Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.631 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59

Bommes

Capo del formaggio

Dacuuu schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:58:
[...]

Zie hier hoe ik osmand gebruik: http://raspberrypihelp.net/motornavigatie-dutch het werkt echt super.

Je moet de .gpx niet als laag activeren. Maar echt als .gpx route. Dan werkt het navigeren wel. Maar hij zal je niet terug op de route brengen als je er van af gaat. Dat haat nooit werken met .gpx (tracks).
Thanks mooie beschrijving.
Dat hele OsmAnd ziet er wel erg goed uit en het start flink sneller op dan sygic op mijn oude HTC Desire HD
De volgende route ga ik van te voren wel even goed in tyre controleren dan heb ik niet de ergernis van en gare route. Lijkt me en eerlijkere beoordeling voor OsmAnd ;)
Het nu de kaarten van Nederland en België er op staan dus nog 8 downloads over, volgende echte motor trip is naar de Eiffel en een stukje Moezel die deel kaarten moet ik dus nog installeren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DECOY88 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:58:
[...]

wat was dat van twist of the wrist? als je denk dat je het niet haalt. waren er een stuk of wat dingen. o.a. target fixation en vol in de ankers.
Survival reactions ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
SURVIVAL REACTIONS are the involuntary adjustments your body makes in situations that it feels are dangerous. "The body isn’t smart," says Code. "It’s only interested in right now." Survival reactions are bad. They make you brake too hard, turn in too early, tense up, get tunnel vision, chop the throttle and do a host of other things that interfere with good riding. With practice and skill they can be defeated.
http://www.superbikeschoo...overage/bike_this_man.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:51

mphilipp

Romanes eunt domus

Versteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
Heb het gevoel dat ik dan toch een stuk zekerder op de fiets zit.
Alleen daarom al moet jij het gewoon doen. Punt. Dat is het hele doel van zo'n cursus. Ook al kun je misschien best goed rijden, als jij DENKT dat het er nog een beetje aan schort, is dat niet goed.

Ik heb een aantal jaren motor gereden en toen een paar jaar niet. Ik kocht (ineens) weer een motor en het gevoel kwam maar niet terug. Ik kon niet met dat ding doen wat ik wilde. Bleek na wat 5-en en 6-en voor een groot deel aan de motor zelf te liggen; na een revisie van de vering had ik weer een nieuwe motor. Ook de nieuwe banden die ik er in het begin al onder had laten leggen was al een wereld van verschil. Die kerel had er hele goedkope Bridgestones onder gedaan die volgens mij voor een oldtimer waren. Niet lekker op te rijden. Heb nog steeds een hekel aan Bridgestone... :)

Maar de VRO die ik toen gedaan heb, was best nuttig. Zeker omdat ik daarna met wat mannen naar Marokko zou gaan en ik zeker wel wat dingen kon bijschaven. De evenwichtsoefeningen enzo waren nuttig om je te realiseren hoe stabiel die motor eigenlijk is. Toen ik mijn rijbewijs haalde hoefde je alleen maar rondjes achtjes te doen. Ja, en de remproef en slalom, maar nu moet je al veel meer kunstjes doen en is het een examen op zich begrijp ik.

Al met al vind ik het zeer de moeite waard. Het is een extra stukje motorbeheersing die je nu eens onder gecontroleerde omstandigheden kunt oefenen. Natuurlijk kun je dat ook op een parkeerplaats, maar ik voel me persoonlijk beter bij een professioneel instructeur die me precies vertelt hoe het moet. Bovendien was dat in mijn geval nota bene nog eens mijn instructeur waar ik mijn rijbewijs bij heb gehaald. Extra leuk dus!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gelukkig heb ik die (zo heb ik gemerkt) redelijk onder controle. Al een paar 'hairy' situaties meegemaakt waar ik blij was dat ik geen paniekreactie heb gehad. Zowel in de auto als met de motor. Ik kan erg goed kalm blijven en eerst kijken en dan pas doen. Zeker met de motor heeft me dat al 2x van een total loss gered... En met de auto heb ik voorkomen dat ik geplet werd door een onoplettende achterligger. Even een tikje aan het stuur, en hij kwam 2 auto's verder pas met rokende banden tot stilstand. Ik zat toen in een klein Fiatje dus ik was erg blij dat die Ford Sierra mij niet als lunch opgegeten heeft.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:46
Ben de rit gisteren gewoon vergeten :$.
Maar mooi dat het alsnog leuk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
van wie was die rooie kawa 1100 naked? hoe staat het ervoor met het filmpje van mijn schuivertje?

zo ziet een goed gebruikte valbeugel eruit :+ van het weekend maar even een schuurpapiertje en een spuitbus zwart eroverheen.

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/IMG_20140324_183951_zps32f8ccb5.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door DECOY88 op 24-03-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
mphilipp schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:17:
[...]

Alleen daarom al moet jij het gewoon doen. Punt. Dat is het hele doel van zo'n cursus. Ook al kun je misschien best goed rijden, als jij DENKT dat het er nog een beetje aan schort, is dat niet goed.

Ik heb een aantal jaren motor gereden en toen een paar jaar niet. Ik kocht (ineens) weer een motor en het gevoel kwam maar niet terug. Ik kon niet met dat ding doen wat ik wilde. Bleek na wat 5-en en 6-en voor een groot deel aan de motor zelf te liggen; na een revisie van de vering had ik weer een nieuwe motor. Ook de nieuwe banden die ik er in het begin al onder had laten leggen was al een wereld van verschil. Die kerel had er hele goedkope Bridgestones onder gedaan die volgens mij voor een oldtimer waren. Niet lekker op te rijden. Heb nog steeds een hekel aan Bridgestone... :)

Maar de VRO die ik toen gedaan heb, was best nuttig. Zeker omdat ik daarna met wat mannen naar Marokko zou gaan en ik zeker wel wat dingen kon bijschaven. De evenwichtsoefeningen enzo waren nuttig om je te realiseren hoe stabiel die motor eigenlijk is. Toen ik mijn rijbewijs haalde hoefde je alleen maar rondjes achtjes te doen. Ja, en de remproef en slalom, maar nu moet je al veel meer kunstjes doen en is het een examen op zich begrijp ik.

Al met al vind ik het zeer de moeite waard. Het is een extra stukje motorbeheersing die je nu eens onder gecontroleerde omstandigheden kunt oefenen. Natuurlijk kun je dat ook op een parkeerplaats, maar ik voel me persoonlijk beter bij een professioneel instructeur die me precies vertelt hoe het moet. Bovendien was dat in mijn geval nota bene nog eens mijn instructeur waar ik mijn rijbewijs bij heb gehaald. Extra leuk dus!
Dit ja. Net afspraak gemaakt, begin april een half dagje lessen.
Net even gebeld, hele aardig man. De belangrijkste punten, positie op de weg, inhalen, uitwijken, oefeningen met hoge snelheid. 4 uur voor 150e, echt een goed besluit.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 24-03-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

-tom-562

Oliesjeik

DECOY88 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:58:
[...]

wat was dat van twist of the wrist? als je denk dat je het niet haalt. waren er een stuk of wat dingen. o.a. target fixation en vol in de ankers.
Jup :P van de week ook maar weer eens een keertje bekijken (ondanks de tenenkrommend slechte acteurs :'( :D :'(), toen ik die video 2 jaar geleden voor het eerst bekeek, heeft me dat best veel geholpen :Y

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Jup :P van de week ook maar weer eens een keertje bekijken (ondanks de tenenkrommend slechte acteurs :'( :D :'(), toen ik die video 2 jaar geleden voor het eerst bekeek, heeft me dat best veel geholpen :Y
voor het acteerwerk hoef je het niet te kijken. maar alles word wel duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

quote: Keith Code
Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly, smoothly and continuously throughout the remainder of the turn.
Uit m'n hoofd B) (Zo vaak aangehad op de achtergrond tijden wat gamen)

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 24-03-2014 21:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:29:
[...]

Ach man, heerlijk filmpje met prima humor.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vmOBZ9u0mag]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:18
@Decoy: het rijdt toch echt beter op je wielen hoor :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ghostrider schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:44:
[...]

Ach man, heerlijk filmpje met prima humor.

[video]
Thnx, vind het aardig leerzaam en ze leggen het prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03-2021
DECOY88 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:57:
van wie was die rooie kawa 1100 naked? hoe staat het ervoor met het filmpje van mijn schuivertje?

zo ziet een goed gebruikte valbeugel eruit :+ van het weekend maar even een schuurpapiertje en een spuitbus zwart eroverheen.

[afbeelding]
Dat was ik dus. :)
Spul staat deels al ge-upload op YouTube en er staat een laatste deel nog te renderen, die komt vanavond nog. Zal ze zodra ze allemaal klaar zijn vrijgeven. Nagenoeg niet in ge-edit, dus sleep een krat pils en de chips maar naar de woonkamer om 5 uur video te kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Goed filmpje, ben er even doorheen gegaan - moet nog eens 1.5 uur vrij zien te maken hiervoor... - en er zit wel erg goede uitleg bij. Theorie en praktijk, goede combi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier nog een nuttige tip voor webshops? Ik heb nieuwe remblokjes nodig voor de RSV, maar er zit nog steeds veel verschil in aanbod & prijzen overal.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige zomer met slechts 6 maand rij ervaring doorgedreven motoropleiding met sliptraining gevolgd, super, kan ik echt aanraden. Is wel tussen Brussel en Antwerpen, maar in ons groepje van 7 (normaal max 6 maar foutje gebeurd bij administratie) zaten toch 2 Nederlanders dus is zeker te doen - afhankelijk van hoe zuidelijk je in NL woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Chakotay, als eens bij louis.de gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
Jolke schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:57:
@Chakotay, als eens bij louis.de gekeken?
idd :) Daar haalt motozoom ook het gros van het spul. (en ik dus ook :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:26

Youk

Volvo For Life

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:56:
Vorige zomer met slechts 6 maand rij ervaring doorgedreven motoropleiding met sliptraining gevolgd, super, kan ik echt aanraden. Is wel tussen Brussel en Antwerpen, maar in ons groepje van 7 (normaal max 6 maar foutje gebeurd bij administratie) zaten toch 2 Nederlanders dus is zeker te doen - afhankelijk van hoe zuidelijk je in NL woont.
Deze heb ik jaren geleden ook gevolgd, was inderdaad een zeer goede cursus. Ik woon trouwens niet zo ver van het slipterrein af.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:12:
Heeft iemand hier nog een nuttige tip voor webshops? Ik heb nieuwe remblokjes nodig voor de RSV, maar er zit nog steeds veel verschil in aanbod & prijzen overal.
Er zit ook veel verschil in de types. Eerst eventjes goed uitzoeken welk merk e type je wilt hebben en daarna speuren op het www waar ze het goedkoopst zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Jullie deze al gezien: http://www.dumpert.nl/med.../89a6c677/geen_crash.html

Mooie stomme vent, maar hij lost het aardig op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wow, wat een geluk dat hij daar niet op een tegenligger is geknald... pfff. Ik weet dat gasgeven een voordeel kan zijn om uit te wijken ipv remmen... maar hij houdt het gas er gewoon op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:09

Acid_Burn

uhuh

Tja, als je je gas dicht draait dan richt je motor zich op en ga je rechtdoor en klap je dus op de auto. Idem als je remt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:35:
Goed filmpje, ben er even doorheen gegaan - moet nog eens 1.5 uur vrij zien te maken hiervoor... - en er zit wel erg goede uitleg bij. Theorie en praktijk, goede combi!
Als je dat filmpje leuk vindt dan is dit een heel goed boek:

http://www.bol.com/nl/p/a...wrist-2/1001004000730250/

en deze ook:

http://www.bol.com/nl/p/m...adcraft/9200000017876601/

Twee aanraders voor beginnende en gevorderde motorrijders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Als deze techniek nou toch eens standaard en een beetje betaalbaar zou worden: http://www.ducatiuk.com/n.../2014/03/21/3147/index.do

Lijkt mij wel prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:04:
[...]

Als je dat filmpje leuk vindt dan is dit een heel goed boek:

http://www.bol.com/nl/p/a...wrist-2/1001004000730250/

en deze ook:

http://www.bol.com/nl/p/m...adcraft/9200000017876601/

Twee aanraders voor beginnende en gevorderde motorrijders :)
Ah, meer leesvoer... altijd goed... nu nog tijd zien te vinden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Marc Rademaker schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:18:
Als deze techniek nou toch eens standaard en een beetje betaalbaar zou worden: http://www.ducatiuk.com/n.../2014/03/21/3147/index.do

Lijkt mij wel prettig...
Wordt het hopelijk vanzelf wel. Net zoals airbags nu standaard in alle nieuwe auto's zitten.

Overigens lijkt me dit een prachtig systeem. Ik zag een tijdje terug een systeem waarbij je jezelf aan de motor gespt, zodat de airbag in je pak open gaat als je eraf vliegt... opzich wel aardig, maar dan zit je elke keer te kloten met dat kabeltje. Dat zie ik mezelf echt niet doen.

Verder is het natuurlijk hopelijk dat het systeem een beetje standaard wordt, zodat je niet vast zit aan een bepaald merk pakken als je kiest voor een bepaalde motor. Dat zal (voorlopig) vast ijdele hoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Kwakboy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:26:
[...]

Dat was ik dus. :)
Spul staat deels al ge-upload op YouTube en er staat een laatste deel nog te renderen, die komt vanavond nog. Zal ze zodra ze allemaal klaar zijn vrijgeven. Nagenoeg niet in ge-edit, dus sleep een krat pils en de chips maar naar de woonkamer om 5 uur video te kijken. :P
Gelukkig was het aan het begin. Zal het bier alvast koud zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
XBL schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:05:
[...]

Wordt het hopelijk vanzelf wel. Net zoals airbags nu standaard in alle nieuwe auto's zitten.

Overigens lijkt me dit een prachtig systeem. Ik zag een tijdje terug een systeem waarbij je jezelf aan de motor gespt, zodat de airbag in je pak open gaat als je eraf vliegt... opzich wel aardig, maar dan zit je elke keer te kloten met dat kabeltje. Dat zie ik mezelf echt niet doen.

Verder is het natuurlijk hopelijk dat het systeem een beetje standaard wordt, zodat je niet vast zit aan een bepaald merk pakken als je kiest voor een bepaalde motor. Dat zal (voorlopig) vast ijdele hoop zijn.
Dus als je het vergeet en je stapt lomp af dan wordt je ineens opgeblazen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:05:
[...]

Ga je na een jaar op je bek is de batterij leeg. Dan liever een koord en zonder eleltronica. Maar het zal nog geen uur duren voor ik hem activeer. Door staand rijden en dat soort grappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Piekartz87 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:18:
[...]

Dus als je het vergeet en je stapt lomp af dan wordt je ineens opgeblazen? :P
Nee, ik geloof dat je wel dusdanig veel kracht moet zetten dat simpelweg afstappen en weglopen niet genoeg is.
DECOY88 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:20:
[...]

Ga je na een jaar op je bek is de batterij leeg. Dan liever een koord en zonder eleltronica. Maar het zal nog geen uur duren voor ik hem activeer. Door staand rijden en dat soort grappen
Mwah, ik denk dat een lege batterij wel mee zal vallen. Het hoeft niet zoveel stroom te gebruiken, want er hoeft alleen maar iets te luisteren naar een signaaltje. En als de accu dan leeg dreigt te raken, dan kun je zorgen voor een zéér duidelijk signaal.

[ Voor 47% gewijzigd door XBL op 25-03-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:18:

Lijkt mij wel prettig...
Ik denk dat er in de motorwereld op het gebied van veiligheid nog heel wat te verbeteren valt. Zo ben ik heel blij dat ABS vanaf 2016 verplicht wordt voor motoren. Stuk veiliger en zeker veiliger voor motorrijders die het hele jaar door rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat er in de motorwereld op het gebied van veiligheid nog heel wat te verbeteren valt. Zo ben ik heel blij dat ABS vanaf 2016 verplicht wordt voor motoren. Stuk veiliger en zeker veiliger voor motorrijders die het hele jaar door rijden.

[video]

[video]
Lorenzo had er afgelopen weekend ook wel voordeel van gehad :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
Vind dat ze wel een vertekend beeld geven in de filmpjes. Ze gooien gewoon zelf het stuur om en doen geen moeite om gedoseerd te remmen.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
Je ziet inderdaad op 1:03 van het 2e filmpje dat hij expres zijn stuur draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Deshmir schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:54:
Je ziet inderdaad op 1:03 van het 2e filmpje dat hij expres zijn stuur draait.
Hoe zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wel een mooie impressie hoe ABS werkt als je aan het eind een close-up ziet van het voorwiel.
En ja, je kan iets meer je best doen om niet meteen je wielen te laten blokkeren. In paniek echte is wat de meeste mensen doen hun remmen vol inknijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 15:06

Metro2002

Memento mori

Markicks schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:49:
Vind dat ze wel een vertekend beeld geven in de filmpjes. Ze gooien gewoon zelf het stuur om en doen geen moeite om gedoseerd te remmen.
In een noodsituatie doe jij ook geen moeite om gedoseerd te remmen hoor, en als je voorwiel blokkeert lig je.
In een auto ben ik al overtuigd van ABS maar op een motor helemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 25-03-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Metro2002 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:18:
[...]

In een noodsituatie doe jij ook geen moeite om gedoseerd te remmen hoor, en als je voorwiel blokkeert lig je.
ABS is ook zeker nuttig, maar dat filmpje is wat overdreven en gaat uit van als een botte boer vol in 1x je voorrem inknijpen. Uit ervaring weet ik dat het me ook in een noodsituatie lukt om netjes gedoseerd te remmen, als ik een keer op een ABS-fiets rijdt moet ik echt goed mijn best doen met bewust lomp remmen om de ABS in te laten grijpen. Bij een gewone noodstop krijg ik het meestal niet geactiveerd.

Dat druk opbouwen hoeft ook echt geen seconden te duren, maar is simpelweg het verschil tussen *KNIJP* en knIJP doen in je remhendel :)

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 25-03-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 07:31
[...]
Dat is natuurlijk niet altijd zo, heb een paar keer in een noodsituatie een blokkerend voorwiel gehad, waarbij ik de laatste keer zelfs achter in een auto reed, maar ben nooit gevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, zet alle motorrijders inclusief mezelf uit dit topic op een prachtig afwisselend nat/zand/grind pacour, laat ze rijden zoals ze altijd rijden en laat plotsklaps een koe oversteken, een boom van een vrachtwagen afvallen, etc etc waardoor ze ineens een paniek/noodstop moeten maken. Ik denk dat 9 van de 10 waaronder ikzelf zich onderuit remt.

Al dat ik rem harder en beter zonder dan met ABS is leuk gezegd van achter het toetsenbord, maar ik wil die mensen wel eens in praktijk zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:30:
[...]

Klopt, zet alle motorrijders inclusief mezelf uit dit topic op een prachtig afwisselend nat/zand/grind pacour, laat ze rijden zoals ze altijd rijden en laat plotsklaps een koe oversteken, een boom van een vrachtwagen afvallen, etc etc waardoor ze ineens een paniek/noodstop moeten maken. Ik denk dat 9 van de 10 waaronder ikzelf zich onderuit remt.

Al dat ik rem harder en beter zonder dan met ABS is leuk gezegd van achter het toetsenbord, maar ik wil die mensen wel eens in praktijk zien ;)
Mee eens, op slecht wegdek heeft ABS zeker veel voordelen (todat je in los zand gaat rijden tenminste, dan heb je er juist weer geen drol aan :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:30:
[...]

^^ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Een keer een motor gehad zonder ABS. Doet pijn.

Nooit meer een motor zonder ABS :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik heb ook niks tegen ABS, al heb ik het er zelf niet op zitten. Noch zeg ik dat iedereen altijd perfect remt in een noodsituatie. Maar ik heb zelf ook een VRO gedaan en zo zijn er meer. Daarbij rij ik het hele jaar door. Ik ga er niet vanuit dat ik op m'n bek ga bij een nat wegdek na het vol aangrijpen van de rem. Is gewoon niet logisch met de ervaring en kennis die je dan al hebt opgedaan.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Heb wel eens fors moeten remmen maar nooit vol/blokkerende banden. Maar ABS lijkt me ook wel fijn.

Heb in totaal met de auto/motor in alle tijd in totaal maar 2 of 3 noodstops moeten maken. Rij nu zo'n 9 jaar auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ga vooral onderuit door op nat wegdek in een bocht voluit te gaan remmen :+

Nat wegdek op een recht stuk een noodstop maken gaat tegenwoordig wel goed. Voorrem netjes doseren, achterrem inrammen en pompen als je merkt dat je gaat glijden. (vast niet de juiste manier maar het werkt beter dan schuiven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:12
Ik heb zelf wel ABS op mijn motor, wat ik een erg fijn gevoel vind! Ik heb de grens wel eens bewust opgezocht op een droge weg, maar dan moet je zo verschrikkelijk hard remmen met als je hem normaal aanlegt om de ABS erin te laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Danielson schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:02:
Ik heb zelf wel ABS op mijn motor, wat ik een erg fijn gevoel vind! Ik heb de grens wel eens bewust opgezocht op een droge weg, maar dan moet je zo verschrikkelijk hard remmen met als je hem normaal aanlegt om de ABS erin te laten schieten.
Maakt ABS tegenwoordig nog een staccato/ratelend geluid als deze in werking treedt? Wat zeg maar de aan/uit van de remmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:12
Het geluid hoor je bijna niet meer. Maar je voelt het wel goed in je remhendel/pendaal, maar dat moet juist ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jammer dat de sportmotoren het nog niet zo lang hebben en daardoor is het nog vrij prijzig.
Volgende motor neem ik ook ABS erbij, kan niet veilig genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:45

Bob

Vorige motor, geen ABS, 3 keer op de grond gelegd wat vermeden had kunnen worden met ABS.
Huidige: ABS, op de 4 maand dat ik hem heb al 1 keer gered door ABS.

Vroeger lag het ook deels aan mij, deze meest recente keer helemaal niet. Die autobestuurder was compleet gek, ik had hem al een halve kilometer extra in de gaten en zelfs dan nog slaagt hij er in compleet onverwacht me de pas af te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Bob schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:19:
Vorige motor, geen ABS, 3 keer op de grond gelegd wat vermeden had kunnen worden met ABS.
Huidige: ABS, op de 4 maand dat ik hem heb al 1 keer gered door ABS.

Vroeger lag het ook deels aan mij, deze meest recente keer helemaal niet. Die autobestuurder was compleet gek, ik had hem al een halve kilometer extra in de gaten en zelfs dan nog slaagt hij er in compleet onverwacht me de pas af te snijden.
Denk dat je ff wat aan je rijstijl moet doen :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Inderdaad zeg... wat meer vooruit kijken voorkomt eigenlijk totaal al dat je ooit een noodstop moet maken.

Gefeliciteerd trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ABS is zeker goed. Maar ik weet zeker dat ik harder kan remmen zonder ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Piekartz87 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:46:
Inderdaad zeg... wat meer vooruit kijken voorkomt eigenlijk totaal al dat je ooit een noodstop moet maken.

Gefeliciteerd trouwens :P
Enige echte juiste tip. Had Kalio ook een hoop pijn gescheeld afgelopen weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38

Exigence

dnkroz

Tylen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:57:
Onder gecontroleerde/bekende omstandigheden geloof ik daar heilig in inderdaad, hell, het is gewoon een feit. Helaas is de openbare weg geen gecontroleerde omstandigheid.

Als je voorafgaand/tijdens een noodstop nog moet denken:
- hey, er ligt een plas water in mijn remweg
- beetje zand daar
- oh, en een vlekje diesel links
- dus ik moet met 79,6 procent kracht remmen

Dan ben je al te laat....

Het lijkt mij dat er niets is wat zoveel vertrouwen kan geven als ABS, dat je in noodsituaties blind kan vertrouwen op (bijna) maximale remkracht zonder dat je je druk hoeft te maken over bovenstaande feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Mijn motor heeft helaas een vastloper gehad, en ik heb nu ipv een 125CC motortje een 250CC quad gehaald, moet zeggen dat dat ook erg bevalt! Behalve op de snelweg, dan klinkt die heel onbetrouwbaar..

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
blijf lekker zonder abs maar blijf bij hoge fietsen zonder noppen :+ misbruik het niet hebben van abs regelmatig op fietsers of blinde oma's >:) en vaak genoeg spontaan slecht wegdek tegen gekomen. als in geen zin om te stoppen om evt. abs uit te schakelen als ik ook met 100+ door kan.

voor vele is het een uitkomst maar mij overtuigd het nog niet. dan glij je niet op je bek omdat je voorkant niet blokkeert glijd hij wel weg bij het uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zolang mensen zichzelf onderuit blijven remmen door angst... Die motor kan echt wel veel meer als jij denkt.

Oh, ketting valt mee, maar op een punt lijkt de ketting te strak en op het andere punt te los :X Kan dus wel een nieuwe op. Ook het balhoofd is gaar, vond hem al wat moeiijk zijn lijn houden in een snellere bocht :(

Hier nog een filmpje van ons ritje afgelopen donderdag:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6-GZ0VEOQGM]

Moesten vaak even wachten op een beginner die achteraan reed.

[ Voor 67% gewijzigd door Ghostrider op 25-03-2014 17:35 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Ghostrider schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:33:
Zolang mensen zichzelf onderuit blijven remmen door angst... Die motor kan echt wel veel meer als jij denkt.

Oh, ketting valt mee, maar op een punt lijkt de ketting te strak en op het andere punt te los :X Kan dus wel een nieuwe op. Ook het balhoofd is gaar, vond hem al wat moeiijk zijn lijn houden in een snellere bocht :(

[video]

daarom. als ik zondag niet ook van plan was om naar rechts te gaan was ik gewoon rechtuit overeind doorgeschoven zonder enige problemen. record staat 70-0 over goede ijzel. dus zowel voor als achter deed weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa heeft ook ABS enkel op het voorwiel en tevens een gecombineerd remsysteem.
De ABS zit helaas een storing in, lampje brand dus ik ga er van uit dat het niet werkt.
Oorzaak is onbekend, dealer kan hem wel uitlezen maar krijgt geen fout meldingen en op de gok onderdelen vervangen gaat hem niet worden, goedkoopste onderdeel is de snelheid sensor van het voorwiel die 150 euro kost of zo iets.
Het zou top zijn als het werkt maar zelfs ABS gaat die Vespa niet recht op houden bij een noodstop daar zijn de 12 inch wieltjes echt te klein en instabiel voor.
Neemt niet weg dat als ik zeker wist dat het die sensor van 150 euro is ik hem gisteren al besteld zou hebben. Het zit er op dus balen dat het niet werkt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Heb nu zelf ook ABS, gelukkig nog nooit echt in de ABS geschoten. Ik vind het gevoel van ABS hebben gewoon prettig aangezien ik uit ervaring weet dat in een noodgeval (probeer maar eens gedoseerd te remmen als er vlak voor je neus ineens een vrouwtje met de fiets oversteekt met een kindje achterop zonder te kijken), Om jezelf half in een bocht niet onderuit te remmen op nat/winterachtig wegdek :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:06:
[...]
Onder gecontroleerde/bekende omstandigheden geloof ik daar heilig in inderdaad, hell, het is gewoon een feit. Helaas is de openbare weg geen gecontroleerde omstandigheid.

Als je voorafgaand/tijdens een noodstop nog moet denken:
- hey, er ligt een plas water in mijn remweg
- beetje zand daar
- oh, en een vlekje diesel links
- dus ik moet met 79,6 procent kracht remmen

Dan ben je al te laat....
Je moet juist proberen die noodstop te vermijden... Dat kan natuurlijk niet altijd, maar ik ben ervan overtuigd dat 75% van de noodstops voorkomen hadden kunnen worden als de piloot zou nadenken en niet zomaar altijd het gas erop blijft houden. Ik zie bv in de files talloze idioten die nog met een aardige gang tussen de auto's door rijden terwijl er een weefvlak aankomt of een op/afrit. En er zijn zat motorrijders die maar doordouwen. Op hun voorrang staan, doorknallen. Ja, dan moet je niet komen janken als je een noodstop moet maken en niet haalt.

Mijn vorige motor had ook al ABS (ABS-1, dus niet heel erg nuttig) maar ik heb het maar zeldzaam aan het werk gehad. De keren dat ik het probeerde te testen niet meegerekend misschien een keer of 3 en dat was alle keren mijn achterwiel op een zanderig weggetje. Niet eens gevaarlijk, want ik remde niet eens hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:39:
[...]

Je moet juist proberen die noodstop te vermijden... Dat kan natuurlijk niet altijd, maar ik ben ervan overtuigd dat 75% van de noodstops voorkomen hadden kunnen worden als de piloot zou nadenken en niet zomaar altijd het gas erop blijft houden. Ik zie bv in de files talloze idioten die nog met een aardige gang tussen de auto's door rijden terwijl er een weefvlak aankomt of een op/afrit. En er zijn zat motorrijders die maar doordouwen. Op hun voorrang staan, doorknallen. Ja, dan moet je niet komen janken als je een noodstop moet maken en niet haalt.

Mijn vorige motor had ook al ABS (ABS-1, dus niet heel erg nuttig) maar ik heb het maar zeldzaam aan het werk gehad. De keren dat ik het probeerde te testen niet meegerekend misschien een keer of 3 en dat was alle keren mijn achterwiel op een zanderig weggetje. Niet eens gevaarlijk, want ik remde niet eens hard.
een noodstop wat is dat? dat is een of 2x per jaar dat ik een koekblikker iets zie doen wat ik niet aan zag komen. maar dan nog een echte noodstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
De video's van de rit van afgelopen zondag 23-03-2014.

Deel 1 http://youtu.be/ESxk1M2lzZw
Deel 2 http://youtu.be/4j_AYcf_bvs
Deel 3 http://youtu.be/21vX-E6YdiQ
Deel 4 http://youtu.be/lua5rek1GBc
Deel 5 http://youtu.be/8lgCUjQmGmA

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:39:
[...]

Je moet juist proberen die noodstop te vermijden...
Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Met goed vooruitkijken, situaties proberen in te zien, gedrag proberen te herkennen en er vanuitgaan dat iedereen je als motorrijder dood wil rijden (:+) voorkom je al 99% van de nare situaties.

Maar die 1%...
DECOY88 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:42:
[...]

een noodstop wat is dat? dat is een of 2x per jaar dat ik een koekblikker iets zie doen wat ik niet aan zag komen. maar dan nog een echte noodstop?
Valt schrikken van een auto uit een uitrit en jezelf onderuit remmen daar ook onder?

:+

[ Voor 29% gewijzigd door Exigence op 25-03-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Yeah speelgoed uit China en Italie is binnen...:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-wszgR1KzCiU/UzHQh8xp6CI/AAAAAAAABx8/S_cijEiY3Zc/w1164-h873-no/20140325_195158.jpg
De remblokken besteld bij easyparts.nl die zijn bijna langer onderweg geweest dan de bluetooth headset van dealextreme.
Eerste indruk enkel en alleen de doos openen: ziet er solide uit. Eerst maar ff opladen en van de week kijken hoe en of het werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 25-03-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:42:
[...]
Het woord zegt het al: een stop uit nood. Meestal om het vege lijft te redden. Aangezien de meeste (eenzijdige) motorongevallen zelf veroorzaakt zijn (onderuit remmen enzo) is ABS erg nuttig. Maar noodstops...ik kan me de laatste niet meer herinneren. Uitwijken is iets wat je eerst probeert. Als dat niet veilig kan, dan rem je je een weg eruit. En als er iets voor me oversteekt wat ik niet meer kan ontwijken heeft het pech denk ik... Ik heb al een keer een hond voor zijn donder gereden met de brommer. Ik ben echt niet bereid het asfalt te kussen voor een stom dier. Geen idee of ik ook zo reageer als het een persoon is met een kinderwagen, maar het gaat om een bliksemsreactie waar je niet bewust over nadenkt, dus heel misschien hebben die dan ook maar pech.
Je ziet in de file heel veel paniekreacties die heel erg gevaarlijk zijn. Gasten die niet opletten en als er dan geremd wordt ineens het stuur omgooien. Dat is dezelfde categorie die zichzelf op de motor onderuit remt. Niet opletten, te hard rijden en dan er veel te laat achter komen dát ze te hard rijden. Alleen zul je nooit uit hun mond horen dat ze eigenlijk te hard reden. Nooit. Voor die mensen is ABS erg nuttig. Ook met de auto heb ik het maar hoogst zelden gebruikt. Wel vaak zelf opgeroepen om te testen. Kan ik met 100 op nat wegdek volop remmen op dat klaverblad? Ja, dat kan... :+ (natuurlijk opgebouwd, hé...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
:) Top! Ik moet zelf nog even door het materiala spitten, nog geen tijd gehad om mijn pc weer op orde te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
Dat hij steeds de armbeweging maakt met links.
Van de 4x dat hij over de baan glijd, gaat het voorwiel (ook toevallig) altijd naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Tylen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:57:
:^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:05:
Yeah speelgoed uit China en Italie is binnen...:
[afbeelding]
De remblokken besteld bij easyparts.nl die zijn bijna langer onderweg geweest dan de bluetooth headset van dealextreme.
Eerste indruk enkel en alleen de doos openen: ziet er solide uit. Eerst maar ff opladen en van de week kijken hoe en of het werkt.
Veel plezier :)
Als wij hier thuis ook weer eens met z'n tweeën gaan rijden, moet ik ook maar eens naar zo'n systeempje kijken. Toch wel handiger dan '2 vingers is stoppen' of hard schreeuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:43:
Veel plezier :)
Als wij hier thuis ook weer eens met z'n tweeën gaan rijden, moet ik ook maar eens naar zo'n systeempje kijken. Toch wel handiger dan '2 vingers is stoppen' of hard schreeuwen :P
Wij hadden al een tijdje zo een bedraad aldi setje van 15 euro met 1 kastje waarin je 2 van die oortjes met microfoontjes stopt.
Werkt op zich goed afgezien van de erg beroerde noise canceling, kreeg er echt een ruis oor van na een dagje rijden.
Maar het concept was erg fijn dus nu maar voor dit setje gekozen, kost iets meer maar nog steeds niets vergelijken met zo een scala setje. Nu maar hopen dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Mijn god zijn, had je niet ff kunnen knippen?!

Overigens zit de crash al mooi aan het begin, dus dat scheelt: http://youtu.be/ESxk1M2lzZw?t=9m10s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Watvoor camera is dat?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Ghostrider schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:33:

[video]

mooie fietsen! En leuke route, waar reden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tsja ffe gek doen en dan pats. Voortaan je voorrem weer loslaten als die gaat, zelfs een noppenband pakt dan wel weer ;) Wel lekker geluid van die dempers 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 25-03-2014 22:06 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Kwak rijdt met een Ghost S dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

-tom-562

Oliesjeik

Daarvoor is nou ABS uitgevonden :+
Je zit wel behoorlijk aan de verkeerde kant van de weg imo

[ Voor 52% gewijzigd door -tom-562 op 25-03-2014 22:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik heb aan het begin van die rit trouwens echt een totaal andere route gereden :P. Zou wel humor zijn om de eerste ~20 minuten tegelijk af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
XBL schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:57:
[...]

Overigens zit de crash al mooi aan het begin, dus dat scheelt: http://youtu.be/ESxk1M2lzZw?t=9m10s
Gelukkig niet zoveel schade dan. Maar mag ik dit wel een beetje olie dom vinden? :?

-Zo in de bebouwde kom heb je kans op veel kruispunten
-Inhaal actie inzetten 50 meter voor de crash. Dan heb je echt te weinig naar voren gekeken voor het inzetten van de inhaalactie.

[ Voor 21% gewijzigd door Dacuuu op 25-03-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat er gebeurt? Hij haalt in, ziet een auto en knijpt de rem vol in? Gaat wel vrij snel moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt een gevalletje leuk op de foto gezet willen worden door de flitspaal ..... Nog geluk dat er geen andere onderuit geschoven worden of er op in rijden.

Beetje erg domme actie zo :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Schrikreactie door de auto die nogal hard aan komt rijden. Schrik ik soms ook nog wel eens van op de motor, probeer de rust erin te houden ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:34:
Lijkt een gevalletje leuk op de foto gezet willen worden door de flitspaal ..... Nog geluk dat er geen andere onderuit geschoven worden of er op in rijden.

Beetje erg domme actie zo :(
die ja. en dat in combinatie met een auto en uitremmend naar rechts 8)7 uitremmen rechtuit had er niks gebeurd.

keurig rechtdoor rijden voor een lege flitskast was beter.

maar de straatbandjes zijn weer besteld. ben gewoon al 50k km gewend veeel harder te kunnen remmen dan dit. en dat onder veel slechtere omstandigheden. dus de bandjes en de rijstijl passen niet bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
DECOY88 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:47:
[...]

die ja. en dat in combinatie met een auto en uitremmend naar rechts 8)7 uitremmen rechtuit had er niks gebeurd.

keurig rechtdoor rijden voor een lege flitskast was beter.

maar de straatbandjes zijn weer besteld. ben gewoon al 50k km gewend veeel harder te kunnen remmen dan dit. en dat onder veel slechtere omstandigheden. dus de bandjes en de rijstijl passen niet bij elkaar.
Nou zijn die karoo 3's ook wel echte ruk banden. Elk stoplicht van de winter waar ik enig sinds fanatiek weg trok was het feest met een uitbrekende achterkant. Tevens waren ze op na 4000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
GBTW schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:52:
[...]

Nou zijn die karoo 3's ook wel echte ruk banden. Elk stoplicht van de winter waar ik enig sinds fanatiek weg trok was het feest met een uitbrekende achterkant. Tevens waren ze op na 4000 km.
daarom. weinig vertrouwen meer in. en aangezien het meeste toch op asfalt gereden word en af en toe offroad over wat aangereden zand. en niet door de halve meter diepe bagger kom ik er die keren ook wel met anakees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Elke noppen of semi noppenband is ruk in de regen of tijdens nat wegdenk. TKC80 net zo min, die slipt gewoon mega door als je een beetje vlot wegtrekt :+ Dunlop 908rr werkt nog beter.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
Ik was niet zo te spreken over de 3, op zich een goede wegband, ook in de regen maar op het grind was het toch wat minder dan de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
FUCKING gortdroog commentaar trouwens, van kwakboy? Echt, het lijkt wel bijna cabaret...

En respect voor decoy dat ie lekker opstapt en verder rijdt, niks te zien, niks gebeurd, gewoon gaan :p

[ Voor 37% gewijzigd door Marc Rademaker op 25-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
GBTW schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:52:
[...]

Precies wat ik zondag ook al zei.... T63's hadden dit gewoon aangekund, ze slijten alleen als een malle. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
Marc Rademaker schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:22:
FUCKING gortdroog commentaar trouwens, van kwakboy? Echt, het lijkt wel bijna cabaret...

En respect voor decoy dat ie lekker opstapt en verder rijdt, niks te zien, niks gebeurd, gewoon gaan :p
Mmm mja, zo ken ik mezelf ook wel hoor. ;)
Let op, dit is al bikkel zeg ik je... niet een mietje dat bij regen thuis blijft, he!?
Maar voortaan wel een beetje beter voor zichzelf zorgen, heb je wat meer jaren plezier van jezelf. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
leuk zo'n privecamera achter me aan :+

dat pak is echt veel te wit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wordt vanzelf zwart.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Best droog :Y. Deze actie vond ik ook wel mooi: http://youtu.be/lua5rek1GBc?t=32m20s

Overigens helemaal niet verkeerd dat je een heel stuk achter mij rijdt, kan mooi ff m'n bochtjes bekijken.

Btw, jij had toch een Drift op je helm? Heeft het een stuk langer uitgehouden dan mijn cameraatje... misschien toch eens overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakboy
XBL schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:57:
[...]

Natuurlijk kan dat, maar veel tijd daarin steken is ook weer zo iets op dit ogenblik van drukte.
Heb niet echt tijd (over) en ben al helemaal geen ster in het ff snel editen, goed en als een professional, zoals bijvoorbeeld een Accidental Broadcast. :9
Het staat je overigens vrij om gebruik te maken van het materiaal, dus verras ons allen zou ik zeggen! :P
Dit was een rustig ritje en desondanks gebeurt er toch al voldoende? O-)
Dus swah, de meest interessante "momenten" zal men zelf wel kunnen vinden en met elkaar uitwisselen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bij deze dan een oproep aan de mensen die door het materiaal heen gaan om even een linkje met timecode te geven als je iets boeiends ziet. Ik zal het dan meenemen in een edit (overigens ook niet van AB kwaliteit ;)).
Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.