MailMan schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:55:
[...]
Uh, je ABS is toch geen aftermarket systeem? Dan moet een dealer het toch wel uit kunnen lezen/fixen?
Ik had ook niet zo'n leuke middag. Compressietester gekregen en wilde hem eens uittesten op mn K100. Blijken alle cilinders zo'n 2 bar te weinig aan te geven... Met gas open getest. Stiekem hoop ik dat de compressietester gewoon niet zo goed is (25 euries). Zou dat eigenlijk ergens mee moeten zien te ijken.
Er is slechts 1 jaar een abs optie geweest op dit type Vespa.
Deze optie is zo goed als niet verkocht ivm meer prijs ruim 1500 euro voor alleen ABS op het voorwiel
De dealer heeft hem al uit gelezen maar geen enkele storings melding kunnen vinden, terwijl het storingslampje wel brand.
net even een boodschappen lijstje gemaakt bij de online parts supply:
net geen 200 euro:
beide hoofdremcilinders nieuw
remslangen voor en achter nieuw:
paar van die koperen ringetjes voer tussen de banjo bouten.
Voor 200 heb ik ook een 2de hands ABS systeem gevonden, helemaal compleet met remslangen, pomp, remklauwen alles er op en er aan.
Helaas kan ik geen enkele how to vinden over hoe het systeem ontlucht moet worden.
Ik weet dat het bij BWM met het gecombineerde abs remsysteem een trut is om dat goed ontlucht/ververst te krijgen.
Ik ben het gezever dus liever kwijt dan rijk.
Voor 200 euro heb ik gewoon een normaal remsysteem, even los van het verwijderen van de huidige abs pomp de met een enorme stekker aangesloten zit die de kabelboom in verdwijnt en god weet wat voor storingen geeft als ik die gewoon los laat hangen.
Dat abs lampje is er zo uit dat is het probleem niet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.