Ik had misschien ook moeten vermelden dat ik artrose heb in mijn rechter voet, goed kunnen lopen op een willekeurige schoen is er voor mij dus niet (meer) bij helaas.Mafketel schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:09:
[...]
De meeste bergschoenen zijn aan de korte kant. en hebben geen extra laag bij de enkel knobbel, aan de zijkant bij de tenen en zijn meestal erg zacht aan de bovenkant ipv een extra laag tegen doorschuren.
Wat je idd ook zag bij de gerefereerde beelden hieronder, waar ook nog eens sprake was van mode bergschoenen.
[...]
de meeste motorlaarzen zijn voor dat laatste ook niet geschikt, categorie d bergschoenen welmaar die zijn ook niet echt geschikt om mee te wandelen.
[...]
lijkt mij niets voor veiligheid.... maar ja het oog wil ook wat?
[...]
Het goed lopen bij bergschoenen die stevig genoeg zijn is waarschijnlijk minder dan een paar goedkope motor tourlaarsen
[...]
Zijn het hoge schoenen met zijkant van de teen(grote en kleine) en enkelknobbel bescherming dan hebben ze bestaansrecht.
Ik heb steunzolen en voor schoenen kan ik niet om een flink stevige zool en goede steun geen.
Mijn vraag komt eigenlijk voort uit het feit dat ik erg veel rijders op berg schoenen zie. Zeker de avonturisten die op een lange reis zijn. Waarschijnlijk voor hun een praktische keuze vanwege de beperkte bagage mogelijkheden op de motor.
Ik zal van de week eens langs motomoda rijden om mee daar eens goed te laten adviseren.
Een mede daardoor mijn budget misschien wel laten beïnvloeden..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.