XBL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:53:
Ogen dicht en tot een bovennatuurlijke entiteit richten.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
XBL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:53:
Ogen dicht en tot een bovennatuurlijke entiteit richten.
Rij er alweer 5 jaar op. Heeft me al tienduizenden kilometers betrouwbaar door Europa gebracht. Mits goed onderhouden kan hij heel wat hebben. De mijne staat op 57.000, maar die wordt ook erg vertroeteldwd200 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:57:
hier mensen ervaring met een oude 1998 zx9r, lijkt me voor weinig een snellere fiets dan mijn gs500
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Relax blijven en de boel neutraal houden is wat ik doe bij verlies van grip... tot nu toe pakt de motor het vanzelf weer op. Maar als je te ver gaat dan helpt dat natuurlijk ook niet.wimmel_1 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:28:
@ Cyntax
Is geen zinnig woord/advies op te geven, 't verschilt van situatie tot situatie. De ene keer verliest 't wiel grip en kun je 't beste gas bij geven zodat 't alleen maar méér wordt en je je fiets de bocht door drift, de andere keer kun je beter van 't gas af gaan om er juist voor te zorgen dat er weer wat grip komt.
Met een te grote hellingshoek en snelheid ineens weer grip krijgen resulteert (meestal) in het andere uiterste en daar sloop je meer mee.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Maar met een lowsider is vaak je sleutelbeen naar de klote..DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:45:
Nou, zelfs bij een snelheid van 20-25 km/h ineens weer grip krijgen kan een motor al finaal slopen. Been there... ongelooflijk hoe groot de krachten zijn die dan opeens vrij komen. Maar inderdaad, een lowsider had ik liever gehad. Meer cosmetische schade, maar nog steeds rijdbaar.
Als je gaat.... Laat je fiets gewoon gáán en probeer 't ding niet angstvallig vast te houden. Ding heeft méér massa dan dat jezelf hebt (hoop ik) en gaat vóór je uit. Met een Lowsider volg je 't pad......GewoonDennis schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:44:
[...]
Maar met een lowsider is vaak je sleutelbeen naar de klote..
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 07-03-2014 23:27 ]
5km/u en 5 meter verder stilliggen. en dat was maar 25kw. laat staan als je een of andere SS hebt die 200pk in de strijd smijtDrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:45:
Nou, zelfs bij een snelheid van 20-25 km/h ineens weer grip krijgen kan een motor al finaal slopen. Been there... ongelooflijk hoe groot de krachten zijn die dan opeens vrij komen. Maar inderdaad, een lowsider had ik liever gehad. Meer cosmetische schade, maar nog steeds rijdbaar.
I know, maar soms kan je niet anders.wimmel_1 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:50:
[...]
Als je gaat.... Laat je fiets gewoon gáán en probeer 't ding niet angstvallig vast te houden. Ding heeft méér massa dan dat jezelf hebt (hoop ik) en gaat vóór je uit. Met een Lowsider volg je 't pad......
Ik heb met m'n motoren redelijk wat stuqeu gemaakt in de tijd, maar crashes opvangen en afwenden is iets wat ik als kind geleerd heb tijdens 't skieën: Jezelf verzetten = jezelf breken.
[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 08-03-2014 06:32 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Losjes eropzitten. Ik heb het wel eens met mijn KTM gehad, een mega swieper en ik hing ineens flink boven/langs de motor. Ondertussen hopen dat alles hersteld! Probeer het gas constant te houden meestal pakt je band wel weer...cyntax schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:50:
Weet iemand toevallig hoe je een low side kan voorkomen? Ik heb een beetje op youtube lopen zoeken maar kan geen goede uitleg vinden. Dus wat zou je moeten doen als je voelt dat je achterband grip verliest in een bocht?
[ Voor 86% gewijzigd door Ghostrider op 08-03-2014 11:13 ]
Asus Zenbook i7 256gb
http://www.ebay.nl/itm/Black-In-Car-Kit-Air-Vent-Mount-Smart-Holder-Cradle-For-HTC-One-M7-Fast-Dispatch-/390595520562?pt=UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item5af14ea832&_uhb=1MikeyMan schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:00:
Iemand ervaring met het monteren van een HTC one op het stuur?
Stroom zou wel fijn zijn, want met GPS gaat het hard met de accu.
Zag dat ram mount mooie spullen heeft, maar die hebben niks voor de one...
Bedankt voor de tips allen, handige tips om te weten!Ghostrider schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:10:
Het is ook wel flink kouder zodra de zon onder is, tering.
[...]
Losjes eropzitten. Ik heb het wel eens met mijn KTM gehad, een mega swieper en ik hing ineens flink boven/langs de motor. Ondertussen hopen dat alles hersteld! Probeer het gas constant te houden meestal pakt je band wel weer...
Let ook even op je vering, teveel rebound = definitief eraf.
Het beste is eigenlijk een enduro motor erbij kopen, dan leer je dat een beetje slippen helemaal niet zo gek aanvoelt
Ik heb een setje van Ultimate Addons van Ebay geplukt. Houder van de telefoon is waterdicht, evenals de aansluitingen van de lader.MikeyMan schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 12:00:
Iemand ervaring met het monteren van een HTC one op het stuur?
Stroom zou wel fijn zijn, want met GPS gaat het hard met de accu.
Zag dat ram mount mooie spullen heeft, maar die hebben niks voor de one...
Verwijderd
Die Bandit is ook langzamer, is niet alleen je gevoelToolkiT schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:29:
[...]
Relax blijven en de boel neutraal houden is wat ik doe bij verlies van grip... tot nu toe pakt de motor het vanzelf weer op. Maar als je te ver gaat dan helpt dat natuurlijk ook niet.
Maar een wilde actie lijkt me nooit goed... dus wat je ook doet (gas bij of gas los) doe het met beleid...
Vandaag voor het eerst me Bandit naar werk. Is wel even wennen, wegrijden doe ik constant met te veel gas omdat de koppeling pas heel laat aangrijpt. Ik lijk wel een lesser af en toe![]()
Ook werkt remmen op de motor amper met een 4cilinder... dat mis ik wel.
De snelheids ervaring is ook heel anders, hoewel hij volgens mij meer vermogen heeft dan de Versys (moet ik ff opzoeken <edit>: 78 vs 64 PK, 14 paardjes meer dus) en dus sneller optrekt, voelt het langzamer op een of andere manier..Smaller stuur is ook ff wennen.
Al met al geen slechte motor maar ik denk dat ik toch liever een allroader heb.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 13:27 ]
Dat is idd een superlekker rondje. Je kan daar inderdaad lekker rijden. Alhoewel de weg tussen eupen en monschau met het jaar slechter lijkt te wordenDinX schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 06:32:
* DinX gaat vandaag de eerste dag de Eifel en Oostkantons in dit jaar
Eupen - Monschau - Nürburg - Cochem - Sankt Vith - Malmedy - Eupen
Fikse trip, terug in de schemer (niet bij stil gestaan dat het nog niet zo lang licht is als in de zomer)
Wise enough to play the fool
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
GoldwingVerwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:52:
kun je niet je Vespa inruilen op een andere motor?
wellicht dat je dan motor kan vinden die en fun factor heeft en waar je vrouw ook makkelijk op mee kan
[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 08-03-2014 15:04 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zoals cyntax al schrijft, het moet mee kunnen achterop onze camper. Zonder dat er een aanhanger achter moet. Dus formaat niet te groot en niet zwaarder dan 150kg.Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:52:
kun je niet je Vespa inruilen op een andere motor?
wellicht dat je dan motor kan vinden die en fun factor heeft en waar je vrouw ook makkelijk op mee kan
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nope:Youk schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:35:
Heb je een trekhaak aan de camper? Zo ja, probleem opgelost:
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Ghostrider op 08-03-2014 18:57 ]
Asus Zenbook i7 256gb
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Goed bezig!GBTW schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:43:
Voor de mensen die mee gaan met het tweakers ritje, ik heb de lunch geregeld.
We krijgen een buffet met een kom soep en kroketten of bal gehakt op brood en wat drinken voor 10 euro per persoon. Dit maakt het voor hun makkelijk en voor ons ook. Indien je wat anders wil moet je dat even melden die ochtend, want als het ritje start bel ik ze op met het definitieve nummer (zodat ze een idee hebben).
Helemaal topGBTW schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:43:
Voor de mensen die mee gaan met het tweakers ritje, ik heb de lunch geregeld.
We krijgen een buffet met een kom soep en kroketten of bal gehakt op brood en wat drinken voor 10 euro per persoon. Dit maakt het voor hun makkelijk en voor ons ook. Indien je wat anders wil moet je dat even melden die ochtend, want als het ritje start bel ik ze op met het definitieve nummer (zodat ze een idee hebben).
Dan zien we je bij een volgende ritYouk schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:17:
Echt jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ook dat menu lijkt me wel wat. Momenteel stilaan bezig met mijn arm terug in gebruik te nemen. Lastigste is als je iets vasthoud en je laat het per ongeluk vallen dat je reflex automatisch probeert te grijpen naar het vallende voorwerp. Enkel gaat mijn arm daar nog lang niet mee akkoord. Blijven oefenen dus, want ik wil zo vlug mogelijk (veilig) terug op de motor.
Iemand op MF is een achterdeur in z'n caravan aan het bouwen, is dat niet wat?Bommes schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:34:
[...]
Nope:
[afbeelding]
En die wil ik eigenlijk ook niet, nu kan ik nog legaal 120 rijden mocht ik daar zin in hebben.
Dat gaat niet gebeuren maar de 100 tot 110km/u die ik normaal rijd kan ik met aanhanger ook rijden maar dan blijf ik opletten voor controles. Daar heb ik geen zin in, oh en niet onbelangrijk ik vind het ongemak van en kar er achter echt iets wat ik niet wil op campings/ parkeerplaatsen en camperplaatsen.
Terug ontopic: morgen lekker en ritje.
Mocht er iemand van hier ons op de Vespa tegen komen zwaai dan ff![]()
We rijden van Eindhoven naar Heusden (aan de Maas) en weer terug.
Lekker binnen door toeren, picknicken onderweg, terrasjes
grappig dat je een cb1300 in die vergelijking meeneemtt0mmiiiii schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 18:53:
Gisteren met een KTM 390 Duke testgereden. <knip>
Dat zeg je in 1 keer goed, dat is niet wat..Erasmo schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:56:
[...]
Iemand op MF is een achterdeur in z'n caravan aan het bouwen, is dat niet wat?
[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-03-2014 23:52 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat dusDrivinUCrazy schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:51:
volgens mij was het de bedoeling om een deur in je camper te zagen.
XXXVI
http://cycle-ergo.com/ephymerous schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:31:
Ik heb nog weer op een Honda CB1300 kunnen zitten. Die heeft voldoende ruimte voor mijn ruim 2 meter. Weet iemand of de CB600 even groot is?
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 09-03-2014 19:15 ]
Verwijderd
de hornet en cb1300 zijn compleet andere machines en niet te vergelijken kwa rijdenephymerous schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:31:
Ik heb nog weer op een Honda CB1300 kunnen zitten. Die heeft voldoende ruimte voor mijn ruim 2 meter. Weet iemand of de CB600 even groot is?
Ik heb m'n brommer hier toch maar weer van de dijken af gehaald nadat ik vol goede moed begonnen was aan een rondje "Brabant-Gelderland-Zuid Holland".Bommes schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:12:
Hee was jij dat op die Honda met en duo achterop die zijn motor onder de (draaiende) molen had staan??
Of heb je mijn Vespa zien staan op de P plaats??
Wij zaten op een bankje bij de molen en cola te drinken(bij de blauwe stip op jou plaatje).
Iedereen die is gaan rijden vandaag weer veilig thuis??
Ons ritje was super, geen foto's van de rit of de motor gemaakt helaas.
Wel heerlijk gepicknickt, gereden, colaatje gedronken in Heusden en weer terug naar huis.
Super dag, flink druk zoals ik had verwacht maar nergens echt last van die drukte gehad.
Asus Zenbook i7 256gb
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
mijn gs500 mag voor minder weg ;-) niet de nieuwste uit 96 maar rijdt nog primaBommes schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:22:
Net een klein rondje gereden via Leende, FF bij Joppen binnen gelopen...![]()
Ik had al eerder niet zo en hele goede verhalen over hun gehoord.
Staat genoeg te koop merendeel in de budget klasse in niet zo en hele nette staat om het ff netjes te zeggen.
Stond wel en erg sjieke VFR, uit 93 met net geen 50 duizend op de teller tussen. Mooie donker groene fiets met en forse top koffer in goede staat van onderhoud. Uiterste prijs 1650 euro wat al en stuk boven mijn fun budget is..![]()
Bovendien had ik in mijn vorige post nog besloten om er geen 2de motor bij te kopen..![]()
Nee ik was op de fiets. Ik heb naar een rode vespa uitgekeken maar niet gezien helaas. Het moment van mijn post van het landkaartje zat ik op die plek. Heb jij een koffer achterop? Toen wij Heusden uit fietste werden we wel ingehaald door een rode scooter .Bommes schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:12:
Hee was jij dat op die Honda met en duo achterop die zijn motor onder de (draaiende) molen had staan??
Of heb je mijn Vespa zien staan op de P plaats??
Wij zaten op een bankje bij de molen en cola te drinken(bij de blauwe stip op jou plaatje)
Juist, maar heb gelukkig een lieve oom met een autoschade-herstelbedrijf en kan het zelf grotendeels maken. Maak me meer zorgen over de kap die de motor/versnellingsbak afdekt.wimmel_1 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:38:
Klinkt als "weinig" schade... totdat je de tank wil laten herstellen
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Verwijderd
In de motortopic's van tweakers lees ik dit wel vaker en jij bent echt niet de enige, maar ik zou wel eens de achterliggende oorzaak willen weten want ik snap er niets vanJooz schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:34:
Oei oei, vorige week mijn eerste val mee gemaakt!
We vertrokken net voor een ritje in de Duitse eifel en bij het vertrekken met een koud bandje toch iets teveel power op het achterwiel.
Meldt!Jolke schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:31:
Wie heeft er na dit weekend nog meer kramp in zijn linkerarm van het zwaaien?
[ Voor 5% gewijzigd door Phreak op 10-03-2014 11:57 ]
Noobmeter WoT: Froekie
Beetje raar ding die nieuwe, lijkt me wel een gave motor om op de rijden idd. Heb zelf nu de oude 1000Phreak schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:43:
[...]
Wauw, wat rij je snel te hard op zo'n ding. Geen wind tot 100km/u, daarboven had ik last van turbulentie.
Het ruitje staat te laag ingesteld voor mijn lengte denk ik.
Maar leuk om eens op een v-strom te rijden. Het gaat hier om de v-strom 1000 trouwens.
PSN & XBL: Denkoyugo
zo jonguh. Rij ik op een dijkje van 1 koe breed komt er een driftig zwaaiend zijspan op me af met vlnr allerlei grijze duifjes op gazelles.... Madness.Jolke schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:31:
Wie heeft er na dit weekend nog meer kramp in zijn linkerarm van het zwaaien?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ga wel weer na het werk, is het tenminste niet zo druk.ROFLASTC schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:24:
[...]
zo jonguh. Rij ik op een dijkje van 1 koe breed komt er een driftig zwaaiend zijspan op me af met vlnr allerlei grijze duifjes op gazelles.... Madness.
Ja.Phreak schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:43:
[...]
-editje
Uhm, wanneer was nou ook alweer het tourtochtje?
De zondag de 23e toch?
Verwijderd
Ik vind het een prachtding, het is dat ie buiten mijn budget valt maar het lijkt mij de ideale motor voor een beetje, toeren, af en toe een gravelpaadje pakken, een motorvakantie en woon/werkverkeerDenko schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:00:
[...]
Beetje raar ding die nieuwe, lijkt me wel een gave motor om op de rijden idd. Heb zelf nu de oude 1000
Die van mij uit 2004 was 3000 euroVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:49:
[...]
Ik vind het een prachtding, het is dat ie buiten mijn budget valt maar het lijkt mij de ideale motor voor een beetje, toeren, af en toe een gravelpaadje pakken, een motorvakantie en woon/werkverkeer
/me baalt een beetje dat al die allroads naar verhouding zo duur zijn
Een nette transalp is niet zo duur toch? Doet alles wat je hierboven zegtVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:49:
[...]
Ik vind het een prachtding, het is dat ie buiten mijn budget valt maar het lijkt mij de ideale motor voor een beetje, toeren, af en toe een gravelpaadje pakken, een motorvakantie en woon/werkverkeer
/me baalt een beetje dat al die allroads naar verhouding zo duur zijn
Verwijderd
Dan we hebben het over een motor van 10 jaar oud
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ty
Noobmeter WoT: Froekie
Het zette net deze online, ook leukVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:17:
Om het mooie motorseizoen mee te beginnen![]()
[video]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Okay nu snap ik het..Dacuuu schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:47:
[...]
Nee ik was op de fiets. Ik heb naar een rode vespa uitgekeken maar niet gezien helaas. Het moment van mijn post van het landkaartje zat ik op die plek. Heb jij een koffer achterop? Toen wij Heusden uit fietste werden we wel ingehaald door een rode scooter .
Feliciflapstaart_Apache_ schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:11:
@GBTW : M'n meisje wil ook graag mee met de rit van de 23e, hoe meer zielen hoe meer vreugd neem ik aan. Ik kom morgen even 2 tientjes langsbrengen voor de lunch.
[ Voor 83% gewijzigd door Ghostrider op 10-03-2014 18:38 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Asus Zenbook i7 256gb
"Don't let your dreams be memes"
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 22:26 ]
Ik vind 30 tientjes een hoop geldMailMan schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:07:
Iemand ervaring met het gebruik van een Gunson Colortune om het stationairmengsel af te stellen?
[afbeelding]
Zit eraan te denken om zoiets te halen voor 30 tientjes. Alleen lees ik verschillende meningen en ben ik benieuwd of het op een motor te doen is als de bougies lastig te bereiken zijn.
Vaak bu'j te bang!
Oeh, die ziet er wel goed uit! Is zoiets ook makkelijk in te beunen bij een integraalhelm? Lijkt mij dat de microfoon niet makkelijk weg te werken is. Als dat wel gaat, gaan er hier ook een paar besteld wordenBommes schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:49:
...
Oh over horen gesproken, gisteren besteld:
http://www.motoravonturist.nl/review-dealextreme-headset/
Ben benieuwd..
Mooi ding man! Mijn vorige buurman had ook zo'n machine en voordat ik zelf een motor had was ik altijd een beetje jaloers als hij weer op pad ging ermeeV-Power schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:35:
Ik lees al een tijdje mee met dit topic, tijd om mijn 'machientje' ook even te laten zien![]()
Honda CBR600F uit '99 met 45.xxx km op de teller.![]()
1,5 jaar geleden gekocht van een echte liefhebber, voor zijn leeftijd is hij in uitmuntende staat.
[afbeelding]
Ik heb 1,5 jaar geleden (met nog de oude regeling) mijn rijbewijs gehaald en dus vorige zomer al de nodige kilometers gemaakt. Nog deze zomer door op 25kW en dan op naar vol vermogen.
De CBR heeft bussen voor de carburateurs en ook daadwerkelijk 25kW op het kenteken staan.
In de praktijk levert hij voor mijn gevoel iets meer dan 25kW, wat alleen maar mooi mee genomen is natuurlijk.
Ik heb destijds ook 250cc motoren bekeken (Kawasaki Ninja 250R en Honda CBR250), maar ik moet zeggen dat een 'geknepen' 600cc fijner aanvoelt en rijd. Helemaal omdat er nog wel eens een passagier mee gaat is 'iets meer motor' wel fijn.![]()
Ik woon overigens in het noorden, vlak achter de TT-Baan in Assen (Bovensmilde).
Ik las al wat over de toertocht van 23 Maart, ik probeer er ook bij te zijn al weet ik niet of dat lukt met de tijd (het is wel een stukje rijden).
Heb 4 motoren dus lijkt me dan best prijzig worden op de testbank?-tom-562 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:49:
[...]
Ik vind 30 tientjes een hoop geld![]()
Ik zou m eerder op een testbank laten afstellen
Verwijderd
Soms zelfs 366!Acid_Burn schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:46:
Motorseizoen is 365 dagen per jaar....
Maar wat wil je precies afstellen dan? Het stationairmengsel wordt voornamelijk bepaald door de stationairsproeier (dan ga ik er vanuit dat je een carburateurfiets hebt), en het toerental door de stationairafstelschroef (die zetten je gasschuiven iets open), fabrieksaf is dat meestal wel goed.MailMan schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:09:
[...]
Heb 4 motoren dus lijkt me dan best prijzig worden op de testbank?Vind het vooral belangrijk dat ik er zoveel mogelijk van leer. Alleen liever niet met spul dat niet goed werkt.
Vaak bu'j te bang!
Mooi model, ziet er ook goed onderhouden uit. Heb zelf hiervoor op een CBR600 uit '97 gereden - was mijn eerste motor op volledig rijbewijs. Ik had gekozen om niet op een geknepen motor te rijden, of op een brommer a la 250cc en dus op een 25kW chopper te rijden.V-Power schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:35:
Ik lees al een tijdje mee met dit topic, tijd om mijn 'machientje' ook even te laten zien![]()
Honda CBR600F uit '99 met 45.xxx km op de teller.![]()
1,5 jaar geleden gekocht van een echte liefhebber, voor zijn leeftijd is hij in uitmuntende staat.
[afbeelding]
Ik heb 1,5 jaar geleden (met nog de oude regeling) mijn rijbewijs gehaald en dus vorige zomer al de nodige kilometers gemaakt. Nog deze zomer door op 25kW en dan op naar vol vermogen.
De CBR heeft bussen voor de carburateurs en ook daadwerkelijk 25kW op het kenteken staan.
In de praktijk levert hij voor mijn gevoel iets meer dan 25kW, wat alleen maar mooi mee genomen is natuurlijk.
Ik heb destijds ook 250cc motoren bekeken (Kawasaki Ninja 250R en Honda CBR250), maar ik moet zeggen dat een 'geknepen' 600cc fijner aanvoelt en rijd. Helemaal omdat er nog wel eens een passagier mee gaat is 'iets meer motor' wel fijn.![]()
Ik woon overigens in het noorden, vlak achter de TT-Baan in Assen (Bovensmilde).
Ik las al wat over de toertocht van 23 Maart, ik probeer er ook bij te zijn al weet ik niet of dat lukt met de tijd (het is wel een stukje rijden).
Klopt zeker, al moet je eens naar een 2004 1200GS zoeken. Neem aan dat je ze niet in de staat vind als ik die van mij voor 3000 euroVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:10:
[...]
Dan we hebben het over een motor van 10 jaar oud
Als je kijkt wat nieuwe of vrij jonge tweedehands allroads kosten BMW GS'en en Triumph Tigers bijv. dan zijn die dingen naar verhouding behoorlijk aan de prijs vergeleken met andere motoren
Ik heb een Morgan Carbtune-tom-562 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:51:
[...]
Maar wat wil je precies afstellen dan? Het stationairmengsel wordt voornamelijk bepaald door de stationairsproeier (dan ga ik er vanuit dat je een carburateurfiets hebt), en het toerental door de stationairafstelschroef (die zetten je gasschuiven iets open), fabrieksaf is dat meestal wel goed.
Ik zou eerder investeren in zo'n synchronisatieunit, om de boel allemaal gelijk te zetten
Ik zag net een post voorbij komen in het Bandit topic op m-f.nl. Ik heb even uitgezocht hoe het volgens mij in elkaar zit (copy-paste van m'n posts in het Bandit topic):bakvis schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:00:
Iemand afgelopen weekend in Rotterdam tegen een geluidscontrole gelopen? Op het SV 650 forum op mf.nl is hier een hele discussie over gaande. 370 euro boete voor het niet hebben van een DB-killer zonder ook maar een meeting uit te voeren...
EnIk heb nog even wat jurisprudentie opgezocht... Wat de Hoge Raad zegt is: bij een goedgekeurd uitlaat (zo'n E-keur, zie dit artikel) - mits ongewijzigd - is enkel op het gehoor afgaan onvoldoende. Er moet sprake zijn van een uitlaat zonder E-keur of een gewijzigd uitlaat met E-keur om daar op gehoor een boete voor te mogen schrijven. In het procesverbaal moet dan wel staan dat de uitlaat inderdaad gewijzigd of niet goedgekeurd is.
dB-killer verwijderen zal wel een wijziging zijn, maar ik vraag me ten zeerste af of hij dat zomaar kan vaststellen. Zo'n keurmerk staat immers in de demper en daar staat volgens mij niet bij "mits met dB-killer". In dat geval moet het type uitlaat opgezocht worden om te zien of daar normaal een dB-killer bij hoort. Als dat niet in het procesverbaal staat, maak je nog best kans.
Een niet goedgekeurd uitlaat mag enkel niet verkocht worden, je mag het prima op je motorfiets hebben zitten. Maar zie bovenstaande: de Hoge Raad zegt in feite dat zodra een uitlaat niet goedgekeurd is én te veel herrie maakt, je op dat moment onnodig geluid maakt.
Als er getuigen zijn die zeggen dat er geen sprake was van onnodig geluid, dan doet het er helemaal niet toe dat je met een niet-gekeurd uitlaat rijdt. Dat op zichzelf is niet illegaal (en als ze al iets bedenken (milieu-eisen oid), dan is de kans klein dat dat binnen wet Mulder valt en kan de boete dus niet veranderd worden in die feitcode).
Hier gelukkig niet.Acid_Burn schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:46:
Motorseizoen is 365 dagen per jaar....
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
ik heb ook de grijze velgen en ik heb daar niet zo heel veel last van. ik denk dat je te enthousiast bent met de kettingspray haha.Fuelke schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:08:
Als ik me ooit een nieuwe motor koop, dan kies ik voor een model met zwarte velgen. Ik heb nu zilvergrijze exemplaren op de 250R, achteraan links is het een ramp. Ze zien constant vuil door spul dat van de ketting vliegt. Misschien ben ik gewoon te enthousiast als ik de ketting inspuit?
Heb gisteren een tochtje gemaakt met de motor, gezellig op maandagvoormiddag, amper verkeer op de baan. Behalve dan een vrachtwagen die net van een werf draaide en voor me ging rijden op een baantje even breed als die vrachtwagen. Hij reed nog goed door, alleen werd het wel nipt toen hij langs een vuilniswagen moest.
Lichtgroene velgen zijn wat dat betreft ook een dramaFuelke schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:08:
Als ik me ooit een nieuwe motor koop, dan kies ik voor een model met zwarte velgen. Ik heb nu zilvergrijze exemplaren op de 250R, achteraan links is het een ramp. Ze zien constant vuil door spul dat van de ketting vliegt. Misschien ben ik gewoon te enthousiast als ik de ketting inspuit?
Verwijderd
Zwarte velgen is een goed idee, maar kies geen zwarte motor want geloof me je ziet er alles op (elke krasje, stofje, watervlekje etc etc)Fuelke schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:08:
Als ik me ooit een nieuwe motor koop, dan kies ik voor een model met zwarte velgen. Ik heb nu zilvergrijze exemplaren op de 250R, achteraan links is het een ramp.
Zilvergrijze motor met zwarte velgenVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:52:
[...]
Zwarte velgen is een goed idee, maar kies geen zwarte motor want geloof me je ziet er alles op (elke krasje, stofje, watervlekje etc etc)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq