Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.706 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde natuurlijk als je nog moet leren motorrijden. Dan is de kans waarschijnlijk ietsje groter dan wanneer je je rijbewijs hebt omdat je dan wat ervaring heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ik rij met een textiel pak. Heb ooit leer gepast en vond dat ik eruit zag als een dikke red ranger. Niemand wilt een dikke red ranger zien.
Of mn pak wat boeit? Nja - zolang ik mezelf niet ruik en er niet uit zie alsof ik 24/7 door de modder heb gebanjerd, prima. Ding gaat toch wel stuk als ik val maar daar issie wel voor bedoeld, beter dan dat ik zelf stuk ga. Ik ga niet voorzichtig doen omdat ie anders stuk gaat.
Met die vergelijking kan je net zo goed een PanigaleR kopen (Of vergelijkbare sportwagen) en em tentoon stellen als museum stuk in je garage omdat ie te mooi is om mee te rijden. :)

Ik ben eigenlijk van mening dat textiel iets handiger is dan leer. Ik kan in textiel mn woon/werk met gemak afleggen zonder me volledig om te hoeven kleden. Ik kan mn textiel aanpassen aan het weer voor koude/warme/natte omstandigheden en ik heb iets meer ruimte erin over voor een trui of w/e.

Wel moet ik zeggen dat ik sliders mis, ben nu eigenlijk alleen bezig mn stepjes steeds bij te schuren.
Ja, tuurlijk, ik kan strap-ons kopen voor mn textiel maar:
A. Dat ziet er niet uit
B. Wanneer zijn strap-ons, wat voor strap-ons dan ook, ooit een goed idee geweest? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strap-ons?

Knip, geen HK hier

[ Voor 63% gewijzigd door PWM op 09-11-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Werkt vast ook prima als kneeslider.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf, gaandeweg het lessen, steeds meer spullen gekocht. Laarzen zijn gewoon handig; na de eerste les in de regen wil je nooit meer zonder...

Pro-tip: Koop een eigen helm. Een goed zittende helm (met pinlock) rijdt zo veel beter dan die pedaalemmers van de rijschool. Eigen helm was echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:31:
Werkt vast ook prima als kneeslider.
Hoef je ook niet zo plat te gaan om de grond te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Ik zal mezelf even melden als Thundercat rijder (1997, zwart/grijs)
Heb helaas lichte schade aan de voorkuip, mocht iemand nog reserve-onderdelen hebben dan hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is volgens jullie dan de gemiddelde prijs van een motoruitrusting?
Het enige goede merk dat ik ken van helmen is Shoei en die is vrij duur. Ik wil zoiezo een systeemhelm.
Schoenen of laarzen: Er moet bescherming in zitten en waterdicht of waterafstotend zijn.
Dit zijn de prijzen die ik verwacht.
Leren jas = ~300 á 400 euro.
Zomerhandschoenen = ~70 euro.
Winterhandschoenen = ~90 euro.
Broek?

Bij koud weer zal ik waarschijnlijk toch niet ver gaan rijden dus ik wil me eigenlijk richten op een uitrusting voor van het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:01:
Wat is volgens jullie dan de gemiddelde prijs van een motoruitrusting?
Het enige goede merk dat ik ken van helmen is Shoei en die is vrij duur. Ik wil zoiezo een systeemhelm.
Schoenen of laarzen: Er moet bescherming in zitten en waterdicht of waterafstotend zijn.
Dit zijn de prijzen die ik verwacht.
Leren jas = ~300 á 400 euro.
Zomerhandschoenen = ~70 euro.
Winterhandschoenen = ~90 euro.
Broek?

Bij koud weer zal ik waarschijnlijk toch niet ver gaan rijden dus ik wil me eigenlijk richten op een uitrusting voor van het voorjaar.
ik was ongeveer dit kwijt:
Combi-pak leer: €800
laarzen:€230
handschoenen: €180
helm: €500

wat ik sowieso wel aanraad is om ook op Marktplaats rond te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door joshje op 08-11-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Jas: €180
Broek: zat bij m'n motorrijlespakket.
Helm: €180
Schoenen/laarzen: €140
Handschoenen: €40 (al moet ik wel ff gaan kijken naar iets warmers voor de komende maanden).

Allemaal textiel, verwijderbare voering en de hele mikmak. Zit nog in dubio of ik beter waterdicht pak wil hebben (de goede merken met garantie e.d. gaan zo over de €1000 voor jas+broek) of gewoon blijf kutten met regenpak. De kleding die ik nu heb claimt waterdicht te zijn, maar bij een flinke bui is iig m'n broek kansloos (lekker, zo'n nat kruis).

Edit: nu we het toch even over kleding hebben... ik heb een Rev'it jas. Mooi dingetje en doet het volgens mij wel aardig in de regen (de onderkant van m'n shirt is soms nat, maar dit komt volgens mij door m'n crappy broek). Heeft er iemand hier een Rev'it broek die waterdicht is? Voordeel is dat ik dan m'n jas eraan kan ritsen hopelijk meer regen aan kan.

[ Voor 28% gewijzigd door XBL op 08-11-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 18:35

Exigence

dnkroz

joshje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:22:
[...]

ik was ongeveer dit kwijt:
Combi-pak leer: €800
laarzen:€230
handschoenen: €180
helm: €500

wat ik sowieso wel aanraad is om ook op Marktplaats rond te kijken.
Zeker voor (leren) pakken, laarzen en handschoenen kun je inderdaad perfect het tweedehands circuit afspeuren.

Heb zelf mijn leren overall "tweedehands" gekocht voor 400 euro (nieuwprijs was 899 euro :D). En het mooie was: hij was nieuw 8) Kaartjes er nog aan zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn portemonnee :'(. Ik ga maar eens rondkijken denk ik. Ik ben vandaag jarig, misschien krijg ik het wel cadeau :D. Ik reken er niet op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Exigence schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:39:
[...]

Zeker voor (leren) pakken, laarzen en handschoenen kun je inderdaad perfect het tweedehands circuit afspeuren.

Heb zelf mijn leren overall "tweedehands" gekocht voor 400 euro (nieuwprijs was 899 euro :D). En het mooie was: hij was nieuw 8) Kaartjes er nog aan zelfs :P
Een lerenpak wat gebruikt is heeft zich alleen compleet gevormt naar de gebruiker. Iets vinden wat goed zit wordt dan best wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23

Bommes

Capo del formaggio

Mijn rij instructeur was ook eigenaar van motomoda in Eindhoven.
HIj is er nog eigenaar van maar hij is niet meer mijn instructeur dus vandaar was.. :9

Ik kreeg 10% korting op mijn eerste outfit, en die heb ik ook daar gekocht.
Niet in een keer maar ze hebben gewoon onthouden wat ik allemaal al gekocht had en toen ik laatst mijn jas er bij kocht kreeg ik iets te horen van "zo nu is je outfit compleet toch??"

Helm 200 euro
Systeem helm van Scorpion, zit echt perfect maakt wel erg veel lawaai.
Gelukkig rijd mijn Vespa maar 135.. >:)
Jas, 110 euro - Zomer jas van Held,
Broek 115 euro - Kevlar Jeans, merk ben ik vergeten
Handschoenen - Zomer, doorwaai stof spul: 30 euro - Herfst/voorjaar, leer: 70 euro

[ Voor 81% gewijzigd door Bommes op 08-11-2013 19:31 . Reden: op plaats reactie geklikt inplaats van bekijk ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-08 23:20
tijdje terug heb ik mijn tiger op het forum gezet. vandaag kan ik melden dat ik er door ben voor mijn pratisch examen voor de motor (onbeperkt vermogen,viel nog binnen de oude wetgeving :P ) het was wel een natte examendag, om 9u vertrokken in de regen,drie uur les in de regen en dan examen op het terein en op de baan in de regen. maar echt super blij dat ik eindelijk mijn vast rijbewijs voor de motor heb :) mischien dat ik de volgende keer mee kan met de tweakers nu ik ook in nederland mag rijden ;)

PSN : runeviking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh nog een tip voor een goede regenbroek:
http://www.motoravonturist.nl/militaria-trilaminaat/
Die heb ik ook en dat is echt perfect, nooit geen natte ballen meer (althans niet van de regen dan toch)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:31:
Oh nog een tip voor een goede regenbroek:
http://www.motoravonturist.nl/militaria-trilaminaat/
Die heb ik ook en dat is echt perfect, nooit geen natte ballen meer (althans niet van de regen dan toch)
Dan kan je m.i. net zo goed simpele Hema regenbroek aan doen... Ik doe al een motorbroek aan, eigenlijk niet zoveel zin om daar nog weer wat overheen aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:46
Ik heb mijn kleding gewoon bij een dumpzaak gekocht. Een jas had ik al gekregen van m'n zwager, dus voor alleen textielen broek, helm, handschoenen en laarzen was ik totaal 260 euro kwijt. Kreeg er nog een gratis niergordel bij.

Spul is niet echt kwaliteit, van de broek zijn de naden al los omdat die niet goed waren gestikt, maar ik heb al 2 nieuwe van een kennis die ivm reuma niet meer kan rijden dus daar ga ik niet meer mee terug. Rest van het spul is gewoon prima. Helm is natuurlijk belangrijk maar zolang er een keurmerk op zit en hij past prima... Ding is natuurlijk niet echt stil maar ik draag toch oordoppen als ik de snelweg op ga.

Ik doe ook geen woon-werk dus noodzaak voor echt goed spul is dan al wat minder.

Ik heb trouwens tijdens lessen gewoon spullen van de rijschool gebruikt. Was prima spul en ik had zelf nog geen flauw idee waar ik op moest letten met aanschaffen dus dat heb ik ondertussen rustig uitgezocht.

[ Voor 12% gewijzigd door prutsger op 08-11-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:44:
[...]

Dan kan je m.i. net zo goed simpele Hema regenbroek aan doen... Ik doe al een motorbroek aan, eigenlijk niet zoveel zin om daar nog weer wat overheen aan te trekken.
Dat kan, alleen ademt dat voor geen meter dus ben je alsnog nat na een half uurtje rijden.
Die tri-lama is van een soort goretex en ademt perfect.
Maar goed ik rijd met een kelvar jeans broek dat is dus nog niet misschien waterdicht en ik vind het ook niet zo een probleem om er iets overheen aan te te doen.
vikingjunior schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:27:
tijdje terug heb ik mijn tiger op het forum gezet. vandaag kan ik melden dat ik er door ben voor mijn pratisch examen voor de motor (onbeperkt vermogen,viel nog binnen de oude wetgeving :P ) het was wel een natte examendag, om 9u vertrokken in de regen,drie uur les in de regen en dan examen op het terein en op de baan in de regen. maar echt super blij dat ik eindelijk mijn vast rijbewijs voor de motor heb :) mischien dat ik de volgende keer mee kan met de tweakers nu ik ook in nederland mag rijden ;)
Sorry helemaal overheen gelezen..
Gefeliciteerd Viking, veel plezier met je A.. 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Bommes op 08-11-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:03:
[...]

Dat kan, alleen ademt dat voor geen meter dus ben je alsnog nat na een half uurtje rijden.
Die tri-lama is van een soort goretex en ademt perfect.
Maar goed ik rijd met een kelvar jeans broek dat is dus nog niet misschien waterdicht en ik vind het ook niet zo een probleem om er iets overheen aan te te doen.
Klopt.

Mijn woon-werk is iets van 20~30 minuten, dat gaat nog prima met motorbroek + regenbroek.

Ik heb ook wel zitten kijken naar jeans, maar de versie die ik heb gepast (weet niet meer welke) was te kort. Beetje het nadeel van lang zijn. Daarnaast leek het me ook niet zo handig in de kou, aangezien zo'n jeans vast niet extreem warm is (zelfde als een normale spijkerbroek, denk ik?). Dat is natuurlijk wel weer opgelost met zo'n tri-lama broek (denk ik ook ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Exigence schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:39:
[...]

ik heb alles nieuw gekocht maar achteraf gezien had ik misschien ook wel wat 2de hands kunnen kopen. de helm was misschien prijzig maar heb er absoluut geen spijt van! hij zit heerlijk en is ook nog aardig stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:10:
[...]

Klopt.

Mijn woon-werk is iets van 20~30 minuten, dat gaat nog prima met motorbroek + regenbroek.

Ik heb ook wel zitten kijken naar jeans, maar de versie die ik heb gepast (weet niet meer welke) was te kort. Beetje het nadeel van lang zijn. Daarnaast leek het me ook niet zo handig in de kou, aangezien zo'n jeans vast niet extreem warm is (zelfde als een normale spijkerbroek, denk ik?). Dat is natuurlijk wel weer opgelost met zo'n tri-lama broek (denk ik ook ;)).
Ik rijd geen woon-werk op de motor (moet teveel gereedschap en materiaal mee zeulen, dat past niet op de motor) dus vermijd ik regen zoveel mogelijk als ik ga motor rijden.
Daarnaast heb ik het voordeel van de Vespa, ik zit met mijn benen achter het scherm, en vang dus weinig wind op dat deel van mijn lichaam.
Maar je hebt gelijk het is gewoon het zelfde als een normale spijkerbroek voor wat betreft isolatie en wind dichtheid.
Ook ik ben trouwens vrij lang en niet de dikste dus om de juiste lengte te krijgen heb ik me ook moeten neer leggen bij een veel te ruime taille van de broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikingjunior
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-08 23:20
Bommes schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:03:

Sorry helemaal overheen gelezen..
Gefeliciteerd Viking, veel plezier met je A.. 8)
merci bommes,

hoop dat er nog paar mooie dagen zijn voor een ritje dit jaar voor de winter gaat toeslaan.

niet dat dat wil zeggen dat ik niet meer rij in de winter,dit jaar in januari en februari ook nog rustig rondgereden met de 'L' bij -7 :P

[ Voor 3% gewijzigd door vikingjunior op 08-11-2013 20:43 ]

PSN : runeviking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^

En qua schoenen/laarzen: Je kunt ook een paar "werkschoenen" met stalen neuzen gebruiken tijdens 't lessen zolang ze maar (ruim) boven je enkel aan sluiten.

Dammn Cache..... Antwoord was bedoeld als reactie op "iets" van Tom. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 08-11-2013 21:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel eens van Rhok gehoord? Komt uit Austrailië en is aantrekkelijk geprijst. http://www.rhok.com.au/jeans.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:12:
[...]
Ik vind hem nou een beetje uit verhouding... jammer dat ze de bovenkuip van de K1600GT hierop hebben geplakt. Nu is het net of de onderkant wegvalt.
De koplamppartij van de K1600 is denk ik gewoon het nieuwe gezicht. En het helpt ook een beetje om die massieve bovenkuip optisch te compenseren door de koplampen ook breed te maken. Door de radiateurs aan weerszijden is ie nogal breed. Als ze dat aan de onderkant ook zo breeduit lieten gaan, was het helemaal een olifant.

Het is ook maar net van welke kant je 'm ziet. Als ie zo schuin door een bocht gaat, zie je het heel anders als waneer ie recht van de zijkant bekeken wordt. Dan valt dat massieve wel weer mee. Maar het zijn altijd al grote motoren geweest. Ik vond zelf het vorige (het huidige dus) niet zo heel mooi. De nieuwe vind ik wel weer wat hebben. Je kunt zien dat ie helemaal opnieuw ontworpen is en niet alleen maar gefacelift.

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2014-bmw-r1200rt-looks-sharp-photo-gallery_5.jpg?1383664133

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2014-bmw-r1200rt-looks-sharp-photo-gallery_13.jpg?1383664133

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2014-bmw-r1200rt-looks-sharp-photo-gallery_23.jpg?1383664133

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:38:
Hebben jullie wel eens van Rhok gehoord? Komt uit Austrailië en is aantrekkelijk geprijst. http://www.rhok.com.au/jeans.htm
Nope maar mijn Kevlar jeans hebben ook maar iets van 110 euro fo zo gekost gewoon in NL bij een "normale" (niet internet) winkel.
Dus voor de prijs hoef je niet zo nodig iets van de andere kant van de wereld te laten komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bommes op 08-11-2013 22:06 . Reden: damn new page, quote toegevoegd voor de duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Maar waar is de onderkuip gebleven? Of is the blok nu zo dik dat daar geen ruimte meer voor was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je goed kijkt op de foto 2 zie je dat de benen van de rijder volledig achter de kuip vallen. De uitstekende cilinders beschermen ook nog een stukje en daaronder zit een klein plastic flapje dat je voeten uit de wind houdt. Op de GS zit je feitelijk ook achter een volle kuip. Iets minder als bij een RT, maar je bent bijna helemaal beschermd tegen de wind.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

http://www.youtube.com/watch?v=3Ir9AhCRQVk

Never leave home without one! ;)

En in ander nieuws: Ik ga morgen een proefrit doen op een V-strom DL650 :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:06:
[...]

Nope maar mijn Kevlar jeans hebben ook maar iets van 110 euro fo zo gekost gewoon in NL bij een "normale" (niet internet) winkel.
Dus voor de prijs hoef je niet zo nodig iets van de andere kant van de wereld te laten komen.
Welke winkel is dat? Ik heb ze op een aantal webwinkels gezien maar meestal rond de 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:38:
"RHOK!" (ala Jake the jungle snake ;)).

Van gehoord, maar echt niet zo super spannend. Leukste feature is dat je protectors aan de buitenkant zitten en dus er makkelijk uit te halen zijn zonder een verkleedpartij. Zien er vervolgens wel lelijk uit (imo) en natuurlijk in crappy maten (geloof max 33" lengte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 02:24:
[...]

Welke winkel is dat? Ik heb ze op een aantal webwinkels gezien maar meestal rond de 180 euro.
Bij motomoda in eindhoven (beetje web 1.0 site..)
Maar in de webwinkel vind ik al snel deze:
http://2292.onetoshop.nl/...87_black_denim_men_46.htm
80 euro (dat is niet degene die ik heb)
http://2292.onetoshop.nl/..._88_blue_denim_44_men.htm
100 euro, dat is denk ik de broek die ik ook heb.
Op de taille een maat of wat te groot omdat ik anders met mijn lange benen een halve meter onder uit de broek steek.
Zeker op de Vespa waarbij je meer in een "stoel" zit houding rijd en je dus je benen behoorlijk geknikt hebt. Dat ziet er echt niet uit met een te korte broek.
Merk is trouwens Evolution, kun je misschien zoeken naar een shop in de buurt bij jou:
http://www.motor-kleding.com/evolution/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 02:24:
[...]

Ten Kate heeft ook een paar Kevlar broeken onder de 100 euro (Link). Ten Kate is een van de goedkoopste webwinkels als het goed is, ze werken met de laagste prijs garantie. Daarnaast is hun klantenservice ook heel vriendelijk en goed, dat is tenminste mijn ervaring. Daar heb ik overigens ook het merendeel van mijn motorkleding gehaald.

Vanochtend was trouwens tegen al mijn verwachtingen in perfect motor rij weer! Was al met tegenzin opgestaan omdat ik wist dat er een grote kans was op regen volgens buienradar maar dat viel reuze mee! Woon-werk met plezier afgelegd op de brommert. Zelfs nog een kiekje kunnen maken van de CBR.

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/5586/b8rv.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 09-11-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 13:35
Het is vandaag heel mooi weer voor een ritje; ik wilde vanmorgen dan ook lekker met de motor naar de TU om een dagje te hobby'en, maar kreeg em niet gestart. Uiteindelijk maar opgegeven omdat ie em al bijna niet meer rondkreeg. Nu aan de Optimate gehangen in de hoop dat ik vanmiddag ff een rondje kan rijden. Maar vrees dat ik binnenkort toch een nieuwe accu ga halen; vorig jaar ook al wat problemen gehad :(

edit: Zojuist (17.00 uur) nog een keer geprobeerd en sloeg meteen aan O+ Denk dat ze gewoon wat chagrijnig was dat ik haar al een week of 4 in de kou heb laten staan O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Thedr op 09-11-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Gisteren ook stukje gereden, was best te doen. Alleen niet zo mooi weer als in jouw foto, cyntax. Net als jij ook ff een picca geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14791563/bandit/bandit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
helaas niet gereden vandaag :(
maar lekker geklust!

Powercommander gemonteerd + nieuwe uitlaat bochten :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9L-CidEkvno/Un5ey8K99uI/AAAAAAAABbw/WFq-HA6KRh0/s800/2013-11-09%252015.54.42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij Cyntax's Honda dat hij van die sliders heeft. Zijn die dingen eigenlijk universeel of gaan die ook per type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij kan je die dingen tegenwoordig ook uit China (the2wheels) halen voor een prikke.
Edit: universeel

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 09-11-2013 17:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
joshje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:15:
helaas niet gereden vandaag :(
maar lekker geklust!
Waar heb je die velg stripings vandaan als ik het vragen mag? Binnenkort ga ik mijn motor faceliften en al het blauw verwijderen voor mat wit en zwart. Daarbij wil ik ook nieuwe stripings en die jij momenteel hebt zien er zeer gaaf uit!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:17:
Ik zie bij Cyntax's Honda dat hij van die sliders heeft. Zijn die dingen eigenlijk universeel of gaan die ook per type?
Het ligt er heel erg aan wat voor motor je wilt. Bijvoorbeeld bij mijn cbr 600 heb ik een zogenaamde "offset" nodig om het mogelijk te maken dat de slider zo uit een fairing gat steekt. Dit is ook het geval bij de Ninja 300, dat is de motor die jij van plan bent aan te gaan schaffen toch?

Je kan ook wat sommige doen een gat in je fairing boren en daar dan de slider doorheen laten komen, maar persoonlijk vind ik dat niet echt handig en mooi. Het is nog een aardig werkje om zoiets zelf te installeren trouwens, wat scheelt is wanneer je de juiste gereedschap al hebt voor de klus. Hier is een voorbeeld van hoe frame sliders worden geïnstalleerd op ninja 300's.

Bij naked bikes is het wel een stuk makkelijker en universeler allemaal.

[ Voor 31% gewijzigd door cyntax op 09-11-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
cyntax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:22:
[...]

Waar heb je die velg stripings vandaan als ik het vragen mag? Binnenkort ga ik mijn motor faceliften en al het blauw verwijderen voor mat wit en zwart. Daarbij wil ik ook nieuwe stripings en die jij momenteel hebt zien er zeer gaaf uit!
http://www.motorsticker.nl/
wel goed opletten bij het monteren welke richting je plakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
joshje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:03:
[...]

http://www.motorsticker.nl/
wel goed opletten bij het monteren welke richting je plakt ;)
Bedankt, ik zal er op letten ;)! Het ziet er vrij simpel uit om aan te brengen op de velg in het filmpje, maar ik zal het wel merken zodra de boel binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
cyntax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:17:
[...]

Bedankt, ik zal er op letten ;)! Het ziet er vrij simpel uit om aan te brengen op de velg in het filmpje, maar ik zal het wel merken zodra de boel binnen is.
is goed te doen inderdaad. meet wel goed de afstanden op tussen de strips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
intoxicated schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:30:
Ik ga Ricepuppet vanavond eens een belletje geven om te kijken of hij die TDM900 nog te koop heeft staan :P
intoxicated schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 01:57:
http://www.youtube.com/watch?v=3Ir9AhCRQVk

Never leave home without one! ;)

En in ander nieuws: Ik ga morgen een proefrit doen op een V-strom DL650 :)
Had je mailtje gezien, terug beantwoord.

Zit met m'n gat op vakantie in Aruba op dit moment ;)

Mocht het niks zijn, dan hoor ik van je!

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07
cyntax schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:41:
[...]

Ten Kate heeft ook een paar Kevlar broeken onder de 100 euro (Link). Ten Kate is een van de goedkoopste webwinkels als het goed is, ze werken met de laagste prijs garantie. Daarnaast is hun klantenservice ook heel vriendelijk en goed, dat is tenminste mijn ervaring. Daar heb ik overigens ook het merendeel van mijn motorkleding gehaald.

Vanochtend was trouwens tegen al mijn verwachtingen in perfect motor rij weer! Was al met tegenzin opgestaan omdat ik wist dat er een grote kans was op regen volgens buienradar maar dat viel reuze mee! Woon-werk met plezier afgelegd op de brommert. Zelfs nog een kiekje kunnen maken van de CBR.

[afbeelding]
Ik was gisteren bij Ten Kate op het moment dat je dit schreef. Kom nu al jaren tevreden bij Ten Kate en zoveel keuze in kleding (van A merken) heb ik elders nog nooit gezien. Plus ze hebben sinds enige tijd ook een outlet in hetzelfde pand en als je helemaal goedkoop wil dan kun je daar altijd slagen.

Heerlijk weertje gisteren inderdaad, zonnetje scheen en dat vond de 1KRR wel leuk :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Resultaat na een half uurtje schroeven:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-X9vgg8hE3Sg/Un-0IEtK09I/AAAAAAAABps/Fwohzcn-Gvs/s800/IMAG1067-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-xMIiPSIJjM4/Un-1DlZUvnI/AAAAAAAABp8/nmztCjPAKOo/s800/IMAG1069-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-60QiLU4fGzs/Un-1hivd3mI/AAAAAAAABqI/xxrHr2I3l6w/s512/IMAG1070-1.jpg
Nu nog zonder db killer.. *O* klinkt als een of andere enorme 1 cilinder off the road apparaat..
250cc is niet heel veel maar geeft toch behoorlijke klappen. O+
Heb er nog niet mee gereden, als het echt te veel lawaai maakt gaat de db killer er gewoon in.
"loud pipes save life's" is niet echt mijn lijf spreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dikke uitlaat onder je scooter :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Bommes schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:37:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nu nog zonder db killer.. *O* klinkt als een of andere enorme 1 cilinder off the road apparaat..
Heb er nog niet mee gereden, als het echt te veel lawaai maakt gaat de db killer er gewoon in.
dat vraagt om film materiaal.

iemand nog tips om groene papieren pakking te verwijderen van mijn blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:37:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die beugel bij je achterwiel. :D Dat moet toch een heel stuk beter kunnen of niet. :D
Wel een lomp pijp voor je scootertje zo haha. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:45:
Die beugel bij je achterwiel. :D Dat moet toch een heel stuk beter kunnen of niet. :D
Wel een lomp pijp voor je scootertje zo haha. :+
Die beugel is deel van de wiel ophanging.
Zit aan de voorzijde aan het blok vast geschroefd, boven zit de schokdemper er in (op de foto net te zien) en onderaan zit een wiellager.
Ik denk dat er wel een stuk van af kan maar dan kan de originele uitlaat erniet meer terug onder en tot hoever er iets weg geslepen kan worden..
Denk dat ik in het loze gat een korte rvs bout draai en de rest van de beugel weer eens goed netjes mat zwart spuit.
DECOY88 schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:44:
[...]

Flimpje zal ik nog wel ff maken als ik het niet vergeet.
Voor wat betreft die pakking, stikker oplosser al geprobeerd..??

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 10-11-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Stond net bij een stoplicht te wachten voor linksaf, terwijl rechtdoor groen had. Hoor een dik geluid aankomen en denk dat daar een brute 1-cilinder voorbij komt. Blijkt het gewoon een scooter te zijn ala Bommes (geen Vespa, maar iig ook niet zo'n grote motorscooter - had wel een motorkenteken). Tof hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tja het is 250 cc, bij een crosmotor gaat dat vaak gepaard met een enorme pak herrie met de zelfde cylinder inhoud.
Ik ga eens kijken tijdens een ritje, is het teveel gaat de db killer er in.
Helaas is het dan vaak net zo stil als origineel, dus een tussen oplossing zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:44:
[...]

Scheermesje (zo'n double edge los mesje), wel oppassen voor je vingers :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^ ... En da's ook de enige juiste oplossing. Daarna mooi vetvrij maken met bijvoorbeeld thinner (óf een pakking verwijder middel) en er een originele pakking op terug monteren (niet met van die "el-cheapo" vloeibare rommel gaan kloten tenzij de fabrikant dat initieel ook gedaan heeft. Sommige fabrikanten gebruiken dat spul bewust op pasvlakken van carterdeksels en dan ontkom je er niet aan).

@Bommes: Dat beugeltje zou ik persoonlijk even zwart maken óf laten wrappen met "carbon" middels een dompelbadje. Voor de rest ziet 't er écht SU-PER uit (en een Leovince klinkt meestal ook zó) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:59:
Tja het is 250 cc, bij een crosmotor gaat dat vaak gepaard met een enorme pak herrie met de zelfde cylinder inhoud.
Ik ga eens kijken tijdens een ritje, is het teveel gaat de db killer er in.
Helaas is het dan vaak net zo stil als origineel, dus een tussen oplossing zou wel mooi zijn.
Je kunt de dBkiller eventueel inkorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Deze db killer komt voorin de demper, tussen de uitlaatpijp en de demper.
Niet zo als meestal achterin de demper geschroeft.
Het is eigenlijk een pijpje dat dicht is aan 1 zijde (demper kant) en met allemaal gaatjes in de zijkant geboord.

Eerst maar eens een ritje rijden... Zo stationair en een beetje gassen klinkt het wel dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Klinkt alsnog als iets dat ingekort kan worden, of meer gaatjes erin boren. Maar inderdaad, eerst eens proberen is vast nuttig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm...... 't lijkt er op die derde foto op alsof er ook aan 't einde een "insert" in de demper zit waarbij 't boutje aan de onderkant zit (om 'm te verwijderen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jep dat klopt wimmel dat zit er, met de nadrukkelijke stikker er op die niet verwijderen.
Zit een bochtje naar beneden in, zonder dat insert ding en dus zonder dat bochtje smelt die achterste kunstof kap weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

;) En uitdrukkelijk vermelden is ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

toch doen en vervolgens janke omdat er iets gesmolten is.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denk dat dat opzich wel meeval, veel open pijpen hebben ook zo'n kapje, maar dan b.v. carbon

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als dat plastic al zou smelten dan zou 't ook gebeuren vanwege de aansluiting op 't Titanium deel van de demper zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:56:
Jep dat klopt wimmel dat zit er, met de nadrukkelijke stikker er op die niet verwijderen.
Zit een bochtje naar beneden in, zonder dat insert ding en dus zonder dat bochtje smelt die achterste kunstof kap weg..
zonder db killer voldoet hij niet aan E-Keur. ook met je tussen demper komt hij daar niet door als je een oplettende agent hebt. maar in nederland zullen ze naar beide nieteens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Staat een E keur op, in de beschrijving inderdaad met de opmerking dat de db killer er wel in moet gestoken worden.
Jammer genoeg morgen werken, ben pas weer thuis als het daglicht al weer weg is..als ik al een rondje kan rijden dan kan ik het niet filmen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem toch maar motorlaarzen/schoenen denk ik:
YouTube: I Wrecked My Ninja 300 - Topside crash - Hit a deer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 22:07
Want je kan onderweg een hert raken?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:25:
Als dat plastic al zou smelten dan zou 't ook gebeuren vanwege de aansluiting op 't Titanium deel van de demper zelf ;)
Ook dat ja :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, binnenkort mijn knipperrelais eens nakijken/vervangen... Hij is moe :P (knipperen gaat onregelmatig, soms wat langzamer of hij slaat pas na een paar seconden aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
of na 10 seconden snel alle gemiste knippers inhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Bommes schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:20:
Deze db killer komt voorin de demper, tussen de uitlaatpijp en de demper.
Niet zo als meestal achterin de demper geschroeft.
Het is eigenlijk een pijpje dat dicht is aan 1 zijde (demper kant) en met allemaal gaatjes in de zijkant geboord.

Eerst maar eens een ritje rijden... Zo stationair en een beetje gassen klinkt het wel dik.
Zoiets heb ik ook bij mijn demper, én een los deel dat achterin moet. Twee db-killers, beide nog ongebruikt :+

Bij mij zit er ook een plastic eindkap op, die smelt niet. Zelfs niet met de vlammen die mijn Twin produceert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de winter voor de deur viel mij op dat mijn contactslot 'open' blijft als ik de sleutel eruit haal. Ofwel dat 'klepje' schuift niet meer terug. Is dat eenvoudig weer te repareren? Had al geprobeerd hem terug te trekken maar dat werkt eenmalig, beetje olie werkt ook niet.
Neem zo aan dat als het regent het dan ook in mijn sleutelgat komt, en met vorst erover dat mijn sleutel niet meer past.
Iemand tips? Of iets van een siliconen 'plug' erin doen?
Motor staat en blijft buiten staan, zonder hoes in de winter (anti vandalisme)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waarschijnlijk zit dat aan een veertje, welke klem zit / versleten is. Je kunt eventueel de boel eens wat doorblazen met perslucht, en een nachtje in de kruipolie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTC mic kan het niet aan:

De db killer gaat er zeker wel in, net ff een klein stukje gereden maar ik schaam me als ik gas geef.. wat een kabaal. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 09:02
In Italie heb ik veel motorscooters zien rijden met akra's en zo eronder. Vind het echt belachelijk klinken. Net alsof je een fiat panda uitrust met een 2 of 4 uitlaten. Je hebt geen race-auto. Zelfde geldt voor motorscooters, vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tja zoals ik al eerder zei:
voor een cross motor of een of andere ktm 1 cylinder is het "super vet" maar voor een scooter (das toch geen motor jonguh) is het onzin.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Chakotay schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:18:
Hm, binnenkort mijn knipperrelais eens nakijken/vervangen... Hij is moe :P (knipperen gaat onregelmatig, soms wat langzamer of hij slaat pas na een paar seconden aan)
smeer je knipper stuurschakelaar eens door. bij mij heeft het daardoor deze problemen gehad. en na een schoonmaakbeurt was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:12:
[video]

De db killer gaat er zeker wel in, net ff een klein stukje gereden maar ik schaam me als ik gas geef.. wat een kabaal. :o
Helm af, petje op! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-10 23:11
Bommes schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:12:
[video]

Zeker alleen gekocht om te fluiten naar de dames? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 18:35

Exigence

dnkroz

Ik vind het wel geinig, zo'n uitlaat op een motorscooter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
Exigence schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:04:
Ik vind het wel geinig, zo'n uitlaat op een motorscooter :D
+1 Straks gaan mensen hier nog lopen roepen dat je op een motorscooter niet het halve continent op en neer kan rijden. :o

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

dat kan (ik) gerust, maar anonimiteit is er nu echt niet meer bij met mijn Vespa.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

DECOY88 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:58:
[...]

smeer je knipper stuurschakelaar eens door. bij mij heeft het daardoor deze problemen gehad. en na een schoonmaakbeurt was het over.
Kan ook geen kwaad inderdaad. In het relais is echter al eerder een baantje op de printplaat opnieuw gesoldeerd, dus ik gok dat de kans dat het ding nu echt op zijn einde is redelijk groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zo! Een Suzuki V-Strom DL650 2005 in het zwart gekocht! Krijgt nu nog een grote beurt, vanmiddag ophalen en hopen dat het dan wat droger is :X Foto's volgen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intoxicated schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:04:
Zo! Een Suzuki V-Strom DL650 2005 in het zwart gekocht! Krijgt nu nog een grote beurt, vanmiddag ophalen en hopen dat het dan wat droger is :X Foto's volgen :)
Congratulations :)

Een Suzuki V-Strom DL650 is misschien niet de mooiste motor, maar wel een erg goede en betrouwbare motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 16:30
Stel dat dit waarheid wordt: http://www.nu.nl/politiek/3626633/schultz-verwacht-binnen-twintig-jaar-alleen-zelfrijdende-autos.html

Vraag me dan wel eens af of er dan nog plaats is voor motorfietsen op de Nederlandse wegen, de overheid kennende zal het vast verplicht worden om ons als lemmingen gewillig in onze zelfrijdende auto's laten vervoeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:39

_Apache_

For life.

Als er iets niet gaat gebeuren dan is het wel :
- voorspellingen van over 20-30-50 jaar daadwerkelijk waarheid gaan worden
- meer-jaren uitspraken van politici

Laat staat een combinatie van beide.. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort mag ik mijn ketting en tandwiel laten vervangen, ze beginnen beide toch wel erg stompig te worden en af en toe ratelt het al alsof het tandwiel de ketting niet meer helemaal goed pakt... Heeft iemand enig idee aan welk bedrag ik kan denken om deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan welk bedrag ik kan denken om deze te vervangen?
Saai antwoord: Kan niemand iets over zeggen tenzij we weten welke motor je hebt en of je het zelf gaat doen... :)

edit: fout gelezen zie nu pas dat er laat vervangen staat 8)7

Overigens is zelf doen niet zo lastig en kan veel schelen. Kost je wel wat tijd als je het nog nooit gedaan hebt, maar is wel leerzaam!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:56:
[...]

Saai antwoord: Kan niemand iets over zeggen tenzij we weten welke motor je hebt en of je het zelf gaat doen... :)

edit: fout gelezen zie nu pas dat er laat vervangen staat 8)7

Overigens is zelf doen niet zo lastig en kan veel schelen. Kost je wel wat tijd als je het nog nooit gedaan hebt, maar is wel leerzaam!
Fair enough! Zelf doen lijkt me wel leuk maar ik heb geen overdekte plek om een paar uur aan mijn motor te gaan klussen en in wind en weer lekker buiten in de regen klussen zint me ook niet echt :o . Het betreft een 94 Honda Magna. Aan materiaal kom ik uit op circa $100, van aantallen uren werk heb ik echter geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:12:
[...]

Fair enough! Zelf doen lijkt me wel leuk maar ik heb geen overdekte plek om een paar uur aan mijn motor te gaan klussen en in wind en weer lekker buiten in de regen klussen zint me ook niet echt :o . Het betreft een 94 Honda Magna. Aan materiaal kom ik uit op circa $100, van aantallen uren werk heb ik echter geen idee.
De uitlaat zit voor de ketting niet waar bij de Magna? De boel moet helemaal uit elkaar gehaald worden en weer in elkaar gezet worden, ook de achterwiel moet los als het goed is. Als je het laat doen door een dealer dan denk ik dat ze wel rekening houden met een uur aan arbeidskosten wat gemiddeld zo rond de 60-70 euro ligt voor onderhoud bij een gecertificeerde Honda dealer. Don't shoot me if im wrong :X !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
BlackLabel01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:04:
Stel dat dit waarheid wordt: http://www.nu.nl/politiek/3626633/schultz-verwacht-binnen-twintig-jaar-alleen-zelfrijdende-autos.html

Vraag me dan wel eens af of er dan nog plaats is voor motorfietsen op de Nederlandse wegen, de overheid kennende zal het vast verplicht worden om ons als lemmingen gewillig in onze zelfrijdende auto's laten vervoeren |:(
dit wel grappig want ik studeer Autotechniek en daar zien we dit ook zeker in voorbij komen. vanuit mijn beeld zou ik zeggen dat je dit niet hoeft te verwachten de eerste 20 jaar. er zal wel steeds meer overgenomen worden van de bestuurder bijvoorbeeld: automatische verlichting, zelf regelende cruise control, park assist enz. maar binnen 20 jaar zijn er echt niet alleen maar zelfrijdende auto's daar zal ik zeker niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

BlackLabel01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:04:

20 jaar is nog heel lang, dus zien we tzt wel weer. Best kans dat net als auto's, motoren ook steeds meer foefjes standaard aan boord hebben (ABS enzo).

Bedenk ook dat er nu in de wetgeving zoveel ruimte nog is voor oude auto's, dat ik me niet kan voorstellen dat ze plots van mening veranderen en alle oude troep gaan weren van de wegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan auto's van voor 1971 waar je geen gordel in hoeft te dragen als die er niet is. Wat we misschien ooit gaan meemaken is dat je van bepaalde wegen geweert wordt, zoals paard en wagen wat niet meer overal mag komen. Maar ik zie dan ook voor me dat voertuigen half-automatisch zijn, zodat je altijd nog automatisch bijvoorbeeld de snelweg op kan.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:12:
[...]

Bel ff de garage door wie je het wil laten doen, die zal wel weten hoe lang het duurt ('t is niet echt een klusje waar je onverwacht langer mee bezig bent). Kan je ook meteen informeren hoeveel zo'n ketting gaat kosten, want die zal je ook wel via de garagist kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:49:
Binnenkort mag ik mijn ketting en tandwiel laten vervangen, ze beginnen beide toch wel erg stompig te worden en af en toe ratelt het al alsof het tandwiel de ketting niet meer helemaal goed pakt... Heeft iemand enig idee aan welk bedrag ik kan denken om deze te vervangen?
Kijk voor een tandwiel set eens op amazon. JT Sprockets schijnt wel goed te zijn. Als ik eenmaal mijn Ninja 300 heb neem ik deze erbij: http://www.amazon.com/JT-.../ref=cm_cr_pr_product_top
Niet zo heel duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Don't get your hopes up too hight. Ik hoorde een meneer van Ford op de radio en die zei dat ze daar 20 jaar geleden ook al mee bezig waren. Als je ze toen had gevraagd hoe ze de toekomst over 20 jaar zagen, hadden ze hetzelfde gezegd.
Uiteraard zijn we nu wel wat verder, maar er zijn nog talloze problemen. Probleemloos rondrijden in een woestijnstaat betekent niet dat je zo'n auto nu al in Amsterdam kan los laten. Het grootste probleem met autonome/automatische auto's zijn de auto's die nog door die irrationele mensen bestuurd worden. Daar kan geen computer tegenaan rekenen... :+
Ik voorzie wel dat we over 20 jaar hier en daar aparte banen krijgen voor auto's die 'connected' zijn en zo over een 'express lane' kunnen rijden. Maar goed...één 'mensen' auto ertussen en het gaat al mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eeeeuh.....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CKqJccK_EkM]

En als je je bedenkt dat MB bijna alle afkortingen die er tegenwoordig gebruikt worden voor "veiligheidssystemen" als eerste toegepast heeft op productie modellen en het kofferdeksel van een "S" al te weinig ruimte biedt om ál die termen te vermelden.....

Volvo is een érg goede tweede, overigens :)

[ Voor 85% gewijzigd door Will_M op 12-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 16:30
_Apache_ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:08:
Als er iets niet gaat gebeuren dan is het wel :
- voorspellingen van over 20-30-50 jaar daadwerkelijk waarheid gaan worden
- meer-jaren uitspraken van politici

Laat staat een combinatie van beide.. :+
Daarom zei ik ook stel dat ;)
mphilipp schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:07:
[...]
Don't get your hopes up too hight. Ik hoorde een meneer van Ford op de radio en die zei dat ze daar 20 jaar geleden ook al mee bezig waren. Als je ze toen had gevraagd hoe ze de toekomst over 20 jaar zagen, hadden ze hetzelfde gezegd.
Ik hoop juist niet dat dit onze toekomstige manier van transport is. Mag graag zelf bepalen waar ik mijn voertuig heen stuur en hoe snel of langzaam ik rij.

Ook de opmerking van de minister dat 'wanneer blijkt dat dit levens redt, MOET het ingevoerd worden' is zo typisch, waarom accepteren we niet gewoon dat er af en toe mensen dood gaan of gewond raken? Dat najagen van een rubbertegelmaatschappij ten koste van alle vrijheid kan ik zo moedeloos van worden.

Ik ga nog maar snel even een blokje om doen op de motor nu het nog is toegestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat zo'n auto zelf kan rijden betekend niet dat het ook altijd moet. Voor sommige ritten lijkt het mij best relax om niet zelf te moeten rijden. Vooral een file van een half uur hoef ik echt niet zelf te doen. Als je dan op een zondagmiddag ergens in de ardennen rijd kies je er toch voor om dat zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:07:
Ik voorzie wel dat we over 20 jaar hier en daar aparte banen krijgen voor auto's die 'connected' zijn en zo over een 'express lane' kunnen rijden. Maar goed...één 'mensen' auto ertussen en het gaat al mank.
Dit is ook al iets wat jaren geleden werd besproken: auto's die dezelfde kant op moeten als een treintje over de snelweg laten rijden. Kan dan op veel hogere snelheid en tegen de tijd dat je bij je afslag bent, dan ga je vanzelf uit het treintje.

Wat mij betreft mogen ze de infra hiervoor tegelijk aanleggen met de inductiestroken om elektrische voertuigen op de snelweg op te laden (iemand mag dromen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlackLabel01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:34:
[...]
Ook de opmerking van de minister dat 'wanneer blijkt dat dit levens redt, MOET het ingevoerd worden' is zo typisch, waarom accepteren we niet gewoon dat er af en toe mensen dood gaan of gewond raken? Dat najagen van een rubbertegelmaatschappij ten koste van alle vrijheid kan ik zo moedeloos van worden.
Ik begrijp het ook niet. Als je ziet hoe weinig verkeersdoden wij hebben in Nederland, vooral in vergelijking met anderen, vraag ik me af of het ooit significant minder kan. We zitten in de top-3, ook als je het aantal voertuigen per 100.000 inwoners erbij betrekt.

Het vervelende is dat een hoop van die foefjes die je nu hebt, zoals auto-brake en lane assist mensen eerder lui maken en roekelozer laat rijden. Je hebt nu al onbenullen die andere dingen doen tijdens het rijden, en met lane assist wordt dat alleen maar meer. Misschien de boete voor niet-handsfree bellen opkrikken naar €1000 en bij een 2de overtreding je rbw een half jaar kwijt. Maar ja...het is blijkbaar lukratiever heel veel relatief kleine bonnen uit te schrijven. Als je te hard rijden wil tegengaan, heb je ook niet zoveel flitsers nodig. Maak de boete €5000 en alleen miljardairs durven nog het risico te lopen :+

Echter, voor ons motorrijders is een systeem als BLISS (blind spot gedoe) wel goed natuurlijk! ;)

Pagina: 1 ... 11 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.