Nationale Ombudsman heb ik zojuist gebeld

Die leggen uit dat ik een procedure in gang kan zeggen waarbij ik de Nationale Ombudsman in de CC plaats, en zeg dat het gaat om een signaal, en specifiek geen klacht. Dit zorgt ervoor dat ze het intern kunnen behandelen en zelf ook contact op kunnen nemen met het CBR.
Ik gaf ook gekscherend aan dat het handig zou zijn als die artsen met elkaar op Facebook zouden zijn, dan kunnen ze binnen 10 seconden beslissen over mensen in een chat, in plaats van maanden bezig te zijn.
Dat vond ze oprecht een idee om ook hierbij te vermelden. Want we leven in een digitaal tijdperk, het is 2014, het is eigenlijk belachelijk dat ze zo ongelooflijk log zijn in dit proces.
Dat doe ik al maanden meerdere keren per week

Met het CBR, mijn revalidatiecentrum, verzekeraars, etc.
Ik ga zelfs naar mijn huisarts volgende week om dit verhaal voor te leggen. Een route die ik nog niet heb geprobeerd. Zometeen bel ik ook even met mijn zorgverzekeraar, en ik ga hen vragen wat voor informatie nodig zou zijn van mijn huisarts om mij te mogen laten rijden. Als dat kan, natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis...
Jolke schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:00:
Dat kan je idd proberen, maar het is maar de vraag of je de juiste persoon aan de lijn krijgt die dit soort informatie intern naar een belangrijk persoon stuurt (kan sturen). Anders blijft het in het call-centre gewoon hangen.
* Jolke zucht hardop: CBR verwacht te kunnen reageren... 
Volgens de Nationale Ombudsman zijn ze verplicht binnen 4 weken te reageren. Dat komt goed overeen met die 28 dagen die ik nu moet wachten natuurlijk, dus het CBR zet gewoon hoog in. Ik ga zo nog bellen om aan te geven dat het een korte brief betreft, wellicht helpt dat.
Al met al een vermoeiend proces, wel. als ICT-er zou ik zelf zeer graag werken voor het CBR. Ten eerste: makkelijke deadlines

Maar wat zou ik dit proces bizar graag efficiënter willen maken zeg.