Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.634 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03-2021
XBL schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:48:
Best droog :Y. Deze actie vond ik ook wel mooi: http://youtu.be/lua5rek1GBc?t=32m20s

Overigens helemaal niet verkeerd dat je een heel stuk achter mij rijdt, kan mooi ff m'n bochtjes bekijken.

Btw, jij had toch een Drift op je helm? Heeft het een stuk langer uitgehouden dan mijn cameraatje... misschien toch eens overstappen.
Dat naderhand nog eens kunnen bekijken vind ik zelf ook altijd zeer leerzaam.
Zie je ook direct de verschillen met de gekozen lijnen van een ander.
En het hoe en waarom te vragen natuurlijk. Zeker als ze sneller blijken dan jijzelf. ;)
Zo is voor mij het opnames maken op de motor een kleine 9 jaar terug begonnen, tijdens de motorrijlessen van mijn vrouw. ;)
Voor mij is het de lol de verschillende rijstijlen echt te bestuderen, de gekozen lijnen, de (juiste) lichaamshouding e.d. om daarmee zelf ook te kunnen experimenteren en maar te blijven verbeteren.

Ja, ditmaal was het de Drift HD Ghost.
Dit waren twee accu's die vijf uur gebruik opleverden, en een goede 30Gb aan video-materiaal.
Had nog een 4000mAh reserve bij me gestoken, maar niet gebruikt e/o gelegenheid gehad die aan te sluiten. Had anders toch niet voldoende SD-tje bij me gehad...
Heb een kleine collectie camera's opgebouwd door de jaren heen, alleen nog steeds geen enkele Gopro...
Ik heb denk ik door de voordelen, het gemak en de veelzijdigheid van de Drift daarvoor een voorkeur ontwikkeld. ;)
Geen verkeerde keus m.i. dus, maar anderen zullen je vast weer hun voorkeur aanraden.
Het is net zoiets als met de beste motorbanden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
XBL schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 00:38:
Bij deze dan een oproep aan de mensen die door het materiaal heen gaan om even een linkje met timecode te geven als je iets boeiends ziet. Ik zal het dan meenemen in een edit (overigens ook niet van AB kwaliteit ;)).
LOL, don't sweat it!
Voor sommige dingen heb je gewoon talent nodig zoals een AB. _/-\o_
Ik weet en geef het ruiterlijk toe die niet te hebben. :+
Desalnietemin kan ik er intens van genieten, van dromen om ooit zelf eens zo goed te worden. :)
Voor nu volstaat het kijken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
bleu schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:05:
[...]

mooie fietsen! En leuke route, waar reden jullie?
GBTW in "Het grote motortopic deel 15"
Daar staat een gpx-file met de route helemaal onder in het bericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwakboy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 01:00:
[...]
Dat naderhand nog eens kunnen bekijken vind ik zelf ook altijd zeer leerzaam.
Zie je ook direct de verschillen met de gekozen lijnen van een ander.
Wat me heel erg opvalt in de filmpjes is het bochtenwerk, normaal zou dit buiten - binnen - buiten moeten zijn, terwijl ik op heel veel momenten dat niet zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DECOY :) Mooie actie hahaha. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:31:
[...]

Wat me heel erg opvalt in de filmpjes is het bochtenwerk, normaal zou dit buiten - binnen - buiten moeten zijn, terwijl ik op heel veel momenten dat niet zie ;)
Komt voor een deel door de snelheid. Die lag zelfs achterin lang niet altijd heel erg hoog, waardoor je gewoon geen perfecte lijn hoeft te rijden.

Daarnaast heb je natuurlijk te maken met de rest van het verkeer. Als je niet door een bocht naar rechts kan kijken, moet je natuurlijk niet helemaal op de linker weghelft zitten. En als je niet door een bocht naar links kan kijken, dan moet je je apex een stukje nadat je wél overzicht hebt leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Kon er maar eentje zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:31:
[...]

Op de openbare is helaas de buiten/binnen/buiten-techniek niet altijd de veiligste route door een bocht.
Ikzelf rij liever op maximaal zicht door een bocht, dus laat insturen tot op het moment dat de bocht goed is te doorzien en dan pas naar binnen.
En zeker niet tot over de as van de weg als dat niet noodzakelijk/wenselijk is.
Natuurlijk combineer ik ook, zeker als het zicht voldoende is.
En dat is nu juist zo leuk als je ook anderen bestudeerd en bevraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij een blinde bocht is het maar uitkijken, automobilisten doen maar wat en zweven vaak ergens op het midden van de weg. Voornamelijk bij wegen waar geen middenmarkering is :( Ergste is dan nog dat ze geen idee hebben hoe grote gevaarzetting ze op dat moment zijn...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Buiten-binnen-buiten? Dat is toch alleen als de snelheid hoog genoeg ligt en je vrij zicht op het eind van de bocht hebt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja, anders gewoon je lijn houden en met je buitenste kneeslider de spiegel eraftikken van een tegemoedkomende automobilist, hebben ze toch niet nodig ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Jup, veel automobilisten hebben geen gevoel voor de omvang van hun auto en manier van bochten maken.
Mijn eerste ritje dit jaar op mijn nieuwe motor heb ik al moeten stoppen omdat een mevrouw zodanig de binnenbocht nam dat ik anders onder die auto had gelegen.
Ipv de claxon te gebruiken gaf ik richting aan omdat die 2 knoppen precies andersom zitten bij mijn rsv mille 2001 :')

Ik weet niet hoe ik het aan zag komen eigenlijk.. wellicht hoe dat mens glazig uit de ogen keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Piekartz87 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:34:
Jup, veel automobilisten hebben geen gevoel voor de omvang van hun auto en manier van bochten maken.

[...]
Dat is dan weer goed geregeld in Duitsland - hier leert iedereen minstens 1 meter zijwaartse afstand te houden bij alles wat ze inhalen. Als fietser geeft me dat een veiliger gevoel hier :)
Levert ook hilarische momenten op: een auto die achter een fietser blijft rijden omdat de ingeschatte afstand kleiner zal zijn dan 1 meter. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16

Chakotay

Lick here to continue

Piekartz87 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:34:
[...]
Ipv de claxon te gebruiken gaf ik richting aan omdat die 2 knoppen precies andersom zitten bij mijn rsv mille 2001 :')

Ik weet niet hoe ik het aan zag komen eigenlijk.. wellicht hoe dat mens glazig uit de ogen keek.
Heh, dat is altijd even wennen als ik een keer ergens anders op rij idd... Zal niet de eerste keer zijn dat ik dan op de claxon ram voor een bocht :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
BMW heeft daar ook een handje van; afzonderlijke knipperlichtknopjes links en rechts met boven de linker de toeter en boven de rechter de knop om het knipperlicht uit te zetten. Waarom niet gewoon 1 knop voor alles :? Ben regelmatig toeterend na een bocht/afslag verder gereden... soms zelfs afvragend, welke malloot toeterd er!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29

Acid_Burn

uhuh

Ik vind die afzonderlijke schakelaars voor links en rechts juist lekker.. zeker met dikkere stugge handschoenen. Wat ik wel handig zou vinden als je met hetzelfde knopje het knipperlicht weer uit zou kunnen zetten. (En dat de RAW niet na x meter/x seconden vanzelf uitgaat :()

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan is het tijd voor een BMW voor jou dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Jolke schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:57:
Je bedoelt voor een Honda? Bij BMW is het juist zo dat de knipper automatisch uitgaat na x aantal seconden (iig sommige modellen). Bij mijn Honda druk ik hetzelfde knopje in om de knipper weer uit te doen. Dat knopje beweeg je naar links of rechts om knipper aan te doen. Dat is ook met dikke handschoenen nog nooit fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Niet bij een 1100GS hoor :)

Heb zelf een VTR, dus ook het prettige 1-knops-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Moet 'ie alleen geen S1000-R S1000RR of HP4 willen aanschaffen. Dan heb je weer 't zelfde als bij alle Japanse fietsen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand nog tips voor een goede sloper die ik kan bellen voor een topkofferrek voor mijn VFR800 Vtec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Die heb ik al. Dit is mijn motor ;)
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/bmw/gsa-2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Acid_Burn op 26-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Vraagje: Past een C650GT ook in dit topic? B)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Paris_-_Salon_de_la_moto_2011_-_BMW_-_C_650_GT_et_h%C3%B4tesse_-_001.jpg/640px-Paris_-_Salon_de_la_moto_2011_-_BMW_-_C_650_GT_et_h%C3%B4tesse_-_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
Jolke schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:07:
Buiten-binnen-buiten? Dat is toch alleen als de snelheid hoog genoeg ligt en je vrij zicht op het eind van de bocht hebt. O-)
Mja en dan voornamelijk alleen op een circuit.
Op de openbare weg kan het je lelijk opbreken.
Is het niet door een conflict met een medeweggebruiker anders wel met een lid van het blauwe smurfen-volk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ EgMaf:

Vraag: Heeft U er een A rijbwijs voor nodig?
  • Ja: U mag hier spammen.
  • Nee: U moet (héél rap) elders gaan spammen.
;)

@Kwakboy: Op de openbare weg rijd ik liever zoveel mogelijk aan de buitenkant van een bocht (op m'n eigen weghelft) zodat de zichtlijn zo groot/weid mogelijk is én blijft. Op circuits is buiten/binnen/buiten wel beter..... (APEX).

Nou zal ik dadelijk waarschijnlijk wel weer commentaar gaan krijgen van mensen die een aantal jaar geleden achter me re reden tijdens een door mij geörganiseerd GOT ritje waarbij ik ook op de Maas/Waalband dijken op APEX aan 't rijden was..... Maar daar ken ik de wegen en de overzichtspunten van bochten :+

Die laatste zijn overigens niet altijd "heilig", ik heb ook wel eens ooit m'n fiets naar de buiten/binnenkant moeten laten lopen omdat er mensen stil stonden voor/in een bocht die ik dus niet verwacht had in m'n "calculatie".

[ Voor 87% gewijzigd door Will_M op 26-03-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
EgMaf schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:29:
[afbeelding]
zelfs bommes is geaccepteerd op ritje met zijn vespa. als het kenteken met een M begint is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:04:
[...]

zelfs bommes is geaccepteerd op ritje met zijn vespa. als het kenteken met een M begint is het goed.
Dát DUS :Y

Zul je dadelijk zien dat 'ie Belg is en een heul andere plaatcombi heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
of een nieuwe fiets heeft die met een cijfer begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

[...]

Mijn kenteken begint niet met een M :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:41

Bommes

Capo del formaggio

Nog een motorscooter rijder, tuurlijk is die welkom.. :Y

Het eerste setje van het bluetooth headsetje net even gepaired met mijn telefoon, werkt perfect.
Muziek streamen, en pauze, next, previous, volume up and down met de knopjes op de bluetooth module te regelen.
Wel duidelijk hoorbaar is de wat mindere geluid kwaliteit van de standaard speakertjes, maar ja wwas wel te verwachten voor deze prijs.
Maar het is vrij makkelijk om er een ander setje speakertjes aan te solderen, even zoeken naar een wat betere soort.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19

-tom-562

Oliesjeik

EgMaf schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:29:
[afbeelding]
De belangrijkste vraag is natuurlijk, ben jij degene die er op zit? :P Want dan ben je sowieso welkom!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 22:59

Fuelke

Forza Ferrari

wimmel_1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:07:
[...]

Dát DUS :Y

Zul je dadelijk zien dat 'ie Belg is en een heul andere plaatcombi heeft :o
Nou, alle belgische nummerplaten voor nieuwe motoren beginnen met 1 - M (dus 1-MXX - 000)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Bommes schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:26:
Nog een motorscooter rijder, tuurlijk is die welkom.. :Y

Het eerste setje van het bluetooth headsetje net even gepaired met mijn telefoon, werkt perfect.
Muziek streamen, en pauze, next, previous, volume up and down met de knopjes op de bluetooth module te regelen.
Wel duidelijk hoorbaar is de wat mindere geluid kwaliteit van de standaard speakertjes, maar ja wwas wel te verwachten voor deze prijs.
Maar het is vrij makkelijk om er een ander setje speakertjes aan te solderen, even zoeken naar een wat betere soort.
http://www.ebay.com/itm/S...sh=item4d19eb364d&vxp=mtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Had ook al gezocht op e-bay zijn genoeg setjes te vinden maar heb jij ervaring met het setje uit de link..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ik heb die in m'n helm ja, te luid om zonder oordoppen naar te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:38:
ik heb die in m'n helm ja, te luid om zonder oordoppen naar te luisteren :)
maar met nog niks te horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
dat ligt aan de oordoppen, ik hoorde jou, mét muziek op, nog schuiven bijvoorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Maegrim schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:41:
dat ligt aan de oordoppen, ik hoorde jou, mét muziek op, nog schuiven bijvoorbeeld :+
kwaliteitsbeugel >:)

even wat blanke lak erover zodat het er wat ruiger uitziet >:)

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 26-03-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Acid_Burn schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:21:
[...]

Die heb ik al. Dit is mijn motor ;)
[afbeelding]
Mooi... e blauwe achtergrond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Ga zaterdag al mijn motor ophalen ipv volgende week. Iemand nog tips mbt een verzekering? Doe WA+diefstal. De ASR was rond de 15e maar dat lijkt mij sterk voor een 600 Gixxer uit 2006. Zaterdag perfect motor weer, 21 graden dus lekker rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

DinX

Motormuis

Fuelke schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:27:
[...]

Nou, alle belgische nummerplaten voor nieuwe motoren beginnen met 1 - M (dus 1-MXX - 000)
De oude ook :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c3c22831ac061012368382014975e9eb/medium.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Versteegrob schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:54:
Ga zaterdag al mijn motor ophalen ipv volgende week. Iemand nog tips mbt een verzekering? Doe WA+diefstal. De ASR was rond de 15e maar dat lijkt mij sterk voor een 600 Gixxer uit 2006. Zaterdag perfect motor weer, 21 graden dus lekker rijden :)
Diefstalverzekering hangt voor een goed deel ook af van waar je woont, denk ik.

Maar ik zou gewoon ff wat verzekeringen vergelijken en dan de goedkoopste pakken. Zoveel verschillen ze niet in voorwaarden. Zelf zit ik bij Univé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Versteegrob schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:54:
Kan prima! 2 jaar geleden was ik voor mijn Gixxer 600 uit 2004 ook 15 of 16 euro per maand kwijt, nu is het 13 euro ofzo.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

kuch kuch, mijn plaat begint met KE ... :Y)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
ToolkiT schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:26:
[...]

kuch kuch, mijn plaat begint met KE ... :Y)
maar jouw stuur zit ook rechts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:30:
[...]

maar jouw stuur zit ook rechts :+
:+ :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met zo'n USB poortje van eBay? Wil met mijn 125'je liever de snelweg niet op en ik raak op de racefiets zo vaak verdwaald dat navigatie me geen overbodige luxe lijkt. Gelukkig heb ik een waterdichte telefoon, maar zou liever niet met een lege batterij van de motor stappen dus wil hem onderweg op kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb er zelf 1 gemaakt. Waterdichte zekeringshouder gekocht en zo'n sigarettenaansteker met afneembare rubber dop gekocht. Zelf wat draden en ogen aan gesoldeerd (om aan te sluiten op de accu) en de boel afgewerkt met krimpkous. Ik was voor 5 euro klaar ofzo .

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan heb je toch nog steeds 12v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is dat stiekem een givi drager... De OEM drager heeft nog handgrepen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
heb zelf zo'n usb hub met 2 poorten in de buddy gebouwd, 25 euro bij motozoom dus zal wel 20 bij louis.de zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:01:
BMW heeft daar ook een handje van; afzonderlijke knipperlichtknopjes links en rechts met boven de linker de toeter en boven de rechter de knop om het knipperlicht uit te zetten. Waarom niet gewoon 1 knop voor alles :? Ben regelmatig toeterend na een bocht/afslag verder gereden... soms zelfs afvragend, welke malloot toeterd er!?
Bij de nieuwe modellen is dat niet meer. Niet zozeer omdat ze bekeerd zijn, maar al die electronische nieuwlichterij moest ook een knupke hebben, en dan is het wel handy als je er 2 kunt elimineren.

Ik heb er zelf nooit moeite mee gehad. Ik geloof 1x vergist toen ik dat bankstel net had. Ik snap ook nooit dat ze in tests er altijd zo'n issue van maakten. Zeker niets belangrijks om over te mekkeren. Het is echt een kwestie van 1 uurtje rijden en je weet het. Tenzij BMW rijders bovenmatig intelligent zijn natuurlijk... :+

Op zich is het logisch. Het is eigenlijk juist onlogisch als je links een knopje om moet zetten als je naar rechts wil. We vinden het alleen maar logisch omdat bijna alle motoren het zo hebben. Maar ja, als je daaraan vasthoudt...vroegâh moest je ook met een pook op de tank schakelen... Dus conventies zijn er om gebroken te worden. Alleen moesten ze om ergonomische redenen omschakelen naar het 'gewone' systeem. Moeten de testers weer iets nieuws vinden om over te miepen, maar dat zal geen probleem zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
als ik alleen zo'n motor zou hebben zou het geen probleem zijn, maar als 2e motor heb ik er weinig zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

mphilipp schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:15:
Op zich is het logisch. Het is eigenlijk juist onlogisch als je links een knopje om moet zetten als je naar rechts wil. We vinden het alleen maar logisch omdat bijna alle motoren het zo hebben. Maar ja, als je daaraan vasthoudt...vroegâh moest je ook met een pook op de tank schakelen... Dus conventies zijn er om gebroken te worden. Alleen moesten ze om ergonomische redenen omschakelen naar het 'gewone' systeem. Moeten de testers weer iets nieuws vinden om over te miepen, maar dat zal geen probleem zijn.
In de auto heb je toch ook maar één pookje voor je knipperlichten?

Imho is het juist logisch om aan één kant (links) je knipperlichtbediening te hebben, zodat je je rechterhand volledig vrij hebt voor gas+rem.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:52:
Maar dan heb je toch nog steeds 12v?
Ja, maar dan stop je er dus zo'n USB stekker ding in :P (zo'n kleine, die steken nauwelijks uit). Voordeel van een sigarettenaanstekerstekker is dat je er van alles op aan kan sluiten. Op motorvakantie gebruikte ik 'm ook voor m'n luchtbedpomp 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb zelf ook in de bak voor de radio (ja, serieus) drie kabeltjes. Twee plus, geschakeld en ongeschakeld en een aarde verbonden met een 12v socket. Hierin een dual usb lader gestoken en je kunt er mee doen wat je wilt :P kabelschoentjes eraan en ik kan makkelijk omswitchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:03:
[...]

In de auto heb je toch ook maar één pookje voor je knipperlichten?

Imho is het juist logisch om aan één kant (links) je knipperlichtbediening te hebben, zodat je je rechterhand volledig vrij hebt voor gas+rem.
Ik ben aan het Honda-systeem gewend geraakt (hiervoor ook een CBR gehad), en heb daarom moeite als ik op de GS van mijn pa stap. Het is inderdaad een kwestie van wennen... bij auto's wen je ook vanzelf aan de achteruit linksboven of rechtsonder.

Op zich hoef je trouwens je rechterhand niet te verplaatsen als je het knopje bediend, dus zoveel leidt het niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:36:
[...]

Ik ben aan het Honda-systeem gewend geraakt (hiervoor ook een CBR gehad), en heb daarom moeite als ik op de GS van mijn pa stap. Het is inderdaad een kwestie van wennen... bij auto's wen je ook vanzelf aan de achteruit linksboven of rechtsonder.

Op zich hoef je trouwens je rechterhand niet te verplaatsen als je het knopje bediend, dus zoveel leidt het niet af.
Mijn Campertje is japanse import, die heeft de knipperlichten en ruitenwissers omgedraait... dat is ook een kwestie van ff wennen (en vaak per ongelijk ruitenwissen ipv richtingaanwijzen) maar na een poosje gaat het semi-automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heb een poos in Amerika rondgereden met de automaathendel aan de rechterkant van het stuur, terug in NL gingen de ruiterwissers aan als ik weg wilde rijden... en in Zuid-Afrika draaide ik het raampje rechts open als ik wilde schakelen. Tja, het went dus wel, meestal na een kilometer of 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hoe mobiel kan een motor zijn?

Zo, YouTube: Вездеход в чемодане

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:45

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktisch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Goh, dat heb ik nou altijd al gemist bij een motor: tegen de berg op en mijn motor aan 1 hand omhoog kunnen trekken :+

Het is wel een playmobile motortje zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Heb ze al een tijdje liggen, ga ze toch niet gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/IMG_20140327_135126_zps838a261a.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ricepuppet schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:56:
Heb ze al een tijdje liggen, ga ze toch niet gebruiken..

[afbeelding]
Zo exclusief lijken die codes mij niet. Voortaan sneller delen dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:31:
[...]

Mee eens, op slecht wegdek heeft ABS zeker veel voordelen (todat je in los zand gaat rijden tenminste, dan heb je er juist weer geen drol aan :p )
Can KTM’s Off-Road ABS Out-Stop a Pro Racer in the Dirt? 8)

It’s surprising to see that ABS has now evolved enough to beat a professional off-road racer. Just a few years ago, this would have been hard to imagine. It appears ABS now allows you to potentially brake faster than a pro racer.

http://www.advpulse.com/a...-a-pro-racer-in-the-dirt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Joolee schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Zo exclusief lijken die codes mij niet. Voortaan sneller delen dus :Y
Zijn zeker niet exclusief, vond ze alleen ergens onder een stapel met stof. Echter, ik heb al genoeg motorspullen in huis, weet bij god niet wat ik nog meer zou moeten kopen :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:05:
[...]

Can KTM’s Off-Road ABS Out-Stop a Pro Racer in the Dirt? 8)

It’s surprising to see that ABS has now evolved enough to beat a professional off-road racer. Just a few years ago, this would have been hard to imagine. It appears ABS now allows you to potentially brake faster than a pro racer.

http://www.advpulse.com/a...-a-pro-racer-in-the-dirt/
Wat een promopraatje... en aan de front-only beelden zie je ook zo weinig verschil :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind het er best netjes uitzien voor offroad-ABS. Dit is echter wel een keiharde gravel-ondergrond, geen los zand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Net mijn eerste ongeval gehad met de motor, en ik moet eerlijk zijn, het was mijn eigen fout.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z5rUifR.jpg

Ik was aan het filteren op de weg hierboven met een aantal auto's die voor het verkeerslicht waren gestopt (de lichten waren net groen). In de rij auto's stond een auto met de richtingaanwijzer naar links aan. Ik twijfel: gaat ze afslaan op de oprit of geeft ze aan dat ze aan het verkeerslicht naar links wil. Op het moment dat ik denk er komen geen tegenliggers en ze beweegt niet haal ik in. En uiteraard slaat ze wel af.

Uitwijken kon niet meer, ik ben in haar flank gereden. Ben zelf niet gevallen, mijn arm heeft haar B-stijl gestreeld. De spiegel van de motor was ingeklapt, en de uitlaatcover heeft er een krasje bij. Beide hadden al schade doordat ik de motor al eens tegen de garagepoort had gehad bij het naar buiten duwen. Aan haar auto was een beetje lak af.

Stom van me natuurlijk, had ik nu gewoon gewacht en op zeker gespeeld, het gaat ook allemaal zo snel op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:26

Youk

Volvo For Life

Dan wordt jij gewoon in je gelijk gesteld. Jij volgt namelijk de weg rechtdoor. De persoon die een maneuver uitvoert wat niet de richting van de weg volgt moet al het overige verkeer voor laten gaan.

Wel lullig de manier waarop dit gebeurde, zeker omdat je aangeeft dat je het min of meer zag aankomen, dan kun je best op safe spelen en er achter blijven.

Zelf heb ik ongeveer een gelijkaardig ongeval gehad enkele jaren geleden. Toen ging er iemand tanken aan de linker kant van de weg terwijl ik er net naast zat. Ik heb daar van de verzekering alles vergoed gekregen omwille van bovenstaande reden. Enkel had ik het niet op voorhand zien aankomen of kunnen vermoeden, maar dat maakte niet uit.

Edit:
Op een kruispunt ligt het iets anders omdat je daar niet mag inhalen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Youk op 27-03-2014 19:44 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zuur Fuelke, gelukkig geen al te ernstige schade. Dit soort ongelukken lopen vaak ook heel erg beroerd af.

Domme actie van jouw kant (al is dat makkelijk oordelen van achter een computer), maar ik vraag me heel erg af of jij daadwerkelijk wel schuldig bent. Voor zover ik weet geldt er namelijk geen inhaalverbod op een kruispunt. Ik weet niet zeker of al dan niet richting aangeven daarbij uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:26

Youk

Volvo For Life

In België mag het niet inhalen op een kruispunt, maar als ik het goed begrijp is dit voor het kruispunt gebeurt en niet er op.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Inderdaad, het gebeurde ongeveer ter hoogte van de grijze BMW op het plaatje.

Yep XBL stom van me ... had even moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

O, wacht, dit is België. Nvm, daar ken ik de regels niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag de motor ingeruild voor een FZS 1000. Volgende week ophalen \o/
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbikespecs.net/images/Yamaha/FZS_1000_Fazer_01-03/FZS_1000_Fazer_01-03_2.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:29:
O, wacht, dit is België. Nvm, daar ken ik de regels niet ;).
Das niet zo erg de meeste belgen ook niet... :Y)

Sorry inkoppertje.. }) (ik werk voor een Belgische firma dus ben praktisch reserve belg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik had trouwens nog niet mijn nieuwe filmpje gespamt. Kom maar door met de kritiek op het laatste fragment ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:42:
Dan wordt jij gewoon in je gelijk gesteld. Jij volgt namelijk de weg rechtdoor. De persoon die een maneuver uitvoert wat niet de richting van de weg volgt moet al het overige verkeer voor laten gaan.
Ik zie maar één rijstrook, dus kruispunt of niet, als iemand wil afslaan is het in geen enkel land de gewoonte om iedereen eerste links en rechts in te laten halen en dan pas af te slaan.

De rechtdoor gaat voor regel geldt voor tegemoetkomend verkeer. Wie rechtdoor gaat, heeft voorrang op iemand die afslaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 23:58
Even een snel vraagje zonder het topic te kapen :p:

Ben een maand geleden 20 geworden en heb bijna 2 jaar mijn autorijbewijs. Vorig jaar veel met de auto getoured door Zwitserland (Furkapass, swissenpass etc) en onder andere door de vele motorrijders daar begon het bij mij ook wel te jeuken om een motorrijbewijs te halen. Het lijkt me gewoon erg gaaf. Ik heb er nu de tijd voor, maar mijn vraag is eigenlijk of het nog wel slim is nu te beginnen. Voor de zomer heb ik mijn rijbewijs waarschijnlijk niet (?) en in de zomer ben ik 3/4 weken weg. Van veel mensen horen ik ook dat ik dan het motor rijders seizoen mis, maarja je moet ooit beginnen. Na de zomer wordt het weer winter en moet mijn bacherlor scriptie af etc dus nu komt het me eigenlijk beter uit. Wat zouden jullie aanraden? Nu beginnen of wachten tot volgend jaar en dan eerder beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:01:
Ik had trouwens nog niet mijn nieuwe filmpje gespamt. Kom maar door met de kritiek op het laatste fragment ;).

[video]
Mocht je hem zoeken op die grote motor. Hij zit rechts en als je hem naar je toe draaid gebeurd er wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisae schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:48:
Vandaag de motor ingeruild voor een FZS 1000. Volgende week ophalen \o/
[afbeelding]
Dik hoor, daar zit toch een getemd R1 blok onder?
Wanneer wordt de originele demper vervangen? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
zynex schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:20:
Even een snel vraagje zonder het topic te kapen :p:

Ben een maand geleden 20 geworden en heb bijna 2 jaar mijn autorijbewijs. Vorig jaar veel met de auto getoured door Zwitserland (Furkapass, swissenpass etc) en onder andere door de vele motorrijders daar begon het bij mij ook wel te jeuken om een motorrijbewijs te halen. Het lijkt me gewoon erg gaaf. Ik heb er nu de tijd voor, maar mijn vraag is eigenlijk of het nog wel slim is nu te beginnen. Voor de zomer heb ik mijn rijbewijs waarschijnlijk niet (?) en in de zomer ben ik 3/4 weken weg. Van veel mensen horen ik ook dat ik dan het motor rijders seizoen mis, maarja je moet ooit beginnen. Na de zomer wordt het weer winter en moet mijn bacherlor scriptie af etc dus nu komt het me eigenlijk beter uit. Wat zouden jullie aanraden? Nu beginnen of wachten tot volgend jaar en dan eerder beginnen?
Nu beginnen en hem in de zomer hebben. En als je veel tijd hebt gewoon 2 3 x in de week lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:08:
[...]

Ik zie maar één rijstrook, dus kruispunt of niet, als iemand wil afslaan is het in geen enkel land de gewoonte om iedereen eerste links en rechts in te laten halen en dan pas af te slaan.

De rechtdoor gaat voor regel geldt voor tegemoetkomend verkeer. Wie rechtdoor gaat, heeft voorrang op iemand die afslaat.
Ook als je ingehaald wordt hoor, anders mag ik je dus omver beuken op de snelweg? Het maakt geen verschil waar je ingehaald wordt, rechtdoorgaand verkeer gaat gewoon voor, of dit nu degene is die de baan links of rechts van je rijdt op de snelweg, de tegenligger bij het kruispunt of wanneer je je oprit op wilt, de fietser die op het fietspad naast de weg fietst van eender welke kant, of in dit geval, de motorrijder die je links voorbij komt. Voordat je een manoeuvre maakt behoor je te kijken of de weg vrij is en je niemand voor moet laten, dat is dus niet gebeurd en dus is de automobilist hier dus gewoon fout geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 23:58
DECOY88 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:26:
[...]

Nu beginnen en hem in de zomer hebben. En als je veel tijd hebt gewoon 2 3 x in de week lessen.
Thanks. Denk inderdaad dat ik gewoon nu moet beginnen. Heb best wel wat tijd dus misschien kan ik vaker in de week lessen. (Al zal het wel redelijk druk zijn, maar dat moet ik dan maar even met de rijschool overleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben 3 jaar geleden ook ergens eind maart begonnen, ik had m'n rijbewijs eind mei in de pocket

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

Exigence

dnkroz

mark-k schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:28:
[...]

Ook als je ingehaald wordt hoor, anders mag ik je dus omver beuken op de snelweg? Het maakt geen verschil waar je ingehaald wordt, rechtdoorgaand verkeer gaat gewoon voor, of dit nu degene is die de baan links of rechts van je rijdt op de snelweg, de tegenligger bij het kruispunt of wanneer je je oprit op wilt, de fietser die op het fietspad naast de weg fietst van eender welke kant, of in dit geval, de motorrijder die je links voorbij komt. Voordat je een manoeuvre maakt behoor je te kijken of de weg vrij is en je niemand voor moet laten, dat is dus niet gebeurd en dus is de automobilist hier dus gewoon fout geweest.
Vriend van mij is een aantal jaar geleden tijdens het inhalen van een links afslaande auto er ook bovenop geklapt. Uiteindelijk werd de schade gedeeld door beide personen. Volgens mij was de redenatie dat inhalen een bijzondere manoeuvre is en afslaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:25:
[...]

Dik hoor, daar zit toch een getemd R1 blok onder?
Wanneer wordt de originele demper vervangen? :P
Klopt, iets minder vermogen dan de R1, maar met 143pk geen stakker. Het is wel veel meer "tour" dan de VFR die ik nu heb. De standaard demper blijft. Ik wil er wel duitsland mee in kunnen. :P
Daarbij is dit een probeersel, heb er een goede deal op weten te maken. Bevalt het echter niet dan komt er een VFR800 vtec voor terug.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

DECOY88 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:22:
[...]

Mocht je hem zoeken op die grote motor. Hij zit rechts en als je hem naar je toe draaid gebeurd er wat.
He, wat? Je vind dat ik niet hard genoeg rij, ofzo :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26
XBL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:09:
[...]

He, wat? Je vind dat ik niet hard genoeg rij, ofzo :P?
Hehe, gaat dit nu een fittie worden tussen de notoire bijdehandterik die zijn motor bij de eerste de beste domme inhaalactie neerlegt omdat hij schrikt van een auto enerzijds, en de merkwaardige motorrijder die er genoegen in schept om elke week een filmpje vol niet al te boeiende maar des te dommere verkeersovertredingen te posten anderzijds? ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:28:
[...]
Ook als je ingehaald wordt hoor, anders mag ik je dus omver beuken op de snelweg?
Is die ene rijstrook dan geen indicatie? Als ik moet afslaan, moet ik dus iedereen maar om me heen laten rijden en mag dan pas afslaan? Lijkt me niet. Het tegemoetkomend verkeer mag uiteraard gewoon doorrijden, maar die achter me staan kunnen niet anders. Zou een mooi zooitje worden.

Het gaat hier specifiek om 1 strook komen, en 1 strook gaan. Hoe stel je je dan voor hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:47:
[...]
Vriend van mij is een aantal jaar geleden tijdens het inhalen van een links afslaande auto er ook bovenop geklapt. Uiteindelijk werd de schade gedeeld door beide personen. Volgens mij was de redenatie dat inhalen een bijzondere manoeuvre is en afslaan ook.
Dat ook nog eens. Maar ik vind het persoonlijk ook nogal stom om als je op de motor zit een auto in te gaan halen die linksaf wil gaan slaan. Even terug hadden we het over noodstops en dat het eigenlijk beter is om zo'n noodstop te voorkomen. Dus ongeacht hoe het verkeerstechnisch zit, is het gewoon dom om met de motor steeds maar die situaties op te zoeken en door te douwen omdat je (denkt/vindt dat je) voorrang hebt. Je bent immers de zwakste schakel. Ik heb niet zoveel aan mijn gelijk als ik in een rolstoel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:06:
[...]

Is die ene rijstrook dan geen indicatie? Als ik moet afslaan, moet ik dus iedereen maar om me heen laten rijden en mag dan pas afslaan? Lijkt me niet. Het tegemoetkomend verkeer mag uiteraard gewoon doorrijden, maar die achter me staan kunnen niet anders. Zou een mooi zooitje worden.

Het gaat hier specifiek om 1 strook komen, en 1 strook gaan. Hoe stel je je dan voor hoe dat gaat?
Het zit als volgt (artikelen komen uit de RVV):
Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Artikel 12 Het is verboden een voertuig vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats in te halen.
Het gaat in dit geval (in Nederland dan) om lid 2. Op het moment dat iemand te kennen geeft links af te willen slaan (door richting aan te geven) en tegen de wegas staat voorgesorteerd, dan moet je die persoon rechts inhalen.

Puur inhalen op een kruispunt is dus niet verboden (wel dom en ook te bestraffen als de situatie er gevaarlijk door wordt), maar het links inhalen van iemand die links af wilt slaan (en dat te kennen geeft) is wél verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
DRAFTER86 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:38:
[...]

Hehe, gaat dit nu een fittie worden tussen de notoire bijdehandterik die zijn motor bij de eerste de beste domme inhaalactie neerlegt omdat hij schrikt van een auto enerzijds, en de merkwaardige motorrijder die er genoegen in schept om elke week een filmpje vol niet al te boeiende maar des te dommere verkeersovertredingen te posten anderzijds? ;)
:+
Schrik was het niet. Miste alleen de grip van een straatband. Schrik begint pas bij 3mm.

Xbl als je opmerkingen wilt kan je ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En waardoor had je geen grip? Omdat je te hard kneep, door de schrik :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hmz, ik vond mijn koppelingspotje net wel heel erg egaal van kleur. Even opengemaakt, en er bleek nog maar een paar mm vloeistof in te zitten... Waar is dat nou weer heen verdwenen :X

Ik heb hem meteen maar weer tot de max bijgevuld met DOT 5.1 en met de hendel zitten pompen tot er geen bubbels meer uitkwamen, dit weekend maar eens fatsoenlijk ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zynex schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:33:
[...]

Thanks. Denk inderdaad dat ik gewoon nu moet beginnen. Heb best wel wat tijd dus misschien kan ik vaker in de week lessen. (Al zal het wel redelijk druk zijn, maar dat moet ik dan maar even met de rijschool overleggen)
Gewoon beginnen als je dat wilt, en dan zoveel mogelijk rijden - er zijn geen goede of slechte momenten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
XBL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:19:
[...]

Het zit als volgt (artikelen komen uit de RVV):

[...]

Het gaat in dit geval (in Nederland dan) om lid 2. Op het moment dat iemand te kennen geeft links af te willen slaan (door richting aan te geven) en tegen de wegas staat voorgesorteerd, dan moet je die persoon rechts inhalen.

Puur inhalen op een kruispunt is dus niet verboden (wel dom en ook te bestraffen als de situatie er gevaarlijk door wordt), maar het links inhalen van iemand die links af wilt slaan (en dat te kennen geeft) is wél verboden.
Het ligt er dan wel helemaal aan wie er eerder was met aangegeven wat hij/zij ging doen. Dus had degene die links af wilde slaan, dat al aangegeven (dmv RAW), voordat de ander begon met inhalen (ook dmv RAW, die is verplicht bij wisselen van rijstrook), dan mag je niet meer links inhalen.

Maar als degene die in wilde halen, daar al mee bezig was voordat degene die af wilde slaan dat aangaf met de RAW, dan moet de afslaande bestuurder het inhalende verkeer voorrang verlenen.
Pagina: 1 ... 49 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.