Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.635 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 750cc 4-cilinder is totaal niet gepiekt, das het voordeel van 150cc meer dan de gemiddelde 600cc 4-cilinder, maar heeft een ander irritant karakter waar ik inmiddels wel aan gewend ben.

Mijn Z heeft een behoorlijk nerveus gedrag op lage snelheid, leuk bij rotondes en dergelijke :N

Oplossing is tegenwoordig dat ik mijn stationair toerental verhoog, of ik knal gewoon harder over alle rotondes heen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:31
Lijkt me duidelijk voor het laatste kiezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:24

steveman

Comfortabel ten onder

Hoezo draait je motor stationair op een rotonde dan :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 17:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Misschien je TPS eens afstellen als die zo nerveus is?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09 09:05
Zo, donderdag nieuwe bandjes eronder (old skool mpr2), dan zelf even vloeistoffen vervangen / aanvullen en ook ik ben er weer klaar voor. Ik zit alleen nog aan nieuwe remschijf (voor) te denken. Alleen zijn die krengen zo duur :P Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:02

InFamous

excommunicado

Marc Rademaker schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:03:
Zo, donderdag nieuwe bandjes eronder (old skool mpr2), dan zelf even vloeistoffen vervangen / aanvullen en ook ik ben er weer klaar voor. Ik zit alleen nog aan nieuwe remschijf (voor) te denken. Alleen zijn die krengen zo duur :P Iemand tips?
Geen haast? Aliexpress of willekeurige andere site o.a. Ebay.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ghostrider schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:21:
Is een Z drive by wire dan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Iemand ervaring met zgn. 'mirror risers?' ze kosten geen drol op eBay, maar ik word gek van mijn trillende spiegels als ik rijd. Dit schijnt dat op te lossen.

Afbeeldingslocatie: http://www.3bbbmotorcycle.com/ebayimage/M-ALL/33-Tool/02-TL02B-All.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Het lijkt mij juist dat het precies tegen over gesteld werkt. Je gaat ze verhogen en legt het zwaarte punt nog hoger, waardoor ze in mijn inziens nog meer gaan trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

Dat hoeft niet perse het geval te zijn ragdoll, door ze "te verlengen" wordt de "tril resonantie" veranderd.
Daardoor kan het trillen van de spiegels net bij een ander toerental naar voren komen, of net buiten een merkbaar toerental vallen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Is een Z drive by wire dan?
In principe is iedere (moderne) motor met injectie "Drive By Wire" door dat de injectoren aangestuurd worden vanuit de ECU (welke z'n gegevens uitstuurt op basis van input van o.a. de TPS / Throttle Position Sensor).

Ik durf bij een Kawa niet te zeggen hoe ze uit te lezen zijn zonder diagnose apparatuur, bij een Yamaha R6 kun je die instellingen op het display/cockpitje laten verschijnen (aanpassen moet dan weer op/met de sensor zélf).

Aangaande dat trillen van de spiegels: Zijn het originele spiegels óf aftermarket exemplaren? Die laatste categorie ziet er vaak mooier uit maar......

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 31-03-2014 19:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:15:
Dat hoeft niet perse het geval te zijn ragdoll, door ze "te verlengen" wordt de "tril resonantie" veranderd.
Daardoor kan het trillen van de spiegels net bij een ander toerental naar voren komen, of net buiten een merkbaar toerental vallen.
Goedkoper is dan om er wat plakloodjes op de plakken :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ricepuppet schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:04:
Iemand ervaring met zgn. 'mirror risers?' ze kosten geen drol op eBay, maar ik word gek van mijn trillende spiegels als ik rijd. Dit schijnt dat op te lossen.

[afbeelding]
Ik heb ze, van sw-motech. De spiegels stonden anders bij lange na niet breed genoeg. Ook merk ik idd dat de resonantiefrequentie iets is veranderd. In mijn geval is dat positief, omdat de hornet een flinke trilling heeft tussen 4000 en 6000 toeren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ricepuppet schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:04:

[afbeelding]
Ze zijn bedoelt om de spiegels verder uit te laten steken. Voor zover ik weet zijn ze niet gemaakt om trillingen te verminderen. Ik heb zelf een setje spiegelverbreders op mijn motor zitten zodat ik mijn arm niet constant naar binnen moet halen om achter mij te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Ghostrider schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:21:
Bij mij was het elke keer afslaan bij terug schakelen of met minimaal gas de rotonde om gaan. Uiteindelijk heb ik het gefixt minder iritand gemaakt met een PC5

Leuk filmpje trouwens :) ben gesubbed.

Mijn tweakers rit filmpje wil in de gopro editor dus niet meer renderen. komt ook in de preview zonder geluid dus ik hoop dat ik later deze week nog even de tijd heb om hem te redden.

[ Voor 25% gewijzigd door GBTW op 31-03-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 17:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dankje voor de sub, zal nog een compilatie maken. Gewoon alles lekker zonder muziek, intros of andere onnodige zaken.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
-tom-562 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:31:
[...]

Goedkoper is dan om er wat plakloodjes op de plakken :+
Of rubbertjes ertussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Arg, net besloten om wat geld te investeren in m'n K100 en er nog een tijdje op door te rijden (kleppen stellen, uitlaat vervangen, nokkenasketting + spanner en eventueel kuipdelen spuiten), zie ik bij m'n lokale motorgarage m'n volgende motorwens te koop staan:

Yamaha FJR1300 uit 2005 met 70.000km voor ~4500 euries

Afbeeldingslocatie: http://www.corbin.com/yamaha/yfjr13_2.jpg

1300cc, bijna 150 pk, ABS, elektrische ruit, cardan, koffers...

Maarja, wilde deze zomer ook nog een vakantie bij m'n werkbezoek aan Amerika plakken.

Keuzes :'(

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 01-04-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Electrische ramen? Ik dacht alleen een Goldwing die had, inclusief 5.1 surround en comfortabele bank :)

Maareh, verder een mooie motor een FJR. Is voor mij teveel tour. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

InFamous schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:38:
Het lijkt mij juist dat het precies tegen over gesteld werkt. Je gaat ze verhogen en legt het zwaarte punt nog hoger, waardoor ze in mijn inziens nog meer gaan trillen
Op mijn vorige Honda had ik ze ook (gemaakt voor Japanners...), dat hielp wel degelijk een stuk tegen de trillingen. Kan best van meerdere factoren afhangen, maar het ging van volledige blur toch een beetje zichtbaar :>

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Check :P

Ik rij veel woon-werk op snelweg en houd ervan om er mee op vakantie te kunnen, samen met vriendin en eventueel tentje. Wat dat betreft heb ik dus een tourmotor nodig. Maar ik denk dat de FJR wat sportiever aanvoelt dan een K100RT. Hoewel de FJR een hele vlakke powerband schijnt te hebben, wat wat minder spannend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

antonboonstra schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:06:
[...]

Ik heb zelf onlangs een Mobius camera gekocht voor 69 US dollar via E-bay. Komt dicht in de buurt van de beeldkwaliteit van een GoPro en qua geluid eigenlijks nog beter. Ook best veel accesoires beschikbaar. En natuurlijk de prijs die een kwart is van een GoPro _/-\o_

Voorbeeld filmpje die ik afgelopen weekend heb gemaakt tijdens een motortraining in Lelystad.
YouTube: Motortraining Lelystad

Edit: ik heb de camera zelf gemonteerd achter een donker motorruitje. Helaas zorgt mijn montagemethode voor iets aan trillingen bij hogere toerentallen, waardoor het beeld wat wazig wordt. Zonder trillingen vind ik het beeld echt haarscherp.
Ziet er zeker niet verkeerd uit voor 70€ inderdaad. Maar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:13:
Electrische ramen? Ik dacht alleen een Goldwing die had, inclusief 5.1 surround en comfortabele bank :)

Maareh, verder een mooie motor een FJR. Is voor mij teveel tour. :)
M'n K1100LT heeft ook electrische ramen maar moet het wel doen met een 2.0 speakerset (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Phyxion schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:27:
[...]
Ziet er zeker niet verkeerd uit voor 70€ inderdaad. Maar eens naar kijken :)
69 US dollar komt neer op € 52,13 (Volgens PayPal -> Exchange rate: 1 Euro = 1,32344 U.S. Dollars)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

+21% + eventuele inklaringskosten van de koeriersdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Wat een verbazing, volgens mij kwam ik vele pagina's geleden aanzetten met de mobius actioncam :P

Mooi ding, ik ga heb ook nog kopen binnenkort.

*kuch

http://www.banggood.com/M...r-Multirotor-p-90648.html

[ Voor 28% gewijzigd door Piekartz87 op 01-04-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

XBL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:47:
+21% + eventuele inklaringskosten van de koeriersdienst.
Laat ik het zo zeggen. Ik heb er € 52,13 voor betaald. Geen cent meer door verzendkosten, BTW of inklaringskosten. Als je pakket door de douane eruit wordt gehaald, zul je dit inderdaad nog aanvullend moeten betalen. https://www.postnlpakkett...ket-ontvangen/buitenland/

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
PilatuS schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:39:
[...]

Ze zijn bedoelt om de spiegels verder uit te laten steken. Voor zover ik weet zijn ze niet gemaakt om trillingen te verminderen. Ik heb zelf een setje spiegelverbreders op mijn motor zitten zodat ik mijn arm niet constant naar binnen moet halen om achter mij te zien.
Ik wilde ze eerst hebben voor mijn FZS600 destijds - dramatische kijk naar achteren met je ellebogen - maar las op een forum dat ze ook helpen tegen het trillen. Heb nu een aardige kijk naar achter op mijn Versys.
wimmel_1 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:26:
[...]

Aangaande dat trillen van de spiegels: Zijn het originele spiegels óf aftermarket exemplaren? Die laatste categorie ziet er vaak mooier uit maar......
Origineel.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 09:16

Chakotay

Lick here to continue

Vanaf volgende maand is een achteruitkijkspiegel voor motoren verplicht:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Slecht uitgevoerd. Iedereen ziet toch dat je alleen jezelf ziet zo :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Waarom wil je weten wat er achter je gebeurt op de motor? Immers je laat iedereen ver achter je met de motor ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Chakotay schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:55:
Vanaf volgende maand is een achteruitkijkspiegel voor motoren verplicht:

[video]
Ziet er leuk uit zo O+

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder zijn hobby :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04

bakvis

Tweakers.Nerd

Shit man, die vent heeft of heel veel ballen of heel weinig verstand om in dat tempo over die bergrug te rijden! Wel gave beelden!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

bakvis schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:53:
[...]

Shit man, die vent heeft of heel veel ballen of heel weinig verstand om in dat tempo over die bergrug te rijden! Wel gave beelden!
Hij rijd al 17 jaar dirtbikes, veel ballen en veel verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jeuj, mooie kilometerstand gehaald net onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t5aJcAhl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakvis schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:53:
[...]

Hier een interview met de rijder:

http://www.rightthisminut...ins-motorcycle-ridge-ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 16:46
Chakotay schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:41:
Jeuj, mooie kilometerstand gehaald net onderweg:

[afbeelding]
Nice :+

Vraag je trouwens, nu ik je (halve) dashboard zo zie: volgens mij is die gelijk aan die van een 2003 Tuono? Laatst gekeken bij eentje, maar het 'max' lampje bij de toerenteller begon al te knipperen bij 6000 toeren. Volgens de verkoper en iemand die daar toevallig in de buurt was kon je dat instellen, maar ze konden beide mij niet laten zien waar en hoe dat moest.. Weet jij daar toevallig iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Je moet 1 van de 5 knoppen inhouden, dan gaat hij met de toerenteller naar waar die "limit" ingesteld staat. Standaard is dat behoorlijk laag. Dan geef je telkens 1 druk op de knop waardoor die limiet omhoog gaat. Ik heb hem nu op 8k gezet ofzo.

Zoiets :P Niet zo gek dus dat ze dat niet weten zonder het ff op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Tankiej schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:00:
[...]

Nice :+

Vraag je trouwens, nu ik je (halve) dashboard zo zie: volgens mij is die gelijk aan die van een 2003 Tuono? Laatst gekeken bij eentje, maar het 'max' lampje bij de toerenteller begon al te knipperen bij 6000 toeren. Volgens de verkoper en iemand die daar toevallig in de buurt was kon je dat instellen, maar ze konden beide mij niet laten zien waar en hoe dat moest.. Weet jij daar toevallig iets van?
Dashboard is hetzelfde idd. Instellen paniclampje:

1. Zet motor op contact
2. Duw op de knop 'C'
3. Duw nog een keer op 'C' en hou deze vast, de naald van de toerenteller gaat nu redelijk snel in stapjes van 250 omhoog.
4. Laat 'C' los op het gewenste toerental, vanaf daar zal het lampje voortaan aan gaan.

Hij gaat best snel, dus op het juiste moment loslaten kan tricky zijn.

Ik heb ergens een pdfje met alle dashboardfuncties, die hangt bij mij in de garage aan de muur... Even zoeken :)

---

Gevonden :) Geen pdfje, maar dit werkt ook. Er is sowieso erg veel nuttige info te vinden op die website, deze en deze zijn erg nuttig.

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 02-04-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 16:46
Top, bedankt beide! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

antonboonstra schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:39:
[...]

Laat ik het zo zeggen. Ik heb er € 52,13 voor betaald. Geen cent meer door verzendkosten, BTW of inklaringskosten. Als je pakket door de douane eruit wordt gehaald, zul je dit inderdaad nog aanvullend moeten betalen. https://www.postnlpakkett...ket-ontvangen/buitenland/
Dan heb je geluk gehad, anders zit je wel op een 70€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MailMan schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:20:
[...]

Check :P

Ik rij veel woon-werk op snelweg en houd ervan om er mee op vakantie te kunnen, samen met vriendin en eventueel tentje. Wat dat betreft heb ik dus een tourmotor nodig. Maar ik denk dat de FJR wat sportiever aanvoelt dan een K100RT. Hoewel de FJR een hele vlakke powerband schijnt te hebben, wat wat minder spannend is.
Maak er eens een proefrit op, dan weet je direct of het bevalt. Ik vond het een uitermate eenvoudige en comfortabele motor. Dodelijk saai dus.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Eenvoudig? Niet mee eens. Je kan er rustig mee touren, maar je kan ook gebruik maken van de 150 pk. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, as we speak is Erik van Lent bezig mijn VFR door te lichten... Aardige vent, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Chakotay schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:05:
[...]

Gevonden :) Geen pdfje, maar dit werkt ook. Er is sowieso erg veel nuttige info te vinden op die website, deze en deze zijn erg nuttig.
Handig die links, thanks.

Ik vind het vaag trouwens dat mijn LAP knopje ook mijn grootlichtwaarschuwingsknop(?) is. elke keer als je een lap maakt dan zie je alle Aprilia's knipperen met hun licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nieuwe R1 van Yamaha staat in de steigers

Afbeeldingslocatie: http://www.motorevue.com/article/article/cette-yamaha-la-devrait-faire-un-carton-enguerrand-lebec-78001-1-v4zoom.jpg

Bericht van 1 April 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisae schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:38:
[...]

Maak er eens een proefrit op, dan weet je direct of het bevalt. Ik vond het een uitermate eenvoudige en comfortabele motor. Dodelijk saai dus.
Ideale motor dus, en tevens een wolf in schaapskleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:23:
[...]

Handig die links, thanks.

Ik vind het vaag trouwens dat mijn LAP knopje ook mijn grootlichtwaarschuwingsknop(?) is. elke keer als je een lap maakt dan zie je alle Aprilia's knipperen met hun licht?
Jup, al hebben circuitfietsen meestal geen koplampen meer :P Ik trek zelf meestal de verlichtings-zekeringen er uit bij circuitdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat was ik even vergeten inderdaad :P Oja ik moet de klok op mijn motor nog een uur vooruit zetten :P

Zal na mijn volgende rit ook het oliepijl eens checken (zit nog maar net nieuwe in) maar zo te zien op die website wordt aangeraden het te controleren na elke rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Na elke rit vind ik zelf wat overdreven... Het is geen oude Harley die een liter olie per dag gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
haha nee oke. Maar zo te zien is het aflezen ook nog niet zo makkelijk. Hij moet nog draaien ofzo en warm zijn. Olie verversen schijnt al helemaal een proces te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:48:
haha nee oke. Maar zo te zien is het aflezen ook nog niet zo makkelijk. Hij moet nog draaien ofzo en warm zijn. Olie verversen schijnt al helemaal een proces te zijn.
Door het drysump-systeem is het anders dan normaal idd, als hij loopt is het niveau hoger dan als hij stilstaat & afgekoeld is. Moeilijk is het echter niet, gewoon naar het slangetje kijken :) Ik vind het zelf makkelijk om even de linker-zijkap eraf te halen, dat is in minder dan een minuut te doen door de snelsluiters.

Verversen vind ik ook geen issue. Zijkuipen eraf (snelsluiters), onderkuip eraf (5 boutjes), bakje eronder, vuldop eraf en plug eruit, loopt vanzelf wel leeg :) Oliefilter zit achter een kapje (2 boutjes), en onderaan de olietank zit nog een extra herbruikbaar filter die eens in de zoveel tijd even losgehaald moet worden, maar dat is als ik het me goed herinnner ook maar 1 of 2 boutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
valt mee, maar wel ff goed om te weten allemaal dus. Als ik dit niet wist dan had ik hem gewoon vol zitten terwijl die koud is :P

Ben er overigens nog super tevreden mee. Zondag een mooi lange rit gemaakt, vanaf gelderland->door twente heen en weer terug. Ben er al mooi gewend aan geraakt. Mooi rustig gereden dus aan de power zou ik nog aan moeten wennen. Veel politie onderweg dus dat is maar goed ook. Kreeg nog een duimpje omhoog van een motor agent. Of dat om mijn snelheid of mijn motor ging weet ik zo niet :P

Thuis meteen ketting gesmeerd en vliegen eraf gehaald. Ziet er nog als nieuw uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Piekartz87 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:48:
Hij moet nog draaien ofzo en warm zijn.
Is dat zo? In de Honda CBR600RR manual staat:
1. Stationair laten lopen voor 3 - 5 minuten
2. Motor rechtop houden (niet op de jiffy dus?)
3. Na 2 - 3 minuten controleren of ie tussen min en max zit.

Waarom je niet gewoon koud kunt controleren snap ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Olaf van der Spek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:20:
[...]

Is dat zo? In de Honda CBR600RR manual staat:
1. Stationair laten lopen voor 3 - 5 minuten
2. Motor rechtop houden (niet op de jiffy dus?)
3. Na 2 - 3 minuten controleren of ie tussen min en max zit.

Het is een heel ander systeem. De CBR heeft gewoon een carter onderin het blok waar de olie verzameld, waardoor het niveau het hoogst is als de motor stilstaat en alle olie naar beneden gezakt is. De RSV heeft een los reservoir waaruit het rondgepompt word. Het niveau op het meetpunt is daarom hoger als de motor draait, en de oliepomp actief is. Wiki stukje over het dry sump systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/IMG_20140402_145540_zps663891de.jpg

Straks maar weer even proberen :9

Vorige keer had ik een of ander budgetmerk en ging het door mijn eigen fout niet goed ~verkeerd doorgelust waardoor kabels in vlammen opgingen, was wel een mooi gezicht :Y)

Dit word een makkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 17:53
De bevestiging van 18 april is binnen.
Iemand anders hier die toevallig dan ook CRT doet/heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, Erik van Lent is zojuist vertrokken. Mijn vermoedens helaas goeddeels bevestigd.
Hij noemde het "geen wrak, maar wel in staat van slecht onderhoud".

Geconstateerde punten:
- Motor is van 2003 ipv de geadverteerde 2004 (Had ik al geconstateerd)
- Hij is zilver ipv origineel blauw (waarschijnlijk voor eerste verkoop al gedaan)
- Voorband heeft 2mm profiel
- Remblokken goeddeels versleten
- Remvloeistof bevat vocht
- Remschijf krom
- Luchtfilter volledig verstopt
- Keertje omgevallen (wist ik al, was verteld)
- Kilometerstand is waarschijnlijk niet de vermeldde 38k km.
- Te kleine accu gemonteerd (8 ipv 11,5 A, past ook niet lekker in zijn plekje).

Volledige rapport verschijnt later vandaag.
Motorisch en electrisch lijkt alles goed te zijn, hij loopt mooi, en verder geen issues. Maar wel een flinke domper op een aanschaf van 5000 euro, met een afleverbeurt van 300 euro bij een officiele Honda Dealer/ Motoport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ricepuppet schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:59:
[afbeelding]

Straks maar weer even proberen :9

Vorige keer had ik een of ander budgetmerk en ging het door mijn eigen fout niet goed ~verkeerd doorgelust waardoor kabels in vlammen opgingen, was wel een mooi gezicht :Y)

Dit word een makkie :)
He, dat is een mooi setje, waar heb je die vandaan (linkje)?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
-tom-562 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:15:
[...]

He, dat is een mooi setje, waar heb je die vandaan (linkje)?
http://www.dx.com/p/jtron...-terminal-mc-black-246831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:07:
Nou, Erik van Lent is zojuist vertrokken. Mijn vermoedens helaas goeddeels bevestigd.
Hij noemde het "geen wrak, maar wel in staat van slecht onderhoud".

Geconstateerde punten:
- Motor is van 2003 ipv de geadverteerde 2004 (Had ik al geconstateerd)
- Hij is zilver ipv origineel blauw (waarschijnlijk voor eerste verkoop al gedaan)
- Voorband heeft 2mm profiel
- Remblokken goeddeels versleten
- Remvloeistof bevat vocht
- Remschijf krom
- Luchtfilter volledig verstopt
- Keertje omgevallen (wist ik al, was verteld)
- Kilometerstand is waarschijnlijk niet de vermeldde 38k km.
- Te kleine accu gemonteerd (8 ipv 11,5 A, past ook niet lekker in zijn plekje).

Volledige rapport verschijnt later vandaag.
Motorisch en electrisch lijkt alles goed te zijn, hij loopt mooi, en verder geen issues. Maar wel een flinke domper op een aanschaf van 5000 euro, met een afleverbeurt van 300 euro bij een officiele Honda Dealer/ Motoport.
Als ze zeggen dat 'ie een afleverbeurt heeft gehad zou ik minimaal teruggaan voor nieuwe remvloeistof en de luchtfilter.

2mm profiel is weinig, maar nog steeds legaal. Weliswaar vind ik het persoonlijk niet netjes om een motor met een bijna versleten band in de showroom te zetten. Voor 5300 euro zou ik ook verwachten dat de remblokken nog goed zijn. De vraag is dus wat "goeddeels versleten" inhoudt.

Remschijf krom, zou ik gooien op garantie. (merk je het met remmen?)

Tja, die accu. Als hij slecht start zou ik daarmee ook teruggaan onder het mom van garantie.

Verder zitten er geen spannende dingen aan, dus nog steeds geen slechte koop. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dank voor het in perspectief zetten... Heb je op zich ook wel weer gelijk in... Maar helemaal aangezien ik zelf best aardig kan sleutelen, valt het me vooral van mezelf tegen dat ik er zo in getrapt ben.
Voelt een beetje als een kick-in-the-nuts.

De remmen voel ik inderdaad nu ik het weet wel. Maar thing is; ik kom van een XJ600s uit 1994. Alles was een verbetering vanaf dat ding. Gevalletje onervarenheid dus.
Hij start op zich wel, maar 3,5 ampere verschil in capaciteit ga je natuurlijk ergens merken.

[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik vind het wel redelijk schandalig. 300 euro afleverkosten blijkt wel weer pure oplichting te zijn. Voor dat geld wil ik minstens dat de juiste accu erin zit bijvoorbeeld. Dat de km stand wss niet klopt is al erg genoeg.

Maar voor 300 euro wil ik wel een aantal maanden zorgeloos kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:02

_Apache_

For life.

Precies, wat hebben ze dan wèl gedaan voor 300 euro? Mijn FZS600 heeft een grote beurt gehad voor 225 euro. Kan ie er 10k km tegenaan.

De km stand zou voor mij een dealbreaker zijn.

Voorband zou voor mij reden zijn om er toch 100 euro van de prijs af te dingen. 2mm is voor mij "direct een nieuwe voorband nodig".

Het is geen miskoop, maar zie het als dingen waar je de volgende keer wat minder oppervlakkig over moet zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:42:
Ik vind het wel redelijk schandalig. 300 euro afleverkosten blijkt wel weer pure oplichting te zijn. Voor dat geld wil ik minstens dat de juiste accu erin zit bijvoorbeeld. Dat de km stand wss niet klopt is al erg genoeg.

Maar voor 300 euro wil ik wel een aantal maanden zorgeloos kunnen rijden.
Ik neem aan dat die afleverbeurt van €300 pas bij aanschaf gebeurd, en ze daarin op zn minst de remblokken, vloeistoffen en filters vervangen? Of heb ik een zeefgeheugen en is dit een keuring na ipv voor aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, ik ben zo bijdehand geweest om niet vóór de aanschaf de keuring te laten doen...
Hij staat al in de garage dus :(

Edit: Verwijt vooral mezelf de stupiditeit... Ben met open ogen in de combinatie "mooie motor, officiele hondadealer, aangesloten bij grote organisatie (motoport/bovag) en ogenschijnlijk oprechte verkoper" gelopen...

Dat wordt aardig leergeld vrees ik...

Als ik de 300 euro terugkrijg, heb ik waarschijnlijk nog een gat van 700 euro in de begroting zitten. De remschijven alleen al kosten 400 euro :X

Wat ze wel hebben gedaan; olie, oliefilter en wat cosmetische schade.

[ Voor 68% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:52:
Nee, ik ben zo bijdehand geweest om niet vóór de aanschaf de keuring te laten doen...
Hij staat al in de garage dus :(
Dan zou ik teruggaan, rapport meenemen en die €300 terugvragen en/of de boel laten vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:54:
[...]

Dan zou ik teruggaan, rapport meenemen en die €300 terugvragen en/of de boel laten vervangen...
Dat dus.
Minstens het geld van de afleverbeurt teug, of reparatie van de echte aflever punten: remblokken, schijven, remvloeistof, luchtfilter.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 02-04-2014 16:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eens met allen hier voor mij. :) Trouwens, een band met 2mm profiel gaat er bij mij ook onherroepelijk onderuit... maar wettelijk is het toegestaan.
_Apache_ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:45:
Het is geen miskoop, maar zie het als dingen waar je de volgende keer wat minder oppervlakkig over moet zijn.
Dat bedoelde ik te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik hoor hem nog zeggen 'de banden kunnen nog een tijd mee!'.

Net even bij Japarts zitten klikken, de onderdelen die vervangen moeten worden komen OEM op ruim 1700 euro... Niet helemaal eerlijk natuurlijk, aangezien ik zelf ook niet alles OEM zou kopen, maar wat een bedrag zeg :|

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Enorm balen voor je zeg. Bij een particulier kan je zulk soort dingen verwachten, niet bij een motorzaak waar je 300 euro betaald voor een afleverbeurt. Vooral dat terug draaien zou ik ook niet blij van worden. Als er terug gedraait word is het niet voor 5000km.

Ik zou zeker met dit verhaal langs de zaak gaan. Zou wel erg slecht zijn als ze niets voor je willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/1_zps25438412-1.jpg

Maar gelijk aan de slag gegaan om een USB/12v socket te installeren op de Versys. Helaas moeten daar de zijkappen voor vanaf.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/2_zpsf1ebac33-1.jpg

Helemaal naked. Heeft op zich ook wel wat.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/3_zpse93f00e8-1.jpg

De USB socket bekabeling met tie-wraps vastgemaakt aan de bekabeling van de handverwarming, richting de accu.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/4_zps8763566c-1.jpg

Nogal wat spullen die stroom vereisen van de accu :)

Geen zorgen, het trekt allemaal niet zoveel stroom, Versys draait er prima op.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/5_zps3d325d84-1.jpg

Even testen. Ja hoor, doet het. Helaas kan ik geen foto maken van mijn telefoon die een foto maakt.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/6_zps836c3c3b-1.jpg

Dan het hele zooitje weer in mekaar knutselen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/7_zps620cd5f8-1.jpg

Weer heel.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/8_zps3d06796f-1.jpg

En als laatste de USB socket strak en netjes installeren. Helaas woon ik in de Randstad en dat betekent; alles moet anti-diefstal gemaakt worden. De USB socket zit dus met een hoop lijm vast zodat ze in elk geval moeite moeten doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ga er gewoon heen met die onderdelenlijst. Dan heb je het nog niet eens over montage.
Belachelijk. Er valt vast wel wat te regelen mag ik hopen. Je hebt recht op een vorm van garantie namelijk bij een bedrijf als dat. Je kan de koop zelfs ongedaan maken volgens mij.

Het is het wel waard om dit even goed uit te zoeken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

4x2

lộn xộn quá

Olaf van der Spek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:20:
Dat kan gewoon (bij een wet sump dan) ;)
Doe het zelf ook altijd koud, als je het gaat vergelijken zit er bijna geen verschil in, maar koude motor is in mijn ogen wat betrouwbaarder/consequenter dan dat stappenplan wat er in de handleiding staat.

MikeyMan: zien dat je ergens redelijk zwart op wit krijgt dat die kilometerstand niet klopt en de koop ongedaan maken.
Lijkt mij slimmer dan onderdelen laten maken, het gezeik wat je nu hebt komt met een evt verkoop geheid weer terug.
Bij een officiele honda dealer zou je sowieso eens contact op kunnen nemen met Honda NL, die stellen dat soort dingen meestal niet zo op prijs :+

Zo ff uit het hoofd ging het trouwens om een VFR ?
Wat is dan de reden om een vtec te kiezen en geen normale 800 ?

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 02-04-2014 17:36 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:52:

"Edit: Verwijt vooral mezelf de stupiditeit... Ben met open ogen in de combinatie "mooie motor, officiele hondadealer, aangesloten bij grote organisatie (motoport/bovag) en ogenschijnlijk oprechte verkoper" gelopen..."
Is het daadwerkelijk een Bovag dealer?
Zoja daar je beklag doen, als Bovag dealer zijnde heb je je aan bepaalde voorwaarden te houden die hier allerminst overshreden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, koop ontbinden gaat niet zo makkelijk worden. Daarnaast; het is technisch geen slechte fiets.
Natuurlijk; als ik van tevoren een keuring had laten doen, had ik hem laten staan, of de rotzooi vantevoren laten fixen. Maar daar heb ik zelf natuurlijk ook fouten in gemaakt. Het is inderdaad een Bovag dealer, dus die kaart hebben we eventueel ook nog. Maar ik wil eerst van de dealer horen wat zijn visie op het verhaal is. Ik heb een uitgebreid onafhankelijk keuringsrapport in handen, dus dat zal allicht helpen in de discussie.

Kilometerstand is bij motoren natuurlijk een erg lastig verhaal. Er bestaat niet iets als verplichte NAP of APK voor motoren, dus is het controleren van de kilomterstand niet echt te doen.

Het is inderdaad een VFR VTEC. Waarom een VTEC? Ja, dat ligt aan het bouwjaar. Na 2002 zijn het Vtecs, ervoor niet. Ook het design is meteen wat anders, waardoor ik de VTEC een stuk mooier vind. Zal straks eens wat pics plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

oeps, *paf* deed de benzinepomp, #roflastclangsdeA12

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ROFLASTC schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:07:
oeps, *paf* deed de benzinepomp, #roflastclangsdeA12
klinkt bekend }:| alleen knalde bij mij het relais volledig uit elkaar na een hoe kan het ondertussen ook anders mislukte revisie. en al tig 10a zekeringen verder het denken gevonden te hebben en toch maar de 20A wagen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

4x2

lộn xộn quá

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:16:
Kilometerstand is bij motoren natuurlijk een erg lastig verhaal. Er bestaat niet iets als verplichte NAP of APK voor motoren, dus is het controleren van de kilomterstand niet echt te doen.

Het is inderdaad een VFR VTEC. Waarom een VTEC? Ja, dat ligt aan het bouwjaar. Na 2002 zijn het Vtecs, ervoor niet. Ook het design is meteen wat anders, waardoor ik de VTEC een stuk mooier vind. Zal straks eens wat pics plaatsen :)
Kilometerstand moet "gewoon" aannemelijk gemaakt worden dat de verkoper dat had kunnen weten, dan valt het misschien op de eoa manier onder oplichting/misleiding te scharen.
Hoe dan ook zou ik van die motor af willen, in de prijsklasse tot een 1500 euro boeit het imho allemaal niet zo, daarboven wil ik gewoon een kloppend verhaal.

Wat betreft de vtec: je weet dat de klepstelbeurt een (erg) prijzig / intensief grapje is ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een klepstelbeurt is inderdaad érg prijzig omdat je eigenlijk 't blok onder de fiets uit moet schroeven om overal normaal bij te kunnen. Het meten (wat vaak al voldoende is omdat er gewoon niet gesteld hoeft te worden) kun je redelijk simpel uit (laten) voeren.

Ik zou er persoonlijk niet al te zwaar aan tillen, betreffende fiets is gewoon ruim 10 jaar oud en herstellen van het aantal genoemde punten is nou ook weer niet zó ingrijpend dat je er een koop op moet laten afketsen.

Aangaande die remschijf: Is dat ding écht krom óf zitten er wat "floaters" vast door opgehoopt remstof? Effect is het zelfde tijdens een testrit. De oplossing is alleen geheel niet hetzelfde, zeker niet qua prijs :P Ik heb Erik van Lent overigens érg hoog zitten qua respect/kennis maar een remschijf "krom" verklaren kun je eigenlijk niet zonder meet apparatuur (en zeker niet op basis van alleen remgedrag bij licht remmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had inderdaad ook begrepen dat het klepstellen heel erg duur is, maar zelden nodig is.
Van Lent zegt dat de schijf krom is, opgehoopt remstof kan ik er eventueel afschuren oid?
Vind het wel vreemd dat één van de twee schijven krom is :?

Beiden zijn kwa dikte nog voldoende op 4,34 en 4,38 mm.

Voor de liefhebbers wat pics:

Knap apparaat zo, zou je zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zyao1k.jpg

Zo ziet 2mm profiel eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/16bipnr.jpg

Droge ketting:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ru4q3a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30s7r53.jpg

I kid you not:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/3090sd5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/p0yeq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2r61rh2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2wnwr9h.jpg

Even een doekje eroverheen is de moeite niet zou je zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/abp6p0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2a77xwy.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Floaters in een remschijf (moderne motoren hebben remschijven met een vast "hart" wat op de velg gemonteerd wordt waarop vervolgens een disk (semi) zwevend gemonteerd is middels afstand bussen) hopen vuil op en veroorzaken daardoor trillingen, Je kunt ze los krijgen middels een trilbad. De gehele schijf moet daarvoor gedemonteerd worden (net zoals dat noodzakelijk is om te bekijken of 'ie krom is).

Je kunt die floaters/busjes ook weer gangbaar maken op een andere manier alleen kost je dat wat tijd en moeite.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-04-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:16:
Tsjah, koop ontbinden gaat niet zo makkelijk worden.
Ik weet het nog zo net niet. Je hebt een koopovereenkomst waarin waarschijnlijk die afleverbeurt staat? Ik weet niet of ze specificeren wat er met zo'n beurt allemaal gebeurt, maar remvloeistof en je luchtfilter controleren lijkt met daar wel een onderdeel van. Bovendien is de aanwezigheid van een verkeerde accu niet echt een goed teken. Ik vind het sowieso slecht als een motor in die staat van onderhoud verkeert. Leeftijd maakt wat dat betreft niet uit. Als ie nog goed is, moet je 'm ook fatsoenlijk onderhouden. Persoonlijk zou ik er geen warm gevoel bij krijgen, want de vorige eigenaar is er dus duidelijk niet zuinig op geweest. Ja, zuinig met geld voor onderhoud, dat dan weer wel.
Ik zou 'm niet meer moeten. Iemand die zijn motor niet goed onderhoudt, sloopt het ding langzaam maar zeker. Misschien heb je nu nog geen problemen, en misschien krijg je ze nooit, maar de kans erop is wel groter dan bij een netjes onderhouden motor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat hier misschien nog wel het slechtste is, is dat de motorzaak de motor zo in de showroom gezet heeft zonder naar de technische staat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:08:
Wat hier misschien nog wel het slechtste is, is dat de motorzaak de motor zo in de showroom gezet heeft zonder naar de technische staat te kijken.
Daar ben ik 't 100% (zo niet: meer!!) mee eens. Maar helaas is dat bij veel handelaars wel de normale manier van werken. Fiets komt binnen vanuit inruil of import/inkoop en wordt weggezet tot 'ie verkocht wordt mét de "garantie" dat alles opgelost wordt met een afleverbeurt.

Enige wat er daarna aan gedaan wordt is de spreekwoordelijke "natte lap" er over halen en als 't écht geld mag kosten een beetje WD40 erover om alles er netjes glimmend uit te laten zien (de koper was toch al "verliefd" op de fiets en ziet daarmee niets meer......).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:04:
[...]

Ik weet het nog zo net niet. Je hebt een koopovereenkomst waarin waarschijnlijk die afleverbeurt staat? Ik weet niet of ze specificeren wat er met zo'n beurt allemaal gebeurt, maar remvloeistof en je luchtfilter controleren lijkt met daar wel een onderdeel van. Bovendien is de aanwezigheid van een verkeerde accu niet echt een goed teken. Ik vind het sowieso slecht als een motor in die staat van onderhoud verkeert. Leeftijd maakt wat dat betreft niet uit. Als ie nog goed is, moet je 'm ook fatsoenlijk onderhouden. Persoonlijk zou ik er geen warm gevoel bij krijgen, want de vorige eigenaar is er dus duidelijk niet zuinig op geweest. Ja, zuinig met geld voor onderhoud, dat dan weer wel.
Ik zou 'm niet meer moeten. Iemand die zijn motor niet goed onderhoudt, sloopt het ding langzaam maar zeker. Misschien heb je nu nog geen problemen, en misschien krijg je ze nooit, maar de kans erop is wel groter dan bij een netjes onderhouden motor.
Je punt is duidelijk maar lijkt me wat ver gaan hier.
Deze motor is ingeruild bij deze zaak, dat is iets wat de eigenaar misschien wel gepland heeft en dus de laatste onderhoudsbeurt niet heeft uitgevoerd.
Wat misschien was de beurt de bedoeling maar dacht hij ik loop ff door de showroom en toevallig staat er iets wat hij wil kopen en ruilt er zijn Vtec op in.
Dat hoeft dus niet te betekenen dat er slecht onderhoud is uitgevoerd over de rest van de kilometers van de motor.

Nogmaals ik zou hun confronteren met het keurings rapport dat je nu hebt en hun vragen voor een oplosssing. Het is een knappe fiets om te zien, hij zal vast prettig rijden anders had je hem op voorhand al laten staan dus niet echt een dringende reden hem van de hand te doen of de koop te ontbinden.
Elke fiets van die leeftijd mankeert wel iets aan, maar de zaken die onder "beurt" vallen hadden bij de aflever beurt gedaan moeten worden. Zeker dat lucht filter en de remblokken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

Dat luchtfilter op de foto is smerig, niet vuil óf vet (je kijkt naar de inlaatkant, die heeft z'n werk gedaan zo te zien). Plaats een nieuw filter en kijk ná een slordige 2000Km's tijdens de zomerdagen nog maar eens naar dat nieuwe filter ;)

EN @ MickeyMan: Resize je foto's de volgende keer.... M'n 3G verbinding klappert er op :P

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 02-04-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:56:
Floaters in een remschijf (moderne motoren hebben remschijven met een vast "hart" wat op de velg gemonteerd wordt waarop vervolgens een disk (semi) zwevend gemonteerd is middels afstand bussen) hopen vuil op en veroorzaken daardoor trillingen, Je kunt ze los krijgen middels een trilbad. De gehele schijf moet daarvoor gedemonteerd worden (net zoals dat noodzakelijk is om te bekijken of 'ie krom is).

Je kunt die floaters/busjes ook weer gangbaar maken op een andere manier alleen kost je dat wat tijd en moeite.

[video]
He, dat is een goede tip, dat ga ik binnenkort eens bij m'n Suzuki doen, kan nooit kwaad lijkt me

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:14:
[...]
Je punt is duidelijk maar lijkt me wat ver gaan hier.
Deze motor is ingeruild bij deze zaak, dat is iets wat de eigenaar misschien wel gepland heeft en dus de laatste onderhoudsbeurt niet heeft uitgevoerd.
Maakt niet uit. Je koopt iets bij een bedrijf, geen goedbedoelend clubje amateurs. Zij hebben een onderzoeksplicht. Je koopt niet voor niets iets bij een motorzaak, dan verwacht je kwaliteit en dat ze hun product fatsoenlijk afleveren. Anders kun je net zo goed naar een particulier gaan. Je wil een stukje zekerheid van zo'n zaak.
En wat die vorige eigenaar heeft gedaan is niet belangrijk. Die zaak hoort die motor te inspecteren voor ze 'm in de showroom zetten. Tenzij ze 'm zonder garantie verkopen, dat zie je ook nog wel eens. Maar dat was hier denk ik niet het geval.

Overigens moet je dat rapport ook met de juiste bril op lezen. Als je iemand vraagt een auto of motor te inspecteren voor een aankoop, weet je zeker dat er meerdere punten op staan. Dat moet wel, anders ga je denken dat die man zijn werk niet goed doet. Dus er staan altijd een aantal punten bij die muggezifterij zijn of voor jou specifiek niet zo belangrijk. Maar hij noemt een aantal - in mijn ogen - ernstige zaken op, zoals die verkeerde accu en de remmerij. Kromme schijven is iets dat vaker voorkomt denk ik, en wat 'goeddeels versleten' remblokken zijn weet ik niet. Ze zijn op of ze zijn nog goed. Als ze nog goed zijn, net als die banden, moet je die punten negeren voor een inschattig van de kwaliteit. Maar je weet wel dat er binnenkort reparaties/vervanging aan komt voor x euro. Dat moet je zeker meenemen.
Maar het luchtfilter en de remvloeistof zijn tekenen van slecht onderhoud en een bijzonder matige beurt. En dat had de dealer wel even mogen spotten.

Evengoed leert je dit ook weer dat je niet kunt rekenen op de motordealer. En uiteraard zitten er goede en slechte tussen, maar dat weer ik niet. Er staat geen bord op de deur met 'kutdealer', dus het is altijd een gok. Daarom koop ik niets meer bij dealers. Ik ben er te vaak door teleurgesteld om er nog vertrouwen in te hebben. En dat betreft verschillende dealers, van mijn merk en andere merken. Maar de toegevoegde waarde zie ik niet meer. Erg jammer, maar ik ben erg blij me mijn 'mannetje' die het onderhoud doet. En gelukkig heb ik een prima motor gevonden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Piekartz87 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:43:
Dat was ik even vergeten inderdaad :P Oja ik moet de klok op mijn motor nog een uur vooruit zetten :P

Zal na mijn volgende rit ook het oliepijl eens checken (zit nog maar net nieuwe in) maar zo te zien op die website wordt aangeraden het te controleren na elke rit.
Wel controleren met lopende motor he (of als ie net uit is) 't is een dry sump blok dus als 'ie ff stilstaat lijkt het soms alsof ie leeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wimmel: inderdaad goede tip... Ben ff aan het klussen geweest, en de 'kromme' kant had inderdaad een paar vastzittende bussen, die er aam de andere kant niet zaten. Wellicht heeft dat inderdaad iets gedaan.

Overigens; in het filmpje is de beste man nogal panisch van smeermiddel op de schijven. Zou me daar niet te druk om maken... Zelfs een kwak vaseline is er zo af geremd. :)

@mphilipp: ik denk dat, zelfs al zou ik dat willen, het ongedaan maken van de koop niet zo makkelijk is. Op papier heb ik een lastig verhaal. Kmstand kan ik niet hard maken, en onderhoud ook niet. Daarnaast, met mijn huidige ervaring vraag ik me serieus af waar je een goede motor vandaan moet halen. Eerst maar eens de reactie van motoport afwachten. In het ergste geval kost het me 1000 euro leergeld, maar heb ik wel een goede motor. :P

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:10:
Kmstand kan ik niet hard maken, en onderhoud ook niet.
Kmstand is idd lastig. Ik vraag me ook af waar Arie dat vandaan haalt. Zoiets kun je niet zomaar zeggen vind ik. Maar onderhoud is aantoonbaar lijkt me. Je noemt al 3 punten die ik niet zou aantreffen bij een goed onderhouden motorfiets: verkeerde accu, luchtfilter, remvloeistof niet ok. Je moet zoiets ook een beetje aanzetten als je verhaal gaat halen.

Hoewel ik geen jurist ben, lijkt het me redelijk om aan te nemen dat je een aantal dingen kunt verwachten als je een motor koopt bij een gerenomeerde dealer. Hij is de specialist, jij de consument. Jij moet erop kunnen vertrouwen dat de dealer jou geen zeperd meegeeft en dat is nu gebeurd. Je moet nu €1700 uitgeven om de motor weer goed en veilig berijdbaar te maken. Zelfs bij particuliere koop heb je recht op verhaal als er verborgen gebreken bovenkomen. De verkoper heeft een informatieplicht. Echter, de koper heeft ook een plicht om goed te kijken. De banden kun je dus waarschijnlijk niet van de zaak claimen, want dat had je gewoon kunnen zien. Maar dat ie niet goed is onderhouden wist je echt niet, én hij zou nog een beurt krijgen, wat duidelijk niet of bijzonder slecht is gebeurd. Als die beurt onderdeel van het contract is, zou ik zeggen dat hij zich eenzijdig niet aan de overeenkomst heeft gehouden. Of je dan gerechtigd bent om de koop te ontbinden weet ik niet. Misschien zou de rechter zeggen dat je hem eerst in gelegenheid moet stellen eea te corrigeren.

Maar goed, ik ken het koopcontract niet en ik weet ook niet wat er precies is gezegd door de dealer. In dit soort gevallen blijkt het ook wel eens dat de consument een selectief geheugen heeft...

En een goede motor is niet zo moeilijk te vinden. Je moet alleen geen haast hebben en ook niet teveel naar het uiterlijk kijken. Mijn motor kostte nog geen €2500. Daarna heb ik er nog wel wat aan gedaan, maar de going price van een vergelijkbare motor lag bijna €1000 hoger. Het is een kwestie van goed rondkijken, veel met elkaar vergelijken en op een gegeven moment weet je wel wat zin en onzin is. Maar als je haast hebt, krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:10:
@wimmel: inderdaad goede tip... Ben ff aan het klussen geweest, en de 'kromme' kant had inderdaad een paar vastzittende bussen, die er aam de andere kant niet zaten. Wellicht heeft dat inderdaad iets gedaan.

Overigens; in het filmpje is de beste man nogal panisch van smeermiddel op de schijven. Zou me daar niet te druk om maken... Zelfs een kwak vaseline is er zo af geremd. :)

@mphilipp: ik denk dat, zelfs al zou ik dat willen, het ongedaan maken van de koop niet zo makkelijk is. Op papier heb ik een lastig verhaal. Kmstand kan ik niet hard maken, en onderhoud ook niet. Daarnaast, met mijn huidige ervaring vraag ik me serieus af waar je een goede motor vandaan moet halen. Eerst maar eens de reactie van motoport afwachten. In het ergste geval kost het me 1000 euro leergeld, maar heb ik wel een goede motor. :P
Totdat die shit in je remblokken trekt... Jij liever als ik :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mphilipp: Waar haal jij die €1700,- vandaan?

Als die dealer/handelaar z'n restpunten afhandelt door middel van het uitvoeren van een degelijke afleverbeurt dan blijft er misschien alleen een voorbandje over wat ter discussie kan staan. Een MPR-2CT bandje is niet zo prijzig (dat ligt er nu op gezien de foto's, én 't is een goede band in de huidige staat alleen misschien 4-kant).

Bereken jij misschien meteen 't klepstellen als default mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die 1700 had ik zelf op Japarts bij elkaar geklikt. Bougies, kettingset, blokken rondom, schijven voor, banden etc.
Daarbij natuurlijk wel opgemerkt dat dit allemaal OEM spul is tegen verkoopprijs.

Schijf blijkt alleen linksvoor 'krom' te zijn, wat wellicht zojuist is opgelost door de bussen gangbaar te maken. Blokken hoeven niet allemaal. Blijft nog iets van 1100 euro aan OEM spullen tegen verkoopprijs over. Let wel, ex arbeid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:42:
[...]

Hoeveel denk je dat er van over blijft bij 300 graden? Das zo weg joh, remmenreiniger erop en een paar keer flink remmen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:42:
[...]

Ach datzelfde zeggen ze van siliconenspray op je remschijven tegen roesten tijdens een periode van lang stil staan. Zowel ik als diverse andere motorrijders hebben dat gedaan en we leven ook nog steeds ;) Na een paar keer heel hard remmen in een achteraf straatje en dat spul is kompleet verdampt/verdwenen en daarna kan je gewoon aan het verkeer deelnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan, welke Motoport was het?

ik ben altijd groot fan van naming and shaming.
weet de rest dat ze daar voor onderhoud ook niet naar toe hoeven (als ze een afleverbeurtje verneuken, dan zullen kleine en grote ook net zoveel "aandacht" krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Echt, die accu gewoon zo los erin laten kwakkelen en die droge ketting.

Dat kan echt niet. Wat een amateurisme :N

Pagina: 1 ... 51 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.