"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Stom natuurlijk! Maar het is een leuk/mooi/stoer gezicht. Ik sprak mijn estetische bewondering uitJoopieboy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:04:
Stoer of gewoon stom?Zonde van zo een meid dan als die eraf ketst.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nou, zonde... bij tijgerprint denk ik niet bepaald aan de meest knappe vrouwen.Joopieboy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:04:
Stoer of gewoon stom?Zonde van zo een meid dan als die eraf ketst.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ten eerste maak ik niet die herrie, maar anderen. Ik vind/vond het zelf ook onnozel om te doen in zulke dichtbebouwde straten.
Ten tweede, die rear guard is iets wat die persoon zelf doet om de groep bij elkaar te houden. Het is een vorm van wederzijds respect voor beiden partijen; de motorrijders en de automobilisten die moeten wachten.
Ik heb gemerkt die zondag dat geen enkele automobilist het erg vond. Sterker nog, ze vonden het zelfs leuk dat er een stoet van 40+ motorrijders zo voorbij trok, van allerlei typen.
Wellicht dat het in het filmpje zwaar word overtrokken en mensen denken dat automobilisten het irritant vinden. Ik kan met zekerheid vertellen dat ze dat absoluut niet vonden.
Als laaste; of het leuk was? Ja, tot op zekere hoogte. Met zo'n grote groep (onbekenden) rijden is altijd flink aftasten. Je raakt elkaar op sommige stukken kwijt en je kan onmogelijk als groep bij elkaar blijven.
Toch ondanks dat niemand elkaar kent, doe je alles voor elkaar. Zie het als tijdens een rock concert waar iedereen de pit ingaat en zodra er 1 valt, stopt iedereen om diegene op te rapen. Je kent elkaar niet, maar je doet op dat moment veel voor elkaar. Zo ook de 'rear guard' die iedereen veilig probeert te houden.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dit... Ik rij liefst in een kleine groep vrienden, maar vooral het van elkaar weten hoe men rijdt en wat men wel en niet bij elkaar doen kan...wimmel_1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:06:
[...]
Hier in Nederland houden we het meestal bij een man of 4 waarbij we dan ook nog eens allemaal op elkaar kunnen vertrouwen qua rijstijl en inschattingsvermogen.
Hier zag ik een zooitje ongestructureerd als je het mij vraagt...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
puntje-pijltje vind ik niks maar zo'n soort behuizing voor de iPhone zit ik wel naar te kijken idd..GBTW schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:06:
[...]
is dit niet wat voor jou ? http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=935698
laat dit nu net ook mijn nieuwe motor zijn:
http://www.ebay.co.uk/itm...t-Hard-Case-/121309405009
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hebben jullie deze al gezien? http://www.dumpert.nl/med...594/motorwrak_koppen.html
Echt bizar hoe die motor grip krijgt en zichzelf de lucht in werpt.
@Ricepuppet. Die rearguard snap ik wel hoor. Het heeft voor een automobilist ook helemaal geen zin om tussen die groep in te komen, dan wordt hij of opgehouden totdat de rest weer bij is en kan ook nog gevaarlijke situaties opleveren. Alleen bij stoplichten vind ik het wel ver gaan.
Leek me ook wel leuk om even hier te posten, m'n eerste filmpje van een grote Yamaha FS1 meeting waar ik 1,5 week geleden ben geweest, in Engeland. Dit is van de 1e dag. Helaas stond mijn GoPro eigenlijk te laag gericht
Vaak bu'j te bang!
Hier is vandeweek de 40.000 50.000steveman schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:09:
24k beurt moet ik even gaan bespreken... altijd lastig in te schatten, als het even weer mooi weer is vliegen de kms er zo bij natuurlijk.

Maar dan wel een grote beurt met nieuwe filters, nieuwe vloeistoffen, nieuw stuur (ivm. aanrijding krom), nieuwe bougie, nieuw voorbandje (deze is 30 juni echt op) en nog wat ander losgestort!
Om het leed te verzachten krijg ik voor de tussentijd een F800s mee, dat word wennen, ding heeft 35PK meer op hetzelfde gewicht als mijn fiets. En een tweepitter in plaats van een enkele stamper.
Verwijderd
Ja het is zeker opletter geblazen op nat wegdek. Zeker met je AVB.zynex schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:18:
[...]
Thanks.Met dit weer moest je op dat terrein wel een beetje opletten met je achterrem, want die blokkeerde nogal snel.
35kw is inderdaad niet geweldig, maar ik had geen zin om tot mijn 24ste te wachten en opzich is het snel genoeg hoor. Ik heb op meerdere motor's gelest (waarvan ze niet allemaal 35kw waren), maar op dit moment rijd ik meestal op een wat ouder Kawasaki. Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat voor één, maar hiervoor heb ik de meeste lessen op een Kawasaki er6n gereden.
Je merkt naturlijk wel verschil in de motoren, maar het is niet alsof je op een andere motor niet kan rijden. Ik had er in ieder geval geen last van. Qua motor weet ik nog niet precies wat ik wil. Ik vind sport het mooiste, maar ik moet even kijken wat het budget toelaat. Zo'n z800e is natuurlijk geweldig, maar een beetje prijzig. Mijn vriendin rijdt op een Suzuki gs500. Die zijn best betaalbaar en het is ook gewoon een leuke motor.
Eerst nog maar eens wat motor spullen kopen. Helm, handschoenen en schoenen heb ik laatst bij Termaat in Nijmegen gehaald, maar ik moet ook nog een broek en jas hebben. Rev-it heeft best modieuze dingen. Die kevlar spijkerbroeken met een bruine leren jas ziet er natuurlijk leuk uit en bied ook enige bescherming, maar misschien moet ik vanwege de prijs/veiligheid maar eens beginnen met een normaal textiel pak.
Heb jij je rijbewijs al of ben je ook bezig? En wat heb jij in gedachte? Iemand nog tips over kleding? Modieus of gewoon een standaard zwart textiel pak?
[...]
Die heb ik ook. Zien er goed uit, zijn comfortabel, waterdicht en geven toch redelijk wat bescherming. Het circuit zou ik er inderdaad niet mee opgaan, maar verder zijn ze echt ideaal.
Ik heb mijn AVB en Theorie deze maand met een goed resultaat afgelegd en mag "helaas" pas 2 JULI mijn AVD doen.
Zulke lange wachttijden bij het CBR in Rotterdam
Ik les nu zelf op een ER6-N tijdens lessen en dat is een erg leuk motortje. Ik moet sowieso gaan proefrijden, want ik heb nog een aantal motors in gedachten.
Ninja 300 is standaard A2 rijbewijs geschikt en heeft ook genoeg power en schijnt een erg leuke / goede motor te zijn.
Zit echt nog te twijfelen.
Ik heb een zwarte jas van Evolution en een beschermende broek met allerlei harde stukken erin ter protectie.
Daarnaast Alpinestars handschoenen, beschermende schoenen en natuurlijk een helmpie
Inderdaad, als je het jou vraagt.fredkroket schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:37:
[...]
Hier zag ik een zooitje ongestructureerd als je het mij vraagt...
Maar het word je niet gevraagd (no flame, just sayin) en alhoewel ik het voor het komisch aspect zo heb gemonteerd alsof we verdwaalden - etc. - was dat dus niet drie uur lang aan de orde.
Dit word jaarlijks gedaan en het is niet alsof we er jaarlijks met een frisse start er een puinzooi van maken. Van die drie uur heb ik de saaie landwegen eruit gemonteerd, puur om in te korten.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
40+ groepen zijn echt heel erg groot, zeg. Als ik het filmpje zie, dan word ik daar ook niet warm van. Ik vind het al vervelend om op 1 motor te moeten wachten, als ik met mijn pa een weekend weg was
Bedankt, maar dit doen we 1x in het jaar. De rest van het jaar rijd ik in kleinere groepen.Jolke schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:20:
Leuke impressie van de tocht geworden, Ricepuppet.
40+ groepen zijn echt heel erg groot, zeg. Als ik het filmpje zie, dan word ik daar ook niet warm van. Ik vind het al vervelend om op 1 motor te moeten wachten, als ik met mijn pa een weekend weg was
Het is prima dat iedereen een eigen mening heeft hoor, die respecteer ik ook. Het is niet altijd leuk om in grote groepen te rijden en niet alles van die dag was even leuk.
Maar om nou grote groepen direct af te kraken.. nee. Alles heeft zijn charme. In kleine groepen rijden is dat het voorspelbare. Met het nadeel; het is voorspelbaar. En bij grote groepen is dat het tegenovergestelde.
Toertochje met 3700 manPiekartz87 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:48:
Over grote groepen gesproken... bijna elfstedentocht

@Ricepuppet, wilde het niet afkraken - maar ieder zo zijn ding.
Das de motorelfstedentocht, doe zelf de fietselfstedentocht, ook op 9 juniJolke schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:52:
4e keer elfstedentocht? Heb ik iets gemist, vriest het in NL?
kan van die motorelfstedentocht overigens (nog) geen route vinden?
[ Voor 9% gewijzigd door woest85 op 28-05-2014 09:54 ]
[Signature]
Wordt lekker zwaar koppelen dus
Vaak bu'j te bang!
Als je dealer pas over een maand tijd voor je heeft, is het dan niet eens tijd voor een andere?empy schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:00:
[...]
Hier is vandeweek de 40.000 50.000beurt besproken met de dealer, ze hebben pas weer plek voor mij op 30 juni
![]()
Maar dan wel een grote beurt met nieuwe filters, nieuwe vloeistoffen, nieuw stuur (ivm. aanrijding krom), nieuwe bougie, nieuw voorbandje (deze is 30 juni echt op) en nog wat ander losgestort!
Om het leed te verzachten krijg ik voor de tussentijd een F800s mee, dat word wennen, ding heeft 35PK meer op hetzelfde gewicht als mijn fiets. En een tweepitter in plaats van een enkele stamper.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En er is gevraagd of er zaken tussen zaten die spoed hadden, maar ik kan er nog wel een maandje mee vooruit voordat er dingen drastisch misgaan
Mochten de remblokken echt ver weg zijn of de band echt helemaal kaal, dan had ik dat zeker aangegeven. Ik ben afhankelijk van die fiets voor woon-werk en neem mijn eigen veiligheid ook echt heel serieus. Dus mocht het nodig geweest zijn dan hadden ze maar tijd voor mij gemaakt! Of dan was ik inderdaad naar een ander gegaan.
Een aantal jaar geleden had ik een nieuwe GSX650F gekocht, en toen deed ik nog woonwerkverkeer van zo'n 60km enkele reis. Dat ding mocht na 2 weken dus al terugkomen voor z'n 1000km-beurtje, maar daar hadden ze ook pas na een maand tijd voor. Die toko ben ik na aankoop en de 1000km-beurt die pas bij 2500km gebeurde dus niet meer teruggeweest, beetje jammer...
No harm done, word nooit kwaadJolke schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:52:
Paar jaar geleden een protest in London meegereden (tegen betalen voor parkeren van motoren) daar reden ook duizenden man. Was wel onder begeleiding van (motor)politie. Best wel eens leuk om mee te maken maar ik rijd liever alleen of in kleine groepjes.Exigence schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:50:
[...]
Toertochje met 3700 manVoor mij wordt dit de 4e keer volgens mij
Wel gek, mijn motor trilt nog steeds rond de 5800-6000 toeren, zesde versnelling, rond de 125-130km/h. Dat was met het vorige blok ook al, en is eigenlijk pas sinds dat er hyperpro-veren onder zitten. Ik gok dat het iets is van resonantie, maar ben er niet heel blij mee...
Nu nog mooi weer, want dit was echt kut om mijn eerste ritje in te maken
Met het tehoog zittende pookje, bedoel je de koppelingshendel of het schakelpedaal?
Koppelingshendel: deze zit meestal samen met het blokje knoppen e.d. om je stuur geklemd. Boutje los, hele ding draaien tot het op de goede plek zit en weer vast.
Schakelpedaal: deze zit meestal om het uiteinde van een asje die je bak in gaat, met veel tandjes. Ook weer een klembout, deze losdraaien, pedaal van die as af trekken (kan enige overtuiging nodig hebben) en één of meerdere tandjes verdraaid weer op zijn plek zetten.
Over de resonantie, gezien dat is sinds de Hyperpro's eronder zitten: valt daar niets aan af te stellen, of heb je geen verstelbare vering?
[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2014 12:27 ]
100 voor het blok, 500 voor het eronder leggen inclusief vloeistoffen en ongein (klep-stel dingen), 20 euro voor kettingspanner (die was eraf geknald toen het blok het begaf) en 35 euro voor de motor ophalen. Plus nog wat benzine voor het blok ophalen etcChakotay schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:26:
Nice, hoeveel was je nou kwijt uiteindelijk?
Met het tehoog zittende pookje, bedoel je de koppelingshendel of het schakelpedaal?
Koppelingshendel: deze zit meestal samen met het blokje knoppen e.d. om je stuur geklemd. Boutje los, hele ding draaien tot het op de goede plek zit en weer vast.
Schakelpedaal: deze zit meestal om het uiteinde van een asje die je bak in gaat, met veel tandjes. Ook weer een klembout, deze losdraaien, pedaal van die as af trekken (kan enige overtuiging nodig hebben) en één of meerdere tandjes verdraaid weer op zijn plek zetten.
Gat in het blok was trouwens echt huge. 6-7cm bij 2-2.5 cm.
Bedoelde inderdaad schakelpedaal. Zat onderweg al een keer flink te roeren, dat ie geen enkele versnelling had gepakt
Heeft Ruud misschien weer tijd voor mijn fiets haha
Schakelpedaal zelf bijstellen is zo gebeurd en misschien weet Ruud waar die trillingen vandaan komen na het installeren van nieuwe veren. Als ex-racer en CRT instructeur zal hij vast wel een idee hebben?
Dat gat was echt mega, net als het stuk lager wat het had veroorzaakt trouwens.
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
Hopelijk blijft mijn Horzel dat bespaard

Ik heb overigens ook hyperpro-veren, maar van een nieuwe trilling daardoor ben ik me niet bewust.
[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 28-05-2014 13:59 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Schijnt na vandaag beter te worden, dus komende dagen kun je weer drogere kilometers maken ;-)Marc Rademaker schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:19:
Nu nog mooi weer, want dit was echt kut om mijn eerste ritje in te maken
Misschien staat de voorspanning van de Hyperpro's te strak/stijf?
[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2001962 op 28-05-2014 14:06 ]
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
Ja maar, ik heb gezien dat mijn voorwiel werd gebalanceerd. Achterwiel niet volgens mij. Geen idee waarom dat destijds niet gebeurde, maar dacht toen, zal wel goed zijn. Bij iemand anders werd achterwiel wel gedaan.newbreed schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:25:
Of je moet je wielen even laten balanceren.
Als het zo simpel is baal ik ervan, want zelf kan ik het niet dus moet ik langs de garage, die waarschijnlijk niet voor niks even achterwiel lostrekt en balanceert...
Ik hoop dan maar dat het aan je montage kunsten ligt dat ik er een bepaalde indruk van kreegRicepuppet schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:11:
[...]
Inderdaad, als je het jou vraagt.
Maar het word je niet gevraagd (no flame, just sayin) en alhoewel ik het voor het komisch aspect zo heb gemonteerd alsof we verdwaalden - etc. - was dat dus niet drie uur lang aan de orde.
Dit word jaarlijks gedaan en het is niet alsof we er jaarlijks met een frisse start er een puinzooi van maken. Van die drie uur heb ik de saaie landwegen eruit gemonteerd, puur om in te korten.
Verder is het et elke groep weer anders. Er hoeft maar 1 malloot mee te rijden en de hele beleving veranderd weer.
Maar ieder zijn ding...
Ik had er ook voor kunnen kiezen om minutenlang weides, koeien en bochtige wegen te laten zien, waar niks gebeurt.fredkroket schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:48:
[...]
Ik hoop dan maar dat het aan je montage kunsten ligt dat ik er een bepaalde indruk van kreeg.
Ik denk dat je dat niet interessant had gevonden. Nu is het in elk geval interessant genoeg voor een discussie

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Hopelijk wel, voelde wel heel dom om met iemand te bellen met mijn helm op in huis
Mot dat kosten danwimmel_1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:06:
[...]
Zoals ik 't daar bekijk: NEE
Wij gaan tijdens het pinksterweekeinde weer met een 50-tal personen naar Duitsland waarbij we het merendeel van de mede-rijders alleen maar in het hotel zien en we al vanaf 't verzamelpunt in Nederland (Maastricht) met groepjes van hooguit 8 personen rijden. We gaan daar niet heen om het werelduurrecord te verbreken en dan is 8 personen in een groepje goed te doen (zeker daar, doordat er amper dorpjes in de vooraf samengestelde routes zitten).
Hier in Nederland houden we het meestal bij een man of 4 waarbij we dan ook nog eens allemaal op elkaar kunnen vertrouwen qua rijstijl en inschattingsvermogen.
Grootste "ergernis" voor mij in dat filmpje was toch wel het afblokken van rijbanen/kruisingen/rotondes om die groep maar koste wat kost bij elkaar te kunnen houden.
Maar: Hier vanmiddag dus maar even naar "Louis" in Aachen gereden en een bagagerol/bag opgehaald. Ding is tenminste vast te zetten op de duo seatcover zónder dat ik m'n duosteps en zadeltje terug hoef te zetten.
[afbeelding]
Als er nog iemand geïnteresseerd is een paar gloednieuwe (én nooit gebruikte) Oxford X50 Panniers in de kleur "Zwart"
The Stig imitatieFrancis schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:10:
[...]
Hopelijk wel, voelde wel heel dom om met iemand te bellen met mijn helm op in huis
Je weet tog...internet...iedereen een mening. Het is niet goed of het deugt niet.Ricepuppet schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:39:
[...]
Ik denk dat je dat niet interessant had gevonden. Nu is het in elk geval interessant genoeg voor een discussie
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben het gewend inderdaadmphilipp schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:05:
[...]
Je weet tog...internet...iedereen een mening. Het is niet goed of het deugt niet.
Genoeg ervaring ermee met mijn customizing werk

Euro'tje of 75,- excl. verzendkosten lijkt me een nette prijs gezien de prijzen bij de div. shops. Maar .... volgens mij is het niet de bedoeling om dat hier zo af te handelen (V.A. is daar eigenlijk voor bedoeld, maar....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het nieuwe blok onder mijn Hornet loopt nog steeds goed trouwens, maar op de terugweg van werk naar huis merkte ik dat de koppeling slipt als een gek. In de 6 rond de 100-120km/h volgas geven = slippende koppeling. Zelfde gebeurt in de tweede versnelling. Er zouden nieuwe koppelingsplaten in moeten zitten.
Ik weet vrij zeker dat Ruud zegt dat ie het wel even oplost, maar het is natuurlijk hemelvaart, dus nog even afwachten. Had met het vorige blok nooit last van slippende koppeling.
[ Voor 11% gewijzigd door Marc Rademaker op 29-05-2014 11:07 ]
mooi setje, waar heb je ze vandaan als ik vragen mag? ik ben al enige tijd op zoek maar de prijs houdt mij eigenlijk een beetje tegen...
Iets van 85 euro thuis bezorgd voor 2 setjes (dus voor 2 helmen).
Heb ze nu een aantal keer gebruikt waaronder 4 dagen continu tijdens een motorforum weekend in de Eiffel.
En kan niet anders zeggen dan dat het top is.
Werkt goed en foutloos, na de eerste keer opstarten je telefoon pairen en de andere set en can af dat moment werkt het gewoon feilloos.
Geluidskwaliteit is voor muziek niet je van het maar het kan wel luid genoeg om de muziek als achtergrond deuntje nog goed te kunnen horen door mijn oordoppen heen.
http://www.motoravonturist.nl/review-dealextreme-headset/
Voor een fractie van wat een "echte set" kost heb je dus de zelfde opties en misschien iets minder geluids kwaliteit maar ook dat is op te lossen door gewoon via ebay een setje officiele Sena speakertjes te bestellen en deze er op aan te sluiten/solderen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ja ik ga ook weer, dit keer met me vriendin achterop. Dit keer rijdt ik slakkentempo...Vorige keer moest ik 27 dagen fietsenExigence schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:50:
[...]
Toertochje met 3700 manVoor mij wordt dit de 4e keer volgens mij

Asus Zenbook i7 256gb
269.95 bij lokale dealer, kreeg 10% korting. Ding is overal rond de 299,- namelijk.j0rDy schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:20:
[...]
mooi setje, waar heb je ze vandaan als ik vragen mag? ik ben al enige tijd op zoek maar de prijs houdt mij eigenlijk een beetje tegen...
Mooie Speed Triple! ook een tijdje voor gekeken. Hoe rijdt dat nu, zo'n 3 cilinder?
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Doe je goed!
Collega heeft ook zo een, wat een machines zijn dat toch.
Ik verwacht iets als tussen een 2 en 4 cilinder in... dus koppel onderin, maar ook hoogtoerig. Of zit ik er nou helemaal naast? Ben ook benieuwdJooz schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:53:
[...]
Mooie Speed Triple! ook een tijdje voor gekeken. Hoe rijdt dat nu, zo'n 3 cilinder?
Lijkt mij wel ja, ik vind m'n SV650 super rijden, hangt overal lekker aan 't gas. Ik ben daarom ook wel benieuwd hoe zo'n Triumph 3 pitter rijd!Jolke schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:24:
[...]
Ik verwacht iets als tussen een 2 en 4 cilinder in... dus koppel onderin, maar ook hoogtoerig. Of zit ik er nou helemaal naast? Ben ook benieuwd
Die 3 cilinder rijdt echt waanzinnig, maar eigenlijk is het een motor voor gekken. Heeft ontzettend veel koppel, dus vanaf 2.000 tot 10.000 toeren heb je constant vermogen. Je hebt eigenlijk alleen de tweede versnelling nodig
Ik heb hem overigens pas over een maandje, want hij moet eerst nog op kenteken gezet worden en ik ga volgende week op vakantie.
Ik heb een keer op de street tripple een proefritje gemaakt en dat rijd al heel strak, de speed tripple zal wel helemaal een beest zijnnewbreed schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:50:
Thnx allemaal
Die 3 cilinder rijdt echt waanzinnig, maar eigenlijk is het een motor voor gekken. Heeft ontzettend veel koppel, dus vanaf 2.000 tot 10.000 toeren heb je constant vermogen. Je hebt eigenlijk alleen de tweede versnelling nodig
Ik heb hem overigens pas over een maandje, want hij moet eerst nog op kenteken gezet worden en ik ga volgende week op vakantie.
BTW, eerste 1000KM zijn gepasseerd op de Fazer8, dus morgen voor 1e beurt (lees oliewissel) en dan kan ik eindelijk het hele toerenbereik gebruiken
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 30-05-2014 12:33 ]
Dat geldt voor bijna alle motoren dat je alleen een 1e en/of 2e versnelling nodig hebtnewbreed schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:50:
Thnx allemaal
@Toolkit: je hebt proefgereden op een Street Triple en bent nu benieuwd hoe een Street Speed Triple rijdt?
Edit: verkeerd gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 30-05-2014 13:23 ]
Je kan proberen of nieuwe koppelingsplaatveren het probleem oplossen, dat is een oplossing van 10 euro, en die zitten er zo onder. Die dingen verslijten na verloop van tijd en krijgen dan minder veerkracht waardoor je koppelingsplaten door kunnen slippen terwijl ze nog niet onder de minimale maat zitten.Marc Rademaker schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:06:
Dat is godverdomme een mooie motor newbreed. Vind ik oprecht. Is een goede kandidaat om mijn Hornet op te volgen.
Het nieuwe blok onder mijn Hornet loopt nog steeds goed trouwens, maar op de terugweg van werk naar huis merkte ik dat de koppeling slipt als een gek. In de 6 rond de 100-120km/h volgas geven = slippende koppeling. Zelfde gebeurt in de tweede versnelling. Er zouden nieuwe koppelingsplaten in moeten zitten.
Ik weet vrij zeker dat Ruud zegt dat ie het wel even oplost, maar het is natuurlijk hemelvaart, dus nog even afwachten. Had met het vorige blok nooit last van slippende koppeling.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik snap niet waarom mensen zonder doppen rijden, zoveel meer rust mèt doppen! (+ je kunt de vogeltjes wat langer horen fluiten de rest van je leven...)
Nou, op mijn 250 cc heb ik toch echt wel 5 versnellingen nodig hoor. Die 6e is pure luxe.Jolke schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:23:
[...]
Dat geldt voor bijna alle motoren dat je alleen een 1e en/of 2e versnelling nodig hebt
Moet ik ook nog steeds doen... En ik rijd ook meestal met oordoppen in. Nou ja: in-ears voor muziek. Win-win situatiesteveman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:27:
Date gemaakt voor de 24k beurt. Even zonder oordoppen in gereden... omdat het toch allemaal maar binnen de bebouwde kom is.
Ik snap niet waarom mensen zonder doppen rijden, zoveel meer rust mèt doppen! (+ je kunt de vogeltjes wat langer horen fluiten de rest van je leven...)
It's funny. But not ha-ha funny.

te veel lawaai doorlaten.
Dus nu gewoon schuimdoppen + speakers in de helm. Muziek + navi. zonder dat eeuwige gezeik met die klotekabeltjes.
win-win-winning!
[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 30-05-2014 15:29 ]
die modelnamen zijn idd erg verwarrend, had handiger gekund..Jolke schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:23:
[...]
Dat geldt voor bijna alle motoren dat je alleen een 1e en/of 2e versnelling nodig hebt
@Toolkit: je hebt proefgereden op een Street Triple en bent nu benieuwd hoe een Street Speed Triple rijdt?
Edit: verkeerd gelezen
Ik gebruik ze alle zes hoor op de 250Nero22 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:57:
[...]
Nou, op mijn 250 cc heb ik toch echt wel 5 versnellingen nodig hoor. Die 6e is pure luxe.
Nadeel is wel dat op snelwegen ik niet op de snelheid let, ik ga daar zo hard als mogelijk. Hij kan "maar" 140 km/h, terwijl je eigenlijk maar 120 mag.
Zal ik wel op moeten letten als ik hogerop wil.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Jua, ik gebruik die 6e alleen als ik op de snelweg zit (100, 120 of 130 km/u) en niet meer hoef te accelereren. En ik herken je probleem wat betreft kruissnelheid.Fuelke schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:54:
[...]
Ik gebruik ze alle zes hoor op de 250
Nadeel is wel dat op snelwegen ik niet op de snelheid let, ik ga daar zo hard als mogelijk. Hij kan "maar" 140 km/h, terwijl je eigenlijk maar 120 mag.
Zal ik wel op moeten letten als ik hogerop wil.
Ik had zojuist bijna hetzelfde met een busje... meneer wilde kennelijk toch rechtdoor ipv linksaf bij de verkeerslichten, en wilde achteruitrijdend achter de wagen aansluiten die inmiddels in het rechtdoorvak was gaan staan.
Ipv aan het gas hangen heb ik maar naar hartelust geclaxoneerd...
En dan ben ik nog precies zo gaan staat dat ik de bestuurder in z'n binnenspiegel in de ogen kon kijken.
F@#$%!! beschuitbusser!
En even later gaat er een muts van de meest rechter rijstrook besluiten toch maar links af te willen slaan zonder richting aan te geven. Een haastigere motorrijnerd zou haar vol in de flank hebben gereden.
F!@#$!$! koekblikker!

Dacuuu schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:19:
Morgen de eerste race van Isle of man 2014. Heb er zin in!![]()
Alvast wat mooie slomo's
[video]
Waarom gebruikt die kerel zijn claxon gewoon niet als die achteruitrijdverlichting aan gaat? Waarom uberhaupt toeren maken als je een claxon hebt? De uitlaat is toch zeker naar achter gericht en de claxon naar voren?
Vragen vragen vragen.

Simpel, koppeling intrekken en gas geven is reflex en naar toeter grijpen niet.Nero22 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:27:
[...]
Waarom gebruikt die kerel zijn claxon gewoon niet als die achteruitrijdverlichting aan gaat? Waarom uberhaupt toeren maken als je een claxon hebt? De uitlaat is toch zeker naar achter gericht en de claxon naar voren?
Vragen vragen vragen.
U heeft zo'n ding?Joopieboy schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:46:
En dat horen ze vaak beter als dat zielige toetertje wat ik erop heb zitten.

Hmmm...mij ooit heel wat jaren geleden ook gebeurt op mijn brommertje. Alleen heeft toeteren met een brommertje weinig nu als een vrachtwaggel achteruit komt zetten. Gelukkig douwde hij niet door, want mijn wiel zat wel onder de bumper vast. Ik had overigens niet de reactie om gas te gaan geven. Die knaap moet zijn brein eens opnieuw laten bedraden. Als dat je reactie op zoiets is, zit er iets fout...Marc Rademaker schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:45:
[...]
Simpel, koppeling intrekken en gas geven is reflex en naar toeter grijpen niet.
Mijn standaardklacht is op vrijwel elke zaak van toepassing: het assortiment is bedroevend. Er hangen wel rekken vol, maar het is meer van hetzelfde. Alleen maar de populaire spullen/modellen.
Ik wilde bijvoorbeeld een Nolan N104 Evo proberen. Uiteindelijk een rek(je) met Nolan gevonden. Blijkbaar wil men liever Shoei verkopen, want die zag ik plenty staan. En dan heeft Nolan inderdaad heel veel varianten van de N104 Evo, en ik snap dat ze ze niet allemaal in de winkel kunnen hebben, maar dat die muts ook helemaal niet weet wat er nog meer is. En dit staat niet op zich. Ik ben er wel vaker geweest met vragen en dan weten ze het gewoon niet (of zeggen gewoon iets verkeerds). Blijkbaar heb ik erg moeilijke vragen...
De kleurstelling die ik wilde hebben hadden ze natuurlijk niet, maar kan dan weer wel besteld worden. Alleen is ie bij hen €50 duurder dan bij een webshop en hebben ze me niet overtuigd dat ze dat waard zijn. Erg jammer.
Je probeert ze een kans te geven, maar helaas. Uiteindelijk gaat het bedrijf toch nog wel wat geld van me ontvangen, want bij de BMW afdeling heb ik wel een mooi jack gezien. En daar werd wel op de juiste manier de vragen beantwoord. Je ziet dan dat het wel handig is als je een beperkt assortiment hoeft te overzien.
Voor helmen kan ik een tripje naar Ter Maat in Nijmegen aanbevelen.mphilipp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:05:
Vanmiddag nog eens een demonstratie gehad van hoe een motorzaak (kledingafdeling) zijn eigen graf graaft. Misschien ben ik superkritisch, maar de toegevoegde waarde van een winkel tov webshops is toch de productkennis en dat je dingen kunt passen/proberen/bekijken.
Mijn standaardklacht is op vrijwel elke zaak van toepassing: het assortiment is bedroevend. Er hangen wel rekken vol, maar het is meer van hetzelfde. Alleen maar de populaire spullen/modellen.
Ik wilde bijvoorbeeld een Nolan N104 Evo proberen. Uiteindelijk een rek(je) met Nolan gevonden. Blijkbaar wil men liever Shoei verkopen, want die zag ik plenty staan. En dan heeft Nolan inderdaad heel veel varianten van de N104 Evo, en ik snap dat ze ze niet allemaal in de winkel kunnen hebben, maar dat die muts ook helemaal niet weet wat er nog meer is. En dit staat niet op zich. Ik ben er wel vaker geweest met vragen en dan weten ze het gewoon niet (of zeggen gewoon iets verkeerds). Blijkbaar heb ik erg moeilijke vragen...
De kleurstelling die ik wilde hebben hadden ze natuurlijk niet, maar kan dan weer wel besteld worden. Alleen is ie bij hen €50 duurder dan bij een webshop en hebben ze me niet overtuigd dat ze dat waard zijn. Erg jammer.
Je probeert ze een kans te geven, maar helaas. Uiteindelijk gaat het bedrijf toch nog wel wat geld van me ontvangen, want bij de BMW afdeling heb ik wel een mooi jack gezien. En daar werd wel op de juiste manier de vragen beantwoord. Je ziet dan dat het wel handig is als je een beperkt assortiment hoeft te overzien.
Vet filmpje, zeker rond 3:50 ... fladder fladder, los zittend pak, en hoe hij kleine correcties maakt met zijn stuur. Impressive!Dacuuu schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:19:
Morgen de eerste race van Isle of man 2014. Heb er zin in!![]()
Alvast wat mooie slomo's
[video]
Dit.mphilipp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:05:
Vanmiddag nog eens een demonstratie gehad van hoe een motorzaak (kledingafdeling) zijn eigen graf graaft. Misschien ben ik superkritisch, maar de toegevoegde waarde van een winkel tov webshops is toch de productkennis en dat je dingen kunt passen/proberen/bekijken.
Het is hetzelfde als als bij Media Markt; je ziet alleen de spullen die zij willen verkopen. Overjarige modellen die ze niet kunnen slijten, spullen die al weken of zelfs maanden in de showroom staan.
Modellen waarvan er 1 te koop is, met 1 type nummer; terwijl het model met een ander typenummer veel meer opties heeft.
Ik kom alleen in motorzaken om te browsen, kopen doe ik er niet meer. Ik was een tijd geleden met een vriendin van me in een motorzaak. Ik heb stickers op mijn helm. Mevrouw de verkoopster was van mening dat dat helemaal niet kan, want 'het tast de lak aan van je helm'.
Ik uitleggen dat het vinyl stickers zijn en niet chemische lijm stickers. Mevrouw bleef twijfelen. Het is bij veel motorzaken 'horen en zeggen' zonder dat er enige expertise bij komt - overigens, die mevrouw heb ik wel vaker te kak gezet met feiten -
Ook was ik mijn motorkleding gewoon in wasmachine (broek en jas, inc. bescherming) en dat gaat al jaren goed. Mevrouw vond dat ook niet verstandig 'dan gaat de anti regen laag ervanaf'
Uhu. En ik heb de jas en broek zo vaak gewassen en nog kom ik al 2 jaar door elke regenbui ongeschonden.
Ik vrees dat motorzaken gewoon teveel fabels uit hun mouw schudden om toch nog te verkopen. Tegenwoordig bestel ik vrijwel alles via internet wat betreft motoraankopen, en kijk ik wel een filmpje van Revzilla op Youtube ofzo
Probleem met deze is dat het bovenste stuk heel dun leer is met voering ipv het dikkere leer en dus weinig bescherming tegen doorschuren bied.DRAFTER86 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:18:
[...]
Ik rijd ook met bergschoenen, omdat ik meest vakantietripjes rijd wil ik ook gewoon fatsoenlijk kunnen lopen.
Zowel Lowa als Meindl hebben extra hoge laarzen voor het leger:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier zit volgens mij ook de kern van het probleem. Als je met je bricks gaat concurreren met clicks, dan zul je op de één of andere manier je extra kosten moeten dekken. Eerste wat eraan gaat is dan personeel en in plaats daarvan neem je wat onkundige en cheape verkopers. Daarna gooi je zoveel mogelijk van je assortiment eruit, want voorraad is ook duur. Uiteraard laat je het spul staan waar je wel goede marges op maakt.Ricepuppet schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:18:
Ik kom alleen in motorzaken om te browsen, kopen doe ik er niet meer.
Ik geef jou persoonlijk niet de schuld, maar ik neem aan dat je wel inziet dat je net zo goed onderdeel van het probleem bent. Dus dan kan je ook niet gaan lopen klagen over de gevolgen ervan.
Ik vind het wel jammer. Laatst was ik op zoek naar goede zomerhandschoenen (doorwaai). Mijn handen zijn smal en lang, dus dat is met zulke handschoenen lastig zoeken (ze moeten groot genoeg zijn voor m'n vingers, maar dan niet met de breedte bij de pols die dat met zich meebrengt). Ik was (door goede ervaringen eerder) bij Motozoom Amsterdam, maar die hadden echt het meest karige aanbod ooit. Rekken waren half leeg en van veel types waren er hooguit 1 of 2 maten. Best maf, want een jaar geleden hadden ze echt nog super veel hangen. Dus iets fatsoenlijks vinden in een winkel is er niet meer bij, waardoor ik nieuwe handschoenen maar laat zitten (ben benieuwd hoe ik over een jaar ofzo een nieuwe helm ga kiezen).
Verwijderd
vooral gezien je niets anders hoeft te doen dan achter een pc gaan zitten, nolan.it inkloppen en technische specs vragen van de helmmphilipp schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:05:
hierzo trouwens
http://www.nolan.it/images/schedetecniche/N104%20EVO_14.png
Dus alle versies zijn identiek behalve die Special
Het is het sneeuwbal effect; uiteraard werk ik mee aan dit - ik noem het geen probleem, ik noem het evolutie, ten goede of ten kwade moet nog blijken - maar winkels moeten, zoals vaker aangegeven, zich aan gaan passen.XBL schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:38:
[...]
Hier zit volgens mij ook de kern van het probleem. Als je met je bricks gaat concurreren met clicks, dan zul je op de één of andere manier je extra kosten moeten dekken. Eerste wat eraan gaat is dan personeel en in plaats daarvan neem je wat onkundige en cheape verkopers. Daarna gooi je zoveel mogelijk van je assortiment eruit, want voorraad is ook duur. Uiteraard laat je het spul staan waar je wel goede marges op maakt.
Ik geef jou persoonlijk niet de schuld, maar ik neem aan dat je wel inziet dat je net zo goed onderdeel van het probleem bent. Dus dan kan je ook niet gaan lopen klagen over de gevolgen ervan.
Ik vind het wel jammer. Laatst was ik op zoek naar goede zomerhandschoenen (doorwaai). Mijn handen zijn smal en lang, dus dat is met zulke handschoenen lastig zoeken (ze moeten groot genoeg zijn voor m'n vingers, maar dan niet met de breedte bij de pols die dat met zich meebrengt). Ik was (door goede ervaringen eerder) bij Motozoom Amsterdam, maar die hadden echt het meest karige aanbod ooit. Rekken waren half leeg en van veel types waren er hooguit 1 of 2 maten. Best maf, want een jaar geleden hadden ze echt nog super veel hangen. Dus iets fatsoenlijks vinden in een winkel is er niet meer bij, waardoor ik nieuwe handschoenen maar laat zitten (ben benieuwd hoe ik over een jaar ofzo een nieuwe helm ga kiezen).
Als ik de Motoport binnenkom wil ik komen voor iets wat ik niet kan krijgen in een webwinkel en dat is ook gewoon pure logica. De Motoport waar ik vrijwel altijd kom zijn medewerkers alleen met elkaar aan het praten. Verkopen proberen ze niet, praatje maken doen ze niet (al haal je er geen verkoop uit, probeer dan in elk geval mensen een goed gevoel te geven als ze de deur uitlopen, mond op mond reclame = belangrijk)
Nee, dan ga ik liever achter mijn PC zitten en klik mij een weg naar een bestelling. Het is geven en nemen, maar als je inderdaad onkundige verkopers in dienst neemt bij deze vestiging van Motoport, dan hoef je ook niet veel te verwachten.
Ik lees hier wel eens verhalen over motorzaken waar personeel wel vriendelijk is en praatjes komt maken. Wellicht zijn dat kleinere motorzaken waar je geen wandelende portemonnee bent.
Verwijderd
daar zit iedere zaterdag middag de koffie tafel vol met volk dat gewoon een babbeltje kwam maken
(en uiteraard af en toe iets kochten)
Dat is geen kleine zaak, weet niet hoe ver je woont van veldhoven maar ga daar eens een kijkje nemen.
Maar het is toch ook zo simpel als, bevalt winkel A je niet, ga je toch naar B? (herhaal indien nodig)
en als je een tent vind die het goed doet, beloon dat dan door "trouw" te blijven.
gun die zaak dan een 10-tje winst over een webwinkel, blijft hij tenminste open. En die zaak waar ze het niet begrijpen sterft vanzelf wel. (gaat nog steeds niet goed in de motormarkt zag ik)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 10:33 ]
Helaas heb ik ook brick&mortar winkels gezien die het niet gehaald hebben ondanks goede verkopers met veel kennis en betere prijzen dan bij de dozenschuivers. Vrij zuur aangezien de ongeinteresseerde verkoper van de chainstore gewoon kan blijven aanmodderen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:30:
(...)
Maar het is toch ook zo simpel als, bevalt winkel A je niet, ga je toch naar B? (herhaal indien nodig)
en als je een tent vind die het goed doet, beloon dat dan door "trouw" te blijven.
gun die zaak dan een 10-tje winst over een webwinkel, blijft hij tenminste open. En die zaak waar ze het niet begrijpen sterft vanzelf wel. (gaat nog steeds niet goed in de motormarkt zag ik)
Entropy isn't what it used to be
[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 31-05-2014 12:38 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
De nu in Veldhoven zittende motoport vind ik niet zo heel bijzonder kan mee er ook geen volle koffie tafel bij voorstellen. Het is en nette grote zaak met een groot assortiment en vast kundige verkopers maar en persoonlijk sfeertje hangt er niet echt.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:30:
Ik heb zelf een jaartje in motoport veldhoven (zat toen nog wel in Westerhoven) gewerkt,
daar zit iedere zaterdag middag de koffie tafel vol met volk dat gewoon een babbeltje kwam maken
(en uiteraard af en toe iets kochten)
Dat is geen kleine zaak, weet niet hoe ver je woont van veldhoven maar ga daar eens een kijkje nemen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Pramac Racing’s Andrea Iannone set a new official top speed record for the MotoGP™ World Championship on Saturday at the Gran Premio d'Italia TIM, as he flew through the speed trap at 349.6kph in FP3.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ja, zover was ik ook al...Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:06:
[...]
vooral gezien je niets anders hoeft te doen dan achter een pc gaan zitten, nolan.it inkloppen en technische specs vragen van de helm
hierzo trouwens
http://www.nolan.it/images/schedetecniche/N104%20EVO_14.png
Dus alle versies zijn identiek behalve die Special
Filmpje van Revzilla bekeken enzo, alle versies zijn hetzelfde, alleen hebben sommigen een funky kleurschema. Ik wil graag de Tech in het Cayman Blue. Maar ik had het wel fijn gevonden als die mensen een beetje weten wat er te koop is. Maar zoals ik al zei lijkt het alsof Nolan niet hun favo merk is. Shoei en HJC domineerden de schappen en Nolan stond ergens op een apart rekje. Aan de andere kant van het rek lagen weer de Shoei's en HJC's. Nolan is echt een ondergeschoven kindje bij ze blijkbaar. Ik moest er echt naar zoeken.
Zijn er ook livestreams van the isle of man?Joopieboy schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:10:
Heel fijn... leuk dat soort situaties.En mensen kijken dan echt als wilde dieren in groot licht.
[...]
Een handtekening?!
Klopt ook maar half, voor wat mij betreft dan. Ik geef ze een kans. Het is net als je autobanden doen bij Kwikfit of de lokale bandenboer. Ik heb laatst voor een gewone bandenboer hier uit de stad gekozen. Mijn broer komt er ook en is erg over de man te spreken. Doet wat extra's voor de klant en je kunt er altijd aankloppen. Banden zijn iets duurder, maar zolang je niet elke maand nieuwe banden moet is het te overzien.XBL schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:38:
[...]
Idem met motorzaken. Kleding vind ik altijd lastig om online te bestellen. De maat is maar een deel van het verhaal. Pasvorm en kwaliteit zijn veel belangrijker. En dat kun je niet allemaal aan het plaatje of het Revzilla filmpje zien. Dus ik doe mijn best, zoek internet af naar de info, en check meteen de prijzen. Als ik dan goed geholpen wordt in een winkel, ze productkennis laten zien en ook dat ze een klein beetje moeite voor je doen, hebben ze die extra €25 wel verdiend vind ik. Maar als ie €50 duurder is en ze ook nog eens niet bijzonder veel meerwaarde bieden, kan ik net zo goed een knaak bij de kassa achterlaten voor het passen, en 'm dan maar bestellen bij goedkopehelmenwinkel.nl
Wat écht het probleem is dat er maar bar weinig ondernemers ondernemer zijn. In eerste instantie hebben ze allemaal (brancheverenigingen voorop) ontkend dat webshops ooit een belangrijke plaats zouden innemen, en vervolgens zijn ze op hun gat gaan zitten. Vooral niet innoveren, niet nadenken over 'wat als...' of alleen maar kijken wat die webshops allemaal doen. Nee, vooral klagen dat ze de handel kapot maken, maar niets doen. Ja, dan ben je net een domme panda die alleen maar één specifieke bamboesoort vreet, ook al staat er een pallet voedsel naast 'm...je sterft uit. Klaar. Kan ik ook geen medelijden mee hebben.
Het is altijd makkelijk om de consument de schuld te geven. En deels zijn die te verwijten dat ze niet zien dat die leuke gezellige winkels langzaam aan verdwijnen. Maar moet ik vrijwillig honderden euro's op een motoruitrusting weggeven aan iemand die er niet heel veel meer moeite voor doet? Een webshop is ook niet gratis, vergis je daar vooral niet in. Sinds februari ben ik zelf werkzaam bij Bol.com maar je schrikt als je de marge hoort per artikel (gemiddeld dan). Als alle kosten eraf zijn, blijft er niet heel veel meer over en is het alleen een vreselijke bak met geld omdat half Nederland er lijkt te kopen. Een kruidenier op de hoek zou niet van die marge kunnen overleven, neem dat maar van me aan.
Maar goed, ik heb het antwoord ook niet voor de motorzaken. Kleding is sowieso lastig omdat je het eigenlijk wel moet passen en dat kost dus veel tijd, winkelruimte, personeel dat nog kennis moet hebben ook. Zeg het maar...als alle winkels zijn verdwenen kunnen we ook nergens meer passen...
Kan alleen dit vinden...tellavist schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:49:
[...]
Zijn er ook livestreams van the isle of man?
http://oppositelock.jalop...uding-head-cam-1582065582

Ik wacht een paar uur/dag en dan staan de races netjes in HD onlineaveenhuysen schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:01:
[...]
Kan alleen dit vinden...
http://oppositelock.jalop...uding-head-cam-1582065582
He, rij jij ook motor behalve online in AC?Dacuuu schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:09:
[...]
Ik wacht een paar uur/dag en dan staan de races netjes in HD online
Dit topic is gesloten.