Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:26:
[...]

Geloof me hij rijdt met zijn vingers in zijn neus 10 keer een rondje om je heen ;)
Denk dat dat nog vies zal tegenvallen ;)
Piekartz87 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:46:
Mijn pipes zijn ook best loud. Ben er best blij mee maar mag wel ietsje minder.
Ik probeer wel rekening te houden met mensen die daar niet zo gek op zijn.

Iedereen tevreden houden lukt je toch nooit en dat moet je ook niet willen, dan wordt je knettergek.
Eigenlijk heeft het alleen nut met filerijden en geeft het een leuke effect bij de motoGP machines. Woon zelf aan een weg bij een dijk en moet zeggen dat ik de herrie niet storend vind, 99% mindert ook vaart bij een oversteekpunt, dus daar heb ik dan ook geen problemen mee :)

[ Voor 56% gewijzigd door BoltYes op 12-05-2014 12:42 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-09 20:07

steveman

Comfortabel ten onder

^^Tijdje terug in een gehuurde Fiat Panda... voordat ik door had waarom de wagen zo aan het schudden was reed de lawaaiharley al ter hoogte van de motorkap.

Ik gebaar ook wel eens Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rbhVxZK.gif naar van die herriefiguren die eerst vol het gas open janken en dan hoopvol naar de stoep kijken of er aanbidders staan.

Die vallende mondhoeken in dat pothelmpje, priceless.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Erasmo schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:45:
[...]

Ik denk er nog even over na, A'dam is 350 km retour en ik moet er op vrijdag en zaterdag ook al zijn :P
19 juli is op een zaterdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:43
De kogel is door de kerk, denk ik... Zoals het er nu uitziet neem ik een tweedehands blok over voor 100 euro, en gaat rgtuning (bedankt voor de tip Rob) het blok eronder leggen voor ~500 euro. Dat is inclusief uurloon en vloeistoffen. Een andere garage had het over 500 euro uurloon waar nog de vloeistoffen etc bovenop kwam.

Hopelijk vind de monteur het blok er goed uit zien. Hij benadrukte ook dat als het blok eronder hangt, het helemaal nagekeken is en als het ware een grote beurt heeft gehad. Dus dan kan ik weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Omdat ik nu inmiddels aan het kijken ben voor een nieuwe motor, zoals hierboven al vermeld een Kawasaki Z900 heb ik mijn motor die ik nu heb, de Suzuki GS500E te koop gezet.
Vinden jullie dit een reëele prijs of wat denken jullie dat ik eruit kan halen.

Markplaats Klik

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Marc Rademaker schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:15:
De kogel is door de kerk, denk ik... Zoals het er nu uitziet neem ik een tweedehands blok over voor 100 euro, en gaat rgtuning (bedankt voor de tip Rob) het blok eronder leggen voor ~500 euro. Dat is inclusief uurloon en vloeistoffen. Een andere garage had het over 500 euro uurloon waar nog de vloeistoffen etc bovenop kwam.

Hopelijk vind de monteur het blok er goed uit zien. Hij benadrukte ook dat als het blok eronder hangt, het helemaal nagekeken is en als het ware een grote beurt heeft gehad. Dus dan kan ik weer even vooruit.
Klinkt als een goede deal zolang dat blok geen wrak is :) Trekken ze ook de kop eraf of te kijken of het er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet?

@ShittyNL: ziet er uit als een nuttige prijs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 12-05-2014 16:34 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Heeft er iemand ervaring met een Kawasaki ER6-N of een Yamaha MT-07?
Ik ben op zoek naar een leuke A2 beginnersmotor en deze lijken mij erg leuk en goed om mee te beginnen. :)

Waarschijnlijk wordt het een nieuwe fiets. OF een lichtgebruikte tweedehands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:43
Chakotay schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:33:
[...]

Klinkt als een goede deal zolang dat blok geen wrak is :) Trekken ze ook de kop eraf of te kijken of het er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet?

@ShittyNL: ziet er uit als een nuttige prijs :)
Moet de kop eraf om de kleppen te kunnen stellen? Dat gaat ie namelijk sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Marc Rademaker schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:39:
[...]

Moet de kop eraf om de kleppen te kunnen stellen? Dat gaat ie namelijk sowieso doen.
Nee, alleen het kleppendeksel. Kop zit daaronder, dan kan je daadwerkelijk in de cylinderbussen e.d. kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:34:
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een leuke A2 beginnersmotor en deze lijken mij erg leuk en goed om mee te beginnen. :)

Heb op een ER6-N gelest, vond het wel een fijne fiets om op te rijden (niet mijn smaak), AVB ging er ook lekker op :-)

Maar ik zou zeggen, ga proefrijden, jij moet hem straks fijn vinden :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ER6 is bewezen,
de MT07 is hagelnieuw op de markt,.. enige wat je eigenlijk kan doen is recenties lezen.(gezien er nog niet veel gebruiker feedback is)

kijken wat de zwakke punten zijn, proefritten maken met beide kijken of je de zwakke punten hinderlijk vind en beslissen...

en gezien ze hagelijk nieuw zijn, je jong gebruikt wil, dan blijft al snel alleen de ER6 over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:10:
de ER6 is bewezen,
de MT07 is hagelnieuw op de markt,.. enige wat je eigenlijk kan doen is recenties lezen.(gezien er nog niet veel gebruiker feedback is)

kijken wat de zwakke punten zijn, proefritten maken met beide kijken of je de zwakke punten hinderlijk vind en beslissen...

en gezien ze hagelijk nieuw zijn, je jong gebruikt wil, dan blijft al snel alleen de ER6 over
Ja lichtgebruikt of nieuw. Maar de MT07 moet inderdaad wel nieuw dan :)
Proefritje maken heb ik nog niet eens over nagedacht, das wel een goeie.

Ben wel 2m lang en de ER6-N waar ik nu nog op les kan net qua lengte, maar het zijn wel goede fietsen.
rgarretsen schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:53:
[...]

Heb op een ER6-N gelest, vond het wel een fijne fiets om op te rijden (niet mijn smaak), AVB ging er ook lekker op :-)

Maar ik zou zeggen, ga proefrijden, jij moet hem straks fijn vinden :-)
Thanks :D AVB heb ik gelukkig al binnen. Op de ER6-N ging het idd erg lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
ER6 doet alles redelijk goed, daarom wordt die ook veel als lesmotor gebruikt. Zelf ook op eentje van een kameraad gereden toen ik me rijbewijs had, had wel een beetje het gevoel dat die snel saai zou worden.

Maar ben dan zelf ook meer van de supersports / supermotos.

Zodra het papiertje binnen is en er ook wat geld in de pocket zit ga eens op je gemak rondkijken en probeer een aantal verschillende machines te rijden waar je met je lengte ook lekker op zit.

Z'n naked bike is erg leuk, maar hou er rekening mee dat je vrij rechtop zit en met jou lengte behoorlijk wat wind gaat vangen (op de normale wegen niet echt storend, maar op de snelweg een pain in the ...)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hallo allemaal!

ToolkiT in "Het grote motortopic deel 15"
ER6 heb ik geen ervaring mee, wel 7 jaar op een versys gereden. Ik zou eerder een versys dan ER6 nemen die rijd net iets strakker is mijn idee altijd...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 13:51

ppFreddy

gewoon Frederik

Rij zelf (nog?) geen motor, maar 2 cilinder nakeds spreken me wel enorm aan. Met mijn 1,87 ben ik ook geen kleintje. De ER6n sprak me altijd enorm aan, tot ik de MT-07 zag op het auto/motor salon vorig jaar. Prachtige motor, eerlijke nieuwprijs. Even op gaan zitten en dat zat meteen goed. Bij de Kawa had ik het idee dat die iets te laag was/mijn benen teveel moest plooien om op de voetsteunen te steunen. De Yamaha zat meteen goed. Mijn beste vriendin (ook geen kleine) ging er ook op zitten en die gaf zelfs toe dat als ze haar Monster niet zou hebben meteen voor deze zou gaan.

Maar iedereen verschilt, en even op zitten is natuurlijk iets heel anders dan uren op toeren.
Grondig testrijden zou ik zeggen.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:35:
Rij zelf (nog?) geen motor, maar 2 cilinder nakeds spreken me wel enorm aan. Met mijn 1,87 ben ik ook geen kleintje. De ER6n sprak me altijd enorm aan, tot ik de MT-07 zag op het auto/motor salon vorig jaar. Prachtige motor, eerlijke nieuwprijs. Even op gaan zitten en dat zat meteen goed. Bij de Kawa had ik het idee dat die iets te laag was/mijn benen teveel moest plooien om op de voetsteunen te steunen. De Yamaha zat meteen goed. Mijn beste vriendin (ook geen kleine) ging er ook op zitten en die gaf zelfs toe dat als ze haar Monster niet zou hebben meteen voor deze zou gaan.

Maar iedereen verschilt, en even op zitten is natuurlijk iets heel anders dan uren op toeren.
Grondig testrijden zou ik zeggen.
ER6-N zit net op het randje qua lengte. Maar ik zou er denk ik goed aan doen om eerst te testen inderdaad. Bedankt! ;)
ToolkiT schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:04:
[...]

ToolkiT in "Het grote motortopic deel 15"
ER6 heb ik geen ervaring mee, wel 7 jaar op een versys gereden. Ik zou eerder een versys dan ER6 nemen die rijd net iets strakker is mijn idee altijd...
Versys of zo'n Fazer zien er ook wel leuk uit. Ik denk dat ik inderdaad eerst maar een paar testritjes moet maken ^_^ Thanks.
rgarretsen schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:05:
ER6 doet alles redelijk goed, daarom wordt die ook veel als lesmotor gebruikt. Zelf ook op eentje van een kameraad gereden toen ik me rijbewijs had, had wel een beetje het gevoel dat die snel saai zou worden.

Maar ben dan zelf ook meer van de supersports / supermotos.

Zodra het papiertje binnen is en er ook wat geld in de pocket zit ga eens op je gemak rondkijken en probeer een aantal verschillende machines te rijden waar je met je lengte ook lekker op zit.

Z'n naked bike is erg leuk, maar hou er rekening mee dat je vrij rechtop zit en met jou lengte behoorlijk wat wind gaat vangen (op de normale wegen niet echt storend, maar op de snelweg een pain in the ...)
Ja ik mag helaas maar tot 35kw, dus wordt sowieso terugdraaien. Als ik op de lesmotor (ER6-N) het gas opentrek is ie toch nog aardig snel weg voor een begrensde motor ^_^

Dan kan ik hem na 2 jaar laten terugdraaien naar vol vermogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hmm, dilemma. M'n contactslot is waarschijnlijk weer eens gesloopt door een kneus met een hamer en schroevendraaier, krijg hem nu slechts met heel veel moeite omgedraaid. Probleem is dat ik vrijdagmorgen naar Duitsland vertrek en eigenlijk tussen nu en dan zo goed als geen tijd heb om er iets mee te doen :S Ik kan vanavond wel m'n opleiding skippen maar ik ken in de omgeving geen motorzaken welke open zijn later dan 18u...

Kent iemand een motorzaak of hobbyist in de omgeving Den Haag die vanavond het voor elkaar kan krijgen mijn contactslot te bypassen? 'T gaat om een K1100LT uit '92.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik gok zomaar dat dat max 4 draden zijn. Dat moet zelf wel lukken toch?

Zie op http://www.bmwk.nl/ aardig wat topics over het contactslot staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20

empy

Rijdt rondjes

Wat hij hierboven zegt, en omdat ik mijn werk probeer uit te stellen: Hier moet je dan wel wat mee kunnen :)
Ohw, en deze

En Den Haag, is er kans dat ik jou 's ochtends tegenkom zo rond 8 uur op de A4 thv rijswijk? :)

[ Voor 31% gewijzigd door empy op 13-05-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
empy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:49:
Wat hij hierboven zegt, en omdat ik mijn werk probeer uit te stellen: Hier moet je dan wel wat mee kunnen :)
Ohw, en deze

En Den Haag, is er kans dat ik jou 's ochtends tegenkom zo rond 8 uur op de A4 thv rijswijk? :)
Rond 8u lig ik nog in bed :P Maar ik rij wel een klein stukje snelweg tussen leidschendam en plaspoelpolder rond kwart voor 9. Kans is groter dat als je ooit door de plaspoelpolder rijdt tijdens werktijd, je m'n motor ziet staan ;)

Als ik zo deze foto uit je eerste topic zie moet ik redelijk eenvoudig een brugje kunnen maken.
Afbeeldingslocatie: http://i111.photobucket.com/albums/n160/mboelis/1fc5c8f4c25582ec67cdc0e58a4959a4.jpg

Had de kabel zelf al wel gevonden maar hij verdwijnt onder m'n tank dus vanmiddag of vanavond even de tank eraf trekken.

Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/2013-12-18%2014.50.05.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 13-05-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
@KoudeKoffie: proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden. Alleen de looks van een motor telt niet, moet ook lekker rijden. Bedenk ook even of je langere stukken gaat rijden, woon-werk of touren, alleen mooi of altijd weerrijder. Dat kunnen wij namelijk niet voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:29:
@KoudeKoffie: proefrijden, proefrijden en nog eens proefrijden. Alleen de looks van een motor telt niet, moet ook lekker rijden. Bedenk ook even of je langere stukken gaat rijden, woon-werk of touren, alleen mooi of altijd weerrijder. Dat kunnen wij namelijk niet voor jou :P
Thanks Jolke,

Gaat vooral om woon-werk (20km) bij mooi weer. :)
Daarnaast komen er wel nog weekendjes Duitsland bij en eventueel door het Nederlands mooie landschap, zoals de Veluwe.

Zal wss ook weleens in de regen rijden, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Had laatst les en moest voor het eerst de regen in. Is toch even scary, omdat je je rijstijl toch ietsjes moet aanpassen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:42:
[...]
Zal wss ook weleens in de regen rijden, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
Had laatst les en moest voor het eerst de regen in. Is toch even scary, omdat je je rijstijl toch ietsjes moet aanpassen. :P
Valt toch wel mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:33
BoltYes schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:35:
[...]

Eigenlijk heeft het alleen nut met filerijden en geeft het een leuke effect bij de motoGP machines. Woon zelf aan een weg bij een dijk en moet zeggen dat ik de herrie niet storend vind, 99% mindert ook vaart bij een oversteekpunt, dus daar heb ik dan ook geen problemen mee :)
Dat stukje over luide uitlaat en filerijden valt me vaker op maar ik denk dat dit een mythe is die we met zijn allen in stand houden. De laatste tijd sta ik regelmatig stil/bijna stil op de snelweg en zo nu en dan schrik ik me dood van een motorrijder die tussen de file door rijdt.

Die luide uitlaten hoor ik pas als mensen naast/voor me rijden, terwijl ik alleen vrij zachtjes naar de radio luister in de file.Wat mij betreft helpt het voor filerijden dus niks als je uitlaten extra herrie maken, mensen horen je toch niet/te laat.

Deelt iemand deze ervaring (niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 15:51

Metro2002

Memento mori

Fr33z schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Dat stukje over luide uitlaat en filerijden valt me vaker op maar ik denk dat dit een mythe is die we met zijn allen in stand houden. De laatste tijd sta ik regelmatig stil/bijna stil op de snelweg en zo nu en dan schrik ik me dood van een motorrijder die tussen de file door rijdt.

Die luide uitlaten hoor ik pas als mensen naast/voor me rijden, terwijl ik alleen vrij zachtjes naar de radio luister in de file.Wat mij betreft helpt het voor filerijden dus niks als je uitlaten extra herrie maken, mensen horen je toch niet/te laat.

Jawel, ik snap het ook nooit zo goed. Uitlaten zitten naar achteren dus je hoort ze pas als ze vlakbij zijn of al voorbij zijn behalve als ze zo extreem luid zijn (choppers met open pijpen bv) dat je ze net als de T-rex in jurrasic park al aanvoelt komen dreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
_/-\o_ Wat een held :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een baas :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat een held die Kionary, in de slomo rond 1:40 hoe hij de bocht inglijdt met overstuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dan zit ik al te poepen als ik een u-turn moet maken met m'n VFR :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zelfs met droog weer zou ik niet eens halen met mijn VTR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 30-09 14:50

Wootlock

Evilution

Hallo allemaal!

Heb gelest op een ER6-N leuke motor en hij doet alles eigenlijk wel goed (zoals eerder in het topic aangegeven is)
Ben zelf uiteindelijk gegaan voor een Z800, die is er ook in de E variant welke teruggekat kan worden tot 35kw.
Ben zelf ook relatief lang (1.95m) en die Z800 zit prettig voor mijn lange stelten :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:55:
[...]

Heb gelest op een ER6-N leuke motor en hij doet alles eigenlijk wel goed (zoals eerder in het topic aangegeven is)
Ben zelf uiteindelijk gegaan voor een Z800, die is er ook in de E variant welke teruggekat kan worden tot 35kw.
Ben zelf ook relatief lang (1.95m) en die Z800 zit prettig voor mijn lange stelten :)
Heb zelf idd ook naar een Z800e zitten kijken, maar prijskaartje is voor mij nog erg aan de hoge kant met bijna €9000.- nieuw.
Dat neemt niet weg dat ik er wel een testritje op ga maken, haha :)

Staan vrijwel geen tweedehands Z800e's... heb er een gezien, maar die was binnen no-time weg.
Stond op die tweedehands Z800e maar 3000 km's en prijs was 1500 verlaagd (€7499 moest ie kosten).

Die had ik zeer graag gewild :'(

Wel apart dat de prijs 1500eu minder is, wanneer een motor 3000km heeft gelopen. Daalt aardig snel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:25:
[...]

Heb zelf idd ook naar een Z800e zitten kijken, maar prijskaartje is voor mij nog erg aan de hoge kant met bijna €9000.- nieuw.

Staan vrijwel geen tweedehands Z800e's... heb er een gezien, maar die was binnen no-time weg.
Stond op die tweedehands Z800e maar 3000 km's en prijs was 1500 verlaagd (€7499 moest ie kosten).

Wel apart dat de prijs 1500eu minder is, wanneer een motor 3000km heeft gelopen. Daalt aardig snel. :o
Zo gaat dat bij nieuwe motoren en auto's, zodra je het terrein van de dealer afrijd gaat is hij minimaal 10% minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Zo gaat dat bij nieuwe motoren en auto's, zodra je het terrein van de dealer afrijd gaat is hij minimaal 10% minder waard.
Vergeet niet dat de dealer ook nos eens 21% btw moet betalen. Als je die ook meetelt maak je er zwart winst op als je zelf de btw kan aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Ja gaat heel snel met auto's, zelfs als je tweedehands koopt en probeert te verkopen :P

Is het trouwens niet zo dat met woon-werk verkeer een Z800e minder is? Had een review gelezen, waarin stond dat tussen files door rijden wel kan, maar geen pretje is op zo'n fiets?

Iemand enige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 30-09 17:58
[...]

Hier toch stukken goedkoper.....

http://motos.coches.net/n...013-en-madrid-5516354.htm

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, dat scheelt nogal wat.
Maar is dat een goed idee om hem te laten importeren vanuit spanje? :$

En misschien kost het importeren uiteindelijk wel 2000 euro haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:28:
[...]

Damn, dat scheelt nogal wat.
Maar is dat een goed idee om hem te laten importeren vanuit spanje? :$

En misschien kost het importeren uiteindelijk wel 2000 euro haha :P
Koop je een 2de hands met 1.000 km en vraag even bij de belasting hoeveel het importeren kost.

Heb je gelijk een leuk ritje als je hem naar Nederland rijdt!!!

ps: heb er al een gevonden Z800e, met 2.100 km voor 6.000 euros in nieuwstaat van particulier ;)

[ Voor 9% gewijzigd door aveenhuysen op 13-05-2014 13:43 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aveenhuysen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Koop je een 2de hands met 1.000 km en vraag even bij de belasting hoeveel het importeren kost.

Heb je gelijk een leuk ritje als je hem naar Nederland rijdt!!!

ps: heb er al een gevonden Z800e, met 2.100 km voor 6.000 euros in nieuwstaat van particulier ;)
Wauw, wat zijn jouw bronnen? hahaha :P
Das echt niet duur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

[...]

Met 3000 km op de teller kan het ook een demo model bij een dealer geweest zijn. Daar heeft dus Jan en alleman op kunnen testen... die hoef ik niet te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw 7000 of lichtgebruikt 6500, dan ga ik voor de nieuwe :o
7000 is precies mijn budget, dus dat komt mooi uit haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat heb ik anders nooit, dat iets precies mijn budget kost... meestal zit het er 10% boven en moet ik alsnog mijn budget aanpasse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Jolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:12:
Dat heb ik anders nooit, dat iets precies mijn budget kost... meestal zit het er 10% boven en moet ik alsnog mijn budget aanpasse :P
Aanpassen zodat het binnen je budget past en vervolgens daarna weer aanpassen dat je alweer 25 % boven je oorspronkelijk budget zit. Is voor mij ook heel bekend. Ik wilde maximaal 4000 euro uitgeven maar sinds ik die Z900 heb gezien ben ik helemaal verliefd en zit je zoals je het raad er alweer boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:12:
Grrrr.. het gaat natuurlijk meer kosten dan 7000 euro i.v.m. importeren... dus zit sowieso boven mijn budget dan.
Toch maar eens kijken of er in NL misschien mensen zijn die hun Z800e zat zijn :P

Anders maar wat andere fietsjes testen

- ER6-N
- ER6-F
- MT-07
- Versys
- KTM Duke 690

Staan nu op de lijst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:34:
Ik gok zomaar dat dat max 4 draden zijn. Dat moet zelf wel lukken toch?

Zie op http://www.bmwk.nl/ aardig wat topics over het contactslot staan :)
'T waren 5 draden :P

Heb dit topic gebruikt. Uiteindelijk hoefde ik alleen het groene en rode kabeltje te verbinden.

Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/2014-05-13%2013.35.18.jpgAfbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/2014-05-13%2013.43.08.jpg

Nu hopen dat er buiten de lampen niets onder stroom gehouden wordt wanneer het contact erop staat, lamp staat nu handmatig uit. Vanavond als het lukt even vervangen door wat prachtig thuisknutselwerk zodat je niet zomaar ermee weg kunt rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Joolee schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:24:
[...]

'T waren 5 draden :P

Heb dit topic gebruikt. Uiteindelijk hoefde ik alleen het groene en rode kabeltje te verbinden.

[afbeelding][afbeelding]

Nu hopen dat er buiten de lampen niets onder stroom gehouden wordt wanneer het contact erop staat, lamp staat nu handmatig uit. Vanavond als het lukt even vervangen door wat prachtig thuisknutselwerk zodat je niet zomaar ermee weg kunt rijden :+
En dan maar een wielslot meenemen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
ShittyNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:49:
[...]

En dan maar een wielslot meenemen voor het geval dat.
Ik vergeet nog wel eens m'n sleutel eruit te halen, blijkbaar is deze fiets niet zo in trek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Joolee schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:50:
[...]

Ik vergeet nog wel eens m'n sleutel eruit te halen, blijkbaar is deze fiets niet zo in trek :+
Vergeet niet dat ieder mens niet slecht is. Er zitten een hele hoop goede mensen tussen die je niets willen doen. Allen die paar slechte zorgen ervoor dat we allemaal bepaalde soorten maatregelen moeten nemen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je maakt de belastingdienst, en even later jezelf niet erg blij als je voor dat geld rond gaat rijden in .nl ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Joolee schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:50:
[...]

Was dit probleem niet veroorzaakt door een mislukte diefstalpoging? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:18:
[...]

Je maakt de belastingdienst, en even later jezelf niet erg blij als je voor dat geld rond gaat rijden in .nl ;)
Hoezo dat dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ShittyNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Vergeet niet dat ieder mens niet slecht is. Er zitten een hele hoop goede mensen tussen die je niets willen doen. Allen die paar slechte zorgen ervoor dat we allemaal bepaalde soorten maatregelen moeten nemen helaas.
Klopt, maar er is ook nog zoiets als gelegenheid maakt de dief - wat zo'n 70-80% van diefstallen betreft (bron).

edit:
Lama dat gaat alleen over inbraken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 13-05-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
In stedelijke gebieden zou ik het er zeker niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Motoren (en auto's etc) zijn in Nederland duurder vanwege BPM. Als je dus een motor importeert vanuit het buitenland zul je die dus alsnog voor een flink deel af moeten dragen helaes.

Ik krijg altijd helemaal de kriebels van de belastingdienstsite, maar wellicht dat een site zoals deze wat makkelijker werkt: http://www.bpmberekenen.eu/bpm-berekenen

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 13-05-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fr33z schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Da's iets wat ik al jaren roep. De huidige auto's zijn ten eerste gewoon te(?) goed geïsoleerd om dat geluid door te laten en ten tweede hoort een mens geluiden welke van achteren komen minder goed dan geluiden welke voor/langs ons geproduceerd worden vanwege de vorm van de oorschelp.

Da's overigens niet alleen bij mensen zo maar ook bij dieren welke een véél beter gehoor hebben. Ik heb veel met honden te maken gehad en m'n (helaas wijlen :( ) Duitse Herder kon ik ALLEEN laten "schrikken" in haar slaap door 't beestje vanaf de voorkant te benaderen en vervolgens in m'n handen te klappen (oren van zo'n beest houden de achterkant in de gaten op zo'n moment van slaap, de voorkant wordt op reuk in de gaten gehouden..... Als "baasje" ben je nest-eigen dus niet interessant genoeg om wakker voor te worden (totdat je een andere deodorant/aftershave op doet)).

Daarbij zijn hoge tonen richtingsgevoelig en lage tonen niet. In een file rijd je als het goed is ook met een "SS" niet in de toerenbegrenzer én hoor je ook zo'n fiets NIET aankomen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 13-05-2014 20:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oeps, schoot me net te binnen dat je nog gereageerd had :$

Ah Wiltz ken ik, volgens mij heb ik redelijk wat heen en weer gesjeesd tussen Wiltz en ...bach. Even zoeken oh lol ja dat is die weg inderdaad :) Kautenbach.

Aaargh, ik moet echt eens een weekje of zo die kant op ipv dat haastige van alles in 1 weekend proppen.

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 13-05-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kautenbach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:50:
[...]

Da's iets wat ik al jaren roep. De huidige auto's zijn ten eerste gewoon te(?) goed geïsoleerd om dat geluid door te laten en ten tweede hoort een mens geluiden welke van achteren komen minder goed dan geluiden welke voor/langs ons geproduceerd worden vanwege de vorm van de oorschelp.

Da's overigens niet alleen bij mensen zo maar ook bij dieren welke een véél beter gehoor hebben. Ik heb veel met honden te maken gehad en m'n (helaas wijlen :( ) Duitse Herder kon ik ALLEEN laten "schrikken" in haar slaap door 't beestje vanaf de voorkant te benaderen en vervolgens in m'n handen te klappen (oren van zo'n beest houden de achterkant in de gaten op zo'n moment van slaap, de voorkant wordt op reuk in de gaten gehouden..... Als "baasje" ben je nest-eigen dus niet interessant genoeg om wakker voor te worden (totdat je een andere deodorant/aftershave op doet)).

Daarbij zijn hoge tonen richtingsgevoelig en lage tonen niet. In een file rijd je als het goed is ook met een "SS" niet in de toerenbegrenzer én hoor je ook zo'n fiets NIET aankomen :P
En precies zo kan je aangeven dat je eraan komt, koppeling in en kort iets meer toeren maken. Dan schieten ze aan de kant >:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zou ik zeker doen, Luxemburg - en met name ten noorden van Ettelbruck - is een mooi gebied om te rijden. Als je nog wat tips nodig hebt, pm me gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BoltYes schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:18:
[...]

En precies zo kan je aangeven dat je eraan komt, koppeling in en kort iets meer toeren maken. Dan schieten ze aan de kant >:)
Dat lukt óók zónder "Loud Pipe", dus met een standaard demper, wel. Volgens mij weet jij ook wel dat de airbox van een (standaard) SS tegenwoordig het grootste debacle is om "stil" te krijgen bij circuitgebruik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:27:
[...]

Dat lukt óók zónder "Loud Pipe", dus met een standaard demper, wel. Volgens mij weet jij ook wel dat de airbox van een (standaard) SS tegenwoordig het grootste debacle is om "stil" te krijgen bij circuitgebruik :o
Met een standaard luchtfilter en noppenschuim in de kuipen nooit problemen gehad, dan wel met stille bos uitlaten en verder de vertanding zo aanpassen dat je overal goed uitkomt en dus ook niet hoeft te schakelen bij de geluidspalen ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 19:53
Na vorige week een "motor experience dag" gedaan te hebben (via groupon) wat een leuke dag was waar je de absolute basis van motorrijden leerde (schakelen, remmen, enzo) heb ik het virus te pakken en wil m'n motorrijbewijs gaan halen.
Nu zag ik vandaag de volgende voorbij komen, is dat wat? http://www.groupon.nl/dea...ID=NL_CRM_1_0_0_134&a=634
Ik snap dat de catch is dat je meer lessen nodig heb dan in het pakket zitten, maar hoeveel lessen zijn er gemiddeld nodig? Ik heb mij autorijbewijs al ongeveer 10 jaar voor het geval dat dat nog uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Daar is echt geen zinnig antwoord op te geven, want dat hangt van heel veel factoren af (hoe makkelijk pik je het motorrijder op, heb je een beetje durf, kan je makkelijk dingen tegelijk doen, etc, etc, etc). Veel rijscholen doen een intake les en bepalen dan hoeveel lessen ze denken dat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klein vervolg op mijn Eigen Verklaring (CBR) drama:
  • 4 Weken geleden vroeg het CBR om meer medische informatie bij mijn revalidatiearts.
  • De reactie daarop is pas gisteren verstuurd naar het CBR omdat een arts toestemming moest geven dat haar assistent deze brief had opgesteld. Die lag daar dus gewoon ruim 3 weken in een postvak-uit.
  • Die brief is overigens maar 3 regels lang, inclusief "Geachte Iemandsnaam," en "Hoogachtend".
  • Het CBR geeft nu aan dat ze op de 11e van volgende maand (over 28 dagen) verwachten te kunnen reageren.
Zie het zo voor je:

CBR: "Heeft patient nog steeds last van duizeligheid?"
Arts: "Nee."

Deze uitwisseling (exact dit, in andere woorden, I've asked) kan dus zomaar 2 maanden in beslag nemen. En ik mag al die tijd nog niet motorrijden.

Als je iets fout doet bij de overheid word je als belastingbetaler gestraft. Kan je als belastingbetaler nou ook dit soort instanties beboeten? Ik ben bizar veel tijd en geld kwijt in het OV, waar mijn motor 4 keer zo snel en 4 keer zo goedkoop (en 100 keer zo leuk) is. Die onzin zou ik toch moeten kunnen verhalen op iemand?

Serieus. Een chatprogramma zou die zorginstanties onnoemelijk veel efficiënter maken.

* Blue-eagle voelt zich beter dan voor zijn ongeluk.

Ik wil rijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ShittyNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Helemaal mee eens!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:10
Nationale Ombudsman?

Update: Schijnbaar moet je eerst bij de instantie zelf klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Bob

Blue-eagle schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:50:
Klein vervolg op mijn Eigen Verklaring (CBR) drama:
  • 4 Weken geleden vroeg het CBR om meer medische informatie bij mijn revalidatiearts.
  • De reactie daarop is pas gisteren verstuurd naar het CBR omdat een arts toestemming moest geven dat haar assistent deze brief had opgesteld. Die lag daar dus gewoon ruim 3 weken in een postvak-uit.
  • Die brief is overigens maar 3 regels lang, inclusief "Geachte Iemandsnaam," en "Hoogachtend".
  • Het CBR geeft nu aan dat ze op de 11e van volgende maand (over 28 dagen) verwachten te kunnen reageren.
Zie het zo voor je:

CBR: "Heeft patient nog steeds last van duizeligheid?"
Arts: "Nee."

Deze uitwisseling (exact dit, in andere woorden, I've asked) kan dus zomaar 2 maanden in beslag nemen. En ik mag al die tijd nog niet motorrijden.

Als je iets fout doet bij de overheid word je als belastingbetaler gestraft. Kan je als belastingbetaler nou ook dit soort instanties beboeten? Ik ben bizar veel tijd en geld kwijt in het OV, waar mijn motor 4 keer zo snel en 4 keer zo goedkoop (en 100 keer zo leuk) is. Die onzin zou ik toch moeten kunnen verhalen op iemand?

Serieus. Een chatprogramma zou die zorginstanties onnoemelijk veel efficiënter maken.

* Blue-eagle voelt zich beter dan voor zijn ongeluk.

Ik wil rijden ;(
Opbellen en situatie uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat kan je idd proberen, maar het is maar de vraag of je de juiste persoon aan de lijn krijgt die dit soort informatie intern naar een belangrijk persoon stuurt (kan sturen). Anders blijft het in het call-centre gewoon hangen.

* Jolke zucht hardop: CBR verwacht te kunnen reageren... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Deshmir schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:25:
[...]

Nationale Ombudsman?

Update: Schijnbaar moet je eerst bij de instantie zelf klagen
Nationale Ombudsman heb ik zojuist gebeld :) Die leggen uit dat ik een procedure in gang kan zeggen waarbij ik de Nationale Ombudsman in de CC plaats, en zeg dat het gaat om een signaal, en specifiek geen klacht. Dit zorgt ervoor dat ze het intern kunnen behandelen en zelf ook contact op kunnen nemen met het CBR.

Ik gaf ook gekscherend aan dat het handig zou zijn als die artsen met elkaar op Facebook zouden zijn, dan kunnen ze binnen 10 seconden beslissen over mensen in een chat, in plaats van maanden bezig te zijn.

Dat vond ze oprecht een idee om ook hierbij te vermelden. Want we leven in een digitaal tijdperk, het is 2014, het is eigenlijk belachelijk dat ze zo ongelooflijk log zijn in dit proces.
Bob schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:41:
[...]

Opbellen en situatie uitleggen?
Dat doe ik al maanden meerdere keren per week ;) Met het CBR, mijn revalidatiecentrum, verzekeraars, etc.

Ik ga zelfs naar mijn huisarts volgende week om dit verhaal voor te leggen. Een route die ik nog niet heb geprobeerd. Zometeen bel ik ook even met mijn zorgverzekeraar, en ik ga hen vragen wat voor informatie nodig zou zijn van mijn huisarts om mij te mogen laten rijden. Als dat kan, natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis...
Jolke schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:00:
Dat kan je idd proberen, maar het is maar de vraag of je de juiste persoon aan de lijn krijgt die dit soort informatie intern naar een belangrijk persoon stuurt (kan sturen). Anders blijft het in het call-centre gewoon hangen.

* Jolke zucht hardop: CBR verwacht te kunnen reageren... :F
Volgens de Nationale Ombudsman zijn ze verplicht binnen 4 weken te reageren. Dat komt goed overeen met die 28 dagen die ik nu moet wachten natuurlijk, dus het CBR zet gewoon hoog in. Ik ga zo nog bellen om aan te geven dat het een korte brief betreft, wellicht helpt dat.

Al met al een vermoeiend proces, wel. als ICT-er zou ik zelf zeer graag werken voor het CBR. Ten eerste: makkelijke deadlines :+ Maar wat zou ik dit proces bizar graag efficiënter willen maken zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mr_x007 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:30:
Na vorige week een "motor experience dag" gedaan te hebben (via groupon) wat een leuke dag was waar je de absolute basis van motorrijden leerde (schakelen, remmen, enzo) heb ik het virus te pakken en wil m'n motorrijbewijs gaan halen.
Nu zag ik vandaag de volgende voorbij komen, is dat wat? http://www.groupon.nl/dea...ID=NL_CRM_1_0_0_134&a=634
Ik snap dat de catch is dat je meer lessen nodig heb dan in het pakket zitten, maar hoeveel lessen zijn er gemiddeld nodig? Ik heb mij autorijbewijs al ongeveer 10 jaar voor het geval dat dat nog uitmaakt.
Vraag jezelf ook goed af waarom een goede motorrijschool zo'n actie nodig heeft midden in het hoogseizoen voor motorrijlessen.

Ik heb te vaak gelezen over mensen die uiteindelijk maar ergens anders naar toe gaan omdat het toch echt niet bevalt. Uiteindelijk zijn ze dan nog duurder uit ook.

Zorg dat je naar een goede rijschool gaat die je echt leert motor rijden :)

Ik was een relatief snelle leerling en ik heb uiteindelijk iets van 25 lesuren gehad inclusief de lesuren voor de examens.

Heb nog even gekeken bij rijschoolgegevens. Ze hebben "tot 25" examens voertuigbeheersing gehad, maar in totaal maar 8 examens verkeersdeelname afgelopen jaar. Bijzonder weinig ervaring dus en nu raken ze opeens overspoelt met mensen van die actie. Onervaren instructeurs of externe inhuur dus :)

En minder verkeersdeelname dan voertuigbeheersing betekend vaak dat er mensen weglopen na een tijdje, ook niet echt een teken van een goede rijschool.

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 14-05-2014 14:24 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Blue-eagle: Stel je nou serieus voor om Facebook als uitwisselingskanaal voor medische gegevens te gebruiken? :D :'(

Verder groot gelijk natuurlijk, bizar hoe log die organisaties zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:17:
@Blue-eagle: Stel je nou serieus voor om Facebook als uitwisselingskanaal voor medische gegevens te gebruiken? :D :'(
Het is een simplistisch voorbeeld van hoe ongelooflijk simpel het kan zijn ;) Het vergt geen nieuwe software, het zijn gewoon artsen die opeens kunnen chatten. Geen miljoenen kostend IT-project met allerlei moeilijke onzin voor de veiligheid en dergelijke. Chat gewoon over SSL, veilig zat.

Daarnaast heeft mijn arts al een case number voor mij, en die weet het CBR ook (dankzij de initieel meegestuurde medische gegevens bij de Eigen Verklaring). Dus stel voor, jij kan als hacker de volgende uitwisseling zien:

Arts 1: "Hi. Heeft case 21-12-2014 nummer 7721 nog last van duizeligheid?"
Arts 2: "Volgens mij niet. Ik bel hem even. Moment."

Kwartiertje later.

Arts 2: "Niet meer last van duizeligheid. Bevestig ik bij deze."
Arts 1: "Thx. Toch maar rijtest doen denk ik."
Arts 2: "Goed idee. Hij kan morgen."

Maar nogmaals, een simplistisch idee. Het enige probleem is dat het nog zou werken ook ;)
Verder groot gelijk natuurlijk, bizar hoe log die organisaties zijn...
Ach ja. Lage verwachtingen maken het makkelijker. Over een maand krijg ik de reactie of ik mag rijden of niet (vast niet), en dan moet ik een rijtest inplannen. Reactie op verzoek voor rijtest gaat ook enkele weken duren, het inplannen daarvan ook, en dan kom ik in de wachtrij te staan wat enkele maanden gaat duren.

En dan zal je zien dat een rijtest zo'n 15 minuten duurt. Op een motor. Waar ik tegen die tijd al een jaar niet op heb gezeten :/ Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Mr_x007 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:30:
Simpel antwoord; Nee.

Redenen:
Eén les duurt 60 minuten, lessen worden in blokken van 2 lessen gegeven.
Dat betekend dat je slechts 5 of 6 lessen van twee uur koopt hier
Exclusief Eigen Verklaring à € 35. Exclusief administratiekosten à € 50, welke voor de tweede afspraak voldaan moeten zijn.
Deze regel stond er gisteren nog niet :o
Het praktijkexamen is alleen geldig i.c.m. een volledige rijopleiding bij Verkeerschool Stip.
Je bent ongeveer net zo veel kwijt als je gewoon gaat lessen bij een partij welke deze vorm van reclame/oplichting niet nodig heeft om genoeg klanten te trekken. Gezien je in Rijswijk zou kunnen lessen (zie bon) kan ik je Martien Don uit Wateringen/Den Haag aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En de lessen worden 50/50 verdeeld over AVB en AVD. Dus na AVB weglopen betekend ook dat je de helft van de lessen kwijt bent (los van het examen). Ik gok dat ze er ervaring mee hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met veel dingen kun je haast hebben, maar leren motorrijden is daar volgens mij niet 1 van.
Mooi de tijd voor nemen, en niet proberen het in een te klein pakketje te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
ik zit met een klein dilemma:
Ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn motorrijbewijs, half jaar een Z750 uit 2004 gehad en nu anderhalf jaar in het bezit van een Yamaha XJR1300.

Rijdt hardstikke lekker, maar ik wil toch eigelijk een motor waar je een beetje rechter op zit, en misschien wat bescherming tegen de wind.

Nadeel is alleen, 9/10 keer zijn dit motoren die niet boven de 180 komen, en een stuk minder krachtig zijn.

heeft iemand een paar tips van modellen waarbij je redelijk rechtop zit, maar toch een sportief blok hebben?, heb al heel veel gegoogled maar veel naked's of semi-naked bikes zitten allemaal toch erg naar voren toe, ik zit al wat beter ten opzichte van de z750, maar nogsteeds te sportief naar mijn zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Fjr?
Pan european?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:03

Youk

Volvo For Life

Vergeet ook de Kawasaki GTR 1400 niet

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
Ja zo'n FJR vindt ik geweldig mooi, ik zit wel aan een budget vast van ongeveer max 4000,-(huidige xjr brengt ongeveer 3k op)
Ik ga sowieso proefrijden, maar ik wil me range een beetje verkleinen van 20 naar 3 kanshebbers :D

[ Voor 12% gewijzigd door rutger465 op 14-05-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDM900 is aardig recht voor mijn gevoel.
Heb toen achterop zo'n ding gezeten en met een flyscreen heb je amper last van de wind EN je zit rechtop. ^_^

Zit aardig wat power in ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
hmm die tdm heb ik ooit eens voorbij zien komen maar is me nooit opgevallen, dat is inderdaad best een mooi ding, mooie topsnelheid, genoeg trekkracht en ziet er wel leuk uit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:41:
Met veel dingen kun je haast hebben, maar leren motorrijden is daar volgens mij niet 1 van.
Mooi de tijd voor nemen, en niet proberen het in een te klein pakketje te stoppen.
Zo heb ik het ook gedaan. Zelfs per les betaald, niks geen pakket. Ik had 2 jaar mijn auto rijbewijs toen ik motorles nam, dat heeft wel geholpen, maar alleen qua verkeersinzicht. Uiteindelijk 13 lessen nodig gehad.
Elke les die je aan ervaring meeneemt, is er weer een meer (klinkt bijna als Johan Cruijf). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik heb overigens wel een pakket gebruikt, maar pas na een intake les (met substitutie van het aantal niet gebruikte lessen). Ik werd toen volgens mij wel een klein beetje aan het lijntje gehouden en heb iets meer lesjes gedaan voor AVB en AVD dan imo nodig (wel binnen het pakket), maar uiteindelijk vond ik het niet zo heel erg... was verder namelijk een zéér goede rijschool waar ik op een prettige manier (imo) goed heb leren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Gisteravond nog even aan het aanklooten geweest, contact is nu geschakeld met een cheap-ass lichtschakelaartje B)

Afbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/2014-05-13%2020.10.57.jpgAfbeeldingslocatie: http://joolee.nl/images/2014-05-13%2019.58.08.jpg
gwystyl schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:34:
Fungeert dat ding nou als startonderbreking of start je hem daar echt mee?
Alleen als startonderbreker. De startknop werkt nog prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Joolee op 14-05-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fungeert dat ding nou als startonderbreking of start je hem daar echt mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

rutger465 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:11:
hmm die tdm heb ik ooit eens voorbij zien komen maar is me nooit opgevallen, dat is inderdaad best een mooi ding, mooie topsnelheid, genoeg trekkracht en ziet er wel leuk uit:D
Zat met hetzelfde dilemma.
- Aprillia Falco
- Suzuki Vstrom 1000

overigens uiteindelijk vstrom 1000 gekocht. Bijna niks negatiefs over te zeggen. maar ik zal toch wel de minpuntjes proberen te benoemen.
- Verbruik is redelijk hoog (voor een 2 cilinder 1000cc weer laag) 1 op 15-18
- remmen zijn redelijk slecht in vergelijking met SS motoren, stalen remleidingen en betere blokken verbeteren het wel al aardig.

rest is het een heerlijke allrounder.

[ Voor 35% gewijzigd door Denko op 14-05-2014 15:39 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Joolee schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:34:
Gisteravond nog even aan het aanklooten geweest, contact is nu geschakeld met een cheap-ass lichtschakelaartje B)

[...]
Doe jij de lamp eens aan schat, nee, dat is mijn motor die je nu aanzet.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 19:53
Joolee schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:32:
[...]

Simpel antwoord; Nee.

Redenen:

[...]

Dat betekend dat je slechts 5 of 6 lessen van twee uur koopt hier

[...]
Deze regel stond er gisteren nog niet :o

[...]

Je bent ongeveer net zo veel kwijt als je gewoon gaat lessen bij een partij welke deze vorm van reclame/oplichting niet nodig heeft om genoeg klanten te trekken. Gezien je in Rijswijk zou kunnen lessen (zie bon) kan ik je Martien Don uit Wateringen/Den Haag aanraden.
Kijk daar hebben we wat aan, dan gaat die groupon hem dus niet worden. Helaas is Den Haag een beetje ver weg, zoek iets in Rotterdam of Dordrecht, woon daar namelijk precies tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Zat met hetzelfde dilemma.
- Aprillia Falco
- Suzuki Vstrom 1000

overigens uiteindelijk vstrom 1000 gekocht. Bijna niks negatiefs over te zeggen. maar ik zal toch wel de minpuntjes proberen te benoemen.
- Verbruik is redelijk hoog (voor een 2 cilinder 1000cc weer laag) 1 op 15-18
- remmen zijn redelijk slecht in vergelijking met SS motoren, stalen remleidingen en betere blokken verbeteren het wel al aardig.

rest is het een heerlijke allrounder.
Als de remmen echt tegenvallen zou je mss ervoor kunnen kiezen om het remgedeelte van een SS eronder te hangen. Meestal zijn de ophangpunten wel hetzelfde, dat i.c.m. een radiale rempomp zal het allicht beter laten aanvoelen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:02:
[...]

Als de remmen echt tegenvallen zou je mss ervoor kunnen kiezen om het remgedeelte van een SS eronder te hangen. Meestal zijn de ophangpunten wel hetzelfde, dat i.c.m. een radiale rempomp zal het allicht beter laten aanvoelen.
Klopt, ik zit er zelf wel aan te denken idd. Misschien een leuk projectje voor na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er bij een Falco rekening mee dat onderdelen niet al te gemakkelijk te vinden zijn, dat was al zo toen ze er net waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:16:
Houd er bij een Falco rekening mee dat onderdelen niet al te gemakkelijk te vinden zijn, dat was al zo toen ze er net waren.
Groot gedeelte is toch uitwisselbaar met de RSV Mille?
Denko schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:10:
[...]

Klopt, ik zit er zelf wel aan te denken idd. Misschien een leuk projectje voor na de vakantie.
Zou me niks verbazen als je de remmerij van een wat oudere GSX-R er zo onder kan schroeven :P (die hebben nog 'normaal' opgehangen klauwen i.p.v. radiale klauwen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:38:

Zou me niks verbazen als je de remmerij van een wat oudere GSX-R er zo onder kan schroeven :P (die hebben nog 'normaal' opgehangen klauwen i.p.v. radiale klauwen)
Niet helemaal 1 op 1, maar er is een bracket voor, dan passen zo'n beetje alle gsxr klauwen op tot zo'n 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Sorry als men dit als offtopic ervaart ;)

Veel gebeld weer, omdat motorrijden bij mooi weer toch best aantrekkelijk lijkt.

CBR:
Je rijbewijs is gewoon geldig. Maar! Verzekeraars kunnen mogelijk moeilijk doen als je een ongeluk krijgt. Je mag gewoon rijden.

Zorgverzekeraar:
We dekken gewoon jouw ongeluk. Als je iemand zou aanrijden die toevallig ook bij ons is verzekerd dekken we dat ook gewoon. Eigen Verklaring doet daar niet aan af. Misschien kan je schadeverzekering lastig doen?

Schadeverzekeraar:
Wij dekken ook gewoon alles, mits je gezond verstand toepast. Dus rijden met 2 armen in het gips is gewoon vragen om problemen, als je geen klachten meer hebt is er geen probleem.

Juridisch loket:
Geen enkele arts gaat toestemming geven om te mogen rijden. Maar als jij kan aantonen dat je gewoon gezond bent is het goed te verdedigen; laat je testen door een arts, en zorg dat je een uitdraai krijgt van je medische rapport.

Mijn mening nu:
Ik vraag me toch sterk af of een verzekeraar (zorg of schade) alles gewoon zou dekken. Een ongeluk levert mogelijk tig-duizenden Euro's in kosten op, en dat kunnen ze mogelijk op mij verhalen. Dat lijkt me voor hun (het is een bedrijf) natuurlijk niet meer dan logisch.

Maar als ik kan aantonen dat ik gewoon fysiek en mentaal normaal functioneer, dan kunnen ze me ook niks kwalijk nemen. Verzekeraars zeggen (ook na navraag bij hun collega's) dat ze gewoon alles dekken, dat neem ik natuurlijk met een berglading korrels zout, maar toch. Ze zien een Eigen Verklaring niet als een heilig document.

Volgende week huisarts. Twee consulten een gesprek. Eens kijken of hij me fysiek wil testen en dat wilt verklaren in mijn medisch dossier. Dan heb ik genoeg aantoonbaar materiaal om te zeggen dat ik kan rijden.

* Blue-eagle ziet progress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_x007 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Kijk daar hebben we wat aan, dan gaat die groupon hem dus niet worden. Helaas is Den Haag een beetje ver weg, zoek iets in Rotterdam of Dordrecht, woon daar namelijk precies tussenin.
Ik heb bij rijschool Haan gelest, niet de goedkoopste maar stap nu wel met een goed gevoel de motor op.

Mijn aantal lessen is niet echt representatief omdat ik geen ervaring op de auto had, maar mijn vader is met 6 lessen AVB en 6 lessen AVD voor beide in één keer geslaagd.

Over met een goed gevoel op de motor stappen gesproken, heb vandaag voor het eerst echt zelf door de stad gereden, continue met een big smile. Heb al een goede drie weken mijn rijbewijs maar was een beetje verzeild geraakt in mijn Suzuki GN125 projectje, ben er nu wel heel blij mee:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ud212mw.jpg?1

Er moeten nog een paar kleine dingetjes veranderd worden, maar hij rijdt al heerlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:06:
[...]

Ik heb bij rijschool Haan gelest, niet de goedkoopste maar stap nu wel met een goed gevoel de motor op.

Mijn aantal lessen is niet echt representatief omdat ik geen ervaring op de auto had, maar mijn vader is met 6 lessen AVB en 6 lessen AVD voor beide in één keer geslaagd.

Over met een goed gevoel op de motor stappen gesproken, heb vandaag voor het eerst echt zelf door de stad gereden, continue met een big smile. Heb al een goede drie weken mijn rijbewijs maar was een beetje verzeild geraakt in mijn Suzuki GN125 projectje, ben er nu wel heel blij mee:

[afbeelding]

Er moeten nog een paar kleine dingetjes veranderd worden, maar hij rijdt al heerlijk.
Lief fietsje O+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:06:
[...]

......................

Heb je die fietsmand nou aan je motorfiets gehangen!!! 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
die 125 fietsjes lijken wel opgevoerde brommers :-) blijft best wel een rare regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:34

Bommes

Capo del formaggio

De Vespa is er weer klaar voor...

Waarvoor: weekend in de Eifel met een groep van het motor forum.
4 dagen bochtjes sturen en genieten.

Waarmee: olie +filtertjes ververst/vervangen, nieuwe remblokken, navigatie steun en net FF gewassen.

Heb er zin in... *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 66 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.