Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.707 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook voor motoren gaat " 't" verder:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sJfL-wJXcmw].

KTM bied dit al aan als optie ;)

Niet te vergelijken met dát wat MB aan het doen is.... Maar, de techniek is er.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 12-11-2013 20:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56
Het is nu wachten op de zelfrijdende motor. Gokje: verkrijgbaar als eerste op de Goldwing? :P

Uiteraard wel met uitschakelbare autonomie, voor als je los wil aan. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik houd persoonlijk meer van "ECO BOOST";)

Ford doet er wel eens wat mee:
....

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:55:
Ook voor motoren gaat " 't" verder:
Motoren hebben weer hele andere uitdagingen als auto's. Zaken als lane assist heb je niet zoveel aan. Het systeem dat BMW heeft met de actieve vering is ook wel cool. Ook dat verhoogt de veiligheid. Samen met dit verbeterde ABS of stability control (want daar lijkt het wel op) heb je denk ik wel het gros te pakken van de motorproblemen. Als auto's dan maar uitgerust worden met radars voor de dode hoek en tegemoetkomend verkeer, zijn wij weer een stuk veiliger.

Ik ben benieuwd of iets als blinde hoek detectie ook ooit op de motor komt. Het zou best kunnen, alleen heb je niet op elke motor voldoende ruimte voor de sensoren. Schuivertjes worden dan erg duur als je spiegel eraan is. Ik ben ook benieuwd wat een nieuwe spiegel voor een auto met dat blinde hoek detectiespul kost.

Uiteindelijk is goed kijken wat je doet nog altijd het goedkoopste ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de huidige economie zijn dit niets anders dan dromen. Niemand gaat bakken met geld investeren in iets dat veilig is voor een ander. Als het veilig is voor jou dan natuurlijk wel, zoals ABS en stability control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

intoxicated schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:04:
Zo! Een Suzuki V-Strom DL650 2005 in het zwart gekocht! Krijgt nu nog een grote beurt, vanmiddag ophalen en hopen dat het dan wat droger is :X Foto's volgen :)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2a5himo.jpg
Zoals beloofd een plaatje van m'n eerste motortje! Al een leuk dagje mee gereden vandaag :D

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 12:53
nice, zit ik ook al een tijdje naar te kijken. koop mijn eerste motor hopelijk begin volgend jaar. veel plezier ermee;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:39:
In de huidige economie zijn dit niets anders dan dromen. Niemand gaat bakken met geld investeren in iets dat veilig is voor een ander. Als het veilig is voor jou dan natuurlijk wel, zoals ABS en stability control.
Over 20 jaar kun je die zelfrijdende apparatuur prima verplicht stellen. Tolwegen dok je ook voor. Om bijvoorbeeld de A2, A10 etc op te mogen, moet je auto 'zelf' kunnen sturen.

Tegen die tijd is het allemaal niet zo duur meer, misschien 1000 euro? Wat nu nog 10-15.000 euro kost. Ik zie het wel gebeuren. Met stapjes, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Mooie Strom heb je :), veel plezier met je V-twin in ieder geval. Goed begin is het halve werk ;) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:39:
Blinde hoek is voor jezelf. Wie denk je dat mag dokken als je me onderuit rijdt? Veiliger voor mij, goedkoper voor jou. Lane assist idem dito. Het enige dat voor iemand anders is, is die rare voetgangers airbag van Volvo. Soort vangnetje voor als je City Safety met Pedestrian Detection and Full Auto Brake (zet dát maar eens op de kofferbak!) toch niet zo goed werkt. Dure grap...airbags zijn duur, dus dat kost je geld als er een jaywalkende Oma op je motorkap gaat liggen :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:15:
Ik houd persoonlijk meer van "ECO BOOST";)

Ford doet er wel eens wat mee: [video] ....

})
_/-\o_ Ken Block voor mij de beste allround autocoureur ter wereld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:03:
[...]
_/-\o_ Ken Block voor mij de beste allround autocoureur ter wereld _/-\o_
Hmmm...in het WRC doet ie het niet heel erg best. Hij heeft een mega voertuigbeheersing, maar om races te winnen is iets meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Nummer 6 is overigens uit:

[ Voor 54% gewijzigd door aveenhuysen op 13-11-2013 14:30 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven met mijn filmpje van Ken Box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Was dit het motor topic? 8)7

Rest van zijn filmpjes zijn ook wel tof! Motonomad is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vind hem niet zo sterk als de vorige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:58

DaWin

beep boop

Hoi, ik lees hier al een tijdje mee, en laatst heb ik (eindelijk) ook mijn A'tje gehaald *O*
Lang heb ik ook al een motor op het oog, namelijk een Honda VFR 750F (om precies te zijn deze). Nu heb ik zaterdag hier ook een kort proefritje op gemaakt en dat reed me toch een stuk fijner dan die afgeragde lesmotor :p.

Alleen was er het volgende: ik ben zelf aan de lange kant (1.99 m) en ik merkte toch dat ik een nogal opgevouwen houding had bij deze motor. Niet meteen vervelend, maar het was wel merkbaar, vooral bij schakelen/remmen en op/afstappen. Volgens de verkoper is dit 'normaal', omdat ik van een ander soort motor afkom (lesmotor was een ouder type Honda CB500) en dit uiteindelijk wel zal wennen.

Maar ik ben bang dat ik er bij lange afstanden, vooral bij de wat langere toertochten, toch last van zal krijgen. Aan de andere kant is deze fiets echt wat ik zoek (lekker om mee te toeren, maar toch een beetje sportief) en heb ik me nog niet echt georienteerd op andere types. Ik ben sowieso van plan om binnenkort voor een wat langere testrit te gaan met een motorrijdende maat van me.

Wat is jullie ervaring/verwachting: zal het een kwestie van wennen zijn of zou ik toch voor een wat groter model moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 16:30
Japanse motoren zijn over het algemeen niet gebouwd voor mensen langer dan 1.80. Zo zit ik met mijn 1.90m redelijk op mijn Fazer 600, maar het is niet super comfortabel. En de Fazer staat erom bekend dat hij redelijk goed zit voor langere mensen. Het klopt wel dat het went, alleen niet zo dat je zonder pijntjes 4 uur achter elkaar kunt rijden, althans dat is mijn ervaring.

Ik zou als ik 2 meter lang was voor een ander type motor kijken, maar dit is zo subjectief als wat.

Ow, enne, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op cycle-ergo (http://cycle-ergo.com/) kun je een beetje vergelijke met andere fietsen. Want het ligt nogal aan het merk, model en de cylinderinhoud. Alleen het land of continent van productie zegt weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is zo'n VFR al een vrij lompe motor. Als dat te krap is, is mss een Honda CBR 1100XX (Blackbird) wel iets?
Afbeeldingslocatie: http://www.hdwallpapersinn.com/wp-content/uploads/2013/09/cbr1100xx.jpg

Of (mocht het budgettair niet haalbaar zijn), een wat oudere Honda CBR1000F? Volgens mij zijn dat ook vrij grote motoren
Afbeeldingslocatie: http://www.9oo.cc/motoren/honda_cbr1000f.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Kijk eens voor een oudere 1150 of 1200 gs als je een grote comfortable motor wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Vers z'n rijbewijs en meteen maar op een 1L+ motor zetten. Leuk om een paar keer mee te rijden, maar om daar nou op te leren rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
GBTW schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:10:
Kijk eens voor een oudere 1150 of 1200 gs als je een grote comfortable motor wil.
sowieso een allroad wil je lekker kunnen zitten.

maar met mijn 195cm kon ik ook dagen sturen op een minibike als een gs500 _O- vorig jaar nog een keertje een stukje op een gsje gereden maar moest lang naar mijn stepjes zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
XBL schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:19:
Vers z'n rijbewijs en meteen maar op een 1L+ motor zetten. Leuk om een paar keer mee te rijden, maar om daar nou op te leren rijden...
De 1150 en 1200 GS staan nou niet bekend om hun onvoorspelbare karakter...Lijken me prima motoren om op te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

Precies. Ik ben begonnen op een R1100GS (en 10 jaar op rondgereden :))

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 18:54
Ik ben 2,03m met lange benen. Ik heb een Tuono uit 2008. Zit behoorlijk goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

BlackLabel01 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:21:
[...]

De 1150 en 1200 GS staan nou niet bekend om hun onvoorspelbare karakter...Lijken me prima motoren om op te beginnen.
Ik doelde op de genoemde Honda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
DECOY88 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:20:
[...]

maar met mijn 195cm kon ik ook dagen sturen op een minibike als een gs500 _O- vorig jaar nog een keertje een stukje op een gsje gereden maar moest lang naar mijn stepjes zoeken
Ik had een leen GPZ400 toen ik mijn motor liet afstellen 8)7 dat was echt geen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:16

Youk

Volvo For Life

-tom-562 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:04:
Volgens mij is zo'n VFR al een vrij lompe motor. Als dat te krap is, is mss een Honda CBR 1100XX (Blackbird) wel iets?
[afbeelding]

Of (mocht het budgettair niet haalbaar zijn), een wat oudere Honda CBR1000F? Volgens mij zijn dat ook vrij grote motoren
[afbeelding]
Bwa, de Blackbird is een kleine motor. Was hier vroeger naar op zoek. Echter zat ik altijd met mijn knieën tegen de kuip aan. En dat nog zonder motorpak aan. De VFR (in mijn geval de 800 Fi) zat echt wel een stuk ruimer. En daar rijd ik momenteel nog steeds op rond met heel veel plezier.

Ps: nog even voor de beeldvorming, ik ben "maar" 1,93 m.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
XBL schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:34:
[...]

Ik doelde op de genoemde Honda's.
Ah oke. Maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt, het zijn 4-cilinder motoren, geen 2-cilinders waarbij het koppel plotseling bij 2500 toeren voor een enorme wheelie zorgt. Daarnaast kan iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald over dezelfde hoeveelheid gezond verstand beschikken als iemand die bijvoorbeeld 20 jaar ervaring met motoren heeft lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:20:
[...]

Een vriend van me is >2m en die heeft een GSA, die is nóg hoger. Hij had geloof ik ook het zadel hoog staan, maar ik had met mijn 1.83 moeite met mijn hoefjes aan de grond te krijgen.

btw: hij had daarvoor een Blackbird, dus dat is beslist geen kleine motor.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 13-11-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:58

DaWin

beep boop

Dank voor alle reacties :). Helaas vallen de meeste motoren toch af, een snelle zoek op marktplaats laat zien dat ze toch wel een beetje boven budget liggen. Die cycle-ergo site is wel handig, zal daar eens wat op kijken.

Overigens had de verkoper wel het idee dat ik er wel goed op zat, kwam met motorbroek (en jeans eronder) niet tegen de kuip aan. Bovendien had ik er tijdens het rijden zelf er eigenlijk geen last van, het viel vooral op tijdens het opstappen en afstappen.

Eigenlijk wil ik er graag voor gaan, maar ik ben bang dat ik een te grote roze bril op heb en ik straks een motor heb die eigenlijk niet goed bij me past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben 1.98m waardoor zo'n beetje alle 600cc sportmotoren afvallen. Op dit moment heb ik een SV1000S en past best goed. Alleen mijn benen zitten redelijk opgevouwen, verder geen probleem. Ik had eerst een Hornet maar die was echt te klein. Als je een sportmotor zoekt valt meer dan 80% gewoon af als je lang bent.

Zie het onderstaande verschil maar eens :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JxaOu5QyhnkT8dEzaZbpPlkF/full.jpg

Nou pas ik dus nog lang niet perfect op de SV, maar voor een sportmotor is die vrij groot. Alleen GSX-R 1000 modellen tot 2003 zijn nog iets groter.

Wil je met die lengte goed zitten moet je bijna wel naar iets als een GS toe. Helaas worden de sportmotoren al 10 jaar alleen maar kleiner en kleiner. Je zou mij eens moeten zien op een S1000RR :P

[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

BlackLabel01 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:02:
[...]

Ah oke. Maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt, het zijn 4-cilinder motoren, geen 2-cilinders waarbij het koppel plotseling bij 2500 toeren voor een enorme wheelie zorgt. Daarnaast kan iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald over dezelfde hoeveelheid gezond verstand beschikken als iemand die bijvoorbeeld 20 jaar ervaring met motoren heeft lijkt mij...
Idd. Die motoren die ik postte zijn vrij zware sportieve toerfietsen. Mijn GSX-R600 is wss een stuk feller/venijniger.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En toch zat ik met mijn 1.97m te gedwongen op een R, ik heb mede daardoor dan ook gekozen voor een 650F, toch de mooie kuipen maar wel de relaxtere houding. En sowieso pakt hij veel gemoedelijker en rustiger onderin op. Toch heeft hij als nadeel het gewicht, en dat voelt voor mij steeds minder prettig. :)

Misschien dat ik van het voorjaar naar wat anders ga kijken, alleen ik heb nog totaal geen idee. :P Naked of een SM, als het maar rond de 180 kilo zit, max 200 sowieso.

Pic van mij op de GSX-F, gaat net eigenlijk:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/964265_386286994813489_1305936691_o.jpg
Edit: mm wel heel klein zo. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:44:
Zie het onderstaande verschil maar eens :P
De ene is blauw en de ander is rood? :p
Op de SV lijken je knieën meer gevouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GBTW schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:21:
Was dit het motor topic? 8)7

[video]

Rest van zijn filmpjes zijn ook wel tof! Motonomad is een aanrader.
Was dit bedrijf die deze tripjes organiseert niet failliet gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:10:
[...]

De ene is blauw en de ander is rood? :p
Op de SV lijken je knieën meer gevouwen.
De SV heeft meer grondspeling dan de Hornet. En ik heb het nog erger gemaakt door er andere rearsets op te zetten die nog hoger en verder naar achter zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:16:
[...]
Je gaat toch niet georganiseerd op reis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:30:
En toch zat ik met mijn 1.97m te gedwongen op een R, ik heb mede daardoor dan ook gekozen voor een 650F, toch de mooie kuipen maar wel de relaxtere houding. En sowieso pakt hij veel gemoedelijker en rustiger onderin op. Toch heeft hij als nadeel het gewicht, en dat voelt voor mij steeds minder prettig. :)

Misschien dat ik van het voorjaar naar wat anders ga kijken, alleen ik heb nog totaal geen idee. :P Naked of een SM, als het maar rond de 180 kilo zit, max 200 sowieso.

Pic van mij op de GSX-F, gaat net eigenlijk:
[afbeelding]
Edit: mm wel heel klein zo. :+
Hoe is dat eigenlijk afgelopen met die olie valpartij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 19:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben 1,96 en rijd op een supersport 600. Gaat perfect.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1384380242.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Tylen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:05:
Ik ben 1,96 en rijd op een supersport 600. Gaat perfect.

[afbeelding]
ik ook! :)

• XBL

XBL

Vandaag weer een nieuw filmpje met dingen die ik afgelopen tijd onderweg heb meegemaakt. Deze keer o.a. een paar leuke meisjes :).

Ik plaats wekelijks een filmpje, waarvan elke twee weken een compilatie van de dingen die ik heb meegemaakt. Dus als YouTube je ding is, subscribe daar dan om meteen op de hoogte te zijn.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DaWin schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:32:
Dank voor alle reacties :). Helaas vallen de meeste motoren toch af, een snelle zoek op marktplaats laat zien dat ze toch wel een beetje boven budget liggen. Die cycle-ergo site is wel handig, zal daar eens wat op kijken.

Overigens had de verkoper wel het idee dat ik er wel goed op zat, kwam met motorbroek (en jeans eronder) niet tegen de kuip aan. Bovendien had ik er tijdens het rijden zelf er eigenlijk geen last van, het viel vooral op tijdens het opstappen en afstappen.

Eigenlijk wil ik er graag voor gaan, maar ik ben bang dat ik een te grote roze bril op heb en ik straks een motor heb die eigenlijk niet goed bij me past.
Textiel met jeans eronder zit altijd ruk op een sportieve motor, trek eens een leren broek aan.

En anders gewoon textiel met thermoding eronder. Met een spijkerbroek zijn de hoeken gewoon knellent. Ik rijdt ook niet confortabel op mijn GSXR met textiel en jeans. Maar met leer zit het als gegoten.
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:49:
[...]

Hoe is dat eigenlijk afgelopen met die olie valpartij?
Andere motor via korting volgens mij

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 14-11-2013 11:03 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Tylen

Tylen

Ik zeg altijd maar zo. Je moet sex hebben met je motor. Dus er helemaal omheen krullen ;)

Verwijderd

XBL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:56:
Vandaag weer een nieuw filmpje met dingen die ik afgelopen tijd onderweg heb meegemaakt. Deze keer o.a. een paar leuke meisjes :).

[video]

Ik plaats wekelijks een filmpje, waarvan elke twee weken een compilatie van de dingen die ik heb meegemaakt. Dus als YouTube je ding is, subscribe daar dan om meteen op de hoogte te zijn.
Heel leuke filmpjes, jammer dat ik geen camera heb want dagelijkse ritjes filmen lijkt mij toch erg leuk :)

Trouwens dat superbike stuur met die spiegels staat echt goed op je Bandit :)

Verwijderd

Mijn wheelies zijn nog niet om naar huis te schrijven maar dit filmpje deed me wel goed :)

[YouTube: http://youtu.be/XVls1f2FMU4]

• Tylen

Tylen

XBL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:56:

[video]

Lol, "Bike Love" _/-\o_

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:17:
[...]

De SV heeft meer grondspeling dan de Hornet. En ik heb het nog erger gemaakt door er andere rearsets op te zetten die nog hoger en verder naar achter zitten :P
Maar grondspeling is niet relevant, toch? Gaat voornamelijk om de afstand tussen zadel en voetsteunen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er geen controle op die A10? :p
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:36:
en dan fijn ff voor iemand die al door het licht heen is inschieten is echt niet tof.
Dat viel toch wel mee?

[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-11-2013 14:18 ]

Verwijderd

@ 1:35 :N Dit soort acties. En dan maar klagen dat automobilisten een hekel aan motorrijders hebben.

Langs de wachtende auto's bij stoplicht rijden (rustig) is één ding (doe ik ook) maar er met 60-70 langs knallen en dan fijn ff voor iemand die al door het licht heen is inschieten is echt niet tof. En dan ook nog trots op YT zetten. 't zal je toch zeker wel 10 seconden tijdwinst opgeleverd hebben. Noem mij maar de moralistische regelneukende zeikerd, maar jij bent diegene die het voor 100 andere goedwillende motorrijders verstiert.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Naast de snelheid:
- Niet volgen van de aangegeven rijrichting
- Door rood
Goed bezig d:)b

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:34:
[...]

Maar grondspeling is niet relevant, toch? Gaat voornamelijk om de afstand tussen zadel en voetsteunen.
Meer grondspeling betekend verder van de grond dus dichter bij het zadel. De aftand tussen voetsteun en zadel is daarom dus kleiner geworden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Grondspeling meet je toch ten opzichte van het laagste deel, de uitlaatbochten? Voetsteunen zitten daar nog ruim boven, of zitten die altijd op een vaste hoogte boven het laagste punt?

In welk opzicht was de Hornet te klein? Je zit toch gewoon netjes rechtop?

• Tylen

Tylen

Grondspeling geeft aan hoe plat je de motor kan gooien voordat er iets de grond raakt. Dit kan zijn je uitlaat, stepjes, cilinders (boxer) of kuip etc etc.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je dan al te hard gaat rijden langs een trajectcontrole, rijdt dan tenminste tussen de detectielussen door ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:26:
Grondspeling geeft aan hoe plat je de motor kan gooien voordat er iets de grond raakt. Dit kan zijn je uitlaat, stepjes, cilinders (boxer) of kuip etc etc.
Precies.

En over het algemeen zijn het de stepjes die het eerst de grond raken. De stepjes zitten dan wel hoger dan bijvoorbeeld de uitlaat maar ze steken ook verder uit waardoor ze nog als eerste de grond zullen raken.
In welk opzicht was de Hornet te klein? Je zit toch gewoon netjes rechtop?
Qua benen was het nog net wat krapper dan bij de SV. Vooral de knieën kwamen al snel tegen onderdelen van het blok aan. Op de foto zit ik ook helemaal naar achteren. En zeg nou zelf, het ziet ook gewoon niet uit :P

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 14-11-2013 15:53 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:31:
[...]

Je gaat toch niet georganiseerd op reis?
Blijkbaar wel ---> Global Enduro.

• GBTW
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:16:
[...]

Geen idee, poste alleen maar het filmpje 8)7

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Tylen schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:21:
[...]

Ik zeg altijd maar zo. Je moet sex hebben met je motor. Dus er helemaal omheen krullen ;)
haha XD wat doe jij toch allemaal met je motor :X

Verwijderd

[...]

@ 1:35 :N Dit soort acties. En dan maar klagen dat automobilisten een hekel aan motorrijders hebben.

Langs de wachtende auto's bij stoplicht rijden (rustig) is één ding (doe ik ook) maar er met 60-70 langs knallen en dan fijn ff voor iemand die al door het licht heen is inschieten is echt niet tof. En dan ook nog trots op YT zetten. 't zal je toch zeker wel 10 seconden tijdwinst opgeleverd hebben. Noem mij maar de moralistische regelneukende zeikerd, maar jij bent diegene die het voor 100 andere goedwillende motorrijders verstiert.
Jij kan wel heel erg overdrijven zeg :X

Ik zie werkelijk niets in het bovenstaande filmpje dat zaken voor andere motorrijders zou verpesten.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
maar netjes was het ook niet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:21:
[...]

Je moet alleen zorgen dat je er niet ónder komt te liggen :o

Maar ook hier met een schamele 1.87Mtr. gewoon een 600SS fiets ... and still loving it !!

Verwijderd

GBTW schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:02:
[...]

Geen idee, poste alleen maar het filmpje 8)7
Ze organiseerde ook een reis van India naar Tibet. Die video zag ik een paar dagen geleden toevallig. Als de organisatie erachter nog bestond had ik die zeker willen doen. Volgens mij waren ze alleen wel erg duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 21:22 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:10:
[...]
Ze organiseerde ook een reis van India naar Tibet. Die video zag ik een paar dagen geleden toevallig. Als de organisatie erachter nog bestond had ik die zeker willen doen. Volgens mij waren ze alleen wel erg duur.
Dat kun je toch ook zelf? Met internet zijn al die dingen makkelijk uit te zoeken. Mensen verzamelen en go for it. Een vriend van me heeft zo vorig jaar de Zijderoute (zo noemde hij het, was niet compleet) gereden. Via Horizon Unlimited hadden ze mensen bij elkaar getrommeld om een container naar Kazachstan te sturen met de motoren. Ik geloof dat het transport van de motor €500 tot €800 was. Dan zelf erheen vliegen en weer terug rijden. Is toch veel leuker dan al dat geld aan een reisorganisatie geven? Het uitzoeken is al de halve pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:43:
[...]

Heel leuke filmpjes, jammer dat ik geen camera heb want dagelijkse ritjes filmen lijkt mij toch erg leuk :)
Gewoon eentje kopen en op je helm plakken :). Je hebt van die goedkope Chinese bulletcams, doen het vrij leuk (ik heb er zelf een Contour Roam2 op zitten).
Trouwens dat superbike stuur met die spiegels staat echt goed op je Bandit :)
Thnx :).
't Was niet eens in scene gezet... kwam het tegen en zag het al helemaal voor me met porno muziek ;).
A10 heeft trajectcontrole, idd. Maar die staat uit als de maximumsnelheid 100 km/u is. Ik heb begrepen dat-ie motoren sowieso niet pakt, al hoorde ik laatst dat een kennis van iemand wel bonnen had gekregen. Maarja, derdehands info... 's Nachts ook wel eens (iets) te hard gereden, nooit wat van gezien, maar combinatie van afwijking teller + correctie + wellicht lager gemiddelde zorgt er mss voor dat ik nog in de marge zat.
[...]

Mwah. Tis niet alsof ik dat standaard doe. Volgens mij stond het licht nog op rood toen ik m'n spiegel keek en wilde ik naar voren rijden (over de verkeerde strook, ja). Toen ik terug keek was het groen. Geen idee meer wat exact m'n gedachtes waren, maar zo te zien was mijn idee om er alsnog maar langs te gaan.

Ik zet het helemaal niet trots op YT. Ik zet het gewoon op YT omdat het imo iets boeiends is wat ik meemaakte. En ja, het trekt viewers, maar dat was niet te intentie... deze beelden waren lang voordat ik bedacht dat ik vanalles op YT wilde knallen (rij nog met m'n satellietschotelspiegels). Verder denk ik dat het reuze meevalt met wat voor indruk ik achterlaat. Zeker als je bedenkt dat Amsterdam sowieso al vol zit met idioten in het verkeer (fietsers en scooters aan de top). Maakt mijn actie niet goed, maar plaatst het wel in perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:24:
[...]

Dat kun je toch ook zelf? Met internet zijn al die dingen makkelijk uit te zoeken. Mensen verzamelen en go for it. Een vriend van me heeft zo vorig jaar de Zijderoute (zo noemde hij het, was niet compleet) gereden. Via Horizon Unlimited hadden ze mensen bij elkaar getrommeld om een container naar Kazachstan te sturen met de motoren. Ik geloof dat het transport van de motor €500 tot €800 was. Dan zelf erheen vliegen en weer terug rijden. Is toch veel leuker dan al dat geld aan een reisorganisatie geven? Het uitzoeken is al de halve pret.
Het heeft voor en nadelen. Bij zo'n organisatie hoef je je eigen geen zorgen te maken over het regelen van dingen. Niet voor en niet tijdens de reis. Daarnaast ontmoet je ook mensen van over de hele wereld. Ik weet niet hoe ze het daar doen maar ze zullen vast wel een volgauto of zoiets hebben en het zal me niet verbazen als daar ook wat reserve onderdelen voor motoren in zitten. Je zal maar met panne staan in de middle of nowhere in een vreemd land. Het heeft z'n voor- en nadelen.

Heeft deze community trouwens iets van een (offline) gathering voor motorrijders?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@XBL: Laat jezelf niks aanpraten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lache filmpie :)

en niet te veel bike love, god weet gaat ze dan vloeistoffen lekken haha

Mij verbaast me de negatieve reacties nog het meest. (sommige zijn wellicht niets gewend)
als je dit al niet trekt, moet je eens een gemiddelde kruising in Barcelona stad zien :)

ga gewoon lekker door met filmen ik zie ze graag gepost hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:38:
[...]
Het heeft voor en nadelen. Bij zo'n organisatie hoef je je eigen geen zorgen te maken over het regelen van dingen. Niet voor en niet tijdens de reis. Daarnaast ontmoet je ook mensen van over de hele wereld. Ik weet niet hoe ze het daar doen maar ze zullen vast wel een volgauto of zoiets hebben en het zal me niet verbazen als daar ook wat reserve onderdelen voor motoren in zitten. Je zal maar met panne staan in de middle of nowhere in een vreemd land. Het heeft z'n voor- en nadelen.
Ik zie alleen maar voordelen ;) Je moet natuurlijk niet alleen gaan en niet met een splinternieuwe GS gaan. Als daar iets aan stuk gaat, kan niemand je helpen. Komkommer (waar ben je?) is op een oude wrakkige XT600 naar Marokko gereden om aan een rally raid mee te doen. Hoop ellende onderweg, maar hij is er toch gekomen. Geweldig toch?

Maar je moet het leuk vinden. Zoals ik al zei: het uitzoeken en zelf regelen is half de pret. Ik zie maar één nadeel: een vakantie in Z-Frankrijk doet het niet meer voor je... :+
Heeft deze community trouwens iets van een (offline) gathering voor motorrijders?
Er zijn regelmatig meetings overal ter wereld van HUBB leden. Als je begint te lezen op HUBB, dan is een tripje naar Marokko, een soort kinderfeestje. Maar ik kan het van harte aanbevelen. Toch een gevoel van avontuur en het is relatief dichtbij. Geweldig land om motor te rijden. Als je dat eenmaal gedaan hebt, ga je vanzelf kijken welke avontuurlijke bestemmingen er nog meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
mphilipp schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:32:
[...]
Ik zie maar één nadeel: een vakantie in Z-Frankrijk doet het niet meer voor je... :+
[...]
Deze opmerking vind ik nu jammer, dat zou hetzelfde zijn als dat in Nederland(of ieder ander willekeurig land) rijden niets meer is omdat je ergens anders bent geweest.
Tis overal anders en hetzelfde en met de juiste instelling is alles een ervaring en ik weet zeker dat om een kwart van alle hoekjes er een verassing is ;).

Persoonlijk ben ik ook in Z-Frankrijk rijkelijk verrast over wat je tegenkomt en precies hetzelfde in Nederland, Midden Amerika Zuid West Azie en de rest van Europa. En ik ben zeker niet overal geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Mafketel op 15-11-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 14:24

M14

[...]

Zie het probleem niet, is bij mij standaard procedure. Het overzicht is er en je hindert er niemand mee. Ik wacht geen minuut langer bij een stoplicht dan nodig, heb betere dingen te doen. Als de autorijder er van schrikt, jammer dan, ik weet zeker dat ik vaker van een automobilist schrik.

Verkeersregels == richtlijnen 8). Zolang je zelf de situatie goed inschat kun je er optimaal gebruik van maken :*) .

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, m'n K75RT is weer terug van de dealer. Bleek dat het er een draad in het contactslot kapot was en dus voor problemen zorgde. Ineens is het ook logisch waarom het uit- en aandraaien van het contact het probleem "leek" te verhelpen, omdat daarmee dat draadje dus nét even contact maakte.

Verder is de motor weer netjes afgesteld, inspuitstukken schoongemaakt, etc. Loopt weer als een naaimachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mafketel schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:08:
[...]
Deze opmerking vind ik nu jammer, dat zou hetzelfde zijn als dat in Nederland(of ieder ander willekeurig land) rijden niets meer is omdat je ergens anders bent geweest.
Pfff...neem het nou niet zo serieus, man.

Er zit overigens wel wat in, want het IS gewoon heel anders als je vanuit Kazagstan naar Nederland bent gereden door de wildernis. Een rondje zuid Frankrijk is dan nog steeds wel leuk, maar (als je van avontuurlijke reizen houdt) wel even wat anders. Je merkt dan dat je steeds meer van dat soort reizen wilt maken, of meer de afgelegen plekken opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:53:
[...]

Er zit overigens wel wat in, want het IS gewoon heel anders als je vanuit Kazagstan naar Nederland bent gereden door de wildernis. Een rondje zuid Frankrijk is dan nog steeds wel leuk, maar (als je van avontuurlijke reizen houdt) wel even wat anders. Je merkt dan dat je steeds meer van dat soort reizen wilt maken, of meer de afgelegen plekken opzoekt.
_/-\o_ kan het niet anders dan eens zijn. de spanning dat je op reserve moet voordat je het volgende dorp bereikt heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bent gewoon klasse appart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13

Bommes

Capo del formaggio

Over georganiseerde reizen gesproken:
http://www.vespa-challenge.com
Beetje prijzig voor 20 dagen (€3640) maar wel alles geregeld, inclusief terug verschepen van je Vespa naar Antwerpen..oh en elke avond een koud Belgisch pintje..
Er gaan 2 monteurs mee, die heb je wel nodig met die Italiaanse rommel (denk kop hem zelf maar in), koks, een medisch team en weet ik veel wat.
Lijkt me toch wel een vette ervaring maar voor mij wel een flink pak te duur.
Afbeeldingslocatie: http://www.touareg-trail.be/vespa-challenge/pages/nl/images/20_000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.touareg-trail.be/vespa-challenge/pages/nl/images/51.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 15-11-2013 19:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach, ik ben alles behalve een groot avonturier. De reis die we met een paar man naar Marokko maakten was erg leuk, maar wij hebben niet de meest afgelegen plekken bezocht. Dat was op de reis naar Dakar anders. Daar volgden we oude Dakar tracks door Marokko en de Westelijke Sahara. Maar dat was met een redelijke groep. Wel hadden we allemaal XT600's en een aantal handige monteurs bij ons. De auto's uit ons team reden niet direct achter ons aan, maar we konden ze wel bellen of halen.
Een reis naar afgelegen gebieden moet je natuurlijk altijd met een groep doen en je een beetje voorbereiden. Maar als je op Horizon Unlimited of ADV Rider kijkt, zijn er mensen die 'gewoon gaan'. Spullen pakken, gidsje mee en ze kijken wel hoe ze uitkomen. Onderweg naar Marokko ook een jongen alleen gezien die in zijn eentje door de Sahara ging rijden. Mij lijkt het niet zo handig. Je kunt zó op je plaat gaan en weetikwat breken. Dan lig je daar maar en niemand weet waar je uithangt.

Persoonlijk heb ik een broertje dood aan georganiseerd reizen. Heel het jaar doe ik al georganiseerde dingen (werk) en op vakantie wil ik het allemaal relaxed houden. Niet teveel plannen, alleen de nodige dingen. Visa regelen en zorgen dat je weet hoe het bij de douane gaat enzo, verzekering. Ik vind het zelf wel belangrijk om een klein beetje te weten hoe bepaalde dingen gaan in zo'n land, dus dan lees je een paar reisverslagen van wat mensen. Handig, dat internet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
mphilipp schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:53:
[...]
heb je een smiley gemist O-) 8) :*)
DECOY88 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:26:
[...]
_/-\o_ kan het niet anders dan eens zijn. de spanning dat je op reserve moet voordat je het volgende dorp bereikt heb >:)
Als de hoeveelheid benzine in de tank of het gemis daar aan al voor spanning zorgt heb ik nog wel een leuke voor je ;)
Mijn benzine meter is niet altijd consistent op het eind of blijft soms "hangen" op niet leeg. Koppel dat aan een tankhekel en dus zoveel mogelijk leegrijden zodat je uiteindelijk minder vaak bij de pomp hebt gestaan zorgt voor spannende momenten als je van 3 blokjes naar rood blokje gaat na de motor uit te zetten en weer aan. Mijn rijstijl heeft actieradius gevolgen 275km tot 400km(theoretisch, 382km is het verst wat ik tot heb aangedurfd) dus dat is ook lastig gebruiken.
ps het gebrek aan benzinekraan en dus harde reserve is wat het spannend maakt :+

p.s. ik doe niet aan niet zelf georganiseerde reizen en dat heeft me maar een keer echt even laten zweten toen ik Rusland echt niet in mocht na het net laten exit stempelen van mijn visa voor Estland. Sta je dan op het midden van een hoge brug in niemandsland. Gelukkig waren de Estlandse beambten niet de beroerdste en mochten we weer terug ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mafketel op 15-11-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Meh, ik had de RSV vandaag bij mijn vader in Amsterdam geparkeerd staan, en toen ik daar terug kwam leunde hij opeens tegen de boom met een kromme standaard en schade aan de linkerkant... Een buurman heeft hem blijkbaar opgeraapt en tegen de boom gezet, maar hij heeft helaas niet gezien wat er gebeurd is. Diefstalpoging, random vandalisme of gewoon door de standaard gezakt...

Nu afwachten of WA+ het dekt, ik heb in ieder geval alvast een 2ehand standaard en spiegeltje besteld. Sowieso morgen die kromme standaard eraf slopen, nu heb ik te weinig grondspeling linksom :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat zijn van die enorm lullige dingen. Ik heb gelukkig de mazzel dat die van mij in een afgesloten garage kan staan ipv buiten op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Daar staat die van mij normaal ook in... Maar een garagebox is zo lastig meenemen helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Mafketel schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:38:
[...]
heb je een smiley gemist O-) 8) :*)

[...]

Als de hoeveelheid benzine in de tank of het gemis daar aan al voor spanning zorgt heb ik nog wel een leuke voor je ;)
Mijn benzine meter is niet altijd consistent op het eind of blijft soms "hangen" op niet leeg. Koppel dat aan een tankhekel en dus zoveel mogelijk leegrijden zodat je uiteindelijk minder vaak bij de pomp hebt gestaan zorgt voor spannende momenten als je van 3 blokjes naar rood blokje gaat na de motor uit te zetten en weer aan. Mijn rijstijl heeft actieradius gevolgen 275km tot 400km(theoretisch, 382km is het verst wat ik tot heb aangedurfd) dus dat is ook lastig gebruiken.
ps het gebrek aan benzinekraan en dus harde reserve is wat het spannend maakt :+

p.s. ik doe niet aan niet zelf georganiseerde reizen en dat heeft me maar een keer echt even laten zweten toen ik Rusland echt niet in mocht na het net laten exit stempelen van mijn visa voor Estland. Sta je dan op het midden van een hoge brug in niemandsland. Gelukkig waren de Estlandse beambten niet de beroerdste en mochten we weer terug ;)
afstanden van 200km tot het volgende tankstation waren niet vreemd. en als je 225-275 op een tank rijd is het best spannend. ja maar 5 km verderop.....

daar is niks helemaal niks geen huis geen mens niks. als er wat is weet je dat je 100km naar het volgende dorp mag lopen liften of duwen.

en met mijn 2009 trip naar Oostenrijk en Italië. stond mijn dagteller opeens op 346km in Kroatië terwijl ik daarvoor bij 225km al moest overschakelen. en er in Istanbul achter kwam dat mijn navigatie afweek.

en om een idee van afstand en verbruik te geven. 2050km in 21:35uur en ruim 150L getankt. dat hield in dat ik iedere 1:45 aan de pomp stond.

reisverslag van dit jaar en de andere 2 staan onderin de 1e post.

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 15-11-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:10:
Over georganiseerde reizen gesproken:
http://www.vespa-challenge.com
Beetje prijzig voor 20 dagen (€3640) maar wel alles geregeld, inclusief terug verschepen van je Vespa naar Antwerpen..oh en elke avond een koud Belgisch pintje..
Er gaan 2 monteurs mee, die heb je wel nodig met die Italiaanse rommel (denk kop hem zelf maar in), koks, een medisch team en weet ik veel wat.
Lijkt me toch wel een vette ervaring maar voor mij wel een flink pak te duur.
[afbeelding]

[afbeelding]
De gemiddelde prijs van zo'n reis die Global Enduro aanbood was zo'n 3500 GBP. En volgens mij zat dat dan nog geen eens je vliegticket bij. Iemand hier zij al je kan dat makkelijk zelf regelen. Nou, niet dus. En als je al die tijd gebruikt om het uit te zoeken kan je ook gewoon overwerken of een baan erbij nemen dan besteed je ook tijd maar krijg je er de centen voor terug die je in zo'n reis kunt proppen. Maar het blijft vrij duur natuurlijk.

Kijk hier maar eens naar en dan zal je zelf zien dat het beter is om zo'n reis volledig georganiseerd te doen:
YouTube: Enduro Himalaya Motorbike Adventure Tour (3 miles high and rising)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand dit stukje van TurboRider nog? 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:13:
[...]

De gemiddelde prijs van zo'n reis die Global Enduro aanbood was zo'n 3500 GBP. En volgens mij zat dat dan nog geen eens je vliegticket bij. Iemand hier zij al je kan dat makkelijk zelf regelen. Nou, niet dus. En als je al die tijd gebruikt om het uit te zoeken kan je ook gewoon overwerken of een baan erbij nemen dan besteed je ook tijd maar krijg je er de centen voor terug die je in zo'n reis kunt proppen. Maar het blijft vrij duur natuurlijk.

Kijk hier maar eens naar en dan zal je zelf zien dat het beter is om zo'n reis volledig georganiseerd te doen:
YouTube: Enduro Himalaya Motorbike Adventure Tour (3 miles high and rising)
Idem hier

M'n reisje door de Himalaya kost nog minder dan 3000 euro. Alles georganiseerd, gids, road marshall, kok, monteurs, volgwagen,... Geen geld voor zoiets imho. Zit zelfs het vliegtuigticket bij.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:32:

[video]
Moet je hier niet posten, krijg je alle moraalridders over je heen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27
XBL schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:21:
[...]

Moet je hier niet posten, krijg je alle moraalridders over je heen ;).
Je bedoelt rugridders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10

[video]
Nee dit kan echt niet, hoop dat ze die vent pakken en ritueel stenigen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ach ja.. als je vind dat die figuur een idioot is die een groot gevaar vormt voor zijn medeweggebruikers ben je een moraalridder en een homo? Er is wel een verschil met iets te hard rijden en met 300 a 400(! zie andere filmpjes) over de weg knallen.

Ik vind het te triest voor woorden dat mensen zich zo gedragen op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW

[video]
Ah in de tijd voor youtube zijn er wat geweldige films gemaakt :)

Fastbikes en Stu-pid Riding. Ook al die gumball en andere rally's. Gelukkig krijg je dat nu allemaal gratis (bvb Vecci87 en meddes op youtube) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
@ Henshin en Dinx
Als je graag georganiseerd er op uit gaat zijn het misschien geen slechte deals.

Een aantal mensen blijven liever in de "waan" dat ze over ongebaande paden rijden en hebben een hoop lol aan het uitzoeken of gewoonweg op pad gaan.
Het is wat anders en zelfs als ze me zo'n reis gratis aanbieden met als voorwaarde dat ik ook daadwerkelijk met de groep mee moet, dan moet ik toch echt goed nadenken of ik wel mee wil.(beggars can't choose aka een gegeven paard niet in de mond kijken O-) )

"waan", ook al doe ik er zelf aan mee, er is natuurlijk nog maar weinig aardoppervlak nog nooit eerder door mensenogen aanschouwt 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Mafketel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:51:
@ Henshin en Dinx
Als je graag georganiseerd er op uit gaat zijn het misschien geen slechte deals.

Een aantal mensen blijven liever in de "waan" dat ze over ongebaande paden rijden en hebben een hoop lol aan het uitzoeken of gewoonweg op pad gaan.
Het is wat anders en zelfs als ze me zo'n reis gratis aanbieden met als voorwaarde dat ik ook daadwerkelijk met de groep mee moet, dan moet ik toch echt goed nadenken of ik wel mee wil.(beggars can't choose aka een gegeven paard niet in de mond kijken O-) )

"waan", ook al doe ik er zelf aan mee, er is natuurlijk nog maar weinig aardoppervlak nog nooit eerder door mensenogen aanschouwt 8) :+
ik ken wel wat stukken opnoemen :Y waar echt nog geen buitenlander geweest is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mafketel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:51:
Het gaat (mij) niet om waan of ongebaande paden, maar over net vooral niet gaan waar 10.000.000 toeristen voor je in de rij staan. Ik hoef niet persé te gaan waar niemand is of heen gaat, maar ik hou niet van toeristenattracties.

Borstklopperij doe ik niet aan. Te weinig testosteron denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Acid_Burn schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:42:
Ach ja.. als je vind dat die figuur een idioot is die een groot gevaar vormt voor zijn medeweggebruikers ben je een moraalridder en een homo? Er is wel een verschil met iets te hard rijden en met 300 a 400(! zie andere filmpjes) over de weg knallen.

Ik vind het te triest voor woorden dat mensen zich zo gedragen op de openbare weg.
De definitie van moraalridder is o.a. dat je je eigen moraal ongevraagd uitdraagt. Ik vind ook vanalles van dat filmpje, maar ik miep er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dus iemand die er op reageert dat hij het tof vind is ook een moraalridder? Of geld dat alleen voor mensen die er negatief op reageren? Daarbij is het natuurlijk niet ongevraagd. Als je een filmpje post vraagt dat gewoon op reacties.

Tegenwoordig wordt er maar contstant met 'moraalridder' gesmeten als men het ergens niet mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
LOL

Ik ben blij dat ik toch nog in de twintowers ben geweest. Maar net zo goed vond ik de rij te lang voor the statue of liberty. Om maar een voorbeeld te noemen. In die zelfde vakantie hebben we een week lang op the Appalachian trail gelopen en voor mijn vriendin gelukkig een paar dagen daarna overdag the blair witch project in de bioscoop gekeken. Allemaal voor mij leuke dingen, maar voor iemand anders geen jota aan.

Sommige dingen vind ik leuk andere niet, dus naar het ene wil ik wel het andere niet.
Hoeveel mensen die mening met mij delen is daarbij niet zo relevant.
Wil ik iets zien als het rustig is, ga ik er heen op het juiste moment. Is de mensenmassa juist de aantrekkingskracht ga ik erheen tijdens Koninginnedag ;)

Onze planeet is behoorlijk vol en mensen in vakjes plaatsen omdat ze toevallig op een bepaalde breedte en hoogte graad zijn geboren... laat maar.

Er zijn nog plekken waar je niet zoveel mensen tegenkomt en dat is maar goed ook als je daar geen zin in hebt ;).

... blijkbaar wil ik toch het laatste woord hebben ;) want als dit hierboven lees heb ik niets te melden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Acid_Burn schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:09:
Dus iemand die er op reageert dat hij het tof vind is ook een moraalridder? Of geld dat alleen voor mensen die er negatief op reageren? Daarbij is het natuurlijk niet ongevraagd. Als je een filmpje post vraagt dat gewoon op reacties.

Tegenwoordig wordt er maar contstant met 'moraalridder' gesmeten als men het ergens niet mee eens is.
Ik riep al moraalridder voordat er überhaupt iemand reageerde... je hapt mss iets te makkelijk :+.

Verder is iemand die het tof vind geen moraalridder. Iemand die zegt dat dit de manier is waarop je moet rijden is het wel. Moraal gaat over goed en fout. Een moraalridder denkt te weten hoe dat precies zit én moet dat ook nog eens tegen iedereen zeggen. Kijk zelf maar of je je erin kan herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:01:
[...]

Ik riep al moraalridder voordat er überhaupt iemand reageerde... je hapt mss iets te makkelijk :+.

Verder is iemand die het tof vind geen moraalridder. Iemand die zegt dat dit de manier is waarop je moet rijden is het wel. Moraal gaat over goed en fout. Een moraalridder denkt te weten hoe dat precies zit én moet dat ook nog eens tegen iedereen zeggen. Kijk zelf maar of je je erin kan herkennen.
Doorgaans wordt moraalridder geroepen door mensen die verder geen inhoudelijk argument kunnen bedenken als ergens op gewezen wordt. Meestal hoor je het op MF als er weer zo'n puberaal filmpje getoond wordt van iemand die veel te hard rijdt op de openbare weg. Als iemand dan zegt dat dat gevaarlijk/asociaal is, krijgt ie 'moraalridder' te horen omdat ze er niets tegenin kunnen brengen. Misschien spreekt die persoon wel de waarheid... :+ Vaak is het niet eens aan mening onderhevig of getoond gedrag asociaal/gevaarlijk is.

Ik begin er maar niet meer aan. Maar ik denk er nog wel wat van ;)
(we hebben btw vrijheid van meningsuiting, dus iedereen mag zijn mening spuien, de moraalridders en de anti-moraalridders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:41:
[...]

Nee dit kan echt niet, hoop dat ze die vent pakken en ritueel stenigen. :(
Nou dan ik de brenger van goed nieuws voor alle moraal ridders met doodsverwensingen
(want dat doen moraal ridders graag)

die kerel is ook dood, jullie allemaal weer blij!

fijn om te weten dat ik jullie dag goed heb gemaakt
Pagina: 1 ... 12 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.