Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.623 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:01:
Afgelopen zaterdag een tweetal proefritten gemaakt met de Z800 en de Street triple R
Z800: stuurt lekker, en zit ook lekker en het geluid van een 4 cilinder is toch al wat aangenamer dan de 2 cilinder lesmotor waar ik op gezeten heb ;)
Street Triple: erg fijne motor echter heel onrustig laag in het toerental (volgens de verkoper is dit typisch voor een 3 cilinder) en na +- 60min rijden kreeg ik een behoorlijk houten kont (dit zou opgelost kunnen worden door een gelzadel)

Volgende week nog een proefrit met een MT-9 en dan kijken welke van de drie mij het beste bevalt :)
Ik zou een MT-9 nu niet meteen aanraden voor een beginner, vooral beginners kunnen dit beest echt niet de baas. Hier een review van dit beest van iemand die zo'n twee jaar zijn motorrijbewijs heeft en circa 20.000 km per jaar rijdt.

Sommige mensen zullen wellicht anders denken, maar ik ben echt voor om niet op een al te zware motor te beginnen dan de nodige rijervaring op te doen en dan een zware te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:47

Wootlock

Evilution

Tankiej schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:19:
[...]

Die klinkt, met een juiste uitlaat, vééééél beter dan zo'n 4-in-lijn jankerd :P
En laat die juist de stock uitlaat hebben ;)
Al moet ik zeggen op die Z800 zat een Akrapovic uitlaat en dat klonk ook erg lekker hoor :)
Het kan niet op tegen de Street Triple qua geluid tho :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Ik zou een MT-9 nu niet meteen aanraden voor een beginner, vooral beginners kunnen dit beest echt niet de baas. Hier een review van dit beest van iemand die zo'n twee jaar zijn motorrijbewijs heeft en circa 20.000 km per jaar rijdt.

[video]

Sommige mensen zullen wellicht anders denken, maar ik ben echt voor om niet op een al te zware motor te beginnen dan de nodige rijervaring op te doen en dan een zware te kiezen.
Mja, je hebt zwaar en je hebt zwaar.
Zeker als je een motor van de laatste jaren koopt is de kans groot dat er aparte mappings op zitten. Al zie je dat nog niet op de goedkopere modellen (waar je meestal op begint als beginner).

Ik rij nu ook op een 1200, 2-cylinder met een bak koppel onderin. Op de S-stand was dat in het begin nog eens schrikken ja, maar op de T-stand wordt daar al een hele hoop vanaf gehaald (minder pk's, minder koppel onderin, minder felle gasrespons,...)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:15
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:04:
Misschien aardig voor de meeste lezers van dit topic om hun rijstijl nog wat te verbeteren :)

deel 1: Bochten - de theorie http://goo.gl/WTtJlF

deel 2: Bochten - de praktijk http://goo.gl/k0HNdZ

deel 3: Hellingshoek, een obsessie http://goo.gl/EeOhbM

deel 4: Rijden met bagage http://goo.gl/PxijO5

deel 5: Effectief remmen http://goo.gl/exPMLw

deel 6: Rijden in de stad http://goo.gl/4NF55n
Deel 6 leek me wel interessant, kijken of er nog wat handige tips in staan, maar what the hell zeg, wat halen ze daar een halsbrekende toeren in uit. Op pagina vijf van de pdf staan een paar situaties waarin er telkens een rijtje auto's stilstaat en waar de motorrijder er dan gewoon langs schiet en vervolgens, zoals al in de plaatjes te voorspellen valt, enorm in de problemen komt zodra een van de auto's in de situatie hem niet ziet of niet zit op te letten.

Misschien ben ik wel gewoon een watje of rij ik veel te rustig, maar ik haal zo'n rij auto's bijna nooit in, en al helemaal niet links als er iemand linksaf wil slaan of andersom 8)7 . Het lijkt meer op tips om jezelf te redden uit situaties waar je jezelf in brengt door gewoon ontzettend dom te rijden en niet op te letten op wat er om je heen gebeurt.

[/rant]

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:04:
[...]

Mja, je hebt zwaar en je hebt zwaar.
Zeker als je een motor van de laatste jaren koopt is de kans groot dat er aparte mappings op zitten. Al zie je dat nog niet op de goedkopere modellen (waar je meestal op begint als beginner).

Ik rij nu ook op een 1200, 2-cylinder met een bak koppel onderin. Op de S-stand was dat in het begin nog eens schrikken ja, maar op de T-stand wordt daar al een hele hoop vanaf gehaald (minder pk's, minder koppel onderin, minder felle gasrespons,...)
Laat ik het anders zeggen, ik denk dat het niet verstandig is om als beginner om op een motor te stappen met een bepaalde pk/gewichtsverhouding zoals de MT-09.

Als we alleen al naar dit topic kijken ik heb hier al verschillende beginners gezien die hun 600 op een verschrikkelijk domme manier in de prak hebben gereden omdat ze zo'n ding niet de baas konden.

Maar goed dit is een eeuwige discussie ook onder motorrijders, ik hang sterk de theorie aan: licht beginnen en zwaar eindigen en binnen dat traject veel ervaring op doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:25:
[...]

[video]

14:30, I think I pooped a little _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat het voor een beginner (die nog weinig ervaring hebben) een naked achtige motor ook makkelijker rijden, vanwege het brede stuur. Dan heb je meer controle imo (op 'normale' snelheden :P). 1 van de redenen waarom ik stiekem nog kijk naar een superbikekit voor op mijn GSX-R.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Tunaflish schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:14:
[...]

Deel 6 leek me wel interessant, kijken of er nog wat handige tips in staan, maar what the hell zeg, wat halen ze daar een halsbrekende toeren in uit. Op pagina vijf van de pdf staan een paar situaties waarin er telkens een rijtje auto's stilstaat en waar de motorrijder er dan gewoon langs schiet en vervolgens, zoals al in de plaatjes te voorspellen valt, enorm in de problemen komt zodra een van de auto's in de situatie hem niet ziet of niet zit op te letten.

Misschien ben ik wel gewoon een watje of rij ik veel te rustig, maar ik haal zo'n rij auto's bijna nooit in, en al helemaal niet links als er iemand linksaf wil slaan of andersom 8)7 . Het lijkt meer op tips om jezelf te redden uit situaties waar je jezelf in brengt door gewoon ontzettend dom te rijden en niet op te letten op wat er om je heen gebeurt.

[/rant]
Uhh.. voor zover ik begreep zijn dit beschrijvingen van situaties die je moet voorkomen, door niet in te halen ter hoogte van een kruisende weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

MailMan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:01:
[...]

Slijtagelimiet is 3,5-3,6mm. Nieuwe zijn 370 euro voor een setje, maar dan heb je niet de originele van BMW (die zijn 600-700 euro voor een setje...) deze originele waren 150 en vergelijkbaar in dikte. Ik wilde juist voor originele gaan om zekerder te zijn dat het goede kwaliteit was.
Hmm originele schijven voor mijn GSA is ongeveer €400 euro voor een set volgens het ETK.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
newbreed schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:47:
[...]

Uhh.. voor zover ik begreep zijn dit beschrijvingen van situaties die je moet voorkomen, door niet in te halen ter hoogte van een kruisende weg.
Ik lees er meer een dat ze er bewust langs willen, ook vanwege deze zinsnede uit de situatie waarin de motorrijder een rij auto's links inhaalt waarvan de voorste links af wil slaan:
Om gevaarlijke situaties te vermijden, moet de snelheid tijdens het inhalen weloverwogen zijn gekozen.
Ze zeggen daarna dan nog wel dat je bij twijfel niet aan zo'n actie moet beginnen, maar als je het mij vraagt is het vrijwel altijd vragen om problemen en moet je er gewoon sowieso niet links langs gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik zie het nu en je hebt gelijk.

Ik heb geleerd dat het onverstandig is om in te halen op een kruisende weg en dat wordt door middel van de plaatjes geïllustreerd. Vervolgens stellen ze dat je die acties best kan uitvoeren, maar dat je niet raar moet opkijken als je overhoop gereden wordt. En de goede tip die ze je nog meegeven is dat je je snelheid moet aanpassen, zodat je het onvermijdelijke lestel kan beperken. Dus, two thumbs up voor de heldere lichten bij motoplus.

Rechts voorbij de file, en vervolgens een weg kruisen, waarbij je compleet onzichtbaar bent voor het tegemoed komende verkeer, dat links afslaat ;verdient ook de Darwin award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oud nieuws, dat zijn die droeftoeters van brek & boest

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Halve week oud :P Filmpje erbij vond ik wel..... veelzeggend iig.

Zullen ze er van leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
newbreed schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:09:
Ik zie het nu en je hebt gelijk.

Ik heb geleerd dat het onverstandig is om in te halen op een kruisende weg en dat wordt door middel van de plaatjes geïllustreerd. Vervolgens stellen ze dat je die acties best kan uitvoeren, maar dat je niet raar moet opkijken als je overhoop gereden wordt. En de goede tip die ze je nog meegeven is dat je je snelheid moet aanpassen, zodat je het onvermijdelijke lestel kan beperken. Dus, two thumbs up voor de heldere lichten bij motoplus.

Rechts voorbij de file, en vervolgens een weg kruisen, waarbij je compleet onzichtbaar bent voor het tegemoed komende verkeer, dat links afslaat ;verdient ook de Darwin award.
Inderdaad, niet al te handige adviezen die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Piekartz87 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:26:
Halve week oud :P Filmpje erbij vond ik wel..... veelzeggend iig.

Zullen ze er van leren?
'Geen gestunt en geen herrie', en wat zie en hoor je.... |:( En dan lopen er op MF nog een paar van die droeftoeters te nuilen dat je ze respect moet geven 8)7 :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:29:
[...]

'Geen gestunt en geen herrie', en wat zie en hoor je.... |:( En dan lopen er op MF nog een paar van die droeftoeters te nuilen dat je ze respect moet geven 8)7 :X
mooi volk om trots op te zijn _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

vandaag gekocht, Honda cb 125 t

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vwr5mx.jpg

Super blij mee, leuk om nog een jaar mijn a1 periode mee door te komen :*)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 10:45

Metro2002

Memento mori

Tankiej schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:19:
[...]

Die klinkt, met een juiste uitlaat, vééééél beter dan zo'n 4-in-lijn jankerd :P
Hm, ik reed eerst ook op een 2 cil honda CB500 en nu op een yamaha Xj6 met 4cil inlijn en het heeft allebei wel wat . De 2 cil klinkt en loopt als een mini V8 , een beetje ruw en onbehouwen en dat is leuk :P de yamaha klinkt als een 4 in lijn jankerd en gilt goed bij hogere toeren >:) en dat is ook leuk :+ Qua rijden geef ik de voorkeur aan de 4cil. Veel rustiger en smoother. Voor toeren en stoerheidsfactor is de 2 cilinder leuker.
Rick-Jan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:50:

[afbeelding]

Leuk ding :) Wat is de topsnelheid? Of ga je er geen snelweg mee rijden (al moet je in dit land voor elke scheet de snelweg op :X )

[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 17-03-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 15:16

XBL

Tunaflish schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:14:
[...]

[/rant]
Ik haal wel eens dat soort acties uit, zowel links als rechts langs de auto's. Maar bij gelijkwaardige kruispunten ga ik meestal weer ff tussen de auto's. Bij uitritten en dergelijke is vooral heel erg goed opletten. Als een auto een gat laat (eigenlijk nooit ;)), dan is het helemaal spannend.

Het overkomt me ook vaak zat dat het licht op groen springt terwijl ik nog tussen de auto's rij. Afhankelijk van de situatie geef ik dan soms wat extra gas en vlieg ik er tussendoor (met het risico dat er iemand door rood is gereden/gefietst/gelopen) en soms ga ik weer tussen de auto's. Dat laatste is eigenlijk altijd wel mogelijk, want niemand trekt net zo snel op als z'n voorganger.

Over het geheel vind ik dat deeltje ook een beetje open deuren. Allemaal situaties die je overal wel tegenkomt, alleen is het in de stad gewoon een stuk drukker met veel meer mensen die de regels negeren. Daar moet je extra gevoel voor ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]

Ah, zo eentje :P als ik zo'n ding had dan stond er na een paar maanden een mini caferacertje :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:18
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:04:
Misschien aardig voor de meeste lezers van dit topic om hun rijstijl nog wat te verbeteren :)

deel 1: Bochten - de theorie http://goo.gl/WTtJlF

deel 2: Bochten - de praktijk http://goo.gl/k0HNdZ

deel 3: Hellingshoek, een obsessie http://goo.gl/EeOhbM

deel 4: Rijden met bagage http://goo.gl/PxijO5

deel 5: Effectief remmen http://goo.gl/exPMLw

deel 6: Rijden in de stad http://goo.gl/4NF55n
Thnx voor de links, nuttig leesvoer voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:10

ppFreddy

gewoon Frederik

[afbeelding]

Tof ding! _/-\o_

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DRAFTER86 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:10:
Hou er wel rekening mee dat telefoons niet echt gemaakt zijn voor gebruik op een trillend stuur.
Ik heb het met meerdere (toch al afgedankte) Android telefoons gedaan, en ze gaan stuk voor stuk kapot na een paar maanden. Ook in een RAM-mount.
Lijkt mij een kwestie van pech. Er zit echt niks in de telefoon wat ruimte heeft lijkt me.

Maargoed, moet ik natuurlijk wel een fatsoenlijke houder vinden. Zo'n open brodit lijkt me niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:49:
[...]
Lijkt mij een kwestie van pech. Er zit echt niks in de telefoon wat ruimte heeft lijkt me.
Dergelijke trillingen zijn gewoon funest voor dat soort spul. Heeft niets met rammelende inhoud te maken. Daarom zijn dedicated navigatiekastjes relatief duur. Het moet nogal wat doorstaan. Je zou een smartphone nog het beste achter het doorzichtige venster van je tanktas kunnen steken.
Maar ik heb uiteindelijk het liefst een vast navigatiekastje. Dat is gemaakt om met een handschoen te bedienen, is waterdicht enzo. Als je zoiets vaak genoeg gebruikt en plezier van hebt zie ik het als een investering. Ik koop tenslotte niet elk jaar een nieuwe.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:39:
[...]

Dergelijke trillingen zijn gewoon funest voor dat soort spul. Heeft niets met rammelende inhoud te maken. Daarom zijn dedicated navigatiekastjes relatief duur. Het moet nogal wat doorstaan. Je zou een smartphone nog het beste achter het doorzichtige venster van je tanktas kunnen steken.
Maar ik heb uiteindelijk het liefst een vast navigatiekastje. Dat is gemaakt om met een handschoen te bedienen, is waterdicht enzo. Als je zoiets vaak genoeg gebruikt en plezier van hebt zie ik het als een investering. Ik koop tenslotte niet elk jaar een nieuwe.
Tsjah, ik kan 400 euro uitgeven aam een apparaat wat maar de helft doet van wat ik wil (geen muziek, geen live flitsers, geen telefoon), of ik koop een houder voor een apparaat wat wel doet wat ik wil...

Vind zo'n bedrag dan ineens best hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ALs je het zo bekijkt wel, maar als door de trillingen scheurtjes ontstaan in de printplaat of complete componenten van de print af komen, dan doet het apparaat dat alles kan opeens ook niets meer. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb gisteravond deze unit besteld voor m'n HTC One. Zoals gezegd, voornamelijk voor 'brommerritjes'

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 07:54:
ALs je het zo bekijkt wel, maar als door de trillingen scheurtjes ontstaan in de printplaat of complete componenten van de print af komen, dan doet het apparaat dat alles kan opeens ook niets meer. ;)
Klopt helemaal. Had een auto TomTom op de motor in zo'n doorzichtig hoesje. Omdat het een ouder tweedehands model was waarvan de accu slecht was, hing die altijd aan de stroom via USB.
Totdat het ding niks meer deed, omdat de usb poort compleet van de printplaat los gekomen was.
Het ding is een motorseizoen mee gegaan. Nu toch maar de motor versie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol mijn asus p535 gaat al mee vanaf 2008, waaronder drie jaar op en eencilinder!

Kennelijk heeft m'n huisvlijt velcromontage nog meer voordelen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43
steveman schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:47:
Lol mijn asus p535 gaat al mee vanaf 2008, waaronder drie jaar op en eencilinder!

Kennelijk heeft m'n huisvlijt velcromontage nog meer voordelen :+
Deel je huisvlijt middels een foto, wie weet levert het goede ideeën op voor de overige hobbyisten hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Toen zat ie nog in z'n SM-jasje, nu plaatsgemaakt voor een siliconenhoesje:
steveman in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 10:45

Metro2002

Memento mori

mphilipp schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:39:
[...]

Ik heb tot nu toe al mijn telefoons altijd op mijn fiets gebruikt in een houder en er is nog nooit een telefoon van stukgegaan, en geloof me dat dat klappen en trillingen te verduren heeft met de 'kwaliteit' van de fietspaden in dit land af en toe :X En dat is geen eenmalig event maar gewoon bijna dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 19:43
Metro2002 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Ik heb tot nu toe al mijn telefoons altijd op mijn fiets gebruikt in een houder en er is nog nooit een telefoon van stukgegaan, en geloof me dat dat klappen en trillingen te verduren heeft met de 'kwaliteit' van de fietspaden in dit land af en toe :X En dat is geen eenmalig event maar gewoon bijna dagelijks gebruik.
Niet te vergelijken met een motor, waar de motor stilstaand al vibreert als je stationair draait. En dat met duizenden trillingen per seconde, in plaats van een paar schokjes op het fietspad.

Je krijgt een soort van metaalmoeheid en dat proces wordt echt versnelt op de motor. En ja het zal vast wel eens goed gaan met sommige telefoons, maarja n=1 is niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hiet toevallig ervaring met een GoPro aan de zijkant ipv bovenop de helm? Ik vraag me namelijk af hoeveel wind dit vangt, op de snelweg voel ik hem nu bovenop namelijk redelijk trekken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Marc Rademaker schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:15:
[...]

Niet te vergelijken met een motor, waar de motor stilstaand al vibreert als je stationair draait. En dat met duizenden trillingen per seconde, in plaats van een paar schokjes op het fietspad.

Je krijgt een soort van metaalmoeheid en dat proces wordt echt versnelt op de motor. En ja het zal vast wel eens goed gaan met sommige telefoons, maarja n=1 is niet echt betrouwbaar.
Goede tips om te lezen. Was al aan het kijken voor een houder voor mijn telefoon, Samsung Note 2 alleen dat is toch niet zo'n goed idee. Tom Tom Rider lijkt mij een betere optie alleen deze is € 399 en wat ik vooral mis, is flitsmeister. Dat scheelt veel geld, echt een gemis bij TomTom.

Denk dat ik toch eerst dit probeer, http://www.ebay.com/itm/5...sh=item3a81dd83b5&vxp=mtr 20 dollar

[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 18-03-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Versteegrob schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Goede tips om te lezen. Was al aan het kijken voor een houder voor mijn telefoon, Samsung Note 2 alleen dat is toch niet zo'n goed idee. Tom Tom Rider lijkt mij een betere optie alleen deze is € 399 en wat ik vooral mis, is flitsmeister. Dat scheelt veel geld, echt een gemis bij TomTom.

Denk dat ik toch eerst dit probeer, http://www.ebay.com/itm/5...sh=item3a81dd83b5&vxp=mtr 20 dollar
TomTom kan toch ook flitsers weergeven met TomTom Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:27
Chakotay schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:33:
Heeft iemand hiet toevallig ervaring met een GoPro aan de zijkant ipv bovenop de helm? Ik vraag me namelijk af hoeveel wind dit vangt, op de snelweg voel ik hem nu bovenop namelijk redelijk trekken.
Ik heb hem aan de linkerkant van mijn helm wat je op de snelweg wel een heel klein beetje voelt maar niks ernstigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Versteegrob schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Flitsmeister aan in je broekzak, bluetooth verbinding met je headset of tomtom

//Edit:
Over trilling gedoe. Vangen de rubberen ballen van RAM mounts niet ook een hoop trillingen af?

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 18-03-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
Ik heb een stukje schuim tussen de telefoonhouder en de motor. Werkt goed en vangt veel trillingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Joolee schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:40:
[...]
Flitsmeister aan in je broekzak, bluetooth verbinding met je headset of tomtom

//Edit:
Over trilling gedoe. Vangen de rubberen ballen van RAM mounts niet ook een hoop trillingen af?
Goeie tip, zal is kijken naar een headsetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:06
Chakotay schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:33:
Bij mij hetzelfde helaas. Kwestie van wennen of niet voor lange stukken doen.

[ Voor 5% gewijzigd door torx op 18-03-2014 11:47 ]

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

cyntax schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Ik heb hem aan de linkerkant van mijn helm wat je op de snelweg wel een heel klein beetje voelt maar niks ernstigs.
Idem hiero, de eerste paar KM is het ff wennen, maar ik merk er niet veel van. Ook niet met 200 km/h

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 14:40

Domih

Domih.

Mensen, ik heb een vraag:

Ik heb net(5min geleden) met de motor een vastloper gehad op de snelweg, en ben Wa+ casco ofzo verzekerd, Dekt de verzekering dit? Ik heb een vage verzrkering die niet telefonisch bereikbaar us dus kan ik het daar niet vragen.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee??

Alvast bedank! Als het kan een dm met tips, zodat het me zo min mogelijk kost. Ik loop nu weer verder naar huis (helmond-eindhoven..)en zal tussendoor nog kijken!

Groeten

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ondernemers onder ons, ik zie weer commerciële mogelijkheden ;)

Opfriscursus zomerrijder

door Gijsbert Termaat
ARNHEM -
Bestuurders die slechts in de lente en zomer op de motor stappen, zouden met regelmaat een rijles of opfriscursus moeten volgen om niet onvoorbereid de weg op te gaan. Door onervarenheid en weer moeten wennen aan het rijden op de tweewieler kunnen er veel ongelukken gebeuren. Dat stelt de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) desgevraagd nadat het afgelopen weekeinde, bij de start van het motorseizoen al drie motorrijders om het leven kwam

Het is voor tienduizenden rijders altijd weer onwennig om op de motorfiets te stappen. Veel van deze mensen hebben een half jaar niet op het rijwiel gezeten en moeten weer wennen aan besturen van het apparaat en moeten hun weg in het verkeer weer vinden. Daarnaast worden automobilisten en andere weggebruikers ook ineens weer geconfronteerd met grote groepen motorrijders en dat kan leiden tot ongelukken”, constateert KNMV-directeur Patrice Assendelft. Ieder jaar waarschuwen we weer voor de effecten van het aan de motorfiets wennen door motorrijders zelf en de impact die dat heeft op andere weggebruikers. Het is een samenspel en je mag als motorrijder niet verwachten dat de automobilist jou wel ziet, ook al heb je juridisch gezien voorrang. We proberen motorrijders steeds weer bewust te maken en te trainen in het feit dat ze kwetsbaar zijn aldus de KNMV voorman.

„Ik heb het duidelijk niet over de ervaren rijders, die dagelijks op de motorfiets zitten”, vervolgt Assendelft. „Dat is een groep die zich vaak voorbeeldig gedraagt en nauwelijks betrokken zijn bij ongevallen. Maar het gaat om de ’mooi weerrijders’, die een gevaar kunnen vormen doordat ze vanwege de beperkte kilometers per jaar nooit echt ervaren motorbestuurders worden. We kunnen niets verplichten, maar ik wil hen aanraden om extra onderricht te nemen voordat er kilometers gemaakt gaan worden.”
Jaarlijks vallen er onder 350.000 motorrijders gemiddeld zo’n 55 dodelijke slachtoffers en 1.100 ernstig gewonden. „Het schommelt nogal, maar duidelijk is dat de meeste slachtoffers in april vallen als de lente begint. Nu met de mooie maartmaand schuift dat naar voren en is er nu al sprake van wat wij het ’koud-opstaprisico’ noemen”, zegt Patrick Ruggebregt van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV). „Het aantal doden is ongeveer 10%van het totale aantal verkeersdoden, wat zeer hoog is omdat motorrijders verantwoordelijk zijn voor slechts 1% van het totaal aantal reizigerskilometers. ”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Domih schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:39:
Mensen, ik heb een vraag:

Ik heb net(5min geleden) met de motor een vastloper gehad op de snelweg, en ben Wa+ casco ofzo verzekerd, Dekt de verzekering dit? Ik heb een vage verzrkering die niet telefonisch bereikbaar us dus kan ik het daar niet vragen.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee??

Alvast bedank! Als het kan een dm met tips, zodat het me zo min mogelijk kost. Ik loop nu weer verder naar huis (helmond-eindhoven..)en zal tussendoor nog kijken!

Groeten
Ben je erdoor gevallen, of heb je hem aan de kant kunnen zetten? Als je gevallen bent is het een (eenzijdig) ongeval, dat zou gedekt moeten worden door je casco-dekking. Als je hem zonder verdere schade aan de kant hebt gezet is het een pechgeval, wat over het algemeen niet gedekt word, maar kijk eens in je voorwaarden.

Een verzekeraar die tijdens kantooruren niet telefonisch bereikbaar is vind ik wel bizar overigens... Staat er ook op je groene kaart geen noodnummer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Chakotay schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:56:
[...]

Ben je erdoor gevallen, of heb je hem aan de kant kunnen zetten? Als je gevallen bent is het een (eenzijdig) ongeval, dat zou gedekt moeten worden door je casco-dekking. Als je hem zonder verdere schade aan de kant hebt gezet is het een pechgeval, wat over het algemeen niet gedekt word, maar kijk eens in je voorwaarden.

Een verzekeraar die tijdens kantooruren niet telefonisch bereikbaar is vind ik wel bizar overigens... Staat er ook op je groene kaart geen noodnummer oid?
Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben er (gelukkig) niet door gevallen..
Ik kon m aan de kant zetten, wel een gevaarlijke situatie maar er is gelukkig niks gebeurd. Ik sta nu in de wacht bij de verzekering, het is blijkbaar druk. Ik ga vragen 'als ik een verzekering bij jullie afsluit, ben ik dan verzekerd voor een vastloper?'

Zo niet, wat zou ik kunnen doen om de schade alsnog vergoed te krijgen?

Ik heb ze net aan de telefoon gehad, en hij zei 'ik heb die voorwaarden niet, dan moet je bij je tussenpersoon zijn'.. Daar heb ik dus ook niet zoveel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

TorX schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:46:
[...]

Bij mij hetzelfde helaas. Kwestie van wennen of niet voor lange stukken doen.
Er zijn ook mensen die de camera op het kinstuk van hun helm mounten. Eventueel op z'n kop voor meer bewegingsruimte van de camera en dan in de camera/tijdens editten het beeld weer rechtop zetten.
Domih schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:01:
[...]

Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Ik kon m aan de kant zetten, wel een gevaarlijke situatie maar er is gelukkig niks gebeurd. Ik sta nu in de wacht bij de verzekering, het is blijkbaar druk. Ik ga vragen 'als ik een verzekering bij jullie afsluit, ben ik dan verzekerd voor een vastloper?'

Ik heb ze net aan de telefoon gehad, en hij zei 'ik heb die voorwaarden niet, dan moet je bij je tussenpersoon zijn'.. Daar heb ik dus ook niet zoveel aan
Eerst uitzoeken of de voorwaarden van je verzekering het dekken. Als die zeggen dat ze het niet dekken en je motor gewoon door slecht onderhoud/pure pech/ouderdom stuk is gegaan, dan kan je je schade natuurlijk niet meer vergoed krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door XBL op 18-03-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Domih schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:01:
[...]

Hallo,

Bedankt voor je reactie!

Welke verzekering / tussenpersoon is het? Zo te horen ook nuttig voor de rest om te weten waar ze vooral niet moeten zijn :+

@XBL: goede, ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een defect valt toch niet eens onder de verzekering als je all-risk zou hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

PilatuS schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:08:
Een defect valt toch niet eens onder de verzekering als je all-risk zou hebben ?
Voor zover ik weet niet, maar je kan nog wel recht hebben op berging e.d.. Een beetje behulpzaam zijn aan de telefoon lijkt me wel het minste wat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Verzekering loopt bij voogd&voogd verzekeringen via depremievergelijker.nl ik ga nu de premievergelijker bellen om de voorwaarden te vragen. Ik ben er inderdaad bang voor dat het niet verzekerd wordt..

Depremievergelijker.nl is dus gewoon pure onzin, als ik ze bel verwijzen ze me bij alle opties in het keuzemenu naar de website, wat is dat voor service :?

[ Voor 28% gewijzigd door Domih op 18-03-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Domih schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:11:
Verzekering loopt bij voogd&voogd verzekeringen via depremievergelijker.nl ik ga nu de premievergelijker bellen om de voorwaarden te vragen. Ik ben er inderdaad bang voor dat het niet verzekerd wordt..
Hm, onduidelijke club inderdaad... Op de website van voogd&voogd staat voor consumenten uberhaupt niets nuttig, en bij de premievergelijker vind ik voor hun alleen een beknopt stukje over een compleet verzekeringspakket. Ik hoop dat ze aan de telefoon nuttiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:55:
Voor de ondernemers onder ons, ik zie weer commerciële mogelijkheden ;)

Opfriscursus zomerrijder
Raad jij dit aan? Als ik naar mezelf kijk, in september 2012 rijbewijs gehaald, 2 x een motor gehuurd. Laatste keer was eind 2013 en ga volgende week een motor kijken. Denk er wel even aan maar als je gewoon rustig begint dan moet het ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik met heropstappen begon heb ik ooit wel een opfriscursus gedaan bij:

http://www.motorclass.nl/MotorClass/Opfris.html

En ik heb er erg veel aan gehad zoiets kan ik elke heropstapper aanraden. Verder leer je goed motorrijden alleen maar doen het veel te doen, maar dat is met alles zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:55:

En ik heb er erg veel aan gehad zoiets kan ik elke heropstapper aanraden. Verder leer je goed motorrijden alleen maar doen het veel te doen, maar dat is met alles zo :)
Niet alleen door 'veel doen', er zijn zat mensen die zeggen dat ze goed kunnen rijden, omdat ze veel km's maken... het gaat ook om kritisch naar je rijgedrag te kijken en waar je kunt verbeteren. Met een maat samen op rijden en na een uur bespreken helpt ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:55:

Ik les bij hem :D Top instructeur! _O_

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
PilatuS schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:08:
Valt er inderdaad niet onder, ik heb WA+ diefstal en casco. Paar weken terug gevallen en kan zelf €400,- bloeden.

Zie hier voor meer info:
http://www.consumentenbon...dekking-motorverzekering/

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vanavond ga ik kijken voor een Gixxer uit 2006 en volgens mij is die geimporteerd.
Kenteken is MX-RF-35

Zo ja, is dit erg? Zouden jullie direct afzien van de motor?

Dit is de advertentie http://link.marktplaats.nl/m789294794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Er zijn zat geïmporteerde motoren. Imo maakt het niet zoveel uit, zeker als ze wat ouder zijn. Met motoren die hun hele leven in Nederland zijn geweest kan ook genoeg gesjoemeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:00:
[...]

Niet alleen door 'veel doen', er zijn zat mensen die zeggen dat ze goed kunnen rijden, omdat ze veel km's maken... het gaat ook om kritisch naar je rijgedrag te kijken en waar je kunt verbeteren. Met een maat samen op rijden en na een uur bespreken helpt ook veel.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar gemiddeld genomen met alleen in de mooi weer maandjes een paar 1000 km rijden zul je nooit op het niveau zitten van motorrijders die 10.000 km t/m 20.000 km per jaar rijden in alle weersomstandigheden. En met name op het gebied van verkeersinzicht, verkeersveiligheid en voertuigbeheersing in minder optimale omstandigheden. Praat er eens over met de gemiddelde motorinstructuur, motoragent, en deze zullen dit allemaal beamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Versteegrob schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:56:
Vanavond ga ik kijken voor een Gixxer uit 2006 en volgens mij is die geimporteerd.
Kenteken is MX-RF-35

Zo ja, is dit erg? Zouden jullie direct afzien van de motor?

Dit is de advertentie http://link.marktplaats.nl/m789294794
Helemaal niet erg. Waarom zou het erg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Versteegrob schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:56:

Zo ja, is dit erg?
Tenzij het een Brits model is met het stuur aan de andere kant, is er weinig aan de hand. :Y

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
XBL schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:06:
Er zijn zat geïmporteerde motoren. Imo maakt het niet zoveel uit, zeker als ze wat ouder zijn. Met motoren die hun hele leven in Nederland zijn geweest kan ook genoeg gesjoemeld zijn.
Gelukkig, dacht het erg was. Ga nu kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Bij geimporteerde motoren is het lastiger om de historie te achterhalen, maar als dit er alsnog bij zit en/of alles mooi recht is, is het helemaal geen probleem imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het valt mij altijd op dat heel veel 2e hands fietsen onder de 20k zitten qua gelopen kilometers. Ik heb toch het idee dat er veel terug gedraait word. Maakt verder dan natuurlijk weinig uit of het motor uit het buitenland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Bij een motor is er toch niet zo iets als de nationaleautopas, dus geen enkele controle op kilometer standen. (Nou is de auto variant ook niet zalig makend maar goed)
Ook niet ingevoerde fietsen zijn wat dat betreft makkelijk en straffeloos terug te draaien als er geen boekjes bij zitten.

Min Vespa is ook ingevoerd, door mij zelf. Als het gewoon bekend gemaakt wordt, is het niet zo een ding vind ik.
Wel kan het zijn dat de uitvoering anders is dan in nl geleverd. Zo heeft de vespa ABS wat hier niet geleverd is geweest. Bij storingen kan dat problemen geven merk ik nu, de merkdealer wet er niet echt raad mee helaas.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Chakotay schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:37:
Bij geimporteerde motoren is het lastiger om de historie te achterhalen, maar als dit er alsnog bij zit en/of alles mooi recht is, is het helemaal geen probleem imo :)
Veel particuliere motoren zijn ook een zooitje qua geschiedenis.

Als je de stand niet vertrouwd, kijk dan bijvoorbeeld naar het rubber op de stepjes. Of kijk naar de banden, daar kan je de leeftijd ook op zien. Is natuurlijk niet fool proof, maar kan soms een indicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Bommes schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:25:
Bij een motor is er toch niet zo iets als de nationaleautopas, dus geen enkele controle op kilometer standen.
KM standen worden tegenwoordig bijgehouden door het RDW in het systeem. Ik weet dit omdat ik mijn vorige motorfiets aan een garage heb verkocht. Deze moest verplicht de huidige kenteken stand invoeren (ongeacht of deze nou teruggedraaid was of niet) anders kreeg hij de vrijwaring niet rond.

Ik bleef erbij staan toen de KM stand ingevoerd moest worden. Op zich kan daar dan ook weer mee gesjoemeld worden als de verkopende partij niet meekijkt.

Zo probeert het RDW weer vat te krijgen - of het helpt of te laat is?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, daar heb je dus alleen weinig aan als je je particulier verkoopt/gekocht hebt :P

Over import, is geen probleem, als de geschiedenis min of meer bekend is. Mijn GSX-R is ook afkomstig van Duitse import, ik weet wie de vorige eigenaren waren (was aantoonbaar) en het grootste gedeelte van de onderhoudsgeschiedenis was bekend (niet alles), maar het gehele plaatje klopte gewoon

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ricepuppet schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:43:
[...]

KM standen worden tegenwoordig bijgehouden door het RDW in het systeem. Ik weet dit omdat ik mijn vorige motorfiets aan een garage heb verkocht. Deze moest verplicht de huidige kenteken stand invoeren (ongeacht of deze nou teruggedraaid was of niet) anders kreeg hij de vrijwaring niet rond.

Ik bleef erbij staan toen de KM stand ingevoerd moest worden. Op zich kan daar dan ook weer mee gesjoemeld worden als de verkopende partij niet meekijkt.

Zo probeert het RDW weer vat te krijgen - of het helpt of te laat is?
En alsof het de verkopende partij kan interesseren welke KM stand je invoert. Hell, desnoods maak je nog een mooi dealtje waarbij je wat extra euro's krijgt als je je verder niet bemoeit met die gegevens.

Verder vind ik het wel de moeite waard als de RDW dit soort dingen gaat registeren. Lekker belangrijk dat er nu nog van alles is met foute standen, maar uiteindelijk zal het gros van de motoren dan op orde zijn. Moet dat systeem van de RDW dus wel werken... Bij auto's heb je de APK waar steekproeven plaatsvinden, sjoemelen is daar veel minder interessant. Ik weet niet of ze diezelfde checks doen bij motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

XBL schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:42:
[...]

Veel particuliere motoren zijn ook een zooitje qua geschiedenis.

Als je de stand niet vertrouwd, kijk dan bijvoorbeeld naar het rubber op de stepjes. Of kijk naar de banden, daar kan je de leeftijd ook op zien. Is natuurlijk niet fool proof, maar kan soms een indicatie zijn.
Stepjes zijn idd een goede indicator, maar banden? Als er iets is bij een 2ehands motor (van meer dan zeg €1500) wat me weinig interesseert is een slijtageonderdeel als banden. Zeker bij sportmotoren is het niet vreemd als die na minder dan 10k km na aankoop al vervangen zijn, dat zegt dus niet veel over de kmstand van een motor. Hooguit als er tot op de draad versleten tourbanden onder een fiets met 5k op de teller zitten, maar dat zal niet vaak voorkomen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Overigens, de rdw moet van den haag kilometerstanden van autos, busjes en vrachtwagens bijhouden. Over motorfietsen is niet gerept destijds.

En inderdaad, het terugdraaien van een motorfietsteller is nog steeds niet strafbaar. :?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:14:
[...]

Stepjes zijn idd een goede indicator, maar banden? Als er iets is bij een 2ehands motor (van meer dan zeg €1500) wat me weinig interesseert is een slijtageonderdeel als banden. Zeker bij sportmotoren is het niet vreemd als die na minder dan 10k km na aankoop al vervangen zijn, dat zegt dus niet veel over de kmstand van een motor. Hooguit als er tot op de draad versleten tourbanden onder een fiets met 5k op de teller zitten, maar dat zal niet vaak voorkomen lijkt me :)
Als de kilometerstand erg laag is, dus minder dan 10k dan zouden er nog originele banden op moeten zitten. Of in ieder geval een originele voorband. Bij een motor met een kilometerstand van 6k zou het vreemd zijn als er geen originele voorband op zit. Tuurlijk zou deze vervangen kunnen zijn omdat ie lek was maar het is wel een goede indicatie of de stand klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Is het terugdraaien van de teller nog mogelijk dan? Ik dacht dat dat met een digitale teller niet meer mogelijk was. Wel met een mechanische teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Jolke schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:04:
Is het terugdraaien van de teller nog mogelijk dan? Ik dacht dat dat met een digitale teller niet meer mogelijk was. Wel met een mechanische teller.
unit vervangen programmeren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Ligt er aan, tenzij zoals bij BMW de BMSK motor controller unit teller stand opslaat. Teller is dan alleen maar een UI met data uit die unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

PilatuS schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:48:
[...]

Als de kilometerstand erg laag is, dus minder dan 10k dan zouden er nog originele banden op moeten zitten. Of in ieder geval een originele voorband. Bij een motor met een kilometerstand van 6k zou het vreemd zijn als er geen originele voorband op zit. Tuurlijk zou deze vervangen kunnen zijn omdat ie lek was maar het is wel een goede indicatie of de stand klopt.
Dit bedoelde ik idd. Geldt dan dus vooral voor motoren met lage KM-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Lees maar eens op motor forum. Zijn genoeg motor zaken die niet blikken of blozen om terug gedraaide motoren te verkopen.
Import motor kopen maakt echt niet uit. Een Japanse motor komen allemaal uit Japan hoor. Maakt echt geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:48:
[...]

Dat ligt er maar net aan. Als de eigenaar de banden die fabrieksaf gemonteerd zijn kut vond, en er bv. een setje Bridgestone S20 op laat monteren, is het helemaal niet gek dat de voorband op is. Of er zijn wat circuitdagjes meegepakt (niet zo gek met een SS).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:04:
Nou, het is zelfs nog minder werk bij sommige tellers.

Stekker in obd poort, nieuwe tellerstand wegschrijven, klaar.
(Kort door de bocht, maar je snapt hem)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:26:
[...]

Dat ligt er maar net aan. Als de eigenaar de banden die fabrieksaf gemonteerd zijn kut vond, en er bv. een setje Bridgestone S20 op laat monteren, is het helemaal niet gek dat de voorband op is. Of er zijn wat circuitdagjes meegepakt (niet zo gek met een SS).
Natuurlijk kan dat. Ik geloof alleen niet dat er veel mensen zijn die dit zullen doen. Je kan mij niet vertellen dat meer dan zeg 20% van de mensen die een nieuwe motor kopen dit zullen doen. En als het dan wel gedaan is kan je hier ook naar vragen. Als je dan een vreemd antwoord krijgt weet je ook gelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag een prijsopgave gekregen voor een koffersetje voor m'n VFR: ruim 1400 euro! Das niet niks zeg!

Tweedehands haast niet te vinden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

-tom-562 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:26:
[...]

Ach, 't is gewoon een optelsom van dingen. Als je al een naar gevoel krijgt bij de motor / de verkoper en je ziet vervolgens ook nog dingen die niet helemaal kloppen, dan is het eigenlijk wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
MikeyMan schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:16:
Vandaag een prijsopgave gekregen voor een koffersetje voor m'n VFR: ruim 1400 euro! Das niet niks zeg!

Tweedehands haast niet te vinden helaas :(
Probeer eens op Europese fora die speciaal gericht zijn op VFR een member te vinden die een set los verkoopt (ook ivm verzendkosten) meestal vind je daar wel iemand die zijn motor in onderdelen verkoopt.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Joh :+ De meeste kunnen gewoon niet rijden. En dat beetje wat ze kunnen doen ze nog eens verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wow, die laatste video ;( Heb zelf nog niet zoveel ervaring maar waarom stuurde hij niet langs de motoren? Keek hij de bocht niet goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:47:
[...]

Wow, die laatste video ;( Heb zelf nog niet zoveel ervaring maar waarom stuurde hij niet langs de motoren? Keek hij de bocht niet goed uit?
De meeste ongelukken die je daar ziet is volgens mij van mensen die, voor hun gevoel, te hard komen aanrijden, bij het ingaan van de bocht al gaan afremmen en op die manier niet lekker de bocht in duiken. Dan krijg je nog de angst van de vangrail en het stuk "niets" daar achter, als je daarop gaat focussen kun je er wel van uit gaan dat je die kant ook op gaat.

Ze kunnen beter gewoon schuiner gaan en de bocht strakker nemen maar dat is volledig tegen je gevoel in.
offtopic:
Overigens kan ik dat niet aanraden met een chopper, heb een keer zo hard m'n stepje aan de grond gekregen dat ik niet meer schuiner kon en de bocht niet meer heb gehaald :X Ergste was nog dat ik expres die "36 bochten stijl naar beneden" heel rustig deed omdat dat nou niet echt mijn ding was. Gelukkig weet ik mijzelf altijd goed op te vangen wanneer ik onderuit ga :*)

Vergeet overigens niet dat er op de plek van de camera een heleboel mensen staan. En hoe stoer is het om daarnaar te kijken terwijl je vergeet de bocht te maken O-) (volgens mij het geval bij dat ongeluk met de fietsers)

[ Voor 21% gewijzigd door Joolee op 19-03-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De meeste van die crashes zijn echt perfecte voorbeelden van target fixation :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 17:33

Acid_Burn

uhuh

Tja, amerikanen en bochten :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ze willen daar ook allemaal de knie aan de grond krijgen voor de camera. Genoeg die dat doen en het niet echt goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
teacher schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:28:
[...]

Nou, het is zelfs nog minder werk bij sommige tellers.

Stekker in obd poort, nieuwe tellerstand wegschrijven, klaar.
(Kort door de bocht, maar je snapt hem)
Maar iedere motor heeft zijn eigen poort, en is verre van universeel. Maar goed, die zal je ook wel via eBay kunnen krijgen voor weinig. Vind het weinig interessant om een teller terug te draaien. Je kijkt wat een motor per jaar gemiddeld gereden heeft en als dat niet erg laag is, dan kan dat verdacht zijn: een motor uit 2004 met 18000 km op de teller is wel weinig... oh, wacht, dat is precies de situatie bij mijn motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:48:
Ze willen daar ook allemaal de knie aan de grond krijgen voor de camera. Genoeg die dat doen en het niet echt goed kunnen.
Denk dat ik harder ga zonder mij knie aan de grond dan met mijn knie aan de grond :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Harder wat gaat? Onderuit?
Ow... sneller bedoel je :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje dure hobby maar met mooiste blijft een helmdown 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:47

Wootlock

Evilution

Gisteren de beslissing genomen en de Z800 besteld *O*
Toch maar afgezien van de proefrit op de MT-09 (mede door de reacties op het forum en wat youtube filmpjes en reviews)
Zaterdag 29 maart mag ik hem ophalen :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36
Wootlock schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:51:
Gisteren de beslissing genomen en de Z800 besteld *O*
Toch maar afgezien van de proefrit op de MT-09 (mede door de reacties op het forum en wat youtube filmpjes en reviews)
Zaterdag 29 maart mag ik hem ophalen :D
Welkom bij de Z club!!! ;) ;) ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.