Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bob schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Wat een debiele vraag idd. Daarmee wordt het verkeer veiliger!
Tja, je moet je wel aan de snelheid houden, maar het zal iedereen jeuken hoever je voertuig gereden heeft. In die zin snap ik de vraag wel, maar het is wel een instinker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Erasmo schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:09:
[...]
En waar zit de kilometerteller? Juist ja in de snelheidsmeter :P
JAJAJAJAJAJAJA dat weet ik nu ook wel :P

Ik heb nog een instinker voor jullie.
Aan welke kant staan RODE reflector paaltjes langs de weg?
Links rechts of aan beide kanten?

Volgens deze vraag zou het antwoord moeten zijn: BEIDE kanten. (op de achterkant van een rode reflector zit gewoon een witte reflector. en andersom.)

Echter is RECHTS goed, terwijl de vraag gewoon luid: aan welke kan van de "weg"
De juiste formulering van de vraag zou moeten zijn: aan welke kan van jouw weg gedeelte zitten rode reflectoren.

Maar zo luid de vraag helemaal niet...

Pure gok als je het mij vraagt. 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door tellavist op 08-05-2014 18:00 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kijk jij ook naar borden die de maximumsnelheid voor het verkeer in de tegengestelde richting aangeven? ;)

Wel bedankt voor de hints.
* Ultraman heeft 15 mei theorie-examen

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 08-05-2014 18:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

tellavist schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:54:
[...]

Volgens deze vraag zou het antwoord moeten zijn: BEIDE kanten. (op de achterkant van een rode reflector zit gewoon een witte reflector. en andersom.)

De juiste formulering van de vraag zou moeten zijn: aan welke kan van jouw weg gedeelte zitten rode reflectoren.

David Attenborough-stem: "Wij hebben hier te maken met een echte nerd. Ze zijn soms lastig te herkennen in het wild, maar leg ze een praktisch probleem voor en ze zullen het met louter theoretische logica oplossen. Hierdoor zijn ze zeer intelligent, maar is overleven in de praktijk een moeilijkheid. Feitelijk zijn ze hét bewijs dat de evolutietheorie onzin is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Crap, ik trek net een stuk plastic van mijn Zumo af... Ik wou het ding uit de houder pakken, maar de klem zat blijkbaar niet goed los. Resultaat: afgebroken rand in mijn handen :X

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jaPs4oTl.jpg?2

Heeft iemand toevallig een idee of/waar zoiets los te krijgen is? Ik heb Waypoint al gemaild.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Vrijdag schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:13:
[...]
ANWB vervangend vervoer is bijna altijd een auto omdat ze deze vaak bij een verhuurbedrijf in de buurt laten komen. Deze hebben vaak geen motoren staan. Je kan soms ook wel met de voertuighulpverlening overeenkomen dat je voor het geld dat een huurauto kost ook een motor huurt maar dat is dan op eigen gelegenheid, dus dan moet je het ding zelf zoeken, ophalen en weer terugbrengen. Stel dat jouw hotel/camping pal naast een motorverhuurbedrijf zit dan zou dat kunnen. Dan kan je dit later weer declareren met bonnetjes. Dat is trouwens geen regel maar soms is het mogelijk, je kan ze het beste daarvoor eventjes bellen hoe dat zit. Meestal vinden ze dat wel best want het scheelt weer een huurauto regelen en zeker in de zomer is dat vooral een zaak van lang, heel lang wachten en maar hopen dat alles er in past ;)

Van Allianz weet ik eigenlijk vrij weinig :P
Kijk ook je eigen verzekering na, vaak wordt er ook al heel wat gedekt op je lopende polis. Wat echter wel belangrijk is, is dat als je toch met pech komt te staan je goed moet nadenken wie je als eerste belt omdat diegene die als eerst gebeld is ook de partij is die de verdere pechafhandeling gaat doen. Stel je voor dat je op je verzekering belt maar bij Allianz of ANWB is het eigenlijk gunstiger qua dekking kan je dat niet achteraf nog wisselen.
Leg ze daarom alledrie eens naast elkaar om ze goed te vergelijken.
Thnx.

Op zich is het allemaal niet zo heel belangrijk wat de deal is. Dit jaar was ik niet van plan om super lang weg te gaan (wel meerdere keren), dus zolang ik en m'n motor weer thuis komen bij eventuele pech vind ik het wel best. Was sowieso niet van plan om pech te hebben, maar shit happens.

Verder dekt m'n verzekering alleen binnenland en hebben ze volgens mij geen Europadekking. Als ze dat wel hadden, nam ik het wel bij hun (of bij iemand anders en zeg ik het bij hun op... ga natuurlijk niet twee keer voor +/- hetzelfde betalen).

Maar niemand die tot dusverre heeft gereageert, heeft hier Europa-dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
[...]

als je zo alle vragen gaat analyseren is het geen wonder dat je zakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Bob schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:55:
[...]
Wat een debiele vraag idd. Daarmee wordt het verkeer veiliger!
Wel als er 43 van de 50 mensen denken dat het gewoon mag... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:26:
[...]
maar is overleven in de praktijk een moeilijkheid. Feitelijk zijn ze hét bewijs dat de evolutietheorie onzin is."
Nee hoor, want ze sterven gewoon uit... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:07

steveman

Comfortabel ten onder

newbreed schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:51:
Weekendje Ardennen gedaan en de SloMo functie op de telefoon maar eens uitgetest.

[video]
[video]

Disclaimer:
Ik rijd de schaamranden er nog (net) niet af, maar ik heb me uitstekend vermaakt.
Wij* willen een Google Maps linkje!

*Ik en m'n motor!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:28:
Crap, ik trek net een stuk plastic van mijn Zumo af... Ik wou het ding uit de houder pakken, maar de klem zat blijkbaar niet goed los. Resultaat: afgebroken rand in mijn handen :X

[afbeelding]

Heeft iemand toevallig een idee of/waar zoiets los te krijgen is? Ik heb Waypoint al gemaild.
Ik heb met m'n Zumo 660 ook ooit zoiets gehad en toen hebben ze bij Waypoint zo'n frontje van een dummy toestel aan me verkocht voor €10,-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zoek je nou een blok voor een F3 of een F4 ? Maatje van mij heeft zijn F3 onlangs tegen een tweetal herten platgereden. Dus die heeft nog een F3 met relatief weinig kilometers..

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:53:
Speciaal voor Bommes :+ 8)

[video]

Het is aan te raden deze video uitvergroot te bekijken ;)
Gas er op... >:)

Duurt FF voordat hij de weg op rijd en hij bin de eerste bocht aankomt, maar heb even gedult.

Die vent rijd echt als Rossi op zijn Vespa.
Leuk verslag trouwens ook wat hij schrijft:
http://rideapart.com/2014...rt-2012-vespa-gts-250-ie/

Mijn eigen Vespa is mechanisch weer klaar voor een motor weekend over 1 week.
Nieuwe remblokken voor en achter, ABS weer in orde. Misschien nog FF verse olie als ik nog tijd heb van het weekend.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik heb nog even verder onderzoek gedaan naar pechhulp. Ik gooi het hier neer, zodat anderen er van kunnen profiteren.

Ik was in m'n vorige overzichtje vergeten KNMV mee te nemen. Na nader onderzoek heb ik ontdekt dat zij in feite ANWB pechhulp verkopen met hun eigen merkje (voorwaarden staan zelfs op naam van de ANWB). Grootste verschil is dat bij KNMV standaard alleen motoren onder de pechhulp vallen en dat je je auto met een aparte module ook mee kan nemen. Aangezien ik geen eigen auto heb, heb ik dat achterwege gelaten. Ik vergelijk alleen de pechhulp met woonplaats en Europa service. Ik heb ook het stukje van vervangend vervoer in Nederland weggelaten, omdat ik dit niet zo boeiend vind... ze doen dan allemaal iets van 2 werkdagen vervangend vervoer.

ANWB Europa Standaard (voorwaarden):
  • Standaard incl vervangend vervoer (kan ook zonder, maar dan heb je ook geen woonplaats service).
  • Vervangend vervoer (buitenland): dit is waar mogelijk vergelijkbaar, dus evt. een motor. Dit krijg je als binnen 48u de boel niet gefixt kan worden. Vervangend vervoer is voor maximaal 30 dagen.
  • Nederland: indien niet te repareren binnen 1 dag, dan transport naar adres naar keuze. Ze laten een beetje in het midden hoe ver ze daarmee gaan, maar ik krijg de indruk dat dat in principe wel naar je eigen garage kan. Ze zeggen: "Als uw auto niet dezelfde dag kan worden gerepareerd, wordt uw auto getransporteerd naar 1 bestemming in Nederland naar keuze van de Wegenwacht." Daarentegen stellen ze ook dat wel naar je wensen luisteren, waar mogelijk. Reiskosten om thuis te komen worden ook vergoed.
  • Buitenland: indien niet te repareren binnen 48u, dan transport naar Nederland (behalve als transport hoger is dan dagwaarde, dan voeren ze de motor daar in en wordt-ie verkocht). Kosten van eigen vervoer en verblijf komen zo te zien voor eigen rekening.
  • Kosten: €120 voor de rest van 2014; dus wss €160 p/j.
KNMV incl Europa (voorwaarden algemeen; voorwaarden aanvullend):
  • Standaard incl woonplaats service.
  • Vervangend vervoer (buitenland): is explicieter een motor, wat nogal logisch is voor pechhulp specifiek voor motoren. Verder zelfde voorwaarden, dus ook voor max 30 dagen.
  • Nederland: zelfde als ANWB. KNMV voorwaarden zeggen bijna hetzelfde over transport naar garage, maar laten "naar keuze van de Wegenwacht" weg: "Als uw motorfiets niet dezelfde dag kan worden gerepareerd,
    wordt uw motorfiets getransporteerd naar 1 bestemming in Nederland naar keuze." Ze stellen echter weer niet dat ze naar je wensen luisteren... lood om oud ijzer, denk ik. Zelfde verhaal met vergoeding reiskosten.
  • Buitenland: zelfde als de ANWB.
  • Kosten: €60 (lidmaatschap) + €32,81 (Europa pechhulp) + €17,10 (vervangende motor) p/j.
Allianz incl Europa + woonplaats (voorwaarden):
  • Vervangend vervoer (buitenland): zit er standaard bij, tegen meerprijs een motor. 30 dagen max om je vakantie voort te zetten. Optie is ook om kosten voor reis naar huis vergoed te krijgen.
  • Nederland: als de motor niet langs de weg gerepareerd kan worden, dan wordt de motor vervoerd naar een garage binnen een straal van 25km. Eventuele kosten van vervoer of verblijf vergoeden ze ook. Ze vergoeden ook de kosten om je motor weer op te halen. De motor kan dus meestal niet naar "je eigen" garage vervoerd worden.
  • Buitenland: indien niet te repareren binnen 48u worden de reiskosten naar huis vergoed (of je kiet voor vervangend vervoer). Je motor wordt dus niet naar Nederland gebracht. De kosten om het ding op te halen worden zo te zien wel weer vergoed.
  • Kosten: (€6,04 (basis) + €1,67 (toeslag oudere motor) + €1,88 (evt. vervangende motor))*1,21 (assurantiebelasting) = €11,60 of € 139,20 p/j (€ 111,95 excl vervangende motor).
Als ik het zo bekijk komt KNMV er het beste uit voor mijn situatie, zeker omdat ik dit jaar geen vervangende motor nodig heb (ga niet op lange motorvakantie). Allianz valt wat mij betreft af, met hun straal van 25km binnen Nederland en ontbreken van transport naar Nederland (wat dus betekent dat je niet zelf thuis kan klooien om het euvel te fixen).

Andere optie is natuurlijk om zonder pechhulp door het leven te gaan (of tenminste zonder pechhulp in Europa). Maar ik weet niet of ik zo heel veel zin heb om te gaan lopen kutten in een ander land met garages en gedoe. Transport is ook weer een hoop gedoe als het ooit zover zou komen, want dan moet je wss een auto+aanhanger gaan huren.

Btw, Route Mobiel doet afaik ook motoren, maar daar heb ik me verder niet in verdiept, want die verlenen enkel pechhulp aan voertuigen jonger dan 15 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door XBL op 09-05-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:34:
[...]

Gas er op... >:)

Duurt FF voordat hij de weg op rijd en hij bin de eerste bocht aankomt, maar heb even gedult.

[video]
mischien zie ik het verkeerde filmpje, maar dit is 1 bocht, waarbij hij zijn knie als een idiot uitsteekt die vervolgens het asfalt niet raakt (zo lijkt tenminste)

dacht dat het iets met stuur kunsten moest zijn, klopt de link?

-edit-
2:20
duurt gewoon lang tot ie bij bocht 2 is, en inderdaad knie aan grond (inclusief wat plastic waarschijnlijk scooters hebben niet bepaald veel grondspeling, ooit met een scoopy 300 gereden, daar rijd je ook alles mee aan de grond)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

XBL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:41:
Ik heb nog even verder onderzoek gedaan naar pechhulp. Ik gooi het hier neer, zodat anderen er van kunnen profiteren.

Ik was in m'n vorige overzichtje vergeten KNMV mee te nemen. Na nader onderzoek heb ik ontdekt dat zij in feite ANWB pechhulp verkopen met hun eigen merkje (voorwaarden staan zelfs op naam van de ANWB). Grootste verschil is dat bij KNMV standaard alleen motoren onder de pechhulp vallen en dat je je auto met een aparte module ook mee kan nemen. Aangezien ik geen eigen auto heb, heb ik dat achterwege gelaten. Ik vergelijk alleen de pechhulp met woonplaats en Europa service. Ik heb ook het stukje van vervangend vervoer in Nederland weggelaten, omdat ik dit niet zo boeiend vind... ze doen dan allemaal iets van 2 werkdagen vervangend vervoer.

ANWB Europa Standaard (voorwaarden):
  • Standaard incl vervangend vervoer (kan ook zonder, maar dan heb je ook geen woonplaats service).
  • Vervangend vervoer (buitenland): dit is waar mogelijk vergelijkbaar, dus evt. een motor. Dit krijg je als binnen 48u de boel niet gefixt kan worden. Vervangend vervoer is voor maximaal 30 dagen.
  • Nederland: indien niet te repareren binnen 1 dag, dan transport naar adres naar keuze. Ze laten een beetje in het midden hoe ver ze daarmee gaan, maar ik krijg de indruk dat dat in principe wel naar je eigen garage kan. Ze zeggen: "Als uw auto niet dezelfde dag kan worden gerepareerd, wordt uw auto getransporteerd naar 1 bestemming in Nederland naar keuze van de Wegenwacht." Daarentegen stellen ze ook dat wel naar je wensen luisteren, waar mogelijk. Reiskosten om thuis te komen worden ook vergoed.
  • Buitenland: indien niet te repareren binnen 48u, dan transport naar Nederland (behalve als transport hoger is dan dagwaarde, dan voeren ze de motor daar in en wordt-ie verkocht). Kosten van eigen vervoer en verblijf komen zo te zien voor eigen rekening.
  • Kosten: €120 voor de rest van 2014; dus wss €160 p/j.
KNMV incl Europa (voorwaarden algemeen; voorwaarden aanvullend):
  • Standaard incl woonplaats service.
  • Vervangend vervoer (buitenland): is explicieter een motor, wat nogal logisch is voor pechhulp specifiek voor motoren. Verder zelfde voorwaarden, dus ook voor max 30 dagen.
  • Nederland: zelfde als ANWB. KNMV voorwaarden zeggen bijna hetzelfde over transport naar garage, maar laten "naar keuze van de Wegenwacht" weg: "Als uw motorfiets niet dezelfde dag kan worden gerepareerd,
    wordt uw motorfiets getransporteerd naar 1 bestemming in Nederland naar keuze." Ze stellen echter weer niet dat ze naar je wensen luisteren... lood om oud ijzer, denk ik. Zelfde verhaal met vergoeding reiskosten.
  • Buitenland: zelfde als de ANWB.
  • Kosten: €60 (lidmaatschap) + €32,81 (Europa pechhulp) + €17,10 (vervangende motor) p/j.
Allianz incl Europa + woonplaats (voorwaarden):
  • Vervangend vervoer (buitenland): zit er standaard bij, tegen meerprijs een motor. 30 dagen max om je vakantie voort te zetten. Optie is ook om kosten voor reis naar huis vergoed te krijgen.
  • Nederland: als de motor niet langs de weg gerepareerd kan worden, dan wordt de motor vervoerd naar een garage binnen een straal van 25km. Eventuele kosten van vervoer of verblijf vergoeden ze ook. Ze vergoeden ook de kosten om je motor weer op te halen. De motor kan dus meestal niet naar "je eigen" garage vervoerd worden.
  • Buitenland: indien niet te repareren binnen 48u worden de reiskosten naar huis vergoed (of je kiet voor vervangend vervoer). Je motor wordt dus niet naar Nederland gebracht. De kosten om het ding op te halen worden zo te zien wel weer vergoed.
  • Kosten: (€6,04 (basis) + €1,67 (toeslag oudere motor) + €1,88 (evt. vervangende motor))*1,21 (assurantiebelasting) = €11,60 of € 139,20 p/j (€ 111,95 excl vervangende motor).
Als ik het zo bekijk komt KNMV er het beste uit voor mijn situatie, zeker omdat ik dit jaar geen vervangende motor nodig heb (ga niet op lange motorvakantie). Allianz valt wat mij betreft af, met hun straal van 25km binnen Nederland en ontbreken van transport naar Nederland (wat dus betekent dat je niet zelf thuis kan klooien om het euvel te fixen).

Andere optie is natuurlijk om zonder pechhulp door het leven te gaan (of tenminste zonder pechhulp in Europa). Maar ik weet niet of ik zo heel veel zin heb om te gaan lopen kutten in een ander land met garages en gedoe. Transport is ook weer een hoop gedoe als het ooit zover zou komen, want dan moet je wss een auto+aanhanger gaan huren.

Btw, Route Mobiel doet afaik ook motoren, maar daar heb ik me verder niet in verdiept, want die verlenen enkel pechhulp aan voertuigen jonger dan 15 jaar.
Als je van plan bent om (veel) in het buiteland te gaan rijden, of vakantie's in het buitenland met de motor, moet je gewoon pechhulp afsluiten. Je zit (tenminste, ik niet) echt niet te wachten op allerlei gekloot en gedoe in het buitenland met afsleepdiensten en garage's e.d..
Ik heb zelf ANWB en heb het tot nu toe 1x nodig gehad in het buitenland, ik was er erg blij mee (in the middle of nowhere, in Frankrijk, een motor die er mee kapt...)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
-tom-562 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:06:
[...]

Als je van plan bent om (veel) in het buiteland te gaan rijden, of vakantie's in het buitenland met de motor, moet je gewoon pechhulp afsluiten. Je zit (tenminste, ik niet) echt niet te wachten op allerlei gekloot en gedoe in het buitenland met afsleepdiensten en garage's e.d..
Ik heb zelf ANWB en heb het tot nu toe 1x nodig gehad in het buitenland, ik was er erg blij mee (in the middle of nowhere, in Frankrijk, een motor die er mee kapt...)
2x binnen 24 uur :X eerst met een overleden ketting laten afslepen. en daarna vergeten dat hij nog op reserve stond en hem droog gereden. maar uiteindelijk de anwb nodig voor een vonkje voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
steveman schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:21:
[...]

Wij* willen een Google Maps linkje!

*Ik en m'n motor!
Leukste weg die ik ooit gereden heb.
http://goo.gl/maps/TYRLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]

Volgens mij zijn de reflector paaltjes wit, en zijn sommige relfectoren op die paaltjes rood :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
EgMaf schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:16:
[...]

Volgens mij zijn de reflector paaltjes wit, en zijn sommige relfectoren op die paaltjes rood :-)
Als we dan toch bezig zijn.
Als we het paaltje waarnemen als wit, is het paaltje eigenlijk alle kleuren, waardoor we wit waarnemen, dus in dat geval is hij ook rood. De reflectoren zien we rood, dus eigenlijk is hij alle kleuren behalve rood. Maar met dat soort beredenaties is nog nooit iemand voor zijn motortheorie-examen geslaagd. :X

Ontopic: Vakantiegeld + bonus = Ik wil een andere motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
Aha, die ken ik! Van Wiltz naar Kautenbach... is een mooie route. Kom je vaker in Luxemburg?
Als je dan toch in Kautenbach bent, dan moet je deze weg naar boven rijden: deze werd/wordt veel door Goodyear (staat een fabriek in Colmar-Berg) gebruikt om de banden te testen (21 haarspeldbochten erin :)).

Ik ken het gedeelte tussen Diekirch en Clervaux en tussen Vianden en Esch-sur-Sûre echt op mijn duimpje! Zo vaak geweest daar, wat een prachtig land om te rijden! Sinds de verhuizing wat minder, maar deze zomer gaan we weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gwystyl schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:43:
[...]

Tja, je moet je wel aan de snelheid houden, maar het zal iedereen jeuken hoever je voertuig gereden heeft. In die zin snap ik de vraag wel, maar het is wel een instinker.
Op mijn examen reed ik op de ring van Utrecht haalde een auto in, en op dat moment komt het bordje 50. Nu zou ik gewoon doorrijden en na het inhalen van het gas afgaan, maar tijdens een examen wilde ik toch mijn goede kant laten zien: remmen en achter weer de auto.
Examinator zei naderhand dat ik voortaan inhaalmanoevres gewoon af moet maken 8)

Ik moet zeggen dat ik niet zo op mijn max. snelheid let, maar dat kan komen omdat hier in Duitsland alleen van voren geflitst wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

wimmel_1 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:20:
[...]

Ik heb met m'n Zumo 660 ook ooit zoiets gehad en toen hebben ze bij Waypoint zo'n frontje van een dummy toestel aan me verkocht voor €10,-
Ze hebben inderdaad nu al teruggemaild, voor €20 kunnen ze er eentje op sturen. Goede service, maar wel prijzig voor een stukje plastic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Jolke schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:44:
[...]

Aha, die ken ik! Van Wiltz naar Kautenbach... is een mooie route. Kom je vaker in Luxemburg?
Als je dan toch in Kautenbach bent, dan moet je deze weg naar boven rijden: deze werd/wordt veel door Goodyear (staat een fabriek in Colmar-Berg) gebruikt om de banden te testen (21 haarspeldbochten erin :)).

Ik ken het gedeelte tussen Diekirch en Clervaux en tussen Vianden en Esch-sur-Sûre echt op mijn duimpje! Zo vaak geweest daar, wat een prachtig land om te rijden! Sinds de verhuizing wat minder, maar deze zomer gaan we weer!
Vrienden van mij hebben toegang tot een vakantiehuisje daar in de buurt. Ik heb nu 2 keer in die omgeving gereden en het bevalt me prima. Ook zo mooi om het contrast tussen België en Luxemburg te zien. Door België rijd je door kuilen, zie je overal grind liggen en zodra je de grens over komt verandert de kuilenweg spontaan in een biljartlaken. Luxemburg is echt fantastisch om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
newbreed schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Luxemburg is echt fantastisch om te rijden.
Helemaal mee eens :)
Overigens ook aan te raden is om de Sûre rivier af te rijden van het stuwmeer tot aan Ettelbruck/Diekirch. Daar zitten een aantal mooie dalen tussen, zeker nu in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Pechhulp is ook niet alles in het buiteland, onlangs meegemaakt met de ANWB. We hadden een honda rijder mee op een CBR600 F2 of F3, hij had zijn spanningsregelaar stuk. Lokale ANWB komt dan en zegt vrolijk, ja spanningsregelaar stuk maar je motor is te oud. En aangezien het weekend is kunnen we niet een aanschaffen.

Ik gaf nog de tip aan hem om maar een nieuwe accu aan te schaffen, we stonden tenslotte bij Louis.de voor de deur. En onderweg onderling even van accu te wisselen. Maar dat vond de eigenaar van de motor niet handig :?

Verder doe je er ook goed aan als je panne krijgt even te kijken of er in de buurt niet toevallig een motor garage is. Vaak willen die je ook wel helpen. Let op bij de ANWB heb je maximaal 3 consulten per jaar geloof ik, met maximaal 2? voertuigen?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
Ghostrider schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:06:
Pechhulp is ook niet alles in het buiteland, onlangs meegemaakt met de ANWB. We hadden een honda rijder mee op een CBR600 F2 of F3, hij had zijn spanningsregelaar stuk. Lokale ANWB komt dan en zegt vrolijk, ja spanningsregelaar stuk maar je motor is te oud. En aangezien het weekend is kunnen we niet een aanschaffen.

Ik gaf nog de tip aan hem om maar een nieuwe accu aan te schaffen, we stonden tenslotte bij Louis.de voor de deur. En onderweg onderling even van accu te wisselen. Maar dat vond de eigenaar van de motor niet handig :?

Verder doe je er ook goed aan als je panne krijgt even te kijken of er in de buurt niet toevallig een motor garage is. Vaak willen die je ook wel helpen. Let op bij de ANWB heb je maximaal 3 consulten per jaar geloof ik, met maximaal 2? voertuigen?
U kunt met de Wegenwacht Services per jaar vier keer een beroep doen op voertuighulp, voor maximaal twee kentekens. Om onze pechhulp betaalbaar te houden vragen wij u vanaf de 5e hulpverlening een eigen bijdrage.
Volgens de voorwaarden (2013):
14 Hoe vaak heeft u recht op hulp?

• In Nederland heeft u 7 keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp. Vanaf de 5e keer vragen wij daarvoor de volgende eigen bijdragen:
- 5e keer: € 50,-
- 6e keer: € 75,-
- 7e keer: € 100,-.

Na overschrijding van 7 hulpverleningen kunnen wij alsnog besluiten u
sleutelhulp te bieden. U betaalt hiervoor per keer € 150.-.• Wij helpen u met 2 verschillende kentekens per kalenderjaar. Elk volgend kenteken helpen wij alleen met sleutelhulp. Hiervoor rekenen wij per keer € 150,-.
• Tot en met de 7e hulpverlening heeft u 2 keer per kalenderjaar recht op transporthulp (waarvan maximaal 1 keer in de woonplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ok kogel is door de kerk :)
De Fazer800ABS is besteld. Nu nog wachten op de accesoires (topbox, scottoiler, heated grips, crash protectors) en volgende week zaterdag kan ik hem oppikken :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:00:
ok kogel is door de kerk :)
De Fazer800ABS is besteld. Nu nog wachten op de accesoires (topbox, scottoiler, heated grips, crash protectors) en volgende week zaterdag kan ik hem oppikken :)
Shiny :) Nieuw of 2ehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Very shiny :)
Nieuw, maar overjarig show model dus strakke prijs geregeld en voor het verschil met wat de verzekering voor de Versys geeft een 0% lening gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:53:
Prijsopgave garage #1 = ongeveer 500 euro + 100 euro voor blok met 65k. Kleppen worden dan gesteld, nieuwe olie, koelvloeistof, bougies etc zit er dan bij in. Risico blijft alleen wel voor mij dat ik er een blok onder laat leggen met 65k op de teller.

Kan zo 1-2-3 geen andere blokken vinden dan die ene op marktplaats. Er kan in ieder geval een blok onder uit 2002-2007. Maar eens rustig over nadenken en eventueel kijken wat ik los voor onderdelen zou kunnen krijgen.
Een blok koop je los voor beduidend meer. Die 100 euro is óf een vriendenprijs, óf er is iets mee. Even bellen kan geen kwaad lijkt mij.

Dat blok kan je zelf wisselen als het goedkoop moet.

Andere optie, motor afschrijven, andere kopen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
December een ongeluk gehad. Revalidatie begint in januari. Begin april Eigen Verklaring opgestuurd waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde, de arts kwam er wat laat mee. Maargoed. CBR verzocht mijn arts zo'n 6 weken later om meer informatie. Ik bel mijn arts na een week op: die brief hadden ze nog niet ontvangen, dus hij ging voor mij bellen. Belt hij me terug: er is nu duidelijkheid en hij had een vraag aan mij zodat hij een respons kan opstellen en opsturen.

Dat is 2 weken geleden. Hij gaf aan: "Bel het CBR over een week gewoon, dan moeten ze het wel binnen hebben."

Dus ik check mijn.cbr.nl dagelijks. En deze week bel ik ze meerdere keren op (prijzig en lang wachten vaak). Om constant te horen: "We hebben nog geen reactie ontvangen van je arts."

Alright. Dan bel ik m'n arts maar even. Misschien ligt het nog ergens op een stapeltje. Ik had ook een fax nummer gekregen van het CBR. Dus ik bel mijn arts op. Ik krijg een assistente te pakken:

Zij: "Ik zie dat er een brief staat."
Ik: "Wanneer is die verstuurd?"
Zij:"Afge-- oh nee. Toen is hij opgesteld."
Ik: "Maar hij is verstuurd neem ik aan."
Zij:"Nee, hij staat nog ter controle open bij zijn leidinggevende."

Ik ben nu al 3 maanden bezig met een Eigen Verklaring. Er moest 1 brief uitgewisseld worden tussen twee instanties die schijnbaar fan zijn van logheid en bureaucratie. Het vervelendste is nog dat ik ook weet dat een Eigen Verklaring procedure in totaal makkelijk een half jaar of langer kan duren.

Hier is wat ik verwacht: Het CBR besluit dat ik een rijtest moet doen (geen reden voor, maarja, ze dekken zich volledig in natuurlijk, plus het levert geld op) en ik moet die aanvragen via de post. Daarop reageren gaat weer 6 weken kosten. En voor ik een rijtest mag doen (voor de motor) ben ik weer 3 tot 5 maanden verder.

Mijn ongeluk is inmiddels 6 maanden geleden. Ik voel me beter dan ooit. Ik kan absoluut goed rijden. Ik zal menig afstuderende student tijdens bijzondere verrichtingen nog iets kunnen leren. Moeiteloos. En ik MAG niet rijden door dit soort idioot langdradige en inefficiente procedures.

Ik heb veel zin om gewoon de motor te pakken naar mijn werk toe (kost me 20 minuten heen en terug rijden en 1 euro brandstof per dag) in plaats van het OV (120 minuten reistijd heen en terug, en 8 euro kosten in het OV).

Wie dit ook leest: PM me als je ooit een Eigen Verklaring moet invullen. Daar spar ik graag over met je. Wettelijk ben je bepaalde dingen verplicht, maar ik help graag met het juist invullen van die shit.

Dit is bizar irritant aan het worden. Weer een Nederlander die zich aan de regels houdt die links en rechts wordt lastig gevallen door tonnen papierwerk van mensen met teveel tijd.

Ik mis motorrijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:33

DinX

Motormuis

* DinX is nu al aan het wachten van 06/05/2013 tot z'n zaak helemaal afgehandeld is.

Tegenpartij heeft al een dading voorgesteld (ik ben meteen akkoord gegaan met alle bedragen die ze voorstelden) maar het papierwerk blijft gewoon achter. "Ja, we hebben van de tegenpartij al een dading ontvangen met enkel het totaalbedrag, we wachten nog op de details.".

Exact een jaar na het ongeluk nu, wacht nog altijd op 1200+ euro ...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Damn, zuur zeg, blue-eagle... bedankt voor het delen. Ik hoop voor je dat het niet zo lang gaat duren.
Ik dacht dat bureaucratie in Duitsland met een hoofdletter geschreven werd... maar ja daar worden alle zelfstandignaamwoorden met een hoofdletter geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Moest je opnieuw een eigen verklaring invullen dan? En waarom heb je niet gewoon ingevuld dat je niks mankeerde :P Overal lees je wel horrorverhalen over het CBR, dus mocht mij ooit zo iets overkomen en ik moet hem opnieuw invullen. Dan vul ik gewoon in dat ik niks mankeer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het CBR kun je vaak maar beter niet informeren dan wel helaas, door wie werd je er op gewezen dat je een nieuwe eigen verklaring moest insturen dan Blue-eagle?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jemig, ik dacht dat het hier erg was, maar wat hierboven staat is een stuk erger...
Legal cover als extra optie bij verzekering was het geld meer dan waard.. ik heb iig een vervangende motor tot dat het geregeld is :)
Oh ja, toen ik de verzekering belde voor een update melde de dame me en pasant dat de tegenpartij schuld heeft toegegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Brrr, de eigen verklaring-procedures bij het CBR :X Nooit invullen dat er iets met je is als dat niet absoluut noodzakelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
Artsen zijn in bepaalde situaties toch verplicht om het te melden bij het CBR? Dan krijg je zelf post van het CBR om dingen te ondernemen, ik zou zeker niets ongevraagd aan het CBR opsturen. Dan kom je juist in dit soort situaties :X

Ik ken iemand waar diabetes werd vastgesteld, één week later lag een brief van het CBR op de mat dat er een Eigen Verklaring opgestuurd moest worden. Totdat er een beslissing was genomen door het CBR mocht die persoon geen voertuig besturen waarvoor een rijbewijs benodigd is. Natuurlijk neemt het CBR alle tijd die ze hebben, ze reageren 'binnen 10 weken' staat er dan. Dan duurt het exact 10 weken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Dat het sowieso zo lang mag duren. Kan je niet gewoon een verwachting opsturen qua tijd?
Bedrijven en instellingen denken dat ze god zijn af en toe. Als ze geld van mensen moeten hebben dan moet het wel binnen zoveel werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05

talin

ES-MA

ik ben er ook wel eens afgevallen, baancommissaris die even een snelle check doet en hop de baan weer op!

totaal verloren tijd, hooguit 1 minuut ( en 10 plaatsen )

;)

het is ook wel eens gebeurd dat ik pas in het ziekenhuis wakker werd... :(

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:10:
Moest je opnieuw een eigen verklaring invullen dan? En waarom heb je niet gewoon ingevuld dat je niks mankeerde :P Overal lees je wel horrorverhalen over het CBR, dus mocht mij ooit zo iets overkomen en ik moet hem opnieuw invullen. Dan vul ik gewoon in dat ik niks mankeer
Helaas ben je dat wettelijk verplicht. In mijn geval had ik hersenbloedingen en 2 polsen gebroken, onder andere. Duizeligheid en andere zaken kwamen daardoor naar boven. Als ik niets had ingevuld en ik had een motorongeluk gehad in de afgelopen maanden (al dan niet mijn schuld) dan kunnen ze dat altijd tegen mij houden.

Een advocaat van de tegenpartij kan dan zeggen: "In december heb je een ongeluk gehad, daar loop je voor bij een revalidatiecentrum. Je hebt uiteraard je Eigen Verklaring ingevuld zoals wettelijk verplicht, kan je aantonen dat je goed bent gekeurd?"

Dan zou ik dus "nee" moeten antwoorden. Ik heb het echt onderzocht, trust me, de veiligste optie is (helaas) om deze onzin toch door te gaan bij dit soort zaken. Als ik iemand aanrijd die toevallig ook dezelfde zorgverzekering aanbieder heeft, dan ben ik zwaar de lul.
Hooglander1 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:11:
Het CBR kun je vaak maar beter niet informeren dan wel helaas, door wie werd je er op gewezen dat je een nieuwe eigen verklaring moest insturen dan Blue-eagle?
Mijn revalidatiearts. Met de opmerking: "Als je het niet doet kunnen ze in een rechtzaak jou he-le-maal slopen. Het is kut, maar je bent het wettelijk verplicht. En je verzekeraar keert ook niet uit als jij een ongeluk krijgt maar niet mocht rijden."

Inmiddels heb ik ook door hoe mierenneukend verzekeraars kunnen zijn. Lang verhaal kort: Het zou me heel veel problemen opleveren als ik wel iemand zou aanrijden, zelfs als de andere partij schuldig zou zijn.

Plus, dit soort revalidatiecentra hebben vaak ook een plicht om dit te melden is mij verteld. Zij zouden het aangeven bij het CBR, en dan krijg ik post.

Hoe dan ook, een heel, heel erg vervelend traject. De zomer begon dit jaar al vroeg en ik mag niet rijden. Zometeen naar huis toe: 1 uur reistijd. Op de motor was dat én veel leuker, én maar 10 minuten rijden. Oh, en in plaats van de 8 Euro die het OV mij kost, kost die 10 minuten rijden op de motor... 1 Euro misschien?

* Blue-eagle is behoorlijk gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01

Rick-Jan

always connected

Nog even pics van mijn cb!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30najdj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/a0ifeb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/mbpu10.jpg

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
veranderd niks aan, zo'n dash :+

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8Fzv4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mwah.... Zo'n 590 doet anders best wel wat veranderen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat een knipperlichten :)
En bij 12000 in het rood :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:30:
Artsen zijn in bepaalde situaties toch verplicht om het te melden bij het CBR?
Zoiets heb ik ook begrepen. Iemand die een keer 'zomaar' was flauwgevallen en naar het ziekenhuis of arts gebracht kreeg zomaar te horen dat zijn rijbewijs was ingetrokken. Op zich ook wel logisch, want ze willen eerst weten of dat niet zomaar vaker kan gebeuren. Pas als ze daarvan overtuigd zijn, mag je weer rijden.

Het zijn idd ambtenarentrajecten met een hoog paarse krokodilgehalte, maar er zijn natuurlijk gevallen waarin het maar goed is ook dat ze zoiets hebben. Alleen wel weer vervelend dat verzekeraars en advocaten dit soort procedures misbruiken om onder betaling uit te komen. Verzekeraars zijn wat dat betreft helemaal erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01

Rick-Jan

always connected

Jolke schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:47:
[...]

Wat een knipperlichten :)
En bij 12000 in het rood :o
Wel duidelijk :P blokje maakt ook graag toeren, heel veel herrie >:)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, dat was een leuk ritje... Na een BBQ van mijn werk in Den Haag ipv gewoon de A12 op te knallen de onroute-kaart aangezet, en me helemaal binnendoor naar huis (Amersfoort) laten sturen. Duurt even, maar dan heb je ook wat! Volgende keer alleen wel met minder regen en meer licht doen :+

Dit was het leukste stukje, kent iemand dat toevallig? 13km kronkels langs een of andere sloot die zo te zien de Meije heet. Aan de "doe eens lief met je herriemotor"-bordjes aan het begin te zien komen er vaker motoren :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sGlg93t.jpg

Plaatje van Streetview gejat

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 10-05-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha, steeksleuteltje meenemen en achterop mee naar huis nemen.
wat een kansloos zelf gemaakt bord.

dat mensen die dit maken lekker op Terschelling gaan wonen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
Hekel aan die borden, ja er zal vast wel wat overlast zijn. Ga je er op letten, dan maak je je zelf helemaal gek :D
Ik heb soms ook last van wielrenners,mensen met rood haar,wind uit het noord/oosten,stoeptegels met een liefheersbeestje(grapje natuurlijk!) En wat als de motor je enige vervoersmiddel is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is dat het gelukkig niet lijkt op een officieel bord, anders is het eenvoudig met 1 telefoontje te verwijderen.

of als iemand er in de buurt woont, plak er even een papiertje overheen met het woning aanbod op de eilandjes of Flevoland of zo (alleen maar rechte wegen daar, komt geen 1 motorrijder voor de lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mmh, ik kon me er bij deze locatie wel iets bij voorstellen... Smalle weg dwars door een natuurgebied, met huizen die strak langs de weg staan ipv 100 meter er vanaf zoals bij dijkjes. Ik denk dat een groepje met wat leuke uitlaten dan flink wat herrie maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je rust wil, moet je niet langs een weg gaan wonen is dan mijn reactie daarop.

maar goed, ik woon in spanje met iets betere omstandigheden voor motorrijden.
dus gelukkig geen last van dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 08:13:
en als je rust wil, moet je niet langs een weg gaan wonen is dan mijn reactie daarop.

maar goed, ik woon in spanje met iets betere omstandigheden voor motorrijden.
dus gelukkig geen last van dit soort dingen :)
Mee eens, maar dat is in Nederland wat lastig helaas. Beetje dichtbevolkt hier :P

Je hebt natuurlijk ook mensen die langs een circuit dat er al een eeuw ligt gaan wonen en dan klagen dat het lawaai maakt, die verdienen een burnout in hun gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 08:00:
het is dat het gelukkig niet lijkt op een officieel bord, anders is het eenvoudig met 1 telefoontje te verwijderen.

of Flevoland of zo (alleen maar rechte wegen daar, komt geen 1 motorrijder voor de lol)
Hier vergis je je toch lelijk in!
Flevoland kent wel een paar mooie stukjes. (je moet wel goed zoeken :+ )
Noordoostpolder heeft wel een paar mooie weggetjes hoor! :)

Gister is trouwens mijn koplamp kapot geslagen door de schuttingdeur...
Weet iemand toevallig waar ik 1,2,3, een nieuwe kan halen? (mag ook 2e hands zijn)

Betreft een suzuki GS500e slingshot uit 1990 (met dubbele koplamp)

Pics volgen nog!

[ Voor 20% gewijzigd door tellavist op 10-05-2014 09:58 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
De meije is leuk ja, met de got meet & ride zijn we er ook overheen gegaan :). In de winter is de meije vooral leuk omdat het dan lekker rustig is, kan echt overheen jagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Bob

Koopt er iemand ooit online motorkleding? Mijn zaterdagen zitten meestal overvol en puur uit gemak denk ik online een paar motorlaarzen te bestellen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn98/tellavist/IMG-20140509-WA0007.jpg

Was een flinke klap van de schutting deur...
Iemand een idee waar ik een nieuwe koplamp kan halen? :'(

De lampjes werken nog wel 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 10-05-2014 11:20 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dacuuu schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 07:54:
Hekel aan die borden, ja er zal vast wel wat overlast zijn. Ga je er op letten, dan maak je je zelf helemaal gek :D
Nee hoor, je hoeft er niet op te letten. Ik woon niet aan een dijkje, maar in het centrum van Gorinchem en als je de Lek & Linge route hebt gereden, kom je dus ook door mijn straat. Ik kan je melden dat de gemiddelde HD echt niet hoeft aan te kondigen dat ie eraan komt. En ook de mensen die het nodig vinden om tot 10k toeren te gaan komen boven alles uit.Nou is niet iedereen zo, maar ik kan me heel goed voorstellen dat die mensen aan zo'n dijkje er helemaal dol van worden. Het is natuurlijk vreselijk irritant als je van tijd tot tijd met alles moet stoppen omdat er zo'n jurk voorbij komt die denkt dat die tyfusherrie bij het mottorrijden hoort.

En je kunt er kort of lang over discussiëren, maar dat het gewoon overlast veroorzaakt is een feit. Zelfs ik als motorrijder wordt niet goed van die etterbakken met hun blèrpijpen. Het is onnodig en veroorzaakt alleen maar irritatie. Dus blijf maar ontkennen dat het overlast geeft, dan sluiten ze die dijkjes allemaal af en kun je alleen nog maar hier komen klagen. Ik denk dat die db killer er terug in steken makkelijker is.

Maar ja...zolang de mannelijkheid van veel motorrijders nog afhangt van het aantal db's dat ze produceren zal dat wel niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snip

[ Voor 103% gewijzigd door PWM op 11-05-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

tellavist schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:20:
[afbeelding]

Wellicht een Suus-dealer als je geld teveel hebt. Anders liggen die dingen waarschijnlijk wel bij de motorsloop.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[afbeelding]

Duct-tape? Ohwacht... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

Wat heb jij gedaan man. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Ik wou de motor de tuin uit rijden. (gister waaide het nogal.)
Op het moment dat ik bij de poort kwam, waaide de deur dicht...
De ijzeren rand van de schutting deur precies op de kuip :'(

er zit ook gewoon een haakje op die klote deur, maar ik was te lui om hem op de haak te doen. |:(
Gelijk afgestraft :/

@mphilip
Je zou er een gaatje in kunnen prikken zodat het licht er nog doorheen kan? :+

De andere lamp zit alleen een barst in btw. en die kan ook solo aan. Dus ik kan/mag gewoon nog rijden.
Het ziet er alleen verschrikkelijk uit :+

[ Voor 20% gewijzigd door tellavist op 10-05-2014 12:22 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:27:
[...]

Nee hoor, je hoeft er niet op te letten. Ik woon niet aan een dijkje, maar in het centrum van Gorinchem en als je de Lek & Linge route hebt gereden, kom je dus ook door mijn straat. Ik kan je melden dat de gemiddelde HD echt niet hoeft aan te kondigen dat ie eraan komt. En ook de mensen die het nodig vinden om tot 10k toeren te gaan komen boven alles uit.Nou is niet iedereen zo, maar ik kan me heel goed voorstellen dat die mensen aan zo'n dijkje er helemaal dol van worden. Het is natuurlijk vreselijk irritant als je van tijd tot tijd met alles moet stoppen omdat er zo'n jurk voorbij komt die denkt dat die tyfusherrie bij het mottorrijden hoort.

En je kunt er kort of lang over discussiëren, maar dat het gewoon overlast veroorzaakt is een feit. Zelfs ik als motorrijder wordt niet goed van die etterbakken met hun blèrpijpen. Het is onnodig en veroorzaakt alleen maar irritatie. Dus blijf maar ontkennen dat het overlast geeft, dan sluiten ze die dijkjes allemaal af en kun je alleen nog maar hier komen klagen. Ik denk dat die db killer er terug in steken makkelijker is.

Maar ja...zolang de mannelijkheid van veel motorrijders nog afhangt van het aantal db's dat ze produceren zal dat wel niet gebeuren.
Ff een waypoint in m'n GPS zetten, dan weet ik waar ik terug moet schakelen en het gas open moet trekken :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

tellavist schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:19:
[...]

Ik wou de motor de tuin uit rijden. (gister waaide het nogal.)
Op het moment dat ik bij de poort kwam, waaide de deur dicht...
De ijzeren rand van de schutting deur precies op de kuip :'(

er zit ook gewoon een haakje op die klote deur, maar ik was te lui om hem op de haak te doen. |:(
Gelijk afgestraft :/

@mphilip
Je zou er een gaatje in kunnen prikken zodat het licht er nog doorheen kan? :+

De andere lamp zit alleen een barst in btw. en die kan ook solo aan. Dus ik kan/mag gewoon nog rijden.
Het ziet er alleen verschrikkelijk uit :+
En er komt behoorlijk wat weer naar binnen daar zo, kan ook niet goed zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Erasmo schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:46:
[...]

En er komt behoorlijk wat weer naar binnen daar zo, kan ook niet goed zijn :P
Komt er ook mooi weer binnen dan? :P

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn98/tellavist/20140509_153547.jpg

Dit is mijn motor zonder dat je de beschadiging ziet trouwens.

(ik heb hem nu 3 dagen)

Dat manneke op mijn motor is mijn broertje trouwens :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[afbeelding]

Vraag het hier even in het topic. dan komt er vast eentje boven water.
zit er eentje die voor de lol gsjes opkoopt en opknapt/sloopt. en sommige halen de kuip eraf om er een naked van te maken.

en volgende week zondag gs500 topic ritje.

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 10-05-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 14:59
[afbeelding]

http://www.motorparts-onl...0cmluZz0mc3RhcnRfcG9zPQ==

maar weet niet of deze ook van jouw fiets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Nieuwe motor opgehaald *O*

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3GHGBbUxCUo/U25LwhjR9gI/AAAAAAAAErU/BwcLTxYmYfI/w320-h180-no/10-05-14+-+1

'06 Superduke 990 volbehangen met KTM powerparts :-) Goede genade wat een lekker gooi en smijt apparaat. Eens zien hoe lang de enorme schaamranden het vol gaan houden :-) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 30-09 07:11
Iemand hier persoonlijke ervaring met RST motorkleding? Ik lees online dat het niet té goed is, maar dat hoeft ook niet voor die prijs. Nog geen €200 voor een leren jas, dus daar hoef je denk ik ook niet te veel van te verwachten. Het wordt dan misschien mijn 1e leer voor deze zomer.

Merci!

[ Voor 36% gewijzigd door Nero22 op 10-05-2014 19:46 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 12:09
(jarig!)
[...]

+1
Ook dijkbewoner en motorrijder hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Nero22 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:44:
Iemand hier persoonlijke ervaring met RST motorkleding? Ik lees online dat het niet té goed is, maar dat hoeft ook niet voor die prijs. Nog geen €200 voor een leren jas, dus daar hoef je denk ik ook niet te veel van te verwachten. Het wordt dan misschien mijn 1e leer voor deze zomer.

Merci!
Heb hele goede ervaring hier in Amsterdam met 'biker outfit'. Ze verkopen zowel nieuw als 2e hands (niet te zien). Daar vorige week een nieuwe rev-it leren jas incl rugprotector voor 199 en een superfraaie leren broek voor 79 gekocht. Ze zitten er volgens mij pas een jaar ofzo, maar erg gave winkel met erg vriendelijk personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:00
Dag Mensen,

Ik heb een vraag en wat jullie ervan vinden. Ik mag bijna zwaar. Ik rij op dit moment een Suzuki GS500E en ik heb op dit moment een hele mooie Kawasaki Z900 (bwj 1975)op het oog.

Extras:
Godier Genoud zuigerkit bijna 1200cc
Olie koeler
Marchesini velgen Ex Yamaha YZR 500 Carlos Checa
Brembo remtangen

Wat vinden jullie van de Kawasaki Z900?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
De bomb!

* teacher loves klassiekers!

Hou je van sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Nou ik moet me er echt goed in gaan verdiepen. Die knullen van die zaak die was er zelf ook helemaal enthousiast over. Begon er helemaal bij te glimmen. Vandaag ook bij een motordealer geweest en die begon er ook bij te glimmen. Ben er zelf absoluut niet goed in, maar met zo'n ding moet het helemaal leuk zijn. Niet dat ik echt weet dat het echt zo'n top ding is, maar hoe meer ik me erin verdiep denk ik dat het een heel bijzonder exemplaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Bijzonder is altijd leuk!

Maar... Ook lastig mbt documentatie, reserve onderdelen en kennis.
Dan rij je beter een 13 in een dozijn fiets.

Maar je kan bijvoorbeeld lid worden van een club:
http://www.kawasakimerkclub.eu
Handig topic:
http://www.motor-forum.nl...1-Z900-Z1000-topic-1.html

Want bij dit oude spul kan je er niet meer van uitgaan dat de benodigde kennis bij dealers aanwezig is.

[ Voor 32% gewijzigd door teacher op 11-05-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

+1

Die herrie is nergens voor nodig. Herrie makers blijven slakkies.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 30-09 07:11
wessel99 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 21:47:
[...]

Heb hele goede ervaring hier in Amsterdam met 'biker outfit'. Ze verkopen zowel nieuw als 2e hands (niet te zien). Daar vorige week een nieuwe rev-it leren jas incl rugprotector voor 199 en een superfraaie leren broek voor 79 gekocht. Ze zitten er volgens mij pas een jaar ofzo, maar erg gave winkel met erg vriendelijk personeel.
Klinkt goed. Zal er eens naar kijken! :)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:37
Tylen schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:39:
[...]

+1

Ik heb pas een dijkbewoner gesproken, en hij zei dat inderdaad de zware customs de meeste overlast veroorzaken. Niet alleen het motorgeluid, maar vooral het feit dat ze zo langzaam mogelijk rijden is irritant. Een supersport trekt één keer het gas open en hij is het dorp uit.

Zelf rijdt hij overigens diverse motoren waaronder een Bimota en een oude R1150GS, dus hij is er (aldus hemzelf) net zo goed schuldig aan.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
teacher schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:36:
Bijzonder is altijd leuk!

Maar... Ook lastig mbt documentatie, reserve onderdelen en kennis.
Dan rij je beter een 13 in een dozijn fiets.

Maar je kan bijvoorbeeld lid worden van een club:
http://www.kawasakimerkclub.eu
Handig topic:
http://www.motor-forum.nl...1-Z900-Z1000-topic-1.html

Want bij dit oude spul kan je er niet meer van uitgaan dat de benodigde kennis bij dealers aanwezig is.
Gelukkig die zaak waar ik altijd kom hebben echt wel de nodige kennis en samen komen we er zeker uit. Ze kiezen ook een bepaalde persoon bij een bepaalde fiets want ze willen zelf ook echt dat dat ding goed terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn ook behoorlijk populair motoren om tot cafe racers om te bouwen
ouwe z1000 bijvoorbeeld
dus als als je er ooit op uitgekeken raakt
http://www.wrenchmonkees....49-kawasaki-z1000-st.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Haha zo'n z900 staat daarnaast. Die vind ik helemaal niets. Stuur veelste laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Z900, supertof :) van de 'universal Japanese motorcycle' uit de jaren '70 is de Z900 het tofst

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is er nog iemand gisteren naar de manifestatie in Eindhoven geweest? Ik fietste bij toeval langs het verzamelpunt, stonden toch 1000+ motoren. 300 meter verderop stonden trouwens 5 harleys plus mannen met allemaal dezelfde jasjes, denk dat die het niet konden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Meh, wat een weer zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Noenie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:28:
[...]

Shameless self promo!

Aangezien ik "Vrijwillig" ben gekozen om de volgende meet voor de Bsmfh ploeg te organiseren, ookal ben ik geen Bsmfh'er! Heb ik gevraagd of ik de Got-Motor ploeg kon meenemen. En dat was prima!
We gaan dus karten met de ploeg mensen die komen, dus heb ik er een Got-motor VS bsmfh kartmeet van gemaakt :D

Meeting manager hier:
http://www.meeting-manager.nl/1443/

Eten:
http://www.ken-ichi.nl/

Aankomende zondag 11 mei ga ik een datum prikken, dus als je je nog niet heb aangemeld en wel mee wilt, nu even doen :D

Ik zit nog een beetje in het midden om een klein toertje vooraf te doen, er is in de omgeving eigenlijk niet veel te beleven. Ook moeten er dan wel genoeg motoren zijn om mee te willen rijden.
Mocht iemand anders in de omgeving wel wat leuks weten, let me know!

Als er mensen zowel BSMFH als GOT-MOTOR zijn, mag je kiezen voor welk team je wilt rijden. Er is op de IRC nog gesproken over een wisselbeker, of dit haalbaar is is nog maar de vraag.
De datum is bekend, 19 Juli 2014.
De meeting manager is aangepast zodat het nu al inschrijf formulier werkt 8) .
Hopelijk zijn er nu meer mensen die mee willen :D }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Priyantha Bleeker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:42:
[...]

De datum is bekend, 19 Juli 2014.
De meeting manager is aangepast zodat het nu al inschrijf formulier werkt 8) .
Hopelijk zijn er nu meer mensen die mee willen :D }:O
Ik denk er nog even over na, A'dam is 350 km retour en ik moet er op vrijdag en zaterdag ook al zijn :P
Echt he, ik was blij dat ik de broek dit weekend opnieuw geïmpregneerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Die wind... Ik reed over de A10 richting diemen over een brug, waaide er zowat af... Daarbij was ik de spoilers van mijn vizier vergeten dus het regende binnen :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ROFLASTC schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:03:
[...]

Die wind... Ik reed over de A10 richting diemen over een brug, waaide er zowat af... Daarbij was ik de spoilers van mijn vizier vergeten dus het regende binnen :P
Flinke windstoten inderdaad. Ik blijf me altijd verbazen dat ik daar bijna geen last van heb terwijl iedereen erover miept, scheelt een sportmotor rijden zodat het daar nou zoveel bij? Ik blijf altijd stug flink op het gas bij zijwind, en hou de motor verder maar losjes vast zodat hij een beetje heen en weer kan wiebelen maar globaal wel op koers blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

Tylen schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:39:
[...]

+1

Loud pipes safe lifes, en je bent zelf een slakkie :>

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Flinke windstoten inderdaad. Ik blijf me altijd verbazen dat ik daar bijna geen last van heb terwijl iedereen erover miept, scheelt een sportmotor rijden zodat het daar nou zoveel bij? Ik blijf altijd stug flink op het gas bij zijwind, en hou de motor verder maar losjes vast zodat hij een beetje heen en weer kan wiebelen maar globaal wel op koers blijft.
Ik heb er best last van, maar ik heb dan ook veel oppervlak aan de zijkant. Als ik over de A7 rij en het waait goed hard dan kan een windstoot me zomaar meer dan een meter zijdelings verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoltYes schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Loud pipes safe lifes, en je bent zelf een slakkie :>
Geloof me hij rijdt met zijn vingers in zijn neus 10 keer een rondje om je heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem aan die kussende smiley iets van een sarcasme was.

denk wel dat zijn circuit machine op standaard demper zit,.. op een circuit mag je niet veel geluid meer maken

(standaard OEM Aprilia RSV4 maakt bijvoorbeeld meer muziek dan is toegestaan op sommige vrij rijden dagen, niet zeker of dat ook geld voor de Tuono. Beiden zijn echter zo´n beetje de beste machines die je voor straat rijden kan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
tellavist schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:30:
[afbeelding]

Dit is mijn motor zonder dat je de beschadiging ziet trouwens.

(ik heb hem nu 3 dagen)

Dat manneke op mijn motor is mijn broertje trouwens :+
Da's zuur... 3 dagen in bezit en nu al beschadiging :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Mijn pipes zijn ook best loud. Ben er best blij mee maar mag wel ietsje minder.
Ik probeer wel rekening te houden met mensen die daar niet zo gek op zijn.

Iedereen tevreden houden lukt je toch nooit en dat moet je ook niet willen, dan wordt je knettergek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Het mag lekker brommen of krijsen. Als het maar binnen de perken blijft. Als het maar niet zo soft is zoals een grasmaaier, brommer of kettingzaag :)

Pagina: 1 ... 65 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.