Exigence schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:28:
[...]
GPS log geanalyseerd?
Vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ook blij dat ik niet gegaan ben, want ondanks dat ik vandaag weinig heb gedaan ben ik helemaal naar de klote....

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Exigence schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:28:
[...]
GPS log geanalyseerd?
Vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ook blij dat ik niet gegaan ben, want ondanks dat ik vandaag weinig heb gedaan ben ik helemaal naar de klote....
Dat ging goed afgezien van het feit dat de maker van de gpx hem niet gecontroleerd had en er dus niets van klopte.Dacuuu schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:52:
Hoe ging de .gpx?
Ik net niet 1 op 29..
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 23-03-2014 20:52 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Noobmeter WoT: Froekie
Die mooie bips of hebben we het over een ander vrouwtje
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 23-03-2014 21:52 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Joolee schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:23:
Yes! Weer 400KM de glimmende vieze kant boven gehouden
Zojuist de 204.000KM aangetikt op de teller. Heb daar zelf maar 9000 van gereden
Was een gezellige rit. Veel droog wegdek met leuke bochten gezien. Helaas wel teveel mensen die de motorrijder achter hun niet in de gaten houden... Ben nog nooit zo veel mensen kwijt geraakt op een dag. En een voorrijder die de route niet weet helpt ook niet echt natuurlijk![]()
ohw ja, ik heb me niet met forumnaam voorgesteld geloof ik. De oude rode K1100 is mijn motor [afbeelding]
Ze zijn er ook in het rood. Qua stevigheid hoef je niet verder te kijken dan Pelican, beter dan dat wordt het niet.Bommes schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:35:
I want:
[afbeelding]
Niet de zwarte Vespa maar die kisten aan de zijkant hoe gaaf is dat..
Zie hier hoe ik osmand gebruik: http://raspberrypihelp.net/motornavigatie-dutch het werkt echt super.Bommes schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:52:
[...]
Dat ging goed afgezien van het feit dat de maker van de gpx hem niet gecontroleerd had en er dus niets van klopte.
Maar voor wat betreft OsmAnd is het een mapje aanmaken als dt nog niet aanwzig is (:sd/osmand/tracks)
Daar de GPX in en na het opstarten van Osmand in het menu op kaart lagen klikken en dan gpx aan vinken.
Dat geeft een nieuw scherm met daarin alle aanwezige gpx routes in de map, je vinkt de gene aan die je wilt rijen en klaar.
Omdat de route ruk was heb ik er niet echt mee kunnen navigeren maar volgens mij geeft hij gewoon de gpx als "laag" op de kaart dus ben je vrij om de lijn te volgen of te negeren. Hoe terug de route op navigeren als je echt ver afwijkt durf ik niet te zeggen dat heb ik dus niet geprobeerd.
Maar er zijn dus geen aanwijzingen naar de GPX route het is gewoon volg het lijntje zeg maar.
Of dat de bedoeling was of dat ik iets fout doe weet ik nog niet.
[...]
Ik net niet 1 op 29..
[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 23-03-2014 23:10 ]
Nice, klinkt goed. Dinsdag andere bandjes onder die van mij zetten. Vandaag was het me iets te wisselvallig weer om een stukje te rijden op banden die bijna op zijn
Mis haar middelvingertje erna als we bij het stoplicht staanXBL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:56:
Ok nog twee korte stukjes van vanmiddag die ik los deel. De rest komt in een compilatiefilmpje. Mochten anderen nog fragmenten hebben (niet uren lang materiaal dus), dan wil ik die er gerust in verwerken.
[video]
[video]
Jammer, die heb ik niet op video. Wel ben ik vergeten de geniale imitatie van de tweaker in het grijze Rev'It pak (sorry, naam vergetenDECOY88 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:25:
[...]
Mis haar middelvingertje erna als we bij het stoplicht staan
ze is meteen uitgerooktXBL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:56:
Ok nog twee korte stukjes van vanmiddag die ik los deel. De rest komt in een compilatiefilmpje. Mochten anderen nog fragmenten hebben (niet uren lang materiaal dus), dan wil ik die er gerust in verwerken.
[video]
[video]
ThanksPiekartz87 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:11:
[...]
Nice, klinkt goed. Dinsdag andere bandjes onder die van mij zetten. Vandaag was het me iets te wisselvallig weer om een stukje te rijden op banden die bijna op zijn
1 op 19,5
Deed jij niet hetzelfde bij die tweede? Toen reed ik achter jeXBL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:56:
[video]
[video]
Samenvatting? Kan daar niet lezenDaffie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 04:39:
Naar aanleiding van mijn ontzettend heldhaftige, goed doordachte, onverslaanbare en vooral zeer praktische actie ongeveer een jaar geleden, heb ik maar besloten mijn motor te verkopen. Nadat de vier maandjes rijontzegging voorbij zijn, zien we wel weer verder!
Deze motorrijder gaat even op snooze
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Stondje je choke nog open?DECOY88 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 02:45:
[...]
ze is meteen uitgerooktis toch wat erger dan gedacht
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
De Fazer staat netjes aan de rand van een vak, de BMW op een soort loze ruimte tussen 2 andere vakken in, iets verderop was nog plek zat. Hij staat er zo dicht tegenaan dat die Fazer niet rechtop kan komen zonder de BMW te raken.Tylen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:18:
Waarom kan dat niet? Als hij aan de andere kant ook geen ruimte heeft, heeft hij zichzelf in deze situatie gebracht. En daarnaast kan je toch de motor rechtop zetten, en dan naar voren/achter en dan de standaard inklappen/erop gaan zitten..
Voortaan ga ik niet meer direct achter je rijden, elke keer als je een sprintje trok moest ik hoesten.Joolee schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:23:
Yes! Weer 400KM de glimmende vieze kant boven gehouden
Zojuist de 204.000KM aangetikt op de teller. Heb daar zelf maar 9000 van gereden
Was een gezellige rit. Veel droog wegdek met leuke bochten gezien. Helaas wel teveel mensen die de motorrijder achter hun niet in de gaten houden... Ben nog nooit zo veel mensen kwijt geraakt op een dag. En een voorrijder die de route niet weet helpt ook niet echt natuurlijk![]()
ohw ja, ik heb me niet met forumnaam voorgesteld geloof ik. De oude rode K1100 is mijn motor [afbeelding]
Aah, dat was dus waarom ze geirriteerd was, vond het al vreemd. Meeste mensen kijken alleen chagrijnig als we voorbij kwamen.XBL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:56:
[video]
[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 24-03-2014 09:32 ]
Er waren een paar motoren die continue achter me zaten, ook als ze konden kiezen bij het wegrijden. Blijkbaar heeft niet iedereen er een hekel aan_Apache_ schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:30:
[...]
Voortaan ga ik niet meer direct achter je rijden, elke keer als je een sprintje trok moest ik hoesten.![]()
* _Apache_ zilver zwarte Fazer zwaait
Sowieso onhandig om je motor 10cm bij een andere vandaan te zetten. Ik probeer er altijd rekening mee te houden dat als er eentje omflikkert (of het nou de mijne is of die naast mij) dat niet het hele rijtje omgaat. Leuke verhalen van gehoordChakotay schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:02:
Hier op het werk staan vaak een stuk of 8-20 motoren geparkeerd, met 2 tot 3 per vak op een rijtje auto-parkeerplaatsen. Gaat altijd prima, maar toen ik net aankwam zag ik dat iemand zijn BMW motorscooter op nog geen 10cm rechts naast een Fazer die op de zijstandaard had gezet... Dat gaat leuk worden als de eigenaar van de Fazer eerder weg wil, die kan zijn motor niet van de standaard halen zonder die BMW te raken.
Onder motorrijders bestaan blijkbaar ook parkeerhorken
[ Voor 44% gewijzigd door Joolee op 24-03-2014 09:34 ]
Natuurlijk kan het wel idd, maar hij zal aardig moeten prutsen om niet met spiegels & sturen in de knoop te komenTylen schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:26:
Kan de fazer helemaal niet meer rechtop dan??? Want ook dan kan het wel. Maar is even prutsen
[ Voor 33% gewijzigd door Chakotay op 24-03-2014 09:33 ]
Fazer kan zijn spiegel inklappen tot aan de kuip, en een stuur krijg je altijd wel weggedraaid. Opstappen zal misschien een uitdaging zijn.Chakotay schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:32:
[...]
Natuurlijk kan het wel idd, maar hij zal aardig moeten prutsen om niet met spiegels & sturen in de knoop te komenIk vond het gewoon een wat vreemde parkeer-actie gezien hoeveel plek er nog omheen was.
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 24-03-2014 09:58 ]
Wat dacht die eerste vrouwXBL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:56:
[video]
[video]
Wut, 2 K's? Waarvan zelfs een K1?
[ Voor 49% gewijzigd door MailMan op 24-03-2014 10:19 ]
Hier ook rbw kwijt geweest, inmiddels pak ik wat meer ritjes door duitsland om het risico wat te dempen. Daarbij uitkijken op N wegen en nog meer binnendoor pakken. Maar heb nu wel duidelijk besloten om binnen de bebouwde kom de 50+vmax absoluut niet te passeren. Bij een laser controle draai ik snel om onder het motto niks gezienDaffie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 04:39:
Naar aanleiding van mijn ontzettend heldhaftige, goed doordachte, onverslaanbare en vooral zeer praktische actie ongeveer een jaar geleden, heb ik maar besloten mijn motor te verkopen. Nadat de vier maandjes rijontzegging voorbij zijn, zien we wel weer verder!
Asus Zenbook i7 256gb
Grote vraag is, heb je die baan nou nog of niet? Heb je in het verleden al vaker meer dan 30kmh te hard gereden? Anders vind ik het vreemd dat OvJ niet coulanter is.Daffie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 04:39:
Verwijderd
Ben het met je eens, als iemand zijn motor zo dicht naast je motor zet dan is dat inderdaad heel irritant, ik heb zoiets ook eens meegemaakt, zal de eigenaar de volgende keer eens vragen of hij onlangs het "Boek van Remi gelezen heeft".Chakotay schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:41:
Grappig dat jullie het geen issue vinden. Ik zal als ik jullie eens tegenkom ook zo dicht langs jullie motor parkeren
Die vraag hoeft helemaal niet zo groot te zijn als je de laatste pagina('s) van dat topic even leestMarc Rademaker schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:34:
[...]
Grote vraag is, heb je die baan nou nog of niet? Heb je in het verleden al vaker meer dan 30kmh te hard gereden? Anders vind ik het vreemd dat OvJ niet coulanter is.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Een K1 had ik nog nooit gezien. Houdt niet zo van vierkante modellen maar vind dat toch wel een gaaf ding. De andere K was van mij. Als ik hem niet total-loss rijdt dan zal ik er volgende keer ook wel mee komen aanzetten omdat ik toch geen geld heb voor iets andersMailMan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:16:
[...]
Wut, 2 K's? Waarvan zelfs een K1?Volgende keer ben ik erbij met m'n K100
Vanochtend trouwens de A4 gepakt van Amsterdam naar Delft en een klein bataljon aan militairen en politie gezien, maar het was erg goed te doen qua verkeer. Enige stukje filerijden was op de ring van Amsterdam
Wel humor, na het stukje A4 met afgezette rijbanen is het natuurlijk ineens feest wanneer je weer alle ruimte hebt. Ik reed lekker vlot, maar iemand achter mij dacht blijkbaar dat de snelheidslimiet was opgeheven en schoot met 150+ er langs. Hij dacht waarschijnlijk dat alle politie bezig was met de nucleaire top, maar ongeveer 10 tellen later kwam er een politie Volvo achter hem aan
Niet iedereen kan lezen in de HK.wimmel_1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:10:
[...]
Die vraag hoeft helemaal niet zo groot te zijn als je de laatste pagina('s) van dat topic even leest
En dan? Neem aan dat de politie direct jullie nummerbord op schrijft of ze maken snel een foto.Ghostrider schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:31:
[...]
Hier ook rbw kwijt geweest, inmiddels pak ik wat meer ritjes door duitsland om het risico wat te dempen. Daarbij uitkijken op N wegen en nog meer binnendoor pakken. Maar heb nu wel duidelijk besloten om binnen de bebouwde kom de 50+vmax absoluut niet te passeren. Bij een laser controle draai ik snel om onder het motto niks gezienIn een grote groep hebben we inmiddels semi besloten elk een andere kant op te rijden, beter 1 rijbewijs weg dan...
Ik wil, ook al kom ik er niet/nauwelijks
Dat snel een foto maken dat geloof ik niet dat dat gebeurt: het moet namelijk ook als bewijs dienen. Iedereen kan wel een foto van jouw motor maken en de time-stamps aanpassen.Versteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:36:
[...]
En dan? Neem aan dat de politie direct jullie nummerbord op schrijft of ze maken snel een foto.
redden ze niet met die slome hokken van zeVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:36:
[...]
En dan? Neem aan dat de politie direct jullie nummerbord op schrijft of ze maken snel een foto.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Politie het bos in lokken. En helemaal afmatten. Of is dat een slecht voorbeeld geven?Piekartz87 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:18:
Wat krijgen andere mensen zo een goed beeld van dit topic... Ff doortrekken, allemaal een andere kant op, rijbewijzen kwijt.
Ik ben ook geen heilige, maar ben toch wel van plan mijn rijbewijs te houden. Vallen/verongelukkig ook weinig trek in.
maar jullie reden doorMaegrim schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:54:
Decoy's voorwiel gleed weg, een minuutje later reden we door, niemand aangehouden, af en toe wat mensen kwijtgeraakt maar prima gereden
ik keerde om, kreeg de aandacht van de mensen voor me niet getrokken, stille brommer
Noobmeter WoT: Froekie
Ik ben staande gehouden. Boete gehad voor rechts inhalen.Marc Rademaker schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:42:
Nieuwe grote vraag is, wat is er nou precies gebeurd tijdens die rit gisteren? Decoy aangehouden? Boete gehad? Waarvoor dan?
Dagje boeken op Mettet www.racecracks.nlVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
Vraagje, hebben jullie wel is een cursus gedaan om wat beter te leren rijden?
Heb mijn rijbewijs gehaald in september 2012, vervolgens twee keer een motor gehuurd.
Over twee weken dus mijn gixxer ophalen maar even een opfris cursus lijkt mij wel weer goed. Heb het gevoel dat ik dan toch een stuk zekerder op de fiets zit. Krijg al een middagje van een ervaren instructeur maar misschien is er nog wat leuks te vinden. Het is vast niet stoer maar veiligheid staat voorop. Natuurlijk sowieso veel rijden maar een extra dagje lijkt mij geen kwaad kunnen.
Op film?XBL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:57:
[...]
Ik ben staande gehouden. Boete gehad voor rechts inhalen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Vind zelf dat het geen hooliganrit was. Het geluid was best hard, maar er werd verder niet echt hard gereden. Er werd keurig aangegeven of er vuil/grind/troep op de weg lag, en in de Meije kwamen we een losse hond, twee kinderen en een moeder tegen die in de bocht liepen, hier zijn we stapvoets langs gerold, niets aan het handje.bakvis schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:16:
't klinkt in mijn ogen als een redelijke hooligan rit. Of zit ik helemaal fout?
Ik heb een eental jaar geleden VRO-3 gedaan. Deze bestaat nu niet meer in die vorm geloof ik, het was gericht op manouvreren met hogere snelheid. Bochten rijden, uitwijkproef in de bocht, noodstop vanaf 70 kph tot zo hard als je durft (best leuk met 200Versteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
Heb mijn rijbewijs gehaald in september 2012, vervolgens twee keer een motor gehuurd.
Over twee weken dus mijn gixxer ophalen maar even een opfris cursus lijkt mij wel weer goed. Heb het gevoel dat ik dan toch een stuk zekerder op de fiets zit. Krijg al een middagje van een ervaren instructeur maar misschien is er nog wat leuks te vinden. Het is vast niet stoer maar veiligheid staat voorop. Natuurlijk sowieso veel rijden maar een extra dagje lijkt mij geen kwaad kunnen.
Daar heb ik heul niets van meegekregenXBL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:57:
[...]
Ik ben staande gehouden. Boete gehad voor rechts inhalen.
Lijkt mij ook heel gaaf alleen later dit jaar.Chakotay schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:54:
Circuitdagen zijn zeker leuk (heb er zo'n 15 gedaan nu en hoop dit jaar eindelijk weer eens wat budget ervoor te hebben), maar als op de openbare weg gericht opfriscursus heb je er niet heel veel aan
Ziet er best nuttig uitVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Lijkt mij ook heel gaaf alleen later dit jaar.
Net gesproken met http://motorclinics.nl/BasisMotorTraining.aspx
Binnenkort een half dagje op de motor en dan vooral de motor leren kennen, de mogelijkheden en een stukje positie op de weg, lijkt mij alleen maar goed. 5 april de motor ophalen en dan sowieso al een leuke terugrit.
Goede timing (en stelling) van je vraag na die GoT rit gisterenVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
[...]
Mwah, het rijden zélf ging wel goed toch?Jolke schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:19:
[...]
Goede timing (en stelling) van je vraag na die GoT rit gisteren![]()
Hahahaha, nou je het zegt, was een aardige rit of niet. Zat net weer even dat filmpje te kijken van die vrouw die zo overstak, ging echt maar net goed zeg.Jolke schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:19:
[...]
Goede timing (en stelling) van je vraag na die GoT rit gisteren![]()
Verwijderd
Ik wil nog wel eens VRO gaan doen, verder heb ik de nodige ervaring opgedaan door:Versteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Ik wil nog wel eens VRO gaan doen, verder heb ik de nodige ervaring opgedaan door:
- 9 maanden per jaar elke dag te rijden in alle weersomstandigeheden.
- Veel te lezen en te kijken over goed motorrijden (Twist of the wrist, Motorcycle Roadcraft: The Police Rider's Handbook to Better Motorcycling, etc etc).
- Op lege industrieterreinen het nodige te oefenen.
- Door de openbare weg niet als een circuit te zien en je bewust te zijn van je eigen kwetsbaarheid.
- Door ervan uit te gaan dat iedereen je dood wil rijden
Joolee schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:25:
[...]
- Door ervan uit te gaan dat iedereen je dood wil rijden
Verwijderd
Toevallig, dacht er net nog over na. Weet het nog goed van lessen, weg rijden uit een parkeervak. In het begin keihard falen en vervolgens kijken waar je heen wilt en ik reed direct wegVerwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
@Versteegrob
Wat je ziet in het volgende filmpje is echt een killer onder motorrijders. Probeer er als beginnende motorrijder op te letten om er nooit in te trappen. Dit probleem heet Target Fixation Wikipedia: Target fixation
[video]
Knappe agent die meer twee 2 kentekens weet te onthouden met daarbij de overtredingVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:36:
[...]
Asus Zenbook i7 256gb
Jezus wat een stomme crashVerwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
@Versteegrob
Wat je ziet in het volgende filmpje is echt een killer onder motorrijders. Probeer er als beginnende motorrijder op te letten om er nooit in te trappen. Dit probleem heet Target Fixation Wikipedia: Target fixation
[video]
Vaak bu'j te bang!
Yup, herkenbaar. Ik had het ook altijd met de uitwijkoefening, iedere keer beukte ik het buitenste pylonnetje omver. Toen de instructeur me zei dat ik naast de pylon moest kijken en niet naar de pylon, toen ging het opeens wel goedVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:34:
[...]
Toevallig, dacht er net nog over na. Weet het nog goed van lessen, weg rijden uit een parkeervak. In het begin keihard falen en vervolgens kijken waar je heen wilt en ik reed direct weg
Jawel joh. Circuit is echt een goede plek om beter motor te leren rijden. Als je motor controle hebt, kan je ook beter concentreren op de weg zelf. Circuitdagje Mettet is inderdaad erg leuk. Schrijf je in, in de langzame groep. Heb je voor weing geld een mooie dag waar je veel van zal leren.Chakotay schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:54:
Circuitdagen zijn zeker leuk (heb er zo'n 15 gedaan nu en hoop dit jaar eindelijk weer eens wat budget ervoor te hebben), maar als op de openbare weg gericht opfriscursus heb je er niet heel veel aan
Mwoh, ik vind het zelf niet heel erg vergelijkbaar. Op het circuit weet je zeker dat er geen tegenliggers aankomen, hoe de bocht loopt, dat er geen troep ligt (tot op zekere hoogte), waardoor ik daar heel erg anders rij dan op de openbare weg. De lijnen en snelheiden die ik daar rij haal ik op de openbare weg lang niet.Dacuuu schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:47:
[...]
Jawel joh. Circuit is echt een goede plek om beter motor te leren rijden. Als je motor controle hebt, kan je ook beter concentreren op de weg zelf. Circuitdagje Mettet is inderdaad erg leuk. Schrijf je in, in de langzame groep. Heb je voor weing geld een mooie dag waar je veel van zal leren.
Goed idee. Als je ervaring hebt met de motor goed plat duwen, heb je daar ook wat aan op de openbareweg. Lekker circuitdagje boeken. En hier je ervaring delen.Marc Rademaker schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:55:
Ik zit daar ook aan te denken, circuitdagje. Vooral om mijn bochtentechniek te verbeteren, dat mocht het nodig zijn die motor eens echt plat door de bocht te kunnen drukken, om uit te wijken bijvoorbeeld.
Het is natuurlijk maar 1 klein onderdeel van het motorrijden. Maar na 40.000 kilometer denk ik dat de positie op de weg en het lezen van het verkeer me wel redelijk afgaan (heb ook aardig wat auto km's erop zitten).
Het is ook niet stoer om op je bek te gaanVersteegrob schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:50:
Dan is een circuitcursus misschien wel leuk voor je om te doenPiekartz87 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
Ik heb mijn motorrijbewijs nu bijna 3 jaar en ik heb het nog vers in het geheugen staan. Heb dus geen opfriscursus nodig voor positie op de weg en dergelijken.
Overigens had ik ook een heel toffe instructeur die ons ook meenam over trappetjes, stoepranden, grind en zand/grindpaden.
Ik ben wel erg benieuwd naar snellere bochtentechniek maar ook puur voor het circuit, niet de openbare weg.
Natuurlijk kan ik het betere gevoel voor de motor wel meenemen naar de openbare weg.
De auto kan ik bijvoorbeeld vrijwel alles laten doen wat ik wil, driften, bochten zsm nemen. Met de motor kan ik dat dus nog lang niet. Dat wil ik graag iets gelijk trekken.
bij mij juist wel, hij staat nogal scheefJolke schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:38:
En anders toch gewoon een wheelie maken, kan hij je kenteken ook niet meer lezen
[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 24-03-2014 18:00 ]
Stoppie met 180 graden draai dan maar?! En daarna natuurlijk die wheelie!Maegrim schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:52:
[...]
bij mij juist wel, hij staat nogal scheef
[afbeelding][afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door bakvis op 24-03-2014 18:45 ]
wat was dat van twist of the wrist? als je denk dat je het niet haalt. waren er een stuk of wat dingen. o.a. target fixation en vol in de ankers.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
@Versteegrob
[video]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq