Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.622 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36
Je ziet er niks op!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.qdexhaust.it/wp-content/uploads/2013/06/DSC_1420.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 20:20
Heeft iemand toevallig goede ideeën hoe een motor vanuit Brabant in Lissabon te krijgen? Eventueel zouden er meerdere motoren daarheen kunnen als schaalvoordeel iets brengt.

Verder GSXR750SRAD 1998 (70 k km) met kuipschade e koop, mocht iemand interesse hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door hugoarts op 11-03-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 15:16

XBL

In een bus, op een aanhanger? Ik neem aan dat je die opties al bekeken hebt, dus wat zoek je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

aveenhuysen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:36:Zilvergrijze motor met zwarte velgen ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Rood met zwart ook goed??
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ned6nbR9ZCg/Uu5lS_Kl1bI/AAAAAAAABv0/jzTcXXDlf9k/s512/IMAG1090.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

hugoarts schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:39:
Heeft iemand toevallig goede ideeën hoe een motor vanuit Brabant in Lissabon te krijgen? Eventueel zouden er meerdere motoren daarheen kunnen als schaalvoordeel iets brengt.

Verder GSXR750SRAD 1998 (70 k km) met kuipschade e koop, mocht iemand interesse hebben :)
Wanneer moet die daar heen?

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 11-03-2014 18:04 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:36
Ook heel fraai!!!

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Yay, ik heb eindelijk mijn spanningsregelaar binnengekregen vandaag, nu kan de motor weer eens in beweging komen *O*

[...]
Zo ongeveer.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 2x geklikt, ik dacht dat het 1 of ander geintje van Google was :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

wat voor motor is het en wat levert het op?

en waarvoor wil je hem daar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30

Bob

Al iemand geprobeerd om oortjes in te doen en dan je helm aan te doen? Bij mij lukt dat niet, die blijven er niet in als ik de helm over mijn hoofd trek. Helm te krap of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Waar voor oortjes??
Geluidsbescherming: die zitten diep genoeg in mijn oren, die blijven nergens achter haken.
Koptelefoon/mp3: dat is even oefenen, na veel draaien en extra diep in mijn oren duwen van de dopjes, een gekke bek trekken met de helm op doen blijven ze zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kwestie van in-ear oordopjes zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mjn in-ear zooi (standaard HTC meuk) is net te groot of steekt net iets uit mijn oren. Dat gaat dus erg lastig met helm op doen.
Andere dopje is niet echt en optie ivm afstandbediening knopjes in de snoer, wel zo handig met handschoenen aan.
Maar de bluetooth set is onderweg vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Denk er om dat standaard audiodopjes amper windruis dempen!

ER6-i dopjes en soortgelijke doen al beter hun best. Goede oordoppen icm speakers in je helm werken echt zoveel beter! Geen gedoe met draadjes die het dopje uit je or trekken wanneer je omkijkt en zo.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 15:16

XBL

Ik heb zowel een bedraad als bluetooth setje geprobeerd met speakers. Was beide Chinese rommel. En het was ook echt rommel.

Gewoon dopjes werken imo het best, al heb je dan idd geen gehoorbescherming (maar dan moet je maar een betere helm kopen of niet zo aanstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook een goede helm is nog steeds te luid! Voorbeeldje, de Schuberth S2 produceert bij 100 km/h al 85 dB. En dat is al een vrij stille helm.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik had met oordopjes (in-ear) nooit moeite met mijn helm opzetten, maar afdoen was vaak erg pijnlijk omdat ze dan meekomen in een richting die niet kan :+

Tegenwoordig rij ik alleen met geluidsdempende oordoppen, moet nog eens helmspeakers regelen voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 11:48
Oooooowwww..... gehoorbescherming en aanstellen in 1 zin.... dat moest niet mogen.
Gehoorschade treedt al op vanaf 80 dB(A), daar zitten de meeste motorhelmen op snelheid al boven.
Dus als je gehoor je lief is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

+1, ik hoor duidelijk minder dan voordat ik een paar jaar zonder gehoorbescherming (en met een Schuberth S1) gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

XBL schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:48:
Ik heb zowel een bedraad als bluetooth setje geprobeerd met speakers. Was beide Chinese rommel. En het was ook echt rommel.

Gewoon dopjes werken imo het best, al heb je dan idd geen gehoorbescherming (maar dan moet je maar een betere helm kopen of niet zo aanstellen).
Ja idd, oordoppen zijn voor mietjes, echte mannen hebben tinnitus :N ;w

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
Ik gebruik Alpine gehoorbescherming (de rode, met de meeste demping alhoewel ik geen verschil merk) in combinatie met een Interphone F5XT in mijn Scorpion EXO-500 helm. De helm zelf is vrij luid op de snelweg maar sinds ik de bovengenoemde combinatie gebruik merk ik vrijwel niks meer van de wind en hoor ik mijn muziek super duidelijk, wat ik alleen jammer vind is dat de Interphone een niet zo sterke (of geheel ontbrekende) bas heeft. Communicatie met het setje is ook ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil vrij binnenkort beginnen met mijn motorrijbewijs (theorie heb ik al) en ik wil in eerste instantie de spullen van de instructeur gebruiken met uitzondering van de handschoenen. Voor de helm wil ik echter wel zo'n soort "bivakmuts" gebruiken voor de hygiëne. Weet iemand toevallig hoe zo'n muts voor de motor heet? Maakt het zoeken wat makkelijker :).

Heeft iemand trouwens ook nog aanbevelingen voor handschoenen? Ik heb vrij kleine handen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:41:
Ik wil vrij binnenkort beginnen met mijn motorrijbewijs (theorie heb ik al) en ik wil in eerste instantie de spullen van de instructeur gebruiken met uitzondering van de handschoenen. Voor de helm wil ik echter wel zo'n soort "bivakmuts" gebruiken voor de hygiëne. Weet iemand toevallig hoe zo'n muts voor de motor heet? Maakt het zoeken wat makkelijker :).
Baklava :P, sommige Nederlandse shops gebruiken helmmuts :+
Heeft iemand trouwens ook nog aanbevelingen voor handschoenen? Ik heb vrij kleine handen.
Ja klein maatje dan :P. Gewoon gaan passen, elk merk heeft wel handschoenen voor de kleinere handen. Gewoon passen en kijken welke je het fijnst vindt zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 11-03-2014 22:44 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd gewoon passen. En ik zou toch zeker wel minimaal ook nog een eigen helm meenemen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
cyntax schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:17:
Ik gebruik Alpine gehoorbescherming (de rode, met de meeste demping alhoewel ik geen verschil merk)
Ik heb witte demping. Dat was (2/3 jaar geleden de zwaarste demping) is dat nu veranderd dan? Ze hadden iets van 3/4 verschillende dB dempers.

Edit, ik heb oordopjes op maat. Misschien heb jij de universele?

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 11-03-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:41:

Yellowneck schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43:
[...]

Baklava :P, sommige Nederlandse shops gebruiken helmmuts :+

[...]

Ja klein maatje dan :P. Gewoon gaan passen, elk merk heeft wel handschoenen voor de kleinere handen. Gewoon passen en kijken welke je het fijnst vindt zitten.
Dat heet een balaclava. Anders krijg je wel een heel erg plakkerig hoofd :+
Je kan die dingen vrijwel overal kopen, ze worden ook wel voor skieën en karten gebruikt. Ik heb er eentje voor een paar euro bij mijn rijschool gekocht.

Handschoenen gewoon passen, ik heb Revit H20 XL, terwijl ik dacht dat ik eerder M nodig zou hebben.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Dacuuu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:14:
[...]

Ik heb witte demping. Dat was (2/3 jaar geleden de zwaarste demping) is dat nu veranderd dan? Ze hadden iets van 3/4 verschillende dB dempers.

Edit, ik heb oordopjes op maat. Misschien heb jij de universele?
Ik heb inderdaad de universele doppen, met de gele plugjes, geen idee waarom ik rood zei 8)7 . Ze zitten overigens wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Bob schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:46:
Al iemand geprobeerd om oortjes in te doen en dan je helm aan te doen? Bij mij lukt dat niet, die blijven er niet in als ik de helm over mijn hoofd trek. Helm te krap of is dat normaal?
Ik heb van die gele schuimpjes die ik hier op het werk ook gebruik, ideaal en blijven gewoon zitten bij helm op/af (en op en af en op en af etc. :+ ) doen :Y

Muziek oordopjes wel pijn bij afzetten van helm, mja muziek op de motor..

.. :')
Zelfs de duurste/beste/whatever helm houdt geen windruis tegen hoor, enkel een beetje. In elke helm zul je (wil je je gehoor sparen) gehoorbescherming nodig hebben ;)

[ Voor 41% gewijzigd door GewoonDennis op 12-03-2014 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

DinX

Motormuis

GewoonDennis schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 06:22:
[...]

Ik heb van die gele schuimpjes die ik hier op het werk ook gebruik, ideaal en blijven gewoon zitten bij helm op/af (en op en af en op en af etc. :+ ) doen :Y

Muziek oordopjes wel pijn bij afzetten van helm, mja muziek op de motor..

[...]

.. :')
Zelfs de duurste/beste/whatever helm houdt geen windruis tegen hoor, enkel een beetje. In elke helm zul je (wil je je gehoor sparen) gehoorbescherming nodig hebben ;)
Eens. Ik heb een Schuberth C3 Pro, toch bij de stilste helmen op de markt en daar doe ik toch mooi doppen in aan :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Doe je oordoppen nou aan of in?? :9

Ik heb trouwens van die opmaat dopjes bij beterhoren laten maken ooit. Was voor het werk maar na mijn opmerking dat ik ook motor rijd kreeg ik en setje zonder koordje en met andere filters.
Dank nog voor het betalen oud werkgever.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu je het zegt, hier komt binnenkort ook weer een ronde voor het aanmeten van otoplastieken. Eens ff mijn naam op die lijst erbij gaan zetten. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Met de harde otoplastieken kan ik mn helm iig niet pijnloos afdoen.. Waarschijnlijk de zachten wel maar die mag ik niet laten aanmeten ivm olie/koelwater/vieze handen + dat ie denkt dat ik dat alleen voor de motor wil :')
Nee dan had ik ze zelf al wel gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook eens kijken voor op maat gemaakte oordoppen. Ik ben echter ook nog op zoek naar een systeem waarmee ik wat muziek kan luisteren en eventueel kan communiceren met anderen. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Rubinski:
http://www.motoravonturist.nl/review-dealextreme-headset
Die heb ik van de week besteld, of het iets is weet ik pas over een paar weken. De reviews zijn in ieder geval goed, prijs kwaliteit.
Een scala setje kost al snel 100 euro per stuk en wil je tegen iemand praten heb je er 2 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
Bommes schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:07:
Rubinski:
http://www.motoravonturist.nl/review-dealextreme-headset
Die heb ik van de week besteld, of het iets is weet ik pas over een paar weken. De reviews zijn in ieder geval goed, prijs kwaliteit.
Een scala setje kost al snel 100 euro per stuk en wil je tegen iemand praten heb je er 2 nodig.
Die heb ik zojuist ook besteld. Twee setjes, kan ik het testen met een kameraad. Ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:57:
[...]

Ik heb inderdaad de universele doppen, met de gele plugjes, geen idee waarom ik rood zei 8)7 . Ze zitten overigens wel prima.
Ik gebruik hier ook sinds jaar en dag van die gele plugjes, dingen werken echt super en zijn spotgoedkoop. Koop meestal bij een online winkel zoals: http://www.oordopjes-kopen.nl/ of
http://www.oordopjesonline.nl/ een hele doos van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30

Bob

Ok thx voor alle info. Ik had het over audio in ears, maar na jullie reacties ga ik eens oordopjes zoeken en helm speakers. Lijkt me vooral handig om op een nieuwe route niet vier keer te moeten stoppen om mijn smartphone boven te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vergeef je je onwetendheid, en druk je op het hart oordoppen te gaan dragen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goed stuk van de ANWB over motorrijden en gehoorschade:

http://www.anwbmotor.nl/b...en-over-gehoorbescherming

Een onderzoek naar de geluidsbelasting van motorrijdende politiemensen van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) in Driebergen wees uit dat de belasting van de oren bij snelheden boven de 80 km/h veel hoger is dan het menselijk oor eigenlijk kan verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:48

EgoPro

Time is an illusion.

Tankiej schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Die heb ik zojuist ook besteld. Twee setjes, kan ik het testen met een kameraad. Ben erg benieuwd :D
Gisteren de 3e besteld, de eerste twee naar tevredenheid in gebruik.

Ik vraag me alleen af of dit http://dx.com/p/bt-bluetooth-v2-0-interphone-handsfree-headset-for-motorcycle-skiing-helmet-black-222463 een upgrade is?

[ Voor 31% gewijzigd door EgoPro op 12-03-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:56:
Nu je het zegt, hier komt binnenkort ook weer een ronde voor het aanmeten van otoplastieken. Eens ff mijn naam op die lijst erbij gaan zetten. :P
Linkje ?
Ben geïnteresseerd.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je geen collega bent gaat dat niet opschieten. :P Ik had het over mijn werkgever; Ik dacht dat er binnenkort weer een ronde is voor de medewerkers uit de werkplaats om nieuwe otoplastieken aan te meten. Omdat ik bij een andere afdeling zit kom ik daar niet automatisch voor in aanmerking. (Hoewel mijn werk wel otoplastieken rechtvaardigt)

Maar ik kwam er dus ook net achter dat die ronde al is geweest. Dan maar naar de audiciën en declareren die hap. Kan ik tenminste ook voor het motormodel kiezen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:02
Tot en met 30 April voor €89 <link>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik test regelmatig verschillende oordopjes als motorrijder:

Tot nu toe zijn mijn fav. dopjes:

1. http://www.oordopjes-kope...25-paar/motorrijders.html

2. http://www.oordopjes-kope...nr-39db/motorrijders.html

3. http://www.oordopjes-kope...otosafe/motorrijders.html

Vandaag ga ik deze eens aan een test onderwerpen:

http://www.oordopjes-kope...gs-28db/motorrijders.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
Ik heb ook een tijdje verschillende oordoppen getest en haat die Alpine dingen. Heb inmiddels al tienduizenden kilometers gemaakt met dit soort:

Afbeeldingslocatie: http://static.manutan.nl/GRP/38/55/ZO/AIG333855.jpg

Dempen volgens mij het meeste, zitten lekker, redelijk herbruikbaar en makkelijk in te brengen.

Maar zit er alsnog aan te denken om op maat gemaakte te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat is inclusief aanmeten op Alpine's hoofdkantoor te Soesterberg.
Da's voor mij helaes niet echt in de buurt :/ Maar voor eenieder die daar wel in de buurt woont lijkt me dit echt een megakoopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MailMan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:54:
Ik heb ook een tijdje verschillende oordoppen getest en haat die Alpine dingen. Heb inmiddels al tienduizenden kilometers gemaakt met dit soort:

[afbeelding]

Dempen volgens mij het meeste, zitten lekker, redelijk herbruikbaar en makkelijk in te brengen.

Maar zit er alsnog aan te denken om op maat gemaakte te kopen.
Ze werken idd het beste imo, alleen het nadeel is dat je dan echt helemaal geen zak meer hoort :P ook niet als iemand iets zegt (als je aan het touren bent o.i.d.) bij het stoplicht ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik hoor met mijn uitlaat nu sowieso niemand meer bij het stoplicht xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
steveman schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:23:
Da's voor mij helaes niet echt in de buurt :/ Maar voor eenieder die daar wel in de buurt woont lijkt me dit echt een megakoopje!
Ken je niet iemand in de buurt met dezelfde oren? :+

Ik heb ze sinds vorige week, en bevalt me heel goed. Snelweg rijden gaat nooit echt leuk worden natuurlijk, maar met goede doppen in elk geval minder vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:09:
[...]

In de motortopic's van tweakers lees ik dit wel vaker en jij bent echt niet de enige, maar ik zou wel eens de achterliggende oorzaak willen weten want ik snap er niets van :S
Koude band, viezig wegdek, in de 1, in de bocht, 4000 touren en dan gas vrijwel opentrekken. Als ik het zo vertel klinkt het ontzettend stom, maar dat is het natuurlijk ook!

@MailMan, heb deze ook, grootverpakking via het werk. Je hoort niemand meer nee, maar tijdens lange ritten op de snelweg onmisbaar. Tijdens tourtochten bij bochtige wegen zonder oordopjes, mijn HJC helm weert windruis super!

[ Voor 19% gewijzigd door Jooz op 12-03-2014 15:45 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jooz schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Koude band, viezig wegdek, in de 1, in de bocht, 4000 touren en dan gas vrijwel opentrekken. Als ik het zo vertel klinkt het ontzettend stom, maar dat is het natuurlijk ook!

[...]
Dat is... niet heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik rij nu al een paar jaar met Alpine Otoplastieken. Ik zou nooit meer iets anders willen. Ze zitten altijd goed waardoor ze altijd goed beschermen. Met doppen die niet op maat zijn wil het nog wel eens iets anders zitten waardoor ze niet helemaal goed hun werk doen.

Het kost even een paar euro's maar dan heb je er ook jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik het bovenstaande lees is dit de nummer 1 oorzaak van allerlei ongelukken die we komende maanden wel vaker zullen lezen en horen, namelijk "de hoeveelheid rijervaring en overmoedigheid".

Gelukkig is er een prima oplossing om dit soort ongelukken te voorkomen namelijk heel veel rijden en daarnaast blijven te beseffen hoe kwetsbaar je op een motor bent :)

Voorbeeld van nog een ongeluk in deze categorie:

http://www.motor-forum.nl...20-kmuur-but-alive-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Zelfs met een warme band slipt die van mij dan op klinkers :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:02:
[...]

Als ik het bovenstaande lees is dit de nummer 1 oorzaak van allerlei ongelukken die we komende maanden wel vaker zullen lezen en horen, namelijk "de hoeveelheid rijervaring en overmoedigheid".

Gelukkig is er een prima oplossing om dit soort ongelukken te voorkomen namelijk heel veel rijden en daarnaast blijven te beseffen hoe kwetsbaar je op een motor bent :)

En het vervelende is vaak dat mensen uit onwetendheid of ervaring ongeluk veroorzaken. Deze jongen uit het MF topic heeft erg veel geluk gehad. + de Motor Km/h teller wijkt af, met een beetje geluk is zijn 120 km/h rond de 100 km/h in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ghostrider schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:17:
[...]

Zelfs met een warme band slipt die van mij dan op klinkers :X
Volgas in zijn 1 is bij die van mij ook sowieso vragen om problemen als
• je niet rechtdoorgaat
• de weg nat is
• je erg gehecht bent aan contact tussen je voorwiel en het wegdek

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nou is die van mij begrenst in de eerste 3 versnellingen, maar je moet je serieus goed vasthouden als je voluit gaat in de 1 en daarbij je best doen het voorwiel niet te ver laten stijgeren.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, ik vind net een brief van Continental... Ik denken dat ik gewonnen heb in die testrijder-zoektocht van laatst, maar het blijkt om te melden dat ik juist niet geslecteerd ben :+ Kreeg nog wel een smartphonecleaningdinges omdat ik bij de eerste 300 zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:02:
[...]

Het gebeurde mij met nieuwe banden, 13C, 2000 toeren en 3km/h..
Ook ervaring kon hier niks aan doen, bij op laten komen van de koppeling schoot achterwiel ineens weg :? .. zeg 't maar :+

4000toeren en dan volgas, hoe lullig ook, is wel een beetje dom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GewoonDennis schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:33:
[...]

Het gebeurde mij met nieuwe banden, 13C, 2000 toeren en 3km/h..
Ook ervaring kon hier niks aan doen, bij op laten komen van de koppeling schoot achterwiel ineens weg :? .. zeg 't maar :+

4000toeren en dan volgas, hoe lullig ook, is wel een beetje dom :+
Weet je dan niet dat je even flinkt moet burnen met een nieuwe band? Zo warm je hem goed op en kan je direct bochtjes draaien. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net rem vloeistof vervangen wat nog knap lastig is met een fiets met ABS en gecombineerd remsysteem...
Zonder contact = niet draaiende ABS pomp is spons remmen.
Contact aan = abs pomp aan = bij ontluchten in 1 keer het reservoir leeg als je niet oplet.
Maar goed er zit weer verse vloeistof in, en heb ff een paar t-wraps om de handles heen getrokken (automaat, ik heb geen voetrem) na eerst even wat druk op gebouwd te hebben. Morgen nog een keertje de laatste lucht er uit dan moet het goed zijn.

Ook de bestelling was binnen, nieuw elektrisch deel van het contactslot dus maar meteen geplaatst. dat werkt ook weer, jammer genoeg moet daar de halve vespa voor uit elkaar. :(
Voor en achter kap van het stuur, been schild, ongeveer 20 minuten sleutelen om bij het contact slot te komen. Terug in elkaar duur wel wat langer omdat het niet helemaal helder past allemaal en er flink wat kabels in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

En dat koude banden verhaal vind ik ook altijd weer erg vaag. Ik zou erg graag een keer een uitnodiging willen van iemand die me kan laten voelen wat dat nou helemaal betekent. Snappen doe ik het nl niet. Dat Rossi nou bandenwarmers nodig heeft begrijp ik nog. Die rijdt dan ook op banden die knoerthard zijn als ze koud zijn en die zijn ontworpen om pas 'iets' te gaan doen bij zoveel graden.
En ja, een gewone straatband heeft ook een werktemperatuuur, maar dat betekent natuurlijk niet dat ie onder die temperatuur zo glad is als een aal. Dat is gewoon onzin en dan heb je een band die ongeschikt is voor de openbare weg. Of je snapt iets niet en trekt altijd meteen volgas weg ofzo. Andere smaken zijn er niet.
Idem voor nieuwe banden. Ja, ze zijn nog niet optimaal, maar je hebt toch enig gevoel in je rechterpols? Als ze werkelijk zo gevaarlijk waren, was het verboden. Zo simpel is het naar mijn idee.

Een beetje een rant, en dat klopt ook wel. Ik erger me er nl aan dat iemand op zijn bek gaat en dan zegt dat de banden koud of nieuw zijn en dat dat dan de oorzaak is. Nee, de oorzaak is gewoon teveel gas geven of op een andere manier te gek doen. Voordeel: je weet dan meteen de definitie van rustig rijden: iets langzamer dan wat je deed toen je op je plaat ging... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind dat het bij mijn banden (Dunlop Sportsmart 2 op het moment) prima te merken is als ze koud (of net nieuw) zijn, en dat zijn toch echt (sportieve) straatbanden. Na gebruik zijn ze handwarm, en na goed gummen mooi plakkerig.

Gelukkig ben ik wel zo verstandig om als er minder grip is ook minder gas te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Kijk nog een voordeeltje van de Vespa,
Die 22 peekaahs trekken het achter wieltje nou niet echt onder je vandaan.. :P

Zeker niet met de huidige 140 brede Pirelli Diablo achter op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:02:
Een beetje een rant, en dat klopt ook wel. Ik erger me er nl aan dat iemand op zijn bek gaat en dan zegt dat de banden koud of nieuw zijn en dat dat dan de oorzaak is. Nee, de oorzaak is gewoon teveel gas geven of op een andere manier te gek doen. Voordeel: je weet dan meteen de definitie van rustig rijden: iets langzamer dan wat je deed toen je op je plaat ging... :+
Het kan een opsomming van oorzaken zijn. In mijn geval ging ik gewoon netjes door de bocht met +-30km/h laatst terwijl ik wellicht iets te schuin ben gegaan. Maar wat ik dan niet snap is waarom het dit keer fout ging terwijl ik vaak zat die bocht nam met koude banden en asfvalt tijdens de vele koude zomerochtende, zelfs soms met regen.

Ik gebruikte ingereden Pilot Power 3s tijdens mijn lowside, nadat ik de motor weer terug in de garage had staan heb ik de banden als eerst gecontroleerd maar niks merkwaardigs te zien.

Het zou kunnen dat er olie of andere troep op de weg lag maar ik was te druk met motordelen oprapen om dat te checken.

Te snel, te schuin, te koud, vuil op het asfvalt of allemaal tegelijk? Het zou allemaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:13:
[...]

Ja idd, oordoppen zijn voor mietjes, echte mannen hebben tinnitus :N ;w
dan ben ik een half jaar man geweest }:| . gelukkig is het uiteindelijk weggetrokken _/-\o_ en dat kwam niet eens door een motorritje. maar een bedrijfsfeestje met een prutser van een dj. :F

oordoppen op maat met mid-hoog filter 30db. of mijn in ear audio oordoppen die nog stiller zijn 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 12-03-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En ja, een gewone straatband heeft ook een werktemperatuuur, maar dat betekent natuurlijk niet dat ie onder die temperatuur zo glad is als een aal.
Zonder tussengas heb ik wel eens een geblokkeerd achterwiel gehad puur door terug te schakelen van de 2 naar de 1. Dit was binnen 300 meter van huis met een koude band. Met een warme band heb ik dit nooit gehad. Nu rij ik eigenlijk altijd met tussengas bij het terugschakelen en gebeurt het met koude banden ook niet meer. Als dit gebeurt sta je wel even vreemd te kijken dat je achterwiel blokkeerd door alleen terug te schakelen. Warm of koud maakt nogal een flink verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 12-03-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat is niet vreemd, daarom rijdt men in de racewereld met een slipperclutch. Veel productie motoren hebben dat inmiddels ook. Zoals mijn KTM. Bij een 1 of 2 cilinder motor heb je hier natuurlijk sneller last van.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghostrider op 12-03-2014 21:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ghostrider schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:31:
Dat is niet vreemd, daarom rijdt men in de racewereld met een slipperclutch. Veel productie motoren hebben dat inmiddels ook. Zoals mijn KTM. Bij een 1 of 2 cilinder motor heb je hier natuurlijk sneller last van.
Is ook niet vreemd inderdaad. Maar geeft wel aan dat een koude band je in de problemen kan brengen zonder dat je iets geks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:34:
[...]

Is ook niet vreemd inderdaad. Maar geeft wel aan dat een koude band je in de problemen kan brengen zonder dat je iets geks doet.
gewoon lomp zijn. ook met goed warme banden heb ik weleens de boel aan het blokkeren gehad. maar dat het blokkeert betekent nog niet dat je op je plaat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb gehad met rustig aan doen, in een bocht de oprit op de motor al gecorrigeerd gehad, in de regen wat voor de rest prima ging, dat ding toch best wel total loss gekregen. :+ Mja krijg je als het wegdek bezaaid ligt met diesel. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:02:
En dat koude banden verhaal vind ik ook altijd weer erg vaag..
Moge duidelijk zijn dat ik bij mijn slippertje het een beetje probeer te rechtvaardigen dat ik gewoon dom was. Het was ook impulsief, zag de rest al een flink stuk voorop, sputje gas erbij en floep.
Maar het verschil tussen koude en warme banden merk ik als beginner nog, niet met optrekken want daar heb ik de ballen niet voor. Maar in de bocht zeker wel, je voelt je motor gewoon minder "schuiven" bij diepe bochten en de motor geeft gewoon zekerdere feedback.

Mijn fout is niet goed te praten en ontzettend stom. Het doet pijn en kost een hoop geld, lessen zijn geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Zwaar in dubio...

Redelijk enthousiast geraakt over een blauwe vfr-800.
Echter; nu ik wat reviews over de leverancier (HP Motoren) lees, ben ik ineens wat minder enthousiast...

Gaat om de volgende:
http://www.hpmotoren.nl/h...tallic/_575___3507_NL_186

Heb al een afspraak gemaakt voor een proefrit morgen, maar begin toch heel erg te twijfelen.
Aan de ene kant; als ik bij een particulier koop, heb ik ook weinig zekerheid, en ze nemen mijn oude motor ook in. Daarnaast ben ik redelijk technisch (doe onderhoud zelf bijvoorbeeld), en denk wel redelijk in te kunnen schatten of het een baggerapparaat is. En import is ook verre van boeiend (volgens mij is blauw hier niet geleverd)

Aan de andere kant; voor 750 meer heb ik er eentje bij Motoport vandaan (weliswaar zonder topkoffer).

Damnit; gaat weer een nachtje slecht slapen worden :(

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ghostrider schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:31:
:^
Die heeft me al meer dan eens geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Volgens tests van Motorrad zijn Pirelli's Angel GT bandjes als best getest voor sport-touring, ze zijn echter niet de goedkoopste.
Als beginnend rijder vraag ik mij af, wat kan ik het beste monteren onder mijn 600RR? Bridgestone's BT021 zijn namelijk ook sport-tour, two compound en een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mphilipp

Romanes eunt domus

Jooz schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:12:
[...]
Maar het verschil tussen koude en warme banden merk ik als beginner nog, niet met optrekken want daar heb ik de ballen niet voor.
Ik merk het verschil helemaal nooit eigenlijk. Ik kom ook nooit aan de limieten van mijn banden. Rij ik dan als een opa? Niet echt, maar ik ga ook niet op het achterwiel van start. Sowieso rij ik altijd rustig om de motor rustig op te warmen. Daarbij woon ik in het centrum, dus hard wegrijden is geen optie.

Mijn grote vraag is eigenlijk hoe ernstig het gripgebrek eigenlijk is bij een 'koude' band. Ik rij ook wel eens met -5 (droog weer) en ik doe gewoon 'normaal' en ik heb écht nog nooit, never, niemals het idee gehad dat die band wegglijd. Wat doe ik dan verkeerd dat ik er nooit wat van merk?
Ik heb wel eens wegglijdende banden gehad. In de regen bv toen er een grote plas diesel (denk ik, het rook niet echt best) op een kruising (Italië) lag. Wiel gleed een beetje weg en het kwam weer goed. Ook ooit eens fijn zand op de toch als stoffige weg gehad (Marokko). Dan glij je ook langzaam maar zeker een beetje weg. Puur geluk denk ik dan achteraf. Ik weet dus wel hoe het voelt, maar van koude banden heb ik nog nooit last gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Ik rij eigenlijk 50/50 woon-school en tour, merk eigenlijk alleen bij stevig bochtenwerk tijdens het touren verschil. Hoe warm de band is tijdens een rustige rit naar school merk ik ook totaal niet om eerlijk te zijn. Volgens mij maakt het met zand/grind/modder/diesel/oid ook vrijwel niks uit hoe warm je band is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
bleu schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:10:
Volgens tests van Motorrad zijn Pirelli's Angel GT bandjes als best getest voor sport-touring, ze zijn echter niet de goedkoopste.
Als beginnend rijder vraag ik mij af, wat kan ik het beste monteren onder mijn 600RR? Bridgestone's BT021 zijn namelijk ook sport-tour, two compound en een stuk voordeliger.
BT021 zou ik sowieso afraden als je ooit wel eens op een nat wegdek rijdt. Die dingen hebben totaal geen grip meer bij een beetje vocht.

Ik rijd zelf nu met de Pilot Road 3, rijden perfect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Tankiej schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:43:
[...]

BT021 zou ik sowieso afraden als je ooit wel eens op een nat wegdek rijdt. Die dingen hebben totaal geen grip meer bij een beetje vocht.

Jup..
En de rede dat ze goedkoper zijn, de bt016/bt016pro/S20/S20Evo zijn opvolgers oftewel, ze zijn "oud" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:43:
[...]

En je kunt er een degelijk kilometrage mee wegrijden, wat ze per kilometer zeer scherp geprijsd maakt.

* _Apache_ aait zijn MPR2 voorband, die hij na 28k km gaat laten aflossen door een nieuw MPR3 bandje.
De achterband heeft 15k gedaan en kan zeker nog een zomer hebben. O+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn ervaring met Bridgestone is niet best. Vooral de oudere modellen dan. Met koud en nat weer verschrikkelijk weinig grip. Pirelli en Michelin vind ik persoonlijk wel fijne bandjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

GewoonDennis schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:40:
[...]

Jup..
En de rede dat ze goedkoper zijn, de bt016/bt016pro/S20/S20Evo zijn opvolgers oftewel, ze zijn "oud" :+
Ik zou ze in het rijtje van de bt023 en T30 zetten ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 23-09 09:26
Ik heb zelf ook BT021 onder mijn ZX6R zitten en inderdaad, bij kou en vocht voel ik toch heel geregeld dat de band glijdt of dat de motor een klein stapje opzij zet. Deze zomer rijd ik er nog wel mee door, maar volgend jaar gaan er zeker weten andere banden op (Metzeler, Michelin, oid).

Over de banden bij warm weer heb ik trouwens niks te klagen, dan doen ze het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Motorbanden zijn net bezorgt. Die bezorger vraagt of ik met mijn duitse naam ook een duitse motor heb.
Ik zeg: Nee Italiaans. Zegt hij: RSV mille ofzo?

lol.. hoe gokt hij dat in 1 keer goed xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
_Apache_ schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:46:
[...]

En je kunt er een degelijk kilometrage mee wegrijden, wat ze per kilometer zeer scherp geprijsd maakt.

* _Apache_ aait zijn MPR2 voorband, die hij na 28k km gaat laten aflossen door een nieuw MPR3 bandje.
De achterband heeft 15k gedaan en kan zeker nog een zomer hebben. O+
MPR3 slijten alleen heel hard in tegenstelling tot de MPR2.. Google maar eens. Wel super bandjes :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:54:
Hmm... Zwaar in dubio...

Echter; nu ik wat reviews over de leverancier (HP Motoren) lees, ben ik ineens wat minder enthousiast...

Gaat om de volgende:

Heb al een afspraak gemaakt voor een proefrit morgen, maar begin toch heel erg te twijfelen.
Aan de ene kant; als ik bij een particulier koop, heb ik ook weinig zekerheid, en ze nemen mijn oude motor ook in. Daarnaast ben ik redelijk technisch (doe onderhoud zelf bijvoorbeeld), en denk wel redelijk in te kunnen schatten of het een baggerapparaat is. En import is ook verre van boeiend (volgens mij is blauw hier niet geleverd)

Aan de andere kant; voor 750 meer heb ik er eentje bij Motoport vandaan (weliswaar zonder topkoffer).

HP motoren NIET doen:

http://www.motor-forum.nl...ages/24828/0/0/hp,motoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Piekartz87 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:54:
Motorbanden zijn net bezorgt. Die bezorger vraagt of ik met mijn duitse naam ook een duitse motor heb.

Morgen je motor gejat :9
MikeyMan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:54:
Hmm... Zwaar in dubio...

Gaat om de volgende:

Gewoon afbellen. Als je verhalen leest over die motorzaak, wat een droeftoeters. Gewoon je ogen open houden en niet verliefd worden op een motor. Jij bent straks je zuur verdiende pingels kwijt. En grote kans dat je dan een stukje schoot heb gekocht.

Edit: 2 reacties binnen 1 minuut :9 . Lees ook even dit artikel: http://www.motorfreaks.nl...riks-column-mn-bs-52.html

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 13-03-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
M3rcury schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:48:
[...]

Ik zou ze in het rijtje van de bt023 en T30 zetten ;)
De 21 is toch echt de voorloper van de 16.
De 23 en T30 opvolgers van de 20 :P
Piekartz87 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:54:

Lol, menigeen zou "Ducati?" Gevraagd hebben haha.

[ Voor 41% gewijzigd door GewoonDennis op 13-03-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 00:18:
[...]

Ik merk het verschil helemaal nooit eigenlijk. Ik kom ook nooit aan de limieten van mijn banden. Rij ik dan als een opa? Niet echt, maar ik ga ook niet op het achterwiel van start. Sowieso rij ik altijd rustig om de motor rustig op te warmen. Daarbij woon ik in het centrum, dus hard wegrijden is geen optie.
Exact hetzelfde hier. Ik rij altijd eerst heel rustig mijn motorblok warm, verder laten de tijdstippen waarop ik rij het gewoon niet toe om richting de limieten van mijn motor te komen.

Verder vind ik het leven veels te leuk om in het verkeer allerlei limieten op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Kwam deze tegen, heel heel vet alleen Ducati schijnt nogal duur in onderhoud te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/81/S5lekXCZR4+6iGtd/hHRsg==.jpg
http://link.marktplaats.nl/m784372790

Ga zaterdag op pad naar wat dealers. Woon in Apeldoorn, weten jullie wat goede dealers in de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Versteegrob schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:35:
Kwam deze tegen, heel heel vet alleen Ducati schijnt nogal duur in onderhoud te zijn.

[afbeelding]

Ga zaterdag op pad naar wat dealers. Woon in Apeldoorn, weten jullie wat goede dealers in de omgeving?
Carl Nengerman

Mooie 749, alleen het kenteken herkend het RDW niet? DU-48-03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Tsja, met motoren blijf ik ver uit de buurt bij alles wat niet Made in Japan is ;)

http://www.oliepeil.nl/ui...ller-tijden-6-ducati.html

Misschien een voordeel voor Ducati, Ducati is tegenwoordig van Audi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]

In Nijkerk zit John v.d. Bunt, van wat ik zo lees een goede motorzaak, veel import maar geen bij elkaar geraapt rommeltje/opgelapte schadefietsen zoals HP Motoren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
HP Motoren heeft idd een slechte naam maar goede tip. Zal die zaterdag is bezoeken, thnx.
Zit nu toevallig te kijken voor een Ducati maar het wordt eerder een R6/CBR600RR/GSXR600.
Dit past beter bij mijn budget, rond de 4K als eerste motor.

[ Voor 46% gewijzigd door Wackmack op 13-03-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

-tom-562 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:26:
[...]

In Nijkerk zit John v.d. Bunt, van wat ik zo lees een goede motorzaak, veel import maar geen bij elkaar geraapt rommeltje/opgelapte schadefietsen zoals HP Motoren
Heb ik een aantal jaar geleden van vrienden veel goede dingen over gehoord inderdaad, maar ook dat het de laatste jaren helaas flink minder geworden is.

Voor Suzuki ben ik zelf van van De Valkenier in Barneveld, wel een merkdealer maar nog redelijk normale prijzen en altijd goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:50

charrel

Cortisol4life..

Dacuuu schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:54:
[...]

Carl Nengerman

Mooie 749, alleen het kenteken herkend het RDW niet? DU-48-03
Ooit wel is een motorkenteken met een D zien beginnen en met zoveel cijfers? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 13-03-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
charrel schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Ooit wel is een motorkenteken met een D zien beginnen en met zoveel cijfers? ;)
Ik let op de weg, niet op kentekens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tip: een Motorkenteken bevat altijd een M.

Open deur zeker?

Pagina: 1 ... 42 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.