 'Attack ABOVE XX' in mijn Skell frames (is makkelijk te maken) en dus weet het niet zeker.

[...]

Ik vroeg me dat ook al af, ik denk dat het gepaard met gewoon combo's maken.
Nope, geen overdrive, geen diee wat het is, tenzij added wapens met thermal damage natuurlijk de Phoenix ook beinvloeden. Heb wat extra dingetjes op mijn skell gegooid maar geen aanpassingen gemaakt aan mijn phoenix of g-buster.

Naja het zal wel, ik kan ze killen dus het is wel goed zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ja, dat is een goeie vraag of augments op wapens overall effect hebben, volgens mij verschillend per augment, ik heb dit toevallig gister getest met Attack Range XX (+40m ranged attack) dat werkte alleen op het wapen zelf (ook wel logisch).

Skell armor augments: Ik weet het niet zeker, kan ook gedeeltelijk zijn, (zo zijn er ook auments die appendage HP boosten, en dan alleen die specifieke appendage.)
Skell frame augments: invloed op alles.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Ik vroeg me dat ook al af, ik denk dat het gepaard gaat met gewoon combo's maken.
Nou ja, wat ik in ieder geval las is dat overdrive extensions afhangen van hoe vaak je de cockpit view krijgt. Als je vaker arts spamt, heb je meer kans dat je de cockpit view krijgt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond eindelijk aan Xenoblade begonnen, maar ben nu sterk aan het overwegen om het spel terug te sturen. Op mijn 42 inch televisie is de meeste tekst onleesbaar klein, en moet ik steeds hard turen om aanvallen/quests/itemtekst te kunnen lezen. Dupliceer ik het spel naar mijn tablet, merk ik zelfs dat de tablet letterlijk niet scherp genoeg is om sommige tekst leesbaar weer te geven :|.

* boe2 gaat op zoek naar een andere RPG

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dus echt total geen last van te kleine tekst. Heb er wel al meerdere mensen over gehoord maar ik kan me daar echt niet in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Jammer dat je om zoiets "kleins" het spel retour doet. :P
Maar het is waar dat de meeste tekst, en dan vooral je active quest niet goed leesbaar is. Zelf speel ik op een 55" TV en maak af en toe een foto om dan in te kunnen zoomen of er nou een e, a of o staat geschreven in het woord.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zelf heb ik ook geen last van te kleine tekst, maar ik gebruik de 24" monitor van m'n desktop. Ik zit er dus ook niet ver van af. :p

In ander nieuws, ik heb eens een andere Skell en wapens gekocht:

Kan niet wachten op een betere versie van dit wapen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:52:
Welke versie heb je nu dan, is dat de G-buster die bij de Skell zat?

De beste versie(s) die ik gevonden heb zijn de lvl 50 met 42k dmg (SSM-XXMX150SA G-Buster)
Er is schijnbaar een lvl 60 variant, dat zou dan de SSM-XXMX160SA G-Buster zijn, geen idee waar die precies dropt maar ergens in Cauldros wordt gezegd.

Persoonlijk gebruik ik ze niet meer, maar zijn wel een uitkomst in het begin, net als de Phoenix

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AstralizeR schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:51:
[...]

Welke versie heb je nu dan, is dat de G-buster die bij de Skell zat?
Deze zat iirc er niet bij, maar heb 'm apart gekocht van de shop.

Edit: en toen zat je opeens op een onbewoond eiland. :p
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SkPG6in.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door RayNbow op 01-02-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ah, ook fijn om te weten:
In the battle menu if you hit X a couple of times you'll see an emergency escape option. It gives a 15 second countdown and as long as you survive until then you'll be transported back to the nearest landmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

.
Is dat niet identiek hetzelfde resultaat als gewoon het gevecht verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

boe2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:52:
[...]

.
Is dat niet identiek hetzelfde resultaat als gewoon het gevecht verliezen?
Ik heb 't nog niet uitgeprobeerd, maar als je sterft, dan verlies je in ieder geval je TP. Mogelijkerwijs behoud je je TP met emergency escape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Deze escape optie is handig bij het farmen van o.a. Telethia, je verliest dan het gevecht niet, maar het wordt geannuleerd, zo behoud je de afgebroken appendages en die kun je weer ruilen voor tickets. a.k.a. 'Ticket farming'

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:52:
Zelf heb ik ook geen last van te kleine tekst, maar ik gebruik de 24" monitor van m'n desktop. Ik zit er dus ook niet ver van af. :p

In ander nieuws, ik heb eens een andere Skell en wapens gekocht:
[video]

Yay, heb een sterkere versie gevonden... *O*

...voor level 40+ Skells. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zo Storymode uitgespeeld voordar Project X Zone 2 uitkomt. Kan ik nog wat sidequests enzo gaan doen die ik heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow moet nog 5 chapters doen (79 uur speeltijd)... maar nu vooral bezig met Affinity Missions en sidequests. Vandaag een raar xenoras (in gaspakken) uitgenodigd om in NLA te komen wonen.

Wanneer 1x Topple klaarblijkelijk niet genoeg is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pnHAVr0.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 07-02-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
ew H.B :P Wat een misselijk karakter is dat :P
Naja het is Wesker die em inspreekt dus daar kan het misschien aan liggen.

Huidige team is nog altijd Lin/Elma/Alexa/Ikzelf.
Heb L voor de gein ook naar level 60 gebracht en wellicht deze week nog wat affinity grinden ofzo voor andere missies.
Voor nu sidequests doen voordat de volgende game uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Alexa met Lin levert goede post-battle dialogen op. :p

De reden dat ik H.B. in m'n party heb is vnl. voor het doen van wat affinity missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Mocht je tijd te kort komen, vergeet niet de missies van de Online Terminal te doen,
deze boosten o.a. affinity en BP.

Zelf ben ik even gestopt, heb er nu 190 uur in zitten...
het is wel even genoeg zo, de end game valt mij tegen.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik heb nog geen eens gekeken naar missies in de Online Terminal. Zijn die al beschikbaar als je de mainstory nog niet hebt uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Chapter 10 eindelijk gepasseerd. Is 15 levels grinden toch niet voor niets geweest... :p

Ga mijn level 50 Heavy skell kopen - iedereen heeft nu een skell, hoewel diegene met mijn level 30 starter skell bijna ieder gevecht het loodje legt. Goed dat ik gewoon iedere keer de beste factie join om een salvage ticket te kunnen claimen.

Mijn vaste party is Elma, Lin en ik. Die vierde probeer ik te rouleren.

Op naar chapter 11, 12 en het einde. Endgame is inderdaad wat te veel grinden voor mijn smaak. Hoewel ik aardig wat gewend ben.*kuch* Dragonquest IX / Bravely Default *kuch*

[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 08-02-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hmm, volgens mij ben ik overleveled voor de main story... net chapter 8 gedaan, maar ik was onderhand al level 40 gepasseerd en met 2 Skells knalde ik de vijanden in no time neer...
Flozem schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:48:
Endgame is inderdaad wat te veel grinden voor mijn smaak. Hoewel ik aardig wat gewend ben.*kuch* Dragonquest IX / Bravely Default *kuch*
Bravely Default en grinden? Tot 't eind van chapter 7 hoefde ik totaal niet te grinden. Het enige wat ik grindde was wat Job levels met de Obliterate support abbility (en toen heb ik ook zo wat 10 normale levels erbij gekregen).

* RayNbow moet echter nog steeds BD uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
RayNbow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:44:
Hmm, volgens mij ben ik overleveled voor de main story... net chapter 8 gedaan, maar ik was onderhand al level 40 gepasseerd en met 2 Skells knalde ik de vijanden in no time neer...

[...]

Bravely Default en grinden? Tot 't eind van chapter 7 hoefde ik totaal niet te grinden. Het enige wat ik grindde was wat Job levels met de Obliterate support abbility (en toen heb ik ook zo wat 10 normale levels erbij gekregen).

* RayNbow moet echter nog steeds BD uitspelen.
Voor de endgame moet je wel degelijk grinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Flozem schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:57:
[...]

Voor de endgame moet je wel degelijk grinden... :)
Vond dat nog wel meevallen eerlijk gezegd. Met max level vond ik mezelf redelijk overlevelled voor de final boss maar dat ben ik, of ik ben gewoon OP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Het grinden (in XBX) is niet alleen het probleem, eigenlijk is dat gewoon een keuze hoe OP je wilt worden. :P
Er is gewoon na de story en affinity missies niet veel meer te doen, dan alleen jezelf en je party members uitrusten met Ares 90 skells + reflect dmg augments en boost dmg augment, en dan de superbossen opblazen... the end.

Het is een geweldige singleplayer game van begin tot eind maar online is zo karig, je mist hier gewoon het echt kunnen samen spelen en raids doen met meer mensen.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

RayNbow schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:33:
Ik heb nog geen eens gekeken naar missies in de Online Terminal. Zijn die al beschikbaar als je de mainstory nog niet hebt uitgespeeld?
Ik heb net chapter 5 uitgespeeld en heb al verschillende van die missies gedaan, voor XP, geld en rewards. Hielp me om net dat beetje extra te grinden om de bossfights van chapter 5 aan te kunnen :).

Nu ja, ik moet nu 20% coverage halen in Noctilum (30% voor een andere quest zelfs), dus voorlopig blijf ik terug weg van dat online gedoe :p

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 09-02-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

boe2 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:40:
Nu ja, ik moet nu 20% coverage halen in Noctilum (30% voor een andere quest zelfs), dus voorlopig blijf ik terug weg van dat online gedoe :p
Hmm, welke quest is dat? Ik weet wel dat je 30% van Oblivia moet surveyen voor een quest van L.

Noctilum had ik al aardig bezocht alleen al omdat ik Weeping Whitewood probeerde te vinden voor een quest (A Proper Chopper) toen ik lvl 21 was:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
RayNbow schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Hmm, welke quest is dat? Ik weet wel dat je 30% van Oblivia moet surveyen voor een quest van L.

Noctilum had ik al aardig bezocht alleen al omdat ik Weeping Whitewood probeerde te vinden voor een quest (A Proper Chopper) toen ik lvl 21 was:
[video]
Dat is een prereq voor chapter 6 alleen geloof ik. Ben nog gewoon bezig met sidequests, omdat die imo de wereld meer bouwen dan de main story :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Oblivia/Noctilum, een van die twee, haal ze altijd door elkaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Nightglow Woods en Sandy Bum Canyon dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Een cover van Uncontrollable (Tyrant theme):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AQ2Nm1doZow]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Beter dan het origineel imho... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Okay, wie koos er ook voor de 3e optie in de 2e heart-to-heart van Lin? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit weekend mijn eerste Skell verkregen. Meteen wat testritjes gedaan: Enorm gundam gevoel, en nu moet mijn vrouw niet meer gek worden van repetitief zwemgeluid wanneer ik water moet oversteken :).

Die cockpit view is wel enorm verwarrend: het camerastandpunt is gewoon slecht, en de duurtijd is zo kort dat ik hooguit 1/2 skills afgevuurd krijg :?

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 15-02-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het belangrijkste van cockpit view is dat de cooldown van al je arts gereset worden. Verder is het belangrijk om veel cockpit views te krijgen tijdens overdrive, aangezien dit de kans op een overdrive extension vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik kan niet verder spelen. Zodra ik mijn spel wil laden, kapt ie ermee. Nog iemand met die problemen?

Server maintenance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik heb net een uurtje kunnen spelen zonder problemen. Als de server eruit ligt, moet je trouwens nog steeds kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Dacht ik ook, maar het spel breekt steeds af tijdens het laden momenteel. :(

http://www.gamefaqs.com/b...onicles-x/72975876?page=1

Vervelende bug, en op te lossen door de taal van je Wiiu aan te passen. |:(

Alleen jammer dat ik de 10GB dlc heb verwijderd in een poging om een backup van mijn savegame te maken.

[ Voor 72% gewijzigd door Flozem op 24-02-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Omfg... Eerste drie chapters gespeeld. Wat een awesomesauce kewl spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

horizon1978 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:44:
Omfg... Eerste drie chapters gespeeld. Wat een awesomesauce kewl spel. :)
Wacht maar tot chapter 5. :+

Trouwens een tip, probeer niet door de story chapters te rushen. Je zal dan tegen dingen aanlopen als requirements dat je eerst Affinity Mission X gedaan moet hebben of dat je Y% van continent Z gesurveyed moet hebben. Pak hier en daar een sidequest op en ga zo nu en dan op verkenning uit en kijk of je wat FN sites kunt bereiken.

Verder, save altijd voordat je een Story of Affinity missie start. Je kunt deze missies namelijk niet annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Yup. Chapter vier kan wel even wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Weet ik. @ Ray. ;)

Oh ja. Ben nog niet aan hoofdstuk vier begonnen maar zie bij achievements dat ik chapter 12: 3/5 al heb gehaald.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Zijn er ook spelers voor een Online ervaring ? op het moment zelf een LV 60 Galactic knight met een LV 50 Skell dus als het mogelijk is kan ik helpen met een paar LV's up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Geweldige game dit. Speel al een paar weken niets anders meer sinds ik de
Wii U Premium Pack Black + Xenoblade Chronicles X heb aangeschaft :)

Speel eigenlijk alleen SP momenteel. Am I missing out?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Single player.

Zelf speel ik (momenteel niet, een bepaalde professor en advocaat eisen m'n vrije tijd op) Xenoblade X alleen single player. Multiplayer check ik misschien een keer post-game nadat ik de meeste missies gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Ah zo. Speel ook single player.

Spel wordt steeds beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Zeker. Ik rush ook totaal niet en het verkennen blijft ook lang leuk. Tijden niet meer zo in een game gezeten. Van de week de duurste Skell gekocht (ben net lvl30) en de andere aan Lin gedoneerd.

Gisteren ook even de (ingame) character customization feature unlocked. 6 custom avatars kan je opslaan. Toch leuk om een beetje mee te klooien. Ik ben nog wel even zoet met deze titel. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Geteisem op 18-03-2016 09:41 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Yup. Is dat morgen Splatfest nieuwe stijl is. Kan de cd van Xenoblade er nog eens uitgehaald worden. Ben echt uren aan het verstoken in dit spel. Je kunt gewoon heerlijk een hele avond door een heel continent dwalen zonder eens een specifieke missie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
AstralizeR schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:38:
Het grinden (in XBX) is niet alleen het probleem, eigenlijk is dat gewoon een keuze hoe OP je wilt worden. :P
Er is gewoon na de story en affinity missies niet veel meer te doen, dan alleen jezelf en je party members uitrusten met Ares 90 skells + reflect dmg augments en boost dmg augment, en dan de superbossen opblazen... the end.

Het is een geweldige singleplayer game van begin tot eind maar online is zo karig, je mist hier gewoon het echt kunnen samen spelen en raids doen met meer mensen.
Of solo, zonder skell, Telethia the Endbringer verslaan. Dat is het echte einddoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hallo,

vandaag wil ik XCX spelen maar tijdens laden van het spel, na het selecteren van de squads, springt spel consequent terug naar het titelschem.

Als ik de internet connectie uitzet dan start het spel zonder problemen op. Iemand anders bekend met dit probleem en heeft eventueel een oplossing?

Op internet kom ik het probleem wel tegen maar buiten internet uitzetten geen definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik ben zelf 't probleem nooit tegengekomen (en net geprobeerd, kan gewoon een squad selecteren), dus ik zou niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hmm, zie net dat Flozem zelfde probleem had. En dat taal instelling de boel fixte.

Eens kijken of dat lukt. Kinderen kunnen goed genoeg Engels tegenwoordig. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Gek genoeg is die bug alweer een paar maanden oud, en is (nog) niet gefixt. Het is puur random wanneer het gebeurd, misschien daarom moeilijk te fixen. Voornamelijk als je online bent met de Wii U, en je character in NLA (Baracks) staat.

Fix 1: Systeem taal van de Wii U op engels zetten.
Fix 2: Internet volledig uitschakelen op de Wii U, game in offline modes starten, character verplaatsen buiten de stad.
Fix 3: als je geen data packs geïnstalleerd hebt deze installeren, en/of andersom (vreemde fix, niet kunnen testen)
horizon1978 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:44:
[...]

Of solo, zonder skell, Telethia the Endbringer verslaan. Dat is het echte einddoel. :P
Poeh, ik krijg dat niet voor elkaar, het is al lastig met skell :P

[ Voor 21% gewijzigd door AstralizeR op 04-05-2016 10:25 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Monolith is niet scheutig met patches. Hoewel XCX nu ook niet echt grote bugs of veel kleine heeft. Dus eigenlijk wel goed werk geleverd. Plus ze hebben zelfs DLC gemaakt voor dit spel (in principe, de Westerse release was all-in).

Over fix2: character buiten de stad plaatsen zou helpen? Volgens mij gedaan maar lukte niet.

Ach, kinderen vinden Engels oke. Dus. :)

En over Telethia verslaan:
Zipzo is wel een wel een held op dat gebied:
YouTube: Xenoblade X - Telethia Endbringer Solo on foot - Blossom Dance
YouTube: Xenoblade X - Pharsis Everqueen Solo on Foot - Javelin

[ Voor 30% gewijzigd door horizon1978 op 04-05-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Don't worry zou volgens mij een goede Eurovisie songfestival hit kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

horizon1978 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:52:
Don't worry zou volgens mij een goede Eurovisie songfestival hit kunnen zijn...
Heb niet veel verstand van Eurovision, maar mijn stem zou naar
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DK4GAbH8Mxg]
gaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Die hele soundtrack is gewoon goed. Ook de instrumentale nummers zoals Theme X en codename Z.

Hoewel ik op dit moment wel erg fan ben geworden van van βios - Guilty Crown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

horizon1978 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:37:
Die hele soundtrack is gewoon goed. Ook de instrumentale nummers zoals Theme X en codename Z.
De gehele soundtrack zit vol instrumentale varianten. :)

Zo zijn er bijv. twee instrumentale varianten van Wir Fliegen. De meest duidelijke daarvan is X-BT2:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WOM2oCttSNA]

Maar ook no6=LP is in feite een instrumentale variant van dat nummer:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vOjGS7-DyZ0]
Hoewel ik op dit moment wel erg fan ben geworden van van βios - Guilty Crown.
Van dat nummer vind ik deze fancover zeer goed (al is het strict genomen een cover van βιος δ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gisteren de laatste story chapter afgerond. Wat een game blijft dit. Geweldig _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Van gekkigheid maar vier end game skells aan het compleet maken.

Ares90 potential based
White Reaper met Zenith en dus veel physical
Lailah Queen met Zweihander Q en veel diskbombs
Formula Zero met veel evasion.

Allemaal omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Yah!!

Telethia met de Formula Zero verslagen na een spannend gevecht.

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 15-06-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Geteisem schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:48:
Gisteren de laatste story chapter afgerond. Wat een game blijft dit. Geweldig _/-\o_
Ben nu level 60 en heb nog maar een level 50 skell en de rest van mijn party level 30 skells :P Is de laatste chapter dan een beetje te doen?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

JerX schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:50:
[...]

Ben nu level 60 en heb nog maar een level 50 skell en de rest van mijn party level 30 skells :P Is de laatste chapter dan een beetje te doen?
Het is in prinicipe te doen. Maar als jij wat relaxter wilt spelen dan zou ik toch wat meer level 50 skells aanraden ;). En vergeet ze ook niet een beetje te upgraden.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Geteisem schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:19:
[...]

Het is in prinicipe te doen. Maar als jij wat relaxter wilt spelen dan zou ik toch wat meer level 50 skells aanraden ;). En vergeet ze ook niet een beetje te upgraden.
Hmmz ok, moet zeggen ben er na 85 uur spelen ook wel klaar mee :P Maar gooi er nog wel een paar uur tegen aan, het eind is in ieder geval in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
JerX schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:50:
[...]

Makkelijk te doen.

Zorg er liever voor dat je
spoiler:
ground gear
in orde is voor het laatste hoofdstuk.

Wat een rush, 85 uur voor alle hoofdstukken... Dat had ik na het dubbele... en ben nu over de 300 uur heen... Telethia, Pharsis, Narcadyon, Gravidius allen solo met Formula Zero verslagen.
De hele map gelukking ook 100% compleet.

Heb nu als taak de rest van de level 60 skells in elkaar te zetten (Formula Zero, Lailah Queen, Ares90. White Reaper & Hades zijn al gemaakt).
Voorkeur gaat toch uit naar de medium & light skells. Vooral de Formula Zero en Lailah "farmer" Queen zijn erg leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Rush? Man ik heb zoveel side missies zitten spelen dat ik ze wel kan dromen >< Na 70 uur ben ik ook wel echt klaar met een game :P Er staan er inmiddels nog genoeg games op de speel stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow moet Xenoblade X maar weer eens oppikken na 100u gespeeld te hebben... Ik was dacht ik bezig met wat affinity missions en overige side quests. Heb nog 2 story chapters te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Game uitgespeeld na 105 uur. Had voor het eind gevecht geen skells nodig, mijn party was dan ook level 60 met level 60 gear :P

Pagina: 1 2 3 Laatste