Bommes schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:14:
[...]
Je punt is duidelijk maar lijkt me wat ver gaan hier.
Deze motor is ingeruild bij deze zaak, dat is iets wat de eigenaar misschien wel gepland heeft en dus de laatste onderhoudsbeurt niet heeft uitgevoerd.
Maakt niet uit. Je koopt iets bij een bedrijf, geen goedbedoelend clubje amateurs. Zij hebben een onderzoeksplicht. Je koopt niet voor niets iets bij een motorzaak, dan verwacht je kwaliteit en dat ze hun product fatsoenlijk afleveren. Anders kun je net zo goed naar een particulier gaan. Je wil een stukje zekerheid van zo'n zaak.
En wat die vorige eigenaar heeft gedaan is niet belangrijk. Die zaak hoort die motor te inspecteren voor ze 'm in de showroom zetten. Tenzij ze 'm zonder garantie verkopen, dat zie je ook nog wel eens. Maar dat was hier denk ik niet het geval.
Overigens moet je dat rapport ook met de juiste bril op lezen. Als je iemand vraagt een auto of motor te inspecteren voor een aankoop, weet je zeker dat er meerdere punten op staan. Dat moet wel, anders ga je denken dat die man zijn werk niet goed doet. Dus er staan altijd een aantal punten bij die muggezifterij zijn of voor jou specifiek niet zo belangrijk. Maar hij noemt een aantal - in mijn ogen - ernstige zaken op, zoals die verkeerde accu en de remmerij. Kromme schijven is iets dat vaker voorkomt denk ik, en wat 'goeddeels versleten' remblokken zijn weet ik niet. Ze zijn op of ze zijn nog goed. Als ze nog goed zijn, net als die banden, moet je die punten negeren voor een inschattig van de kwaliteit. Maar je weet wel dat er binnenkort reparaties/vervanging aan komt voor x euro. Dat moet je zeker meenemen.
Maar het luchtfilter en de remvloeistof zijn tekenen van slecht onderhoud en een bijzonder matige beurt. En dat had de dealer wel even mogen spotten.
Evengoed leert je dit ook weer dat je niet kunt rekenen op de motordealer. En uiteraard zitten er goede en slechte tussen, maar dat weer ik niet. Er staat geen bord op de deur met 'kutdealer', dus het is altijd een gok. Daarom koop ik niets meer bij dealers. Ik ben er te vaak door teleurgesteld om er nog vertrouwen in te hebben. En dat betreft verschillende dealers, van mijn merk en andere merken. Maar de toegevoegde waarde zie ik niet meer. Erg jammer, maar ik ben erg blij me mijn 'mannetje' die het onderhoud doet. En gelukkig heb ik een prima motor gevonden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.