"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Daarom is Duitsland rijden zo lekker
Ik vind het ook wel jammer dat bv de weg langs de Meije zo supersmal is, maar dat wil niet zeggen dat ik er maar overheen moet knallen. Die wegen zijn daar gewoon niet voor geschikt. Dus gewoon kalm aan, dan is er niets aan de hand.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kennelijk wel, anders was het filmpje niet gelukt.Die weggetjes zijn smal, dus kun je er niet scheuren,
* Ghostrider rent
[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 20-07-2014 12:30 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Hoezo rennen? Is je motor stuque?Ghostrider schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:29:
[...]
Kennelijk wel, anders was het filmpje niet gelukt.
* Ghostrider rent
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dacht een kameraad ook, die is vorige week met 38 te hard aan de kant gezet.GewoonDennis schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:42:
Dat heb je hier soms ook, dat je géén idee hebt of het nou 60/70/80 is
Daarom is Duitsland rijden zo lekker

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Meeste/alle wegen buiten de bebouwde kom in .Dld zijn 100Km/h (B / K & L wegen), zelfs al kun je die snelheden vaak niet eens veilig halen (genoeg "K" wegen waar zelfs 50KM/h al véél te hard gaat). Op de kruisingen mag je echter maar 70Km/h, óók al zit je op de voorrangsweg (en dat staat ook héél goed aangegeven). Het is gewoon een duidelijke regel die overal het zelfde is.Joopieboy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:52:
[...]
Dacht een kameraad ook, die is vorige week met 38 te hard aan de kant gezet.Heel stuk 120 maar net dat stuk was 80...
Hier in Nederland is het meestal maar een beetje gokken naar welke snelheid je misschien wel/niet zou mogen gaan rijden en ben je eigenlijke gewoon continue bezig om als een volleerde arend naar borden/wegbelijningen/flitsers/lasercontroles te zoeken (óf, als je dat niet doet, met het betalen van rekeningen welke vanuit het CJIB verstuurd worden).
Hier in NL maken ze er gewoon een sport van om het zo "@Random" mogelijk te maken, lijkt 't wel. Ik rijd de laatste tijd regelmatig over de A13/A4/A10 van Rotterdam naar Amsterdam en kom op die minimaal 3-baans snelwegen al 6 verschillende "max snelheden" tegen (70, 80, 90,100, 120 & 130)

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 20-07-2014 14:13 ]

Maar Duitsland rijd echt heel fijn ja, sowieso qua grote wegen maar ook de Duitsers qua rijden en rekening met elkaar en ook zeker met motorrijders houden, echt petje af, kunnen wij wat van leren. Idd de 50/70 wegen daar rijdt ik meestal zelfs langzamer, precies wat wimmel al zegt, maar Duitsers (op sommige locals na dan) houden daar ook vaak al in.
Vind het wel grappig altijd als je in de Eiffel aan het rijden bent, heb je zelf flink de sokken erin komt er een local voorbij op een GS1200/1300 ofzo alsof je stilstaat.
[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 20-07-2014 14:13 ]
Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd
Daarom denk ik dat het in Nederland leuker rijden is met je Ktm dan met je rijstraketGhostrider schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:29:
In duitsland rijdt ik het meeste met de GSXR1000 in de 3e versnelling, in nederland is het wat aankloten in de 2
Óók (zelfs) zo'n fiets in NL gewoon een "instant Art. 5" apparaat als je er normaal mee gaat rijden.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:49:
[...]
Daarom denk ik dat het in Nederland leuker rijden is met je Ktm dan met je rijstraket
Waar zijn de tijden dat oom agent op de brommer even langs kwam, gezellig een praatje maakte en de boel de boel liet als het niet te gek werd?
Nu stonden ze afgelopen vrijdag ook op elke hoek bij Doemere, alle kentekens opschrijven die daar naar toe gingen, om volgens eigen zegge een idee te krijgen wie de goede en slechte (
[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 20-07-2014 15:58 ]
Slaat wel helemaal nergens op idd, jaren geleden reed ik nog zonder rijbewijs te crossen en alles en dat ging allemaal prima. Als je nu een scheet laat zie je alweer de politie voorbij komen...
Met beide rijdt je anders zeer gemakkelijk constant 50 te hard.. Bovenstaand filmpje is bijna constant flatout, heb er nog een lamme pols vanVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:49:
[...]
Daarom denk ik dat het in Nederland leuker rijden is met je Ktm dan met je rijstraket
Aangezien het inrijden er wel bijna opzit zegmaar, monteer ik binnenkort weer het evo1 luchtfiler. Dan wordt het wel een wheelie machine

evo1

Orginele snorkel

Asus Zenbook i7 256gb
Wat (misschien) nog wel erger is: We rijden hier wel eens met "off-road" materiaal door de bossen/heide gebieden in de regio. Regelmatig dat een kameraad van me dan weer een telefoontje krijgt met de vraag óf 'ie er even op uit wil trekken om te gaan kijken welke "eikels" er nú weer aan't crossen zijn in een gebied waar tot een jaar of wat geleden nog met Leopard II apparaten gecrossed werd.Joopieboy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:59:
Tsja gezien de wildgroei aan regels, snelheden, borden en bemoeienissen van de EU verbaast het me niks.
Slaat wel helemaal nergens op idd, jaren geleden reed ik nog zonder rijbewijs te crossen en alles en dat ging allemaal prima. Als je nu een scheet laat zie je alweer de politie voorbij komen...
Je raad natuurlijk nooit wat die maat op dat moment zélf aan het doen is
Verwijderd
d´n ouwe grind... wel stukken beter geworden met appart fietspad,... maar absurd dat dat 60 weg iswimmel_1 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:31:
[...]
Gemeentes en de provincie willen hier ook wel eens een onderling verschil in maken. Ze doen er hier in de regio volgens mij ook alles aan om het maar zo onduidelijk mogelijk te maken voor de weggebruikers met als gevolg dat er ook in 80Km/h zones nog maar 60 gereden wordt.
Als ik hier naar een dorp verderop rijd dan is die hele weg tegenwoordig 60Km/h (ruim 6 mtr. brede weg met vrij liggend dubbel fietspad). Ga je op een gegeven moment rechtsaf dan staat er een bord wat "einde 60Km/h zone" aangeeft terwijl die strepen aan de zijkant van de weg gewoon doorgaan![]()
Hier dus voor diegenen die de weg hier ook kennen
(Makkelijk te herkennen aan vingerhoeds aan de overkant van de weg:))
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 16:16 ]
Als je toevallig nog een keer in de buurt komt: Bij Mieke Vingerhoeds (nét te zien op die link) én bij "de Schutskuil" (een stukje terug) staan ze regelmatig met een laser-opstelling te postenVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:15:
[...]
d´n ouwe grind... wel stukken beter geworden met appart fietspad,... maar absurd dat dat 60 weg is
(Makkelijk te herkennen aan vingerhoeds aan de overkant van de weg:))
Oplossing: Bij de schutskuil linksaf gaan en er bij Oirschot pas weer uit komen... Méér bochten voor minder geld
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 20-07-2014 16:29 ]
Is bij het origineel dat miniroostertje aan de zijkant nou de enige plek waar lucht erin kan?Ghostrider schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:00:
[...]
Met beide rijdt je anders zeer gemakkelijk constant 50 te hard.. Bovenstaand filmpje is bijna constant flatout, heb er nog een lamme pols van![]()
Aangezien het inrijden er wel bijna opzit zegmaar, monteer ik binnenkort weer het evo1 luchtfiler. Dan wordt het wel een wheelie machine![]()
[afbeelding]
evo1
[afbeelding]
Orginele snorkel
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
You know what I mean, GhosttrollGhostrider schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:29:
[...]
Kennelijk wel, anders was het filmpje niet gelukt.
* Ghostrider rent
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
ken het weggetje al te goed. (hoewel ik veel vaker op en neer tussen best een rooi te vinden was)wimmel_1 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:21:
[...]
Als je toevallig nog een keer in de buurt komt: Bij Mieke Vingerhoeds (nét te zien op die link) én bij "de Schutskuil" (een stukje terug) staan ze regelmatig met een laser-opstelling te posten
Oplossing: Bij de schutskuil linksaf gaan en er bij Oirschot pas weer uit komen... Méér bochten voor minder geld
Maar al lang geledend dat ik dat heb gereden (is al weer iets van 6.5 jaar geleden dat ik uit best ben vertrokken naar barcelona)
"Probleem" met 4cilinders vind ik dat, welke je ook hebt, het pas leuk wordt boven X toeren en dus X kilometers.. Met de Mille (en met huidige vertanding helemaal) heb ik de grootste lol, ook op 50 wegenwimmel_1 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:51:
[...]
Óók (zelfs) zo'n fiets in NL gewoon een "instant Art. 5" apparaat als je er normaal mee gaat rijden.
Verwijderd
ofroad rijden heb je meer lol bij 70kmh, dan scheurend op een weg motor (mijn mening in ieder geval)
zodra ik verhuis, dan komt er een gas gas 300 4takt op mijn naam en zal ik proberen wat filmpje als sfeer impressie te posten
Dan rij je geen 50 op die wegen denk ikGewoonDennis schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:04:
[...]
"Probleem" met 4cilinders vind ik dat, welke je ook hebt, het pas leuk wordt boven X toeren en dus X kilometers.. Met de Mille (en met huidige vertanding helemaal) heb ik de grootste lol, ook op 50 wegen
De Boskantseweg is sinds kort voorzien van gloednieuw (én strak) asfaltVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:04:
[...]
ken het weggetje al te goed. (hoewel ik veel vaker op en neer tussen best een rooi te vinden was)
Maar al lang geledend dat ik dat heb gereden (is al weer iets van 6.5 jaar geleden dat ik uit best ben vertrokken naar barcelona)
Sorry, maar hebben de mensen op die meetings het daar zelf niet naar gemaakt?RedHat schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:57:
Ik moet zeggen dat de politie het laatste jaar er echt alles aan doet om het plezier van motoren weg te nemen. Elke keer met flink wat machtsvertoon overal aanwezig zijn, als er eens een meeting is kinderachtig op elke hoek van de straat laseren
Als iedereen daar padvindersgedrag vertoonde, zou de politie niet nodig zijn, en zouden ze voor Jan Joker staan te laseren. En eigenlijk verraad je jezelf door te stellen dat ze het plezier verzieken door (oa) te laseren. Ze vangen dus blijkbaar nogal wat. Als het doel van de meeting is hard te rijden en wheelies te maken, is het denk ik wel terecht dat er wordt gehandhaafd.
Het is nog steeds de openbare weg en daar mag je dat soort dingen niet doen, hoe leuk het ook is.
Ik ga elk jaar naar Le Mans (de autorace dan) en daar had je vroegâh op Mad Friday op de rotondes burnouts, sprintjes e.d. Die sprintjes gebeuren hier en daar nog wel, maar de police is steeds meer aanwezig. Op zich ook niet zo raar, want ik stond daar op zo'n rotonde en er stonden een paar honderd man op en om de rotonde. Ik stelde me zo voor dat iemand met een Porsche daar stoer wil doen en de controle verliest, hij zomaar een man of 10 wegmaait. Moet de politie dat soort dingen toestaan? Ik weet het niet. Het is leuk, maar het is ook erg gevaarlijk. En dit zijn niet de gevaren die bij het leven horen zeg maar. Iedereen kan van een keukentrapje vallen of met de fiets op zijn bek gaan, maar een idioot die stoer moet doen, maar dat niet goed kan (wat dus wel wordt uitgelokt op zo'n meeting: testosteronhaantjesgedrag) kan zomaar een hoop slachtoffers maken.
En er zal ook wel weer geklaagd worden door een paar zuurpruimen. En dan moet de politie ook optreden natuurlijk. Al dat motortuig
Verwijderd
iemand die denk dat politie er nog is voor veiligheid is, leeft in het verleden
ze hebben een paar jaar geleden zelfs het uniform beetje proberen te veranderen (geen blauwe bloezen meer, is nu wit) omdat zelfs hun outfit op de envelop van de belasting dienst leek
[ Voor 75% gewijzigd door Will_M op 20-07-2014 17:31 ]
Nee, je ziet het verkeerd. Die foto is al gemod, net als deze:Chakotay schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:02:
[...]
Is bij het origineel dat miniroostertje aan de zijkant nou de enige plek waar lucht erin kan?

Gat aan de bovenkant is het enige waar lucht doorheen komt orgineel. Vandaar ook de naam "Snorkel"
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 20-07-2014 17:45 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Je snapt wat ik bedoel

Als alles hier meevalt met kosten (baby on the way) komt er hier ook een SM bij met setje crosswielen denk
Ging over een forum wat hier vanuit T.Net ooit eens ontstaan is en wat nú een beetje een eigen weg aan het volgen is en daarbij van allerlei rare manieren gebruikt om commercials te pushen
Verwijderd
http://www.visordown.com/...a-sr400-review/25271.html
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
(mischien iets voor nostalgische 60+ers) gok niet dat we deze veel gaan zien.
CB500F met ABS is net zo duur, en ik weet niet hoeveel beter...
dus enige verkoop argument is looks dan denk ik maar
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 19:44 ]

Vandaag was het trouwens heerlijk toerweer! Met de buren van Fok! een mooie rit door Brabant gedaan, door de weersverwachting waren de dijkjes vrij leeg
[ Voor 39% gewijzigd door Erasmo op 20-07-2014 20:01 ]
Voor dat geld koop je ook een mooie omgebouwde XS650 ofzo, als je Japans caferacer wilt tenminsteVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:42:
Vanaf € 6.499,00, dan moet je wel ontzettend van retro houden om dat goed te kunnen praten.
(mischien iets voor nostalgische 60+ers) gok niet dat we deze veel gaan zien.
CB500F met ABS is net zo duur, en ik weet niet hoeveel beter...
dus enige verkoop argument is looks dan denk ik maar
Die Kawasaki is trouwens wel tof
Vaak bu'j te bang!
Het is ook niet bepaald een PK-Pakhuis.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:26:
Wat vreselijk jammer dat men bespaart heeft op de kwaliteit van deze leuke motor
http://www.visordown.com/...a-sr400-review/25271.html
Asus Zenbook i7 256gb
CB1300 proberenGewoonDennis schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:04:
[...]
"Probleem" met 4cilinders vind ik dat, welke je ook hebt, het pas leuk wordt boven X toeren en dus X kilometers.. Met de Mille (en met huidige vertanding helemaal) heb ik de grootste lol, ook op 50 wegen
Dus jij gaat gewoon door met burnouts en wheelies als er een agent staat te kijken?Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:21:
iemand die denk dat politie er nog is voor veiligheid is, leeft in het verleden
Niet alleen dat, maar de opmerking is, als je even een stap terug neemt en heel goed nadenkt, ongegrond. Je wilt zeggen dat er duizenden mensen in uniform op straat met twee vingers in hun neus zitten?mphilipp schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:23:
[...]
Dus jij gaat gewoon door met burnouts en wheelies als er een agent staat te kijken?
Lijkt me sterk.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dat ook. Natuurlijk gaan ze meten op een plek waar ze weten dat veel mensen te hard rijden. Anders heeft het ook totaal geen nut. Maar feit blijft dat als je een bekeuring krijgt voor te hard rijden, dat je ook daadwerkelijk te hard reed. Take it like a man an don't whine! Niemand heeft je gedwongen te hard te rijden en het is ook niet de schuld van de agent.Ricepuppet schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:33:
[...]
Niet alleen dat, maar de opmerking is, als je even een stap terug neemt en heel goed nadenkt, ongegrond. Je wilt zeggen dat er duizenden mensen in uniform op straat met twee vingers in hun neus zitten?
Lijkt me sterk.
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen daden en schuif het niet op een agent af. Ook al staan ze daar om een marge te halen, als je fout bent, ben je fout. Klaar. Ze verzinnen geen bekeuringen voor je; je geeft zelf aanleiding.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Hun rol is meer die van wegenbelasting collectanten (zo zie ik ze tenminste)
Een boete is gewoonm een extra bijdrage aan de kas, (boeven vangen doen ze al lang niet meer)
overigens maak ik nooit burnouts want slecht voor je band, en wheelies beperken je acceleratie.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 07:43 ]
Misschien moet je maar eens een paar afleveringen van blik op de weg terugkijken. Als ik met 60 door een woonerf cross en wordt staande gehouden is dat echt niet omdat het veel oplevert.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 07:33:
zei ik iets welke bekeuringen ze uitschrijven? en of ze terecht zijn ja of nee? nee dus, ik zeg alleen maar dat politie NIETS met veiligheid heeft te maken.
Congrats alvastGewoonDennis schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:45:
[...]
Je snapt wat ik bedoelmeer fun bij lagere snelheid
Als alles hier meevalt met kosten (baby on the way) komt er hier ook een SM bij met setje crosswielen denk
Qua vroegere power met de Mille ben ik het eens. Alleen zit je al heel snel daar ook mee op "dure" snelheden.
De volledige power kan je op de openbare weg bijna nooit behalen.
Soms trek ik even flink op en dan rij je binnen 5 seconden al weer veels te hard.
Maar het tovert wel een dikke smile op je gezicht die brute acceleratie.
Die ga ik onthoudenVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 07:33:
wheelies beperken je acceleratie.
Als ze "geen boeven meer zouden vangen" zou de chaos compleet zijn.. Dit blijft klinken als frustratie van iemand die iéts teveel pist van het CJIB gehad heeftVerwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 07:33:
zei ik iets welke bekeuringen ze uitschrijven? en of ze terecht zijn ja of nee? nee dus, ik zeg alleen maar dat politie NIETS met veiligheid heeft te maken.
Hun rol is meer die van wegenbelasting collectanten (zo zie ik ze tenminste)
Een boete is gewoonm een extra bijdrage aan de kas, (boeven vangen doen ze al lang niet meer)
overigens maak ik nooit burnouts want slecht voor je band, en wheelies beperken je acceleratie.
Thanks! En true, elke motor is eigenlijk overkill qua vermogen, maar blijf erbij dat ik met de Mille meer fun heb bij lagere snelheden dan met bijv. mn oude cbr. Geef ook toe dat ik vaker en makkelijker (te) hard(er) rij, want dat is met een 1000 idd ook veels te makkelijk.Piekartz87 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:29:
[...]
Congrats alvast
Qua vroegere power met de Mille ben ik het eens. Alleen zit je al heel snel daar ook mee op "dure" snelheden.
De volledige power kan je op de openbare weg bijna nooit behalen.
Soms trek ik even flink op en dan rij je binnen 5 seconden al weer veels te hard.
Maar het tovert wel een dikke smile op je gezicht die brute acceleratie.
[...]
Die ga ik onthouden
Een SM 400cc 1cilinder lijkt me daarom echt baas voor erbij
Verwijderd
Nee, een jaar lang stage gelopen in Helmond centraal, 4 dagen kantoor en 1 dag mee straat op, en af en toe een dagje naar school.GewoonDennis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:30:
[...]
Als ze "geen boeven meer zouden vangen" zou de chaos compleet zijn.. Dit blijft klinken als frustratie van iemand die iéts teveel pist van het CJIB gehad heeft
dingen die ik daar heb gezien bevestigden echt allemaal alle vooroordelen over politie.
natuurlijk generaliseer ik ook, heb een poos met een motor club mee gereden waar 5 agenten lid waren.
goeie gozers, en die opmerking over kleding wijziging heb ik ook van hun (dat ze teveel op de belastingdienst lijken)
maar politie heeft echt niets meer te maken met het subjectieve veiligheidsgevoel.
dat is nog van vroeger toen er Rijks was (iets met vroeger was alles beter)
en begrijp mij niet verkeerd, ik heb genoeg bij het CJIB achter gelaten en zo lang het alleen geld is vind ik het niet eens erg.
Maar mensen die zeggen dat hardrijden gevaarlijk is, snappen niet dat cashen op de snelweg dus voorrang heeft op verkrachtings zaken oplossen (ik vind een loslopende verkrachter dus veel gevaarlijker als iemand die bijvoorbeeld 60 door een woonwijk rijd)
Dat lijkt me ook wel erg vet ja, maar kan niet alles hebbenGewoonDennis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:33:
[...]
Thanks! En true, elke motor is eigenlijk overkill qua vermogen, maar blijf erbij dat ik met de Mille meer fun heb bij lagere snelheden dan met bijv. mn oude cbr. Geef ook toe dat ik vaker en makkelijker (te) hard(er) rij, want dat is met een 1000 idd ook veels te makkelijk.
Een SM 400cc 1cilinder lijkt me daarom echt baas voor erbij
Lijkt me wel dat je veel onderhoud hebt daarmee, ik ken een crosser en die is toch vooral altijd aan het sleutelen.
Nu ben ik nog superblij met mijn prachtige Mille, maar vrienden van mij wonen nu een beetje ver weg en zijn te druk om regelmatig even te rijden. Best jammer.
Ik heb met mijn Mille nog niet samen met hun kunnen rijden.
Honda cbr1000f en een GSXR 750 k3 hebben ze.
Volgens mij is het KTM 690 blok wel vrij betrouwbaar (of je moet net pech hebben zoals een enkele tweakert hier
Vaak bu'j te bang!
Mijn vorige motor heeft een poosje een startprobleem gehad, sta je daar met je volledig leren pak aan te vloeken op dat ding
Verwijderd
Aan de andere kant ik zou graag zien dat de politie verplicht wordt in meer dan 70% van de gevallen te flitsen, laseren op plaatsen waar te hoge snelheden ook echt een gevaar vormen. Dus bij ziekenhuizen, bejaardentehuizen, scholen, zebrapaden, winkelcentra, woonerven, weggetjes met schoolgaande kinderen etc etc.
En verder ben ik het helemaal met mphilipp eens: Take it like a man an don't whine!
Volgende keer mag wel de zon uit. Pff... met 36 graden is een zwart leren pak geen pretje.
Mede-tweaker Gwystyl getroffen en wat tourtochtjes gemaakt. Eigenlijk alle (kleine) weggetjes tussen Esch-sur-Sûre - Ettelbruck - Diekirch en Echternach wel gehad.
Achter 1 ding wel gekomen, er moeten nieuwe bandjes onder; profiel voor heeft nog 1.4 mm en achter is redelijk vierkant gereden.
En lopen verkrachters rond met een groot bord op hun hoofd?Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:40:
[...]
voorrang heeft op verkrachtings zaken oplossen (ik vind een loslopende verkrachter dus veel gevaarlijker als iemand die bijvoorbeeld 60 door een woonwijk rijd)
Je redeneert volledig naar jezelf toe: jij vindt dat je bepaalde dingen met je motor moet kunnen doen en de pliesie staat je daarbij in de weg. Jammer, joh! Koop een circuitfiets en ga daar lekker rossen. Daar is zo'n circuit voor gemaakt. Op de openbare weg moet je dat gewoon niet doen, punt. Niet zeiken dat andere dingen belangrijker zijn. Jij bent op dat moment in overtreding en tenzij er een verkrachter langsloopt die een bekentenis aflegt of een bord meedraagt, bij jij op dat moment gewoon de sigaar.
Doe niet alsof je geen keuze hebt en of het de schuld van de politie is. Je lijkt wel een kleuter!
Gewoon 's avonds lekker over de Lekdijk o.i.d. knallen, dan is er ook geen politie (alleen oppassen voor gepensioneerde fietsers en wielrenners)
Vaak bu'j te bang!
Yep, vierkant van het snelweg rijden de afgelopen jaren. Op dit moment woon ik in een heuvelachtig gebied - net als Luxemburg - waar mooie bochtjes liggen. Denk alleen dat de band al teveel afgevlakt is om die weer mooi rond te krijgen. Bovendien zit ie er achter al 8 jaar onder (had ik al gezegd dat ik niet veel rijd?Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:02:
vierkant? dan moet je juist vaker naar luxemburg rijden om ze weer rond te krijgen
Denk niet dat ik dat red met de Mille.
Heb de datalogger met dashboard verkochtVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:42:
[...]
Succes, kans op onboard filmpje met telemetrie? of vraag ik dan te veel
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat ben ik natuurlijk met je eens, alleen die tijd hebben we gehad denk ik, 'tis idd 9vd10 x cashen cashen cashen..Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:40:
[...]
*Knip*
en begrijp mij niet verkeerd, ik heb genoeg bij het CJIB achter gelaten en zo lang het alleen geld is vind ik het niet eens erg.
Maar mensen die zeggen dat hardrijden gevaarlijk is, snappen niet dat cashen op de snelweg dus voorrang heeft op verkrachtings zaken oplossen (ik vind een loslopende verkrachter dus veel gevaarlijker als iemand die bijvoorbeeld 60 door een woonwijk rijd)
Vind alleen dat je niet kan zeggen: "ze staan alleen nog maar te flitsen, en doen niks nuttigs meer"
Da's natuurlijk bullshit
En mbt boetes ontvangen, ja als je er 1 krijgt = betalen en niet zeuren inderdaad. Niemand verplicht je een overtreding te maken
[ Voor 17% gewijzigd door GewoonDennis op 21-07-2014 12:23 ]
Ik vind de vergelijking verkeersovertredingen vs verkrachtingszaken niet echt ergens op slaan. Al is het maar omdat we dan eerst de hele politie om moeten gooien, zodat we meer zeden rechercheurs krijgen. En dan ook meteen maar wat rechercheurs opleiden die alle verkeersongevallen kunnen onderzoeken.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:40:
Maar ik ben het wel met je eens dat dat geflits op de snelweg (en zat andere plekken) puur om het cashen is. Ja, het is gewoon verkapte belastingheffing. Die capaciteit mogen ze van mij steken in het aanpakken van echt gevaarlijke situaties: linksplakkers, bumperklevers, mensen die geen voorrang verlenen, te hard rijden bij scholen, etc. Dan maak je het verkeer echt veiliger, nu heb ik vaak het idee dat het juist onveiliger wordt (mijn aandacht ligt bij trajectcontroles vooral bij m'n snelheidsmeter en op andere stukken ben ik continue bezig met de bermen te scannen, op zoek naar struikrovers).
Duurde alleen even voordat dat kwartje viel toen ik vanmorgen op de vluchtstrook stond.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Tja, en slechts 12k km's verder...Piekartz87 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:07:
8 jaar? Allemachtig
Denk niet dat ik dat red met de Mille.
Ik ben net terug van 1 nachtje Luxemburg. Het was weer fantastische! De wegen daar zijn zo mooi en strak. En vrijwel geen verkeer of politie.Jolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:03:
I know... ik rijd weinig. Soms overweeg ik de motor weg te doen; echter zo'n weekendje Luxemburg en het feit dat ik er maar een paar duizend euro voor terug zal krijgen, terwijl het me maar een kleine 200 euro per jaar kost, haalt me dan over de streep om 'em toch te houden
Nee ik was er woensdag op donderdag, waar heb jij geslapen?Jolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:15:
Hehe, ik was er zaterdag op zondagnacht, wellicht nog gezwaaid naar elkaar
Die website heb ik ook nog gezien naar de zoektocht naar een slaapplaats. Heb jij gekampeerd? Ik had een nachtje hotel geboekt in Vianden.Jolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:23:
Camping Um Gritt, Bourscheid-Moulin.
Vianden is eigenlijk net Nederland als je daar rondloopt, de helft van de restaurants wordt gerund door NL'ers. Wel mooi overigens, kasteel, uitzicht over de Our...
Ik wil dit jaar voor het eerst motorkamperen (kijken of ik het wat vind) en ik denk dat ik deze tip ga opvolgen.Jolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:43:
All-time favourite voor mij, kampeer er al meer dan 20 jaar
Is het een beetje te doen in het weekend, of is het handiger om zoals Dacuuu doordeweeks te gaan?
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Wij gingen 1 nachtje, motor op de kar. Zo doe ik het al enkele jaren. Voor dat ene nachtje ga ik niet kamperen. Heb er niet eens de kampeer spullen voor.Jolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:43:
All-time favourite voor mij, kampeer er al meer dan 20 jaar
Vianden is eigenlijk net Nederland als je daar rondloopt, de helft van de restaurants wordt gerund door NL'ers. Wel mooi overigens, kasteel, uitzicht over de Our...
Hoe het in het weekend is weet ik niet, ik kom er alleen maar door de weeks.TorX schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:52:
[...]
Ik wil dit jaar voor het eerst motorkamperen (kijken of ik het wat vind) en ik denk dat ik deze tip ga opvolgen.
Is het een beetje te doen in het weekend, of is het handiger om zoals Dacuuu doordeweeks te gaan?
Ik vind het goed te doen, kamperen met de motor. Moet wel vertellen dat ik niet langer dan een week gekampeerd heb. Daarentegen wel weer met slecht weer, dus heb wel eea gezien.
Luxemburg in het weekend is niet veel drukker dan door de week. Op dit moment is het erg druk, iets met bouwvak, en als je de campings langs de Sûre tussen Echternach en Ettelbruck zag, stonden ze hutje-mutje vol. Vianden en Esch-sur-Sûre net zo. Wij hadden een camping aan de Sûre en was niet zo vol, hoewel het zondag wel drukker was dan zaterdag.
Kamperen heb ik verder vaker in het voorjaar (mei) of najaar (september) gedaan dan is het lekker rustig.
Datalogger?Tylen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:13:
[...]
Heb de datalogger met dashboard verkochtIk deed er de laatste tijd niet zo veel meer mee. Dus helaas
_@/'
Voor gewone ritjes heb je andere loggers.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1r59Fo79mlA]
[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 21-07-2014 17:37 ]
Veel op de verkeerde weghelftDacuuu schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:34:
Hier wat beelden van Luxemburg afgelopen week. Het filmpje is vooral gemaakt om beeld te hebben voor me zelf, ik verwacht niet dat iemand hem af gaat kijken.![]()
[video]

Hoezo? Hij maakt toch efficiënt gebruik van het wegdek? Die lijnen zie je net met die snelheid.
Verwijderd
Noooooooo, dat was namelijk echt kei vet om te zien man!Tylen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:14:
De datalogger die ik had logt alles wat je erop aansluit qua sensore. Ik had gps, leanangle, gasstand, toeren, temperatuur. En daar kan je leuke filmpjes van maken
Voor gewone ritjes heb je andere loggers.
maar race niet zo goed gegaan?
En Dacuuu, wat voor camera heb je gebruikt?
"Like they say in the U.S. Navy: There is no wrong hole"
-George Carlin
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
* gwystyl meldtJolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:01:
Gwystyl - die ik in Lux getroffen heb - was voor het eerst op de motor op vakantie, die zal een dezer dagen vast wel wat vertellen
Ik vind het goed te doen, kamperen met de motor. Moet wel vertellen dat ik niet langer dan een week gekampeerd heb. Daarentegen wel weer met slecht weer, dus heb wel eea gezien.
Luxemburg in het weekend is niet veel drukker dan door de week. Op dit moment is het erg druk, iets met bouwvak, en als je de campings langs de Sûre tussen Echternach en Ettelbruck zag, stonden ze hutje-mutje vol. Vianden en Esch-sur-Sûre net zo. Wij hadden een camping aan de Sûre en was niet zo vol, hoewel het zondag wel drukker was dan zaterdag.
Kamperen heb ik verder vaker in het voorjaar (mei) of najaar (september) gedaan dan is het lekker rustig.
Ik weet niet of ik hier al gezegd had dat ik met de motor zou gaan kamperen of om advies had gevraagd, maar uiteindelijk zag het er ongeveer zo uit:
Dit was tijdens een proefritje de dag voor we weg gingen

Het is erg mooi rijden in Luxemburg, en zoals je ziet hoeft er niet veel mee voor een weekie. Onderweg ziet dat er dan zo uit:

En op de camping alles uitgestald

Zeker voor herhaling vatbaar. We hebben zelfs nog dingen meegehad die we niet gebruikt hebben, dus de volgende keer kan er nog minder mee. De koffers op mijn motor waren wel handig bij het bezoeken van plaatsjes; daar konden mooi helmen en (een deel van) motorkleding in. Da's erg prettig bij ongeveer 25-30 graden.
Zondagochtend nog ff een ritje met Jolke om het af te leren:

Vrouwlief en de SV mochten even uitrusten/voorbereiden op de terugweg.
Op de terugweg hadden we iets minder geluk, en kwamen we in de moeder aller hoosbuien tussen Maastricht en Venray. Uiteindelijk zijn we na een korte pitstop op de vluchtstrook aangeland bij een tankstation.

Hier hebben we de ergste bui afgewacht, waarna we doorgereden zijn naar huis. De spullen in de koffers zijn drooggebleven, de rest (inclusief wijzelf) waren nat tot op het draad. Blijkbaar kunnen Galaxy S3's daar niet zo goed tegen, dus loop ik nu (tijdelijk?) met een iPhone 5S.... als die bevalt mag ik 'm houden, anders misschien wat anders uitzoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 21-07-2014 23:38 ]
Vaak bu'j te bang!
Haha. Race ging goed. Ben vierde geworden van de 600's. Maar het was echt afzien met de hitte. Pffff.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:57:
[...]
Noooooooo, dat was namelijk echt kei vet om te zien man!
maar race niet zo goed gegaan?
En Dacuuu, wat voor camera heb je gebruikt?
Edit: Ik zet net te bedenken dat ik nog een datalogger heb liggen. dus ik zou het eventueel nog in kunnen bouwen en alles weer terug hebben. Alleen geen dashboard meer. Maar dat is niet belangrijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 22-07-2014 10:22 ]
Uh weghelft?
Zal die vandaag eens renderen..Jolke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:29:
@Dacuu, heb je em ook zonder muziek - Duitse Gema is er niet mee akkoord...
Contour HD (de ouwe 720p versie)
Heh, komt bekend voor. Zo mijn Nokia Lumia 800 verloren in zulke ernstige regenval. Niet dat je dan even kan stoppen midden op de snelweggwystyl schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:17:
[...]
Blijkbaar kunnen Galaxy S3's daar niet zo goed tegen, dus loop ik nu (tijdelijk?) met een iPhone 5S.... als die bevalt mag ik 'm houden, anders misschien wat anders uitzoeken.
Sindsdien gaat hij (S4 tegenwoordig) altijd, ook bij mooi-warm weer, in een waterdichte zak. You never know.
Verder gaat mijn telefoon nooit in een plastic zak, en blijft hij in mijn zak aan de voorkant, hij word wel eens klam, maar drijfnat nooit, en *klopt af* doet het na bijna 4 jaar nog prima.
Verwijderd
Veel mensen gaan naast hun motor staan en gooien hun been over de buddyseat, dan zijn er mensen die gaan naast hun motor staan en leggen hun been op het gedeelte van de buddy waarop ze willen zitten duwen dat been dan door, er zijn zelfs mensen die een soort haasje over doen. Mogelijkheden genoeg dus
Ik stap altijd op zoals deze meneer:
[YouTube: http://youtu.be/2m8rkrwDTzE]
Maar dit zullen de meeste mensen wel doen:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 10:07 ]
Ik gooi m'n been gewoon over de fiets heen. Een SV650 is laag genoeg om dit te doen. Bij zo'n hoge GS zou dit inderdaad ook een optie zijn. Al zou ik wel bang zijn dat de fiets om zou vallen door het extra gewicht?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:03:
Nu is even een leuk ander onderwerp: op en af stappen hoe doen jullie dat?
Veel mensen gaan naast hun motor staan en gooien hun been over de buddyseat, dan zijn er mensen die gaan naast hun motor staan en leggen hun been op het gedeelte van de buddy waarop ze willen zitten duwen dat been dan door, er zijn zelfs mensen die een soort haasje over doen. Mogelijkheden genoeg dus
Ik stap altijd op zoals deze meneer:
[video]
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is gesloten.