Vandaag uiteindelijk het spuitwerk aan mijn motor afgerond wat betreft de kleur. Ik had dit (veel) eerder willen doen, maar had me misrekend met de hoeveelheden en dan moet je weer uit de VS pigmentpoeder bestellen en proberen plastidip te pakken te krijgen. Het is denk ik makkelijker om een Kalashnikov te kopen in Nederland dan een emmertje dip... De vorige keer was al lastig, maar nu heb ik echt alle leveranciers gecheckt en uiteindelijk had alleen Cardip een emmertje spuitklare kleurloze dip op voorraad.
Elk nadeel heeft zijn voordeel: ik heb door mijn zoektocht de hand weten te leggen op een blik 'glossifier'. Dat is de plastidip term voor hoogglans finish. Plastidip is vanwege de aard van het spul (vloeibaar rubber) mat. Er is dus een speciale gloss mix gemaakt, maar die mag je als particulier in Nederland niet kopen. Er zit een paar procentjes teveel tolueen in. Da's gif. Maar dat weerhoudt een Engelse splastidip toko er niet van om het gewoon naar een consument in NL te sturen via de post. Ook de plastidip thinner (speciale thinner) komt gewoon via de post, zonder sticker op de doos dat er iets hoogst brandbaars in zit (en giftig!).
Maar goed, ik ga morgen (zondag) dus de gloss laag aanbrengen. Ondertussen hier het resultaat voor de blauwe onderdelen:

Hier zie je linksboven een stukje van het voorspatbord dat two-tone is met pearl white. Het blauw is pearl blue.
Het is niet helemaal perfect, maar ik ben ook geen prof spuiter. Ik vind het prima, en die paar plekjes die een beetje mislukt zijn kan ik mee leven; ze zitten niet in het gezicht. En het was een leuk leertraject voor mij.
Op het voorspatbord komt nog een stikker die ik heb laten maken door een kameraad met zo'n snijplotter. Geïnspireerd door een Sportster badge die ik ergens zag:
[
Voor 5% gewijzigd door
mphilipp op 18-05-2014 03:32
]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.