Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:07

steveman

Comfortabel ten onder

wessel99 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:47:
[...]

Ergens rond Esch! Zaterdag nog wat koud, zondagochtend mooi zonnetje en strak asfalt. Valt me op dat je daar nooit echt 'hard' rijdt (je mag er vaak 70-100) maar toch al dikke fun hebt :-) Mooie lange doordraaiers, haarspeldbochtjes, dikke fun!
[...]
Precies wat ik zoek, die gaan we noteren :)

Ah dat is vlakbij Piesport!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chakotay schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:13:
[...]

Klinkt als een nette oplossing :) €75 voor een MPR4 is zeker voor MotoPort een erg goede prijs.
Vind ik ook. Er zijn een paar nette gebruikte remschijven op gegaan, en nu remt alles ook weer goed.
Nu lekker sturen en eindelijk met vertrouwen wennen aan de nieuwe motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Jolke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:12:
[...]

_/-\o_ Knietje-op-de-grond voor Dummies :P
_O- 8-)
wessel99 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:20:
[...]

Snap er echt niks van :-)... grrr! Toch nog maar eens oefenen dan, zeker met het verzitten. Ben ik toch ook nog niet heel comfortabel mee in een links-recht of rechts-links combi. Zie sowieso aan mijn bandje dat de linkerbochtjes beter gaan :)
Hahah rustig proberen, en iemand regelen die foto's kan maken.
Vaak heb je het idee dat je mega naasthangt, terwijl dat vaak dan mega meevalt :+
Foto's werken dan verhelderend en dan zie je ook waar je kan aanpassen/verbeteren.

Geen idee waar je woont, als je in de buurt zou wonen zou ik je zo een keer kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
GewoonDennis schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:07:
[...]

Vaak heb je het idee dat je mega naasthangt, terwijl dat vaak dan mega meevalt :+
Foto's werken dan verhelderend en dan zie je ook waar je kan aanpassen/verbeteren.

Geen idee waar je woont, als je in de buurt zou wonen zou ik je zo een keer kunnen helpen :)
Of als er geen fotograaf in de buurt is, een groot spiegelend gebouw opzoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

4x2

lộn xộn quá

newbreed schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:27:
[...]

Een Ducati Monster met een Honda embleem.
En een gruwelijk betrouwbare goed klinkende V4 met vermogen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
MailMan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:15:
[...]

540 bij Motozoom. De glanzende witte en zwarte zijn volgens mij iets van 450? Deze heeft een opdrukje...

Zat nog te twijfelen of ik een Schubert S2 zou nemen. Die schijnen getest te worden op een naked BMW K100, terwijl ik op een K100RT rijd. Maar het is echt de turbulentie van de ruit die voor de herrie zorgt. Ik heb helemaal geen midden/hoog gewisper van de wind, maar alleen gebulder. Ik dacht dat dat minder schadelijk was, maar dat is dus onzin. Sterker nog, dat schijnt veel lastiger te dempen zijn met dopjes dan hogere tonen.

Wanneer ik half ga staan op de motor en met de kop vol in de wind zit is het zoveel aangenamer :o

Ik twijfel nu tussen een elektrische ruit, of een laminar lip:

[afbeelding]

Of een andere motor :P
slijptol of hamer? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Yeah, vanmiddag geslaagd voor de AVD oOo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:36:
_/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:03

Youk

Volvo For Life

Daarstraks voor het eerst sinds 17 januari (mijn ongeval) terug een ritje gemaakt op de motor. Was amper 25 km. Eerst richting tankstation want de meter was aan het knipperen. Onderweg het idee dat de banden nogal plat stonden, reed niet fijn. Dus ineens maar de bandenspanning controleren. Hmm, die stonden beide perfect op druk. :? Het moest dus in mijn hoofd zitten. En ja haar, stilaan kwam het vertrouwen er terug in. Het is nog niet wat het moet zijn, onder andere doordat ik nog last heb in mijn arm. Nu voel ik het nog trouwens, zo'n 2 uur na de rit. Maar het komt wel goed. :Y

Ondertussen kon ik ook ineens genieten van het geluid van mijn nieuwe Mivv demper. Natuurlijk had ik de DB-killer er al uit gesloopt. Ik moet toegeven dat het toch iets te veel is van het goede. Mooi diep en donker geluid, maar iets te luid. Mijn vorige demper was een Laser Duo-Tech waarin ik de sports insert had zitten. Dus ook geen DB-killer, maar het rechte pijpje, hieronder de rechtse:
Afbeeldingslocatie: http://www.surfsidemoto.com/images/DuoTechInserts600.jpg

Nu vraag ik mij af of zoiets niet de oplossing is voor mij. Met DB-killer is mij waarschijnlijk wat te braaf, maar moet ik nog eens testen om zeker te zijn. Zonder rijden zal het ook niet worden, want dan zijn de buren niet blij als ik om 5:45 uur 's morgens moet vertrekken of rond 0:00 uur thuis kom.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Congrats! Waar ga je op rijden?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:13:
Daarstraks voor het eerst sinds 17 januari (mijn ongeval) terug een ritje gemaakt op de motor. Was amper 25 km. Eerst richting tankstation want de meter was aan het knipperen. Onderweg het idee dat de banden nogal plat stonden, reed niet fijn. Dus ineens maar de bandenspanning controleren. Hmm, die stonden beide perfect op druk. :? Het moest dus in mijn hoofd zitten. En ja haar, stilaan kwam het vertrouwen er terug in. Het is nog niet wat het moet zijn, onder andere doordat ik nog last heb in mijn arm. Nu voel ik het nog trouwens, zo'n 2 uur na de rit. Maar het komt wel goed. :Y

Ondertussen kon ik ook ineens genieten van het geluid van mijn nieuwe Mivv demper. Natuurlijk had ik de DB-killer er al uit gesloopt. Ik moet toegeven dat het toch iets te veel is van het goede. Mooi diep en donker geluid, maar iets te luid. Mijn vorige demper was een Laser Duo-Tech waarin ik de sports insert had zitten. Dus ook geen DB-killer, maar het rechte pijpje, hieronder de rechtse:
[afbeelding]

Nu vraag ik mij af of zoiets niet de oplossing is voor mij. Met DB-killer is mij waarschijnlijk wat te braaf, maar moet ik nog eens testen om zeker te zijn. Zonder rijden zal het ook niet worden, want dan zijn de buren niet blij als ik om 5:45 uur 's morgens moet vertrekken of rond 0:00 uur thuis kom.
je kan je insert iets inkorten... maar dan heb je wel een probleem als je moet keuren of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:47:
[...]

je kan je insert iets inkorten... maar dan heb je wel een probleem als je moet keuren of iets dergelijks
ze kijken toch alleen maar of er een insert inzit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
GewoonDennis schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:07:
[...]

_O- 8-)

[...]

Amsterdam! U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Hooglander1 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:38:
[...]

Congrats! Waar ga je op rijden?
Nog geen idee, (semi) naked lijkt me wel wat. Een zware toerfiets/chopper of een snel racemonster spreken me niet zo heel erg aan.

Direct voor A mogen gaan trouwens, dus mag meteen onbeperkt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

Youk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:13:

[afbeelding]

Een Mivv demper koop je over het algemeen niet omdat ze zo goed dempen :P Het zijn volgens mij allemaal behoorlijke herriedempers :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:03

Youk

Volvo For Life

Ja, dat heb ik wel gemerkt. :+

Had deze gekocht omdat die er mooi uit ziet (carbon) en zeer prijselijk was, namelijk 260€ aan huis geleverd. Plus ik was niet tevreden over het ophangsysteem van de Laser. Daar moet er namelijk een vulbus over de bout waarmee de demper vasthangt aan de passagiersstep zodanig dat er relatief veel speling op zit. Met als gevolg dat de linkpijp aansluiting op de demper zelf reeds 2 maal compleet was afgescheurd. Deze hangt veel stabieler omhoog.

Trouwens de Mivv heeft (met DB killer) wel een E-keur en ook dat was belangrijk.

Nu hou ik wel van een mooi motorgeluid, maar ook ik heb mijn grenzen. :D

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:50

M14

mphilipp schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:25:
[...]

Zit die helm wel lekker dan als ie tegen je oor aan drukt? Lijkt me op langere ritten irritant worden.
De helmen die ik heb gehad (BMW en Schuberth) hebben voldoende ruimte rond de oren, waarschijnlijk omdat ze rekening houden met inbouw van headsets e.d. Mij lijkt het helemaal niet prettig als ie tegen mijn oren aan zou drukken.
Nee hoor, zit prima. Is een Arai RX-7 GP. Mn helm drukt ook niet hard tegen mn oren, maar genoeg om de gehoorgang iets te verdraaien, met een hoop geluidsellende als gevolg.

Doppen zijn aangemeten door Alpine, zonder helm op. Zou van hun verwachten dat ze dat dan toch wel vertellen mocht het nodig zijn :?.

Anyway, gele doppen ftw

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Hengeloooooooo :+ (Twente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Damn, ik ben te lang weg uit NL... AVD? Avond Vierdaagse? Alliantie Vernieuwing en Democratie?
Ow, wacht... Algemene Voertuig Beheersing! :)

In Hengelooo daar drink je natuurlijk een coooola, maar dan wel in de Appel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
Ik heb mezelf een cadeautje gedaan, een Garmin Zumo 350LM *O*
Lijkt trouwens wel alsof dit model eruit gaat, bijna nergens meer op voorraad. Bij de Mediamarkt (had de laagste prijs) kreeg ik zelf te horen dat ze hem ook niet meer konden bestellen. Zolang is dit model toch nog niet op de markt?
Jolke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:24:
Damn, ik ben te lang weg uit NL... AVD? Avond Vierdaagse? Alliantie Vernieuwing en Democratie?

Nee, AVD is Algemene Verkeersdeelneming. AVB is Algemene Voertuigbeheersing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jolke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:24:

VerkeersDeelname ;)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de RSV heeft weer versie olie en filters e.d.

Ik merkte wel dat er een beetje olie in de airbox zat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wMBakApl.jpg

Is zo'n hoeveelheid iets om me zorgen te maken? Ik denk dat ik een keer iets te ruim olie heb bijgevuld, irritant drysump systeem :P

Het grote dubbele gat onderaan is waar de lucht aangezogen word, daaromheen is de 'schone' ruimte waar het ook het blok in gaat. Inmiddels ziet het aanzuig-gat er minder ranzig uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 06-05-2014 20:35 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:07

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is dat nog een beetje schoon te krijgen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01

Rick-Jan

always connected

SJ1000 binnen, toch wel met geheugenkaart! Al een kleine 10minuten mee geschoten, heb m nu met het bevestigings materiaal voorop geschroefd, maar trilt nog erg, verder leuke beeldkwaliteit voor een dingetje van 65euro :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

steveman schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:18:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is dat nog een beetje schoon te krijgen?
Haha :P En jup, remmenreiniger en veel doekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Olie is niet heel boeiend, als het verbruik niet hoog is en er niet op 1 (of 2) bougies allerlei drek zit lekker schoonmaken bij de beurtjes en verder niet meer naar kijken.
Vaak zit er ook nog wel ergens een aftapplug voor de carterontluchting/luchtfilterkast.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

4x2 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:36:
Olie is niet heel boeiend, als het verbruik niet hoog is en er niet op 1 (of 2) bougies allerlei drek zit lekker schoonmaken bij de beurtjes en verder niet meer naar kijken.
Vaak zit er ook nog wel ergens een aftapplug voor de carterontluchting/luchtfilterkast.
Het verbruik is niet noemenswaardig, de bougies moet ik nog even nakijken binnenkort. Had handig geweest om meteen te doen, maar het begon te regenen waardoor ik geen zin meer had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Rick-Jan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:32:
SJ1000 binnen, toch wel met geheugenkaart! Al een kleine 10minuten mee geschoten, heb m nu met het bevestigings materiaal voorop geschroefd, maar trilt nog erg, verder leuke beeldkwaliteit voor een dingetje van 65euro :)
Probleem dat ik ervaar met de SJ1000 is dat de montage feilloos hard moet zijn. Als je hem op je stuur monteert is hij strak gemonteerd. Helm montage is gewoon vreselijk. Ik heb zelf een houder gefabriceerd toendertijd om hem strak te monteren; dat ding weegt nogal wat, en met tegemoetkomende wind is het helemaal geen pretje om te rijden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Noenie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:08:
[...]

Deze is geupdate, er zijn meer data toegevoegd, en de koptekst is nu leesbaarder.
Het zijn nu alleen nog maar zaterdagen!

[...]

We kunnen altijd als het mooi weer een rondje ervoor gaan rijden. Dit zal dan tussen 12 en 5 zijn, met eindpunt Silverstone om 5 uur om vanaf daar het programma van de meet te volgen. Er zijn meer data toegevoegd.

[...]

"Bastard System Manager from Hell"
Hun topic hierrr: Systeembeheerders en hun problemen - deel 33
Shameless self promo!

Aangezien ik "Vrijwillig" ben gekozen om de volgende meet voor de Bsmfh ploeg te organiseren, ookal ben ik geen Bsmfh'er! Heb ik gevraagd of ik de Got-Motor ploeg kon meenemen. En dat was prima!
We gaan dus karten met de ploeg mensen die komen, dus heb ik er een Got-motor VS bsmfh kartmeet van gemaakt :D

Meeting manager hier:
http://www.meeting-manager.nl/1443/

Eten:
http://www.ken-ichi.nl/

Aankomende zondag 11 mei ga ik een datum prikken, dus als je je nog niet heb aangemeld en wel mee wilt, nu even doen :D

Ik zit nog een beetje in het midden om een klein toertje vooraf te doen, er is in de omgeving eigenlijk niet veel te beleven. Ook moeten er dan wel genoeg motoren zijn om mee te willen rijden.
Mocht iemand anders in de omgeving wel wat leuks weten, let me know!

Als er mensen zowel BSMFH als GOT-MOTOR zijn, mag je kiezen voor welk team je wilt rijden. Er is op de IRC nog gesproken over een wisselbeker, of dit haalbaar is is nog maar de vraag.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tankiej schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:28:

[...]

Nee, AVD is Algemene Verkeersdeelneming. AVB is Algemene Voertuigbeheersing :+
:$ ahum... vroegâh heette dat gewoon theorie en praktijk, meer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet helemaal, dit zijn twee praktijkexamens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22

Bommes

Capo del formaggio

Dat veranderd niets aan hoe het vroeger genoemd werd. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:46:
[...]

:$ ahum... vroegâh heette dat gewoon theorie en praktijk, meer niet :+
Ik kom ook nog uit de tijd van "theorie" en "praktijk" :P

Al die nieuwerwetse CBR termen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Dat is gewoon ontmoedigingsbeleid.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Acid_Burn schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:21:
Dat is gewoon ontmoedigingsbeleid.
Meer belastingcenten binnen krijgen beleid als je het mij vraagt :+
En dan na 2 jaar A2 nog een keer een AVD examen doen voor je A 8)7

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tellavist schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Meer belastingcenten binnen krijgen beleid als je het mij vraagt :+
En dan na 2 jaar A2 nog een keer een AVD examen doen voor je A 8)7
Gelukkig is het CBR geen overheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:19:
Dat veranderd niets aan hoe het vroeger genoemd werd. ;)
+1 :)

En CBR? Dat was mijn tweede motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
theHoff schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:02:
[...]

Gelukkig is het CBR geen overheid ;)
Maar ze werken wel VOOR de overheid.
Als overheid zegt: meer examens, meer centjes.
Zegt het CBR: Oke! :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ligt het aan mij of staat hier de voorvork zo scheef onder als een malle?
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

theHoff schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:33:
De vork zelf ziet er recht uit volgens mij. het wiel zit wel erg dicht bij de onderkuip, maar hoort dat niet gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
theHoff schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:33:
Dat hoort zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.ducatibunbury.com.au/BikeSells/Originals/DucatiST3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
De foto's zijn ook met een wijdhoeklens genomen, dan ziet het er altijd een beetje raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Weekendje Ardennen gedaan en de SloMo functie op de telefoon maar eens uitgetest.

Disclaimer:
Ik rijd de schaamranden er nog (net) niet af, maar ik heb me uitstekend vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag een eenvoudige maar doeltreffende klus uitgevoerd aan de motor. Een nieuwe toeter gemonteerd :P
De originele toeter probeerde ik voor het eerst rijdende op een 80 weg. Ik hoorde niks dus heb aardig veel op de knop zitten drukken. Ik had het idee dat deze kapot was. Gezien ik bij herhaaldelijk drukken nog niks hoorde was het ook geen los draadje, totdat mensen die langs de weg liepen ineens opkeken. Mooi, toeter werkt, maar het volume is ruk. :/
Nu een autotoeter uit een renault scenic, die gaat goed hard. :D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Gisae schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:59:
Vandaag een eenvoudige maar doeltreffende klus uitgevoerd aan de motor. Een nieuwe toeter gemonteerd :P
De originele toeter probeerde ik voor het eerst rijdende op een 80 weg. Ik hoorde niks dus heb aardig veel op de knop zitten drukken. Ik had het idee dat deze kapot was. Gezien ik bij herhaaldelijk drukken nog niks hoorde was het ook geen los draadje, totdat mensen die langs de weg liepen ineens opkeken. Mooi, toeter werkt, maar het volume is ruk. :/
Waar zat de claxon als ik vragen mag?
Ik kan me herinneren dat er modellen zijn waarbij de claxon achter je zat.
Als je dan rijd, hoor je het inderdaad niet goed (of je gaat rond de 1300 km/u)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Als je die snelheid bereikt heb je geen claxon meer nodig :o

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
tweaker2001962 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:24:
[...]

Als je die snelheid bereikt heb je geen claxon meer nodig :o
Oh ik gebruik hem regelmatig om die nare f-16 piloten te laten weten dat ik er aan kom. :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisae schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:59:
Which reminds me... Ik moet de claxon van mijn GSX-R ook eens checken, ik heb al een paar keer gehad dat die niet functioneerde (de laatste keer dat ik wilde claxonneren werkte het ding niet, toen heb ik de motor maar ff in de toerenbegrenzer gegooid met koppeling in O-)). Ik hoop dat het zoiets simpels is als corrosie op de stekkertjes ofzo, en anders is het een goed excuus een Stebel Nautilus o.i.d. :P

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 07-05-2014 18:05 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De meeste kan je simpel harder zetten. Bij mijn SV was er ook vrijwel niets van te horen. Even met een schroefje aanpassen en nu is ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
tellavist schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:17:

[...]

Als je de geluidsbarière doorbreekt, dan ga je harder dan het geluid... het geluid van je toeter haalt je dan dus ook niet in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22

Bommes

Capo del formaggio

Iemand hier die weet hoe ik met een GPX bestand met daarin 10 routes moet doen in Osmand (android navigatie)..??

Ik heb er n met tyre 10 losse routes van gemaakt maar dan moet ik die dus tijdens het rijden verwisselen/selecteren.
Het bestand is aangeleverd als 1 gpx bestand en ik denk dat je in een garmin dit gewoon als 1tje kan inladen..??
Het gaat om 2 dagen routes door Duitsland inclusief heen en terug reis, dus 4 dagen totaal onderverdeeld in meerdere routes per dag.

Ik moet wel zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb om in mijn Osmand te laden maar dat komt omdat ik de deel kaarten voor Duitsland nog moet selecteren en moet downloaden in Osmand.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Wanneer ga je, bommes?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft moeilijk dat ver vooruit kijken :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
Net toch even de banden van de NTV650 opgepompt. Voor zat er nog maar 1.3 en achter nog maar 1.4 in.. :+ :X

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tellavist schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:17:
[...]

Waar zat de claxon als ik vragen mag?
Ik kan me herinneren dat er modellen zijn waarbij de claxon achter je zat.
Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee91/kebab19/HornRelocation.jpg
Net voor de voorvork achter het achterlicht.

Schijnbaar is bij yamaha ook bekend dat het een waardeloze toeter is, de 2004 versie heeft deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/2/1/6/8/6/9/webimg/554152336_o.jpg
In plaats van dit:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mCpbOc_kJAoV5AIRZxPxTMg.jpg

Hopelijk is morgen mijn bagagerek ook weer terug van de coater, dan kan de koffer ook hier weer achterop.

[ Voor 30% gewijzigd door Gisae op 08-05-2014 00:17 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:26:
Blijft moeilijk dat ver vooruit kijken :X 8)7 |:(

[video]
Vooral lekker naar je vriendjes kijken 8)7.

Is mij ook wel eens bijna overkomen, dat ik iets op film wilde leggen en daardoor ff te lang niet voor me keek. Levensgevaarlijk die helmcamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37
Het is einde verhaal denk ik, met de Hornet.

Reed vanochtend naar het werk en dacht al een gekke trilling te horen. Maar had mijn oordoppen in en dacht, is mijn helm of zo. Toen was ik bijna op mijn werk en ineens verloor ik vermogen en trilde de motor als een gek. Ik doorgereden naar de parkeergarage, stap ik af, alles onder de olie (of mengsel?).

Ik been geen monteur, dus ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar dat het goed fout is, is me wel duidelijk. Op het eind gaf de motor ook aan dat er geen olie meer in het blok zat. En heb er gvd net nieuwe banden onder liggen en hyperpro veren. Motor was trouwens niet te warm.

Maar eens kijken of er iemand is die het ding af kan slepen in omgeving hoofddorp en wat er dan mee moeten gebeuren. Weet niet wat wijsheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Gisae schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:08:
[...]
Net voor de voorvork achter het achterlicht.
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Marc Rademaker schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 06:43:
Zuur man :(.
Maar eens kijken of er iemand is die het ding af kan slepen in omgeving hoofddorp en wat er dan mee moeten gebeuren. Weet niet wat wijsheid is...
Bij een werkplaats van jouw voorkeur zetten en er iemand naar laten kijken lijkt me een handig eerste stap ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zit het oliefilter er nog op (of vast) ? Zit aan de voorkant, tussen de uitlaatbochten.
Als ie los zit of mist dan is, gezien je verhaal, het blok (volledig) stuk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reed vanochtend naar het werk en dacht al een gekke trilling te horen. Maar had mijn oordoppen in en dacht, is mijn helm of zo. Toen was ik bijna op mijn werk en ineens verloor ik vermogen en trilde de motor als een gek. Ik doorgereden naar de parkeergarage, stap ik af, alles onder de olie (of mengsel?).

Ik been geen monteur, dus ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar dat het goed fout is, is me wel duidelijk. Op het eind gaf de motor ook aan dat er geen olie meer in het blok zat. En heb er gvd net nieuwe banden onder liggen en hyperpro veren. Motor was trouwens niet te warm.

Dat is wel heel zuur Marc :( Sterkte man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
4x2 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:44:
Zit het oliefilter er nog op (of vast) ? Zit aan de voorkant, tussen de uitlaatbochten.
Als ie los zit of mist dan is, gezien je verhaal, het blok (volledig) stuk.
Niet zo snel kunnen zien. Ik moest aan het werk. Ga zo wel even kijken :)

Heb inmiddels met Bakker Motorservice gebeld, die komt de motor waarschijnlijk vanmiddag ophalen. Ik ga zelf ook uit van het ergste hoor, vooral vanwege de tik die ik meende te horen tijdens het rijden.

Hopelijk krijg ik nog 500 euro voor de motor vanwege de losse onderdelen. Ik weet in ieder geval dat de banden praktisch nieuw zijn, de voorvork is prima en de demper / schokbreker ook :p

Dan een tijdje zuur doen en sparen...

Update, heb foto's gemaakt. Het oliefilter zit er nog op, maar ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn ;)

https://www.dropbox.com/s...MG_20140508_100141.jpg?m=

https://www.dropbox.com/s...MG_20140508_100104.jpg?m=

[ Voor 14% gewijzigd door Marc Rademaker op 08-05-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Als het olielampje is gaan branden is het eigenlijk al einde oefening.
En als ik naar de foto's kijk.... is het uit met de pret voor dit blok.

Blok wisselen?
http://link.marktplaats.nl/m797548066

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Marc Rademaker schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Heb inmiddels met Bakker Motorservice gebeld, die komt de motor waarschijnlijk vanmiddag ophalen. Ik ga zelf ook uit van het ergste hoor, vooral vanwege de tik die ik meende te horen tijdens het rijden.

Hopelijk krijg ik nog 500 euro voor de motor vanwege de losse onderdelen. Ik weet in ieder geval dat de banden praktisch nieuw zijn, de voorvork is prima en de demper / schokbreker ook :p

Update, heb foto's gemaakt. Het oliefilter zit er nog op, maar ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn ;)

Kan je niet meer geld krijgen als je de boel zelf in losse onderdelen verkoopt / overzet op een nieuwe motor? Die banden & vering zijn (als je het zelf weer in kan zetten, je zal het er niet voor krijgen bij verkoop waarschijnlijk) dat samen al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
[...]

Zit daar nu gewoon een gat in het blok? :|

Als je hem zelf demonteerd en in onderdelen verkoopt, krijg je er sowieso meer dan 500 voor. Maar dan moet je daar natuurlijk wel ruimte voor hebben en het willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Ik denk dat de blokwissel die Teacher voorstelt de goedkoopste optie is Marc.
Ik heb ooit een gpz600r gehad, waarvan het blok gewoon op was, en heb er een verser blokje in gehangen. Was voor mij toentertijd goedkoper dan een andere fiets aanschaffen en de Kawa reed weer als nieuw. Ik heb er nog jaren op gereden tot ik hem wegdeed voor een Fireblade.
Ik heb dat toen trouwens laten doen door RGTuning in Almere, want zelf ben ik wel handig, maar een blokwissel laat ik liever door een pro doen ;-)

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
[...]

Kijk maar wat ze er voor geven, anders wil ik hem wel van je overnemen, heb wel zin in een nieuw project :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

Lijkt op een vastgelopen big-end lager van een van je drijfstangen (en dus gat in je blok)
Oorzaak? Slijtage, te koud en te veel vermogen vragen, misbruik, foute/oude olie of te weinig smering door een te laag oliepijl.
Die blokken zijn bullet-proof.
Sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
tweaker2001962 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:53:
Ik denk dat de blokwissel die Teacher voorstelt de goedkoopste optie is Marc.
Ik heb ooit een gpz600r gehad, waarvan het blok gewoon op was, en heb er een verser blokje in gehangen. Was voor mij toentertijd goedkoper dan een andere fiets aanschaffen en de Kawa reed weer als nieuw. Ik heb er nog jaren op gereden tot ik hem wegdeed voor een Fireblade.
Ik heb dat toen trouwens laten doen door RGTuning in Almere, want zelf ben ik wel handig, maar een blokwissel laat ik liever door een pro doen ;-)
Bedankt voor alle reacties en tips mensen :) Baal er wel flink van moet ik zeggen

Enig idee wat een blokwissel kost om te laten doen? Weet alleen niet of ik een blok met 65k eronder wil hangen. Deze had net 71217 km gelopen...

@sniper

Ik rijd de motor altijd vrij netjes warm (niet boven 5-6k toeren onder de 70 graden). Olie laatst nog gecheckt, moest wel vervangen worden, maar was amper een jaar oud. Moet zeggen dat ik er van sta te kijken, motor is vrij netjes onderhouden, niet zo heel lang geleden ook nog kleppen laten stellen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Marc Rademaker op 08-05-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Marc Rademaker schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor alle reacties en tips mensen :) Baal er wel flink van moet ik zeggen

Enig idee wat een blokwissel kost om te laten doen? Weet alleen niet of ik een blok met 65k eronder wil hangen. Deze had net 71217 km gelopen...

@sniper

Ik rijd de motor altijd vrij netjes warm (niet boven 5-6k toeren onder de 70 graden). Olie laatst nog gecheckt, moest wel vervangen worden, maar was amper een jaar oud. Moet zeggen dat ik er van sta te kijken, motor is vrij netjes onderhouden, niet zo heel lang geleden ook nog kleppen laten stellen etc.
Van welk jaar was hij? Een blok heb je voor €500 waarschijnlijk wel, erin duwen zal afhankelijk van wie je het laat doen grofweg nog een keer dat bedrag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
[...]

Bedankt voor alle tips mensen :) Baal er wel flink van moet ik zeggen

@sniper

71.217 is wel redelijk end of life voor een hoogtoerige 4-cilinder. Of je moet een blok vinden dat veel minder km's heeft gemaakt, maar ik weet niet hoe groot die kans is.

Ik heb nog wel een fz6-n s2 met ABS te koop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

newbreed schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:04:
[...]

71.217 is wel redelijk end of life voor een hoogtoerige 4-cilinder. Of je moet een blok vinden dat veel minder km's heeft gemaakt, maar ik weet niet hoe groot die kans is.

70k moet zo'n blok makkelijk kunnen hebben, zeker van Honda. Extreem hoogtoerig zijn ze nog niet eens, het is geen CBR600RR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

newbreed schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:04:
[...]

Nou, 70K bij honda is verre van end of life. 700K kom je wel in de buurt van een revisie. Mijn honda (hoogtoeriger dan deze) had er zonder enkel probleem 100K, staat nu bij nieuwe eigenaar met een kleine 120K. Nog steeds als nieuw

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Denko schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:14:
[...]

Nou, 70K bij honda is verre van end of life. 700K kom je wel in de buurt van een revisie. Mijn honda (hoogtoeriger dan deze) had er zonder enkel probleem 100K, staat nu bij nieuwe eigenaar met een kleine 120K. Nog steeds als nieuw
Dat is allemaal leuk en aardig, maar zou je een donorblok met 60+ k kopen? Ik zou mijn vingers er iig niet aan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
newbreed schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:19:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar zou je een donorblok met 60+ k kopen? Ik zou mijn vingers er iig niet aan branden.
Nee mee eens. Sowieso, rond de 65k moet je volgens mij kleppen gaan stellen. Maar 500 euro voor een nieuw blok en 500 euro erin hangen is me de moeite ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Bob

[...]

Ik zou er niet veel geld aan geven, alleszins. Kan nog de moeite zijn als je in totaal pakweg 500 euro kwijt bent, maar kan me moeilijk voorstellen dat iemand dat blok voor 200 a 300 weg doet, plaatsing kost ook nog redelijk wat.

edit: plaatsing 500 euro. haha ok niet dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bob op 08-05-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Hij vraagt 100 euro voor dat donorblok he, dan heb je dus al een open los blok liggen. Kleppen stellen gelijk, NAKS/NAK vervangen (makkie als het blok zo open staat) en gaan met die banaan.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat voor bouwjaar was die Hornet ook al weer? Ouder dan modeljaar 2011 geloof ik?

Misschien is het interessant om die nieuwe onderdelen op het motorforum in het hornet-topic te melden, daar zijn toch regelmatig mensen die eens vragen naar nieuwe vering en dergelijke.

Het blijft zuur, en een duur geintje, maar misschien is dat de minst verliesgevende optie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Denko schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:26:
[...]

Hij vraagt 100 euro voor dat donorblok he, dan heb je dus al een open los blok liggen. Kleppen stellen gelijk, NAKS/NAK vervangen (makkie als het blok zo open staat) en gaan met die banaan.
Mee eens... Ik heb voor mijn GSX-R ook nog een nieuw blok nodig, een blok met 65k voor 100 euro (250 ook nog wel) zou ik direct kopen als het er enigszins netjes uitziet. (Geen slecht aangebrachte vloeibare pakkingen en andere opvallende dingen die je van buitenaf kan zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
DrivinUCrazy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:27:
Wat voor bouwjaar was die Hornet ook al weer? Ouder dan modeljaar 2011 geloof ik?

Misschien is het interessant om die nieuwe onderdelen op het motorforum in het hornet-topic te melden, daar zijn toch regelmatig mensen die eens vragen naar nieuwe vering en dergelijke.

Het blijft zuur, en een duur geintje, maar misschien is dat de minst verliesgevende optie.
Motor is uit 2006. Eerste model met digitale klok naast analoge toerenteller.

Ik overleg nog even met garage, dat blok voor 100 euro is in zoverre nog een optie als ik er in totaal niet meer dan 500 euro voor kwijt ben. Maar is wel een 2003 blok dus dat kan al problemen opleveren.

Anders denk ik inderdaad losse onderdelen. En huilen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Kan je eigenlijk een nieuw blok onder een motor hangen zonder opnieuw te moeten keuren oid? Je hoeft er natuurlijk niet eenzelfde blok in terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:46:
Kan je eigenlijk een nieuw blok onder een motor hangen zonder opnieuw te moeten keuren oid? Je hoeft er natuurlijk niet eenzelfde blok in terug te zetten.
Zolang het vermogen grofweg gelijk blijft maalt niemand erom. Je bent overigens vaak wel redelijk beperkt met ophangpunten en electronica als je er een geheel ander blok in wil duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Prijsopgave garage #1 = ongeveer 500 euro + 100 euro voor blok met 65k. Kleppen worden dan gesteld, nieuwe olie, koelvloeistof, bougies etc zit er dan bij in. Risico blijft alleen wel voor mij dat ik er een blok onder laat leggen met 65k op de teller.

Kan zo 1-2-3 geen andere blokken vinden dan die ene op marktplaats. Er kan in ieder geval een blok onder uit 2002-2007. Maar eens rustig over nadenken en eventueel kijken wat ik los voor onderdelen zou kunnen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc Rademaker op 08-05-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal voor Bommes :+ 8)

Het is aan te raden deze video uitvergroot te bekijken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:53:

[video]

Heh, geinig om te zien :) Maar op zo'n kartbaantje ben je natuurlijk zwaar in het voordeel met zo'n klein wendbaar ding tov een relatief logge superbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Leuk, maar zet er eens een Supermotard of een Duke 690 naast o.i.d. :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zijn er hier mensen die pechhulp een beetje uitgezocht hebben? Ik zoek er eentje die hulp geeft op oudere motoren (is soms uitgesloten) in Nederland (incl woonplaats) en Europa. Vervangende motor (ipv auto of enkeltje naar huis) bij pech in het buitenland is een pré.

Ik heb tot nu toe gevonden:

ANWB Europa Standaard:
- Nederland (incl woonplaats) en Europa.
- Vervangend vervoer, maar onduidelijk of dat ook een motor kan zijn.
- Indien niet binnen 48u te repareren in het buitenland: transport naar Nederland.
- €120, volgens mij voor de rest van 2014 (dus iets van €13,33 p/m).

Allianz Nederland + Europa (inclusief woonplaats):
- Nederland (incl woonplaats) en Europa (duh ;)).
- vervangend vervoer, tegen meerprijs is dat een motor.
- Indien niet binnen 48u te repareren, bij pech in NL: transport naar adres naar keuze. In Europa: transport naar dichtstbijzijnde garage (dus niet naar garage van eigen keuze).
- €9,33 + €2,27 voor vervangend vervoer motor, inclusief toeslag voor oudere motor. Totaal €11,60 p/m.

Als jullie andere kennen hoor ik het graag. Mag evt icm een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46

bakvis

Tweakers.Nerd

-tom-562 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:19:
Leuk, maar zet er eens een Supermotard of een Duke 690 naast o.i.d. :P
Idd, kijk ook maar eens wat d'r met t scootertje gebeurt op t rechte stuk. Ding lijkt stil te staan!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

@sniper

Hoed niet zozeer in de laatste jaren gebeurt te zijn, de vorige eigenaar(en) kunnen het vroegtijdige sterven veroorzaakt hebben. :X
Volgens mij is een CBR600F blok van voor 2002 gelijk als een hornet blok (even verifieren bij de specialist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:46

Vrijdag

De Zwarte

XBL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:19:
Zijn er hier mensen die pechhulp een beetje uitgezocht hebben? Ik zoek er eentje die hulp geeft op oudere motoren (is soms uitgesloten) in Nederland (incl woonplaats) en Europa. Vervangende motor (ipv auto of enkeltje naar huis) bij pech in het buitenland is een pré.

Ik heb tot nu toe gevonden:

ANWB Europa Standaard:
- Nederland (incl woonplaats) en Europa.
- Vervangend vervoer, maar onduidelijk of dat ook een motor kan zijn.
- Indien niet binnen 48u te repareren in het buitenland: transport naar Nederland.
- €120, volgens mij voor de rest van 2014 (dus iets van €13,33 p/m).

Allianz Nederland + Europa (inclusief woonplaats):
- Nederland (incl woonplaats) en Europa (duh ;)).
- vervangend vervoer, tegen meerprijs is dat een motor.
- Indien niet binnen 48u te repareren, bij pech in NL: transport naar adres naar keuze. In Europa: transport naar dichtstbijzijnde garage (dus niet naar garage van eigen keuze).
- €9,33 + €2,27 voor vervangend vervoer motor, inclusief toeslag voor oudere motor. Totaal €11,60 p/m.

Als jullie andere kennen hoor ik het graag. Mag evt icm een verzekering.
ANWB vervangend vervoer is bijna altijd een auto omdat ze deze vaak bij een verhuurbedrijf in de buurt laten komen. Deze hebben vaak geen motoren staan. Je kan soms ook wel met de voertuighulpverlening overeenkomen dat je voor het geld dat een huurauto kost ook een motor huurt maar dat is dan op eigen gelegenheid, dus dan moet je het ding zelf zoeken, ophalen en weer terugbrengen. Stel dat jouw hotel/camping pal naast een motorverhuurbedrijf zit dan zou dat kunnen. Dan kan je dit later weer declareren met bonnetjes. Dat is trouwens geen regel maar soms is het mogelijk, je kan ze het beste daarvoor eventjes bellen hoe dat zit. Meestal vinden ze dat wel best want het scheelt weer een huurauto regelen en zeker in de zomer is dat vooral een zaak van lang, heel lang wachten en maar hopen dat alles er in past ;)

Van Allianz weet ik eigenlijk vrij weinig :P
Kijk ook je eigen verzekering na, vaak wordt er ook al heel wat gedekt op je lopende polis. Wat echter wel belangrijk is, is dat als je toch met pech komt te staan je goed moet nadenken wie je als eerste belt omdat diegene die als eerst gebeld is ook de partij is die de verdere pechafhandeling gaat doen. Stel je voor dat je op je verzekering belt maar bij Allianz of ANWB is het eigenlijk gunstiger qua dekking kan je dat niet achteraf nog wisselen.
Leg ze daarom alledrie eens naast elkaar om ze goed te vergelijken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
bakvis schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:38:
[...]

Idd, kijk ook maar eens wat d'r met t scootertje gebeurt op t rechte stuk. Ding lijkt stil te staan!
Vermogen weinig, maar erg wendbaar zo'n scooter! :+
Overigens, door de valse start blijft hij vanaf het begin bij, ondanks het lange rechte stuk van de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Zo net theorie examen gedaan. 7 mensen geslaagd. 43 gezakt.
Ja ik was was 1 van de 43... wat een bummer zeg.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zo, dat is een lage score... jammer dat je het niet gehaald hebt.
Vroegâh (... gaan we weer) was de score eerder andersom. Blijkbaar weer veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Jolke schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:40:
Zo, dat is een lage score... jammer dat je het niet gehaald hebt.
Vroegâh (... gaan we weer) was de score eerder andersom. Blijkbaar weer veel veranderd.
Ja ik vond het ook heel gek.
Ik heb zo'n 30 oefen examens online gemaakt, daarvan ben ik 1 keer gezakt
Kwam als een totale verrassing eerlijk gezegd.
Waarschijnlijk interpeteerde ik de vragen niet goed.

Ik kan me onder andere de volgende (gemene) vraag herinneren.

Mag je met een kapotte kilometerteller rijden? (plaatje van een snelheidsmeter)
Dit is dus JA!(ik had nee) kilometerteller en snelheidsmeter zijn 2 verschillende dingen.
Bastards :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Bob

tellavist schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:44:
[...]

Dit is dus JA!(ik had nee) kilometerteller en snelheidsmeter zijn 2 verschillende dingen.
Wat een debiele vraag idd. Daarmee wordt het verkeer veiliger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:53:

[video]

Mjah, als je ziet wat voor lijnen sommigen op de motor rijden, snap ik wel dat die scooter zo vlot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Bob schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Wat een debiele vraag idd. Daarmee wordt het verkeer veiliger!
Tsja, je doet er zo weinig aan hè :+

Ik had hetzelfde ook met auto theorie, het lijkt wel alsof ze moeilijke en makkelijke examens hebben.

Eerste keer auto had ik 14 fout, 2e keer 0. toen zaten er vragen in als: hoe lang is een rijbewijs geldig?
Foto met een rijbewijs + afgifte datum en verloop datum.

Hopen dat ik volgende keer mazzel heb! :)
Heel veel beter kan ik echt niet leren denk ik :9

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

tellavist schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:44:
[...]

En waar zit de kilometerteller? Juist ja in de snelheidsmeter :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
De boeken met examenvragen van verjo zijn heel goed en het niveau van de vraagstelling is gelijk aan CBR.
Pagina: 1 ... 64 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.