Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.649 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:56
Noenie schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:54:
Aangezien ik "Vrijwillig" ben gekozen om de volgende meet voor de Bsmfh ploeg te organiseren, ookal ben ik geen Bsmfh'er! Heb ik gevraagd of ik de Got-Motor ploeg kon meenemen. En dat was prima!
We gaan dus karten met de ploeg mensen die komen, dus heb ik er een Got-motor VS bsmfh kartmeet van gemaakt :D

Meeting manager hier:
http://www.meeting-manager.nl/1443/

Eten:
http://www.ken-ichi.nl/
Leuk, aangemeld :)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:37:
[...]

Meh. En hoeveel ben je daar aan jouw kant van de sloot kwijt voor een vergelijkbare Versys?
http://www.autotrader.co....cksearch/true/cc-to/700cc

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:58:
Kan niet wachten tot ik vrijdag mijn Bandit heb, dacht zelfs dat ik zo'n Soes te langzaam zou vinden ten op zichte van mijn oude Kawa maar dat viel tijdens de uitgebreide proefrit wel heel erg mee >:)

[video]

Bovenstaande is niet de proefrit maar wel een leuke impressie waar de kleine Bandit toe in staat is ;)
Cool :)

Ik ben een GSF650 (K5) uit 2005 aan het opknappen :) Slechts 17k op de teller maar wat brandschade :P Alleen de K5 is nog lucht/oliegekoeld en de K8 vloeistof, toch?

Vandaag een nieuwe voorband onder de K100 gezet en gebalanceerd. Rijdt ineens zoveel rustiger en soepeler dan daarvoor. Schokken met remmen is weg en ook het vibreren op snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Afaik zijn alle Bandit 650 vloeistof gekoeld en alleen daarom alweer geen echte Bandit >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:25:
[...]

Cool :)

Ik ben een GSF650 (K5) uit 2005 aan het opknappen :) Slechts 17k op de teller maar wat brandschade :P Alleen de K5 is nog lucht/oliegekoeld en de K8 vloeistof, toch?

Vandaag een nieuwe voorband onder de K100 gezet en gebalanceerd. Rijdt ineens zoveel rustiger en soepeler dan daarvoor. Schokken met remmen is weg en ook het vibreren op snelheid :)
Vanaf bouwjaar 2007 zijn alle Suzuki Bandits 650 watergekoeld er bestaan ook luchtgekoelde 650 Bandits overigens maar die zijn van voor 2007. Het nieuwe watergekoelde blok is krachtiger, soepeler en kan meer toeren maken dan de luchtgekoelde Suzuki Bandits.

Hier een mooi overzicht van de Bandit generatie:

Wikipedia: Suzuki Bandit series

En natuurlijk een linkje naar het Engelse Bandit forum waar de watergekoelde Bandits ook onder de Bandits vallen ;)

http://www.banditforum.co.uk/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Ah, komt redelijk overheen dus zo te zien... Wel erge zonde dat je er net zoveel geld in gestoken hebt, het is altijd maar hopen dat wat je terugkoopt gelijkwaardig is.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:16:
[...]

Ah, komt redelijk overheen dus zo te zien... Wel erge zonde dat je er net zoveel geld in gestoken hebt, het is altijd maar hopen dat wat je terugkoopt gelijkwaardig is.
Daar baseer ik ook mijn verwachtingen op... maar verzekeringen kennende zou het nog wel eens lager uit kunnen vallen :(
Zeker omdat accesoires vaak laag aangeslagen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2933/13974990805_1ac8e74430_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7315/13995191613_81a3a7ae58_c.jpg

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Netjes :) Is dat Lelystad?

Ik blijf een RSV zonder die deflectors op de topkuip een kaal gezicht vinden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:54:

Ik blijf een RSV zonder die deflectors op de topkuip een kaal gezicht vinden trouwens?
dit is niet op Lelystad daar staat geen hek werk naast de baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:54:

Ja ik heb ook deflectors gekocht met de intentie ze te monteren, want ik vind dat inderdaad ook enige ''minpuntje'' :P
Maar het lijkt alsof de ''oermille'' neus anders is, óf de deflectors zijn anders want echt passen doet 't nog niet.

Is niet Lelystad, is industrieterrein waar we in de zomer soms piccies schieten :Y

[ Voor 16% gewijzigd door GewoonDennis op 23-04-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55

Bommes

Capo del formaggio

ABS werkt weer...
* Bommes danst een rondje *O* oOo *O*

Oorzaak..??
Wiel snelheids sensor. Die had ik dus vervangen maar nogsteeds had ik geen draaiende abs pomp bij stilstaande motor.
Dat deed hij namelijk wel toen ik de vespa net gekocht had.
Het systeem blijkt dus anders te werken.

Een werkende wiel snelheids sensor geeft een signaal af naar de abs pomp.
Rem bekrachtigd + draaiend wiel is pomp draaien.
Stil staand wiel is pomp stoppen en dus remdruk afbouwen.
tot nu toe draaide de pomp altijd als ik de rem in kneep tot een paar weken geleden dat ook stopte.
Al die tijd dus opzoek geweest waarom die pomp niet meer draaide met stilstaande motor en dus geen snelheids input.

Het is overigens niet echt een super systeem of ik moet mijn nieuwe sinter remblokken nog een beetje inremmen. Het remt nu beter dan zonder abs pomp maar ik heb het gevoel dat de opgebouwde druk nog een flink eind weg is van het blokkeer punt van het voorwiel, een heel flink eind.

@wimmel: Ik zal ff contact opnemen met de door jou getipte zaak, laat ik hun het systeem eens goed verversen + ontluchten, dat kan alleen maar met de piaggio tester.

Thanks hier voor de hulp met het zoeken en schema's aandragen _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Remblokjes moeten idd ff inslijten op remschijven, dus dat kan het zijn. En verder is het toch goed dat hij beter remt en dat het langer duur voordat je wiel blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

GewoonDennis schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:31:
[...]

Ja ik heb ook deflectors gekocht met de intentie ze te monteren, want ik vind dat inderdaad ook enige ''minpuntje'' :P
Maar het lijkt alsof de ''oermille'' neus anders is, óf de deflectors zijn anders want echt passen doet 't nog niet.

Is niet Lelystad, is industrieterrein waar we in de zomer soms piccies schieten :Y
Kan kloppen idd, is net wat anders... Maar met wat goede wil en een dremel past het vast wel :p

Maar dat is openbare weg? Met gras aan beide kanten op gelijke hoogte, geen stoepranden en curbs in de bocht? Wow, waar? Ergens waar ze ONK-straatraces doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:06:
Remblokjes moeten idd ff inslijten op remschijven, dus dat kan het zijn. En verder is het toch goed dat hij beter remt en dat het langer duur voordat je wiel blokkeert?
Ja zonder meer maar de rem vertraging voelt nog wat minder dan met de oude blokken en draainde abs pomp.
Dat zal dus ff in moeten slijten, dat of de remdruk is nog te laag en het syteem moet eens goed ontlucht worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mooi dat de boel weer werkt Bommes *O* Ontluchten kan nooit kwaad, voelt het overdreven 'zacht' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
*kijkt onschuldig naar het naar Bommel verzonden diagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:13:
Mooi dat de boel weer werkt Bommes *O* Ontluchten kan nooit kwaad, voelt het overdreven 'zacht' aan?
Met de motor uit en stilstaand wel, vooral de voorrem voelt wat sponzig.
Met draaiende ABS pomp voel ik daar niets meer van dan is de rem hard.
zacht schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:19:
*kijkt onschuldig naar het naar Bommel verzonden diagram.
Nogmaals. _/-\o_
Super die hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
*zacht probeerde een 'zacht' grapje te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:24

Rick-Jan

always connected

helaas, zo net halfuurtje met licht op gereden, valt ie toch uit. gestart zonder licht en nog net naar huis kunnen rijden, accu laad dus niet bij :'(

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Chakotay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:10:
[...]

Kan kloppen idd, is net wat anders... Maar met wat goede wil en een dremel past het vast wel :p

Maar dat is openbare weg? Met gras aan beide kanten op gelijke hoogte, geen stoepranden en curbs in de bocht? Wow, waar? Ergens waar ze ONK-straatraces doen ofzo?
Hahah nee niet eens, al sinds dat ze dit als nieuwbouw aan gingen leggen komen we er, toen was het alleen nog asfalt (2.5baans breed want er moeten diepladers/hijskranen kunnen keren :9 ) en zand 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:59
Gisteren dus voor en achter de hyperpro-veren laten monteren. Motor was binnen 2.5 uur klaar. Aardige kerel trouwens. Motor rijd als een zonnetje. Het is een wereld van verschil. In de bochten is het zoveel stabieler, maar ook op hoge snelheid voelt de motor veel prettiger aan. M'n achterwiel wordt nu niet meer licht in de bocht en ik kan nu veel preciezer iets meer of minder hellen. De feedback is gewoon zo anders. Remmen gaat ook beter. Geeft veel vertrouwen. Ik ben verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:24

Rick-Jan

always connected

Net garage gebeld, het is de spannings regulator of de dynamo, en ze wisten niet of ze die dingen kunnen krijgen voor mn cb 125t, spanning regulatoren vind je wel op ebay denk ik, maar dynamo zou ik niet weten, Iemand een idee? Vanmiddag maar maar weer even langs...

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
Spanningsregelaars zijn inderdaad op internet prima te vinden. Hoogst waarschijnlijk kun je ook wel een ander exemplaar inbouwen, dan mogelijk de aansluitingen iets aanpassen (andere stekkertjes). Een dynamo kan zonodig opnieuw gewikkeld worden.

Goede kans dat beiden ook via motorslopers te vinden zijn. Even googlen naar motorslopers in jouw regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Bijna mijn prachtige rode RSV mille op de grond..
Geweldige parkeerkunsten van een mevrouw op een verder lege parkeerplaats. Scheelde nog geen 5cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Piekartz87 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:58:
Bijna mijn prachtige rode RSV mille op de grond..
Geweldige parkeerkunsten van een mevrouw op een verder lege parkeerplaats. Scheelde nog geen 5cm.
Pff... daar heb je mazzel dan. Hier zag ik laatst vrouwen-parkeerplaatsen :)
Die zijn 1.5x zo breed. Beter kijken en ik zag dat het familie-parkeerplaatsen waren - dus met kinderwagens enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik bij het eerste boomstammetje al onderuit zou gaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Daar ik een fractie van een besef heb van hoe zwaar dat is: damn, mucho respecto! _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:04

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat ik bij het eerste boomstammetje al onderuit zou gaan :')
Ja, voor mij hetzelfde, en dat i.c.m. een gebroken enkel en pols :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zag het filmpje een tijdje terug op YT (volgens mij ook een langere versie). Eerste ronde is heel cool, daarna vooral heel grappig als-ie extra obstakels krijgt in de vorm van deelnemers die lang niet zo goed zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:32:
Zag het filmpje een tijdje terug op YT (volgens mij ook een langere versie). Eerste ronde is heel cool, daarna vooral heel grappig als-ie extra obstakels krijgt in de vorm van deelnemers die lang niet zo goed zijn ;).
Dat verbaasde mij ook aan dat filmpje, ik zag pas hoe ongelofelijk moeilijk dat is toen ik al die andere jongens zag kloten terwijl hij er langs vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Damn, da's wel heel goede voertuigbeheersing hebben ... en stevige polsen ook... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Handig, zo'n 21" voorwiel :+
Ik denk dat die knul dat eerder gedaan heeft... Als je al van kindsaf crossed is zoiets een heel stuk makkelijker, maar dit was wel een baantje uit de buitencategorie (denk ik). Wij asfaltslikkers worden bij wijze van spreken al zenuwachtig van een beetje grind op de weg.

Oefening baart kunst zien we maar weer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een baas :) hahaha. Laatste stukje met die gave bochten op dat houten parcourtje, dat lijkt mij erg gaaf om te doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
wow,, wat een insane parkour.

* ik bedoel natuurlijk. Hou mn bier ff vast

[ Voor 44% gewijzigd door Piekartz87 op 24-04-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo laat ik hier ook mijn gezicht maar eens laten zien.

Mijn motor die ik in 2011 heb aangeschaft is sinds die tijd eigenlijk nog nooit schoongemaakt. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen hoe ranzig die nu is en ik wil hem gaan schoonmaken. Wat zijn de minimale schoonmaakspullen die ik daarvoor moet gebruiken? ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Water.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik zou idd eens beginnen met water :P gebruik als het kan ff 2 emmers. 1 voor de smerigheid en 1 voor een schoon sopje (gewoon wat je voor de auto ook gebruikt is prima)

De motor onderdelen maak ik zelf altijd met wd40 van de action schoon. remmenreiniger is ook een enorm goede ontvetter (ook action). zolang je geen wd40 over je remschijven spuit zit je goed.

oja, minimale benodigheden: emmer, sopje, sponsje oid, poetsdoek(en), water, 1 arm met hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00
Als die echt zo smerig is, eerst ff afspuiten met n tuinslang (over hoge druk vanaf een afstand)
Beperk je iig de krassen met t wassen (als die echt zo smerig is)

En wil je beloven, je motor wat vaker te wassen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dank allen :)
Frontysco schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:52:

En wil je beloven, je motor wat vaker te wassen? :(
Zeker ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Beste Tweakers!

Ik ben bezig met het kopen van mijn eerste motor!
Het word een goedkoop 2e handsje (moet eerst 2 jaar max 35kw rijden)
Ik ga mijn A2 rijbewijs halen.

Ik ben nu ongeveerd 3 dagen aan het zoeken en kom verschillende motoren tegen.
Sommige hebben op kenteken 25/35KW
Anderen hebben een uitdraai van een rollerbank.

Vandaag RDW gebeld, die vertellen mij dat ik 340,- euro boete kan krijgen als ik niet op mijn kenteken heb staan dat het 25/35kw is. Ook al heb ik een officiele rollerbank uitdraai.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Wat kan ik het beste doen?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Als dat ding niet officieel te boek staat als 35KW of minder, dan zou ik er niet op rijden met een A2 rijbewijs. Die boete is nog te overzien, maar als je een ongeluk veroorzaakt dan geef je je verzekeraar wel de mogelijkheid om al die kosten op jou te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
@XBL

Dit was ik inderdaad nog vergeten te melden.

Pff vervelend, er zijn niet heel veel motoren te vinden die op het kenteken begrenst zijn...
(In mijn budget in iedergeval)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Geen idee wat het kost om bij de RDW de begrenzing in de papieren te laten zetten, wellicht dat je daar even naar kan kijken. Als een motor dan al een begrenzing heeft, kan je die kosten mss splitten met de verkoper oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Whoa, ik ben net door een laag van 5cm hagel/ijsbende op de A28 gekomen... Dat verwacht je ook niet als het overdag ruim 15°C is. Helaas had ik de GoPro niet bij me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:37
Ik volg dit topic al een tijdje, maar eigenlijk alleen meegelezen.

Even een vraag van mij uit. Ik ben bezig met A2 rijbewijs, maar het valt mij op dat de motorkeuze erg tegen valt. Ik zoek een (super)sport motor, maar vanwege de 70kw max (en dan terugvoeren) vallen veel (super)sport motoren af.

Ik kan nu dus kiezen voor:
- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R

Voornamelijke de Ninja 300 en CBR500R zijn net uitgebracht en daardoor flink aan de prijs. Iemand nog andere leuke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
XBL schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:46:
Geen idee wat het kost om bij de RDW de begrenzing in de papieren te laten zetten, wellicht dat je daar even naar kan kijken. Als een motor dan al een begrenzing heeft, kan je die kosten mss splitten met de verkoper oid.
Je moet de motor dat laten testen in lelystad.
Dit kosten een kleine 400 euro volgens het RDW.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:17:

Even een vraag van mij uit. Ik ben bezig met A2 rijbewijs, maar het valt mij op dat de motorkeuze erg tegen valt. Ik zoek een (super)sport motor, maar vanwege de 70kw max (en dan terugvoeren) vallen veel (super)sport motoren af.

- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R

Voornamelijke de Ninja 300 en CBR500R zijn net uitgebracht en daardoor flink aan de prijs. Iemand nog andere leuke opties?
Geen supersport nemen :P.
tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:19:
[...]

Je moet de motor dat laten testen in lelystad.
Dit kosten een kleine 400 euro volgens het RDW.
Oh, dat is flink aan de prijs. Doe je niets aan, dus je kan je eigen conclusies wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R

lekker leren rijden doe je op een naked. hard kan je toch niet dus die kuip heb je niet nodig :N gs500e is lekker goedkoop en valt onder de 35kw. afhankelijk van bouwjaar 33-35kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
redbull romeniacs preproloog is dit. en dit is nog niks vergeleken met de rest van de ?4 dagen :X

erzberg rodeo is ook zon leuke. 500 aan de start en 4 optijd bij de finnish.

het is eigenlijk trail op een enduro motor als ik de top5 bekijk zijn het alleen maar trail rijders.

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 24-04-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
DECOY88 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:28:
[...]

lekker leren rijden doe je op een naked. hard kan je toch niet dus die kuip heb je niet nodig :N gs500e is lekker goedkoop en valt onder de 35kw. afhankelijk van bouwjaar 33-35kw
dat vind jij ;)

Aprilia RS125 kan ook zijn licht en snel en daar leer je erg goed opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R
Je hebt volgens mij dan nog de "babyblade" CBR400rr, de FZR400rr, de Cagiva Mito en Aprilia RS250, waarvan de laatste twee beiden tweetakt.

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

Fuelke

Forza Ferrari

tweaker2001962 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:09:
[...]

Je hebt volgens mij dan nog de "babyblade" CBR400rr, de FZR400rr, de Cagiva Mito en Aprilia RS250, waarvan de laatste twee beiden tweetakt.
En je mist ook de Honda CBR 250R die ik heb ;)

Volgens mij is er ook nog een Kawasaki die naar wens voorzien kan worden van een begrenzer, de ER-6f

http://kawasaki.be/nl/pro...paWllfWV9YXF5eUFBGBgRFKi0

[ Voor 25% gewijzigd door Fuelke op 24-04-2014 19:23 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

joshje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:02:
[...]

dat vind jij ;)

Aprilia RS125 kan ook zijn licht en snel en daar leer je erg goed opsturen.
Kom je daarmee (de oude tweetakt iig) niet in de knoop met de minimale kw/kg verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
[...]

DECOY88 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:28:
[...]

Bedankt voor alle reacties. Ja naked (MT 03 of een XJ6) is ook leuk, les nu zelf op een XJ6). Er-6f moet ik ook maar overwegen, ziet er volwassen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Fuelke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:19:
[...]

Volgens mij is er ook nog een Kawasaki die naar wens voorzien kan worden van een begrenzer, de ER-6f

http://kawasaki.be/nl/pro...paWllfWV9YXF5eUFBGBgRFKi0
Of een Vespa:
(foto repost alert)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-efIP3tQek9o/UvEvjpg34-I/AAAAAAAABwc/3V3C-2PWvI4/w1310-h873-no/1600_GM92377.JPG

Maarja dat valt niet echt in de catogorie goedkoop tijdelijk motortje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:38:
[...]

[...]

Bedankt voor alle reacties. Ja naked (MT 03 of een XJ6) is ook leuk, les nu zelf op een XJ6). Er-6f moet ik ook maar overwegen, ziet er volwassen uit.
MT-03 is volgens mij echt een toffe hooligan bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

GSX-R400, en mijn favoriet, de GSX400X Impulse :P

Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1986/1986_GSX400X_Impulse_450.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX400X-brochures/1986_Japan/1986_GSX-400X-04_1600.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Fuelke schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:19:
[...]

-tom-562 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:03:
[...]

GSX-R400, en mijn favoriet, de GSX400X Impulse :P
Zo zal ik er wss nog meer vergeten zijn te noemen, zoals de RD 350 LC :-p

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist

- Ninja 250R
- Ninja 300
- GS500F
- ZXR 400
- CBR500R

Dit is dus precies het probleem waar ik ook tegen aan loop :-(

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:23:
[...]

Dit is dus precies het probleem waar ik ook tegen aan loop :-(
Ja 35kw klinkt leuk, maar het aanbod is in sommige segmenten wat laag (qua moderne motoren). Ik vind de Ninja 300 schitterend, alleen is dat wel een kleine motor en nog flink aan de prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door SL65 op 24-04-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:28:
[...]

Ja 35kw klinkt leuk, maar het aanbod is in sommige segmenten wat laag (qua moderne motoren). Ik vind de Ninja 300 schitterend, alleen is dat wel een kleine motor en nog flink aan de prijs.
Ik ga voor de eerste 2 jaar sowieso niet meer dan 1000 euro uitgeven aan mijn 1e motor. (dat is het plan)
Wetende dat ik met mijn A rijbewijs toch een nieuwe aan ga schaffen.
Op een oude fiets moet je het leren toch?!
Echter is het aanbod erg beperkt als je vast zit aan 25/35KW.
Er zijn ZAT motoren te vinden voor 1000 euro die vol vermogen hebben. maar begrensde zijn wat lastiger! :/

Daarnaast is het begrensen van een vol vermogen motor ook een aardig prijzig grapje.
Tenzij je hem via de importeur laat begrensen. dan KAN het wat goedkoper uitvallen. dit ligt weer helemaal aan het type motor wat je hebt.

Het zit allemaal iets ingewikkelder in elkaar dan ik vooraf dacht 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door tellavist op 24-04-2014 20:45 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06
SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:28:
[...]

Kleine motor in welk opzicht? Ik heb het een tijd gereden en er zeer veel plezier aan beleefd. Dat ding was gewoon zo licht dat je haar zo makkelijk de bochten in kon smijten. Het verhoogde stuur geeft ook een goede zit houding en hij rijdt ongeveer 1 op 35. Daarnaast is de slipper clutch ook super handig voor de down shifts.

De CBR 250 R is ook een zeer fijne fiets trouwens!

Als je op zoek bent naar een "hooligan" bike dan zou je ook nog naar een Yamaha XT660X kunnen kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
cyntax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:47:
[...]
Ik heb het een tijd gereden en er zeer veel plezier aan beleefd. Dat ding was gewoon zo licht dat je haar zo makkelijk de bochten in kon smijten. Het verhoogde stuur geeft ook een goede zit houding en hij rijdt ongeveer 1 op 35. Daarnaast is de slipper clutch ook super handig voor de down shifts.
Mag ik vragen over welke motor je het nu hebt? :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 22:03
Ik heb zelf een Ninja 250R gekocht en het is een leuk ding. Ik weet echter al wel dat ik over 2 jaar een zwaardere motor koop. 25 Kw is gewoon niet veel. Handig voor in de stad, maar de snelweg is niet ideaal op die manier. :)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
cyntax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:47:
[...]

Kleine motor in welk opzicht? Ik heb het een tijd gereden en er zeer veel plezier aan beleefd. Dat ding was gewoon zo licht dat je haar zo makkelijk de bochten in kon smijten. Het verhoogde stuur geeft ook een goede zit houding en hij rijdt ongeveer 1 op 35. Daarnaast is de slipper clutch ook super handig voor de down shifts.

De CBR 250 R is ook een zeer fijne fiets trouwens!

Als je op zoek bent naar een "hooligan" bike dan zou je ook nog naar een Yamaha XT660X kunnen kijken :).
Klein bedoel ik qua body (ook smal achterwiel trouwens). Dat was een Ninja 300 of 250?
Nero22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:54:
Ik heb zelf een Ninja 250R gekocht en het is een leuk ding. Ik weet echter al wel dat ik over 2 jaar een zwaardere motor koop. 25 Kw is gewoon niet veel. Handig voor in de stad, maar de snelweg is niet ideaal op die manier. :)
Ja daar neig ik ook naar. Met 25KW kan je toch wel meekomen op de snelweg?

[ Voor 24% gewijzigd door SL65 op 24-04-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:51:
[...]

Mag ik vragen over welke motor je het nu hebt? :)
Ninja 300 :P, was een reactie op de post van SL65.

Anyways, hier is een mooie tweedehands Ninja 300. Motor zelf 4200 + busje huren 60 euro + importeren 81 euro + eventueel BPM?? = +- 4500 euro :9.

Top speed van het ding is rond de 170 volgens mij, naar de 120-130 gaat ze best rap, daarna wordt het wel minder :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
cyntax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:09:
[...]

Ninja 300 :P, was een reactie op de post van SL65.

Anyways, hier is een mooie tweedehands Ninja 300. Motor zelf 4200 + busje huren 60 euro + importeren 81 euro + eventueel BPM?? = +- 4500 euro :9.

Top speed van het ding is rond de 170 volgens mij, naar de 120-130 gaat ze best rap, daarna wordt het wel minder :P.
Bpm is iets van 450 euro voor die Ninja 300, en dat is niet eventueel, dat komt er echt bij. Ik gok dat je snel op 5000 zit alles bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:43:
[...]

Ik ga voor de eerste 2 jaar sowieso niet meer dan 1000 euro uitgeven aan mijn 1e motor. (dat is het plan)
Wetende dat ik met mijn A rijbewijs toch een nieuwe aan ga schaffen.
Op een oude fiets moet je het leren toch?!
Echter is het aanbod erg beperkt als je vast zit aan 25/35KW.
Er zijn ZAT motoren te vinden voor 1000 euro die vol vermogen hebben. maar begrensde zijn wat lastiger! :/

Daarnaast is het begrensen van een vol vermogen motor ook een aardig prijzig grapje.
Tenzij je hem via de importeur laat begrensen. dan KAN het wat goedkoper uitvallen. dit ligt weer helemaal aan het type motor wat je hebt.

Het zit allemaal iets ingewikkelder in elkaar dan ik vooraf dacht 8)7
Tip: Decoy88 heeft het ook al gezegd neem een gs500e, dingen rijden niet verkeert, zijn spotgoedkoop in onderhoud en aanschaf en je leert er leuk op rijden. Alternatief is een Honda CB 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies! Toevallig zelf net ook mijn A2 rijbewijs binnen, en een GS500e gekocht. n totaal wel iets van €1300 kwijt geweest inclusief een grootschalige onderhoudsbeurt. (40k op de teller, 20 jaar oud.) Maar dan weet je wel dat hij verder prima in orde is. En het rijdt zeker niet slecht, hoewel ik natuurlijk maar op een handvol motoren en zonder veel ervaring heb kunnen testrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zwerver schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:33:
Zo laat ik hier ook mijn gezicht maar eens laten zien.

Mijn motor die ik in 2011 heb aangeschaft is sinds die tijd eigenlijk nog nooit schoongemaakt. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen hoe ranzig die nu is en ik wil hem gaan schoonmaken. Wat zijn de minimale schoonmaakspullen die ik daarvoor moet gebruiken? ;)
Een paar pagina's terug was er nog de discussie of je je motor moet poetsen of er juist mee moet rijden :P

hoi trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 22:03
SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:05:

[...]

Je kan prima meekomen hoor. Verwacht echter geen snelle inhaalacties. Hij loopt tot de 150 en daarna moet je in elkaar duiken om wat sneller te gaan. ;) Vergelijk het op de snelweg zelf maar een beetje met een klein stadsautootje.

[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 24-04-2014 22:23 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 15:04

DinX

Motormuis

Filerijden voor gevorderden 8)7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die is er erg zeker van dat er niemand even niet oplet of de deur open zwiept :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Nero22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:54:
mag die op de snelweg ja? :o

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ziet er niet echt echt uit, versneld afgespeeld... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 18:49

Metro2002

Memento mori

SL65 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:05:
[...]

Makkelijk, rij sommige AVD lessen ook op een 25KW fiets omdat de zware in onderhoud staat of al ingepikt is door medelesser maar snelweg rijden is echt geen probleem daarmee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Metro2002 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:53:
[...]

Makkelijk, rij sommige AVD lessen ook op een 25KW fiets omdat de zware in onderhoud staat of al ingepikt is door medelesser maar snelweg rijden is echt geen probleem daarmee hoor.
In de oude situatie met het oude rijbewijs, mocht de rijles motor voor het lichte rijbewijs 34kw hebben. Dus dat je met rijles op de lichte motor goed mee kon komen, wil dat nog niet zeggen dat je dat met een echte 25kw ook kan. Alhoewel ik denk dat je op de snelweg wel gewoon mee kan komen, al moet je geen wonderen verwachten bij het acceleren als je al 120-130 rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

http://www.telegraaf.nl/b...eweerd_uit_Tilburg__.html
8)7
Pure discriminatie in mijn ogen. Als Geert Wilders hetzelfde zegt over bontkraagjes/Nickelson vuilniszakken is de wereld te klein |:(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
-tom-562 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:45:
8)7
Pure discriminatie in mijn ogen. Als Geert Wilders hetzelfde zegt over bontkraagjes/Nickelson vuilniszakken is de wereld te klein |:(
Ik denk dat het een 'divide & conquer' techniek is.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jolke schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:15:
[...]

Ziet er niet echt echt uit, versneld afgespeeld... :|
Groothoeklens + laag de grond = grote snelheidsbeleving.
Tankiej schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:27:
[...]

In de oude situatie met het oude rijbewijs, mocht de rijles motor voor het lichte rijbewijs 34kw hebben. Dus dat je met rijles op de lichte motor goed mee kon komen, wil dat nog niet zeggen dat je dat met een echte 25kw ook kan. Alhoewel ik denk dat je op de snelweg wel gewoon mee kan komen, al moet je geen wonderen verwachten bij het acceleren als je al 120-130 rijdt..
Andersom he... max is bija A2 35KW, bij oude beperkte rijbewijs 25KW.
8)7
Als iemand het gaat aanvechten, dan houdt dat verbod ook niet lang stand. Je kan echt niet zo'n algemeen verbod voor onbeperkte tijd opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02

empy

Rijdt rondjes

8)7
Ik zie mijn stiefvader al met zijn ouwelullengroepje Harleyrijders weggejaagd worden door de sterke arm der wet omdat hij een leren chapter hesje heeft. Arme agent _O-

Wel een heerlijke alles over 1 kam reactie inderdaad. Alsof elke motorrijder een potentiele crimineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
XBL schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:21:
[...]

[...]

Andersom he... max is bija A2 35KW, bij oude beperkte rijbewijs 25KW.

[...]
Nee, niet andersom. Het rijbewijs zelf was beperkt op 25kw inderdaad, maar de motor voor de rijlessen voor het oude lichte rijbewijs moest een vermogen hebben onder de 35kw (dus max 34kw) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ah, ok. Wist niet dat het zo in elkaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Afbeeldingslocatie: http://tudl1348.home.xs4all.nl/IMG_1209.JPG

Vandaag eerste keer met de Suzuki GSF650 naar werk gegaan ipv van m'n BMW K100.

Man dat is wel even wat vermoeiender. Zeker op de snelweg met 140+ is het slopend. Respect voor SS rijders die woon/werk doen :P

Moet nog wel wat gebeuren aan de motor. Als ik rond de 5000 toeren ineens het gas vol opendraai begint hij in te houden/te stotteren. Of dat moet normaal zijn voor dit model? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

MailMan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:26:
[afbeelding]

Man dat is wel even wat vermoeiender. Zeker op de snelweg met 140+ is het slopend. Respect voor SS rijders die woon/werk doen :P

Moet nog wel wat gebeuren aan de motor. Als ik rond de 5000 toeren ineens het gas vol opendraai begint hij in te houden/te stotteren. Of dat moet normaal zijn voor dit model? :P
Respect voor de Naked rijders bedoel je ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

[afbeelding]

Moet je die kuip er eens vanaf halen en dan 140+ rijden ;). Went overigens vanzelf. Op een SS zit je vaak nog wat verder voorover gebogen, dus dan wordt het eigenlijk alleen maar prettiger.

Dat inhouden is trouwens niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[afbeelding]

Mooi geparkeerd ook, net voor dat bordje :P
Geldt niet voor motoren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
[afbeelding]

Op een SS wordt het alleen maar comfortabeler bij 140+ ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Nou ja, er zit zelfs een ruitje op die Bandito!
Yellowneck schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:28:
[...]

Respect voor de Naked rijders bedoel je ;)
^^Dat!

Voorover liggen en met een hand de voorvork beetpakken omdat je anders wordt gewurgd door je pak, dat zijn helden!

* Steve is voornemens een iets nauwzittendere overal te gaan kopen dit jaar :+

[ Voor 80% gewijzigd door steveman op 25-04-2014 13:29 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

empy schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:37:
[...]

Ik zie mijn stiefvader al met zijn ouwelullengroepje Harleyrijders weggejaagd worden door de sterke arm der wet omdat hij een leren chapter hesje heeft. Arme agent _O-

Wel een heerlijke alles over 1 kam reactie inderdaad. Alsof elke motorrijder een potentiele crimineel is.
google voor de grap eens op 'queensland bikie laws' in de staat Queensland (Australia) hebben ze ook zulke wetgeving en het is nogal controversieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

En jij hebt nog een Bandit met een kuipje ;) Ik rij met exact dezelfde motor zonder kuipje (verschuilen achter tupperware :N ) over de snelweg, het is gewoon een kwestie van wennen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

Fuelke

Forza Ferrari

Geen probleem om mee te komen op de snelweg met de CBR 250R, maar je hebt maar weinig speelruimte meer. Ik moet dagelijks minder dan 5 minuten op een snelweg en dus voldoende, maar zie me er geen langere afstanden mee doen aan 120 - 130.

Volgens de handleiding / specs kan hij 140 km/h, heb er wel al 150 km/h op zien verschijnen (wind in de rug ;))

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]

de fueling van de bandit kan soms erg klunky zijn, ik merk het met de loaner vooral als ik om de motor rem en relatief lage toeren draai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf filmpje SM vs SS op een circuit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:29:
[...]

de fueling van de bandit kan soms erg klunky zijn, ik merk het met de loaner vooral als ik om de motor rem en relatief lage toeren draai..
Dat lijkt me eigenlijk altijd wel de case als je 'ineens het gas vol opendraait'... je hebt een bepaalde reactietijd van de motor nodig.

[ Voor 49% gewijzigd door Jolke op 25-04-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:42:
Gaaf filmpje SM vs SS op een circuit 8)

[video]
Bochtenwerk stukken beter, maar op het rechte stuk lijkt ie wel stil te staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:59
Ik doe even een repost hoor, want ik voel me genegeerd :P

(eer)Gisteren voor en achter de hyperpro-veren laten monteren. Motor was binnen 2.5 uur klaar. Aardige kerel trouwens van MVS. Motor rijd als een zonnetje. Het is een wereld van verschil. In de bochten is het zoveel stabieler, maar ook op hoge snelheid voelt de motor veel prettiger aan. M'n achterwiel wordt nu niet meer licht in de bocht en ik kan nu veel preciezer iets meer of minder hellen. De feedback is gewoon zo anders. Remmen gaat ook beter. Geeft veel vertrouwen. Ik ben verkocht!

Aanrader dus. Kost even wat, maar menig Naked etc is standaard voorzien van behoorlijk baggerveren (inc Hornet, maar ook een Bandit bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:57:
Ik doe even een repost hoor, want ik voel me genegeerd :P

(eer)Gisteren voor en achter de hyperpro-veren laten monteren. Motor was binnen 2.5 uur klaar. Aardige kerel trouwens van MVS. Motor rijd als een zonnetje. Het is een wereld van verschil. In de bochten is het zoveel stabieler, maar ook op hoge snelheid voelt de motor veel prettiger aan. M'n achterwiel wordt nu niet meer licht in de bocht en ik kan nu veel preciezer iets meer of minder hellen. De feedback is gewoon zo anders. Remmen gaat ook beter. Geeft veel vertrouwen. Ik ben verkocht!

Aanrader dus. Kost even wat, maar menig Naked etc is standaard voorzien van behoorlijk baggerveren (inc Hornet, maar ook een Bandit bijvoorbeeld).
Hahaha.

Wow vet cool!!! Bedankt voor de tip. Fijn om te horen dat je er tevreden over bent.

:+
Pagina: 1 ... 60 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.