Ik gebruik bij lage snelheden achter voornamelijk, blijf je veel stabieler, zeker met een hoge motor...
yup, verzekerings afhandeling duurt nogal lang...
Vandaag even wezen proefrijden..
Ik ging voor de MT-07 maar dat viel wat tegen:
-klokkenwerk zit veel te laag wat irritant is.
-gadget klok is erg cool, maar digitale toerenteller vind ik toch niks
-motor dynamiek is enorm linear en geluid ditto, je voelt en hoort dus niet makkelijk hoeveel toeren je draait, en in combinatie met hierboven had ik hem binnen no time in de toerenbegrenzer hangen zonder dat ik bewust hoog in de toeren ging.
-twin trillde behoorlijk (meer dan de versys iig)
-sturen gaat wel heel soepel

-verbruik is erg goed (en af te lezen, net als tig andere data, op gadget dash)
-knipperlicht knoppen hebben 0 feedback
-wind druk bij snelwegsnelheden was toch wel erg veel (tja blijft een naked)
-de mat-grijze kleur combi is wel erg cool (op de Mt-09 iig) maar de versie die als testdrive beschikbaar was (blauwe accenten) was niet echt mijn smaak
-ze zijn slecht beschikbaar (augustus waarschijnlijk pas)
-geen interesante 0% rente opties
Al met als was het net niet wat ik nodig heb.
Maar de verkoper was een slimme vent en die zei, waarom probeer je de Fazer 800 ABS ()http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_FZ8_and_FAZER8niet.. hij had nog een nieuw maar overjarig model staan (in blauw) waar wel 0% rente deal op zat.. dus hij bood me een proefrit aan (wel op de naked versie die hij als testmodel had staan) en dat ding beviel me eigenlijk onverwachts wel...
Daarna weer naar huis, daar werd de bandit omgeruild voor .... een Suzuki Gladius.
Daarmee naar de BMW dealer voor een proefrit met de F800GT. Ook dat viel wat tegen:
-duur (zeker opties)
-veel trillingen hoewel bij 70MPH het juist wegviel
-minder koppel dan verwacht (de gladius leek wel meer 'punch' te hebben met 150cc minder)
-zader voelde raar
-sturen vond ik ook niet super dynamisch (zeker vergeleken met de MT-07)
Dus nu zit ik in dubio of ik toch maar voor die Fazer moet gaan of verder kijken..
Heeft er iemand ervaring met de Fazer 800 ABS?
[
Voor 62% gewijzigd door
ToolkiT op 04-05-2014 00:31
]