Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PilatuS schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:37:
[...]

Zonder handig tooltje is het lastig. Met zo'n ding enorm makkelijk.

Onderstaand is een voorbeeld, er zijn verschillende dingen voor.
YouTube: Rim Sticker Applicator - Easy, perfect curved install!
Dat ziet er wel makkelijk uit ja :)

ik heb ze rond gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i1100.photobucket.com/albums/g408/marriott2/bluetrim.jpg
Gewoon kwestie van netjes eropplakken dus.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag ook wat moois:
Ik reed in hartje London, mega druk uiteraard dus ik ging stapvoets tussen het verkeer door met 5cm speling aan beide kanten (Londonse motorijders zijn experts in filteren op de mm precies, daar neem ik mijn petje voor af bij sommige).
Ik rijd bij een Merc S-klasse, hij ziet mij en ziet dat het gat net-wel/net-niet is, en heel cool klapt hij zijn spiegel in met een druk op knopje en creeert een gat voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07

_Apache_

For life.

Mijn favoriete filmpje is weer eens geplaatst (was er laatst vanaf gehaald voor ik hem kunnen grabben)..

YouTube: Mondo Enduro

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Bommes

Capo del formaggio

_Apache_ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:26:
Mijn favoriete filmpje is weer eens geplaatst (was er laatst vanaf gehaald voor ik hem kunnen grabben)..

YouTube: Mondo Enduro
Inderdaad trek maar een paar pilsje open en een zakje chips er bij deze is echt super.. _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

DinX

Motormuis

Dacuuu schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:11:
Pak wat drinken, en geniet 11 minuten.
[video]
Nog 16 keer slapen en ik vertrek naar India voor deze trip *O*

Met zulke filmpjes wordt de spanning alleen nog maar groter :D

[ Voor 40% gewijzigd door DinX op 23-05-2014 19:46 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaaf! Ga je dan dwars door Afghanistan / Iran?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:45:
Wat gaaf! Ga je dan dwars door Afghanistan / Iran?
Ik bedoel dat stukje in het filmpje :)
Ik heb wat verkeerd gequote :P

Dit wordt normaal gezien onze planning

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1:  Brussel - Delhi
2:  Delhi
3:  Delhi - Dehra Dun
4:  Dehra Dun - Barkot
5:  Barkot - Rohru
6:  Rohru - Sarahan
7:  Sarahan - Sjoha
8:  Sjoha - Manali
9:  Manali - Keylong (pas 3975 meter)
10: Keylong (rustag, acclimatiseren)
11: Keylong - Sarchu (pas 4980 meter)
12: Sarchu - Tso Kar (pas 5065 meter)
13: Tso Kar - Kpadok (pas 5100 meter)
14: Kpadok - Pangong Tso (pas 5290 meter)
15: Pangong Tso - Chemre (pas 5360 meter)
16: Chemre - Hunder/Nubra (pas 5603 meter)
17: Hunder - Leh (pas 5603 meter)
18: Leh (vrij)
19: Indus vallei, Likir, Alchi, Chilling
20: Leh - Delhi
21: Delhi
22: Delhi - Brussel

[ Voor 59% gewijzigd door DinX op 23-05-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, in India een Royal Enfield kopen en naar huis tuffen staat nog wel op mijn bucketlist, maar voorlopig mijdt ik het midden-oosten nog even... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Deze staat nog op mijn bucket list

http://travel2explore.nl/...Amsterdam/motorreizen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tja als ik dan toch een lijstje moet maken dan staat deze er zeker op:
http://www.vespa-challenge.com/

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vorige maand kwam ik een stel tegen die van kaapstad naar de noordkaap ging. Daarna is hij van plan om door te steken richting Japan:

http://www.nomadsportsacademy.blogspot.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
DinX schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:46:
[...]

Ik bedoel dat stukje in het filmpje :)
Ik heb wat verkeerd gequote :P

Dit wordt normaal gezien onze planning

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1:  Brussel - Delhi
2:  Delhi
3:  Delhi - Dehra Dun
4:  Dehra Dun - Barkot
5:  Barkot - Rohru
6:  Rohru - Sarahan
7:  Sarahan - Sjoha
8:  Sjoha - Manali
9:  Manali - Keylong (pas 3975 meter)
10: Keylong (rustag, acclimatiseren)
11: Keylong - Sarchu (pas 4980 meter)
12: Sarchu - Tso Kar (pas 5065 meter)
13: Tso Kar - Kpadok (pas 5100 meter)
14: Kpadok - Pangong Tso (pas 5290 meter)
15: Pangong Tso - Chemre (pas 5360 meter)
16: Chemre - Hunder/Nubra (pas 5603 meter)
17: Hunder - Leh (pas 5603 meter)
18: Leh (vrij)
19: Indus vallei, Likir, Alchi, Chilling
20: Leh - Delhi
21: Delhi
22: Delhi - Brussel
Vet! Wel 'druk' 17 dagen rijden en dan een dagje rust. Ik gok dat het zware dagen zullen worden. Lekker touren is het daar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

XBL

ToolkiT schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:52:
Vandaag ook wat moois:
Ik reed in hartje London, mega druk uiteraard dus ik ging stapvoets tussen het verkeer door met 5cm speling aan beide kanten (Londonse motorijders zijn experts in filteren op de mm precies, daar neem ik mijn petje voor af bij sommige).
Ik rijd bij een Merc S-klasse, hij ziet mij en ziet dat het gat net-wel/net-niet is, en heel cool klapt hij zijn spiegel in met een druk op knopje en creeert een gat voor me :)
Herkenbaar van de filmpjes van RoyalJordanian. Filteren is ook een stuk geaccepteerder daar in London, heb ik het idee (al zitten er natuurlijk ook daar irritante mensen bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mensen, ik zit hier met een klein probleempje. Recentelijk mijn rijbewijs gehaald, en daarmee ook mijn eerste motor gekocht. (Suz GS500e uit '94) maar ik kamp nu met een probleem: Als ik langere tijd het gas er maximaal op hou. (Bij maastricht richting eindhoven gaat de snelweg vrij stijl omhoog, dus als je aardig mee wilt komen gebeurt dat al snel) verliest de motor vermogen en begint hij te schokken. Nu vraag ik mij af of dat komt omdat de carburateurs helemaal leeg worden getrokken. Want het zijn al snel 2 minuten bij 100% gas en 7000RPM

Op reserve gooien werkte niet, de switch moest snel enkele seconden op pri gezet worden voordat hij weer lekker liep, en daarna achter een vrachtwagen moeten plakken totdat het probleem zich oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vacuum in de tank..?? probeer eens te rijden met de tankdop los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XBL schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:40:
[...]

Herkenbaar van de filmpjes van RoyalJordanian. Filteren is ook een stuk geaccepteerder daar in London, heb ik het idee (al zitten er natuurlijk ook daar irritante mensen bij).
Ja ze zijn daar wel het een en ander gewend.. scheelt een hoop want autos kijken beter en schrikken minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Jolke schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:47:
[...]

Vet! Wel 'druk' 17 dagen rijden en dan een dagje rust. Ik gok dat het zware dagen zullen worden. Lekker touren is het daar niet ;)
Eerste dag is al helemaal weg. We vertrekken pas 's avonds en komen 's morgens rond kwart voor 10 aan.
Dag 2 is vrij in Delhi, maar dat zal wat rondwandelen zijn met de groep, elkaar wat leren kennen, hapje eten.
Dag 3 is 5-6 uur treinen naar het noorden en bij aankomst in Dehradun de motoren leren kennen.
Dag 10 is een rustdag in Keylong (komen we eerst boven de 3000 als ik me niet vergis) en vooral om te acclimatiseren.
Dag 18 is ook vrij
Dag 20 is een binnenlandse vlucht

Maar het gaat afzien worden en tegelijk genieten :)

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 23-05-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt die Amerikaanse ellende nu ook naar Nederland :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:56:
Vacuum in de tank..?? probeer eens te rijden met de tankdop los.
Ik had na mijn bericht inderdaad ergens al gelezen dat de ontluchting van de tanks van de GS500e nog wel eens problematisch kon zijn. Eens kijken wat het onderzoek van morgen uitwijst. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Die verlengde achterbruggen.... dat ziet er toch niet uit.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:46:
[...]

Ik had na mijn bericht inderdaad ergens al gelezen dat de ontluchting van de tanks van de GS500e nog wel eens problematisch kon zijn. Eens kijken wat het onderzoek van morgen uitwijst. :9
Ik heb dit ook met mijn gs 500e maar een beetje shoke openzetten, echt heel licht werkt bij mij super!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DinX schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Eerste dag is al helemaal weg. We vertrekken pas 's avonds en komen 's morgens rond kwart voor 10 aan.
Dag 2 is vrij in Delhi, maar dat zal wat rondwandelen zijn met de groep, elkaar wat leren kennen, hapje eten.
Dag 3 is 5-6 uur treinen naar het noorden en bij aankomst in Dehradun de motoren leren kennen.
Dag 10 is een rustdag in Keylong (komen we eerst boven de 3000 als ik me niet vergis) en vooral om te acclimatiseren.
Dag 18 is ook vrij
Dag 20 is een binnenlandse vlucht

Maar het gaat afzien worden en tegelijk genieten :)
Dat klinkt al een tikkie relaxter ;)
Wel erg gaaf >5000 meter, heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja best wel, ik vond net 2800 meter met de Vespa al heel wat.. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 24-05-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyNL schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:41:
[...]

Ik heb dit ook met mijn gs 500e maar een beetje shoke openzetten, echt heel licht werkt bij mij super!
Hmm, ik heb waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Past ook prima binnen de oplossing die ik 'on the fly' heb gevonden:

http://cgi.stanford.edu/~sanjayd/gs500/Upgrades/Petcock

Gewoon dus even op primer zetten. (Alleen moet je hem niet vergeten terug te zetten na het gassen :P ) Van op de choke rijden had ik begrepen dat dit niet bepaald goed was voor de motor. Anders gebruikte ik het wel als een veredelde cruise-control waar het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Je zal niet de eerste zijn die em vergeet van primer te halen en vervolgens z'n olie mag wisselen omdat het allemaal het blok is ingelopen (moet afaik wel een flotternaald oid gaar zijn, maar dat kan maar zomaar)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik gooi even een rare technische vraag tussendoor. Bij een motor-ketting, waar staan die letters achter je kettingmaat voor, enkel de sterkte en of het een O/X-ring heeft?

Ik heb namelijk een nieuwe sluitschakel voor mijn ketting nodig (nu gebruik ik degene van de vorige ketting). Nieuwe ketting is een "520 ORT2" (Regina, bijhorende sluitschakel lijkt niet te krijgen in NL), kan ik daar gewoon een willekeurige 520 sluitschakel voor in de plaats gebruiken of moet ik nog ergens op letten?

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 24-05-2014 12:53 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Vanmorgen de motor op een trailertje naar de monteur gebracht voor een beurt en de koppeling. Dus...moest ik wel even een paar dingen op de motor bouwen zodat ik er straks weer op terug kan/mag rijden. Geeft wel even een mooi beeld van hoe het spuitwerk er uitziet op de motor:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/front_view.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/side_view.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/rear_view.jpg

Je moet je dan voorstellen dat de kuip zelf (de zijkappen) parelmoerwit zijn. Het grondspoilertje is ook blauw voor het contrast. Als ie klaar is, bouw ik de rest op en kan gaan rijden! Ik kan haast niet wachten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:43:

[video]
Leuk om te zien wat voor mensen bepaald soort motorrijden leuk vind.
Het doorsnee motorvolk is meestal blank. En de Nederlanders met verlengde achterbruggen zijn vaak van buitenlandse afkomst. Zal toch wel een ander slag interesse zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Laat ik als fervent tegenstander van hokjes maar eens de term 'petjes' opgooien. Vroeger had je de Opel Ascona. Een beetje dat volk is het. Als ik ze al donuts zie draaien weet ik eigenlijk al genoeg. Ja, vooroordeel, ook ik (zelfs ik).

Evengoed wel weer leuk om te zien dat iedereen zijn eigen invulling van de motorbeleving heeft om maar eens een marketingkreet te gebruiken. Sommige mensen gebruiken de motor om hun image te versterken of hun persoonlijkheid. Sommigen vanwege de penopauze en anderen rijden gewoon graag een beetje doelloos in het rond.

Net kwam ik iemand op een ratbike-achtig ding tegen. Aardige man, alleen verstond ik 'm nauwelijks (geen tanden en zwaar accent). Hij hielp me wel even met de motor op de aanhanger. Die bleek toch niet helemaal goed te zitten en ik stopte even om 'm te corrigeren. Laat wel weer zien dat je iemand best kunt indelen (dat doen we toch bewust of onbewust toch automatisch), maar er niet naar moet handelen. Uiteindelijk weet je pas hoe iemand is als je met iemand omgaat. En de persoon met het mooiste pak kan de grootste hufter zijn en de straatschooier vol tattoos helpt je gewoon zonder vragen uit de problemen. Het zegt uiteindelijk allemaal niets.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:43:

[video]
Wel weer een beetje typisch dat de meesten op een Gixxer rijden in het filmpje. Dat soort fietsen hebben in de US ook een beetje het 'squid' imago gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach, het is ook wel goed. Hebben wij weer iets om te lachen. Kijken of je die lui zo gek kan krijgen om mee te gaan naar de Eiffel... :+ Kijken hoe ze de bocht om gaan met zo'n dweil.

Het vermogen van de Amerikanen om elk ding met een motor door protserige (en vooral ouderwetse) constructies totaal onbruikbaar voor bochten te maken is op zich ook wel weer bewonderenswaardig. Een Amerikaan is pas gelukkig als het 3 gallon nodig heeft om 1 mijl af te leggen, vreselijke herrie maakt en er vooral imposant (op een horkerige manier) uitziet. Nee, afgezien van Apple komt er vrij weinig fraai design uit de States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Die dingen reden ook altijd op Aruba toen ik daar woonde.
Daar snapte ik het wel, alleen maar korte stukjes. lekker hard optrekken e.d.

Maar wat je er in nederland mee moet? 8)7

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:51:
[...]

Wel weer een beetje typisch dat de meesten op een Gixxer rijden in het filmpje. Dat soort fietsen hebben in de US ook een beetje het 'squid' imago gekregen.
Dat imago is (IMHO) meer ontstaan door het feit dat de GSX-R lijn door Suzuki altijd al goedkoper in de markt gezet is dan dat bijvoorbeeld Honda, Kawasaki en Yamaha d'r SS modellen op de markt zetten (en die fietsen zijn dus ook tweedehands een stuk aantrekkelijker).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
mphilipp schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:17:
Ach, het is ook wel goed. Hebben wij weer iets om te lachen. Kijken of je die lui zo gek kan krijgen om mee te gaan naar de Eiffel... :+ Kijken hoe ze de bocht om gaan met zo'n dweil.

Het vermogen van de Amerikanen om elk ding met een motor door protserige (en vooral ouderwetse) constructies totaal onbruikbaar voor bochten te maken is op zich ook wel weer bewonderenswaardig. Een Amerikaan is pas gelukkig als het 3 gallon nodig heeft om 1 mijl af te leggen, vreselijke herrie maakt en er vooral imposant (op een horkerige manier) uitziet. Nee, afgezien van Apple komt er vrij weinig fraai design uit de States.
Ik vind de Ford mustang anders wel een van de bruutste auto's ooit gemaakt :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tellavist schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Ik heb laatst met m'n VW Scirocco MY11 met "Méér Dan Genoeg Vermogen" nog even gespeeld met een Dodge Charger SS op de A2 vanuit Maastricht naar E'hoven.....

NIET DOEN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Klopt maar het gaat de bocht om als een piano op een ingevette ijsbaan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Erasmo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:24:
[...]

Ik heb het ook over het design :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Zeker. En ik geniet ook elk jaar weer van de Corvettes op Le Mans.
Maar doorgaans gaat het alleen hard rechtuit. En dan zijn ze weer blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10301200_628886227188961_8014518872624986266_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/10311371_628886267188957_6048962681266710299_n.jpg?oh=7bc4c3eb49cc6f4148a9c10f1f9a5251&oe=53EB9B73&__gda__=1409555849_d9e5a7b701a330e250a35100eb201c23

Ready voor de Eifel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Veel plezier maar dat zal daar niet zo een probleem worden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 21:47
Ik heb ook een nieuwe fiets sinds deze week. Van een VTR naar een VFR gegaan en dat bevalt me tot nu toe prima! In verband met woon-werk ritjes en onderhoud ging de VTR weg en ben ik voor wat meer praktisch gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3746/14233803766_7e1f9b2b20_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Markicks op 24-05-2014 21:17 ]

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Interessante keuze van VTR naar VFR. Welk jaar VTR?

@GewoonDennis: lekkere stoompijp heb je er opzitten :) Dreigend luchtje op de achtergrond, hoop dat het weekend beter wordt! Tassen zien er trouwens klein uit...

.
Erasmo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:24:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
1997 Jolke. De VFR is van 1998 dus zoveel ga ik er niet op vooruit qua bouwjaar.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mensen die een SP1/2 inruilen op ..... OPKNOPEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Jolke schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:12:
Interessante keuze van VTR naar VFR. Welk jaar VTR?

@GewoonDennis: lekkere stoompijp heb je er opzitten :) Dreigend luchtje op de achtergrond, hoop dat het weekend beter wordt! Tassen zien er trouwens klein uit...

.

[...]

_O-
Ori demper _O-
Lucht is een facebook filter icm iPhone ''hdr'' modus :+ was STRALEND mooi weer 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Hm, welke tassen zijn dat? Handig setje dat daadwerkelijk een eind boven de uitlaten hangt, die van mij komen er zowat tegenaan :(

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Setje van Oxford :)
Heb 'm geleend en ga 'm volgende week in de Eifel uittesten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Let er wel op dat dit niet gaat schuren. Dat krijg je erg snel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bdyetia.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Wat betreft schuren op je kuipwerk vroeg ik me ook iets wat: wat rammen jullie er tussen om de boel te beschermen? We het hier laatst ook over in ons IRC channel, maar toen was er een zeker persoon die van dat doorzichtige plak-vinyl een slecht idee vond. Is moeilijk te verwijderen achteraf. Zoiets lijkt me daarentegen wel een mooie oplossing... beter dan kutten met theedoeken enzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn weer eentje vlak bij mij in de buurt:

http://www.omroepbrabant....genseweg+in+Tilburg+.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zondag 25 mei 2014 @ 07:20:
Wat betreft schuren op je kuipwerk vroeg ik me ook iets wat: wat rammen jullie er tussen om de boel te beschermen? We het hier laatst ook over in ons IRC channel, maar toen was er een zeker persoon die van dat doorzichtige plak-vinyl een slecht idee vond. Is moeilijk te verwijderen achteraf.
Gewoon met een föhn, en alle vinyl plakspul vliegt er zó af.

Zo heb ik ook de politiestrepen eraf gekregen. Die zaten er al 10 jaar op en waren er zo weer af.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 25-05-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:57:
Mensen die een SP1/2 inruilen op ..... OPKNOPEN :)
Een firestorm is ook een VTR.
En aangezien een SP1 in 97 nog niet gebouwd werd (toen had je de RVF750 nog) zal het wel een firestorm geweest zijn ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Correct 4x2. ;) Ik ga het karakter van een v-twin ook zeker wel missen, maar heb het niet geheel vaarwel gezegd met een V4. Er komt later -als ik weer hoofdzakelijk plezierritjes maak- zeker een v-twin terug!

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:38:
[...]

Let er wel op dat dit niet gaat schuren. Dat krijg je erg snel.

[afbeelding]
Daar had ik ook last van bij een vakantie in de alpen. Ik had de kont wel voorzien van kaftfolie, maar daar schuurt het doorheen. De oplossing; de punten die schuurden waren prima zichtbaar dankzij de folie, dus daar ging duct-tape op :D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 17:11
Antislip matje van de Action van een metertje. Deze er omheen rollen. Werkt perfect, goede bescherming.
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/51091840/Anti_Slip_Mat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:19:
[...]

Dat imago is (IMHO) meer ontstaan door het feit dat de GSX-R lijn door Suzuki altijd al goedkoper in de markt gezet is dan dat bijvoorbeeld Honda, Kawasaki en Yamaha d'r SS modellen op de markt zetten (en die fietsen zijn dus ook tweedehands een stuk aantrekkelijker).
Dat is niet de reden dat je eigenlijk alleen Suzuki's met verlengde bruggen ziet (daar gaat het hier toch om?). Een oude studiegenoot van me kwam oorspronkelijk uit Curaçao, ik vroeg hem waarom het eigenlijk voornamelijk Suzuki's waren die dat hadden. Het kwam er op neer dat er sowieso niks te beleven is op Curacao/Antillen wat betreft motoren (geen mooie stuurwegen), dus gaan ze dragracen :P De oude oliekoelers van Suzuki bleken redelijk onverwoestbaar plus er was een grote 'oliekoeler' scene in Amerika (handig voor onderdelen). Ander voordeel was, (alhoewel hij dat niet expliciet toegaf, maar het er wel op neer kwam :P) dat Suzuki veel later pas is gekomen met contactsloten/sleutels met startonderbreker erin gekoppeld aan de ECU :X

Wat betreft imago, volgens mij heeft zo'n beetje iedere Japanse supersport motor een petjes imago :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mijn ervaring met een V4 waren tot nu toe goed - maar zit toch lekkerder op een V2. Gwystyl rijdt hier al sinds jaar en dag op een VFR. Het voordeel van een V ipv een lijn is dat je een wat minder gepiekt vermogen hebt en ook wat meer koppel onderin hebt. Tenminste dat was mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Zo net terug van de jaarlijkse tourrit. Man, man, man, wat een ervaring rijker weer.

Iedereen was een beetje de automobilisten zat; flinke sprinten trekken, keihard in de remmen, hard door de bochten.

En dan met ca. 40+ man motoren :)

Waren ook zat andere groepjes die in de Randstad hetzelfde idee hadden om ook met hetzelfde aantal man te gaan touren.

Hoop met handjes zwaaien. Heb alles gefilmd, moet alleen alles deze week in een interessant filmpje monteren dat lekker kort is om te kijken (~0:45 seconden o.i.d)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Pff, ik moet het mezelf afleren die reacties te lezen van die lokale nieuwswebsites.
Wat een kansloos, triest en dom volk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ricepuppet schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:11:

[...]

Heb alles gefilmd, moet alleen alles deze week in een interessant filmpje monteren dat lekker kort is om te kijken (~0:45 seconden o.i.d)
Alles?! :o
Voordeel van korte filmpjes is dat je je geen minuut verveelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh man, zit ik net met mijn vrouw onze vakantie plannen door te spreken (gevolg van een bezoekje aan het Italië evenement in Houten deze middag).
Voor 2016 willen we gaan proberen om wat langer weg te kunnen met een gedeelte onbetaald verlof maar dat heeft niets met dit topic te maken.
Wat wel on topic is:
Dat ik volgend jaar dus weer een week op solo trip kan (lees: mag :9 )
7 daagjes max, misschien 8 als ik dit komende jaar er flink op in praat maar echt niet meer.

Nu begint dus de koorts al weer, na afgelopen jaar de route des grande alpes te hebben gereden draait mijn fantasie al weer op volle toeren. :9~

Het moet met kamperen zijn, tentje + meuk mee achter op. Bij voorkeur flink wat bergen, dus veel haarspeldbochtjes en passen.
En niet te vergeten een dagje snelweg heen en terug kan...: maar liever niet omdat mijn Vespa daar niet echt voor gemaakt is om eerlijk te zijn.

http://www.motoplus.nl/toeren/reizen-door-frankrijk/
Dat is een optie..begin bij drie landen punt België, Luxemburg, Frankrijk in de buurt. Einde op de grens België Frankrijk nabij Charleroi.
Daar komt dus nog heen en terug bij dat is niet meer op de zelfde dag te doen denk ik, wel zit er 1 rond rit dag bij die kan ik laten vervallen. Dan zo het 7 dagen rijden zijn.
Alhoewel ik denk dat gezien de kilometers per dag het niet echt hele kleine binnen door weggetjes zullen zijn maar meer de grotere provinciale wegen.
Als eerste optie een leuke basis trip maar het behoeft nog wat werk.

Oh man... het is nog een jaar wachten (en plannen) maar plas nu al bijna in mijn broek *O*
Voor de nog niet zo lang mee lezers:
Afgelopen jaar heb ik mijn Vespa achter op onze camper gebonden, ben in 1 dag naar een camping net onder Genève gereden.
Daar heb ik de camper achter gelaten en heb van uit daar in 6 dagen de route des grande alpes gereden naar Menton aan de Middelandse zee en weer terug. (3 heen en 3 terug). En de 7de dag weer met de camper in 1 ruk naar huis.
Op die manier kan ik maximaal 800 a 900 snelweg kilometers in 1 dag wel over bruggen dus ook dat is weer een mogelijkheid voor de komende trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt goed! :D Ben ook heel benieuwd naar je reis verslag. 8)

Ik heb vandaag weer een heerlijke tourrit gehad. *O* Hoop km's gehad en lekker gereden. :) Zal straks eens wat foto's posten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat een baas ben je ook op je Vespa bommes. Echt tof wat je met dat ding doet. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:45:
Klinkt goed! :D Ben ook heel benieuwd naar je reis verslag. 8)

Ik heb vandaag weer een heerlijke tourrit gehad. *O* Hoop km's gehad en lekker gereden. :) Zal straks eens wat foto's posten. :)
Op dat verslag zal je nog meer dan een jaar moeten wachten heb het nu over zomer 2015 (helaas moet je soms wat compromissen sluiten als je samen met iemand woont.. :P )

Tof dat je weer goed aan het rond rijden bent, dat meen ik echt. Geen betere manier om van je angsten af te komen dan ze op te zoeken. Zo veel en zo vaak mogelijk rijden dus.. :Y
Hooglander1 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:48:
Wat een baas ben je ook op je Vespa bommes. Echt tof wat je met dat ding doet. :)
Ik benader mijn Vespa niet echt anders dan een ander soort motor.
Ja ik ben iets beperkter in lange stukken snelweg vlammen maar voor de rest is er niet echt een verschil.
Wat ik merk met de vele toerritten die ik nu gereden heb, waaronder best wel een aantal met een flink aantal motoren is dat ik gewoon mee kan komen.
Ja het ding mist met zijn 23 pk de oempf van het harde optrekken dus op de snellere stukken moet ik een beetje lossen.
Maar door het lage gewicht en de kleine wieltjes haal ik dat zo weer in als het wat bochtiger wordt.
Ik kan veel later in de remmen en door de kleine draai cirkel ben ik op de binnen door weggetjes net zo snel of zelfs sneller dan mening motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Owww ok :P Nja is al heel wat dan haha :D

En ik heb alleen nog een stukje gezonde angst voordat ik op de motor stap, toch even een reminder dat je oplet. :) En vreemde klaverbladen blijven 'eng', die neem ik toch behoorlijk rustig, maar gewone bochtjes gaan heerlijk. :) Toch wel apart dat er nog steeds die herinnering zo in mijn achterhoofd zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:46
Bommes schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:59:
[...]

Op dat verslag zal je nog meer dan een jaar moeten wachten heb het nu over zomer 2015 (helaas moet je soms wat compromissen sluiten als je samen met iemand woont.. :P )

Tof dat je weer goed aan het rond rijden bent, dat meen ik echt. Geen betere manier om van je angsten af te komen dan ze op te zoeken. Zo veel en zo vaak mogelijk rijden dus.. :Y

[...]

Ik benader mijn Vespa niet echt anders dan een ander soort motor.
Ja ik ben iets beperkter in lange stukken snelweg vlammen maar voor de rest is er niet echt een verschil.
Wat ik merk met de vele toerritten die ik nu gereden heb, waaronder best wel een aantal met een flink aantal motoren is dat ik gewoon mee kan komen.
Ja het ding mist met zijn 23 pk de oempf van het harde optrekken dus op de snellere stukken moet ik een beetje lossen.
Maar door het lage gewicht en de kleine wieltjes haal ik dat zo weer in als het wat bochtiger wordt.
Ik kan veel later in de remmen en door de kleine draai cirkel ben ik op de binnen door weggetjes net zo snel of zelfs sneller dan mening motor.
+1

Met je eens hoor doe mij maar een Honda SH300 voor Barcelona en omstreken ;) ;) ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:00:
Owww ok :P Nja is al heel wat dan haha :D

En ik heb alleen nog een stukje gezonde angst voordat ik op de motor stap, toch even een reminder dat je oplet. :) En vreemde klaverbladen blijven 'eng', die neem ik toch behoorlijk rustig, maar gewone bochtjes gaan heerlijk. :) Toch wel apart dat er nog steeds die herinnering zo in mijn achterhoofd zit. :P
Die angst zal wel minder worden en enkel een gedachten blijven en dat is maar goed ook.
Dat houd je in leven niet meer en niet minder.
Ik heb afgelopen weekend in de Eiffel 2 belgen ontmoet.
Die reden al een jaar of 7 samen, altijd met zijn 2en met gopro zooi op de motor.
Niet zo heel bij zonder, wel de snelheden, dat was gewoon ghostrider XXXL versie 2.0 niet meer normaal.
Gewoon met zijn 2en met dik 200 op de klok over provinciale wegen in Italië een auto's inhalen terwijl vrachtwagens tegemoed kwamen.
En dan als verklaring: ja op dat kleine schermpje van de telefoon lijkt het alsof er niet zo veel ruimte was, n werkelijkheid was er genoeg hoor.. |:(
Echt gewoon levens moe dus, dat soort gasten heeft de skills maar niet de brains.
Die gaan ze nog eens ergens van de voorkant van een vrachtwagen af moeten schrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die kom ik zat tegen, zelfde als die mafketels die even een rondje Rurhsee of Ardennen gaan knallen alsof ze Rossi zijn... En gek vinden dat locals gaan klagen... Sporen echt niet die lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik wil eens gaan kijken voor een setje motor schoenen/laarzen.
Maar gaat mij dit nou echt veel meer geven dan en flink paar bergschoenen???
Mijn Vespa is een automaat, dus schakelen hoef ik er niet mee, en ik hoef er ook niet mee op stepjes te staan gedurende en flinke off the road rit.. ;)

Voor een 100 tot 150 euro koop je van die modieuze half hoge motor schoenen die waarschijnlijk niet eens water dicht zijn. Voor dat geld koop je ook en paar hoge berg schoenen met gore-tex dus water dicht.
Bij de laatste weet ik zeker dat het goed loopt wat bij motor schoenen vaak maar de vraag is.

Oftewel..... Zijn voor mijn gebruik en een budget van 100 tot 150 euro motor schoenen wel echt nodig??? Wat is hun meerwaarde behalve de marketing bull shit.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een motorlaars beschermt de enkel, wat bergschoenen niet doen. Dat is het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Jolke schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Alles?! :o
Voordeel van korte filmpjes is dat je je geen minuut verveelt :+
Vrijwel alles.

Ik heb zelf een hekel aan tourfilmpjes die langer dan een minuut duren, of het moet wel heel spannend zijn. Alleen de highlights uiteraard. Even van de week aan de slag ermee, zijn toch wel stomme dingen onderweg gebeurt :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Vandaag de hele dag in de Eifel rondgereden, heerlijk stuk gevonden en dan een keer of 8 op en neer gereden. Angststreifen weer flink kleiner gemaakt (nu nog maar 3-4 mm)! Helpt wel dat mijn vrienden al een tijdje motorrijden en het bochten-werk goed voor doen.

Bleek overigens dat we op dat stuk in het weekend niet met de motor mogen komen.. gevalletje geluk hebben dus!

Voor de kenners: Bike Ranch > rotonde rechtdoor > eerste linksaf > einde weg rechts!

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

scorpie

Supra Addict

Crap, m'n motor heeft een (waarschijnlijk) lekke keerring in de voorvork. Hij staat bij m'n ouders voor de deur, gezien zij er plek voor hebben, en toen ik daar langsging zag ik dat er een flinke olievlek op m'n motorhoes.. Na gekeken te hebben bleek het de linker voorvork te zijn. Maarja, ik heb geen idee of de olie langs m'n remblokken is gelopen, en dat kan ik ook niet echt relaxt testen. Dus zit met de gebakken peren :(

Nu maar kijken welke garage hem op wilt halen en weer werkend krijgt, voor een leuke prijs.. Ding is 20+ jaar oud, dus wil er niet echt de aanschafwaarde voor neerleggen om hem weer rollend te krijgen :'(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Piekartz87 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:19:
[...]

Pff, ik moet het mezelf afleren die reacties te lezen van die lokale nieuwswebsites.
Wat een kansloos, triest en dom volk...
Het is gelukkig bij ieder onderwerp het zelfde, heel triest ja.
Wel triest dat er iedere week wel iemand overlijdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bommes schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:07:
Mijn Vespa is een automaat, dus schakelen hoef ik er niet mee, en ik hoef er ook niet mee op stepjes te staan gedurende en flinke off the road rit.. ;)

Voor een 100 tot 150 euro koop je van die modieuze half hoge motor schoenen die waarschijnlijk niet eens water dicht zijn. Voor dat geld koop je ook en paar hoge berg schoenen met gore-tex dus water dicht.
Bij de laatste weet ik zeker dat het goed loopt wat bij motor schoenen vaak maar de vraag is.

Oftewel..... Zijn voor mijn gebruik en een budget van 100 tot 150 euro motor schoenen wel echt nodig??? Wat is hun meerwaarde behalve de marketing bull shit.. :P
Als je goed hoge bergschoenen hebt dan bieden motorlaarzen geen meerwaarde denk ik. Al helemaal niet ten opzichte van de modieuze waar je met een schuin oog naar kijkt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bergschoenen zijn niet geschikt. Je moet laarzen (of ze nou hoog of half-hoog zijn maakt niet zoveel uit) met fatsoenlijke enkelbescherming. Dat leer op zo'n bergschoen ziet er stevig uit, maar is niet bepaald geselecteerd op schuurvastheid.
[herhaalkanaal]Ooit bij Blik op de weg een kerel op een Goldwing gezien die op een klaverblad aangetikt was door een auto. Hij reed 'maar' 100 en had een houthakkershemd aan, een spijkerbroek en bergschoenen. Zijn schouder was flink geschaafd en zijn enkel was dwars door de schoen zichtbaar.[/herhaalkanaal]

Er zijn hele volksstammen die lekker goedkoop met bergschoenen of legerkistjes rijden. Lekker warm misschien en lekker comfortable. Maar met veiligheid heeft het niets te maken. En het is leuk om vooraf een budget vast te stellen, maar ik denk dat het beter is om eerst eens goed te kijken wat er allemaal is en aan welke eisen het moet voldoen (behalve die prijs). En misschien moet je je ook laten uitleggen welke (beschermende) kwaliteiten een motorlaars allemaal heeft. Pas dan zou ik gaan proberen te bepalen wat het mag kosten. Dan weet je ook of die limiet die je gesteld hebt realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:31
Gisteren ook iets moois:

Ik had de motor voor mijn huis geplaatst, vriendin achterop laten klimmen, lekker rijden :)
In de woonwijk waar ik zit komt er een auto achter me gereden. Verderop een paar fietsers die vlak voor een kruising het zicht wegnemen. Afijn, kruispunt bijna voorbij en weer overzicht. Ik wil de fietsers inhalen, gaat die trut achter me inhalen op het kruispunt en rijdt me praktisch omver. En wie gaat er toeteren? :')

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Drie breed inhalen, ik kan me herinneren dat dat vroeger niet mocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

WTF actie gisteren. Ik reed op de dijk ergens bij Nijmegen in de buurt, ik rij rustig, iets van 80 km/h in de 6 (dus bijna geen herrie). Ik zie verderop een stel wandelaars, links op de weg een vrouw, rechts een man (ik vermoed een ouder stel samen), ik zie die man al boos omkijken, springt die gek ineens bijna voor m'n motor 8)7 WTF wil je daarmee bereiken, dat ik je omver rij |:( ? Ik kon gelukkig uitwijken, maar wat een malloten actie was dat. Heb 'm maar begroet met m'n middelvinger.
Ik zat nog te denken om te stoppen en verhaal te halen. Maar toen bedacht ik mijzelf dat ik liever bochtjes ga pakken op de dijk dan in discussie te gaan met zo'n zure oude nare man

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jooz schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:49:
Vandaag de hele dag in de Eifel rondgereden, heerlijk stuk gevonden en dan een keer of 8 op en neer gereden. Angststreifen weer flink kleiner gemaakt (nu nog maar 3-4 mm)! Helpt wel dat mijn vrienden al een tijdje motorrijden en het bochten-werk goed voor doen.

Bleek overigens dat we op dat stuk in het weekend niet met de motor mogen komen.. gevalletje geluk hebben dus!

Voor de kenners: Bike Ranch > rotonde rechtdoor > eerste linksaf > einde weg rechts!
De L128 vanuit Steckenborn bedoel je? Heerlijke slingers inderdaad, maar daar werd te veel geracet met dodelijke afloop. Daar ben ik ook wel eens ingereden waarna ik besefte dat daar een bord stond dat ik daar niet in mocht.
Probeer dat maar niet het komend weekend; veel controles te verwachten in het altijd drukke hemelvaartweekend.
Joopieboy schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:36:
Die kom ik zat tegen, zelfde als die mafketels die even een rondje Rurhsee of Ardennen gaan knallen alsof ze Rossi zijn... En gek vinden dat locals gaan klagen... Sporen echt niet die lui!
Precies. Als ik de Eifel in ga ben ik een hele dag zoet. Maar ik ken er ook een paar die van tevoren luidkeels aankondigen "een dagje Eifel te gaan doen." Voor 12 uur zijn ze dan al weer terug, en hebben ze hun rondje Ruhrsee al gedaan. Ze zijn langer onderweg geweest dan dat ze daadwerkelijk bij de Ruhrsee zijn geweest. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Beerkeeper schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:22:
Gisteren ook iets moois:

Ik had de motor voor mijn huis geplaatst, vriendin achterop laten klimmen, lekker rijden :)
In de woonwijk waar ik zit komt er een auto achter me gereden. Verderop een paar fietsers die vlak voor een kruising het zicht wegnemen. Afijn, kruispunt bijna voorbij en weer overzicht. Ik wil de fietsers inhalen, gaat die trut achter me inhalen op het kruispunt en rijdt me praktisch omver. En wie gaat er toeteren? :')
Zoals je het nu beschrijft, zat jij fout.

Ik heb gisteren wat gereden met Nederlandse motovloggers (jaja), was opzich wel tof. Maar ik kwam ook een stel idioten tegen... een vrouwtje die naar me gebaarde dat ik langzamer moest rijden. Ik reed 40 in een 60 zone :'). Ik kwam ook een wielrenner tegen die naar me gebaarde dat ik wat meer (voor mij) naar rechts moest. Ik reed al zo ongeveer in de berm... Het leek me verstandiger dat die gast niet naast z'n vriendje bleef rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb gisteren op de demodag van Motoport Amsterdam een rondje op de 2014 Zero S gereden. Dat was best vermakelijk, met 5 man op zo'n ding onder begeleiding van Zero een eind door Amsterdam scheuren.

Ze zijn flink verbeterd sinds de S ZF9 die ik eind 2012 eens heb mogen proberen, die had echt vermogen en range tekort. De heeft ipv 9 een 11.4 kWh accu (met 'powertank' 14.2 kWh), wat in theorie goed zou moeten zijn voor >200 km range. Helaas gaat die range wel uit van stadsverkeer, op de snelweg is de accu op de helft daarvan al leeg. In een ritje van 20 minuten waarvan erg veel vol accelereren heb ik op mijn demofiets zonder powertank 12% accu leeggereden.

Het rijdt echter een stuk prettiger dan de 'oude'. Met de ZF9 had ik moeite om een Aygo eruit te trekken bij het stoplicht, het 2014-model komt daarwerkelijk in de buurt van motorfiets-snelheden :) (0-100 in 5 seconden volgens de specs). Door het lage zwaartepunt en redelijk lage gewicht (181 kg rijklaar) is het ook lekker wendbaar. De motor is wel nog steeds een beetje tam, na 3 bochten kon ik al in sportstand overal vol'gas' wegrijden. Erg uitdagend rijden is het dus helaas niet.

Ze bieden tegenwoordig ook wel een SR-model aan die 1.5x zoveel koppel zou moeten hebben. Deze was helaas al bezet, maar volgende degene die daar op reed was het daar ook niet veel meer dan een beetje licht gevoel aan het voorwiel bij volgas wegrijden.

Over het algemeen is de technologie, funfactor en gebruiksgemak in een paar jaar al flink vooruit gegaan. Als die dingen eens wat betaalbaarder worden (de S kost nu zonder extra's als een powertank of quickcharger ruim €15k) zie ik mezelf er nog wel op rijden over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XBL schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:37:
[...]

Dus hij wacht met inhalen tot het overzichtelijk is en dan zit hij fout?

Zaterdag een "tochtje" gemaakt van bij elkaar 370 km... Ik had geen polsen en zitvlees meer over (even ter illustratie, volgens mijn Spritmonitor account heb ik in 1,5 jaar 1000 km gereden (en dat was dan weer incl deze 370 km)). Over 3 weken gaan we dezelfde toch nogmaals doen (dan als voorrijder in een groep), dus ik ga de komende weken even een aantal kortere ritjes maken... Even de polsjes laten wennen :).

Uiteindelijk is het allemaal meegevallen, we zijn slechts door 1 automobilist over het hoofd gezien... (ze (...) kwam een uitrit uitrijden, keek ons nog een keer aan en besloot toch nog maar de weg op te draaien (waar wij netjes met 50 / 60 aan kwamen rijden, licht aan, nog 10m voor de auto). Vervolgens verleende ze direct daarna geen voorrang bij een wegversmalling aan een andere automobilist...

Het grootse deel heb ik de motor maar in zijn 3 laten staan op een gegeven moment... auw auw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

XBL schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:37:
[...]

Ik heb gisteren wat gereden met Nederlandse motovloggers (jaja), was opzich wel tof. Maar ik kwam ook een stel idioten tegen... een vrouwtje die naar me gebaarde dat ik langzamer moest rijden. Ik reed 40 in een 60 zone :'). Ik kwam ook een wielrenner tegen die naar me gebaarde dat ik wat meer (voor mij) naar rechts moest. Ik reed al zo ongeveer in de berm... Het leek me verstandiger dat die gast niet naast z'n vriendje bleef rijden.
Gelukkig heb je videobewijs ... O-)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
De meeste bergschoenen zijn aan de korte kant. en hebben geen extra laag bij de enkel knobbel, aan de zijkant bij de tenen en zijn meestal erg zacht aan de bovenkant ipv een extra laag tegen doorschuren.
Wat je idd ook zag bij de gerefereerde beelden hieronder, waar ook nog eens sprake was van mode bergschoenen.
de meeste motorlaarzen zijn voor dat laatste ook niet geschikt, categorie d bergschoenen wel ;) maar die zijn ook niet echt geschikt om mee te wandelen.
Voor een 100 tot 150 euro koop je van die modieuze half hoge motor schoenen die waarschijnlijk niet eens water dicht zijn.
lijkt mij niets voor veiligheid.... maar ja het oog wil ook wat?
Voor dat geld koop je ook en paar hoge berg schoenen met gore-tex dus water dicht.
Het goed lopen bij bergschoenen die stevig genoeg zijn is waarschijnlijk minder dan een paar goedkope motor tourlaarsen
Zijn het hoge schoenen met zijkant van de teen(grote en kleine) en enkelknobbel bescherming dan hebben ze bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:42:
Ik heb gisteren op de demodag van Motoport Amsterdam een rondje op de 2014 Zero S gereden. Dat was best vermakelijk, met 5 man op zo'n ding onder begeleiding van Zero een eind door Amsterdam scheuren.

Ze zijn flink verbeterd sinds de S ZF9 die ik eind 2012 eens heb mogen proberen, die had echt vermogen en range tekort. De heeft ipv 9 een 11.4 kWh accu (met 'powertank' 14.2 kWh), wat in theorie goed zou moeten zijn voor >200 km range. Helaas gaat die range wel uit van stadsverkeer, op de snelweg is de accu op de helft daarvan al leeg. In een ritje van 20 minuten waarvan erg veel vol accelereren heb ik op mijn demofiets zonder powertank 12% accu leeggereden.

Het rijdt echter een stuk prettiger dan de 'oude'. Met de ZF9 had ik moeite om een Aygo eruit te trekken bij het stoplicht, het 2014-model komt daarwerkelijk in de buurt van motorfiets-snelheden :) (0-100 in 5 seconden volgens de specs). Door het lage zwaartepunt en redelijk lage gewicht (181 kg rijklaar) is het ook lekker wendbaar. De motor is wel nog steeds een beetje tam, na 3 bochten kon ik al in sportstand overal vol'gas' wegrijden. Erg uitdagend rijden is het dus helaas niet.

Ze bieden tegenwoordig ook wel een SR-model aan die 1.5x zoveel koppel zou moeten hebben. Deze was helaas al bezet, maar volgende degene die daar op reed was het daar ook niet veel meer dan een beetje licht gevoel aan het voorwiel bij volgas wegrijden.

Over het algemeen is de technologie, funfactor en gebruiksgemak in een paar jaar al flink vooruit gegaan. Als die dingen eens wat betaalbaarder worden (de S kost nu zonder extra's als een powertank of quickcharger ruim €15k) zie ik mezelf er nog wel op rijden over een paar jaar.
Hoe ben je bij die demo terecht gekomen? Gewoon opgegeven via de Zero S site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

fredkroket schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:48:
[...]

Dus hij wacht met inhalen tot het overzichtelijk is en dan zit hij fout?
Hij gaat inhalen op het moment dat iemand anders daar ook al mee bezig is.

Dat die vrouw misschien op een oerdom moment gaat inhalen, doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erasmo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:11:
[...]

Hoe ben je bij die demo terecht gekomen? Gewoon opgegeven via de Zero S site?
Kon je je via de website voor aanmelden idd. Ik geloof dat ik het via de ANWB op Twitter tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
En een wat betere foto :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/1907627_10152419976554522_651884039779335221_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XBL schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Hij gaat inhalen op het moment dat iemand anders daar ook al mee bezig is.

Dat die vrouw misschien op een oerdom moment gaat inhalen, doet daar niets aan af.
Misschien een kwestie van interpretatie of matige omschrijving.

Maar, als ze al aan het inhalen was, dan is hij inderdaad fout. Ga je beide tegelijk en geeft zij net wat meer gas is het al een dubieuze situatie (en is zij fout...).

Overigens is het wederom een vrouw geweest... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:29:
[...]

Kon je je via de website voor aanmelden idd. Ik geloof dat ik het via de ANWB op Twitter tegenkwam.
Zojuist gedaan, ben al fan van e-cars en een elektrische motorfiets lijkt me übertof.

XBL, ik zat even op je joetoebkanaal te kijken, ben je toevallig bekend met het fenomeen rugtas? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Erasmo op 26-05-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erasmo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:48:
[...]

Zojuist gedaan, ben al fan van e-cars en een elektrische motorfiets lijkt me übertof.

XBL, ik zat even op je joetoebkanaal te kijken, ben je toevallig bekend met het fenomeen rugtas? ;)
Heb je door dat dat formuliertje voor gisteren is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:06

Wootlock

Evilution

Kreeg al een paniekberichtje van een vriendin of ik dat niet was :X
Mag dan wel een groene kawa hebben, maar heb geen ninja

overigens die reacties daar zijn erg triest..

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Pfff ik had gisteren even een crisismoment na een gigantische sleutelblunder. Deel het toch maar even :P

Ik wilde van de GSF 650 de klepspeling checken. Tijdje bezig geweest om alles los te maken om er vervolgens achter te komen dat ze bij Suzuki een speciaal gereedschap aanraden. Omdat ik een hekel heb aan het sleutel met verkeerd gereedschap dacht ik wijs te zijn en het stellen een andere keer te doen. Dus alles weer gemonteerd en tegelijkertijd een vriend geholpen met z'n CB-1.

In de middag was alles klaar en reden we beide naar huis. Vlak voordat ik de oprit naar de snelweg opging trok ik het gas even open en zwaaide naar die vriend omdat hij rechtdoor ging. Maar, hij zwaait niet terug en kijkt een beetje suf in mijn richting... Ik ga vervolgens de bocht door richting de oprit en zie ineens blauwe rook in m'n ooghoek... M'n ogen volgen het spoor naar de oorzaak en eindigen tussen mijn benen waar op dat moment onder druk op verschillende plaatsen de olie overal tussenuit spoot...!
M'n schoenen en broek waren al zeiknat van de olie en ik wist niet hoe snel ik de motor uit moest zetten. Een plekje gevonden waar ik redelijk veilig kon staan en toen maar eens gaan kijken wat de oorzaak was.
Wonder boven wonder kwam er binnen een minuut iemand van de ANWB langs die toevallig langsreed.

Mijn gevoel zei dat het blokje dood was en er gewoon een krukas dwars door het blok heen was geslagen.
Het was even zoeken tussen alle doordrenkte onderdelen, maar uiteindelijk zag ik de oorzaak. Twee olieslangen die naar het kleppendeksel gingen had ik alleen handvast aangedraaid....Onder druk spoot natuurlijk de olie langs de O-ringen met een zee aan zwart bloed als gevolg.
Tijdens het sleutelen heb ik die vastgezet met de hand. Vervolgens ben ik afgeleid en kijk ik naar de motor met het idee dat ik die slangen al vast heb gezet en gewoon door kan gaan met monteren van de rest.

Uiteindelijk 1.5e liter olie bijgevuld :P en de motor gestart. Alles lijkt nog goed te lopen. Thuis even in het werkplaatshandboek gechecked waar die leidingen precies voor waren. Blijkt het (hopelijk gelukkig) voor de koeling van het blok te zijn en niet voor de smering.

Het lijkt niet zo moeilijk, maar altijd je aandacht erbij houden bij het sleutelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:58:
[...]

Kreeg al een paniekberichtje van een vriendin of ik dat niet was :X
Mag dan wel een groene kawa hebben, maar heb geen ninja

overigens die reacties daar zijn erg triest..
Komt me heel bekend voor, elke keer als er een motorrijder in de driehoek Tilburg - Den Bosch - Eindhoven verongelukt dan heb ik gegarandeerd ongeruste collega's, vriendin, familie.

Allemaal goed bedoelt, maar ergens werkt het ook wel op mijn zenuwen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:53:
[...]

Heb je door dat dat formuliertje voor gisteren is? :P
Niet die maar gewoon via de algemene site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Erasmo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:48:
Ja, maar die heb je niet altijd bij je of zit al vol met andere boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erasmo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:10:
[...]

Niet die maar gewoon via de algemene site.
Ahzo :) De Zero-marketing man had het ook even heel kort over verhuur, daar wil ik ook nog eens gaan kijken. Wel zo nuttig om zo'n apparaat eens zonder begeleiding op eigen tempo & route te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:01:
WTF actie gisteren. Ik reed op de dijk ergens bij Nijmegen in de buurt, ik rij rustig, iets van 80 km/h in de 6 (dus bijna geen herrie). Ik zie verderop een stel wandelaars, links op de weg een vrouw, rechts een man (ik vermoed een ouder stel samen), ik zie die man al boos omkijken, springt die gek ineens bijna voor m'n motor 8)7 WTF wil je daarmee bereiken, dat ik je omver rij |:( ? Ik kon gelukkig uitwijken, maar wat een malloten actie was dat. Heb 'm maar begroet met m'n middelvinger.
Ik zat nog te denken om te stoppen en verhaal te halen. Maar toen bedacht ik mijzelf dat ik liever bochtjes ga pakken op de dijk dan in discussie te gaan met zo'n zure oude nare man
Lol die ben ik ook tegengekomen gisteren, exact zo een zelfde figuur, stond mij een partij spastisch te doen. :D Mooiste is, jongen naast mij had een open pijp dus die schakelde vrolijk even terug. :D

Heerlijk. 8)

Moet je in Duitsland kijken, bij Aken, Polo Motorrad of een van de vele. hebben vaak wel leuke aanbiedingen. Scheelt wel echt veel hoor, enkels worden een stuk meer beschermt en je hebt veel meer steun. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 26-05-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, ook ik was daar in de buurt te vinden gisteren :)

Maar goed, ik vetrok pas om 16u uit Den Haag om zodoende vrijwel lege dijkjes aan te treffen... great succes :*)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 70 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.