Inderdaad Turborider is allang dood, mocht je nog willen weten hoe hij aan zijn einde is gekomen en wie deze geheimzinnige figuur was en wat voor apparatuur hij gebruikte dan hier een reportage van het duitse RTL.Dacuuu schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:41:
[...]
Nee dit kan echt niet, hoop dat ze die vent pakken en ritueel stenigen.
Tsss..... Zó pré 2013 dat filmpje. Alleen te bekijken met Flashplayer..... En dat héb ik niet (én wil ik ook niet).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Niet zo dramatisch doen hewimmel_1 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:33:
Tsss..... Zó pré 2013 dat filmpje. Alleen te bekijken met Flashplayer..... En dat héb ik niet (én wil ik ook niet).
Zo, DL650 voorzien van handvatverwarming (Oxford Hotgrips Premium Touring, versie 8, OF691). Heeeeeerlijk! Standje 30% is al genoeg, de rest doet pijn
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Het is pas November. Wacht maar tot het sneeuwtintoxicated schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:21:
Zo, DL650 voorzien van handvatverwarming (Oxford Hotgrips Premium Touring, versie 8, OF691). Heeeeeerlijk! Standje 30% is al genoeg, de rest doet pijn![]()
![]()
Snow is only..... Frozen water (Was 't maar weer zo'n feest, latten v.s.winkelwagen schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:50:
[...]
Het is pas November. Wacht maar tot het sneeuwt
Dan ga ik niet rijden vrees ikwinkelwagen schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:50:
[...]
Het is pas November. Wacht maar tot het sneeuwt
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ze zijn niet zeker van of het hem wel was, dus vandaar de edit. Interessante docu.
[ Voor 190% gewijzigd door aveenhuysen op 17-11-2013 15:09 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
0 naar 300 in 11 seconden.............Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:49:
[...]
Inderdaad Turborider is allang dood, mocht je nog willen weten hoe hij aan zijn einde is gekomen en wie deze geheimzinnige figuur was en wat voor apparatuur hij gebruikte dan hier een reportage van het duitse RTL.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Verwijderd
Volgens mij was dat wel zijn machine (van je foto eerder)aveenhuysen schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:26:
Ze zijn niet zeker van of het hem wel was, dus vandaar de edit. Interessante docu.
ik geloof dat ze van die prince noir in Parijs er nooit goed zijn achter gekomen
maar ook dat is al weer een jaar of 10 geleden.
Verwijderd
De man waarvan men bijna zeker is dat het de echte Ghostrider is, maar men heeft het nooit kunnen bewijzen. Patrick Frustenhoff 
Zo, laatste ritje van het jaar gedaan. Motor schoongemaakt, volgetankt en naar de stalling gebracht. Tot in het voorjaar

Ik heb een paar weken geleden (helaas, maar toch ook weer niet) mijn laatste ritje voor dit jaar gemaakt. Ik heb namelijk een tijdje geleden een nieuwe motorstalling gekocht. Daar zat ook een huis bij, en dat moet eerst bewoonbaar gemaakt worden. Daar gaat veel (motorrij)tijd in zitten.
Daarna de garage nog isoleren anders krijgt ze het koud, de poort extra wapenen tegen ongewenste gasten, en dan is het al weer bijna voorjaar.
Daarna de garage nog isoleren anders krijgt ze het koud, de poort extra wapenen tegen ongewenste gasten, en dan is het al weer bijna voorjaar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Goeie tip, ik heb bovenin net achter de wieltjes een gat geboord en een goed stevig hangslot erdoorheen gehangen, in de staander aan de zijkanten schuift een schuif de muur in, in de grond verankerd en de deur zelf zit ook met een extra hangslot vast (boven en onder anders vouwen ze de deur zo open), dus daar komen ze niet zo 1,2,3 in.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Tegenwoordig komen ze gewoon met een haakse slijper op accu en maken ze een eigen deur in de poort.
Enne, uit jouw beschrijving maak ik op dat je het over een kantelpoort of sectionaalpoort hebt. Dat heb ik niet.
Maar ik heb wel al een paar ideetjes in gedachten.
Enne, uit jouw beschrijving maak ik op dat je het over een kantelpoort of sectionaalpoort hebt. Dat heb ik niet.
Maar ik heb wel al een paar ideetjes in gedachten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bedenk wel dat als een motor binnen staat, ze eenmaal door de garagedeur heen, gewoon hun gang kunnen gaan omdat niemand ze dan meer ziet. Hoe de motor binnen op slot staat is dus niet zo heel erg belangrijk. Zorg dat ze niet binnen komen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Hebben jullie tips voor het stallen van een motor? Ik wil rond april een Ninja 300 kopen en ik laat die in de winter liever niet op straat staan. Waarschijnlijk ga ik ook rond het eind van de zomer in Antwerpen wonen (huren) dus dat bemoeilijkt het probleem nog misschien. Geen idee of ik in het centrum of in de rand ga wonen, dat hangt van het aanbod en de prijzen af.
Zaterdag met een groepje van Motormaatjes een mooie rit gemaakt met m'n nieuwe Gerbing handschoenen op standje 75%intoxicated schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:21:
Zo, DL650 voorzien van handvatverwarming (Oxford Hotgrips Premium Touring, versie 8, OF691). Heeeeeerlijk! Standje 30% is al genoeg, de rest doet pijn![]()
![]()
ninja 300 is niet zo lomp en zwaar dus in november til je hem omhoog en in maar weer omlaagVerwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:54:
Hebben jullie tips voor het stallen van een motor? Ik wil rond april een Ninja 300 kopen en ik laat die in de winter liever niet op straat staan. Waarschijnlijk ga ik ook rond het eind van de zomer in Antwerpen wonen (huren) dus dat bemoeilijkt het probleem nog misschien. Geen idee of ik in het centrum of in de rand ga wonen, dat hangt van het aanbod en de prijzen af.
Ik heb toevallig geprobeerd die handvatverwarming te installeren bij iemand maar bij het drukken op + gaat het 30% lichtje even aan en meteen weer uit. Kan ook zijn dat hij kort knippert, maar verder gebeurt er niets. Krijgt 13,4V en weerstand van beide handvaten is ook ok. Ken je dit misschien?intoxicated schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:21:
![]()
Rijd zelf al weer een week of 2 met de Gerbing's verwarmde handschoenen, echt heerlijk
Ik vind dit dan weer leuker en knapper dan zo'n hooligan:
I don't understand how someone with testicles the size of bowling balls fits on a motorcycle, but here we are, with the video evidence
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb je ook een filmpje vanuit hetzelfde camerastandpunt, maar dan een chick als bestuurster?mphilipp schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:24:
Ik vind dit dan weer leuker en knapper dan zo'n hooligan:
[...]
[video]
Wel respect hoor, daar niet van
Kijk je niet graag naar mannenbipsen dan?
Patrick is de enige en echte ghostrider. Turborider met zijn fake snelheidsmeter... 400 op landweggetjesVerwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:08:
De man waarvan men bijna zeker is dat het de echte Ghostrider is, maar men heeft het nooit kunnen bewijzen. Patrick Frustenhoff
[video]
Ook de Ghostrider is er wel een paar keer flink afgegaan. Als je kijk op turborbusa.net. Hevige crash op de nurburgring, crash op een afrit.. En dan nog de subaru die door de politie op zijn kant geramt wordt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qA72omEfxPM]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3XWUGjMVPwo]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hyn5Bp7zhDs]
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 19-11-2013 11:01 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
zoiets als dit?MailMan schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:36:
[...]
Heb je ook een filmpje vanuit hetzelfde camerastandpunt, maar dan een chick als bestuurster?
Wel respect hoor, daar niet van
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aILCfk3WECE&feature=c4-overview&list=UUhyDbz4-gijD8KcLXOab8-w]
Tsss... Tabita doet 't niet zonder flashplayer
Chrome op Android/iOS/Win8.1 ..... No-GoVerwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:41:
chrome gebruiken, heb je flash niet nodig
YouTube: RR marquez
YouTube: Epic - CBR1000RR VS M6! Pillion view! doet 't dan weer wél
Verwijderd
waarom doet bijvoorbeeld deze het dan niet ?
YouTube: First ride with Gaga
hoewel, enigsinds off topic om joeptjoep afspeel formats te bespreken.
YouTube: First ride with Gaga
hoewel, enigsinds off topic om joeptjoep afspeel formats te bespreken.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 20:49 ]
Dat filmpje wat ik aanhaalde deed 't net als preview wel, klik 't nu nogmaals aan... Moet ik Flash installeren (en dat gaat niet)
Stop making stupid people famous!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Geen reet aan, sorry.
D'r is inderdaad geen ene K*T te zien. Waardeloos filmpje
Ik zie nu pas dat ze niet zelf rijden
Vaak bu'j te bang!
Het duurde wel even voor ik het door had maar: Haar kneesliders zitten verkeerd om!!!! Weet ze links en recht nog niet uit elkaar te houden??
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Behoorlijk wat talent als je met 191 MPH nog een wheelie kunt doen imho.steveman schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:55:
Stop making stupid people famous!
Asus Zenbook i7 256gb
Jaa maar dat mag niet11~``1!
Vaak bu'j te bang!
Waarom niet?? In nl op de openbare weg niet nee.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja maar gevaarlijk, onverantwoord, geeft andere motorrijders slechte naam etc
Vaak bu'j te bang!
Ik had het over die reet... Die spookrijders lossen zichzelf wel op (of eigenlijk doet de schoonmaakdienst dat na hun ongeluk).
Uh daarbij bedoel ik niet de username Ghostrider he!
Uh daarbij bedoel ik niet de username Ghostrider he!
[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 19-11-2013 10:41 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Goed....
* teacher heeft weer iets nieuws gezien op youtube.....
Waar vinden jullie dit soort dingen
Wise enough to play the fool
teacher schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:53:
Goed....
Asus Zenbook i7 256gb
Hmm nee, bij mij werkt het in ieder geval naar behoren. Ik heb wel gelezen dat de battery-save modus soms inspringt op onverwachte momenten, maar dan zou het groene LED'je ook moeten gaan branden. Heb je de 13.4V onbelast op de connector gemeten, of met de handvatverwarming aangesloten? Het kan zijn dat de spanning iets lager wordt in belaste toestand, waardoor de battery-save inspringt. Maar again, dan had ik een groen lampje verwacht...MailMan schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:11:
[...]
Ik heb toevallig geprobeerd die handvatverwarming te installeren bij iemand maar bij het drukken op + gaat het 30% lichtje even aan en meteen weer uit. Kan ook zijn dat hij kort knippert, maar verder gebeurt er niets. Krijgt 13,4V en weerstand van beide handvaten is ook ok. Ken je dit misschien?
- Pastor Richards @ VCPR
Hier nog even een vraag voor mijzelf die ik even wil delen 
Ik heb in augustus A1 gehaald, maar nu er een nieuwere regel is dat je vanaf 20 jaar a2 mag halen twijfel ik daar over. Ten eerste omdat het aanbod in a1 gewoon heel weinig is, en ten tweede omdat a2 gewoon veel meer vermogen heeft. Maar ik moet dan wel weer AVB en AVD examen doen. Volgens mij geen theorie omdat ik die in juli 2013 gehaald hebt. Als ik wacht tot 2015 hoef ik alleen maar AVD te doen. lastig!
Ik heb in augustus A1 gehaald, maar nu er een nieuwere regel is dat je vanaf 20 jaar a2 mag halen twijfel ik daar over. Ten eerste omdat het aanbod in a1 gewoon heel weinig is, en ten tweede omdat a2 gewoon veel meer vermogen heeft. Maar ik moet dan wel weer AVB en AVD examen doen. Volgens mij geen theorie omdat ik die in juli 2013 gehaald hebt. Als ik wacht tot 2015 hoef ik alleen maar AVD te doen. lastig!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
De nadelen die jij noemt zijn niet echt een probleem vind ik. Het is meer zo van, kan je en wil je het betalen. Dat is mijn insteek, meestal zijn het de kosten die het bepalen of iemand het wel doet of niet.Rick-Jan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:29:
Als je genoeg geld heb zou ik het gewoon doen, als je het zonde vind dan zou ik het niet doen.
Geloof me, op een 35kw motor ga je echt veel lekkerder rijden! Heb je op dit moment al een motor, of ben je nog van plan een motor te kopen? Als dat zo is, kun je beter een iets goedkopere 35kw nemen en van het geld wat je bespaart ten opzichte van een iets duurdere 11kw je rijbewijs halen. Koop dan een lekker simpele honda cb500, of een suzuki gs500. Nee, niet de mooiste fietsen. Wel lekker goedkoop, betrouwbaar en je leert er lekker op sturen. Wanneer je je vol vermogen rijbewijs hebt verkoop je ze voor het zelfde geld als je aanschaf!
Zoals cyntax al zegt zijn het vooral de kosten. Maar oJoey heeft een goed punt dat je wss goedkoper een 35kw motor kan kopen, dan een (vaak nieuwere) 11kw.Rick-Jan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:29:
Zelf zou ik het wel weten, ik zou in het nieuwe jaar z.s.m. m'n A2 rijbewijs halen en echt niet die 2 jaar gaan wachten. De kosten van dat extra AVB examen ben je dan allang weer vergeten.
Zou het persoonlijk doen, ook 165pk 115nm went sneller dan je denktRick-Jan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:29:
Asus Zenbook i7 256gb
Oeps... zojuist een Suzuki GSX 750 F uit 1998 gekocht 
Volgende week zaterdag ophalen.

/Crosspost MF
Rij ik vanavond rond 6en op de A4 van Den Haag naar Amsterdam tussen de file door, zie ik in m'n achteruitkijkspiegel blauwe lichtsignalen en hoor ook een sirene. Duurt behoorlijk lang voordat het echt dichtbij is, maar besluit uiteindelijk opzij te gaan. Komt er over de linker strook een, voor mij totaal onbekende, ambulance voorbij met een witte nummerplaat. Zag er ook uit als een oud ding. Veel wit met een beetje rood, zo'n oude VW/Mercedes bus. Misschien Duits, meer meer Oostblok voor m'n gevoel. Vervolgens 30 sec later een politie over de rechter vluchtstrook met alleen lichtsignalen.
Behoorlijk vaag. Want 10 minuten later kwam er weer een politie Volvo langs met alleen lichtsignalen. Had even het idee dat iemand gewoon een oude ambulance heeft opgekocht en de sirenes eens wilde testen in de file en de politie er achteraan zat
Zou trouwens best dit kunnen zijn geweest:

Dan inderdaad een Duitse.
Hoe zit dat eigenlijk, heeft een buitenlandse hulpdienst dezelfde rechten als een NLse?
Rij ik vanavond rond 6en op de A4 van Den Haag naar Amsterdam tussen de file door, zie ik in m'n achteruitkijkspiegel blauwe lichtsignalen en hoor ook een sirene. Duurt behoorlijk lang voordat het echt dichtbij is, maar besluit uiteindelijk opzij te gaan. Komt er over de linker strook een, voor mij totaal onbekende, ambulance voorbij met een witte nummerplaat. Zag er ook uit als een oud ding. Veel wit met een beetje rood, zo'n oude VW/Mercedes bus. Misschien Duits, meer meer Oostblok voor m'n gevoel. Vervolgens 30 sec later een politie over de rechter vluchtstrook met alleen lichtsignalen.
Behoorlijk vaag. Want 10 minuten later kwam er weer een politie Volvo langs met alleen lichtsignalen. Had even het idee dat iemand gewoon een oude ambulance heeft opgekocht en de sirenes eens wilde testen in de file en de politie er achteraan zat

Hoe zit dat eigenlijk, heeft een buitenlandse hulpdienst dezelfde rechten als een NLse?
[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 19-11-2013 20:47 ]
Afgelopen vakantie stond ik op de terug weg in Zwitserland voor de Gotthardtunnel in de file naast een Nederlandse Ambulance, met 2 broeders er in vol in uniform/pak.MailMan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:45:
/Crosspost MF
[afbeelding]
Onze ambu's rijden dus ook n het buitenland dat zou omgedraaid ook kunnen zijn dus.
[ Voor 71% gewijzigd door Bommes op 19-11-2013 20:50 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar je stond ernaast terwijl de Nederlandse ambulance sirenes aan had? Geloof best dat ze de grens over mogen rijden zonderBommes schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:49:
[...]
Afgelopen vakantie stond ik op de terug weg in Zwitserland voor de Gotthardtunnel in de file naast een Nederlandse Ambulance, met 2 broeders er in vol in uniform/pak.
Onze ambu's rijden dus ook n het buitenland dat zou omgedraaid ook kunnen zijn dus.
[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 19-11-2013 20:53 ]
:^ special vervoer voor als het vliegtuig te link is.Bommes schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:49:
[...]
Afgelopen vakantie stond ik op de terug weg in Zwitserland voor de Gotthardtunnel in de file naast een Nederlandse Ambulance, met 2 broeders er in vol in uniform/pak.
Nee geen sirenes.MailMan schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:52:
[...]
Maar je stond ernaast terwijl de Nederlandse ambulance sirenes aan had? Geloof best dat ze de grens over mogen rijden zonder
We reden wel samen op was wel grappig, heb hun meerdere keren ingehaald en hun mij weer.
Heb heel de weg afgevraagd wat ze zo ver van huis deden.
Dat dus denk ik dan.DECOY88 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:52:
[...]
:^ special vervoer voor als het vliegtuig te link is.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb ooit eens een brandweerwagen in Nederlandse kleuren, maar met (geloof ik) Duits kenteken gezien in Groningen. Nog wel eens gezocht naar de reden daar achter, maar niet kunnen vinden.
Het lijkt me stug dat buitenlandse hulpdiensten zomaar in Nederland mogen rijden met licht- en geluidssignalen. Ik geloof dat de politie wel de grens over mag, maar dan wel onder coördinatie van de buitenlandse politie.
In het verhaal van de buitenlandse ambulance lijkt het me eerder dat deze gewoon misbruik maakte van z'n lampjes en sirene, zeker als er vlak achter politie volgde. Als ze wel zouden rijden met signalen, dan lijkt het me logischer dat er een politieauto voor rijdt (doen ze wel eens).
Het lijkt me stug dat buitenlandse hulpdiensten zomaar in Nederland mogen rijden met licht- en geluidssignalen. Ik geloof dat de politie wel de grens over mag, maar dan wel onder coördinatie van de buitenlandse politie.
In het verhaal van de buitenlandse ambulance lijkt het me eerder dat deze gewoon misbruik maakte van z'n lampjes en sirene, zeker als er vlak achter politie volgde. Als ze wel zouden rijden met signalen, dan lijkt het me logischer dat er een politieauto voor rijdt (doen ze wel eens).
Geen idee of ze het mogen of niet, maar volgens mij ben je zelf wel verplicht om alle voertuigen met de juiste licht/geluids-signalen door te laten. Ik geloof niet dat je het recht hebt om ze eerst om identificatie te vragen :-)
Gefeliciteerd met je aankoopReley schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:40:
- Pastor Richards @ VCPR
Als je twijvelt, gewoon met de meldkamer bellen. Die kunnen adv kenteken direct kijken of het voertuig geregistreerd staat.
Asus Zenbook i7 256gb
Yay, mijn standaard, spiegel en knipperrelais zijn binnen. Vanavond nog even de laatste boutje terug op zijn plaats prutsen en dan kan ik morgen weer gewoon op de motor naar het werk

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Hier sta ik wel even met open mond naar te kijken
1ste plaats op de Stunt Grand Prix 2013

1ste plaats op de Stunt Grand Prix 2013
Holy shit... da's wel heel vet. Vooral ook mooi hoe hij achterste voren motorrijdt!? Zou die vent nog aan toerritjes doen, dat moet toch boring zijn?

Als je de hele rit zo rijdt is er toch weinigs borings aan?
Ja, dat klopt ook wel weer...Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:04:
Als je de hele rit zo rijdt is er toch weinigs borings aan?
Anyway... nu ik hier toch ben. Iemand ervaring met motor exporteren naar Duitsland? Ik woon er nu al een tijdje en moet nu eigenlijk wel mijn motor importeren - iig voor het volgende seizoen zei Bromsnor.
Importeren houdt hier - volgens mij - in dat je de motor laat keuren en vervolgens geduldig al het papierwerk met benodigde stempels afwacht en aan het eind een bedrag afrekent. Geen importkosten, zoals in NL de BPM bijvoorbeeld.
Echter ik weet niet hoe lang ik in Duitsland blijf wonen; het kan 2 jaar zijn, het kan nog 20 jaar zijn. Als ik vervolgens naar NL verhuis, heb ik natuurlijk geen zin om de motor weer te importeren met de kosten en moeite van dien. Het gaat om een VTR Firestorm uit 2004. Het is mijn derde motor sinds ik in 2000 opgestapt bent en rijd er nu 7 jaar meerond. Bevalt dus goed - dit om de verkoop en aankoop argument even van tafel te houden.
Volgens mij hoef je geen BPM te betalen bij herinvoer, als er bij de uitvoer geen teruggave van BPM is geweest (wss krijg je geen BPM terug bij een motor uit 2004). Maar informeer hiervoor even bij de belastingdienst.
Daarnaast heb je nog zoiets als verhuisboedelvrijstelling, daar zou je ook prima in kunnen vallen (ik weet niet of je in die 12 maanden dat je minimaal in het buitenland moet wonen, ook de motor geexporteert moet hebben - maar als je em nu op Duits kenteken zet en je woont er iig nog 12 maanden, dan zit je sowieso goed): http://www.belastingdiens...verhuisboedelvrijstelling
Daarnaast heb je nog zoiets als verhuisboedelvrijstelling, daar zou je ook prima in kunnen vallen (ik weet niet of je in die 12 maanden dat je minimaal in het buitenland moet wonen, ook de motor geexporteert moet hebben - maar als je em nu op Duits kenteken zet en je woont er iig nog 12 maanden, dan zit je sowieso goed): http://www.belastingdiens...verhuisboedelvrijstelling
Let er wel even op dat duitsland apk heeft voor motoren. Dat is opzich niet heel erg, maar wat vervelend kan zijn is dat alle onderdelen op je motor tuv keuring moeten hebben. Dus heb je een vervanginngsruitje, dan wordt dat enkel goedgekeurd als je daar een tuv certificaat bij hebt.
Asus Zenbook i7 256gb
Ah, goeie tips... ben er ook niet echt blij mee om met een Duits kenteken te moeten rijden, maar het schijnt te moeten. Teruggave van BPM is inderdaad geen sprake, de motor is van 2004 en vanaf oktober 2006 zou die regeling gelden.
Ook is er in Duitsland een terugkerende APK, dus elke 2 jaar moet je em weer laten keuren. Gelukkig is de wegenbelasting wel lager. Ik heb overigens gehoord dat je schadevrije jaren mee zou kunnen nemen naar het buitenland, anders begin ik weer met 100% premie in Duitsland. Iemand ervaring?
Ook is er in Duitsland een terugkerende APK, dus elke 2 jaar moet je em weer laten keuren. Gelukkig is de wegenbelasting wel lager. Ik heb overigens gehoord dat je schadevrije jaren mee zou kunnen nemen naar het buitenland, anders begin ik weer met 100% premie in Duitsland. Iemand ervaring?
http://bit.ly/1dkIjVsJolke schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:48:
Ah, goeie tips... ben er ook niet echt blij mee om met een Duits kenteken te moeten rijden, maar het schijnt te moeten. Teruggave van BPM is inderdaad geen sprake, de motor is van 2004 en vanaf oktober 2006 zou die regeling gelden.
Hm, volgens mij heeft mijn nieuwe knipperrelais wat moeite met het voltage dat uit mijn dynamo komt. Als de motor uitstaat knipppert de boel normaal, maar na het starten gaat het 2x zo snel. Als ik de boel vervolgens flink belast gaat hij nog wat sneller
Thanks XBL.. dat scheelt weer typen... maar dat had ik al gedaan. En raad eens... 99.9% van de hits zijn gevallen dat iemand in het buitenland gewoond heeft en naar NL komt. Dat is nou net andersom het geval bij mij het geval.
Je kunt toch 'gewoon' een royementsverklaring vragen aan je huidige verzekeraar en die doorspelen naar je nieuwe verzekeraar, is volgens mij Europees geregeld. Wegenbelasting in Duitsland werkt overigens volgens het prinicpe dat de luchtvervuiler betaald, er staat als het goed is op je Duitse kentekenbewijs een code die de hoogte bepaald.
Dit is hem...Reley schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:40:
Nog geen eigen pic, komt volgende week wel.
Heb er zin in!

Mooie bike heb je gekocht, dit type wordt een beetje verguisd maar ik vind ze persoonlijk prachtig. Gaaf dat je de 'zeven-en-een-half' hebt. De 600 maakt het gros van de GSXF-jes.
Lekker rijden d'r mee
Lekker rijden d'r mee
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Tweede linkje bij mij: http://europa.eu/youreuro.../validity/resident_nl.htmJolke schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:44:
[...]
Thanks XBL.. dat scheelt weer typen... maar dat had ik al gedaan. En raad eens... 99.9% van de hits zijn gevallen dat iemand in het buitenland gewoond heeft en naar NL komt. Dat is nou net andersom het geval bij mij het geval.
Staat duidelijk dat het kan, maar dat verzekeraars dat zelf bepalen. Dus stuur alle Duitse verzekeraars waar je evt naartoe wilt een mail en vraag of ze het meenemen.
De toekomst?: Kawasaki J Three Wheeler EV
De eerste keer toen ik het zag viel me mond open, tot dat ik las dat het een EV was...
EV's vind ik persoonlijk het motorrijgevoel weg nemen, ik bedoel het geluid en de trillingen horen er wel zo een beetje bij en dat heb je bij EV's niet. Dit is overigens maar mijn mening en dat kan veranderen aangezien ik nog nooit op een elektrische brommert heb gereden. We zullen het merken in de toekomst. Mission is ook al een tijd bezig en als het goed is gaan ze ook de komende zomer al de eerste modellen leveren.
PS: dat midden stuk van de J Three Wheeler lijkt op een reservoir van een Dyson
.
De eerste keer toen ik het zag viel me mond open, tot dat ik las dat het een EV was...
EV's vind ik persoonlijk het motorrijgevoel weg nemen, ik bedoel het geluid en de trillingen horen er wel zo een beetje bij en dat heb je bij EV's niet. Dit is overigens maar mijn mening en dat kan veranderen aangezien ik nog nooit op een elektrische brommert heb gereden. We zullen het merken in de toekomst. Mission is ook al een tijd bezig en als het goed is gaan ze ook de komende zomer al de eerste modellen leveren.
PS: dat midden stuk van de J Three Wheeler lijkt op een reservoir van een Dyson
[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 21-11-2013 18:38 ]
Dat is iets van onze generatie. Dat verdwijnt langzamerhand wel. Over 100 jaar staat de benzinemotor in het museum en kan de generatie die dan opgroeit zich niet voorstellen dat we nog op die stinkende herriebakken rondreden.cyntax schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:36:
EV's vind ik persoonlijk het motorrijgevoel weg nemen, ik bedoel het geluid en de trillingen horen er wel zo een beetje bij en dat heb je bij EV's niet.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Persoonlijk kan ik wel zonder het geluid en de trillingen. Dat is overigens iets waar 'men' altijd over zeurt bij 2pitters en dan zou het er nu ineens weer bij horen...
Een electromotor heeft voor de speedfreaks ook nog voordelen: al het vermogen direct beschikbaar. En als je de motor in de wielen kunt bouwen, heb je geen/veel minder overbrengingsverliezen meer als met kardan of ketting. Onderhoudsvrij, geen geneuzel met dikke uitlaten voor de mensen die graag anderen lastig vallen met hun hobby. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. Ze kunnen je dan ook niet meer tegenhouden in natuurgebieden, want je veroorzaakt geen overlast. Of net zoveel als een mountainbiker.
Ja, je hebt geen geluid meer, maar dat is dan ook alles. Het is een kwestie van mindset. Als dat nostalgische idee is verdwenen (wat een paar jaar zal duren) weten we niet beter meer.
Nu eerst een oplossing voor de actieradius en hoe je bv snel accu's kunt wisselen om door te kunnen rijden. Want er is nu nog niets om even in 1 dag 1000km af te leggen. Het zou nog acceptabel zijn als je na 500km een uurtje moet laden. Dat valt te plannen met een lunchstop oid. Maar het is dan nog steeds een hindernis. Je moet je reis er echt omheen plannen. En met electrovoertuigen kun je ook niet zo snel een RTW doen. Dus het zal echt nog wel 100 jaar duren voor er alleen nog maar electrische melkboeren rondrijden. Als je dat al redt... Maar laten we zeggen: het merendeel electrisch en alleen nog bejaarden en verstokte nostalgische types...
Wat is een RTW?mphilipp schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:43:
En met electrovoertuigen kun je ook niet zo snel een RTW doen.
Round The World, wereldreis maken
Er komt een punt dat electrische motoren beter worden dan wat we nu hebben. Qua pk's en koppel wordt het gewoon sterker dan wat we nu hebben. Alleen de accu techniek heeft nog een paar flinke stappen nodig. Ik denk dat het zeker mogelijk is dat we straks motoren hebben met 200+pk en meer koppel dan nu en ook nog eens 1000km bereik. Het zal nog lang duren maar over 100 jaar zie ik inderdaad geen auto's en motoren meer rijden met benzinemotor. Het enige wat we hier voor nodig hebben zijn hele goede accu's. Laadtijden zie ik niet echt als een probleem, maar het bereik moet echt 10x beter dan wat het nu is.
Deze ontwikkelingen zullen eerst bij de auto's plaats vinden en veel minder bij motoren. Maar uiteindelijk zal alles wel elektrisch gaan.
@PilatuS: ik verwacht een combinatie van verbeterde accutechniek (iets anders dan lithium-ion) en veel sneller laden. Dat laatste mogelijk doordat je de accu's wisselt, ipv zelf gaan opladen met een kabeltje. Voordeel is dan dat het eigendom van die accu's ook niet bij jou ligt en dus ook niet de risico's op kapot gaan e.d. Zie hier hoe Tesla het doet met hun nieuwe Model S: YouTube: Tesla Model S - Battery Swap HD Official
@PilatuS: ik verwacht een combinatie van verbeterde accutechniek (iets anders dan lithium-ion) en veel sneller laden. Dat laatste mogelijk doordat je de accu's wisselt, ipv zelf gaan opladen met een kabeltje. Voordeel is dan dat het eigendom van die accu's ook niet bij jou ligt en dus ook niet de risico's op kapot gaan e.d. Zie hier hoe Tesla het doet met hun nieuwe Model S: YouTube: Tesla Model S - Battery Swap HD Official
zacht schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:55:
Je kunt toch 'gewoon' een royementsverklaring vragen aan je huidige verzekeraar en die doorspelen naar je nieuwe verzekeraar, is volgens mij Europees geregeld. Wegenbelasting in Duitsland werkt overigens volgens het prinicpe dat de luchtvervuiler betaald, er staat als het goed is op je Duitse kentekenbewijs een code die de hoogte bepaald.
thanks, beiden. Ervaring is een waardevolle aanvulling op wat je leest op internet.XBL schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:34:
[...]
Staat duidelijk dat het kan, maar dat verzekeraars dat zelf bepalen. Dus stuur alle Duitse verzekeraars waar je evt naartoe wilt een mail en vraag of ze het meenemen.
Een motorzaak waar ik regelmatig kom wordt mogelijk de eerste distributeur van elektrische motorfietsen in NL. Gaat dan om Brammo en 2 modellen van hun. Zou er toch wel eens op willen rijden
De range is niet heel best ~140KM, maar voor mij genoeg om dagelijks woon/werk mee te doen. Wel behoorlijk prijzig @ 13-14k. Zou leuk zijn als ze dan b.v. aanbieden dat je gratis/voor weinig een upgrade van je accu krijgt als er een nieuwe versie uit is.

http://www.brammo.com/empulse/
Ze bieden ook een politie versie aan. Ik denk ook dat zoiets best geschikt zou zijn voor de politie in de binnenstad. Lekker wendbaar, veel trekkracht, en mooi als voorbeeldfunctie.

http://www.brammo.com/empulse/
Ze bieden ook een politie versie aan. Ik denk ook dat zoiets best geschikt zou zijn voor de politie in de binnenstad. Lekker wendbaar, veel trekkracht, en mooi als voorbeeldfunctie.
Vraag me dan af hoe de ervaring daarmee is; een deel van de fun op een motor is de 'herrie' die erbij ontstaat en die vervalt juist met electrische motoren. Plus de bijbehorende veiligheid, wat sowieso al lastig is met motoren.
Wat is overigens het gewicht van de bike? Batterijen zijn nog best zwaar namelijk.
Toekomstige discussie over motoren ipv 4 cylinder 1000cc, heb je het over Li-ion, 20kW
Wat is overigens het gewicht van de bike? Batterijen zijn nog best zwaar namelijk.
Toekomstige discussie over motoren ipv 4 cylinder 1000cc, heb je het over Li-ion, 20kW
De Empulse LE lijkt mij op het eerste zicht nog wel een leuke fiets voor woon-werk verkeer.

Wel de politie rommel eraf slopen (alhoewel
). Koffertjes mogen misschien iets smaller zijn. Er hoeft geen helm in te passen. Enkel aan de ene kant bijvoorbeeld regenpak en stuf en de andere kant wat ik nodig heb op het werk (lunch en toestanden).
Ook een kuip voor meer bescherming tegen slecht weer zou nog een positief extra punt zijn. Maar de prijs vind ik al redelijk meevallen.

Wel de politie rommel eraf slopen (alhoewel
Ook een kuip voor meer bescherming tegen slecht weer zou nog een positief extra punt zijn. Maar de prijs vind ik al redelijk meevallen.
Mwoah ik denk dat dat heel erg per motor(rijder) verschilt. De enige herrie die ik hoor is het lawaai van de wind. Tenzij je misschien in een groep rijdt, dan is de sensatie natuurlijk behoorlijk anders.Jolke schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:37:
Vraag me dan af hoe de ervaring daarmee is; een deel van de fun op een motor is de 'herrie' die erbij ontstaat en die vervalt juist met electrische motoren. Plus de bijbehorende veiligheid, wat sowieso al lastig is met motoren.
Het veiligheid argument vind ik kolder
213Kg. Niet heel lichtWat is overigens het gewicht van de bike? Batterijen zijn nog best zwaar namelijk.
Die Brammo's zien er goed uit 
Maar zit er nu zo'n aap op in het filmpje op de site, of zouden ze echt zo rot sturen? http://www.brammo.com/empulse/
Maar zit er nu zo'n aap op in het filmpje op de site, of zouden ze echt zo rot sturen? http://www.brammo.com/empulse/
Misschien proberen ze een zo realistisch mogelijke weergave van de gemiddelde motorrijder te maken 
Volgens mij is die gast wel echt heel klein en is die motor lang niet zo groot als hij lijkt.
Volgens mij is die gast wel echt heel klein en is die motor lang niet zo groot als hij lijkt.
Verwijderd
Alleen hierom al hoop ik dat elektrische auto's en motoren met goede accu's snel gemeengoed worden. Lekkere simple en schone techniek met een enorme puist direct beschikbaar vermogenmphilipp schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:43:
[...]
Een electromotor heeft voor de speedfreaks ook nog voordelen: al het vermogen direct beschikbaar. En als je de motor in de wielen kunt bouwen, heb je geen/veel minder overbrengingsverliezen meer als met kardan of ketting.
En het geluid van zo'n elektrische motor is toch fantastisch (Sci-Fi Sound)
Aardig Sci-Fi inderdaad:
[ Voor 80% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-11-2013 12:20 ]
In de auto kan ik me het helemaal voorstellen, daarin heb je gelijk. Maar als voetganger/fietser heb je niet in de gaten dat er ineens een motor naast je of langs rijdt.MailMan schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:58:
[...]
Het veiligheid argument vind ik kolderAls ik in de auto zit hoor ik vrijwel nooit eerst een motor aankomen. Meeste mensen hebben toch muziek aan en auto's worden ook steeds beter geïsoleerd.
[...]
213Kg. Niet heel licht
Gewicht valt me mee en is ook niet echt aan de hoge kant voor zo'n model.
Ik heb op Assen een keer een race gezien met elektrische motoren, maar dat is echt een raar idee. Je hoort wat hoog gezoem en dan komen er fietsjes ter grootte van 125cc motoren langs met een rotgang.
Grappig detail: degene die de hele tijd voorop lag won niet omdat zijn accu letterlijk in de laatste bocht leeg was
Grappig detail: degene die de hele tijd voorop lag won niet omdat zijn accu letterlijk in de laatste bocht leeg was

Ik heb een tijd geleden een keer op een Zero DS gereden, maar dat model had nog een flinke weg te gaan voordat het (voor mij) goed genoeg is. Omdat het koppel van electromotoren 'te sterk is onderin' was dat ding flink teruggetuned, waardoor het voor een motor voor geen meter vooruit kwam. Ik kon netaan een Aygo voorblijven bij het stoplicht... Qua wendbaarheid reed het verder prima, maar een topsnelheid van rond de 120 waar hij niet eens heel snel is vind ik op de snelweg gevaarlijk, zeker gezien het ook nog eens geen geluid maakt.
De Brammo ziet er wat dat betreft een stuk interessanter uit. Top van 170 zodat je wat reserve hebt en een 6bak zodat het hopelijk ook een beetje accelereert. Het figuur in het filmpje heeft inderdaad wel een heel bizarre zithouding
De range en laadtijd is alleen nog steeds wat mij tegen blijft houden. 90km snelweg / 124km gemiddeld is veel te weinig, en 3.5 uur laadtijd veel te lang... Ik zou het ding dan elke dag op mijn werk aan de stroom moeten kunnen hangen, en een fatsoenlijk ritje doen of vrienden bezoeken die niet in de buurt wonen of geen stopcontact aan de straat hebben kan uberhaupt niet.
Wanneer komt die doorbraak in accutechnologie nou eens?
De Brammo ziet er wat dat betreft een stuk interessanter uit. Top van 170 zodat je wat reserve hebt en een 6bak zodat het hopelijk ook een beetje accelereert. Het figuur in het filmpje heeft inderdaad wel een heel bizarre zithouding
De range en laadtijd is alleen nog steeds wat mij tegen blijft houden. 90km snelweg / 124km gemiddeld is veel te weinig, en 3.5 uur laadtijd veel te lang... Ik zou het ding dan elke dag op mijn werk aan de stroom moeten kunnen hangen, en een fatsoenlijk ritje doen of vrienden bezoeken die niet in de buurt wonen of geen stopcontact aan de straat hebben kan uberhaupt niet.
Wanneer komt die doorbraak in accutechnologie nou eens?
Drie dagen geleden had ik mijn motor voor het laatst schoon gemaakt met het idee om haar te stallen voor de winter alleen toen ik de motor weer terug de garage (hellingtje) in wou rijden hield ze ermee op, vervolgens kreeg ik mijn motor ook niet meer gestart. Fijn dacht ik, het zal vast wel door de kou ofzo komen dus heb ik het die dag niet meer geprobeerd.
De volgende dag had ik dus de boel droog geföhnd waar misschien water tussen is blijven hangen en heb ik de motor weer geprobeerd te starten maar zonder succes
.
De dashboard gaf vandaag aan dat ik de olie bij moest vullen dus heb ik dat gedaan tot aan de aanbevolen streep, maar het dash bleef de melding aangeven. Vervolgens heb ik er de manual bij gepakt en gecontroleerd op fout codes, maar die waren er niet, dus met het brandstof systeem moet alles in orde zijn.
Als ik de start knop ingedrukt hou hoor ik de volgende componenten: start motor, brandstofpomp, aandrijfas die beweegt en de uitlaat, waar overigens ook uitstoot uit komt. Ik krijg je motor alleen niet stationair meer. Vanavond ga ik nog even proberen de motor aan te draaien, kijken of dat werkt.
Ik denk dat het probleem de volgende oorzaken kan hebben (ik ben trouwens een totale noob op onderhoudsgebied, dit is mijn eerste motorische voertuig):
- Bougies zijn nat
- Kabels zijn nat
- Een sensor is kapot?
- ECU is dood (aub niet
, maar dan zou er ook een fout code verschijnen wat er dus niet was)
Wat denken jullie, sorry als het echte faal diagnoses zijn, ik ben volkomen nieuw op dit gebied
, ik liet de motor altijd onderhouden door de dealer maar aangezien ik al het gereedschap momenteel heb aangeschaft zou ik er zelf ook aan kunnen sleutelen (scheelt weer arbeidskosten).
Wat sowieso niet de oorzaken zijn: dodemansknop, standaard, versnelling neutraal, accu (hij hangt al een aantal dagen aan de druppellader), start motor (die hoor je hard werken, maar zonder succes).
Nog een filmpje met het probleem (sorry voor de VVS
):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GX0JTd0ycX4&feature=youtu.be]
De volgende dag had ik dus de boel droog geföhnd waar misschien water tussen is blijven hangen en heb ik de motor weer geprobeerd te starten maar zonder succes
De dashboard gaf vandaag aan dat ik de olie bij moest vullen dus heb ik dat gedaan tot aan de aanbevolen streep, maar het dash bleef de melding aangeven. Vervolgens heb ik er de manual bij gepakt en gecontroleerd op fout codes, maar die waren er niet, dus met het brandstof systeem moet alles in orde zijn.
Als ik de start knop ingedrukt hou hoor ik de volgende componenten: start motor, brandstofpomp, aandrijfas die beweegt en de uitlaat, waar overigens ook uitstoot uit komt. Ik krijg je motor alleen niet stationair meer. Vanavond ga ik nog even proberen de motor aan te draaien, kijken of dat werkt.
Ik denk dat het probleem de volgende oorzaken kan hebben (ik ben trouwens een totale noob op onderhoudsgebied, dit is mijn eerste motorische voertuig):
- Bougies zijn nat
- Kabels zijn nat
- Een sensor is kapot?
- ECU is dood (aub niet

Wat denken jullie, sorry als het echte faal diagnoses zijn, ik ben volkomen nieuw op dit gebied
Wat sowieso niet de oorzaken zijn: dodemansknop, standaard, versnelling neutraal, accu (hij hangt al een aantal dagen aan de druppellader), start motor (die hoor je hard werken, maar zonder succes).
Nog een filmpje met het probleem (sorry voor de VVS
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GX0JTd0ycX4&feature=youtu.be]
@cyntax ik zou beginnen met het nagaan of alle bougies wel nog een vonk afgeven.
Bougie eruit, bougiedop er terug op, omhulsel van de bougie tegen een stuk ijzer van de motor houden, en dan even de motor starten. Kijk of je vonkjes ziet.
Doe dit voor alle 4 de bougies en zorg dat je zeker bent dat alle bougies daadwerkelijk "vonken".
Bougie eruit, bougiedop er terug op, omhulsel van de bougie tegen een stuk ijzer van de motor houden, en dan even de motor starten. Kijk of je vonkjes ziet.
Doe dit voor alle 4 de bougies en zorg dat je zeker bent dat alle bougies daadwerkelijk "vonken".
Wat ben je met het gas aan het doen?
Bedoel je met natte kabels natte elektrische kabels?
[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-11-2013 18:14 ]
Dat word een lang klusje voor morgen dan, thanks voor de tip. Moet eerst de zijkappen en onderkappen eraf halen dan en vervolgens de radiator ook. Zou je denken dat alle vier de bougies kapot zijn? Dat lijkt me namelijk sterk, als er maar 1 bougie het wel doet dan zou de motor wel moeten kunnen aanslaan. Maar ik zal het wel even controleren morgen.Baggeraar schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:08:
@cyntax ik zou beginnen met het nagaan of alle bougies wel nog een vonk afgeven.
Gas geven, eerst kreeg ik hem nog even stationair door gas te geven maar nu helemaal niet meer. Met natte kabels bedoel ik inderdaad natte elektrische kabels (Gare injectie motoren! Vroeger was alles beter!).Olaf van der Spek schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:13:
[...]
Wat ben je met het gas aan het doen?
Bedoel je met natte kabels natte elektrische kabels?
[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 22-11-2013 18:28 ]
Waarom zou een electische motor nog een versnellingsbak nodig hebben??Chakotay schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:24:
De Brammo ziet er wat dat betreft een stuk interessanter uit. Top van 170 zodat je wat reserve hebt en een 6bak zodat het hopelijk ook een beetje accelereert.
Lijkt me alleen maal loos gewicht...
meer vermogen. je kan wel reuze lange versnellingen maken maar op een gegeven moment houd het toerenbereik op. en kan je andere motoren met andere karakterestieken gebruiken. net zoals een benzine motor verschil heeft tussen een 1 en een 12 cilinder. en de opstellin van inlijn tot W kan verschillen heb je dat ook bij elektro motoren.EgMaf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:43:
[...]
Waarom zou een electische motor nog een versnellingsbak nodig hebben??
Lijkt me alleen maal loos gewicht...
het is zelfs mogelijk om binnen de motor te schakelen door poolparen te schakelen

Dit topic is gesloten.