Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Ok, iedereen met een schermpje is een pussy, tenzij je het gebruikt om 230+ te rijden. Zo goed?tellavist schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:28:
[...]
Ik vind dit echt pure onzin.
Ooit met 230 op een naked bike over de autobahn geweest?![]()
Ik vind dat dus echt ZWAAR belabberd rijden. Ik kan amper mijn stuur nog fatsoenlijk vasthouden...
Om harder te gaan heb ik echt wel een schermpje nodig
230 maar? hebben jullie geen 2e versnelling?XBL schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:42:
[...]
Ok, iedereen met een schermpje is een pussy, tenzij je het gebruikt om 230+ te rijden. Zo goed?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Verwijderd
Kijk eens naar:ToolkiT schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:54:
[...]
* ToolkiT gaat maar eens rondkijken voor een scooter
1. Suzuki v-strom 650
2. Honda nc750x
3. Yamaha tdm900
Die zitten allemaal een beetje in de versys categorie.
Ik ben van een TDM900 naar een Versys gegaan (wat Toolkit recent heeft gereden) geloof me; de Versys rijd lekkerder. Die TDM kan je afschrijven als het gaat om mobiliteit; ook stapvoets rijden was een crime (stottert) alhoewel je dat kon veranderen via de boordcomputer en het toerental kon mixen (heb het een pro 1 keer zien doen)Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:47:
[...]
Kijk eens naar:
1. Suzuki v-strom 650
2. Honda nc750x
3. Yamaha tdm900
Die zitten allemaal een beetje in de versys categorie.
Die V-Strom is een aanrader; veel ex-collega's hadden deze zelf ook en wilden niet anders.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
NC750(x) en TDM900 staan wel op de lijst..
*TDM is van de lijst...Ricepuppet schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:19:
[...]
Ik ben van een TDM900 naar een Versys gegaan (wat Toolkit recent heeft gereden) geloof me; de Versys rijd lekkerder. Die TDM kan je afschrijven als het gaat om mobiliteit; ook stapvoets rijden was een crime (stottert) alhoewel je dat kon veranderen via de boordcomputer en het toerental kon mixen (heb het een pro 1 keer zien doen)
Die V-Strom is een aanrader; veel ex-collega's hadden deze zelf ook en wilden niet anders.
stapvoets rijden doe ik regelmatig (file) dus dat moet soepel gaan..
Een nieuwe versys is ook een optie maar ze zijn nu een stuk duurder dan toen ze net uit waren (£1000 meer) dus zijn ze ongeveer even duur als die Fazer en bij de Fazer8 krijg je net iets meer motor voor je geld..
[ Voor 78% gewijzigd door ToolkiT op 04-05-2014 15:22 ]
Ik heb een TomTom Rider gekocht voor mijn Kawasaki Z750 uit 2010, nu heeft de houder van de TomTom een voedingsbron nodig.
Nu wil ik de TomTom voeding laten krijgen van het stadslicht omdat deze geschakeled is via het contactslot, maar moet ik de TomTom nu nog afzonderlijk afzekeren? Ik denk het niet toch om dat de verlichting al gezekerd is.
Heb ik dit goed?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
http://www.pdawereld.nl/c...-rider/1543984/index.html
[ Voor 93% gewijzigd door Danielson op 04-05-2014 15:49 ]
Ben er ook geweest, was wel lekker druk inderdaad!Chakotay schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:16:
Ik ben net even bij de MFMM wezen kijken, wat een gigantische opkomst zeg... Incl ongeveer 9001 Brag&Boost figuren. De politie had nu zelfs ook een flinke quadcopter in de lucht hangen. Verder was het wel gezellig
Weet je zeker dat het de politie was? Vorig jaar was er ook iemand met een drone aan het rondvliegen, iedereen zei toen dat het politie was, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn
mphilipp schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:41:
Interessant leesvoer voor techneuten streaming spark plugs
wacht ook nog op de test voor hydraulische kleppen
dan gaan je kleppen ipv. als een sinus golf open dicht. als een blokgolf. waardoor er sneller een nieuw mengsel in en uit kan.
YouTube: Koenigsegg engine innovations
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 04-05-2014 16:02 ]
Verwijderd
Hij komt al door een 10A zekering:Danielson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:36:
Wie kan me even advies geven?
Ik heb een TomTom Rider gekocht voor mijn Kawasaki Z750 uit 2010, nu heeft de houder van de TomTom een voedingsbron nodig.
Nu wil ik de TomTom voeding laten krijgen van het stadslicht omdat deze geschakeled is via het contactslot, maar moet ik de TomTom nu nog afzonderlijk afzekeren? Ik denk het niet toch om dat de verlichting al gezekerd is.
Heb ik dit goed?
http://kz750twins.com/wp-content/uploads/2009/07/kz750b2.jpg
Die TomTom gebruikt ongeveer een halve ampere volgens een snelle zoekopdracht, dus dat zit ruim binnen de headroom van die 10A zekering, zo ruim dat ik er zelf nog even een 1A zekering tussen zou doen, gewoon omdat het geen pijn doet en een zekeringshuisje zo goed als niks kost
Die gebruik ik pas bij 50.000 toeren hoezo?
Een handtekening?!
Ik vond het ding wat groot & rustig rondvliegen/stilhangen voor prive-spul van iemand. Daarnaast gebruikt de politie steeds vaker die dingen bij evenementen e.d., daarom het vermoedenTankiej schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:52:
[...]
Ben er ook geweest, was wel lekker druk inderdaad!
Weet je zeker dat het de politie was? Vorig jaar was er ook iemand met een drone aan het rondvliegen, iedereen zei toen dat het politie was, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Jij hebt duidelijk de tweakers/KPN reclame's nog niet gezienChakotay schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:40:
[...]
Ik vond het ding wat groot & rustig rondvliegen/stilhangen voor prive-spul van iemand. Daarnaast gebruikt de politie steeds vaker die dingen bij evenementen e.d., daarom het vermoeden
Voor de TDM900 had ik een FZS600.ToolkiT schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:20:
V-strom vind ik nix, geen idee waarom, maar de looks bevallen me niet..
NC750(x) en TDM900 staan wel op de lijst..
[...]
*TDM is van de lijst...
stapvoets rijden doe ik regelmatig (file) dus dat moet soepel gaan..
Een nieuwe versys is ook een optie maar ze zijn nu een stuk duurder dan toen ze net uit waren (£1000 meer) dus zijn ze ongeveer even duur als die Fazer en bij de Fazer8 krijg je net iets meer motor voor je geld..
Niet compleet vergelijkbaar met een Fazer 8, maar die Fazers
Had ten tijde van de TDM900 ook nog mijn Fazer ernaast staan. Eerst een week lang op de TDM900 gereden om te testen, na die week even een rondje gereden op de FZS600. Wereld van verschil.
Ik hoor ook alleen maar positieve geluiden over de F8. Maar; geen windscherm. Ik houd van mijn windscherm
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Vond het nog wel wat fris in m'n zomer jas met alleen en tshirt er onder.

Sinter blokjes in de voorrem zijn ook goed in geremd, paar keer met 100 op de klok vol in rem.
Achterwieltje komt echt wel los als ik door knijp.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
de FZ8 is naked, de Fazer8 is half-fairedRicepuppet schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:03:
[...]
Voor de TDM900 had ik een FZS600.
Niet compleet vergelijkbaar met een Fazer 8, maar die Fazers![]()
Had ten tijde van de TDM900 ook nog mijn Fazer ernaast staan. Eerst een week lang op de TDM900 gereden om te testen, na die week even een rondje gereden op de FZS600. Wereld van verschil.
Ik hoor ook alleen maar positieve geluiden over de F8. Maar; geen windscherm. Ik houd van mijn windscherm
Wikipedia: Yamaha FZ8 and FAZER8
Deze heb ik op het oog:
http://www.yamaha-motor.e...11&view=featurestechspecs
een stoppie op ene scooter geeft dat extra wind in je mossel?Bommes schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:16:
Weer een tof rondje gereden vanmiddag, route van internet ("ijsje halen", start punt in Best).
Vond het nog wel wat fris in m'n zomer jas met alleen en tshirt er onder.
[afbeelding]
Sinter blokjes in de voorrem zijn ook goed in geremd, paar keer met 100 op de klok vol in rem.
Achterwieltje komt echt wel los als ik door knijp.
Dat ding is volgens mij van DudeRuud (de oprichter van MF), vorige MFMM vloog dat ding ook rondChakotay schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:40:
[...]
Ik vond het ding wat groot & rustig rondvliegen/stilhangen voor prive-spul van iemand. Daarnaast gebruikt de politie steeds vaker die dingen bij evenementen e.d., daarom het vermoeden
Toch alles sinds wat adrenaline, 160kg Vespa + berijder is niet gemaakt om op die ene mono voor schokbreker te balanceren.ToolkiT schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:19:
[...]
een stoppie op ene scooter geeft dat extra wind in je mossel?
Wel eens leuk om te doen trouwens, gewoon met 100 of wat meer het anker volledig er uit gooien.
Remt echt hard, dat had ik niet verwacht van zo een klein ding. Krijg de abs er trouwens niet in, pas met wat grind op de weg of op onverhard dan merk je dat de abs werkt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gesoldeerd of met schoentjes in elkaar geknepen?Danielson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:59:
Bedankt voor jullie hulp! Het is gelukt! Ik heb de voeding van van de stadslichten gehaald, ik heb de stekker waarmee je de stadslichten verbind uit elkaar gehaald en daar de draden van de TomTom bij op aan gesloten!![]()
[afbeelding]
ER6?Danielson schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:59:
Bedankt voor jullie hulp! Het is gelukt! Ik heb de voeding van van de stadslichten gehaald, ik heb de stekker waarmee je de stadslichten verbind uit elkaar gehaald en daar de draden van de TomTom bij op aan gesloten!![]()
[afbeelding]
In elkaar geknepen.Ricepuppet schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:35:
[...]
Gesoldeerd of met schoentjes in elkaar geknepen?
Z750
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Asus Zenbook i7 256gb
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Verwijderd
Google Play: GPSLogger
Echt een top app zonder reclame, met normale permissies en met een active ontwikkelaar.
Zelf stop ik mijn telefoon (S3 Mini) in de binnenzak van mijn motorjas zet mijn telefoon op Airplane mode met alleen de GPS aan start dan deze app en na meer dan 100km is het batterij verbruik van 100% naar 95% gegaan (erg netjes zou ik zo zeggen).
Google heeft zelf ook een app om je route bij te houden: My Tracks.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:03:
Nog een tip voor mensen met een Android telefoon die na een rondje gereden te hebben willen weten hoe ze gereden hebben:
Echt een top app zonder reclame, met normale permissies en met een active ontwikkelaar.
Zelf stop ik mijn telefoon (S3 Mini) in de binnenzak van mijn motorjas zet mijn telefoon op Airplane mode met alleen de GPS aan start dan deze app en na meer dan 100km is het batterij verbruik van 100% naar 95% gegaan (erg netjes zou ik zo zeggen).
Kan je je route ook gelijk terug zien op Google Maps, statistieken van de rit etc. Vind deze zelf wel handig
Ziet er leuk uit, heb je toevallig een voorbeeldje van een trace die het gemaakt heeft? Ik had vroeger een app die je route in googlemaps kon laten zien, met een gekleurde lijn die de snelheid aangeeft. Ben helaas alleen kwijt welke dit wasVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:03:
Nog een tip voor mensen met een Android telefoon die na een rondje gereden te hebben willen weten hoe ze gereden hebben:
Stichting eth0
Verwijderd
Dat is heel waarschijnlijk deze app. Die geeft namelijk de snelheid met een gekleurde lijn weer:Chakotay schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:20:
[...]
Ik had vroeger een app die je route in googlemaps kon laten zien, met een gekleurde lijn die de snelheid aangeeft. Ben helaas alleen kwijt welke dit was
Google Play: Open GPS Tracker
Verwijderd
Werkt die app ook met dataverkeer uit? Dus alleen GPS aan en verder niets?Tankiej schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:20:
[...]
Google heeft zelf ook een app om je route bij te houden: My Tracks.
Kan je je route ook gelijk terug zien op Google Maps, statistieken van de rit etc. Vind deze zelf wel handig
Ja, voor zover ik weet wel. Alleen zie je dan niet de Maps kaart als hij bezig is met loggen, maar daar kijk je toch niet op tijdens het rijdenVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:31:
[...]
Werkt die app ook met dataverkeer uit? Dus alleen GPS aan en verder niets?
Oeh! Dat was em inderdaad, dankVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:30:
[...]
Dat is heel waarschijnlijk deze app. Die geeft namelijk de snelheid met een gekleurde lijn weer:
Google Play: Open GPS Tracker
Stichting eth0
Verwijderd
Je hebt gelijk Google My Tracks is te gebruiken zonder gebruik te maken van een data connection onderwegTankiej schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:41:
[...]
Ja, voor zover ik weet wel. Alleen zie je dan niet de Maps kaart als hij bezig is met loggen, maar daar kijk je toch niet op tijdens het rijden
https://support.google.com/gmm/answer/2391538?hl=en
Was je hier in de buurt? Rij een volgende keer natuurlijk graag meeGhostrider schreef op maandag 05 mei 2014 @ 07:43:
Even een rondje duitsland gepakt zaterdag, filmpje is niet super spectaculair maar heeft wel wat leuke stukjes:
[video]
Houd er ruimschoots meer marge dan met de auto, dr af stuiteren doet pijn en kost geld
leeg
Zie ik daar ook gewoon toeschouwers langs de baan staan - was er verder nog iets te doen?
Bij de Ring zijn altijd wel toeschouwers & fotograven langs de baan. Sommige mensen verdienen hun geld met plaatjes schieten daarJolke schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:50:
4 rondjes klinkt als niet veel, maar dan wel 20 kilometer per stuk
Zie ik daar ook gewoon toeschouwers langs de baan staan - was er verder nog iets te doen?
Stichting eth0
Niet aangereden door 2 dwaze Tweaker 'coureurs' in een BMW?4x2 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:19:
Afgelopen weekend weer eens naar de Nurburgring geweest, dit keer voor de variatie maar met de motor ipv de auto. Donderdag laat daar + wat regen, vrijdag regen, zaterdag mooi weer, maar een baan die nauwelijks open ging. Zondag uiteindelijk 4 rondjes kunnen rijden (2 's morgens, 2 aan het einde van de dag)
Houd er ruimschoots meer marge dan met de auto, dr af stuiteren doet pijn en kost geld
[video]
Maw dat kost je dus niks?Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:52:
[...]
Je hebt gelijk Google My Tracks is te gebruiken zonder gebruik te maken van een data connection onderweg
https://support.google.com/gmm/answer/2391538?hl=en
Ik zoek zelf nog een goeie offline navigatie voor op iPhone.
Iemand ervaring mee?
SygicGewoonDennis schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:25:
[...]
Maw dat kost je dus niks?
Ik zoek zelf nog een goeie offline navigatie voor op iPhone.
Iemand ervaring mee?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik gebruik zelf ook Sygic, vooral omdat je er (met wat gekloot) routes mee kan importeren. En hij was lekker goedkoop toen ik em kocht.
Mooie optie... de snelste, de zuinigste, de kortste... nu ook de bochtigste route berekenen!XBL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:34:
Ik hoorde laatst dat TomTom in de app versie ook de feature heeft om de route via bochtige wegen te plannen. Geen idee of dat ook in de iPhone-app kan en of dat ook in Nederland beschikbaar is.
Ik gebruik zelf ook Sygic, vooral omdat je er (met wat gekloot) routes mee kan importeren. En hij was lekker goedkoop toen ik em kocht.
Neuh, heb die zilveren wel zien rijden, dat zag er extreem strak uit, 1x insturen en hij ging zo zonder correcties door de bocht heen, petje af !-tom-562 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:16:
[...]
Niet aangereden door 2 dwaze Tweaker 'coureurs' in een BMW?
leeg
Ik heb de houder even bekeken bij de Action maar mij iets te plasticfantastic.Steephh schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:49:
[...]
Die dingen kan je ook gewoon bij de action halen..Zie je ook nog eens wat voor spul het is, mogelijk is dan de inschatting makkelijker.. Ik weet het nog niet, daarbij is mijn telefoon (de Motorola Moto G) een twijfel geval in mijn ogen bij het formaat hoesje.
Daar heb ik de testversie van, erg prettig dat iet wegnummers zegt maar als ik het scherm uitzet houdt de navigatie er mee op
Word je altijd gevraagd welke printer je moet kopen? → dezeprinter.nl
Dat is een instelling, Je kan de navigatie ook laten lopen in de achtergrond.Erasmo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:59:
Daar heb ik de testversie van, erg prettig dat iet wegnummers zegt maar als ik het scherm uitzet houdt de navigatie er mee op
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Shoeit GT-Air (Wanderer TC5)
- Licht
- Degelijk
- Zonnevizier
- Extra plek voor intercom speakers
- Goede ventilatie
- En is stil(ler). Misschien niet zo stil als ik zou willen, maar m'n kuipruit zorgt ook wel voor erg veel turbulentie.
Nou maar hopen dat die piep in de oren verdwijnt
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 05-05-2014 17:07 ]
Voordat ie weg gaat kan je goed een week verder zijn, been there, done that (zelfde verhaal overigens)
leeg
Uiteindelijk aan de kant gegooit en de gele wegwerpdoppen weer gebruikt. Die dempen goed en sluiten altijd af. Tijdens het rijden wil ik genieten. Een dag lang me irriteren aan iets dergelijks hoort daar niet bij
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Hmm... dat is exact het probleem dat ik ook ervaar. Te weinig demping, en ze sluiten soms ook niet lekker als je de helm opzet. Ik moet dan altijd weer met m'n vinger drukken om ze op hun plek te krijgen, maar of ze dan nog even goed zitten?M14 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:32:
Een hele tijd geleden heb ik ook van die op maat gemaakte doppen laten maken. Werkt opzich niet onaardig, totdat ik mn helm op doe. Die drukt een beetje tegen mn oor, waardoor 1 dopje wat verdraait en geluid lekt. Daarnaast laten de filters meer geluid door dan ik graag wil. Ik heb ze opnieuw laten aanmeten, maar dat leverde het zelfde probleem op.
Uiteindelijk aan de kant gegooit en de gele wegwerpdoppen weer gebruikt. Die dempen goed en sluiten altijd af. Tijdens het rijden wil ik genieten. Een dag lang me irriteren aan iets dergelijks hoort daar niet bij.
Toch maar weer een zak schuimpjes kopen.
leeg
Maar dan met de auto
leeg
Verwijderd
waarom zijn de laatste paar mm van mijn band zo gerafeld? Ik krijg mijn knie niet aan de grond, volgens mij geen extreme leanangle en de rest van de band ziet er mooi gladjes uit? Is een pilot power 2CT, na een ochtendje rijden in de Eiffel.
(geen verkapte 'kijk mij nou', maar zet me wel te denken of ik dan wel juist zit als ik nog mijn knie niet aan de grond krijg
Heb je het aanmeten met helm op gedaan? Met een helm op heeft je gehoorgang een andere vorm.M14 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:32:
Een hele tijd geleden heb ik ook van die op maat gemaakte doppen laten maken. Werkt opzich niet onaardig, totdat ik mn helm op doe. Die drukt een beetje tegen mn oor, waardoor 1 dopje wat verdraait en geluid lekt. Daarnaast laten de filters meer geluid door dan ik graag wil. Ik heb ze opnieuw laten aanmeten, maar dat leverde het zelfde probleem op.
Uiteindelijk aan de kant gegooit en de gele wegwerpdoppen weer gebruikt. Die dempen goed en sluiten altijd af. Tijdens het rijden wil ik genieten. Een dag lang me irriteren aan iets dergelijks hoort daar niet bij.
Word je altijd gevraagd welke printer je moet kopen? → dezeprinter.nl
Ziet er mooi uit zo dat bandjeVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:19:
vraag aan de cracks hier,
waarom zijn de laatste paar mm van mijn band zo gerafeld? Ik krijg mijn knie niet aan de grond, volgens mij geen extreme leanangle en de rest van de band ziet er mooi gladjes uit? Is een pilot power 2CT, na een ochtendje rijden in de Eiffel.
(geen verkapte 'kijk mij nou', maar zet me wel te denken of ik dan wel juist zit als ik nog mijn knie niet aan de grond krijg![]()
)
[afbeelding]
Stichting eth0
Met de juiste houding zou je de knie al lang aan de grond moeten hebben wanneer je de rand van de band af aan het rijden bent.maar zet me wel te denken of ik dan wel juist zit als ik nog mijn knie niet aan de grond krijg
Sterker nog, je gaat schuiner dan puur noodzakelijk als je niet goed gaat verzitten. En hoe meer marge je over hebt, hoe beter natuurlijk.PilatuS schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:29:
[...]
Met de juiste houding zou je de knie al lang aan de grond moeten hebben wanneer je de rand van de band af aan het rijden bent.
Band word te warm, staat je achterdemper toevallig behoorlijk hard? Een te harde achterdemper zorgt ervoor dat je band de verende werking moet overnemen, dit zorgt voor oververhitting. Zolang die niet gaat smeren zou ik het prima vinden zo.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:19:
(geen verkapte 'kijk mij nou', maar zet me wel te denken of ik dan wel juist zit als ik nog mijn knie niet aan de grond krijg![]()
)
[afbeelding]
Ik woon zelf in Leeuwarden, dus we pakken meestal een route in het noorden van Duitsland. Eventueel kunnen we wel eens een stukje toeren. Ik rijdt meestal met een groupje dus als je leuke wegen weetJolke schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:07:
[...]
Was je hier in de buurt? Rij een volgende keer natuurlijk graag mee
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 05-05-2014 18:46 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Hmmz, dat hebben ze bij mij in ieder geval niet voorgesteld... Ik ga het ze eens voorleggen wanneer ik er weer ben. Net zoals het wel/niet automatisch uit laten voeren van een lektest bij het ophalen. Iets waar ik wel over lees, maar bij mij niet gedaan is.Erasmo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:19:
[...]
Heb je het aanmeten met helm op gedaan? Met een helm op heeft je gehoorgang een andere vorm.
Waar in Eifel heb je dat zo gekregenVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:19:
)
[afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het hangt heel erg af van welke helm je hebt. Bij mijn Shoei zitten de doppen perfect omdat deze veel ruimte rond de oren heeft. Bij mijn oude HJC drukt de helm op mijn oren waardoor de doppen scheef gaan zitten en er dus ook meer geluid doorheen komt.MailMan schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:53:
[...]
Hmmz, dat hebben ze bij mij in ieder geval niet voorgesteld... Ik ga het ze eens voorleggen wanneer ik er weer ben. Net zoals het wel/niet automatisch uit laten voeren van een lektest bij het ophalen. Iets waar ik wel over lees, maar bij mij niet gedaan is.
Met de helm op is niet te doen. Wanneer ze het spul in je oren spuiten en beweegt je kaak door te lachen oid dan beweegt je gehoorgang ook mee waardoor de afdruk verpest is. Stop maar eens een vinger in je oor en beweeg je kaak. Als je een helm op gaat zetten met dat spul in je oor krijg je het zelfde.Erasmo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:19:
[...]
Heb je het aanmeten met helm op gedaan? Met een helm op heeft je gehoorgang een andere vorm.
[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2014 19:07 ]
Zit die helm wel lekker dan als ie tegen je oor aan drukt? Lijkt me op langere ritten irritant worden.M14 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:32:
Werkt opzich niet onaardig, totdat ik mn helm op doe. Die drukt een beetje tegen mn oor, waardoor 1 dopje wat verdraait en geluid lekt.
De helmen die ik heb gehad (BMW en Schuberth) hebben voldoende ruimte rond de oren, waarschijnlijk omdat ze rekening houden met inbouw van headsets e.d. Mij lijkt het helemaal niet prettig als ie tegen mijn oren aan zou drukken.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Pre_cies hetzelfde hier. Maar dan met als toevoeging dat ik nu toch weer terug ben naar mijn tweede set op maat gemaakte doppen. Die herriestoppers duren me uiteindelijk te lang om goed in te doen. Dan zit de rest van de groep waar ik mee rijd weer op mij te wachten na een korte stop omdat ik aan het wachten ben tot die dingen eindelijk uitzettenM14 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:32:
Geldt overigens ook als ik naar of van mijn werk ga. Ben al zo lang bezig met mijn kleding.
Ik zou eigenlijk op maat gemaakte doppen willen hebben die gewoon helemaal niks doorlaten. Zou dat bestaan? Misschien van die oordoppen voor n het water?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Voor muziek rijdt ik gewoon met de sennheiser CX-30

Die dichten ook vrij goed af.
Asus Zenbook i7 256gb
Scheuren die niet je halve oor uit bij het afzetten van je helm? Daar heb ik altijd last van met muziek-dopjes...Ghostrider schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:04:
Ik houdt gewoon die dingen van Alphine in. Als ik even stop doe ik ze licht uit, praten houdt ik ze meestal in.
Voor muziek rijdt ik gewoon met de sennheiser CX-30
[afbeelding]
Die dichten ook vrij goed af.
Stichting eth0
Hier filmpje van de rit van een week eerder, beetje matige route door duitsland dus veel geknipt
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 05-05-2014 22:37 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ff genoeg draad uit je kraag trekken en checken of je je hoofd vrij kan bewegen voor je weggaat. Dan heb je (ik iig) er geen last van als jeje helm afzet.Chakotay schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:28:
[...]
Scheuren die niet je halve oor uit bij het afzetten van je helm? Daar heb ik altijd last van met muziek-dopjes...
cx-215 hier
Het is meer dat mijn helm (zoals het hoort) goed strak zit, en daarom de dopjes mee omhoog trekt bij het afzetten. Vrije draad aan de onderkant helpt daar niet bij, de dopjes worden bij mijn oren zelf 'gepakt' op het punt waar de draad aan de dopjes vast zit.Piekartz87 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:29:
[...]
Ff genoeg draad uit je kraag trekken en checken of je je hoofd vrij kan bewegen voor je weggaat. Dan heb je (ik iig) er geen last van als jeje helm afzet.
cx-215 hier
Stichting eth0
Als je de helm aan de zijkanten vastpakt en de schaal iets open trekt bij het op en af -zetten, dan zou je daar niet al te veel problemen mee moeten hebben.Chakotay schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:33:
[...]
Het is meer dat mijn helm (zoals het hoort) goed strak zit, en daarom de dopjes mee omhoog trekt bij het afzetten. Vrije draad aan de onderkant helpt daar niet bij, de dopjes worden bij mijn oren zelf 'gepakt' op het punt waar de draad aan de dopjes vast zit.
Verwijderd
Ergens rond Esch! Zaterdag nog wat koud, zondagochtend mooi zonnetje en strak asfalt. Valt me op dat je daar nooit echt 'hard' rijdt (je mag er vaak 70-100) maar toch al dikke fun hebt :-) Mooie lange doordraaiers, haarspeldbochtjes, dikke fun!
Hmmm, misschien dat mijn voet dan nog niet goed staat (meestal met de teen als ik aan het rijden ben). Elleboog op de tank heb ik al, hoofd zit vrijwel bij mijn spiegel, maar kreeg het hier toch nog niet voor elkaar. Heb echt het idee dat er nog wel 30 cm onder zit. Stepjes rijdt ik overigens ook niet aan de grond ondanks dat mijn band al op het randje lijkt.Chakotay schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:29:
[...]
Ziet er mooi uit zo dat bandjeIs volgens mij niets mis mee, dat doen ze nou eenmaal als je op flink tempo door de bochten gumt. Kneedown zou zeker moeten lukken op dat tempo, is puur zithouding. Buitenste elleboog op de tank, hoofd naast je cockpit, binnenste bil naast het zadel, bal van je binnenste voet op het steppie en knie naar buiten wijzen tot het *kggt* doet.
Achter staat volgens mij vrij lekker, ik mis juist voor wat 'stevige' feedback maar vind het een beetje te ingewikkeld om aan de volledig instelbare poten te gaan draaien. Heb er nu tieraps omheen gedaan en ik kom bijna tot het einde van de veerweg bij stevig remmen. In snelle bochten met wat minder goed asfalt voel ik hem voor ook wat losjes/weeig weghobbelen...Ghostrider schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:46:
[...]
Band word te warm, staat je achterdemper toevallig behoorlijk hard? Een te harde achterdemper zorgt ervoor dat je band de verende werking moet overnemen, dit zorgt voor oververhitting. Zolang die niet gaat smeren zou ik het prima vinden zo.
Wat ook zou kunnen vertekenen is dat ik tegenwoordig vrij vroeg weer op het gas durf de bocht uit, wie weet dat de band daarom iets wil smeren op die rand? Mijn Buell XB12R heeft weinig vermogen maar veel koppel, wie weet dat dat de band extra op zijn lazer geeft?
Vind het verschil met een cm of wat naar binnen alleen zo groot, beetje bang dat ik teveel op de rand van de band aan het rijden ben... Eens iemand achter me laten rijden met een gopro de volgende keer om te zien of het echt zo extreem is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 09:48 ]
@4x2, mooie actiefoto. Er staan camera's langs het circuit, waarvan je de foto's kunt kopen?
@Ghostrider, woon zelf in de buurt van Frankfurt met genoeg leuke weggetjes
3M 1271 doppen

Sluiten perfect af, zijn makkelijk in te doen, je hoort weinig meer en ze blijven goed zitten. Enige nadeel, na een dag deze in gehad te hebben beginnen ze pijn te doen omdat ze toch iets te hard knellen.
Alpine partyplus

Met het tooltje eenvoudig in te doen, sluiten goed af maar hebben de neiging langzaam uit de oren te kruipen. Ze zitten erg comfortabel.
Creative EP-630

Sluiten prima af en een beetje muziek op de motor is ook wel prettig. Ze blijven alleen niet echt goed zitten.
Radians ear plug molding kit

Leuk om zelf dopjes op maat te maken. Ze krimpen alleen iets nadat je ze gemaakt hebt waardoor de afsluiting niet optimaal is. Prima voor een dagtochtje, maar niet voor lange stukken snelweg.
http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/
Gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid, heel soms bij het opzetten van de helm dat je merkt dat er geluid lekt, maar even je oor goed in je helm en ze zitten perfect
Float like a butterfly, sting like a bee.
Stichting eth0
Sinds kort Alpine oordopjes op maat laten maken in Amersfoort voor 90 euro (was een aanbieding). Ik reed voorheen met op maat gemaakte oordoppen voor het stappen (15 db liniaire demping) maar deze zijn toch wel veel fijner.martinusz schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:20:
Waarom de alpine partyplug als ze ook gewoon motorplugs hebben?
http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/
Gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid, heel soms bij het opzetten van de helm dat je merkt dat er geluid lekt, maar even je oor goed in je helm en ze zitten perfect
Vooral omdat de frequentie van het windgeruis extreem (35+ DB) gedempt wordt. De eerste keer dat ik ze weer in had dacht ik 80 te rijden maar ik reed 120-130 :X!
[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-05-2014 12:00 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een veel groter verschil in geluidsdemping tussen 2 merken is er dan ook zo ongeveer nietDrivinUCrazy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:00:
Dat had ik toen ik van een HJC naar een Schuberth helm overstapte. Op gevoel een bekende bocht in duiken en er dan achter komen dat die bocht toch een stuk scherper knijpt dan voorheen... Oh nee, de snelheid ligt opeens 20-30 km/h hoger omdat die helm zoveel stiller is.
Stichting eth0
Mijn motorzaak attendeerde mij erop toen ik informeerde over de prijs van de C3.
Is door 1 of ander duits bedrijf getest en kwam algemeen beter uit dan de C3, tevens ook goedkoper :-)
Moet wel zeggen, mijn huidige HJC FS-MAX N is net een windtunnel. Je voelt de wind gewoon in je gezicht waaien haha!
PresentGisae schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:45:
Zijn er nog tweakers die met de Bata komende vrijdag mee doen?
Wordt heerlijk weer
540 bij Motozoom. De glanzende witte en zwarte zijn volgens mij iets van 450? Deze heeft een opdrukje...Jolke schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:12:
@MailMan, mooie helm. Voor hoeveel heb je em gekocht, als ik vragen mag. Ik zie em hier bij louis.de voor 579 staan. Dat is veel geld, maar redelijk normaal voor een Shoei - heb nu ook een Shoei integraal en die bevalt super goed.
Zat nog te twijfelen of ik een Schubert S2 zou nemen. Die schijnen getest te worden op een naked BMW K100, terwijl ik op een K100RT rijd. Maar het is echt de turbulentie van de ruit die voor de herrie zorgt. Ik heb helemaal geen midden/hoog gewisper van de wind, maar alleen gebulder. Ik dacht dat dat minder schadelijk was, maar dat is dus onzin. Sterker nog, dat schijnt veel lastiger te dempen zijn met dopjes dan hogere tonen.
Wanneer ik half ga staan op de motor en met de kop vol in de wind zit is het zoveel aangenamer
Ik twijfel nu tussen een elektrische ruit, of een laminar lip:

Of een andere motor
Te warm? Prima slijtagepatroon zo te zien hoorGhostrider schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:46:
[...]
Band word te warm, staat je achterdemper toevallig behoorlijk hard? Een te harde achterdemper zorgt ervoor dat je band de verende werking moet overnemen, dit zorgt voor oververhitting. Zolang die niet gaat smeren zou ik het prima vinden zo.
[...]
Ik woon zelf in Leeuwarden, dus we pakken meestal een route in het noorden van Duitsland. Eventueel kunnen we wel eens een stukje toeren. Ik rijdt meestal met een groupje dus als je leuke wegen weet
Over het knie gedeelte:
(Linker bocht) kont naar achter (ong vuist tussen kruis en tank) linker knie naar buiten.
Als je met je bovenlichaam naar voren/beneden gaat (ze zeggen vaak, doe alsof je in je clipon wil bijten) dan buig je je linker arm en de rechter rust op de tank.
Linker voet bal van voet/tenen op stepje en rechts ook (niet punt van je tenen, kans dat je poot van stepje schiet
Dan zou het aardig moeten lukken, je gaat hard en plat zat iig
[ Voor 27% gewijzigd door GewoonDennis op 06-05-2014 13:20 ]
Om mezelf even te quoten:MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:07:
Nou, Erik van Lent is zojuist vertrokken. Mijn vermoedens helaas goeddeels bevestigd.
Hij noemde het "geen wrak, maar wel in staat van slecht onderhoud".
Geconstateerde punten:
- Motor is van 2003 ipv de geadverteerde 2004 (Had ik al geconstateerd)
- Hij is zilver ipv origineel blauw (waarschijnlijk voor eerste verkoop al gedaan)
- Voorband heeft 2mm profiel
- Remblokken goeddeels versleten
- Remvloeistof bevat vocht
- Remschijf krom
- Luchtfilter volledig verstopt
- Keertje omgevallen (wist ik al, was verteld)
- Kilometerstand is waarschijnlijk niet de vermeldde 38k km.
- Te kleine accu gemonteerd (8 ipv 11,5 A, past ook niet lekker in zijn plekje).
Volledige rapport verschijnt later vandaag.
Motorisch en electrisch lijkt alles goed te zijn, hij loopt mooi, en verder geen issues. Maar wel een flinke domper op een aanschaf van 5000 euro, met een afleverbeurt van 300 euro bij een officiele Honda Dealer/ Motoport.
Motor is afgelopen week teruggeweest naar MotoPort, en ze hebben punten opgelost.
Heb 75 euro betaald voor een nieuwe Pilot Road 4 voorband (was 2,1 mm, en had ik zelf eerder moeten opmerken), en de rest hebben ze geregeld.
Uiteindelijk toch netjes opgelost, maar jammer dat de eerste aflevering zo gebeurd is.
Even surfen is altijd slecht voor de planning van van alles en nog wat
(klikbaar)Kontje had iets (10-20cm, net tot het achterwiel) langer gemogen voor mn persoonlijke smaak, maar verder is het voor 99% wat ik zelf ook al in gedachten had.
leeg
GewoonDennis schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:16:
[...]
Over het knie gedeelte:
(Linker bocht) kont naar achter (ong vuist tussen kruis en tank) linker knie naar buiten.
Als je met je bovenlichaam naar voren/beneden gaat (ze zeggen vaak, doe alsof je in je clipon wil bijten) dan buig je je linker arm en de rechter rust op de tank.
Linker voet bal van voet/tenen op stepje en rechts ook (niet punt van je tenen, kans dat je poot van stepje schiet)
Dan zou het aardig moeten lukken, je gaat hard en plat zat iig
Klinkt als een nette oplossingMikeyMan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:49:
[...]
Om mezelf even te quoten:
Motor is afgelopen week teruggeweest naar MotoPort, en ze hebben punten opgelost.
Heb 75 euro betaald voor een nieuwe Pilot Road 4 voorband (was 2,1 mm, en had ik zelf eerder moeten opmerken), en de rest hebben ze geregeld.
Uiteindelijk toch netjes opgelost, maar jammer dat de eerste aflevering zo gebeurd is.
Stichting eth0
Verwijderd
Snap er echt niks van :-)... grrr! Toch nog maar eens oefenen dan, zeker met het verzitten. Ben ik toch ook nog niet heel comfortabel mee in een links-recht of rechts-links combi. Zie sowieso aan mijn bandje dat de linkerbochtjes beter gaan
Een Ducati Monster met een Honda embleem.4x2 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:54:
Hmm, denk dat ik in de winter weer eens wat te doen heb...
Even surfen is altijd slecht voor de planning van van alles en nog wat
[afbeelding] (klikbaar)
Kontje had iets (10-20cm, net tot het achterwiel) langer gemogen voor mn persoonlijke smaak, maar verder is het voor 99% wat ik zelf ook al in gedachten had.
Dit topic is gesloten.
![]()