Daar rij ik wel vaker, maar gisteren niet. Het is dan inderdaad altijd te druk en dat rijdt niet leuk vind ik. Meestal ga ik op een doordeweekse avond, op een later tijdstip 's avonds. Dan zijn er tenminste nauwelijks fietsers meer.
Je rijdt zelf wel op de invorderingsgrens he
Welliswaar op stukken waar je net even geen fietsers hebt, maar toch.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Heb een tellerafwijking van 50 km/hAcid_Burn schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:51:
Je rijdt zelf wel op de invorderingsgrens heWelliswaar op stukken waar je net even geen fietsers hebt, maar toch.
[ Voor 8% gewijzigd door antonboonstra op 10-06-2014 09:55 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik heb ook een tellerafwijking van 49 km/hAcid_Burn schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:51:
Je rijdt zelf wel op de invorderingsgrens heWelliswaar op stukken waar je net even geen fietsers hebt, maar toch.

Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
@antoonboonstra ik heb maar een gedeelte van filmpje gezien maar als het begin zie waar je met een dikke 90 km/h links een auto inhaalt langs een rij huizen met uitritten. Dan vrees ik het ergste voor de toekomst

Afgelopen zondag mooi het plan gehad om wat dijkjes te pakken van Elst naar Tiel. Dus ik wil bij Oosterhout de dijk op rijden (hier, en dan naar 't zuiden).
Staat daar een mooi bord, verboden voor motorrijders op Zaterdag en Zondag tussen 9:00 en 18:00. Ik werd me daar toch even pissed van! Uiteindelijk maar terug gereden naar Lent en daar de dijk op geschoten (daar mocht 't dan weer wel
)!
Staat daar een mooi bord, verboden voor motorrijders op Zaterdag en Zondag tussen 9:00 en 18:00. Ik werd me daar toch even pissed van! Uiteindelijk maar terug gereden naar Lent en daar de dijk op geschoten (daar mocht 't dan weer wel
Ben er anders nog nooit een agent tegen gekomen
Verderop de dijk op hebben ze hekken geplaatst, met zo'n fietsendoorgang. Daar pas ik met de GSX-R nét niet doorheen
(ik weet niet of ze er nu nog staan, in het verleden iig wel). Met mijn oude GSX-400X wel, en met mijn 125cc Dax kan ik er ook doorheen

Vaak bu'j te bang!
Duur weekje volgende week, 24k beurt + nieuw rubber voor en achter, en in het weekend twee dagen naar Lelystad om de boel weer te laten slijten
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het laatste wat ik hoorde (over mijn BMW C650GT scooter): "Dat gaat nog best hard he, zo'n 650ccBommes schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 06:54:
Als Vespa rijder ken ik dat gevoel en zijn domme reacties meer normaal dan uitzondering..
Verwijderd
Yep, ik snap totaal niet motorrijders haat tegenover scooters. Naast motorfietsen vind ik scooters echt fantastisch omdat ze zo lekker praktisch zijn, ik weet zeker dat in mijn schuur ooit nog eens een leuke scooter komt te staan naast mijn motorBommes schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 06:54:
Als Vespa rijder ken ik dat gevoel en zijn domme reacties meer normaal dan uitzondering..
Komend weekend wordt mijn motor opgehaald. Gelukkig gekocht met 3 maand garantie. Helaas kan ik dan niet mee met de Hitachi Powertour
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Via de dorpsstraat in Oosterhout mag het wel. Gaat alleen om het eerste stukje.bakvis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:22:
Afgelopen zondag mooi het plan gehad om wat dijkjes te pakken van Elst naar Tiel. Dus ik wil bij Oosterhout de dijk op rijden (hier, en dan naar 't zuiden).
Staat daar een mooi bord, verboden voor motorrijders op Zaterdag en Zondag tussen 9:00 en 18:00. Ik werd me daar toch even pissed van! Uiteindelijk maar terug gereden naar Lent en daar de dijk op geschoten (daar mocht 't dan weer wel)!
De keren dat ik daar kom negeer ik dat bord gewoon, laat ze maar lekker doodvallen met hun discriminatie.bakvis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:22:
Staat daar een mooi bord, verboden voor motorrijders op Zaterdag en Zondag tussen 9:00 en 18:00. Ik werd me daar toch even pissed van! Uiteindelijk maar terug gereden naar Lent en daar de dijk op geschoten (daar mocht 't dan weer wel)!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
zo´n zelf gemaakt bord?
eigenlijk moet je die gewoon uit de grond trekken, want het is verboden om ze zelf te maken.
eigenlijk moet je die gewoon uit de grond trekken, want het is verboden om ze zelf te maken.
Iemand hier nog Honda CBR 600 F2 onderdelen nodig?
Uiteindelijk ook via die weg de dijk op gegaan, was prima rijden zondag middag. Niet al te druk met fietsers etc!Paul! schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:36:
[...]
Via de dorpsstraat in Oosterhout mag het wel. Gaat alleen om het eerste stukje.
Neen, was een officieel metalen bord. Helaas geen foto van kunnen vinden op google...Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:27:
zo´n zelf gemaakt bord?
[ Voor 32% gewijzigd door bakvis op 10-06-2014 13:43 ]
Ach, de hele regio hier hangt (ik woon er in de buurt, en m'n ouders in Nijmegen, dus ben er vaak te vinden) hier vol met dat soort borden
Gewoon een beetje met beleid rijden en rekening houden met fietsers (behalve wielrenners
)

Vaak bu'j te bang!
Wat zijn dan nog meer 'afgesloten' wegen in die regio? Ik woon er zelf ook en ken alleen het bord dat bakvis dus gezien heeft.
Meestal zijn het namelijk wel leuke weggetjes waar je op een doordeweekse avond lekker kunt (en mag) rijden.
Meestal zijn het namelijk wel leuke weggetjes waar je op een doordeweekse avond lekker kunt (en mag) rijden.
Ik bedoel meer, dat 'soort' borden, die het motorrijden ontmoedigen. De dijk vanaf Lent richting Dodewaard enzo is(?)/was afgesloten in de zomermaanden, iig vorig jaar. Dit jaar ben ik er nog niet geweest
Vaak bu'j te bang!
Lees dit topic na het weekend ook weer even bij... tref ik deze opmerking aan. Zonder context niet te begrijpen-tom-562 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:52:
Luid pijpen redt levens!
Is anders een redelijk bekend begrip/cliché in de online motorwereldJolke schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:29:
[...]
Lees dit topic na het weekend ook weer even bij... tref ik deze opmerking aan. Zonder context niet te begrijpen
Aan de andere kant (van Weurt naar Deest) is de dijk ook afgesloten voor verkeer. Ach, we zoeken wel weer een andere route om op te rijden.-tom-562 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:19:
Ik bedoel meer, dat 'soort' borden, die het motorrijden ontmoedigen. De dijk vanaf Lent richting Dodewaard enzo is(?)/was afgesloten in de zomermaanden, iig vorig jaar. Dit jaar ben ik er nog niet geweest
Die dijkjes zijn eigenlijk toch te smal om fatsoenlijk zoveel verkeer te kunnen verwerken op een mooie zomerdag! Nog maar niet te spreken over het gebrek aan spelingsruimte wat je daar hebt (afgelopen zondag bijna in m'n broek gedaan in een blinde bocht die iets scherper was dan verwacht!).
Verwijderd
Kan me zo voorstellen dat het in een gehorig hotel problemen op kan leveren maar het lijkt mij niet dat dijkbewoners daar zo'n last van hebbenJolke schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:29:
[...]
Lees dit topic na het weekend ook weer even bij... tref ik deze opmerking aan. Zonder context niet te begrijpen
Kan met en zonder automaat geleverd worden. Die van mij is dat wel, DCT maakt schakelen echt super snel en haast onmerkbaar. Dus het is een echte automaatVerwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:03:
[...]
Mwa, ik heb een goeie 1500 km gereden met die FJR1300A(S, of zoiets, ben vergeten welke ook zonder koppeling is) Was best plezierig moet ik toegeven.
Maar die VFR is toch geen echte automaat? schakelt zelf toch niet door?
En VTEC is het systeem is een variable kleppen aansturing.
heel kort gezegt is het een heel slim systeem dat je meer koppel geeft onderin.
feit dat die knakker aangaf dat VTEC niet OK is, betekend ook meteen dat ie eenis.
En dat je blok 76 grade is en niet 90 betekend dat ie compacter is met een voor deze motor gunstigere gewicht verdeling.
Ok klinkt niet als een Duc maar daar is een toermotor toch niet voor gemaakt
Vaker erg druk inderdaad. Dan is het niet meer zo leuk vind ik zelf, dan liever over de dijk ten westen van de IJssel rijden. Minder mensen, toch mooie overzichtelijke bochtenantonboonstra schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:42:
Hebben er gisteren nog meer mensen over de IJseldijk (bij Olst en Wijhe) gereden? Mooi weggetje, maar wel erg druk met overige weggebruikers. En het was gisteren wel erg warm. Dan ben je niet blij als je stil moet staan op een druk kruispunt.
[video]
@ 0:34 had niet veel over...
@ 1:50 niet zo handig van die automobilist
Verwijderd
Heel gaaf en leerzaam offroad filmpje van de KTM Pro Chris Birch met 4 verschillende KTM's
Ik moet voor iemand nieuwe bougies steken in een Suzuki GSX-R 1000 van 2001.
Klopt dit dat dit de "NGK-CR9EIX" moeten zijn?
De Nederbelg !
Nope, ik zat al in het Zuien: Pinkpop. En ben erheen gezuisd met mijn 4wieler. Ben vandaag pas terug gekomen. En mijn motor staat er nogDrivinUCrazy schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:29:
mphillipp: kwam jij me vanmiddag toevallig voorbij suizen op de A2 van Eindhoven naar Maastricht thv Wessem?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
KlikjeJellabie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:27:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat klopt volgend de service manual. NGK-CR9E, "IX" zal wel de nieuwste editie zijn.Jellabie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:27:
[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 10-06-2014 21:08 ]
Klopt de kilometerstand nog?mphilipp schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:55:
[...]
Nope, ik zat al in het Zuien: Pinkpop. En ben erheen gezuisd met mijn 4wieler. Ben vandaag pas terug gekomen. En mijn motor staat er nog
Ik reed al 130, en er kwam een wit met blauwe BMW langs. Ik wilde nog gaan kijken of jij het was, maar kwam er niet meer bij, zonder met mijn rijbewijs te gaan spelen tenminste. Omdat het juist zo snel ging kon ik niet goed zien of het overeen kwam met de foto's van jouw gedipte motor. Niet dus. Dan is het maar goed dat ik er niet achteraan ben gegaan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit was de dijk aan de westkant (begon bij Eettapperij Bijsterbosch in Welsum volgens mij?), aan de oostkant loopt een bijna rechte hele brede 80km weg van Deventer naar Zwolle. Ik rijd dan veel liever het stukje dat je nu gereden hebt, maar wel het liefst zonder al te veel fietsers natuurlijkBlue-eagle schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:55:
[...]
Vaker erg druk inderdaad. Dan is het niet meer zo leuk vind ik zelf, dan liever over de dijk ten westen van de IJssel rijden. Minder mensen, toch mooie overzichtelijke bochtenBen er zelf al een tijdje niet geweest maar wel leuk om te zien
Mooie herkenningspunten. Binnenkort weer eens...
Verwijderd
Zouden jullie een BMW RT durven kopen met 150k op de teller? De andere van die leeftijd hebben eerder rond de 50-70k. Zijn er zaken waar ik op zou moeten letten die niet binnen onderhoud naar boven komen. Speling op fork of zo van die slijtage dingen die minder voor de hand liggen dan koppeling, banden, olie, remblokken, ...
Vork hoef je je geen zorgen over te maken, die zit er voor de show.
Als er geen onderhoudshistorie is, is het een gok natuurlijk. In principe is die kmstand geen probleem, mits er netjes mee is omgesprongen.
Bij mij is de koppeling na 170k vervangen, en dat is best een kostbare grap, want de halve motor moet (letterlijk) uit elkaar. Staat 8 uur werk voor bij een dealer en een honderdje of 4 aan onderdelen.
Maar als ie al een keer is vervangen, zit je goed. Verder kan de vering 'op' zijn. Ik heb mijn veerelementen laten reviseren bij HyperPro. Niet superduur, maar toch ook wel weer wat werk.
Wat een aandachtspuntje is, is de hallgever. Geen duur onderdeel, maar ze willen na een jaar of 10 wel eens stuk gaan, en dan verzet ie geen poot meer. Zit vooraan in dat ovale deel van het blok en is een signaalgever voor de ontsteking ofzoiets.
Volgens mij heb je het zo wel een beetje gehad. Die RT's zijn volgens mij redelijk bullet-proof, maar alles staat of valt bij hoe hij is behandeld. Van rijden gaan ze niet stuk in ieder geval. Als ie er nog netjes uit ziet, is de eigenaar zuinig op 'm geweest. En als je een betrouwbaar verhaal kunt krijgen over olieverbruik (die van mij verbruikt praktisch niets) en onderhoud, kan je zomaar nog jaren rondrijden op zo'n ding.
Als er geen onderhoudshistorie is, is het een gok natuurlijk. In principe is die kmstand geen probleem, mits er netjes mee is omgesprongen.
Bij mij is de koppeling na 170k vervangen, en dat is best een kostbare grap, want de halve motor moet (letterlijk) uit elkaar. Staat 8 uur werk voor bij een dealer en een honderdje of 4 aan onderdelen.
Maar als ie al een keer is vervangen, zit je goed. Verder kan de vering 'op' zijn. Ik heb mijn veerelementen laten reviseren bij HyperPro. Niet superduur, maar toch ook wel weer wat werk.
Wat een aandachtspuntje is, is de hallgever. Geen duur onderdeel, maar ze willen na een jaar of 10 wel eens stuk gaan, en dan verzet ie geen poot meer. Zit vooraan in dat ovale deel van het blok en is een signaalgever voor de ontsteking ofzoiets.
Volgens mij heb je het zo wel een beetje gehad. Die RT's zijn volgens mij redelijk bullet-proof, maar alles staat of valt bij hoe hij is behandeld. Van rijden gaan ze niet stuk in ieder geval. Als ie er nog netjes uit ziet, is de eigenaar zuinig op 'm geweest. En als je een betrouwbaar verhaal kunt krijgen over olieverbruik (die van mij verbruikt praktisch niets) en onderhoud, kan je zomaar nog jaren rondrijden op zo'n ding.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zo, gisteren teruggekomen van een tripje Normandië. Aan de ene kant een tegenvaller, aan de andere kant een meevaller.
Zijn vrijwel volledig over b-wegen gegaan, dus het waren flinke dagen sturen. En van de vier reisdagen ook vier dagen flinke regen gehad. Gelijk mijn vuurdoop ook: gisteren een flinke zwieper gehad over een stukje zebra wat middenin de bocht lag. Ternauwernood rechtop gebleven, maar dat kwam het vertrouwen niet ten goede. Moesten toen nog 250km, had het even gehad.
Fysiek kon het slechter. Heb wel flinke zadelpijn, maar daar komen we wel overheen. Rug heeft het goed gehouden met een niergordel.
Wel een hoop geklooi met onze beider intercoms. Was geen peil te trekken op de storingen die we hebben gehad.
Voor de volgende keer ga ik iig een ander zadel regelen en iets om het gas vast te zetten.
Zijn vrijwel volledig over b-wegen gegaan, dus het waren flinke dagen sturen. En van de vier reisdagen ook vier dagen flinke regen gehad. Gelijk mijn vuurdoop ook: gisteren een flinke zwieper gehad over een stukje zebra wat middenin de bocht lag. Ternauwernood rechtop gebleven, maar dat kwam het vertrouwen niet ten goede. Moesten toen nog 250km, had het even gehad.
Fysiek kon het slechter. Heb wel flinke zadelpijn, maar daar komen we wel overheen. Rug heeft het goed gehouden met een niergordel.
Wel een hoop geklooi met onze beider intercoms. Was geen peil te trekken op de storingen die we hebben gehad.
Voor de volgende keer ga ik iig een ander zadel regelen en iets om het gas vast te zetten.
Volgende keer gewoon weer via de ouderwetse manier communiceren 

Verwijderd
Gewoon even hier naar kijken en dan komt het met het vertrouwen weer goedMikeyMan schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:14:
Iedere keer als ik 't zie denk ik Holy Fuck!Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:51:
[...]
Gewoon even hier naar kijken en dan komt het met het vertrouwen weer goed![]()
[video]
idd dat filmpje is erg
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja, zoiets was het ookVerwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:51:
[...]
Gewoon even hier naar kijken en dan komt het met het vertrouwen weer goed![]()
[video]
Lulligste was op zich nog het muurtje aan de buitenkant van de bocht. Moest nog zien voor dat muurtje mezelf weer onder controle te hebben
Kan dat filmpje echt in de herhaling bekijken, wat een held...
Verwijderd
Als ik een nieuwe Ninja 300 aanschaf, komen de kosten neer op 6649 euro. (incl. kosten rijklaar maken)
Ik heb hiervoor geen inruil....zou een motorzaak dan extra korting geven? Of doen ze dit niet, omdat het een splinternieuwe motor is die ze moeten bestellen.
Ik heb hiervoor geen inruil....zou een motorzaak dan extra korting geven? Of doen ze dit niet, omdat het een splinternieuwe motor is die ze moeten bestellen.
Onderhandelen kan geen kwaad. Ik zou het altijd proberen. Kwam laatst nog op TV tegen dat Nederlanders veelste weinig korting afdingen, dus ik zou het altijd proberen.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:35:
Als ik een nieuwe Ninja 300 aanschaf, komen de kosten neer op 6649 euro. (incl. kosten rijklaar maken)
Op magische wijze een dubbelpost
[ Voor 90% gewijzigd door Daniel. op 11-06-2014 13:41 . Reden: dubbel post ]
Zo, het lekje tussen de linkpijp en de collector van mijn uitlaat lijkt gedicht. Heb er van die pasta tussen gesmeerd om uitlaten lekdicht te maken. Nu voel ik toch niets meer blazen.
Ondertussen zit ook de DB-killer terug in de pijp van de MIVV demper. Nu eerst nog eens een testritje maken om het geluid te beoordelen. Zonder killer is het er ver over, en ik heb toch wel graag iets meer dan standaard geluid. Maar daar durf ik toch niet mee te blijven rijden. Nu eens kijken wat het met killer doet.
Ondertussen zit ook de DB-killer terug in de pijp van de MIVV demper. Nu eerst nog eens een testritje maken om het geluid te beoordelen. Zonder killer is het er ver over, en ik heb toch wel graag iets meer dan standaard geluid. Maar daar durf ik toch niet mee te blijven rijden. Nu eens kijken wat het met killer doet.
Bij deze de groetjes van DinX:

De wegen zijn bochtig, maar "kut"

De wegen zijn bochtig, maar "kut"
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
De eerste keer heb ik geen korting gekregen, omdat ie al 1500 euro was afgeprijsd. (was een demo) De 2e keer heb ik een wrak ingeruild (schademotor) en daar een nieuwe voor teruggekocht. Daar ging wel nog wat af, maar verwacht geen schokkende bedragen hoor.
[edit]Doe de groeten maar terug.
[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-06-2014 14:05 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
CheersShittyNL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:40:
[...]
Onderhandelen kan geen kwaad. Ik zou het altijd proberen. Kwam laatst nog op TV tegen dat Nederlanders veelste weinig korting afdingen, dus ik zou het altijd proberen.
En hoe lager het bedrag, hoe beter zeg ik altijd. Tenzij ikzelf iets verkoop natuurlijk
Ik wacht het mailtje af. Heb gewoon aangegeven dat er vast iets van de prijs af moet kunnen, aangezien ik geen inruil heb.DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:05:
De eerste keer heb ik geen korting gekregen, omdat ie al 1500 euro was afgeprijsd. (was een demo) De 2e keer heb ik een wrak ingeruild (schademotor) en daar een nieuwe voor teruggekocht. Daar ging wel nog wat af, maar verwacht geen schokkende bedragen hoor.
Nu wachten op reactie ^_^
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 14:12 ]
Ik heb zelf een MIVV demper op m'n SV 650. Standaard met de DB killer maakt 't ding al bijna herrie op een aso niveauYouk schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:46:
Zo, het lekje tussen de linkpijp en de collector van mijn uitlaat lijkt gedicht. Heb er van die pasta tussen gesmeerd om uitlaten lekdicht te maken. Nu voel ik toch niets meer blazen.

Vind een Harley wel klinken zonder demper, maar die gasten lopen niet zo toeren te jagen. Vaak genoeg mensen met streetfighters hier over de dijk zonder db killers, maar het klinkt als een opgevoerde grasmaaier als je zo hoog in de toeren rijdt... dat is toch niet mooi, of ben ik nou gekbakvis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:28:
[...]
Ik heb zelf een MIVV demper op m'n SV 650. Standaard met de DB killer maakt 't ding al bijna herrie op een aso niveau. Ik hoef die DB killer d'r echt niet uit te hebben
ShittyNL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:40:
[...]
Onderhandelen kan geen kwaad. Ik zou het altijd proberen. Kwam laatst nog op TV tegen dat Nederlanders veelste weinig korting afdingen, dus ik zou het altijd proberen.

Bij mij ging het onderhandelen ook makkelijk. Direct een goed aanbod van de dealer. Dat aanbod kon je niet afdingen omdat het enorm scherp was haha.Jolke schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:37:
[...]
onderhandelen kan nooit kwaad... ze doen er nooit iets bij
Vond jij dat of zei hij dat?
Verwijderd
Wat vinden jullie van de prijs van de Ninja 300 (2014 Special Edition)ShittyNL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:39:
[...]
Bij mij ging het onderhandelen ook makkelijk. Direct een goed aanbod van de dealer. Dat aanbod kon je niet afdingen omdat het enorm scherp was haha.
- Nieuwprijs: 6249 euro
- Rijklaar maken: 400 euro
Totaal: 6649 euro
In hoeverre kan ik afdingen?
Rijklaar kosten eraf snoepen?Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:50:
[...]
Wat vinden jullie van de prijs van de Ninja 300 (2014 Special Edition)
- Nieuwprijs: 6249 euro
- Rijklaar maken: 400 euro
Totaal: 6649 euro
In hoeverre kan ik afdingen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Rijklaar maken klinkt in mijn oren altijd alsof hij een wrak heeft staan waar nog wel iets aan moet gebeuren voor je de weg op kan.
Is het een afleverbeurt of iets in die trand, prima. Dan zijn er een vast aantal punten die nagelopen word, of het in orde maken van papierwerk (wat wmb gewoon in de gehele prijs hoort te zitten).
Dus onderhandel voor een afleverbeurt waardoor je de komende duizenden kilometers weer probleemloos kunt rijden, en die kosten rijklaar eraf.

Is het een afleverbeurt of iets in die trand, prima. Dan zijn er een vast aantal punten die nagelopen word, of het in orde maken van papierwerk (wat wmb gewoon in de gehele prijs hoort te zitten).
Dus onderhandel voor een afleverbeurt waardoor je de komende duizenden kilometers weer probleemloos kunt rijden, en die kosten rijklaar eraf.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
400 euro voor het rijklaar maken van een nieuwe motor lijken me wat hoog. Voor een tweedehands kan ik me (een paar) honderd euro wel voorstellen voor het nalopen van kleine dingen, incl. personeels- en onderdelen kosten. Het is toch een nieuwe motor, wat is daaraan mis? Eén keer starten kost 5 seconden en dan doet ie het
Verwijderd
Het is een splinternieuwe motor. Wordt door de dealer besteld en binnen 2-3 weken afgeleverd._Apache_ schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:06:
Rijklaar maken klinkt in mijn oren altijd alsof hij een wrak heeft staan waar nog wel iets aan moet gebeuren voor je de weg op kan.![]()
Dus afleverbeurt hoort daar niet bij toch? Das alleen bij tweedehandsjes? Toch?
Ja vond ik ook al. Voor meer dan 6250 koop ik hem sowieso nietJolke schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:07:
400 euro voor het rijklaar maken van een nieuwe motor lijken me wat hoog. Voor een tweedehands kan ik me (een paar) honderd euro wel voorstellen voor het nalopen van kleine dingen, incl. personeels- en onderdelen kosten. Het is toch een nieuwe motor, wat is daaraan mis? Eén keer starten kost 5 seconden en dan doet ie het
Good plan
Klinkt een beetje raar. Ik had met mijn motor de deal gesloten en van de week werd ik gebeld van wanneer ik hem kwam ophalen, er moesten nog knipperlichten en andere dingen op komen te zitten. Daar had ik niet eens rekening mee gehouden.
Bij Motoport staat ie voor 6098, bij Goedhart voor 5750 (met 40 km op de teller) dus dat is alvast je uitgangsprijs
Verwijderd
Motoport 6098?Jolke schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:11:
Bij Motoport staat ie voor 6098, bij Goedhart voor 5750 (met 40 km op de teller) dus dat is alvast je uitgangsprijs
Deze nieuwprijs heb ik namelijk doorgekregen van Motoport?
Is dat niet de zwarte versie uit 2013?
En die van Goedhart is idd een goeie. Das een mooi uitgangsprijsje ^_^
Net terug van een (heel kort) testritje. Eerste idee: geluid met db killer is wel mooi zo. Ik ga wel nog enkele ritjes maken voor ik definitief beslis. Eventueel komt er een 2e db killer in huis die ik een beetje aanpas zodat ik tussen beide uitkom, maar ik verwacht op dit moment dat dat niet nodig is.bakvis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:28:
[...]
Ik heb zelf een MIVV demper op m'n SV 650. Standaard met de DB killer maakt 't ding al bijna herrie op een aso niveau. Ik hoef die DB killer d'r echt niet uit te hebben
Wat ik mij wel nu afvraag, hoe komen ze bij MIVV aan het E-keur wat er op staat? Volgens mij is dit inderdaad luider dan toegestaan zelfs met killer. Ben benieuwd want eind van de maand trek ik naar het eifelgebied voor enkele dagen. Juist daarom wil ik de originele killer behouden om ginds te kunnen rijden zonder mij zorgen te hoeven maken over boetes.
Bij Goedhart staat een demo, begrijp ik? Ik zou voor die demo gaan. Het is een A2 motor, dus je bent waarschijnlijk niet van plan om er jaren mee te gaan doen. De fabrieksgarantie zou er wel nog gewoon op moeten zitten. Dan zou ik die demo nemen en dat geld in mijn zak houden.
Dat vraag ik mij dus ook af. Heb eens een ritje gereden met een GSX-R600 met een Mivv GP mét dB-killer (en dus E-keur), maar daar komt al een behoorlijk asociaal kabaal uitYouk schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:26:
[...]
Net terug van een (heel kort) testritje. Eerste idee: geluid met db killer is wel mooi zo. Ik ga wel nog enkele ritjes maken voor ik definitief beslis. Eventueel komt er een 2e db killer in huis die ik een beetje aanpas zodat ik tussen beide uitkom, maar ik verwacht op dit moment dat dat niet nodig is.
Wat ik mij wel nu afvraag, hoe komen ze bij MIVV aan het E-keur wat er op staat? Volgens mij is dit inderdaad luider dan toegestaan zelfs met killer. Ben benieuwd want eind van de maand trek ik naar het eifelgebied voor enkele dagen. Juist daarom wil ik de originele killer behouden om ginds te kunnen rijden zonder mij zorgen te hoeven maken over boetes.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
A-sociaal / Geniaal....
het hangt er maar net vanaf wat je smaak is natuurlijk
Heb afgelopen week een paar kms geklokt op een 2001 GSXR600
moet echt toegeven,.. heb echt plezier gehad
beetje weinig power vergeleken met de mijne maar zeker niet minder leuk
Verwijderd
Heb nou bij Horeon motoren een aanbod van 6075 splinternieuw ALL IN.
Zelf woon ik in Rotterdam, dus Motoport Rotterdam zou beter uitkomen, maar dit is best een aardig bod zo
Zelf woon ik in Rotterdam, dus Motoport Rotterdam zou beter uitkomen, maar dit is best een aardig bod zo

Verwijderd
dan bel je nu effe met motoport rotjeknor
zeg je dat je een scherp aanbod hebt bij een concurent maar dat je graag bij kun wil kopen
6000 en als ze ja zeggen, dat je meteen langs komt rijden voor je hand tekening
(dit is dan dus 10% korting op je motor en niet verkeerd, hoewel ik natuurlijk niet de marges meer weet van motoren, geloof dat een ZZR1400 iets van 18% marge had)
zeg je dat je een scherp aanbod hebt bij een concurent maar dat je graag bij kun wil kopen
(dit is dan dus 10% korting op je motor en niet verkeerd, hoewel ik natuurlijk niet de marges meer weet van motoren, geloof dat een ZZR1400 iets van 18% marge had)
Is het ookVerwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:44:
A-sociaal / Geniaal....

Edit:
@nieuwe motor discussie, je zou ook korting op accessoires kunnen regelen (slot, kleding, helm et cetera), volgens mij is daar meer mee te regelen dan alleen korting op een nieuwe motor
[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 11-06-2014 16:55 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik sluit me hierbij aan, maat van me heeft ook 15% korting gekregen op alle accessoires bij aankoop van zijn 636.-tom-562 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:54:
[...]Edit:
@nieuwe motor discussie, je zou ook korting op accessoires kunnen regelen (slot, kleding, helm et cetera), volgens mij is daar meer mee te regelen dan alleen korting op een nieuwe motor
http://www.kawasaki.be/nl...seInternal=01C8LTBbWFg7LQ
Keuze genoeg lijkt me
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Dank voor je verhaal! Daar kan ik iets mee.mphilipp schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:56:
... Die RT's zijn volgens mij redelijk bullet-proof, maar alles staat of valt bij hoe hij is behandeld. Van rijden gaan ze niet stuk in ieder geval. ...
Verwijderd
zeker als je weet dat marges hoger liggen op accesoires en het de dealer minder "pijn" doet.Fuelke schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:03:
[...]
Ik sluit me hierbij aan, maat van me heeft ook 15% korting gekregen op alle accessoires bij aankoop van zijn 636.
http://www.kawasaki.be/nl...seInternal=01C8LTBbWFg7LQ
Keuze genoeg lijkt me
(dus 600€ korting op motor, of 600 euro pak uitzoeken, dan is dat pak "minder duur" voor de dealer)
maar geen idee of hij accessoires als goeie helm of volledig pak nodig heeft
Transportkosten (en dat is hoogJolke schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:07:
400 euro is helemaal niet gek. Transportkosten zitten in de afleverkosten, omdat je er anders bpm over heen betaald en dat wil niemand.
18% ? Dan zou ik je bronnen eens gaan nakijken, want zoveel zit er bij lange na niet op.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:53:
dan bel je nu effe met motoport rotjeknor
[ Voor 28% gewijzigd door M3rcury op 11-06-2014 18:37 ]
No signature required.
Voor degene die voor relatief weinig geld een leuke motor zoeken :
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Kijker nummer 1 moet nog komen
Best leuk ding. Ben zelf al voorzien :-)
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Verwijderd
zij ook geloof voor een goede reden,M3rcury schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:36:
[...]
Transportkosten (en dat is hoog), kentekenleges, volle tank en het in elkaar zetten van het ding (vaak zit niet alles erop, ben je stiekem ook gewoon een half uur aan kwijt).
400 euro is helemaal niet gek. Transportkosten zitten in de afleverkosten, omdat je er anders bpm over heen betaald en dat wil niemand.
[...]
18% ? Dan zou ik je bronnen eens gaan nakijken, want zoveel zit er bij lange na niet op.
is zeker 7 jaar geleden dat ik dat voor het laatste zag
Geen geld voor zo'n fiets. Vind dit model sowieso een stuk mooier dan de huidige Kawa's.steef200sx schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:09:
Voor degene die voor relatief weinig geld een leuke motor zoeken :
Ik ben nog steeds met de motor in Frankrijk. Uiteindelijk heb binnendoor via allemaal leuke weggetjes de Middellandse Zee gehaald (Narbonne). Daarna ben ik via veel snelweg richting Barcelonnette (oid) gereden, met de intentie om daar noordwaarts de Route des Grandes Alpes op te pakkken. Op 20km van Barcelonnette begon het echter flink te regenen, dus toen ben ik omgekeerd en naar de Ardeche gereden. Daar heb ik gisteren met een collega die daar was wat gereden en vandaag ben ik maar via de voet van de Alpen weer richting huis gegaan.
Ik zit nu op een camping vlak bij Annecy. Via de snelweg zou ik in 10u thuis kunnen zijn... Ga morgen eens kijken of ik dat in 1 of 2 dagen doe. Het liefst in één dag, want inmiddels ben ik er wel weer klaar mee en lonkt m'n eigen bedje.
Overigens was vandaag geniaal. Ik heb getracht om Schaaf-style (zie YouTube) wat weggetjes in de Alpen te pakken. Wat is dat toch enorm verslavend, zodra je de flow te pakken hebt.
Ik zit nu op een camping vlak bij Annecy. Via de snelweg zou ik in 10u thuis kunnen zijn... Ga morgen eens kijken of ik dat in 1 of 2 dagen doe. Het liefst in één dag, want inmiddels ben ik er wel weer klaar mee en lonkt m'n eigen bedje.
Overigens was vandaag geniaal. Ik heb getracht om Schaaf-style (zie YouTube) wat weggetjes in de Alpen te pakken. Wat is dat toch enorm verslavend, zodra je de flow te pakken hebt.
jah, dat deed ik op circuit lelystad laatst, erg leuk... tot ik wat te hard wou en eraf stuiterdeXBL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:28:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LUrMUcp_w4M]
[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 11-06-2014 21:48 ]
WTF. Hoe kwam dat? Lijkt nou niet echt dat je het uiterste van de bike vergt zo op dat filmpje. Je verliest in ééns de voorkant zonder noemenswaardige reden 
Kan natuurlijk aan POV liggen.
Kan natuurlijk aan POV liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 11-06-2014 22:02 ]
Hier het filmpje van mij deelname aan de elfstedentocht, moest hem nog eens uitrijden aangezien dat vorige keer niet was gelukt:
Dit keer ook bijna niet door een spijker in me achterband

En op lelystad kan je echt wel harder, hoe hard had je je banden:
Dit keer ook bijna niet door een spijker in me achterband

[ Voor 23% gewijzigd door Ghostrider op 11-06-2014 22:14 ]
Asus Zenbook i7 256gb
zeg ik dat dat niet kan? met m'n beroerde zithouding, straat bandenspanning, pilot road bandjes en zat andere factoren die het vast allemaal hadden kunnen voorkomenGhostrider schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:09:
[video]
Pilot road kan je ook gewoon knee downs mee maken hoor. Verder hoor ik regelmatig mensen die op straat spanning daar rijden. Hoorde vanavond dat er in een ver verleden ook tenminste een dodelijk slachtoffer op die baan is gevallen brr.
Asus Zenbook i7 256gb
Hier weer bijna heel terug kunnen komen van een lang weekendje heerlijk rijden in Duitsland/Frankrijk (Rheinland Pfalz/Elzas).....
Fiets staat nu in StreetFighter modus (poetst wel handig maar was niet de planning om dat nú al weer zo te doen).

Schade:
)
Maar: Het hele weekend was weer "PRICELESS" !!!
Fiets staat nu in StreetFighter modus (poetst wel handig maar was niet de planning om dat nú al weer zo te doen).

Schade:
- 2 kuipdelen (Links)
- 2 frame sliders (links + rechts).
- 2 Footpegs (Links + Rechts).
- 1 Stuurgewichtje (links).
- 1 Koppelingshendel (korte Titax
).
- 1 Crashbobbin in de achterbrug (links).
Maar: Het hele weekend was weer "PRICELESS" !!!
Hoe ging dat?
And it goes BRAAAAAPP!
2.3 2.7 hoor ik vaak voorbijkomen, maar warme dagen kan het wel met minder. Er is een formule voor, warm 0.3 bar meer dan koud geloof ik... Maar het verschilt ook erg per band, de michelin pilot power rijd bijvoorbeeld waardeloos met een zachte spanning door het slappe karkas.
Asus Zenbook i7 256gb
Waarom zou je een Kneedown willen maken?PilatuS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:44:
Wat is eigenlijk een goede bandenspanning om knee downs mee te maken ?
P.S. Dat lukt al met 10Km/h op een minirotonde terwijl je fiets praktisch rechtop staat dus wat die bandenspanning er mee te maken heeft??
0.3 bar meer? weet dat je met Pirelli's 0.3 bar minder moet doen.....Ghostrider schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:50:
2.3 2.7 hoor ik vaak voorbijkomen, maar warme dagen kan het wel met minder. Er is een formule voor, warm 0.3 bar meer dan koud geloof ik... Maar het verschilt ook erg per band, de michelin pilot power rijd bijvoorbeeld waardeloos met een zachte spanning door het slappe karkas.
Iets te hard
Domme aanname van mijn kant aangaande de reactie van een voorligger en dus een uitwijkactie tijdens het hard remmen om de schade te beperken.
Voorligger ging (hard) aan het remmen terwijl ik juist gas bijgaf om vóór een schuin van links kruisende auto uit te kunnen komen..... Voorligger net wel kunnen ontwijken (mijn lak zat op zijn fiets) maar vanwege 't remmen/sturen mezelf onderuit geremd en een metertje of wat geschoven met de fiets bovenop me.... totdat de fiets weer grip kreeg en op de andere kant viel.
Dat filmpje zag ik laatst op MF langskomen, met verbazing naar zitten kijken. Was echt opeens weg, maar klopte de analyse dat je dus niet aan de voorrem zat?Maegrim schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:37:
[...]
jah, dat deed ik op circuit lelystad laatst, erg leuk... tot ik wat te hard wou en eraf stuiterde
[video]
Oude remvloeistof? Vastgelopen remmen?
Asus Zenbook i7 256gb
Grrrrrr
Wil net voor het eerst de motor naar het werk pakken. Pak aangedaan, perfect weer om te rijden.
Contactsleutel om en de motor doet niks, pffffffff
Heb de motor 2 maanden geleden gekocht. Toen was de accu net vervangen. Vervolgens ongeveer 500 km gereden, iedere week wel een ritje. Laatste ritje was afgelopen zondag, 50km. Wat zou het kunnen zijn? Als je de gixxer uit doet dan kan die toch geen stroom meer verbruiken? Mijn werkgever zei misschien lekstroom? Nu maar is kijken hoe ik de accu eruit kan halen. Heb ook nog een druppellader maar dat is volgens mij alleen als je accu niet helemaal leeg is.
Wil net voor het eerst de motor naar het werk pakken. Pak aangedaan, perfect weer om te rijden.
Contactsleutel om en de motor doet niks, pffffffff
Dan is het lekstroom of de accu is nu al overleden...
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Heeft ie toevallig een soort van parkeerlicht? Ik kwam er pas recentelijk achter bij m'n GSF 650 Bandit dat het doordraaien van het stuurslot resulteert in het blijven branden van de dimlichten. En dus een lege accu na 2 weken
Ja dat denk ik ooki, echt jammer met dit mooie weer de auto pakken.aveenhuysen schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:09:
Dan is het lekstroom of de accu is nu al overleden...
Wist niet dat dit kon, volgende keer proberen.MikeyMan schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:07:
Aanlopen werkt niet?
Parkeerstand heeft de Gixxer uit 2006 volgens mij niet. Vanavond proberen de accu eruit te halen en testen bij de motorzaak. Hopelijk is het geen lekstroom. Maar wel apart zeg, de accu is max 4 maanden oudMailMan schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:47:
Heeft ie toevallig een soort van parkeerlicht? Ik kwam er pas recentelijk achter bij m'n GSF 650 Bandit dat het doordraaien van het stuurslot resulteert in het blijven branden van de dimlichten. En dus een lege accu na 2 weken

[ Voor 21% gewijzigd door Wackmack op 12-06-2014 10:11 ]
Dit topic is gesloten.