Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.647 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Yellowneck schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:21:
[...]

Haha, dat was het idee idd :P.
Maar zag dat de houder voor op de motor rond de 40 euro kost, en de power lead kabels kosten bijna 50 euro. Dus de mijne gaat ook terug, maar zal eerst nog eens ff Current.gpx en Archive nakijken zodra ik thuis ben.

De 340LM is nog wel te koop voor 289 euro. Maar dan heb je dus alleen Centraal Europa en geen autohouder.
Op gps.nl, de webshop van Waypoint, kost de autohouder 20 euro, de motorhouder 20 euro (zonder de RAM bevestigingsmaterialen) en de kabel 40 euro. Dan zou ik uitkomen op ongeveer de winkelprijs hier, maar moet dan m'n oude zumo 210 verkopen zonder de RAM mount erbij :F

[ Voor 17% gewijzigd door Maegrim op 20-04-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 meld zich.

3 April try-out by Rijschool Roy in Steensel gedaan. Dat heeft het motorvirus goed aangestoken, zodanig dat ik direct maar redelijk wat lessen ingeplant had. Dat heeft als effect gehad het volgende:

Donderdag 24 april: Theorie
Donderdag 8 mei: AVB
Dinsdag 13 mei: AVD

Een redelijk kritisch pad, maar het moet goed kunnen. Alle verrichtingen zitten er al goed in en de theorie heb ik ook al goed geleerd en plenty proefexamens gedaan tot nu toe.

Enige nadeel dat het zo goed ging is dat ik nu opeens relatief weinig lessen per week heb, dus dat is even afkicken de komende tijd. Al heb ik 30 april nog een hele dag Limburg staan als rijles (onderdeel van het lesprogramma). Dus dat is wel een hele leuke om naar uit te kijken.

Extra informatie:

Ik les op een Yamaha XJ6 600cc, mijn toekomstige motor is een Honda Magna vf700 uit 1985. Dus lekker cruisen op een oude chopper dadelijk Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:20:
[...]

Waarom moet ik denken aan Carmageddon als ik dit hoor... >:) :+
Ik heb mee ingehouden, wel en paar keer met inhalen ff flink gas er op.
Wielertocht is tot daar aan toe, 15 duizend rijders (geen verzonnen aantal, volgens de radio was dat het inschrijvings aantal) maar met klem er bij vermeld dat de wegen niet afgesloten zijn en er voor de wielrenners gewoon de verkeerd regels gelden.
Toch rijd het dan gewoon 5 man breed, en dan gaan nummer 6 en 7 nog ff inhalen. 8)7
Dan is een Vespa helemaal niet verkeerd want die past daar ook nog langs met flink wat gas er op. })

Het is niet het meest sympathieke volk en dan houd ik mee nog in :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
wimmel_1 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:27:
@ Yellowneck: Tussen die bestandjes op SD staat waarschijnlijk ook een "current.gpx". Kun je meteen kijken wáár er allemaal mee rondgereden is door dat ding in Mapsource/Basecamp te openen :+

Bestandje kan ook op 't toestel zélf staan, overigens.
zoals ik al dacht is de mijne nergens geweest :p
hij gaat retour overigens... if it looks too good to be true :+

[ Voor 7% gewijzigd door Maegrim op 20-04-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
afegelopen zaterdag op Assen gereden tijdens de LMD 2014.
helaas was mijn sessie maar 3 rondes omdat een instructeur weer zo nodig moest crashen.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-OkluWP7op2I/U1PiO6Dp5II/AAAAAAAABmU/wa7Snmsvc7o/s800/14AC2-1700-014.jpg

en natuurlijk een filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
joshje schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:07:
helaas was mijn sessie maar 3 rondes omdat een instructeur weer zo nodig moest crashen.
[afbeelding]

en natuurlijk een filmpje :)
[video]
Ah, reed jij ook in die groep :o
Niet alleen de instructeur trouwens, nog 3 of 4 anderen zijn daar ook onderuit gegaan. Scheen olie te liggen in de bocht..

Je hebt niet meegedaan met de extra sessie die ipv die afgelastte kwam, aan het einde van de dag?

Ik reed toen overigens niet, mocht 2 of 3 sessies daarna de baan op :D
Afbeeldingslocatie: http://wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album500/14AC2-3160-033.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 20-04-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:03:
[...]

Ik heb mee ingehouden, wel en paar keer met inhalen ff flink gas er op.
Wielertocht is tot daar aan toe, 15 duizend rijders (geen verzonnen aantal, volgens de radio was dat het inschrijvings aantal) maar met klem er bij vermeld dat de wegen niet afgesloten zijn en er voor de wielrenners gewoon de verkeerd regels gelden.
Toch rijd het dan gewoon 5 man breed, en dan gaan nummer 6 en 7 nog ff inhalen. 8)7
Dan is een Vespa helemaal niet verkeerd want die past daar ook nog langs met flink wat gas er op. })

Met inderdaad de opmerking dat dat het inschrijvingsaantal is. Hoeveel mensen zouden er nog zo meefietsen? Zouden die zich laten tegenhouden door het feit dat er een maximum aantal inschrijvingen is? ;)

Vanmorgen op de N278 nog gezien dat een "professionele" ploeg met volgwagen over die provinciale weg reed. Let wel: daar ligt dus een fietspad naast waar plaats genoeg is voor een peloton. Maar nee, de heren moeten op de rijbaan. Geen idee of het om een officiële ploeg voor de AGR ging, of een stel amateurs in strakke pakjes, maar in beide gevallen vind ik dat uitlokking van gevaarlijke situaties. En rij er maar eens een ondersteboven, dan heb je de poppen aan het dansen.

Anyway, vanmiddag heb ik de AGR toch maar wijselijk vermeden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tijdens dat soort evenementen kun je IMHO de hele regio daar eigenlijk beter mijden met de motor/auto/scooter tenzij je voornemens bent om te gaan kijken naar de AGR (wat overigens wat lastiger is als je er woont).

Het zelfde geld bijv. ook voor de regio rond de Nurburgring tijdens een F1 event óf een Duitse "Feiertag" :P

Jammer dat die "LMD" voor mij een slordige 250Km enkele reis via de autosnelwegen is. Vandaag dus maar een rondje van 250 Km midden/west Brabant gedaan en daar was 't heerlijk rustig dankzij de krachtige wind, fietsers kom je dan amper tegen op de dijken richting 't westen (Willemstad).

Wel weer achterlijk om te zien dat mensen in diverse dorpskernen gaan staan te zwaaien met een arm (_O-) en "3" vingers op steken met d'r andere hand om aan te geven dat je 30Km/h moet rijden in een gebied waar je vorig jaar nog gewoon 50Km/h mocht rijden. Kijk je vervolgens op je navigatie..... Geeft dat kreng aan dat je maar liefst 37 héle Km/h's aan't doen bent (in dit geval zelfs in z'n tweede versnelling waarbij 't ding nog geeneens 4K rpm's maakt terwijl ik dat normaliter in z'n éérste versnelling doe met ongerveer 6K rpm). Volgend jaar mogen we er denk ik alleen nog maar achteruit duwend doorheen ofzo 8)7

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Morgen nog meer Tweakers in Neunen? (Ducati dag)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Me iets te ver weg :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 15:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik was ook nog even bij assen wezen kijken, hier een zeer matig filmpje geschoten met me telefoon

https://www.dropbox.com/s...2014-04-20%2012.32.27.mp4

Daarna nog maar een ritje gedaan door duitsland, had me een beetje gek laten maken door mogelijk politie controles. Nauwelijks politie gezien echter |:( Duitsland was helemaal geen popo te zien :P

[ Voor 37% gewijzigd door Ghostrider op 20-04-2014 21:11 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Jooz schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:26:
Morgen nog meer Tweakers in Neunen? (Ducati dag)
Hmm misschien wel, je bedoelt dit neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
joshje schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:07:

[...]
:F instructeur die het (goede) voorbeeld geeft...

.
Bommes schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:03:

[...]

* Jolke zegt iets met understatement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:22:
Wel weer achterlijk om te zien dat mensen in diverse dorpskernen gaan staan te zwaaien met een arm (_O-) en "3" vingers op steken met d'r andere hand om aan te geven dat je 30Km/h moet rijden in een gebied waar je vorig jaar nog gewoon 50Km/h mocht rijden. Kijk je vervolgens op je navigatie..... Geeft dat kreng aan dat je maar liefst 37 héle Km/h's aan't doen bent (in dit geval zelfs in z'n tweede versnelling waarbij 't ding nog geeneens 4K rpm's maakt terwijl ik dat normaliter in z'n éérste versnelling doe met ongerveer 6K rpm). Volgend jaar mogen we er denk ik alleen nog maar achteruit duwend doorheen ofzo 8)7
37km/u, levensgevaarlijk :P

Het kan gelukkig ook andersom. Tijdje terug was ik lekker aan het spelen op een stuk dijk waarbij ik aardig door aan het rijden ben. Als ik dan mensen tegenkom met honden dan rij ik daar altijd netjes rustig voorij om vervolgens weer gas te geven. Kerel met de hond steekt netjes zijn hand uit omdat ie blij is dat ik er rustig voorbij ga. Zulk soort dingen maak ik gelukkig wel vaker mee. Het is in ieder geval niet alleen altijd gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb gisteren voor het eerst gereden met OsmAnd en wat losse .gpx tracks. Ik was voorrijder met mijn Dax voor een toerrit met oldtimer bromfietsen. En ik moet zeggen, dat werkt perfect! Ik had mijn telefoon met in zo'n universele houder gedaan die je moet een klem vast zet aan het stuur (koop je voor 5 dollar ofzo op ebay :P), maar dat gaat perfect

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Zo, vandaag het blokje van de Zephyr gespoten, het is Motip Engine Paint geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kKcnZzvl.jpg

ziet er goed uit, nou afwachten of het ook blijft zitten :P

@Tankiej: je mocht in textiel het circuit op?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:22:
[...]

Het kan gelukkig ook andersom. Tijdje terug was ik lekker aan het spelen op een stuk dijk waarbij ik aardig door aan het rijden ben. Als ik dan mensen tegenkom met honden dan rij ik daar altijd netjes rustig voorij om vervolgens weer gas te geven. Kerel met de hond steekt netjes zijn hand uit omdat ie blij is dat ik er rustig voorbij ga. Zulk soort dingen maak ik gelukkig wel vaker mee. Het is in ieder geval niet alleen altijd gezeur.
Gelijk aan dat: Als ik mensen met (aangelijnde/loslopende) dieren zie lopen dan gaat er per definitie het gas af en houd ik het dier in de gaten (niet de eigenaar).

Bij tegemoet/achteroprijdende paarden.... idem. Alleen is 't dan zuiver om 't paard niet te laten schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
PilatuS schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:22:
[...]

duimpje krijgen omdat je de slalom met 70km/u haalt ipv. rechtdoor over de hobbels >:)

hier

maar bij mensen gaat het gas meestal eraf tot <max snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:24:
Ik heb gisteren voor het eerst gereden met OsmAnd en wat losse .gpx tracks. Ik was voorrijder met mijn Dax voor een toerrit met oldtimer bromfietsen. En ik moet zeggen, dat werkt perfect! Ik had mijn telefoon met in zo'n universele houder gedaan die je moet een klem vast zet aan het stuur (koop je voor 5 dollar ofzo op ebay :P), maar dat gaat perfect
OsmAnd is wel een fijn stukje software hoewel ik wel even flink aan de interface heb moeten wennen. Overigens OsmAnd lijkt mij ideaal in combinatie met dit stukje goedkope en blijkbaar goede hardware:

http://www.motorfreaks.nl...-twiins-communicatie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
xos schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:19:
[...]

Hmm misschien wel, je bedoelt dit neem ik aan?
Inderdaad, we zijn met 3 man vannuit Limburg. Ben benieuwd!

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Aangezien ik "Vrijwillig" ben gekozen om de volgende meet voor de Bsmfh ploeg te organiseren, ookal ben ik geen Bsmfh'er! Heb ik gevraagd of ik de Got-Motor ploeg kon meenemen. En dat was prima!
We gaan dus karten met de ploeg mensen die komen, dus heb ik er een Got-motor VS bsmfh kartmeet van gemaakt :D

Meeting manager hier:
http://www.meeting-manager.nl/1443/

Eten:
http://www.ken-ichi.nl/

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een rondje "karten"..... ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Will_M op 21-04-2014 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Chakotay schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:32:
Zo, vandaag het blokje van de Zephyr gespoten, het is Motip Engine Paint geworden:

[afbeelding]

Hmm ben benieuwd naar je mening over een tijdje. Zit er ook aan te denken om m'n K100 blok op te knappen. Net als m'n uitlaat en Cardanklok. Maar die laatste moet niet gaan glimmen.

Heb trouwens een potje Fertan gekocht (roestomzetter). Ben erg benieuwd of dat lekker werkt: http://www.rustbuster.nl/...5%20L.jpg?t=1398062970657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
Chakotay schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:32:

[afbeelding]

:Y

Bij de toersessies mocht je zelfs met motorjeans (met kevlar) het circuit op. Bij de stersessies leer of textiel combi die aan elkaar te ritsen is, of een leren overall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Noenie schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:54:
Aangezien ik "Vrijwillig" ben gekozen om de volgende meet voor de Bsmfh ploeg te organiseren, ookal ben ik geen Bsmfh'er! Heb ik gevraagd of ik de Got-Motor ploeg kon meenemen. En dat was prima!
We gaan dus karten met de ploeg mensen die komen, dus heb ik er een Got-motor VS bsmfh kartmeet van gemaakt :D
[...]
Leuk idee! *aangemeld*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
-tom-562 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:24:
Ik neem aan dat je dus een track gpx file heb gemaakt met veel routepunten?
Ik ben verwend met een garmin waarbij je maar een paar viapunten hoeft op te geven om een route te kunnen rijden.
En dat zoek ik dus ook nog steeds bij osmand, want verder een erg mooie applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, gpx file met veel routepunten!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Probleempje met mij abs krijg ik maar niet opgelost.. ;(
Speed sensor net vervangen maar nog steeds a no go.
Dat de abs niet werkt zal mee en zorg zijn maar het is een gecombineerd systeem.
Een elektrische pomp bouwt rem druk op, en nou net die pomp wil 8 van de 10 keer niet werken.
Resultaat is zompige remmen die eigenlijk net niet genoeg druk opbouwen om bij en noodstop echt op tijd stil te staan.
Nieuwe pomp net iets meer dan 1000 euro :X
Geen Vespa daeler die raad weet met een ABS systeem, en dus de fout niet uit kan lezen.
Pomp vervangen is eerste te duur en ten tweede niet eens zeker de oorzaak.
Beste optie: remleidingen van een non ABS versie zien te bemachtigen, ABS pomp er uit slopen en er dus een non ABS versie van maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeting manager hier:

Eten:
Is het puur en alleen een meeting?
of ook een rondje rijden?
Ik ben in nederland voor de eerste 3 dagen uit de planner, afhankelijk van situatie kan ik een appearance maken maar kan dat pas op het laatste moment bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Bommes schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:06:
Probleempje met mij abs krijg ik maar niet opgelost.. ;(
Speed sensor net vervangen maar nog steeds a no go.
Dat de abs niet werkt zal mee en zorg zijn maar het is een gecombineerd systeem.
Een elektrische pomp bouwt rem druk op, en nou net die pomp wil 8 van de 10 keer niet werken.
Resultaat is zompige remmen die eigenlijk net niet genoeg druk opbouwen om bij en noodstop echt op tijd stil te staan.
Nieuwe pomp net iets meer dan 1000 euro :X
Geen Vespa daeler die raad weet met een ABS systeem, en dus de fout niet uit kan lezen.
Pomp vervangen is eerste te duur en ten tweede niet eens zeker de oorzaak.
Beste optie: remleidingen van een non ABS versie zien te bemachtigen, ABS pomp er uit slopen en er dus een non ABS versie van maken.
Uh, je ABS is toch geen aftermarket systeem? Dan moet een dealer het toch wel uit kunnen lezen/fixen?

Ik had ook niet zo'n leuke middag. Compressietester gekregen en wilde hem eens uittesten op mn K100. Blijken alle cilinders zo'n 2 bar te weinig aan te geven... Met gas open getest. Stiekem hoop ik dat de compressietester gewoon niet zo goed is (25 euries). Zou dat eigenlijk ergens mee moeten zien te ijken.

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 21-04-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)

Meeting manager hier:

Eten:
wie mag de bsmfh club zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:55:
Ik had ook niet zo'n leuke middag. Compressietester gekregen en wilde hem eens uittesten op mn K100. Blijken alle cilinders zo'n 2 bar te weinig aan te geven... Met gas open getest. Stiekem hoop ik dat de compressietester gewoon niet zo goed is (25 euries). Zou dat eigenlijk ergens mee moeten zien te ijken.
Wel allemaal gelijke waardes ?
Zo ja: boeiend, geen aandacht aan besteden en lekker blijven rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MailMan schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:55:
[...]

Uh, je ABS is toch geen aftermarket systeem? Dan moet een dealer het toch wel uit kunnen lezen/fixen?

Er is slechts 1 jaar een abs optie geweest op dit type Vespa.
Deze optie is zo goed als niet verkocht ivm meer prijs ruim 1500 euro voor alleen ABS op het voorwiel 8)7

De dealer heeft hem al uit gelezen maar geen enkele storings melding kunnen vinden, terwijl het storingslampje wel brand.

net even een boodschappen lijstje gemaakt bij de online parts supply:
net geen 200 euro:
beide hoofdremcilinders nieuw
remslangen voor en achter nieuw:
paar van die koperen ringetjes voer tussen de banjo bouten.

Voor 200 heb ik ook een 2de hands ABS systeem gevonden, helemaal compleet met remslangen, pomp, remklauwen alles er op en er aan.
Helaas kan ik geen enkele how to vinden over hoe het systeem ontlucht moet worden.
Ik weet dat het bij BWM met het gecombineerde abs remsysteem een trut is om dat goed ontlucht/ververst te krijgen.
Ik ben het gezever dus liever kwijt dan rijk.
Voor 200 euro heb ik gewoon een normaal remsysteem, even los van het verwijderen van de huidige abs pomp de met een enorme stekker aangesloten zit die de kabelboom in verdwijnt en god weet wat voor storingen geeft als ik die gewoon los laat hangen.
Dat abs lampje is er zo uit dat is het probleem niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Voor degenen die daar veel komen, rijden in de Eifel weer iets veiliger geworden?

http://brikkels.nl/index....e-strooier-Eifel-opgepakt

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
4x2 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:04:
[...]

Wel allemaal gelijke waardes ?
Zo ja: boeiend, geen aandacht aan besteden en lekker blijven rijden.
Alle 4 tussen de 8,0 - 8,3, dus dat was wel positief. Maar waarom bedoel je dat ik er geen aandacht aan moet besteden, omdat de meter dan waarschijnlijk afwijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
tweaker2001962 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:56:
Voor degenen die daar veel komen, rijden in de Eifel weer iets veiliger geworden?

http://brikkels.nl/index....e-strooier-Eifel-opgepakt
een neer, 10 opgestaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:58:
[...]
Alle 4 tussen de 8,0 - 8,3, dus dat was wel positief. Maar waarom bedoel je dat ik er geen aandacht aan moet besteden, omdat de meter dan waarschijnlijk afwijkt?
Nee, omdat er dan, buiten slijtage, hoogstwaarschijnlijk weinig bijzonders aan de hand is.
Zolang het ding goed loopt en start kun je dr lekker mee blijven rijden.
Over het algemeen trek je een eindeloze emmer stront open als je een blok opent ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
4x2 schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:02:
[...]

Nee, omdat er dan, buiten slijtage, hoogstwaarschijnlijk weinig bijzonders aan de hand is.
Zolang het ding goed loopt en start kun je dr lekker mee blijven rijden.
Over het algemeen trek je een eindeloze emmer stront open als je een blok opent ;)
Daar heb je wel gelijk in. Blok heeft er nu 140k opzitten, dus nieuw is hij zeker niet meer. Aan de andere kant, ik lees ook wel K100 blokken met 250k die nog gewoon 10+ bar zijn.

Misschien morgen bij de bandenwissel bij de garage nog een goeie compressiemeter erop aansluiten om te dubbelchecken. Ga in ieder geval geen geld uitgeven aan zuigerveren vervangen. Enige wat ik me nog voor kan stellen is dat de nokkenastiming niet goed staat, maar dan zou ik verwachten dat hij redelijk beroerd loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien leuk voor degene die nog een action cam wil:
Gizmodo-The Best Action Camera: Spring 2014 Edition

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Cheapskate alternative: YouTube: SJ4000 HD Action Camera Review - All the mounts - half the price

Voor als je net als ik je wezenloos schrikt van de prijzen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dank!! Wel een aardige review om te bekijken en ik ben bang dat ik m'n idee om een Garmin Virb Elite aan te gaan schaffen toch maar even op een zijspoor zet ook al is het de enige camera met een GPS en andere "monitor" functies. Beeld van dat apparaat is iets te verzadigd qua kleur naar m'n zin en 't geluid is ook niet je/dat. Vraag me af hoeveel ze (nog) op kunnen lossen met firmware updates.

Misschien toch maar eens even gaan kijken naar een GoPro 3+ Black Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Ik vind het raar dat de GoPro weer als eerste uit de test komt. Ik hoor echt super veel klachten over vastlopers bij de laatste twee modellen (3 en 3+).

Verder zou ik nooit (meer) gaan voor een camera die max 1080p/30fps doet, tegenwoordig wil je eigenlijk wel minimaal 60fps. Niet eens zo zeer omdat het beeld dan soepeler lijkt (dat voordeel verlies je toch weer bij uploaden naar YT), maar vooral omdat je dan mooie slow motions kan doen. En iedereen weet het: alles is mooier in slomo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

XBL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:33:
Ik vind het raar dat de GoPro weer als eerste uit de test komt. Ik hoor echt super veel klachten over vastlopers bij de laatste twee modellen (3 en 3+).

Verder zou ik nooit (meer) gaan voor een camera die max 1080p/30fps doet, tegenwoordig wil je eigenlijk wel minimaal 60fps. Niet eens zo zeer omdat het beeld dan soepeler lijkt (dat voordeel verlies je toch weer bij uploaden naar YT), maar vooral omdat je dan mooie slow motions kan doen. En iedereen weet het: alles is mooier in slomo.
Denk dat je oude informatie hebt man. Sinds de firmware upgrade van ongeveer een jaar geleden is mijn GoPro geen één keer meer vastgelopen. Het klopt wel dat 'ie voor die upgrade om de haverklap vastliep. Nu dus helemaal geen issue meer. Ook bij de GoPro's van vrienden niet.

En om je tweede punt ook te ontkrachten: hij filmt netjes 1080P @ 50FPS (60FPS als je hem op NTSC zet).
Fijn ding voor op de motor, maar ook als gewone camera. Waterdicht voor duiken, surfen etc. etc.

/end plug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

XBL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:33:
En iedereen weet het: alles is mooier in slomo.
Ik heb thuis de SchloMo DVD-set van Drogend Verf en de Bluray van Groeiend Gras, prachtig inderdaad.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ken. schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:02:
[...]

Denk dat je oude informatie hebt man. Sinds de firmware upgrade van ongeveer een jaar geleden is mijn GoPro geen één keer meer vastgelopen. Het klopt wel dat 'ie voor die upgrade om de haverklap vastliep. Nu dus helemaal geen issue meer. Ook bij de GoPro's van vrienden niet.

En om je tweede punt ook te ontkrachten: hij filmt netjes 1080P @ 50FPS (60FPS als je hem op NTSC zet).
Fijn ding voor op de motor, maar ook als gewone camera. Waterdicht voor duiken, surfen etc. etc.

/end plug ;)
Tweede punt ging over de Garmin ;).

Ik las gisteren nog een rant van iemand met een Hero 3+. Mss heeft-ie niet geupgrade of was-ie gewoon dom, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Hier ook een GoPro Hero 3 Black, nog nooit vastgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:06
Prima video en foto camera hoor de GoPro Hero 3. Ik heb ook nog geen vastlopers gehad sinds ik de action cam bezit.

Voorbeeld foto (unedited) die ik laatst in Slovenië heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dzwnzb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 22-04-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Er zijn nu zoveel van die dingen in gebruik, kunnen best een paar maandagmorgen modelletjes tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vanaf vanavond dus weer één meer. Zojuist een GoPro 3+ Black Edtion besteld, straks even ophalen bij 4Launch :P

Nou alleen nog even afzonderlijk een 64GB micro SDHC ding bestellen, die waren niet op voorraad waardoor m'n bestelling dus weer on hold gezet werd. Heb thuis nog wel wat kleinere formaten liggen om even mee te spelen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik neem aan dat je weet dat de voorkeur uit gaat naar een Class 10 kaartje, anders werkt het niet :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 00:38:
Cheapskate alternative: YouTube: SJ4000 HD Action Camera Review - All the mounts - half the price

Voor als je net als ik je wezenloos schrikt van de prijzen :D
Moet wel opmerken dat mijn SJ1000 ondertussen een beetje de geest aan het geven is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 20:34

empy

Rijdt rondjes

Dat is crap, wilde eigelijk zo'n ding deze maand bestellen om mijn ritten voortaan op te nemen voor wanneer er iets gebeurt onderweg.
Wat is er bij jouw model gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:16:
Ik neem aan dat je weet dat de voorkeur uit gaat naar een Class 10 kaartje, anders werkt het niet :P
:Y

Straks even kijken of 't misschien toch niet op voorraad aanwezig is, anders bestel ik 't alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de mijne gewoon bij de lokale Paradigit gehaald, zoveel scheelt het nou ook weer niet met ergens op internet bestellen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

grr, ik hoor net dat de Versys zeer waarschijnlijk een economisch total loss is...
Het schadebedrijf is wel heel erg gul geweest met wat er allemaal gefixed moet worden... £3000+ schade..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:15:
grr, ik hoor net dat de Versys zeer waarschijnlijk een economisch total loss is...
Het schadebedrijf is wel heel erg gul geweest met wat er allemaal gefixed moet worden... £3000+ schade..
Zolang de verzekering vervolgens ook dat bedrag uitbetaald... Of is het heel veel meer dan ze vinden dat hij nog waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:24

Rick-Jan

always connected

zo, CB 125 is weer terug, hoop aan gebeurd, lampjes, olie, achterband, bougies, bougiedop, carb gesynchroniseerd, luchtfilters schoongemaakt, en had al een nieuwe accu. Toch viel ie net stil, en kwam er achter dat hij met licht aan, veel slechter loopt, en nu dus uitviel. Accu nu aan de lader, misschien was ie helemaal leeg na een maand stilgestaan te hebben, hopen dat dat het is...

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:40:
[...]

Zolang de verzekering vervolgens ook dat bedrag uitbetaald... Of is het heel veel meer dan ze vinden dat hij nog waard is?
Als het geschatte bedrag idd goed is is het wel een gezeik met nieuwe motor kopen, hopen dat die goed is etc etc.. had net een kapitaal uitgegeven aan een grote beurt deze zomer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Overigens een tip voor mensen met een GoPro of andere cams: bij onze Chinese vrinden van Deal Extreme hebben ze een mooie collectie El Cheapo hulpstukken. Ik heb er voor een paar euro een uitschuifbare monopod gekocht. Schuift van 20cm tot 1m (of iets meer) al kant en klaar met GoPro mount, maar je kunt er ook anderen op zetten. Ook nog een immitatie Gorrilapod gekocht; een driepootje met flexibele pootjes. Zo kun je je GoPro praktisch overal aan bevestigen (boomje, paaltje etc) waar je dat met de zuignap niet kan. Natuurlijk niet om aan je stuur te hangen met 180, maar gewoon om een leuk plaatje te knippen.
En die monopod is altijd leuk om jezelf van een korte afstand tijdens het rijden (wel uitkijken!) te filmen. Voor die paar knaken kon ik het niet laten liggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, ik heb al ook het e.e.a. gekocht voor m'n GoPro in China, deze heb ik vanmiddag besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtop.com/media/catalog/product/cache/1/image/560x560/ced77cb19565515451b3578a3bc0ea5e/i/m/image_356_1_218_1_81_1_394_1_17_1_18_1_21_1_116.jpg
$6,66 :P, verder heb ik al een 'The Frame' gekocht (een minimalistische camera houder, perfect voor timelapsen).
De zuignap heb ik wel origineel GoPro gekocht, zo'n China ding vertrouw ik wat dat betreft wat minder :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
ToolkiT schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:15:
Huh? Nog een Versys rijder?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ricepuppet schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:23:
[...]

Huh? Nog een Versys rijder?
Yup ik rijd al een Versys sinds 2007...(toen het model net uit was). Maar nu is hij economish total loss blijkbaar :(

Nu bedenken waar ik hem mee ga vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Camera en AB liggen hier nu te laden. Zojuist de AB maar alvast gekoppeld en de APP op m'n iPhone geïnstalleerd en daarmee meteen een firmware update (2.0) geïnstalleerd. Nou ook maar even de software van GoPro op m'n laptop installeren.

Maakt het qua functies overigens nog iets uit of je de APP voor Android of voor iOS gebruikt? Wat ik persoonlijk vaak merk is dat iOS APP's vaak nét dat beetje meer bieden maar dat kan hier natuurlijk weer net andersom zijn (ben in het bezit van beide varianten/toestellen).

64GB Kingston kaartje lag bij 4Launch overigens gewoon wél op voorraad, dus dat daar maar direct mee genomen :P

mphilipp & -tom-562 overigens beide alvast/alsnog bedankt voor de linkjes :Y

Alleen het ding loshalen vanuit de verpakking is al een "sport" ansich 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-04-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:15:
De zuignap heb ik wel origineel GoPro gekocht, zo'n China ding vertrouw ik wat dat betreft wat minder :P
Ik ook, maar het is nog steeds tricky. Ik probeerde 'm eerst los uit op een deur. Maar steeds viel ie eraf na een half uurtje ofzo. Zo ook op de tegels in de badkamer, terwijl die toch écht glad zijn. Ding een keer goed schoongemaakt onder de kraan met een beetje zeepsop en nu blijft ie wel plakken.
En in eerste instantie kun je er bijna zelf aan gaan hangen, dus het is heel erg verneukeratief.

Dat is trouwens één punt van kritiek dat ik heb op GoPro, afgezien van de prijs, maar ik heb 'm uit de iBood Hunt. Ze hadden voor de centen wel een standaard veiligheidskabeltje mogen meeleveren. Ik heb me er al in berust dat je naast de camera bijna altijd nog een keer €100 of meer aan accesoires moet/gaat kopen (mounts, sd kaartjes, opbergkoffertje oid), maar een redelijk essentiëel ding krijg je er niet bij. En desnoods een rubberen horloge-achtig bandje voor de remote had ook wel leuk geweest. Nou moet je dat ding om je nek hangen of ook daar weer een mount voor kopen... Je zult weten ook dat je een duur ding hebt gekocht. Het lijkt Mercedes wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45

Youk

Volvo For Life

Tja, bij economisch total loss hoef je deze niet te verkopen. Je kan deze eventueel zelf oplappen met (2e hands) onderdelen. Dan kun je er misschien zelfs nog een beetje winst op maken.

Zelf heb ik er voor gekozen om mijn wrak te verkopen aangezien ik nog een identieke motor in de verkoop had staan waar ik niet vanaf geraakte (70k km is blijkbaar niet aantrekkelijk). Dus die neem ik terug in gebruik, dus komt het voor mij nog redelijk goed uit. Ik win er niet op, maar ben toch een motor te veel kwijt en dus ook een zorg minder.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Er is hier vast iemand die beter met google overweg kan dan ik.
Ik heb een werkplaatshandboek gevonden van mijn motor maar het staat op scribd, en ik zie geen andere optie dan betalen om het er af te krijgen.
http://www.scribd.com/doc/128751519/Vespa-GTS-250-I-E-ABS-EN
Printen is beveiligd, inloggen met facebook is een truukje volgens mij om je mail adres te krijgen.
Iemand hier die me kan helpen..??? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 22-04-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zal van de week een maatje van me eens vragen of 'ie wat heeft (is een Vespa dealer :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:59:
Ik zal van de week een maatje van me eens vragen of 'ie wat heeft (is een Vespa dealer :+ ).
super wimmel !!

Heeft hij ook sleutel kennis..??
Ik ben best bereid wat te betalen voor het weer terug laten werken van mijn abs systeem maar bij mijn vaste Vespa adresje loop ik tegen een beetje gebrek aan kennis aan.
Natuurlijk ga ik niet een paar honderd aan onderdelen + een dagje zoek werk ophoesten maar een kundige monteur met de juiste uitlees apparatuur moet de storing zo gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:51:
Ik heb een werkplaatshandboek gevonden van mijn motor maar het staat op scribd, en ik zie geen andere optie dan betalen om het er af te krijgen.
Printen is beveiligd, inloggen met facebook is een truukje volgens mij om je mail adres te krijgen.
Iets als dit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die heb ik al op de pc staan, dat is de non ABS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:08:
Die heb ik al op de pc staan, dat is de non ABS versie.
Ik vond het al zo makkelijk te vinden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Toch bedankt voor de moeite.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wat langer zoeken geeft me alleen meerdere versies van die pdf idd, waarin niets over de PDF staat... Is er geen merk/typeclub oid van die fiets? Ik kwam iig dit nog tegen waar een wiring diagram staat:

http://www.vespaklubljubljana.com/manuals/gts250/

Misschien zit daar nog iemand met ervaring ermee? Wel een beetje uit de richting, Ljubljana :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik lees ook veel op het modern vespa forum, daar staan wat stroom schema's maar wederom niets met abs terug te vinden.
Die ik op scribd gevonden had was echt de enigste ABS versie, met nog belangrijker met wat manieren om zonder piaggio tester met een multi meter een aantal zaken door te lopen.

Nu maar gewoon de laptop op de werkbank er bij, kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Bommes: Zie DM. Hoop dat je er verder mee komt.

De software op de diagnoseapparatuur voor Vespa/Piaggio schijnt overigens dezelfde te zijn als voor Triumph... Is alleen een kwestie van licentie's :P

[ Voor 61% gewijzigd door Will_M op 22-04-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
ToolkiT schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:32:
[...]

Yup ik rijd al een Versys sinds 2007...(toen het model net uit was). Maar nu is hij economish total loss blijkbaar :(

Nu bedenken waar ik hem mee ga vervangen..
Heb ook het 2007 model; ik kijk vaak op het Versys forum voor onderdelen als ik iets nodig heb.

Veel geluk met een zoektocht naar een vervanger. Ik rijd nu een half jaar Versys en vind het de fijnste motor die ik tot nu toe heb gereden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

*Zwaait eens

Weer terug van vakantie, heeft een collega een Speed Triple gekocht, god nondejuu wat een porno ding. :P
Zelf nog geen tijd gehad om de motor op te halen. Maar hier nog wat gemist? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gisteren op weg naar het werk is waarschijnlijk de spanningsregelaar overleden, 5 kilometer voor aankomst is de motor uitgevallen en wou ie niet meer starten. Lekker om half 11. Gelukkig vlak bij de stand en niet midden in de polder. Vandaag de booster eraan gehangen en gelijk starten. Na een uurtje aan de lader deed ie het gelukkig weer maar het voltage van de accu blijft onder de 13, ook bij toeren maken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Erasmo schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:26:
Gisteren op weg naar het werk is waarschijnlijk de spanningsregelaar overleden, 5 kilometer voor aankomst is de motor uitgevallen en wou ie niet meer starten. Lekker om half 11. Gelukkig vlak bij de stand en niet midden in de polder. Vandaag de booster eraan gehangen en gelijk starten. Na een uurtje aan de lader deed ie het gelukkig weer maar het voltage van de accu blijft onder de 13, ook bij toeren maken.
balen jongen maar dat word een nieuwe altenator "dynamo". verrotte spanningsregelaar kan de 70V die binnenkomt niet meer afvlakken tot 14V en blijft vaak ergens bij de 18V hangen als het meezit. als het de 13 al nieteens haalt. zit het er dus al voor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nader onderzoek moet nog uitwijzen of het de spanningsregelaar of de dynamo is die z'n werk niet goed doet, maar er wordt in ieder geval niet voldoende geladen.

Wellicht toch maar het ingebouwde klokje vervangen door zoiets: http://www.ebay.nl/itm/0-...n_146&hash=item2581531bfd

Maar dan zonder die vreselijke ledjes.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Vandaag les 9. Kan alle oefeningen nu wel, behalve die snelle slalom is nog lastig. Grrr.
Vandaag was een duo les. Heb normaal prive les, maar voor een keertje wel leuk. Dame die wat stress heeft met name voor 8tje. Rijden we daarna terug naar de school rijd zij voorop. Staan we voor een stoplicht voor rechtdoor. Springt licht voor rechtsaf op groen en rijd ze zo het kruispunt over. Ik schreeuwde nog stop, maar ja dat hoort ze natuurlijk niet. Rare gewaarwording hoor. Gelukkig goed gegaan. Ze zei later wel dat ze goed gekeken had of er niks aan kwam. Pfff

Vandaag echt het gevoel dat ik lekker op de motor zit. Laat maar komen die zomer. Hoop toch wel medio juni die examens binnen te hebben.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 17:59
Waarom is de snelle slalom lastig? Ik vond die juist zo simpel dat ik altijd liep te kutten als ik die moest 'meepakken'. Steeds sneller ook hehe, totdat ik met mijn laars de grond raakte, toen schrok ik even :p

Zelf moest ik in het begin er op letten dat ik het gas niet losliet of langzaam terugdraaide. Het kan helpen om je hand deels om het stuurgewicht te klemmen en 'vast' te zetten. Dan gebeurt er niets met het gas, waardoor je volledig kunt focussen op de oefening/stuurbeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die snelle slalom zou juist één van de gemakkelijke onderdelen moeten zijn. Wat de bedoeling van dat onderdeel is: Kijken naar waar je héén wil gaan en niet waar je direct op aan rijd (Target Fixation).

Volgende keer als je 'm inzet gewoon beginnen met kijken naar de derde/vierde pillon tijdens de start en NIET naar de eerste pillon (je kunt dat ook met een normale fiets met trappers oefenen).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 22-04-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Persoonlijk had ik zelf de meeste moeite met het 8je, maar uiteindelijk ging het prima, en het was inderdaad ook een gevalletje van kijken waar je heen wil. Toen ik dat eenmaal deed was het ook geen probleem meer :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Langzame slalom is kutter. Achtje is gewoon een kwestie van kijken naar de pion en de motor trekkend houden.
Snelle slalom is supermakkelijk, na een paar keer had ik de voetstepjes ook aan de grond :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bijzonder dat je de snelle slalom lastig vind, de meeste mensen hebben moeite met de langzame oefeningen. Bij snelle slalom gewoon lekker die motor heen en weer zwiepen.

Overigens gaat je vertragingsoefening dan ook niet goed, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

XBL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:39:
Bijzonder dat je de snelle slalom lastig vind, de meeste mensen hebben moeite met de langzame oefeningen. Bij snelle slalom gewoon lekker die motor heen en weer zwiepen.

Overigens gaat je vertragingsoefening dan ook niet goed, neem ik aan?
Die instructeur vind het ook raar. Vertragingsoefening, noodstop, uitwijken enzo gaan super. Gelijk al. 8tje gaat goed nadat dat 2 lessen niet echt lukte, maar die snelle slalom gaat nog steeds niet. Boven de 24 of zo haal ik niet. Die langzame deed ik trouwens ook in 1 keer goed (na 7 motorlessen).

Nou lachte ie 2 lessen geleden wel en zij ie dat hij iets wist wat ik niet weet en dat ik daar nog wel achter kom. Heb het idee dat ie al die oefeningen wat krapper zet dan op examen. Maar hij kan het ook dus het komt bvast wel. Ben er bijna denk ik.
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:10:
Die snelle slalom zou juist één van de gemakkelijke onderdelen moeten zijn. Wat de bedoeling van dat onderdeel is: Kijken naar waar je héén wil gaan en niet waar je direct op aan rijd (Target Fixation).

Volgende keer als je 'm inzet gewoon beginnen met kijken naar de derde/vierde pillon tijdens de start en NIET naar de eerste pillon (je kunt dat ook met een normale fiets met trappers oefenen).
Gaan we doen. Dank.

[ Voor 25% gewijzigd door MrMarcie op 22-04-2014 23:45 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dat trucje doen instructeurs, idd. Maar 30km/u is goed te doen, zelfs als de pylonen dichter op elkaar staan. Nouja, wat wimmel_1 al zei: goed ver vooruit kijken. En die motor dus lekker heen en weer gooien. Begin op een iets hogere snelheid dan nodig is, dat helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrMarcie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:42:
[...]

Die instructeur vind het ook raar. Vertragingsoefening, noodstop, uitwijken enzo gaan super. Gelijk al. 8tje gaat goed nadat dat 2 lessen niet echt lukte, maar die snelle slalom gaat nog steeds niet. Boven de 24 of zo haal ik niet.

Nou lachte ie 2 lessen geleden wel en zij ie dat hij iets wist wat ik niet weet en dat ik daar nog wel achter kom. Heb het idee dat ie al die oefeningen wat krapper zet dan op examen. Maar hij kan het ook dus het komt bvast wel. Ben er bijna denk ik.
Ik heb een kameraad die (KNMV) rijinstructeur en is en ik weet dat 'ie de pillonen bij ALLE oefeningen voor het AVB examen bewust te krap zet tijdens z'n instructie. Haal je tijdens de lessen alles.... Dan heb je tijdens je examen geen probleem, ook niet als je "examen angst" hebt.

Wel grappig om te weten: Hij rijd met mijn motor ALLE oefeningen in die setting alsof de fiets er voor gemaakt is terwijl ik de grootste moeite heb met 't "8" je in zijn set :( (2013 R6).

AVB Examens zijn overigens van vér voor de tijd dat ik ooit m'n "A" rijbewijs haalde, maar 't is ooit wel leuk om met die gast wat te "oefenen" :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 22-04-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

wimmel_1 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:50:
[...]

Ik heb een kameraad die (KNMV) rijinstructeur en is en ik weet dat 'ie de pillonen bij ALLE oefeningen voor het AVB examen bewust te krap zet tijdens z'n instructie. Haal je tijdens de lessen alles.... Dan heb je tijdens je examen geen probleem, ook niet als je "examen angst" hebt.

Wel grappig om te weten: Hij rijd met mijn motor ALLE oefeningen in die setting alsof de fiets er voor gemaakt is terwijl ik de grootste moeite heb met 't "8" je in zijn set :( (2013 R6).
Ik weet bijna zeker dat jij het ook wel zou kunnen, als je niet zo bang zou zijn :>. Dat is toch de grootste reden dat men het tijdens het lessen wel kon en op zijn/haar eigen motor niet meer. Het is die angst om je eigne kostbare motor neer te leggen, en dan ben je terughoudend. En iets wat je niet wil zijn met dergelijke manoeuvres is terughoudend\bang, dan gaat het zeker mis :o .

/me Yellowneck kan het ook niet meer met z'n eigen motor, keren op de weg gaat nog net :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28

Meeting manager hier:

Eten:
Deze is geupdate, er zijn meer data toegevoegd, en de koptekst is nu leesbaarder.
Het zijn nu alleen nog maar zaterdagen!
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:12:
[...]

Is het puur en alleen een meeting?
of ook een rondje rijden?
Ik ben in nederland voor de eerste 3 dagen uit de planner, afhankelijk van situatie kan ik een appearance maken maar kan dat pas op het laatste moment bevestigen
We kunnen altijd als het mooi weer een rondje ervoor gaan rijden. Dit zal dan tussen 12 en 5 zijn, met eindpunt Silverstone om 5 uur om vanaf daar het programma van de meet te volgen. Er zijn meer data toegevoegd.
DECOY88 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:58:
[...]

wie mag de bsmfh club zijn?
"Bastard System Manager from Hell"
Hun topic hierrr: Systeembeheerders en hun problemen - deel 33

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Vooralsnog lijkt het toch vooral een motor-meet te worden... Of eigenlijk vooral een #got-motor meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten tot ik vrijdag mijn Bandit heb, dacht zelfs dat ik zo'n Soes te langzaam zou vinden ten op zichte van mijn oude Kawa maar dat viel tijdens de uitgebreide proefrit wel heel erg mee >:)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HqDyrO4eLcU]

Bovenstaande is niet de proefrit maar wel een leuke impressie waar de kleine Bandit toe in staat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Wat nou als ik zowel motorrijder als BSMFH ben :P ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:51:
:P

Ik heb wel een pdf van het abs wiring diagram van de gts250 ie als je die mocht willen (dm me even), en verder zou ik gewoon een gmail adres aanmaken, daarmee registreren bij een nieuw facebook account, die manual binnen halen en vervolgens die nieuwe gmail en facebook accounts negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 18:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

XBL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:19:
Vooralsnog lijkt het toch vooral een motor-meet te worden... Of eigenlijk vooral een #got-motor meet.
Net maar eens in het bsmfh topic ook gespamt :P
Hopelijk dat de nerdjes reageren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Widow schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:14:
[...]

Hangt er een beetje vanaf hoe goed je kan karten.

Als je het goed kan, rij je voor ons. Niet zo goed? Dan voor die nerdjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 18:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Widow schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:14:
[...]

Mag je kiezen voor welke 'groep' je wilt meedoen ;)
Let wel. de BSMFH groep heeft nogal weinig deelnemers nog dus ;) En vooral snelle deelnemers worden erg gewaardeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:40:
[...]

ik wacht op een 'valuation' van wat de dagwaarde is van de Versys.. dat zal wel het bedrag zijn wat ik uitbetaald krijg... en dat is vast minder dan 3K... (ik verwacht tussen 2500 en 2800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ToolkiT schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:22:
[...]

ik wacht op een 'valuation' van wat de dagwaarde is van de Versys.. dat zal wel het bedrag zijn wat ik uitbetaald krijg... en dat is vast minder dan 3K... (ik verwacht tussen 2500 en 2800)
Meh. En hoeveel ben je daar aan jouw kant van de sloot kwijt voor een vergelijkbare Versys?

Pagina: 1 ... 59 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.