Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.557 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:56:
Ik heb op Assen een keer een race gezien met elektrische motoren, maar dat is echt een raar idee. Je hoort wat hoog gezoem en dan komen er fietsjes ter grootte van 125cc motoren langs met een rotgang.
Bij het racen is het geluid een gemis inderdaad. Maar op mijn motor heb ik geen belang bij het geluid. Ik heb welliswaar een andere uitlaat erop gezet, maar dat was meer omdat de uitlaat die eronder hing niet zo mooi meer was. Het klinkt wel leuk, ook zonder db killer (mag niet, maar hij maakt niet teveel herrie). Ik kom in ieder geval niet boven een GS met stock uitlaat...dus wie er nou de hooligan is, mogen anderen uitmaken. Dus ja, het geluid van een motor kan mooi zijn, maar voor mij is het rijden het enige dat telt. Als ik lekker door de bergen tuf, luister ik niet naar het geluid van mijn motor en geniet ik niet van de trillingen. Ik zou denk ik zelfs meer genieten als het ding stil en trillingsvrij zou zijn. Dan ben je meer één met de omgeving.

Er moet wel wat gevonden worden op het geluidloos zijn in een stad. Misschien wat sensoren die detecteren dat er gepeupel op de weg loopt en dat ie dan wat piept oid. Een extra toeter zoals op de Ampera (een paar nerveuze blipjes) is onhandig op een motor. Of gewoon een soort motorgeluid, electronisch voortgebracht. Anders maar een bierviltje met een wasknijper op je wielen zetten...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
cyntax schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:22:
[...]
Gas geven, eerst kreeg ik hem nog even stationair door gas te geven maar nu helemaal niet meer. Met natte kabels bedoel ik inderdaad natte elektrische kabels (Gare injectie motoren! Vroeger was alles beter!).
Het lijkt wel alsof de killswitch erop staat... maar die lijkt wel goed te staan in het filmpje.
Ik kan me niet voorstellen dat alle vier de bougies tegelijk eruit vliegen, zou het iets met de bobine of startrelais zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

mphilipp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:28:
[...]
Er moet wel wat gevonden worden op het geluidloos zijn in een stad. Misschien wat sensoren die detecteren dat er gepeupel op de weg loopt en dat ie dan wat piept oid. Een extra toeter zoals op de Ampera (een paar nerveuze blipjes) is onhandig op een motor. Of gewoon een soort motorgeluid, electronisch voortgebracht. Anders maar een bierviltje met een wasknijper op je wielen zetten...
Er wordt gesproken over nepgeluidjes in de elektrische auto's. M.i. is dat niet echt belangrijk, want vanaf zo'n 30km/u hoor je de banden duidelijk over het asfalt bewegen. Voor motoren is het mss iets relevanter, aangezien je een stuk minder wegcontact hebt (elektrische scooters zijn soms heel lastig te horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:28:
[...]
Maar op mijn motor heb ik geen belang bij het geluid.
Ik schakel anders puur op het gehoor, niet omdat ik naar de teller kijk. Dat kan je wel schudden als je motor geen geluid meer maakt.
Anders maar een bierviltje met een wasknijper op je wielen zetten...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
EgMaf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:43:
[...]

Waarom zou een electische motor nog een versnellingsbak nodig hebben??
Lijkt me alleen maal loos gewicht...
Hoewel je bij een elektrische motor direct het volledige koppel te pakken hebt, is er wel een bereik waarin de motor het efficiëntst draait, vandaar de bak. Er zit ook een toerenteller op de motor geloof ik.

@cyntax Als ik je zo aan het gas zie jengelen denk ik dat je bougies verzopen zijn :P Eruit draaien, laten drogen, en nogmaals starten zonder gas te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik weet niet of er versnellingen in elektrische voertuigen komen. Op dit moment rijdt bijna alles rond zonder versnellingen. De eerste versies van de Tesla Roadster hadden twee versnellingen (van 0 naar ~100, en ~100 naar top), maar de versnellingsbak hield het maar een paar duizend kilometer uit, omdat de krachten gewoon te groot waren.

Dat probleem los je niet op door extreem sterke versnellingsbakken te maken (heel duur en heel zwaar), maar door bijvoorbeeld meerdere motors te maken. Bij een auto zou je die dan elk een wiel aan kunnen laten sturen. Bij een motorfiets is dat wat lastiger (tweewielaandrijving klinkt als een slecht idee, al ken ik de natuurkunde erachter niet - het zou zomaar fantastisch kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Bedankt Jolke en MailMan voor de tips, ik ga morgen sowieso als eerste even de bobines en de bougies nakijken.

@XBL Hoe zou je de voorwiel willen aandrijven, ook er een ketting naartoe trekken? Lijkt me vrij lastig en niet echt handig maar inderdaad, het zou wel meer vermogen leveren uiteindelijk. Het veranderd dan wel weer het hele evenwichtsidee van een motor.

Hoe zit het trouwens met de "engine breaking" bij elektrische motoren, zodra je de gas loslaat verlies je dan ook even hard snelheid als bij een conventionele motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
cyntax schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:48:
@XBL Hoe zou je de voorwiel willen aandrijven, ook er een ketting naartoe trekken? Lijkt me vrij lastig en niet echt handig maar inderdaad, het zou wel meer vermogen leveren uiteindelijk. Het veranderd dan wel weer het hele evenwichtsidee van een motor.
Zo bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-1Nsbs23hb6U/UIViTMS866I/AAAAAAAAAis/Y0CtPNR_QmY/s640/ktm-awd-right-2wd_motorcycle_bike.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 22-11-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Dus je wisselt 1 remschijf in voor nog meer vermogen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Hoe zit het trouwens met de "engine breaking" bij elektrische motoren, zodra je de gas loslaat verlies je dan ook even hard snelheid als bij een conventionele motor?
Ik heb nog niet in veel elektrische auto's gereden, maar volgens mij is het bij de meeste elektronisch geregeld. Het werkt niet door te remmen op de compressie van je cylinders (duh), maar het ding bepaald zelf hoe hard je afremt als je geen gas geeft. De energie die dan vrij komt gaat dan weer naar je accu's.

Iig, dit is hoe een elektrische Smart het doet. Deze remt iets sterker op de motor dan ik in de meeste brandstof auto's ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Even opladen svp:

Afbeeldingslocatie: http://www.evolvemotorcycles.com/wp-content/supersized-slides/xenon-bk2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thekneeslider.com/images/2013/10/dch-electric-motorcycle.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door aveenhuysen op 22-11-2013 22:02 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Whoops, deze vergeten. Je zou de motor in het wiel kunnen plaatsen. Zijn al versies (of iig binnenkort) die meer dan 100 pk kunnen leveren (en een shitload aan koppel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
XBL schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:05:
[...]

Whoops, deze vergeten. Je zou de motor in het wiel kunnen plaatsen. Zijn al versies (of iig binnenkort) die meer dan 100 pk kunnen leveren (en een shitload aan koppel).
Een kunstmatige "engine breaking" implementatie zou wel handig zijn. Ik denk dat menig motorrijder onderhand wel gewend aan wanneer je het gas los laat, dat je dan vaart mindert. Niet dat je straks op een elektrische motor nog met een rot gang door blijft rollen zodra je het gas los laat.

Als ze maar geen concessies doen op de remmen. Straks heb je 200 pk en een remweg van 40 meter omdat je de helft van je remkracht voor mist :P .

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 22-11-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Bij mijn Vespa (automaat) wordt er ook niet op de motor afgeremd, althans niet noemenswaardig.
Daar wen je vrij snel aan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:44:
[...]
Ik schakel anders puur op het gehoor, niet omdat ik naar de teller kijk. Dat kan je wel schudden als je motor geen geluid meer maakt.
Da's waar, maar ik denk dat die elektrieke dingen voornamelijk automatiek zullen zijn. Lijkt me ook handiger met zo'n ding. Al was het alleen maar om dat vermogen een beetje te managen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb in een Ampera gereden en die remt enorm af op de motor. Maar dat is waarschijnlijk alleen maar te danken aan het KERS systeem om energie terug te winnen uit de vertraging. Een eletromotor is nl hetzelfde als een dynamo. Als je stroom naar een dynamo brengt, gaat ie draaien, als je de stroom weghaalt en 'm laat draaien, wekt ie stroom op. Geen idee of het haalbaar is op een motor qua gewist enzo, maar in de Ampera zit dat iig ingebouwd. Ook in mijn Volvo C30 ecodiesel (geen hybride oid) trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Pff, wat een keuzes in motoren.. Heb nu dik een maand m'n rijbewijs en weet nog niet wat ik moet kopen. Was eerst helemaal gek van een intruder, maar nadat ik op de ZX10R van m'n broertje heb gereden weet ik het allemaal niet meer :P *1st-world-problems*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Testrijden (en sowieso geen chopper kopen :P dat doe je maar als je 50+ bent)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon allerlei soorten fietsen proberen en op iedere fiets welke je probeert met een blanco "mindset" beginnen tijdens een proefrit.

Ik heb afgelopen najaar een paar dagen met een Honda CBX650 Nighthawk uit '85 mogen rijden nadat een vriendin van me die fiets als leenfiets meekreeg toen haar SS voor een reparatie weg was. Zij kon er niet aan wennen/niet mee overweg dus heb ik haar m'n 2012 R6 maar meegegeven en ik moet achteraf eerlijk bekennen dat ik met die Nighthawk bést wel veel lol heb gehad.

Het gemak waarmee een SS alles doet is iets waar je héél snel aan went en dan is zo'n SS óók maar weer een gewoon speeltje.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb van de zomer een avondje gereden op een gechopte Honda Shadow achtig iets, 750cc, midden jaren 80
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1072601_10151822375503968_40452657_o.jpg
Ik vond de bochten behoorlijk eng op zo'n ding :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een Nighthawk is een beetje 't kleine zusje van de Shadow maar is qua wegligging redelijk te vergelijken. Apparaat stond op redelijk "vierkante" banden dus eerste uitdaging was die banden weer normaal te laten contacten met het wegoppervlak...

Ik vond vooral de remmen "eng" gedurende de eerste kilometers (oftewel het gebrek aan, in vergelijk tot de remmerij op m'n SS). Achterrem gebruik je op een SS eigenlijk amper behalve bij het in/aan remmen van een bocht, op die Nighthawk was/is 't de belangrijkste rem ;)

Je hebt een tijdje nodig om er snelheid in te krijgen.... Die snelheid er weer netjes uit krijgen is een nóg grotere uitdaging (IMHO) ;)

Grootste lol was nog wel 't wegrijden bij een vol terras in Full-Leather-Gear met een dark-smoke vizier....... Op een soort van "shopper" achtig fietsje :P

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 23-11-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:39:
[...]

Da's waar, maar ik denk dat die elektrieke dingen voornamelijk automatiek zullen zijn. Lijkt me ook handiger met zo'n ding. Al was het alleen maar om dat vermogen een beetje te managen.
de enige reden dat een electrische motor een versnellingsbak zou hebben.
Is omdat er een zwakke electromotor word gebruikt voor aandrijving en de vertanding dus nodig heeft om een interessante topsnelheid te halen.

In mijn ogen is er nog steeds nog maar 1 electrische motor die ik zou overwegen.
https://www.mission-motorcycles.com/r
echter serieus geld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:29:
(en sowieso geen chopper kopen :P dat doe je maar als je 50+ bent)
Dat is onzin natuurlijk, ik heb een tijdje gereden op een Suzuki Intruder VS800 met dragpipes, dragbar en nog wat leuke extra's en daar heb ik toch heel wat lol mee gehad. Op een prachtige zomeravond met een vaartje van 90 km/h talloze kilometers over provinciale wegen rijden is echt heerlijk met zo'n ding.

/me zou het helemaal niet erg vinden om een leuke HD sportster/nightster 1200 erbij te hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11

Youk

Volvo For Life

Gewoon een echte nemen (klikbaar plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/design-cafe/2000/426-2wd%20PS%2005.jpg?width=590&quality=75

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beter een YZ ipv de WR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:51
AlterMann schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:11:
Pff, wat een keuzes in motoren.. Heb nu dik een maand m'n rijbewijs en weet nog niet wat ik moet kopen. Was eerst helemaal gek van een intruder, maar nadat ik op de ZX10R van m'n broertje heb gereden weet ik het allemaal niet meer :P *1st-world-problems*
Begin maar eerst met je af te vragen waarvoor je je motor wilt gebruiken. Nadat ik dat voor mezelf had besloten, werd de keuze voor een categorie een stuk eenvoudiger. Als je woonwerk wil rijden in de winter, ligt de keuze voor een cruiser of supersport niet voor de hand. Als je circuits wil rijden, zal je aan een chopper of allroad geen goede aankoop hebben. etc.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik ben in 2000 op een lichte fiets opgestapt, een Savage 650 van Suzuki, zeg maar een halve Intruder 1400. Motor heeft 1 cylinder met 25 kW, dus niet teruggeknepen voor het lichte rijbewijs. Twee jaar mee rondgetuft - letterlijk - maar ik had meer op een motor te zitten dan wanneer ik een opgevoerde brommer van 125 CC had gekocht. Zelfs mee op vakantie geweest; je doet er langer over omdat vmax was 120 bergaf.
Na twee jaar naar een CBR600 gegaan, wereld van verschil, maar ik heb flink wat motor behendigheid geleerd in die twee jaar rijden. Nu op een VTR1000 Firestorm.

Voor mij heeft het invoeren van een licht rijbewijs geholpen: rustig opstappen en verder groeien naar 100 pk en 100 Nm koppel. Als ik daar van dag 1 opgestapt was, dan lag ik meteen om :)

Heel verhaal, waar gaat het om: probeer een leuke motor te vinden waar je op wilt rijden door een aantal motoren te testen. En vraag rond, maar dat doe je al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hee, had gemist dat er een nieuw topic was. Leuk!
Heb nog steeds een xj600s, met een wens naar een vfr over te stappen. Moet dat alleen nog even door de ballotage commissie krijgen. Denk dat het volgende winter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Al een aantal weken rijd ik met mijn TDM900 en merkte iedere keer op dat mijn achterband leeg aan het lopen was.

Van alles al geprobeerd om het probleem te achterhalen; de bekende spuug-op-je-ventiel truuk, band nalopen op spijkers etc., erosie problemen.

Niks.

Gisteren wil ik wegrijden van werk; weer leeggelopen (na drie dagen geleden te hebben opgepompt) dus ik rijd weg en merk dat hij voor geen meter meer secuur stuurt. Ik zie auto's achter mij afstand nemen; waarschijnlijk omdat ze zagen dat mijn achterband lek was - en ik ook met gewicht erop zat, waardoor het helemaal plat werd - en reed direct naar een pompstation om mijn band op te pompen.

Geen reactie met pompen. Nog net een ritje naar mijn moeder kunnen maken die vlakbij woonde, maar dat was echt geen prettige rit; m'n hele motor was aan het wankelen en ik dreigde bij elke gas spurt om te vallen.

Motor op de bok, achterwiel even met de vinger prikken; zo zacht als boter :)

Compleet leeg, ben blij dat ik in elk geval niet ben gevallen. Na verdere inspectie blijkt het ventiel compleet defect te zijn, dus die word a.s.a.p (dinsdag) vervangen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
der_joachim schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:53:
[...]

Begin maar eerst met je af te vragen waarvoor je je motor wilt gebruiken. Nadat ik dat voor mezelf had besloten, werd de keuze voor een categorie een stuk eenvoudiger. Als je woonwerk wil rijden in de winter, ligt de keuze voor een cruiser of supersport niet voor de hand. Als je circuits wil rijden, zal je aan een chopper of allroad geen goede aankoop hebben. etc.
Woon-werk (+/- 25km) met lekker weer en af en toe eens een ritje Utrecht-Friesland-Utrecht (familie-bezoekjes). Voor slecht weer heb ik de auto :+
Sowieso moet ik gaan proefrijden/proefzitten, ik heb een slechte onderrug dus een goede zitpositie is wel belangrijk. Maar goed, zo lang ik nog niet ben wezen proefrijden kijk ik alleen maar naar wat ik mooi vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
AlterMann schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:01:
[...]

Woon-werk (+/- 25km) met lekker weer en af en toe eens een ritje Utrecht-Friesland-Utrecht (familie-bezoekjes). Voor slecht weer heb ik de auto :+
Sowieso moet ik gaan proefrijden/proefzitten, ik heb een slechte onderrug dus een goede zitpositie is wel belangrijk. Maar goed, zo lang ik nog niet ben wezen proefrijden kijk ik alleen maar naar wat ik mooi vind :)
heb ook een nieuwe ww motor. voor het stukkie van 6km. top van 350hm/u :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:51
AlterMann schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:01:
[...]

Voor een goede zitpositie denk je toch al gauw aan toer/sporttoer, allroad of naked. Ik ken iemand die om die reden is overgestapt op een motorscooter. IMHO geen sexy keuze, maar iig zeer weloverwogen.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Motorscooter zitten vooral van die sjonnies op. En Bommes.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:25:
Motorscooter zitten vooral van die sjonnies op. En Bommes.

:+
en de vrouw van Bommes:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-RuPF2qpMaH8/UdFJd70z5nI/AAAAAAAAAxQ/bAIwT_wXjys/s640/IMG_6849_1024x768.JPG
O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heet vast anita :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hij rijd geen sita :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

_O-

En best wel een dikke smile op zo een ding haha. :D

Toch ben ik stiekem best wel benieuwd hoe dat rijdt hoor, als ik jouw zo hoor praten af en toe is het wel verleidelijk om zo een ding te halen voor wat woon/werk verkeer. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Lijkt me prima rijden, zo'n scooter. Maar op zo'n Burgman model wil ik echt niet rijden. Dat is heel slecht voor m'n imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er zijn genoeg scooters die een heel stuk beter sturen dan mijn Vespa, daar zijn de looks best wel voor het rijgedrag gegaan.
Toch kun je er best leuk mee sturen als de snelheden niet te hoog oplopen.

Voor zover ik begrepen heb is op dit moment een Beverly 350 wel je van het voor wat betreft rij eigenschappen.
Lijkt me wel leuk om eens op te rijden, maar van de andere kant ik heb het niet zo op scooters op zich.
Ik vind een Vespa echt gaaf vanwege de geschiedenis, de sfeer die het ding uitstraalt en de looks.
Tijdens mijn tour over de Alpen ben ik wel een handje vol scooters tegen gekomen maar geen van die plastic dingen kreeg de reacties die mijn Vespa kreeg. Niet alleen de mijne trouwens kwam nog 2 rijders tegen met echt oude 2-taktjes waar ok wel wat bewonderaars om heen stonden.

Als ik geen camper had gehad waar ik de motor achter op mee had willen nemen had ik denk ik geen scooter/Vespa gekocht maar meer iets in de richting van een all-road ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over 2-takt gesproken.

Afgelopen weekend een mooie ronde gereden met een collega/vriend van me.
Hij reed zijn RG500.... man wat ruikt dat lekker als je er achter rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:21
Tweetakt is awesome. Staat hier in het hok een Jawa uit 1971, mengsmering 1 op 30, Groenlinks zal er niet vrolijk van worden, ik wel. Maar ben dan ook opgegroeid in een Velorex-zijspan naast een Jawa 350 Red Style :P

Love the smell of two-stroke in the morning :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
Crap, A4 afgesloten. Kom ik te laat voor een cursus en sowieso half uur filerijden gok ik. Of ik moet helemaal via Utrecht naar Delft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test van de nieuwe Z1000 _/-\o_ 8) _/-\o_

Na veertig jaar weet de Z1000 de gemoederen nog altijd flink te beroeren. Is het niet qua prestaties, dan toch zeker wel op esthetisch vlak. De nieuwe styling maakt tongen los en brengt oude zwart/wit meningen weer terug. Je vindt ‘m supergaaf of je vindt het helemaal niks. Wat de specificaties betreft valt er nou eenmaal moeilijk op te vechten tegen een concurrent die op papier méér en dertig kilo mínder in de schaal legt. Maar dat wil men ook helemaal niet: van de beschikbare 142 pk zijn er ook te allen tijde 142 echt bruikbaar en zoals gezegd, gevaarlijk is het bij ons nooit geworden. Kan een eindeloze discussie worden natuurlijk, want ‘als je het nou in huis hebt, zet het er dan ook op’ en de jongetjes onder ons zullen met ‘ja maar zij hebben het oooook’ en een pruillip nog veel langer vol kunnen houden. Heeft Kawasaki een mooi passend antwoord op: € 13.398,-

Liever sprekend over wat de Z1000 wél is, met de nodige ‘Sugomi’ hebben de Japanners een bijzonder scherpe machine ontwikkeld die onder zijn uiterlijk vertoon uiterst ongecompliceerd is. Zit goed, stuurt goed, reageert goed met een gasrespons waar je wat aan hebt, een blokkarakter van pindakaas en vering die je eerder op een supersport zou verwachten dan op een naked. En daarbovenop krijg je dus nog die styling die je elke keer als je de garagedeur opent –love it or hate it- wel duidelijk maakt dat er echt iets stáát.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/Kawasaki/2013/Z1000/thumbnails/thumb_Kawa-06.jpg

http://www.motorfreaks.nl...uctie-kawasaki-z1000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
Wow, misschien zijn het fantastische motorrijders, maar schrijven kan hij of zij niet, voor geen meter zelfs. Dus niet doorgeklikt. Wat een slecht taalgebruik.

Aan de hand van dat ene plaatje vind ik het een mooie motor. Ik kan me wel een eerdere foto herinneren en daarop zagen die koplampen er van voren een beetje gek uit. En ik vind het wel een mooi kleurtje :) Ik weet nog niet wat ik van de uitlaat moet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:24:
Je vindt ‘m supergaaf of je vindt het helemaal niks.
Inderdaad. Dat laatste dus. Ik zal wel een ouwe zak zijn, maar ik vind het meer op een transformer lijken dan op een brommer. Maar dat is mijn algemene aversie tegen de moderne nakeds. Die moderne vormgeving vind ik maar niks. Geef mij maar zo'n oldskool ding als de Yamaha XJS1300. Zoals gezegd..ouwe zak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:31:
[...]
Ik zal wel een ouwe zak zijn, maar ik vind het meer op een transformer lijken dan op een brommer.
It's alive 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/Kawasaki/2013/Z1000/Kawa-29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Chakotay schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:26:
Hm, volgens mij heeft mijn nieuwe knipperrelais wat moeite met het voltage dat uit mijn dynamo komt. Als de motor uitstaat knipppert de boel normaal, maar na het starten gaat het 2x zo snel. Als ik de boel vervolgens flink belast gaat hij nog wat sneller :P
Dit heb ik ook sinds kort, ik had mijn knippers vervangen door aftermarket exemplaren (categorie goedkopie 21W 12V gloeilampies, later nog te vervangen door mooie LED-exemplaren) maar dus met het originele relais. Bij +/- 4000 en dan weer rond de 6000 rpm knippert alléén de linkerkant heel snel. Wat kan dit toch zijn? Slechte verbindingen misschien een mogelijke oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

woelders schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:26:
[...]

Dit heb ik ook sinds kort, ik had mijn knippers vervangen door aftermarket exemplaren (categorie goedkopie 21W 12V gloeilampies, later nog te vervangen door mooie LED-exemplaren) maar dus met het originele relais. Bij +/- 4000 en dan weer rond de 6000 rpm knippert alléén de linkerkant heel snel. Wat kan dit toch zijn? Slechte verbindingen misschien een mogelijke oorzaak?
Als het maar aan een kant is klinkt het inderdaad als een slechte verbinding, blijft zowel voor als achter wel knipperen? Als je nu je originele relais nog hebt moet je deze waarschijnlijk wel vervangen als je er later LED-knippers aan hangt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:24:
Test van de nieuwe Z1000 _/-\o_ 8) _/-\o_

Na veertig jaar weet de Z1000 de gemoederen nog altijd flink te beroeren. Is het niet qua prestaties, dan toch zeker wel op esthetisch vlak. De nieuwe styling maakt tongen los en brengt oude zwart/wit meningen weer terug. Je vindt ‘m supergaaf of je vindt het helemaal niks. Wat de specificaties betreft valt er nou eenmaal moeilijk op te vechten tegen een concurrent die op papier méér en dertig kilo mínder in de schaal legt. Maar dat wil men ook helemaal niet: van de beschikbare 142 pk zijn er ook te allen tijde 142 echt bruikbaar en zoals gezegd, gevaarlijk is het bij ons nooit geworden. Kan een eindeloze discussie worden natuurlijk, want ‘als je het nou in huis hebt, zet het er dan ook op’ en de jongetjes onder ons zullen met ‘ja maar zij hebben het oooook’ en een pruillip nog veel langer vol kunnen houden. Heeft Kawasaki een mooi passend antwoord op: € 13.398,-

Liever sprekend over wat de Z1000 wél is, met de nodige ‘Sugomi’ hebben de Japanners een bijzonder scherpe machine ontwikkeld die onder zijn uiterlijk vertoon uiterst ongecompliceerd is. Zit goed, stuurt goed, reageert goed met een gasrespons waar je wat aan hebt, een blokkarakter van pindakaas en vering die je eerder op een supersport zou verwachten dan op een naked. En daarbovenop krijg je dus nog die styling die je elke keer als je de garagedeur opent –love it or hate it- wel duidelijk maakt dat er echt iets stáát.

[afbeelding]

http://www.motorfreaks.nl...uctie-kawasaki-z1000.html
Blij het gave dingen vinden, de Z1000. Ik zelf moet alleen nog even mijn rijbewijs halen (AVB in de pocket, Theorie aankomende donderdag, en hopelijk snel erna me AVB) en dan ga ik ook kijken voor een Z800 / Z1000, wel met een andere uitlaat, want de standaard vind ik spuuglelijk :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
mphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:31:
[...]

Inderdaad. Dat laatste dus. Ik zal wel een ouwe zak zijn, maar ik vind het meer op een transformer lijken dan op een brommer. Maar dat is mijn algemene aversie tegen de moderne nakeds. Die moderne vormgeving vind ik maar niks. Geef mij maar zo'n oldskool ding als de Yamaha XJS1300. Zoals gezegd..ouwe zak... :+
Ik heb het idee dat ze hem in een grote pers hebben gezet, en halverwege het persen dachten: Oh nee, toch maar niet. Nee, niet mijn ding.

* Coffeemonster houdt van wat meer traditioneel design. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Dat nog niemand de nieuwe MT-09 heeft genoemd van Yamaha

http://www.yamaha-motor.e...en/motoren/mt/mt-09.aspx#

Zelf al mogen bewonderen bij de onthulling. Moet zeggen dat ik normaal naked bikes helemaal niks vind, maar deze staat me wel aan.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Noenie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:43:
Dat nog niemand de nieuwe MT-09 heeft genoemd van Yamaha

http://www.yamaha-motor.e...en/motoren/mt/mt-09.aspx#

Zelf al mogen bewonderen bij de onthulling. Moet zeggen dat ik normaal naked bikes helemaal niks vind, maar deze staat me wel aan.
wimmel_1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:13:
Ook mooi })

[afbeelding]

Plaatje is clickable voor meer info.
O-)

Hij is wel mooi. :D
Zou het absoluut niet erg vinden om een nier of 6 op te moeten geven voor zo'n ding. :D

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 26-11-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:38:
[...]

Blij het gave dingen vinden, de Z1000. Ik zelf moet alleen nog even mijn rijbewijs halen (AVB in de pocket, Theorie aankomende donderdag, en hopelijk snel erna me AVB) en dan ga ik ook kijken voor een Z800 / Z1000, wel met een andere uitlaat, want de standaard vind ik spuuglelijk :)
Z750/Z800 is wellicht voor een beginner een betere keuze dan de Z1000 qua vermogen/koppel/gewicht.

Zelf ben ik een paar jaar geleden als heropstapper begonnen op een Z750 en dat is nog steeds een motor waar ik mij niet op hoef te vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Uit praktische overwegingen zou ik nooit een naked kopen. Ik wil ook graag op vakantie met dat ding en dan wil ik achter de vensterbank zitten. Een nikked bike zou ik alleen kopen als ik de loterij win, als onderdeel van mijn 6 of 7 motoren. Voor elke mood een...

racer
offroad
dual-sport
(luxe) tour
naked/classic/oldskool
cafe racer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:34

ppFreddy

gewoon Frederik

Weet niet of een Z750 een goeie beginnersmotor is hoor. Eerder voor een heropstapper dan. Maat van me heeft een Z750 (waarschijnlijk gekocht onder invloed van een andere vriend die met een CBR1000 thuis kwam als eerste motor en het iedereen aanbeveelt om niet met iets licht te starten 8)7)
Maar die gast durft na een jaar nog steeds niet voluit gaan of vlot door de bocht gaan omdat hij bang is van de motor (in tegenstelling tot de cbr man die intussen ook een R1 als circuitmonster heeft)

Mochten jullie je afvragen wie ik ben omdat ik hier nog nooit gereageerd heb: ik ben iemand die zich redelijk interesseert in het motorspul en misschien volgend voorjaar ook wel eens zou gaan kijken voor rijbewijs en motor (misschien een ER6-n of XJ6-n als ik niet te groot zou blijken te zijn voor zoiets)
Niet te zwaar beginnen, liever de grens van de motor opzoeken dan dat de motor mijn grenzen opzoekt :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:34:
Weet niet of een Z750 een goeie beginnersmotor is hoor. Eerder voor een heropstapper dan. Maat van me heeft een Z750 (waarschijnlijk gekocht onder invloed van een andere vriend die met een CBR1000 thuis kwam als eerste motor en het iedereen aanbeveelt om niet met iets licht te starten 8)7)
Maar die gast durft na een jaar nog steeds niet voluit gaan of vlot door de bocht gaan omdat hij bang is van de motor (in tegenstelling tot de cbr man die intussen ook een R1 als circuitmonster heeft)
Tsja, ik denk dat die maat van je hetzelfde probleem op iedere andere motor ook zou hebben. Onder de 7000 a 8000 toeren is het gewoon een mak lammetje, daarboven trekt een Z redelijk hard maar is nog steeds geen ontembaar beest. Zoals je hier kunt zien:

Prima beginners motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Dat doet m'n CB wel sneller ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nadeel van een 1000cc is toch wel dat je (weet ik uit ervaring) bijzonder snel je rijbewijs kwijt kunt raken. Het rijdt pas echt lekker als het iets harder gaat.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maar dat doet het sowieso ook op iedere supersport :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

mphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:40:
Uit praktische overwegingen zou ik nooit een naked kopen. Ik wil ook graag op vakantie met dat ding en dan wil ik achter de vensterbank zitten. Een nikked bike zou ik alleen kopen als ik de loterij win, als onderdeel van mijn 6 of 7 motoren. Voor elke mood een...

racer
offroad
dual-sport
(luxe) tour
naked/classic/oldskool
cafe racer
Kijk een keer naar een Z1000sx, FZ1s of een 1000cc+allroad. Doen alles wel behoorlijk goed tegebwoordig

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Denko schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:16:
[...]
Kijk een keer naar een Z1000sx, FZ1s of een 1000cc+allroad. Doen alles wel behoorlijk goed tegebwoordig
Nah...ik heb genoeg aan mijn bankstel. Die doet alles wat ik wil en nog heerlijk comfortabel ook. En ik ben er ook al 'offroad' mee geweest ook. Meer dan menig GS rijder ooit zal doen, dus ik zoek niets anders. Maar als ik de loterij win, komt er een hele stal. Er is geen één motor die alles goed doet. Er is altijd iets waarin ie uitblinkt, anders is het vlees noch vis. En ik heb ook niet altijd zin om 'alles' te doen. Als je toch geld hebt, is het wel een keer leuk om de hooligan uit te hangen op een supersport. Maar om daar nou meer op vakantie te gaan...nee, dankjewel. Dan zou ik zo'n dikke BMW 6pitter pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik verbaas me er altijd over dat die grote logge machines als allroad adventure bike genoemd word. Zoals een dikke BMW of KTM 950 1190 is dusdanig zwaar dat je er serieus offroad niets mee kunt. Met een beetje baggage is het volgens mij offroad compleet ondoenelijk. Ja je kunt er wel mee offroad maar het kost dusdanig veel energie dat je het niet voor je plezier doet.

Betreffende het beginners verhaal, kies een motor die je mooi vind en niet de hoofdprijs kost en koop die. Daarna kun je altijd verder kijken, bijvoorbeeld meer of minder cilinders, sportiever of juist meer toer etc.
-tom-562 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:07:
Maar dat doet het sowieso ook op iedere supersport :P
Ja en op een naked of supermoto eindigt het in artikel 5 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 26-11-2013 22:27 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoezo kun je met een KTM 950 niks offroad?

YouTube: KTM 950 SM

[ Voor 48% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Man dit filmpje is niet eens "offroad". Ga maar eens de crossbaan op met zon ding, blok van zo'n 950 is ook behoorlijk tam.

Ik heb zelf een 690 enduro, en heb ook gereden op een 950 super enduro. Die is zoveel zwaarder dat je behoorlijk snel lam bent in terrein.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:24:
Ik verbaas me er altijd over dat die grote logge machines als allroad adventure bike genoemd word. Zoals een dikke BMW of KTM 950 1190 is dusdanig zwaar dat je er serieus offroad niets mee kunt. Met een beetje baggage is het volgens mij offroad compleet ondoenelijk. Ja je kunt er wel mee offroad maar het kost dusdanig veel energie dat je het niet voor je plezier doet.

Betreffende het beginners verhaal, kies een motor die je mooi vind en niet de hoofdprijs kost en koop die. Daarna kun je altijd verder kijken, bijvoorbeeld meer of minder cilinders, sportiever of juist meer toer etc.

[...]

Ja en op een naked of supermoto eindigt het in artikel 5 ;)
Klopt, welke is de 'lesser evil' :P ik zou best een dikke SM willen hebben ipv mijn gsxr, maar ik denk dat ik dan veel sneller boetes krijg en/of m'n rijbewijs verlies omdat je er werkelijk overal mee kan lopen klote n hehe

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vroegâh, toen ze Dakar nog voor de lol deden, waren die machines ook zo zwaar als een GS...

Het hangt er maar net vanaf wat je offroad noemt. De meeste mensen gaan alleen een bospaadje door, gravelweggetje of iets met wat kuilen. Voor mul zand en flinke modderboel heb je sowieso iets meer skills nodig, en het gaat idd iets beter op een lichte machine. Hoewel ik ook best lol heb gehad op een ouwe Tenere (toch nog 180kg). Kost wat spierkracht, vooral toen ik een keer op pad ging met wat mannen die op hele lichte Huski's reden. Dat was écht geen match. Maar het kan allemaal wel. En het lichte offroad werk is praktisch op elke motor te doen.

Punt is een beetje dat mensen op zo'n adventure bike graag leuke reisjes maken en dan zul je zien dat je maar bar weinig écht offroad rijdt. En zelfs een doorgewinterde Dakar man zal je dan vertellen dat je een motor moet pakken waarmee je 80% van de reis veilig en comfortabel kunt volbrengen. Het is dus maar net wat je wilt. Wil je lekker elk weekend het bos in (in Nederland? Think again!) of door de modder rossen, dan is een GS 3x niets natuurlijk. Hoewel ik filmpjes heb gezien van Berrt Duursma (ook niet de jongste meer) die behoorlijk tekeer gaat op een GS. Het is dus voornamelijk een kwestie van skills.
Maar een serieuze offroad motor is geen fijne reismachine. Daar is ie dan veel te licht voor. En als je er koffers aan gaat hangen, wordt ie vanzelf weer zwaar.

Een GS is net een SUV: voornamelijk uitstraling. Hoewel ik iemand ken die een GSA heeft, mede vanwege zijn postuur. Hij is lang en hij zit prima op dat ding. Maar de overgrote meerderheid heeft het ding vanwege de uitstraling. En daar is niets mis mee. Dat hebben denk ik 9 van de 10 motorrijders met hun motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over uitstraling gesproken,
hoe heeft je plastic vingerverf uitgepakt? daar is volgens mij nooit een "hier is het resultaat" post van geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Aanstaand weekend even een proefrit maken + mogelijke aankoop voor een Kawasaki Versys 650 :)

Uiteindelijk heb ik naar prijs-kwaliteitsverhouding gekeken en is de Yamaha FJR1300 afgevallen, omdat ik 80% van de tijd alleen rijd. Die overige 20% van het jaar zal het behelpen zijn met een persoon achterop.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b4QE3IBu_EM]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gewoon een goedkoop en stabiel motortje pakken. Voordeel is dat je eenvoudig wat anders kunt proberen en als je een keer wat geld over hebt een leuk *ander type* motortje erbij kunt kopen :*) Goedkope motortjes zijn ook een stuk minder jatgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ppFreddy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:34:
Niet te zwaar beginnen, liever de grens van de motor opzoeken dan dat de motor mijn grenzen opzoekt :p
Dat vind ik een mooie quote en een wijze les, die niet vaak genoeg herhaald kan worden. Well spoken!
Ik ben - zoals een aantal posts eerder gezegd - ook licht opgestapt en ik moet zeggen dat ik daar meer dan blij mee ben, zeker nu ik op een VTR Firestorm rijdt. Bovendien, snelheid is boring, acceleratie krijg ik maar geen genoeg van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vind bochtensnelheid anders veel leuker dan acceleratie ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ja, das ook leuk... maar soms wel erg gevaarlijk: tegenliggers, blaadjes, olie, of zoals hier in de buurt gewoon een slecht wegdek en midden in de bocht een kuil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:40:
Aanstaand weekend even een proefrit maken + mogelijke aankoop voor een Kawasaki Versys 650 :)
Goede koop, de Versys is een zeer goede motor en een motor die te gelijkertijd vaak over het hoofd wordt gezien. Ding is in principe een zuinige pittige allroad met bijna circuit eigenschappen. Wel vind ik het model vanaf 2010 veel mooier dan daarvoor. Versys op een circuit 8)

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y255/Remakil/DSC_1905_zps1e899429.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik heb niet zoveel geld voor een 2010 model :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supergaaf filmpje hoe een Versys 650 totaal geen moeite heeft om SS fietsen bij te houden in de bochten op het circuit _/-\o_

Overigens er zijn meer van dit soort filmpjes te vinden over de Versys >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Bedriegelijk hoe hard je moet boenderen voordat de motor echt parten speelt...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:04:
Bedriegelijk hoe hard je moet boenderen voordat de motor echt parten speelt...
Inderdaad en ook heel veel respect voor de motorrijder met de Versys want die rijdt toch als underdog zijnde heel erg goed met de rest mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Tylen schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:11:
Vind bochtensnelheid anders veel leuker dan acceleratie ;)
Klopt, en dat komt omdat 'de bocht om gaan' nu net ook een versnelling tot gevolg heeft (bij constante snelheid)... klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:23:
Supergaaf filmpje hoe een Versys 650 totaal geen moeite heeft om SS fietsen bij te houden in de bochten op het circuit _/-\o_

[video]

Overigens er zijn meer van dit soort filmpjes te vinden over de Versys >:)
Het is natuurlijk wat vertekend. Zo te zien het aller langzaamste groepje. De ss rijders verzitten niet eens. En rijden hele rare lijnen, en nergens wordt de apex gehaald. Zet een snelle rijder op een langzame motor in het beginners groepje en ga dat filmen/posen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:29:
[...]
Het is natuurlijk wat vertekend. Zo te zien het aller langzaamste groepje. De ss rijders verzitten niet eens. En rijden hele rare lijnen, en nergens wordt de apex gehaald. Zet een snelle rijder op een langzame motor in het beginners groepje en ga dat filmen/posen.
Precies. Zo kan ik met elke motor wel dergelijke filmpjes maken. Het zegt doorgaans meer over de skills van de rijders dan de kwaliteiten/snelheid van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:29:
[...]
Het is natuurlijk wat vertekend.
Met een dikke nadruk op het woordje wat natuurlijk he ;) Die Versys in dat filmpje is volkomen underpowered tegenover de rest van het veld, daarnaast zouden die SS motoren in dat filmpje veel betere wegligging/remmen/motorvermogen etc etc tegenover die Versys moeten hebben.

Dus zelfs al zouden die SS rijders niet de meest ervaren circuitrijders zijn, dan blijft het toch nog heel erg knap van die Versys rijder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:49:
[...]

Precies. Zo kan ik met elke motor wel dergelijke filmpjes maken. Het zegt doorgaans meer over de skills van de rijders dan de kwaliteiten/snelheid van de motor.
Bovenstaande is natuurlijk een wel heel erg overtrokken opmerking :X Wie zegt dat die Versys rijder beter is dan de rest van het veld? Misschien is hij net zo slecht en dan zegt het een en ander wellicht wel wat over de motor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
ermahgerd

Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot zaterdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ricepuppet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:30:
ermahgerd

Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot zaterdag :P
Ik dacht dat alleen je band leeg was? Daar hoef je geen heel nieuwe motor voor te kopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
newbreed schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:38:
[...]

Ik dacht dat alleen je band leeg was? Daar hoef je geen heel nieuwe motor voor te kopen! :+
bhehe.

Ik ben al maanden bezig de keuze te maken tussen een FJR1300 of een Versys 650. Uiteindelijk voor de laatste gekozen. Toevallig komt alles perfect overeen; band was een kleine lek die gevuld is met een prop (ding rijd overigens nu weer heerlijk) en morgen word hij verkocht.

Zaterdag gelijk een kijk nemen voor de Versys - en hopelijk bevalt hij goed - en neem ik hem misschien mee. Anders heb ik nog tot woensdag de tijd om een andere Versys te zoeken.

Ja, jullie lezen het goed. Ik kan niet zonder motorfiets :P

Tot die tijd moet ik autorijden, wat ik echt een straf vind. Serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:07:
[...]

Bovenstaande is natuurlijk een wel heel erg overtrokken opmerking :X Wie zegt dat die Versys rijder beter is dan de rest van het veld? Misschien is hij net zo slecht en dan zegt het een en ander wellicht wel wat over de motor ;)
QFT

heb 1000 km met een versys gereden (eerste productie jaar)
ontzettend makkelijk om te berijden. niet veel top vermogen, maar meer dan genoeg om wheelies te maken.
8 uit 10 op fun factor, serieus...
veel plezier met de aanwinst

en mphilip, waneer ga je eens deel 2 van je plastidip posten?
(voor de 5de keer dat ik dat vraag of zo, als ik het gemist heb zeg het me effe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36

Exigence

dnkroz

Ricepuppet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:40:

Uiteindelijk heb ik naar prijs-kwaliteitsverhouding gekeken en is de Yamaha FJR1300 afgevallen, omdat ik 80% van de tijd alleen rijd. Die overige 20% van het jaar zal het behelpen zijn met een persoon achterop.

[video]
Erg leuke motor! Vriend van mij heeft er eentje en het is een bedriegelijk makkelijke motor waar je, als je wilt, heel lang en leuk plezier van kunt hebben. Echt een speelding :)

Hij staat trouwens te koop: http://www.speurders.nl/o...ue=0&min_prijs=&max_prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Best leuk om te zien ja, zo'n Versys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Exigence schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:16:
[...]

Erg leuke motor! Vriend van mij heeft er eentje en het is een bedriegelijk makkelijke motor waar je, als je wilt, heel lang en leuk plezier van kunt hebben. Echt een speelding :)

Hij staat trouwens te koop: http://www.speurders.nl/o...ue=0&min_prijs=&max_prijs
Lolz.

Ik ga zaterdag bij jouw vriend kijken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:07:
[...]
Ik denk het ook... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36

Exigence

dnkroz

Ricepuppet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:29:
[...]

Lolz.

Ik ga zaterdag bij jouw vriend kijken 7(8)7
Haha, lol! Toevallig 8)7

Zo zie je maar, kleine wereld eigenlijk...

Die uitlaat klinkt meesterlijk trouwens _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 27-11-2013 22:26 ]

• XBL

XBL

Bah, eerste boete op de motor. Sowieso pas m'n tweede in een motorvoertuig, aangezien ik altijd super scherp ben mannetjes in de bosjes. Naja, gelukkig maar 6km/u te hard na correctie.

Verwijderd

XBL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:35:
Bah, eerste boete op de motor. Sowieso pas m'n tweede in een motorvoertuig, aangezien ik altijd super scherp ben mannetjes in de bosjes. Naja, gelukkig maar 6km/u te hard na correctie.
Tsja, balen. Zelf ben ik tot nu toe altijd aan snelheidsovertredingen ontsnapt terwijl ik zowel in de auto alsmede op de motor vrijwel altijd te hard rijdt. Wel ben ik er 100% zeker van dat ik eens flink de l*l ben bij een snelheidscontrole maar dat risico neem ik en zal er bij de dienstdoende agenten nooit over uithuilen.

Op rideapart (goede site trouwens) staan 8 tips samen met wat andere truuks die ik ook al heel wat jaar toe pas en die het risico op een bekeuring op legale wijze aanzienlijk weet te verminderen:

8 Ways To Stay Under The Radar: http://rideapart.com/2013/11/ways-to-stay-under-the-radar/

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:33:
Tsja, balen. Zelf ben ik tot nu toe altijd aan snelheidsovertredingen ontsnapt
Je bedoelt boetes / belasting? ;)
Echt bijzonder vind ik die "8 Ways To Stay Under The Radar" tips niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-11-2013 10:51 ]

Verwijderd

Lol, yep ;)

• XBL

XBL

Mwah, ik vind de meeste niet helemaal toepasselijk voor Nederland. Meeste boetes voor snelheidsovertredingen krijg je op kenteken. Ik zie ze iig niet vaak laseren. Laatste keer dat ik politie zag laseren was in het voorjaar, om motoren eruit te pikken op de N8/N246. Het vrouwtje met de lasergun was nogal opvallend in haar knalgele jas en het gevolg was (natuurlijk) dat er een file stond op de weg, want iedereen die nog een beetje snelheid had ging remmen met het harmonica effect als gevolg (maar wel lekker door blijven gaan met laseren).

Verwijderd

XBL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:45:
[...]
Ik zie ze iig niet vaak laseren.
Hier in het groene woud (Noord-Brabant) zijn ze er dol op :X :(

• XBL

XBL

Vandaag trouwens weer een nieuw filmpje van de dingen die ik heb meegemaakt de laatste tijd.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het is toch of red light of wrong lane maar niet beide? Het ligt voor rechtdoor stond immers op groen.
Weet niet of zo op een kruising inhalen een goed plan is.

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-11-2013 12:51 ]

Verwijderd

ja dacht hetzelfde, maar dan nog.
wederom lache filmpje, inderdaad "typische" actie van koekblikker dat normaliter door slechte jonge chaufeurs word bestuurd
Pagina: 1 ... 14 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.