Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Leuk die protectie over het motorblok, maar je weet niet of er onder die protectie schade zit.Versteegrob schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:56:
Vanavond ga ik kijken voor een Gixxer uit 2006 en volgens mij is die geimporteerd.
Kenteken is MX-RF-35
Zo ja, is dit erg? Zouden jullie direct afzien van de motor?
Dit is de advertentie http://link.marktplaats.nl/m789294794
Motor lijkt netjes, vanaf de fotos. Import is vaak zelfs beter omdat duitse motoren bijvoorbeeld apk hebben. In engeland is de mentaliteit "don't fix it if it ain't broken" tsja dan...
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 19-03-2014 12:20 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Inderdaad welkom bij de Z club. Zelf heb ik een Z750 uit 2005 een nogal rauw en spartaans ding, de nieuwere Z's zijn wat dat betreft stukken beter. Over het algemeen zijn Z's goedmoedige makkelijk te rijden maar ook dorstige motoren waarmee je niet snel in de problemen zult komen. Verder zijn het een beetje hooliganbikes vooral door het streetfighter uiterlijk.Wootlock schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:51:
Gisteren de beslissing genomen en de Z800 besteld![]()
Toch maar afgezien van de proefrit op de MT-09 (mede door de reacties op het forum en wat youtube filmpjes en reviews)
Zaterdag 29 maart mag ik hem ophalen
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:27:
[...]
Inderdaad welkom bij de Z club. Zelf heb ik een Z750 uit 2005 een nogal rauw en spartaans ding, de nieuwere Z's zijn wat dat betreft stukken beter. Over het algemeen zijn Z's goedmoedige makkelijk te rijden maar ook dorstige motoren waarmee je niet snel in de problemen zult komen. Verder zijn het een beetje hooliganbikes vooral door het streetfighter uiterlijk.
Het is een nieuwe, maar ze hadden hem op voorraad staanChakotay schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:17:
Qua uiterlijk vind ik hem gewoon erg goed gestyled![]()
Na de eerste testrit was ik eigenlijk verkocht, stuurt soepel in ondanks dat het best een zware motor is (230kg geloof ik)
[...]
Veel plezier ermee! Sneller levertijd! Of was het een 2ehande?
Heb mijn privé auto verkocht en van dat geld kon ik mooi deze kopen inclusief performance pakket
[ Voor 49% gewijzigd door Wootlock op 19-03-2014 12:53 ]
"Don't let your dreams be memes"
Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:19:
[...]
Leuk die protectie over het motorblok, maar je weet niet of er onder die protectie schade zit.
Motor lijkt netjes, vanaf de fotos. Import is vaak zelfs beter omdat duitse motoren bijvoorbeeld apk hebben. In engeland is de mentaliteit "don't fix it if it ain't broken" tsja dan...

Gisteren gekeken en alles zag er goed uit. Twee nieuwe banden, accu net vervangen, factuur erbij. Verder aardige jongen. Alleen toen ik aan kwam begon het keihard te rennen dus nog geen proefrit gemaakt. Kleine aanbetaling gedaan. Over twee weken rijden en dan direct mee nemen mits alles goed is. Wil vind ik de valdoppen erg groot maar dat moet blijkbaar. Het eerste jaar laat ik ze sowieso zitten. Achterzit en stepjes zjn eraf gehaald, veel mooier zo.
Net even gekeken voor de verzekering. Standaard verzekering is 17e en met diestal erbij nog eens 17e alleen vraag ik me af of het nodig is. De motor staat in een garage, heb een stuurslot en schijfslot. In de garage staan 4 motoren, is gelukkig nog niks gebeurt. Je kan er niet in zonder pasje, klinkt veilig. Alleen het zou toch gebeuren als ze de gixxer mee nemen, dat wordt dan
[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 19-03-2014 12:52 ]
Staat die voorvork wat naarbinnen of lijkt dat op die foto?
Hier hebben ze onlangs een oude CBR600f3 "97 uit een parkeer garage gestolen. Hekken opengebroken... en dat is in fryslan.
[ Voor 26% gewijzigd door Ghostrider op 19-03-2014 12:57 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Afhankelijk van de verjaardagen dit weekend zou ik mee kunnen.
Het weerbericht ziet er op zich nog wel goed uit, beetje wisselvallig weer.
Noobmeter WoT: Froekie

Aha, wist niet ik niet, lijkt mij dan een goede reden. 170e extra per jaar of de gixxer weg, keus is dan snel gemaakt.

Overigens mooie fiets hoor, foto's zien er goed uit. Verkoper lijkt - als ik je zo hoor - ook een goede indruk achter te laten. Dan zit het meestal wel goed!
Schrok btw wel van de motor, op de foto lijkt die niet zo groot maar in het echt is het echt een fors apparaat.
In het begin lekker rustig aan en vooral heel veel te leren, nu begint het rijden pas echt.
Net stuk of 20 filmpjes hiervan gekeken en daar werd ik niet vrolijk van, foutje op de motor is zo gemaakt.
http://www.wired.com/autopia/2014/02/mulholland-the-snake/
@versteegrob, mulholland drive leert je eigenlijk 1 ding. De openbare weg is niet gemaakt om je motor (of jezelf) tot de limiet te pushen. Elke bocht is anders en zelfs voor een ervaren rijder nooit met 100% zekerheid in te schatten.
Zelf ga (kan) ik niet met de knie over de grond. Als ik wel schuin ga, voor mijn eigen gevoel dan, doe ik dat als ik de bocht ken er zeker weet dat er geen olie, blaadjes, putdeksels, of mest op de weg ligt. Want dat is dus het idee, je weet dat niet van te voren en dat kan net het verschil maken tussen lekker doorrijden op je kostbare bezit of genadeloos op je bek gaan en duizenden euro's afschrijven.

Soms zelfs zo erg dat bij hard remmen de voorband tegen de kuip komt.
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:42:
Beetje dure hobby maar met mooiste blijft een helmdown
[video]

In de UK heb je MOT. Als je motor 3 jaar of ouder is moet deze elk jaar gekeurd worden.Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:19:
[...]
Leuk die protectie over het motorblok, maar je weet niet of er onder die protectie schade zit.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zondag. Zie dat voorspelling nu 30% kans op regen is, met maar 0 tot 2mm. Dat zou wel prima zijnPhreak schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:59:
Uhm op de meeting manager zie ik het even niet staan, maar werd er nou zaterdag of zondag gereden?
Verschilt volgens mij per verzekeraar. Afaik mocht ik ze bij Univé wel meenemen (alleen heb ik nog nooit een autoverzekering op mijn naam gehad, dus verder niet in verdiept).Versteegrob schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:11:
Ga ik doen en ik zal van te voren even bellen met de verzekeraar in kwestie. Jammer dat je je schadevrije jaren van de niet mag mee nemen maar wel logisch.
Verwijderd
Helemaal mee eens, Vanmorgen ook weer tijdens mijn ritje naar het werk: zand en grint in een paar bochten (ze zijn met werkzaamheden bezig), kilometer lang modder op de weg van allerlei boeren en als klap op de vuurpijl heerlijk diep gefreesd asfalt.Marc Rademaker schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:18:
@versteegrob, mulholland drive leert je eigenlijk 1 ding. De openbare weg is niet gemaakt om je motor (of jezelf) tot de limiet te pushen. Elke bocht is anders en zelfs voor een ervaren rijder nooit met 100% zekerheid in te schatten.
Zelf ga (kan) ik niet met de knie over de grond. Als ik wel schuin ga, voor mijn eigen gevoel dan, doe ik dat als ik de bocht ken er zeker weet dat er geen olie, blaadjes, putdeksels, of mest op de weg ligt. Want dat is dus het idee, je weet dat niet van te voren en dat kan net het verschil maken tussen lekker doorrijden op je kostbare bezit of genadeloos op je bek gaan en duizenden euro's afschrijven.
Gisteren trouwens wel leuk samen gereden met een mede forens op een Honda Shadow, netjes alle bochtjes buiten - binnen - buiten - pakken en lekker gas gegeven waar het kon.
Helemaal mee eens maar ik zal mij sowieso rustig houden, heb nagenoeg geen ervaring.Marc Rademaker schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:18:
@wootlock, feli met de aanschaf
Ja drie keer op een GSXR gereden maar gewoon lekker rustig aan beginnen dan komt het helemaal goed.
Net alle pdfjes gelezen van het motorblad, goede leerzame teksten.
[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 19-03-2014 13:46 ]
Ty, net direct de meetingmanager aangepast.XBL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:40:
[...]
Zondag. Zie dat voorspelling nu 30% kans op regen is, met maar 0 tot 2mm. Dat zou wel prima zijn.
[...]
Zondag kan ik namelijk wel
Ik zal deze week effe geld pinnen dat ik 10euro op zak heb voor de lunch.
* Phreak makes mental note
Niet zuipen op de verjaardag zaterdag
Noobmeter WoT: Froekie
Lijkt zo door de hoek waaronder de foto (met een mobile telefoon?) gemaakt is - maar is toch goed om ff te checken lijkt me!Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:25:
Leek even alsof de afstand tussen de kuip en het voorwiel wat klein is. Gebeurt wel eens als het eea gecrasht is
[afbeelding]
[afbeelding]
Soms zelfs zo erg dat bij hard remmen de voorband tegen de kuip komt.
Zeker maar je kan vanaf hier al zien dat het door de hoek komt. Foto's zijn beide van een tegenover gestelde hoek gemaakt maar is een goeie tip om het even zeker te checken.Jolke schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:48:
[...]
Lijkt zo door de hoek waaronder de foto (met een mobile telefoon?) gemaakt is - maar is toch goed om ff te checken lijkt me!
Ik heb dezelfde uitlaat.Versteegrob schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:00:
Geen idee, heb nog wel een tweede foto, check. Vriend van mij die al jaren rijdt heeft alles getest, er even op gezeten en alles voelde goed. Heb zelf niet de kennis om het te beoordelen.
[afbeelding]
Aha, wist niet ik niet, lijkt mij dan een goede reden. 170e extra per jaar of de gixxer weg, keus is dan snel gemaakt.
Schrok je niet van het geluid?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Zondag, de 23e.Phreak schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:59:
Uhm op de meeting manager zie ik het even niet staan, maar werd er nou zaterdag of zondag gereden?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Naar:

Voelde het al een beetje aankomen maar wilde de handdoek niet in de ring gooien tot het officieel was;
Heb net via mail een e-ticket retour Italïe binnen gekregen van m'n werkgever voor dit weekend....
...helaas ook tegelijk met een lijst aan werkzaamheden die in ons kantoor daar moeten gebeuren.
Veel plezier allemaal

Zoek de 10 verschillen... ah, knipperlichtjesReley schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:30:
ik heb ondertussen de eerste modificatie erop zitten:
[afbeelding]
Naar:
[afbeelding]
Leuk, naast de motor staat een rollator
Toch maar een keer opvragen wat het kost om die 2 kuipdelen te laten spuiten, dat wit staat zo'n ding wel erg goed eigenlijk

De wat rare ring rond de tankdop is van mn Givi quick-lock tanktas.
In plaats van het normale dimlicht zit er alweer een bi-xenon projector in geduwd (en het originele grootlicht zit er nog, voorlopig nog geen zin om die ook om te bouwen)
En de monozit zit er ook bij, die moet ik alleen nog even aanpassen zodat ie om de beugels past (die beugels zijn nl veel te handig)
leeg
Voorbereiden op het ergste noemen ze datJolke schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:18:
[...]
Zoek de 10 verschillen... ah, knipperlichtjes
Leuk, naast de motor staat een rollator
Klopt, ik kon ze ook gewoon meenemen naar UnivéXBL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:40:
[...]
Zondag. Zie dat voorspelling nu 30% kans op regen is, met maar 0 tot 2mm. Dat zou wel prima zijn.
[...]
Verschilt volgens mij per verzekeraar. Afaik mocht ik ze bij Univé wel meenemen (alleen heb ik nog nooit een autoverzekering op mijn naam gehad, dus verder niet in verdiept).
Jammer tot op de volgende ritGenjiBlade schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:31:
Ik haak af voor de 23e
Voelde het al een beetje aankomen maar wilde de handdoek niet in de ring gooien tot het officieel was;
Heb net via mail een e-ticket retour Italïe binnen gekregen van m'n werkgever voor dit weekend....
...helaas ook tegelijk met een lijst aan werkzaamheden die in ons kantoor daar moeten gebeuren.
Veel plezier allemaal
@ hierboven
Waar baseer je dat op? de meeste motorrijders die ik ken zijn mooiweerijders die netjes onderhoud doen..Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:19:
[...]
. In engeland is de mentaliteit "don't fix it if it ain't broken" tsja dan...
En zoals al gezegd heb je hier MOT dus elk jaar word je motor gekeurd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
moet even kijken. maar s avonds nachtdienst. dus ik gok erop dat ik tot na de lunch blijf en daarna thuis mijn bed induik.GBTW schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:04:
[...]
Jammer tot op de volgende rit
@ hierbovenniet allemaal gaan afhaken voor die 2 druppels water!
Dat is het maintainers motto 'If it ain't broke, then don't fix it' en heeft geen ros met slecht onderhoud te maken, maar met iets nodeloos open maken of verbeteren als er geen noodzaak toe is. Of ze dat werkelijk in de UK doen, weet ik niet. Lijkt me niet eigenlijk.Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:19:
[...]
In engeland is de mentaliteit "don't fix it if it ain't broken" tsja dan...
@Toolkit: De mot gaat natuurlijk weer niet over onderhoud (meer de gevolgen van slecht onderhoud op bepaalde onderdelen). Als ik nooit olie ververs komt ie glansrijk door de mot heen...dat controleren ze niet. Meer de staat van banden/remmen/verlichting (grootste oorzaak afkeur begrijp ik).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Alleen bij ijzelGBTW schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:04:
@ hierbovenniet allemaal gaan afhaken voor die 2 druppels water!
Ja, ja, ik heb eindelijk geregistreerd.
Toffe GSX! Ik zou hem zeker wel voor diefstal verzekeren. Het is toch een paar duizend euro... Maar zoals gezegd, let er op dat je vaak ART gekeurde sloten moet hebben. Overigens, als ze hem willen jatten kunnen ze hem altijd meenemen, ongeacht hoeveel sloten je hebt.Versteegrob schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:51:
[...]
[afbeelding]
Gisteren gekeken en alles zag er goed uit. Twee nieuwe banden, accu net vervangen, factuur erbij. Verder aardige jongen. Alleen toen ik aan kwam begon het keihard te rennen dus nog geen proefrit gemaakt. Kleine aanbetaling gedaan. Over twee weken rijden en dan direct mee nemen mits alles goed is. Wil vind ik de valdoppen erg groot maar dat moet blijkbaar. Het eerste jaar laat ik ze sowieso zitten. Achterzit en stepjes zjn eraf gehaald, veel mooier zo.
Net even gekeken voor de verzekering. Standaard verzekering is 17e en met diestal erbij nog eens 17e alleen vraag ik me af of het nodig is. De motor staat in een garage, heb een stuurslot en schijfslot. In de garage staan 4 motoren, is gelukkig nog niks gebeurt. Je kan er niet in zonder pasje, klinkt veilig. Alleen het zou toch gebeuren als ze de gixxer mee nemen, dat wordt dan
Vaak bu'j te bang!
Klopt, maar indirect heeft het wel effect (met de CO2 meeting bijvoorbeeld, hoewel ik niet weet of ze dat bij motoren ook doen).mphilipp schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:29:
[...]
@Toolkit: De mot gaat natuurlijk weer niet over onderhoud (meer de gevolgen van slecht onderhoud op bepaalde onderdelen). Als ik nooit olie ververs komt ie glansrijk door de mot heen...dat controleren ze niet. Meer de staat van banden/remmen/verlichting (grootste oorzaak afkeur begrijp ik).
Dat het op de terugweg regent boeit me niet zo, thuis heb ik een warme douche
Zelfde gedachtegang hier, meer dan 2x140km banden vierkant rijden door de regen om er enkel te komen... Ik laat het even van het weer afhangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 19-03-2014 23:09 ]
Asus Zenbook i7 256gb
WelkomVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:48:
[...]
Alleen bij ijzel.
Ja, ja, ik heb eindelijk geregistreerd.
Aparte kleuren, zie je niet vaak4x2 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:58:
Zo, net even snel foto's gemaakt.
Toch maar een keer opvragen wat het kost om die 2 kuipdelen te laten spuiten, dat wit staat zo'n ding wel erg goed eigenlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De wat rare ring rond de tankdop is van mn Givi quick-lock tanktas.
In plaats van het normale dimlicht zit er alweer een bi-xenon projector in geduwd (en het originele grootlicht zit er nog, voorlopig nog geen zin om die ook om te bouwen)
En de monozit zit er ook bij, die moet ik alleen nog even aanpassen zodat ie om de beugels past (die beugels zijn nl veel te handig)
Ff goedkoop regenoverall scoren bij de Hema?Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:12:
@Exigence
Zelfde gedachtegang hier, meer dan 2x140km banden vierkant rijden door de regen om er enkel te komen... Ik laat het even van het weer afhangen.
Kan ik net zo goed me textiel aantrekken

Asus Zenbook i7 256gb
Doe dat danGhostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:16:
[...]
Hij moet weer stoer doen met zijn leren pak hoor.Ghostrider schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:16:
[...]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Die demper komt boven alles uit, zelfs boven de meest luidruchtige choppers. Soms schaam ik mij om in de ochtend of avonden thuis te komen met zoveel herrieVersteegrob schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:27:
DB killer is eruit gehaald maar nog niet vol open kunnen trekken, motor was helaas te koud maar het klonk al super, ben heel benieuwd.

Maar ik vertik het om die DB killer erin te doen, geluid is er te mooi voor
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik vind dat ook een goede vorm van veiligheid... zo hoort men je aankomen, als ze je weer eens niet gezien hebben.Ricepuppet schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:53:
[...]
Die demper komt boven alles uit, zelfs boven de meest luidruchtige choppers. Soms schaam ik mij om in de ochtend of avonden thuis te komen met zoveel herrie![]()
Maar ik vertik het om die DB killer erin te doen, geluid is er te mooi voor

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee hoor, maakte alleen een statement. Gaan we snel verder over het weer vandaag? Iedereen op de motor neem ik aan naar het werk?
Yup. Net zoals elke andere dag van het jaar

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nee; leaseautoJolke schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:58:
[...]
Nee hoor, maakte alleen een statement. Gaan we snel verder over het weer vandaag? Iedereen op de motor neem ik aan naar het werk?

Uhm nop, altijd met de autoJolke schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:58:
[...]
Bijna nog erger want het is net te koud om op het balkon te gaan werken
Anders kom ik zo over als mooiweerrijder.
[/watje]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Acid_Burn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:21:
[...]
Yup. Net zoals elke andere dag van het jaar [afbeelding]
Ik doe combi van de 2 hierboven...Marc Rademaker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:49:
Ik werk thuis
Bijna nog erger want het is net te koud om op het balkon te gaan werken
...en dat elke dagMarc Rademaker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:04:
Hij werkt thuis en rijdt elke dag rondjes op zijn balkon?
Daar heb ik een emotieloze diesel voor
Nu rij ik nog maar 35 km. Weliswaar vooral snelweg, maar wel ook direct een wat drukker stuk waar de motor duidelijk voordelen heeft.
Helm nog op
[ Voor 33% gewijzigd door Jolke op 20-03-2014 17:22 ]
Zet even je helm af, wanneer je iets zegt. Ik versta er niets van.Jolke schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:39:
Ik ben blij m'n motor warm bijna direct warm is nu, in plaats net als ik aankom op mijn werk: 15 minuten laten.
Met de diesel doe ik er 2 a 3x zo lang over op een slechte dag... 2/3 uur enkele reis zie ik niet zitten.Piekartz87 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:54:
Vind het een beetje zonde van mijn motor om elke dag de snelweg over te worstelen.
Daar heb ik een emotieloze diesel voor
Banden verbruik valt nog mee gelukkig.. scheelt dat ik geen ss met plakrubber rij maar dual compound met harder rubber in het midden.. naar verloop van tijd worden ze wel wat vierkanter maar dat merk ik eigenlijk pas echt als er nieuwe op zitten en bochtindraaien ineens 2x zo soepel gaat
hehehe, i laughednewbreed schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:16:
[...]
Zet even je helm af, wanneer je iets zegt. Ik versta er niets van.
Het is dus een 929RR van 2002.
Als in lage toeren rij, +-2000rpm en als ik dan aan mijn gashendel draai bokt de motor en hoor je hem precies kloppen. Niet echt een misfire, maar eerder uit de bak.
Het probleem is, tandwielen in de bak lijken mij stug, want 2 assen, vites 1-3-5 en 2-4-6 als ik het goed voor heb, maar hij klopt bij elke vites.
Binnenkort de koppeling er maar eens uithalen, mijn mannetje denk dat ik wel eens een paar tandjes op het tandwiel van het koppelingshuis zou kunnen missen. Want hij heeft het enkel bij +-2000rpm, boven de 3000rpm schiet die wakker en trekt die gewoon als een malle door.
Dus de theorie, als dat huis een tandje of 2 minst, is het net genoeg om over te slagen in lage toeren, maar eens hij op snelheid is dat de tandjes er gewoon over gaan.
Klinkt plausible?
[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 20-03-2014 20:09 ]
De Nederbelg !
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Of hij hikt gewoon een keer en je voelt/hoort de klap die dat op je aandrijving geeft.
Versnellingen zitten overigens allemaal bij elkaar, het zijn wel 2 assen.
leeg
De Nederbelg !
Nu was ik degene die filmde, en XBL de edits en uploads deed.
[ Voor 3% gewijzigd door Noenie op 21-03-2014 01:13 ]
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Wat is er met de instructeur? Jullie komen naast elkaar uit en zullener dus samen uit moeten komen wie wie voorlaat gaan. Was netter geweest als hij jou had voorgelaten want jij reedt net iets verder naar voren, maar om dan meteen te toeteren?
En dan die mini, die bedenkt misschien wel dat ie naar rechts moet, oh nee toch linkerbaan. Laat hem er lekker tussen zonder je op te winden!
Just my 2 cents.
Jij geeft gas bij en hij moet sowieso afremmen voor de bocht; erg kinderachtig om toch nog voor je langs te willen.
Als ik daar reed was ik naast hem blijven rijden zodat hij rechtdoor moest en dan alsnog via de vluchtstrook zelf ook rechtdoor gaan.
/trollmode uit.
Amsterdams verkeer, het valt mij op dat het verkeer daar altijd veel agressiever is dan hier in de Achterhoek. Alhoewel ik die laatste actie een beetje vreemd vind, waarom ga je links naast een linksafslaande auto staan terwijl je zelf rechtdoor moet?prutsger schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:48:
Leuk filmpje, maar imho maak je veel te druk om van alles en nog wat. Die auto die jou afsnijdt is inderdaad niet netjes (understatement!) maar hij rijdt al voor je en toeteren heeft geen enkele zin meer. Dit zijn types die je niet op kunt voeden.
Wat is er met de instructeur? Jullie komen naast elkaar uit en zullener dus samen uit moeten komen wie wie voorlaat gaan. Was netter geweest als hij jou had voorgelaten want jij reedt net iets verder naar voren, maar om dan meteen te toeteren?
En dan die mini, die bedenkt misschien wel dat ie naar rechts moet, oh nee toch linkerbaan. Laat hem er lekker tussen zonder je op te winden!
Just my 2 cents.
Maar ik rij gelukkig nooit in Amsterdam
Oja ook iets leuks zeggen: Leuk filmpje!
[ Voor 15% gewijzigd door Piekartz87 op 21-03-2014 09:23 ]
Op die afsnijdende auto en fietser na ben ik het hier inderdaad wel mee eens, iedereen maakt fouten en als motorrijder moet je daar als zwakkere verkeersdeelnemer rekening mee houden. Soms moet je ook gewoon maar denken: ach laat maar.prutsger schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:48:
Leuk filmpje, maar imho maak je veel te druk om van alles en nog wat. Die auto die jou afsnijdt is inderdaad niet netjes (understatement!) maar hij rijdt al voor je en toeteren heeft geen enkele zin meer. Dit zijn types die je niet op kunt voeden.
Just my 2 cents.
Vaak bu'j te bang!
Dat ook, maar in de Achterhoek zijn er ook veel minder auto's per vierkante meter. Een veroorzaakt het ander namelijk...Erasmo schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:13:
[...]
Amsterdams verkeer, het valt mij op dat het verkeer daar altijd veel agressiever is dan hier in de Achterhoek. Alhoewel ik die laatste actie een beetje vreemd vind, waarom ga je links naast een linksafslaande auto staan terwijl je zelf rechtdoor moet?
.
Rijd regelmatig in Berlijn, dat valt nog best mee, niets vergeleken met steden als Madrid of Rome... hoe zuidelijk hoe assertiever het wordt.-tom-562 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:38:
IMO is Amsterdam nog steeds peanuts in vergelijking met een random grote stad in het zuiden van Europa (of Parijs ofzo). Ik vind dat altijd wel leuk rijden, zo chaotisch (zowel met de auto als motor)
Barcelona is wel leuk maar dat is allemaal zo vierkant en eenrichtingsverkeer en bij elk stoplicht geven ze al gas zodra het groene voetgangerslicht begint te knipperen en nog niet eens op rood staat. Echt een tweewielerstad dat wel. De Honda Scoopy 50 100 125 150 en 300 gaan hier als warme broodjes.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

En het is nog waar ook
Vaak bu'j te bang!
+1 (mis nog een Honda SH300 met ABS)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
[ Voor 6% gewijzigd door Jolke op 21-03-2014 10:47 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nieuwe motor voor Batman?Chakotay schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:42:
Hm, Honda heeft weer iets bijzonders bedacht:
[afbeelding]
Vind het niet direct lelijk, maar zou er zelf niet perse op hoeven rijden
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En zowaar heb ik in Valencia eens een DN-01 in het wild gezien!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
edit*
http://www.omroepgelderla...k-op-a12.htm#.Uywn7oXmgYU
Motorrijders (23) omgekomen A12
oei...
[ Voor 62% gewijzigd door Piekartz87 op 21-03-2014 13:50 ]
En dan heb je nog niet eens de rest van de motor(scooter) gezien... het model spreekt mij niet direct aan, de kleur dan weer wel.Piekartz87 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:31:
Ik kan alleen maar kijken naar die foeilelijke uitlaat
[...]
Ik heb er eens op gezeten, een DN-01 (wel ergens in een ruimte met geblindeerde ramen, stel je voor dat iemand je daar op ziet). Het zit heel erg comfortabelsteveman schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:21:
Ze durven wel iig, dat vind ik wel stoer
En zowaar heb ik in Valencia eens een DN-01 in het wild gezien!
Grote doos met daarin mijn nieuwe Schubert C3 pro samen met een Tyrefix set.

Wat de helm betreft, ik had deze afgelopen zaterdag gaan passen in de winkel, maar de kleur die ik wou was in mijn maat niet op voorraad, ze hebben dit dan maar verzonden.
Morgen nog mijn vorige/volgende motor gaan ophalen en dan wachten tot mijn arm genoeg is gerevalideerd om veilig te kunnen rijden.
Lekker licht dingetje heYouk schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:38:
Ding-dong, pakje voor mijnheer.
Grote doos met daarin mijn nieuwe Schubert C3 pro samen met een Tyrefix set.![]()
Wat de helm betreft, ik had deze afgelopen zaterdag gaan passen in de winkel, maar de kleur die ik wou was in mijn maat niet op voorraad, ze hebben dit dan maar verzonden.![]()
Morgen nog mijn vorige/volgende motor gaan ophalen en dan wachten tot mijn arm genoeg is gerevalideerd om veilig te kunnen rijden.
Als je in de binnenstad van Doetinchem rijdt is het ook gewoon druk hoor, zal wel meer aan de lokale bevolking liggenJolke schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:05:
[...]
Dat ook, maar in de Achterhoek zijn er ook veel minder auto's per vierkante meter. Een veroorzaakt het ander namelijk...
Sorry beetje late reactie. Offroaden is idd erg gaaf. Staat hier op nummer twee (achter sm) voor als ik stop met de wegrace.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:11:
[...]
of niet meer op de openbare weg maar offroad...
afgelopen week vrijdag wederom een ritje gedaan, is echt ontzettend gaaf om te doen
Inmiddels diverse afwegingen gedaan en ben nu op zoek naar een 450cc 4takt enduro
(250 4takt gaat niet echt vooruit met mijn gewicht, en een iets zwaardere machine is voor mij niet echt een probleem, rijden toch niet in los sahara zand waar gewicht een probleem vormt)
Zoals een CRF450, YZ450F, KTM 450EXC etc etc.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Je gaat je SS dus toch maar verbouwen naar een sporttoer-tom-562 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:53:
Hmm, als het goed is mag ik binnenkort een stukje proefsturen op een SS met superbikestuur, als me dat bevalt ga ik er ook maar 1 kopen (iets wat ik eigenlijk al langer wil)
Dit topic is gesloten.