Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
http://www.autotrader.co....cksearch/true/cc-to/700ccChakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:37:
[...]
Meh. En hoeveel ben je daar aan jouw kant van de sloot kwijt voor een vergelijkbare Versys?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
CoolVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:58:
Kan niet wachten tot ik vrijdag mijn Bandit heb, dacht zelfs dat ik zo'n Soes te langzaam zou vinden ten op zichte van mijn oude Kawa maar dat viel tijdens de uitgebreide proefrit wel heel erg mee![]()
[video]
Bovenstaande is niet de proefrit maar wel een leuke impressie waar de kleine Bandit toe in staat is
Ik ben een GSF650 (K5) uit 2005 aan het opknappen
Vandaag een nieuwe voorband onder de K100 gezet en gebalanceerd. Rijdt ineens zoveel rustiger en soepeler dan daarvoor. Schokken met remmen is weg en ook het vibreren op snelheid
Verwijderd
Vanaf bouwjaar 2007 zijn alle Suzuki Bandits 650 watergekoeld er bestaan ook luchtgekoelde 650 Bandits overigens maar die zijn van voor 2007. Het nieuwe watergekoelde blok is krachtiger, soepeler en kan meer toeren maken dan de luchtgekoelde Suzuki Bandits.MailMan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:25:
[...]
Cool
Ik ben een GSF650 (K5) uit 2005 aan het opknappenSlechts 17k op de teller maar wat brandschade
Alleen de K5 is nog lucht/oliegekoeld en de K8 vloeistof, toch?
Vandaag een nieuwe voorband onder de K100 gezet en gebalanceerd. Rijdt ineens zoveel rustiger en soepeler dan daarvoor. Schokken met remmen is weg en ook het vibreren op snelheid
Hier een mooi overzicht van de Bandit generatie:
Wikipedia: Suzuki Bandit series
En natuurlijk een linkje naar het Engelse Bandit forum waar de watergekoelde Bandits ook onder de Bandits vallen
http://www.banditforum.co.uk/forum/
Ah, komt redelijk overheen dus zo te zien... Wel erge zonde dat je er net zoveel geld in gestoken hebt, het is altijd maar hopen dat wat je terugkoopt gelijkwaardig is.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Daar baseer ik ook mijn verwachtingen op... maar verzekeringen kennende zou het nog wel eens lager uit kunnen vallenChakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:16:
[...]
Ah, komt redelijk overheen dus zo te zien... Wel erge zonde dat je er net zoveel geld in gestoken hebt, het is altijd maar hopen dat wat je terugkoopt gelijkwaardig is.
Zeker omdat accesoires vaak laag aangeslagen worden..
Ik blijf een RSV zonder die deflectors op de topkuip een kaal gezicht vinden trouwens?
dit is niet op Lelystad daar staat geen hek werk naast de baanChakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:54:
NetjesIs dat Lelystad?
Ik blijf een RSV zonder die deflectors op de topkuip een kaal gezicht vinden trouwens?
Ja ik heb ook deflectors gekocht met de intentie ze te monteren, want ik vind dat inderdaad ook enige ''minpuntje''Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:54:
NetjesIs dat Lelystad?
Maar het lijkt alsof de ''oermille'' neus anders is, óf de deflectors zijn anders want echt passen doet 't nog niet.
Is niet Lelystad, is industrieterrein waar we in de zomer soms piccies schieten
[ Voor 16% gewijzigd door GewoonDennis op 23-04-2014 17:36 ]
* Bommes danst een rondje
Oorzaak..??
Wiel snelheids sensor. Die had ik dus vervangen maar nogsteeds had ik geen draaiende abs pomp bij stilstaande motor.
Dat deed hij namelijk wel toen ik de vespa net gekocht had.
Het systeem blijkt dus anders te werken.
Een werkende wiel snelheids sensor geeft een signaal af naar de abs pomp.
Rem bekrachtigd + draaiend wiel is pomp draaien.
Stil staand wiel is pomp stoppen en dus remdruk afbouwen.
tot nu toe draaide de pomp altijd als ik de rem in kneep tot een paar weken geleden dat ook stopte.
Al die tijd dus opzoek geweest waarom die pomp niet meer draaide met stilstaande motor en dus geen snelheids input.
Het is overigens niet echt een super systeem of ik moet mijn nieuwe sinter remblokken nog een beetje inremmen. Het remt nu beter dan zonder abs pomp maar ik heb het gevoel dat de opgebouwde druk nog een flink eind weg is van het blokkeer punt van het voorwiel, een heel flink eind.
@wimmel: Ik zal ff contact opnemen met de door jou getipte zaak, laat ik hun het systeem eens goed verversen + ontluchten, dat kan alleen maar met de piaggio tester.
Thanks hier voor de hulp met het zoeken en schema's aandragen
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Kan kloppen idd, is net wat anders... Maar met wat goede wil en een dremel past het vast welGewoonDennis schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:31:
[...]
Ja ik heb ook deflectors gekocht met de intentie ze te monteren, want ik vind dat inderdaad ook enige ''minpuntje''
Maar het lijkt alsof de ''oermille'' neus anders is, óf de deflectors zijn anders want echt passen doet 't nog niet.
Is niet Lelystad, is industrieterrein waar we in de zomer soms piccies schieten
Maar dat is openbare weg? Met gras aan beide kanten op gelijke hoogte, geen stoepranden en curbs in de bocht? Wow, waar? Ergens waar ze ONK-straatraces doen ofzo?
Ja zonder meer maar de rem vertraging voelt nog wat minder dan met de oude blokken en draainde abs pomp.XBL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:06:
Remblokjes moeten idd ff inslijten op remschijven, dus dat kan het zijn. En verder is het toch goed dat hij beter remt en dat het langer duur voordat je wiel blokkeert?
Dat zal dus ff in moeten slijten, dat of de remdruk is nog te laag en het syteem moet eens goed ontlucht worden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Met de motor uit en stilstaand wel, vooral de voorrem voelt wat sponzig.Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:13:
Mooi dat de boel weer werkt BommesOntluchten kan nooit kwaad, voelt het overdreven 'zacht' aan?
Met draaiende ABS pomp voel ik daar niets meer van dan is de rem hard.
Nogmaals.zacht schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:19:
*kijkt onschuldig naar het naar Bommel verzonden diagram.
Super die hulp
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Hahah nee niet eens, al sinds dat ze dit als nieuwbouw aan gingen leggen komen we er, toen was het alleen nog asfalt (2.5baans breed want er moeten diepladers/hijskranen kunnen kerenChakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:10:
[...]
Kan kloppen idd, is net wat anders... Maar met wat goede wil en een dremel past het vast wel
Maar dat is openbare weg? Met gras aan beide kanten op gelijke hoogte, geen stoepranden en curbs in de bocht? Wow, waar? Ergens waar ze ONK-straatraces doen ofzo?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Goede kans dat beiden ook via motorslopers te vinden zijn. Even googlen naar motorslopers in jouw regio.
Geweldige parkeerkunsten van een mevrouw op een verder lege parkeerplaats. Scheelde nog geen 5cm.
Pff... daar heb je mazzel dan. Hier zag ik laatst vrouwen-parkeerplaatsenPiekartz87 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:58:
Bijna mijn prachtige rode RSV mille op de grond..
Geweldige parkeerkunsten van een mevrouw op een verder lege parkeerplaats. Scheelde nog geen 5cm.
Die zijn 1.5x zo breed. Beter kijken en ik zag dat het familie-parkeerplaatsen waren - dus met kinderwagens enzo.
Verwijderd
Ik denk dat ik bij het eerste boomstammetje al onderuit zou gaanVersteegrob schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:16:
http://www.dumpert.nl/med...orrace_met_obstakels.html
Hoe is jullie beheersing?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja, voor mij hetzelfde, en dat i.c.m. een gebroken enkel en polsVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:22:
[...]
Ik denk dat ik bij het eerste boomstammetje al onderuit zou gaan
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Dat verbaasde mij ook aan dat filmpje, ik zag pas hoe ongelofelijk moeilijk dat is toen ik al die andere jongens zag kloten terwijl hij er langs vloog.XBL schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:32:
Zag het filmpje een tijdje terug op YT (volgens mij ook een langere versie). Eerste ronde is heel cool, daarna vooral heel grappig als-ie extra obstakels krijgt in de vorm van deelnemers die lang niet zo goed zijn.
Handig, zo'n 21" voorwielVersteegrob schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:16:
Ik denk dat die knul dat eerder gedaan heeft... Als je al van kindsaf crossed is zoiets een heel stuk makkelijker, maar dit was wel een baantje uit de buitencategorie (denk ik). Wij asfaltslikkers worden bij wijze van spreken al zenuwachtig van een beetje grind op de weg.
Oefening baart kunst zien we maar weer.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
* ik bedoel natuurlijk. Hou mn bier ff vast
[ Voor 44% gewijzigd door Piekartz87 op 24-04-2014 15:41 ]
Mijn motor die ik in 2011 heb aangeschaft is sinds die tijd eigenlijk nog nooit schoongemaakt. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen hoe ranzig die nu is en ik wil hem gaan schoonmaken. Wat zijn de minimale schoonmaakspullen die ik daarvoor moet gebruiken?
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De motor onderdelen maak ik zelf altijd met wd40 van de action schoon. remmenreiniger is ook een enorm goede ontvetter (ook action). zolang je geen wd40 over je remschijven spuit zit je goed.
oja, minimale benodigheden: emmer, sopje, sponsje oid, poetsdoek(en), water, 1 arm met hand.
Beperk je iig de krassen met t wassen (als die echt zo smerig is)
En wil je beloven, je motor wat vaker te wassen?
ZekerFrontysco schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:52:
En wil je beloven, je motor wat vaker te wassen?
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik ben bezig met het kopen van mijn eerste motor!
Het word een goedkoop 2e handsje (moet eerst 2 jaar max 35kw rijden)
Ik ga mijn A2 rijbewijs halen.
Ik ben nu ongeveerd 3 dagen aan het zoeken en kom verschillende motoren tegen.
Sommige hebben op kenteken 25/35KW
Anderen hebben een uitdraai van een rollerbank.
Vandaag RDW gebeld, die vertellen mij dat ik 340,- euro boete kan krijgen als ik niet op mijn kenteken heb staan dat het 25/35kw is. Ook al heb ik een officiele rollerbank uitdraai.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Wat kan ik het beste doen?
Een handtekening?!
Dit was ik inderdaad nog vergeten te melden.
Pff vervelend, er zijn niet heel veel motoren te vinden die op het kenteken begrenst zijn...
(In mijn budget in iedergeval)
Een handtekening?!
Even een vraag van mij uit. Ik ben bezig met A2 rijbewijs, maar het valt mij op dat de motorkeuze erg tegen valt. Ik zoek een (super)sport motor, maar vanwege de 70kw max (en dan terugvoeren) vallen veel (super)sport motoren af.
Ik kan nu dus kiezen voor:
- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R
Voornamelijke de Ninja 300 en CBR500R zijn net uitgebracht en daardoor flink aan de prijs. Iemand nog andere leuke opties?
Je moet de motor dat laten testen in lelystad.XBL schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:46:
Geen idee wat het kost om bij de RDW de begrenzing in de papieren te laten zetten, wellicht dat je daar even naar kan kijken. Als een motor dan al een begrenzing heeft, kan je die kosten mss splitten met de verkoper oid.
Dit kosten een kleine 400 euro volgens het RDW.
Een handtekening?!
Geen supersport nemenSL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:17:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar eigenlijk alleen meegelezen.
Even een vraag van mij uit. Ik ben bezig met A2 rijbewijs, maar het valt mij op dat de motorkeuze erg tegen valt. Ik zoek een (super)sport motor, maar vanwege de 70kw max (en dan terugvoeren) vallen veel (super)sport motoren af.
- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R
Voornamelijke de Ninja 300 en CBR500R zijn net uitgebracht en daardoor flink aan de prijs. Iemand nog andere leuke opties?
Oh, dat is flink aan de prijs. Doe je niets aan, dus je kan je eigen conclusies wel trekken.tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:19:
[...]
Je moet de motor dat laten testen in lelystad.
Dit kosten een kleine 400 euro volgens het RDW.
lekker leren rijden doe je op een naked. hard kan je toch niet dus die kuip heb je niet nodigSL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:17:
- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R
redbull romeniacs preproloog is dit. en dit is nog niks vergeleken met de rest van de ?4 dagenVersteegrob schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:16:
erzberg rodeo is ook zon leuke. 500 aan de start en 4 optijd bij de finnish.
het is eigenlijk trail op een enduro motor als ik de top5 bekijk zijn het alleen maar trail rijders.
[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 24-04-2014 18:31 ]
dat vind jijDECOY88 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:28:
[...]
lekker leren rijden doe je op een naked. hard kan je toch niet dus die kuip heb je niet nodiggs500e is lekker goedkoop en valt onder de 35kw. afhankelijk van bouwjaar 33-35kw
Aprilia RS125 kan ook zijn licht en snel en daar leer je erg goed opsturen.
Je hebt volgens mij dan nog de "babyblade" CBR400rr, de FZR400rr, de Cagiva Mito en Aprilia RS250, waarvan de laatste twee beiden tweetakt.SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:17:
- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
En je mist ook de Honda CBR 250R die ik hebtweaker2001962 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:09:
[...]
Je hebt volgens mij dan nog de "babyblade" CBR400rr, de FZR400rr, de Cagiva Mito en Aprilia RS250, waarvan de laatste twee beiden tweetakt.
Volgens mij is er ook nog een Kawasaki die naar wens voorzien kan worden van een begrenzer, de ER-6f
http://kawasaki.be/nl/pro...paWllfWV9YXF5eUFBGBgRFKi0
[ Voor 25% gewijzigd door Fuelke op 24-04-2014 19:23 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Kom je daarmee (de oude tweetakt iig) niet in de knoop met de minimale kw/kg verhouding?joshje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:02:
[...]
dat vind jij![]()
Aprilia RS125 kan ook zijn licht en snel en daar leer je erg goed opsturen.
tweaker2001962 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:09:
[...]
Je hebt volgens mij dan nog de "babyblade" CBR400rr, de FZR400rr, de Cagiva Mito en Aprilia RS250, waarvan de laatste twee beiden tweetakt.
Bedankt voor alle reacties. Ja naked (MT 03 of een XJ6) is ook leuk, les nu zelf op een XJ6). Er-6f moet ik ook maar overwegen, ziet er volwassen uit.DECOY88 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:28:
[...]
lekker leren rijden doe je op een naked. hard kan je toch niet dus die kuip heb je niet nodiggs500e is lekker goedkoop en valt onder de 35kw. afhankelijk van bouwjaar 33-35kw
Of een Vespa:Fuelke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:19:
[...]
En je mist ook de Honda CBR 250R die ik heb
Volgens mij is er ook nog een Kawasaki die naar wens voorzien kan worden van een begrenzer, de ER-6f
http://kawasaki.be/nl/pro...paWllfWV9YXF5eUFBGBgRFKi0
(foto repost alert)
Maarja dat valt niet echt in de catogorie goedkoop tijdelijk motortje.
MT-03 is volgens mij echt een toffe hooligan bike.SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:38:
[...]
[...]
Bedankt voor alle reacties. Ja naked (MT 03 of een XJ6) is ook leuk, les nu zelf op een XJ6). Er-6f moet ik ook maar overwegen, ziet er volwassen uit.
GSX-R400, en mijn favoriet, de GSX400X Impulsetweaker2001962 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:09:
[...]

Vaak bu'j te bang!
Fuelke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:19:
[...]
En je mist ook de Honda CBR 250R die ik heb
Zo zal ik er wss nog meer vergeten zijn te noemen, zoals de RD 350 LC :-p-tom-562 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:03:
[...]
GSX-R400, en mijn favoriet, de GSX400X Impulse
GamerCard - Gamertag: da Warmachine
Dit is dus precies het probleem waar ik ook tegen aan loopSL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:17:
- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R
Een handtekening?!
Ja 35kw klinkt leuk, maar het aanbod is in sommige segmenten wat laag (qua moderne motoren). Ik vind de Ninja 300 schitterend, alleen is dat wel een kleine motor en nog flink aan de prijs.tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:23:
[...]
Dit is dus precies het probleem waar ik ook tegen aan loop
[ Voor 3% gewijzigd door SL65 op 24-04-2014 20:28 ]
Ik ga voor de eerste 2 jaar sowieso niet meer dan 1000 euro uitgeven aan mijn 1e motor. (dat is het plan)SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:28:
[...]
Ja 35kw klinkt leuk, maar het aanbod is in sommige segmenten wat laag (qua moderne motoren). Ik vind de Ninja 300 schitterend, alleen is dat wel een kleine motor en nog flink aan de prijs.
Wetende dat ik met mijn A rijbewijs toch een nieuwe aan ga schaffen.
Op een oude fiets moet je het leren toch?!
Echter is het aanbod erg beperkt als je vast zit aan 25/35KW.
Er zijn ZAT motoren te vinden voor 1000 euro die vol vermogen hebben. maar begrensde zijn wat lastiger!
Daarnaast is het begrensen van een vol vermogen motor ook een aardig prijzig grapje.
Tenzij je hem via de importeur laat begrensen. dan KAN het wat goedkoper uitvallen. dit ligt weer helemaal aan het type motor wat je hebt.
Het zit allemaal iets ingewikkelder in elkaar dan ik vooraf dacht
[ Voor 17% gewijzigd door tellavist op 24-04-2014 20:45 ]
Een handtekening?!
Kleine motor in welk opzicht? Ik heb het een tijd gereden en er zeer veel plezier aan beleefd. Dat ding was gewoon zo licht dat je haar zo makkelijk de bochten in kon smijten. Het verhoogde stuur geeft ook een goede zit houding en hij rijdt ongeveer 1 op 35. Daarnaast is de slipper clutch ook super handig voor de down shifts.SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:28:
[...]
Ja 35kw klinkt leuk, maar het aanbod is in sommige segmenten wat laag (qua moderne motoren). Ik vind de Ninja 300 schitterend, alleen is dat wel een kleine motor en nog flink aan de prijs.
De CBR 250 R is ook een zeer fijne fiets trouwens!
Als je op zoek bent naar een "hooligan" bike dan zou je ook nog naar een Yamaha XT660X kunnen kijken
Mag ik vragen over welke motor je het nu hebt?cyntax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:47:
[...]
Ik heb het een tijd gereden en er zeer veel plezier aan beleefd. Dat ding was gewoon zo licht dat je haar zo makkelijk de bochten in kon smijten. Het verhoogde stuur geeft ook een goede zit houding en hij rijdt ongeveer 1 op 35. Daarnaast is de slipper clutch ook super handig voor de down shifts.
Een handtekening?!
It's funny. But not ha-ha funny.
Klein bedoel ik qua body (ook smal achterwiel trouwens). Dat was een Ninja 300 of 250?cyntax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:47:
[...]
Kleine motor in welk opzicht? Ik heb het een tijd gereden en er zeer veel plezier aan beleefd. Dat ding was gewoon zo licht dat je haar zo makkelijk de bochten in kon smijten. Het verhoogde stuur geeft ook een goede zit houding en hij rijdt ongeveer 1 op 35. Daarnaast is de slipper clutch ook super handig voor de down shifts.
De CBR 250 R is ook een zeer fijne fiets trouwens!
Als je op zoek bent naar een "hooligan" bike dan zou je ook nog naar een Yamaha XT660X kunnen kijken.
Ja daar neig ik ook naar. Met 25KW kan je toch wel meekomen op de snelweg?Nero22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:54:
Ik heb zelf een Ninja 250R gekocht en het is een leuk ding. Ik weet echter al wel dat ik over 2 jaar een zwaardere motor koop. 25 Kw is gewoon niet veel. Handig voor in de stad, maar de snelweg is niet ideaal op die manier.
[ Voor 24% gewijzigd door SL65 op 24-04-2014 21:07 ]
Ninja 300tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:51:
[...]
Mag ik vragen over welke motor je het nu hebt?
Anyways, hier is een mooie tweedehands Ninja 300. Motor zelf 4200 + busje huren 60 euro + importeren 81 euro + eventueel BPM?? = +- 4500 euro
Top speed van het ding is rond de 170 volgens mij, naar de 120-130 gaat ze best rap, daarna wordt het wel minder
Bpm is iets van 450 euro voor die Ninja 300, en dat is niet eventueel, dat komt er echt bij. Ik gok dat je snel op 5000 zit alles bij elkaarcyntax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:09:
[...]
Ninja 300, was een reactie op de post van SL65.
Anyways, hier is een mooie tweedehands Ninja 300. Motor zelf 4200 + busje huren 60 euro + importeren 81 euro + eventueel BPM?? = +- 4500 euro.
Top speed van het ding is rond de 170 volgens mij, naar de 120-130 gaat ze best rap, daarna wordt het wel minder.
Verwijderd
Tip: Decoy88 heeft het ook al gezegd neem een gs500e, dingen rijden niet verkeert, zijn spotgoedkoop in onderhoud en aanschaf en je leert er leuk op rijden. Alternatief is een Honda CB 500.tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:43:
[...]
Ik ga voor de eerste 2 jaar sowieso niet meer dan 1000 euro uitgeven aan mijn 1e motor. (dat is het plan)
Wetende dat ik met mijn A rijbewijs toch een nieuwe aan ga schaffen.
Op een oude fiets moet je het leren toch?!
Echter is het aanbod erg beperkt als je vast zit aan 25/35KW.
Er zijn ZAT motoren te vinden voor 1000 euro die vol vermogen hebben. maar begrensde zijn wat lastiger!
Daarnaast is het begrensen van een vol vermogen motor ook een aardig prijzig grapje.
Tenzij je hem via de importeur laat begrensen. dan KAN het wat goedkoper uitvallen. dit ligt weer helemaal aan het type motor wat je hebt.
Het zit allemaal iets ingewikkelder in elkaar dan ik vooraf dacht
Verwijderd
Een paar pagina's terug was er nog de discussie of je je motor moet poetsen of er juist mee moet rijdenZwerver schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:33:
Zo laat ik hier ook mijn gezicht maar eens laten zien.
Mijn motor die ik in 2011 heb aangeschaft is sinds die tijd eigenlijk nog nooit schoongemaakt. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen hoe ranzig die nu is en ik wil hem gaan schoonmaken. Wat zijn de minimale schoonmaakspullen die ik daarvoor moet gebruiken?
hoi trouwens
Je kan prima meekomen hoor. Verwacht echter geen snelle inhaalacties. Hij loopt tot de 150 en daarna moet je in elkaar duiken om wat sneller te gaan.SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:05:
[...]
Ja daar neig ik ook naar. Met 25KW kan je toch wel meekomen op de snelweg?
[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 24-04-2014 22:23 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Filerijden voor gevorderden
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
mag die op de snelweg ja?Nero22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:54:
Ik heb zelf een Ninja 250R gekocht en het is een leuk ding. Ik weet echter al wel dat ik over 2 jaar een zwaardere motor koop. 25 Kw is gewoon niet veel. Handig voor in de stad, maar de snelweg is niet ideaal op die manier.
Ziet er niet echt echt uit, versneld afgespeeld...
Makkelijk, rij sommige AVD lessen ook op een 25KW fiets omdat de zware in onderhoud staat of al ingepikt is door medelesser maar snelweg rijden is echt geen probleem daarmee hoor.SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:05:
[...]
Ja daar neig ik ook naar. Met 25KW kan je toch wel meekomen op de snelweg?
In de oude situatie met het oude rijbewijs, mocht de rijles motor voor het lichte rijbewijs 34kw hebben. Dus dat je met rijles op de lichte motor goed mee kon komen, wil dat nog niet zeggen dat je dat met een echte 25kw ook kan. Alhoewel ik denk dat je op de snelweg wel gewoon mee kan komen, al moet je geen wonderen verwachten bij het acceleren als je al 120-130 rijdt..Metro2002 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:53:
[...]
Makkelijk, rij sommige AVD lessen ook op een 25KW fiets omdat de zware in onderhoud staat of al ingepikt is door medelesser maar snelweg rijden is echt geen probleem daarmee hoor.
Pure discriminatie in mijn ogen. Als Geert Wilders hetzelfde zegt over bontkraagjes/Nickelson vuilniszakken is de wereld te klein
Vaak bu'j te bang!
Ik denk dat het een 'divide & conquer' techniek is.-tom-562 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:45:
http://www.telegraaf.nl/b...eweerd_uit_Tilburg__.html
![]()
Pure discriminatie in mijn ogen. Als Geert Wilders hetzelfde zegt over bontkraagjes/Nickelson vuilniszakken is de wereld te klein
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Groothoeklens + laag de grond = grote snelheidsbeleving.Jolke schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:15:
[...]
Ziet er niet echt echt uit, versneld afgespeeld...
Andersom he... max is bija A2 35KW, bij oude beperkte rijbewijs 25KW.Tankiej schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:27:
[...]
In de oude situatie met het oude rijbewijs, mocht de rijles motor voor het lichte rijbewijs 34kw hebben. Dus dat je met rijles op de lichte motor goed mee kon komen, wil dat nog niet zeggen dat je dat met een echte 25kw ook kan. Alhoewel ik denk dat je op de snelweg wel gewoon mee kan komen, al moet je geen wonderen verwachten bij het acceleren als je al 120-130 rijdt..
Als iemand het gaat aanvechten, dan houdt dat verbod ook niet lang stand. Je kan echt niet zo'n algemeen verbod voor onbeperkte tijd opleggen.-tom-562 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:45:
![]()
Ik zie mijn stiefvader al met zijn ouwelullengroepje Harleyrijders weggejaagd worden door de sterke arm der wet omdat hij een leren chapter hesje heeft. Arme agent-tom-562 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:45:
![]()
Wel een heerlijke alles over 1 kam reactie inderdaad. Alsof elke motorrijder een potentiele crimineel is.
Nee, niet andersom. Het rijbewijs zelf was beperkt op 25kw inderdaad, maar de motor voor de rijlessen voor het oude lichte rijbewijs moest een vermogen hebben onder de 35kw (dus max 34kw)XBL schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:21:
[...]
[...]
Andersom he... max is bija A2 35KW, bij oude beperkte rijbewijs 25KW.
[...]
Vandaag eerste keer met de Suzuki GSF650 naar werk gegaan ipv van m'n BMW K100.
Man dat is wel even wat vermoeiender. Zeker op de snelweg met 140+ is het slopend. Respect voor SS rijders die woon/werk doen
Moet nog wel wat gebeuren aan de motor. Als ik rond de 5000 toeren ineens het gas vol opendraai begint hij in te houden/te stotteren. Of dat moet normaal zijn voor dit model?
Respect voor de Naked rijders bedoel jeMailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]
Man dat is wel even wat vermoeiender. Zeker op de snelweg met 140+ is het slopend. Respect voor SS rijders die woon/werk doen![]()
Moet nog wel wat gebeuren aan de motor. Als ik rond de 5000 toeren ineens het gas vol opendraai begint hij in te houden/te stotteren. Of dat moet normaal zijn voor dit model?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Moet je die kuip er eens vanaf halen en dan 140+ rijdenMailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]
Man dat is wel even wat vermoeiender. Zeker op de snelweg met 140+ is het slopend. Respect voor SS rijders die woon/werk doen![]()
Dat inhouden is trouwens niet normaal.
Mooi geparkeerd ook, net voor dat bordjeMailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]
Geldt niet voor motoren dus!
Op een SS wordt het alleen maar comfortabeler bij 140+MailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]
Man dat is wel even wat vermoeiender. Zeker op de snelweg met 140+ is het slopend. Respect voor SS rijders die woon/werk doen
^^Dat!
Voorover liggen en met een hand de voorvork beetpakken omdat je anders wordt gewurgd door je pak, dat zijn helden!
* Steve is voornemens een iets nauwzittendere overal te gaan kopen dit jaar
[ Voor 80% gewijzigd door steveman op 25-04-2014 13:29 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
google voor de grap eens op 'queensland bikie laws' in de staat Queensland (Australia) hebben ze ook zulke wetgeving en het is nogal controversieel...empy schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:37:
[...]
Ik zie mijn stiefvader al met zijn ouwelullengroepje Harleyrijders weggejaagd worden door de sterke arm der wet omdat hij een leren chapter hesje heeft. Arme agent![]()
Wel een heerlijke alles over 1 kam reactie inderdaad. Alsof elke motorrijder een potentiele crimineel is.
Verwijderd
En jij hebt nog een Bandit met een kuipjeMailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]
Volgens de handleiding / specs kan hij 140 km/h, heb er wel al 150 km/h op zien verschijnen (wind in de rug
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
de fueling van de bandit kan soms erg klunky zijn, ik merk het met de loaner vooral als ik om de motor rem en relatief lage toeren draai..MailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]
Dat lijkt me eigenlijk altijd wel de case als je 'ineens het gas vol opendraait'... je hebt een bepaalde reactietijd van de motor nodig.ToolkiT schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:29:
[...]
de fueling van de bandit kan soms erg klunky zijn, ik merk het met de loaner vooral als ik om de motor rem en relatief lage toeren draai..
[ Voor 49% gewijzigd door Jolke op 25-04-2014 14:45 ]
(eer)Gisteren voor en achter de hyperpro-veren laten monteren. Motor was binnen 2.5 uur klaar. Aardige kerel trouwens van MVS. Motor rijd als een zonnetje. Het is een wereld van verschil. In de bochten is het zoveel stabieler, maar ook op hoge snelheid voelt de motor veel prettiger aan. M'n achterwiel wordt nu niet meer licht in de bocht en ik kan nu veel preciezer iets meer of minder hellen. De feedback is gewoon zo anders. Remmen gaat ook beter. Geeft veel vertrouwen. Ik ben verkocht!
Aanrader dus. Kost even wat, maar menig Naked etc is standaard voorzien van behoorlijk baggerveren (inc Hornet, maar ook een Bandit bijvoorbeeld).
Hahaha.Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:57:
Ik doe even een repost hoor, want ik voel me genegeerd
(eer)Gisteren voor en achter de hyperpro-veren laten monteren. Motor was binnen 2.5 uur klaar. Aardige kerel trouwens van MVS. Motor rijd als een zonnetje. Het is een wereld van verschil. In de bochten is het zoveel stabieler, maar ook op hoge snelheid voelt de motor veel prettiger aan. M'n achterwiel wordt nu niet meer licht in de bocht en ik kan nu veel preciezer iets meer of minder hellen. De feedback is gewoon zo anders. Remmen gaat ook beter. Geeft veel vertrouwen. Ik ben verkocht!
Aanrader dus. Kost even wat, maar menig Naked etc is standaard voorzien van behoorlijk baggerveren (inc Hornet, maar ook een Bandit bijvoorbeeld).
Wow vet cool!!! Bedankt voor de tip. Fijn om te horen dat je er tevreden over bent.
Dit topic is gesloten.
![]()