Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
aveenhuysen schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:06:
[...]

He, rij jij ook motor behalve online in AC? ;)
Jazeker :) motorrijden is mijn grootste hobby. Waar rij jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Dacuuu schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Jazeker :) motorrijden is mijn grootste hobby. Waar rij jij op?
Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2014-04-14171655_zps9684ab23.jpg

:)

[ Voor 24% gewijzigd door aveenhuysen op 31-05-2014 14:31 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lekkere fiets, helemaal voor je woonplaats. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mooi matzwart is de mooiste kleur die 'r is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ligt er ook een autoband op die autovelg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Waar is de zijspan die bij dat auto-wiel hoort? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metzler marathon,.. de enige band die uit een massief stuk graniet word gehakt :)
(geloof dat die Michelin Macadam ondingen namelijk niet meer gemaakt worden)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Vanmiddag weer lekker 200km gereden, eerste keer zonder isolatie dit jaar :)

Ben alleen 2 keer bijna van de motor gereden, beide keren in een vergelijkbare situatie. Op het moment dat 2 banen een haakse bocht maken en er is geen duidelijke wegbelijning dan gaat het vaak mis. Mensen op de buitenste baan komen dan naar binnen waarna je geen kant op kunt.

Merk het in de auto ook vaak en nu dus op de motor ook een aantal keer. Inmiddels heb ik met de auto al zo vaak flink moeten remmen omdat er weer iemand naar binnen kwam dat ik niet meer tegelijkertijd de bocht in ga. Time het altijd zo uit dat ik er net voor zit zodat ze me kunnen zien, of ik er zelf voldoende achter zit en kan ancticiperen. Gelukkig ging het vandaag goed, maar met de motor is anticiperen toch listig, stevig remmen is altijd tricky in een scherpe bocht (geen abs). En zeker met auto's voor, naast en achter je kan vallen wel eens grote consequenties. Weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet behalve altijd in de buitenbocht voorsorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vandaag een testritje gedaan op een Honda met DCT, wat een geweldig systeem is dat zeg!

http://www.motor-forum.nl...-je-toe-deze-zomer-1.html

[ Voor 38% gewijzigd door Erasmo op 31-05-2014 18:06 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:17:
*knip*
stevig remmen is altijd tricky in een scherpe bocht (geen abs). En zeker met auto's voor, naast en achter je kan vallen wel eens grote consequenties. Weet niet goed wat ik hier nu mee aan moet behalve altijd in de buitenbocht voorsorteren.
Daar hebben ze bij KTM iets vets op verzonnen in combinatie met Bosch (die maken ook ABS voor zo´n beetje iedere auto/motor)

zal eens kijken of ik dat filmpje ergens kan vinden.

iedere aap kan dadelijk rijden :+

KTM will be the first manufacturer to sell a bike equipped with the latest generation of ABS to work as an anti-lowside braking system on the 2014 KTM Adventure 1190R.

The new braking system is the latest innovation from electronics giant Bosch and is called Motorcycle Stability Control (MSC) and it’s the first time ABS has been officially claimed to work while a bike is leant over in a corner.

MCN revealed Bosch was developing cornering ABS more than two years ago as an extension of the ground-breaking work the company has been carrying out to develop the Bosch 9+ME ABS system which is the most advanced and smallest ABS system available.

Retro fit available for all 1190 Adventure customers

Customers who have already bought an 1190 Adventure or 1190 Adventure R in 2013 can have the revolutionary MSC retrofitted at any authorised KTM dealer for £335.63.

Production of the new 2014 1190 Adventure with MSC starts in December 2013. The UK price is £12,999 for the 1190 Adventure, £13,799 for the 1190 Adventure with factory fit electronics package and £13,799 for the 1190 Adventure R.

A KTM statement explains: “Jointly developed with Bosch, the MSC supports riders of the 1190 Adventure with combined antilock braking system (C-ABS) and motorcycle traction control (MTC) in a multitude of ways – of course within the limits of physics, just as any assistance system:

• MSC can prevent the wheels from slipping when braking while leaning over.
• MSC minimises the righting motion of braking while leaning over.
• MSC prevents rolling over in emergency stops.
• MSC prevents rear wheel skids when accelerating while leaning over.
• MSC prevents the front wheel rising while accelerating.

It’s expected more bikes fitted with Bosch ABS will get MSC over the coming years. We would expect the next generation of BMW S1000RR, Ducati 1199 Panigale, the new KTM 1290 Duke and others to all have the system fitted.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Mja, anticiperen werkt gewoon beter dan remmen. Ik neem vaak al expres de buitenbocht in dat soort situaties, als ik niet uit de drukte kan komen op de motor (vaak zit er een stoplicht voor zulke bochten, dus dan ram ik em ff naar voren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het begint er vaak al mee dat je beter de buitenbocht kunt nemen, inderdaad. De bocht wordt voor jezelf daarmee al een héél stuk gemakkelijk om vloeiend te kunnen nemen (lees: dóór te kijken en dus te overzien). Je kunt er de snelste lijn gemakkelijker zoeken/vinden als je dat eventueel zou willen (APEX = Buiten - Binnen - Buiten), en dat geldt ook op de openbare weg zónder de intentie te hebben om (te) hard te willen/gaan rijden.

Weg van de minste weerstand :P

Jammer dat de beelden van Google Maps aangaande "Knooppunt Grijsoord" (A50/A12) niet lekker te bekijken zijn maar daar heb je nog één van de laatste "270R graden" bochten in een snelweg liggen op het moment dat je vanuit 't zuiden richting Utrecht gaat.... Ik zit daar redelijk vaak met de auto "vast" achter motorrijders welke niet doorrijden vanwege 't feit dat ze de binnenbocht pakken (en buitenom inhalen doe ik maar niet daar, terwijl 't gemakkelijk kan.... Motorrijder heeft 't wss niet eens in de gaten).

Vanuit de richting Apeldoorn terug naar het zuiden ligt daar een "90R/180L" graden bochten combi en die is eigenlijk nóg veel leuker >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 31-05-2014 19:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degene die bekend zijn in eindhoven, en hoe de Kennedylaan nu naar de A50 gaat.

dat is ook een wel leuk bochtje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:18:
De afrit Veenendaal waar de MFMM is bij de mac, die is ook enorm mooi geworden. Enorm lange bocht die wat omlaag gaat en nergens scherper word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:18:
voor degene die bekend zijn in eindhoven, en hoe de Kennedylaan nu naar de A50 gaat.

Vanaf de Kennedylaan naar de A50 richting A2 (Den Bosch/Tilburg) is inderdaad Ge-Ni-Aal in elkaar gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

PilatuS schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:35:
[...]

De afrit Veenendaal waar de MFMM is bij de mac, die is ook enorm mooi geworden. Enorm lang bocht die wat omlaag gaat en nergens scherper word.
Planningsambtenaar die stiekem zelf motorrijder is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Bommes schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:36:
[...]

De nu in Veldhoven zittende motoport vind ik niet zo heel bijzonder kan mee er ook geen volle koffie tafel bij voorstellen. Het is en nette grote zaak met een groot assortiment en vast kundige verkopers maar en persoonlijk sfeertje hangt er niet echt.
Klopt, sinds ze wegzijn uit Westerhoven is de sfeer er enorm op achteruit gegaan. Mij herkende ze al niet eens toen ik een paar weken later met mijn vers gekochte VTR (bij hun) ff kwam buurten. :F
Waarschijnlijk draait het wel lekker, anders waren ze al wel weg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet echt, hoorde dat Wieger (de eigenaar) de huur eigenlijk niet meer kan opbrengen.
Hij kan een pand er achter nemen dat goedkoper is, maar heeft on overeenkomst dat hij mag blijven zitten tot er een nieuwe huurder is voor het huidige pand..

maar in westerhoven was het gewoon fucking gezellig vond ik,,... mooi was die tijd, "vroegah was alles beter" etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xos schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:17 stevig remmen is altijd tricky in een scherpe bocht (geen abs).
Dat valt reuze mee hoor... Je kunt best flink remmen middenin een bocht. Alleen wel motor naar binnen duwen en blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MikeyMan schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:13:
[...]

Dat valt reuze mee hoor... Je kunt best flink remmen middenin een bocht. Alleen wel motor naar binnen duwen en blijven kijken.
En niet als een jacko in je rem knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Idd, net als anders rustig opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Desalnietteplus. Hoezo remmen in een bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:20:
Desalnietteplus. Hoezo remmen in een bocht?
Naar de apex remmen. Op straat hoeft dit vrijwel nooit. Op het circuit remde ik altijd vol in de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
PilatuS schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:54:
[...]

Ligt er ook een autoband op die autovelg ?
Geloof het wel, alleen van het verkeerde merk....(persoonlijk hoor).

Afbeeldingslocatie: http://www.fohcyclefab.com/Streetfighter/images/foh-streetfighter-motorcycles-image-1-10.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
[b][message=42321642,noline]

,,... mooi was die tijd, "vroegah was alles beter" etc etc
Helemaal mee eens ;)

Herinner nog wel die tijd gewoon met een 911 of Saab 9000 Aero volgas van Amsterdam naar Breda en als je pech had kreeg je een Rijks Porsche achter je aan, maar geen camera´s, traject controle of weet ik veel wat voor geneuzel...

[ Voor 33% gewijzigd door aveenhuysen op 31-05-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Naar de apex remmen. Op straat hoeft dit vrijwel nooit. Op het circuit remde ik altijd vol in de bocht.
Ook dan rem je NIET ín de bocht maar rem je gewoon laat (zoals 't hoort). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:40:
[...]

Ook dan rem je NIET ín de bocht maar rem je gewoon laat (zoals 't hoort). 8)
Mwa. Op Assen en vele andere circuits genoeg bochten waar je in kan remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:56:
[...]

Mwa. Op Assen en vele andere circuits genoeg bochten waar je in kan remmen.
Misschien dom maar ik rem (laat) vóór een bocht en geef in een bocht juist gas bij om 't ding de bocht door te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen A rijbewijs dus heb hier eigenlijk niet veel te zeggen. Ben er wel mee bezig en vrijdag m'n theorie afgelegd (opnieuw, heb al > 10 jaar een B ) en daarin kwam dit toch heel duidelijk naar boven.

- bocht BREED INZETTEN (en verlaten ook) om altijd een goed overzicht te behouden
- voldoende VERTRAGEN VOOR de bocht zodat je niet meer in de bocht moet gaan remmen
- VERSNELLEN (indien nodig) IN DE BOCHT, gas geven best vermijden bij in of uitrijden van de bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Gasgeven vermijden bij uitrijden van de bocht? Boooo! :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chakotay de theorie zal wel niet het leukste deel zijn ☺

Iemand trouwens nog specifieke tips voor aankoop 2dehandse R 1100 RT? Geen babyblauwe lakkleur en prijs zijn voorlopig de enige dingen waar ik op let. Veel blokken zitten rond de 100k kilometers. Extreem weinig kilometers (< 80k) probeer ik nog te negeren.

Ik heb een lijstje met algemene aandachtspunten (kabels, lekken, speling, ...). Maar ben meer op zoek naar specifieke kwaaltjes. Ik probeer sowieso nog iemand met ervaring te regelen ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:10:
Ik heb geen A rijbewijs dus heb hier eigenlijk niet veel te zeggen. Ben er wel mee bezig en vrijdag m'n theorie afgelegd (opnieuw, heb al > 10 jaar een B ) en daarin kwam dit toch heel duidelijk naar boven.

- bocht BREED INZETTEN (en verlaten ook) om altijd een goed overzicht te behouden
- voldoende VERTRAGEN VOOR de bocht zodat je niet meer in de bocht moet gaan remmen
- VERSNELLEN (indien nodig) IN DE BOCHT, gas geven best vermijden bij in of uitrijden van de bocht
Je kunt best remmen, gas dichtdraaien in een bocht, maar dat moet je wel met beleid en enige ervaring doen. Vandaar dat ze het wellicht daarom sterk afraden aan mensen die nog met hun A bezig zijn, omdat je motor nogal heftig kan reageren bij dat soort acties, zichzelf oprichten in een bocht bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom een R1100RT als ik vragen mag (of ben je al 50 plus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:34:
waarom een R1100RT als ik vragen mag (of ben je al 50 plus?)
Ben 30 plus. Is voor woon/werk verkeer (2d per week). Wil vooral comfortabel rijden.

Als deze bevalt verslijt ik die. Is het mijn ding niet dan koop ik wrs een nieuwe GS met wat extra Touring opties. GS is tweedehands minder interessant en zal vooral ook moeilijk worden mijn zin te vinden wat die opties betreft. Op een RT zit meeste wat ik wil standaard.

Liefst van al zie ik de naked versies van de BMW boxers. Maar zoals gezegd zoek ik vooral comfort.

Ahja en BMW omdat cardan een must is en de 4 wielers me nog niet teleurgesteld hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:20
Haha, 30 plus, wat is dat? 39? Dan mag je best een R1100RT kopen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, als het echt puur en alleen voor woon werk verkeer is kan ik het nog wel begrijpen.
Lompe motor betekend namelijk wel dat je uit de wind zit (niet het handigste voor file rijden maar "ieder voordeel heb ze nadeel")

weet overigens niet precies hoeveel Km je moet gaan maken per dag.
gemiddelde gebruik van een R1100RT is tegen de 1 op 16/17 alleen snelweg loopt mischien iets zuiniger tegen 18/19 aan als je mazzel hebt.

850 is dan wel weer zuiniger (mischien overweging waard)

als je echt Kms moet gaan klokken is het wellicht interessant om iets moderners te pakken dat wat zuiniger rijd of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Nix moderners. Ouwe meuk ftw! Geen canbus, niet teveel electronica. Zorgeloos rijden.
En inderdaad, als je voor het imago rijdt is het misschien te classificeren als een ouwelullenbak, maar ik heb iig geen hernia of blaren op mijn bibs. Rijdt comfortabel, kan prima meekomen. Nix lomp. Gewoon een fijne machine.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Ik vind het sowieso stom om leeftijden op motoren te plakken, al helemaal als het iemand is die er echt een praktisch doel voor heeft (buiten het recreatieve om).

Ik heb op m'n 24-25ste ook een FJR1300A gekocht, omdat ik het ding voor 85% voor woon-werk gebruik en er meer dan 120km per dag mee doe.
En ja, dan mogen er de nodige snufjes op zitten die sommigen als "te modern" noemen. Ik denk dat je als woon-werker ook meer hachelijke situaties tegenkomt (ik kan ervan meespreken :X).

Dingen die handig zijn voor de woon-werker:

• windbescherming: je doet vaak veel kilometers op de snelweg of 90-km-wegen, dan is het lekker als je wat uit de wind zit

• een makkelijke zithouding: je wil niet met een houten kont aankomen op je werk na 60km snelweg

• ABS en andere technische snufjes: je bevindt je vaak in zeer druk verkeer op momenten dat de rest daarbij ook nog eens niet al te goed oplet ('s morgens vroeg, 's avonds na een lange werkdag). Dan is het handig als je gewoon vol die remmen kan in gaan als die middenvakrijder beslist om ook eens de linker rijstrook te gaan blokkeren vlak voor je neus...

• handvatverwarming: zelf heb ik verwarmde handschoenen, maar het is ook handig als je ook de optie hebt om even wat warme klauwen te krijgen als je 's morgens vroeg je zomerhandschoenen al aan hebt

• cruise control: niet echt een must maar het is wel iets wat ik graag zou willen hebben op m'n volgende fiets. Je zit niet altijd in druk verkeer. Als ik een keer 's middags of 's avonds laat op een rustige snelweg ben lijkt het me best relax (en preventief tegen snelheidsboetes) om bij 130 een knopje in te drukken en niet meer te hoeven omkijken naar m'n snelheidsmeter.

Sja, dan kom je tegenwoordig sowieso uit bij de tourbuffels of all-roads.
"De 30er" die je dan vaan voor dingen als een GS gaan (of zoals mij een Super Ténéré) omdat die voldoet an al de bovenstaande dingen, maar toch nog wat dat stoere heeft. Een all-road heeft daarbij ook nog een ideaal zicht in druk verkeer door de hoge zithouding.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HBtqQwnKQYA]
Kijk mij eens netjes rijden als de camera aan staat :+

Je hebt er praktische koffers bij (zo zeul ik op maandag bijvoorbeeld m'n tas voor het werk mee, schoenen, kledij, een andere tas om 's avonds meteen na het werk training te geven,...).
Om die dingen daarom meteen ouwe-lullen-fietsen te noemen, sja :)

Je gaat als vertegenwoordiger ook niet in een Lotus Elise je 50.000km per jaar doen :)
Eigenlijk zou je als motorrijder gewoon 3-4 fietsen moeten hebben :p

Een BMW K1600GT voor woon-werk en op reis
Een KTM Superduke 1290 voor de weekends
Een BMW S1000RR voor een circuit-dag

:D

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 01-06-2014 12:41 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou een F800GT nemen voor woon werk, lekker zuinig en niet zo sloom als die honda 700
Super duke 1290 mischien ietsjes te extreem, denk een Aprilia Tuono met APRC.
Geld dat ik daar dan mee zou besparen gaat naar een Duc Panigale :P

en een enduro fiets voor offroad lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Mensen zeggen altijd dat je het geld wat je bij de loterij wint nooit op krijgt.
Als je auto- en motorliefhebber bent begin je er al goed aan denk ik :+

Enkele motoren, enkele auto's. Een huis met voldoende garage eraan om ze allemaal te stallen. Natuurlijk een reisje rond de wereld op je splinternieuwe full-option KTM Adventure,... :D

[ Voor 120% gewijzigd door DinX op 01-06-2014 13:21 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ach, ik heb zelf een R850R en die bevalt mij prima. Hij rijdt prima, het onderhoud is goed zelf te doen (moet nog wat tegenkomen wat ik niet zelf kan doen), en ik vind de koffers die erbij zitten gewoon ideaal (ik ben iemand die altijd wel wat mee heeft, al is het maar een litertje reserve peut) in plaats van elke keer met een rugzak op te moeten rijden (niet comfortabel en onhandig). Daarnaast heb ik vrij snel last van mijn rug en sinds ik van mijn Honda naar de BMW gegaan ben heb ik daar een stuk minder last van (zithouding is gewoon een stuk beter op de BMW).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ga binnenkort eens een go pro kopen, hier in za kom ik afentoe best wel op mooie wegentjes :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:46

Vrijdag

De Zwarte

DinX schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:21:
Mensen zeggen altijd dat je het geld wat je bij de loterij wint nooit op krijgt.
Als je auto- en motorliefhebber bent begin je er al goed aan denk ik :+

Enkele motoren, enkele auto's. Een huis met voldoende garage eraan om ze allemaal te stallen. Natuurlijk een reisje rond de wereld op je splinternieuwe full-option KTM Adventure,... :D
....en een hele hoge verzekeringspremie. Of anders wel een dure waakhonden cursus + honden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:39:
Eigenlijk zou je als motorrijder gewoon 3-4 fietsen moeten hebben :p

Een BMW K1600GT voor woon-werk en op reis
Een KTM Superduke 1290 voor de weekends
Een BMW S1000RR voor een circuit-dag
Check! Als ik de loterij zou winnen, koop ik 7 motoren, voor elke dag één ;)

De reden dat ik voorlopig op dat bankstel blijf rijden is, buiten dat ie nog gewoon helemaal goed en storingsvrij is, is dat ik niet alleen maar van de dealer afhankelijk wil zijn voor onderhoud. Mijn 'mannetje' kan denk ik niet heel veel doen met een K1600. En ja, als ik daar het geld voor (over) had, had ik ook niet naar het mannetje gehoeven... :)

En ABS/handvatverwarming zijn ook niet echt moderne snufjes meer. Net als injectie. Ik heb meer wat tegen dat gekloot met canbus en electronische gashendels enzo. Als je een verkeerd merk ventieldopje erop draait, begint de boordcomputer al te piepen.

En laat mensen maar lekker lullen over zo'n RT dat het een ouwelullenbak ik. Ik vind het prima. Voorlopig rij ik prinsheerlijk naar Zuid Frankrijk met een bak spulletjes in de koffers, uit de wind (als ik wil), uit de regen, warme handjes als het koud is. En ik ben niet gebroken als ik aankom. En als het moet - en ik wil - kan ik ook net zo makkelijk meekomen in de Alpenpassen. De machine is er handelbaar genoeg voor.

Maar goed, iedereen vind zijn eigen machine de ultieme motor natuurlijk. En laten we het daarbij houden. Het afkraken van andere motoren is zó kinderachtig. Net als het 'echte motorrijders' en 'echte motoren' debat. Respecteer elkaars machine.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Bommes

Capo del formaggio

Bam... :+
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-zhXpIN90qKk/UdFJmWmcVxI/AAAAAAAAAzM/jzA_3H9eijA/w1067-h800-no/IMG_7155_1067x800.JPG

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/DSC04253_zps181ae921.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/veersegatdam.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn motor weer terug heb zal ik ook maar eens een fototje nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 2x 100km per dag, comfortabele zithouding en touring opties lijkt me dan wel handig. Heb me vorige week een c3 pro helm en gore-tex botten gekocht. Alles voor 't comfort.

Verbruik had ik nog niet bij stilgestaan. Zal ik in overweging nemen eens ik weet of die RT echt mijn ding is. Mijn auto doet rond de 6l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das ongeveer hetzelfde dus. Ik neem aan dat je woon werk gaat doen ivm met de files, niet omdat motorrijden goedkoper is, dat is het namelijk niet (meer onderhoud nodig, en in het geval van een boxer, een sloot olie)

met wat snuffelen kun je ook wel een F800ST vinden uit 2006 of 7 met O.K. km stand, zal je wel 5k kosten inplaats van 3 (gokje dat een RT zo´n 3K moet kosten als ie O.K. is), maar krijg je naar mijn mening een fijnere motor voor terug die best wel 1 op 23 wil klokken zonder problem, tandriem aandrijving heeft en er niet onaardig uitziet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 01-10 09:20
Zo eentje dus ;)

*snip*

Ik rijd met deze :)

[ Voor 31% gewijzigd door azerty op 07-01-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was voor mij echt de meeste verfrissende en beste motor die BMW sinds jaren op de markt had gezet.
Eindelijk iets dat "jeugdige" motorrijders naar BMW kom trekken.

komt nog eens boven op dat ie gewoon weg prima rijd en zuinig is, weet overigens niet wat jouw verbruik is. (ben ik best benieuwd naar)

Maar als ik een woon werk machine zocht was die F800ST (nu de GT) de enige keuze.
Enige nadeel was dan de kleine tank, maar aangezien ie zuinig rijd heb je nog steeds een degelijke actie radius.

Overigens, kan me niet herinneren dat ik je nick hier vaker heb gezien, Bij deze, wsitedesign ik heet je welkom op het motor ouwehoer topic van GoT :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 01-10 09:20
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:43:
Was voor mij echt de meeste verfrissende en beste motor die BMW sinds jaren op de markt had gezet.
Eindelijk iets dat "jeugdige" motorrijders naar BMW kom trekken.

komt nog eens boven op dat ie gewoon weg prima rijd en zuinig is, weet overigens niet wat jouw verbruik is. (ben ik best benieuwd naar)

Maar als ik een woon werk machine zocht was die F800ST (nu de GT) de enige keuze.
Enige nadeel was dan de kleine tank, maar aangezien ie zuinig rijd heb je nog steeds een degelijke actie radius.
Ik rijd er niet zoveel mee (nog student), maar wat ik me kan herinneren van de laatste keer is het ongeveer 1:20 (5l / 100km) of iets minder... Meestal kan je er toch rond 200km+ mee doen voor de tank leeg is...
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:43:
Overigens, kan me niet herinneren dat ik je nick hier vaker heb gezien, Bij deze, wsitedesign ik heet je welkom op het motor ouwehoer topic van GoT :)
Vooral lurken hier :p

*snip*

[ Voor 23% gewijzigd door azerty op 07-01-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Op zoek naar een goedkope toermotor voor erbij maar dan niet de standaard K75 of de afgebeulde transalp of maar niet te spreken van de 13 in een dozijn diversion kwam ik bij een wat oudere Yamaha FJ 1200 terecht.
Zien er nog redelijk modern uit (beetje afhankelijk van de kleurstelling) hebben flink wat vermogen en koppel om zelfs met zijn 2en er op goed mee te komen en boven al worden ze niet echt heel erg duur aangeboden.
Met wat zoek werk nog wel met ABS en koffer set alhoewel die laatste wat zeldzamer zijn.

Heeft iemand hier ervaring met dit model FJ..??
http://www.marktplaats.nl...ostcode=5645JT&distance=0
Of weet mij een hele andere optie te geven wat binnen een budget van zeg 1000 tot 1500 euro te rijden valt..?? en onder de noemer toerbuffel valt zonder dat het een K100 is..??

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 01-06-2014 17:05 . Reden: linkje er bij als voorbeeld ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe wilde gok, GTR1000.
werd overschaduwed door de Honda 1100ST en daardoor niet goed verkocht.

Echter geen verkeerde toermotor (mischien wel iets lastiger te vinden gezien ze dus niet veel verkocht hebben)
(dit is overigens gewoon wat in me op kwam in 2 tellen, geen idee of het in het straatje valt van wat je zoekt)

minuutje of wat googlen kom ik hier uit
http://www.ghia.nl/aanbod.htm
wellicht dat er iets tussen zit voor je, en ik dacht jij jij ook ergens in Brabant Z.O. rondhing,
dan is Oss niet zo ver rijden om eens te neuzen en wat tips inwinnen van waar je op moet letten bij die machines.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die zijn nog wel redelijk te vinden hoor:
http://www.marktplaats.nl...ostcode=5645JT&distance=0
Grote fiets zeg.. :o denk wel te groot om hier mijn tuin in te krijgen misschien.

zeg sjef edit.. >:)
Ja die had ik ook al gevonden, is inderdaad in de buurt (woon zelf in Eindhoven) kan er eens heen rijden van de week.
Vind ze wel erg log/lomp over komen zo op het eerste gezicht. Dan vnd ik de FJ of FJR (die laatste ver buiten mijn budget) net wat sportiever ogen.

[ Voor 40% gewijzigd door Bommes op 01-06-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een zwak voor jouw he ;)

Onze jonge word groot ene gaat zijn brommer inruilen op een motor! :p

Wellicht een ouwe Suz Bandit 1200? als je een S uit kiest komt daar dan een tophalf op die je wel behoorlijk wind bescherming bied

en die dingen zijn echt in massa productie geweest, moet er vast wel ergens een mooie staat voor een nette prijs

-edit- chef Edit to the rescue

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

zoiets, wat hier ideaal is, de man wil op een chopper gaan rijden... soort van teken dat ie rustig rijd (dit is echt een motorrijders equivalent van "is van oud omatje geweest")

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zijn die bandits niet erg onderbemeten voor wat betreft achter vering..??
met volle bagage en een duo achter op krijgt dat wel wat voortduren..

Die GTR:
Afbeeldingslocatie: http://www.ghia.nl/Afbeeldingen/gtrcam4.jpg
Fantastisch.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n FJ1200 blijft een bruut apparaat imo, volgens mij is zo'n ding echt vies snel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

net geen 130 pk das niet weinig nee... Das een klap meer dan mijn Vespa.. :9

Overigens gaat het e daar niet om, ik denk dat een NTV me tegen gaat vallen met 2 personen + meuk door net te weinig pk's maar ik hoef geen race monster.

Vind ze ook wel erg leuk om te zien, zeker in deze kleurstelling:
Afbeeldingslocatie: http://images4.images-speurders.nl/images/14/1419/141953574_1_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:20
Je Vespa heeft de betere looks, maar toch is dit het betere werk ;) Voor een motor van ruwweg 20 jaar oud vind ik het er alles behalve slecht uitzien. Lucht gekoeld zie ik zo, een flink tank van 22-24 liter, rond de 130pk, wel een verbruik van 1/15-1/20 (afhankelijk van wie je het vraagt blijkbaar). En niet licht, met ongeveer 260kg schoon aan de haak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oom van me reed precies dezelfde kleur stelling tot hij overstapte op een thunderace (hij is yamaha liefhebber, tegenwoordig gumt ie met een FZ1 maar de proefrit voor een S1000R is gepland)

ik weet dat hij die van hem op de rollerbank had gehad om de beloofde paarden ook echt te krijgen wat als positief puntje had dat ie minder schadelijk ging rijden...

maar ik weet zeker dat het een zuipschuit is (ach ja, met 24 liter kom je er toch wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, maar dat is geen motor... :+ 8)

But seriously...whatever flies your kite. Als jij er lol op hebt, wie ben ik dan om te zeggen dat het een speelgoedbrommertje is? Ik kan het wel denken of vinden, maar iemand om die manier afzeiken om zijn keuze van vervoer/funmiddel is benden alle peil imho.

For the record: ik vind het geen speelgoedbrommertje. Het lijken me wel fun apparaten. Ik heb in de Alpen ook wel eens achter zo'n scooter gehangen en dat was hard werken om er voorbij te komen. Gelukkig waren er een paar lange rechte stukken, maar in de twisties was het lastiger. Ik zou het zelf niet kopen, maar dat geldt ook voor een aantal motoren die ik heel erg leuk vind. Koop ik pas als ik de loterij win. Mijn bankstel is lekker allround. Kan er alles mee wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:39:
Zo'n FJ1200 blijft een bruut apparaat imo, volgens mij is zo'n ding echt vies snel
Klopt een vriend van mij heeft in de jaren 90 een FJ1100 gehad en dat ding was echt asociaal snel. De snelste machines waren toen zo'n beetje de Kawasaki zzr1100 en de Suzuki gsxr1100 maar die Yamaha was ook redelijk een beest.

Mooie tijden waren dat toen zonder trajectcontroles, laserguns, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

/me Bam
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/10404040_538030056305848_825484703387854047_o.jpg
:P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wimmel_1 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:21:
[...]

Misschien dom maar ik rem (laat) vóór een bocht en geef in een bocht juist gas bij om 't ding de bocht door te werken ;)
Op mettet, de linker knik na de corkscrew. Kan je mega hard inremmen. (het hele filmpje is wel epic om te zien trouwens. R1 met grootheidswaanzin :9

of bijv in ossenbroeken op assen., waar je helemaal hangt naar rechts kan je echt hard remmen hoor.
2011..wat gaat de tijd snel :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 01-06-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:11:
[...]

Ja, maar dat is geen motor... :+ 8)

[...]
Dat dacht ik ook, maar heeft toch wel een m-nummerbord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waar is de 'like' button toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Mag je dit gebruiken voor woon/werk ? :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v9tS1oIar242VFfVRKMsg0sc/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Om even terug te komen op het tourbuffel verhaal van de vorige pagina, de Deauville doet het erg goed hier voor woon-werk.
Ondanks de geïntegreerde lekker smal dus je schiet die BMW-rijders in de file lekker voorbij, met 1:22 relatief zuinig en cardanas dus geen gesmeer :P Vandaag 450 km op getoerd met de buren van Fok! en en wel een beetje een houten reet maar dat mag wel met zo'n afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Fuelke schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:26:

[afbeelding]
Nee want geen verlichting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:56:
[...]
of bijv in ossenbroeken op assen., waar je helemaal hangt naar rechts kan je echt hard remmen hoor.
2011..wat gaat de tijd snel :'(
Waarom race jij eigenlijk niet meer als ik vragen mag?

/me lonkt al een tijdje naar motogymkhana om goedkoop toch iets met motoren en sport te kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:43:
net geen 130 pk das niet weinig nee... Das een klap meer dan mijn Vespa.. :9

Overigens gaat het e daar niet om, ik denk dat een NTV me tegen gaat vallen met 2 personen + meuk door net te weinig pk's maar ik hoef geen race monster.

Vind ze ook wel erg leuk om te zien, zeker in deze kleurstelling:
[afbeelding]
Gewoon doen, erg goede motoren, rijden ook lekker (de FJ1100 is ook niks mis mee overigens)
Honda CBR1000F is ook nog een optie in dat segment, iets sportiever qua zithouding maar ook betrouwbaar, groot en snel.
Suzuki GSX1100F is een beetje hetzelfde idee.
Yamaha Diversion 900, iets minder groot, wel met een lekker handig cardan en snel genoeg.
Een Honda Pan European is ook een prima keuze, maar dan heb je voor 1500 geen mooie schat ik.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag eens begonnen met het eerste (en waarschijnlijk laatste) klusje aan de motor. Ik dacht wat kan er fout gaan aan wat rem olie vervangen, dus daar moest ik maar eens mee beginnen.

Nu heb ik er dus Dot5 ingegooid, en er zat Dot4 in. Nadat ik die Dot5 erin gegooid had ben ik pas gaan zoeken of dat kwaad kon. Het schijnt dat je ze absoluut niet mag mixen, dus ik ben van de week nog wel even druk met het wisselen van olie en de leiding weer schoon te krijgen.

Ook nog wat van dat spul gemorst op de motor natuurlijk, dus ik hoop maar dat de lak het houd. Wel meteen een emmer water erover heen gegooid en gewassen daarna. :( Al doende leert men, maar dit is wel heel erg...

En dan moet ik ook nog de Olie verversen :) Misschien beter als ik dat laat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:00:
Ik ben vandaag eens begonnen met het eerste (en waarschijnlijk laatste) klusje aan de motor. Ik dacht wat kan er fout gaan aan wat rem olie vervangen, dus daar moest ik maar eens mee beginnen.

Nu heb ik er dus Dot5 ingegooid, en er zat Dot4 in. Nadat ik die Dot5 erin gegooid had ben ik pas gaan zoeken of dat kwaad kon. Het schijnt dat je ze absoluut niet mag mixen, dus ik ben van de week nog wel even druk met het wisselen van olie en de leiding weer schoon te krijgen.

Ook nog wat van dat spul gemorst op de motor natuurlijk, dus ik hoop maar dat de lak het houd. Wel meteen een emmer water erover heen gegooid en gewassen daarna. :( Al doende leert men, maar dit is wel heel erg...

En dan moet ik ook nog de Olie verversen :) Misschien beter als ik dat laat doen...
eerst een keer fout doen voor het goed gaat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:35:
[...]

/me lonkt al een tijdje naar motogymkhana om goedkoop toch iets met motoren en sport te kunnen doen.

[video]
Lijkt mij ook gaaf om te doen (en rete moeilijk) :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:04:
[...]

Lijkt mij ook gaaf om te doen (en rete moeilijk) :)
Wat hij daar doet met die snelheid zo plat gaan durf ik niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:13:
[...]

Wat hij daar doet met die snelheid zo plat gaan durf ik niet te doen.
Zou het ook nooit met mijn vaste motor doen maar met een tweedehands Honda CB500 of Suzuki GS500 met valbeugels. Als je met deze sport begint ga je in elk geval in het begin heel wat keren onderuit.

In Nederland is er inmiddels een club:

http://www.motogymkhana.nl/

Trouwens deze Japanse mevrouw met haar dikke 1200cc kan er ook wat van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:35:
[...]

[video]
Het kost een berg met geld. En kreeg andere prioriteiten. (trouwen, vaste lasten etc) dus circuit rijden zit er niet echt meer in. En omdat ik reed op een circuit fiets. Vind ik zomaar 1 dagje op de straatfiets niet super leuk. Meer omdat je je dan niet 100 wil geven. Straat kuip kapot rijden is zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Erasmo schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:27:
Ondanks de geïntegreerde lekker smal dus je schiet die BMW-rijders in de file lekker voorbij
Bedoel je dan BMW's met zijkspan? Want de file waar ik niet tussendoor kan moet ik nog tegenkomen. Even afgezien van onhandige lieden die links en rechts tegen de streep rijden dan. Maar er zijn veel lieden die het niet doen/durven. Soms wel irri als je erachter rijdt en ze beginnen te treuzelen als het ietsje smaller wordt. Ik mik altijd goed en zip er tussendoor. Gewoon recht voor je uit blijven kijken. Waarschijnlijk gaat het daar fout bij een aantal mensen; die kijken naar de spiegels van die auto's en dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, heb wel 2 motoren hun koffers kwijt zien raken

1x een R1200RT (duur meegespoten koffer)
en 1x een R1200GS... die alu koffer...

mooie van die RT is dan wel dat je alleen de deksel verliest... je inhoud ligt op de snelweg,... maar je hoeft in ieder geval alleen de deksel maar te vervange
(beide gevallen reden de koffer af bij inhalen vrachtwagen in file)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:26:
[...]

Bedoel je dan BMW's met zijkspan? Want de file waar ik niet tussendoor kan moet ik nog tegenkomen. Even afgezien van onhandige lieden die links en rechts tegen de streep rijden dan. Maar er zijn veel lieden die het niet doen/durven. Soms wel irri als je erachter rijdt en ze beginnen te treuzelen als het ietsje smaller wordt. Ik mik altijd goed en zip er tussendoor. Gewoon recht voor je uit blijven kijken. Waarschijnlijk gaat het daar fout bij een aantal mensen; die kijken naar de spiegels van die auto's en dan gaat het fout.
En dan zie jij niet dat iemand van baan gaat wisselen en is de automobilist weer de eikel? Zo ken ik er nog wel een paar. Je hebt toch tijdens je lessen ook wel geleerd dat je goed naar de spiegels van de auto's moet kijken, waarom denk je dat dat zo is?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:00:

Bij al mijn motors mocht absoluut geen DOT5, stond ook gewoon op de rempot dekseltjes. DOT5 kan nogal agressief reageren op de leidingen. DOT 5.1 is echter wel okee.

Als je dat spul meteen weer van je lak hebt gehaald is er niets aan de hand, je moet het alleen niet een tijdje laten zitten :)
Olie vervangen lekker zelf doen, even opzoeken welke olie er in moet en tegelijkertijd meteen je filters vervangen. Ook meteen even je ringetjes vervangen van de schroeven op je filters.

[ Voor 14% gewijzigd door TheNameless op 02-06-2014 08:23 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zwerver schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:00:
[...]

En dan zie jij niet dat iemand van baan gaat wisselen en is de automobilist weer de eikel? Zo ken ik er nog wel een paar. Je hebt toch tijdens je lessen ook wel geleerd dat je goed naar de spiegels van de auto's moet kijken, waarom denk je dat dat zo is?
Ik denk dat-ie bedoeld dat je niet moet gaan staren naar de spiegels, want dan krijg je een soort target fixation effect waardoor je nou net wél die spiegel raakt. Natuurlijk blijf je wel alles om je heen scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zwerver schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:00:
[...]

:?

Tijdens diezelfde lessen leerde je toch ook dat je voor de slalom oefeningen rechtdoor moest blijven kijken of niet dan? Ik mag hopen dat je als doorgewinterde rijder niet voor je uit gaat zitten staren, maar ook nog spiegelt, je dode hoek checkt, en de medeweggebruikers in de gaten houdt... Maar los daarvan blijft het toch gewoon "kijken waar je naartoe wilt"?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fuelke schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:26:

[afbeelding]
Lijkt me prima, om mee te 'car'poolen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:04:
[...]

:?

Tijdens diezelfde lessen leerde je toch ook dat je voor de slalom oefeningen rechtdoor moest blijven kijken of niet dan? Ik mag hopen dat je als doorgewinterde rijder niet voor je uit gaat zitten staren, maar ook nog spiegelt, je dode hoek checkt, en de medeweggebruikers in de gaten houdt... Maar los daarvan blijft het toch gewoon "kijken waar je naartoe wilt"?
Jazeker, maar gewoon gas erop en er tussen door rijden (en zo kwam zijn post over) zonder op de spiegels van de auto's te letten (en dus niet te zien dat iemand ineens naar de andere baan gaat) is niet zo heel slim, toch?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Gisteren even boodschappen gedaan :+

Shark Evoline 3
Afbeeldingslocatie: http://i01.twenga.com/cars-motorbikes/motorcycle-helmet/shark-evoline-p_13918041vb.jpg

Had nieuwe schoenen nodig. Nav de discussie hier laatst over enkelbescherming toch maar eens naar de nieuwe hype in motorland gaan kijken; casual motorschoenen.

Revit Mohawk
Afbeeldingslocatie: http://www.revzilla.com/product_images/0075/2478/revit_mohawk_boots_brown_detail.jpg

Richa Mid Season
Afbeeldingslocatie: http://www.dirtbikebitz.com/images/products/rbb/Clothing/Richa/Gloves/2009_Richa_mid_season-_Motorcycle_Gloves.jpg

Kaching, dag vakantiegeld :'(

//Edit: Oh ja,
BAM!

Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/2014-04-20%2014.28.42.jpg
* Joolee is 24 Ding gaat prima door de bochtjes. Heb tot nog toe alleen maar complimenten gehad :+

[ Voor 12% gewijzigd door Joolee op 02-06-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 21:32

empy

Rijdt rondjes

BMW! *O*

Show je motor met berijder :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/utuHk6rECmiXhl6HCwgrSUt2/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW maakt erg leuke motoren. Zo vind ik alle GS'en gaaf maar ook die nieuwe brute streetfighter van hun. Maar de mooiste BMW op dit moment blijf ik deze vinden:

Afbeeldingslocatie: http://image.motorcyclistonline.com/f/newsandupdates/the_new_bmw_r_nine_t/60267072+w620/bmw_r_nine_t-04.jpg

Maarja bijna 17.000 euro voor zo'n motor :X -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Joolee schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:49:
Gisteren even boodschappen gedaan :+

Shark Evoline 3
[afbeelding]

Had nieuwe schoenen nodig. Nav de discussie hier laatst over enkelbescherming toch maar eens naar de nieuwe hype in motorland gaan kijken; casual motorschoenen.

Revit Mohawk
[afbeelding]

Richa Mid Season
[afbeelding]

Kaching, dag vakantiegeld :'(

//Edit: Oh ja,
BAM!

[afbeelding]
* Joolee is 24 Ding gaat prima door de bochtjes. Heb tot nog toe alleen maar complimenten gehad :+
Zulke trendy kleding/helm en dan een rood bankstel :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:30:
[...]

Zulke trendy kleding/helm en dan een rood bankstel :P >:)
8)

Heb deze motor voornamelijk gekozen omdat ik behoefte had aan een motor welke daadwerkelijk start in de winter. Als ik ooit eens geld heb dan komt er nog wel een fun motortje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Hey je hebt een elektrische ruit! Die heb ik er dit weekend opgezet bij mijn K100. Zit al zo lang met windgebulder waar ik vanaf wil. Maar... ook met de elektrische ruit op de hoogste stand heb ik nog van dat lage gedonder. Hoe is dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BAM
Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2012/04/Gallery/the-race-academy-2011/11-ra1-0315-009.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren,

Ik ben van plan 2 juli om 9:50 mijn AVD te behalen.
Is het mogelijk om dezelfde dag om 18:00 uur mijn rijbewijs aan te vragen?
Bij het behalen van mijn B rijbewijs kon ik deze een uur na slagen aanvragen.

Ik verwacht dat ik slaag, aangezien alles nu al helemaal perfect loopt, helaas zijn de wachttijden alleen ZOOO lang. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:00
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:47:
Dames en heren,

Ik verwacht dat ik slaag, aangezien alles nu al helemaal perfect loopt, helaas zijn de wachttijden alleen ZOOO lang. :'(
Als het gemeentehuis nog open is zou ik het altijd proberen.
Hoe eerder hoe leuker. Heb je al een motor?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 15:15
Dames en heren,

Je regristratie voor rijvaardigheid moet eerst verwerkt worden. Ik meen me te herinneren dat hier een dag overeen gaat. Na aanvraag moet je 5 werkdagen wachten, tenzij je een spoedprocedure aanvraagt. Voor deze spoedprocedure betaal je extra.

Vraag even bij je rijschool na, wanneer je precies je rijbewijs kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:00
newbreed schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:01:
[...]

Je regristratie voor rijvaardigheid moet eerst verwerkt worden. Ik meen me te herinneren dat hier een dag overeen gaat. Na aanvraag moet je 5 werkdagen wachten, tenzij je een spoedprocedure aanvraagt. Voor deze spoedprocedure betaal je extra.

Vraag even bij je rijschool na, wanneer je precies je rijbewijs kunt aanvragen.
Ik heb hem die ochtend gehaald, mijn auto rijbewijs heb ik ook die ochtend gehaald en ik ben daarna direct naar het gemeentehuis gegaan en het was al geregistreerd. De examinatoren doen alles ook digitaal, het wordt gewoon op een PDA'tje ingevoerd en voila.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dames en heren,

Waarschijnlijk lukt dat wel. Officieel staat er een werkdag voor, maar meestal zijn de examens van de ochtend al dezelfde dag verwerkt.

Waarom het allemaal zo lang moet duren, is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, want overheid + ICT is gewoon een slechte combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 21:32

empy

Rijdt rondjes

Bij mijn AVD examen tikte de examinator een paar keer op zijn PDA om vervolgens te zeggen dat de gegevens bij het gemeentehuis bekend waren. Diezelfde middag nog foto's laten maken en het rijbewijs aangevraagd :)
Pagina: 1 ... 73 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.