Ergens rond Esch! Zaterdag nog wat koud, zondagochtend mooi zonnetje en strak asfalt. Valt me op dat je daar nooit echt 'hard' rijdt (je mag er vaak 70-100) maar toch al dikke fun hebt :-) Mooie lange doordraaiers, haarspeldbochtjes, dikke fun!
Chakotay schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:29:
[...]
Ziet er mooi uit zo dat bandje

Is volgens mij niets mis mee, dat doen ze nou eenmaal als je op flink tempo door de bochten gumt. Kneedown zou zeker moeten lukken op dat tempo, is puur zithouding. Buitenste elleboog op de tank, hoofd naast je cockpit, binnenste bil naast het zadel, bal van je binnenste voet op het steppie en knie naar buiten wijzen tot het *kggt* doet.
Hmmm, misschien dat mijn voet dan nog niet goed staat (meestal met de teen als ik aan het rijden ben). Elleboog op de tank heb ik al, hoofd zit vrijwel bij mijn spiegel, maar kreeg het hier toch nog niet voor elkaar. Heb echt het idee dat er nog wel 30 cm onder zit. Stepjes rijdt ik overigens ook niet aan de grond ondanks dat mijn band al op het randje lijkt.
Ghostrider schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:46:
[...]
Band word te warm, staat je achterdemper toevallig behoorlijk hard? Een te harde achterdemper zorgt ervoor dat je band de verende werking moet overnemen, dit zorgt voor oververhitting. Zolang die niet gaat smeren zou ik het prima vinden zo.
Achter staat volgens mij vrij lekker, ik mis juist voor wat 'stevige' feedback maar vind het een beetje te ingewikkeld om aan de volledig instelbare poten te gaan draaien. Heb er nu tieraps omheen gedaan en ik kom bijna tot het einde van de veerweg bij stevig remmen. In snelle bochten met wat minder goed asfalt voel ik hem voor ook wat losjes/weeig weghobbelen...
Wat ook zou kunnen vertekenen is dat ik tegenwoordig vrij vroeg weer op het gas durf de bocht uit, wie weet dat de band daarom iets wil smeren op die rand? Mijn Buell XB12R heeft weinig vermogen maar veel koppel, wie weet dat dat de band extra op zijn lazer geeft?
Vind het verschil met een cm of wat naar binnen alleen zo groot, beetje bang dat ik teveel op de rand van de band aan het rijden ben... Eens iemand achter me laten rijden met een gopro de volgende keer om te zien of het echt zo extreem is
[
Voor 6% gewijzigd door
wessel99 op 06-05-2014 09:48
]