't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dan had die afslaande bestuurder voorrang moeten verlenen aan inhalend verkeer, zoals ik al zei in m'n post net boven die van jouDrivinUCrazy schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:30:
En als de afslaande bestuurder geen richting had aangegeven? (Maar ja, bewijs dat maar eens)
Maar dat is inderdaad lastig, het bewijzen. Blijft toch altijd het woord van de ene tegen de ander, tenzij je getuigen hebt..
Uiteraard.Tankiej schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:15:
[...]
Het ligt er dan wel helemaal aan wie er eerder was met aangegeven wat hij/zij ging doen. Dus had degene die links af wilde slaan, dat al aangegeven (dmv RAW), voordat de ander begon met inhalen (ook dmv RAW, die is verplicht bij wisselen van rijstrook), dan mag je niet meer links inhalen.
Maar als degene die in wilde halen, daar al mee bezig was voordat degene die af wilde slaan dat aangaf met de RAW, dan moet de afslaande bestuurder het inhalende verkeer voorrang verlenen.
Wat betreft aantonen: dat is altijd een probleem. Je zult dan getuigen moeten regelen (probeer dat maar als de klap op een beetje snelheid gebeurt en je naar het ziekenhuis moet) of bijvoorbeeld een dashcam/helmcamera moeten hebben.
En nogmaals, ja ik had even moeten wachten tot het 100% duidelijk was wat mevrouw ging doen.
Edit >> verzekeringsmakelaar zegt wel dat, als ik op dat punt mocht inhalen, de auto ook op het achteropkomend verkeer moet letten, maar goed, er zal wel een expert aan te pas komen vermoed ik.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
YouTube: HQ Idiot Motorcycle Burnout
Jullie kennen hem vast al wel maar dit vind ik het wel het meest aparte filmpje van motoren ooit.
Doe het volgend jaar, mag je volgens mij direct zwaar rijden!zynex schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:33:
[...]
Thanks. Denk inderdaad dat ik gewoon nu moet beginnen. Heb best wel wat tijd dus misschien kan ik vaker in de week lessen. (Al zal het wel redelijk druk zijn, maar dat moet ik dan maar even met de rijschool overleggen)
"Zwaar" rijden mag pas vanaf 24. Zynex kan nú al gewoon voor A2 = 35KW gaan lessen en examens doen (geloof dat 'ie deze maand 20 werd).Frontysco schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:36:
[...]
Doe het volgend jaar, mag je volgens mij direct zwaar rijden!
http://cbr.nl/11198.pp
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Maar dan is de vraag dus, valt het inrijden van een inrit/oprit aan de linkerkant ook onder links afslaan?XBL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:19:
[...]
Het zit als volgt (artikelen komen uit de RVV):
[...]
Het gaat in dit geval (in Nederland dan) om lid 2. Op het moment dat iemand te kennen geeft links af te willen slaan (door richting aan te geven) en tegen de wegas staat voorgesorteerd, dan moet je die persoon rechts inhalen.
Puur inhalen op een kruispunt is dus niet verboden (wel dom en ook te bestraffen als de situatie er gevaarlijk door wordt), maar het links inhalen van iemand die links af wilt slaan (en dat te kennen geeft) is wél verboden.
Ja. En inhalen op een weg met onderbroken strepen is gewoon toegestaan plus diegene die afslaat dient hier rekening mee te houden én te wachten met afslaan totdat de persoon op de linker baan hem/haar voorbij is.mark-k schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:46:
[...]
Maar dan is de vraag dus, valt het inrijden van een inrit/oprit aan de linkerkant ook onder links afslaan?
Één hele simpele regel: Recht doorgaand verkeer op de zelfde WEG gaat vóór (en een weg kan uit meerdere rijbanen/stroken bestaan). Het maakt in deze niet uit of het verkeer van de voor of achterzijde nadert!!
Als motorrijder moet je alleen niet altijd gebruik willen maken van dat simpele regeltje omdat je zélf je eigen kreukelzône gaat zijn bij een foute inschatting van een ander.
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 28-03-2014 18:55 ]
Ja.mark-k schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:46:
[...]
Maar dan is de vraag dus, valt het inrijden van een inrit/oprit aan de linkerkant ook onder links afslaan?
In zoverre dat je iemand die te kennen heeft gegeven links af te willen slaan, rechts voorbij MOET gaan. Dus beide begaan een fout. Geen idee hoe dat vertaalt in de schuldvraag (misschien 50/50).wimmel_1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:50:
[...]
Ja. En inhalen op een weg met onderbroken strepen is gewoon toegestaan plus diegene die afslaat dient hier rekening mee te houden én te wachten met afslaan totdat de persoon op de linker baan hem/haar voorbij is.
Één hele simpele regel: Recht doorgaand verkeer op de zelfde WEG gaat vóór (en een weg kan uit meerdere rijbanen/stroken bestaan). Het maakt in deze niet uit of het verkeer van de voor of achterzijde nadert!!
Als motorrijder moet je alleen niet altijd gebruik willen maken van dat simpele regeltje omdat je zélf je eigen kreukelzône gaat zijn bij een foute inschatting van een ander.
Vaak bu'j te bang!
Kende 'm inderdaad al wel maar wtf.. wat een geval appartPiekartz87 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:46:
Vrijdag leedvermaak. Ik weet niet of ik hierbij moet lachen of huilen
YouTube: HQ Idiot Motorcycle Burnout
Jullie kennen hem vast al wel maar dit vind ik het wel het meest aparte filmpje van motoren ooit.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2014 23:39 ]
Ik had ook echt kriebels in mn buik toen ik 'm op ging halen. Heerlijk. En om dan aan die gashendel te draaienPilatuS schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:44:
Ik had 2 weken terug ook weer een flinke glimlach om mijn gezicht nadat weer eens gas gaf bij het eerste ritje van het jaar. Gelukkig is het een korte 'winter' geweest. Als het lang geen goed weer is voor mij om te rijden gaat het altijd kriebelen.
Vaak bu'j te bang!
Vorige:
- Honda VFR 800 2001
- K&N luchtfilter
- Motad collector zonder cat
- Laser duo-tech carbon demper
- Honda VFR 800 2001
- K&N luchtfilter
- Motad collector zonder cat
- Mivv carbon demper
Bedoeling is om tijdelijk zo te rijden (tenminste vanaf het moment dat het voor mij fysisch mogelijk is) totdat ik terug afstanden kan afleggen en bij Tovami geraak om deze op maat te programmeren.
Aangezien het hier over bijna identieke setups gaat, maar er toch ook altijd een (klein) verschil in het blok kan zitten, zou ik denken dat dit geen probleem (of punt van zorg) moet zijn zolang ik niet tegen de limieten ga rijden (als in 11k rpm en meer). Wat denken jullie?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dus al 1-0 voor rijden zonder PC.
Ben net gestart met terug autorijden, en daar blijf ik ook in een straal van 10 km rond thuis. Anders wordt dit echt wel te veel. Gewoon rustig opbouwen en dat ben ik dus binnenkort ook van plan op de motor.
Wise enough to play the fool
Misschien ook wel interessant voor hier: Red Bull TV.
Is een app welke je kunt downloaden voor op je smartphone/tablet en waar behoorlijk wat motor gerelateerde content te bekijken is (o.a. complete shows van "X-Fighters").
- Voor op een iOS (Apple Device): KLIKJE
- Voor een Android device: KLIKJE
- Voor een WP (Windows Phone): KLIKJE
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 29-03-2014 17:54 ]
Daarbij komt dat die auto niet voor de grap stil staat: er komt iets van de andere kant. Dus inhalen, motor of auto, is dan nooit handig. Beter is het om dan rechtsom te gaan en de algehele gêne voor het rechts inhalen te vergeten. Het is in dat geval veel veiliger om te doen en dat is dan ook wat 10/10 automobilisten doen als er iemand zo opgesteld staat op de weg. Nog nooit in me opgekomen om er linksomheen te gaan. Zeker met de motor niet. Dus de verkeersregels, als dat zo uitgelegd mag/moet worden in dit geval, zijn in ieder geval niet veilig. En ik betwijfel of je het op je examen zomaar moet proberen. Ik verwacht dan toch wel enige discussie.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:50:
[...]
Ja. En inhalen op een weg met onderbroken strepen is gewoon toegestaan plus diegene die afslaat dient hier rekening mee te houden én te wachten met afslaan totdat de persoon op de linker baan hem/haar voorbij is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Woooooooooooooooooooooooooooooot
Vanmorgen mijn gixxer opgehaald en heerlijk gereden met vrienden.
Gereden rond de Veluwe zoals Uddel, Elsspeet, Nunspeet, Emst echt super lekker gereden.
Rijden ging top, natuurlijk wel flink wennen na een jaar niet te hebben gereden maar ging allemaal prima. De gixxer is echt een beest, zoveel vermogen en dan reed ik nog niet eens hoog in de touren. Jaja, ga hier heel veel plezier mee hebben. 11e nog even een klein lesje dan wordt het een lekkere seizoen. Al wel twee blunders gemaakt, deed de motor aan terwijl die nog in zijn 1 stond, dacht neutral maar kon hem netjes vangen, gelukkig een keer gebeurt. En kreeg de motor niet aan, stond die in de killswitch, fail
Mooi ding! Heeft lekker geglimd in de zon!Versteegrob schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gereden rond de Veluwe zoals Uddel, Elsspeet, Nunspeet, Emst echt super lekker gereden.
Rijden ging top, natuurlijk wel flink wennen na een jaar niet te hebben gereden maar ging allemaal prima. De gixxer is echt een beest, zoveel vermogen en dan reed ik nog niet eens hoog in de touren. Jaja, ga hier heel veel plezier mee hebben. 11e nog even een klein lesje dan wordt het een lekkere seizoen. Al wel twee blunders gemaakt, deed de motor aan terwijl die nog in zijn 1 stond, dacht neutral maar kon hem netjes vangen, gelukkig een keer gebeurt. En kreeg de motor niet aan, stond die in de killswitch, failMorgen weer wat uurtjes rijden.
Helaas wel gezien dat de originele achterbandjes bijna versleten zijn na 6700 km, maar dat mag ook wel!
@Versteegrob: Mooi "speeltje"!!!
[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 29-03-2014 18:21 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Is t wat dan? Heb wel wat gelezen op Motor-Forum over die units, ze komen dus zonder OS. Maar zijn er goede open source navigatie OS'en te verkrijgen? Zijn die 'net zo goed' als de Garmins?Phyxion schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:11:
Nog mensen die van plan zijn om de 'Rage' GPS aan te schaffen via Chinavasion? Eventueel kunnen we dan wat meer tegelijk bestellen (scheelt weer wat in de kosten). Mag via DM dan
Ben wel op zoek naar een GPS, overweeg de Zumo 350LM, maar is wel een dikke 379 euro.
Maar moet zeggen dat ik die Rage ook niet echt goedkoop vind om zomaar de gok te wagen, 100 euro.
Voor 199 euro heb je wel een Interphone GPS bij Tenkate... maar wil geen goedkoop = duurkoop situatie. Met Garmin weet ik bijna zeker dat het goed gaat
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Mooie GSXmphilipp schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:42:
[...]
Daarbij komt dat die auto niet voor de grap stil staat: er komt iets van de andere kant. Dus inhalen, motor of auto, is dan nooit handig. Beter is het om dan rechtsom te gaan en de algehele gêne voor het rechts inhalen te vergeten. Het is in dat geval veel veiliger om te doen en dat is dan ook wat 10/10 automobilisten doen als er iemand zo opgesteld staat op de weg. Nog nooit in me opgekomen om er linksomheen te gaan. Zeker met de motor niet. Dus de verkeersregels, als dat zo uitgelegd mag/moet worden in dit geval, zijn in ieder geval niet veilig. En ik betwijfel of je het op je examen zomaar moet proberen. Ik verwacht dan toch wel enige discussie.
Gefeliciteerd!
Ben je via Vierhouten gereden of de Stakenberg tussen Elspeet en Nunspeet? 12 jaar in Vierhouten gewoond, mooie omgeving om te rijden. Ken je de weg van Vierhouten via Gortel naar Apeldoorn - 1 van mijn favorieten!

Uiteindelijk van ebay.de gehaald, 2x 36 euro voor een setje Lucas SRQ blokjes.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Reed jij toevallig rond Eindhoven op de A2 afgelopen vrijdag?Bommes schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:49:
[...]
Das niet zo erg de meeste belgen ook niet...![]()
Sorry inkoppertje..(ik werk voor een Belgische firma dus ben praktisch reserve belg)
Mooi dagje om en rondje te rijden vandaag, heb alleen tot vannacht 2 uur (wintertijd) gewerkt, nu iets te brak om alert te kunnen rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Thnx, via Vierhouten. Echt een hele mooie route zeg. Zoveel bochten en je kan prima iedereen inhalenJolke schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:45:
[...]
Mooie GSX
Gefeliciteerd!
Ben je via Vierhouten gereden of de Stakenberg tussen Elspeet en Nunspeet? 12 jaar in Vierhouten gewoond, mooie omgeving om te rijden. Ken je de weg van Vierhouten via Gortel naar Apeldoorn - 1 van mijn favorieten!
Mooie brommert! Je hebt een goede smaak iig, je hebt ook een GSX-R én hetzelfde Berik pak als wat ik hebVersteegrob schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
Rijden ging top, natuurlijk wel flink wennen na een jaar niet te hebben gereden maar ging allemaal prima. De gixxer is echt een beest, zoveel vermogen en dan reed ik nog niet eens hoog in de touren. Jaja, ga hier heel veel plezier mee hebben. 11e nog even een klein lesje dan wordt het een lekkere seizoen. Al wel twee blunders gemaakt, deed de motor aan terwijl die nog in zijn 1 stond, dacht neutral maar kon hem netjes vangen, gelukkig een keer gebeurt. En kreeg de motor niet aan, stond die in de killswitch, failMorgen weer wat uurtjes rijden.
Vaak bu'j te bang!
Werk jij in zeewolde? Dan ga ik opletten in het vervolgBommes schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:59:
Nee vrijdag ben ik naar Zeewolde heen en terug geweest voor mijn werk. Heb ook niet motor gereden dus met beide voertuigen niet op de rondweg van Eindhoven geweest.![]()
Mooi dagje om en rondje te rijden vandaag, heb alleen tot vannacht 2 uur (wintertijd) gewerkt, nu iets te brak om alert te kunnen rijden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee zit een klant van ons (van de Moortele).Tylen schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:00:
[...]
Werk jij in zeewolde? Dan ga ik opletten in het vervolg. Ik woon daar.
Moet er niet aan denken om dagelijks Eindhoven - Zeewolde te rijden..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik pakte even m'n tomtom erbij om een sterretje op de Gortelseweg te plaatsen, kom ik een sterretje tegenVersteegrob schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:09:
[...]
Thnx, via Vierhouten. Echt een hele mooie route zeg. Zoveel bochten en je kan prima iedereen inhalen
Blijkbaar had ik dat tijdens een rit al een keer gedaan
[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 30-03-2014 14:06 ]
Dan ben je niet de enige met een rode Vespa daarBommes schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:59:
Nee vrijdag ben ik naar Zeewolde heen en terug geweest voor mijn werk. Heb ook niet motor gereden dus met beide voertuigen niet op de rondweg van Eindhoven geweest.![]()
Wil ik net ff een blokje om gaan zie ik dat ik een spijker in m'n achterband heb.
Ruk...
Deze week maar eens bellen met de garage, zal wel een nieuwe achterband worden
Noobmeter WoT: Froekie
Wat is nou veel KM's voor een tweedehands motor?
Ik heb namelijk wat rond gekeken en de CBR600RR valt bij mij echt in goede aarde, degene die ik op het oog heb heeft 34000KM gereden, de motor staat wel te koop bij een motorzaak.
Onderhoudshistorie is aanwezig dus de kans op problemen lijkt mij klein.
Formerly known as Ragdoll
Prop of paraplu er in en gas op die lollie.Phreak schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:21:
Kak!
Wil ik net ff een blokje om gaan zie ik dat ik een spijker in m'n achterband heb.
Ruk...
Deze week maar eens bellen met de garage, zal wel een nieuwe achterband worden
Hangt van de locatie af, prop doen ze nooit als het aan de zijkant van de band is.
Check, zit links van het midden.Phyxion schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:43:
[...]
Hangt van de locatie af, prop doen ze nooit als het aan de zijkant van de band is.
Heb het ding een bocht geraak kennelijk.
Wel zuur, heb die banden er vorig jaar onder laten zetten, profiel is nog prima.

Verwijderd
Waar vroeger nogal eens huiverig werd gereageerd op "hoge" kms standen is dat tegenwoordig niet echt meer van toepassing.InFamous schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:32:
Ik wil binnenkort ook eens een motor kopen, nu zit ik nog met wat vragen.
Wat is nou veel KM's voor een tweedehands motor?
Ik heb namelijk wat rond gekeken en de CBR600RR valt bij mij echt in goede aarde, degene die ik op het oog heb heeft 34000KM gereden, de motor staat wel te koop bij een motorzaak.
Onderhoudshistorie is aanwezig dus de kans op problemen lijkt mij klein.
Sterker nog, ruil je je BMW bij een dealer in en staat er minder dan 50.000km op, dan mag die BMW dealer hem zelfs met een fabrieks garantie doorverkopen (mits iets niet ouder is dan 5 jaar of zo)
34000km op een CBR is "net ingereden" bij wijze van spreken.
(ik zelf rijd een Speed triple met 70.000 op de klok en zelfs nog met de originele koppeling platen en rijd echt niet "rustig")
Verwijderd

Ja zoon vermoeden had ik al, alleen lees je overal tegengestelde berichten. Het is een CBR uit 2003 trouwens.Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:13:
[...]
Waar vroeger nogal eens huiverig werd gereageerd op "hoge" kms standen is dat tegenwoordig niet echt meer van toepassing.
Sterker nog, ruil je je BMW bij een dealer in en staat er minder dan 50.000km op, dan mag die BMW dealer hem zelfs met een fabrieks garantie doorverkopen (mits iets niet ouder is dan 5 jaar of zo)
34000km op een CBR is "net ingereden" bij wijze van spreken.
(ik zelf rijd een Speed triple met 70.000 op de klok en zelfs nog met de originele koppeling platen en rijd echt niet "rustig")
Verwijderd
is al een poos voor me geleden dat ik verkoper was, maar 2003 en 2004 zijn identiek aan elkaar.
Dus laat het bouwjaar niet van belang zijn (denk dat alleen kleurtjes veranderen)
blok is oerdegelijk net zoals afwerking (typisch honda)
Voorganger (die tot aan 2002) had last van een zwakke nokkenaskettingspanner en die hield het vaak niet vol tot de 60.000km denk alleen dat ze dat wel hebben verbeterd
Hoe dan ook, dit zijn dingen die je denk ik vrij eenvoudig op CBR forums kan achterhalen.
CBR´s wonnen het trouwens nooit met meeste PK´s maar waren wel vaak de motoren met de beste balans voor het rijden op de openbare weg (chassis en koppel zijn dan doorslag gevende factoren ipv 2 Pk meer dan de concurenten)
Ik heb inderdaad specifiek naar Honda gekeken, de CBR is een mooi sportief model.Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:48:
dat is de eerste generatie CBR600RR
is al een poos voor me geleden dat ik verkoper was, maar 2003 en 2004 zijn identiek aan elkaar.
Dus laat het bouwjaar niet van belang zijn (denk dat alleen kleurtjes veranderen)
blok is oerdegelijk net zoals afwerking (typisch honda)
Voorganger (die tot aan 2002) had last van een zwakke nokkenaskettingspanner en die hield het vaak niet vol tot de 60.000km denk alleen dat ze dat wel hebben verbeterd
Hoe dan ook, dit zijn dingen die je denk ik vrij eenvoudig op CBR forums kan achterhalen.
CBR´s wonnen het trouwens nooit met meeste PK´s maar waren wel vaak de motoren met de beste balans voor het rijden op de openbare weg (chassis en koppel zijn dan doorslag gevende factoren ipv 2 Pk meer dan de concurenten)
De keuze was eigenlijk de GSX-R, maar deze viel al snel buiten het budget. Toen de R6 maar daar lees ik van de modellen uit 1999 tot 2001 horror verhalen over de nokkenas ketting. Daarnaast rijden er heel veel R6 modellen rond. Toen was de keus eigenlijk simpel de CBR. De CBR heeft 2Kw minderals de R6 maar die ik op het oog heeft, bezit een power commander. Geen idee hoeveel vermogen er nu in zit.
[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 30-03-2014 18:08 ]
Kijk niet teveel naar het vermogen, maar ga gewoon rijden op de motoren die je op het oog hebt! Ik was een paar jaar geleden op een Fireblade uit 2005 en een Kawa ZX10r uit 2004 aan het rijden. De Fireblade was gewoon doodsaai, je reed 180 op een lokale B-weg en dan had je zoiets van "is dit het nou" - die was gewoon te perfect gemaakt en had geen snelheidsbeleving meer. De Kawa was zoveel rauwer en ik heb een halfuur met een smile van oor tot oor gereden op dat ding, wat een apparaat. Motoren lijken op papier soms heel erg op elkaar, maar ga er op rijden en bekijk dan welke je echt leuk vindInFamous schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:07:
[...]
Ik heb inderdaad specifiek naar Honda gekeken, de CBR is een mooi sportief model.
De keuze was eigenlijk de GSX-R, maar deze viel al snel buiten het budget. Toen de R6 maar daar lees ik van de modellen uit 1999 tot 2001 horror verhalen over de nokkenas ketting. Daarnaast rijden er heel veel R6 modellen rond. Toen was de keus eigenlijk simpel de CBR. De CBR heeft 2Kw minderals de R6 maar die ik op het oog heeft, bezit een power commander. Geen idee hoeveel vermogen er nu in zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 30-03-2014 19:00 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ik kijk ook niet teveel naar vermogen, dan zou ik wel een 1000 halen. 600 is voorlopig voor mij zat.Widow schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:59:
[...]
Kijk niet teveel naar het vermogen, maar ga gewoon rijden op de motoren die je op het oog hebt! Ik was een paar jaar geleden op een Fireblade uit 2005 en een Kawa ZX10r uit 2004 aan het rijden. De Fireblade was gewoon doodsaai, je reed 180 op een lokale B-weg en dan had je zoiets van "is dit het nou" - die was gewoon te perfect gemaakt en had geen snelheidsbeleving meer. De Kawa was zoveel rauwer en ik heb een halfuur met een smile van oor tot oor gereden op dat ding, wat een apparaat. Motoren lijken op papier soms heel erg op elkaar, maar ga er op rijden en bekijk dan welke je echt leuk vind
Vaak bu'j te bang!
Veel mensen willen graag een motor met minder dan 25k op de teller. Ik heb ook vaak het idee dat om die reden veel terug gedraait word. Motoren met meer dan 50k verkopen een stuk moeilijker.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2014 20:06 ]
Vaak bu'j te bang!
Ja? Niet verwacht, dacht dat zo'n gixxer sneller zou zijn. Hoe was het om zo hard te rijden? Vond de wind al aardig veel bij 170km h.-tom-562 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:50:
Vanmiddag tijdens m'n ritje een stukje autobahn gepakt (de A12 tot aan Emmerich), ik heb het af moeten leggen tegen een BMW 550i Touring....ik haalde hem in Nederland in, maar zodra we Duitsland in waren knalde hij voorbij, ik ben meteen aangehaakt (moest echt een paar versnellingen terug
). Volgens mij was de begrenzer van die BMW gehaald, ik reed 260 o.i.d, en hij liep uit (en niet te zuinig ook...). Met tussenacceleraties (remmen voor auto's en weer doooooorrrr) moest ik echt flink aanpoten, dat ding trok echt hard
...
Ragdoll, wat is je budget?
Wind heb je vrijwel geen last van als je op een sportmotor achter het ruitje kruipt. Met de juiste houding gaat alles over je heen. Achter het ruitje met 250 is minder wind dan rechtop met 120. Als je vervolgens het gas los laat en omhoog komt is het een ander verhaal. Je bent zelf dan een enorme luchtrem. Ik vind zo hard rijden snel saai worden. Ik woon vlak bij Duitsland en ga er eigenlijk maar 1x per jaar heen voor de Autobahn. Na 10 min 250+ gereden te hebben heb je het wel gezien. Misschien dat 300+ leuker is maar mijn SV gaat niet harder dan 260 / 270.Versteegrob schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:44:
[...]
Ja? Niet verwacht, dacht dat zo'n gixxer sneller zou zijn. Hoe was het om zo hard te rijden? Vond de wind al aardig veel bij 170km h.
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 30-03-2014 22:18 ]
Ik vind het pas lekker rijden vanaf 130km/hVersteegrob schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:44:
[...]
Ja? Niet verwacht, dacht dat zo'n gixxer sneller zou zijn. Hoe was het om zo hard te rijden? Vond de wind al aardig veel bij 170km h.
[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 30-03-2014 22:22 ]
Die BMW had 450 pk, op echt hoge snelheden leg je het af tegen zo'n apparaat met een 600cc.Versteegrob schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:44:
[...]
Ragdoll, wat is je budget?
Dit was voor mij de 2e keer dat ik vol gas de autobahn op ging. En zoals gezegd, het is ff leuk, maar niet meer dan dat imo
Moet ook wel zeggen dat ik maar met 1 oordopje in reed, de andere ben ik verloren afgelopen vrijdag

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 30-03-2014 23:09 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
+1PilatuS schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:10:
[...]
Ik vind zo hard rijden snel saai worden. Ik woon vlak bij Duitsland en ga er eigenlijk maar 1x per jaar heen voor de Autobahn.
Vandaag een heerlijk rondje uitgezocht vol met mini rotondes en scherpe links/rechts bochten. Remmen, netjes insturen, proberen zo hard mogelijk de bocht weer uit te komen en door naar de volgende bocht
Ik begin dus aan de oefening (paar trage slaloms en daarna 2x een acht rijden. Ik ging eigenlijk al iets te snel en bij mijn eerste draai naar rechts voelde het niet lekker. Normaal zou ik er dan gewoon uitrijden en een 2e poging doen.
Echter had men er op het examencentrum niet beter op gevonden om vlak naast de 8 een hele rij plaatjes te zetten voor één of ander vrachtwagenexamen. Ik zie voor mij dus een muur van paaltjes opduiken en grijp instinctief naar de voorrem. Het vervolg kan je al raden: ik val gewoon omver

Ik ga de schuld niet bij een ander leggen maar vind het wel ongehoord dat je een oefening niet veilig kan afbreken: het was vallen of op die paaltjes inrijden. Typisch Belgisch helaas.
Daarnaast vervalt mijn voorlopig rijbewijs ook volgend weekend en kan ik pas opnieuw examen doen op 22 april. Ik ga er dan nog maar een weekje van genieten
Verwijderd
beste balans die je voor dat geld kan vindenInFamous schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:47:
€3750, daarbij moet ik wel zeggen dat het de absolute max is.
http://www.motoroccasion....cbr-900-rr-fireblade.html
(bouwjaar 2009 kan niet kloppen, die 954 is alleen maar in 2002 en 2003 gemaakt)
P.s.throttle control kun je leren gewoon niet te veel gas geven
Verandering van de nieuwe klote regels ookwimmel_1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:43:
[...]
"Zwaar" rijden mag pas vanaf 24. Zynex kan nú al gewoon voor A2 = 35KW gaan lessen en examens doen (geloof dat 'ie deze maand 20 werd).
http://cbr.nl/11198.pp

Ik wil alleen geen 900cc, 600cc is meer als zat.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 00:01:
[...]
beste balans die je voor dat geld kan vinden
http://www.motoroccasion....cbr-900-rr-fireblade.html
(bouwjaar 2009 kan niet kloppen, die 954 is alleen maar in 2002 en 2003 gemaakt)
P.s.throttle control kun je leren gewoon niet te veel gas geven
Vaak bu'j te bang!
Ik heb zelf onlangs een Mobius camera gekocht voor 69 US dollar via E-bay. Komt dicht in de buurt van de beeldkwaliteit van een GoPro en qua geluid eigenlijks nog beter. Ook best veel accesoires beschikbaar. En natuurlijk de prijs die een kwart is van een GoProVersteegrob schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:50:
Ben aan het kijken voor een camera voor tijdens het rijden. Raad iedereen 100% een GoPro aan of is bijvoorbeeld een Drift HD Ghost-S aan? Lijkt mij heel mooi om de ritten achteraf terug te kijken. Zie dat je met de GPS tracking nog veel leuke info achteraf kan bekijken zoals de routes, snelheden en meer.
Voorbeeld filmpje die ik afgelopen weekend heb gemaakt tijdens een motortraining in Lelystad.
YouTube: Motortraining Lelystad
Edit: ik heb de camera zelf gemonteerd achter een donker motorruitje. Helaas zorgt mijn montagemethode voor iets aan trillingen bij hogere toerentallen, waardoor het beeld wat wazig wordt. Zonder trillingen vind ik het beeld echt haarscherp.
[ Voor 12% gewijzigd door antonboonstra op 31-03-2014 10:39 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Vanmorgen kon ik direct flink gaan filteren. Op een gegeven moment kwam er een rode BMW achterop, die beduidend sneller was; dus die heb ik maar langs gelaten. Op een gegeven moment ging het verkeer ongemerkt steeds harder rijden, en was ik nog steeds aan het filteren met 90 km/h.
Toen ben ik maar weer ingevoegd, maar ik zag in de verte nog steeds motoren tussen het verkeer door gaan. Voor mijn eigen veiligheid ben ik maar afgehaakt. Je weet maar nooit wanneer een automobilist in een gaatje duikt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hehe, is een leuke route. Vooral nu het zomer is, dan staat er op de Gortelse Heide ook een ijscoboer. Krijg spontaan trek in ijsJoolee schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:00:
[...]
Ik pakte even m'n tomtom erbij om een sterretje op de Gortelseweg te plaatsen, kom ik een sterretje tegen
Blijkbaar had ik dat tijdens een rit al een keer gedaan
.
Als je niet in pk's geïnteresseerd bent, dan kan je ook eens naar een 650 tweepitter kijken. Rijden minder zenuwachtig dan een 4-cilinder 600cc en hebben veel kracht onderin. * Jolke is een luie rijderInFamous schreef op maandag 31 maart 2014 @ 07:53:
[...]
Ik wil alleen geen 900cc, 600cc is meer als zat.
Maakt jaartal nog uit?InFamous schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:47:
€3750, daarbij moet ik wel zeggen dat het de absolute max is.
In de GSX-R 600 serie heb je voor dat geld leuke modellen.
Heb zelf een GSX-R 600 K1 nog steeds erg blij mee plus voor een model uit 2001 vind ik de looks nog steeds mooi (wat steviger dan de smallere modellen tegenwoordig) maar dat is mijn mening uiteraard
deze dus:

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 31-03-2014 10:41 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ziet er goed uit! Heb je een link van de verkoper?antonboonstra schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:06:
[...]
Ik heb zelf onlangs een Mobius camera gekocht voor 69 US dollar via E-bay. Komt dicht in de buurt van de beeldkwaliteit van een GoPro en qua geluid eigenlijks nog beter. Ook best veel accesoires beschikbaar. En natuurlijk de prijs die een kwart is van een GoPro![]()
Voorbeeld filmpje die ik afgelopen weekend heb gemaakt tijdens een motortraining in Lelystad.
YouTube: Motortraining Lelystad
Edit: ik heb de camera zelf gemonteerd achter een donker motorruitje. Helaas zorgt mij montagemethode voor iets aan trillingen bij hogere toerentallen, waardoor het beeld wat wazig wordt. Zonder trillingen vind ik het beeld echt haarscherp.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Check, vaste stop als we daar in de buurt rijdenJolke schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:22:
[...]
Hehe, is een leuke route. Vooral nu het zomer is, dan staat er op de Gortelse Heide ook een ijscoboer. Krijg spontaan trek in ijs
.
Uh, 650 V-twin rijdt zeker niet minder zenuwachtig. De SV van mijn vrouw kan je nauwelijks rijden bij bebouwde kom snelheden zonder een beetje toeren te maken. Zodra je het gas dicht draait gaat dat ding duiken, en als je naar het gas kijkt schreeuwt hij MOOOOAAARRRR!! Een paralleltwin rijdt misschien wel minder zenuwachtig.[...]
Als je niet in pk's geïnteresseerd bent, dan kan je ook eens naar een 650 tweepitter kijken. Rijden minder zenuwachtig dan een 4-cilinder 600cc en hebben veel kracht onderin. * Jolke is een luie rijder
http://r.ebay.com/4bhcO9Rick-Jan schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:39:
[...]
Ziet er goed uit! Heb je een link van de verkoper?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Top! Ook maar bestellen
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik heb een CB500, Een paraleltwin. Ook flink zenuwachtig bij lage toeren. En flinke motorrem bij gas dicht. Maar koppel hebben en zenuwachtig zijn, zijn denk ik twee verschillende dingen. Wel fijn aan een (mijn) twin is dat hij meer koppel heeft dan vermogen. En daar heb je iets aan bij normale snelheden.gwystyl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:45:
[...]
Uh, 650 V-twin rijdt zeker niet minder zenuwachtig. De SV van mijn vrouw kan je nauwelijks rijden bij bebouwde kom snelheden zonder een beetje toeren te maken. Zodra je het gas dicht draait gaat dat ding duiken, en als je naar het gas kijkt schreeuwt hij MOOOOAAARRRR!! Een paralleltwin rijdt misschien wel minder zenuwachtig.
Mijn CB op de rollerbank:
25KW: 37pk bij 6400 toeren en 49NM bij 4000 toeren.
Onbegrensd heeft hij 54pk bij 6800 toeren en 66NM bij 5400 toeren.
Als je een niet-zenuwachtige motor wilt hebben moet je een CB250 kopen.
Heeft iemand hier ervaring met een elektrische motorfiets? Een Zero bijvoorbeeld? Ben benieuwd.
[ Voor 8% gewijzigd door t0mmiiiii op 31-03-2014 11:03 ]
Stuk praktischer voor montage dan de SJ1000 al is het jammer dat hij niet waterdicht is. De lens extension cable is geniaal trouwens, als je hem wil inbouwen biedt dat ontzettend veel flexibiliteit.
Houdt er rekening mee dat als je hem bevestigd via het schroefgat, er heel veel kracht op die plek komt te staan. Ik heb m'n SJ1000 ondertussen anders moeten bevestigen omdat er scheurtjes ontstonden in het plastic rond het metalen schroefgat.
Met wat goed zoeken lukt het je ook wel om (particulier) een K4 model te vinden van Suzuki. Die smoelen wat moderner; radiale remmen, UPSD voorvork, braced achterbrug.martinusz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Maakt jaartal nog uit?
In de GSX-R 600 serie heb je voor dat geld leuke modellen.
Heb zelf een GSX-R 600 K1 nog steeds erg blij mee plus voor een model uit 2001 vind ik de looks nog steeds mooi (wat steviger dan de smallere modellen tegenwoordig) maar dat is mijn mening uiteraard
deze dus:
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Oh dat moet zeker lukken, denk dat je tot de K5 wel moet kunnen vinden. Zag laatst nog een K5 met nog geen 30K voor net onder de 4K bij een dealer.-tom-562 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:42:
[...]
Met wat goed zoeken lukt het je ook wel om (particulier) een K4 model te vinden van Suzuki. Die smoelen wat moderner; radiale remmen, UPSD voorvork, braced achterbrug.
Heb destijds mijn K1 ook best lekker op de kop kunnen tikken via een dealer, staat nog maar net 20K op de teller
Vind zelf de K6 in het zwart mooie fietsen, maar destijds boven budget. Al ben ik ook erg blij met mijn huidige suzuki kleuren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Minimaal het K4 model inderdaad, maar die zijn schaars voor mijn budget, maar inmiddels al de knoop doorgehakt, word een CBR600RR uit 03/04. Nu mijn rijbewijs halen in de komende maanden.-tom-562 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:42:
[...]
Met wat goed zoeken lukt het je ook wel om (particulier) een K4 model te vinden van Suzuki. Die smoelen wat moderner; radiale remmen, UPSD voorvork, braced achterbrug.
Ik zou eerst beginnen met een rijbewijs. Dan zorgen voor een goed pak, handschoenen, helm, de hele mikmak. (veiligheid voor alles)
En dán zou ik pas gaan kijken naar een leuke motor, met het geld dat daarvoor is overgebleven.
Maar ja, wie ben ik.
Even een filmpje van ons ritje van zaterdag
Asus Zenbook i7 256gb
Ik rij al een aantal jaren op motors;) Niet door vertellen.DrivinUCrazy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:16:
Dus je bent je motor al aan het kopen zonder te weten wat je fijn vindt rijden?
Ik zou eerst beginnen met een rijbewijs. Dan zorgen voor een goed pak, handschoenen, helm, de hele mikmak. (veiligheid voor alles)
En dán zou ik pas gaan kijken naar een leuke motor, met het geld dat daarvoor is overgebleven.
Maar ja, wie ben ik.
Lessen ben ik al klaar mee, alleen theorie is niet mijn ding.
Helm etc heb ik al, rijbewijs is niet bij het budget inbegrepen.
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Meer een indicatie dat met die 3750€ er echt wel pareltjes te vinden zijn.
als je maar beloofd dat je niet alleen woon werk gaat rijden, (zonde van die machine
en zoals ik al zei, 03 en 04 zijn identiek op behalve mischien een knipperlichtje of kleur.
let dus vooral op km stand en hoe de motor erbij staat, bouwjaar is dus namelijk niet heel erg van toepassing
en als je iets speciaals zoekt, ik geloof dat ze ook een movistar "race" uitvoering hadden in het blauw.. weet alleen niet precies welk jaar nevermind, dat is 2006 en iets boven budget
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 12:43 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 31-03-2014 12:44 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nee niet alleen woon werkverkeer, dat komt wel goed.Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:42:
die Fireblade die ik liet zien was ook niet om te zeggen dat je die moest kopen.
Meer een indicatie dat met die 3750€ er echt wel pareltjes te vinden zijn.
als je maar beloofd dat je niet alleen woon werk gaat rijden, (zonde van die machine)
en zoals ik al zei, 03 en 04 zijn identiek op behalve mischien een knipperlichtje of kleur.
let dus vooral op km stand en hoe de motor erbij staat, bouwjaar is dus namelijk niet heel erg van toepassing
en als je iets speciaals zoekt, ik geloof dat ze ook een movistar "race" uitvoering hadden in het blauw.. weet alleen niet precies welk jaar nevermind, dat is 2006 en iets boven budget
Ik heb trouwens inmiddels deze op het oog.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Zelf rij ik ook op een import motor, ik dacht dat hij uit Italie kwam.
Maat van me had er wel een mooie uitspraak over, "ze komen allemaal uit Japan"
Heb er nu 10k bij opgezet en tot nu toe geen problemen gehad.
Onderhoudshistorie was niet echt bekend behalve dat hij een "grote beurt" had gehad.
Pas op er zit wel een aftermarket kappen set op die stuk sneller slijten/verkleuren dan originele, dat is ook niet gek aangezien aftermarket kappen maar 1/8ste van de originele kappen prijs is. Misschien zou je dat nog als punt kunnen gebruiken bij de onderhandelingen van de motor. Check ook even het instrumenten paneel, of de trip, tijd en HISS lampjes/knopjes het wel doen, dat is een vaak voorkomend probleem.InFamous schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:51:
[...]
Nee niet alleen woon werkverkeer, dat komt wel goed.
Ik heb trouwens inmiddels deze op het oog.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Voor zover ik weet is mijn Hornet in Italië in elkaar gezet. Of het blok daar ook wordt gemaakt of dat dat wel uit Japan komt weet ik niet zeker.
Klopt, veelal import en vaak opmerkelijk lage km-standen. Al hoeft het natuurlijk geen teruggedraaide stand te zijn, het viel me alleen wel opPhreak schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:54:
Babier heeft doorgaans Import motoren volgens mij, ik ben er ook wel eens geweest.
Zelf rij ik ook op een import motor, ik dacht dat hij uit Italie kwam.
Maat van me had er wel een mooie uitspraak over, "ze komen allemaal uit Japan"
Heb er nu 10k bij opgezet en tot nu toe geen problemen gehad.
Onderhoudshistorie was niet echt bekend behalve dat hij een "grote beurt" had gehad.
Ben er paar weken geleden geweest om te kijken naar een Tuono, maar ik ga daar in ieder geval niks kopen. De motor had schuifschade aan de linkerkant; valdop was een behoorlijk afgesleten, stuurgewicht was geschaafd, tank was lelijk hersteld, zat een vage 'waas' over het hele dashboard. Volgens de verkoper kwam die schade omdat hij was omgevallen in de showroom en was het helemaal geen schuifschade. Vind ik toch knap, dat een valdop zo ruw kan afslijten door te vallen op een gladde showroom vloer
Zelfde met een andere Tuono daar, daar was de valdop zelfs afgebroken en een kapje links was door midden gebroken. Dat kwam ook omdat hij van de standaard gevallen zou zijn, kreeg ik te horen
Ze doen niet zo moeilijk over proefritjes, dus als je gewoon wil rijden op zo'n type motor is die winkel perfect. Maar voor kopen zou ik hem niet aanraden, tenzij je er zelf goed verstand van hebt (of iemand meeneemt die het heeft) en weet of er iets mis mee is, en wat dat dan is, voordat je iets koopt.
Je kan er vast ook wel goede motoren kopen en er zijn ook vast wel mensen die er goede ervaringen hebben. Maar een verkoper die dat soort dingen vertelt over een motor die duidelijk schuifschade heeft, dan hoeft het voor mij al niet meer
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 31-03-2014 13:27 ]
Oftewel geen aanrader voor eerste motor dusTankiej schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:26:
[...]
Klopt, veelal import en vaak opmerkelijk lage km-standen. Al hoeft het natuurlijk geen teruggedraaide stand te zijn, het viel me alleen wel op
Ben er paar weken geleden geweest om te kijken naar een Tuono, maar ik ga daar in ieder geval niks kopen. De motor had schuifschade aan de linkerkant; valdop was een behoorlijk afgesleten, stuurgewicht was geschaafd, tank was lelijk hersteld, zat een vage 'waas' over het hele dashboard. Volgens de verkoper kwam die schade omdat hij was omgevallen in de showroom en was het helemaal geen schuifschade. Vind ik toch knap, dat een valdop zo ruw kan afslijten door te vallen op een gladde showroom vloer
Zelfde met een andere Tuono daar, daar was de valdop zelfs afgebroken en een kapje links was door midden gebroken. Dat kwam ook omdat hij van de standaard gevallen zou zijn, kreeg ik te horen
Ze doen niet zo moeilijk over proefritjes, dus als je gewoon wil rijden op zo'n type motor is die winkel perfect. Maar voor kopen zou ik hem niet aanraden, tenzij je er zelf goed verstand van hebt (of iemand meeneemt die het heeft) en weet of er iets mis mee is, en wat dat dan is, voordat je iets koopt.
Je kan er vast ook wel goede motoren kopen en er zijn ook vast wel mensen die er goede ervaringen hebben. Maar een verkoper die dat soort dingen vertelt over een motor die duidelijk schuifschade heeft, dan hoeft het voor mij al niet meer
Dit beeld had ik destijds ook, ik was daar aan het kijken naar een Z.Tankiej schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:26:
[...]
Klopt, veelal import en vaak opmerkelijk lage km-standen. Al hoeft het natuurlijk geen teruggedraaide stand te zijn, het viel me alleen wel op
Verhaal over schade..
Veel keus, ze hadden er een stuk of wat staan, allemaal uit het buitenland.
Het leken allemaal mooie motoren, maar sommige hadden beschadigingen.
Ik had er niet echt een fijn gevoel bij.
De zaak in Zwolle waar ik uiteindelijk mijn motor gekocht heb had ook veel import motoren staan.
De motor die ik uiteindelijk gekocht heb had geen schade voor zover ik kon ontdekken.
Behalve een kras op de tank, deze zat op een dusdanige plek dat dit haast niet gekomen kon zijn door omvallen.
De medewerker gaf aan dat dit tijdens transport was gebeurt (koppelingshendel van andere motor was er langs gekomen)
Tja, dat moet je dan maar geloven.
Dat noemen we toch karaktergwystyl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:45:
[...]
Uh, 650 V-twin rijdt zeker niet minder zenuwachtig. De SV van mijn vrouw kan je nauwelijks rijden bij bebouwde kom snelheden zonder een beetje toeren te maken. Zodra je het gas dicht draait gaat dat ding duiken, en als je naar het gas kijkt schreeuwt hij MOOOOAAARRRR!! Een paralleltwin rijdt misschien wel minder zenuwachtig.
Ik bedoelde met zenuwachtig meer dat ik continu het gevoel had te moeten schakelen met een 600cc 4-cilinder, omdat het vermogen zo gepiekt is.
Dit topic is gesloten.