Ik heb laatst ook nog 1 van marktplaats in nieuwstaat gekocht voor weinig. Die pro controllers zijn vaak weinig gebruikt door de gebruikers. Daarom zijn er nog genoeg te vinden in zeer goede staat.Angelsgarden schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:05:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Wii u pro controller. De oude begint wat kuren te krijgen en smash is daardoor niet meer speelbaar. Maar nieuwe pro controllers van Nintendo zijn niet meer te krijgen. Zijn er goede pro controllers van andere partijen?
Ik zou je Mario Wii U store aanraden, mooie prijzen en betrouwbare producten inclusief garantie.Angelsgarden schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:05:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Wii u pro controller. De oude begint wat kuren te krijgen en smash is daardoor niet meer speelbaar. Maar nieuwe pro controllers van Nintendo zijn niet meer te krijgen. Zijn er goede pro controllers van andere partijen?
https://www.mariowii-u.nl...endo_Wii_U_Pro_Controller
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Hi, even een vraagje over de Wii u pro controller. Ik wilde deze via BT aansluiten op mijn smart tv zodat ik deze kan gebruiken met steam link. Op een of andere manier krijgt de Samsung Smart tv ua6400 de controller niet gevonden. Andere bt controllers (non Nintendo) vindt ie wel. Zie ik iets over het hoofd?
Tnx
Tnx
@boozt77 Ik heb even zitten lezen, maar lees veel problemen met verbinden. Het zou moeten kunnen, maar blijkbaar doet dat het niet.
Sommigen gebruiken hiervoor een mayflash adapter. Dan koppel je je controller met die adapter (via bluetooth) en als je de stick in een apparaat steekt, zou het gewoon moeten werken.
Voordeel is, dat als je de stick in een ander apparaat steekt, werkt het ook.
Sommigen gebruiken hiervoor een mayflash adapter. Dan koppel je je controller met die adapter (via bluetooth) en als je de stick in een apparaat steekt, zou het gewoon moeten werken.
Voordeel is, dat als je de stick in een ander apparaat steekt, werkt het ook.
Heb even voor je lopen kijken, en er zijn mensen die het gewoon werkend hebben gekregen, heb dit zelf (nog) niet getest, want ben nu op me werk, maar heb dit wel voor je vonden.boozt77 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:32:
Hi, even een vraagje over de Wii u pro controller. Ik wilde deze via BT aansluiten op mijn smart tv zodat ik deze kan gebruiken met steam link. Op een of andere manier krijgt de Samsung Smart tv ua6400 de controller niet gevonden. Andere bt controllers (non Nintendo) vindt ie wel. Zie ik iets over het hoofd?
Tnx
Laat maar weten of dit geholpen heeft, anders zoek ik even verder voor je.
Oh wat heerlijk - ik heb een aantal weken terug mijn WiiU weer eens aangesloten op mijn tv en wat blijkt: naast de discs die ik had had ik nog een aantal spellen gekocht die verwijderd waren van de wiiU.
Wind Waker HD en Pikmin 3! Gewoon vergeten dat ik deze nog had...
Wat een genot om mijn oudste dochter nu Pikmin 3 te zien spelen, en aangezien het een écht Nintendo spel is kunnen de andere kinderen er met een grote glimlach bij staan kijken, helpen met kaartlezen etc.
Niks mislukt apparaat - geweldige console!
Wind Waker HD en Pikmin 3! Gewoon vergeten dat ik deze nog had...
Wat een genot om mijn oudste dochter nu Pikmin 3 te zien spelen, en aangezien het een écht Nintendo spel is kunnen de andere kinderen er met een grote glimlach bij staan kijken, helpen met kaartlezen etc.
Niks mislukt apparaat - geweldige console!

Als ik geen ondertitel doe dan ga ik toch ook niet wel iets in mijn signature zetten toch? Nou dan.
Sluit ik me helemaal bij aan, had het ook zo in mijn countdown vermeld, maar ik vind de Wii U stiekem leuker dan de Switch, weet niet waarom, maar het is zo.
Tnx. Het connecten aan de pc is wel gelukt, maar als ik via mn Samsung smarttv link app wil gamen moet deze volgens mij toch ook daar geconnect worden. Mn tv herkent de wii u controller niet.Linksquest schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:25:
[...]
Heb even voor je lopen kijken, en er zijn mensen die het gewoon werkend hebben gekregen, heb dit zelf (nog) niet getest, want ben nu op me werk, maar heb dit wel voor je vonden.
[YouTube: WiinuSoft - Using a Wii U Pro Controller on Windows as An Xbox Controller! | TCPixel]
[YouTube: [Quick & Easy] How To Use Wii U Pro Controller On PC]
Laat maar weten of dit geholpen heeft, anders zoek ik even verder voor je.
Op welke OS draait je Samsung TV, zijn eigen OS of Android?
Volgens mij is dat een eigen os van samsung: ua6700 serie.Linksquest schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:11:
Op welke OS draait je Samsung TV, zijn eigen OS of Android?
(hoop dat dit mag..)
Helaas mag dit niet. Promotie van je advertenties staan we niet toe op het forum.
Helaas mag dit niet. Promotie van je advertenties staan we niet toe op het forum.
[Voor 92% gewijzigd door BM op 07-02-2022 13:55]
Ik las dat de Wii U dit jaar nog een game in de e-shop gaat krijgen, Silver Falls.
https://www.nintendolife....ude-balance-board-support
https://www.nintendolife....ude-balance-board-support
Het meest interessante is nog dat het balence board daarvoor weer eens afgestoft mag wordenLinksquest schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:57:
Ik las dat de Wii U dit jaar nog een game in de e-shop gaat krijgen, Silver Falls.

2 weken geleden kwamen er hoe dan ook best wat updates langs, met name een flinke voor minecraft. Daar was in best verbaasd over, ik had niets meer verwacht.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nee inderdaad, maar wel ruig dat ze hem nog altijd ondersteunen, vind die Wii U nog altijd een tof apparaat.
Bericht ook geplaatst in Switch forum.
Het ziet er naar uit de de WiiU & 3DS eShops worden gesloten per eind maart 2023.
https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/57847
Wat gaat er precies gebeuren?
Het ziet er naar uit de de WiiU & 3DS eShops worden gesloten per eind maart 2023.
https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/57847
Wat gaat er precies gebeuren?
- Mei 2022 gebruik van credit card niet meer mogelijk om te betalen in de WiiU & 3DS eShops
- Augustus 2022 eShop betaalkaarten zijn niet meer te gebruiken in de WiiU & 3DS eShops (deze blijven wel bruikbaar in de eShop van de Switch en gedeelde Nintendo Network ID Wallet)
- Met het sluiten van de eShops vervalt de mogelijkheid om extra content aan te schaffen voor games zoals StreetPass Mii Plaza, Theme Shop en Nintendo Badge Arcade (ik vermoed ook voor alle andere games)
- Downloadcodes blijven nog beschikbaar tot het sluiten van de eShops
- Heb je geld in je Nintendo Network ID Wallet staan dan kan je dit blijven gebruiken tot het sluiten van de WiiU & 3DS eShops, je kan dus ook na Augustus 2022 via een omweg opwaarderen en betalen in de WiiU & 3DS eShops
- Downloaden van updates blijft mogelijk na het sluiten van de eShops
- Opnieuw downloaden van games, updates en DLC blijft mogelijk na het sluiten van de eShops, maar aanschaf daarvan niet
- Online gaming blijft mogelijk
Vind persoonlijk nog wel netjes dat ze hem zo lang hebben opengehouden, en de uitleg hierboven is prima want ze praten over aankopen en niet over je eerdere aankopen downloaden. Meen zelfs dat ik nog altijd mijn oude Wii aankopen kan downloaden als ik het goed zag.
Afgelopen weekend heb ik een Wii U The Wind Waker Limited Edition CIB gekocht. De console en doos is echt zo goed als nieuw (en ik ben een zeikerd wat krasjes en dergelijke betreft), geen krasje te bekennen op de console of gamepad. Ik heb hem vooral aangeschaft als verzamelobject, hoewel er een aantal games zijn die ik graag nog eens wil spelen. Vooral de Zelda HD games (Wind Waker en Twillight princess) wilde ik fysiek in bezit, ik heb dan alle mainline Zelda games in bezit en speelbaar. Ik zat te wachten op een remaster van beide games op de Switch, maar dat lijkt niet te gaan gebeuren vooralsnog.
Het viel mij op dat The Wind Waker er ontzettend mooi uitziet. Je zou never nooit kunnen zien dat dit een game is van 8 jaar oud op een Wii U en geen Switch game. Als ze dit poorten naar de Switch, dan hoeven ze er helemaal niets aan te doen.
Van de week maar eens even kijken wat ik op de shop nog moet aanschaffen voordat deze voorgoed sluit. Super Mario Advance 4 geloof ik is zo'n game die nergens anders speelbaar is dacht ik?
Het viel mij op dat The Wind Waker er ontzettend mooi uitziet. Je zou never nooit kunnen zien dat dit een game is van 8 jaar oud op een Wii U en geen Switch game. Als ze dit poorten naar de Switch, dan hoeven ze er helemaal niets aan te doen.
Van de week maar eens even kijken wat ik op de shop nog moet aanschaffen voordat deze voorgoed sluit. Super Mario Advance 4 geloof ik is zo'n game die nergens anders speelbaar is dacht ik?
Die staat hier nog op een verlanglijstje.Cyrax0508 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:39:
Afgelopen weekend heb ik een Wii U The Wind Waker Limited Edition CIB gekocht.
RollieBollie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:53:
[...]
Die staat hier nog op een verlanglijstje.
Dit is hem. Op 5 minuten van mij huis werd hij aangeboden. Ik zocht al eeuwen naar een CIB in minimaal goede conditie.
[Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 31-05-2022 15:02]
Dat ziet er nice uit, beetje jaloers op die editie als Zelda fan.
Heel veel plezier ermee.
Heel veel plezier ermee.
Aangezien we onze laatste slag moeten gaan slaan wil ik voor mijn nu driejarige dochter nog wat games downloaden om nog een paar jaar vooruit te kunnen. Ik heb nu bijvoorbeeld pikmin 3, nintendoland, mariokart en nog wat andere games maar die zijn toch redelijk ingewikkeld.
Hebben jullie aanraders voor een klein meisje dat nu vooral gek is van dieren, prinsessen, peppa pig enz.?
Hebben jullie aanraders voor een klein meisje dat nu vooral gek is van dieren, prinsessen, peppa pig enz.?
Pac-Man and the Ghost adventure 1 en 2 zijn een aanrader.
@mathelicious Soms ook gewoon mee spelen. Weet niet of er een heruitgave is geweest van Mickey and the magical mirror, daar kun je als tweede speler helpen door aan te wijzen. Maar die is oorspronkelijk voor de GC uitgekomen.
Moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk niet weet. Ben zelf begonnen met Yoshi's Wooly World, maar die wordt echt ontzettend moeilijk richting de latere levels. Maar je kunt wel easy mode aanzetten dat je kunt vliegen, maar zelfs dan. Als je met 2 speelt, kan 1 in leven blijven als de ander dood gaat, maar voor een kind van 3. Ik frustreer me nu al met mijn dochter van 8,5 jaar.
Moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk niet weet. Ben zelf begonnen met Yoshi's Wooly World, maar die wordt echt ontzettend moeilijk richting de latere levels. Maar je kunt wel easy mode aanzetten dat je kunt vliegen, maar zelfs dan. Als je met 2 speelt, kan 1 in leven blijven als de ander dood gaat, maar voor een kind van 3. Ik frustreer me nu al met mijn dochter van 8,5 jaar.

@mathelicious De fysieke games op disc kun je gewoon via bijv. marktplaats en gamemania kopen en spelen. Tenzij je perse digitaal wilt.
Yoshi wooly world is een goede!
Niet alles hoeft digitaal inderdaad, alleen kom ik sommige games alleen digitaal tegen zoals die kleine indie games.
Niet alles hoeft digitaal inderdaad, alleen kom ik sommige games alleen digitaal tegen zoals die kleine indie games.
Ik weet niet of mensen het al gehoord hadden, maar het blijkt dat je Wii U kapot gaat als je hem jaren niet gebruikt hebt, blijkbaar is het bij verschillende gamers dus gebeurd.
https://gamerant.com/wii-...icked-not-playing-enough/
Dank je voor het delen. Is nieuw voor mij.
Hoop zelf dat mijn niet overkomt. De wiiu wordt hier regelmatig gebruikt. Onder ander om ook wii games mee te spelen.
Hoop zelf dat mijn niet overkomt. De wiiu wordt hier regelmatig gebruikt. Onder ander om ook wii games mee te spelen.
Zou voornamelijk zijn die hem lang niet meer gebruikt, ik moet mijne ook maar weer eens aanzetten, ook even naar mijn reserve tablet controller kijken, die is nog nooit aan geweest, mijn oude Wii U had de grafische kaart kapot en laten maken was net zo duur als een nieuwe kopen. Mijn defecte heb ik nog liggen, maar denk dat ik die kan inleveren voor onderdelen, had hem eens bewaard maar na het lezen van dit maak ik er liever iemand blij meeJKen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:03:
Dank je voor het delen. Is nieuw voor mij.

Oei, die van mij is ook al jaren niet gebruikt... Maar eens aansluiten en kijken of hij nog leeft dan 

Gamertag: FinrazielNL
Heb er nog een 'reserve' nieuw in doos.. dus toch ook maar eens aanzetten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Sinds een paar maanden was mijn wiiu weer in gebruik, kids willen Mario kart 8 spelen.. morgen maar eens testen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Die van mij staat nog wel steeds ingeplugd aan de stroom, maar is al een half jaar niet meer gebruikt. Zoon heeft nu een switch gekocht, dus speelt daar op (daarvoor ook al nauwelijks op de WiiU, Xbox en iPad waren leuker gek genoeg). Zal hem in ieder geval af en toe eens opstarten. Of is het een geval van het accupack in de tablet dat teveel leegloopt als je hem jaren niet gebruikt? Dan heb ik geen probleem.
Er is een aardig stukje op youtube (kan zo snel niet vinden) waarin uitgelegd wordt wat het issue is en dat is het soort geheugen dat gebruikt wordt.
en dat switch games op cartridges van vergelijkbaar type geheugen gebruik maken...
Dit in tegenstelling tot bijv. NES en SNES cartrdiges die een type geheugen gebruiken die nagenoeg onverwoestbaar is.
De eindstelling was dat verzamelingen switch games niet het eeuwige leven hebben en dat afhankelijk van het soort flash/nand geheugen we kijken tegen 20 jaar voor goede first party memory maar dat er ook cheap geheugen gebruikt wordt voor de goedkopere games dat daar 10 jaar voor staat.
ach... er zijn belangrijkere zaken in de wereld en niets is eeuwig
en dat switch games op cartridges van vergelijkbaar type geheugen gebruik maken...
Dit in tegenstelling tot bijv. NES en SNES cartrdiges die een type geheugen gebruiken die nagenoeg onverwoestbaar is.
De eindstelling was dat verzamelingen switch games niet het eeuwige leven hebben en dat afhankelijk van het soort flash/nand geheugen we kijken tegen 20 jaar voor goede first party memory maar dat er ook cheap geheugen gebruikt wordt voor de goedkopere games dat daar 10 jaar voor staat.
Met andere woorden, de mensen die alles digitaal kopen zijn zo gek nog niet, zolang je om de paar jaar je data maar even op een nieuwe HDD/µSD zet ;-)
Wat ik heb begrepen heeft het te maken met 1 specifieke game. 8 jaar geleden was er ook al een probleem met diezelfde game, het gaat hier om Super Smash brosLinksquest schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:59:
Ik weet niet of mensen het al gehoord hadden, maar het blijkt dat je Wii U kapot gaat als je hem jaren niet gebruikt hebt, blijkbaar is het bij verschillende gamers dus gebeurd.
Anyone that has heard about the problems with the Wii U recently bricking.
— The_CasualGam3r (@The_CasualGam3r) 7 maart 2023
Don't think you need to be worried, as it seems to be an issue mainly with people that play Super Smash bros on their Wii U
So dont play it on your Wii U and you should be fine#WiiU #Nintendo pic.twitter.com/N2SFHBFzoa
Yeah there are reports that people's machines are bricking and getting error codes and not working again. With no way to fix them
— The_CasualGam3r (@The_CasualGam3r) 7 maart 2023
Supposedly it's people that play Smash bros that its happening too. Something to do with memory issues and corrupt data
Probleem van 8 jaar geleden; https://www.reddit.com/r/...eave_the_game_unplayable/
Of dit helemaal 100% accuraat is dat weet ik niet, omdat er nog te weinig van bekend is. Maar meerdere geluiden die wijzen naar die specifieke game.
Dus als ik het goed begrijp zou mijn Wii U in eens niet meer werken door Smash Bros? Durf ik bijna niet meer de game te spelen. Ik weet dat mijn eerste Wii U door Slatoon 2 kapot is gegaan 

Klopt, maar het is toch zonden.LaFleche schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:18:
Er is een aardig stukje op youtube (kan zo snel niet vinden) waarin uitgelegd wordt wat het issue is en dat is het soort geheugen dat gebruikt wordt.
Probeer de nand te sparen qua read/write cycles door alle games op externe harddisk te zetten.
Nog geen garantie natuurlijk maar het kan geen kwaad
Nog geen garantie natuurlijk maar het kan geen kwaad
Lijkt mij sterk, aangezien splatoon 2 een switch game is ;-)Linksquest schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:04:
Dus als ik het goed begrijp zou mijn Wii U in eens niet meer werken door Smash Bros? Durf ik bijna niet meer de game te spelen. Ik weet dat mijn eerste Wii U door Slatoon 2 kapot is gegaan
De Wii U eshop (en 3DS eshop) sluiten zeer binnenkort. Hier nog wat laatste tips van de ex-Nintendo Minute presentatoren voor ze verdwijnen.
Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Ik heb er speciaal voor mijn een tijd terug gekochte tweedehands Wii U EINDELIJK aangesloten.
Alvast Gunman Clive HD Collection aangeschaft.
Alvast Gunman Clive HD Collection aangeschaft.
Let op:
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic
-Let op: er is een Het Nintendo Amiibo topic