Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joolee schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:03:
[...]

Nu alleen nog werken aan je schrikreactie wanneer je een auto ziet terwijl je aan het inhalen bent in een bocht op een natte weg met noppenbanden :+
was geen schrik maar vooraf bedachte actie. maar miste gewoon veel grip vergeleken met mijn vorige anakees. dus daar ga je dan met je goede gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ik ook nog maar ff dan:

Dikke piep :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/p600x600/1549570_576466032430981_159452254_n.jpg

En de nóg dikkere ori piep :')

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/t1.0-9/1001002_486858244725094_960021415_n.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door GewoonDennis op 07-04-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Zaterdag geprobeerd het Saharazand van mijn motor af te wassen, best aardig gelukt. Was toen toch bezig en ook meteen de velgen meegenomen. Anderhalf uur, vier sponsjes en drie emmers water (ja, spons en water, had verder niks in huis :') ) later is dit het resultaat:

Achtervelg, links. Hier smijt natuurlijk alle zooi van de ketting tegenaan, dus ben op dit punt maar opgehouden. Wat je op het donkerste punt nog zit zitten is hoe het er overal uitzag :P Overigens, alle vier klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://82.75.145.188/images/motor/achter_links_800.jpg

Achter, rechts. Stukje beter :+ Tevens uitlaatpic, dus meegedaan aan hype. *streept af*
Afbeeldingslocatie: http://82.75.145.188/images/motor/achter_rechts_800.jpg

Voor heb ik alleen van de linkerkant een foto gemaakt, want die zijn beide even schoon. Voor de oplettende kijker, ja, dat is naar boven afgerond 1mm profiel :$ Gaat eind van de maand nieuw rubber om, tot die tijd staat 'ie rustig te wachten.
Afbeeldingslocatie: http://82.75.145.188/images/motor/voorwiel_800.jpg

En om het af te maken, een totaalplaatje *O*
Afbeeldingslocatie: http://82.75.145.188/images/motor/vol_800.jpg

Binnenkort komen er kleine walvisstickertjes op :+

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 12:39
Tuna, wat doe jij jezelf aan, ouwe gek. Beetje lampenolie en die troep op je velg verdwijnt als SNEEUW voor de zon. Zelf heb ik zo'n pot gekocht met van die doekjes die gedrenkt zijn in 'soort van' lampenolie. Ideaal. Kunt ze zo weggooien en het werkt echt goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Dasty (ontvetter van de Wibra en dat soort winkels) SUPER spul voor velgen enz ontvetten..
Inspuiten --> 2 minuten in laten werken --> afspoelen met warm water en dan evt nog een keer alle dikke/vette plekken met een spons met Dasty erop 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
of gewoon wd40 :) werkt ook prima. werkt sneller als dasty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
joshje schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:27:
of gewoon wd40 :) werkt ook prima. werkt sneller als dasty
En is 16x zo duur en op je banden/remschijven werkt het HEERLIJK als glijmiddel.. succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Inderdaad lampenolie. De complete achtervelg schoonmaken is 15 min werk hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
GewoonDennis schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:28:
[...]

En is 16x zo duur en op je banden/remschijven werkt het HEERLIJK als glijmiddel.. succes :+
als je het op je banden en remmen krijgt moet je leren mikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

GewoonDennis schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:23:
Dasty (ontvetter van de Wibra en dat soort winkels) SUPER spul voor velgen enz ontvetten..
Inspuiten --> 2 minuten in laten werken --> afspoelen met warm water en dan evt nog een keer alle dikke/vette plekken met een spons met Dasty erop 8-)
Dasty tast metaal en rubber aan. Is ook niet echt heel handig.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:46
Ik weet het allemaal, ken de busjes die ik moet hebben, maar had niks in huis :') Overigens is het een vrij therapeutisch klusje, plus buiten in het zonnetje. Volgende keer gaat er wel ontvetter op, maak je geen zorgen :P

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

Dasty is echt funest voor de flexibiliteit van je rubbers, niet op je banden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
joshje schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:30:
[...]

als je het op je banden en remmen krijgt moet je leren mikken :+
Oh ja het loopt namelijk niet langs de band.. :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
Lag het tempo ook zo hoog bij de Tweakers rit? :P

YouTube: Lamborghini Aventador e S1000rr vs ZX10R 06

Ze wachten trouwens wel netjes op elkaar bij 8:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 19:01

bakvis

Tweakers.Nerd

cyntax schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:33:
Lag het tempo ook zo hoog bij de Tweakers rit? :P

YouTube: Lamborghini Aventador e S1000rr vs ZX10R 06

Ze wachten trouwens wel netjes op elkaar bij 8:50
Zal ik maar de eerste zijn dan? Wat een idiote bij elkaar zeg!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
bakvis schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:50:
[...]

I second that.

Vraagje eerder uit het topic:

Mijn BMW heb ik al jaren naar tevredenheid verzekerd bij Centraal Beheer. Maar de Suzuki kost hier ~9,60 per maand (WA), terwijl die bij b.v. Delta Lloyd nog geen 5 euro per maand is. Ik ga er niet van failliet, maar vind het wel een groot verschil.
Heeft iemand ervaring met Delta Lloyd voor de motorverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb geen A vent, a door gezien in dat filmpje... wel wat ogenschijnlijk terminaal zieken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 23:06

InFamous

excommunicado

Die gasten missen een paar hersen cellen, zulke snelheden op de openbareweg common. Een steentje, een takje, een stukje rubber of what ever en je ligt. Naast het gevaar wat ze meebrengen tegenover de andere bestuurders |:(

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Moraalridders, is toch mooi om te als motorliefhebber. Natuurlijk is het gevaarlijk maar gelukkig gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Komop, harder harder, moooaaar poweerrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Tweakers motortopic is wat dat betreft zo voorspelbaar.

Live and let live enzo. Als er iets gebeurt, dan zijn het die gasten die als eerste dood gaan.
Vraagje eerder uit het topic:

Mijn BMW heb ik al jaren naar tevredenheid verzekerd bij Centraal Beheer. Maar de Suzuki kost hier ~9,60 per maand (WA), terwijl die bij b.v. Delta Lloyd nog geen 5 euro per maand is. Ik ga er niet van failliet, maar vind het wel een groot verschil.
Heeft iemand ervaring met Delta Lloyd voor de motorverzekering?
Ikke niet, maar maakt het zoveel uit wie je verzekeraar is voor een WA-verzekering? Zelf zal je zelden met ze te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
XBL schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:44:
[...]

Tweakers motortopic is wat dat betreft zo voorspelbaar.

Live and let live enzo. Als er iets gebeurt, dan zijn het die gasten die als eerste dood gaan.
Het is inderdaad leuk om het verschil te zien hoe men hier reageert op het filmpje en op een ander forum waar ik vaak op zit.

Daar reageerde de eerste posters juist dat ze het bijzonder vinden hoe snel die gasten in het filmpje wel niet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 27-09 12:39
Weet je wat hard ging? Die onweersbui vanavond :P Ik was onderweg rond half 9, en dacht, valt best mee, het KNMI overdrijft weer eens schromelijk. Toen reed ik de A2 op en brak de hel los :P Voor 2 minuten, dat dan weer wel. Zicht was even vrij beperkt, maar daarna was het weer prima te doen.

Blij met de nieuwe mpr2's die eronder liggen, die geven geen krimp als het nat is. Op de A9 lag een flinke plas, maar m'n voorwiel wiebelde een fractie van een seconde en had weer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik ga er niet teveel woorden aan vuilmaken omdat het constant dezelfde discussies zijn, maar ik vind het nogal kortzichtig om te denken: live en let live. Dan doe je het te simpel af en ben je je niet bewust van de mogelijke gevolgen.

Ja het is bijzonder dat ze zo hard gaan, ja het is heel gaaf en ja ik zou het ook wel willen. Maar ik doe het niet, omdat ik weet dat ik me dan als een debiel gedraag in het verkeer en andere mensen de schrik op het lijf jaag.

Stel dat je tegen iemand aanrijdt en zelf het loodje leg, dan is dat echt geen garantie dat anderen er ongeschonden vanaf komen. Die andere kan namelijk net zo goed een andere motorrijder zijn.

Motorrijden doe je met je gevoel, deelnemen aan het verkeer met je verstand.

@voorspelde 2e zonsvloed :P

Ik vond het ook erg meevallen. Paar druppels en nauwelijks last van wind gehad op de A4. Zelden bij een weeralarm dat ik denk: was ik maar thuisgebleven.

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 07-04-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Versteegrob schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:46:
Moraalridders, is toch mooi om te als motorliefhebber. Natuurlijk is het gevaarlijk maar gelukkig gaat het goed.
Nou wil ik het een keer weten van iemand die het roept. Wat bedoel je nou met moraalridder? Wat is er fout aan om te wijzen op onacceptabel gedrag? Ja, het gaat goed. Als ik dus met 200kmh langs een school raas en ik rij niemand dood, is het goed? Is dat het. En als mijn buurman er wat van zegt is het een moraalridder?

Natuurlijk is dat een enorm gechargeerd voorbeeld, maar geef de verschillen maar eens aan aub. Dat meen ik. Want elke moron die op de openbare weg dergelijke spelletjes doet, speelt niet alleen met zijn eigen leven, maar ook met dat van een ander.

En ik ben motorliefhebber, maar dat soort filmpjes kijk ik al niet eens meer. Als er iets gepost wordt en het gaat die kant op, zet ik 'm uit. Isle of Man TT beelden vind ik prachtig, ook al rijden ze zichzelf hardstikke door (eigen keus enzo) maar op de openbare weg, tussen het andere verkeer moet je gewoon normaal doen. Punt. Buiten het gevaar is er ook nog 'imagoschade' aan de overgrote meerderheid van de motorrijders die gewoon normaal rijden. Door dit soort imbecielen wordt de hele groep aangekeken.

In mijn ervaring roepen mensen alleen maar 'moraalridder' omdat ze in zichzelf wel weten dat het fout is, maar er geen andere tegenwerping voor kunnen bedenken. Op zich zegt dat al genoeg. Maar om dan de boodschapper weg te zetten als een moraalridder is natuurlijk een zwaktebod.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Je bent een moraalridder omdat je je eigen moraal zo overdreven wilt opleggen aan anderen.

Ik vind er ook van alles van, maar ga niet de moeite nemen dat te posten. Al is het maar omdat mensen in zulke filmpjes zich daar toch geen reet van aantrekken. Persoonlijk hou ik ook niet zo van het zeuren en zeiken over van alles en nog wat (en nu loop ik te zeuren over mensen die zeuren... hmmm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja, iedereen heeft recht op zijn mening en zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/e5/e53d7f8067067a51029cde8260094ff5867b10ab6676b1d493c8dd8d23c4571b.jpg

word het filmpje niet minder vet van.
hoewel iedereen kan hard rechtuit rijden.
vind de videos van het knallen over bochtige weggetjes gaver (met name onboard op Isle of Mann)

zo rond de 3 minuten begint het

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 13:09

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:29:
[...]

Nou wil ik het een keer weten van iemand die het roept. Wat bedoel je nou met moraalridder? Wat is er fout aan om te wijzen op onacceptabel gedrag? Ja, het gaat goed. Als ik dus met 200kmh langs een school raas en ik rij niemand dood, is het goed? Is dat het. En als mijn buurman er wat van zegt is het een moraalridder?

Natuurlijk is dat een enorm gechargeerd voorbeeld, maar geef de verschillen maar eens aan aub. Dat meen ik. Want elke moron die op de openbare weg dergelijke spelletjes doet, speelt niet alleen met zijn eigen leven, maar ook met dat van een ander.

En ik ben motorliefhebber, maar dat soort filmpjes kijk ik al niet eens meer. Als er iets gepost wordt en het gaat die kant op, zet ik 'm uit. Isle of Man TT beelden vind ik prachtig, ook al rijden ze zichzelf hardstikke door (eigen keus enzo) maar op de openbare weg, tussen het andere verkeer moet je gewoon normaal doen. Punt. Buiten het gevaar is er ook nog 'imagoschade' aan de overgrote meerderheid van de motorrijders die gewoon normaal rijden. Door dit soort imbecielen wordt de hele groep aangekeken.

In mijn ervaring roepen mensen alleen maar 'moraalridder' omdat ze in zichzelf wel weten dat het fout is, maar er geen andere tegenwerping voor kunnen bedenken. Op zich zegt dat al genoeg. Maar om dan de boodschapper weg te zetten als een moraalridder is natuurlijk een zwaktebod.
Tja, ik weet idd dat het hartstikke fout is, maar ik vind het wel hartstikke gaaf om te zien :P En stiekem zou ik het ook best wel eens een keer willen doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Moest er om 5 uur uit om een motorhoes te redden :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:08

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:29:
[...]

* DinX deelt deze mening.

Ik rij ook al eens te hard, maar probeer me voor de rest wel keurig te gedragen. We hebben als motorrijder al niet bepaald ons image mee. Het overgrote deel van de overige weggebruikers denkt bij "motoren" meteen aan lui die veel en veel te hard rijden, liefst alle verkeersregels aan hun broek lappen, zich allemaal dood rijden,... Door zulke filmpjes op het net te zetten verbeter je het imago echt niet.

Ik ben vooral een woon-werk rijder en ook daar hoor je dezelfde meningen. "Dat zijn die lui die als gekken door de file rijden". Ik zie ze zelf ook elke dag hoor. Ik rij dan mooi met een verschil van 20 per uur tegen max 50-60 op de teller door de file en keer op keer moet ik aan de kant voor lui die tegen makkelijk 100 er tussendoor rijden. Het overgrote deel jammer genoeg, zeker nu het weer mooi weer is. Ben je dan verbaasd dat blikkers de boel bewust blokkeren enzo... Daar ben je dan als "voorbeeldige" rijder weer de pineut van.

Maar geen paniek, ik maak me er al lang niet meer druk om, heeft toch geen nut. Ik vind het alleen maar jammer :). Maar zulke filmpjes als hierboven geven die criticasters gewoon weer extra voer. En de lui in die filmpjes dan maar klagen dat de leuke duiken afgesloten worden voor motorrijders en van die andere pestmaatregelingen.

Maar ik maak me er verder dus niet druk om :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

bakvis schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:50:
[...]

Nog nooit in Brazillie geweest?Valt mij mee dat ze niet door buschaufferus zijn ingehaald.
DinX schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:04:
[...]
Maar zulke filmpjes als hierboven geven die criticasters gewoon weer extra voer. En de lui in die filmpjes dan maar klagen dat de leuke duiken afgesloten worden voor motorrijders en van die andere pestmaatregelingen.
Als je, je druk gaat maken om wat anderen van je denken kan je bezig blijven.

[ Voor 42% gewijzigd door ROFLASTC op 08-04-2014 09:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik vind het filmpje ook wel redelijk gevaarlijk overkomen. Mja, moeten ze zelf weten :P
Ik rij vaak genoeg te hard, maar om nou te gaan racen op de snelweg met een hele groep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik race liever in m'n uppie over de dijk :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Gaap :O :O
Saaie filmpjes, voorspelbare meningen, voorspelbare discussie... change of topic please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:01

Mud

-tom-562 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:48:
Ik race liever in m'n uppie over de dijk :P
Zeker met een open uitlaat ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:+ Open, ja, maar m'n Yoshimura is niet echt luid imo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik luister liever toch niet naar de dijk.
Mijn vriendin wil de auto mee op vakantie met een vriendin. Dat wordt wellicht 2 weken werkverkeer motorrijden voor mij.
Nog niet helemaal over uit of ik dat wel goed vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Piekartz87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:17:
Ik luister liever toch niet naar de dijk.
Mijn vriendin wil de auto mee op vakantie met een vriendin. Dat wordt wellicht 2 weken werkverkeer motorrijden voor mij.
Nog niet helemaal over uit of ik dat wel goed vind :P
Ligt eraan in welke maand ze op vakantie wil 8)
In de zomer lijkt het me geen probleem. Of woon je >100 km van je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanmorgen mijn Hornet ingeleverd voor haar servicebeurtje. Als leenfiets een (oude) Deauville meegekregen.
Ik ben op zich heel blij met alles dat ik mee kreeg, scheelt weer een stuk fietsen of met de bus reizen. Maarreh, het rijdt wel heel... anders. :P

Waar ik bij de Hornet het idee heb met een kleine smalle machine onderweg te zijn (dat is natuurlijk ook zo), heb ik het idee dat ik bij de Deauville op een tractor zit. Qua geluid en qua breedte. De zithouding doet daarin trouwens ook mee; de ergonomie is toch heel anders. Ik heb regelmatig moeten zoeken naar het schakelpookje :+ Vergeleken met een tractor is een Deauville dan wel weer heel wendbaar.
Zo'n ruitje is ook heel fijn, zeker op een woon-werk machine. Nu heb ik mijn motor niet specifiek gekocht voor woon-werkverkeer, dus dat is nooit een eis geweest. Maar vanmorgen had ik flinke tegenwind, en dan is het op de snelweg toch wel werken hoor, zeker als het van die vlagen zijn.

Afgelopen zondag was de eerste aflevering van Motoplus Roadtrip. Ik heb alleen de laatste 2 minuten gezien, maar in die laatste 2 minuten werd toevallig de opmerking gemaakt dat het toch heel anders is als de tellerpartij meedraait met het stuur zoals bij een naked. Op motor-forum wordt zoiets al snel weggezet als amateuristisch, maar ik heb net gemerkt dat 'ie wel gelijk heeft. Ja, je kijkt natuurlijk de bocht door, maar als je het niet gewend bent voelt het toch raar om visueel geen feedback te hebben dat je stuur gedraaid is.

Over het filerijden trouwens: ik merk toch duidelijk dat autorijders veel welwillender zijn als je beheerst door de file rijdt dan ertussendoor vliegt. Zodra ik tussen de auto's door ga zet ik het gevarenlicht aan. Voeg ik weer in, gevarenlicht weer uit. (ja, de filegedragscode is hier tegen, maar imho schept het duidelijkheid wanneer ik er tussendoor ga en wanneer niet. In dat opzicht is het dan ook jammer dat niet alle fietsen een gevarenlicht hebben)
Het snelheidsverschil houd ik rond de 10-20 km/h. Dat hangt natuurlijk ook veel van de omstandigheden af. Als alle auto's strak achter elkaar staan zonder tussenruimtes, en ertussen is heel veel ruimte, dan is het wat veiliger dan als er gaatjes zijn en het geheel rolt. Dan heb je al snel mensen erbij die snel in een gaatje duiken.
Je hebt natuurlijk wel nog steeds altijd mensen die zitten te smsen, internetten, scheren, ontbijten, de krant lezen, of hun plamuur( aka make up) aan het aanbrengen zijn. Daar doe je helaas niets aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Waar ik mij dan weleens vanuit mijn koekblik aan erger is dat je soms plotseling tot stilstand komt en dan wellicht wat verder naar de middenstreep staat dan je zou willen met je koekblik, maar geen ruimte hebt om opzij te gaan. Dat er dan al vrij snel geërgerd wordt gereageerd door motorrijders die tussendoor willen rijden, het geduld bij hen is ook ver te zoeken, snel geirriteerd reageren als de ruimte een keer wat krapper is om wat voor reden dan ook. Dan ik joh...wacht gewoon anders even 10 seconden, daarna kun je weer vrolijk tussendoor "fietsen".

Ik zelf heb het overigens pas 1x gedaan tussen de "file" doorrijden, dat was voor een brug die openstond, maar ik vond het toch maar niks, mensen die ineens deur openzwaaien etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:27:
Over het filerijden trouwens: ik merk toch duidelijk dat autorijders veel welwillender zijn als je beheerst door de file rijdt dan ertussendoor vliegt. Zodra ik tussen de auto's door ga zet ik het gevarenlicht aan. Voeg ik weer in, gevarenlicht weer uit. (ja, de filegedragscode is hier tegen, maar imho schept het duidelijkheid wanneer ik er tussendoor ga en wanneer niet. In dat opzicht is het dan ook jammer dat niet alle fietsen een gevarenlicht hebben)
Het snelheidsverschil houd ik rond de 10-20 km/h. Dat hangt natuurlijk ook veel van de omstandigheden af. Als alle auto's strak achter elkaar staan zonder tussenruimtes, en ertussen is heel veel ruimte, dan is het wat veiliger dan als er gaatjes zijn en het geheel rolt. Dan heb je al snel mensen erbij die snel in een gaatje duiken.
Je hebt natuurlijk wel nog steeds altijd mensen die zitten te smsen, internetten, scheren, ontbijten, de krant lezen, of hun plamuur( aka make up) aan het aanbrengen zijn. Daar doe je helaas niets aan.
Gevarenlicht aan is juist niet handig. De hele reden dat je dat uit moeten laten staan is dat mensen vlug kijken en dan zien dat er 1 kant brand. Betekend dus dat jij weer invoegt de file in. Het schept dus meer onduidelijkheid dan duidelijkheid..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:23:
[...]

Ligt eraan in welke maand ze op vakantie wil 8)
In de zomer lijkt het me geen probleem. Of woon je >100 km van je werk?
Eind april, vrij snel dus al. Ik woon op iets meer dan 40 km van mijn werk.
Ik heb mijn motor echter gewoon niet voor woon/werk verkeer gekocht. Heb hem net en hij is nog in nieuwstaat (op de stickers na). En er mee naar de winkel, moet ik nog ff voor een slot shoppen.

Wat voor een slot hebben jullie en hoe neem je die mee op je supersport? Alleen een schijfschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als ik ergens naartoe ga waarvan ik weet dat ik hem (kort) onbeheerd ergens achter moet laten, of bij m'n ouders o.i.d. neem ik 2 ART-gekeurde schijfremslot mee in de 'kofferbak' van mijn GSX-R :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:11:
[...]

Ik heb mijn motor echter gewoon niet voor woon/werk verkeer gekocht. Heb hem net en hij is nog in nieuwstaat (op de stickers na). En er mee naar de winkel, moet ik nog ff voor een slot shoppen.

Wat voor een slot hebben jullie en hoe neem je die mee op je supersport? Alleen een schijfschot?
Abus schrijfremslot & een ketting, beide passen onder het duozitje. Mijn supersport is echter uit 2001, toen waren de kontjes nog niet zo minimalitisch als nu :)

Op het werk staat hij overigens alleen op het stuurslot, net als de 10 andere motoren eromheen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
[...]

Meestal heb ik een Xena ART4 schijfremslot bij me die ik vastmaak aan de passagiers voetsteuntjes aangezien mijn kofferbak volzit met o.a. power commander, alarminstallatie en gereedschap. Bij korte ritjes neem ik het slot meestal niet mee of zet ik hem niet op slot aangezien de alarminstallatie + stuurslot dan al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Neem mij schijfremslot mee onder mijn duozitje. Verder als je wat meer mee wil nemen op een sportieve motor zou ik zeker naar de kriega US serie kijken:

http://www.kriega.com/categories/bike-packs/

Voor woon/werk heb ik een Kriega US20 en zou nooit meer anders willen echt een top ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:50
In mijn GSX-R L1 krijg ik een meter slot weg in het duozitje.
Je moet dan wel met je hand erin kunnen om de boel heen en weer te duwen zodat het mooi opstapelt / aansluit.
Het slot zelf past er dan helaas niet meer bij; die gaat in de jas of tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Chakotay schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:16:
[...]

Abus schrijfremslot & een ketting, beide passen onder het duozitje. Mijn supersport is echter uit 2001, toen waren de kontjes nog niet zo minimalitisch als nu :)

Op het werk staat hij overigens alleen op het stuurslot, net als de 10 andere motoren eromheen.
Je hebt toch ook een rsv mille? dan heb ik net zoveel ruimte als jij :P

Bedankt voor de reacties allen. Bij mijn werk staat hij nog geen 5 meter van mij af en er zit alleen een deur/ruit tussen. Dat gaat dus wel goed. Bij de winkel ga ik voor een schijfslot denk ik dan.

Ik heb mijn vorige motor 1 keer mee naar Enschede genomen. Had 1 of andere onverlaat een peuk op de duozit gegooid vanaf een balkon. Gat erin dus.... Gelukkig was dat een wat oudere motor, maar toch.
Toch achterlijk eigenlijk dat je je motor niet altijd overal veilig mee naartoe kan nemen dankzij dat soort types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

M3rcury schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:57:
[...]

Gevarenlicht aan is juist niet handig. De hele reden dat je dat uit moeten laten staan is dat mensen vlug kijken en dan zien dat er 1 kant brand. Betekend dus dat jij weer invoegt de file in. Het schept dus meer onduidelijkheid dan duidelijkheid..
Ik zag afgelopen week wel een motor met een mooie oplossing. Daar zaten led-knippers op, maar het gevarenlicht was afwisselend links en rechts 3 snelle flitsen. Eigenlijk hetzelfde als de oranje knipperlichten op bouwverkeer.
Veel opvallender dan het trage aan-uit-aan-uit en nog duidelijker ook. Wat mij betreft mag dat per direct standaard worden. :)

(alleen jammer dat er ook nog een hoop motoren zijn zonder gevarenlicht)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
VTR Firestorm uit 2004 hier en een Abus schijfremslot, geen kleintje trouwens, past onder het zadel. Ik neem eigenlijk nooit meer aan sloten mee... als ik ergens koffie ga drinken, hou ik de motor wel in de gaten.
En als ik verder van mijn motor vandaan ga, zorg ik ervoor dat er een mooiere motor naast staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:16:
[...]

Ik zag afgelopen week wel een motor met een mooie oplossing. Daar zaten led-knippers op, maar het gevarenlicht was afwisselend links en rechts 3 snelle flitsen. Eigenlijk hetzelfde als de oranje knipperlichten op bouwverkeer.
Veel opvallender dan het trage aan-uit-aan-uit en nog duidelijker ook. Wat mij betreft mag dat per direct standaard worden. :)

(alleen jammer dat er ook nog een hoop motoren zijn zonder gevarenlicht)
Dat is niet eens een hele gekke oplossing, maar dan moet het wel wit zijn. Zoiets zit ook op onze aanhangwagen. Op het moment dat je op de rem trapt, gaat er heel kort een wit/paarse ledstrip branden. Het valt heel erg op,. Hierdoor is gelijk je aandacht gefocused op wat er voor je gebeurd (in dit geval dus een grote aanhanger).

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb ook altijd een Abus schijfremslot onder het zadel liggen. Maar icm de scottoiler is het daar dan ook direct vol.

Op het werk ligt een ketting, zodat ik die niet hoef mee te nemen.
Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:17:
VTR Firestorm uit 2004 hier en een Abus schijfremslot, geen kleintje trouwens, past onder het zadel. Ik neem eigenlijk nooit meer aan sloten mee... als ik ergens koffie ga drinken, hou ik de motor wel in de gaten.
En als ik verder van mijn motor vandaan ga, zorg ik ervoor dat er een mooiere motor naast staat 8)
Er bestaat geen mooiere motor dan mijn eigen, dus die vlieger gaat helaas niet op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:06:
[...]

Je hebt toch ook een rsv mille? dan heb ik net zoveel ruimte als jij :P

[..]
Jup. Er past bij mij een kettingslot, boordgereedschapsetje, schijfremslot, standaard-plakje en set elastiek-haken in met nog ruimte over. Het kettingslot schuif ik overigens in het vakje naar voren toe, hij ligt dan vooral op de ECU-behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:22:
Ik heb ook altijd een Abus schijfremslot onder het zadel liggen. Maar icm de scottoiler is het daar dan ook direct vol.

Op het werk ligt een ketting, zodat ik die niet hoef mee te nemen.

[...]

Er bestaat geen mooiere motor dan mijn eigen, dus die vlieger gaat helaas niet op. :/
Klopt, ik vind mijn motor ook mooi, maar het gaat er alleen maar om wat dieven mooier vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Jeetje, op het oog vond ik het er maar klein uitzien :P
Standaard-plankje is ook een goed idee, vind de rsv maar een klein kut standaard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Piekartz87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:06:
[...]

Ik heb mijn vorige motor 1 keer mee naar Enschede genomen. Had 1 of andere onverlaat een peuk op de duozit gegooid vanaf een balkon. Gat erin dus.... Gelukkig was dat een wat oudere motor, maar toch.
Toch achterlijk eigenlijk dat je je motor niet altijd overal veilig mee naartoe kan nemen dankzij dat soort types.
Inderdaad, ik zag een keer een groepje 'nieuwe Nederlanders' in het centrum van mijn stad op random motoren klimmen en dan een beetje heen en weer wippen. Dat was ook een van de redenen waardoor ik een alarmsysteem heb geïnstalleerd op mijn motor, om dat soort tuig af te schikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Thuis heb ik overigens de motor in de schuur staan. Vanuit mijn raam kan ik eventuele dieven raken met mijn longbow xD :p
(voordat ik dat ding gespannen heb zijn ze waarschijnlijk al lang verdwenen)
Misschien moet ik een bordje ophangen van hoeveel meter ik kan schieten met dat ding.

[ Voor 17% gewijzigd door Piekartz87 op 08-04-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bordje:

Hier waakt een boogschutter. Heel snel schieten kan hij niet, maar wel heel ver!

Wat betreft het slot: ik heb zat ruimte onder m'n zadel voor een hangslot, al neem ik die zelden mee. M'n schijfremslot zit in een houdertje (metalen ring met steuntje) bij m'n rechter duostepje. Heel erg handig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Piekartz87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:45:
Thuis heb ik overigens de motor in de schuur staan. Vanuit mijn raam kan ik eventuele dieven raken met mijn longbow xD :p
(voordat ik dat ding gespannen heb zijn ze waarschijnlijk al lang verdwenen)
Misschien moet ik een bordje ophangen van hoeveel meter ik kan schieten met dat ding.
Als je een hele langzame motor hebt is ver schieten mooi meegenomen!

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 24-09 19:16
Weet iemand een goede BMW boxerknutselaar in de omgeving van Eindhoven? Zoek iemand die mijn blok wil openmaken en fixen/aanspannen/rechtzetten wat er rammelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
"I use to steel motorcycles, but then I took an arrow in the knee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:27:
Jeetje, op het oog vond ik het er maar klein uitzien :P
Standaard-plankje is ook een goed idee, vind de rsv maar een klein kut standaard hebben.
De standaard is erg crappy inderdaad, ik ben aan mijn 3e bezig sinds ik hem heb. Hij zit erg ver naar het midden gemonteerd, en staat ook veel te 'verticaal' om de motor op allesbehalve 100% vlakke ondergrond neer te zetten.

Ik heb zelf altijd deze bij me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:25
Ik heb voor zachte ondergronden een deksel van een pot augurken onder m'n zadel liggen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
DB killer, Schijfrem slotje, pakkie peuken en me papieren. Past allemaal net :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:51:
Bordje:

Hier waakt een boogschutter. Heel snel schieten kan hij niet, maar wel heel ver!

Wat betreft het slot: ik heb zat ruimte onder m'n zadel voor een hangslot, al neem ik die zelden mee. M'n schijfremslot zit in een houdertje (metalen ring met steuntje) bij m'n rechter duostepje. Heel erg handig in gebruik.
Dat doet me denken aan dat mopje van die vent die een racfiets op slot had gezet; veiligheidshalve had hij op de fiets een bordje met daarop 'ik ben kampioen bokser' gedaan, waarop de volgdende dag zijn fiets gejat was en op het bordje 'en ik kampioen wielrennen' te lezen was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Jolke schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:41:
[...]

Dat doet me denken aan dat mopje van die vent die een racfiets op slot had gezet; veiligheidshalve had hij op de fiets een bordje met daarop 'ik ben kampioen bokser' gedaan, waarop de volgdende dag zijn fiets gejat was en op het bordje 'en ik kampioen wielrennen' te lezen was. :)
:+

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:26:
[...]

De standaard is erg crappy inderdaad, ik ben aan mijn 3e bezig sinds ik hem heb. Hij zit erg ver naar het midden gemonteerd, en staat ook veel te 'verticaal' om de motor op allesbehalve 100% vlakke ondergrond neer te zetten.

Ik heb zelf altijd deze bij me :P
Lol :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
Ik wil graag op de zx6r een steun voor navigatie bij voorkeur niet in het balhoofd. Zodat het niet meedraait en minder aan trillingen is onderheven

De basis moet een ram mount kogel worden zodat ik daar verder op kan borduren.

Ik zoek een nette oplossing om op de "stang" tussen de top kuip iets te maken als basis.

Ik vond het volgende lelijke Voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/04/09/du6e5a5e.jpg

Dit ismooi maar past miet ivm de te dunne stang
Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/04/09/e8y9ygyr.jpg

Hebben jullie tips / suggesties ?
Hier nog een foto van mijn eigen
Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/04/09/9a5a9ave.jpg

ik kan de stang "vullen" tot 1,5-2cm zodat de rammount kogel wel past maar ik vrees dat die dan makkelijk gaat "draaien".

[ Voor 8% gewijzigd door wd200 op 08-04-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet alleen niet of dit bij jou ook zo kan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sQmP4JBGE21QAN1ymq4IFyPv/medium.jpg

Edit: Zie nu pas dat dit niet kan helaas. Het harnas van de voorkant zal dan problemen geven. Het stuur met houder zou er tegenaan draaien. Met dat harnas kan je helemaal niets aan het stuur monteren zonder problemen te krijgen. De enige optie is op die stang/harnas.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 08-04-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb hem bij de RSV met een RAM-kogel aan de clipon zitten, een van de klembouten vervangen door een langere. Trillen doet het door de RAM-mount nouwelijks. Het draait wel mee met het stuur, maar hoeveel draai je het stuur van een supersport tijdens normaal rijden nou helemaal... Ik merk het niet echt bij het kijken naar de navi in ieder geval.

Als iemand me morgen even herinnerd zal ik een paar pics maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 19:11
Chakotay schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:10:

Foto ;-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Keuze genoeg
Ik denk niet dat je echt bang hoeft te zijn voor meedraaien. Stukje rubber ertussen en stevig aandraaien moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier de foto's van mijn Garmin-mount.

Het complete ding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rLTXC8Ml.jpg

Het scharnier tussen de RAM-kogel en de Garmin-houder:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kGmbF9wl.jpg

De RAM-kogel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5UVJELSl.jpg

Deze zit met een verlengde bout aan de kroonplaat vast, daar waar deze om de vorkpoot heen klemt.

Zie hier voor de foto's in het groot.

De kogel is de RAM-B-272, dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.gps.nl/ramb272_z.jpg. Hij was me bij aanschaf aangeraden door Waypoint, zie hier voor nog een hele rits mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo'n soort kogel heb ik volgens mij nog liggen (moet wel zoeken, misschien heb ik hem toch al weggegeven). Stuur maar een PB als je er wat aan hebt; voor verzendkosten mag je hem hebben

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 09-04-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hou er wel rekening mee dat je er ook een verlengde bout bij nodig hebt. Als de knelbouten van jouw kroonplaat gewoon met een kop tegen de kroonplaat aan zitten is het niet zo spannend. Die van mij hebben echter een verzonken kop waardoor er een afstandsbusje nodig is. Op de 3e foto is dit het grijze stuk tussen de kroonplaat en de kogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Twijfel altijd aan de stabiliteit van zo'n kogel... dat ligt aan mezelf - I know :)
Tot nu toe heb ik ouderwets geprinte routebeschrijvingen naar vakantieadresjes in de tanktas gedaan. Op elke pagina zo'n 200 km aan route en dan bij de volgende stop wisselen. :+
Verder de luxe dat als ik 1x een router gereden heb, de route ook wel ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:39:
Twijfel altijd aan de stabiliteit van zo'n kogel... dat ligt aan mezelf - I know :)
Tot nu toe heb ik ouderwets geprinte routebeschrijvingen naar vakantieadresjes in de tanktas gedaan. Op elke pagina zo'n 200 km aan route en dan bij de volgende stop wisselen. :+
Verder de luxe dat als ik 1x een router gereden heb, de route ook wel ken.
Dat scharnier zit er flink strak omheen geklemd, en de buitenste laag van de kogels zijn van zacht materiaal zodat trillingen gedempt worden. Zowel bij hoge snelheden op de weg als lage snelheden offroad blijft het prima zitten bij mij. (Hoge snelheden offroad probeer ik liever niet met de RSV :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net stukje gezien hoe je veilig in de file kan rijden, nu nog toepassen :)

YouTube: Selbstmordattentäter auf einem Motorrad die verrücktesten Fahrt Black Devil Moscow Ride on R1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:47:
[...]

Dat scharnier zit er flink strak omheen geklemd, en de buitenste laag van de kogels zijn van zacht materiaal zodat trillingen gedempt worden. Zowel bij hoge snelheden op de weg als lage snelheden offroad blijft het prima zitten bij mij. (Hoge snelheden offroad probeer ik liever niet met de RSV :+ )
Ik weet het, het zit goed strak en is veilig, maar ik vind het zelf gewoon niet zo'n lekker idee mijn telefoon aan de motor te hebben hangen. :P
Mijn pa heeft een complete box op zo'n kogel, waarmee het geheel ook nog eens waterdicht is, dus ik ken het principe wel. Ben denk ik gewoon te druk met op de weg letten als ik motor rij.

Offroad met RSV? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Kan je beter een panigale pakken. Heb je tenminste een beetje vermogen ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2013/10/terracorsa8.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo moet het in elk geval niet ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=scR_KdcZIUQ]

/me heeft ook bijna eens zo'n eikel in de kofferbak van onze A6 gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Chakotay schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:19:
Hier de foto's van mijn Garmin-mount.

Het complete ding:

[afbeelding]
Hebben wij dezelfde gouden Nürburgring sticker ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Fuelke schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:21:
[...]

Hebben wij dezelfde gouden Nürburgring sticker ?
Nee, die van mij is wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
M3rcury schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:38:
[...]

Kan je beter een panigale pakken. Heb je tenminste een beetje vermogen ;)

[afbeelding]
Hele vette foto/motor, heb je hier beelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_/-\o_

Filmpjes met de ongelukken en malloten slaan we maar weer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hehe contactslot is eindelijk vervangen dus ik kan nog even het staartje van de uitlatenhype meepakken :+

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/15zfbpl.jpg

Hij is zo dof omdat er meer mee gereden dan gepoetst wordt :+

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:10:
Ik heb hem bij de RSV met een RAM-kogel aan de clipon zitten, een van de klembouten vervangen door een langere. Trillen doet het door de RAM-mount nouwelijks. Het draait wel mee met het stuur, maar hoeveel draai je het stuur van een supersport tijdens normaal rijden nou helemaal... Ik merk het niet echt bij het kijken naar de navi in ieder geval.

Bij mij zit het precies zo. Bij hem zal de boel alleen tegen het harnas aankomen als hij het stuur een stuk draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

PilatuS schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:11:
[...]

Bij mij zit het precies zo. Bij hem zal de boel alleen tegen het harnas aankomen als hij het stuur een stuk draait.
Welke navigatieunit-heb je? Die van mij kan beide kanten op tot de aanslag zodat dat de boel in de knoop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:30:
[...]

Welke navigatieunit-heb je? Die van mij kan beide kanten op tot de aanslag zodat dat de boel in de knoop komt.
Ik bedoel dat deze manier met zijn kawasaki niet gaat werken. Hij heeft zo'n metalen harnas over het stuur lopen wat de voorkant omhoog houd. Als je dan iets op het stuur gaat monteren zal dit het harnas raken wanneer het stuur gedraait word. Bij mij en jou is dit geen probleem omdat wij dat stuk metaal er niet hebben zitten. De manier van monteren is bij jou en mij hetzelfde en bij mij is het ook geen probleem het stuur volledig beide kanten op de draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17

Exigence

dnkroz

Heb zelf ook zo'n model ZX6R en het monteren van navigatie in de cockpit in niet erg makkelijk bij deze motor helaas... Heb zelf het frame gewijzigd om iets kwijt te raken. Zal komend weekend even kijken of ik een foto kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Weer filmpje uit Rusland, lijkt of hij geen helm op heeft?

http://www.vkmag.com/maga...ijder_moskou_is_niet_meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Die helm knalt keihard af naar links zodra hij tegen de auto rijdt. Ziet er heel raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was hij een zelfmoord actie op zijn goldwing aan het doen ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 19:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Verdomme, die gast staat nooit meer op gok ik!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net stond ik bij een stoplicht en het werd maar niet groen. De andere stoplichten waren al drie keer groen geweest. Bij de 4e keer maar door rood gereden. Jullie dit wel eens mee gemaakt, zo ja wat zou er gebeuren als een politie dit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:51:
Net stond ik bij een stoplicht en het werd maar niet groen. De andere stoplichten waren al drie keer groen geweest. Bij de 4e keer maar door rood gereden. Jullie dit wel eens mee gemaakt, zo ja wat zou er gebeuren als een politie dit ziet?
Een fikse boete aan je been, what else?
Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt maar heb er wel al vaker over gelezen. Kan je helaas niets aan doen. Ik denk dat ik eerder van mijn motor zou afstappen en via het voetpad / zebrapad over steken met de motor aan de hand. Volgens mij is de boete lager voor oversteken door het rood dan door het rood te rijden (want dat bedrag kan aardig oplopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Te vaak. En niks. Reed 1,5 week geleden nog op deze manier door rood terwijl er een politiebus rechts van mij stond. Die hebben er echt wel begrip voor hoor.

Maar je hebt er altijd agenten bijzitten die er wat van willen zeggen of er wat aan willen doen. Als ze jou dan aan de kant zetten ligt het er er op dat moment hoe jij je verhaal uitlegt en hoe jij je gedraagt tegenover hun.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Niet werkende detectielussen kan je ergens doorgeven.

Verder gewoon goed om je heen kijken of er politie is. Als die er is, ff checken of ze het OK vinden dat je door rood gaat of je wacht tot ze vertrokken zijn. Ik zou me er niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht
Pagina: 1 ... 55 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.