Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.640 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ghostrider schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:28:
Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je werk heb je hem normaal wel binnen 10 dagen terug. Indien het je eerste non-muldertje is. Anders met een klaagschrift en zitting wel binnen 25 dagen. Valt allemaal relatief wel mee in de praktijk.

Zelf wel een paar keer geluk gehad, want een dijk (marledijk) waar bovenstaand team vaak controleert ben ik laatst nog met een groepje fors overheen gegaan. Typisch een 80 achtig dijkje waar je 60 mag.
Nee hoor, kennis van me was 'm (1e keer échte bekeuring/te hard) gewoon 3 maand kwijt hoor ;)
3 maand is tegenwoordig gewoon de standaard als je 'm niet voor je werk nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Maar het feit dat de DB killers eruit zijn, wil natuurlijk nog niet zeggen dat je qua Db boven de limiet van de motor komt?
Blijf het raar vinden als ze hiervoor schrijven zonder te meten. (als je geen rare fratsen uithaalt zoals gas geven tot in de toerenbegrenzer)

@hierboven:
Het is toch 2 maanden?

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 04-04-2014 10:01 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
Precies, meten is weten ... anders is het een subjectieve waarneming :?

[ Voor 13% gewijzigd door Jolke op 04-04-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
martinusz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:01:
Maar het feit dat de DB killers eruit zijn, wil natuurlijk nog niet zeggen dat je qua Db boven de limiet van de motor komt?
Blijf het raar vinden als ze hiervoor schrijven zonder te meten. (als je geen rare fratsen uithaalt zoals gas geven tot in de toerenbegrenzer)

@hierboven:
Het is toch 2 maanden?
Kan ook, hij was 'm iig een paar maand kwijt, ik meende 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

martinusz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:01:
De redenatie is: als het ding een e-keur heeft dan is-ie wss goed en moet je inderdaad meten. Zodra het ding geen e-keur meer heeft (door dB-killer te verwijderen) is het goed genoeg als een verbalisant het geluid onnodig vind. Op dat moment is het net zoiets als het rijden met een lek uitlaat (o.a. daarvoor bestaat die boete).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
XBL schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:05:
[...]

De redenatie is: als het ding een e-keur heeft dan is-ie wss goed en moet je inderdaad meten. Zodra het ding geen e-keur meer heeft (door dB-killer te verwijderen) is het goed genoeg als een verbalisant het geluid onnodig vind. Op dat moment is het net zoiets als het rijden met een lek uitlaat (o.a. daarvoor bestaat die boete).
En toch blijft het raar, als ik de berichten op motor-forum mag geloven worden alle motoren aan de kant gezet, dus niet op basis van dat een motor te veel geluid maakt, gaat men kijken naar de uitlaat of daar een db-killer in zit, zo niet wordt er een boete gegeven. Dus ondanks dat je wellicht 20km/u reed en nauwelijks geluid maakte, krijg je dan toch een boete waar de interpretatie van onnodig geluid eigenlijk niet van toepassing is.
(al neem je wel een bewust risico door zonder db-killers te rijden natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
martinusz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:09:
[...]

En toch blijft het raar, als ik de berichten op motor-forum mag geloven worden alle motoren aan de kant gezet, dus niet op basis van dat een motor te veel geluid maakt, gaat men kijken naar de uitlaat of daar een db-killer in zit, zo niet wordt er een boete gegeven. Dus ondanks dat je wellicht 20km/u reed en nauwelijks geluid maakte, krijg je dan toch een boete waar de interpretatie van onnodig geluid eigenlijk niet van toepassing is.
Dit gebeurt al vaker bij dingen als de TT en SBK in Assen, gewoon preventief controleren en bekeuren.. Jammer helaas maarja, met dat soort dagen gewoon de killert erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

martinusz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:09:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, daarom zeg ik eerder ook dat dat een grond zou kunnen zijn waarop je kan proberen de boel aan te vechten. Nadeel is dat dat gewoon heel lastig is. Probeer maar eens getuigen te vinden die zin hebben om jou te helpen... ik denk dat als je met je motorvriendjes aan komt zetten, een rechter daar niet echt om zal geven (geen idee eigenlijk hoe dat werkt, of de betrouwbaarheid van een getuige meetelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GewoonDennis schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:12:
[...]

Dit gebeurt al vaker bij dingen als de TT en SBK in Assen, gewoon preventief controleren en bekeuren.. Jammer helaas maarja, met dat soort dagen
gewoon de killert erin ;)
There, I fixed it! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ja maar, maar, nee.. YouTube: Aprilia RSV Mille '98 testrun 2

:+ :D

[ Voor 29% gewijzigd door GewoonDennis op 04-04-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
"Zandpol: politie houdt verdachte motorrijder aan

De politie hield in de nacht van dinsdag op woensdag een 32-jarige man uit Coevorden aan.
Hij reed zonder helm op een onverlichte crossmotor zonder kentekenplaat.
De politieagenten kwamen hem tegen op de rotonde van de Nieuw Amsterdamsestraat en de N853.
Bij het zien van de politie ging hij er vandoor en na een korte achtervolging stopte hij op het Stieltjeskanaal.
Hij vertelde dat de motor niet van hem was en legde vervolgens een onduidelijk verhaal af over de herkomst van de crosser.
Ook kon hij zich niet legitimeren en bleek geen rijbewijs te bezitten, maar had wel inbrekersgereedschap bij zich.
Bovendien had hij teveel alcohol genuttigd: het resultaat van de ademanalyse was 545 ug/l.

De man is aangehouden als verdachte van diefstal/heling en opgesloten. De politie onderzoekt de zaak."

Allemachtig, hoeveel domme overtredingen kun je in 1 keer begaan zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:41

Griffin

Is mythical

Piekartz87 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:55:
"Zandpol: politie houdt verdachte motorrijder aan

De politie hield in de nacht van dinsdag op woensdag een 32-jarige man uit Coevorden aan.
Hij reed zonder helm op een onverlichte crossmotor zonder kentekenplaat.
De politieagenten kwamen hem tegen op de rotonde van de Nieuw Amsterdamsestraat en de N853.
Bij het zien van de politie ging hij er vandoor en na een korte achtervolging stopte hij op het Stieltjeskanaal.
Hij vertelde dat de motor niet van hem was en legde vervolgens een onduidelijk verhaal af over de herkomst van de crosser.
Ook kon hij zich niet legitimeren en bleek geen rijbewijs te bezitten, maar had wel inbrekersgereedschap bij zich.
Bovendien had hij teveel alcohol genuttigd: het resultaat van de ademanalyse was 545 ug/l.

De man is aangehouden als verdachte van diefstal/heling en opgesloten. De politie onderzoekt de zaak."

Allemachtig, hoeveel domme overtredingen kun je in 1 keer begaan zeg...
En wedden dat hij niet voor alles een boete gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat!? Hij is aangehouden als verdachte van diefstal? Word ik ook opgepakt als ik met een betonschaar rondloop?

Oh, wacht... diefstal van de motor natuurlijk... 8)7 |:( Vrijdag :+

[ Voor 26% gewijzigd door Jolke op 04-04-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:52

_Apache_

For life.

Jolke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:18:
Wat!? Hij is aangehouden als verdachte van diefstal? Word ik ook opgepakt als ik met een betonschaar rondloop?

Als jij vlucht voor de politie, een warrig verhaal hebt, zonder kenteken etc etc..

Nee dan mogen ze je wat mij betreft direct naar het bureau meenemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
's nachts kun je inderdaad aangehouden worden als jij met een betonschaar rondrijd of loopt, als jij geen plausibel verhaal hebt, heb je pech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is dit als motorschoen? Heb nu een paar Rev'its die ik voor twee tientjes van Marktplaats heb geplukt voor tijdens het lessen, maar die vind ik te onhandig en lelijk ( :X ) om van dag tot dag te dragen, dit lijkt me een stuk steviger dan zomaar een leren schoen en kan prima onder een spijkerbroek.

http://www.steepandcheap..../april-showers/WVN000G-BN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou gewoon een setje fatsoenlijke motorlaarzen halen, die hebben ook harde stukken erin die beschermen tegen impact en tegen knikken, dat heeft zo'n normale schoen niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Beter dan sneakers iig :P

Motorlaarzen zit ook bescherming op voor het schakelpookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 04-04-2014 11:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 16:28

Phreak

KTM SuperDuke

Zooow... ben weer thuis.
Leuk zo'n GoT tourtochtje ;)

Dat was niet alleen een nieuw achterbandje (spijker).
Dat was ook een nieuw voorbandje (metaal.. spijker?)

Hoeveel was die bekeuring voor rechts inhalen XBL?
Ik denk dat ik ga winnen kwa kosten haha :P

Nou goed.. kan ik in iedergeval weer met nieuwe sloffen het seizoen beginnen.
Alleen inrijden vandaag heb ik niet zoveel zin in, het regent een beetje.
* Phreak watje is O-)

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:34:
Hoe is dit als motorschoen? Heb nu een paar Rev'its die ik voor twee tientjes van Marktplaats heb geplukt voor tijdens het lessen, maar die vind ik te onhandig en lelijk ( :X ) om van dag tot dag te dragen, dit lijkt me een stuk steviger dan zomaar een leren schoen en kan prima onder een spijkerbroek.

http://www.steepandcheap..../april-showers/WVN000G-BN
Revit heeft tegenwoordig ook mooie schoenen als motorschoenen: http://www.revit.eu/en/#/products

Linksonder even op footwear klikken :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 19:49

steveman

Comfortabel ten onder

Ik het gewoon een paar schoenen (en wat andere kleren die ik zo nu en dan omwissel) in m'n bureaulade op m'n werk :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:02:
Ik het gewoon een paar schoenen (en wat andere kleren die ik zo nu en dan omwissel) in m'n bureaulade op m'n werk :+
:Y ik ook... een hyrbid werk/motorschoenen vind ik voor beiden net niets: loopt niet lekker en is te soepel voor op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig hebben we op de TU motorkluisjes waar mijn helm in past, zal daar zeker een paar schoenen hebben liggen zodat ik voor woon-school verkeer serieuze schoenen kan dragen. Deze zouden meer voor de ritjes waarbij ik niet van schoenen kan wisselen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Deze gebruik ik voor het tussenseizoen: http://www.alpinestars.co...erproof-shoe#.Uz6kaqyrHdU

Sluiten nog het meest aan bij gewone schoenen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Fuelke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:25:
Deze gebruik ik voor het tussenseizoen: http://www.alpinestars.co...erproof-shoe#.Uz6kaqyrHdU

Sluiten nog het meest aan bij gewone schoenen.
Draag ik ook, werken prima om op te lopen. Of ze echt super stevig zijn... kweenie.

Over kleding gesproken: wat is nu echt de ultieme zomerhandschoen? Als in: meest geperforeerd, minst last van zwetende handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:39
Gisteren bij Motor Mike trouwens nog een paar leuke bandjes zien liggen. Een kerel kwam al rijdend met de motor aan, met een voorband waar je het canvas van kon zien. En niet in het midden, maar ongeveer halverwege tussen het midden en de buitenkant...

Ook een kerel die blijkbaar een klapband had, met zijn vrouw achterop, en gewoon is doorgereden. Het karkas binnen in de band liet los. Die heeft geluk gehad zeg. Sommige mensen zijn echt gekkies. En ik dacht nog wel dat ik het wel ver schopte met mijn achterband (amper 1 mm profiel op het middenvlak, zo vierkant als een blok beton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://stores.sportbiketrackgear.com/images/InitialSet/icon_footwear_patrol_waterproof_black_1000.jpg

Draag al een paar maanden deze. Heb al 4 paar laarzen achter de kiezen gehad, dit is duidelijk een van de betere. Valt naast de motor prima op te lopen en ze zien er ook niet zo shit uit als tourlaarzen :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

Winkiller

De Mopperpot

OMG...met zo'n geluid durf ik mij niet meer te vertonen in het openbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Phreak schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:49:
Zooow... ben weer thuis.
Leuk zo'n GoT tourtochtje ;)

Dat was niet alleen een nieuw achterbandje (spijker).
Dat was ook een nieuw voorbandje (metaal.. spijker?)

Hoeveel was die bekeuring voor rechts inhalen XBL?
Ik denk dat ik ga winnen kwa kosten haha :P

Nou goed.. kan ik in iedergeval weer met nieuwe sloffen het seizoen beginnen.
Alleen inrijden vandaag heb ik niet zoveel zin in, het regent een beetje.
* Phreak watje is O-)
€225 voor een setje straatbanden en verse binnenbanden. -190 euro voor het omleggen :X dat doe ik zelf maar.

nieuwe benzinepomp. bij een poging mijn oude te herstellen het relais ook uit elkaar geklapt O-)

benzine kraan sluit niet meer af.

dus al met al
225+140+60 maar 425 euro :X en aan het verbruik te zien moet er ook een nieuwe set carburateurs op omdat de gasnaaldbuizen versleten zijn en vast zitten in de body :(

en 2 euro en een beetje spierkracht om het ongelukje te herstellen. 2 euro voor een spuitbus blanke lak. zodat het niet roest. en spierkracht om mijn achter stepje bij te buigen.

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 04-04-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
XBL schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:13:
Probeer maar eens getuigen te vinden die zin hebben om jou te helpen...
Getuigen waarvoor? Staat er in het procesverbaal niet gewoon dat je bent bekeurd voor het ontbreken van de DB-killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:02:
Hier heb je gelijk in maar moet dit dan meer geld kosten dan door rood rijden ? 370 euro is een belachelijk bedrag.
Door rood kan nog soort-van per ongeluk, maar zonder DB-killer rijden? Waarom toch doen als je weet dat het niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:29:
[...]

Getuigen waarvoor? Staat er in het procesverbaal niet gewoon dat je bent bekeurd voor het ontbreken van de DB-killer?
Nee, je wordt bekeurd voor onnodig geluid veroorzaken. Er bestaat geen boete voor het rijden zonder dB-killer.

Lees mijn post eerder hierover, daar leg ik uit hoe ze tot die boete komen en waarom je er dus in theorie onderuit kan komen.

[ Voor 15% gewijzigd door XBL op 04-04-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:18:

Ik was het niet! :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Gaat je premie van de verzekering omhoog als een voertuig gestolen is? Heb het even opgezocht op google en kan er niks over vinden, ik woon namelijk in een redelijk "onveilige" wijk in Eindhoven

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Domih schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:41:
Gaat je premie van de verzekering omhoog als een voertuig gestolen is? Heb het even opgezocht op google en kan er niks over vinden, ik woon namelijk in een redelijk "onveilige" wijk in Eindhoven
Meeste verzekeraars doen dat niet, maar dat zou je voor de zekerheid ff moeten checken met hen.

Overigens betaal je al een hogere premie afhankelijk van het type motor en waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

XBL schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:55:
[...]

Meeste verzekeraars doen dat niet, maar dat zou je voor de zekerheid ff moeten checken met hen.

Overigens betaal je al een hogere premie afhankelijk van het type motor en waar je woont.
Iemand toevallig ervaring met ANWB op dit gebied? Vind verzekeraars altijd heel lastig te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmmm..... Toch lopen er rare mensen rond op de wereld als je dit zo weer leest :o

http://www.aachener-zeitu...olizei-ermittelt-1.798395

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 09:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik zal me hier ook weer eens melden, lang geleden. Nadat ik vorig jaar mijn rijbewijs heb gehaald en op de motor van mijn schoonvader reed is daar sinds vandaag een einde aan gekomen. Even een schaamteloze kopie van mijn post in het aankopen-topic:
Vanavond een motor aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/_85-1_zps5d5zbezn.jpeg

Suzuki GSX600F, bouwjaar 1994 met 43650 kilometers op de teller. Ziet er perfect uit. Veerpoten hebben wel een beetje pekel gezien maar zeer minimaal.

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b215/TheExecuter/Tweakers/_85-2_zpsdqk3i3s5.jpeg
* The Executer is a happy man!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Mooi fietsje en gave kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben gisteren samen met een vriend en iemand uit zijn dorp wezen offroad rijden (die gozer had bergen ervaring op een Husky TE250).

uiteindelijk 3 uur gereden.
geweldige natuur gezien, paden bereden waar echt alleen maar cross/enduro motoren kunnen komen.

wederom genoten van het beste zicht op barcelona (behalve van tibidabo)

Ik ga me maar weer een storten op het vinden van een mooie enduro machine als een WR250F, CRF250X etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
*O* *O*

* MailMan nieuwe motor erbij heeft

In ruil voor gedane arbeid heb ik een Suzuki Bandit 650 uit 2005 met ~17k KM gekregen van een motorgarage! Wel met wat schade aan kappen (lees, gesmolten/afgebroken), maar motorisch volgens mij in orde.

Nou weet ik vrij weinig van Suzuki en vroeg ik me ten eerste af welke kappen er wel en niet op de GSF650 passen. Past b.v. de kuip van een GSF600? Of zijn die allemaal ouder en past dat dus sowieso niet meer? Zelfde geldt voor het zadel. Welke modellen hebben overlap?
Normaal zoek ik dat op via www.cmsnl.com maar daar zie ik de GSF650 niet bijstaan...

Andere vraag, mijn BMW heb ik al jaren naar tevredenheid verzekerd bij Centraal Beheer. Maar de Suzuki kost hier ~9,60 per maand (WA), terwijl die bij b.v. Delta Lloyd nog geen 5 euro per maand is. Ik ga er niet van failliet, maar vind het wel een groot verschil. Iemand ervaring met Delta Lloyd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes!

maar is het een naakte bandit of een F?

De 600 en 650 zijn namelijk behoorlijk anders, denk niet dat die kappen gaan passen
(de 600 was zelfs lucht gekoeld, 650 vloeistof als ik me niet vergis)

maar wat is de staat van het zadel? kun je niet een nieuwe bekleding er op laten leggen (en dan met iets bekleden dat lekker stroef is zodat je niet meer glijd met een textiel broek of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:58:
Hmmmm..... Toch lopen er rare mensen rond op de wereld als je dit zo weer leest :o

Ziek verhaal dit. Beetje olie over de weg strooien om motorrijders te laten crashen. Poging tot doodslag of moord.
MailMan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:40:
*O* *O*

* MailMan nieuwe motor erbij heeft

In ruil voor gedane arbeid heb ik een Suzuki Bandit 650 uit 2005 met ~17k KM gekregen van een motorgarage! Wel met wat schade aan kappen (lees, gesmolten/afgebroken), maar motorisch volgens mij in orde.

Nou weet ik vrij weinig van Suzuki en vroeg ik me ten eerste af welke kappen er wel en niet op de GSF650 passen. Past b.v. de kuip van een GSF600? Of zijn die allemaal ouder en past dat dus sowieso niet meer? Zelfde geldt voor het zadel. Welke modellen hebben overlap?
Normaal zoek ik dat op via www.cmsnl.com maar daar zie ik de GSF650 niet bijstaan...
Tof :). Maar een 650 is natuurlijk geen echte Bandit en is dan ook incompatible met de echte Bandits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:00:
[...]

Ziek verhaal dit. Beetje olie over de weg strooien om motorrijders te laten crashen. Poging tot doodslag of moord.

[...]

Tof :). Maar een 650 is natuurlijk geen echte Bandit en is dan ook incompatible met de echte Bandits.
gebeurd ook gewoon in Nederland. even wat grind of zand in de bocht strooien 8)7 en ken ergere verhalen over ergens langs de lekdijk maar de echte locatie nooit gevonden. maar die had wat stalen objecten in zijn land gezet zodat als je de bocht uitklapt meteen wat kan koppen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben voor vragen over mijn quad, maar ik rijd hem met mijn motorrijbewijs dus probeer ik het toch!

Ik heb laatst een Quad gekocht omdat mijn motor een vastloper heeft gehad.

Het probleem die ik er nu mee heb is dat ie VEEL te hard stationair loopt, en dan bedoel ik bijna vol gas. Ik kan de stationairschroef draaien wat ik wil (hiervoor moet ik de carbs eraf halen, anders kan ik er niet goed bij)

Heeft iemand een suggestie? Ik heb de carbs al schoongemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Domih schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:27:
Ik weet niet of ik hier op het juiste adres ben voor vragen over mijn quad, maar ik rijd hem met mijn motorrijbewijs dus probeer ik het toch!

Ik heb laatst een Quad gekocht omdat mijn motor een vastloper heeft gehad.

Het probleem die ik er nu mee heb is dat ie VEEL te hard stationair loopt, en dan bedoel ik bijna vol gas. Ik kan de stationairschroef draaien wat ik wil (hiervoor moet ik de carbs eraf halen, anders kan ik er niet goed bij)

Heeft iemand een suggestie? Ik heb de carbs al schoongemaakt
is het geen valse lucht dat ergens langstrekt? even een gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demonteer die carb, maak hem schoon en controleer of die stationair schroef niet dol is en daadwerkelijk nog iets doet.

Neem aan dat het een 1cilinder met enkele carb is trouwens?

En blijft je gas kabel mischien niet ergens hangen? of loopt die soepel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^ With Decoy88

Ik heb ook het donkereblauwe vermoeden dat 't ding ergens valse lucht aan het aanzuigen is (ná de venturi / carburateur(s)).

Als ik al hoor dat het verwijderen van de carb('s) een hele sinecure is dan is het terugplaatsen meestal nog een grotere opgave waarbij de rubbers vaak niet 100% gasdicht aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:05:
demonteer die carb, maak hem schoon en controleer of die stationair schroef niet dol is en daadwerkelijk nog iets doet.

Neem aan dat het een 1cilinder met enkele carb is trouwens?

En blijft je gas kabel mischien niet ergens hangen? of loopt die soepel
Hallo,

Het is een 2 cilinder, dus met 2 carbs.

De gaskabel werkt soepel als hij eruit is, ik merk wel dat het minder soepel is als hij erin zit. Maar als ik dan gas geef, heeft ie nog meer toeren. Als ik een gokje mag doen, loopt ie stationair 8.000 toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn ook niet echt de leukere dingen idd, maar goed dat je gelijk weer bent opgestapt. :)
En het kan iedereen wel gebeuren maar het valt gewoon op dat koekblikkers echt niet goed om hun heen de boel in de gaten houden...
Bommes schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:46:
[...]

Ik stuur je wel een berichtje als we weer een keer en ritje gaan rijden met en paar mensen, rijd je gewoon mee. We zijn geen hooligans en rijden echt niet als mongols.
Dat zou wel tof zijn! Collega van mij is ook wat ouder (ik grapte altijd over de motorclub de vierkante achterband :+) maar daar wil ik binnenkort ook wat mee gaan touren, beetje de feeling weer terug krijgen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:14

InFamous

excommunicado

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:13:
:^^ With Decoy88

Ik heb ook het donkereblauwe vermoeden dat 't ding ergens valse lucht aan het aanzuigen is (ná de venturi / carburateur(s)).

Als ik al hoor dat het verwijderen van de carb('s) een hele sinecure is dan is het terugplaatsen meestal nog een grotere opgave waarbij de rubbers vaak niet 100% gasdicht aangesloten worden.
Simpel te testen, bus deo of remmenreiniger en op het inlaat spruitstuk spuiten tijdens stationair draaien. Valt hierdoor de motor uit dan is het valse lucht.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

4x2

lộn xộn quá

E-keur: Check
Fatsoenlijk geluid: Check

Lang leve het lasapparaat en wat creatief geknutsel :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Je hebt em aangepast? E-keur is dan niet meer geldig, he... Maar goed, hoeft meneer agent niet te weten (en zolang het geluid maar niet is zoals bij open pijpen, kom je er vast mee weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

No shit, maar dr staat een e-keur op de zijkant, dus ziet ie dr normaal uit :P
Demper was sowieso al voor een ZX6 ;)
Beun er nog wel een keer een DB-killer voor voor de zekerheid, nadeel is dat je dan altijd het gaatje ziet zitten waarmee je m vast moet zetten en dat valt wel op.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

InFamous schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:15:
[...]

Simpel te testen, bus deo of remmenreiniger en op het inlaat spruitstuk spuiten tijdens stationair draaien. Valt hierdoor de motor uit dan is het valse lucht.
Dat ga ik rond half 7 even testen, dan ben ik terug van het werk :)

[ Voor 62% gewijzigd door Domih op 05-04-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:52:
No shit, maar dr staat een e-keur op de zijkant, dus ziet ie dr normaal uit :P
Demper was sowieso al voor een ZX6 ;)
Beun er nog wel een keer een DB-killer voor voor de zekerheid, nadeel is dat je dan altijd het gaatje ziet zitten waarmee je m vast moet zetten en dat valt wel op.
Waar staat er ergens in de NL wet beschreven dat er een "E" keur stempeltje op/in je onderdelen moet staan?

Sowieso slaat dat gehele E-Keur nergens op omdat 't een stempeltje zet op losse onderdelen van een willekeurig component.

Ik heb wat krassen op 't carbon van de (NON E-Keur) Akra van m'n R6 staan.... Nieuw Carbon deel incl. bevestiging liggen klaar om gemonteerd te worden en horen bij de demper maar ik kan er ook deeltjes voor bestellen welke bij de E-Keur versie horen (zelfde maatvoering en het "E-Keur" stempel staat op het metalen sluitring deel, niet op de demper).

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/b879k7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

InFamous schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:15:
[...]

Ik heb het heel snel getest, puur omdat ie stationair 8000+ toeren draait, en dat een ongelooflijke herrie maakt hier in de straat, en ik heb wel het gevoel dat hij rustiger loopt als ik er remreiniger op spuit.. Maar het is nog steeds veeeel te hard en hij valt niet uit..
Nog suggesties?

Groeten Dominique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:58:

Wel goed om te weten dat dit daar momenteel speelt. Als je vanuit het noorden komt (zoals de Nederlanders) dan heb je 2 toegangswegen naar de Eifel: via Aken en Roetgen, of via de snelweg, Aachen-Brand en Zweifall (voor degenen die het kennen: langs de houtzagerij) Beide wegen waren besmeurd.

Vooral voor de Nederlanders is het dus goed om te weten dat het daar extra oppassen geblazen is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

wimmel_1 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:15:
[...]
Waar staat er ergens in de NL wet beschreven dat er een "E" keur stempeltje op/in je onderdelen moet staan?

Sowieso slaat dat gehele E-Keur nergens op omdat 't een stempeltje zet op losse onderdelen van een willekeurig component.
Ik zeg niet dat ik het dr mee eens ben, ik heb alleen zoiets van: zo willen jullie het, zo kunnen jullie het krijgen ;)
De demper vond ik wel mooi, hij was alleen veeeeel te stil, dat is nu opgelost.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

4x2 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:39:
[...]

Ik zeg niet dat ik het dr mee eens ben, ik heb alleen zoiets van: zo willen jullie het, zo kunnen jullie het krijgen ;)
De demper vond ik wel mooi, hij was alleen veeeeel te stil, dat is nu opgelost.
Ik vind 't een beetje vaag dat ze hier in NL nu ineens wél op dat stempeltje gaan letten terwijl 't in 't verleden niks uit maakte of je met E-Keur/dB-Killer reed of niet, terwijl er wettelijk gezien niets veranderd is.

Ik heb vorig jaar nog (terecht) 7 punten op m'n conto gekregen in Dld. doordat ik de dB killer wel bij me, maar niet gemonteerd had (kosten: €180,-).

NL lijkt ineens weer 't braafste jongetje van de klas te moeten willen gaan spelen én beter dan "goed genoeg" als motto te willen handhaven. (Ik bestel dus maar een andere bevestigingsring mét keurmerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GELD!

er moet 1 miljard aan boetes geint worden, en de makkelijkste melkkoe is verkeer

(boeven vangen kost te veel moeite en in verhouding staan die boetes tot niets wat jij bij verkeer kan stelen van burgers)

je kent toch wel het spreekwoord, "gij zult niet stelen want de overheid duld geen concurentie"

Overigens over boetes gesproken, gisteren dus tijdens een van onze rust pauzes
In spanje krijg je 3000 (drieduizend) euro boete als je met je quad/x-motor word gepakt op een weg waar je technisch gezien niet mag rijden.
(je mag paden van x.x meter breed bereiden iets als de breedte van een auto)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:54:
netjes!

maar is het een naakte bandit of een F?

De 600 en 650 zijn namelijk behoorlijk anders, denk niet dat die kappen gaan passen
(de 600 was zelfs lucht gekoeld, 650 vloeistof als ik me niet vergis)

maar wat is de staat van het zadel? kun je niet een nieuwe bekleding er op laten leggen (en dan met iets bekleden dat lekker stroef is zodat je niet meer glijd met een textiel broek of zo)
De buitenlaag van het zadel is weg en de vulling is op punten aangetast. Opnieuw laten bekleden/vullen is wel een optie denk ik. Benieuwd wat het kost.

Deze 650 is nog wel luchtgekoeld. Als ik ergens zo'n topkuip en ruit op de kop kan tikken ben ik blij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.motorhuisbakker.nl/upload/8956-hexon7385877-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:26:
[...]

Wel goed om te weten dat dit daar momenteel speelt. Als je vanuit het noorden komt (zoals de Nederlanders) dan heb je 2 toegangswegen naar de Eifel: via Aken en Roetgen, of via de snelweg, Aachen-Brand en Zweifall (voor degenen die het kennen: langs de houtzagerij) Beide wegen waren besmeurd.

Vooral voor de Nederlanders is het dus goed om te weten dat het daar extra oppassen geblazen is.
Vorig jaar in het zwarte woud was er ook sprake van expres olie op de weg tegen motorrijders. Te gek voor woorden natuurlijk. Ik zit nu zelf in Duitsland (ben momenteel aan het geocachen rondom Xanten). Maar wat Duitsers aan motoren overlast ervaren begin ik steeds beter te begrijpen, en ik denk dat het een met het ander zeker verband houdt. Totale invasie van Nederlandse motorrijders hier, misschien nog erger dan het gemiddelde dijkweggetje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gelukkig zijn er ook nog mensen daar die snappen dat een groot deel (zo niet het grootste deel) van de inkomsten zuiver en alleen uit 't motorsport gerelateerde deel komt.

Ze mogen daar ook weer terugvallen op de mijn/wijn bouw...... maar ik geloof niet dat ze er vrolijk van gaan worden als ze alleen daar weer op mogen gaan teren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt altijd van die eikels, net als mensen die aan een dijk gaan wonen dan gaan klagen over de massas fietsers en motorrijders in de zomer.
maar in hun gehucht zitten dan wel ieder weekend de terrassen afgeladen vol en krijgt locale economie een enorme oppepper

Ik denk dan altijd, ga er niet wonen als je er niet tegen kan.
(zelfde geld voor mensen die klagen over circuit Assen)

overigens die achterlijke randebiel die express olie op het wegdek goot,
Als ik daar zou zijn geweest en het gezien had, was het voor hem/haar een tripje naar het ziekenhuis geweest voor de maagpomp. (geloof niet dat 20w50 goed is voor je spijsvertering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:29:
je hebt altijd van die eikels, net als mensen die aan een dijk gaan wonen dan gaan klagen over de massas fietsers en motorrijders in de zomer.
Makkelijk lullen als je er zelf niet woont en er dus geen last van hebt. Het gros van de mensen die aan de dijk wonen, zitten daar al jaren. Die huizen staan er al 100 jaar, dus het maakt geen reet uit hoe lang iemand er woont. Het is gewoon irritant dat door een paar gasten die vinden dat hun motor zo nodig heel veel tyfusherrie moet maken de boel verpest wordt. Want door mijn motor krijgen ze echt geen zin om grind of olie op de weg te gooien, als men dat al expres doet. Want volgens mij is het meer het conspiracydenken dan dat het massaal gebeurt. Maar evengoed kan ik me er wel wat bij voorstellen. Bij mij komen er ook wel eens van die optochten voorbij (waarom vinden mensen dat in godsnaam leuk?) en ik kan me - zelfs als motorrijder - gruwelijk ergeren aan vooral die kleinepiemelbrigade op die HD's met open pijpen. De hele boel staat te trillen en je hoort gewoon even helemaal niets meer. Is dat normaal? Blijkbaar. We mogen er blijkbaar niets van vinden want dat is nu eenmaal een hobby, of nee...laten we het hip zeggen: een beleving. Nou misschien krijg ik in mijn beleving wel een pallet bakstenen om zo af en toe eentje over het balkon te kiepen...ik heb er in ieder gevel grote zin in.

Jammer dat zoveel mensen asociaal genoeg zijn om schijt aan anderen te hebben en voor hen te bepalen dat die tyfusherrie maar getolereerd moet worden. Het is op sommige plekken net zo erg als bij de Zwanenburgbaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:58:
[...]

Makkelijk lullen als je er zelf niet woont en er dus geen last van hebt. Het gros van de mensen die aan de dijk wonen, zitten daar al jaren. Die huizen staan er al 100 jaar, dus het maakt geen reet uit hoe lang iemand er woont. Het is gewoon irritant dat door een paar gasten die vinden dat hun motor zo nodig heel veel tyfusherrie moet maken de boel verpest wordt. Want door mijn motor krijgen ze echt geen zin om grind of olie op de weg te gooien, als men dat al expres doet. Want volgens mij is het meer het conspiracydenken dan dat het massaal gebeurt. Maar evengoed kan ik me er wel wat bij voorstellen. Bij mij komen er ook wel eens van die optochten voorbij (waarom vinden mensen dat in godsnaam leuk?) en ik kan me - zelfs als motorrijder - gruwelijk ergeren aan vooral die kleinepiemelbrigade op die HD's met open pijpen. De hele boel staat te trillen en je hoort gewoon even helemaal niets meer. Is dat normaal? Blijkbaar. We mogen er blijkbaar niets van vinden want dat is nu eenmaal een hobby, of nee...laten we het hip zeggen: een beleving. Nou misschien krijg ik in mijn beleving wel een pallet bakstenen om zo af en toe eentje over het balkon te kiepen...ik heb er in ieder gevel grote zin in.

Jammer dat zoveel mensen asociaal genoeg zijn om schijt aan anderen te hebben en voor hen te bepalen dat die tyfusherrie maar getolereerd moet worden. Het is op sommige plekken net zo erg als bij de Zwanenburgbaan.
Veel van het tourisme in de Duitse Eifel bestaat uit? En dat tourisme komt daar niet voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:56:
[...]

Vorig jaar in het zwarte woud was er ook sprake van expres olie op de weg tegen motorrijders. Te gek voor woorden natuurlijk. Ik zit nu zelf in Duitsland (ben momenteel aan het geocachen rondom Xanten). Maar wat Duitsers aan motoren overlast ervaren begin ik steeds beter te begrijpen, en ik denk dat het een met het ander zeker verband houdt. Totale invasie van Nederlandse motorrijders hier, misschien nog erger dan het gemiddelde dijkweggetje 8)7
Het is deels te vergelijken met de overdaad aan wielrenners in Zuid-Limburg, alleen maken die nog niet eens herrie. Dat mag wat mij betreft ook gestolen worden. Ik ken ook een aantal Duitsers uit die omgeving (Roetgen, Rott, Simmerath, Gemünd), en heb het er vaak genoeg met ze over gehad, juist omdat ik zelf ook motor rij. Zodra hun frustraties boven komen, verontschuldigen ze zich al bij me, omdat ze weten dat ik niet als een malloot rij, en gewoon met de standaard uitlaat. In de bebouwde kom rij ik met een laag toerental ipv met dat gejank, juist omdat ik daar nog vaker wil kunnen terugkomen.

Er zijn te veel motorrijders, en eerlijk is eerlijk, het zijn vooral Nederlanders, die het daar te bont maken. Uiteindelijk gaat dat er alleen maar toe leiden dat de Eifel grotendeels motorvrij wordt verklaard. En ik kan ze dan nog niet eens ongelijk geven. Het is alleen jammer dat onder zoveel kwaden ook zo veel goeden zitten. Maar ik durf niet eens te beweren dat dat de meerderheid is.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-04-2014 01:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:04:
[...]

Het is deels te vergelijken met de overdaad aan wielrenners in Zuid-Limburg, alleen maken die nog niet eens herrie. Dat mag wat mij betreft ook gestolen worden. Ik ken ook een aantal Duitsers uit die omgeving (Roetgen, Rott, Simmerath, Gemünd), en heb het er vaak genoeg met ze over gehad, juist omdat ik zelf ook motor rij. Zodra hun frustraties boven komen, verontschuldigen ze zich al bij me, omdat ze weten dat ik niet als een malloot rij, en gewoon met de standaard uitlaat.

Er zijn te veel motorrijders, en eerlijk is eerlijk, het zijn vooral Nederlanders, die het daar te bont maken. Uiteindelijk gaat dat er alleen maar toe leiden dat de Eifel grotendeels motorvrij wordt verklaard. En ik kan ze dan nog niet eens ongelijk geven. Het is alleen jammer dat onder zoveel kwaden ook zo veel goeden zitten. Maar ik durf niet eens te beweren dat dat de meerderheid is.
Klets dat 't vooral de Nederlanders zijn die 't daar verpesten, Als je ooit in de regio van Cochem bent geweest dan weet je hopenlijk wel beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het ging oorspronkelijk over een krantenartikel over oliesporen op de toegangswegen naar de Eifel. Om precies te zijn: richting Rursee. Ik heb ook 4 dorpjes genoemd, rond de Rursee. Dat was geen toeval. Veel Nederlanders gaan namelijk vanuit Nederland "even snel een rondje Rursee" doen. En dat "even snel" wordt dan wel heel letterlijk genomen. Zodra ze merken dat ze in Duitsland zijn, gaan alle remmen los. Dus ja, in die omgeving zijn het vooral Nederlanders die het daar verpesten.

Een van de redenen waarom de Nederlandse verkeerspolitie nu ook strenger in de grensregio controleert, is omdat ze een verzoek hebben gekregen van de Duitse politie. Zou dat toevallig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 10:46
Ik ben op een of andere manier een stuurgewichtje verloren van mijn GSx 600 F uit 1994. Ik heb meteen geprobeerd om via de zoekmachine een andere stuurgewichtje te vinden, maar dat is niet gelukt. Als ik op stuurgewichtjes zoek dan krijg ik voornamelijk aluminium stuurgewichtjes die, naar mijn mening, voor de sier zijn. De originele Suzuki stuurgewichtjes zijn volgens mij functioneel en niet voor de sier.

Heeft iemand ervaringen met het kopen van stuurgewichtjes?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren de eerste race van het jaar gereden :) Ik ben weer blij :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:09:
[...]

Klets dat 't vooral de Nederlanders zijn die 't daar verpesten, Als je ooit in de regio van Cochem bent geweest dan weet je hopenlijk wel beter!!
Nou die zijn er daar vooral die de boel verkloten, in Chochem is het een ander verhaal maar ook zoals in de Eiffel zijn het net circuit dagen bij mooi weer...

Toen ik nog in Zuid Limburg bij mijn ouders woonde tourde ik daar veel heen met de auto, en hoe vaak ik niet een motorrijder uit een bocht zag komen plat hangend op mijn stuk weg. :X

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2014 09:22 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
vanaf gister de eigenaar van een 1998 zx6r
Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/14/04/06/3yvugynu.jpg

gebruien jullie een iphone of andere smartphone op de motor en zo ja hoe bevestig je die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wd200 schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:06:
vanaf gister de eigenaar van een 1998 zx6r
[afbeelding]

gebruien jullie een iphone of andere smartphone op de motor en zo ja hoe bevestig je die ?
zumo 660 op het stuur. en een s4 in mijn zak met dopjes. aangezien de muziek uitgang van de 660 verknald zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Xoxol schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:36:
Ik ben op een of andere manier een stuurgewichtje verloren van mijn GSx 600 F uit 1994. Ik heb meteen geprobeerd om via de zoekmachine een andere stuurgewichtje te vinden, maar dat is niet gelukt. Als ik op stuurgewichtjes zoek dan krijg ik voornamelijk aluminium stuurgewichtjes die, naar mijn mening, voor de sier zijn. De originele Suzuki stuurgewichtjes zijn volgens mij functioneel en niet voor de sier.

Een motorsloop zal ze waarschijnlijk wel hebben.
mphilipp schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:58:
[...]

Amen! _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Misschien een tip, ik lees hier zeker 2-3 x per dag, maar zie vaak dezelfde vragen voorbijkomen van mensen die voor het eerst reageren.

Vragen als

- Welke rijschool / wat is verstandig qua lessen
- Wat gebruiken jullie als navigatie
- De ideale beginnersmotor

Etc. misschien dat de OP aangepast kan worden. Ik zie daar nu alleen maar staan waar je motorspullen kan kopen.

Overigens; elk jaar dezelfde discussie over open uitlaten en herrie :O

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:17:
Misschien een tip, ik lees hier zeker 2-3 x per dag, maar zie vaak dezelfde vragen voorbijkomen van mensen die voor het eerst reageren.

Vragen als

- Welke rijschool / wat is verstandig qua lessen
- Wat gebruiken jullie als navigatie
- De ideale beginnersmotor

Etc. misschien dat de OP aangepast kan worden. Ik zie daar nu alleen maar staan waar je motorspullen kan kopen.

jij wilt een topic waar nooit wat gezegd word omdat het al in de OP staat :+ zo komen we nooit aan deel 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:03
DECOY88 schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:20:
[...]

jij wilt een topic waar nooit wat gezegd word omdat het al in de OP staat :+ zo komen we nooit aan deel 16
Maar net zoals op de rest van T.net is een beetje vooronderzoek etc. wel gewenst :P. Dan kan je ook met meer concrete vragen komen en zijn de antwoorden ook gerichter. Eventueel wat mogelijke opties van verschillende producten in het OP zal ook de topic in het geheel wat meer opruimen denk ik.

@wd200, is het wel verstandig om met je telefoon te spelen terwijl je aan het motorrijden bent 8)7 ?

[ Voor 11% gewijzigd door cyntax op 06-04-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 10:46
Erasmo schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:07:
[...]

Een motorsloop zal ze waarschijnlijk wel hebben.
Thanks voor je reactie. Niet aan gedacht aan motorsloperijen. 8)7

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
cyntax schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:31:
[...]

Maar net zoals op de rest van T.net is een beetje vooronderzoek etc. wel gewenst :P. Dan kan je ook met meer concrete vragen komen en zijn de antwoorden ook gerichter. Eventueel wat mogelijke opties van verschillende producten in het OP zal ook de topic in het geheel wat meer opruimen denk ik.
Dit ^

Nu kom ik elke week dezelfde vragen weer tegen. En slap ouwehoeren blijven we toch wel doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:17:
Tot alle leuke wegen afgesloten zijn voor motoren in het weekend, want met die herriepijpen is dat wel wat er gaat gebeuren/is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

je hebt altijd van die eikels, net als mensen die aan een dijk gaan wonen dan gaan klagen over de massas fietsers en motorrijders in de zomer. Ik denk dan altijd, ga er niet wonen als je er niet tegen kan.
Kortzichtig denken noem ik dit. Open uitlaten zijn gewoon verboden en moeten hard aangepakt worden.
Je hebt zeker ook oordoppen in en denkt niet verder dan "loud pipes saves lives"
Droom lekker verder, ik hoor jullie lawaaimakers pas als jullie naast mij staan.
En het maakt niet uit of ik zelf op de motor ben, in de auto of vrachtauto zit.

Er mag best een leuk sportief geluid gemaakt worden maar laat die DB killer zitten. |:(
De herriemakers onder de motorrijders zorgen zelf voor een anti motorrijders lobby in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Winkiller schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:57:
[...]
De herriemakers onder de motorrijders zorgen zelf voor een anti motorrijders lobby in Europa.
Exact!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, waar heb ik het over geluid overlast?
(je mag me quoten uit die post)

Het gaat om het volume dat zich op die dijkjes bevind
maar goed, zeg maar eens waar ik het over geluid had want ik heb er een fucking hekel aan als woorden bij mij in de mond worden gelegd

En graag volgende keer zorg vuldiger lezen in plaats van meteen uit je slof schieten aub
excuses aanbieden mag hieronder >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:02:
[...]
Veel van het tourisme in de Duitse Eifel bestaat uit? En dat tourisme komt daar niet voor niets
Is dat een vraag aan mij? Naar aanleiding waarvan?

Ik reageer met name op die dijkjes, waar ik in mijn omgeving mee te maken heb. Ik kom niet in de Eiffel. Ik ga er het liefst ook niet heen omdat het er mij te druk is met mensen waar Normaal over zingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:27:
Mensen, waar heb ik het over geluid overlast?
(je mag me quoten uit die post)

Het gaat om het volume dat zich op die dijkjes bevind
maar goed, zeg maar eens waar ik het over geluid had want ik heb er een fucking hekel aan als woorden bij mij in de mond worden gelegd
Je reactie doet vermoeden dat je sympathiseert met open uitlaten want anders zeg je niet dat mensen die langs dijkwegen wonen niet zo moeten klagen....het gaat hier immers over de herrie van open uitlaat systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:42:
[...]

Je reactie doet vermoeden dat je sympathiseert met open uitlaten want anders zeg je niet dat mensen die langs dijkwegen wonen niet zo moeten klagen....het gaat hier immers over de herrie van open uitlaat systemen.
het gaat hier over overlast algemeen (ok eigenlijk meer het aantal mensen op die dijken in de zomer), ik noem notebene fucking FIETSERS
die hebben ook zeker open uitlaten? |:(

daarmee wil ik zeggen, denk NIET voor mij, leg me geen woorden in de mond.
en lees het gewoon nog eens ipv je conclusies trekken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:44:
[...]

het gaat hier over overlast algemeen, ik noem notebene fucking FIETSERS
die hebben ook zeker open uitlaten? |:(

daarmee wil ik zeggen, denk NIET voor mij, leg me geen woorden in de mond.
en lees het gewoon nog eens ipv je conclusies trekken
:) als jij praat over het TT Circuit in Assen, en dat mensen niet zo moeten klagen lijkt mij, ook mede gezien het motortopic, dat het over motorfiets geluidsproductie gaat en niet om grote groepen mensen die samen staan te schreeuwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"je hebt altijd van die eikels, net als mensen die aan een dijk gaan wonen dan gaan klagen over de massas fietsers en motorrijders in de zomer."

waar komt hier geluids overlast in voor?

wist niet dat begrijpendlezen voor mensen hier zo lastig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Even een nieuw filmpje, kerel die mee reed heeft al langer zijn rijbewijs dan ik die heb :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarmee heb je dat opgenomen en waarom slechts 360p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:01:
waarmee heb je dat opgenomen en waarom slechts 360p?
Ik gok dat hogere resoluties nog bezig met renderen *bij YT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:57:
"je hebt altijd van die eikels, net als mensen die aan een dijk gaan wonen dan gaan klagen over de massas fietsers en motorrijders in de zomer."

waar komt hier geluids overlast in voor?

wist niet dat begrijpendlezen voor mensen hier zo lastig was
maar in hun gehucht zitten dan wel ieder weekend de terrassen afgeladen vol en krijgt locale economie een enorme oppepper

Ik denk dan altijd, ga er niet wonen als je er niet tegen kan.
(zelfde geld voor mensen die klagen over circuit Assen)
>:) Kom op nou....waarom zouden mensen die wonen aan een dijk of bij een circuit gaan klagen over fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/facepalm-picard/not-this-shit-again.jpg

@uitlaten discussie :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10168222_10203666558690781_92447021_n.jpg

Minder discussie over uitlaten, meer foto's van eigen motoren posten *O*

Rode striping zojuist erop gezet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Marc Rademaker schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:03:
[...]

Ik gok dat hogere resoluties nog bezig met renderen *bij YT*
Klopt, even geduld nog helaas :( GoProHero1

Tot die tijd lijkt het alsof het gefilmt is met een aardappel :+
Xoxol schreef op zondag 06 april 2014 @ 01:36:

Ja gewoon orgineel kopen, die zonder gewicht doet niks. Anders aftermarket welke wel zwaar zijn.

@wd200

Mooi dingetje, check eventueel ebay/

[ Voor 66% gewijzigd door Ghostrider op 06-04-2014 14:19 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 53 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.