Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.636 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:35:
MikeyMan, welke Motoport was het?

ik ben altijd groot fan van naming and shaming.
weet de rest dat ze daar voor onderhoud ook niet naar toe hoeven (als ze een afleverbeurtje verneuken, dan zullen kleine en grote ook net zoveel "aandacht" krijgen)
Ik zou de motorzaak eerst even de kans geven om het op te lossen, voordat ik ze zou gaan zwart maken op internet. Zeker als ze meelezen is de kans te groot dat je je eigen glazen ingooit. Daarna kun je altijd nog het verhaal posten zodra de (goede) afloop erbij kan.

Maar stiekem ben ik wel benieuwd of het om Veldhoven gaat, aangezien mijn baby daar volgende week voor het eerst heen gaat. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik wil ze eerst spreken over de verschillende zaken voordat ik ze benoem. Wellicht gaan ze er prima mee om en is het een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Daar gaan we maar vanuit dan.
Met 300 euro afleverkosten verwacht je op zn minst een nieuw luchtfiltertje en een beetje vet op de ketting :P

Komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
Afleverkosten slaan sowieso nergens op. 'Ja we zetten een motor te koop, maar daar komt nog wel €300 bij'. Prijs = prijs. geen gekut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:29:
Afleverkosten slaan sowieso nergens op. 'Ja we zetten een motor te koop, maar daar komt nog wel €300 bij'. Prijs = prijs. geen gekut.
Daarom neem ik in mijn onderhandelingen altijd mee dat ik ze niet ga betalen. Kan ik overigens iedereen als tip meegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dan hadden ze denk ik de banden er vanaf gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:09

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:31:
[...]

Daarom neem ik in mijn onderhandelingen altijd mee dat ik ze niet ga betalen. Kan ik overigens iedereen als tip meegeven ;)
Inderdaad en dan na de aankoop op een forum je verhaal doen omdat de motor geen goede afleveringsbeurt gehad heeft...

Beetje gekleurd zoals ik het nu zeg maar bij inruil van zijn eigen motor verzwijgt men alle eventuele gebreken maar als vervolgens de verkopende partij zo een motor aan jou verkoopt is het en afzetter.
Natuurlijk dient een (garage) bedrijf deugdelijke spullen te verkopen en als ze geld in rekening brengen voor een afleveringsbeurt moeten ze die ook uitvoeren.
Maar ik ben wel van mening dat niet alleen en verkoper blaam treft als er af gedongen wordt op afleverkosten.
Ook al zitten er 2 wielen minder onder het blijven net auto verkopers en dat die niet altijd te vertrouwen zijn weten we allemaal. Controle is dus beter dan vertrouwen.. zelf onderzoek dus. 8)

Mickey mijn gezever gaat niet echt over jou verhaal, wil je dus niet beledigen. Jij hebt betaald voor een af leveringsbeurt, die dienen ze dan ook uit te voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 03-04-2014 11:01 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 22:20

4x2

lộn xộn quá

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:38:
Ik had inderdaad ook begrepen dat het klepstellen heel erg duur is, maar zelden nodig is.
Van Lent zegt dat de schijf krom is, opgehoopt remstof kan ik er eventueel afschuren oid?
Vind het wel vreemd dat één van de twee schijven krom is :?
Het meten zelf is ook vervelend omdat de vtec kleppen geblokkeerd moeten worden voor je ze kan meten.
En omdat de tandwielaandrijving naar de nokkenassen vervangen is door kettingen is het aardig wat werk voor je de zooi kan blokkeren (wat er vervolgens weer uit moet na het meten)
De oudere VFR'en zijn heerlijk om te stellen, nokkenassen pak je dr zo uit.

Kromme schijf is niet zo moeilijk te constateren, voorwiel van de grond en dr een zwiep aan geven, keer tussen schijf en poot kijken en je ziet het meestal prima (nou kan dat ook in de velg zitten, maar dat is een stuk zeldzamer)
Meestal merk je dr alleen geen ruk van.
1 kromme schijf is ook heel makkelijk te verklaren, keer een schijfremslot vergeten (dat is het meest voorkomende als ie echt krom is)
Kijk maar eens aan de onderkant van de desbetreffende klauw of daar rare beschadigingen zitten of dat er delen een stuk nieuwer dr uit zien.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Bommes schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:58:
[...]

Inderdaad en dan na de aankoop op een forum je verhaal doen omdat de motor geen goede afleveringsbeurt gehad heeft...

Beetje gekleurd zoals ik het nu zeg maar bij inruil van zijn eigen motor verzwijgt men alle eventuele gebreken maar als vervolgens de verkopende partij zo een motor aan jou verkoopt is het en afzetter.
Natuurlijk dient een (garage) bedrijf deugdelijke spullen te verkopen en als ze geld in rekening brengen voor een afleveringsbeurt moeten ze die ook uitvoeren.
Maar ik ben wel van mening dat niet alleen en verkoper blaam treft als er af gedongen wordt op afleverkosten.
Ook al zitten er 2 wielen minder onder het blijven net auto verkopers en dat die niet altijd te vertrouwen zijn weten we allemaal. Controle is dus beter dan vertrouwen.. zelf onderzoek dus. 8)

Mickey mijn gezever gaat niet echt over jou verhaal, wil je dus niet beledigen. Jij hebt betaald voor een af leveringsbeurt, die dienen ze dan ook uit te voeren.
Ik denk dat het raadzaam is om gewoon duidelijke afspraken te maken omtrent de aflevering van een voertuig. Dan is de verwachting naar beide partijen helder.

Afleverkosten als korting vragen wil niet direct betekenen dat je dan ook niets hoeft te verwachten. Misschien dat een verkopende partij daar anders over denkt, maar vraag daar dan naar. Communicatie is key.

Vooralsnog ga ik er ook van uit dat de betreffende dealer de zaak naar tevredenheid zal afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:04

Griffin

Is mythical

Druppellader die ik nu heb is overleden en ben op zoek naar een nieuwe.
De vraag is welke, want ik lees een hoop over de Optimate 3 en de Ctek0.8. Beide zijn even duur en beide doen volgens mij het zelfde.

Echter er zijn er nog veel meer en de vraag is nu wat nu een beetje goed is? ervaringen/tips?

Budget is ongeveer €50

Edit:
De lader hoeft alleen een motor te laden. Wat ik dan wel belangrijk vind is (wat zowel de ctek als optimate hebben) is een optie om een kabel direct op de accu te zetten en dan een 'plug connector' hebben zodat de motor makkelijk aan de lader kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Griffin op 03-04-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb een ctek 5.0 kan ik ook nog auto accu's mee laden, wat ik een pré vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Ik heb een optimate 3, 4 en een ctek, en een 20 euro lidl ding (ctek kloon).

Bij die laatste zit een plug met ledje, die je accuspanning in de gaten houdt zodat je weet wanneer je hem aan moet koppelen. De optimates gebruik ik via het accesoirecontact van de motorfietsen.

Verder heb ik over allevier geen klagen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:07
Ik vraag me wel eens af waar je zo'n druppellader voor nodig hebt, mijn motor start altijd, ook bij -10, en dan staat ie ook nog eens buiten zonder hoes. Of gebruiken jullie je motor soms maanden niet achter elkaar? Kan me voorstellen dat het dan wellicht nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

BlackLabel01 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:22:
Ik vraag me wel eens af waar je zo'n druppellader voor nodig hebt, mijn motor start altijd, ook bij -10, en dan staat ie ook nog eens buiten zonder hoes. Of gebruiken jullie je motor soms maanden niet achter elkaar? Kan me voorstellen dat het dan wellicht nodig is.
Mijn motor heeft een wateraccu (T shape) en het is een crime om dat ding op pijl te houden. (wellicht over gaan naar gel-accu). Ook is de motor uit '88 en mag ik manueel choken. Dit alles icm dat ik niet heel veel rij resulteert erin dat ik dus lang bezig ben met starten als deze een tijd niet gelopen heeft. En als de accu aan de lader staat is dit al wat minder (moet de lader het wel doen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik heb een optimate 2, zat ook een extra kabel bij. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

steveman

Comfortabel ten onder

M'n MT-03 vond starten na een winterstop beduidend leuker dan m'n Hornet.

MT had nooit een druppellader gezien en had er in de lente altijd zin in. M'n Hornet in 2012 geen probleem (in februari al de zon opgezocht, korte stop dus) vorig jaar accu plat. En dit jaar met druppelgelaad 4x starten nodig.

Dus... 1 > 4 ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:22

Chakotay

Lick here to continue

BlackLabel01 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:22:
Mijn motor heeft Italiaanse electronica.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:35:
MikeyMan, welke Motoport was het?

ik ben altijd groot fan van naming and shaming.
weet de rest dat ze daar voor onderhoud ook niet naar toe hoeven (als ze een afleverbeurtje verneuken, dan zullen kleine en grote ook net zoveel "aandacht" krijgen)
Ben ook benieuwd welke MP het was. Ik heb mijn huidige motor bij Westerhoven/Veldhoven vandaan en heb daar dacht ook 2x een beurt laten doen. Dat was allemaal prima, maar is ondertussen meer dan 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen in Rotterdam en omgeving even opletten. Open uitlaat controle, boete bedraagt 370 euro ;)

http://www.motor-forum.nl...controle-Rotterdam-1.html

/me rijdt sinds tijden weer met de DB killer erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:12:
Voor de mensen in Rotterdam en omgeving even opletten. Open uitlaat controle, boete bedraagt 370 euro ;)

http://www.motor-forum.nl...controle-Rotterdam-1.html

/me rijdt sinds tijden weer met de DB killer erin :)
Blegh, zag et vanochtend inderdaad op Motor-Forum voorbijkomen. Ergens snap ik het wel..dus ik ga binnenkort ook maar m'n dB killers derin gooien... heb weliswaar dan nog steeds geen e-keur :/

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

* Steve checkt gelijk of z'n Akra-papiertje inderdaad nog bij de motopieren zit

Niet dat het ding uitneembare killers heeft, maar toch.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Hoe ziet een e-keur eruit? Staat dat op je uitlaat zelf of is dat een papier?
Weet niet meer, volgens mij heb ik wel wat bij mijn papieren gelegd van mijn uitlaat....Hurric uit Duitsland...

edit:
Hurric ® "Supersport" Sportemper met Europese Typegoedkeuring

Deze korte, cilindrische sportdemper past perfect op elke motor. Kenmerkend zijn de fantastische uitstraling en de geweldige prijs. Deze demper heeft alles wat een demper moet hebben.
◦ Inclusief al het montage materiaal
◦Extreem korte einddemper, slechts 36 cm lang, met Europese Typegoedkeuring
◦Inclusief Carbon klem om de demper te monteren
◦Verkrijgbaar in de uitvoering aluminium of carbon
◦Met uitneembare DB-Killer
Naja die DB-killers zijn eruit :P even kijken of ik dat E-keur kan vinden op de uitlaat..

[ Voor 62% gewijzigd door Martinusz op 03-04-2014 13:43 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

E-keur staat ingegraveerd op de uitlaat:
Bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rx6sqw.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Yellowneck op 03-04-2014 13:47 . Reden: Steveman bedankt :) ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

steveman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:29:
M'n MT-03 vond starten na een winterstop beduidend leuker dan m'n Hornet.

MT had nooit een druppellader gezien en had er in de lente altijd zin in. M'n Hornet in 2012 geen probleem (in februari al de zon opgezocht, korte stop dus) vorig jaar accu plat. En dit jaar met druppelgelaad 4x starten nodig.

Dus... 1 > 4 ?
Tip: brandstofsysteemreiniger/stabilisator in de tank mikken voordat je hem weg zet. Natuurlijk wel nog even laten lopen zodat dit spul ook in de leidingen zit. Daarmee start de motor als nooit tevoren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r0WKaxn.jpg

Zo'n boekkie heb ik. Maar dan met iets nettere streepjescode ;)
Yellowneck schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:42:
E-keur staat ingegraveerd op de uitlaat:
Bijvoorbeeld: [afbeelding]
Wij zien HEEEL groot: motor-forum ;)
DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:44:
[...]

Tip: brandstofsysteemreiniger/stabilisator in de tank mikken voordat je hem weg zet. Natuurlijk wel nog even laten lopen zodat dit spul ook in de leidingen zit. Daarmee start de motor als nooit tevoren.
Sowieso niet verkeerd om dat er na een seizoen eens doorheen te gooien natuurlijk, ga ik proberen te onthouden!

[ Voor 47% gewijzigd door steveman op 03-04-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe zit dat eigenlijk met standaard uitlaten? Zijn die politieagenten allemaal getraind zodat ze direct herkennen of de uitlaat standaard is die erop zit?

Ik rij rond met de standaard uitlaat (die dus ook binnen de geluidsnormen blijft), maar hoe toon ik dat aan als ze me niet geloven? :P

Ik heb ook wel eens een controle meegemaakt waarbij de motoren vooral aan de kant werden gezet om eens uitvoerig van dichtbij te kunnen kijken, en te discussiëren of die uitlaat/kentekenplaathouder/achterlichtunit wel of niet mooi was. Oh ja.. Niet meer zo hard rijden he, hou het veilig. Tot ziens!
Duidelijk een controle voor en door motorrijders, waarbij alleen de excessen een boete kregen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:51:
Hoe zit dat eigenlijk met standaard uitlaten? Zijn die politieagenten allemaal getraind zodat ze direct herkennen of de uitlaat standaard is die erop zit?

Ik rij rond met de standaard uitlaat (die dus ook binnen de geluidsnormen blijft), maar hoe toon ik dat aan als ze me niet geloven? :P
Ze zijn er niet in getraint maar hebben een dB meter.
Volgens mij is het zo dat als je het niet op dat moment kan bewijzen dat de uitlaat standaard is dat je dan een boete krijgt. Je kan natuurlijk altijd de boete aanvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mijn niet-standaard uitlaat heeft volgens mij geen naam erop staan, als je bezwaar maakt en de originele uitlaat eronder zet, kunnen ze volgens mij ook niets maken lijkt mij :P Of maken ze ook foto's van dit verschrikkelijke misdrijf bij de boete? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:51:

Ik heb ook wel eens een controle meegemaakt waarbij de motoren vooral aan de kant werden gezet om eens uitvoerig van dichtbij te kunnen kijken, en te discussiëren of die uitlaat/kentekenplaathouder/achterlichtunit wel of niet mooi was. Oh ja.. Niet meer zo hard rijden he, hou het veilig. Tot ziens!
Duidelijk een controle voor en door motorrijders, waarbij alleen de excessen een boete kregen. :D
Maakt niet echt of het nou standaard is of niet. Ze controleren of jouw uitlaten niet teveel lawaai produceren en/of er een e-keur op zit. Aangezien originele uitlaten altijd e-keur hebben en binnen de Europese geluidsnormen valt, zit je met een originele uitlaat wel goed.

Bij controles nemen ze dus gewoon iedereen mee (en selecteren ze niet specifiek op uitlaten).

Als dit zo doorzet en intensiever op gecontroleerd wordt, voorzie ik een lading aan uitlaten op Marktplaats binnenkort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Op je type goedkeuring staat aangegeven wat de maximale geluidsproductie mag zijn. Dus als je er boven komt, dan krijg je een boete. Ze maken geen onderscheid of je een aftermarket hebt, want dat is niet relevant voor de overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik was van plan om binnenkort langs Kaatsheuvel te rijden voor een Superpole MotoGP demper. Kreeg van Superpole zelf te horen dat een e-keur in NL en BE niet nodig was, zolang je maar onder de geluidsnorm bleef.

Daar klopt dus niks van, begrijp ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ken. schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:57:
Ik was van plan om binnenkort langs Kaatsheuvel te rijden voor een Superpole MotoGP demper. Kreeg van Superpole zelf te horen dat een e-keur in NL en BE niet nodig was, zolang je maar onder de geluidsnorm bleef.

Daar klopt dus niks van, begrijp ik nu?
Volgens mij is het zo dat alles wat op je motor zit een e-keur moet hebben (zelfs spiegels bijvoorbeeld), wettelijk gezien. Maar er werd daar (voorheen) nooit op gecontroleerd. Dus aangezien er nooit op e-keurmerken werd gecontroleerd, is dit in de maatschappij vertaald naar het niet nodig hebben volgens mij... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
newbreed schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:55:
Op je type goedkeuring staat aangegeven wat de maximale geluidsproductie mag zijn. Dus als je er boven komt, dan krijg je een boete. Ze maken geen onderscheid of je een aftermarket hebt, want dat is niet relevant voor de overtreding.
Maar als ik motor-forum mag geloven werd er bij die controles helemaal niet gemeten naar geluid, het was meer je hebt de db-killers er niet in en/of je uitlaat heeft geen e-keur.
Maar als je zonder db-killers onder de norm blijft van je motor, dan krijg je dus eigenlijk onterecht een boete :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Yellowneck schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:59:
[...]

Volgens mij is het zo dat alles wat op je motor zit een e-keur moet hebben (zelfs spiegels bijvoorbeeld), wettelijk gezien. Maar er werd daar (voorheen) nooit op gecontroleerd. Dus aangezien er nooit op e-keurmerken werd gecontroleerd, is dit in de maatschappij vertaald naar het niet nodig hebben volgens mij... :P
:^

Je kan in theorie zelfs een bekeuring krijgen voor knippers zonder e-keur inderdaad.
Maar er wordt (werd?) nooit op gecontroleerd dus het is inderdaad een beetje vertaald naar ''niet nodig'' :+
Ik zou me er niet al te druk om maken (aan deze kan van het land zoiezo niet..) alleen verderop Duitsland in en nu dus schijnbaar in de randstad.
Maar je kan een e-keur hebben, als ie alsnog meer dB's maakt als toegestaan bij jouw fiets bij een bepaald aantal toeren, dan krijg je alsnog een bekeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Dan ben ik benieuwd welke feitcode er op de bekeuringen staat genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
newbreed schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:17:
Dan ben ik benieuwd welke feitcode er op de bekeuringen staat genoteerd.
De boete ligt inmiddels op de mat, en je wordt inderdaad bekeurd: voor onnodig geluid veroorzaken. feitcode R522 (artikel 57 RVV '90)
Via motor-forum, volgens mij zonder meting!

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 03-04-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Er is jurisprudentie beschikbaar. Alleen het ontbreken van een e-keur kan niet leiden tot feitcode R522.
http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAS7857.html
Dus als dit de enige constatering is geweest, dan is het prima aan te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm dat biedt perspectief.

Het gaat overigens om dit geluid (zie video) dus ik denk dat ze daar wel van op zullen kijken bij een controle..

(maar dan als seatpipe onder mijn 600RR)

:9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
newbreed schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:35:
Er is jurisprudentie beschikbaar. Alleen het ontbreken van een e-keur kan niet leiden tot feitcode R522.
ALs ik het goed begreep bij sommige ook het ontbreken van de DB-killers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik vecht snelheidsbekeuringen nooit aan, ik weet dat ik wel eens te snel ga.
Ik vind 370 euro echter belachelijk en ik zou hem dan ook direct aanvechten.

Het bedrag staat gewoon niet tot verhouding voor de bekeuring.
Door rood rijden is 230 euro, en dat is een mogelijk levensgevaarlijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piekartz87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:43:

Even een paar feitjes om over na te denken voordat we hier in Nederland een situatie krijgen zoals in Duitsland waar wegen in het weekend voor motorrijders worden afgesloten en als je motor teveel lawaai maakt je hem gewoon kan laten staan ;)

We wonen met 16 miljoen mensen in een vrij klein landje, een heel druk klein landje waar rust een schaars goed is. Met een beetje geven en nemen moet het mogelijk zijn dat iedereen van zijn hobby moet kunnen genieten zonder dat een ander daar last van heeft.

Kun je je enigzins voorstellen dat er mensen die na een week hard werken in het weekend lekker in de tuin van hun rust willen genieten en zonder oordopjes in te doen vanwege het lawaai van motoren.

Zelf heb ik ook met een volledig open uitlaat systeem rond gereden, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit soort zaken in Nederland eigenlijk niet kunnen.

Een mooi licht sportief geluid geluid is leuk, maar probeer het enigzins binnen de perken te houden want anders zie ik de toekomst van het motorrijden in Nederland somber in, kijk maar naar Duitsland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier heb je gelijk in maar moet dit dan meer geld kosten dan door rood rijden ? 370 euro is een belachelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 16:18

Wootlock

Evilution

Ik zat er aan te denken om hem ook uit mijn Z800 met Akropvic uitlaat te halen alleen als ik zo die boetes zie denk dat ik hem er nog ff in laat :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

-tom-562

Oliesjeik

Ken. schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:38:

Het gaat overigens om dit geluid (zie video) dus ik denk dat ze daar wel van op zullen kijken bij een controle..

[video]

Ik vind wat herrie wel mooi, maar dit is gewoon asociaal in mijn ogen :P Dat ze hiervoor boetes geven lijkt mij ook wel terecht

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Moet wel zeggen dat sinds ik een kind heb, ik het ook een stuk minder waardeer als mijn overbuurman met zijn motor 's avonds laat nog rond brult (dat ding maakt echt heel veel herrie). Hiervoor maakte het mij geen fluit uit natuurlijk :P Kan mij dus best voorstellen dat mensen er last van hebben, aan de andere kant heeft men altijd iets te klagen op een ander en kijkt men nooit naar zichzelf ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Martinusz op 03-04-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:18:
Moet wel zeggen dat sinds ik een kind heb, ik het ook een stuk minder waardeer als mijn overbuurman met zijn motor 's avonds laat nog rond brult (dat ding maakt echt heel veel herrie). Hiervoor maakte het mij geen fluit uit natuurlijk :P Kan mij dus best voorstellen dat mensen er last van hebben, aan de andere kant heeft men altijd iets te klagen op een ander en kijkt men nooit naar zichzelf ;)
Hetzelfde hier, bij mijn vriendin pal achter de tuin loopt een prachtig stuk onverharde weg wat ideaal is voor offroad motoren en offroad quads.

Op zich helemaal geen probleem ware het niet dat die gasten het zo leuk vinden om met open uitlaten te rijden waardoor horen en zien je echt vergaat als je lekker in de tuin zit. We hebben al een paar keer de politie ingeschakelt en dat heeft echt wel geholpen.

Maar ik zat er niet ver vanaf om iemand van zijn offroad motor of quad af te meppen, aso's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:28:
[...]

Hetzelfde hier, bij mijn vriendin pal achter de tuin loopt een prachtig stuk onverharde weg wat ideaal is voor offroad motoren en offroad quads.

Op zich helemaal geen probleem ware het niet dat die gasten het zo leuk vinden om met open uitlaten te rijden waardoor horen en zien je echt vergaat als je lekker in de tuin zit. We hebben al een paar keer de politie ingeschakelt en dat heeft echt wel geholpen.

Maar ik zat er niet ver vanaf om iemand van zijn offroad motor of quad af te meppen, aso's :(
Zo grappig. Ik heb een tijd geleden precies hetzelfde gezegd, toen ik nog in de wittevrouwenstraat woonde in Utrecht. Motoren die de stad inrijden moeten daar per se het gas opentrekken en dan met open uitlaten. Herrie gegarandeerd, want weerkaatst lekker.

Anyhow, toen was de wereld te klein en uiteraard, loud pipes save lives! (aldus sommigen...) Ik zie nu ook steeds meer van die kutscooters met akra's eronder liggen. Die 250cc-wannabe motoren maken dus 3x zoveel herrie dan mijn Hornet of zelfs menig toermotor met een literblok of meer...

Dus ja, bekeuren die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

-tom-562 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:12:
[...]

Ik vind wat herrie wel mooi, maar dit is gewoon asociaal in mijn ogen :P Dat ze hiervoor boetes geven lijkt mij ook wel terecht
Haha ben het wel met je eens, maar het is niet alsof ik nou heel vaak mijn gas zo hard open trek.
Ik had met Superpole ook afgesproken dat ze de mijne zo zouden afstellen dat hij onder de limiet zou vallen.
Helaas dus wel zonder e-keur. Ik denk dat ik even dit verhaal aan blijf kijken en dan maar met mijn stock demper rond blijf tuffen. Hoor mezelf nauwelijks met dat ding. Dat was met mijn R6 met open Bos demper toch wel een ander verhaal :9 (ok, daar werd ik dan weer doof van, dus ergens daar tussenin zou leuk zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:00:
[...]
Even een paar feitjes om over na te denken voordat we hier in Nederland een situatie krijgen zoals in Duitsland waar wegen in het weekend voor motorrijders worden afgesloten en als je motor teveel lawaai maakt je hem gewoon kan laten staan ;)

We wonen met 16 miljoen mensen in een vrij klein landje, een heel druk klein landje waar rust een schaars goed is. Met een beetje geven en nemen moet het mogelijk zijn dat iedereen van zijn hobby moet kunnen genieten zonder dat een ander daar last van heeft.

Kun je je enigzins voorstellen dat er mensen die na een week hard werken in het weekend lekker in de tuin van hun rust willen genieten en zonder oordopjes in te doen vanwege het lawaai van motoren.

Zelf heb ik ook met een volledig open uitlaat systeem rond gereden, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit soort zaken in Nederland eigenlijk niet kunnen.

Een mooi licht sportief geluid geluid is leuk, maar probeer het enigzins binnen de perken te houden want anders zie ik de toekomst van het motorrijden in Nederland somber in, kijk maar naar Duitsland ;)
Ik begrijp dat prima, voor mijn werk (in kootwijkerbroek) rijden er constant pick-ups en vrachtwagens met grote knalpijpen rond. Je kan soms nog geen gesprek voeren. En iedereen toetert hier naar elkaar, de hele dag door. Allemaal tuig hier in Kootwijkerbroek.

Maar voor deze geweldige ervaring snapte ik dat ook prima, ik heb een prima inlevingsvermogen ;)

Maar mijn standpunt was dan ook: €370,- hoe komen ze bij dat bedrag en waarom is dit een stuk meer dan levensgevaarlijke acties zoals niet handsfree bellen/ door rood rijden.
Daarnaast krijg je dus niet eens een bekeuring voor het maken voor lawaai, ze doen geen meting namelijk.

Maar goed, de politie kan wel zomaar wat boetes uitdelen, dat wil nog niet zeggen dat deze rechtsgeldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Piekartz87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:44:
[...]

Ik begrijp dat prima, voor mijn werk (in kootwijkerbroek) rijden er constant pick-ups en vrachtwagens met grote knalpijpen rond. Je kan soms nog geen gesprek voeren. En iedereen toetert hier naar elkaar, de hele dag door. Allemaal tuig hier in Kootwijkerbroek.

Maar voor deze geweldige ervaring snapte ik dat ook prima, ik heb een prima inlevingsvermogen ;)

Maar mijn standpunt was dan ook: €370,- hoe komen ze bij dat bedrag en waarom is dit een stuk meer dan levensgevaarlijke acties zoals niet handsfree bellen/ door rood rijden.
Daarnaast krijg je dus niet eens een bekeuring voor het maken voor lawaai, ze doen geen meting namelijk.

Maar goed, de politie kan wel zomaar wat boetes uitdelen, dat wil nog niet zeggen dat deze rechtsgeldig zijn.
Het is een milieudelict en die worden extra zwaar belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Toevallig zie ik ook dit:
Boete toeteren

Een van de boetes die afgelopen tijd het meest omhoog gegaan is is de boete voor onnodig toeteren. Veel mensen ergeren zich aan auto's die onnodig toeteren of claxoneren, vooral 's avonds en 's nachts. Dit is dan ook de reden dat deze bekeuring flink meer is gaan kosten.

http://www.flitsers.nl/boete/toeteren

De bekeuring voor onnodig toeteren bedraagt in 2014:
€ 90

Andere vormen van onnodig geluid kunnen bestraft worden met een bekeuring van:
€ 370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Is op zich ook wel apart, ze maken dus ook nog eens onderscheid in waar het geluid vandaan komt, sta je met je motor te toeteren is het 90,- euro, trek je 1 keer aan je gashendel is het 370,- euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

martinusz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:00:
Is op zich ook wel apart, ze maken dus ook nog eens onderscheid in waar het geluid vandaan komt, sta je met je motor te toeteren is het 90,- euro, trek je 1 keer aan je gashendel is het 370,- euro :?
Als je een fatsoenlijke uitlaat hebt zou je niet boven de norm uit moeten komen.

Qua bedrag; door rood rijden is inderdaad gevaarlijker in die instantie, echter een overdreven luide uitlaat veroorzaakt geluidsoverlast over een traject van misschien wel honderden kilometers. Mensen die aan de lekdijk of een andere populaire route wonen hebben er serieus last van als het mooi weer is. Maar ja luide pijpen zijn natuurlijk stoer en daar moet alles voor wijken :9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Veel mensen hebben last van lawaai vs. Mogelijk zwaargewonden of doden.
In mijn ogen weet ik wel wat zwaarder bestraft dient te worden.

Daarnaast heb je het qua lawaai over extreme gevallen. Iemand zonder keurmerk kan ook binnen de norm vallen of weinig lawaai maken. Die krijgt ook gewoon 370 euro boete blijkbaar.

Maargoed ik moet eerst nog maar zien of dat van Rotterdam doortrekt naar de rest van NL

[ Voor 12% gewijzigd door Piekartz87 op 03-04-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Piekartz87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:54:

€ 90

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Boete toeteren

Een van de boetes die afgelopen tijd het meest omhoog gegaan is is de boete voor onnodig toeteren. Veel mensen ergeren zich aan auto's die onnodig toeteren of claxoneren, vooral 's avonds en 's nachts. Dit is dan ook de reden dat deze bekeuring flink meer is gaan kosten.

http://www.flitsers.nl/boete/toeteren

€ 90

Andere vormen van onnodig geluid kunnen bestraft worden met een bekeuring van:
€ 370
Als ze nou gewoon die oude bekeuring van 50 euro(?) vaker uitdeelden ipv de nauwelijks uitgedeelde bekeuring te vehogen... Dan staat een agent ook niet voor zo'n idiote beslissing om meteen iemand 90 euro afhandig te maken.

Al mogen van mij die "groetjes!"-toeteraars gekielhaald worden, begrijp me vooral niet verkeerd. ik zeg maar niets over de fameuze "HEY CHICCKIEEE"-claxonanten

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 03-04-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
Ken. schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:38:

[video]

Dit dus. Dit gaat niemand leuk vinden als je over dijkjes heen rijd. Ik heb ook eens op een R6 gereden heel even zonder de eind demper. Was erg bruut geluid. Maar dit moet je niet willen joh :+

Edit: Zo klonk het bij mij dus ook.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ys9VYpT-P5w]

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 03-04-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er is al vaker discussie over geweest maar eigenlijk moet het hele boetesysteem gewoon op de schop.

Allerbelangrijkste is dat de pakkans omhoog gaat. Daarna dat de boetebedragen exponentieel omhoog gaan bij ieder vergrijp. Hier zijn meerdere prima implementaties voor te verzinnen.

Ook moet er harder worden opgetreden wanneer boetes niet betaald worden. Van een kale kip kun je niet plukken maar die kip rijdt wél met een rijbewijs en een voertuig dat afgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:28:
[...]

http://www.codegroen.be/node/39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat is er nou mis met een beetje herrie? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik ben sinds een paar dagen geen Politiemedewerker meer, dus ik kan hier gewoon open over praten.

Ik parkeerde mijn motor met herrie uitlaat altijd in de parkeergarage, naast mijn gemotoriseerde collega's. Allemaal keken ze ernaar en vonden het geweldig.

Daarnaast rijd/reed ik altijd voorbij motor collega's en het interesseert ze niets. Ik trok hem zelfs vaak genoeg hard open in hun bijzijn.

Toegegeven; het was wel een stuk makkelijker als je daarna met je badge kon zwaaien :)

Maar dit is gewoon duidelijk een gerichte actie die nu plaatsvind; net zoals de extra controles rond het circuit van Assen als er races zijn.

Heel simpel; als je normaal voorbij tuft, heb je vrijwel niks te vrezen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:19

mphilipp

Romanes eunt domus

Boete toeteren
Kan niet hoog genoeg zijn wat mij betreft... :+ Op een of andere manier voelen velen die door deze straat rijden zich geroepen te toeteren. Misschien woont er een vriendje ofzo. Geen idee. Maar het is iig hinderlijk. Het is een redelijk smal straatje en ik woon 2 hoog. Op een of andere manier weerkaatst het geluid tussen de huizen door, zodat het bv als iemand pratend langsloopt op mijn balkon staat te ouwehoeren.
Maar dat getoeter is wel het ergste. Vooral omdat het zo zinloos is.

En die boete maakt geen reet uit. Wie kent er iemand die wel eens zo'n boete gehad heeft? Wel eens zien uitdelen? Ik nog nooit. Dus ja, hij mag lekker hoog zijn, maar als niemand het handhaaft is het een wassen neus. Net als je auto nodeloos stationair laten draaien als je gaat pinnen of als een idioot buiten staat te wachten op je vrouw (boodschappen). Waarom moet die motor dan blijven draaien? Alleen maar vervuiling en extra stank.

Over herriepijpen zal ik maar niets zeggen. Het zomaar eens als beledigend kunnen worden ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 03-04-2014 19:19 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog beginnen met mijn praktijk en daar wil ik zelf vast handschoenen voor kopen maar wat zijn de beste soort voor dit weer wat we momenteel hebben? Ik heb ze gezien van kort (eindigt bij de handpalm) tot lang (eindigt tot over de pols). Geperforeerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:35:
Ik moet nog beginnen met mijn praktijk en daar wil ik zelf vast handschoenen voor kopen maar wat zijn de beste soort voor dit weer wat we momenteel hebben? Ik heb ze gezien van kort (eindigt bij de handpalm) tot lang (eindigt tot over de pols). Geperforeerd of niet?
Ja..zomer handschoenen tot over je jas om geen insecten in je mouw te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Piekartz87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:43:

Kan best zijn maar als jij 370 euri's moet ophoesten zal je niet snel dezelfde fout maken, als het 50 euri kost wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

mphilipp schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:18:
[...]

Kan niet hoog genoeg zijn wat mij betreft... :+ Op een of andere manier voelen velen die door deze straat rijden zich geroepen te toeteren. Misschien woont er een vriendje ofzo.
Hahaha ik herken het....bij ons is het even flink toeteren want mammie is weer terug van boodschappen doen om de hoek. 8) Weet je volgens mij zijn die gasten zich gewoon niet bewust van hun stomme gedrag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Dacuuu schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:04:
[...]

Dit dus. Dit gaat niemand leuk vinden als je over dijkjes heen rijd. Ik heb ook eens op een R6 gereden heel even zonder de eind demper. Was erg bruut geluid. Maar dit moet je niet willen joh :+

Edit: Zo klonk het bij mij dus ook.

[video]
Klink goed voor op een racebaan, niet onder mijn slaapkamerraam svp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:35:
Wat is je budget? En weet je al met wat voor een pak (of motor?) je in de toekomst wilt gaan rijden?
Ik heb zelf een setje Alpinestars SP-1
Afbeeldingslocatie: http://www.biker-eshop.cz/deploy/files/sp1-black1.jpg

Niet goedkoop, wel goed. Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet zou dragen als je op een Harley rijdt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het pak weet ik het nog niet helemaal zeker maar zoiezo een leren jas en ik denk dan een kevlar broek oid. Ik wil na het halen van mijn rijbewijs een Kawasaki ninja 300 kopen (lichte 300cc sportmotor). Qua budget zou ik zeggen maximaal 70 euro. Alle waren naar zijn geld en ik ben toch zuinig op mijn spullen :). Maar word dat niet bloed heet dan in de zomer als het helemaal over je mouwen zit?

Ik denk dat ik de MX-2 Air toch net wat sexier vind aangezien die onder je mouw kan.

Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/CzA-PpH1NpI/maxresdefault.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

Fuelke

Forza Ferrari

Je kan ook een zomerjas kopen, die is dan ook voorzien van gaatjes ;)

Ik moet zeggen toen ik begon heb ik eerst alles voor de tussenseizoenen gekocht: handschoenen, broek en jas heb ik voor iets gekozen wat je van april tot zeg maar begin november kan dragen. (Alleen laarzen heb ik meteen voor iets winters gekozen).

Bijkopen kan later nog altijd: ik heb nu 3 paar schoeisel, 3 paar handschoenen, 2 jassen en 3 broeken, allemaal voor een ander seizoen zeg maar :P

Drie broeken is eigenlijk omdat ik een broek had die niet meer waterdicht was, door de winkel wel netjes omgeruild voor een nieuw exemplaar, had tussenin wel al een nieuwe gekocht.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:06:
Wat betreft het pak weet ik het nog niet helemaal zeker maar zoiezo een leren jas en ik denk dan een kevlar broek oid. Ik wil na het halen van mijn rijbewijs een Kawasaki ninja 300 kopen (lichte 300cc sportmotor). Qua budget zou ik zeggen maximaal 70 euro. Alle waren naar zijn geld en ik ben toch zuinig op mijn spullen :). Maar word dat niet bloed heet dan in de zomer als het helemaal over je mouwen zit?

Ik denk dat ik de MX-2 Air toch net wat sexier vind aangezien die onder je mouw kan.

[afbeelding]
Neuh, daarvan krijg ik het niet heet. Alleen als het echt echt heet is (in zuid Frankrijk waar ik wel eens met de motor ben geweest) wil ik nog wel eens de rits van m'n mouw open doen en die een beetje open klappen zodat er wat lucht in kan waaien. Maar in Nederland is dat eigenlijk niet nodig.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 17:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hqEcrX7.jpg
En fanmail :( Uit een kliko :F

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
En je mocht er 60? 80?

Net nieuwe banden onder de motor laten leggen. Rijdt compleet anders dan die vierkante blokken die eronder lagen!

Wel op de A12 een motorrijder nog bijna van zijn leven beroofd zien worden. Hij tuft met normale snelheid op 3e van 4 rijbanen, komt er ineens een citroen van rechts zijn baan op. Hij had het gelukkig goed in de gaten en kon een baantje opschuiven. Wel het bewijs dat zijn gele hesje op dat moment in ieder geval nutteloos was. Als ze niet kijken, zien ze geen enkele kleur hesje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gelukkig onder wet mulder, zit ergens onder de 30 te hard gecorrigeert.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik hoorde vandaag van hier uit de buurt (Someren/Helmond) dat er een dodelijk ongeluk was gebeurd met een motorrijder. :X Schiet niet op... Maar koekblikkers kijken soms echt niet, in de auto zelf valt het mij al op hoe passief en dood sommigen zijn, maar als je dan met twee wielen door het verkeer gaat. Goeie god. :X

En mooie plaat Ghost. :P

Voor sommigen die het misschien nog niet weten, maar sinds mijn val vorig jaar waarbij ik mijn eerste eigen GSX-F uit 2009 mee heb afgeschreven, heb sindsdien weinig meer gereden op mijn 'nieuwe' uit 2008 en sowieso voelde het niet goed. Ik heb voor volgende week zaterdag weer een les gepland staan om op te stappen en over die angst heen te komen.

Ook gewoon doodzonde van de motor nu... staat sinds net na de zomervakantie eigenlijk stil...
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/485533_385215701587285_1555886046_n.jpg
Toch maf, ene moment ben je mega blij en vrijwel onbezorgd, naar zo iets. Dood zonde...

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 03-04-2014 21:31 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:20:
Wel op de A12 een motorrijder nog bijna van zijn leven beroofd zien worden. Hij tuft met normale snelheid op 3e van 4 rijbanen, komt er ineens een citroen van rechts zijn baan op. Hij had het gelukkig goed in de gaten en kon een baantje opschuiven. Wel het bewijs dat zijn gele hesje op dat moment in ieder geval nutteloos was. Als ze niet kijken, zien ze geen enkele kleur hesje :p
Het kan helaas ook anders :'(
Motorrijder overleden na aanrijding
Vanmiddag gebeurt op een voor mij bekend punt, en het is niet de eerste motorrijder die daar zijn leven laat.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Gisae schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:32:
[...]

Het kan helaas ook anders :'(
Motorrijder overleden na aanrijding
Vanmiddag gebeurt op een voor mij bekend punt, en het is niet de eerste motorrijder die daar zijn leven laat.
Poe, met een fietser ook nog. Pure speculatie, maar als die nog leeft heeft hij/zij of heel veel geluk had, of zo hard ging het niet. Fietsers zijn sowieso gruwelijk volk, nog even snel oversteken, of oversteken waar dat niet kan/mag. Gok dat jullie het allemaal wel meemaken, maar ik moet er zo vaak voor remmen of alvast denken, die zal wel over gaan steken, ik laat het gas vast los...

Zure bon Ghost. Een kliko ook. Had je helemaal niks in de gaten? Het ziet eruit alsof je gewoon lekker rustig aan het rijden bent ipv 'racemodus'.

[ Voor 8% gewijzigd door Marc Rademaker op 03-04-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:19:
[...]

klinkt bekend }:| alleen knalde bij mij het relais volledig uit elkaar na een hoe kan het ondertussen ook anders mislukte revisie. en al tig 10a zekeringen verder het denken gevonden te hebben en toch maar de 20A wagen :r
KTM bleek iig weer eens de duurste... Gelijk de motobatt accu d'r uit gemikt. Nooit goed gewerkt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja kan je gelijk me nieuwe overall zien. Met gaatjes :+ / doorwaaifunctie.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoeveel tijd gaat er deze dagen overheen tot dat je een bon binnen krijgt ?

Heb de laatste weken een paar leuke ritjes gemaakt en ben bang dat er straks weer 1 op de mat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Net onder een maand. Maar houdt flitsnav even in de gaten op je telefoon, dat scheelt een hoop. Helaas was deze flitser niet gemeld. Verder kan je beter uitkijken op snelweg en N-wegen. De rest van de wegen kan je wel redelijk knallen. Uitkijken op dijkjes waar veel "overlast" is.

[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 03-04-2014 21:49 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:50:
Druppellader die ik nu heb is overleden en ben op zoek naar een nieuwe.
De vraag is welke, want ik lees een hoop over de Optimate 3 en de Ctek0.8. Beide zijn even duur en beide doen volgens mij het zelfde.

Echter er zijn er nog veel meer en de vraag is nu wat nu een beetje goed is? ervaringen/tips?

Budget is ongeveer €50

Edit:
De lader hoeft alleen een motor te laden. Wat ik dan wel belangrijk vind is (wat zowel de ctek als optimate hebben) is een optie om een kabel direct op de accu te zetten en dan een 'plug connector' hebben zodat de motor makkelijk aan de lader kan.
Zit verder te kijken en kom ik ook de optimate 2 tegen.
Volgens de site doet deze het zelfde als de 3+ maar heeft minder laad stages en geen desulphation stage. In hoeverre maakt dit uits, verschil in prijs is 10euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 22:20

4x2

lộn xộn quá

Joopieboy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:27:
Toch maf, ene moment ben je mega blij en vrijwel onbezorgd, naar zo iets. Dood zonde...
Gewoon rijden ;)
Dooddoener, maar het werkt wel het beste, het vertrouwen komt vanzelf wel weer terug.
Toen ik mezelf 1,5 jaar terug het ziekenhuis in had gekegeld was ik na 1,5 week aan het winkelen voor een nieuwe uitrusting en zat binnen 2 weken weer op de motor, eigenlijk nergens last van gehad.

Alleen binnenkort eens een nieuwe helm halen, de huidige fluit met vizier dicht als de ziekte, hoopte dat het aan mn NTV en Deauville lag, maar op mn VFR doet ie het nog net zo erg...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:49:
Net onder een maand. Maar houdt flitsnav even in de gaten op je telefoon, dat scheelt een hoop. Helaas was deze flitser niet gemeld. Verder kan je beter uitkijken op snelweg en N-wegen. De rest van de wegen kan je wel redelijk knallen. Uitkijken op dijkjes waar veel "overlast" is.
Komende weken maar even afwachten dan :P

Die app gelijk maar even er op gezet. Best wel handig om even te checken voor het rijden. Gelukkig heb ik hier in de buurt een stuk dijk waar nooit iets te doen is. Bijna geen huizen en goed overzicht. Het stuk daarvoor doe ik altijd wel rustig aan want daar zijn ze vaak te vinden en daar zijn ook veel meer woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Flitsnav check ik altijd voordat ik ga rijden, en verder standaard bij iedere tussenstop :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Lees net wel dat het rijbewijs alleen ingenomen kan worden als je aangehouden word. Alleen in extreme gevallen kan dit later nog. Scheelt weer een hoop :P
-tom-562 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:01:
Flitsnav check ik altijd voordat ik ga rijden, en verder standaard bij iedere tussenstop :P
Dit ga ik vanaf nu dus ook precies zo doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PilatuS schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:06:
Lees net wel dat het rijbewijs alleen ingenomen kan worden als je aangehouden word. Alleen in extreme gevallen kan dit later nog. Scheelt weer een hoop :P
Ja, als je dus een laser controle ziet. Direct remmen omdraaien en gassen :o Het opvangpunt is namelijk bijna altijd na de controle. Krijg je daarna nog een stopteken achter je; niet in je spiegel kijken je hebt zogenaamd niets gemerkt :> Vervolgens natuurlijk voor de zekerheid je motor die dag niet thuis stallen.

Hebben ze je eventueel wel met 50+ gepakt, moet je een bestuurdersverklaring invullen. Daar vul je natuurlijk je neef in uit australie.

Nog een tip, volg het lokale VHT of politie team in de buurt. Vaak kondigen ze daar controles op aan. Of ze posen met 14 rijbewijzen die ze afgelopen zondag op een dijkje hebben ingevorderd ;w

https://twitter.com/vk_Zwolle01

Die dus, check ook hun zeer matige 1 april grap :X

[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 03-04-2014 22:23 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:18:
[...]

Ja, als je dus een laser controle ziet. Direct remmen omdraaien en gassen :o Het opvangpunt is namelijk bijna altijd na de controle. Krijg je daarna nog een stopteken achter je; niet in je spiegel kijken je hebt zogenaamd niets gemerkt :> Vervolgens natuurlijk voor de zekerheid je motor die dag niet thuis stallen.

Hebben ze je eventueel wel met 50+ gepakt, moet je een bestuurdersverklaring invullen. Daar vul je natuurlijk je neef in uit australie.

Nog een tip, volg het lokale VHT of politie team in de buurt. Vaak kondigen ze daar controles op aan. Of ze posen met 14 rijbewijzen die ze afgelopen zondag op een dijkje hebben ingevorderd ;w

https://twitter.com/vk_Zwolle01

Die dus, check ook hun zeer matige 1 april grap :X
Lol, die twitter, 1 minuut geleden:
Een 27 jarige motorrijder uit #Staphorst reed 152 km/u op de Staphorster Grote Stouwe. Standaard wordt rijbewijs 4 mnd ingehouden+hoge boete
:P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je werk heb je hem normaal wel binnen 10 dagen terug. Indien het je eerste non-muldertje is. Anders met een klaagschrift en zitting wel binnen 25 dagen. Valt allemaal relatief wel mee in de praktijk.

Zelf wel een paar keer geluk gehad, want een dijk (marledijk) waar bovenstaand team vaak controleert ben ik laatst nog met een groepje fors overheen gegaan. Typisch een 80 achtig dijkje waar je 60 mag.

[ Voor 32% gewijzigd door Ghostrider op 03-04-2014 22:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Marc Rademaker schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:33:
Ik zie nu ook steeds meer van die kutscooters met akra's eronder liggen. Die 250cc-wannabe motoren maken dus 3x zoveel herrie dan mijn Hornet of zelfs menig toermotor met een literblok of meer...

Dus ja, bekeuren die hap!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-JP-pgJvnrKw/Un-0h_hIPVI/AAAAAAAABp0/ZIjon8HI4FY/s576/IMAG1068-1.jpg
Vroem vroem.... *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Epic :P
4x2 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:59:
[...]

Gewoon rijden ;)
Dooddoener, maar het werkt wel het beste, het vertrouwen komt vanzelf wel weer terug.
Toen ik mezelf 1,5 jaar terug het ziekenhuis in had gekegeld was ik na 1,5 week aan het winkelen voor een nieuwe uitrusting en zat binnen 2 weken weer op de motor, eigenlijk nergens last van gehad.

Alleen binnenkort eens een nieuwe helm halen, de huidige fluit met vizier dicht als de ziekte, hoopte dat het aan mn NTV en Deauville lag, maar op mn VFR doet ie het nog net zo erg...
Dat weet ik stiekem ook wel en ik heb ook gewoon te lang gewacht. Maar daarom nu even op deze manier, even een extra stok achter de deur om toch maar weer te gaan rijden...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Nu moet ik nuanceren dat dergelijke scooters (buitenproportioneel) luid zijn, maar niet asociaal luid. Krijg wel elke keer de nostalgie-vibe, met flashbacks naar mijn crossfiets met kaarten op de spaken vastgemaakt.

Maar ik zag dus laatst een tjappie zonder enige vorm van beschermende kleding op zijn scootah met akra's achter een bmw K1x00 aanrijden. BMW leek wel elektrisch zo stil en vervolgens zie ik dus mijn crossfiets met kaarten op de spaken voorbij komen denderen. Heel vreemd...

[ Voor 24% gewijzigd door Marc Rademaker op 03-04-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:22

Chakotay

Lick here to continue

Had iemand nog onderdelen nodig? Leuke manier van verkopen!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 20:54

Metro2002

Memento mori

Ach over die luide uitlaten, ik heb ook zo'n buurman met een suzuki motorfiets met open uitlaten.
. Ik hoor hem ook altijd van kilometers ver aankomen. Tevens is het echt een squid eerste klas. Gaat lekker in zijn spijkerbroekkie en mouwloze shirt weg op dat ding, soms zelfs zonder helm. Nja als je zo rijdt zal er ook wel niet veel in dat koppie zitten om te beschermen denk ik altijd maar.

De beeldjes pleuren hier bijna van de plank als hij weer even stoer staat te gassen, dat soort excessen mogen echt per direct van de weg geplukt worden. Het voegt niks toe en geen gelul met dat loud pipes save lives want zoals elke randdebiel die wel eens in een auto zit weet hoor je een motor op de snelweg pas als ie voorbij is. Op de een of andere reden heeft dat denk ik te maken met het feit dat de uitlaat naar ACHTER gericht zit. Alleen in de stad kan het wat meer opvallen maar zelfs daar valt het tegen.
goed lichaam 8) en ze is best goed met lange staven :o

[ Voor 54% gewijzigd door Metro2002 op 04-04-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

empy

Rijdt rondjes

Joopieboy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:24:

[...]

Dat weet ik stiekem ook wel en ik heb ook gewoon te lang gewacht. Maar daarom nu even op deze manier, even een extra stok achter de deur om toch maar weer te gaan rijden...
Verstandig, en als je het op je eigen fiets doet krijg je daar ook gelijk weer wat feeling mee.

Zelf heb ik 2,5 week geleden in de file een klapper gemaakt tegen een auto die van rijbaan wisselde zonder te spiegelen. Zijn spiegel klapte zo hard op mijn wijsvinger dat deze er af brak en mijn schakelpedaal overleefde de klap ook niet. Motor kon afgesleept worden, maar zelf had ik gelukkig alleen wat blauwe plekken.
Diezelfde avond zat ik nog op de scooter van mijn vriendin en een halve week later reed ik weer rond op de PC800 van mijn stiefvader. Puur om zo weer op te willen en durven stappen.
Ik heb het redelijk een plek kunnen geven, ik zat al bij zijn rechter achterwiel toen hij zonder te kijken en te knipperen naar rechts kwam. Het ging ook niet snel, ik ben ook niet onderuit gegaan.
Omdat ik er zelf alles aan gedaan heb om juist dit te voorkomen heb ik het redelijk van me af kunnen zetten. Alleen de eerste paar keer dat ik langs de plek rijd voelde ik me echt heel naar.
En ik durf nog steeds niet goed tussen een (langzaam) rijdende file door te rijden, maar dat zal hopelijk nog wel slijten.
Wat ik nog wel steeds schofterig vond is dat ik door een automobilist uitgescholden werd toen ik langs de weg stond. Blijkbaar vond hij dat ik die file had veroorzaakt en dat ik mijn lesje even moest leren. En we hebben het hier niet over een 'wappie', maar een wat oudere zakenman in een volvo V70.

Met belangrijkste voor mij was in ieder geval dat ik weer op zou stappen, motorrijden is voor mij meer dan hobby. Ik rijd elke dag woon-werk en ik stap elke dag met een glimlach op, en dat doe ik nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:24:

[...]

Ik stuur je wel een berichtje als we weer een keer en ritje gaan rijden met en paar mensen, rijd je gewoon mee. We zijn geen hooligans en rijden echt niet als mongols.
Marc Rademaker schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:26:
[...]

Nu moet ik nuanceren dat dergelijke scooters (buitenproportioneel) luid zijn, maar niet asociaal luid. Krijg wel elke keer de nostalgie-vibe, met flashbacks naar mijn crossfiets met kaarten op de spaken vastgemaakt.

Maar ik zag dus laatst een tjappie zonder enige vorm van beschermende kleding op zijn scootah met akra's achter een bmw K1x00 aanrijden. BMW leek wel elektrisch zo stil en vervolgens zie ik dus mijn crossfiets met kaarten op de spaken voorbij komen denderen. Heel vreemd...
Dit filmpje was zonder DB killer dat slaat echt nergens op, dan is het net als vroeger op de brommert rond gassen zonder uitlaat.
Met de DB killer maakt het wat meer herrie als en standaard uitlaat maar het is echt niet aso.
Standaard is zo en Vespa zo stil dat het wel een elektrische fiets lijkt dat is echt het tegenovergestelde van loud pipes save lifes.

Nu in Rome (niet met de Vespa helaas) wat een hoeveelheid scooters zeg.. :o ze rijden als zotten maar vooral hoe die zooi geparkeerd staat :X ;( Ik zou hier ook geen Vespa kopen, daar blijft niets van heel tussen al die andere scooters op de p-plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

empy schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:40:
[...]

Verstandig, en als je het op je eigen fiets doet krijg je daar ook gelijk weer wat feeling mee.

Zelf heb ik 2,5 week geleden in de file een klapper gemaakt tegen een auto die van rijbaan wisselde zonder te spiegelen. Zijn spiegel klapte zo hard op mijn wijsvinger dat deze er af brak en mijn schakelpedaal overleefde de klap ook niet. Motor kon afgesleept worden, maar zelf had ik gelukkig alleen wat blauwe plekken.
Diezelfde avond zat ik nog op de scooter van mijn vriendin en een halve week later reed ik weer rond op de PC800 van mijn stiefvader. Puur om zo weer op te willen en durven stappen.
Ik heb het redelijk een plek kunnen geven, ik zat al bij zijn rechter achterwiel toen hij zonder te kijken en te knipperen naar rechts kwam. Het ging ook niet snel, ik ben ook niet onderuit gegaan.
Omdat ik er zelf alles aan gedaan heb om juist dit te voorkomen heb ik het redelijk van me af kunnen zetten. Alleen de eerste paar keer dat ik langs de plek rijd voelde ik me echt heel naar.
En ik durf nog steeds niet goed tussen een (langzaam) rijdende file door te rijden, maar dat zal hopelijk nog wel slijten.
Wat ik nog wel steeds schofterig vond is dat ik door een automobilist uitgescholden werd toen ik langs de weg stond. Blijkbaar vond hij dat ik die file had veroorzaakt en dat ik mijn lesje even moest leren. En we hebben het hier niet over een 'wappie', maar een wat oudere zakenman in een volvo V70.

Met belangrijkste voor mij was in ieder geval dat ik weer op zou stappen, motorrijden is voor mij meer dan hobby. Ik rijd elke dag woon-werk en ik stap elke dag met een glimlach op, en dat doe ik nog steeds!
Ach, zulke mafklappers heb je altijd. Vorig jaar zat ik in een kleine kettingbotsing op de A50 richting Nijmegen (hectometerpaal 136, vlakbij Ravenstein :P), ik was de voorste. Ik stond wel op tijd stil, de 3 auto's achter mij niet :') (gelukkig auto van de zaak :P).
Komt er zo'n kerel langs rijden, helemaal schreeuwend en over de toeren, of we niet aan de kant konden gaan 8)7 Nee, natuurlijk niet koekwaus, zolang de politie niet is geweest blijf ik lekker staan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Winkiller schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:51:
[...]

Kan best zijn maar als jij 370 euri's moet ophoesten zal je niet snel dezelfde fout maken, als het 50 euri kost wel ;)
En er is geen tussenweg te vinden tussen 50 euro en 370 euro? :P

Als je trouwens je bericht aanpast dan hoef je geen 4x te posten.
(misschien leer je dat als je gebanned wordt? Onee dat is een beetje overdreven xD)

Sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke discussie over toeteren en DB killers... vooral het eerste hangt zo van de cultuur af. Iemand al eens in de zuidelijke landen rond de Middellandse Zee geweest. Daar heerst echt de sfeer hoe meer toeteren hoe beter en hoe meer ik voorrang heb. Zou er niet graag willen wonen, hou ook wel van de rust :)

@Ghostrider: mooi kontje... dat ronde lichtje dan ;)
Op zich geen slechte foto voor een kliko; hier in Duitsland krijg je een postzegel-formaat zwart-wit foto met een lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Ik ben ff weg en er wordt allemaal verkeerde informatie gegeven :P.
Griffin schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:53:
[...]

Ze zijn er niet in getraint maar hebben een dB meter.
Volgens mij is het zo dat als je het niet op dat moment kan bewijzen dat de uitlaat standaard is dat je dan een boete krijgt. Je kan natuurlijk altijd de boete aanvechten.
Nope, als ze het geluid willen meten moeten ze dat in een juiste opstelling doen. Simpelweg met een dB-meter op straat meten is niet goed. Daarom schrijven ze daar dus niet voor, maar schrijven ze voor onnodig geluid maken.
Yellowneck schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:59:
[...]

E-keur is er in beginsel alleen voor de verkopers, want spullen zonder e-keur mogen niet in Nederland verkocht worden. Je mag ze prima op je motor hebben, zolang ze maar voldoen aan de eisen die gesteld worden. Vaak betekent geen e-keur = niet voldoen, maar dat is niet altijd zo.
newbreed schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:35:
Dit is het belangrijkste:
Als "onnodig" kan echter niet aangemerkt worden het geluid dat wordt veroorzaakt door het enkele rijden met een ander type uitlaatsysteem dan het volgens de typegoedkeuring van het motorvoertuig daarbij behorende systeem, althans wanneer het een - ongewijzigd - uitlaatsysteem betreft, dat ingevolge het Besluit uitlaatsystemen motorvoertuigen en bromfietsen tot een goedgekeurd type behoort (= e-keur). Immers, ook indien dergelijk geluid als hinderlijk wordt ervaren kan het niet als onnodig worden gekenschetst, nu het door de wetgever is toegelaten.
Je mag dus met een ander uitlaatsysteem rijden, maar deze moet wel ongewijzigd zijn! Het verwijderen van een dB-killer is wijzigen en daarom kunnen ze dus schrijven voor onnodig geluid.

Je moet natuurlijk wel onnodig geluid maken, dat is eigenlijk de enige grond waarop je het nog kan proberen aan te vechten. Echter heb ik begrepen dat de agenten foto's maken van je uitlaat, waarbij het dus duidelijk is dat de dB-killer ontbreekt en de pijp helemaal open is. Probeer dan maar aan te tonen dat-ie niet te veel geluid maakt.
newbreed schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:49:
[...]

Het is een milieudelict en die worden extra zwaar belast.
Het is geen milieudelict, want het valt niet onder het strafrecht. Het is 'gewoon' een Mulder-boete, dus bestuursrecht.
Pagina: 1 ... 52 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.