Jep. En genoeg benzine.
Waar koop ik deze?!Youk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:04:
Ik heb onlangs deze gescored. Tot nu toe droeg ik altijd een buff sjaaltje. Ofwel een zomerversie ofwel de winterversie met fleece. In eerste instantie was ik aan het kijken naar iets wat beter tegen de regen kon. Met de buffjes had ik namelijk voor bij hevige regen dat deze zich vol zogen met water en dat het dan langs mijn kraag naar binnen liep. Daar sta je dan met je perfect waterdichte jas.![]()
Nu heb ik het op gebied van regen nog niet kunnen testen, maar heb het reeds enkele keren gedragen aangezien ik momenteel tot 23 uur moet werken en dan nog 50 km moet rijden. Op gebied van wind komt er niets door. Dus de koude blijft ook perfect weg van de hals. Zelfs met mijn winterbuff (die met fleece) heb je nog dat er wind door komt.
En als het nu echt koud wordt kan ik er nog altijd één van mijn buffjes onderaan trekken.
/me Youk voorziet een warme winter
Ik heb inmiddels al warmte-voering in mijn jas + regenvoering en het was dus fris. Maar vooral een koud hoofd. Handschoenen zijn nog afdoende, maar niet lang meer, dan moet ik onderhandschoenen aan
Zelf heb ik deze bij Joma gehaald, maar dat zal voor jou een beetje ver zijn. Is namelijk Aartselaar, België. Voor mij slechts 25 km. Heb wel één dealer gevonden in NL, namelijk Xtravus. Zit in Veghel. Is misschien nog te doen voor jou? Ik kan alleen niets vinden over een winkel of een webshop, misschien is dit de invoerder in NL en kan je hen contacteren over waar je kunt aankopen.
Revit heeft ook dat soort kraagjes.Marc Rademaker schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:52:
[...]
Waar koop ik deze?!
Ik heb inmiddels al warmte-voering in mijn jas + regenvoering en het was dus fris. Maar vooral een koud hoofd. Handschoenen zijn nog afdoende, maar niet lang meer, dan moet ik onderhandschoenen aan
Ik heb zelf een heel kort kraagje van windstopper materiaal. Die valt net onder de boord van mijn jas zonder dat ik halsbrekende toeren moet uithalen om een grote flap netjes over mijn halve rug te draperen (voorkant gaat iets makkelijker omdat de rits open kan
De bovenkant valt bij mij niet over mijn neus, maar zit net mooi klem tussen mijn kin en de helm als ik hem dicht doe.
Ik weet alleen niet hoe dat ding van mij heeft, zal vanavond ff kijken of er iets van een merk/type op staat. Ik dacht dat ik hem bij Motoport Leek heb gehaald, dus misschien hebben andere Motoports ze ook wel? Hij lijkt iig meer op de Cold Ciller minitube dan op degene die hierboven gelinkt werd.
[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 05-11-2013 11:08 ]
Ik heb deze gekocht via Ebay, 2 dollar
hij is warmer als m'n simpele katoenen buff, maar ik draag hem eigenlijk niet zo veel, omdat een buff voor mij meestal voldoet
Vaak bu'j te bang!
Batterij lijkt me toch leeg te zijn hoor, 2x ronddraaien en hij houd er al mee op.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:27:
Damnit. Motor start niet meer.
[video]
Brandstofpomp werkt prima, hoor geklots in de tank en de accu is volgens mij prima. Startmotor slaat gewoon niet aan; echt irritant dit.
Iemand een quickfix waarmee ik in ieder geval naar de dealer kan rijden?
Hang 'm eens aan een autobatterij
Ik ben ook met een schuin oog een beetje aan het kijken naar een andere fiets.-tom-562 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:26:
[video]
Jaa, mijn droommotor is uit :P! Een dikke hardcore SS omgebouwd naar een naked! Ik moet denk ik alleen nog ff sparen
Twijfel tussen (weer) een supersport en een naked.
Op de shortlist staan de volgende fietsen:
BMW S 1000 RR
KTM 1290 superduke
Deze nieuwe BMW naked
Op de longlist staan ook nog een Panigale (DUUR! en italiaanse electronica) en een R1 (lelijk, peperkoek versnellingsbak, maar verder betrouwbaar).
Helaas zijn de fabrikanten er nog niet van overtuigd dat nakedbikes niet teruggetuned hoeven te worden of te worden voorzien van allemans-vriendje mapping en electronica
De KTM bijvoorbeeld lijkt een enorme hardcore hooligan fiets met een flink vermogen en enorme stoere promo-filmpjes waarin de fiets meer op 1 wiel rijdt dan op 2. Maar: De gasresponse is heel 'vriendelijk' en zacht gemaakt, de anti-wheelie is niet uit te schakelen zonder de hele TC uit te schakelen en als je de motor stopt/start dan zijn alle instellingen weer standaard (TC aan / anti wheelie aan / abs aan). Dus dan moet je meteen weer het menu in om alles weer naar eigen wens in te stellen. Ook is de TC niet goed regelbaar maar hard gekoppeld aan een van de gekozen mappings.
De BMW naked krijgt volgens geruchten maar 160 pk terwijl het blok identiek is aan de S 1000 RR. Waarom zouden ze er 40pk uithalen alleen omdat er geen clipons op zitten?
Maw: nakedbikes moeten kennelijk allemansvriendjes zijn.
Dus ben ik nog steeds veroordeeld tot (oncomfortabele) supersport fietsen.
Waarom bouwen ze geen naked die ik gewoon in de 'Slick' stand kan zetten met de TC traploos instelbaar, de anti-wheelie uit, de ABS in supermoto stand (ABS alleen op het voorwiel), een directe gasresponse (heb nu snelgas op mijn R1) en een berg vermogen vergelijkbaar met supersport.
De enige fiets die een beetje in de buurt komt is de nieuwe Aprilia Tuono V4r. Qua electronica bijna zoals hierboven beschreven, alleen helaas niet de (ohlins) vering of de remmen van de RSV 4 Factory. Dus dan moet je daar weer flink in investeren. Maar dat is wel eenvoudiger dan rommelen met de electronica. Oh en het uiterlijk van die fiets spreekt me niet aan. de RSV 4 is schitterend. De Touno rommelig.
[ Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 05-11-2013 11:45 ]
Have a wheelie good weekend!
De BMW S1000RR kan je ook niet de antiwheely uitzetten en de TCS aanlaten
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ben ook naar dat ding aan het kijken, maar ik vind wat er nu van gelezen heb, het meeste toch wel zwaar tegenvallen. Ik ga er van het voorjaar maar even op proefrijden en het zelf ervaren. Want het is een hoop geld voor een fiets die als veel te bruut apparaat wordt neergezet, maar dan vervolgens toch lief is..FragDaddy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:39:
KTM 1290 superduke
De KTM bijvoorbeeld lijkt een enorme hardcore hooligan fiets met een flink vermogen en enorme stoere promo-filmpjes waarin de fiets meer op 1 wiel rijdt dan op 2. Maar: De gasresponse is heel 'vriendelijk' en zacht gemaakt, de anti-wheelie is niet uit te schakelen zonder de hele TC uit te schakelen en als je de motor stopt/start dan zijn alle instellingen weer standaard (TC aan / anti wheelie aan / abs aan). Dus dan moet je meteen weer het menu in om alles weer naar eigen wens in te stellen. Ook is de TC niet goed regelbaar maar hard gekoppeld aan een van de gekozen mappings.
No signature required.
Tja, of kunt rijden of je kunt het nietTylen schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:28:
De BMW S1000RR kan je ook niet de antiwheely uitzetten en de TCS aanlaten
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Pas op he Teun. Ik deed altijd in bepaalde bochten de zooi uit zodat ik leuk met een wheely de bocht uit kon komen
Echte first world problems 'Help, antiwheely uit en TCS aan kan niet tegelijk
'
Vaak bu'j te bang!
Ik ruik een fiets tweak. 
T.net headline: "Motor Topic Tweaker, Tylen, modificeert ECU rijhulpmiddelen en engine mappings BMW S1000RR"
Motor naar Schiphol-Rijk:
Blij. Beetje fris, maar colletje deed 't goed. 21,6km file gefilterd vanaf Purmerend Noord tot A5. Denk dat ik met de auto niet blij was geweest. Totale reis tijd: 66 min waarvan 16 min vertraging door file \o/
T.net headline: "Motor Topic Tweaker, Tylen, modificeert ECU rijhulpmiddelen en engine mappings BMW S1000RR"
Blij. Beetje fris, maar colletje deed 't goed. 21,6km file gefilterd vanaf Purmerend Noord tot A5. Denk dat ik met de auto niet blij was geweest. Totale reis tijd: 66 min waarvan 16 min vertraging door file \o/
Lol.
Ja, die kwam ik net ook tegen via diverse newsfeeds, echt een tof ding die MT09 SR
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Denk dat het meer te maken heeft met veiligheidsnormen binnen de markt.FragDaddy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:39:
[...]
*beetje knip om de post in te korten*
Waarom bouwen ze geen naked die ik gewoon in de 'Slick' stand kan zetten met de TC traploos instelbaar, de anti-wheelie uit, de ABS in supermoto stand (ABS alleen op het voorwiel), een directe gasresponse (heb nu snelgas op mijn R1) en een berg vermogen vergelijkbaar met supersport.
De enige fiets die een beetje in de buurt komt is de nieuwe Aprilia Tuono V4r. Qua electronica bijna zoals hierboven beschreven, alleen helaas niet de (ohlins) vering of de remmen van de RSV 4 Factory. Dus dan moet je daar weer flink in investeren. Maar dat is wel eenvoudiger dan rommelen met de electronica. Oh en het uiterlijk van die fiets spreekt me niet aan. de RSV 4 is schitterend. De Touno rommelig.
Niet 100% zeker, maar ik denk dat alle machines waarbij het instelbaar is, de ABS inschakelt na contact uit/aan
En de recenties van de APRC Tuono kwamen nu niet terug met "bah, die volledig instelbare SACHs vering is poep"
En heb je ze wel eens voorbij horen blazen? Die blokken klinken chique! (let wel, standaard best luid)
en uiterlijk heb je zelf geen last van, plus het enige dat anderen van je zien is de achterkant!
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 17:27 ]
ik vind het uiterlijk van de touno juist leuk. zien er onschuldig uit maar zijn het totaal niet
Verwijderd
zijn inderdaad gruwlijke snel.
het is dat ik mijn speed al had. maar als ik "nu" moest kiezen.
dan was het inderdaad een tuono APRC geworden (die assists zijn het geld waard in mijn ogen)
het is dat ik mijn speed al had. maar als ik "nu" moest kiezen.
dan was het inderdaad een tuono APRC geworden (die assists zijn het geld waard in mijn ogen)
moest met het koekblik. uur over gedaan om van Purmerend noord naar Zaandam te komenGenjiBlade schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:59:
Ik ruik een fiets tweak.

Wat hoor ik zoemen? Hij heeft toch geen abs?Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:27:
Damnit. Motor start niet meer.
[video]
Brandstofpomp werkt prima, hoor geklots in de tank en de accu is volgens mij prima. Startmotor slaat gewoon niet aan; echt irritant dit.
Iemand een quickfix waarmee ik in ieder geval naar de dealer kan rijden?
En, je start erg kort: hou de knop eens vast en trek het gas eens een beetje open. En waarom doe je je contact de hele tijd uit en aan?
Koppelingsschakelaar? Jiffy schakelaar?
[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 05-11-2013 19:57 ]
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Er was trouwens nog zo'n rare vraag die ik kreeg op het cbr theorie-examen.
Welke weg is het veiligst? [SITUATIE:] Twee groene borden met op de een [N] en op de ander [A].
Nu is de [N] weg natuurlijk een autoweg en de [A] weg een autosnelweg dus ik had maar N gezet omdat daar minder rijbanen zijn. Beetje rare vraag, ik denk ik zet hem hier toch nog maar even neer.
Welke weg is het veiligst? [SITUATIE:] Twee groene borden met op de een [N] en op de ander [A].
Nu is de [N] weg natuurlijk een autoweg en de [A] weg een autosnelweg dus ik had maar N gezet omdat daar minder rijbanen zijn. Beetje rare vraag, ik denk ik zet hem hier toch nog maar even neer.
@Maximized: vonkt ie nog?
@wimmel: die koplamp/plastic-combinatie van de MT09 lijkt wel een transformer zeg. Als je op een knopje op het stuur rost, koppelt het dan los en vliegt het weg?
@wimmel: die koplamp/plastic-combinatie van de MT09 lijkt wel een transformer zeg. Als je op een knopje op het stuur rost, koppelt het dan los en vliegt het weg?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
A (snel) wegen zijn veiliger. Fysieke rijbaanscheiding, ongelijksvloerse kruisingen, minder snelheidsverschillen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:39:
Er was trouwens nog zo'n rare vraag die ik kreeg op het cbr theorie-examen.
Voor de winter/regen heb ik altijd een 'speciale' helmmuts (ik ben van de helmmutsenafdeling) met een windstopper deel. Ik laat 'm altijd over mijn jack vallen, zodat het water niet doorlekt naar binnen. Als je lang in de regen rijdt, gebeurt dat namelijk op een gegeven moment.-tom-562 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:17:
Ik heb deze gekocht via Ebay, 2 dollarhij is warmer als m'n simpele katoenen buff, maar ik draag hem eigenlijk niet zo veel, omdat een buff voor mij meestal voldoet
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben het op zich wel met je eens, maar is wel afhankelijk van het type "fysieke rijbaanscheiding"... hier in België zijn het wel eens vangrails, maar als daar onderaan geen extra platen op gemonteerd staan (en dus de verschillende steunpaaltjes "bloot" staan), dan loop je wel behoorlijk risico als je daar eens tegenaan schuift (of als je met de helm niet volledig onder de vangrail door kan schuiven).teacher schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:56:
[...]
A (snel) wegen zijn veiliger. Fysieke rijbaanscheiding, ongelijksvloerse kruisingen, minder snelheidsverschillen.
Ik bedoel het verschil tussen

Ik ben allang blij dat deze eiersnijders in Nederland redelijk snel verbannen zijn...

Vandaag een ommetje gemaakt van Den Haag naar Borsele, Gouda, Den Haag, 4,5u onderweg geweest. Waarvan de helft in de regen gereden, helemaal droog overgekomen. Wat een investering, die HELD jas..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Frontale botsing ga je ook dood van. Is ook één van de belangrijkste redenen waarom heel veel provinciale wegen nu een inhaalverbod hebben. Snelweg is statisch echt veiliger, ook voor motorrijders.edeboeck schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:06:
[...]
Ben het op zich wel met je eens, maar is wel afhankelijk van het type "fysieke rijbaanscheiding"... hier in België zijn het wel eens vangrails, maar als daar onderaan geen extra platen op gemonteerd staan (en dus de verschillende steunpaaltjes "bloot" staan), dan loop je wel behoorlijk risico als je daar eens tegenaan schuift (of als je met de helm niet volledig onder de vangrail door kan schuiven).
Ik bedoel het verschil tussen
[afbeelding] (niet zo leuk) en
[afbeelding] (ook niet leuk, maar toch al "beter").
Atijd weer die uitlatenVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:58:
Tada de nieuwe Z1000 is onthuld
[afbeelding]

Je zou bijna zeggen dat ze een deal hebben met aftermarket fabrikanten en die dingen zo lelijk mogelijk maken.
Verwijderd
iedereen aantekeningen gemaakt? Protip of the day!!!mphilipp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:03:
[...]
Voor de winter/regen heb ik altijd een 'speciale' helmmuts (ik ben van de helmmutsenafdeling) met een windstopper deel. Ik laat 'm altijd over mijn jack vallen, zodat het water niet doorlekt naar binnen. Als je lang in de regen rijdt, gebeurt dat namelijk op een gegeven moment.
nooit aangedacht maar ga ik nooit meer vergeten
(wist ik dat maar toen ik nog in nederland rondreed, heerlijk dat straaltje water dat zo recht over je nek je rug in sijpelt)
Rijd/reed vaak met een normale helmmuts (vooral tegen zweet). Hoe bevalt zo'n helmmuts met een grote kraag die je over de kraag van je jas draagt? Flappert dat niet heel erg in de wind of kun je hem aansnoeren?mphilipp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:03:
[...]
Voor de winter/regen heb ik altijd een 'speciale' helmmuts (ik ben van de helmmutsenafdeling) met een windstopper deel. Ik laat 'm altijd over mijn jack vallen, zodat het water niet doorlekt naar binnen. Als je lang in de regen rijdt, gebeurt dat namelijk op een gegeven moment.
Idd, dikke samenzwering met Akrapofiets!PilatuS schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:22:
[...]
Atijd weer die uitlaten![]()
Je zou bijna zeggen dat ze een deal hebben met aftermarket fabrikanten en die dingen zo lelijk mogelijk maken.
Vaak bu'j te bang!
in istanbul op de brugChakotay schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:10:
Ik ben allang blij dat deze eiersnijders in Nederland redelijk snel verbannen zijn...
[afbeelding]
en onderhand al 2 dagen niet langer dan 2-3 uur geslapen

dat dat ooit goedgegaan is
Verwijderd
Zo'n Z1000 met de juiste uitlaten klinkt wel heel lekker vooral als iemand flink met zo'n ding aan het sturen is zoals op het onderstaande filmpjePilatuS schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:22:
[...]
En bedankt. Nu voel ik mij weer klote dat het nog maanden zal duren tot ik weer met dat weer kan rijdenVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:11:
[...]
Zo'n Z1000 met de juiste uitlaten klinkt wel heel lekker vooral als iemand flink met zo'n ding aan het sturen is zoals op het onderstaande filmpje
[video]
Maar inderdaad, klikt prima

Probleem is gewoon allemaal emissie eisen. En zo'n dikke cat. onder je blok ziet er ook niet uit.PilatuS schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:22:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik deze aardig bij de stjil van de motor vind passen.
No signature required.
Geen last van. Hij is idd aan te snoeren, maar ik zit achter een vensterbank, dus ik heb geen wind op mijn borst. Dat zal wel wat schelen.Exigence schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:33:
[...]
Rijd/reed vaak met een normale helmmuts (vooral tegen zweet). Hoe bevalt zo'n helmmuts met een grote kraag die je over de kraag van je jas draagt? Flappert dat niet heel erg in de wind of kun je hem aansnoeren?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Dat gezoem is de brandstof pomp (hoor ook geklots in de tank), en het korte starten ben ik dus niet: dat is de startmotor die er gewoon mee stopt na een halve omwenteling. Als ik daarna nog een keer op de startknop druk, hoor ik uitsluitend het gezoem en geen startmotor. Het contact uit- en aan doen lijkt weer wat leven in de startmotor te blazen, maar net niet genoeg om de motor aan de hang te krijgen.teacher schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:07:
[...]
Wat hoor ik zoemen? Hij heeft toch geen abs?
En, je start erg kort: hou de knop eens vast en trek het gas eens een beetje open. En waarom doe je je contact de hele tijd uit en aan?
Koppelingsschakelaar? Jiffy schakelaar?
Verder staat de motor op de middenbok (altijd). Maar hij gaat zaterdag op de aanhanger richting de dealer, en ze regelen het maar.
Verwijderd
accu geladen?
Je dode man of jiffy is het niet want dan had je startmotor waarschijnlijk de poging niet eens gemaakt
verder is het voor je startmotor niet bijzonder goed om met zwakke accu te starten.
krijg je hem wel aangeduwd? (een RT is best wel te doen, maar een extra setje handen voor een duwtje kan geen kwaad met het gewicht)
Nu weet ik niet meer waar de accu zit in de K75, maar al met startkabels aan je auto gezet en geprobeerd?
indien je een multimeter hebt thuis, zet die eens op je polen
Je dode man of jiffy is het niet want dan had je startmotor waarschijnlijk de poging niet eens gemaakt
verder is het voor je startmotor niet bijzonder goed om met zwakke accu te starten.
krijg je hem wel aangeduwd? (een RT is best wel te doen, maar een extra setje handen voor een duwtje kan geen kwaad met het gewicht)
Nu weet ik niet meer waar de accu zit in de K75, maar al met startkabels aan je auto gezet en geprobeerd?
indien je een multimeter hebt thuis, zet die eens op je polen
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 10:25 ]
Welke jas heb je?_Apache_ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:17:
Vandaag een ommetje gemaakt van Den Haag naar Borsele, Gouda, Den Haag, 4,5u onderweg geweest. Waarvan de helft in de regen gereden, helemaal droog overgekomen. Wat een investering, die HELD jas..
Held Quatrotempi, een textielen cordura/goretex jas.
https://www.google.nl/sea...od%252F100261%3B600%3B600
Pagina 68,
http://held.de/livebook_e...ivebook_english_2013.html
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 06-11-2013 10:53 ]
Verwijderd
Je ziet de lampjes op dash al dimmen als alleen de brandstofpomp aanslaat (6 sec in het filmpje) ---> flinke spanningsval, terwijl de brandstofpomp veel minder zware belasting is voor de accu dan de startmotor.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:22:
accu geladen?
9/10 dat je accu de geest gegeven heeft
Verwijderd
je kan zelf een dure trip naar dealer besparen
(neem aan dat ophalen je geld gaat kosten, mij ons kosten het halen 25€ start tarief + km vergoeding)
controleer je accu, en probeer met start kabels
(neem aan dat ophalen je geld gaat kosten, mij ons kosten het halen 25€ start tarief + km vergoeding)
controleer je accu, en probeer met start kabels
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 11:01 ]
Te veelwimmel_1 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:07:
Hoeveel "kuub" Energy Drink heeft die "pipo" weg gezet
Gaan er tijdens de avondspits met regen ineens 3 auto's scheef over de snelweg vlak voor je snufferd. Goddamn wat is dat eng om te zien.
http://goo.gl/maps/SmPik
http://goo.gl/maps/SmPik
[ Voor 109% gewijzigd door GenjiBlade op 06-11-2013 13:31 ]
Leuk 'Final Destination' momentje denk ik ja. Thuis maar snel een schone onderbroek aangetrokken?
Vaak bu'j te bang!
Eerder eerstvolgend tankstation even gekeken of ze onderbroeken te koop hadden. 
Gelukkig absoluut niks aan de hand, dus verder weinig om te melden. Hoefde niet eens een uitwijk te doen, snelheid en afstand waren perfect dus ik kon keurig op tijd stil staan, persoon achter me hield ook goed afstand dus die was ook op tijd stil.
Eigenlijk was het gevolg van dit alles super saai en goed opgelost maar het beeld van remlichten overal en stukken blik die op ongewone hoeken elkaar kruisen terwijl ze wel dezelfde "rij"(schuif)richting aanhouden.... brrr
Gelukkig absoluut niks aan de hand, dus verder weinig om te melden. Hoefde niet eens een uitwijk te doen, snelheid en afstand waren perfect dus ik kon keurig op tijd stil staan, persoon achter me hield ook goed afstand dus die was ook op tijd stil.
Eigenlijk was het gevolg van dit alles super saai en goed opgelost maar het beeld van remlichten overal en stukken blik die op ongewone hoeken elkaar kruisen terwijl ze wel dezelfde "rij"(schuif)richting aanhouden.... brrr
Hahaha. Wacht maar, over een paar jaar, wanneer ik een dikke motor onder mn kont heb ipv een oud hok ...Tylen schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:46:
Pas op he Teun. Ik deed altijd in bepaalde bochten de zooi uit zodat ik leuk met een wheely de bocht uit kon komen
Is TCS enz goed aan/uit te zetten tijdens het rijden?
Ja. Heb abs/dtc knopje (Op de linker clipon) even een paar seconden ingedrukt houden. Kan tijdens het rijden. En brand dan contineu een oranje lampje op je dashboard.
Ik rij met een gewone windstopper van Rev'it door alle weer (50 km door gietende regen soms) en die steekt in mijn jas. Eigenlijk nog nooit gehad dat het langs daar naar binnen sijpelt. Geen idee waarom niet. Misschien doordat het daar redelijk hard aanspant.mphilipp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:56:
[...]
Geen last van. Hij is idd aan te snoeren, maar ik zit achter een vensterbank, dus ik heb geen wind op mijn borst. Dat zal wel wat schelen.
- Btw, cool ik zag iemand naar mijn meest recente blogpost verwijzen hier ivm oorstopjes :-). Thanks! Er staan er nog over moto's. -
[ Voor 11% gewijzigd door DaemonAngel op 06-11-2013 17:13 ]
Ik heb het nooit echt geprobeerd. Het is meer voorzorg omdat ik een keer een hele dag in de moesson heb gereden en dan kom je op de gekste plekjes water tegen. Ik heb een goede regenoverall, maar tussen de overal en de helm zat toen niets. Dus dan krijg je daar op den duur water doorheen. Had ik toen dat ding gehad, had ik droog geweest. Op zich zou ie met de overall onder de overal, maar over mijn jas kunnen zitten. Maar ik wed dat na enkele uren in de regen het water wel een weg weet te vinden.DaemonAngel schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:08:
[...]
Ik rij met een gewone windstopper van Rev'it door alle weer (50 km door gietende regen soms) en die steekt in mijn jas. Eigenlijk nog nooit gehad dat het langs daar naar binnen sijpelt. Geen idee waarom niet. Misschien doordat het daar redelijk hard aanspant.
De laatste keer dat ik lang in de regen reed kwam er ineens in kleine straaltjes water op m'n neus lopen. Geen idee waar dat precies mis ging maar ik heb wel duidelijk een keer een nieuwe helm nodig
Ik kan je vertellen: een k75 pomp hoor je niet totdat je de fiets start. Een motronic fiets (k1100 bijv.) heeft wel een pomp die op druk gezet wordt. Dus, dit is niet goed..... Maar dat had je zelf al door.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:50:
[...]
Dat gezoem is de brandstof pomp (hoor ook geklots in de tank), en het korte starten ben ik dus niet: dat is de startmotor die er gewoon mee stopt na een halve omwenteling. Als ik daarna nog een keer op de startknop druk, hoor ik uitsluitend het gezoem en geen startmotor. Het contact uit- en aan doen lijkt weer wat leven in de startmotor te blazen, maar net niet genoeg om de motor aan de hang te krijgen.
Verder staat de motor op de middenbok (altijd). Maar hij gaat zaterdag op de aanhanger richting de dealer, en ze regelen het maar.
Accu lijkt me het probleem niet hier. Koolborstels startmotor?
Niet gewoon je ventilatie? Bij mij zijn dat bovenop twee gaten waar in theorie ook best water in kan lopen (nog geen last van gehad).Joolee schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:12:
De laatste keer dat ik lang in de regen reed kwam er ineens in kleine straaltjes water op m'n neus lopen. Geen idee waar dat precies mis ging maar ik heb wel duidelijk een keer een nieuwe helm nodig
http://www.yamaha-motor.e...sport-heritage/sr400.aspx
Weet je, stiekem vind ik dit echt een toffe motor, gaaf ding om te customizen
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Die is inderdaad heel erg tof. Ik heb er een paar in Duitsland gezien. Zwart leren jasje, motorjeans en een zwart helmpje op en rijden met dat ding-tom-562 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:55:
Ja, ik heb van de zomer serieus naar eentje gekeken die toen te koop staat, maar kwam toen m'n bamidax op motorplaat tegen, ook leuk. Meestal zijn die SR500's uit de jaren '70/'80 redelijk gaar gesleuteld.
Lijkt mij wijs om zo'n SR400 te kopen en dan in zo'n streettracker stijl te bouwen, zoals de machines van Blitz Motorcycles/Deus Customs
Lijkt mij wijs om zo'n SR400 te kopen en dan in zo'n streettracker stijl te bouwen, zoals de machines van Blitz Motorcycles/Deus Customs
Vaak bu'j te bang!
Onderhoud je ooit de rubbers die tegen het vizier drukken? Arai levert een potje siliconenprut mee waar je de rubbers af en toe mee kunt insmeren, zodat ze niet uitdrogen.Joolee schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:12:
Yes, rijbewijs (A onbeperkt) in the pocket! Eerste poging
Nu eens op zoek naar een leuke 2e hands tourmotor. Budget 1750 euro, iemand tips?
Nu eens op zoek naar een leuke 2e hands tourmotor. Budget 1750 euro, iemand tips?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Honda VFR, Suzuki GSX600/750F?
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ja, heb toevallig hier een mooie K75RT staan. Met de nadruk op staan.intoxicated schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:52:
Yes, rijbewijs (A onbeperkt) in the pocket! Eerste poging![]()
Ik ga Ricepuppet vanavond eens een belletje geven om te kijken of hij die TDM900 nog te koop heeft staan
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Ik vind dit een hele mooie evenals de dame die hem start-tom-562 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:01:
Ja, ik heb van de zomer serieus naar eentje gekeken die toen te koop staat, maar kwam toen m'n bamidax op motorplaat tegen, ook leuk. Meestal zijn die SR500's uit de jaren '70/'80 redelijk gaar gesleuteld.
Verwijderd
Vandaag moest ik weer theorie-examen doen en de dag begon al goed. Ik werd wakker gebeld door de tandartsassistente die te melden had dat de vulling van vorige week niet helemaal goed is gegaan. Dus ik dacht dit zal wel weer een klote dag worden. Ik weer naar het cbr en deze keer bij de balie gevraagd of ik vooraan mocht zitten. Ik had nummer 1 dus dat was mooi want dan krijg ik ook als eerste de uitslag. Hoe dan ook, nog geen drie vragen later zie ik dat het precies dezelfde test is als anderhalve week geleden. Ik had dan ook 0 fout lol
. Met dank aan de tweakers die mij hebben geholpen door het beantwoorden van mijn vragen vijf pagina's terug. Een meisje die er laatst ook was viel het ook op maar die had alsnog 5 fouten, maar dus wel gehaald.
Om nog even kort antwoord te geven op mijn eigen vragen.
1. Ja.
2. Nee.
3. De vraag was trouwens: "Mag u hier 100"? Antwoord: "Nee". Want je mag er 80.
4. De auto heeft voorrang (want hij komt van rechts).
5. De motor heeft voorrang.
Om nog even kort antwoord te geven op mijn eigen vragen.
1. Ja.
2. Nee.
3. De vraag was trouwens: "Mag u hier 100"? Antwoord: "Nee". Want je mag er 80.
4. De auto heeft voorrang (want hij komt van rechts).
5. De motor heeft voorrang.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 15:00 ]
Gefeliciteerd!
Haal trouwens ook je BSN bovenaan in het plaatje nog even weg
Haal trouwens ook je BSN bovenaan in het plaatje nog even weg

- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Dank uintoxicated schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:57:
Gefeliciteerd!![]()
Haal trouwens ook je BSN bovenaan in het plaatje nog even weg![]()
![]()
Gefeliciteerd!!!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Perfect voor een café-racer.-tom-562 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:55:
Mooi man, gefeliciteerd. Lekker mazzel met dezelfde toets... als je nu nog fouten had, dan hadden we je hier uitgelachenVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:46:
Hoe dan ook, nog geen drie vragen later zie ik dat het precies dezelfde test is als anderhalve week geleden. Ik had dan ook 0 fout lol.
Wanneer ga je voor de praktijkexamens?
Verwijderd
Ik moet nog beginnen met praktijklessen. Zo nu met die harde wind van de laatste week, de onophoudende regen en het steeds kouder wordende weer twijfel ik of ik er goed aan zal doen om nu al te beginnen. Ik denk dat maart een mooie tijd is. Dan wil ik 2 lessen per dag volgen en dan zou ik het rijbewijs A toch wel binnen 2 maanden moeten hebben. Vanaf mei begint het echte motorseizoen weer dus dan ben ik ook precies op tijd. Althans, dat hoop ikXBL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:52:
[...]
Mooi man, gefeliciteerd. Lekker mazzel met dezelfde toets... als je nu nog fouten had, dan hadden we je hier uitgelachen.
Wanneer ga je voor de praktijkexamens?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 19:27 ]
2 lessen per dag en dan 2 maanden bezig? Dan heb je het in 2 weken.
Ik heb 6x2 uur AVB en 6x2 uur AVD gedaan, beide in 1 keer gehaald.
Ik heb 6x2 uur AVB en 6x2 uur AVD gedaan, beide in 1 keer gehaald.
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Nou ja, 5x per week dus 10 lessen per week. Dan de twee examens aanvragen en stel ik haal ze in een keer dan moet ik ook nog wachten op het fysieke rijbewijs. De normale wachttijd is volgens mij een maand. Ik wil zoiezo niet te lang wachten want dan heb je weer de lente/zomer drukte. Plus ik wil zoiezo kunnen motorrijden in mei.
Ik zou gewoon beginnen. Ik heb de afgelopen weken in de stromende regen gereden vaak. Niet heel fijn, maar als je het nu goed leert, hoef je later niet het wiel zelf uit te vinden. 
En het examen vandaag was droog, dus 2 vingers in je neus
En het examen vandaag was droog, dus 2 vingers in je neus
[ Voor 14% gewijzigd door intoxicated op 07-11-2013 20:22 ]
- Pastor Richards @ VCPR
Misschien ligt er in maart nog wel sneeuw. Kou zal nu wel meevallen en het regent ook niet de hele dag. Wind is toch geen excuus?Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:22:
Ik moet nog beginnen met praktijklessen. Zo nu met die harde wind van de laatste week, de onophoudende regen en het steeds kouder wordende weer twijfel ik of ik er goed aan zal doen om nu al te beginnen. Ik denk dat maart een mooie tijd is.
Gewoon nu beginnen joh. Bij heel slecht weer (sneeuw en onweer vooral) zal het niet lukken, maar voor de rest kan je gewoon lekker lessen. Het is trouwens best vaak droog in Nederland... het lijkt altijd te regenen, maar dat valt stiekem best mee. Ben je mooi op tijd klaar om bij de eerste zonnestraaltjes te gaan rijdenVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:22:
[...]
Ik moet nog beginnen met praktijklessen. Zo nu met die harde wind van de laatste week, de onophoudende regen en het steeds kouder wordende weer twijfel ik of ik er goed aan zal doen om nu al te beginnen. Ik denk dat maart een mooie tijd is. Dan wil ik 2 lessen per dag volgen en dan zou ik het rijbewijs A toch wel binnen 2 maanden moeten hebben. Vanaf mei begint het echte motorseizoen weer dus dan ben ik ook precies op tijd. Althans, dat hoop ik. Dat zou logischer wijs de beste keus zijn maar ik heb gewoon zin om nu te beginnen. En als ik klaar ben koop ik een Kawasaki Ninja 300
.
Verwijderd
En de kou dan xD? Wat kan je eigenlijk het beste voor de kou dragen als motorrijder? Ik ken alleen de zomerjassen en de leren jacks.
Er zijn textiele motor jassen van meerdere merken die thermo/waterdichte voeringen hebben. Je hebt ze van goedkoop tot zeer prijzige Gore-Tex kleding. Ga eens langs bij je locale dealer, ze weten vast wel een gepaste set die aan jouw behoefte en budget voldoet.Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:11:
En de kou dan xD? Wat kan je eigenlijk het beste voor de kou dragen als motorrijder? Ik ken alleen de zomerjassen en de leren jacks.
Verwijderd
Moet je trouwens gelijk een uitrusting kopen of kan je er ook een lenen bij de verkeersschool? Ik heb namelijk nog niet eens een helm.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 21:40 ]
De rijschool heeft meestal wel gewoon kleding en helmen ter beschikking, alleen is het de vraag of je dat wel wil gebruiken aangezien ook andere mensen ervan gebruik hebben gemaakt. Het is wel zo fris om je eigen gear te hebben, dat is tenminste mijn mening. Als dat je niks uit maakt dan is er ook geen probleem. Er zitten ook wel voordelen aan de spullen gebruiken van de rijschool. Bijvoorbeeld wanneer je crashed, dat het dan niet je eigen spullen zijn die kapot gaanVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:39:
Moet je trouwens gelijk een uitrusting kopen of kan je er ook een lenen bij de verkeersschool? Ik heb namelijk nog niet eens een helm.
Ik heb gelest met mijn eigen helm, een goedkoop jet ding van de gamma, ten minste tijdens de voertuig beheersing lessen en examen.
De eerste rij les op de snelweg zorgde er voor dat ik meteen na de les een integraal helm heb gekocht.
Ook reed ik tijdens de lessen met mijn eigen jas, de broek en handschoenen gebruikte ik wel van de rijschool.
Handschoenen heb ik trouwens net voor een van de laatste lessen alsnog zelf gekocht.
Stink dingen van een ander aan is niet tof, zeker niet als ze al nat geregend zijn van de lessen voor jou.
Kleding hoeft niet heel duur te zijn, kan wel maar het hoeft dus niet.
Voor ongeveer 100 euro koop je best wel een goede jas die winter geschikt en water dicht is, zeker als je een beetje in de aanbiedingen hoek kijkt.
Weet je zeker dat je uit eindelijk toch echt zelf een motor gaat kopen kun je net zo goed nu al investeren in een goede outfit.
De eerste rij les op de snelweg zorgde er voor dat ik meteen na de les een integraal helm heb gekocht.

Ook reed ik tijdens de lessen met mijn eigen jas, de broek en handschoenen gebruikte ik wel van de rijschool.
Handschoenen heb ik trouwens net voor een van de laatste lessen alsnog zelf gekocht.
Stink dingen van een ander aan is niet tof, zeker niet als ze al nat geregend zijn van de lessen voor jou.
Kleding hoeft niet heel duur te zijn, kan wel maar het hoeft dus niet.
Voor ongeveer 100 euro koop je best wel een goede jas die winter geschikt en water dicht is, zeker als je een beetje in de aanbiedingen hoek kijkt.
Weet je zeker dat je uit eindelijk toch echt zelf een motor gaat kopen kun je net zo goed nu al investeren in een goede outfit.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Ik weet zeker dat ik een motor ga kopen en daarom heb ik er inderdaad ook al gedacht om het toch zelf te kopen. Echter, zoals cyntax al zei kan bij een crash niet je eigen spullen kapot gaan. Daarom denk ik dat ik het 50/50 ga doen. Geen eigen helm maar wel een soort van ninja masker/bivak muts (voor de hygiëne). Voor handschoenen ben ik nu voor naar de prijs aan het kijken maar als je met iets van bescherming wilt dan ben je zo rond de 70 euro kwijt. Die jas en broek geloof ik wel. Een douche erna nemen is goedkoper. Krijg je trouwens ook iets van een schild voor je rug?
Trouwens, als ik aan gore-tex denk dan moet ik altijd denken aan die aflevering van Seinfeld waar George Costanza met z'n gore-tex jas al die zooi in die drankwinkel omver loopt
.
Trouwens, als ik aan gore-tex denk dan moet ik altijd denken aan die aflevering van Seinfeld waar George Costanza met z'n gore-tex jas al die zooi in die drankwinkel omver loopt
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 22:23 ]
Ik zou in je eigen pak gaan, de pakken van de meeste motorrijscholen zijn niet zo heel best. Yiteindelijk moet je het toch kopen, dus waarom dan niet meteen nu
Vaak bu'j te bang!
Ik had het tijdens mijn rijlessen ook 50/50 gedaan in het begin. Tijdens mijn AVB had ik alleen een eigen helm en laarzen omdat de helmen van mijn rijschool echt niet lekker en goed zaten. De laarzen had ik gekocht omdat ik anders in mijn Timberlands moest rijden en dat is ook niet echt lekkerVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:20:
Ik weet zeker dat ik een motor ga kopen en daarom heb ik er inderdaad ook al gedacht om het toch zelf te kopen. Echter, zoals cyntax al zei kan bij een crash niet je eigen spullen kapot gaan. Daarom denk ik dat ik het 50/50 ga doen. Geen eigen helm maar wel een soort van ninja masker/bivak muts (voor de hygiëne). Voor handschoenen ben ik nu voor naar de prijs aan het kijken maar als je met iets van bescherming wilt dan ben je zo rond de 70 euro kwijt. Die jas en broek geloof ik wel. Een douche erna nemen is goedkoper. Krijg je trouwens ook iets van een schild voor je rug?
Trouwens, als ik aan gore-tex denk dan moet ik altijd denken aan die aflevering van Seinfeld waar George Costanza met z'n gore-tex jas al die zooi in die drankwinkel omver loopt.
In de jassen zitten meestal CE certified foam schok absorber pad, maar niks bijzonders zoals plastic bio armor, dat is allemaal optioneel en vrij prijzig
PS: heeft iemand ervaring met het spuiten, poeder coaten of annodiseren van aluminium onderdelen? Ik zou graag mijn rear sets zwart willen maken.
[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 07-11-2013 23:02 ]
Wat wel handig is qua kleding kopen als je gaat lessen is van te voren goed weten wat voor soort rijder je bent, voor zover dat kan in ieder geval. Kleding voor een SM of toermotor is toch anders dan die voor een supersport. Het is dat mijn pak van textiel compleet kapot gegaan is omdat ik op mijn bek gegaan ben, anders zou het nu in de kast hangen en zou ik er nooit meer iets mee doen. Een powerranger pak ziet er alleen met lessen wel wat vreemd uit
Ik had enkel een helmmutje (kreeg je bij je eerste les, zodat de helmen nog een beetje schoon blijven) en eigen handschoenen (iets te ranzig van anderen) tijdens het lessen. Naderhand pas de rest van m'n gear gekocht.
Het hangt een beetje af van je rijschool hoe de staat is van de kleding. Waar ik leste (Versnel in Diemen) was alles goed voor elkaar. Fatsoenlijke kleding incl voering (in de zomer ging dat er natuurlijk uit) en goede regenkleding. Motoren hadden ook allemaal handvatverwarming, dus koud zul je het in de winter ook niet snel krijgen. Again, dit hangt natuurlijk wel erg af van welke rijschool je kiest.
Qua bescherming: meeste kleding heeft protectoren op schouders, ellebogen en knieën. Rugbescherming wss niet, maar daar zou ik me echt niet op kapot staren. Die beschermer is best wel zinloos, daar zijn onderzoeken naar gedaan. Bedenk ook dat een beschermer niet veel helpt als je ergens keihard op knalt, het is vooral een extra bescherming bij het glijden.
Het hangt een beetje af van je rijschool hoe de staat is van de kleding. Waar ik leste (Versnel in Diemen) was alles goed voor elkaar. Fatsoenlijke kleding incl voering (in de zomer ging dat er natuurlijk uit) en goede regenkleding. Motoren hadden ook allemaal handvatverwarming, dus koud zul je het in de winter ook niet snel krijgen. Again, dit hangt natuurlijk wel erg af van welke rijschool je kiest.
Qua bescherming: meeste kleding heeft protectoren op schouders, ellebogen en knieën. Rugbescherming wss niet, maar daar zou ik me echt niet op kapot staren. Die beschermer is best wel zinloos, daar zijn onderzoeken naar gedaan. Bedenk ook dat een beschermer niet veel helpt als je ergens keihard op knalt, het is vooral een extra bescherming bij het glijden.
VFR800 kopen?intoxicated schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:52:
Yes, rijbewijs (A onbeperkt) in the pocket! Eerste poging![]()
Ze hebben wel wat aan de uitlaat gedaan op de nieuwe RT
[YouTube: http://youtu.be/DVMapQ3zYTM]
Daar kom ik met mijn Remus zonde db-killer écht niet bovenuit.
[YouTube: http://youtu.be/DVMapQ3zYTM]
Het is idd wel handig als je weet wat je na je lessen wilt rijden, of iig als je al weet welk soort pak je wilt.PilatuS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:41:
Wat wel handig is qua kleding kopen als je gaat lessen is van te voren goed weten wat voor soort rijder je bent, voor zover dat kan in ieder geval. Kleding voor een SM of toermotor is toch anders dan die voor een supersport. Het is dat mijn pak van textiel compleet kapot gegaan is omdat ik op mijn bek gegaan ben, anders zou het nu in de kast hangen en zou ik er nooit meer iets mee doen. Een powerranger pak ziet er alleen met lessen wel wat vreemd uit
Ik heb de 1e les met het spul van de rijschool gelest (wel met eigen helm en handschoenen), ik had m'n pak (2 delige overall, van Berik) al thuis hangen, dat heb ik de 2e les maar gewoon aangetrokken.
Maar ik zou niet inzien waarom je met het spul van de rijschool zou gaan willen rijden, als je toch al 100% zeker weet dat je meteen gaat motor rijden en al weet wat voor een pak je wilt.
Vaak bu'j te bang!
Ik vind hem nou een beetje uit verhouding... jammer dat ze de bovenkuip van de K1600GT hierop hebben geplakt. Nu is het net of de onderkant wegvalt. De vorige R1200RT was dan nog redelijk, maar ik vind de R1150RT nog wat beter in balans qua design. Wel handig dat er blijkbaar standaard navigatie meegeleverd kan worden, dat scheelt weer later opbouwen waarmee de rest van het dashboard minder zichtbaar wordt.mphilipp schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:11:
Ze hebben wel wat aan de uitlaat gedaan op de nieuwe RT
[video]
Nog steeds gezocht, en prijs inmiddels wat verhoogd. Wie o wie
V&A gevraagd: Auto-steun Garmin Zumo 550 / 500
Mocht niemand er een hebben, op ebay staan ze vanaf een euro of 60, en gps.nl heeft hem voor €76._Apache_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:37:
Nog steeds gezocht, en prijs inmiddels wat verhoogd. Wie o wie![]()
Omdat als je op je muil gaat, je de spulletjes van de rijschool kapot maakt. En omdat het een hoop geld kost (wat je even moet aftikken als je net met lessen begint), kan ook niet iedereen betalen. En zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken (als je bijvoorbeeld in leer gaat is dat met dit weer minder handig - of wat als je met de fiets naar de rijschool gaat).-tom-562 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:45:
[...]
Maar ik zou niet inzien waarom je met het spul van de rijschool zou gaan willen rijden, als je toch al 100% zeker weet dat je meteen gaat motor rijden en al weet wat voor een pak je wilt.
Ik nam al mijn eigen motorspul mee op de fiets. Jas aan, broek en laarzen in duffelbag op mijn rug en helm in tas aan de hand. Niet ideaal maar kan wel...XBL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:26:
[...]
Omdat als je op je muil gaat, je de spulletjes van de rijschool kapot maakt. En omdat het een hoop geld kost (wat je even moet aftikken als je net met lessen begint), kan ook niet iedereen betalen. En zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken (als je bijvoorbeeld in leer gaat is dat met dit weer minder handig - of wat als je met de fiets naar de rijschool gaat).
En op je muil gaan tijdens het lessen kan gebeuren natuurlijk, maar dat zal eerder zijn tijdens de langzame slalom dan tijdens de noodstop... Daar heeft een pak niet of nauwelijks onder te lijden en je moet wel ongelukkig vallen wil je je helm beschadigen.
Daarnaast verhoogt het dragen van je eigen 'goede' spullen het plezier tijdens het lessen. Ik zeg win-win.
Klopt helemaal
. Met de kennis van nu had ik wss ook m'n eigen pakkie aan gedaan tijdens het lessen, maar op dat moment wist ik niet beter.
Voordat ik met lessen begon een setje 2e hands laarzen op mp gekocht en tijdens lessen steeds meer dingetjes zelf gekocht.
Je merkt zelf wel wat je wil, of wat je fijn vind.
Je merkt zelf wel wat je wil, of wat je fijn vind.
[ Voor 18% gewijzigd door EgoPro op 08-11-2013 14:14 ]
Verwijderd
Ben ik niet met je eens. Ik zou er eerder extra voorzichtig mee zijn omdat ik nog niet precies weet wat ik kan verwachten. De spullen van mijn rijschool maak ik mij geen zorgen over.Marc Rademaker schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:31:
[...]
Ik nam al mijn eigen motorspul mee op de fiets. Jas aan, broek en laarzen in duffelbag op mijn rug en helm in tas aan de hand. Niet ideaal maar kan wel...
En op je muil gaan tijdens het lessen kan gebeuren natuurlijk, maar dat zal eerder zijn tijdens de langzame slalom dan tijdens de noodstop... Daar heeft een pak niet of nauwelijks onder te lijden en je moet wel ongelukkig vallen wil je je helm beschadigen.
Daarnaast verhoogt het dragen van je eigen 'goede' spullen het plezier tijdens het lessen. Ik zeg win-win.
Maar wat is nu eigenlijk het nut van motorschoenen/laarzen? Ik kan me voorstellen dat het voor bescherming is van je enkels of is het ook zo dat er een verstevigd gedeelte of iets dergelijks bovenop je voet zit voor het schakelen? Dat je normale schoenen niet zo snel slijten
Motorlaarzen zijn vaak van dik leer met protectiestukken, dat slijt niet zo snel als je sneaker o.i.d.. Protectie is ook handig als er een motor van 200 kg of meer op je enkel valt.
Wat betreft eigen kleding, dat is je eigen keuzen. Maar mijn advies zou zijn om gewoon je eigen kleding te nemen. Extra voorizchtig zijn omdat het je eigen kleding is? Mooi raar. Dat is net zoiets als van die snuiters die op hun plaat zijn gegaan en zeggen 'Ik ben blij dat m'n pak niet beschadigd is!', zo'n pak heb je voor protectie
Wat betreft eigen kleding, dat is je eigen keuzen. Maar mijn advies zou zijn om gewoon je eigen kleding te nemen. Extra voorizchtig zijn omdat het je eigen kleding is? Mooi raar. Dat is net zoiets als van die snuiters die op hun plaat zijn gegaan en zeggen 'Ik ben blij dat m'n pak niet beschadigd is!', zo'n pak heb je voor protectie
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is gesloten.