Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:21:
[...]

Als de politie écht begaan zou zijn met de verkeersveiligheid, zouden ze daar wat vaker op letten en meer op controleren in plaats van in de bosjes met laserguns te schieten.
Hoewel dit een harstikke mooi voorstel is in de ideale wereld, werkt het niet zo en zal het ook nooit zo werken.

Wij leven in een wereld waarin iedereen maar doet, wat zij het beste achten. Dat betekent; lekker SMS'en achter het stuur 'omdat het kan'. Meer controles? Nope, dat gaat geld kosten. Want, geld is belangrijker in deze wereld dan veiligheid.

Heel simpel; mensen denken 'zolang ik het maar niet ben' (in geval van gewond raken/verongelukken) en dat krijg je en houd je in deze materialistische (Westerse) wereld, waar ieder voor zich gaat en elke cent telt.

Het enige wat je kan doen is ermee leren omgaan. Inderdaad defensief rijden en jezelf voorbereiden op elke situatie. Ik rijd vrijwel nooit de maximumsnelheid. Als ik moet inhalen met de motor geef ik extra veel gas (meestal 20/30km harder dan toegestaan) want ik moet niks hebben van schuivende automobilisten.

Het is natuurlijk ook zo dat meer mensen een autorijbewijs hebben en niet veel een motorrijbewijs. Deze mensen zonder motorrijbewijs zullen nooit begrijpen hoe een motorrijder zich in het verkeer gedraagt, of de werkwijze begrijpen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Het enige wat je kan doen is ermee leren omgaan. Inderdaad defensief rijden en jezelf voorbereiden op elke situatie. Ik rijd vrijwel nooit de maximumsnelheid. Als ik moet inhalen met de motor geef ik extra veel gas (meestal 20/30km harder dan toegestaan) want ik moet niks hebben van schuivende automobilisten.
Exact hetzelfde hier, ik rij zo defensief mogelijk in alle weeromstandigheden en probeer toch flink het gas erop te houden meestal tussen de 20/40km harder dan toegestaan. Ik volg de wetten van Darwin op de motor:

De sterkste zijn die, die zich het beste aanpassen aan hun omgeving. De best aangepaste zal overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
empy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:26:
Omdat ik al een half jaar _GEK_ werd van de scheurtjes in mijn zadel thv. mijn derriere (Na elke regenbui nog 4 dagen een natte reet omdat ik weer op die spons ging zitten :X
Heb ik mij vandaag (vakantiegelddag!) getrakteerd op een ander zadel en het kopen van de originele kentekenhouder (Zodat ik niet als het regent zowel van voor als achter nat word.) En als extra heb ik een oranje zadel gekozen, omdat het mij wel een gave kleur leek, je het niet vaak ziet en oranje mijn lievelingskleur is O+

[...]
Dat vraagt natuurlijk om een foto :)

.
"Een automobilist uit Haps zag de motorrijder over het hoofd bij het wisselen van rijbaan." :'(

Ik ben het dan ook eens met de Darwinistische levensvisie: survival of the fittest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:46:
[...]

"Een automobilist uit Haps zag de motorrijder over het hoofd bij het wisselen van rijbaan." :'(
klinkt bekend... gelukkig ging het bij mij maar heel langzaam..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het hoeft ook maar heel langzaam... fout te gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:24
ToolkiT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:48:
[...]

klinkt bekend... gelukkig ging het bij mij maar heel langzaam..
Ik vind het zelf ontzettend jammer, jammer dat het heeft moeten gebeuren. Wat ik zelf altijd zeg met motor rijden. Motorrijden zelf is niet gevaarlijk de mensen om je heen zijn gevaarlijk. Daarop kan je je rij-stijl aan aanpassen. Zelf voordat ik nog motor heb gereden lette ik altijd goed op motoren of ander twee-wieler rijtuig. Nu ik zelf motor rij heb ik ook veel geleerd van hoe je je op de weg moet positioneren dan gewoon normaal rijden. Daarnaast heb ik ook nog een voortgezeten rij-opleiding gehad(was zowat gratis door gementee :) en levert korting op je verzekering) en heb ik echt nog meer geleerd m.b.t. het spelen op de weg. Daarnaast kijk altijd heel duidelijk voor je uit en zorg dat je een uitwijk mogelijkheid houd indien zoiets gebeurd. Zorg dus naast plan A ook voor plan B.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
talin schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:03:
[...]

is dat een QS op druk?
of op verbreek contacten?

ik had er vroeger ook 1 op mijn racer, eerst 1 op druk maar als je het pedaal ook maar iets aanraakte dan verbrak ie de onsteking al, daarnaast bi het niet goed doorschakelen, ( maar toch in de versnelling kon ik wachten tot ik weer een kilo minder woog maar maken deed ie nooit weer.

daarna 1 gekocht met 1 contact, dat was verbreken en wat je ook deed binnen 7 miliseconden maakte hij weer, perfect ding, ook soms het pedaal aanraken was geen probleem.

QS scheelde een dikke seconde op een rondje Assen.
daarnaast je hebt minder beweging in op je motor ( geen koppeling intrekken en weer op laten komen ) dus meer tijd voor andere dingen.
deze is op druk maar hij is niet zo gevoelig als jij beschrijft.
tot nu toe doet hij zijn werk goed heb nog niet heel veel kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ShittyNL schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:51:
[...]

Ik vind het zelf ontzettend jammer, jammer dat het heeft moeten gebeuren. Wat ik zelf altijd zeg met motor rijden. Motorrijden zelf is niet gevaarlijk de mensen om je heen zijn gevaarlijk. Daarop kan je je rij-stijl aan aanpassen. Zelf voordat ik nog motor heb gereden lette ik altijd goed op motoren of ander twee-wieler rijtuig. Nu ik zelf motor rij heb ik ook veel geleerd van hoe je je op de weg moet positioneren dan gewoon normaal rijden. Daarnaast heb ik ook nog een voortgezeten rij-opleiding gehad(was zowat gratis door gementee :) en levert korting op je verzekering) en heb ik echt nog meer geleerd m.b.t. het spelen op de weg. Daarnaast kijk altijd heel duidelijk voor je uit en zorg dat je een uitwijk mogelijkheid houd indien zoiets gebeurd. Zorg dus naast plan A ook voor plan B.
Met zo'n training (IAM) ben ik ook bezeg, is heel nuttig. Maar in mijn geval (automobilist die van baan veranderd terwijl je langs hem filtert) doe je gewoon helemaal niks tegen (behalve rustig aan rijden om de schade te beperken of achterin de rij gaan staan)..
Jolke schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:50:
Het hoeft ook maar heel langzaam... fout te gaan. :/
klopt... Versys was (economisch) total loss :(
Maar aan de andere kant heb ik nu wel een upgrade 8)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 21-05-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Vinden jullie dan ook dat het rijden op de snelweg het gevaarlijkste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Versteegrob schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:59:
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Gelukkig rijd ik er bijna nooit op.

Offroad met een gixxer

YouTube: Baron von Nightmare - GSXR Off Roading...

9:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Versteegrob schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:08:
Gelukkig rijdt ik er bijna nooit op.
Mijn berichtje had wat sarcasme , de jouwe ook? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind er geen ruk aan, als iets saai is op de motor dan is het wel rijden op de snelweg. Het is dat ik elke dag een klein stukje over de snelweg moet rijden, maar voor de rest probeer ik de snelweg zo veel mogelijk te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nee, ik vind landweggetjes het meest gevaarlijk. Omdat hier voertuigen invoegen vanuit stilstand is het snelheidsverschil groter dan op de snelweg, en daarme gevaarlijker.
Zo prettig vind ik dan ook niet dat er hier in Duitsland 100 km/u gereden mag worden op de wegen buiten de bebouwde kom :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorrijden op snelweg is niks aan... ben nu aan het lessen en mag over een maandje mijn AVD doen, maar snelweg is echt niet leuk.

De leukste stukjes zijn de plattelandsweggetjes waar ik doorheen rij met leuk bochtenwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Nee. De snelweg is meestal vrij overzichtelijk en het verkeer gaat allemaal dezelfde kant op.
Rij eens op een mooie zondag door de Eifel, neem de kronkelweg vanaf Vogelzang.
Mensen die inhalen in onoverzichtelijke bochten, caravans, zondagsrijders, fietsers, dan komt je alles tegen. Dat is toch beter opletten dan op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33
Jolke schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:46:
[...]

Dat vraagt natuurlijk om een foto :)

.

[...]

Ik ben het dan ook eens met de Darwinistische levensvisie: survival of the fittest.
Mijn schoonvader heeft het zien gebeuren en was er als een van de eerste bij.
Verhaal komt erop neer dat beide fout zaten. De automobilist stond voorgesorteerd om de snelweg op te gaan richting A12 Utrecht om vervolgens toch te besluiten om van baan te wisselen om richting Apeldoorn te rijden. De motorrijder reed veeels te hard in de richting Apeldoorn/Deelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:29:
[...]

Nee, ik vind landweggetjes het meest gevaarlijk. Omdat hier voertuigen invoegen vanuit stilstand is het snelheidsverschil groter dan op de snelweg, en daarme gevaarlijker.
Zo prettig vind ik dan ook niet dat er hier in Duitsland 100 km/u gereden mag worden op de wegen buiten de bebouwde kom :|
Die 100Km max vind ik wel lekker (dat is hier ook zo, soms op de meest kleine wegen). De meeste mensen hier rijden vaak langzamer dan dat omdat de weg het niet toelaat, maar je krijgt iig geen lullige boetes.
Het blijft natuurlijk een gevalletje goed ver vooruit kijken, zo'n advanced motorist training is daar heel goed voor. Door je positie op de weg te veranderen kan heel veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

XBL

Snelwegen zijn één van de veiligste wegen. Bebouwde kom is juist consistent altijd het gevaarlijkste.

Nadeel is wel dat als het op de snelweg mis gaat op de motor, de klap vaak groot is (maar dat is het ook op een provincialeweg of landweg, de snelheden liggen daar ook hoog).

Bedoel je met "gevaarlijkste" niet "engste"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Naar mijn idee zijn de wegen waar je 80 mag zonder tussending ertussen het gevaarlijkst.
Als de andere kant niet oplet kan die binnen de kortste tijd een halve meter op je weghelft zitten. Daarnaast is de klapt ook het grootst gezien je de maximale snelheid even pakt -->80 80<-- is botsing frontaal van 160 km/h
Dan vlieg je behoorlijk ver over de auto heen. Mag je blij wezen als het dan een auto is. Is de kans dat je het enigsinds overleeft. Denk dat je een bus niet overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Nee, botsing wordt niet een een frontaaltje van 160.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:18:
[...]

Die 100Km max vind ik wel lekker (dat is hier ook zo, soms op de meest kleine wegen). De meeste mensen hier rijden vaak langzamer dan dat omdat de weg het niet toelaat, maar je krijgt iig geen lullige boetes.
Het blijft natuurlijk een gevalletje goed ver vooruit kijken, zo'n advanced motorist training is daar heel goed voor. Door je positie op de weg te veranderen kan heel veel schelen.
Mwah, ver vooruit kijken kan je ook niet altijd op die landweggetjes - en het grootste gevaar zit em in een voertuig dat plots de weg op duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

PhuSioN schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:03:
[...]

Mijn schoonvader heeft het zien gebeuren en was er als een van de eerste bij.
Verhaal komt erop neer dat beide fout zaten. De automobilist stond voorgesorteerd om de snelweg op te gaan richting A12 Utrecht om vervolgens toch te besluiten om van baan te wisselen om richting Apeldoorn te rijden. De motorrijder reed veeels te hard in de richting Apeldoorn/Deelen.
Ik rij dat stukje echt dagelijks (ik draai daar de A12 op richting Utrecht), en er worden echt soms de meest debiele capriolen door automobilisten daar uitgehaald 8)7 Ook 500 meter ervoor, heb je een vrij korte invoegstrook op de 2-baans weg (waar je al 80 mag). Sommige automobilisten gooien zonder te kijken de auto met 30 km/h 2 banen naar links, en met de auto (of motor) rij je daar gewoon al 80 km/h 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Ik rij dat stukje echt dagelijks (ik draai daar de A12 op richting Utrecht), en er worden echt soms de meest debiele capriolen door automobilisten daar uitgehaald 8)7 Ook 500 meter ervoor, heb je een vrij korte invoegstrook op de 2-baans weg (waar je al 80 mag). Sommige automobilisten gooien zonder te kijken de auto met 30 km/h 2 banen naar links, en met de auto (of motor) rij je daar gewoon al 80 km/h 8)7
Ik kom dagelijks ook zo'n zelfde stukje tegen waar het als motorrijder gruwelijk mis kan gaan. Namelijk hier:

https://www.google.com/ma...I8bYi0HTNuDsSOaUc2MEg!2e0

Je ziet hier de ring van Tilburg een leuk stuk weg waar je 80 mag maar waar 130 ook er leuk is 8) Maar doe zo'n 130 actie nooit met een rijtje auto's voor de bovengenoemde stoplichten als je rechtdoor op je motor rijdt, want er moet er maar eentje plotsklaps van baan verwisselen en het is over en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Stacheldraht schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:13:
[...]

Ik kom dagelijks ook zo'n zelfde stukje tegen waar het als motorrijder gruwelijk mis kan gaan. Namelijk hier:

https://www.google.com/ma...I8bYi0HTNuDsSOaUc2MEg!2e0

Je ziet hier de ring van Tilburg een leuk stuk weg waar je 80 mag maar waar 130 ook er leuk is 8) Maar doe zo'n 130 actie nooit met een rijtje auto's voor de bovengenoemde stoplichten als je rechtdoor op je motor rijdt, want er moet er maar eentje plotsklaps van baan verwisselen en het is over en uit.
Burg bechtweg. Heb hele nare herinneringen aan die weg. Wat zijn daar al veel ongelukken gebeurt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004

empy

Rijdt rondjes

empy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:26:
Omdat ik al een half jaar _GEK_ werd van de scheurtjes in mijn zadel thv. mijn derriere (Na elke regenbui nog 4 dagen een natte reet omdat ik weer op die spons ging zitten :X
Heb ik mij vandaag (vakantiegelddag!) getrakteerd op een ander zadel en het kopen van de originele kentekenhouder (Zodat ik niet als het regent zowel van voor als achter nat word.) En als extra heb ik een oranje zadel gekozen, omdat het mij wel een gave kleur leek, je het niet vaak ziet en oranje mijn lievelingskleur is O+

En als de verzekering binnenkort een keertje uitkeert kan ik ook eindelijk mijn stuur laten vervangen dat nu tegen mijn kuip aankomt als ik naar rechts stuur en de motor bij de BMW even weer laten kietelen!
En mijn gebeden zijn verhoord, de tegenpartij is schuldig verklaard en de verzekering zal het schadebedrag uit gaan keren!

Vandaag lag er een bezorger met een pakketje op de stoep, dus na een kleine ingreep ging het van zwart
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/svkQ5qbCHjeYKiPTrFlQUkPJ/medium.jpg

Naar oranje *O*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i1OqrXzCJ0uLZ73mqex6Dq6o/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:21:
[...]
Ik maak dagelijks mee dat automobilisten gewoon _niet_ kijken bij het wisselen van baan (en vaak zelfs niet de moeite nemen om de richtingaanwijzer te gebruiken) omdat ze het te druk hebben met bijvoorbeeld sms'en. Dát is echt oorzaak nr #1 van ongelukken, want je zal als motorrijder er maar naast rijden of net aan het inhalen zijn. Daarom gooi ik altijd dubbel het gas erop als ik iemand inhaal, om zo snel mogelijk niet meer naast de auto te rijden.
Klopt, maar dat betekent nog niet automatisch dat het in dit geval ook zo is. Nooit aannemen en te snel conclusies trekken, want als het niet zo is, heb je iemand ten onrechte beschuldigd.
Het zou me niet verbazen als dit gewoon zo'n geval is. Oeps, niet gezien, want niet gekeken.
Ik weet het niet, ik was er niet bij.
Laten we gewoon eerlijk zijn: 90% van de automobilisten kan gewoon niet verantwoord rijden. Vanuit die gedachte moet je ook motorrijden m.i..
Ik heb het nooit onderzocht. Tegenstanders van motorrijden zullen beweren dat 90% van de motorrijders asociaal door de file heen scheurt...

En ik maak gewoon geen aanames over dat ongeluk. Ik ben niet zo van de aanames.

Ik deel een deel van je mening over onoplettende automobilisten, maar pas op: de meeste motorrijders zijn ook automobilisten. En heel veel motorrijders gedragen zich niet alsof veel andere weggebruikers hen makkelijk over het hoofd zien. Er is een gezamelijke verantwoordelijkheid. Vooral in de file is het bijzonder dom om maar aan te nemen dat automobilisten heel goed opletten. En ook ik heb genoeg momenten dat je bijna in slaap sukkelt omdat je al een half uur 5kmh rijdt en dan weer stil staat. Dan kan het best eens gebeuren dat je van links naar rechts gaat in je vak. Als er dan ineens een motor aan komt, en je kijkt 1-2 tellen niet (ik ga 5, de motor 75) zit ie erop. Ben ik dan een domme automobilist die niet oplet? Die motor heeft dan bijna 50meter afgelegd... Je moet je dat soort dingen als motorrijder ook realiseren. Ik zeg niet dat het dan de schuld is van de motorrijder, maar van beiden.

Maar goed, onder motorrijders is het en vogue om automobilisten maar van alles de schuld te geven. Ik ben realistisch en zie hoe veel motorrijders zich op de weg gedragen en dan kan het best zijn dat bij bepaalde ongevallen de automobilist verkeerstechnisch de schuldige is, maar de motorrijder gaat wat mij betreft ook niet (altijd) vrijuit. Zoal de rijkswachter van het BRT programma Kijk Uit! ooit zei 'elk ongeval is te voorkomen'. Een beetje gechargeerd natuurlijk, maar de man heeft een punt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:58

steveman

Comfortabel ten onder

^^Automobilisten zijn per definitie onschuldig, het zijn die verdomde koekblikkers altijd!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Whatever...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hier het filmpje van ons ritje van afgelopen weekend. Was nooit een RSV4 fan, maar wat een sound :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Over filerijden en dergelijke activiteiten gesproken, is het als dagelijkse filepasseerder de moeite en geld waard om een VRO oid te ondernemen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
Leuk filmpie, mooie omgeving ook wel zo te zien :) , of je hebt net een nieuwe band, of het komt door de belichting, of je kan nog wel een stukkie platter door de bocht ;) (no offence btw, altijd het eerste waar ik naar kijk met z'n camera angle)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:11:
^^Automobilisten zijn per definitie onschuldig, het zijn die verdomde koekblikkers altijd!
Van wat ik op verschillende crashfilmpjes zie is dat het erg vaak een combinatie is. De motorrijder rijd te hard en de auto ziet iemand niet of doet iets stoms. Veel van deze dingen waren wel te voorkomen geweest als de motorrijder niet te hard had gereden, of de automobilist beter had opgelet. Beide zijn dan schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:51:
[...]

Klopt, maar dat betekent nog niet automatisch dat het in dit geval ook zo is. Nooit aannemen en te snel conclusies trekken, want als het niet zo is, heb je iemand ten onrechte beschuldigd.
Ik doe geen aannames hoor. Het enige wat ik zeg is dat het mij niet zou verbazen als het een ongeluk is puur door onoplettendheid van de autobestuurder door overmatig gebruik van de telefoon, aangezien dat iets is wat ik gewoon dagelijks meerdere malen mee maak. Ik was ook niet bij het ongeluk, en ik hoop (voor de automobilist) dat het iets anders is dan dat. Maargoed. :)
Ik heb het nooit onderzocht.
Ik zou zeggen: rij elke dag motor (zoals ik, ruim een uur per dag) en je zal tot dezelfde conclusie komen. Ik kan je met droge ogen zeggen dat het redelijk zeldzaam is om een automobilist te zien die daadwerkelijk spiegelt voor het verwisselen van baan, of niet met een telefoon in de hand 120km/h over de snelweg heen dendert.
Tegenstanders van motorrijden zullen beweren dat 90% van de motorrijders asociaal door de file heen scheurt...
Asociaal? Het is wettelijk toegestaan, en automobilisten dienen gewoon ruimte te creëren in dergelijke gevallen om de verkeersdoorstroming te bevorderen. Staat in elk theorieboek.
Ik kan er ook niets aan doen dat sommige bestuurders het zien als een persoonlijke belediging als ze ingehaald worden.
Ik deel een deel van je mening over onoplettende automobilisten, maar pas op: de meeste motorrijders zijn ook automobilisten. En heel veel motorrijders gedragen zich niet alsof veel andere weggebruikers hen makkelijk over het hoofd zien. Er is een gezamelijke verantwoordelijkheid. Vooral in de file is het bijzonder dom om maar aan te nemen dat automobilisten heel goed opletten.
Klopt, motorrijders hebben evenveel verantwoordelijkheid als automobilisten. Maar het is en blijft het feit dat er meer automobilisten zijn die deze verantwoordelijkheid niet nemen dan motorrijders. Ik zie zelden motorrijders niet even over hun schouder kijken wanneer ze van baan wisselen. Dat kan ik van automobilisten niet zeggen. Het rijgedrag van het gros van de automobilisten is gewoon echt niet te vergelijken met die van het gros van motorrijders. Dat zeg ik overigens uit persoonlijke ervaring, wellicht dat je zelf andere ervaringen daarin hebt.
En ook ik heb genoeg momenten dat je bijna in slaap sukkelt omdat je al een half uur 5kmh rijdt en dan weer stil staat. Dan kan het best eens gebeuren dat je van links naar rechts gaat in je vak. Als er dan ineens een motor aan komt, en je kijkt 1-2 tellen niet (ik ga 5, de motor 75) zit ie erop. Ben ik dan een domme automobilist die niet oplet?
Ja, dan ben je inderdaad een domme automobilist die niet oplet. Je hoort gewoon even over je schouder en in de buitenspiegel te kijken wanneer je van baan wisselt. Als je daar niet toe in staat bent, hoor je niet in een auto thuis. Punt.

Daarbij heb ik nog nooit een motorrijder gezien die 75 km/h gaat in een file.
Maar goed, onder motorrijders is het en vogue om automobilisten maar van alles de schuld te geven. Ik ben realistisch en zie hoe veel motorrijders zich op de weg gedragen en dan kan het best zijn dat bij bepaalde ongevallen de automobilist verkeerstechnisch de schuldige is, maar de motorrijder gaat wat mij betreft ook niet (altijd) vrijuit.
Nogmaals: ik zie relatief veel meer automobilisten die zich misdragen dan motorrijders. Ik pleit overigens niet alle motorrijders ineens vrij in het geval van een ongeluk, en uiteraard zitten er meerdere kanten aan het verhaal. Ik geef niet alle automobilisten de schuld, maar ik ben ook realistisch en ik weet hoe _onwijs_ gevaarlijk sommige mensen zijn achter het stuur. Het feit blijft namelijk dat motorrijders veel kwetsbaarder zijn dan automobilisten, wat nog eens versterkt wordt door de hoeveelheid bestuurders die gewoon niet achter het stuur horen en het totale gebrek aan toezicht. Leuk, hoge boetes voor bellen achter het stuur. Maar handhaven, ho maar. En wel dik blijven cashen met snelheidsovertredingen van 3km/h. Het verkeer zou al _zoveel_ veiliger zijn als men gewoon niet zou bellen/sms-en achter het stuur. :X
Zoal de rijkswachter van het BRT programma Kijk Uit! ooit zei 'elk ongeval is te voorkomen'. Een beetje gechargeerd natuurlijk, maar de man heeft een punt.
Tja. Ik ken de stelling, en zoals je zegt: "hij zei ooit..". Vandaag de dag rijdt men gewoon als agressieve, apathische imbecielen. Iedereen heeft een kort lontje. Iedereen heeft haast. Iedereen heeft die fucking telefoon in z'n handen en de aandacht niet bij de weg. Heel anders dan in de tijd van programma's als Blik op de weg in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:58

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:36:
[...]

Van wat ik op verschillende crashfilmpjes zie is dat het erg vaak een combinatie is. De motorrijder rijd te hard en de auto ziet iemand niet of doet iets stoms. Veel van deze dingen waren wel te voorkomen geweest als de motorrijder niet te hard had gereden, of de automobilist beter had opgelet. Beide zijn dan schuldig.
Uiteraard: Als je zelf dom bezig bent kun je moeilijk een ander de schuld geven natuurlijk + "Maar ik had voorrang" is ook maar een lelijke urntekst.

En natuurlijk zijn er ook tweewielnerds die achterlijk bezig zijn. Op de terugweg van de Ducati Club Races bijvoorbeeld, 1200GS komt bij een tankstation vandaan scheuren, om vervolgens in de voegen, vol in de ankers te gaan en 4 meter achter een vrachtwagen te blijven plakken. Man en vrouw op de motor, man haalt net voor je nog in, vrouwtje volgt BLIND Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jzxI25Z.png

En dan begin ik nog niet over de dijkweghelden, 120 op rechte stukken (liefst rakelings langs bejaarden in gehandicapten voortuigen), en dan in de weg rijden in de bochten (waar we voor komen natuurlijk). Of nog mooier: op jouw weghelft uitkomen na zelfoverschatting. Nee, daar begin ik mooi niet over.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

rgarretsen schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:18:
Leuk filmpie, mooie omgeving ook wel zo te zien :) , of je hebt net een nieuwe band, of het komt door de belichting, of je kan nog wel een stukkie platter door de bocht ;) (no offence btw, altijd het eerste waar ik naar kijk met z'n camera angle)
Ik rijdt met een 190 / 55 band, normaliter hoort er een 190 / 50 band op. Met een 55 moet je mega plat om het laatste te bereiken. Op de openbare weg rijd ik gewoon met aardig wat reserve, het laatste stukje gebruik ik enkel op circuits. De 50 reed ik op de openbare weg wel helemaal rond.

Daarbij is het inderdaad een vrij verse band, maar helaas is die binnen 4000km zo goed als weg :X Vreemd want hiervoor had ik hetzelfde type en die ging 6000km mee:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YU937lW.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 21-05-2014 22:14 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo kolere dat doe je goed :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
steveman schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:04:
[...]
En dan begin ik nog niet over de dijkweghelden, 120 op rechte stukken (liefst rakelings langs bejaarden in gehandicapten voortuigen), en dan in de weg rijden in de bochten (waar we voor komen natuurlijk). Of nog mooier: op jouw weghelft uitkomen na zelfoverschatting. Nee, daar begin ik mooi niet over.
Hier ben ik het dan volledig mee eens (Dat soort volk moeten ze gelijk van de weg halen), ik rijd er zelf ook, en ook te hard als het kan, en mooi bochtjes pakken als het kan. Maar zodra er mensen lopen/fietsen, tegenliggers, dan is het gewoon normaal zoals het hoort. Dan maar pech voor dat mooie rechte stukje / mooie bocht en hopen dat het verderop even rustig is. Als je dat niet kan dan heb je niets op de weg te zoeken en ga je maar lekker circuit dagen boeken waar je zo hard als je zelf durft mag rijden.

Ik hou me liever even in zodat ik morgen / volgende week / volgend jaar, ook daar nog kan rijden ipv verboden voor motoren wat we de komende jaren steeds meer zullen gaan zien. Maar zoals met alles zal er altijd een klein groepje zijn die het verpest voor de rest.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Ghostrider schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:12:
[...]

Ik rijdt met een 190 / 55 band, normaliter hoort er een 190 / 50 band op. Met een 55 moet je mega plat om het laatste te bereiken. Op de openbare weg rijd ik gewoon met aardig wat reserve, het laatste stukje gebruik ik enkel op circuits. De 50 reed ik op de openbare weg wel helemaal rond.

Daarbij is het inderdaad een vrij verse band, maar helaas is die binnen 4000km zo goed als weg :X Vreemd want hiervoor had ik hetzelfde type en die ging 6000km mee:
Dat verklaard een hoop 8) , en vertel mij wat over snel opgaan, heb door een foutje van de leverancier een pirelli supercorsa gekregen ipv diablo rosso II achterbandje (Als goedmakertje voor het zelfde geld), Ik weet dat ie zacht is en snel op zal zijn. Rijd heerlijk, maar als je er alleen naar kijkt dan slijt die al :9

Heb dat trouwens ook wel eens gehad met een setje S20 banden die waren ook veel sneller op dan de andere set zonder anders gereden te hebben of instellingen te hebben veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

In het bovenstaande filmpje rijden we ook over een dijkje waar enkele weken geleden 14 of 16 ? rijbewijzen zijn ingevorderd. nadat bewoners hadden geklaagt. Op dat stuk rijden we dus ook gewoon 60 op het rechte stuk. Op bochtjes misschien iets meer als het kan.

Valt me wel op dat die RSV4 bijna altijd op de verkeerde weghelft uitkomt..

Als je echt wil knallen moet je gewoon naar duitsland gaan:

Daar moet je zelf nog nadenken of je de bocht wel kunt halen met de maximumsnelheid ;)

Ik ga nu achter voor een Dunlop Sportsmart II

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 21-05-2014 22:34 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:38:
[...]
Asociaal? Het is wettelijk toegestaan, en automobilisten dienen gewoon ruimte te creëren in dergelijke gevallen om de verkeersdoorstroming te bevorderen. Staat in elk theorieboek.
Ik kan er ook niets aan doen dat sommige bestuurders het zien als een persoonlijke belediging als ze ingehaald worden.
Je interpreteert hetgeen ik zeg totaal verkeerd. Jij beweert iets redelijk subjectiefs, vanuit JOUW oogpunt. Ik stel daar een stelling tegenover van de automobilistenkant. Je kunt het daarmee oneens zijn of niet, maar als er over en weer zo gedacht wordt, wordt het echt nooit veilig op de weg. Met de vinger wijzen lost helemaal niets op.
Klopt, motorrijders hebben evenveel verantwoordelijkheid als automobilisten. Maar het is en blijft het feit dat er meer automobilisten zijn die deze verantwoordelijkheid niet nemen dan motorrijders.
Weer: vingerwijzen lost niets op.
Ja, dan ben je inderdaad een domme automobilist die niet oplet. Je hoort gewoon even over je schouder en in de buitenspiegel te kijken wanneer je van baan wisselt. Als je daar niet toe in staat bent, hoor je niet in een auto thuis. Punt.
Je leest niet (goed). Ik heb het niet over van baan wisselen. Tuurlijk moet je uitkijken als je dat doet.
Daarbij heb ik nog nooit een motorrijder gezien die 75 km/h gaat in een file.
Wat dan? Harder? :)
Laten we elkaar geen mietje noemen: er wordt best hard gereden tussen de file door. Ik ga niet debatteren over de snelheid, want ik heb geen lasergun bij me, maar het gaat harder dan in de richtlijn staat. Dat doe ik zelf ook, en als de auto's stapvoets gaan is 40 eigenlijk ook al te hard als er een ineens van richting verandert.
Tja. Ik ken de stelling, en zoals je zegt: "hij zei ooit..". Vandaag de dag rijdt men gewoon als agressieve, apathische imbecielen. Iedereen heeft een kort lontje. Iedereen heeft haast. Iedereen heeft die fucking telefoon in z'n handen en de aandacht niet bij de weg. Heel anders dan in de tijd van programma's als Blik op de weg in ieder geval. ;)
Maar jij doet dat zelf ook. Als ik jouw betoog zo lees, zie jij de automobilist als vijand op de weg. Ik snap dat ze ons vaak naar het leven staan, maar daar moet je dus dan ook maar rekening mee houden. Wij zijn de zwakste groep, dus alleen maar met die vinger wijzen is niet voldoende.
En sowieso heb ik een hekel aan het wijzen, indelen in groepjes en roepen dat de mensen in dat groepje slecht zijn. We schieten er niets mee op, en je maakt jezelf alleen maar kwader. Negativiteit kost meer energie, en dat is zonde.

Daarbij, nogmaals: veel motorrijders zijn ook automobilisten en veel ex-motorrijders rijden in auto's rond. Het zijn geen twee verschillende rassen en de een is niet persé beter dan de ander. Motorrijders zouden zich veiliger moeten gedragen in het verkeer, maar velen doen dat niet. Kijk maar eens hoeveel motorrijders zichzelf onderuit remmen. En hoeveel motorrijders rijden alleen maar bij mooi weer ongeveer 4-5000km per jaar? Dat maakt ze echt geen betere weggebruikers. Eerder zondagsrijders. Die paar procent die de motor voor woon/werk gebruikt, gepokt en gemazeld zijn, zijn ook een risicogroep. Zij rijden lekker vlot door en zoals ik al zei, in de avodspit heb je per definitie te maken met minder frisse/oplettende piloten. Gewoon een fact of life. En geloof me: ik zie motorrijders die bijna 'rij me dood' op hun helm hebben staan. Tussen de file door (blijven) rijden bij weefvlakken, in/uitvoegstroken, alvast tussen baan 1/2 gaan rijden omdat baan 3 er over 1200m af gaat. Te hard tussen de file door, er tussen blijven rijden als iedereen alweer snelheid begint te maken, je wil niet weten wat ik dagelijks vanachter het stuur van mijn auto zie. Met bijna natte ogen, want ik zie de verhalen op MF al voor me over de verrotte koekblikkers.

Nee, bij mij moet je niet zijn met verhalen over domme koekblikkers. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
mphilipp schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:34:
[...]

Nee, bij mij moet je niet zijn met verhalen over domme koekblikkers. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Dit.

Ik gedraag me in het verkeer als het druk is. Te vaak motorrijders die zich asociaal gedragen en waar ik van facepalm (beetje lastig met een helm op, figuurlijk dan)

Het is niet alleen maar 'ikke ikke ikke', maar ook denken aan je medemens. Ik denk ook aan de automobilisten die van mij kunnen schrikken of mijn onverwachte manouvres niet kunnen inschatten. Het is geven en nemen, en gek rijden doe ik als er niemand bij is, zodat als er iets gebeurt, anderen de dupe er niet hoeven te zijn.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Ghostrider schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:32:
In het bovenstaande filmpje rijden we ook over een dijkje waar enkele weken geleden 14 of 16 ? rijbewijzen zijn ingevorderd. nadat bewoners hadden geklaagt. Op dat stuk rijden we dus ook gewoon 60 op het rechte stuk. Op bochtjes misschien iets meer als het kan.

Valt me wel op dat die RSV4 bijna altijd op de verkeerde weghelft uitkomt..

Als je echt wil knallen moet je gewoon naar duitsland gaan

Daar moet je zelf nog nadenken of je de bocht wel kunt halen met de maximumsnelheid ;)

Ik ga nu achter voor een Dunlop Sportsmart II
Duitsland is inderdaad leuk, bredere wegen over het algemeen, en waar ik altijd rond rijd maken 9 van de 10 automobilisten ook gewoon ruimte voor je door iets verder naar rechts te rijden zodat je ze op de eigen weghelft gewoon kan inhalen (als ze je van een afstandje al zien). Wat dat betreft zijn duitsers toch wel iets relaxer / socialer in het verkeerd dan dat we hier in nederland zien.

Ik zit zelf nog in dubio over de volgende band, op zich bevallen de s20 bandjes prima, maar ik lees ook erg goede reviews van de dunlops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:09

Rick-Jan

always connected

Ricepuppet schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:41:
[...]

Dit.

Ik gedraag me in het verkeer als het druk is. Te vaak motorrijders die zich asociaal gedragen en waar ik van facepalm (beetje lastig met een helm op, figuurlijk dan)

Het is niet alleen maar 'ikke ikke ikke', maar ook denken aan je medemens. Ik denk ook aan de automobilisten die van mij kunnen schrikken of mijn onverwachte manouvres niet kunnen inschatten. Het is geven en nemen, en gek rijden doe ik als er niemand bij is, zodat als er iets gebeurt, anderen de dupe er niet hoeven te zijn.
_/-\o_

Eerste wat mijn instructeur ook zei, andere weggebruikers hebben het zelf niet door maar iedereen wil je dood hebben, door defensief te rijden en altijd oplettend te zijn (anticiperen, zoveel mogelijk andermans fouten opvangen) kom je een heel eind.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ach ik zat vandaag achter een huisvrouwtje die met 50km/h ging invoegen op een snelweg met een vmax van 130km/h. Toen maar even volgas gegeven en de volledige invoegstrook gebruikt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Had vanochtend les. LEs 12 geloof ik. Gingen weer aan de speciale verrichtingen, examen namelijk de 11e.

Starten met de precisie stop. Ging goed maar moest ook de voetrem erbij doen, en toen na 12 lessen is het mij dus ook gebeurd. Kom aan (iets te hard 56 of zo), rem, haal het niet dus knijp die voorrem iets harder aan en kom 70cm na de pion tot stilstand maar heb schijnbaar daar mijn stuur iets scheef, en laat die motor omkieperen. Ging zo snel dat ik 'm niet meer hield maar wel probeerde te houden. Dus mijn pols doet nu beetje zeer. Die instructeur vond het niet erg. Hoort erbij.

Daarna nog een keer, en nog een keer en nog een keer. En ging allemaal super. Gewoon een domme fout tussendoor. Hoort er schijnbaar bij. Maar was balen.

Was na de les helemaal nat, warm zo'n motorpak. Maar terugweg hebben we een N weg genomen, kon ik ff uitwaaien/opdrogen. Aardig van hem.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 21-05-2014 23:05 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
rgarretsen schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:43:
[...]

Duitsland is inderdaad leuk, bredere wegen over het algemeen, en waar ik altijd rond rijd maken 9 van de 10 automobilisten ook gewoon ruimte voor je door iets verder naar rechts te rijden zodat je ze op de eigen weghelft gewoon kan inhalen (als ze je van een afstandje al zien). Wat dat betreft zijn duitsers toch wel iets relaxer / socialer in het verkeerd dan dat we hier in nederland zien.

[...]
Mee eens, een Duitser kan goed afstand houden. Waar ik me hier heel erg aan ergern, is dat een Duitser moeite heeft om (ver) van te voren een knipperlicht aan doen, opdat het verkeer achter hem/haar kan anticiperen. Kort voordat ze gaan, dan pas gaat het knipperlichtje aan :X
Inmiddels weet ik het maar de eerste keer schrok ik me wezenloos als een auto dan ineens in de ankers ging en afsloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:04:
Had vanochtend les. LEs 12 geloof ik. Gingen weer aan de speciale verrichtingen, examen namelijk de 11e.

Starten met de precisie stop. Ging goed maar moest ook de voetrem erbij doen, en toen na 12 lessen is het mij dus ook gebeurd. Kom aan (iets te hard 56 of zo), rem, haal het niet dus knijp die voorrem iets harder aan en kom 70cm na de pion tot stilstand maar heb schijnbaar daar mijn stuur iets scheef, en laat die motor omkieperen. Ging zo snel dat ik 'm niet meer hield maar wel probeerde te houden. Dus mijn pols doet nu beetje zeer. Die instructeur vond het niet erg. Hoort erbij.

Daarna nog een keer, en nog een keer en nog een keer. En ging allemaal super. Gewoon een domme fout tussendoor. Hoort er schijnbaar bij. Maar was balen.

Was na de les helemaal nat, warm zo'n motorpak. Maar terugweg hebben we een N weg genomen, kon ik ff uitwaaien/opdrogen. Aardig van hem.
Heb ook de motor tijdens een aantal lessen laten omkieperen, door in een halve draai bijvoorbeeld te weinig gas te geven waardoor de motor afsloeg. Hoort er allemaal bij.

Uiteindelijk mijn AVD behaald met 7 verrichtingen, zonder herkansingen, in één keer goed. :)
Dus als je valt tijdens de les is het absoluut niet erg, daar neem je natuurlijk lessen voor.

Ik wens je alvast heeeel veeeeel succes met je AVB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:20
Ricepuppet schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:41:
[...]

Dit.

Ik moet zeggen dat ik redelijk ongeduldig ben en me vaak helemaal groen en blauw erger aan auto's die heel lang links blijven hangen, op 3-baans wegen wel te verstaan. En dan onder het mom van inhalen, maar dan wel met 105kmh terwijl de rest ongeveer 100 rijdt.

Of een kilometer van te voren alvast links voorsorteren. En die haal ik dus wel eens in ja. Vaak kan ik me inhouden, ook al gaat het me niet snel genoeg, zolang ze maar met een beetje snelheidsverschil inhalen. Soms denk ik dus ook, niet slim Marc, ze zullen wel denken, heb je weer zo'n asorijder.

Maar dan ben ik het wel eens met Maximized. Ik kijk zo vaak bij automobilisten naar binnen die telefoneren, aan het eten zijn, met de navigatie bezig zijn etc. Ook maak ik regelmatig mee dat auto's wel hun knipper aandoen, maar vervolgens meteen van rijbaan verwisselen, ipv te kijken.

Dat is natuurlijk ook niet heel gek, want hey, wat kan er in je stalen constructie nou helemaal gebeuren? Moet wel gek lopen houd je er meer dan blikschade aan over. Voor ons tweewielers is dat echter wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

verjaardagskadotje: wheel striping:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10300303_10154184964580088_164738100575727095_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pak wat drinken, en geniet 11 minuten.
[Vimeo: http://vimeo.com/79426417]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:15

bakvis

Tweakers.Nerd

ToolkiT schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:42:

[afbeelding]
Blijft een gave fiets in een gave kleur! Jammer dat ie 2 cilinders te veel heeft :P!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bakvis schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:12:
[...]

Blijft een gave fiets in een gave kleur! Jammer dat ie 2 cilinders te veel heeft :P!
Ik ging ook shoppen voor een 2 cilinder, maar kwam toch met deze thuis.
Voor een 4 cilinder heeft hij veel koppel onderin en engine braking doet hij ook OK.
En blok trilt veel minder dus dat is ook wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

ToolkiT schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Ik ging ook shoppen voor een 2 cilinder, maar kwam toch met deze thuis.
Voor een 4 cilinder heeft hij veel koppel onderin en engine braking doet hij ook OK.
En blok trilt veel minder dus dat is ook wel een voordeel.
Je mist alleen nog het geluid en het geplof als ik je zo hoor ;)!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
een fazer met veel koppel onderin? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bakvis schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Je mist alleen nog het geluid en het geplof als ik je zo hoor ;)!
Ja dat wel ja.. de leenGladius ploft beter...
Fazer moet nog ingereden worden dus de 1e 100km mag ik maar 5800RPM draaien dus het geluid is momenteel nog wel matig... over een week krijgt hij 1e beurt (en echte olie) en dan kan ik hem laten janken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maegrim schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:38:
een fazer met veel koppel onderin? _O-
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/276570-2/2011-Naked-Middleweight-Shootout-IMG_Dyno-Torque.jpg

zit wel een dipje bij 6000RPM en daarna begint de pret pas echt, maar vergeleken met de Versys die ik reed mis ik niks:

Afbeeldingslocatie: http://image.motorcyclistonline.com/f/9937362/122_0804_11_z+2008_kawasaki_versys+dyno.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Marc Rademaker schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:02:
[...]

Ik moet zeggen dat ik redelijk ongeduldig ben
En dat is waar het verschil in zit tussen leven en dood :)

Ieder zijn eigen ding. Als het je jaren goed afgaat met je rijstijl; kudos, props. Echt.

Ik ben averechts van jouw karakter. Het kan me niet schelen als iemand langzaam rijd, ik denk dan 'relax man, even bijkomen'. Het is daarbij ook niet het meest ideale 'motorrij-karakter', maar ik wil graag gewoon heel thuis komen.

Mijn vader is motor & auto rij-instructeur en hij heeft mij altijd geleerd dat 'veilig van A naar B' veel belangrijker is dan gekke manouvres uithalen. Ook zei hij wel eens tegen mij 'dat ik het allemaal teveel als een computerspel zag'.

Dat soort uitspraken hebben mij toen aan het denken gezet; is het het waard om vol gas open te trekken, of die manouvres te maken?

Als je weet dat er meer dan 3000 mensen per dag, wereldwijd sterven in het verkeer dan ga je misschien anders denken.

Ik eet graag thuis elke avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ToolkiT schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:43:
[...]

[afbeelding]

zit wel een dipje bij 6000RPM en daarna begint de pret pas echt, maar vergeleken met de Versys die ik reed mis ik niks:

[afbeelding]
ik ben verwend :>
Afbeeldingslocatie: http://www.houndmotorsports.com/wp-content/uploads/2012/03/honda_cb1300_2003_2008_partial_slip_on_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

:Y
Wat rij jij ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8WlOx.jpg

cb1300 4 cilinder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Ik wou een grafiekje van m'n Mille gaan opzoeken (redelijk rechte lijn door bijna het hele toerenbereik die piekt op 70 Nm), maar jij wint het op koppel geloof ik :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ja met 1300cc kan ik het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
fazers blijven hoogtoerig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vergeleken met een harley wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een R6 van een paar jaar terug is pas hoogtoerig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:36:
Een R6 van een paar jaar terug is pas hoogtoerig :P
Wel met een afwijking van 2k rpm ;)
15Nm increase.. damn dat is veel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
binnenkort een k&n filter erin en de milieuklep eruit, dan zou het dipje eruit moeten zijn oOo

met een power commander zou zo'n 128nm te halen zijn :D

[ Voor 24% gewijzigd door Maegrim op 22-05-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag het Shad SHH0N720C zadel besteld voor de Honda NC700X. Van de zomer weer 3 weken met het beestje op pad en ik merk dat het zadel niet het meest comfortable bankstel is voor langere ritten.

Afbeeldingslocatie: http://nc700-fans.be/sites/default/files/styles/large/public/Comfort%20sear%20Shad%20NC700X%202013-06-15.jpg?itok=ePijIsYm

Afbeeldingslocatie: http://nc700-fans.be/sites/default/files/styles/large/public/Comfort%20sear%20Shad%20NC700X%202013-06-15%20%282%29.jpg?itok=7xsVv8OU

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Mijn buffel heeft 120Nm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ricepuppet schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:51:
[...]

En dat is waar het verschil in zit tussen leven en dood :)

Ieder zijn eigen ding. Als het je jaren goed afgaat met je rijstijl; kudos, props. Echt.

Ik ben averechts van jouw karakter. Het kan me niet schelen als iemand langzaam rijd, ik denk dan 'relax man, even bijkomen'. Het is daarbij ook niet het meest ideale 'motorrij-karakter', maar ik wil graag gewoon heel thuis komen.

Mijn vader is motor & auto rij-instructeur en hij heeft mij altijd geleerd dat 'veilig van A naar B' veel belangrijker is dan gekke manouvres uithalen. Ook zei hij wel eens tegen mij 'dat ik het allemaal teveel als een computerspel zag'.

Dat soort uitspraken hebben mij toen aan het denken gezet; is het het waard om vol gas open te trekken, of die manouvres te maken?

Als je weet dat er meer dan 3000 mensen per dag, wereldwijd sterven in het verkeer dan ga je misschien anders denken.

Ik eet graag thuis elke avond :)
En zo is het idd. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Ricepuppet schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:51:
[...]Het kan me niet schelen als iemand langzaam rijd, ik denk dan 'relax man, even bijkomen'. Het is daarbij ook niet het meest ideale 'motorrij-karakter', maar ik wil graag gewoon heel thuis komen.
Dit. Van veel motorrijders krijg ik de indruk dat ze heel opgefokt op de motor zitten en altijd en overal snel moeten gaan danwel snel weg zijn. Dat is allemaal leuk en aardig voor die lui, maar ik vind het belangrijker dat ik na het wegrijden, of dat nou snel of langzaam is, zonder kleerscheuren mijn bestemming bereik. Even het gas vol opentrekken op een lege weg opentrekken is leuk en het is dan vervelend om achter een treuzelend omaatje te zitten, maar dat hoort erbij. Die mensen heb je ook op de weg en daar moet je rekening mee houden in plaats van jezelf helemaal op te vreten omdat je niet die 20 km/u harder kunt.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Bandit heeft 61,5 Nm maar het is echt verbazend hoe soepel dat ding is voor een 650cc motorblok. Moet eens een mooi grafiekje zoeken maar volgens mij is de koppelkromme van dat watergekoelde blok van mijn Soes echt behoorlijk recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dacuuu schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:11:
[video]
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erg mooi stukje film inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
[video]
Heel tof!

Is dat dezelfde gast als die van de 'Modern Motorcycle Diaries' filmpjes?

Heb het idee om bijna hetzelfde nog voor met 40e te doen met 1 of 2 vrienden van me. Ook Royal Enfields kopen en dan terugrijden naar NL.

In de tussentijd genoeg kennis opdoen om mezelf te kunnen redden als we ergens stranden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
MailMan schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:07:
[...]

Heel tof!

Is dat dezelfde gast als die van de 'Modern Motorcycle Diaries' filmpjes?

Heb het idee om bijna hetzelfde nog voor met 40e te doen met 1 of 2 vrienden van me. Ook Royal Enfields kopen en dan terugrijden naar NL.

In de tussentijd genoeg kennis opdoen om mezelf te kunnen redden als we ergens stranden :)
Mmm, dat wordt dan een lange rit vanuit India. Wel hele toffe ervaring. Je brengt me op ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ShittyNL schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Mmm, dat wordt dan een lange rit vanuit India. Wel hele toffe ervaring. Je brengt me op ideeën.
Kan je überhaupt de India/Pakistan en Pakistan/Iran grenzen zomaar over op eigen gelegenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:37:
[...]

Kan je überhaupt de India/Pakistan en Pakistan/Iran grenzen zomaar over op eigen gelegenheid?
Kan wel maar is wel veel geregel..
Boeken tip:
http://www.amazon.co.uk/W...Peter-Moore/dp/0553817000
http://www.petermoore.net/the-wrong-way-home/

en
http://www.thepostman.org.uk/the-book-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
[...]

Als ik de de (loop) route zo bekijk. Lijkt het mij het veiligst om via China te reizen en dan door Kazakhstan Rusland Oekraïne in te gaan. Eventueel om in Kazakhstan te komen zzou je ook door Kyrgyzstan kunnen gaan.

Wat ook een mogelijkheid is pakistan afhanistan uzbekistan.
Wil je het helemaal bond maken dan ga je door pakistan Afhanistan Iran (iraq syria en dan pas turkey.

Achja een lange rit in ieder geval lopend volgens google de kortste route meer dan 8000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik dacht dat je in China niet zelf mag rijden zonder Chinees rijbewijs, welke je als buitenlander niet zomaar krijgt. Eigen voertuigen de grens overkrijgen lukt ook niet zomaar voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:56:
Ik dacht dat je in China niet zelf mag rijden zonder Chinees rijbewijs, welke je als buitenlander niet zomaar krijgt. Eigen voertuigen de grens overkrijgen lukt ook niet zomaar voor zover ik weet.
Je kan een speciaal visum krijgen begreep ik uit de boeken hierboven.. probleem is dat die wel maar X dagen geldig zijn en ze erg streng daarover zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
[video]
Tof filmpje inderdaad! Alleen waarom er dan altijd emo-commentaar doorheen moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:42:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-18-15.22.26-Custom.jpg
Rim striping ftw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Is dat spul een beetje makkelijk aan te brengen? Zit d'r al langer aan te denken om dat aan te brengen in (reflecterend) rood op mijn bijna helemaal zwarte SV 650. Onder het mon van zichtbaarheid en gewoon omdat 't gaaf staat!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zie niet helemaal in hoe striping op je wielen de zichtbaarheid verbetert... verkeer rijdt toch of achter of voor je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanaf de zijkant net als op de fiets :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:46
Oud (Metzeler Sportec M3)

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2014-05-22171129_zpsb19203be.jpg

Nieuw (Dunlop Sportmax Roadsmart 2)

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2014-05-22191351_zpsdbdbc4cd.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door aveenhuysen op 22-05-2014 20:37 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bakvis schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Is dat spul een beetje makkelijk aan te brengen? Zit d'r al langer aan te denken om dat aan te brengen in (reflecterend) rood op mijn bijna helemaal zwarte SV 650. Onder het mon van zichtbaarheid en gewoon omdat 't gaaf staat!
Zonder handig tooltje is het lastig. Met zo'n ding enorm makkelijk.

Onderstaand is een voorbeeld, er zijn verschillende dingen voor.
YouTube: Rim Sticker Applicator - Easy, perfect curved install!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Heb al meerdere keren striping aangebracht op motoren; stelt vrij weinig voor als de motor een bok heeft. Gewoon op de bok gooien, goed je banden schoonmaken met spiritus - geen vuil op de band en ook helemaal ontvet - en dan rustig er voor gaan zitten/liggen.

Vaste hand is mooi meegenomen. En een hoop geduld. Meestal zet ik een muziekje op de achtergrond aan, want het is aardig geestdodend werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

aveenhuysen schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:33:
Oud (Metzeler Sportec M3)

[afbeelding]

Nieuw (Dunlop Sportmax Roadsmart 2)

[afbeelding]
Dat was ook niet bepaal voor zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Acid_Burn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:52:
[...]

Dat was ook niet bepaal voor zijn tijd.
Meer op tijd ;) ;) ;)

Wat een verschil trouwens............ 8) 8) 8)

[ Voor 12% gewijzigd door aveenhuysen op 22-05-2014 21:09 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En van slicks ... naar intermediates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

bakvis schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Ik weet hoe rot het is om idd zonder tooltje netjes te doen, ik heb het dus laten doen door de dealer. :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb op ebay gewoon een rolletje rimstriping gekocht wat op zo'n tooltje zat :P Volgens mij was het 15 euro

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

XBL

[...]

Zie www.motoravonturist.nl voor een reisverslag van twee Nederlanders die op de motor naar Nepal zijn gereden (zijn daar nu of inmiddels onderweg naar huis). Zij hebben dus wel al die vage grenzen gedaan en het is zeker mogelijk, al hadden zij wel een bedrijfje die een hoop heeft geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Jolke schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:05:
En van slicks ... naar intermediates :)
:Y :Y :Y

Doe dan maar de intermediates d:)b

Ik vond de Metzeler erg snel slijten en vooral de voorband. Achter was nog niet zo slecht als voor. Maar eigenlijk vond ik ze meteen al niet lekker (2 keer Dunlop daarvoor). Dus maar lekker naar de Dunlopjes en helemaal in mijn sas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zeker met dit weer idd... pfff, wat een regen weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg momenteel dit:

http://www.motoravonturis...aar-het-ruhrgebied-movie/

Wat een leuke docu, een aanrader _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Heb die ook gekeken, vond het niet echt super.
Ze nemen echt een hele hoop zooi mee..En gezien de hoeveelheid troubles met die vespa is er niet echt iets voorbereid of onderhouden.
Daarnaast vind ik het commentaar nou ook al niet zo grappig als ze op motoravonturist deden lijken.
Heb het wel afgekeken maar echt super vond ik het dus niet sorry voor de makers...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 69 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.