Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok, voorlopig even de laatste update. Als alles op de brommer zit, uiteraard nieuwe picas. Vandaag was het 'glossday'. En what a difference a gloss makes, zou ik haast zeggen. Op zich was ik al tevreden met de eiglans die ik had van de standaard-dip met pearl effect pigment, dus een gewone kleur komt er dan écht mat uit, hou daar dus rekening mee. Maar de gloss trekt de kleur qua intensiteit gewoon nog een graadje of 2 op. Hier het fotografisch bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/kontje_mat.jpg
Dit is het 'matte' kontje, dus standaard (clear/matt) dip met pearl blue pigment.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/kontje_gloss.jpg
Hier hetzelfde kontje op dezelfde plek, met hetzelfde licht, maar dan met 2 lagen gloss erover (glossifier heet dat in PD termen). Een heel verschil!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/kontje_gloss_zonlicht.jpg
Zonlicht doet ook nog een duit in het zakje, want als ik 'm buiten neerzet, krijgt ie nog een extra push van het rechtsteekse zonlicht.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/fender.jpg
Hier het voorspatbord (voor de glossbehandeling trouwens) met de speciale stikker erop. Ik baal een beetje van het rafelrandje dat je ziet. Misschien plak ik er nog een keer een bies overheen ofzo. Ik had een ongelukje gehad en had de dip er plaatselijk weer afgepeld. Had ik nou maar...(achteraf) even met een scherp mesje gesneden, dan was het niet zo lelijk. Maar ik dacht dus dat de dip zou oplossen in de volgende lagen en dus zou meevloeien. Want de lagen 'fusen' wel aan elkaar. Als ik ik nu ga pellen, pel ik alles eraf, ook al is de eerste laag maanden geleden gedaan. Dus vandaar dat ik -dombo- dacht dat het zou oplossen. Nou ja...prutswerk eerste klas natuurlijk. Dus ik denk eraan om er een bies overheen te doen. Dan valt het minder op.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/kuip_gloss.jpg
Hier dan de kuip met de gloss. Alleen zie je in het felle zonlicht nauwelijks dat het pearl-white is. Rechts zie het een beetje.

Al met al ben ik wel tevreden. Als alles in elkaar zit, ziet er weer heel anders uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, weer iemand de klos op motor-forum voor het rijden zonder db-killer en zonder CE keur: 420 euro :o :X

Wij reden in Hardewijk, toen werden we staandegehouden door een meneer van de Marechaussee..
Wij volgen, bleek er een grote controle te zijn oa. Met RDW en Belastingdienst erbij.
Motoren werden nagekeken en het geluid werd getest.
119db waarvan 103 waren toegestaan, kost mij minimaal €420,- ging via een rechter werd ons verteld... Dus 2e keer wordt de sanctie nog hoger!! -O-

Balen!! Is ook beetje eigen schuld.. Met een Racefit Growler weet je dat je aandacht krijgt maar dat de boetes zo hoog waren

Ga het niet nog een keer riskeren dus de uitlaat gaat op marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo'n Growler is dan ook wel erg lomp. Persoonlijk vind ik nogal een verschil zitten tussen aftermarket dempers met dB-killer en een compleet open pijp van 20cm. Mijn Yoshi's met dB-killers maken al genoeg herrie. Geen behoefte de killers er uit te halen of om iets anders te monteren wat meer herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:15

bakvis

Tweakers.Nerd

Gister de nieuwe bandjes maar eens aan de tand gevoeld! Van de Orginele (5 jaar oude) Dunlop's op mijn SV overgegaan naar een setje vers Conti Sports Attack. Man man wat een verschil! Maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden!

Oud (let op, plat!):
oude band

Nieuw:
Nieuwe band

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:58

steveman

Comfortabel ten onder

5 jaar met een band doen ? :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

December 2012 de motor gekocht met 3800 km op de teller. 1e eigenaar heeft niet veel gereden. Had hem gewonnen bij de motor zaak maar had al een andere fiets. 2e eigenaar heeft 3000 km gereden in 2 jaar tijd en ik tot nu toe 3200 km (staat nu 7000 op de klok). En ja, inderdaad, 5 jaar is LANG. Maar ik wou eerst een beetje stuur ervaring opdoen en dan pas de bandjes vervangen. Maar misschien had ik 't veel eerder moeten doen :)!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 00:18:
Hmmm, weer iemand de klos op motor-forum voor het rijden zonder db-killer en zonder CE keur: 420 euro :o :X
Ik vind 't wel prima hoor. Je hebt sportief geluid en je hebt asociale klereherrie. En zó'n pijp zonder db killer hoor je van kilometers al aankomen bij flink gassen. Of 420 euro dan gepast is dat is een tweede en een compleet andere discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47

empy

Rijdt rondjes

bakvis schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:25:
[...]

December 2012 de motor gekocht met 3800 km op de teller. 1e eigenaar heeft niet veel gereden. Had hem gewonnen bij de motor zaak maar had al een andere fiets. 2e eigenaar heeft 3000 km gereden in 2 jaar tijd en ik tot nu toe 3200 km (staat nu 7000 op de klok). En ja, inderdaad, 5 jaar is LANG. Maar ik wou eerst een beetje stuur ervaring opdoen en dan pas de bandjes vervangen. Maar misschien had ik 't veel eerder moeten doen :)!
3000 kilometer per jaar, ik heb mijn motor nu een jaar en heb er ca. 13.000KM op gereden :X
Scheelt wel dat ik 'm ook voor woon werk verkeer gebruik, dan gaat het wat harder. Helemaal nu mijn auto sinds 2 maanden van eigenaar is gewisseld :+

Vanochtend mijn 'tussen de file door' angst ff op de proef kunnen stellen. Na mijn klapper van 2 maanden geleden ging dat nog wat onwennig, maar vanochtend kon het niet veel anders. Tussen Rijswijk en Leiden op de A4 nagenoeg continue tussen de auto's door gereden. En het valt op, taxi's en bouwbusjes zijn de enigen die je consequent blokkeren. Op de enkele forens die zijn telefoon belangrijker vind dan het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

empy schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:49:
[...]

3000 kilometer per jaar, ik heb mijn motor nu een jaar en heb er ca. 13.000KM op gereden :X
Scheelt wel dat ik 'm ook voor woon werk verkeer gebruik, dan gaat het wat harder. Helemaal nu mijn auto sinds 2 maanden van eigenaar is gewisseld :+

Vanochtend mijn 'tussen de file door' angst ff op de proef kunnen stellen. Na mijn klapper van 2 maanden geleden ging dat nog wat onwennig, maar vanochtend kon het niet veel anders. Tussen Rijswijk en Leiden op de A4 nagenoeg continue tussen de auto's door gereden. En het valt op, taxi's en bouwbusjes zijn de enigen die je consequent blokkeren. Op de enkele forens die zijn telefoon belangrijker vind dan het verkeer.
Ik maak in de auto 70.000 km per jaar. Dat ga ik echt niet op de motor doen! Daar buiten blijft d'r niet veel tijd over om te rijden behalve in 't weekend :)!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:45:
Ok, voorlopig even de laatste update. Als alles op de brommer zit, uiteraard nieuwe picas. Vandaag was het 'glossday'. En what a difference a gloss makes, zou ik haast zeggen. Op zich was ik al tevreden met de eiglans die ik had van de standaard-dip met pearl effect pigment, dus een gewone kleur komt er dan écht mat uit, hou daar dus rekening mee. Maar de gloss trekt de kleur qua intensiteit gewoon nog een graadje of 2 op. Hier het fotografisch bewijs:
[afbeelding]
Dit is het 'matte' kontje, dus standaard (clear/matt) dip met pearl blue pigment.

[afbeelding]
Hier hetzelfde kontje op dezelfde plek, met hetzelfde licht, maar dan met 2 lagen gloss erover (glossifier heet dat in PD termen). Een heel verschil!

[afbeelding]
Zonlicht doet ook nog een duit in het zakje, want als ik 'm buiten neerzet, krijgt ie nog een extra push van het rechtsteekse zonlicht.

[afbeelding]
Hier het voorspatbord (voor de glossbehandeling trouwens) met de speciale stikker erop. Ik baal een beetje van het rafelrandje dat je ziet. Misschien plak ik er nog een keer een bies overheen ofzo. Ik had een ongelukje gehad en had de dip er plaatselijk weer afgepeld. Had ik nou maar...(achteraf) even met een scherp mesje gesneden, dan was het niet zo lelijk. Maar ik dacht dus dat de dip zou oplossen in de volgende lagen en dus zou meevloeien. Want de lagen 'fusen' wel aan elkaar. Als ik ik nu ga pellen, pel ik alles eraf, ook al is de eerste laag maanden geleden gedaan. Dus vandaar dat ik -dombo- dacht dat het zou oplossen. Nou ja...prutswerk eerste klas natuurlijk. Dus ik denk eraan om er een bies overheen te doen. Dan valt het minder op.

[afbeelding]
Hier dan de kuip met de gloss. Alleen zie je in het felle zonlicht nauwelijks dat het pearl-white is. Rechts zie het een beetje.

Al met al ben ik wel tevreden. Als alles in elkaar zit, ziet er weer heel anders uit.
Ziet er goed uit :) ben benieuwd naar totaal beeld.. Alleen met de gloss erop lijkt het sinasappel-effect wel een stuk meer. Maar hopelijk is dat vooral op de foto.

Bij die sticker lees ik telkens 'Dilhead' 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Naar aanleiding van berichten hierboven voor de gein eens na een half jaar de DB killer voor het eerst geïnstalleerd op mijn Leovince uitlaat.

-O-

Wat een karige zooi zeg.

Ding klinkt nergens meer naar. Ook heb ik het gevoel dat het vermogen wat beperkt word. Klopt dit?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ricepuppet schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:15:
Naar aanleiding van berichten hierboven voor de gein eens na een half jaar de DB killer voor het eerst geïnstalleerd op mijn Leovince uitlaat.

-O-

Wat een karige zooi zeg.

Ding klinkt nergens meer naar. Ook heb ik het gevoel dat het vermogen wat beperkt word. Klopt dit?
Zou best kunnen kloppen, ligt eraan waar de motor op is afgesteld

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
Dat zegt natuurlijk niks, als de motor in de garage staat kan die gerust 10 jaar met een bandensetje doen. :+
Mijn banden zitten er ook alweer een tijdje op, maar ik rijd dan ook erg weinig. Voorband 6 jaar en heeft 6500 gelopen, achter 7.5 jaar en heeft ruim 11000 gelopen. Achter moet ik dan ook wel vervangen dit jaar :)
Twijfel nog een beetje of ik weer voor BT ga, of voor Pilot Road - waar ik veel goeds over hoor. Ik rij alleen met mooi weer, zonder woon-werk verkeer, maar als er een buitje valt wil ik wel heel thuis aankomen --> sliks vallen dus al af. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:23:
[...]

Dat zegt natuurlijk niks, als de motor in de garage staat kan die gerust 10 jaar met een bandensetje doen. :+
Mijn banden zitten er ook alweer een tijdje op, maar ik rijd dan ook erg weinig. Voorband 6 jaar en heeft 6500 gelopen, achter 7.5 jaar en heeft ruim 11000 gelopen. Achter moet ik dan ook wel vervangen dit jaar :)
Twijfel nog een beetje of ik weer voor BT ga, of voor Pilot Road - waar ik veel goeds over hoor. Ik rij alleen met mooi weer, zonder woon-werk verkeer, maar als er een buitje valt wil ik wel heel thuis aankomen --> sliks vallen dus al af. >:)
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Het rubber wordt oud en droog. Gaat last krijgen van droogtescheurtjes en daardoor wordt je grip minder.

Advies van de bandenzaak was om ze na 5 jaar preventief te vervangen. Ook al lijkt het rubber nog goed, je verliest gewoon grip op den duur.

Volgens mij zijn haarscheurtjes en droogtescheurtjes in een autoband ook reden voor afkeur bij de APK. Waarom zou je bij de motor (waar je banden nog belangrijker zijn) het termijn wel gaan oprekken?

[ Voor 9% gewijzigd door bakvis op 19-05-2014 11:34 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:15:

-O-

Wat een karige zooi zeg.

Ik heb momenteel een Arrow uitlaat met CE keur en DB killer (tijdelijke actie van Suzuki) onder mijn Bandit, maar ik kan nu niet zeggen dat mijn motor echt stil is. Onder mijn Z750 had ik een niet CE gekeurde Carbon Co uitlaat met DB killer en dat was ook niet een van de stilste.

Wat wel heel vaak het geval is dat motoren met een aftermarket uitlaat in beginsel minder vermogen leveren dan met de standaard fabrieksuitlaat. Daar zijn diverse prachtige testjes van te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Bob

bakvis schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Het rubber wordt oud en droog. Gaat last krijgen van droogtescheurtjes en daardoor wordt je grip minder.

Advies van de bandenzaak was om ze na 5 jaar preventief te vervangen. Ook al lijkt het rubber nog goed, je verliest gewoon grip op den duur.
Idd. Op mijn vorige motor stonden 5 jaar oude banden waarmee ik droog op m'n gezicht ben gegaan. Niet goed voor het vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Ik heb momenteel een Arrow uitlaat met CE keur en DB killer (tijdelijke actie van Suzuki) onder mijn Bandit, maar ik kan nu niet zeggen dat mijn motor echt stil is. Onder mijn Z750 had ik een niet CE gekeurde Carbon Co uitlaat met DB killer en dat was ook niet een van de stilste.

Wat wel heel vaak het geval is dat motoren met een aftermarket uitlaat in beginsel minder vermogen leveren dan met de standaard fabrieksuitlaat. Daar zijn diverse prachtige testjes van te vinden ;)
Pas iemand met een (niet CE gekeurde) Yoshi demper gehoord op een SV 650 (met DB killer). Mijn Mivv Suono met DB killer en CE keur maakt een bult meer herrie dan de Yoshi uitlaat op de zelfde type motor..

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
bakvis schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Ok, combinatie van leeftijd de km dus.
Advies van de bandenzaak kan ik me goed voorstellen; een dealer zegt ook dat je auto na 5 jaar moet vervangen, terwijl hij je de auto verkocht met het idee for a lifetime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Ik heb mijn Versys van een vriend hier op Tweakers overgekocht; dat ding kwam met een Leovince SBK uitlaat;

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=clXzdg2hcUc]

Maar klinkt nu minder met de DB killer erin. Heb net een rondje gereden van een half uur waarin ik een paar keer hard optrok, maar gevoelsmatig lijkt het vermogen gedempt.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier al eens op de Zero SR gereden? Ik begin steeds meer interesse in het ding te krijgen, volgens de tests is hij echt stukken bruikbaarder dan de '11 Zero S die ik eens geprobeerd heb.

a.s. Zondag heb ik een proefritje op een '14 Zero S bij Motoport in Amsterdam, die komt nog het meeste in de buurt bij gebrek aan een beschikbare SR. Nadeel blijft alleen wel dat die dingen ongeschikt zijn voor toerritten/vakanties, en dat ik geen stroom in mijn garagebox heb :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:20:
Heeft iemand hier al eens op de Zero SR gereden? Ik begin steeds meer interesse in het ding te krijgen, volgens de tests is hij echt stukken bruikbaarder dan de '11 Zero S die ik eens geprobeerd heb.

[video]

a.s. Zondag heb ik een proefritje op een '14 Zero S bij Motoport in Amsterdam, die komt nog het meeste in de buurt bij gebrek aan een beschikbare SR. Nadeel blijft alleen wel dat die dingen ongeschikt zijn voor toerritten/vakanties, en dat ik geen stroom in mijn garagebox heb :+
Ik had een proefrit aangevraagd, maar Zero heeft zich teruggetrokken uit de UK :(
Voor woon-werk lijkt me dit ideaal (mits de range 100mijl@80MPH is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:22:
[...]

Ik had een proefrit aangevraagd, maar Zero heeft zich teruggetrokken uit de UK :(
Voor woon-werk lijkt me dit ideaal (mits de range 100mijl@80MPH is)
Hm, dat is ook vreemd... Zeker in en rond London en andere grote steden zou ik denken dat er genoeg markt voor zo'n ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Hm, dat is ook vreemd... Zeker in en rond London en andere grote steden zou ik denken dat er genoeg markt voor zo'n ding is.
Idd... zal wel een wetgeving ding geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:33:
[...]

Idd... zal wel een wetgeving ding geweest zijn...
In welk opzicht? Volgens mij is het in de UK nog steeds 10x makkelijker om allerlijk bizarre creaties roadlegal te krijgen dan hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:36:
[...]

In welk opzicht? Volgens mij is het in de UK nog steeds 10x makkelijker om allerlijk bizarre creaties roadlegal te krijgen dan hier in NL.
op fossil fuel wel... misschien is het electrisch anders... maar aan de andere kant zie ik telkens meer electro-autos op de markt verschijnen dus onmogelijk is het niet..

of het is gewoon een centenkwestie, die dingen zijn nog steeds reteduur -O-

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 19-05-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:36
Het is officieel mag me sinds korte tijd trotse eigenaar noemen van de Kawasaki Z900.
Kan nu niet wachten totdat ik zwaar mag rijden.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1pcv2x.jpg

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gaaf ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Kan echt niet wachten. Ga het ook niet wagen, met zo'n ding val je gewoon op. Daarnaast is het ook een godier genoud zuigerkit met 1180 CC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Bob

[video]

Damn. Ik had het al eerder gezegd, maar nu ben ik 101 procent zeker, mijn volgende motor is elektrisch. Zoveel minder gezeik (lees onderhoud) en stank, en evenveel power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@ShittyNL: leuk ding :) Hoe lang moet je nog wachten?

Verder moet ik wel lachen om topics die hier zo de afgelopen dagen langs zijn gekomen: hoge boetes voor het ontbreken van een dB killer, het wel of niet monteren van een dB killer, foto's van een paar versleten en nieuwe bandjes, een elektrische motorfiets en de positieve kant ervan dat het minder geluid maakt. :)
Ik lees gewoon mee, hoor, moest de combinatie bij elkaar gewoon even melden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb me nog wat zitten inlezen in die Zero's, en het lijkt erop dat je om een smartphone te pairen alleen maar de motor op contact hoeft te zetten en een knopje in te duwen om het ding discoverable te maken.

Een password daarbij lijkt me toch wel op zijn plaats, in deze situatie kan bijvoorbeeld een grappige collega je sleutel lenen, zijn telefoon pairen en regenrative braking op 0% zetten. Best vervelend als je opeens totaal geen motorrem hebt terwijl je dat wel verwacht :X

Net een mailtje naar Zero gestuurd hierover, ben benieuwd wat ze zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:09:
Ik heb me nog wat zitten inlezen in die Zero's, en het lijkt erop dat je om een smartphone te pairen alleen maar de motor op contact hoeft te zetten en een knopje in te duwen om het ding discoverable te maken.

Een password daarbij lijkt me toch wel op zijn plaats, in deze situatie kan bijvoorbeeld een grappige collega je sleutel lenen, zijn telefoon pairen en regenrative braking op 0% zetten. Best vervelend als je opeens totaal geen motorrem hebt terwijl je dat wel verwacht :X

Net een mailtje naar Zero gestuurd hierover, ben benieuwd wat ze zeggen :)
ik geef collega's nooit mijn motorsleutels, laat staan 'grappige' collega's...
Sleutel+knopje lijkt me genoeg beveiliging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Jolke schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:56:
@ShittyNL: leuk ding :) Hoe lang moet je nog wachten?

Verder moet ik wel lachen om topics die hier zo de afgelopen dagen langs zijn gekomen: hoge boetes voor het ontbreken van een dB killer, het wel of niet monteren van een dB killer, foto's van een paar versleten en nieuwe bandjes, een elektrische motorfiets en de positieve kant ervan dat het minder geluid maakt. :)
Ik lees gewoon mee, hoor, moest de combinatie bij elkaar gewoon even melden :+
Om heel precies te zijn een maandje. Dat moet hoop ik wel te overbruggen zijn.
Op het moment dat ik kan rijden is mijn stage afgelopen dus dat komt super goed uit.
Kan echt niet wachten! helaas moet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:22:
[...]

ik geef collega's nooit mijn motorsleutels, laat staan 'grappige' collega's...
Sleutel+knopje lijkt me genoeg beveiliging..
Ik had het niet over vrijwillig lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ShittyNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:28:
[...]

Om heel precies te zijn een maandje. Dat moet hoop ik wel te overbruggen zijn.
Op het moment dat ik kan rijden is mijn stage afgelopen dus dat komt super goed uit.
Kan echt niet wachten! helaas moet dat wel.
Maandje is wel te doen... deze is het toch te warm 8) ... of beter gezegd, mag je niet snel genoeg rijden in NL om af te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Jolke schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Maandje is wel te doen... deze is het toch te warm 8) ... of beter gezegd, mag je niet snel genoeg rijden in NL om af te koelen.
Voor de tussentijd heb ik mijn Suzuki GS500E nog. Hij is nog niet verkocht dus kan ik nog lekker rijden als het mooi weer in het weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:41:
[...]

Ik had het niet over vrijwillig lenen :P
Ah op die fiets. Als er iemand mijn sleutels jat en met de settings van mijn motor gaat klooien heeft hij een probleem.
Ik denk ook niet dat mijn baas dat zou accepteren... technisch gesproken het is reden voor ontslag op staande voet (diefstal, onnodig ander in gevaar brengen etc)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 19:24
De motor(Moto Guzzi Le Mans 1000 met lafranconi riservato competizioni uitlaatsysteem is er, nu nog het rijbewijs.

Afbeeldingslocatie: https://iope2w.bn1303.livefilestore.com/y2puWOKTEeRy_HyyaxEaYbcxmxU9vXCbbXB4CU-q8iNTsHCX2JZgsyWxPi_joXOedXESFlMSjOWrtT6_MYQDaddMz-764EnyXsJb0-8Otd6Ho4/WP_20140416_008.jpg?psid=1

filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iIO_x-mWfMg]

Mooie klassieker he

[ Voor 9% gewijzigd door BrandALARM op 19-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:10:
[...]

Ah op die fiets. Als er iemand mijn sleutels jat en met de settings van mijn motor gaat klooien heeft hij een probleem.
Ik denk ook niet dat mijn baas dat zou accepteren... technisch gesproken het is reden voor ontslag op staande voet (diefstal, onnodig ander in gevaar brengen etc)..
Het is wat vergezocht inderdaad... Maar ik ben een beetje allergisch voor wireless verbindingen die zomaar te maken zijn zonder authenticatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm es kieken of iemand hier een idee heeft. Als iemand bij mij achterop zit dan heb ik een aparte turbulentie probleem. Zowel ik als de bijrijder gaan onvrijwillig nee schudden boven de 110/120 km/u. Het is een vrije sterke kracht helaas en van zithouding veranderen helpt enigszins maar niet genoeg. Bestaat hier iets voor? het is echt rete irritant.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:22:
hmm es kieken of iemand hier een idee heeft. Als iemand bij mij achterop zit dan heb ik een aparte turbulentie probleem. Zowel ik als de bijrijder gaan onvrijwillig nee schudden boven de 110/120 km/u. Het is een vrije sterke kracht helaas en van zithouding veranderen helpt enigszins maar niet genoeg. Bestaat hier iets voor? het is echt rete irritant.
oplossing: passagier op trein zetten en bij eindpunt weer oppikken ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:42:
[...]
oplossing: passagier op trein zetten en bij eindpunt weer oppikken ;) :+
t is een plan...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mogelijk teveel gewicht achter waardoor er wat veranderd. Misschien op te lossen door de achterveer anders in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Trilt de motor, of trillen de opzittenden?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
Vergeet ook niet even je bandenspanning te controleren en mogelijk op te hogen, dat wil ook wel wat helpen samen met het instellen van de achterveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Klinkt als turbulentie. Als het kan je ruitje hoger of lager zetten.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[video]

Stroom is wel te regelen indien nodig. Geef het nog een paar jaar en dan zijn ze opeens veel minder verschrikkelijk duur, kijk eens naar de sprongen die de e-car nu al maakt.
Toch bijna de range om op mijn werk te komen(max 350km) maar 20 minuutjes aan een snellader halverwege is geen probleem want dan wordt het toch tijd voor een pauze en een paar bammetjes.

En het vliegjesseizoen is weer begonnen :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gllUmKC.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn viezer zag van het weekend er ook zo ongeveer uit. :P

Inmiddels al weer wat rondjes gereden, van het weekend een tourrit van meer dan 300km, heerlijk. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-18-09.51.49-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-18-13.34.56-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/v/t1.0-9/10341721_537418329700354_1506471008142865266_n.jpg?oh=4a2eaecf5b8f7c6b3f3c9e32f422de92&oe=53FB7CB3
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10361525_537504813025039_3995713938415487538_n.jpg
En vertrouwen begint ook wel weer aardig terug te komen. :X :+
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-18-18.41.08-Custom.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:23:
[...]
Ziet er goed uit :) ben benieuwd naar totaal beeld.. Alleen met de gloss erop lijkt het sinasappel-effect wel een stuk meer. Maar hopelijk is dat vooral op de foto.
Mwaa...het is niet zo strak als een prof spuiter. Ik weet ook niet of je PD echt zo strak kunt krijgen. Maar mij boeit het niet. Sowieso zie je dat alleen als je er met je neus bovenop zit, dus ik vind het best zo.
Bij die sticker lees ik telkens 'Dilhead' 8)7
Tsjaa.... :+ Gelukkig is dat niet iets genants.

@ShittyNL: +10 voor de Kawa. Mooie bak!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:24

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:34:
Mijn viezer zag van het weekend er ook zo ongeveer uit. :P

Inmiddels al weer wat rondjes gereden, van het weekend een tourrit van meer dan 300km, heerlijk. 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En vertrouwen begint ook wel weer aardig terug te komen. :X :+
[afbeelding]
Super dat je weer een stuk hebt gereden!!!

Ik ben net thuis van en weekendje in de Eifel met en groep van het mf.
Vrijdag was het verzamelen ergens bij Urmond (Limburg) en toen door naar Altenar (hotel am tunnel) via allerlei slinger weggetje.
Zaterdag toeren, zondag een stukje rijden en maandag via de toeristische route terug Eupen.
Vandaar uit weer naar huis.
Vrijdag 310 km
Zaterdag 285 km
Zondag 211km + een beetje extra ivm wat omleidingen.
En vandaag iets van 330km.... :+
Ik heb me super vermaakt, wat en mooie routes en de Vespa heeft zich keurig gedragen en meer dan bewezen makkelijk met de "grote mensen" motoren mee te komen. :Y

Foto's volgen zo meteen nog.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt als een geslaagd weekend! *O* Ik vind 300km ook wel de max hoor, had nu een hele tijd niet gereden en dat merk je toch wel hoor. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-pBW6FtJ1dLg/U3pkZ-AWMWI/AAAAAAAAB1g/E999-0O8xyU/s576/20140519_111623.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-1FTrqiYX4X8/U3plb6s6oxI/AAAAAAAAB2g/kmWNf8-CEd0/s576/20140518_123924.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-cx3i5bOvnSc/U3pm2rvobwI/AAAAAAAAB3c/PgBGqMJvMXM/s512/f55e156632a4a05.jpg

Helaas niet echt veel foto's gemaakt daarom en kleine impressie.
Wel en net nieuwe Dashcam mee genomen en op de Vespa geplakt en flink wat opnames gemaakt. Van de week ff uitzoeken en wat dingen op mijn buis zetten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het lijkt wel een mandje van de C1000 achterop zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat is het ook.... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Chakotay: Electro spul = LEUK!!
De officiële introductie van de LS-218 vindt deze zomer plaats.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 19-05-2014 22:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Bommes: lekker bezig *O*
Erasmo schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:06:
[...]

Stroom is wel te regelen indien nodig. Geef het nog een paar jaar en dan zijn ze opeens veel minder verschrikkelijk duur, kijk eens naar de sprongen die de e-car nu al maakt.
Toch bijna de range om op mijn werk te komen(max 350km) maar 20 minuutjes aan een snellader halverwege is geen probleem want dan wordt het toch tijd voor een pauze en een paar bammetjes.

[...]
Zo'n ding komt er vanzelf wel een keer idd, ik geef het nog een jaar of 10. (De techniek is al wel eerder bruikbaar, maar het heeft ook nog een paar jaar nodig om 2ehands betaalbaar te worden :P )

20 minuten aan een snellader is alleen nog wel een utopie op het moment geloof ik, alleen Tesla begint in de buurt te komen met hun supercharge-stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Ook weer een nieuwe ervaring op gedaan. Met ~80 een volwassen ree raken midden in een bocht en netjes gecontroleerd de klap opvangen en afremmen. Ondanks de klap geen schade kunnen vinden.
4 jaar geleden, zonder ervaring, had ik hem gewoon onderuit geremd en de sloot in geschoven.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gisae schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:24:
Ook weer een nieuwe ervaring op gedaan. Met ~80 een volwassen ree raken midden in een bocht en netjes gecontroleerd de klap opvangen en afremmen. Ondanks de klap geen schade kunnen vinden.
4 jaar geleden, zonder ervaring, had ik hem gewoon onderuit geremd en de sloot in geschoven.
Mooi dat je er zonder schade (op vuile onderbroek na?) vanaf gekomen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:09:
[...]

Mwaa...het is niet zo strak als een prof spuiter. Ik weet ook niet of je PD echt zo strak kunt krijgen. Maar mij boeit het niet. Sowieso zie je dat alleen als je er met je neus bovenop zit, dus ik vind het best zo.
Ja dacht al dat het op de foto erger uit ziet dan in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gisae schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:49:
[...]

Trilt de motor, of trillen de opzittenden?
Het is geen trilling we zwaaien echt met het hoofd heen en weer tenzij je echt kracht zet. Het is zoals elders genoemd turbulentie. Ik zal eens kijken of een andere afstelling van de vering helpt. Wie weet helpt een andere hoek tov de wind die vanaf de voorkant komt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1

Hier ook een groot electromotor liefhebber :)

Ik hoop echt dat electromotor techniek nog een paar stapjes vooruit gaat zodat die dingen bij het grote publiek aanslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gisae schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:24:
Respect... dat heb je goed gedaan. Waar raaktje je het beest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:27:
[...]

Weerbericht is idd goed motorweer (wat goed uitkomt aangezien ik mijn motor op ga halen :)

Waar zit je ergens? Godstone?
de M23 is een beetje een vervelende weg vind ik (krap en druk)

Als je zin/tijd hebt kunnen we zondag misschien wel wat afspreken.. dm me je mobiel en dan kunnen we contact houden
Te laat gelezen :p
We zaten bij Billingshurst (zuidwesten van Horsham). Het was echt een top weekend, het weer was super (ik heb nog nooit zo'n goed meer meegemaakt in het VK :D ). BIjna 500 km gereden op m'n FS-1. Ik was vertrokken met een haast splinternieuw blok (30 km gereden), dus het was eerst ff rustig aan. Maar ik heb nu wel een hufterproof blokje opgebouwd. Zondag zijn we vanaf Brighton de A24 afgereden naar het noorden (gekkenwerk met de brommer, op de snelweg :P), continu tegen de 90 km/h gereden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
ROFLASTC schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:22:
[...]

Het is geen trilling we zwaaien echt met het hoofd heen en weer tenzij je echt kracht zet. Het is zoals elders genoemd turbulentie. Ik zal eens kijken of een andere afstelling van de vering helpt. Wie weet helpt een andere hoek tov de wind die vanaf de voorkant komt.
Ik heb daar ook last van, maar dan bij een snelheid van ongeveer 130 à 140. Dit is pas begonnen toen ik een meer gestroomlijnde helm heb gekocht. Er onstaat een luchtstroom achter mijn hoofd, die vervolgens tussen mij en de passagier gaat "kolken". De enige oplossing die ik heb is om weer die oude helm op te zetten, maar dan heb ik weer veel meer druk op mijn nek en schouders. Dat ding vangt net zo veel wind als een vlieger.

Iets meer voorover zitten wil ook nog wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
Afgelopen weekend lekker gereden in de Pfalz en Vogezen, wat een wegen daar! Rijdt zo lekker, geweldig weer gehad. Ruim 1600km gereden vrijdag t/m maandag, zo jammer dat het weekend snel alweer voorbij was. Maar wel een geweldig weekend gehad *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nog een beetje bochtjes kunnen pakken in de Vogezen? Ik vond vooral de weg tussen Reminront en Mulhouse erg mooi, met name als je tussen Bussang en Thann een weggetje linksaf neemt lang Lac de Kruth (oid). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Motorrijder verongelukt vanmorgen bij Arnhem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

-tom-562

Oliesjeik

Piekartz87 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:47:
Motorrijder verongelukt vanmorgen bij Arnhem...
Ik hoorde zoiets van een collega van me... die zag dat ze bezig waren met de reanimatie, al voordat de ambulance er was.. :X Het was daar in de buurt bij de carpoolplek gebeurd
Edit:
http://www.gelderlander.n...-ongeval-arnhem-1.4367732

[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 20-05-2014 10:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Normaal gebruik ik m'n claxon nooit, maar gisteren 3x. Wat een prutsers rijden er toch soms rond in die koekblikken zeg :/

Mooiste nog: 2 stroken voor rechtsaf, ik aan de buitenkant, jonge dame in een mini aan de binnenkant. Pleurt ze dat ding opeens in de buitenste strook, waar ik dus reed. *TOOEET*

En dan bij de verkeerslichten mij aankijken alsof ik hoofdtrianglist van de Jostiband ben...

Randstad :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:02:

[...]

En dan bij de verkeerslichten mij aankijken alsof ik hoofdtrianglist van de Jostiband ben...

Randstad :')
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Jolke schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:45:
Nog een beetje bochtjes kunnen pakken in de Vogezen? Ik vond vooral de weg tussen Reminront en Mulhouse erg mooi, met name als je tussen Bussang en Thann een weggetje linksaf neemt lang Lac de Kruth (oid). :)
Ja zeker, was heel lekker rijden daar! We zijn iets noordelijker gebleven, zaten in een hotel in Duitsland vlakbij de grens. Maar we zijn bij de Col Du Donon omhoog gegaan, dat was wel een feest!

Deze route hebben we gereden:
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/kej2ue.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 20-05-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Oja zondag begon ik aan mijn rit, op de eerste weg kwam een grote groep motorrijders mij tegemoet. De voorrijder gebaarde mij ons rustiger te gaan rijden.... :?

Ik dacht nou, er zou verderop wel iets aan de hand zijn dan ofzo, of een controle. Maar nee hoor niks. Ik ging ook niet te hard.
Die voorrijder van een behoorlijke groep denkt meteen dat hij politieagent is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tankiej schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:09:
[...]

Ja zeker, was heel lekker rijden daar! We zijn iets noordelijker gebleven, zaten in een hotel in Duitsland vlakbij de grens. Maar we zijn bij de Col Du Donon omhoog gegaan, dat was wel een feest!

[afbeelding]
:9~ Dat ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:11:
Oja zondag begon ik aan mijn rit, op de eerste weg kwam een grote groep motorrijders mij tegemoet. De voorrijder gebaarde mij ons rustiger te gaan rijden.... :?

Ik dacht nou, er zou verderop wel iets aan de hand zijn dan ofzo, of een controle. Maar nee hoor niks. Ik ging ook niet te hard.
Die voorrijder van een behoorlijke groep denkt meteen dat hij politieagent is?
Misschien ben je deze wel tegengekomen ;)

http://www.telegraaf.nl/b...agent_tart_politie__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
haha kon wel eens dezelfde soort motor zijn maar het was hem niet.
Maar wel typisch, zo'n motor met koffers en een boel reflecterende kleding.

Maar goed wie weet dacht hij wel dat er achter hem nog iets op het midden van de weg stond. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dat was het ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tankiej schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:09:
[...]

[afbeelding]
Dat is overigens meer de Elzas zo west van Strassbourg, de Vogezen zitten meer zuid bij Colmar. Beiden erg mooie gebieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

'k heb de vering van mijn motor ff flink opgedraaid en dat scheelt behoorlijk inderdaad. beetje rustig rijden hielp ook wel eigenlijk. Wat vooral scheeld is dat ik de vering vooraan ook omhoog heb gezet. HEt scheelt in duiken als ik rem en dus ook in de rij ervaring van de duo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ROFLASTC schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:47:
'k heb de vering van mijn motor ff flink opgedraaid en dat scheelt behoorlijk inderdaad. beetje rustig rijden hielp ook wel eigenlijk. Wat vooral scheeld is dat ik de vering vooraan ook omhoog heb gezet. HEt scheelt in duiken als ik rem en dus ook in de rij ervaring van de duo.
Dat hadden we toch niet gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:51:
[...]

Mooi dat je er zonder schade (op vuile onderbroek na?) vanaf gekomen bent :)
Zelfs geen vuile onderbroek. *D
Jolke schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:05:
[...]

Respect... dat heb je goed gedaan. Waar raaktje je het beest?
Net voorbij het midden van de romp. Waarschijnlijk is er daarom ook geen schade zichtbaar gezien het achterlijf minder zwaar is.
ROFLASTC schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:22:
[...]

Misschien een (iets groter) ruitje plaatsen? Of van die turbulentiestrips (of hoe die dingen ook heten, die dingen die ze enkele jaren geleden bij het schaatsen gingen gebruiken) plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had met mijn vorige helm icm een rugzak (van Axio met een harde schaal, typenummer weet ik niet) ook dat de motor ging pendelen. Met deze helm heb ik daar geen last meer van.

Wel merk ik duidelijk dat de rugzak lichter wordt vanaf 80 km/h. :P (er zitten geen zware of harde voorwerpen in, dus het verschil voel je wel)

@ hierboven: volgens mij is "deflector" de term die je bedoelt.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-05-2014 14:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j2JySbj.jpg

Lijkt me inderdaad efficienter dan zo'n schaatsstrip: dat is volgens echt werken met milinewtons om 2 honderdste sneller over de streep te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:51:
@Bommes: lekker bezig *O*

[...]

Zo'n ding komt er vanzelf wel een keer idd, ik geef het nog een jaar of 10. (De techniek is al wel eerder bruikbaar, maar het heeft ook nog een paar jaar nodig om 2ehands betaalbaar te worden :P )

20 minuten aan een snellader is alleen nog wel een utopie op het moment geloof ik, alleen Tesla begint in de buurt te komen met hun supercharge-stations.
Gaat sneller dan je denkt, bv Fastned is bezig snellaadstations uit te rollen langs de snelweg waar je met 50KW kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Ik hoorde zoiets van een collega van me... die zag dat ze bezig waren met de reanimatie, al voordat de ambulance er was.. :X Het was daar in de buurt bij de carpoolplek gebeurd
Edit:
Brr weer zo een geval waar je gewoon geen zak aan kan doen... :/ Ik houd toch altijd enorm goed de koekblikkers in de gaten en tot op heden niet echt problemen gehad, maar ik heb het wel 1x voor mij zien gebeuren. :X Liep gelukkig goed af... Maar in de auto heb ik het soms ook wel dat mensen ineens opzij komen. Waren dagen bij dat ik 5x de auto de puinpoeier in kon drukken als ik wilde. :X Nu met dat warme weer lijkt dat wel weer aan de orde van de dag te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ben ook altijd extra alert bij het passeren van een vrachtwagen waar een auto achter rijdt, heb vaak de duim al klaar liggen op de claxon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik had vandaag een vrachtwagen na de rotonde naast me zitten, spuit gas en dan er toch maar zo snel mogelijk voor of in ieder geval in een betere zichtbaardere plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is al duidelijk dat dit de schuld van de automobilist was dan?

Motor in 3 stukken is toch wel redelijk uitzonderlijk. Geen idee hoe de situatie daar is en wat de aard van het ongeval is (frontaal, zijkant). Ik zie ook redelijk veel motorriders met een death wish rondrijden namelijk. Die mogen van geluk spreken dat ik zelf motor rij en dus extra op ze let. Maar velen hebben het in de blinde hoek rijden tot kunst verheven. We mogen over en weer wat beter van elkaar op de hoogte zijn denk ik. Motorrijders moeten natuurlijk niet gaan rijden alsof iedereen ze van 10km afstand kan zien aankomen. We weten ondertussen dat we vaak over het hoofd gezien worden. Door blijven knallen alsof dat gisteren ineens verandert is, is ook redelijk dom imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:47

empy

Rijdt rondjes

Omdat ik al een half jaar _GEK_ werd van de scheurtjes in mijn zadel thv. mijn derriere (Na elke regenbui nog 4 dagen een natte reet omdat ik weer op die spons ging zitten :X
Heb ik mij vandaag (vakantiegelddag!) getrakteerd op een ander zadel en het kopen van de originele kentekenhouder (Zodat ik niet als het regent zowel van voor als achter nat word.) En als extra heb ik een oranje zadel gekozen, omdat het mij wel een gave kleur leek, je het niet vaak ziet en oranje mijn lievelingskleur is O+

En als de verzekering binnenkort een keertje uitkeert kan ik ook eindelijk mijn stuur laten vervangen dat nu tegen mijn kuip aankomt als ik naar rechts stuur en de motor bij de BMW even weer laten kietelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier toevallig een Chinese helm van Jiekai gekocht? Zoja, dat was een slecht plan :X

Uit de comments daar nog een ander voorbeeld, wel het geluid uitzetten:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9LfEFhBelTY]

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 20-05-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 07:11
Chakotay schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:02:
Heeft iemand hier toevallig een Chinese helm van Jiekai gekocht? Zoja, dat was een slecht plan :X

[video]
Holy shit :X

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

[video]
kwaliteitje _O- al heeft die marushkin meer schade dan ik bij mijn hjc/nolan enz. voor elkaar kon krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 20-05-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:46
De eierschaal van Calimero is nog sterker!!!

Man, man, man wat een troep verkopen ze ook.....te triest voor woorden en levensgevaarlijk voor de ontwetenden die een goedkope intergraal zoeken.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Zal geen EU keur opstaan...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Joopieboy schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:07:
Klinkt als een geslaagd weekend! *O* Ik vind 300km ook wel de max hoor, had nu een hele tijd niet gereden en dat merk je toch wel hoor. :X
Op een dag, mwoah daar zit je zo aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Bommes schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:21:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas niet echt veel foto's gemaakt daarom en kleine impressie.
Wel en net nieuwe Dashcam mee genomen en op de Vespa geplakt en flink wat opnames gemaakt. Van de week ff uitzoeken en wat dingen op mijn buis zetten.
Ziet er goed uit 8) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach...maakt toch niet uit voor de mensen die altijd alleen maar naar de prijs kijken als ze iets kopen en nooit naar iets als kwaliteit. En stug vol blijven houden dat het niets uitmaakt. Jaja...trieste voorbeelden van gezien. Nee, mijn regenpak was veel te duur. Nee, zij deden het wel met een regenpakje (voor de fiets denk ik) van de Action van €9,95 (of zoiets, het moest goedkoop). Prima spul hoor, bijna net zo goed als mijn BMW overall. Het enige verschilletje was dat ik als enige droog bleef en zij met natte krijgen, armen en nek zaten.

Zo ook met de rest van de meuk. Elk jaar of elke 2 jaar een goedkoop pak kopen is prima als je graag volgens de laatste mode rondrijdt. Of je koopt één keer een fatsoenlijke en je bent er voor een paar jaar vanaf.

Ik zeg niet - want ik hoor ze al aankomen - dat je het duurste moet kopen (die BMW overall heb ik voor de helft van de prijs van eBay opgepikt). Er zijn zat goede spullen te koop die niet de hoofdprijs kosten. Het duurste is soms ook veel te duur voor wat je krijgt. Hoewel ik wel eens mensen over Rukka gehoord heb (buitencategorie qua prijs) dat ze na 11 jaar nog steeds winddicht/waterdicht en warm reden. Na 5 jaar een ritst stuk? Opsturen en ze repareren het weer. Maar ja, dan betaal je ook €1000 voor een jack, dan mag er iemand achter je aanlopen met een plu wat mij betreft.
Het steeds maar op prijs selecteren is een slecht uitgangspunt. Ook al heb je minder geld beschikbaar, kan het geen kwaad om van alles te bekijken/passen en over lezen. Vergelijk dan alles met elkaar en zie dan of je misschien je eisen/budget bij moet stellen. Op zijn minst wéét je dan waarom je de goedkopere/duurdere kiest en wat je dan mist/wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
ondertussen weer wat kleine aanpassingen gedaan op de motor.
nu uitgerust met Quickshifter en Ignition module :D
moet alleen het kabeltje van de QS nog even wat mooier wegwerken.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-UpmY7X9Q65Q/U3vVyq0zZpI/AAAAAAAABps/DyMzR7Dv0Nc/s800/IMG_2508.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-7JBR14s1OjE/U3vV1gGEeDI/AAAAAAAABpw/dHhn74uUxek/s800/IMG_2606.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Edit:
De motorrijder is inmiddels bekend:

http://www.motor-forum.nl...-eer-brullbeer-RIP-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:26:
Is al duidelijk dat dit de schuld van de automobilist was dan?
Ik maak dagelijks mee dat automobilisten gewoon _niet_ kijken bij het wisselen van baan (en vaak zelfs niet de moeite nemen om de richtingaanwijzer te gebruiken) omdat ze het te druk hebben met bijvoorbeeld sms'en. Dát is echt oorzaak nr #1 van ongelukken, want je zal als motorrijder er maar naast rijden of net aan het inhalen zijn. Daarom gooi ik altijd dubbel het gas erop als ik iemand inhaal, om zo snel mogelijk niet meer naast de auto te rijden.

Het zou me niet verbazen als dit gewoon zo'n geval is. Oeps, niet gezien, want niet gekeken.

Laten we gewoon eerlijk zijn: 90% van de automobilisten kan gewoon niet verantwoord rijden. Vanuit die gedachte moet je ook motorrijden m.i..

Als de politie écht begaan zou zijn met de verkeersveiligheid, zouden ze daar wat vaker op letten en meer op controleren in plaats van in de bosjes met laserguns te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

talin

ES-MA

joshje schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:25:
ondertussen weer wat kleine aanpassingen gedaan op de motor.
nu uitgerust met Quickshifter en Ignition module :D
moet alleen het kabeltje van de QS nog even wat mooier wegwerken.
[afbeelding]
[afbeelding]
is dat een QS op druk?
of op verbreek contacten?

ik had er vroeger ook 1 op mijn racer, eerst 1 op druk maar als je het pedaal ook maar iets aanraakte dan verbrak ie de onsteking al, daarnaast bi het niet goed doorschakelen, ( maar toch in de versnelling kon ik wachten tot ik weer een kilo minder woog maar maken deed ie nooit weer.

daarna 1 gekocht met 1 contact, dat was verbreken en wat je ook deed binnen 7 miliseconden maakte hij weer, perfect ding, ook soms het pedaal aanraken was geen probleem.

QS scheelde een dikke seconde op een rondje Assen.
daarnaast je hebt minder beweging in op je motor ( geen koppeling intrekken en weer op laten komen ) dus meer tijd voor andere dingen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1 ... 68 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.