Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.647 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eddos schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:54:
Die truuk vind ik ook het beste werken met twee man; de één trekt hem over de jiffy en de ander draait en smeert.
Dat kun je óók alleen..... :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch maar eens proberen met de jiffy (en ja ik weet wat dat is :+) en dan eens kijken of ik ook kan smeren :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je aan de linker kant van je fiets gaat staan (kant waar de ketting en jiffy zitten) dan kan 't niet misgaan op het moment dat je zélf ter hoogte van de steps staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok duidelijk, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:03
Ik deed het ook altijd zoals jij net vertelt. Ik ga het morgen ook maar eens op de jiffy proberen. :P

Heb het wel eens zo gedaan met mijn instructeur, maar dat was dus met twee man.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Joopieboy schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:47:
[...]

Daarom: loctite :Y

Ik moet nog eens wat verzinnen hierop... Ik heb zelf geen stand of niks en smeer nu de ketting door de motor telkens iets te verplaatsen maar echt gemakkelijk is het niet....
Middenbok onder dat ding schroeven, hier staat er eentje op eBay. Of gewoon een paddockstand bestellen bij datona oid, kost een stuk minder :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is geen toer buffel. :+ Aan een middenbok heb ik echt een pleurishekel haha. Paddockstand is wel een goed idee ja, staat de motor ook recht in de schuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft je achter brug plaats voor een paar "bobbins"?, Joopieboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:53:
Het is geen toer buffel. :+ Aan een middenbok heb ik echt een pleurishekel haha. Paddockstand is wel een goed idee ja, staat de motor ook recht in de schuur...
Hmmm zelf vond ik een middenbok ook helemaal niets,maar toen ik mijn bandit kocht zat er eentje onder die ik op een gegeven moment daadwerkelijk maar ben gaan gebruiken voor bijv. het smeren van mijn ketting. In de praktijk is zo'n ding echt ideaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:09:
[...]

Hmmm zelf vond ik een middenbok ook helemaal niets,maar toen ik mijn bandit kocht zat er eentje onder die ik op een gegeven moment daadwerkelijk maar ben gaan gebruiken voor bijv. het smeren van mijn ketting. In de praktijk is zo'n ding echt ideaal _/-\o_
Aangezien het merendeel van de mensen hier wat vaker leest: Hoe riijm je een middenbok met weggereden schaamranden op een band?

Ik kan me wat posts herinnneren aangaande 't wegrijden van de laatste centinmeters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:17:
[...]
Aangezien het merendeel van de mensen hier wat vaker leest: Hoe riijm je een middenbok met weggereden schaamranden op een band?

Ik kan me wat posts herinnneren aangaande 't wegrijden van de laatste centinmeters...
Mijn steppies komen toch écht eerder aan de grond voordat de standaard gaat.

Wat is er toch tegen een middenbok? Ik gebruik 'm heel vaak. Maar ik heb ook een soort neurose van zijstandaards. Komt door mijn brommer. Daar zat een heeeeeele schuine zijstandaard op. Ik was altijd bang dat ie om zou vallen, dus ging ie altijd op de bok. Ik doe het nu ook, ook al weet ik dat ie in principe steviger op de zijkstandaard staat. Maar is een middenbok niet stoer genoeg ofzo? Gewoon een eerlijke vraag, gezien de commentaren... :)
Ach en die fascinatie met 'schaamranden'. Na de laatste alpenrit heb ik nog een halve cm over ofzo. Kan schuiner, want de steppies zijn nog niet aan de grond geweest. Ook niet nodig; ik ging hard zat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vanavond toen ik de Fazer in de garage zette vond ik dat hij wel vreemd schuin ging...
Was ik met mijn suffe kop vergeten de jiffy uit te klappen |:(
Gelukkig hield ik het net en viel hij niet op de fietsen die ernaast stonden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:59
mphilipp schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:32:
[...]

Mijn steppies komen toch écht eerder aan de grond voordat de standaard gaat.

Wat is er toch tegen een middenbok? Ik gebruik 'm heel vaak. Maar ik heb ook een soort neurose van zijstandaards. Komt door mijn brommer. Daar zat een heeeeeele schuine zijstandaard op. Ik was altijd bang dat ie om zou vallen, dus ging ie altijd op de bok. Ik doe het nu ook, ook al weet ik dat ie in principe steviger op de zijkstandaard staat. Maar is een middenbok niet stoer genoeg ofzo? Gewoon een eerlijke vraag, gezien de commentaren... :)
Ach en die fascinatie met 'schaamranden'. Na de laatste alpenrit heb ik nog een halve cm over ofzo. Kan schuiner, want de steppies zijn nog niet aan de grond geweest. Ook niet nodig; ik ging hard zat.
Geen idee, ik heb ook een middenbok en heb er plezier van. Met ketting smeren, en omdat hij op de middenbok minder ruimte inneemt op de stoep.

Daarbovenop heb ik op de achterband minder dan 0,5 centimeter over wat betreft schaamrand, dus ik kan me niet voorstellen dat de middenbok een belemmering vormt om de schaamranden eraf te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Same here. Tegen de tijd dat m'n bok de grond raakt ben ik m'n voeten al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:15:
Same here. Tegen de tijd dat m'n bok de grond raakt ben ik m'n voeten al kwijt.
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb er met mijn ZZR (enige fiets met middenbok) nooit problemen mee gehad. Een vriend heeft zelfs eens zonder slijtboutjes onder de steppies gereden voor meer grondspeling, ook toen kwam de middenbok niet aan de grond.

Het gaat zweten worden vanmiddag trouwens... 30° :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
wimmel_1 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:22:
Dat filmpje van het starten (tot aan het aanslaan van de motor) duurt bij een GSM filmpje inderdaad altijd véél langer (volgende keer misschien een 500fps camera gebruiken zodat 't geluid beter synchroon loopt met 't beeld). :o
.. Niet meteen aanslaan kan 100 verschillende redenen hebben, waarvan 95gevallen niks ernstigs, ook bij een Honda ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GewoonDennis op 17-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over grondspeling hebben, nu eens heel eerlijk, hoeveel van jullie rijden regelmatig stepjes aan de grond? Zelf doe ik dit namelijk nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:19:
Nu we het toch over grondspeling hebben, nu eens heel eerlijk, hoeveel van jullie rijden regelmatig stepjes aan de grond? Zelf doe ik dit namelijk nooit ;)
Op circuit, en misschien eens op een rond punt. Verder heb ik geen enkele bocht in mijn buurt waar ik op een veilige manier plat genoeg kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik moet ook nog een paddockstand hebben. Degene die ik had past niet (universele met platte steunen) hij is te smal.

Op mijn rsv mille zitten bobbins, verder nog iets waar ik rekening mee moet houden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Met de vorige soms (CBR600F3) met de huidige motor (RSVMille) eigenlijk nooit, schaamrandjes weg en gewoon zorgen voor een goede houding :Y

Lees soms op MF van die mensen die stepjes aan de grond rijden maar met knie nog cm's van de grond verwijderd zijn.. Dan moet je nodig anders gaan zitten want stepjes is echt wel zo'n beetje "max" hellingshoek volgens mij :+

[ Voor 21% gewijzigd door GewoonDennis op 17-07-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

GewoonDennis schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:22:
[...]

Met de vorige soms (CBR600F3) met de huidige motor (RSVMille) eigenlijk nooit, schaamrandjes weg en gewoon zorgen voor een goede houding :Y

Lees soms op MF van die mensen die stepjes aan de grond rijden maar met knie nog cm's van de grond verwijderd zijn.. Dan moet je nodig anders gaan zitten want stepjes is echt wel zo'n beetje "max" hellingshoek volgens mij :+
Bij mij is dat max omdat jah, de stepjes er dan aan zitten, die zitten nogal snel aan de grond op mijn hornet. Maar de banden kunnen meer hebben, ik nog steeds 1 mm over :) En inderdaad, ik hang nog niet genoeg naast m'n motor op circuitdagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bob op 17-07-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Steppies aab de grond betekend dat je een slechte houding hebt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:20

_Apache_

For life.

Hier raakt de middenbok nog wel eens de grond, maar dat is als ik met bagage over een net iets te hoge hobbel wegrij (~20cm hoog). Verder zijn het eerder mijn stepjes en laarzen die eraan gaan bij een scherpe bocht.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 21:30
Ik lees hier verhalen over de middenbok. Ik heb een suzuki gsx600f van 1995 en die heeft standaard ook een middenbok. Ik krijg alleen de motor nooit alleen op de middenbok :+ . Ik schakel dan altijd de hulp in van mijn vriendin :o

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xoxol schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:32:
Ik lees hier verhalen over de middenbok. Ik heb een suzuki gsx600f van 1995 en die heeft standaard ook een middenbok. Ik krijg alleen de motor nooit alleen op de middenbok :+ . Ik schakel dan altijd de hulp in van mijn vriendin :o
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 21:30
Dank _/-\o_

Vanavond meteen maar proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door Xoxol op 17-07-2014 10:38 ]

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Bob schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Bij mij is dat max omdat jah, de stepjes er dan aan zitten, die zitten nogal snel aan de grond op mijn hornet. Maar de banden kunnen meer hebben, ik nog steeds 1 mm over :) En inderdaad, ik hang nog niet genoeg naast m'n motor op circuitdagen.
Nu is een hornet geen supersport pur sang maar zou idd houding wat kunnen aanpassen.
Tylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:27:
Dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En wat kan moet je dan verbeteren aan die houding om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Meer verzitten en motor rechterop duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:00:
Heeft je achter brug plaats voor een paar "bobbins"?, Joopieboy.
Ja die heb ik nog van mijn vorige afgedraaid ook, moet nog eens een stand halen ja. :) Dan wordt het een stuk gemakkelijker. Middenbok krijg ik zelf ook nooit voor elkaar. Plus dat ik met een lesmotor die rommel ook aan de grond reed, dat wil ik dus echt niet. :X
Tylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:27:
Ik moet er zelf ook steeds meer opletten dat ik iets ga verzitten (voetjes anders op de stepjes) en opschuiven op het zadel om wat vlotter de bochten te pakken. Niet dat ik ze aan de grond rijd maar ik weet van mijzelf dat mijn houding niet optimaal is, alleen dat wordt je niet geleerd met rijlessen. :+ Ja bij zo een KNMV cursus dan weer wel misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik rij af en toe met m'n K100RT de stepjes aan de grond :P Maar dat ligt dus aan m'n houding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik rij mijn steppies ook nooit aan de grond. Zoals Tylen al zegt zit je dan idd verkeerd als je dat doet op een sportfiets :)

Het verschilt natuurlijk ook per soort motor, op een supersport met hoge steppies zal je ze een stuk minder snel aan de grond hebben dan een tourfiets of chopper waar je rechtop zit met je voeten relatief dicht bij de grond.

Bij de gemiddelde chopper kun je zoveel gaan aaphangen als je wilt, maar is de grondspeling simpelweg te beperkt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 17:06
mphilipp schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:32:

Wat is er toch tegen een middenbok?
Hokjesgeest. Ik dacht dat ik niet op MF zat. Heb ik even ongelijk. -O-

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Stepjes aan de grond met mijn GSX-R lijkt me niet slim :P Volgens mij lig ik dan al lang op m'n smoel :P Ik heb geen schaamranden meer, dus ik vraag me af hoe plat je dan moet gaan (volgens mij zit je dan al 'over' het loopvlak van de band heen).
Ik moet er nu ook op letten dat ik wat meer ga verzitten, want dat doe ik eigenlijk te weinig. Ik doe het nu nog te bewust, moet eigenlijk onbewust gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Hebben jullie zoveel bochten waar je deftig door kan kijken? Als ik hier plat wil gaan (rond Brussel) dan moet ik op een manier rijden dat ik niet meer kan reageren als er verderop in de bocht iets niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
Bob schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:30:
Hebben jullie zoveel bochten waar je deftig door kan kijken? Als ik hier plat wil gaan (rond Brussel) dan moet ik op een manier rijden dat ik niet meer kan reageren als er verderop in de bocht iets niet in orde is.
In Nederland hebben we kwaliteitsasfalt zonder gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:P
Mijn favoriete stuk is toch wel de dijk vanaf Arnhem helemaal volgen tot aan Lunetten o.i.d., en dan via de andere kant weer terug (richting Amerongen/Rhenen). Overal perfect asfalt!
Helaas mag je er officieel maar 60 km/h, dus altijd goed oppassen voor lastige agenten ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bob schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:30:
Redelijk beperkt. Echt hard & schuin ga ik meestal alleen op snelweg-op/afritten/knooppunten of haakse bochten in 2baans-wegen zonder verkeer. Op landweggetjes heb ik te weinig overzicht om echt goed voor een bocht te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

newbreed schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:31:
[...]

In Nederland hebben we kwaliteitsasfalt zonder gaten ;)
In Belgie kan je dan weer crossen op de openbare weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is maar wat je grappig vind, ik vind met 120km/h ineens een paar betonplaten happen met het voorwiel toch een stuk minder grappig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:56
Fijn is dat. Vorige maand zat er een gat in m'n band. Nieuwe banden erop (gelukkig waren zo toch al bijna aan vervanging toe). Vanochtend rij ik weg, weer dat wiebelige gevoel: spijker in m'n achterband. De garage lag op de route, dus daar gelijk maar gedumpt.

3 jaar nergens last van, en nu ineens kort achter elkaar. :(

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Even zonder op de man te spelen, maar dit soort dingen leer je toch met je rijles?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Erasmo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:25:
[...]

Even zonder op de man te spelen, maar dit soort dingen leer je toch met je rijles?
Niet als je hebt gelest op een motor zonder middenbok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 25-09 09:28

pjvandesande

GC.Collect(head);

[...]

Dit was bij mij zelfs een verplicht onderdeel. Schijnt wel een beetje van de examinator af te hangen of je de middenbok of zijstandaard moet gebruiken. Mijn examinator vond het voor mannen zonder beperking verplicht. Vrouwen mochten wel het zijstandaard gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral nooit aan het stuur willen trekken. 1 hand op stuur, 1 aan duozadel/bagagerek/.. De bok naar beneden laten komen tot beide kanten op de grond staan (dus motor mooi rechtop staat). Vervolgens met 1 voet en volle gewicht op de bok gaan staan en enkel aan de achterkant omhoog trekken. Aan het stuur trekken heeft geen enkel zin, dat heb je enkel vast om recht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
GSX-F is wel een bitch om op die standaard te krijgen hoor.
't lukt mij inmiddels op slippers, maar dat heeft wel ff geduurd ook :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Les motor was nieuw, middenbok kwam er pas onder toen ik al klaar was, en om nou de dikke GS van instructeur te doen vond hij niet zo tof :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
TorX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:50:
Fijn is dat. Vorige maand zat er een gat in m'n band. Nieuwe banden erop (gelukkig waren zo toch al bijna aan vervanging toe). Vanochtend rij ik weg, weer dat wiebelige gevoel: spijker in m'n achterband. De garage lag op de route, dus daar gelijk maar gedumpt.

3 jaar nergens last van, en nu ineens kort achter elkaar. :(
Klote is dat... ik had het ook, net toen ik mijn vorige motor verkocht had nog een weekje in Luxemburg op vakantie: spijker erin en met een nieuwe band afgeleverd voor de verkoop :') dat was wegegooid geld dus...
Een week of twee later met mijn nieuwe motor, ook een spijker! Dat was dus binnen een maand twee nieuwe achterbandjes.
Nu (* Jolke klopt op hardhout) al jaren geen last meer van en ben ook wel toe aan nieuwe bandjes, maar je zult dan net zien dat er iets met je nieuwe bandjes gebeurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nav de discussie over stepjes aan de grond en zithouding:

:+

(via Chiron op IRC :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:27

bakvis

Tweakers.Nerd

Chakotay schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:25:
Nav de discussie over stepjes aan de grond en zithouding:

[video]

:+

(via Chiron op IRC :) )
Prima uitleg, ook dat stukje op t einde :) _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_O- mooie benen uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Ook een mooie motor jas!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 14:00
Heeft iemand nog tips voor motorsloop (motorsloop.com lekker dicht in de buurt maar heeft het niet) met goedkope kuiponderdelen?
2 weken terug onderuit gegaan met me honda deauville. Zelf op 4 plaatsen gebroken schouderblad overgehouden.
Zoek de topkuip voor weinig natuurlijk :) kleur boeit me niet echt als ik maar weer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
slommer schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:46:
Heeft iemand nog tips voor motorsloop (motorsloop.com lekker dicht in de buurt maar heeft het niet) met goedkope kuiponderdelen?
2 weken terug onderuit gegaan met me honda deauville. Zelf op 4 plaatsen gebroken schouderblad overgehouden.
Zoek de topkuip voor weinig natuurlijk :) kleur boeit me niet echt als ik maar weer kan rijden.
Oei, ik hoop dat je snel herstelt! Succes.
Waar heb je vervangend schouderblad vandaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

slommer schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:46:
http://www.motorparts-online.com/

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 20:34

empy

Rijdt rondjes

Boonstra Parts?
HIer heb ik ook wat onderdelen voor mijn BMW gevonden :) En beterschap met je schouder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
GSX600F is tot nu toe inderdaad wel de fiets waarmee ik de meeste moeite heb om hem op de bok te zetten. XJ600 en 900 van mijn broer en vader gaan een stuk vloeiender, moet bij de mijne toch een stuk meer kracht zetten. Ding lijkt dus niet alleen op een zwangere walvis, maar als 'ie stil staat gedraagt 'ie zich ook als eentje :+

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:42:
[...]

Vooral nooit aan het stuur willen trekken. 1 hand op stuur, 1 aan duozadel/bagagerek/.. De bok naar beneden laten komen tot beide kanten op de grond staan (dus motor mooi rechtop staat). Vervolgens met 1 voet en volle gewicht op de bok gaan staan en enkel aan de achterkant omhoog trekken. Aan het stuur trekken heeft geen enkel zin, dat heb je enkel vast om recht te houden.
Dit!

Heb is een keer gelachen op een verjaardag. Grietje had een BMW gekocht en zei dat z m nooit op de bok kreeg. (schoon)oom die zou t wel even doen (Formaat bokito met bijbehorende kleur :+ ) Trekken aan t stuur maar nee hoor.

Ik met mijn 60 kg schoon aan de haak zet m er in 1x op.

De truc zit hem idd in het belans vinden, 1 hand aan het stuur en 1 op de buddy en dan alleen maar je volle gewicht op de poot zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

ik heb het geleerd met een 125cc en daar gaat het makkelijk op, motoren daarna hadden het niet. Dus toen ik een leen-bandit met middenbok kreeg zat ik er ook mee te klooien..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Frontysco schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:38:
[...]

Dit!

Heb is een keer gelachen op een verjaardag. Grietje had een BMW gekocht en zei dat z m nooit op de bok kreeg. (schoon)oom die zou t wel even doen (Formaat bokito met bijbehorende kleur :+ ) Trekken aan t stuur maar nee hoor.

Ik met mijn 60 kg schoon aan de haak zet m er in 1x op.

De truc zit hem idd in het belans vinden, 1 hand aan het stuur en 1 op de buddy en dan alleen maar je volle gewicht op de poot zetten.
Nou waar ik mee stoei (en ook al trek ik achteraan aan een handvat of spoiler), je hebt dat dode punt, en al ga ik met een gestrekte poot en mijn volle 80kg op die bok staan, ik kreeg hem niet over het dode punt heen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:48:
[...]

en ook al trek ik achteraan aan een handvat of spoiler
achteraan :N

Achteraan kun je niet/moeilijk kracht zetten, je hand moet veel verder naar voren. Ik trek mijn Bandit met mijn hand naast de duo stepjes omhoog (en dan niet achter de duo stepjes maar voor de duo stepjes) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:59
Zullen we anders een meeting organiseren met als hoogtepunt een cursus "op het bokje zetten". Daarna doen we een wedstrijdje. De snelste bokkenzetter die tien motoren achter elkaar op de bok zet, wint een theemuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Middenbokken zijn voor mietjes :P Echte motoren hebben alleen een jiffy!!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies!

Voor zover ik weet bestaat er voor mijn motor (hornet CB600F modeljaar '11-'13) niet eens een fatsoenlijke middenbok.

Tenminste, in 2012 nog niet. Vandaar dat ik er een scottoiler op heb gezet, en sindsdien niet meer heb gekeken voor een middenbok. Dus er komt zometeen vast een smartass die een middenbok op ebay weet te vinden voor me. :P Toch?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jiffy's en middenbokken zijn voor mietjes. Echte motoren hebben geen van beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Marc Rademaker schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:31:
Zullen we anders een meeting organiseren met als hoogtepunt een cursus "op het bokje zetten". Daarna doen we een wedstrijdje. De snelste bokkenzetter die tien motoren achter elkaar op de bok zet, wint een theemuts.
Jaaa, en degene die als laatst eindigt is het bokje en moet de hele middag de bokkepruik op :P
We sluiten af met bokkenpoten van de grill en bokbier :9
Mijn Speed Triple heeft helaas geen middenbok :/

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:40:
Jiffy's en middenbokken zijn voor mietjes. Echte motoren hebben geen van beide ;)
een pitpoes om 'm overeind te houden ;)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:40:
En geen startmotor. Duwen kreng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Chakotay schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:44:
[...]

En geen startmotor. Duwen kreng!
zelfde pitpoes 8)7

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat doe je maar na de race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik bezuinig niet op de motor of nuttige accessoires, maar een pitpoes vind ik dan toch ook wel weer duur worden. Zijn die ook ergens goedkoper te krijgen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:54:
[...]

achteraan :N

Achteraan kun je niet/moeilijk kracht zetten, je hand moet veel verder naar voren. Ik trek mijn Bandit met mijn hand naast de duo stepjes omhoog (en dan niet achter de duo stepjes maar voor de duo stepjes) ;)
Ow _O- Dat klinkt als een beter plan voor de volgende keer, thnx!
Marc Rademaker schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:31:
Goed idee. :P
-tom-562 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:34:
Middenbokken zijn voor mietjes :P Echte motoren hebben alleen een jiffy!!
Eens, behalve als je eens een motor bij hebt met een middenbok. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb anders gewoon een motorstandaard... veel goedkoper dan een pitspoes en houdt 'em veel langer omhoog :P

Afbeeldingslocatie: http://www.autot.nl/userfiles/producten/99994_motorstandaard/big/99994_1307608167_4290810.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die moet er bij mij ook komen idd, mensen ervaring met die van datona? Lijkt wel goed voor het geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Chakotay schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:46:
[...]

Dat doe je maar na de race...
Pitspoes aanduwen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Joopieboy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:24:
Ja die moet er bij mij ook komen idd, mensen ervaring met die van datona? Lijkt wel goed voor het geld. :)
Datona maakt over het algemeen prima spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Heb d'r zelf één van 29.95. Prima spul inderdaad. Gelagerde wieltjes etc...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Top, ga er binnenkort toch een ratelset bestellen dan neem ik die meteen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26

Freelance

(..)

Heb er zelf ook één, maar ik vind het nog altijd lastig om dat ding er in mijn ééntje vanaf te krijgen. Erop gaat over het algemeen wel goed.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Joopieboy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:52:
Top, ga er binnenkort toch een ratelset bestellen dan neem ik die meteen mee. :)
Ik zie trouwens dat ie 49.95 was. Ik zou wel voor die van 50 euro gaan. Die van 29.95 ziet dr nogal cheap uit..

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DrivinUCrazy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:53:
Ik bezuinig niet op de motor of nuttige accessoires, maar een pitpoes vind ik dan toch ook wel weer duur worden. Zijn die ook ergens goedkoper te krijgen?
Jawel. Maar dat is meestal inclusief rare ziektes. Ook hierbij geldt, goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tipje van mij. Haal niet met van de platte lepels zoals op deze foto. Ga voor 1 waar je bobbins voor moet monteren. Veel steviger en makkelijker om alleen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bobbins heb ik nog liggen van mijn vorige, dus dan neem ik idd zo een. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Knap van die eerste man dat hij 4 minuten over een middenbok kan praten, en dan ook nog de eenvoudigste manier vergeten; direct op de bok gaan staan i.p.v. eerst moeilijk doen en de motor rechtop zetten.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zo'n el cheapo van Datona, doet het prima. Kan ook weinig aan mis gaan met zo'n ding :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tylen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:02:
[...]

Tipje van mij. Haal niet met van de platte lepels zoals op deze foto. Ga voor 1 waar je bobbins voor moet monteren. Veel steviger en makkelijker om alleen te doen.
+1

En let er dan ook meteen op dat het achterste stuk van de haak iets korter is dan de voorste, zodat het niet (afhankelijk van de poistionering van de bobbins) niet voor je achterasmoer zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Mijn FJ is door de vorige eigenaar verlaagd daardoor is het echt een trut om op de middenbok te krijgen.
Daarentegen krijg ik hem er wel weer makkelijk af als ik al op de motor zit, dat is bij de Vespa zo goed als onmogelijk.

Even goed vind ik het bij beide motoren wel en nuttige toevoeging.

Oh en bij de Vespa is juist de Jiffy de beperkende factor in hoe schuin je door een bocht kunt. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ook niet, maar ik heb het bij de VRO toen we vrij op het circuit(je) mochten rijden een paar keer gehad. Daar ga je dan ook dingen proberen en dan gebeurt het. Zomaar op de openbare weg heb ik het nog maar zelden gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

der_joachim schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:12:
[...]
Hokjesgeest. Ik dacht dat ik niet op MF zat. Heb ik even ongelijk. -O-
En ik weet meteen weer waarom ik er al een jaar ofzo niet meer geweest ben.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Was zojuist in de stad, stond er een Yamaha R6 achter mij geparkeerd. Prachtig mooi ding, geen idee van wie hij was.

Ga ik weg, zie ik dat hij van een prachtig jong meisje is; ergens begin 20, strakke spijkerbroek, klein met een gitaarvormig figuur (maar mooi!)

Dus een beetje mee staan praten over van alles (het weer.. wut) en over kleding etc.

Toen ging ze weg. Daarna dacht ik; damn, het is dat ik al getrouwd ben O-)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Minder leuk voor HD bezitters: de HD death-wobble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gitaarvormig figuur? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Afbeeldingslocatie: http://images.gibson.com/Files/46cd6b26-91a0-44aa-937b-994df482e8cb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gigantische kont en een anorexia-bovenlichaam? :P
Costa said his speed was about 25-30 mph when, "The whole bike started shaking.
...valt het bij een HD niet juist op als het stopt met schudden? :+

[ Voor 46% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ILBJp2yvAW4/SAJ_QJbwLLI/AAAAAAAAANI/tQwWZSDrKP8/s400/cool_guitars_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

"Get behind the wheel"

Uh... get above and in between the wheels...?

En inderdaad, bij iedere tweewieler is er een snelheid waarbij je een speed wobble krijgt. Maar bij ontwikkelde merken ligt die snelheid niet in het normale gebruiksbereik :+

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 17-07-2014 19:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2014/195/e/0/el_dorado__the_hip__the_hip___by_momokurumi-d7qqbg3.jpg

Gitaarvorm. Zandloper. Dit.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frontysco schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:38:
[...]
Of gewoon een hendeltje op de motor monteren zoals BMW bij de RT. Op de GS heb ik wel eens een stuk framebuis gezien dat hetzelfde doel diende. En op de bok zit zo'n mooi heveltje waar je op kunt staan. Hop, 280kg op de bok. No sweat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisae schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:04:
[...]
Knap van die eerste man dat hij 4 minuten over een middenbok kan praten, en dan ook nog de eenvoudigste manier vergeten; direct op de bok gaan staan i.p.v. eerst moeilijk doen en de motor rechtop zetten.
Dat er überhaupt een instructievideo voor is... :X

Pagina: 1 ... 93 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.