Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Tip: koop eigenlijk sowieso handschoenen en het liefst ook een helm. Een rijschoolhelm en handschoenen waar iedereen in heeft lopen te zweten...Ultraman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:22:
Nou, na veel lurken en eigenlijk al een paar jaar rond deze periode zoiets hebben van "ik zou wel willen motorrijden" heb ik gisteren de knoop doorgehakt: ik ga lessen. Donderdagochtend om 8:00 de eerste les.
Morgen even wat geschikt schoeisel gaan kopen, de rest kan ik lenen van de rijschool.
Wish me luck?

Vaak bu'j te bang!
Dit, koop direct alles. Niks is zo smering in geleende kleding te rijden. Je moet het straks toch kopen dus dan liever nu. Bij sommige zaken krijg je de BTW terug als je aan het lessen bent.-tom-562 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:33:
[...]
Tip: koop eigenlijk sowieso handschoenen en het liefst ook een helm. Een rijschoolhelm en handschoenen waar iedereen in heeft lopen te zweten...
Succes! Vergeet niet ontspannen te rijden en vooral te genieten!

Ik ben zeker van plan meer eigen spullen aan te schaffen. Inderdaad omdat het frisser is en ik het toch moet hebben uiteindelijk. Of ik dat gelijk morgen al doe... ga ik even laten afhangen of mijn salaris er morgen al op staat, want dat verwacht ik deze week. Maar het komt er zeker.
Ben zeer benieuwd hoe het is, hoe het voelt, zal proberen te ontspannen
Laat ik voorop stellen dat ik geen aandelen in deze zaak heb, maar ik stuur beginnende motorrijders altijd naar deze zaak omdat ze echt voor lage prijzen, goed (merk)spul hebben.Ultraman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:55:
Bedankt voor de tips
Ik ben zeker van plan meer eigen spullen aan te schaffen.
Geen Gamma zooi, maar spullen van vorig jaar die 'uit de mode' zijn geraakt. Als je daar niets om geeft, zit je hier goed.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Goed advies, ze nemen echt de tijd voor je (tip: niet op een zaterdag gaan
Vaak bu'j te bang!
Dit keer gekozen voor echt kwaliteitsspul van Cardo. In eerste instantie van plan om de Cardo Scala Rider Q3 te halen, qua prijs/kwaliteit-verhouding lag die echt mooi in mn budget (140 euro per headset). Groot voordeel van Q3 vond ik toch dat je je eigen oordopjes kan gebruiken (standaard 3.5mm jack).
Ook nog gekeken naar de Sena SMH-10. In Nederland zie je deze toch minder voorbijkomen, in Amerika is dit toch wel (een van de) populairste systemen. Het grootste voordeel van dit systeem is toch de compatibility met andere merken\systemen. Zo kan je met een Sena SMH-10 communiceren met een Cardo systemen.
Uiteindelijk is het de Cardo Scala Rider G9 geworden. Sinds kort is de opvolger van dit systeem, de G9x, te koop, waardoor de G9 met flinke kortingen over de toonbanken gaan. Heb uiteindelijk een G9 Powerset besteld voor slechts 333 euro (166,50 euro per headset!). Voor dat geld een top of the line headset met groot bereik (tot 1 mijl / 1.6 km), kwaliteits speakers, goede accuduur en voice commands.
Dus voor iedereen die nog op zoek is naar een communicatiesysteem; de G9 is nu (zolang voorraad nog strekt) zeer aantrekkelijk geprijst
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik heb zelf een helmmuts, handschoenen en schoenen. Broek, jas en helm van de rijschool.Ultraman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:55:
Bedankt voor de tips
Ik ben zeker van plan meer eigen spullen aan te schaffen. Inderdaad omdat het frisser is en ik het toch moet hebben uiteindelijk. Of ik dat gelijk morgen al doe... ga ik even laten afhangen of mijn salaris er morgen al op staat, want dat verwacht ik deze week. Maar het komt er zeker.
Ben zeer benieuwd hoe het is, hoe het voelt, zal proberen te ontspannen
Ohja, en koop het niet in een webshop. Niet dat die slecht zijn maar dan kan je niet passen. Ik heb zelf ook zes verschillende paar handschoenen geprobeerd en zeker vier soorten schoenen aangehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 15-04-2014 17:03 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En ze lunchen van 12.45 tot 13.45. Verder helemaal eens, prijs valt na de korting reuze mee, ik heb mijn schoenen voor nagenoeg dezelfde prijs als op de interwebz gekocht. Aangezien ik op de fiets naar de rijschool ga heb ik het even bij schoenen gehouden, hoewel handschoenen wel verstandig is, al was het alleen maar dat je dan nooit hoeft te zoeken naar én links én rechts én de juiste maat. De helm is besteld maar die moet nog komen ofzo, wacht inmiddels alweer drie weken. En nu ik vanmorgen ben geslaagd voor mijn AVB begint het wel tijd te worden dat hij komt...-tom-562 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:29:
Ik zie dat Ultraman uit Nijmegen komt, en dan is er eigenlijk maar 1 motorzaak voor kleding doe er dan toe doet, dat is Termaat Motoren.
Goed advies, ze nemen echt de tijd voor je (tip: niet op een zaterdag gaan), en uiteindelijk zijn ze niet zo heel duur
Goed bezig, veel succes!Ultraman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:22:
Nou, na veel lurken en eigenlijk al een paar jaar rond deze periode zoiets hebben van "ik zou wel willen motorrijden" heb ik gisteren de knoop doorgehakt: ik ga lessen. Donderdagochtend om 8:00 de eerste les.
Morgen even wat geschikt schoeisel gaan kopen, de rest kan ik lenen van de rijschool.
Wish me luck?
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Die komt me bekend voor, net een paar pagina's terug ook gezien dacht ik. Blijft wel leuk
Tsjah...Chakotay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:56:
Vandaag door het gedoe op de A28 weer even goed het voordeel van de motor laten merken aan een collega die in de buurt woont... Hij vertrok rond 17:00 en kwam om 19:30 thuis, ik vertrok om 17:50 en was om 18:20 thuis
Als ik alleen al een laptop mee moet nemen dan is de motor eigenlijk al geen optie meer, laat staan als er bijv. een Cisco 6509 chassis (zonder blades) mee moet
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
alles past als je wiltwimmel_1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:08:
[...]
Tsjah...
Als ik alleen al een laptop mee moet nemen dan is de motor eigenlijk al geen optie meer, laat staan als er bijv. een Cisco 6509 chassis (zonder blades) mee moet

al is zon cisco wel erg lomp en gevoelig en best wel duur
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 15-04-2014 21:30 ]
lukt mij ook als het regent en de motor nog binnen staatwd200 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:44:
nieuwe accu gekocht voor de zx6r zodat we zaterdag weer kunnen knallen *als het droog is

of een weigerende benzinepomp
[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 15-04-2014 21:46 ]
Laptop kan prima in een rugtas/koffer/tailpack/etc. 6509 word tricky, maar versleep je die dagelijks dan?wimmel_1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:08:
[...]
Tsjah...
Gelukkig niet, die krengen zijn redelijk "fool-proof"Chakotay schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:48:
[...]
Laptop kan prima in een rugtas/koffer/tailpack/etc. 6509 word tricky, maar versleep je die dagelijks dan?
Als ik naar een klant moet dan is er meestal wat meer aan de hand dan een simpel kabeltje wat stuque is en dan kom je dat soort apparaten wel eens tegen (uitgefikt). Één PSU van zo'n unit kost een slordige €1500,- en die zitten er al 2 in.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 15-04-2014 21:58 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
46HE serverkast past niet achterop mijn motor. de rest is best te doen. maar liet het altijd door andere meenemen. nam zelf alleen mijn gereedschap en mijn bouwpak meewimmel_1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:55:
[...]
Gelukkig niet, die krengen zijn redelijk "fool-proof"Maar het was maar een voorbeeld om aan te halen met wat voor een componenten ik werk. Ik had ook een simpeler switch ding kunnen benoemen maar....
Als ik naar een klant moet dan is er meestal wat meer aan de hand dan een simpel kabeltje wat stuque is en dan kom je dat soort apparaten wel eens tegen (uitgefikt).
Dat is waar, als je met grote spullen moet gaan slepen word het lastig idd. Voor sommige klanten deed ik datacenter-runs in Amsterdam met klein spul echter altijd juist op de motor, omdat ik een half uur eerder ter plaatse kon zijn dan de restwimmel_1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:55:
[...]
Gelukkig niet, die krengen zijn redelijk "fool-proof"Maar het was maar een voorbeeld om aan te halen met wat voor een componenten ik werk. Ik had ook een simpeler switch ding kunnen benoemen maar....
Als ik naar een klant moet dan is er meestal wat meer aan de hand dan een simpel kabeltje wat stuque is en dan kom je dat soort apparaten wel eens tegen (uitgefikt). Één PSU van zo'n unit kost een slordige €1500,- en die zitten er al 2 in.
And it goes BRAAAAAPP!
Vaak bu'j te bang!
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ziet er leuk uit, maar met de leenBandit zal dit geen optie zijn ookal heeft hij 650ccROFLASTC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:02:
Ik heb geen aandelen ofzo maar 7 mei zijn nog een paar plekken vrij. YouTube: KTM Verpalen Adventure Experience
Je moet +600cc moto bezitten, hoeft neit perse KTM te zijn ofzo. Een Transalp werkt ook.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik dacht dat die vorige week zijn geweest.
Je kunt natuurlijk altijd bij een dealer binnen stappen en een afspraak maken.
[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-04-2014 11:04 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat ja. Serieus? Ik zie het inderdaad... Crap!DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:00:
Je bedoelt de KTM Orange Days?
Ik dacht dat die vorige week zijn geweest.
Je kunt natuurlijk altijd bij een dealer binnen stappen en een afspraak maken.
En klopt inderdaad @ afspraak maken, maar ik weet zeker dat ik geen nieuwe ga kopen wegens gebrek aan budget daarvoor. Ik voel me dan altijd wat tegengehouden om bij een dealer die ik niet ken om testritjes te gaan zeuren.
[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 16-04-2014 11:08 ]
Verwijderd
Wellicht kan een van jullie mij helpen/advies geven. Ik ben altijd huiverig met het kopen van motoren (keer een flinke miskoop gehad bij mijn eerste motor helaas). Sindsdien koop ik mijn motoren altijd samen met een ''keurmeester''. Het zou dit keer gaan om de volgende motor http://link.marktplaats.nl/m799923680
De motor is van de eerste eigenaar komt uit 2011 en heeft 14.000 gelopen. De eigenaar heeft alle facturen/onderhoudsboekjes. Theoretisch gezien kan er dus niets mis mee zijn.
De motor is gereserveerd tot aankomende zaterdag, het jammere is dat de aankoopkeurder die dag niet kan maar pas de week erop.. de motor is dan waarschijnlijk al verkocht aangezien er meer gegadigden zijn.
Nu ga ik aankomende zaterdag zelf kijken bij de motor en deze kopen indien dit een goed gevoel geeft. Ik heb alleen geen technisch oog en ben toch deels bang voor een miskoop.. Zijn er toevallig tweakers in de buurt van Hoofddorp met een technisch oog
Ik hoor graag jullie reactie
Verwijderd
Een Z750's is behoorlijk bulletproef, als dat ding nooit onderuit gegaan is dan kun je hem gerust kopen. Over 4000 km heeft hij wel weer een onderhoudsbeurt nodig. De onderhoudsinterval is namelijk als volgt:ls789 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:21:
Beste allemaal,
Wellicht kan een van jullie mij helpen/advies geven. Ik ben altijd huiverig met het kopen van motoren (keer een flinke miskoop gehad bij mijn eerste motor helaas). Sindsdien koop ik mijn motoren altijd samen met een ''keurmeester''. Het zou dit keer gaan om de volgende motor http://link.marktplaats.nl/m799923680
De motor is van de eerste eigenaar komt uit 2011 en heeft 14.000 gelopen. De eigenaar heeft alle facturen/onderhoudsboekjes. Theoretisch gezien kan er dus niets mis mee zijn.
De motor is gereserveerd tot aankomende zaterdag, het jammere is dat de aankoopkeurder die dag niet kan maar pas de week erop.. de motor is dan waarschijnlijk al verkocht aangezien er meer gegadigden zijn.
Nu ga ik aankomende zaterdag zelf kijken bij de motor en deze kopen indien dit een goed gevoel geeft. Ik heb alleen geen technisch oog en ben toch deels bang voor een miskoop.. Zijn er toevallig tweakers in de buurt van Hoofddorp met een technisch oogof is deze motor inprincipe smet vrij aangezien al het onderhoud netjes is gedaan etc, kan er weinig mis mee zijn denk ik dan zelf.
Ik hoor graag jullie reactie
Kleine beurt: 6000, 18.000, 30.000 km etc etc
Grote beurt: 12.000, 24.000 km etc etc
Wacht die week tot je keurmeester wel kan. Er zijn altijd andere motoren die de revue passeren. En dat er meer gegadigden zijn; dat zeggen ze allemaal voor de vlotte verkoop.
het jammere is dat marktplaats vol rommel staat en er misschien per maand 1 of 0 fietsen te koop staan die afkomstig zijn van de eerste eigenaar inclusief onderhoudshistorie. Dit is voor mij een pre (de onderhoudshistorie dan)Ricepuppet schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:33:
Ik vind dat je meer moet luisteren naar je onderbuik gevoelens.
Wacht die week tot je keurmeester wel kan. Er zijn altijd andere motoren die de revue passeren. En dat er meer gegadigden zijn; dat zeggen ze allemaal voor de vlotte verkoop.
Afgelopen tijd zijn er al twee voor m'n neus weggekocht
Verwijderd
Ik rij zelf een Z750 maar voor 500 euro meer heb een gloednieuwe naked bike, die onderhuids een stuk moderner is en meer fun biedt dan die Z uit 2011.ls789 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:35:
[...]
het jammere is dat marktplaats vol rommel staat en er misschien per maand 1 of 0 fietsen te koop staan die afkomstig zijn van de eerste eigenaar inclusief onderhoudshistorie. Dit is voor mij een pre (de onderhoudshistorie dan)
Afgelopen tijd zijn er al twee voor m'n neus weggekocht
De Yamaha MT-07
Heb ik ook naar zitten kijkenVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:49:
[...]
Ik rij zelf een Z750 maar voor 500 euro meer heb een gloednieuwe naked bike, die onderhuids een stuk moderner is en meer fun biedt dan die Z uit 2011.
De Yamaha MT-07![]()
![]()
[video]
[video]
De Z uit de advertentie mag ik voor 6 overnemen. Scheelt dus wel wat centen en persoonlijk vind ik de z750 wat volwassener overkomen
Een beetje onderhandelaar krijgt dat allemaal wel in die 6999ls789 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:52:
[...]
Heb ik ook naar zitten kijkendenk alleen dat deze kwalitatief niet zo hoogwaardig als een z is? Bovendien komt er bij de 6999 nog 300 afl kosten en wil je uiteraard een korte kentekenplaathouder en een windschermpje
De Z uit de advertentie mag ik voor 6 overnemen. Scheelt dus wel wat centen en persoonlijk vind ik de z750 wat volwassener overkomenen hiervoor een Z uit 2005 gehad hehe
Overigens zou ik geen windschermpje willen op een naked. De meeste windschermpjes zorgen juist voor turbulentie rond het hoofd en zorgt ervoor dat het minder comfortabel rijdt.. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Of je moet gelijk een gigantisch scherm erop zetten, maar dat is ook weer niks
[ Voor 19% gewijzigd door Tankiej op 16-04-2014 11:56 ]
Dingen als afleverkosten en opties valt altijd wel over te praten bij aanschaf van een nieuwe fietsls789 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:52:
[...]
Heb ik ook naar zitten kijkendenk alleen dat deze kwalitatief niet zo hoogwaardig als een z is? Bovendien komt er bij de 6999 nog 300 afl kosten en wil je uiteraard een korte kentekenplaathouder en een windschermpje
De Z uit de advertentie mag ik voor 6 overnemen. Scheelt dus wel wat centen en persoonlijk vind ik de z750 wat volwassener overkomenen hiervoor een Z uit 2005 gehad hehe
Verwijderd
Ik heb ook een Z uit 2005 (doe er elke dag woon/werk mee), ding laat mij nooit in de steek en is superbetrouwbaar, maar technisch zijn die Z750's wel verouderd. Op zich niets mis mee want dat is bijvoorbeeld een Suzuki Bandit ook en die is ook erg betrrouwbaar. Over een paar dagen toch eens uitgebreid op de MT-07 rijdenls789 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:52:
[...]
Pas geweest, had ook zitten kijken, maar de KTM dealers bij mij in de regio hadden geen SMC of Duke 690 tot beschikkingChakotay schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:47:
Hm, over KTM experience gesproken... Weet iemand of dat binnenkort weer is? Niet zo'n rit, maar de mogelijkheid tot testritjes op KTM-speelgoed. Ik zit er steeds meer over te denken om op termijn de RSV in te ruilen op iets SM-achtigs, maar moet nog steeds eens zo'n ding proberen.
Vaak bu'j te bang!
Net geweest inderdaad, 5 april was het. Het is dit jaar wel veel slechter aangekondigd dan voorgaande jaren, ik zag ergens op een nieuwssite een berichtje voorbij komen. Op de site van KTM zelf was er helemaal niks over te vinden..-tom-562 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:01:
[...]
Pas geweest, had ook zitten kijken, maar de KTM dealers bij mij in de regio hadden geen SMC of Duke 690 tot beschikking(volgens mij waren er ook maar een handvol SMC's beschikbaar)
Als je verliefd bent op de Z750, ben je moeilijk om te praten. Je vind onderhoudshistorie echter een pre, en dan is nieuw kopen volgens mij niet te verslaan. Persoonlijk zou ik liever 1000 eu extra uitgeven aan een nieuwe motor, dan een met 14k op de teller en die tegen (een kleine) onderhoudsbeurt aanhikt. Ligt er ook nieuw rubber onder? Want met 14k kan het er om spannen of er vers rubber onder ligt of juist niet.ls789 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:52:
[...]
Ben voor op de motor op zoek naar wat stekkerverbindingen die ik kan gebruiken.
Waar kan ik het makkelijkst aan twee/drie-pins stekkers komen om wat spul aan te sluiten wat later afkoppelbaar is?
Lol wanne held
[ Voor 67% gewijzigd door Joopieboy op 16-04-2014 12:50 ]
Ja liefde staat in dit geval hogerMarc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:11:
[...]
Als je verliefd bent op de Z750, ben je moeilijk om te praten. Je vind onderhoudshistorie echter een pre, en dan is nieuw kopen volgens mij niet te verslaan. Persoonlijk zou ik liever 1000 eu extra uitgeven aan een nieuwe motor, dan een met 14k op de teller en die tegen (een kleine) onderhoudsbeurt aanhikt. Ligt er ook nieuw rubber onder? Want met 14k kan het er om spannen of er vers rubber onder ligt of juist niet.
Geld is niet echt een issue wat betreft onderhoud, het is nu eenmaal een dure hobby.
Lekker enthousiaste kerel is dat zegVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:49:
[...]
Ik rij zelf een Z750 maar voor 500 euro meer heb een gloednieuwe naked bike, die onderhuids een stuk moderner is en meer fun biedt dan die Z uit 2011.
De Yamaha MT-07![]()
![]()
[video]
[video]
Ik kreeg meteen de neiging dat ding te kopen terwijl ik eigenlijk geen fan van nakeds ben
Killswitch! Killswitch! Killswitch! HA HA HA! *hijg hijg*

So long, and thanks for all the fish!
Verwijderd
Ik ben wel fan van hem, hij doet altijd leuke reviews hoewel zijn rijgedrag soms wel wat dom is. Gewoon een aardige PortugeesToolkiT schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:28:
[...]
Lekker enthousiaste kerel is dat zeg
Ik kreeg meteen de neiging dat ding te kopen terwijl ik eigenlijk geen fan van nakeds ben
YouTube: CagerOnTwoWheels
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Overigens ook de 340LM voor 269, maar zou dan voor een tientje meer de 350LM nemen, heb je auto steun en heel Europa ipv alleen Centraal Europa.
Voordat ik de link had geplaatst heb ik em eerst zelf uiteraard besteld, maar het gekke is toen ik em bestelde stond er "Nur 1 in Stock", oftewel laatste voorradig. Nadat ik de bestelling geplaatst had stond er Auf Lager (voorradig), dus of die voorraadsysteem is poep, of ze hebben net een lading erbij gekregen
Edit: Aaaandd its gone
de 340LM is nu voor 289 euro
[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 16-04-2014 17:12 ]
Yellowneck schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:04:
Edit: Aaaandd its gone. Zag zojuist de prijs gaan naar 322,xx euro en zojuist weer naar 351,28 euro.
de 340LM is nu voor 289 euro

Bedankt! Juist de navi waar ik naar aan het kijken was!Yellowneck schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:58:
Voor de snelle beslissers:
Garmin Zumo 350LM: 279 euro via Amazon.de (gratis levering)
Ik zou geen Contour kopen, dat bedrijf is failliet toch? Een goedkopere alternatief waarvan ik veel goede verhalen heb gehoord is de Sony Action Cam of de action cam van Garmin.Marc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:00:
Ik wil een action cam kopen. Ik rijd motor, mountainbike, doe aan wintersport, etc. Go Pro Hero3 ligt voor de hand, maar is prijzig. Zijn er goedkopere opties? Een winkel verkoopt de Contour Roam 2 voor 180 euro, is dat de moeite?

(2009 KTM 690 Enduro R)
Erg leuk speelgoed, maar dit is wel erg hoog op de poten en op enduro- ipv weggebruik gericht (goh, zou hij daarom zo heten?) Niet echt geschikt voor woonwerk dus, eens kijken of ik ook ergens een 690 SMC en een Duke los kan pulken
2e hands GoPro geen optie? Worden vaak zat aangeboden. Ook een GoPro Hero2 geeft nog prima beeldMarc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:00:
Ik wil een action cam kopen. Ik rijd motor, mountainbike, doe aan wintersport, etc. Go Pro Hero3 ligt voor de hand, maar is prijzig. Zijn er goedkopere opties? Een winkel verkoopt de Contour Roam 2 voor 180 euro, is dat de moeite?
Vaak bu'j te bang!
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Waarom vond je hem niet zo geschikt voor woon/werk verkeer? Alleen al voor de hoogte is dat voor mij ideaal.Chakotay schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:23:
Er bleek op 10 minuten van mijn werk een KTM-dealer te zitten, daar ben ik net even binnengelopen om dit mee te krijgen voor een rondje proberen:
[afbeelding]
(2009 KTM 690 Enduro R)
Erg leuk speelgoed, maar dit is wel erg hoog op de poten en op enduro- ipv weggebruik gericht (goh, zou hij daarom zo heten?) Niet echt geschikt voor woonwerk dus, eens kijken of ik ook ergens een 690 SMC en een Duke los kan pulken
Vaak bu'j te bang!
Puur praktisch:Joopieboy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:52:
[...]
Waarom vond je hem niet zo geschikt voor woon/werk verkeer? Alleen al voor de hoogte is dat voor mij ideaal.
Ik heb niet altijd tijd en zin om binnendoor te gaan, en 130 aanhouden hiermee is niet heel ideaal. Daarnaast zijn de spiegels waardeloos (trillingen) en is de onderhoudsinterval relatief laag. Voor erbij is het echter geweldig, en de berm word een extra rijbaan
Bij Verpalen kan je voor weinig huren, ook de 1290 Duke.Chakotay schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:05:
[...]
Dat ja. Serieus? Ik zie het inderdaad... Crap!
En klopt inderdaad @ afspraak maken, maar ik weet zeker dat ik geen nieuwe ga kopen wegens gebrek aan budget daarvoor. Ik voel me dan altijd wat tegengehouden om bij een dealer die ik niet ken om testritjes te gaan zeuren.
Edit: Moto weer opgehaald. Nieuwe ketting nodig gehad na 15K, nieuwe peutpomp, wat klein werk accu nieuw en zo nog wat.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 16-04-2014 19:09 ]
And it goes BRAAAAAPP!
En wat vind je er van?Maegrim schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:04:
heb zelf een Drift HD1080
Op basis van de adviezen zal ik naar de Drift kijken en eens zien of er nog goedkoop een GoPro op de kop te tikken valt.
Wat betreft zo'n Duke 1290, ik zag er een staan bij Sanoma in Hoofddorp. Ik ben alleen bang dat ik zelf zo'n verachte hooligan wordt en dat ik dan begroet wordt door de locals, die nog net geen petje dragen in plaats van helm
Dat zijn wel een paar dingen ja. En die extra rijbaan waarderen mensen meestal ook niet echt.Chakotay schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:56:
[...]
Puur praktisch:
Ik heb niet altijd tijd en zin om binnendoor te gaan, en 130 aanhouden hiermee is niet heel ideaal. Daarnaast zijn de spiegels waardeloos (trillingen) en is de onderhoudsinterval relatief laag. Voor erbij is het echter geweldig, en de berm word een extra rijbaan
Als ik vragen mag welke dealerChakotay schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:23:
Er bleek op 10 minuten van mijn werk een KTM-dealer te zitten, daar ben ik net even binnengelopen om dit mee te krijgen voor een rondje proberen:
[afbeelding]
(2009 KTM 690 Enduro R)

Verwijderd
Rick Donkers Auto Electronics verkoopt echt alles op dit gebied:MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:45:
Wellicht niet helemaal het juiste topic, maar wellicht kan iemand mij een beetje op weg helpen.
Ben voor op de motor op zoek naar wat stekkerverbindingen die ik kan gebruiken.
Waar kan ik het makkelijkst aan twee/drie-pins stekkers komen om wat spul aan te sluiten wat later afkoppelbaar is?
rdae.nl
RB Motoren in De Bilt.GBTW schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:27:
[...]
Als ik vragen mag welke dealer, ik wil er ook nog een testrijden.
hier hangt mijn hele kabelboom mee aan elkaar. de speciale krimptang heb ik in spanbroek liggen.
en wat je daar niet kan vinden aan speciale stekkers is hier de rest te krijgen. http://www.easternbeaver.com/Main/main.html
Zoek je een "helmcamera"?Marc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:00:
Ik ben ook aan het ronddkijken, en ben uitgekomen bij de rollei s30.
Wise enough to play the fool
leuk speelgoed voor z'n geld, hij is niet zo scherp als de nieuwste gopro en geluid opnemen is zonder losse microfoon prut
dit had ik zondag opgenomen, 720p 60fps (maximale is 1080p 30fps):
YouTube: Rondje Nürburgring
Ik hoop dat dat rondje op deze motoropeningsdag gratis is?Maegrim schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:47:
[...]
leuk speelgoed voor z'n geld, hij is niet zo scherp als de nieuwste gopro en geluid opnemen is zonder losse microfoon prut![]()
dit had ik zondag opgenomen, 720p 60fps (maximale is 1080p 30fps):
YouTube: Rondje Nürburgring
Precies waar ik inderdaad heen wilde gaan, en vanmiddag ook heb gedaan.-tom-562 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:29:
Ik zie dat Ultraman uit Nijmegen komt, en dan is er eigenlijk maar 1 motorzaak voor kleding doe er dan toe doet, dat is Termaat Motoren.
Goed advies, ze nemen echt de tijd voor je (tip: niet op een zaterdag gaan), en uiteindelijk zijn ze niet zo heel duur
Ik heb een paar Alpinestars laarzen gepast van 2014 en van 2013 (uitloop). Die van 2013 waren natuurlijk goedkoper, al zaten die van 2014 lekkerder om mijn rechtervoet. Heb vanwege het prijsverschil toch de 2013's gekocht, al zit het net iets te strak ik het idee. Ik heb ze nu thuis gewoon eens aan gedaan, maar na een uur tintelt mijn rechtervoet ietwat... geen pijn, zo erg is het nou ook weer niet. Zit net te strak vlakbij de rits. Enig idee of het nog beter wordt doordat het leer wat oprekt?
Of doe ik er beter aan om morgen terug te gaan en toch de 2014's te kopen? Dat was namelijk geen probleem volgens de verkoper die mij heeft geholpen.
Tevens handschoenen gekocht trouwens, die zal ik morgen wel aan doen.
Denk dat ik nog even mijn stevige werkschoenen voor de les van morgen aantrek, dan beschadig ik de nieuwe laarzen die ik misschien nog wil ruilen niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 16-04-2014 20:48 ]
waarom denk je dat het zo druk wasDacuuu schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:04:
[...]
Ik hoop dat dat rondje op deze motoropeningsdag gratis is?
Ik heb zelf de Sony actioncam (de goedkoopste variant, de AS10)Marc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:22:
[...]
En wat vind je er van?
Op basis van de adviezen zal ik naar de Drift kijken en eens zien of er nog goedkoop een GoPro op de kop te tikken valt.
Wat betreft zo'n Duke 1290, ik zag er een staan bij Sanoma in Hoofddorp. Ik ben alleen bang dat ik zelf zo'n verachte hooligan wordt en dat ik dan begroet wordt door de locals, die nog net geen petje dragen in plaats van helm
Die bevalt me qua beeldkwaliteit en vooral het geluid prima, alleen om m ergens aan vast te knopen zonder de behuizing (die een negatieve invloed heeft op vooral het geluid) moet je wat creatief zijn.
Ik heb er gewoon wat klitteband op geplakt (wat ik op de motor nog eens extra borg met tyrips) en dat werkt opzich prima, het beperkt je alleen nogal in de montage van de camera (de vorm is ook niet erg handig wat dat betreft)
Op de motor is het geluid altijd wat minder door windruis, maar in de auto is het gewoon heel mooi.
Sinds gisteren heb ik een Mobius actioncam (naar aanleiding van een tip ergens in dit topic)
Stuk handiger wat betreft het bevestigen, de beeldkwaliteit valt tot nu toe ook zeker niet tegen (2 filmpjes in de auto gemaakt)
Geluid is volgens mij wel iets minder, maar het ding kost dan ook vrij weinig.
Misschien dat ik m morgen nog even snel aan mn VFR knoop en even snel een testrondje rijd om te kijken of mn verzonnen positie werkt.
leeg
Ik heb de SMX-6 (geen idee of dat '13 of '14 is) gekocht en die waren in het begin stug. Net als nieuwe schoenen moet je ze een beetje inlopen, ik ben er gewoon 's avonds een ommetje mee wezen maken en ook binnen aangehouden tot het minder prettig werd. Ik heb ze na mijn eerste les gekocht en tijdens de tweede (drie dagen later) zaten ze al prima, het leer moet een beetje soepel worden. Zolang het niet echt pijn gaat doen zal het denk ik wel meevallen.Ultraman schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:06:
[...]
Precies waar ik inderdaad heen wilde gaan, en vanmiddag ook heb gedaan.
Ik heb een paar Alpinestars laarzen gepast van 2014 en van 2013 (uitloop). Die van 2013 waren natuurlijk goedkoper, al zaten die van 2014 lekkerder om mijn rechtervoet. Heb vanwege het prijsverschil toch de 2013's gekocht, al zit het net iets te strak ik het idee. Ik heb ze nu thuis gewoon eens aan gedaan, maar na een uur tintelt mijn rechtervoet ietwat... geen pijn, zo erg is het nou ook weer niet. Zit net te strak vlakbij de rits. Enig idee of het nog beter wordt doordat het leer wat oprekt?
Of doe ik er beter aan om morgen terug te gaan en toch de 2014's te kopen? Dat was namelijk geen probleem volgens de verkoper die mij heeft geholpen.
Denk dat ik nog even mijn stevige werkschoenen voor de les van morgen aantrek, dan beschadig ik de nieuwe laarzen die ik misschien nog wil ruilen niet.
Ik heb de S-MX 5 nu. Thanks voor de info, ik zal ze nog even een dagje een aantal uren aantrekken. Kan er altijd vrijdag nog mee terug mocht het toch niks worden.
Isaw ace a2Marc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:00:
Mooi stukje edit werkXBL schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:31:
Ik heb een filmpje gemaakt van het ritje van een paar weken terug. Er zitten ook een paar stukjes in van het materiaal van Kwakboy.
[video]
My 5 seconds of fame woohoo
Vandaag lekker op de brommer naar het werk.
Toen ik binnen kwam zag ik nog geen andere motoren binnenstaan dus de collega verderop op de gang even uit gemaakt voor "MIETJUHHHH!!!111einzeinz"
Het excuus was dat hij op tijd op het werk moest zijn.
Dat gaat sneller met de auto dan de motor op een kleine afstand.. Watje
Noobmeter WoT: Froekie
Ik ben erg benieuwd naar een filmpje met je mobius cam4x2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:48:
[...]
Sinds gisteren heb ik een Mobius actioncam (naar aanleiding van een tip ergens in dit topic)
Stuk handiger wat betreft het bevestigen, de beeldkwaliteit valt tot nu toe ook zeker niet tegen (2 filmpjes in de auto gemaakt)
Geluid is volgens mij wel iets minder, maar het ding kost dan ook vrij weinig.
Misschien dat ik m morgen nog even snel aan mn VFR knoop en even snel een testrondje rijd om te kijken of mn verzonnen positie werkt.
Geluid wordt pas echt goed met een externe microfoon natuurlijk.

Autoambulance met trailer die de complete rij boxen blokkeerde

Thanks! Dat is echt geen geld voor dat soort connectoren, ik ga zeker een paar stekkers die vaak corroderen hiermee aanpakken op mijn motorDECOY88 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:37:
http://www.rdae.nl/multistekkers/seal-connectors/
hier hangt mijn hele kabelboom mee aan elkaar. de speciale krimptang heb ik in spanbroek liggen.
en wat je daar niet kan vinden aan speciale stekkers is hier de rest te krijgen. http://www.easternbeaver.com/Main/main.html
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
He, die hebben een KTM Duke 690 in de verhuur
Vaak bu'j te bang!
Die staat wel lekker lomp ja.Chakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:11:
Handig, dit was het uitzicht uit mijn garagebox vanochtend:
[afbeelding]
Autoambulance met trailer die de complete rij boxen blokkeerdeGisteren stond het ding er ook al, dus nu maar de politie gebeld die de eigenaar uit zijn bed geschopt heeft om het kreng weg te halen

Liftbedrijf komt langs voor onderhoud, en laat alvast wat spullen klaarzetten (afgeleverd door een ander bedrijf). Spullen stonden er zo bij, terwijl de liftmonteurs nog nergens te bekennen waren.
Op de vroege morgen met mijn sleutelbos het hele pallet staan openscheuren, spullen eraf gehaald en opzij gezet. Pallet tegen de kant aangezet, en de weg was vrij.
Het duurde nog eens tien minuten voor ik weg kon, had me vertild aan een doos met loodgewichten.

[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 17-04-2014 09:20 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Hmmm, er ligt een ladder bij, leg die eroverheen en neem een aanloop_Apache_ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:17:
Yup, zo een verhaal ken ik ook..
Liftbedrijf komt langs voor onderhoud, en laat alvast wat spullen klaarzetten (afgeleverd door een ander bedrijf). Spullen stonden er zo bij, terwijl de liftmonteurs nog nergens te bekennen waren.
[afbeelding]
Hij wees naar zijn kaartje dat blijkbaar achter de zijruit hing, ik had hem mogen bellen als ik er langs wou.Joopieboy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:16:
[...]
Die staat wel lekker lomp ja.Had ie zelf niks door dan?
...nee, zo werkt het niet. Er zijn genoeg parkeervakken met extra ruimte daar, koppel die trailer af en zet het spul daarin
Niet om te trollenChakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:11:
Handig, dit was het uitzicht uit mijn garagebox vanochtend:
[afbeelding]
Autoambulance met trailer die de complete rij boxen blokkeerdeGisteren stond het ding er ook al, dus nu maar de politie gebeld die de eigenaar uit zijn bed geschopt heeft om het kreng weg te halen
Neemt niet weg dat die kar daar als een boere lul is neergezet natuurlijk lekker slim voor garageboxen

Float like a butterfly, sting like a bee.
Er zat maar iets meer dan een halve meter tussen, in theorie had het gekund met heel voorzichtig steken terwijl ik erop zit. Wel een redelijke kans dat ik dan de muur of die aanhanger schamp, zo'n RSV heeft een redelijk grote draaicirkel als je hem niet kan kantelen.martinusz schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:25:
[...]
Niet om te trollenmaar kon je er niet achteruit uitsteken (lijkt op meer dan 1 meter breed)? Of zit er een muur als je linksaf slaat?
Neemt niet weg dat die kar daar als een boere lul is neergezet natuurlijk lekker slim voor garageboxen
Gezien hij er gisteren ook al stond en de andere boxen nog erger blokkeert dan dit heb ik het op deze manier gedaan, in de hoop dat hij het ding voortaan handiger neer zet
Oh groot gelijk hoorChakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:32:
[...]
Er zat maar iets meer dan een halve meter tussen, in theorie had het gekund met heel voorzichtig steken terwijl ik erop zit. Wel een redelijke kans dat ik dan de muur of die aanhanger schamp, zo'n RSV heeft een redelijk grote draaicirkel als je hem niet kan kantelen.
Gezien hij er gisteren ook al stond en de andere boxen nog erger blokkeert dan dit heb ik het op deze manier gedaan, in de hoop dat hij het ding voortaan handiger neer zet
Float like a butterfly, sting like a bee.
SJ1000 gekocht op Ebay. Erg tevreden over!Marc Rademaker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:00:
http://www.techmoan.com/b...-cheap-action-camera.html
Klopt, maar vanwaar de foto is genomen, gaat de schans omhoog. En met die ladder kom ik dan ongunstig uit.Chakotay schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:20:
[...]
Hmmm, er ligt een ladder bij, leg die eroverheen en neem een aanloop
[...]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Lekker cheap zie ik! Alleen zit er tegenwoordig een 90 graden lens op, ipv de 140 graden fish eye lens. Ik kan alleen geen beeld vinden van de camera met de 90 graden lens erop?Elect schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:39:
[...]
SJ1000 gekocht op Ebay. Erg tevreden over!
http://www.techmoan.com/b...-cheap-action-camera.html
Dit topic is gesloten.