Bij het racen is het geluid een gemis inderdaad. Maar op mijn motor heb ik geen belang bij het geluid. Ik heb welliswaar een andere uitlaat erop gezet, maar dat was meer omdat de uitlaat die eronder hing niet zo mooi meer was. Het klinkt wel leuk, ook zonder db killer (mag niet, maar hij maakt niet teveel herrie). Ik kom in ieder geval niet boven een GS met stock uitlaat...dus wie er nou de hooligan is, mogen anderen uitmaken. Dus ja, het geluid van een motor kan mooi zijn, maar voor mij is het rijden het enige dat telt. Als ik lekker door de bergen tuf, luister ik niet naar het geluid van mijn motor en geniet ik niet van de trillingen. Ik zou denk ik zelfs meer genieten als het ding stil en trillingsvrij zou zijn. Dan ben je meer één met de omgeving.gwystyl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:56:
Ik heb op Assen een keer een race gezien met elektrische motoren, maar dat is echt een raar idee. Je hoort wat hoog gezoem en dan komen er fietsjes ter grootte van 125cc motoren langs met een rotgang.
Er moet wel wat gevonden worden op het geluidloos zijn in een stad. Misschien wat sensoren die detecteren dat er gepeupel op de weg loopt en dat ie dan wat piept oid. Een extra toeter zoals op de Ampera (een paar nerveuze blipjes) is onhandig op een motor. Of gewoon een soort motorgeluid, electronisch voortgebracht. Anders maar een bierviltje met een wasknijper op je wielen zetten...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.