Wel grappig zo'n middenbok discussie ipv, wel of geen abs, uitlaat lawaai, oordopjes, etc etc
Chakotay schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:07:
[...]
Gigantische kont en een anorexia-bovenlichaam?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Sta ik gezellig aan te schuiven in de file aan het verkeerslicht, niet aan het filteren wegens te veel te smal om het veilig te doen. Achter me aan een busje van DPD. Vrachtwagen op het tegenoverliggende rijvak wil bedrijfsterrein oprijden aan onze kant van de rijbaan, schat de afstand verkeerd in en rijdt gezellig het busje van DPD in de flank 
Boel stond helemaal vast daarna. Sinds ze flinke werken hebben uitgevoerd is iedere dag aan te schuiven als ik vanop het werk vertrek, maar volgens de gemeente waar het bedrijventerrein ligt er niks aan de hand hoor, een tweede uitrit om meer ontsluiting te creeëren is helemaal niet nodig.
Dat incident met DPD en die vrachtwagen is maar blikschade, maar aan het verkeerslicht is er al harder gebotst tussen auto's onderling en met een andere motor.

Boel stond helemaal vast daarna. Sinds ze flinke werken hebben uitgevoerd is iedere dag aan te schuiven als ik vanop het werk vertrek, maar volgens de gemeente waar het bedrijventerrein ligt er niks aan de hand hoor, een tweede uitrit om meer ontsluiting te creeëren is helemaal niet nodig.
Dat incident met DPD en die vrachtwagen is maar blikschade, maar aan het verkeerslicht is er al harder gebotst tussen auto's onderling en met een andere motor.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nog een tip bij het opbokken. In 1 keer doordrukken en niet op je gemak proberen dan ding erop te krijgen, Gewoon vlot gaan, anders werkt het gewicht gewoon tegen. Ik hoef bij mijn GS (net als bij mijn vorige GS) niet eens het frame vast te pakken.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zo gisteren weer motorles gehad
.
Ging best lekker moet ik zeggen.
- Halve draai: goed
- Denkbeeldige acht: goed
- Uitwijkoefening: goed
- Preciesiestop: goed
- Stopproef: goed
- Noodstop: goed
- Stapvoetsrijden: goed
- Wegrijden uit parkeervak: slecht
- Langzame slalom: matig
- Lopen met de motorfiets: goed
Bovenstaande dingetjes in ieder val gedaan en volgens de instructeur het meeste gewoon goed en voldoende
De uitwijkoefening gisteren voor het eerst gedaan, na de tweede poging ging die helemaal goed.
Wegrijden uit een parkeervak vind ik nog ietwat lastig i.v.m. evenwicht bij het terugplaatsen van de voeten op de steuntjes en dan meteen draaien.
De langzame slalom ging gisteren een stukje beter, maar blijft een rot oefening
Moet nu de Vertragingsoefening als enigste oefening iig nog doen.
Ging al met al best heel lekker
Al ben ik wel weer omgekukeld, dit omdat ik verkeerd tot stilstand kwam nadat de oefening 'Wegrijden uit parkeervak' had gedaan en weer terug reed naar de plek waarvandaan je die oefening doet. Ik viel gewoon domweg om
Maar daarna ging het gewoon weer lekker dus ach

Bovenstaande dingetjes in ieder val gedaan en volgens de instructeur het meeste gewoon goed en voldoende
De uitwijkoefening gisteren voor het eerst gedaan, na de tweede poging ging die helemaal goed.
Wegrijden uit een parkeervak vind ik nog ietwat lastig i.v.m. evenwicht bij het terugplaatsen van de voeten op de steuntjes en dan meteen draaien.
Al ben ik wel weer omgekukeld, dit omdat ik verkeerd tot stilstand kwam nadat de oefening 'Wegrijden uit parkeervak' had gedaan en weer terug reed naar de plek waarvandaan je die oefening doet. Ik viel gewoon domweg om
Wanneer mag je het achtje echt proberen ipv alleen denkbeeldig?Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:41:
Zo gisteren weer motorles gehad.
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Te smal om veilig te filteren? Het is pas te smal als je motor er niet doorheen pastFuelke schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:36:
Sta ik gezellig aan te schuiven in de file aan het verkeerslicht, niet aan het filteren wegens te veel te smal om het veilig te doen. Achter me aan een busje van DPD. Vrachtwagen op het tegenoverliggende rijvak wil bedrijfsterrein oprijden aan onze kant van de rijbaan, schat de afstand verkeerd in en rijdt gezellig het busje van DPD in de flank
Gheghe niet liefChakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:42:
[...]
Wanneer mag je het achtje echt proberen ipv alleen denkbeeldig?
Het achtje gaat lekker in ieder geval
Mijn instructeur zei een paar lessen terug dat ik het niet sneller als gemiddeld allemaal ga halen, misschien wel ietsjes langzamer maar dat het zeker wel gaat lukken.
Vooral omdat ik nog wat moeite heb met de koppeling, dat is een beetje een vertragend iets in de voortgang

Misschien ook wel omdat ik de koppeling best zwaar vind gaan en toch nog best ver weg zit terwijl die al op z'n meest dichtbij staat.
Ik heb iets geks met mijn Hornet. Eerst, kon ik de motor in de 1e versnelling op het achterwiel krijgen, puur op vermogen. Nu lukt me dat niet meer. Ik vermoed dan ook dat ik wat vermogen ben kwijtgeraakt, maar hoe zou ik niet weten. Het blok loopt goed, houdt niet in, stottert niet, helemaal niks.
Onlangs heb ik dus een nieuw blok eronder liggen, maar in het begin lukte het nog wel om 'powerwheelies' te maken. Het is niet mijn doel om dit te kunnen, maar hierdoor 'weet' ik dus dat ik vermogen kwijt ben. Overigens heb ik soms ook het gevoel alsof ik minder snel optrek in de 1e versnelling. Gaat nog steeds hard hoor, maar lijkt net alsof die echte 'punch' eruit is, die je normaal rond de 6-8000 toeren krijgt.
Onlangs heb ik dus een nieuw blok eronder liggen, maar in het begin lukte het nog wel om 'powerwheelies' te maken. Het is niet mijn doel om dit te kunnen, maar hierdoor 'weet' ik dus dat ik vermogen kwijt ben. Overigens heb ik soms ook het gevoel alsof ik minder snel optrek in de 1e versnelling. Gaat nog steeds hard hoor, maar lijkt net alsof die echte 'punch' eruit is, die je normaal rond de 6-8000 toeren krijgt.
Valse lucht in inlaattraject of uitlaat (beinvloeding lambda sonde)? Zou mijn eerste gok zijn.Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:18:
Ik heb iets geks met mijn Hornet. Eerst, kon ik de motor in de 1e versnelling op het achterwiel krijgen, puur op vermogen. Nu lukt me dat niet meer. Ik vermoed dan ook dat ik wat vermogen ben kwijtgeraakt, maar hoe zou ik niet weten. Het blok loopt goed, houdt niet in, stottert niet, helemaal niks.
Goed bezig!Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:41:
Zo gisteren weer motorles gehad.

En ach, je kan beter tijdens rijles vallen, da's iig niet je eigen fiets
Denkbeeldige 8je kan ook met 1 hand

http://youtu.be/osissiJl_Q8
Ik heb nu m'n tweede Hornet en mijn indruk is dat je met de Hornet heel erg nipt een powerwheelie kan pullen, waarbij alle factoren belangrijk zijn zoals zitpositie, tankinhoud en heel waarschijnlijk ook luchttemperatuur. Warmer => lagere luchtdichtheid => minder vermogen. Ik zou me dus niet direct zorgen maken.Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:18:
Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:48:
[...]
Te smal om veilig te filteren? Het is pas te smal als je motor er niet doorheen pastEn anders even beschaafd revven, vaker niet dan wel maken ze wel even ruimte voor je. Want je ziet maar, achteraan in de rij ben je als motor kwetsbaar.

Met verkeer op beide weghelften is het wel eng smal vind ik persoonlijk. Je ziet wel dat mensen ruimte proberen maken, wat voor hun ook niet evident is, blijft wel opletten dat je geen spiegels aantikt
Ik zie een prachtig fietspad liggen anders
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
En je hebt rechts nog een tegelstrookje.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Kan het niet gewoon zijn dat je je motor beter beheerst en wat behendiger met het gas omgaat?Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:18:
@fuelke,
Ok, dat kan inderdaad lastig filteren zijn
@Jolke,
Mwah, ik weet dat ik eerst nog wel eens het gas niet volledig opendraaide in de 1e versnelling. Tegenwoordig geef ik meer gas bij wegrijden / koppeling op laten komen. Maar daarna voelt het gewoon alsof er minder gebeurt en wordt het voorwiel niet eens licht. Bij vol op laten komen 2e versnelling wordt het voorwiel wel heel kort een klein beetje licht.
@Jolke,
Mwah, ik weet dat ik eerst nog wel eens het gas niet volledig opendraaide in de 1e versnelling. Tegenwoordig geef ik meer gas bij wegrijden / koppeling op laten komen. Maar daarna voelt het gewoon alsof er minder gebeurt en wordt het voorwiel niet eens licht. Bij vol op laten komen 2e versnelling wordt het voorwiel wel heel kort een klein beetje licht.
Dat kan ik vast, maar hangt af wat de eigenaar van de testbank er voor wil hebben. Blokwissel en dergelijke heeft me al ruim 700 euro gekostJolke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:09:
Kan je em ergens op de testbank gooien?
Ik heb het sinds "de winterstop" ook, dat ik bij mijn Triple minder vermogen heb. Bij mij is het denk ik een slippende koppeling, aangezien de revs mooi oplopen maar de versnelling achterblijft voor mijn gevoel. Ik merk het vooral als ik op de snelweg het gas vol open trek om even in te halen e.d.Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:05:
...
Heb overigens nog nooit het gas voluit gedraaid in z'n 1

Misschien niet gerelateerd maar ook iets met de koppeling of gearbox te maken: vroegah kon ik met draaiende motor naar neutraal schakelen, maar dat gaat ook niet meer
Binnenkort maar eens een beurtje inplannen.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Dan ff langs de garage, of iemand zoeken die dezelfde motor heeft en die vergelijken.Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:25:
[...]
Dat kan ik vast, maar hangt af wat de eigenaar van de testbank er voor wil hebben. Blokwissel en dergelijke heeft me al ruim 700 euro gekost
Als er IETS is wat snel went, is het snelheid en vermogen, vergeet dat ook nietMarc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:05:
@fuelke,
@Jolke,
Ik heb mijn SV1000S nu een paar jaar en vind de laatste tijd het vermogen wat tegenvallen. Zelfs bij helemaal doortrekken mag het van mij wel wat meer zijn.GewoonDennis schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:08:
[...]
Als er IETS is wat snel went, is het snelheid en vermogen, vergeet dat ook niet
In het begin went het ook zeker erg snel. Toen ik voor het eerst mijn oude Hornet helemaal opentrok vond ik dat enorm veel vermogen, een paar weken later viel het al tegen.
Ik vind het koppel anders maar langzaam wennen
Koppel blijft leuk, elke keer als ik opstap een MEGA grijs van oor tot oor 
Maar de "schrik" van het verschil van 600 4cyl naar 1000 2cyl went wel snel zo bedoel ik
Maar de "schrik" van het verschil van 600 4cyl naar 1000 2cyl went wel snel zo bedoel ik

Ik begrijp wel wat je bedoeld.GewoonDennis schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:21:
Koppel blijft leuk, elke keer als ik opstap een MEGA grijs van oor tot oor
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Lijkt mij idd wel een keer leuk om direct van mijn GSX-R600 over te stappen naar een dikke 1000cc 2-pitter of iets van een XJR1300/GSX1400 ofzo
Vaak bu'j te bang!
Zo'n paar overstappen heb ik ook gemaakt: cbr600->rsv mille-> cbr600->DL1000. Ze hebben allebei wel wat eigenlijk, eindig waarschijnlijk op een Triumph 1050 ofzo-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:38:
Lijkt mij idd wel een keer leuk om direct van mijn GSX-R600 over te stappen naar een dikke 1000cc 2-pitter of iets van een XJR1300/GSX1400 ofzo
PSN & XBL: Denkoyugo
Ga je mee karten/eten morgen? Dan mag je wel even proberen-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:38:
Bij was de overstap: 650 1-cilinder, 600 CBR, 1000 V2 
Ten tijde van de CBR regelmatig overgstapt op een 1100GS en toen voorgenomen nooit een twee cilinder te nemen, wat reed dat moeilijk. Blijkt dat dat gewoon aan BMW te liggen
Ten tijde van de CBR regelmatig overgstapt op een 1100GS en toen voorgenomen nooit een twee cilinder te nemen, wat reed dat moeilijk. Blijkt dat dat gewoon aan BMW te liggen
Dat jaChakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:50:
[...]
Ga je mee karten/eten morgen? Dan mag je wel even proberen

Hier staat meer info: http://www.meeting-manager.nl/1443/
Hm, weer iets in het nieuws over geluidsoverlast van motoren, deze keer zijn in Utrecht 4 KTMs in beslag genomen voor onderzoek naar het geluidsniveau.
Huh? Wat? Waar?Chakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:50:
[...]
Ga je mee karten/eten morgen? Dan mag je wel even proberen
Vaak bu'j te bang!
Zie 2 posts hoger
Het 'afpakteam'Chakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
Hm, weer iets in het nieuws over geluidsoverlast van motoren, deze keer zijn in Utrecht 4 KTMs in beslag genomen voor onderzoek naar het geluidsniveau.
Zijn toch ook net kleuters? 
Maar goed, KTM's met Akra's zonder DB killers zijn ook wel asociaal hoor, dat klapt.
Maar goed, KTM's met Akra's zonder DB killers zijn ook wel asociaal hoor, dat klapt.
In mijn oude straat woonde ook zo'n tokkie die een KTM reed, wheelies door het griftpark heen en weet niet wat meer. Hoop dat hij er in ieder geval bijzitChakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Dit zijn dus PRECIES de motoren waar ik het vaak over heb als ik loop te zeiken over herriemotoren. En je kunt wel raden wat voor een mensen hier op rijden. En waarom ze dus onderzoek doen naar ongebruikelijk bezit.Chakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
Stond er laatst nog een naast me bij het stoplicht. Rijd op zijn achterwiel weg. Maar bij de eerste de beste bocht vol in de ankers, want anders komt het asfalt in je korte broekje natuurlijk wel heel dichtbij.
Ik snapte het al niet... wat doe je met een KTM in de stad... die dingen zijn voor offroad bedoeld.
Verwijderd
Goede zaak!Chakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:07:
Vlakbij Kanaleneiland, dan weet je meteen om wat voor soort figuren het gaat
Vaak bu'j te bang!
Och tuurlijk-tom-562 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:57:
Vlakbij Kanaleneiland, dan weet je meteen om wat voor soort figuren het gaat

Verwijderd
Het feit dat er onderzoek wordt gedaan naar "ongebruikelijk bezit" ie crimineel vermogen zegt ook al weer genoeg.
Ja 1+1 is 2 idd maar het kwartje viel wat laat (eerder een briefje), maar dat is wat daar ja.
Verwijderd
kan je zeggen,... ook een triple went vrij snel.Denko schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:41:
[...]
Zo'n paar overstappen heb ik ook gemaakt: cbr600->rsv mille-> cbr600->DL1000. Ze hebben allebei wel wat eigenlijk, eindig waarschijnlijk op een Triumph 1050 ofzo
moet wel zeggen ik doe echt nooit powerwheelies (90kg die voor op het stuur drukken) voel wel dat het voorwiel af en toe "licht" is.
denk dat als je echt een koppel monster wil proberen die KTM 1290 met de restricties uit het top punt is op dit moment.
Ah leuk we gaan nu over op overstap lijstjes
Hier de mijne:
R6 1999 -> SP1 2000 -> SP2 2002 -> GSXR-1000 2004 -> GSXR-750 2005 -> CBR600FS 2002 -> GSXR-600 2005 -> R6 2006 -> R1 2008 -> R6 2008.
O en heb ook nog een Monster 600 1996
Heb eigenlijk alles wel bereden ondertussen
R6 1999 -> SP1 2000 -> SP2 2002 -> GSXR-1000 2004 -> GSXR-750 2005 -> CBR600FS 2002 -> GSXR-600 2005 -> R6 2006 -> R1 2008 -> R6 2008.
O en heb ook nog een Monster 600 1996
Heb eigenlijk alles wel bereden ondertussen
Zo, dat was even zweten... >30°C is geen motorweer
Op de snelweg redelijk te doen, maar daarna...
Mooi ook dat toen ik naar binnen wou gaan, de postbode een heel verhaal begint over of het niet warm is op de motor. Wat denk je zelf mens, ga weg en laat me m'n pak uit doen
De koelproblemen van de RSV leken eenmalig trouwens, hij heeft zicht nu prima gehouden. Ook in de stad niet boven de 95°C gezien.
Mooi ook dat toen ik naar binnen wou gaan, de postbode een heel verhaal begint over of het niet warm is op de motor. Wat denk je zelf mens, ga weg en laat me m'n pak uit doen

De koelproblemen van de RSV leken eenmalig trouwens, hij heeft zicht nu prima gehouden. Ook in de stad niet boven de 95°C gezien.
[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 18-07-2014 17:49 ]
En 90kg op het zadel?Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:22:
moet wel zeggen ik doe echt nooit powerwheelies (90kg die voor op het stuur drukken)
Logisch toch, een knee-down is niet zo handig in je korte broek..Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:24:
Stond er laatst nog een naast me bij het stoplicht. Rijd op zijn achterwiel weg. Maar bij de eerste de beste bocht vol in de ankers, want anders komt het asfalt in je korte broekje natuurlijk wel heel dichtbij.
[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-07-2014 17:57 ]
Flauw, ik wil me aanmelden voor spitsmijden ivm de aankomende werkzaamheden op de Galecopperbrug in Utrecht:
Beetje jammer weer...Kenteken is of geen geldig Nederlands kenteken, of een kenteken van een motorfiets. Met een motorfiets kunt u helaas niet meedoen.
Vooral niet omdat je warme lucht hapt en er warme lucht naar binnen stroomt, gisteren wel het wel heet, maar de lucht die binnen stroomde was relatief koel.Chakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:48:
Zo, dat was even zweten... >30°C is geen motorweerOp de snelweg redelijk te doen, maar daarna...
Moest ook nog tanken vandaag, dan sta je ook op te warmen terwijl ie vol loopt.
In Zuid-Frankrijk moest ik bij een stoplicht ff m'n motor uitzetten (stond voor de verandering niet vooraan), want de olie temperatuur liep richting de 130 (en mijn eigen temp ging ook rap omhoog).Chakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:48:
Zo, dat was even zweten... >30°C is geen motorweerOp de snelweg redelijk te doen, maar daarna...
Heb jij een olie temperatuurmeter op je fiets? Ik ben blij dat er een koelvloeistof temperatuurmeter op zit én een sensor om temperatuur van de lucht in de airintake te kunnen meten (én weergeven).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ipv de olievuldop, ja. Ik heb een oliekoeler, dus wel fijn om een half oog op de temperatuur te houden.
Aha ... 
Olie mag overigens ook op die waarde nog niet gaan koken en zal dat ook niet doen. Sowieso heb ik altijd m'n twijfels aan de accuratesse van dat soort "meet" apparatuur.
Ik had in m'n 205 1.9GTi (270PK aan de wielen) destijds wél een geijkte meter zitten en die stond ook regelmatig aan de 120/130 graden celcius, ook in de winter (tijdens rally ritten).
Olie mag overigens ook op die waarde nog niet gaan koken en zal dat ook niet doen. Sowieso heb ik altijd m'n twijfels aan de accuratesse van dat soort "meet" apparatuur.
Ik had in m'n 205 1.9GTi (270PK aan de wielen) destijds wél een geijkte meter zitten en die stond ook regelmatig aan de 120/130 graden celcius, ook in de winter (tijdens rally ritten).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-07-2014 21:16 ]
Ach, het zal misschien wel afwijken, maar het is toch een goede indicator. En de olie kan vast nog wel wat warmer (en een Bandit blok kan ook veel hebben), maar ik wil graag nog kinderen kunnen krijgen. Niet te heet krijgen dus
.
Dan moet je niet met een S1000RR gaan rijden, daar wordt zelfs het frame heet. 
Maar idd zo een metertje op je blok geeft een goed idee hoe heet je olie is, KVS kan best wel wat warmer worden maar olie heb je het liefst niet over de 100 graden eig.
Maar idd zo een metertje op je blok geeft een goed idee hoe heet je olie is, KVS kan best wel wat warmer worden maar olie heb je het liefst niet over de 100 graden eig.
Alsof je er niet tussendoor glipt in de fileChakotay schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:31:
Flauw, ik wil me aanmelden voor spitsmijden ivm de aankomende werkzaamheden op de Galecopperbrug in Utrecht:
[...]
Beetje jammer weer...
Klopt maar goed voor de olie is het dan ook weer niet.wimmel_1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:15:
Aha ...
Tijd voor wat visueel vermaak:

Als jij 't geschreven hebt: HULDE, zoniet dan uiteraard HULDE aan de schrijver
Erg nauwkeurig is t niet want het zit te hoog dus het meet olie damp, en niet de olie zelfJoopieboy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:34:
Dan moet je niet met een S1000RR gaan rijden, daar wordt zelfs het frame heet.
Pfff vandaag een wedstrijd op assen. Gaat afzien worden.
Lekker zweten
Ik ga mooi niet rijden vandaag. Over 2 uurtjes ga ik naar Loosdrecht, de hele dag op het water met een leuk bootje (Searay met een 280 pk V8), en aan het begin van de avond gaan we die even uitlaten
Ik ga mooi niet rijden vandaag. Over 2 uurtjes ga ik naar Loosdrecht, de hele dag op het water met een leuk bootje (Searay met een 280 pk V8), en aan het begin van de avond gaan we die even uitlaten
[ Voor 86% gewijzigd door -tom-562 op 19-07-2014 09:01 ]
Vaak bu'j te bang!
Gistermiddag gereden... Kan niet echt zeggen dat het leuk was, veel te warm om lekker te rijden..
Ik ga dadelijk nog wel ff rijden denk ik, speciaal voor dit weer heb ik van de week nieuwe schoenen gekocht:

Helaas waren de Yamaha versies uitverkocht..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Succes, kans op onboard filmpje met telemetrie? of vraag ik dan te veelTylen schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 06:33:
Verwijderd
mischien heb je een alto of swift als boodschappen karretje?Bommes schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:33:
Ik ga dadelijk nog wel ff rijden denk ik, speciaal voor dit weer heb ik van de week nieuwe schoenen gekocht:
[afbeelding]
Hm, zijn die voor op de Vepsa? Ik zie geen schakelstukje namelijkBommes schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:33:
[afbeelding]
Pfft, wat een miet. Je went snel genoeg aan de wind...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik vind de Vespa al genoeg "downsizen"Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:43:
[...]
mischien heb je een alto of swift als boodschappen karretje?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik snap ook echt niet wat iedereen loopt te klagen over de wind op een naked.Hooglander1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:21:
[...]
Zelf rij ik nog niet zo lang, maar of ik nu 220 rijd of 120. Mij maakt het niet zo gek veel uit.
Oordoppen, lederen pak, iets voorover gebogen rijden...
Een handtekening?!
Verwijderd
precies, sterker nog ik vind het fijner om hard te rijden op een naked dan iets met kuip.
Je hebt namelijk geen last van die nare turbulentie die een keertje komt inzetten.
En mits je een beetje snelheid pakt (iets van 160 of zo) kun je met je schouders soort van windsurfen.
komt ook nog bij, een motorrijder zonder nekspieren is geen motor rijder
Je hebt namelijk geen last van die nare turbulentie die een keertje komt inzetten.
En mits je een beetje snelheid pakt (iets van 160 of zo) kun je met je schouders soort van windsurfen.
komt ook nog bij, een motorrijder zonder nekspieren is geen motor rijder
Tsja same here, ik heb met de F toch al snel last van de wind, dat is met een naked een heel stuk minder, liever een beetje nekspieren kweken idd. 

Maar uhm, sterkte enzo.
Een voordeel, je hoeft niet moeite te doen om banden op te warmen.Tylen schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 06:33:
Maar uhm, sterkte enzo.

Ik heb de versie met extra plaatje voor de shifter, erg fijn! Bij mij gaat vandaag ook weer de bermuda aan met een tank top iig, veels te warm!Bommes schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:33:
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 19-07-2014 10:56 ]
Een echte kuiprijder heeft nek EN rugspierenVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:42:
Je moet echt achter je schermpje duiken wil je daar geen last van hebben. Dan moet je inderdaad wel redelijk diep gaan. (ik hou die houding helaas nog geen 10 min vol. daar boven op komt dat ik nog niet vertrouwd genoeg ben met mijn motor om een beetje fatsoelijke bochten te maken als ik plat op de tank lig.
Een handtekening?!
Zometeen weer rijlessen 
Wel extréém warm dus
Maargoed overleef het wel, heb er wel weer veel zin in.
En dan vanavond lekker karten met een paar van hier van Got-motor en van bsmfh
op Silverstone in Zwanenburg

Wel extréém warm dus
Maargoed overleef het wel, heb er wel weer veel zin in.
En dan vanavond lekker karten met een paar van hier van Got-motor en van bsmfh

Dan moet je toch echt een motor proberen waar de kuip er niet voor de sier op zit. Mijn oude K1100RS had duidelijk een in de windtunnel ontworpen kuipje, want hoewel het niet veel lijkt, hield ie toch mijn hoofd uit de turbulentie. Veel beter dan op de Diversion 600 die een grotere had. De Beemer had ook nog een spoiler die met een 1 Mark stukVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:42:
precies, sterker nog ik vind het fijner om hard te rijden op een naked dan iets met kuip.
En op de RT zit je praktisch achter een vensterbank, wat met erg warm weer misschien niet zo lekker is. Ik zet 'm dan dikwijls helemaal omlaag (lang leve de elektrieke verstelling!). Een soort naked heb je dan...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat anderen zeggen... naked went snel genoeg. Maar ik snap het verhaaltje opzich wel, als je maar heel even op een naked rijdt.
Volgens mij wordt de olie aardig in beweging gebracht, waardoor het wel tegen de thermometer aan komt. En anders is de temperatuur van de lucht binnen notime dezelfde als die van de olie.GewoonDennis schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:47:
[...]
Erg nauwkeurig is t niet want het zit te hoog dus het meet olie damp, en niet de olie zelf
Ik kan mijn kuipje wel waarderen met 500+ snelwegkilometer per week. En helemaal in de wintermphilipp schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:39:
[...]
Dan moet je toch echt een motor proberen waar de kuip er niet voor de sier op zit. Mijn oude K1100RS had duidelijk een in de windtunnel ontworpen kuipje, want hoewel het niet veel lijkt, hield ie toch mijn hoofd uit de turbulentie. Veel beter dan op de Diversion 600 die een grotere had. De Beemer had ook nog een spoiler die met een 1 Mark stukversteld kon worden, zodat ook reuzen en kabouters zich konden verschuilen.
En op de RT zit je praktisch achter een vensterbank, wat met erg warm weer misschien niet zo lekker is. Ik zet 'm dan dikwijls helemaal omlaag (lang leve de elektrieke verstelling!). Een soort naked heb je dan...
Dusss, jij hebt toegang tot belachelijk grote billboards?XBL schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:07:
[...]
Wat anderen zeggen... naked went snel genoeg. Maar ik snap het verhaaltje opzich wel, als je maar heel even op een naked rijdt.
[...]
Volgens mij wordt de olie aardig in beweging gebracht, waardoor het wel tegen de thermometer aan komt. En anders is de temperatuur van de lucht binnen notime dezelfde als die van de olie.
[ Voor 22% gewijzigd door Erasmo op 19-07-2014 12:18 ]
Vanochtend voor het eerste een leren broek gekocht maar dat is toch wel wat gladder dan een textiele broek. Op de terugweg maar gelijk aangedaan zodat mocht hij niet goed zitten dan kan ik direct terug. Moest op een gegeven moment wat steviger remmen en schoof ineens een stuk naar voren. Rare gewaarwording, duurde ook even voordat ik doorhad wat er zojuist was gebeurd 
Heb afgelopen week de motor laten tunen bij biggelaar. Wist vooraf niet echt wat te verwachten, veel goede verhalen op internet maar uiteindelijk is zoiets toch een beetje afwachten. Uiteindelijk 20% meer vermogen over het gehele toerengebied. Dat is een hoop, maar de manier waarop het vermogen nu beschikbaar is vind ik eigenlijk veel indrukwekkender.
Motor rijdt erg soepel en is veel beter controleerbaar. Op lage toeren bokt de motor veel minder en zijn 1 is veel beter te gebruiken in het dagelijks verkeer (lees rotondes gevuld met bejaarden). Voorheen betekende een kleine verandering aan de gashendel dat de motor direct behoorlijk versnelde of vertraagde. Zeker die sterke vertraging zorgde nog wel eens dat achterliggers heel snel dichterbij kwamen waardoor je jezelf vanzelf aanleert om de achterrem in druk verkeer zachtjes te gebruiken zodat je remlicht aan gaat. Dat effect is nu een stuk minder geworden wat de motor een stuk voorspelbaarder maakt. Verder loopt het ding natuurlijk een stuk sneller door de toeren door dat extra vermorgen. Een powerwheelie was al mogelijk, maar nu is het goed opletten want het voorwiel wil nu wel erg gemakkelijk de lucht in.
Wat ik niet begrijp is waarom Ducati dit niet zelf al doet. De vermogenswinst vind ik opzich niet echt een sterk verkoopargument maar de rijdbaarheid van de motor neemt zoveel toe. Sommige mensen zullen het karakter noemen, maar voor het meerendeel van de mensen is deze aanpassing echt veel prettiger. Voorheen vond ik dat "aan uit gedrag" ook typisch bij een dikke v-twin horen en zag maatjes die met 4 cilinders rondrijden er moeite mee hebben. Dat effect is er nog wel, maar iig niet meer zo dat je achterwiel een uitstapje maakt als je met koude banden s'ochtends de eerste rotonde neemt en je onverwachts het gas ineens moet loslaten. Kan het tunen in ieder geval iedereen aanraden. Ook als je niet echt behoefte hebt aan meer vermogen.
Hopelijk koelt het nog wat af vanavond, warm asfalt en 25°C is perfect rijweer

Heb afgelopen week de motor laten tunen bij biggelaar. Wist vooraf niet echt wat te verwachten, veel goede verhalen op internet maar uiteindelijk is zoiets toch een beetje afwachten. Uiteindelijk 20% meer vermogen over het gehele toerengebied. Dat is een hoop, maar de manier waarop het vermogen nu beschikbaar is vind ik eigenlijk veel indrukwekkender.
Motor rijdt erg soepel en is veel beter controleerbaar. Op lage toeren bokt de motor veel minder en zijn 1 is veel beter te gebruiken in het dagelijks verkeer (lees rotondes gevuld met bejaarden). Voorheen betekende een kleine verandering aan de gashendel dat de motor direct behoorlijk versnelde of vertraagde. Zeker die sterke vertraging zorgde nog wel eens dat achterliggers heel snel dichterbij kwamen waardoor je jezelf vanzelf aanleert om de achterrem in druk verkeer zachtjes te gebruiken zodat je remlicht aan gaat. Dat effect is nu een stuk minder geworden wat de motor een stuk voorspelbaarder maakt. Verder loopt het ding natuurlijk een stuk sneller door de toeren door dat extra vermorgen. Een powerwheelie was al mogelijk, maar nu is het goed opletten want het voorwiel wil nu wel erg gemakkelijk de lucht in.
Wat ik niet begrijp is waarom Ducati dit niet zelf al doet. De vermogenswinst vind ik opzich niet echt een sterk verkoopargument maar de rijdbaarheid van de motor neemt zoveel toe. Sommige mensen zullen het karakter noemen, maar voor het meerendeel van de mensen is deze aanpassing echt veel prettiger. Voorheen vond ik dat "aan uit gedrag" ook typisch bij een dikke v-twin horen en zag maatjes die met 4 cilinders rondrijden er moeite mee hebben. Dat effect is er nog wel, maar iig niet meer zo dat je achterwiel een uitstapje maakt als je met koude banden s'ochtends de eerste rotonde neemt en je onverwachts het gas ineens moet loslaten. Kan het tunen in ieder geval iedereen aanraden. Ook als je niet echt behoefte hebt aan meer vermogen.
RACEWEERxos schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:29:
Een handtekening?!
Vaak door uitstoot edg he.
Mooie is ook met de beurten via Biggelaar, ze hebben een tijd voor toepassen van verbeterde materialen en het open maken van het blok dat de onderhoudsintervallen verdubbeld kon worden, maar daarover zijn ze toch teruggefloten door Ducati.
Maar heel mooi dat het jouw zo positief is bevallen.
Verwijderd
Yep, ik vind het een leuk stukje maar de beste man is wel een watje. Oeps een beetje wind en meteen een bruine onderbroekHooglander1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Vandaag 250km gedaan op de KTM, werkelijk wat een hitte, zelfs met enduro helm.
Gisteren 200km op me Suzuki was ook genoeg...

Word het binnekort al koeler?
bandjes plakken wel als een malle

Dit was ook lekker, toen we wat sportief aankwamen. Die debiele wegbelijning tegenwoordig motiveert het steeds meer om zo te rijden kennelijk.

Dit was ook lekker, toen we wat sportief aankwamen. Die debiele wegbelijning tegenwoordig motiveert het steeds meer om zo te rijden kennelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 19-07-2014 20:29 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Naar blote handjes wordt níet gezwaaid
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nog erger, ik kwam een malloot in een korte broek en t-shirt tegen in een bocht. Opzich niet zo erg, maar wel dat het een blinde bocht was en dat hij op mijn helft reed 
Hier het filmpje,
Sinds thuiskomst minimaal 3 liter erdoorheen gedronken
Hier het filmpje,
Sinds thuiskomst minimaal 3 liter erdoorheen gedronken
[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 19-07-2014 23:17 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Jup, na vandaag: need doorwaai jas...
Heb overigens maar ~6km heen en hetzelfde terug gereden, maar fijn in de korte broek maar wel leren jas.
Jas was denk ik met mijn huid gefuseerd, en zelfs met korte broek en de rijwind hadden mijn benen het nog behoorlijk warm.
doorwaaijas en motorjeans staan op de lijst om eens aan te schaffen. Korte broek is me toch iets te naakt.
Heb overigens maar ~6km heen en hetzelfde terug gereden, maar fijn in de korte broek maar wel leren jas.
Jas was denk ik met mijn huid gefuseerd, en zelfs met korte broek en de rijwind hadden mijn benen het nog behoorlijk warm.
doorwaaijas en motorjeans staan op de lijst om eens aan te schaffen. Korte broek is me toch iets te naakt.
[ Voor 5% gewijzigd door defusion op 19-07-2014 23:30 ]
Doorwaai jas is ook niet heilig. Rijd nu een jaartje met 1, maar het maakt niet veel uit met deze temperaturen. Ik moet echt 80-100km/h rijden wil ik een klein briesje voelen.defusion schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:29:
Jup, na vandaag: need doorwaai jas...
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik reed met een crosshelm, dan voel je zegmaar constant een bak warme lucht in je face.
Asus Zenbook i7 256gb
Die laatste: die auto zit daar goed! Je hoort idd tussen de streepjes te blijven, maar je mag uiteraard wel eroverheen bij tegenliggers (het is geen fietsstrook of fietssuggestiestrook). Dat ie dat hier niet doet: kan dat komen door jouw snelheid misschien?Ghostrider schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:59:
Vandaag 250km gedaan op de KTM, werkelijk wat een hitte, zelfs met enduro helm.
[afbeelding]
[afbeelding]
Anyways, beter niet tegenaan rijden, verlies je toch...
Vroeger hebben we allen geleerd binnen de lijntjes te kleuren, tegenwoordig zijn die lijntjes vaak niet meer in het midden van de weg. Maar het zoveel mogelijk rechts houden geldt volgens mij nogsteeds.
Als je dan een bocht hebt die je niet volledig door kan kijken, heb je gewoon rechts te rijden.
Ofwel, als die trekker daar had gereden waar ik reed, was die auto nu wat kleiner. Trekkers rijden tegenwoordig immers ook flat-out.
Als je dan een bocht hebt die je niet volledig door kan kijken, heb je gewoon rechts te rijden.
Ofwel, als die trekker daar had gereden waar ik reed, was die auto nu wat kleiner. Trekkers rijden tegenwoordig immers ook flat-out.
Asus Zenbook i7 256gb
Wat grappig is...ik heb dat leuke BMW jack gekocht (Club Jacket) en dacht dat ie wel lekker zou zijn voor in de zomer. Mijn Atlantis pak is van extra dik Nubbuck leer. Maar ik heb na een bloedverziekend heet weekend in Oostenrijk eigenlijk het idee dat ie warmer is dan die andere. Geen idee hoe dat kan. Zou dat Nubbuck leer meer ademen? Mijn broer zei dat misschien die nylon (?) voering van dat Club Jacket het ventileren tegen houdt.
Ik heb in Marokko gereden met dat Atlantis pak in 45 graden en iedereen dacht dat ik dood ging, maar ik vond het goed te doen... Volgens mij ademt dat spul een heel stuk beter.
Ik heb in Marokko gereden met dat Atlantis pak in 45 graden en iedereen dacht dat ik dood ging, maar ik vond het goed te doen... Volgens mij ademt dat spul een heel stuk beter.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Erasmo schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:09:
Dusss, jij hebt toegang tot belachelijk grote billboards?
Volgens mij betekenen die streepjes links en rechts van de weg helemaal niets. Natuurlijk ga je automatisch er tussen rijden, maar het is er toch vooral om de weg optisch smaller te maken, waardoor je bij tegenliggers een beetje moet afstemmen en dan de snelheid eruit haalt. Zelfde idee doen die fietssuggestiestroken, die in feite ook 0,0 juridische waarde hebben.Icephase schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:04:
[...]
Die laatste: die auto zit daar goed! Je hoort idd tussen de streepjes te blijven, maar je mag uiteraard wel eroverheen bij tegenliggers (het is geen fietsstrook of fietssuggestiestrook). Dat ie dat hier niet doet: kan dat komen door jouw snelheid misschien?
Anyways, beter niet tegenaan rijden, verlies je toch...
Verder zal de snelheid wel meegeteld hebben, i.c.m. een bocht en niet vooruit kijken van de automobilist. Maar ach, lekker boeien, dit gebeurt echt zo vaak.
Die streepjes betekenen wel degelijk iets. Wil zeggen dat je je in een 60Km/h zône bevind
En zò spannend ziet t er niet uit, je kan er met 2 motoren naast elkaar nog zowat langs dus ik zie je probleem niet 
Ga is aan deze kant van t land rijden, daar zijn 9vd10 stuurweggetjes niet eens zo breed
Ga is aan deze kant van t land rijden, daar zijn 9vd10 stuurweggetjes niet eens zo breed
Over het algemeen wel ja, maar niet alle wegbeheerders houden zich daar aan. Ik ben ze ook tegengekomen in 30km zones, en op wegen waar geen bordje 60 staat en je dus gewoon 80 magwimmel_1 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:53:
Die streepjes betekenen wel degelijk iets. Wil zeggen dat je je in een 60Km/h zône bevind
Ja, dat klopt niet helemaal...alle gemeenten cq wegbeheerders mogen lukraak afwijken.wimmel_1 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:53:
Asus Zenbook i7 256gb
Over warm weer gesproken... De plakkers van het slangetje vd scottoiler lieten los. Het slangetje lag daardoor los op de ketting ipv vastgeplakt aan de achterbrug. De poetsbeurt kostte de hele dag....
And it goes BRAAAAAPP!
Nooit vertrouwen op plakkertjes, zeker niet als het om leidingen/slangetjes gaat waar olie door komt. Een tiewrap blijft altijd zitten en is dus veel beter geschikt om iets te borgen.ROFLASTC schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:33:
Over warm weer gesproken... De plakkers van het slangetje vd scottoiler lieten los. Het slangetje lag daardoor los op de ketting ipv vastgeplakt aan de achterbrug. De poetsbeurt kostte de hele dag....
Gemeentes en de provincie willen hier ook wel eens een onderling verschil in maken. Ze doen er hier in de regio volgens mij ook alles aan om het maar zo onduidelijk mogelijk te maken voor de weggebruikers met als gevolg dat er ook in 80Km/h zones nog maar 60 gereden wordt.Ghostrider schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:11:
[...]
Ja, dat klopt niet helemaal...alle gemeenten cq wegbeheerders mogen lukraak afwijken.
Als ik hier naar een dorp verderop rijd dan is die hele weg tegenwoordig 60Km/h (ruim 6 mtr. brede weg met vrij liggend dubbel fietspad). Ga je op een gegeven moment rechtsaf dan staat er een bord wat "einde 60Km/h zone" aangeeft terwijl die strepen aan de zijkant van de weg gewoon doorgaan

Hier dus voor diegenen die de weg hier ook kennen
Dit topic is gesloten.