Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Bommes

Capo del formaggio

Mafketel schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:09:
[...]
De meeste bergschoenen zijn aan de korte kant. en hebben geen extra laag bij de enkel knobbel, aan de zijkant bij de tenen en zijn meestal erg zacht aan de bovenkant ipv een extra laag tegen doorschuren.
Wat je idd ook zag bij de gerefereerde beelden hieronder, waar ook nog eens sprake was van mode bergschoenen.

[...]
de meeste motorlaarzen zijn voor dat laatste ook niet geschikt, categorie d bergschoenen wel ;) maar die zijn ook niet echt geschikt om mee te wandelen.

[...]
lijkt mij niets voor veiligheid.... maar ja het oog wil ook wat?

[...]
Het goed lopen bij bergschoenen die stevig genoeg zijn is waarschijnlijk minder dan een paar goedkope motor tourlaarsen

[...]

Zijn het hoge schoenen met zijkant van de teen(grote en kleine) en enkelknobbel bescherming dan hebben ze bestaansrecht.
Ik had misschien ook moeten vermelden dat ik artrose heb in mijn rechter voet, goed kunnen lopen op een willekeurige schoen is er voor mij dus niet (meer) bij helaas.
Ik heb steunzolen en voor schoenen kan ik niet om een flink stevige zool en goede steun geen.

Mijn vraag komt eigenlijk voort uit het feit dat ik erg veel rijders op berg schoenen zie. Zeker de avonturisten die op een lange reis zijn. Waarschijnlijk voor hun een praktische keuze vanwege de beperkte bagage mogelijkheden op de motor.

Ik zal van de week eens langs motomoda rijden om mee daar eens goed te laten adviseren.
Een mede daardoor mijn budget misschien wel laten beïnvloeden..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Dacuuu schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:38:
[...]

Let er wel op dat dit niet gaat schuren. Dat krijg je erg snel.

[afbeelding]
Uhuh, komen overal nog ouwe doeken tussen :Y
Nu nog niet ivm gewoon rijden nog haha, ziet er zo achterlijk uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
Bommes schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Ik had misschien ook moeten vermelden dat ik artrose heb in mijn rechter voet, goed kunnen lopen op een willekeurige schoen is er voor mij dus niet (meer) bij helaas.
Ik heb steunzolen en voor schoenen kan ik niet om een flink stevige zool en goede steun geen.

Mijn vraag komt eigenlijk voort uit het feit dat ik erg veel rijders op berg schoenen zie. Zeker de avonturisten die op een lange reis zijn. Waarschijnlijk voor hun een praktische keuze vanwege de beperkte bagage mogelijkheden op de motor.

Ik zal van de week eens langs motomoda rijden om mee daar eens goed te laten adviseren.
Een mede daardoor mijn budget misschien wel laten beïnvloeden..
Ik rijd ook met bergschoenen, omdat ik meest vakantietripjes rijd wil ik ook gewoon fatsoenlijk kunnen lopen.
Zowel Lowa als Meindl hebben extra hoge laarzen voor het leger:
Afbeeldingslocatie: http://www.dz-equipement.com/images/Image/chaussures/army%20pro%20ok.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thebushcraftstore.co.uk/ekmps/shops/bduimportsltd/images/lowa-combat-gtx-boots-the-best-all-rounder-just-higher-9376-p.jpg

Ik heb de Meindl's, en ben er erg tevreden mee. Dagtochten op lopen is geen probleem, ze zijn enkel wat warm. Nooit meer natte voeten is ook erg aangenaam.
Het is uiteraard wel een compromis, minder bescherming dan een motorlaars, minder steun dan een crosslaars, en goedkoop zijn ze ook al niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar kun je iemand mee doodstampen man. :P
steveman schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:58:
Lol, ook ik was daar in de buurt te vinden gisteren :)

Maar goed, ik vetrok pas om 16u uit Den Haag om zodoende vrijwel lege dijkjes aan te treffen... great succes :*)
Grappig :P Nee wij waren wat eerder en het stierf af daar van de fietsers en wielrenners. :X Ook die mafkezen als je rustig even achter een paar fietsers blijft hangen er een wielrenner volle polle langs moet komen terwijl er ook gewoon een auto aan komt. :X Als je dan nog geen doodswens hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 26-05-2014 13:27 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Joopieboy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:27:

[...]

Grappig :P Nee wij waren wat eerder en het stierf af daar van de fietsers en wielrenners. :X Ook die mafkezen als je rustig even achter een paar fietsers blijft hangen er een wielrenner volle polle langs moet komen terwijl er ook gewoon een auto aan komt. :X Als je dan nog geen doodswens hebt...
Hier in Spanje van hetzelfde laken een pak. En maar klagen over auto´s en motoren. Zelf rijden ze met 4 man naast elkaar op een nationale weg waar je gewoon 90 of 100 mag. En bij elk stoplicht rijden ze gewoon door rood. Want ja dat optrekken op z´on racefiets gaat niet zo vlot, heb je toch versnellingen voor of niet??? ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:27:

[...]

De lingeroute is op zonnige dagen overdag ook geen aanrader. Je moet erg vroeg zijn, of wat later op de dag. Ze moeten gewoon dagen instellen: maandag wandelaars, dinsdag wielrenners, etc... Zaterdag en zondag motoren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoooiii allemaal,

Ben ik weer.
Even een klein vraagje waar jullie voorkeur naar uit zal gaan i.v.m. het A2 rijbewijs?

#1: Een zware motor, die begrensd wordt op 35kw. (ER6-N bijv.)

#2: Een motor die speciaal gemaakt is voor het A2 rijbewijs (Ninja 300 bijv.)

Oh en het gaat er niet om of ze lekker zitten. Het gaat vooral om de voorkeur voor een begrensde motor of een standaard A2 motor. Testrijden doe ik sowieso wel. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:13:
Hoooiii allemaal,

Ben ik weer.
Even een klein vraagje waar jullie voorkeur naar uit zal gaan i.v.m. het A2 rijbewijs?

#1: Een zware motor, die begrensd wordt op 35kw. (ER6-N bijv.)

#2: Een motor die speciaal gemaakt is voor het A2 rijbewijs (Ninja 300 bijv.)
Ligt aan je budget :P Ik zou voor optie 2 gaan. Een begrensde motor loopt vaak niet optimaal, aangezien het niet ontworpen is op dat vermogen. Daarnaast sleep je vaak ook nog extra gewicht mee, en zijn de kleingemotoriseerde fietsen lekker licht & wendbaar.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:14:
[...]

Ligt aan je budget :P Ik zou voor optie 2 gaan. Een begrensde motor loopt vaak niet optimaal, aangezien het niet ontworpen is op dat vermogen. Daarnaast sleep je vaak ook nog extra gewicht mee, en zijn de kleingemotoriseerde fietsen lekker licht & wendbaar.
Budget is rond de 6000. Heb zitten kijken voor een Ninja 300 en een KTM Duke 390 en die zitten "Nieuw" in mijn prijscategorie.

Helaas kwam ik er gisteren achter dat de KTM Duke 390 ook begrensd moet worden voor het A2 rijbewijs :(

Daarnaast heb ik ook zitten kijken voor een ER6-N, tweedehands en dan kom ik rond de 4500-5000 euro uit. (bouwjaar 2009 met 16000 km)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Andersom kun je ook zeggen: na 2 jaar ben je op je kleine motortje uitgekeken. Koop je dan een andere? Of haal je de begrenzing uit je huidige motor en kun je nog een tijdje vooruit?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09

Rick-Jan

always connected

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:16:
[...]

Budget is rond de 6000. Heb zitten kijken voor een Ninja 300 en een KTM Duke 390 en die zitten "Nieuw" in mijn prijscategorie.

Helaas kwam ik er gisteren achter dat de KTM Duke 390 ook begrensd moet worden voor het A2 rijbewijs :(

Daarnaast heb ik ook zitten kijken voor een ER6-N, tweedehands en dan kom ik rond de 4500-5000 euro uit. (bouwjaar 2009 met 16000 km)
Dat is niet zo, alleen speciale mapping:

http://www.ktm.com/nl/nak...90-duke.html#.U4NOFct1GAg

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:22:
Andersom kun je ook zeggen: na 2 jaar ben je op je kleine motortje uitgekeken. Koop je dan een andere? Of haal je de begrenzing uit je huidige motor en kun je nog een tijdje vooruit?
Dat is dus hetgeen waar ik over zit te twijfelen.
Mijn keuze zou makkelijk zijn als ik een budget had van 9000, want dan had ik een Kawasaki Z800 ABS E-VERSION gekocht en begrensd op 35kw. Helaas heb ik momenteel het geld daar niet voor dus moet ik het met 6000 doen.

Ik denk wel dat ik na 2 jaar uitgekeken ben op de ER6-N & Ninja 300, dus ik denk dat er dan een andere motor voor in de plaats komt.
Ik ben nog niet helemaal thuis in het begrenzen / mapping wereldje hoor, maar mapping zorgt er toch voor dat er minder vermogen op komt? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 00:22

Bob

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:25:
[...]

Ik ben nog niet helemaal thuis in het begrenzen / mapping wereldje hoor, maar mapping zorgt er toch voor dat er minder vermogen op komt? :?
Ik denk dat hij wil zeggen dat het heel weinig moeite is om die motor te begrenzen en omgekeerd. Druk op de knop bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat hij wil zeggen dat het heel weinig moeite is om die motor te begrenzen en omgekeerd. Druk op de knop bij wijze van spreken.
Oké, is wel balen dat ie alsnog een speciale mapping moet hebben. Zeker, omdat het al geen supersnelle motor is. Ik ben geen snelheidsduivel, maar er moet wel wat pit in zitten :P
Moet er uiteindelijk toch 2 jaar op rijden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Jottem! Net voor een hele flinke bui examen AVD gedaan en geslaagd! Leuk ritje over bekend terrein, ben er met lessen vaak zat geweest. Eén stukje landweg hadden ze net nieuw geasfalteerd en er lag dus een mooie laag losse steentjes op, dat was een leuke verrassing als je de vorige keren alleen hoefde te letten op een beetje zand in de bocht :P. Morgen maar meteen langs het gemeentehuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DriveSand schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:44:
Jottem! Net voor een hele flinke bui examen AVD gedaan en geslaagd! Leuk ritje over bekend terrein, ben er met lessen vaak zat geweest. Eén stukje landweg hadden ze net nieuw geasfalteerd en er lag dus een mooie laag losse steentjes op, dat was een leuke verrassing als je de vorige keren alleen hoefde te letten op een beetje zand in de bocht :P. Morgen maar meteen langs het gemeentehuis!
Van harte gefeliciteerd! _/-\o_ :D
Al een motor in gedachten of ga je een beetje proefrijden om te zien wat je leuk vindt?

Welke klasse heb je behaald? A, A1 of A2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Dank! Klasse A, dus volle brôap. Ik had een hele hoop motoren in gedachte, maar een collega hangt zijn motorhobby even aan de wilgen en ik neem zijn motor over. In goede staat, maar het is een Honda CB750 uit '93, dus ik ga binnenkort maar eens een sleutelcursusje doen bij de rijschool :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:25:
[...]

Dat is dus hetgeen waar ik over zit te twijfelen.
Mijn keuze zou makkelijk zijn als ik een budget had van 9000, want dan had ik een Kawasaki Z800 ABS E-VERSION gekocht en begrensd op 35kw. Helaas heb ik momenteel het geld daar niet voor dus moet ik het met 6000 doen.

Ik denk wel dat ik na 2 jaar uitgekeken ben op de ER6-N & Ninja 300, dus ik denk dat er dan een andere motor voor in de plaats komt.

[...]

Waarom zou je na 2 jaar uitgekeken zijn op een ER6-N? Lijkt me een prima fiets, die zodra je op vol vermogen mag rijden alles behalve langzaam is, gezien de 71PK die het blok eruit perst.

Ik heb mijn Hornet nu al bijna 3 jaar en dat is nog steeds een flinke uitdaging.

@drijfzand, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Kan je voor het budget van 6000€ geen Honda CBR 500R krijgen? Ik meende een test gezien te hebben met die 500R en de ER6 en er werd de voorkeur gegeven aan de Honda.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Waarom zou je na 2 jaar uitgekeken zijn op een ER6-N? Lijkt me een prima fiets, die zodra je op vol vermogen mag rijden alles behalve langzaam is, gezien de 71PK die het blok eruit perst.

Ik heb mijn Hornet nu al bijna 3 jaar en dat is nog steeds een flinke uitdaging.

@drijfzand, gefeliciteerd :)
Ja, dat is ook zo... maar voor vol vermogen is een Z800 / Z1000 echt mijn droommotor, dus wil ik na 2 jaar wellicht een andere motor mocht ik het geld hebben.

En je hebt wel gelijk, is ook genoeg power...maar vroeg het me meer af wat nou het beste zou zijn.
A2 standaard of A2 begrensd. Want ik denk dat er qua rijeigenschappen dan nogal een verschil in zit of valt dat wel mee opzich?
Fuelke schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:33:
Kan je voor het budget van 6000€ geen Honda CBR 500R krijgen? Ik meende een test gezien te hebben met die 500R en de ER6 en er werd de voorkeur gegeven aan de Honda.
Heb ik inderdaad naar gekeken, maar dat is niks voor mij moet ik eerlijk bekennen. Te weinig power, haha :P Ken ik beter voor een Ninja 300 gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:18:
[...]
Ik rijd ook met bergschoenen, omdat ik meest vakantietripjes rijd wil ik ook gewoon fatsoenlijk kunnen lopen.
Ik neem gewoon een paar bergschoenen mee. Op elkaar leggen (zolen naar buiten gericht) en een klein spanbandje eromheen, en ze nemen niet veel plek meer in.

Die bergschoenen hebben gewoon geen bescherming voor op de motor. Het is ander leer en ook de versteviging ontbreekt. Er zijn in principe ook wel tourlaarzen te koop die goed lopen. Maar volgens mij zijn dat dan weer wel de duurdere categorie. Alleen praat je dan over lekker lopen voor een rondje door de stad. Niet voor een hike door de bergen.

Laarzen van Daytona weet ik van dat ze ook verzoold kunnen worden indien nodig. Geen idee of dat ook bij anderen kan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Als ik op vakantie ga met de motor, dan neem doe ik meestal mijn wandelschoenen aan op de motor - simpelweg een fikse plaatsbesparing als je die kisten van schoeen nog ergens in moet pakken. Bovendien zijn ze waterdicht en bieden ze stevigheid tot boven mijn enkels. Dat heb ik bij het wandelen nodig, en is wel zo handig op de motor :)
Als ik langer dan een weekend ga, dan neem ik de motorlaarzen mee, want het toert wel lekkerder met echte motorlaarzen - de wandelschoenen zijn toch ietwat stijfjes.

Een combinatie van wandelschoen en motorlaars lijkt me helemaal niks, dat is het dan voor beide gevallen vaak net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:57:
[...]

Ik neem gewoon een paar bergschoenen mee. Op elkaar leggen (zolen naar buiten gericht) en een klein spanbandje eromheen, en ze nemen niet veel plek meer in.

Die bergschoenen hebben gewoon geen bescherming voor op de motor. Het is ander leer en ook de versteviging ontbreekt. Er zijn in principe ook wel tourlaarzen te koop die goed lopen. Maar volgens mij zijn dat dan weer wel de duurdere categorie. Alleen praat je dan over lekker lopen voor een rondje door de stad. Niet voor een hike door de bergen.

Laarzen van Daytona weet ik van dat ze ook verzoold kunnen worden indien nodig. Geen idee of dat ook bij anderen kan.
Toch twijfel ik aan je bewering. Een hoge wandelschoen van een 150 euro geeft bijna zeker weten meer bescherming dan en motorschoen van dat bedrag.
Ook aan de enkels en tenen.
Ik geef je meteen gelijk als je over en echte hoge motor laars praat met van die gespen en stukken staal en dubbel leer er op maar die kosten je ook je linker nier :X en daar kun je net van het terras naar je motor terug mee hobbelen maar een stuk wandelen kun je echt vergeten.
Is het budget beperkt tot die 150 euro denk ik dat je bij de budget motor schoenen terecht komt en de "meer bescherming" dan ter discussie staat.

Je hebt en punt dat veiligheid voorop staat maar je kunt niet voorbij gaan aan het feit dat er zo iets als een max budget bestaat voor mensen (voor mij).
Zeker met mijn artrose zal ik loop comfort en ondersteuning altijd laten prefereren boven dat kleine beetje (ter discussie staande) extra veiligheid van de wat goedkopere motor laarzen.
Het lukt mee al niet om en fatsoenlijke werkschoen te vinden waar op ik langer dan en halve dag kan lopen zonder de andere helft van de dag te moeten strompelen. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 26-05-2014 21:45 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het gaat er denk ik meer om dat motorlaarzen erop gemaakt zijn om ook met 100kph asfalt te knuffelen een paar seconden te overleven, wandelschoenen van dezelfde prijs slijten dan waarschijnlijk zeer snel door. Andere soort kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En ze zorgen ervoor dat je enkel niet gesloopt word door de voet recht te houden. Een gebroken enkel is ook niet echt prettig.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, ik betwijfel idd of een setje bergschoenen beter zijn dan b.v. een setje Alpinestars SMX laarzen
Afbeeldingslocatie: http://www.jafrum.com/Alpinestars-S-MX-5-Boots-Black.jpg
Dit zijn nog vrij 'simpele' laarzen van Alpinestars (he, toevallig heb ik ze ook :+). Beschermstukken op de 'scharnieren' van je enkel, achterop je kuit, stevige neuzen en behoorlijk dikke zolen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, nieuw setje hendeltjes besteld bij mijn favorietie CNC-Chinees...

Nadat ik de motor een tijd geleden een keer op zijn kant heb teruggevonden begint de koppelingshendel nu wat gammel te worden. Blijkbaar heeft Thetwowheels sinds kort een nieuwe serie, die maar meteen proberen dan :) (~40-60 euro incl verzenden voor een set vers geCNCde hendeltjes in een kleur naar keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
8-)

Mbt laarzen verhaal:

Alpinestars SMX+ ! Zijn net skilaarzen zo dik, en voelen echt veilig/stevig aan.
Een salto over je stuur en met 180kmh op je enkels landen (Assen) leverde alleen een gekneusde enkel op :+ ziekenhuis lui zeiden ook dat dat soort laarzen reddend zijn voor enkels :Y

[ Voor 97% gewijzigd door GewoonDennis op 26-05-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een setje Alpinestars S-MX Plus laarzen. Wanneer ik ze aan doe voel ik ook gelijk dat de boel echt goed aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier een setje Berik GP-2 (GPX) laarzen en die bevallen me perfect. De Alpinestars S-MX is te smal voor mijn voeten/leest. Vorige set was van Sidi (Vertigo Air) en die zaten ook goed.

Als je dit soort laarzen zoekt dan zijn er eigenlijk maar twee maten: Sidi/Berik (vergelijkbaar qua leest) én Alpinestars (smallere leest).

P.S.: Ik loop dagelijks op schoenen van "van Bommel" en daar heb ik maatje 42 (heel gewoon, dood gewoon....). Met Sidi/Berik zit ik aan maatje 44. De Italiaanse maatvoering is nét iets anders, dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 26-05-2014 23:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:44:
[...]
Toch twijfel ik aan je bewering. Een hoge wandelschoen van een 150 euro geeft bijna zeker weten meer bescherming dan en motorschoen van dat bedrag.
Want? Dat wil je graag of heb je het getest?
Ik heb het (op tv dan wel) gezien bij dat ongeluk met die motor. Hij ging 'maar' 100. Tot op het bot lag zijn enkel open. Het enkelbot veroorzaakt een drukpunt waardoor het leer harder tegen het asfalt wordt gedrukt en harder slijt. Daarom zit er in een leren motorlaars ook altijd nog een extra dingetje om je enkel te beschermen. Zo ook het scheenbeen, alleen is dat niet tegen schuren lijkt me :+ maar dat zal wel tegen breuk moeten beschermen.

Als je twijfel hebt, zorg dan dat je een goede bron hebt in de vorm van een test. Ik verzin niet wat ik zeg, dus is niet niet zomaar een bewering. Jouw twijfel lijkt me eerder whishful thinking omdat je graag die bergschoenen wilt dragen op de scooter. Mijn zegen heb je, hoor... :) Ik zou overigens graag een keer een test zien van verschillende soorten motorlaarzen vwb stevigheid. Volgens mij probeert niemand of die claims die de fabrikanten maken kloppen. Die lui die met die motorjeans achter de motor gingen hangen bv zouden zoiets kunnen organiseren. Lijkt me wel leuk om te zien.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:59:
Hier een setje Berik GP-2 (GPX) laarzen en die bevallen me perfect. De Alpinestars S-MX is te smal voor mijn voeten/leest. Vorige set was van Sidi (Vertigo Air) en die zaten ook goed.

Als je dit soort laarzen zoekt dan zijn er eigenlijk maar twee maten: Sidi/Berik (vergelijkbaar qua leest) én Alpinestars (smallere leest).

P.S.: Ik loop dagelijks op schoenen van "van Bommel" en daar heb ik maatje 42 (heel gewoon, dood gewoon....). Met Sidi/Berik zit ik aan maatje 44. De Italiaanse maatvoering is nét iets anders, dus.
Mijn Alpinestars heb ik volgens mij een maatje kleiner dan m'n normale schoenen (All-Stars maat 44, van Bommel ook 44), en m'n motorlaarzen draag ik vaak ook nog eens wat dikkere sokken (van die thermodingen).

Als het echt moet is er trouwens ook prima te lopen op die laarzen. 2 jaar geleden heb ik 2 dagen op de Zwarte Cross m'n laarzen gedragen :+ Die lagen toevallig nog in m'n auto, en na de 1e dag waren m'n sneakers helemaal smerig en nat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik twijfel eigenlijk of bergschoenen zo slecht houden als je over het asfalt schuift. Dergelijke schoenen hebben ook meerdere lagen leer over elkaar - wellicht geen stalen neuzen.

Ik heb het zelf (nog niet) geprobeerd, maar wellicht heeft TNO het in de afgelopen jaren getest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Heeft even wat moeite gekost, maar ik heb de beelden van die goldwing gevonden:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1118103

Begint bij ongeveer 20 minuten. Ik zie daar wel een hoge schoen, maar niet echt wat ik bergschoenen zou noemen.

* Acid_Burn rijd met Meindl Island Pro's
Ik heb vroeger ook wel zogenaamde motorlaarzen gehad, maar dat was ook niet meer dan een laagje leer. Niet alle motorlaarzen zijn voorzien van plastic en harde stukken.

[ Voor 31% gewijzigd door Acid_Burn op 27-05-2014 09:43 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Acid_Burn schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:41:
Heeft even wat moeite gekost, maar ik heb de beelden van die goldwing gevonden:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1118103

Begint bij ongeveer 20 minuten. Ik zie daar wel een hoge schoen, maar niet echt wat ik bergschoenen zou noemen.

* Acid_Burn rijd met Meindl Island Pro's
Ik heb vroeger ook wel zogenaamde motorlaarzen gehad, maar dat was ook niet meer dan een laagje leer. Niet alle motorlaarzen zijn voorzien van plastic en harde stukken.
Zozo, dat was al echte 'gore' in die tijd. "Het behang is er echt af" aldus meneer de Haas.
Bergschoenen zijn zowieso beter dan de teenslippers waar ik meestal op rij op de vakantie bestemming. Een 80cc scooter.
  • Zwembroek: check
  • T-shirt: Check
  • Teenslippers: Check
  • Zonnebril: Check
Voor de rest rij ik altijd beschermd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15
Jolke schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:39:
Ik twijfel eigenlijk of bergschoenen zo slecht houden als je over het asfalt schuift. Dergelijke schoenen hebben ook meerdere lagen leer over elkaar - wellicht geen stalen neuzen.

Ik heb het zelf (nog niet) geprobeerd, maar wellicht heeft TNO het in de afgelopen jaren getest :+
Doe er mee wat je wilt, maar een berg/wandel/veiligheids -schoen biedt geen zijdelingse glij/schaaf -bescherming.
Dit soort schoenen zijn gemaakt om te ondersteunen, niet om slijtvast te zijn op het oppervlak. Er zijn voldoende ervaringsdeskundigen die dit onderstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat begrijp ik, dat ze er niet voor bedoeld zijn. Dat kan ook niet, dan zou je Meindl kunnen aanklagen als je onderuit bent gegaan met je motor en je enkel doet het niet meer.
Wat ik probeer te achterhalen is het verschil tussen de twee: een motorlaars maakt gebruikt van (meerdere) lagen leer, terwijl een goede wandelschoen dit ook doet. Waar zit em dan het verschil.
Plastic wil ik liever niet in mijn schoenen, tenminste niet als bovenste laag, omdat het smelt bij schuiven over de grond door de warmteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 01-10 12:52

XBL

Dacuuu schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:46:
[...]

Bergschoenen zijn zowieso beter dan de teenslippers waar ik meestal op rij op de vakantie bestemming. Een 80cc scooter.
  • Zwembroek: check
  • T-shirt: Check
  • Teenslippers: Check
  • Zonnebril: Check
Wel allemaal kevlar, he :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Dat harde plastic is juist wat je enkel heel houdt. Na een goede valpartij kan jij je meeste gear toch weggooien dus wat maakt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Met fluo strepen natuurlijk. :Y

Nu voor mijn werk in Soesterberg, om de hoek bij MVM motoren. Misschien kunnen hun wel uitleggen wat een goede motorlaars mijn kan bieden en wat het dan kost.

[ Voor 31% gewijzigd door Bommes op 27-05-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een waterscooter is beschermende kleding inderdaad best lastig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:40:
[...]

Ja, dat is ook zo... maar voor vol vermogen is een Z800 / Z1000 echt mijn droommotor, dus wil ik na 2 jaar wellicht een andere motor mocht ik het geld hebben.
Ik heb toen ik mijn Z800 gekocht heb express niet een proefrit gemaakt op een Z1000, anders had het me waarschijnlijk nog meer geld gekost :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
XBL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Sure :+
  1. kevlar
  2. hoornlaag
  3. epidermis
  4. lederhuid
  5. subcutis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Ik heb toen ik mijn Z800 gekocht heb express niet een proefrit gemaakt op een Z1000, anders had het me waarschijnlijk nog meer geld gekost :D
Ja, zijn zulke mooie motoren. Had ik het geld maar O-)
Denk dat ik voor een ER6-N ga uit 2012 met 3000 km. Kost 5000 euro, dus mooi binnen mijn budget.

Dan na 2 jaar ken ik altijd nog kijken voor een Z800 / Z1000 :P

En een begrensde ER6-N heeft nog steeds meer power dan een Ninja 300 toch?
Wordt sowieso nog proefrijden, maargoed. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb weer eens last van zeefgeheugen... Weet iemand toevallig in welke plaats kort over de grens in Duitsland die grote motorkledingzaken bij elkaar zitten, en welke dat zijn? Ik heb een nieuwe textiel-broek & jas nodig, misschien nuttig om daar eens te gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
louis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Chakotay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:55:
Ik heb weer eens last van zeefgeheugen... Weet iemand toevallig in welke plaats kort over de grens in Duitsland die grote motorkledingzaken bij elkaar zitten, en welke dat zijn? Ik heb een nieuwe textiel-broek & jas nodig, misschien nuttig om daar eens te gaan kijken :)
Aachen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Heb net de knoop doorgehakt en mij een SJ4000 cam besteld :)

Voornamelijk voor op de motor natuurlijk (anders zet ik het hier niet niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Louis en Polo megastores in Aachen idd, dat was het. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hein Gericke zit er ook vlakbij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Chakotay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Er zit er nog 1, ben ik ff de naam kwijt, is een klein shopje in de stad (tenminste dat was het wel) met een grote webshop. Ik heb mijn helm daar gehaald...

Edit: http://www.fc-moto.de/nl_NL
En zijn dus verhuisd naar een veel groter pand! wel dorpje verder, maar naast Aachen.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 27-05-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21
Een tijdje geleden heb ik hier al aangegeven dat ik graag motorrijles wilde nemen. Nu een paar weken geleden toch begonnen en net mijn Avb examen gehaald. Wel nogal nat geworden en door de zenuwen sommige dingen een beetje fout gedaan, maar desondanks toch voldoende afgerond. :p
(ik moet trouwens eerst 35kw rijden.)

[ Voor 26% gewijzigd door zynex op 27-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Chakotay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Louis Polo en Hein Gericke in Osnabruck ook :)
Alleen is Polo Motorad failliet dus die zal in beide stadjes niet meer zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn hier mensen die een fietsbroek dragen onder hun motorpak?

Ik moet volgende week naar Normandie op de motor, en heb eigenlijk weinig ervaring met zo lang (twee dagen) op de motor zitten.
Wil voorkomen dat ik blijvend invalide raak, en dacht dat een fietsbroek misschien uitkomt zou kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik denk dat je eerst moet omschrijven waarvan je denkt last te krijgen. Ik zelf doe ook aan racefietsen en zo'n fietsbroek voorkomt zeker kontpijn, maar je zit ook op een houten plank i.p.v. een heerlijk zadel wat je op de motor(fiets) hebt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

martinusz schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:13:
[...]

Er zit er nog 1, ben ik ff de naam kwijt, is een klein shopje in de stad (tenminste dat was het wel) met een grote webshop. Ik heb mijn helm daar gehaald...

Edit: http://www.fc-moto.de/nl_NL
En zijn dus verhuisd naar een veel groter pand! wel dorpje verder, maar naast Aachen.
fc-moto, daar komt mijn pak vandaan.
Niet echt een aanrader die winkel, het is een erg grote winkel met veel aanbod echter de service kan velen malen beter imo, heb me pak gepast maar kreeg met moeite iemand te pakken die de broek een maat groter kon regelen.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShittyNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:59:
Ik denk dat je eerst moet omschrijven waarvan je denkt last te krijgen. Ik zelf doe ook aan racefietsen en zo'n fietsbroek voorkomt zeker kontpijn, maar je zit ook op een houten plank i.p.v. een heerlijk zadel wat je op de motor(fiets) hebt.
Denk dat het sowieso een slachtpartij wordt met m'n 1m97. Rug en polsen zijn nog niet helemaal gewend aan m'n nieuwe fiets. Maar ook zadelpijn wou ik graag voorkomen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
MikeyMan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:08:
[...]

Denk dat het sowieso een slachtpartij wordt met m'n 1m97. Rug en polsen zijn nog niet helemaal gewend aan m'n nieuwe fiets. Maar ook zadelpijn wou ik graag voorkomen natuurlijk!
Ik denk dat je als eerste kan beginnen met een nierriem. Naar mijn idee scheelt dit rugpijn vooral bij lang ritten.

Afbeeldingslocatie: http://boldersports.com/nl/wp-content/uploads/2011/03/919-Kidney-Balts-150x150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:21:
Een tijdje geleden heb ik hier al aangegeven dat ik graag motorrijles wilde nemen. Nu een paar weken geleden toch begonnen en net mijn Avb examen gehaald. Wel nogal nat geworden en door de zenuwen sommige dingen een beetje fout gedaan, maar desondanks toch voldoende afgerond. :p
(ik moet trouwens eerst 35kw rijden.)
Gefeliciteerd! :)
Zeker op natte grond lijkt het mij een stuk lastiger.

Ik moet helaas ook met 35kw beginnen. Heb jij al een motor in gedachten?
Waar les jij momenteel op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wootlock schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:03:
[...]

fc-moto, daar komt mijn pak vandaan.
Niet echt een aanrader die winkel, het is een erg grote winkel met veel aanbod echter de service kan velen malen beter imo, heb me pak gepast maar kreeg met moeite iemand te pakken die de broek een maat groter kon regelen.
Oh geen idee verder, toen ik ging zaten ze nog in een winkeltje van 50m2 ofzo :P dus toen was het iets makkelijker om iemand aan z'n jasje te trekken ;)
Het is denk ik ook niet vergelijkbaar met winkels zoals hier, hier komen ze je vaak helpen met je pak etc. Hun zijn voornamelijk een goedkope webshop en heb het idee dat de winkel er meer voor erbij is. (ondanks dat ze deze nu dus ook flink hebben uitgebreid)

Als je weet wat je nodig hebt, is het in ieder geval wel goedkoop bestellen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ schoenen discussie,
Net gekocht: http://www.motorcyclecrui...idi-releases-insider-shoe
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclecruiser.com/sites/motorcyclecruiser.com/files/styles/medium_1x_/public/Sidi_Insider_Black.jpg?itok=7noviP0r
* Bommes is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De discussie ging over motorlaarzen vs bergschoenen, dus je doet maar iets dat geen van beide is? :D

Maar toffe dingen, ik had nog niet eerder sneakerstyle-motorschoenen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/MOTOR_zps019feab1.jpg

Ghetto versie van een navigatie systeem.

Heeft geen reet geholpen, ben vanmiddag alsnog de weg kwijtgeraakt en in deze verschrikkelijke regenbui maar naar huis gekeerd :/

[ Voor 13% gewijzigd door Ricepuppet op 27-05-2014 15:28 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:19

bakvis

Tweakers.Nerd

Chakotay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:26:
De discussie ging over motorlaarzen vs bergschoenen, dus je doet maar iets dat geen van beide is? :D

Alpinestars heeft ze bijvoorbeeld ook al een tijdje: http://www.alpinestars.com/joey-waterproof-shoe#.U4STC_l_tkg

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 30-09 13:21

Reley

Zoom Zoom

Vorige week mijn gsx f van een upgrade voorzien.
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/a3324o.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zejthi.jpg

Nu nog eens kijken voor een navigatie achtige oplossing... en niet een ála Ricepuppet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:26:

Je weet toch: eigenwijs is ook wijs... >:)

Overigens had ik op voorhand al geen behoefte in echte laarzen. Het was of motor schoenen zoals deze of bergschoenen.
Net bij de motor kleding outlet in Eindhoven dus voor deze gegaan.
Ze hadden en hele rij van dit soort schoenen, allemaal met extra enkel protectie en sommige met een extra versteviging boven op de tenen voor het schakelen. Dat laatste heb ik niet nodig maar als andere extra veiligheid is welkom.

Ze zien in ieder geval wil OK, of ze echt veiliger zijn dan bergschoenen ga ik niet uitproberen. :9
Die hadden ze ook maar niet meer in mijn maat helaas, waren ook nog eens 30 euro goedkoper dan deze sidi's.

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 27-05-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Reley schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:30:
Nu nog eens kijken voor een navigatie achtige oplossing... en niet een ála Ricepuppet :+
Vrijwel alles wat ik rij is bekend terrein :)

Maar soms moet ik ver weg zijn in NL (1x in het jaar ofzo) en dan vind ik een motornavigatie zonde van mijn geld.

Overigens heb ik wel een TomTom, maar die had mijn vrouw in de auto liggen. En zij was met de auto weg.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Maar soms moet ik ver weg zijn in NL (1x in het jaar ofzo) en dan vind ik een motornavigatie zonde van mijn geld.

Overigens heb ik wel een TomTom, maar die had mijn vrouw in de auto liggen. En zij was met de auto weg.
Zelfde hier. Ik check vaak even de route van te voren, en dan rijd ik 90% van de weg zonder navi. En als ik dan denk, shit, ik weet het niet meer, dan stop ik wel even en check ik mijn telefoon :p

Leuke schoenen Bommes, nu ben je helemaal hipster op je scootah ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Marc Rademaker op 27-05-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ga hier straks maar weer even naar Aachen om een bagagerol te halen. Volgend weekend een lekker lang weekendje naar de Duitse Pfalz dus gisteren maar eens gekeken of ik m'n tassen netjes op m'n fiets kon krijgen (gloedje nieuwe Oxford panniers) maar dat wil toch niet helemaal zoals ik het wil.

Voordeel daar is dat die toko's ook doordeweeks gewoon tot 20:00 uur open zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShittyNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat je als eerste kan beginnen met een nierriem. Naar mijn idee scheelt dit rugpijn vooral bij lang ritten.

[afbeelding]
Kijk, das inderdaad nog een goede tip.
Dacht dat dat meer voor de nieren was op de Harley, maar wellicht ook wat ontlasting voor de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10
Bommes schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:35:
[...]

Je weet toch: eigenwijs is ook wijs... >:)

Overigens had ik op voorhand al geen behoefte in echte laarzen. Het was of motor schoenen zoals deze of bergschoenen.
Net bij de motor kleding outlet in Eindhoven dus voor deze gegaan.
Ze hadden en hele rij van dit soort schoenen, allemaal met extra enkel protectie en sommige met een extra versteviging boven op de tenen voor het schakelen. Dat laatste heb ik niet nodig maar als andere extra veiligheid is welkom.

Ze zien in ieder geval wil OK, of ze echt veiliger zijn dan bergschoenen ga ik niet uitproberen. :9

[...]

Die hadden ze ook maar niet meer in mijn maat helaas, waren ook nog eens 30 euro goedkoper dan deze sidi's.
Ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://images1.revzilla.com/product_images/0057/0633/alpinestars_fastback_wp_riding_shoes_zoom.jpg

Nu een paar maanden in bezit en echt ideaal. Goed waterdicht, zitten lekker en ik heb het idee dat ze redelijke/prima bescherming bieden (tot op zekere hoogte, ik zou hier niet het circuit mee opgaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
MikeyMan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Kijk, das inderdaad nog een goede tip.
Dacht dat dat meer voor de nieren was op de Harley, maar wellicht ook wat ontlasting voor de rug.
Ja dat klopt, maar het biedt ook versteviging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kepler schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:45:
[...]

Ik heb zelf deze:

[afbeelding]

Nu een paar maanden in bezit en echt ideaal. Goed waterdicht, zitten lekker en ik heb het idee dat ze redelijke/prima bescherming bieden (tot op zekere hoogte, ik zou hier niet het circuit mee opgaan).
Ik ben maar weer FF snel terug geweest naar de winkel.
Had en beetje spijt van de aankoop van die schoenen. Heb ze terug gebracht en op de terug weg bij mijn favoriete motor kledingzaak (motomoda) een paar Dianese gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/5262/D10F/D385/1BCE/3DC0/3E70/5055/E3A0/Dainese-Street-Biker-D-WP2.jpg
Vind ze mooier, ze zitten beter en bovenal meer bescherming (hak, tenen en enkel) oh en waterdicht.. *O*

Nu ben ik dus nog blijer... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

[...]

Goed waterdicht, zitten lekker en ik heb het idee dat ze redelijke/prima bescherming bieden (tot op zekere hoogte, ik zou hier niet het circuit mee opgaan).
Leuke woordspeling, wel of niet tot boven de enkels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:27:
[afbeelding]

Ghetto versie van een navigatie systeem.

Heeft geen reet geholpen, ben vanmiddag alsnog de weg kwijtgeraakt en in deze verschrikkelijke regenbui maar naar huis gekeerd :/
nix Ghetto, dat is de standaard VersysNav:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/6781_10152720537765088_210192296_n.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ToolkiT schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:05:
[...]

[afbeelding]
en het mooiste is die houder van de 550 ertussen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:08:
[...]

en het mooiste is die houder van de 550 ertussen _O-
Ja hele mooie (custom) houder voor de Garmin.. maar de Garmin zelf heeft besloten dat hij geen statelieten meer ontvangt (voor de rest doet hij het zelf).

Tegenwoordig navigeer ik met Waze op telefoon (in jaszak) audio only via oordopjes.. niet ideaal maar beter dan niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
[...]

[afbeelding]
Klote van de Versys; je kan nergens een eventueel navi systeem goed plaatsen. Ding heeft handlebars van niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:28:
[...]

Klote van de Versys; je kan nergens een eventueel navi systeem goed plaatsen. Ding heeft handlebars van niks :(
Als je op mijn foto kijkt dat zie je dat:
A) ik geen standaard handle bars meer had (motor met hoes paar keer omgewaaid -> krom stuur)
B) ik een custom mount had. Op het Versys forum was er een amerikaan die die dingen zelf maakte, de mijne had zelfs 'ToolkiT' eringe-etst. Geen idee if die gozer dat nog steeds doet.. zijn email is: lbpiehl@sbcglobal.net en zijn nick is Speedy. Ik heb er in 2008 USD67/GBP35 voor betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 27-05-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:32:
[...]

Als je op mijn foto kijkt dat zie je dat:
A) ik geen standaard handle bars meer had (motor met hoes paar keer omgewaaid -> krom stuur)
B) ik een custom mount had. Op het Versys forum was er een amerikaan die die dingen zelf maakte, de mijne had zelfs 'ToolkiT' eringe-etst. Geen idee if die gozer dat nog steeds doet.. zijn email is: lbpiehl@sbcglobal.net en zijn nick is Speedy. Ik heb er in 2008 USD67/GBP35 voor betaald.
Wat zit er voor stuk blik om je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:45:
[...]

Wat zit er voor stuk blik om je stuur?
was zo'n soort ding:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJGMITq72F_4R1KrtgdFQ-hT3nE2Mfrty1ZpGUKBBFZlhGzLe41A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Telefoon in de binnenzak, doppies in en dan proberen te snappen wat die miep bedoelt (Google maps wil bij mij alleen maar Engels praten en dan gaat ze Nederlandse straatnamen enzo uitspreken 8)7). Uiteindelijk gaat het mij alleen om het laatste stukkie naar de bestemming, het grootste deel is altijd wel met borden te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
XBL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:05:
[...]

Telefoon in de binnenzak, doppies in en dan proberen te snappen wat die miep bedoelt (Google maps wil bij mij alleen maar Engels praten en dan gaat ze Nederlandse straatnamen enzo uitspreken 8)7). Uiteindelijk gaat het mij alleen om het laatste stukkie naar de bestemming, het grootste deel is altijd wel met borden te doen.
Die borden moeten ze eens fixen. Zie je niks van als je op een wiel rijdt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rjEuAdnpkc8]

Zo, dit is hem. Heb van bijna 2 uur film flink lopen monteren naar ca. 4,5 minuut. Korter kon ik het niet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Dat gassen tussen die huizen is wel echt flink kansloos en tekenend voor hoe motorrijders vaak geconfronteerd worden met mensen die motorrijders het licht in de ogen niet gunnen.

/eind zuurpruim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En z'n 'rear-guard' is naast strafbaar toch ook dodelijk irritant voor het overige verkeer? Nu ookal eigen politie/verkeersregelaar spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:15:
[...]

Gefeliciteerd! :)
Zeker op natte grond lijkt het mij een stuk lastiger.

Ik moet helaas ook met 35kw beginnen. Heb jij al een motor in gedachten?
Waar les jij momenteel op? ;)
Thanks. :) Met dit weer moest je op dat terrein wel een beetje opletten met je achterrem, want die blokkeerde nogal snel.

35kw is inderdaad niet geweldig, maar ik had geen zin om tot mijn 24ste te wachten en opzich is het snel genoeg hoor. Ik heb op meerdere motor's gelest (waarvan ze niet allemaal 35kw waren), maar op dit moment rijd ik meestal op een wat ouder Kawasaki. Ik durf eigenlijk niet te zeggen wat voor één, maar hiervoor heb ik de meeste lessen op een Kawasaki er6n gereden.

Je merkt naturlijk wel verschil in de motoren, maar het is niet alsof je op een andere motor niet kan rijden. Ik had er in ieder geval geen last van. Qua motor weet ik nog niet precies wat ik wil. Ik vind sport het mooiste, maar ik moet even kijken wat het budget toelaat. Zo'n z800e is natuurlijk geweldig, maar een beetje prijzig. Mijn vriendin rijdt op een Suzuki gs500. Die zijn best betaalbaar en het is ook gewoon een leuke motor.

Eerst nog maar eens wat motor spullen kopen. Helm, handschoenen en schoenen heb ik laatst bij Termaat in Nijmegen gehaald, maar ik moet ook nog een broek en jas hebben. Rev-it heeft best modieuze dingen. Die kevlar spijkerbroeken met een bruine leren jas ziet er natuurlijk leuk uit en bied ook enige bescherming, maar misschien moet ik vanwege de prijs/veiligheid maar eens beginnen met een normaal textiel pak.

Heb jij je rijbewijs al of ben je ook bezig? En wat heb jij in gedachte? Iemand nog tips over kleding? Modieus of gewoon een standaard zwart textiel pak?
Die heb ik ook. Zien er goed uit, zijn comfortabel, waterdicht en geven toch redelijk wat bescherming. Het circuit zou ik er inderdaad niet mee opgaan, maar verder zijn ze echt ideaal.

[ Voor 69% gewijzigd door zynex op 27-05-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:58:
En z'n 'rear-guard' is naast strafbaar toch ook dodelijk irritant voor het overige verkeer? Nu ookal eigen politie/verkeersregelaar spelen?
Ik moet ook zeggen dat ik dit filmpje met plaatsvervangende schaamte heb zitten kijken.. En ik ben echt geen zuurpruim :P

Gelijk weer een reminder waarom ik het liefst alleen rijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:28:
[...]

volgens mij kan je die ram mount die ze erbij stoppen prima op je stuur kwijt, op de bouten van je rempotje enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:30:
[video]

Zo, dit is hem. Heb van bijna 2 uur film flink lopen monteren naar ca. 4,5 minuut. Korter kon ik het niet maken :)
Is dat nou leuk, met zo'n grote groep rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
[...]

[afbeelding]
is dit niet wat voor jou ? http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=935698

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:52:
[...]

Zoals ik 't daar bekijk: NEE :o

Wij gaan tijdens het pinksterweekeinde weer met een 50-tal personen naar Duitsland waarbij we het merendeel van de mede-rijders alleen maar in het hotel zien en we al vanaf 't verzamelpunt in Nederland (Maastricht) met groepjes van hooguit 8 personen rijden. We gaan daar niet heen om het werelduurrecord te verbreken en dan is 8 personen in een groepje goed te doen (zeker daar, doordat er amper dorpjes in de vooraf samengestelde routes zitten).

Hier in Nederland houden we het meestal bij een man of 4 waarbij we dan ook nog eens allemaal op elkaar kunnen vertrouwen qua rijstijl en inschattingsvermogen.

Grootste "ergernis" voor mij in dat filmpje was toch wel het afblokken van rijbanen/kruisingen/rotondes om die groep maar koste wat kost bij elkaar te kunnen houden.

Maar: Hier vanmiddag dus maar even naar "Louis" in Aachen gereden en een bagagerol/bag opgehaald. Ding is tenminste vast te zetten op de duo seatcover zónder dat ik m'n duosteps en zadeltje terug hoef te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/iv9w7q.jpg

Als er nog iemand geïnteresseerd is een paar gloednieuwe (én nooit gebruikte) Oxford X50 Panniers in de kleur "Zwart" :P

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 27-05-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:30:
[video]

Prima montage.
XBL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:52:
[...]

Ligt volledig aan de groep. Laatst met de buren van Fok! een newbie-rit gedaan met ook een flinke groep maar dat was super. Gewoon lekker ontspannen rijden en amper B&B gedoe.

Persoonlijk vind ik het wel prettig rijden met een rear guard in sommige situaties, vooral bij rotondes. Maar dat ligt natuurlijk ook wel aan de locatie en de drukheid op de weg.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met brommers vond ik 't altijd wel geinig (het gaat dan toch niet hard, en een beetje chaos is altijd wel leuk), een grote groep, maar met motoren, nee. Te veel kans op ongelukken en rare capriolen.
Als ik in een groep rij is het ook meestal met max. 8 personen ofzo (dat heb ik pas 1x gedaan). En qua 'niveau', leeftijd en motorsoort zit het ook allemaal dicht op elkaar (supersports, nakeds, SM's). Geen totale broekies maar ook geen 'oude rotten' zoals Wimmel_1 :P (en dat is positief voor jou bedoelt!). We weten dus dat we rekening met elkaar moeten houden, maar fokken elkaar niet op (ala B&B)

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 27-05-2014 21:19 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

[...]

Ik heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://images1.revzilla.com/product_images/0057/0633/alpinestars_fastback_wp_riding_shoes_zoom.jpg

Deze heb ik ook voor het tussenseizoen, heb ze een hele dag aan om rond te lopen op het werk en heb daar geen probleem mee. Enige minpuntje vind ik wel dat de neus van de schoen geen pad heeft zoals andere A-stars en er ietwat meer slijtage te zien is aan de schakelkant.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is dit misschien wat?
Afbeeldingslocatie: http://att-i.shoebuy.com/pi/wolve/lg/wolve476840_4168_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er IS te rijden met dat soort laarzen hoor >:)

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/24vpb95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kreeg vanmiddag bericht van de mekanieker: het bankstel is klaar. Hij had eerder al geconstateerd dat het makement aan de koppeling lag aan de drukstift/lager. Maar ook de koppeling zelf was aardig ver heen. Jammer dat de hele handel uit elkaar moet om dat te kunnen constateren, en als ie eenmaal open ligt, ga je niet bezuinigen door alleen die druklager te repareren. Dus hij heeft de hele koppeling maar vervangen. Na 170k is dat ook niet heel buitensporig denk ik. Sommigen gaan al rond de ton naar de kloten. Dus als ik er nog een ton of 1,5 bij mag schrijven... :+
Naast de beurt is er ook nog een remschijf achter (zat nog maar 3,8mm op) vervangen en ook de scharnierlagers van de kardan. En remblokjes voor. Dus ik kan er weer even tegenaan. Valt mij nog alleszins mee. 40.000km geleden heeft ie ook een grote beurt gehad en toen was het grootste dat ik vervangen heb de vering geweest. Of liever: gereviseerd door Hyperpro. Verder alleen verbruiksdingetjes zoals brandstoffilter enzo. Sindsdien alleen een paar kleine beurten.
Deze monteur merkte ook op hoe goed ie liep, voor mij geen nieuws, maar hij vond het mooi. Zeker voor een ex-politiemotor met 170k op de teller. Ik zie voorlopig nog geen reden om 'm weg te doen. Hij heeft mij in die 40.000km dat ik erop gereden heb nog nooit stil laten staan. Behalve die koppeling dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:58:
[...]
Er IS te rijden met dat soort laarzen hoor >:)
Deze is tenminste nog in het leer (yummie!). Ik zag vorige week eentje rijden met een tijgerprint broek aan en ook hoge hakken. Géén motor-hoge hakken. Op zich wel weer stoer om in je bimbo uitrusting op de motor te kruipen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Stoer of gewoon stom? :P Zonde van zo een meid dan als die eraf ketst. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 71 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.