Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik heb zelf ook de SJ1000. Dat ding heeft zo zijn voordelen (prijs, beeldkwaliteit) maar ook een hoop nadelen (zwaar, absurd slechte montage, waardeloze mic op hoge snelheden)

Maar oordeel zelf met mijn geschoten materiaal;

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V6g9mGDkW6A]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OojEO6skz4s]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
-tom-562 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:29:
[...]

2e hands GoPro geen optie? Worden vaak zat aangeboden. Ook een GoPro Hero2 geeft nog prima beeld
Ik zou de Hero 2 toch afraden. Ondanks dat de battery life een stukje beter is dan de hero 3 (geen ervaring met de 3+), is het geluid van de hero2 echt vele vele vele malen slechter. Net of je naar een cassettebandje vs CD luistert / 8bit vs 16 bit etc. Geluid van de hero3(+) is vele malen beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Even nog over een mic.
Zover ik weet en heb ervaren is bijna elke mic op hogesnelheid in de wind waardeloos. De GoPro ook.
Als je geluid belangrijk vind dan zou ik kijken naar de mogelijkheid om er een externe mic aan te sluiten.

Mijn ervaring is ook dat als het te lastig/pain in the ass is om zo'n camera te gebruiken. Moeilijk monteren, prutsen met geheugenkaart, kutknopjes, snel een lege accu.
Dan gebruik je het ding na een kleine periode gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Piekartz87 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:44:
Dan gebruik je het ding na een kleine periode gewoon niet meer.
Ligt aan waar je het voor gebruikt (in eerste instantie) ik registreer namelijk beelden bij (vrijwel) elke rit. Puur uit veiligheid. Meestal eind van de week kijk ik naar bijzonderheden; als er niks tussen staat wat van belang is, wis ik alle beelden weer.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Piekartz87 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:59:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar een filmpje met je mobius cam :)
Geluid wordt pas echt goed met een externe microfoon natuurlijk.
Ik heb ook een Mobius cam. Ik ben zelf erg tevreden over de geluidskwaliteit bij montage achter het voorruitje. Voorbeeld filmpjes op de motor:
YouTube: Motortraining Lelystad
YouTube: Omgeving Groningen
Ricepuppet schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:47:
[...]
Ligt aan waar je het voor gebruikt (in eerste instantie) ik registreer namelijk beelden bij (vrijwel) elke rit. Puur uit veiligheid. Meestal eind van de week kijk ik naar bijzonderheden; als er niks tussen staat wat van belang is, wis ik alle beelden weer.
Handige aan de Mobius is dat je deze in kan stellen met een Loop-recording functie. Mocht de micro SD kaart vol raken, dan worden de oudste filmpjes automatisch overschreven. Je hoeft 'm dus nooit leeg te halen.
Use it as a Driving Recorder; with the Magnet Mount and car adapter (Pro Package), the Mobius makes an effective dash cam. Camera can be configured that, as soon as the Mobius is plugged into the car power adapter it will start recording, no need to press record. With the Mobius’ video quality and wide angle view, you can read any license plate on the road with ease. Loop Recording mode is a very helpful feature, you no longer need to worry if you have enough memory!

[ Voor 55% gewijzigd door antonboonstra op 17-04-2014 12:15 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ricepuppet schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:41:
Ik heb zelf ook de SJ1000. Dat ding heeft zo zijn voordelen (prijs, beeldkwaliteit) maar ook een hoop nadelen (zwaar, absurd slechte montage, waardeloze mic op hoge snelheden)

Maar oordeel zelf met mijn geschoten materiaal;

[video]

[video]
In de waterdichte behuizing is het geluid prima, misschien even een plakkertje over de microfoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:49

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:11:
Handig, dit was het uitzicht uit mijn garagebox vanochtend:

[afbeelding]

Autoambulance met trailer die de complete rij boxen blokkeerde :| Gisteren stond het ding er ook al, dus nu maar de politie gebeld die de eigenaar uit zijn bed geschopt heeft om het kreng weg te halen *O*
Pff,wat een godvergeten hufter zeg :r

Hopelijk wel om 0530 uit bed laten trekken? >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
antonboonstra schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:11:
[...]

Ik heb ook een Mobius cam. Ik ben zelf erg tevreden over de geluidskwaliteit bij montage achter het voorruitje. Voorbeeld filmpjes op de motor:

[...]

Handige aan de Mobius is dat je deze in kan stellen met een Loop-recording functie. Mocht de micro SD kaart vol raken, dan worden de oudste filmpjes automatisch overschreven. Je hoeft 'm dus nooit leeg te halen.

[...]
Nice thanks. Ziet er goed uit, de kwaliteit is prima zo te zien. Alleen je standpunt ben ik niet zo gek van, de reflectie van je tellers zorgt ervoor dat de cam de helderheid soms dichtgooit.

Een loopfunctie hebben de meeste cams tegenwoordig wel, dat houdt gewoon in dat hij geschikt is om ook als dashcam te gebruiken.

Voor mij wel een pluspunt om zo'n ding te kopen. Geschikt voor in de auto maar ook klein en goed genoeg voor op de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Piekartz87 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:40:
[...]
Nice thanks. Ziet er goed uit, de kwaliteit is prima zo te zien. Alleen je standpunt ben ik niet zo gek van, de reflectie van je tellers zorgt ervoor dat de cam de helderheid soms dichtgooit.
Heb er ook ook vooral 'last' van doordat mijn toerenteller wit is. Gelukkig gebeurt het alleen bij relatief laagstaande zon die net schuin achter mij zit.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

wessel99 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:43:
[...]

Ik zou de Hero 2 toch afraden. Ondanks dat de battery life een stukje beter is dan de hero 3 (geen ervaring met de 3+), is het geluid van de hero2 echt vele vele vele malen slechter. Net of je naar een cassettebandje vs CD luistert / 8bit vs 16 bit etc. Geluid van de hero3(+) is vele malen beter!
Ja, dat is waar. Vriend van me heeft een Hero 2, ik de Hero 3 Black Edition, die klinkt idd een stuk beter.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Joolee schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:20:
[...]

In de waterdichte behuizing is het geluid prima, misschien even een plakkertje over de microfoon doen?
En het hele instrument NOG groter maken 8)7

No thanks. Ik vind de SJ1000 en de montagekit die ikzelf heb gemonteerd al groot genoeg. Daarnaast MET de waterdichte behuizing is het monteren van dat ding helemaal een draak.

Was aan het kijken om een microfoon plug/stof erop te kwakken zodat deze wellicht het geluid beter filtert.

[...]
Zit bij mij een 32gb SD10 card in, ding raakt nooit vol :)

Elke rit is ong. 1,5gb in hoogste kwaliteit. Als ik 10-12 ritten per week maak zit ik er nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Ik heb ook 32GB opslag, maar bij ongeveer 4,5 uur aan opnames is die wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]
Op zich een hele leuke camera, ware het niet dat deze camera niet waterdicht. Een flink regenbuitje onderweg op je motor en het is gedaan met deze camera :(

Best wel lastig om een keuze te maken uit al die camera's :X Technmoan raadt de volgende camera's voor gebruik op de motor aan:

SJ4000
TCL SVC200
SJ1000
Sony AS15/AS10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ricepuppet schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:05:
[...]

En het hele instrument NOG groter maken 8)7

No thanks. Ik vind de SJ1000 en de montagekit die ikzelf heb gemonteerd al groot genoeg. Daarnaast MET de waterdichte behuizing is het monteren van dat ding helemaal een draak.

Was aan het kijken om een microfoon plug/stof erop te kwakken zodat deze wellicht het geluid beter filtert.
Ik zeg ook niet dat je de behuizing eromheen moet doen, een plakkertje erop om het effect van de behuizing de simuleren.

Er rijdt hier trouwens ook iemand rond met zo'n ding: http://www.deadcatdot.com/StreetStuff.html
Schijnt behoorlijk goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:21:
[...]

Op zich een hele leuke camera, ware het niet dat deze camera niet waterdicht. Een flink regenbuitje onderweg op je motor en het is gedaan met deze camera :(
Dat is inderdaad een serieus nadeel voor motorgebruik. Maar gelukkig ben ik een mooi weer rijder :P
Zolang ik hem er af kan pakken als het gaat regenen maakt het mij niet zo veel uit.

Voor anderen is dit inderdaad een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07

Rick-Jan

always connected

Net deze besteld:

http://m.ebay.nl/itm/141016829673?cmd=VIDESC

Vind t alleen niet duidelijk of er nu wel of geen geheugenkaart bij zit.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

6.Maximum of storage card: 2GB-32GB(not included)
;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Inderdaad maar in de titel en bij package contents staat het wel :?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:59
Ik gok met, anders had je beter deze kunnen kopen (zelfde) voor 80 dollar: http://www.ebay.com/itm/S...terproof-DV-/281221991573

En zojuist een afspraak gemaakt bij MVS Nijmegen, om zowel voor als achter hyperpro-veren te laten monteren. Ik werd het duiken van de motor wel een beetje heel erg moe en wilde dit al langer. Gaat me wel 400 euro kosten, maar goed. Had dit 30k geleden al moeten doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-04-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hornet toch ook? Kan je verklappen dat het goed werkt!

(Zit erover te denken om achter de complete unit van hyperdepiep te nemen bij de volgende beurt, 24k komt er aan...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bij de SJ1000 zit geen geheugenkaart.

Wel een hele sloot aan nutteloze acceciores die bij mij regelrecht de prullenbak ingingen. Enige wat je nodig hebt uit de verpakking zijn de camera, de houders, USB kabel en de waterdichte behuizing. Voor de rest zit er 80% aan rommel in.

Overigens; ik heb met de SJ1000 door een regenbui gereden (best wel hevige) en hij blijft het doen - zonder waterdichte behuizing - hij kan dus aardig wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier toevallig tips voor wat bruikbaar is als primer voor het spuiten van een motorblok? (hittebestendig e.d. dus)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Marc Rademaker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:22:
Ik gok met, anders had je beter deze kunnen kopen (zelfde) voor 80 dollar: http://www.ebay.com/itm/S...terproof-DV-/281221991573

En zojuist een afspraak gemaakt bij MVS Nijmegen, om zowel voor als achter hyperpro-veren te laten monteren. Ik werd het duiken van de motor wel een beetje heel erg moe en wilde dit al langer. Gaat me wel 400 euro kosten, maar goed. Had dit 30k geleden al moeten doen.
Nijmegen? Leuth zul je bedoelen :P (ik heb 2 dorpjes verderop 15 jaar gewoond, vanaf m'n geboorte :P). Hoe lang ben je je motor kwijt? Zit er ook aan te denken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Vandaag begonnen met het behalen van mijn A2 rijbewijs!
Ik kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb, wat een bruut gevoel zo'n fiets onder je kont!! 8)7

Wou het gewoon even delen!

Tot op de weg! :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Have fun, maar zo te horen lukt dat al. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik ben voor de GSF650 aan het kijken naar kuipstukken omdat die bij mij missen. Nou zie ik een goedkope met wat schuifschade en vroeg ik me af hoe goed zoiets zelf te fixen is?

Afbeeldingslocatie: http://www.2ehandsonderdelen.nl/leden/bestanden/201066611.jpg

Ik heb geen ervaring met dit soort kuipmateriaal. Is dit een plastic/polymeer? Kan ik dit eventueel opvullen met plamuur en dan bijspuiten, of wordt het eindresultaat ruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Bijspuiten op zo'n klein kapje. Je gaat sowieso over die bandit sticker heen en volgens mij het het beter om gewoon de hele kap te spuiten dan.
Volgens mij moet je ook even een zijaanzicht vragen, wellicht is het helemaal afgevlakt. Zo'n rand erop plamuren is wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

-tom-562 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:13:
[...]

Nijmegen? Leuth zul je bedoelen :P (ik heb 2 dorpjes verderop 15 jaar gewoond, vanaf m'n geboorte :P). Hoe lang ben je je motor kwijt? Zit er ook aan te denken
Kwijt? Ik ben bij met mijn vorige motor gewoon bij Hyperpro zelf langs geweest in Werkendam. Daar werden de veren er per direct ondergezet. Klaar terwijl u wacht :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MailMan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:39:
Ik ben voor de GSF650 aan het kijken naar kuipstukken omdat die bij mij missen. Nou zie ik een goedkope met wat schuifschade en vroeg ik me af hoe goed zoiets zelf te fixen is?

[afbeelding]

Ik heb geen ervaring met dit soort kuipmateriaal. Is dit een plastic/polymeer? Kan ik dit eventueel opvullen met plamuur en dan bijspuiten, of wordt het eindresultaat ruk?
Zo iets kun je beter wegdonderen, rand is helemaal vlak en om dat bij te werken ben je wel even bezig. Dus duur qua uren en spuiten (of je moet het zelf kunnen doen).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Mja, optie was iets van 225 euro voor een goed uitziende, of 65 voor dit. Heb de glasvezel kuip van m'n K100 wel eens gerepareerd en gespoten, dat was best te doen. Van dit spul weet ik het niet, en vroeg ik me af of het geldverschil het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

4x2

lộn xộn quá

Piekartz87 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:59:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar een filmpje met je mobius cam :)
Geluid wordt pas echt goed met een externe microfoon natuurlijk.
Even snel 2 stukjes dr uit geknipt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2WWZaFxVs1o&feature=youtu.be]

Windruis is dus boven de 60 echt hels, maar daar was ik al bang voor omdat die VFR een ventilatiegat onderin het ruitje heeft zitten, dus hij krijgt nu alsnog alle wind voor zn kiezen.
En youtube verpest natuurlijk de beeldkwaliteit weer professioneel |:(

De geluidskwaliteit van de Sony is zonder meer beter, ook al zit die vol in de wind dan is er nog wel wat van te maken, ook met hogere snelheden.
Maar deze is weer een stuk makkelijker te bevestigen, dus ach ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Ik ben voor mijn HyperPro vering in Apeldoorn geweest. Werd daar gedaan terwijl ik er op wacht. Ook mooi mee kunnen kijken en uitleg gekregen over alles.

Motor rijd sindsdien enorm veel beter. Zonder de HyperPro veren was het eigenlijk behoorlijk slecht. Was er dacht ik iets van 380 euro voor kwijt inclusief alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:08:
[...]

Lekker cheap zie ik! Alleen zit er tegenwoordig een 90 graden lens op, ipv de 140 graden fish eye lens. Ik kan alleen geen beeld vinden van de camera met de 90 graden lens erop?
Met 90 graden
http://youtu.be/dH7skn8qVLQ

140 vs 90
http://youtu.be/5dUxSoJJY5w

140 vs 90 vs sj4000 en nog een paar.
http://youtu.be/zd0jMYa81fM

Ik vind het 90 graden beeld veel prettiger.

[ Voor 43% gewijzigd door teacher op 17-04-2014 18:25 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
23 april 10.30
steveman schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:57:
Hornet toch ook? Kan je verklappen dat het goed werkt!

(Zit erover te denken om achter de complete unit van hyperdepiep te nemen bij de volgende beurt, 24k komt er aan...)
Hornet ja. De voorkant duikt nu zo erg, de remweg zou met 20% afnemen en bij mij kan dat best wel eens waar zijn. Maar ik merk ook dat de motor niet superstabiel is in bochten die ik wat sneller neem.

Ik krijg zowel voor als achter nieuwe veren. Alleen een nieuwe schokdemper achter gaat me te ver, dan tik je in totaal 900 euro af...

Als je een beetje handig bent, schijnt het niet eens zo heel moeilijk te zijn om zelf te doen. De voorveren dan. Achter weet ik niet. Het setje voorveren inc olie kost maar 115 euro (linear) en 145 euro (progressief).
[...]

Leuth ja. Ze zaten dus eerst in Wijchen, waar ik vandaan kom. Ze schijnen er drie uur mee bezig te zijn. Je kunt er wachten, maar ik denk dat ik even naar m'n ouders in Wijchen ga. Vind drie uur wel erg lang :p
teacher schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:22:
Met 90 graden
http://youtu.be/dH7skn8qVLQ

140 vs 90
http://youtu.be/5dUxSoJJY5w

140 vs 90 vs sj4000 en nog een paar.
http://youtu.be/zd0jMYa81fM

Ik vind het 90 graden beeld veel prettiger.
Thanks, 90 graden is minder fish eye-achtig, en je ziet nog steeds genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-04-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hornet ja. De voorkant duikt nu zo erg, de remweg zou met 20% afnemen en bij mij kan dat best wel eens waar zijn. Maar ik merk ook dat de motor niet superstabiel is in bochten die ik wat sneller neem.
Precies waar ik bij mijn motor ook last van had. Vooral bij platter gaan in bochten voelde het gewoon eng en onstabiel aan. Na het monteren de eerste beste afrit nog net geen knie aan de grond. Hoe plat ik nu ook ga het blijft stabiel aanvoelen. Bij mij was de achterveer ook erg slap.
Ik krijg zowel voor als achter nieuwe veren. Alleen een nieuwe schokdemper achter gaat me te ver, dan tik je in totaal 900 euro af...
Alleen achter een nieuwe veer is al een wereld van verschil.
Als je een beetje handig bent, schijnt het niet eens zo heel moeilijk te zijn om zelf te doen. De voorveren dan. Achter weet ik niet. Het setje voorveren inc olie kost maar 115 euro (linear) en 145 euro (progressief).
De achterveer gaat er bij mij aan de onderkant uit. Met de achterveer zijn ze maar iets van 20 minuten mee bezig geweest. Achter zit bij mijn SV op dezelfde manier gemonteerd als bij mijn oude Hornet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Marc Rademaker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:25:

Thanks, 90 graden is minder fish eye-achtig, en je ziet nog steeds genoeg.
Nadeel is wel dat als de camera op een helm oid gemonteerd het imo voor koppijn zorgt. Vergelijk het met een camera die een stukje ingezoomd is en dan heen en weer wordt bewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
MailMan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:34:
Mja, optie was iets van 225 euro voor een goed uitziende, of 65 voor dit. Heb de glasvezel kuip van m'n K100 wel eens gerepareerd en gespoten, dat was best te doen. Van dit spul weet ik het niet, en vroeg ik me af of het geldverschil het waard is.
Dit zit er uit als abs.
Dat kan je niet plamuren met polyester zoals de fibron bmw kuip.

Wat je kan doen is andere stukjes abs (jep, lego, of een stuk bumper van de sloop) oplossen in MEK, en daar een stukje kuip mee boetseren. Daarna op maat vijlen/schuren en spuiten.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

Vooral met snelle beelden vanaf/vanuit een gemotoriseerd voertuig is een brede/grote hoek wel prettig doordat je een veel realistischer beeld krijgt (wat helaas altijd een beetje een "fish-eye" effect oplevert).

Ik ben hier nog steeds voornemens een Garmin Virb aan te schaffen (Elite versie vanwege de GPS) maar kan nog steeds weinig beelden gevonden krijgen welke er vanaf een motorfiets mee gemaakt zijn.

@Teacher: Kan ook (E)PP zijn en dan wordt het alweer een ander verhaal. De materiaalsoort staat bij die delen tegenwoordig overigens altijd vermeld aan de binnenzijde van het deel (incl. productiedatum).

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 17-04-2014 19:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 09:33
Hallo, nog een Motorrijdende tweaker hier. Net half jaartje bezig op een yamaha FZS600. Ga zo nu en dan ook filmen met mn gopro denk ik. Zie:

[ Voor 4% gewijzigd door Snuurtje op 17-04-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Bij het monteren van een camera aan je helm altijd zorgen dat je een stukje vizier/helm in beeld ziet :Y
Wordt het beeld een stuk rustiger van omdat er een ''vast'' punt in beeld is zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Ja heb een aardig tijdje gepast en gemeten en van andere youtube filmpjes gekeken wat ik mooi vond. Ik kan dmv de diverse scharnieren nog wat spelen maar vond dit precies goed. Wil liefst geen gezicht erin, dat ziet er raar uit vind ik. Maar wel nog een stukje helm. Dan is je stuur ook mooi in het midden van het beeld. Nu kan je als je goed kijkt mn neus / wang wel zien af en toe maar lang niet zo storend als ik bij andere filmpjes gezien heb. Je moet er best nog wel even de tijd voor nemen voordat je opstapt. Ook om het beeld verticaal zo te hebben dat de horizon er ruim op staat maar ook je stuur en handen. Wel zo dynamisch. Alleen die audio problemen met gopro :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Snuurtje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:15:
Hallo, nog een Motorrijdende tweaker hier. Net half jaartje bezig op een yamaha FZS600. Ga zo nu en dan ook filmen met mn gopro denk ik. Zie:

[video]
Ah, je hebt het topic al gevonden, zie ik :).

Had het filmpje tijdje terug voorbij zien komen. Leuk stukje op de stadhouderskade... altijd een feest in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zag vandaag iemand het wel een goed idee vond om met z'n motorscooter tijdens de avondspits tussen de dubbele middenbelijning te rijden, misschien moet ik ook maar eens zo'n helmcamera kopen :P

Ben alleen bang dat mijn nu lekker stille C3 dan lawaai gaat maken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Volgens mij al eens op MF dat filmpje gezien... komt me zo bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erasmo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:18:
Zag vandaag iemand het wel een goed idee vond om met z'n motorscooter tijdens de avondspits tussen de dubbele middenbelijning te rijden, misschien moet ik ook maar eens zo'n helmcamera kopen :P

Dat is de motor-rijstrook toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Chakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:21:
[...]

Net zoiets als verdrijvingsvlakken, die zijn er ook speciaal voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:21:
[...]

Maar dan wel alleen in de spitsrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Two sides to every story ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Erasmo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:18:

Het extra aan herrie valt me mee, alleen bij 120+ merk je wel echt behoorlijk wat extra luchtweerstand naar links :-p Maargoed je moet er wat voor overhebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
XBL schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:09:
[...]

Ah, je hebt het topic al gevonden, zie ik :).

Had het filmpje tijdje terug voorbij zien komen. Leuk stukje op de stadhouderskade... altijd een feest in de spits.
Ja had m al op motormeuk gezet. Vind t wel leuk om te doen, eens zien hoe vaak ik er tijd voor ga maken naast mn andere hobbies. Vind jouw filmpjes ook wel leuk om te checken samen met een paar andere vloggers. Vind daarin interessante situaties wel beter wegkijken dan ellenlange verhalen. Royaljordanian en schaaf doen dat wel goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Snuurtje op 18-04-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Snuurtje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:48:
[...]

Ja had m al op motormeuk gezet. Vind t wel leuk om te doen, eens zien hoe vaak ik er tijd voor ga maken naast mn andere hobbies. Vind jouw filmpjes ook wel leuk om te checken samen met een paar andere vloggers. Vind daarin interessante situaties wel beter wegkijken dan ellenlange verhalen. Royaljordanian en schaaf doen dat wel goed.
Thnx.

Moet zeggen dat Schaaf toch wel iets andere filmpjes maakt, maar zeker niet verkeerd. Bij hem is het gewoon continu actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Snuurtje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:15:
[...]

Het extra aan herrie valt me mee, alleen bij 120+ merk je wel echt behoorlijk wat extra luchtweerstand naar links :-p Maargoed je moet er wat voor overhebben
Aangezien ik 85% van de tijd op de snelweg zit is dat wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand tips voor mij misschien? Ik heb twee motoren in de gezamenlijke stalling onder mijn appartement staan. Daar staan ook auto's geparkeerd enzo van de buren, evenals veel fietsen. Je hebt een sleutel of afstandsbediening nodig om binnen te komen :) Maar dieven laten zich daar niet zo door weerhouden is gebleken in de buurt...

Mijn twee motoren wil ik eigenlijk aan elkaar vastmaken, zeker aangezien ze de komende maanden daar moeten stilstaan... De motoren staan naast elkaar. Ik zou twee kettingen (ART4?) kunnen aanschaffen en met in totaal 3 kettingen de motoren aan elkaar vastmaken (via 't voorwiel of achterwiel).

De reden: Naar mijn idee is het voor een dief die naar binnen rijdt dan minder interessant om twee motoren los te knippen en op te tillen, dan gaat hij misschien liever een stuk of 10 fietsen en scooters meenemen.

Maar is een ART4 ketting inderdaad een goede beveiliging? Knippen ze dat met een zware tang niet relatief simpel door? Het is beter dan geen enkele beveiliging natuurlijk :)

Maarrrr...

Wij zijn ook Tweakers ;)

Ik kan onder het zadel van mijn Honda en Harley bijvoorbeeld wel iets kwijt. Bestaan er zendertjes die ik makkelijk kan tracen, die een GPS signaal uitzenden? Iets wat niet te duur is, en iets wat daar enkele maanden kan zitten zonder problemen.

Het liefst zou ik dan een signaal krijgen (mail, telefoon, whatever) wanneer het beweegt.

Een goede dief zal daar ook wel weer een jammer voor hebben, maar toch :D

Meer tips om mijn motoren te beveiligen zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Gewoon WA+ verzekeren en op slot zetten met een schijfremslot.

Een, twee of zelfs drie kettingen gaat een dief niet tegenhouden, want ze kunnen ongezien aan de slag in de stalling en een ketting is binnen 1-2 minuten doorgeknipt (tenzij hij niet op de grond kan liggen).

Ik weet niet om wat voor een motoren het gaat, maar ook gps gaat je waarschijnlijk niet veel opleveren. Zelf zou ik misschien een ip-cam overwegen die een sms'je stuurt als er beweging is of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:27

bakvis

Tweakers.Nerd

Blue-eagle schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:25:
Iemand tips voor mij misschien? Ik heb twee motoren in de gezamenlijke stalling onder mijn appartement staan. Daar staan ook auto's geparkeerd enzo van de buren, evenals veel fietsen. Je hebt een sleutel of afstandsbediening nodig om binnen te komen :) Maar dieven laten zich daar niet zo door weerhouden is gebleken in de buurt...

Mijn twee motoren wil ik eigenlijk aan elkaar vastmaken, zeker aangezien ze de komende maanden daar moeten stilstaan... De motoren staan naast elkaar. Ik zou twee kettingen (ART4?) kunnen aanschaffen en met in totaal 3 kettingen de motoren aan elkaar vastmaken (via 't voorwiel of achterwiel).

De reden: Naar mijn idee is het voor een dief die naar binnen rijdt dan minder interessant om twee motoren los te knippen en op te tillen, dan gaat hij misschien liever een stuk of 10 fietsen en scooters meenemen.

Maar is een ART4 ketting inderdaad een goede beveiliging? Knippen ze dat met een zware tang niet relatief simpel door? Het is beter dan geen enkele beveiliging natuurlijk :)

Maarrrr...

Wij zijn ook Tweakers ;)

Ik kan onder het zadel van mijn Honda en Harley bijvoorbeeld wel iets kwijt. Bestaan er zendertjes die ik makkelijk kan tracen, die een GPS signaal uitzenden? Iets wat niet te duur is, en iets wat daar enkele maanden kan zitten zonder problemen.

Het liefst zou ik dan een signaal krijgen (mail, telefoon, whatever) wanneer het beweegt.

Ik zou hem vastzetten met een muur beugel als die mogelijkheid bestaat... En dan iedere motor aan de ketting door de muurbeugel met het voorwiel. Eventueel nog de achterwieltjes aan elkaar maken met een ketting.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Snuurtje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:15:
[...]

merk er hier niks van, alleen bij bepaalde posities een extra fluitje van de wind
een drift is een stuk compacter tegen de helm aan dan zo'n gopro windvaan :P

tips en uitleg van een motordief

[ Voor 13% gewijzigd door Maegrim op 18-04-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Als er dure fietsen staan die makkelijker mee te nemen zijn dan gaan ze daarvoor.

ART4 staat ook niet gelijk aan een goed slot blijkbaar. Kijk naar een test en kies er 1 waarbij het openmaken zo lang mogelijk duurt.
Hoe langer die dieven er mee bezig moeten hoe minder aantrekkelijk het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ART4 is het minimale vereiste van mijn verzekering helaas. Maar 1 motor heeft nog niet zo'n slot erbij, die zal ik in ieder geval aanschaffen. Muur beugel is helaas geen optie in dit huurcomplex. Daarom was mijn intentie ook het tenminste zo moeilijk mogelijk te maken. Twee motoren die los staan til je zo op, als ze aan elkaar vastzitten is het tenminste wat meer werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zelfs een muur/bodemanker is uiteindelijk geen belemmering; met een hydraulische krik trek je die zo uit de grond.

Maar als dat is wat de verzekering vereist, dan zorg gewoon dat je daaraan voldoet. Bij mij staat in de voorwaarden dat de motor thuis met een ART4 slot moet staan, en nagelvast moet zijn bevestigd.
Ik heb dat vertaald naar een goedgekeurd bodemanker, ART4 ketting, en ART4 slot.
Het alarm, de poort, de waakhond, het mijnenveld, en het afweergeschut zijn allemaal leuke extra's maar niet nodig voor de verzekering.

Ik heb op het werk een 2m lange ketting van Oxford aan de fietsenstalling liggen; daarmee haal je het wel om 2 motoren aan elkaar vast te leggen. Die heb ik ooit bij Hein Gericke gekocht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Blue-eagle schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:25:

Als het even kan haal je de ketting door het frame van beide motoren. Op die manier ligt de ketting waarschijnlijk niet op de grond, wat het ook al een stuk lastiger maakt om er doorheen te komen. Als dat niet kan, dan sowieso door het achterwiel omdat die meestal lastiger te verwijderen is.

Niet dat dit alles een dief zal tegenhouden die het speciaal op jouw motor voorzien heeft... want dan gaat-ie gewoon eerst kijken wat voor tools hij nodig heeft, om vervolgens terug te komen. En in een garage is het natuurlijk makkelijk werken, want 's nachts is waarschijnlijk niemand die je stoort cq je hoort ze tijdig aankomen.

Ik zou trouwens ook kijken of er geen camera's geplaatst kunnen worden. Uiteraard duidelijk in het zicht van de buitenwereld. Op dat moment wordt de parkeergarage verderop zonder camera's een stuk interessanter.

Wat betreft ketting: het gaat vooral om de dikte van de schakels en de behandeling van het staal, want die worden doorgeknipt/geslepen bij diefstal. Het slot zelf moet natuurlijk ook niet slap zijn, maar dat is meestal wel goed voor elkaar. Art 4 is slechts een label dat het voldoet aan de minimale eisen van een verzekering, dus het ene Art 4 slot kan beter zijn dan het andere Art 4 slot.
Maarrrr...

Wij zijn ook Tweakers ;)

Ik heb hier wel eens naar zitten kijken, maar kon toen niet echt iets vinden. Ik zat toen specifiek te kijken naar iets dat gaat bellen bij onverwachte bewegingen. Ik denk niet dat een dief daar een jammer voor zal hebben, want er zijn maar weinig motoren die zulke beveiliging hebben (bij auto's e.d. komt het iets vaker voor, maar zelfs daar betwijfel ik of dieven serieus een jammer gaan meeslepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 10 jaar oude z750 ingeruild, en een gloednieuwe Suzuki Bandit 650na inclusief Arrow uitlaat voor werkelijk een spotprijs gekocht.

/me is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Marc Rademaker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:22:

Meeste mensen laten dan progressieve veren monteren, progressieve veren geven enkel meer confort. Daarbij zijn de duurdere hyperpro veren allemaal linear. Circuit rijders rijden ook allemaal linear.

@Motorstalling:

Deal extreme heeft redelijk goede GPS trackers. Verder kan je een schijfremslot met alarm proberen. Een gezamelijke parkeer garage houdt dieven niet tegen, vervolgens slijpen ze sloten(of schijven) gewoon door. Mijn advies, monteer een groot schijfremslot door je achtertandwiel die lekker strak komt. Immers een ketting/tandwielset doorslijpen geeft toch alweer een aardig kostenplaatje. Wat het geheel mogelijk minder aantrekkelijk maakt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

Iemand praktijk ervaring met sloten met alarm? Het lijkt me dat ze wel heel snel weg moeten geraken om dan ongemerkt een motor te stelen. Maar misschien is dat eenvoudig uit te schakelen ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Bob schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:07:
Iemand praktijk ervaring met sloten met alarm? Het lijkt me dat ze wel heel snel weg moeten geraken om dan ongemerkt een motor te stelen. Maar misschien is dat eenvoudig uit te schakelen ofzo ...
Pff doet ook niet zoveel denk ik.
Ik zette vroeger mijn motor voor mijn deur, en ik sliep vlak naast de weg (enkel glas).
Ik sliep altijd door het alarm (vrienden triggerden het soms voor de lol 's nachts als ze passeerden), en ik had niet de indruk dat dit super veel aandacht trok... Bovendien vreette dat ding (Xena disk lock) batterijen.

Het slot heeft het begeven toen het op mijn achterschijfrem stond, ik was het vergeten te verwijderen en ik probeerde te vertrekken. *klak* slot kapot :X . (Mijn motor heeft nogal wat koppel...)

[ Voor 3% gewijzigd door DieterVDW op 18-04-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

DieterVDW schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:14:
[...]

Pff doet ook niet zoveel denk ik.
Ik zette vroeger mijn motor voor mijn deur, en ik sliep vlak naast de weg (enkel glas).
Ik sliep altijd door het alarm (vrienden triggerden het soms voor de lol 's nachts als ze passeerden), en ik had niet de indruk dat dit super veel aandacht trok... Bovendien vreette dat ding (Xena disk lock) batterijen.

Het slot heeft het begeven toen het op mijn achterschijfrem stond, ik was het vergeten te verwijderen en ik probeerde te vertrekken. *klak* slot kapot :X . (Mijn motor heeft nogal wat koppel...)
Haha da's duidelijk. Worst marketing story ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een Abus Granit Detecto schijfremslot met alarm. Ik vind het prima werken. Het is puur iets tegen de gelegenheidsdief, maar meer moet je er ook niet van verwachten. Voor degenen die je de motor zien wegzetten, piept het alarm ook duidelijk als je wegloopt ten teken dat 'ie op scherp staat.

Bij mij vreet ie geen batterijen, er hoeven maar 2 AAA batterijtjes in. Ik vervang ze een keer per jaar preventief; het ding geeft dan niet eens aan dat ze leeg raken.

Ik krijg het ook niet voor elkaar om met het slot erop weg te rijden; bij het rechtop zetten van de motor gaat ie al af. Ik laat eerder van schrik de motor omvallen. :+
Het enige nadeel is dat het alarm alleen uitschakelt met de sleutel. Als je er dus niet goed bij komt kan ie af gaan terwijl je de sleutel erin frunnikt.
Na 30 seconden sirene schakelt ie uit, en wordt hij weer op scherp gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik hoor wel eens verhalen van sloten waar je gewoon kauwgom oid in het speakertje propt... kan me niet voorstellen dat dat slot dan verder iets is, maar ok.

En verder helpt het volgens mij toch geen snars. Ik woon zelf in Amsterdam en er gaan om de haverklap alarmen af van scooters, maar echt niemand gaat er naar kijken. De enige die er op zou kunnen reageren ben jijzelf. Zelfs als mensen voor hun neus een motor in een busje getild zien worden, doen ze niets (mss dat ze nog net de politie gaan bellen als tegelijk een alarm afgaat, maar zelfs dat betwijfel ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Vrijdag

De Zwarte

Zoek een stalling bij een bedrijf of vrienden/familie. Is denk ik goedkoper en veiliger dan waar ze nu staan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mUKrScUq2oqBHoFDXRvvm-Q.jpg

De oxford boss met alarm leek mij wel een goede keuze. Heeft ook voor 2014 ART4 keuring

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
volpurren en wegtillen :X ketting werkt beter. maar liever 2 van 20 euro dan 1 van 200 euro :Y

maar als ze hem willen krijgen ze hem zonder moeite weg. hydraulische knippers zijn gewoon aan te komen en knippen een gehard stalen ketting als een sateprikker. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

Exigence

dnkroz

DECOY88 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:22:
[...]

volpurren en wegtillen :X ketting werkt beter. maar liever 2 van 20 euro dan 1 van 200 euro :Y

maar als ze hem willen krijgen ze hem zonder moeite weg. hydraulische knippers zijn gewoon aan te komen en knippen een gehard stalen ketting als een sateprikker. :X
Zeker in garageboxen als ze alle tijd hebben. Deurtje open, deurtje dicht en rustig je gang gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:38:
[...]

Ik heb een Abus Granit Detecto schijfremslot met alarm. Ik vind het prima werken. Het is puur iets tegen de gelegenheidsdief, maar meer moet je er ook niet van verwachten. Voor degenen die je de motor zien wegzetten, piept het alarm ook duidelijk als je wegloopt ten teken dat 'ie op scherp staat.

Bij mij vreet ie geen batterijen, er hoeven maar 2 AAA batterijtjes in. Ik vervang ze een keer per jaar preventief; het ding geeft dan niet eens aan dat ze leeg raken.

Ik krijg het ook niet voor elkaar om met het slot erop weg te rijden; bij het rechtop zetten van de motor gaat ie al af. Ik laat eerder van schrik de motor omvallen. :+
Het enige nadeel is dat het alarm alleen uitschakelt met de sleutel. Als je er dus niet goed bij komt kan ie af gaan terwijl je de sleutel erin frunnikt.
Na 30 seconden sirene schakelt ie uit, en wordt hij weer op scherp gezet.
Ook voor het vergeten is een oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/4bikersandbikes/full18702802.jpg

Morgen lekker toeren over de Betuwe *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 22:03
Erasmo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:48:
[...]

Veluwe. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
alweer die rot veluwe? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoe oostelijker hoe mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Exigence schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:23:
[...]

Zeker in garageboxen als ze alle tijd hebben. Deurtje open, deurtje dicht en rustig je gang gaan...
Dit.

Je kan de meest gekke dingen bedenken, maar uiteindelijk ben je gewoon de lul als ze jouw motor op het oog hebben. Het beste wat je kan doen is een buurman nemen met dezelfde motor, maar een slechtere beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
Vandaag lekker 'toeren' over het TT circuit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Erasmo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:48:
[...]
Zuid Limburg..... Kom er alleen pas hier achter dat het vandaag en morgen wielren weekeind is.. :(
Vandaag de recreatie rijders gelukkig maar 15 duizend :'(
en morgen de Amstel gold race... |:(

Sta ik dan met mijn mergelland route in de GPS :F
* Bommes checkt of zijn toeter wekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 19-04-2014 09:04 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bommes schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:03:
[...]

Zuid Limburg..... Kom er alleen pas hier achter dat het vandaag en morgen wielren weekeind is.. :(
Vandaag de recreatie rijders gelukkig maar 15 duizend :'(
en morgen de Amstel gold race... |:(

Sta ik dan met mijn mergelland route in de GPS :F
* Bommes checkt of zijn toeter wekt.
Hmm, tijd om met zoiets je route te gaan rijden?

Afbeeldingslocatie: http://chivethethrottle.files.wordpress.com/2013/07/user-gatling-gun-motorcycle-920-15.jpg?w=920&h=804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Chakotay schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:14:
[...]

Hmm, tijd om met zoiets je route te gaan rijden?

[afbeelding]
:9~ :9~ Dat zou wel moeten werken!

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Erasmo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:33:
[...]

Hoe oostelijker hoe mooier :P
Word :-)

Hier wordt het een achterhoek rondje vandaag, misschien dat ik ook nog wel ff richting de veluwe cross.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Laatst online: 16-07 14:42
Ik wil een motooooooor :'(
Wat een gruwelijk dagje om lekker te rijden zeg.
theorie 8-05
AVB - 10-05
Daarna AVD!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

tellavist schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:29:
Ik wil een motooooooor :'(
Wat een gruwelijk dagje om lekker te rijden zeg.
theorie 8-05
AVB - 10-05
Daarna AVD!
Heb hetzelfde gevoel, motor wordt momenteel nagekeken, en door slechte communicatie al bijna een maand weg. Heel frustrerend als je na een poos sparen eindelijk een motor hebt maar er niet op kunt rijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Inderdaad mooi weer om te rijden en die 15 duizend wielrenners gaven een extra dimensie aan het rijden. >:)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-crsgJNIRoVo/U1K0XjwC5LI/AAAAAAAABzM/Sp9wxtBGUFU/IMAG1117.jpg

Toeter niet eens gebruikt, de leovinci werkte ook vrij goed.. })

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/studentenkrant.org/wp-content/uploads/2014/03/Fiets-GPS.jpg?resize=720%2C720

Iemand ervaring met deze GPS tracker?

Voor die prijs een grappig ding. Kan er niks op Youtube over vinden, anders dan iets wat erop lijkt als ik type en merknaam intik;

En als ik in de search engines ga zoeken krijg ik een compleet waardeloos geschreven 'review' van een studentensite die ook helemaal niks uitlegt, maar niks anders concludeert dan 'waardeloos' (de review zelf is een stuk waardeloos stront imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Yellowneck schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:58:
Voor de snelle beslissers:

Garmin Zumo 350LM: 279 euro via Amazon.de (gratis levering)
heb em binnen, tis dus de versie voor in een dacia duster, mist verder alle mounts... weet nog niet of ik em terugstuur, of via ebay die mount aanschaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:47:
[...]

Dit.

Je kan de meest gekke dingen bedenken, maar uiteindelijk ben je gewoon de lul als ze jouw motor op het oog hebben. Het beste wat je kan doen is een buurman nemen met dezelfde motor, maar een slechtere beveiliging.
waarom denk je dat mijn motor al tijden niet rijd :+ als ik niet kan rijden kunnen hun het ook niet. ja starten is makkelijker dan gedacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

rgarretsen schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:50:
[...]

Word :-)

Hier wordt het een achterhoek rondje vandaag, misschien dat ik ook nog wel ff richting de veluwe cross.
Veel mooier dan Winterswijk wordt het ook niet :P

Heerlijk getoerd vandaag :)
spoiler:
Met een stel Fok!-ers :P

[ Voor 6% gewijzigd door Erasmo op 19-04-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Maegrim schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:23:
[...]

heb em binnen, tis dus de versie voor in een dacia duster, mist verder alle mounts... weet nog niet of ik em terugstuur, of via ebay die mount aanschaf :/
Heb em ook vandaag binnengekregen. Ook hier missen er heel wat accessoires:
- Motorsteun
- Motor accu kabels
- 12V stekker

Verder wel de automount, handleiding en een tot zover ik kan zien nieuwe en ongebruikte 350LM.
Zat bij mij alleen niet in de originele retaildoos zoals ik die bijvoorbeeld hier in de winkels zie liggen, maar in een saaie witte doos met het Garmin logo erop. Ook zit erbij mij al een MicrSD kaartje in het apparaat. Heb even gekeken naar de aanmaakdata van de bestanden die erop staan: 10 april 2014.

Geen idee wat ik hiervan op moet maken, refurbished modellen?! Wel lekker misleidend, heb na het ontvangen dus even mijn order op Amazon.de erbij gepakt, en zie bij orderdetails in hele kleine letters staan:
"Neu, ohne 12V sigarettenadapter, ohne motor anschluss blabla". Ten tijde van bestellen stond dit dus echt nergens in beeld he.

Maargoed, 279 is goedkoop. Maar als ik alle mounts en kabels er los bij moet kopen ben ik bijna even duur uit als wanneer ik em gewoon in een NL'se shop zou kopen. Ben er dus ook nog niet over uit wat ik er mee ga doen. Heb in ieder geval al een klacht gestuurd naar Amazon.de. Terugsturen is helaas kosteloos en het opsturen was ook al gratis, dus al met al zou het mij niets kosten mocht ik em terugsturen (behalve tijd).

Edit: Aah, dacht dat je opmerking sarcastisch bedoeld was, dat het een zogenaamde Dacia Duster editie ging. Maar die bestaat dus echt zie ik nu na het Googlen. Verklaart dus de karige omvang van het pakket en de prijs

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 20-04-2014 02:27 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Bommes schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:43:
Inderdaad mooi weer om te rijden en die 15 duizend wielrenners gaven een extra dimensie aan het rijden. >:)
[afbeelding]

Toeter niet eens gebruikt, de leovinci werkte ook vrij goed.. })
Waarom moet ik denken aan Carmageddon als ik dit hoor... >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Yellowneck: Tussen die bestandjes op SD staat waarschijnlijk ook een "current.gpx". Kun je meteen kijken wáár er allemaal mee rondgereden is door dat ding in Mapsource/Basecamp te openen :+

Bestandje kan ook op 't toestel zélf staan, overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 20-04-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Nee ze zijn gewoon nieuw, niet genoeg dusters verkocht blijkbaar dus doen ze het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:27:
@ Yellowneck: Tussen die bestandjes op SD staat waarschijnlijk ook een "current.gpx". Kun je meteen kijken wáár er allemaal mee rondgereden is door dat ding in Mapsource/Basecamp te openen :+

Bestandje kan ook op 't toestel zélf staan, overigens.
en anders de beruchte Archive map >:) waarvan niet iedereen het bestaan afwist :X

als current.gpx vol zit schrijft hij hem weg naar archive. dus daar staat alles vanaf de eerste kilometer als het niet opgeschoond word

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 20-04-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maegrim schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:24:
Nee ze zijn gewoon nieuw, niet genoeg dusters verkocht blijkbaar dus doen ze het zo
Iets is er toch mee gebeurd als er (bij Yellowneck, iig) al een SD kaartje in zit met daarop bestanden van 10-04 :o

SD kaartje hoort er af fabriek niet in te zitten.

@Decoy88: Da's inderdaad ook altijd een leuke om te bekijken :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-04-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Zeker weten? Er zit een kaartje bij dat je em voor gebruik van motor- naar auto-mode moet zetten. Lijkt me gewoon een bundel meegeleverd met een nieuwe auto, voor Renault zie ik hetzelfde pakket te koop.

Nou ja, boeiend... :P denk dat ie terug gaat

[ Voor 10% gewijzigd door Maegrim op 20-04-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:52:
Zeker weten? Er zit een kaartje bij dat je em voor gebruik van motor- naar auto-mode moet zetten. Lijkt me gewoon een bundel meegeleverd met een nieuwe auto, voor Renault zie ik hetzelfde pakket te koop.

Nou ja, boeiend... :P denk dat ie terug gaat
wat is dat voor treurig iets 8)7 bij mijn 660 moet ik bevestigen dat ik hem weereens in de auto heb. als ik hem in de auto houder klik. en zo ook met de motor houder dan vraagt hij of het klopt dat hij op de motor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Dat treurige is een stuk beter betaalbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Maegrim schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:58:
Dat treurige is een stuk beter betaalbaar :+
Haha, dat was het idee idd :P.
Maar zag dat de houder voor op de motor rond de 40 euro kost, en de power lead kabels kosten bijna 50 euro. Dus de mijne gaat ook terug, maar zal eerst nog eens ff Current.gpx en Archive nakijken zodra ik thuis ben.

De 340LM is nog wel te koop voor 289 euro. Maar dan heb je dus alleen Centraal Europa en geen autohouder.

M'n Cardo Scala Rider G9 van zustersite Amazon.co.uk is ook binnen en is in ieder geval wel de normale retail versie en bevalt tot zover ik kon testen uitstekend!! Alleen niet rekening mee gehouden dat er een lader bij zit met Engelse plug, gelukkig is het gewoon een USB netlader waar ik er al tig van heb liggen. :D

[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 20-04-2014 13:32 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Afgelopen vrijdagochtend mijn tweede les gehad, mooi 24 uur na de eerste les..
Instructeur heeft mij een beetje in het diepe gegooid die les, omdat de andere leerling al iets verder was.
Keren op de weg geoefend en de voetrem een stuk beter leren kennen, en kijken kijken kijken. Opgevolgd door de denkbeeldige acht welke na een paar keer oefenen ook heel redelijk ging. Wel daarbij de fiets één keer langzaam op de grond gelegd...
Vertragingsoefening gedaan, dat lukt maar zeker nog niet soepel. Tegelijkertijd remmen, koppeling in en terugschakelen moet ik nog net teveel bij nadenken. Dat is een kwestie van oefenen :)
Ritje naar de rijschool terug ging prima. Wel lekker klassiek twee keer vergeten mijn richting uit te zetten.
Goed... zin in vrijdag dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2014 13:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 58 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.