Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.621 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
GewoonDennis schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:20:
[...]

Je kan bij veel verzekeringen meteen de weg op, weet niet hoe/waar jij het geregeld hebt maar Unive bijv. bel ik op (ook weekend) en dan krijg je een mail met daarin de polis = je bent verzekerd :Y
Daadwerkelijke polis + groene kaart komt dan met de post.
Alleen bij aanhouding kan je je verz. papieren niet laten zien :+
Toevallig deze keer bij Unive, en donderdag ben ik gewoon verzekerd. Alles voor elkaar.

Ik zat eerst bij een tussenpersoon, die kan ik bellen of een bericht achterlaten zelfs en dan is het meteen goed.
Maar die tussenpersoon betaal je ook :p en in 2014 kan het net zo makkelijk via internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Oef :X Hopen dat het meevalt naar klinkt niet best...

Ruilen tegen een GSX-F? Die doet het wel altijd, ga ik wel sleutelen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 05-03-2014 06:44 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Domih schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:24:
[...]

Bij een aanhouding hoef je je verzekeringspapieren ook niet meer te laten zien :+ is al sinds 2012 ofzo geloof ik. ANWB werkt niet eens meer met een groene kaart :P
Dat is apart dat de ANWB die niet meer verstrekt. De ANWB geeft ook aan dat je nog steeds je groene kaart mee moet nemen als je naar België gaat, dat is het enige land in de EU waar het nog verplicht is om die mee te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Het was vanmorgen toch nét iets te koud op de motor :( Had toch mijn beschermende broek aan moeten doen denk ik :+

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Tankiej schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:14:
[...]

Dat is apart dat de ANWB die niet meer verstrekt. De ANWB geeft ook aan dat je nog steeds je groene kaart mee moet nemen als je naar België gaat, dat is het enige land in de EU waar het nog verplicht is om die mee te nemen :+
Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd heb, ik ontvang binnen enkele dagen mijn verzekeringspapieren van de ANWB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Domih schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:15:
[...]

Het kan natuurlijk dat ik het verkeerd heb, ik ontvang binnen enkele dagen mijn verzekeringspapieren van de ANWB :-)
Daar zal die dan wel bij zitten, volgens mij moeten ze hem gewoon leveren namelijk (digitaal of hardcopy, dat mogen ze dan weer zelf weten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Pff ben echt opgelicht door die motorrijbewijsregeling, ik heb op 05-06-2013 mijn rijbewijs gekregen gehaald, en zou nu op 10-07-2014 weer opnieuw opmoeten voor mijn A2 rijbewijs.. Terwijl ik mijn rijbewijs net een jaar heb!

(10-07-2014 omdat ik dan 20 word) :P

[ Voor 10% gewijzigd door Domih op 05-03-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Domih schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:22:
Pff ben echt opgelicht door die motorrijbewijsregeling, ik heb op 05-06-2013 mijn rijbewijs gekregen gehaald, en zou nu op 10-07-2014 weer opnieuw opmoeten voor mijn A2 rijbewijs.. Terwijl ik mijn rijbewijs net een jaar heb!

(10-07-2014 omdat ik dan 20 word) :P
Hoezo opgelicht? Dat wist je toch al wel toen je je rijbewijs vorig jaar haalde, dat je opnieuw examen zou moeten doen?
Overigens moet je AVB én AVD doen, als je het eerder doet dan twee jaar na het behalen van A1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Tankiej schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:38:
[...]

Hoezo opgelicht? Dat wist je toch al wel toen je je rijbewijs vorig jaar haalde, dat je opnieuw examen zou moeten doen?
Overigens moet je AVB én AVD doen, als je het eerder doet dan twee jaar na het behalen van A1..
Toen ik begon wist ik dit allemaal nog niet :(

Had toen zelfs al een 25KW motorfiets gekocht :P
Ik lees net inderdaad op de site van de rijksoverheid dat ik dan AVB en AVD apart moet doen, dat gaat dus weer bakken met geld kosten.. ik denk dat ik dan wacht tot mijn 21e zodat ik een combi praktijkexamen kan doen. Echt ontzettend k*t geregeld zo, dat ze durven te vragen dat ik 2 keer mijn motorrijbewijs vanaf het begin haal in anderhalf jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Citaat uit een document van de rijksoverheid
Voorbeeld 1
Je bent 19 jaar en hebt net je A1 gehaald. Je mag dan direct gaan lessen op een A2-motor. Voor het
examen kan je dan kiezen:
• Je wacht tot je ten minste 2 jaar je A1 rijbewijs hebt (dus tot je 21ste) en gaat dan op voor het
combi-praktijkexamen.
• Je wilt daar niet op wachten. Dan kan je vanaf je 20ste gewoon als beginner examen doen. Dat
betekent dat je twee praktijkexamens (AVB en AVD) moet doen. Je theorie hoef je niet over te doen.
Voorbeeld 2
Je bent 23 jaar en hebt net je A2 gehaald. Je mag dan direct gaan lessen op een A-motor. Voor het
examen kan je dan kiezen:
• Je wacht tot je 2 jaar je A2 rijbewijs hebt (dus tot je 25ste) en gaat dan op voor het
combi-praktijkexamen.
• Je wilt daar niet op wachten. Dan kan je vanaf je 24ste gewoon als beginner examen doen.Dat
betekent dat je twee praktijkexamens (AVB en AVD) moet doen. Je theorie hoef je niet over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Terwijl ik ál mijn lessen op een A2 motor heb gedaan, en alleen de les vóór het examen en het examen zelf op de YBR125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

Tja, ik vind ook dat die A1/A2-regelingen nodeloos omslachtig en duur zijn, maar "ik wist het niet!!1" is 100% je eigen schuld :W

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Domih schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:45:
Terwijl ik ál mijn lessen op een A2 motor heb gedaan, en alleen de les vóór het examen en het examen zelf op de YBR125
Dat maakt het wel een stomme regeling :p Je hebt het al bewezen dus en nu moet dat dus nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Domih schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:43:
[...]

Ik lees net inderdaad op de site van de rijksoverheid dat ik dan AVB en AVD apart moet doen, dat gaat dus weer bakken met geld kosten.. ik denk dat ik dan wacht tot mijn 21e zodat ik een combi praktijkexamen kan doen. Echt ontzettend k*t geregeld zo, dat ze durven te vragen dat ik 2 keer mijn motorrijbewijs vanaf het begin haal in anderhalf jaar 8)7
Dan had je je beter in moeten lezen, deze nieuwe regeling was al redelijk lang bekend. In februari vorig jaar (dus ruim voordat jij je rijbewijs hebt gehaald) is ook al gemeld dat vanaf 1-1-2014 directe instroom voor A2 mogelijk zal zijn: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=415
Domih schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:45:
En volgens mij mag dat helemaal niet, lessen op de A2 motor als je voor A1 bezig bent. Als het een afgesloten terrein is mag het wel, maar op de openbare weg niet..

Trouwens, je kan berichten ook editten, probeer dat eens ipv 3 nieuwe plaatsen achter elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Volgens mij mag je les krijgen op welke motor je maar wilt, alleen de examens moeten gebeuren op een motor die past bij het te halen rijbewijs.

En verder ben ik het eens met anderen: je had jezelf wel wat beter kunnen informeren. Als je de OP van dit topic of wat topics op m-f.nl had gelezen, had je geweten dat de regeling veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Tijd voor wat avontuur:

http://www.motoravonturis...d-naar-nepal-het-vertrek/

Geweldig die cbtjes waarmee ze op pad gaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Tankiej schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:50:
[...]

Dan had je je beter in moeten lezen, deze nieuwe regeling was al redelijk lang bekend. In februari vorig jaar (dus ruim voordat jij je rijbewijs hebt gehaald) is ook al gemeld dat vanaf 1-1-2014 directe instroom voor A2 mogelijk zal zijn: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=415

[...]

En volgens mij mag dat helemaal niet, lessen op de A2 motor als je voor A1 bezig bent. Als het een afgesloten terrein is mag het wel, maar op de openbare weg niet..

Trouwens, je kan berichten ook editten, probeer dat eens ipv 3 nieuwe plaatsen achter elkaar ;)
Haha zal er de volgende keer op letten!

Helaas was ik toen nergens actief aan het zoeken naar die dingen. En als je niet weet dat er iets gaat veranderen, ga je er ook niet naar zoeken :P Maar dat ik het niet wist is inderdaad mijn eigen schuld, maar blijft vervelend. Ik heb altijd op een A2 motor gelest omdat toen die nieuwe regeling nog niet van kracht was. Mijn examen was 5 dagen voor de nieuwe regeling 14-01-2013, maar toen sneeuwde het dus kon ik niet op examen waardoor ik pas na de nieuwe regeling op mocht en dus voor A1 op ging in plaats van A-beperkt (oude regeling) . Dus zomaar schreeuwen dat het helemaal mijn schuld is vind ik niet terecht.

Maar al met al, blijft motorrijden mijn grootste passie en zal ik dit ook blijven doen. Ik ga nu bij verschillende rijscholen informeren wat het ongeveer gaat kosten voor mij om weer een beetje op de hoogte te komen van de "standaard kijkregels" die geëist worden bij het examen. Want dan ga ik komende zomer weer lekker vanaf het begin lessen nemen om een zwaardere categorie te mogen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

BlackLabel01 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:53:
Ben altijd wel gecharmeerd van die 250 cc apparaten:) Jammer dat ze er zo'n enorme uitlaat opschroeven standaard..
Ik heb ook wel al gekeken naar een after market uitlaatsysteem, maar het is wel wat moeilijker om een idee te krijgen van het geluid in het echt. Als ik youtube kijk of samples beluister lijkt het geluid er eerder op achteruit te gaan en zeker niet te passen bij een motor of de 250R.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
XBL schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:56:
Volgens mij mag je les krijgen op welke motor je maar wilt, alleen de examens moeten gebeuren op een motor die past bij het te halen rijbewijs.

En verder ben ik het eens met anderen: je had jezelf wel wat beter kunnen informeren. Als je de OP van dit topic of wat topics op m-f.nl had gelezen, had je geweten dat de regeling veranderd was.
Was dat maar waar toen ik mijn rijbewijs in 2000 haalde... had afgereden op een CB500, toch kreeg ik een beperkt rijbewijs mee van het CBR. Toen was A/A1 net ingevoerd, wellicht dat ze er nu beter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Mijn vriendin reed ook af op dezelfde motor als ik (ik had de full powah leeftijd en zij nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jolke schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:21:
[...]

Was dat maar waar toen ik mijn rijbewijs in 2000 haalde... had afgereden op een CB500, toch kreeg ik een beperkt rijbewijs mee van het CBR. Toen was A/A1 net ingevoerd, wellicht dat ze er nu beter naar kijken.
Oude regeling, he... Geen idee wat toen de regels waren voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Precies, oude regeling... kwam er net na mijn examen achter dat en CB500 eigenlijk >25kW was, dus dat ik eigenlijk een volledig A-rijbewijs had kunnen krijgen. Maar, hoewel, tenzij en als... ik vind het niet erg. 2 jaar rondtuffen op een lichte motor geeft je iig de mogelijkhei om rustig op te kunnen stappen. Hoewel, toen kon je ook 2 jaar niet rijden en dan opstappen, omdat na 2 jaar de beperking automatisch vervalt.
Het tegenwoordige rijbewijs gaat hier beter mee om met 2x examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik vind 2x (opnieuw) examen doen en dus ook opnieuw betalen een beetje overdreven.. Ze zouden dit hetzelfde moeten doen als voorheen, dat het automatisch een hogere categorie wordt. Zo kost het alleen maar bakken met geld :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Jolke schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:58:
Precies, oude regeling... kwam er net na mijn examen achter dat en CB500 eigenlijk >25kW was, dus dat ik eigenlijk een volledig A-rijbewijs had kunnen krijgen. Maar, hoewel, tenzij en als... ik vind het niet erg. 2 jaar rondtuffen op een lichte motor geeft je iig de mogelijkhei om rustig op te kunnen stappen. Hoewel, toen kon je ook 2 jaar niet rijden en dan opstappen, omdat na 2 jaar de beperking automatisch vervalt.
Het tegenwoordige rijbewijs gaat hier beter mee om met 2x examen doen.
Het kan altijd erger. :P Op mijn rijschool vertelde een instructeur een anecdote waarin iemand van de rijschool een uitstekend AVB-examen had gereden... behalve dat hij per ongeluk van de gereedstaande motoren juist de <25kW-motor had genomen, terwijl hij voor een onbeperkt rijbewijs ging. Zijn AVB-certificaat was toen echt alleen maar geldig voor een rijbewijs A-klein en hij kon doodleuk opnieuw een AVB-examen doen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Coffeemonster schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Het kan altijd erger. :P Op mijn rijschool vertelde een instructeur een anecdote waarin iemand van de rijschool een uitstekend AVB-examen had gereden... behalve dat hij per ongeluk van de gereedstaande motoren juist de <25kW-motor had genomen, terwijl hij voor een onbeperkt rijbewijs ging. Zijn AVB-certificaat was toen echt alleen maar geldig voor een rijbewijs A-klein en hij kon doodleuk opnieuw een AVB-examen doen.
Pff dat is echt heel lullig! Helaas is als ik op ga voor mijn A2 rijbewijs, mijn AVB niet meer geldig (die ik op een A2 categorie motor heb behaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ik vind het huidige systeem beter dan het eerste; op dit moment moet je examen doen als je naar een zwaardere categorie wilt. Het bevordert de veiligheid voor de motorrijder. Ja, dat kost geld... alles kost geld. :)

Daarnaast vind ik in het algemeen dat er een terugkerend 'examen' moeten komen voor alle voertuigen. Kijk naar een vliegbrevet, daar moet je jaarlijks aantonen dat je het nog kan. En de dichtheid van 'voertuigen' in de lucht is vele malen kleiner dan op de weg, dus kleiner risico, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

verzekering heeft huurmotor afgezet:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1922130_10153907326965088_1457855529_n.jpg

Nu maar eens kijken of een 4 cilinder wat is...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ze komen hem zelfs brengen? Luxe :)

Ik heb ook regelmatig zo'n Bandit als leenmotor gehad, ik vond ze altijd erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:23:
Ze komen hem zelfs brengen? Luxe :)
:Y
Mijn motor opgehaald en leenmoter gebracht in 1 keer. Ik ben onder de indruk van de verzekering... dat ik legal cover heb zal vast helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:39
Domih schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:43:
[...]

Het is een waardeloze regeling, maar ik snap echt niet hoe je dit niet kunt weten. Mijn dochter van 18 heeft vorig jaar afgereden en rijdt ook op een 125 cc (nadat ze overigens eerst scooter en auto had gehaald). Het heeft in alle kranten gestaan en ik neem aan dat je rijschoolhouder je dit ook vertelt. Overigens heeft haar rijschoolhouder verteld dat het 'bakken met geld' wel meevalt. Examengeld is nog het meest.
Jolke schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:02:
Ik vind het huidige systeem beter dan het eerste; op dit moment moet je examen doen als je naar een zwaardere categorie wilt. Het bevordert de veiligheid voor de motorrijder. Ja, dat kost geld... alles kost geld. :)

Daarnaast vind ik in het algemeen dat er een terugkerend 'examen' moeten komen voor alle voertuigen. Kijk naar een vliegbrevet, daar moet je jaarlijks aantonen dat je het nog kan. En de dichtheid van 'voertuigen' in de lucht is vele malen kleiner dan op de weg, dus kleiner risico, imo.
Het examen doen naar een zwaardere categorie vind ik niet het probleem. Waar ik me het meest aan erger is dat de startcategorie op de snelweg levensgevaarlijk is. Onze dochter rijdt nu vaak tussen ons in als we op de snelweg rijden. Zij mag wel in een auto met 300 pk rijden. Nu hebben we die niet, maar het zou wel mogen. Ik vind dat gevaarlijker dan een motor met 25 Kw. Van mij had het de oude regeling mogen blijven en dan met een examen naar een zwaardere categorie. Ik vind dit gevaarlijk en onverantwoordelijk.

Een terugkerend examen vind ik onzin. Gaat geld kosten en ik ken geen gegevens dat het de verkeersveiligheid zou vergroten. Hufters in het verkeer blijven hufters, ook als ze terugkerend examen moeten doen. Ik lees krantenberichten van jongeren die zichzelf binnen een paar weken na het examen in de prak rijden of met drank op rijden. Dat ligt echt niet aan de opleiding of het examen.

[ Voor 31% gewijzigd door coenox op 05-03-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

coenox schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:31:
[...]

Het is een waardeloze regeling, maar ik snap echt niet hoe je dit niet kunt weten. Mijn dochter van 18 heeft vorig jaar afgereden en rijdt ook op een 125 cc (nadat ze overigens eerst scooter en auto had gehaald). Het heeft in alle kranten gestaan en ik neem aan dat je rijschoolhouder je dit ook vertelt. Overigens heeft haar rijschoolhouder verteld dat het 'bakken met geld' wel meevalt. Examengeld is nog het meest.

[...]

Het examen doen naar een zwaardere categorie vind ik niet het probleem. Waar ik me het meest aan erger is dat het op de snelweg levensgevaarlijk is. Onze dochter rijdt nu vaak tussen ons in als we op de snelweg rijden. Zij mag wel in een auto met 300 pk rijden. Nu hebben we die niet, maar het zou wel mogen. Ik vind dat gevaarlijker dan een motor met 25 Kw. Van mij had het de oude regeling mogen blijven en dan met een examen naar een zwaardere categorie. Ik vind dit gevaarlijk en onverantwoordelijk.

Een terugkerend examen vind ik onzin. Gaat geld kosten en ik ken geen gegevens dat het de verkeersveiligheid zou vergroten. Hufters in het verkeer blijven hufters, ook als ze terugkerend examen moeten doen. Ik lees krantenberichten van jongeren die zichzelf binnen een paar weken na het examen in de prak rijden of met drank op rijden. Dat ligt echt niet aan de opleiding of het examen.
In de UK mag je met een learners rijbewijs op een 125Cc rijden maar mag je niet op de motorway.
Vind ik wel logisch want met 125CC op snelweg is idd nogal wat beperkend (ik spreek uit ervaring).
Maar dubbelbaans A wegen (waar je ook 70MPH mag) mag je met L plate wel op, dus dat ik wat krom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik zie ook niet echt in wat er mis was met de 25kW-regeling inderdaad... Daarmee kon je tenminste nog fatsoenlijk de snelweg op.

In de UK mag je toch ook op je 17e al op de 125jes, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:42:
In de UK mag je toch ook op je 17e al op de 125jes, of niet?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
[...]

Het examen doen naar een zwaardere categorie vind ik niet het probleem. Waar ik me het meest aan erger is dat de startcategorie op de snelweg levensgevaarlijk is. Onze dochter rijdt nu vaak tussen ons in als we op de snelweg rijden. Zij mag wel in een auto met 300 pk rijden. Nu hebben we die niet, maar het zou wel mogen. Ik vind dat gevaarlijker dan een motor met 25 Kw. Van mij had het de oude regeling mogen blijven en dan met een examen naar een zwaardere categorie. Ik vind dit gevaarlijk en onverantwoordelijk.

[...]
Geen verschil tussen een auto met 300 pk en een motor met 35 pk? Iets met 10x meer massa en een flinke kooi om je heen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Dat zegt hij toch ook? xD

Maargoed dat vond ik ook al toen ik met de brommer ineens op de rijbaan moest als 16 jarige. Alle auto's vliegen me om de oren en ik kan totaal niet meekomen.
Lijkt me met 11 kw ook een beetje het zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Precies, en dus vind ik een motor veel gevaarlijker dan een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Voor jezelf wellicht, maar met een auto van 1500 kg doe je iets meer collateral damage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Piekartz87 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:13:
Dat zegt hij toch ook? xD

Maargoed dat vond ik ook al toen ik met de brommer ineens op de rijbaan moest als 16 jarige. Alle auto's vliegen me om de oren en ik kan totaal niet meekomen.
Lijkt me met 11 kw ook een beetje het zelfde verhaal.
Ik heb dat juist andersom. Ik schrik me nu af en toe de pleuris omdat er brommers aan alle kanten om me heen zeilen terwijl ik netjes 50 rijd binnen de bebouwde kom. het scheelt dat de meeste van die hardrijders ook enorm herrie maken en dat ik redelijk gefocust ben op motorrijders omdat ik zelf ook rijd, maar alsnog komen ze best vaak uit onzichtbare hoek met een rotgang voor me langs schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

[...]

[...]

Daar heb je gelijk in, ik had inderdaad wat beter uit moeten zoeken. De rijschool had hier ook niks over verteld. Ik had in principe genoeg tijd voordat die regeling inging (ik begon in de zomer met lessen) Maar door school e.d. lukte het nét om een examen voor de nieuwe regeling te plannen, maar toen sneeuwde het |:( En dat 125CC op de snelweg levensgevaarlijk is klopt inderdaad, zelf als je goed oplet.. Vrachtwagens inhalen lukt maar net, en het is moeilijk een rijstrook naar links te rijden als mijn top net 110 is en er allemaal verkeer met 130-140 aan komt, dan mis ik toch net dat stukje extra power.

Wat je zei dat het bij 25kw zou moeten beginnen en dan examen voor zwaarder lijkt me inderdaad beter voor de veiligheid.. Ik heb zowel 25kw als 11kw gereden, en moet zeggen dat 11kw een stuk gevaarlijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De huidige regelgeving komt voort uit EU-regelgeving of in elk geval een EU-breed gelijkgetrokken richtlijn voor motorrijbewijzen. Dat betekent dat er ineens wat andere belangen mee gaan spelen dan wanneer alleen NL hun regels aanpassen, namelijk lobby's van fabrikanten etc.

Die fabrikanten hadden in een groot deel van de EU al een -voor hun- mooie verdeling; 125 cc motoren die ook al in Azië en Z-Amerika populair waren konden ze hier ook goed kwijt en de A2-categorie bedienen ze met 250-500 cc machines. Wat is er voor hun nou mooier om hun afzetgebied te vergroten zónder hiervoor zelf te hoeven investeren? Onder de 25kW regeling pakte iedereen een 2e hands motor die 'af te voeren' was naar max. 25kW; ze verdienden er geen bal aan. Met de nieuwe regels dus wél!

Het is dus een utopie om te denken dat de aanpassing teruggedraaid gaat worden, en vrij naïef om te denken dat het vanuit veiligheidsoverwegingen is gedaan. Want inderdaad; een auto met 300kW vergt een betere voertuigcontrole dan een motor van 11kW en tóch mogen beginners daar wél in rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Inderdaad, van alleen elk vermogen en 25 kw naar 11kw en 35kw.
Het gaat allemaal gewoon weer eens om geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Icephase schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:11:

[...]

Want inderdaad; een auto met 300kW vergt een betere voertuigcontrole dan een motor van 11kW en tóch mogen beginners daar wél in rijden...
En daar ben ik het dan niet mee eens, ik vind juist dat een motor betere controle vergt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:32:
[...]

En daar ben ik het dan niet mee eens, ik vind juist dat een motor betere controle vergt. :P
En doe je iets stoms met de motor ("beginnersfout") rij je vaak niemand anders het ziekenhuis in, waar je met de auto daar wel meer kans op hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Piekartz87 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:33:
[...]

Kun je vast een dikke wheelie op maken
Waarschijnlijk beter dan op een 125CC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

De huidige regelgeving komt voort uit EU-regelgeving of in elk geval een EU-breed gelijkgetrokken richtlijn voor motorrijbewijzen. Dat betekent dat er ineens wat andere belangen mee gaan spelen dan wanneer alleen NL hun regels aanpassen, namelijk lobby's van fabrikanten etc.

Die fabrikanten hadden in een groot deel van de EU al een -voor hun- mooie verdeling; 125 cc motoren die ook al in Azië en Z-Amerika populair waren konden ze hier ook goed kwijt en de A2-categorie bedienen ze met 250-500 cc machines. Wat is er voor hun nou mooier om hun afzetgebied te vergroten zónder hiervoor zelf te hoeven investeren? Onder de 25kW regeling pakte iedereen een 2e hands motor die 'af te voeren' was naar max. 25kW; ze verdienden er geen bal aan. Met de nieuwe regels dus wél!

Het is dus een utopie om te denken dat de aanpassing teruggedraaid gaat worden, en vrij naïef om te denken dat het vanuit veiligheidsoverwegingen is gedaan. Want inderdaad; een auto met 300kW vergt een betere voertuigcontrole dan een motor van 11kW en tóch mogen beginners daar wél in rijden...
Het gelijk trekken van die regelingen vind ik prima. We mogen immers in de hele EU rijden met ons Nederlandse rijbewijs, dus dan is het wel lekker als iedereen in de EU ook een beetje hetzelfde wordt behandeld. Dat die 125cc door lobby er is gekomen, zou me ook helemaal niets verbazen.

Wat ik wel denk is dat de regeling oprecht de boel veiliger maakt. Je kan wel zeggen dat je met een normaal B-rijbewijs ook dikke sportwagens kan besturen, maar de kans dat iemand met een vers rijbewijs daar (regelmatig) in rijdt is klein. Maar op een motor klimmen die diezelfde sportwagen bij kan houden is helemaal zo gek nog niet. Voor de prijs van een tweedehands autootje heb je al een tweedehands Hayabusa, om maar even een extreem voorbeeld te geven.

Beetje jammer is wel dat ik geen statistieken ken in hoeverre beperking op vermogen daadwerkelijk de veiligheid vergroot. Dat het het doet is zeer waarschijnlijk, want bij hogere snelheden gebeuren vaker en ernstigere ongelukken. Het is niet voor niets dat er veelal wordt gezegd tegen beginners om die 1000cc sportfiets nog even een paar jaar te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Accijnzen/belastingen een beetje gelijk trekken met de rest van de EU vind Nederland dan weer minder belangrijk XD

Maar dat is een heel ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online

Nu zijn de rijbewijs categoriën in de EU gelijk inderdaad, maar de voorwaarden voor die categoriën niet.. Nederland is één van de weinige landen (of misschien zelfs de enige?) die A1 op 18 jaar heeft gezet, ipv 16 zoals de EU richtlijn aangeeft. Zelfde met A2, die staat bij ons op 20 jaar en in bijna alle andere landen op 18, zoals de EU richtlijn aangeeft, of 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Tankiej schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:19:
[...]

Nu zijn de rijbewijs categoriën in de EU gelijk inderdaad, maar de voorwaarden voor die categoriën niet.. Nederland is één van de weinige landen (of misschien zelfs de enige?) die A1 op 18 jaar heeft gezet, ipv 16 zoals de EU richtlijn aangeeft. Zelfde met A2, die staat bij ons op 20 jaar en in bijna alle andere landen op 18, zoals de EU richtlijn aangeeft, of 19.
Ach ja, zo is je AM bijvoorbeeld in Italië al vanaf je 14e geldig. Gelijk trekken in de EU is leuk, maar zoals altijd gebeurt het een beetje half. Dat zal zo blijven zolang alle verschillen tussen landen zo groot blijven. Verenigde Staten van Europa zou dat op termijn veranderen, maar ik zie ons niet zo snel meer verenigen (eerder uit elkaar vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
XBL schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:31:
[...]

Ach ja, zo is je AM bijvoorbeeld in Italië al vanaf je 14e geldig. Gelijk trekken in de EU is leuk, maar zoals altijd gebeurt het een beetje half. Dat zal zo blijven zolang alle verschillen tussen landen zo groot blijven. Verenigde Staten van Europa zou dat op termijn veranderen, maar ik zie ons niet zo snel meer verenigen (eerder uit elkaar vallen).
Is dat nog wel zo? De richtlijn geeft namelijk aan dat AM pas vanaf 16 jaar mag. Strenger maken mag wel, soepeler volgens mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Tankiej schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:40:
[...]

Is dat nog wel zo? De richtlijn geeft namelijk aan dat AM pas vanaf 16 jaar mag. Strenger maken mag wel, soepeler volgens mij niet..
Voor zover ik weet is dat nog steeds zo. Ik weet niet hoe de implementatie van die richtlijn verder is gegaan.

Zie o.a. http://europa.eu/youreuro...g/validity/tourist_nl.htm, waar ze toevallig ook Italië als voorbeeld nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Piekartz87 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:33:
[...]

Kun je vast een dikke wheelie op maken
Zou knap zijn met voorwielaandrijving ;)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 16:23

Phreak

KTM SuperDuke

Ghehe geinig ding.
Zet er een dak op en we noemen het een auto :+

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phreak schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:59:
Ghehe geinig ding.
Zet er een dak op en we noemen het een auto :+
Ik vraag me af onder welke categorie dit valt want het heeft idd 4 wielen... dus technisch gesproken zou dat wel eens niet meer onder motoren/trikes/zijspannen kunnen vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo korte route voor zondag gemaakt en meteen maar eens een account gemaakt op routeyou:
http://www.routeyou.com/user/view/173644/bommes-home-page.nl
Eindhoven - heusden en weer terug.
Picknick mand en mijn vrouw achter op en beetje sturen.

Oud plaatje er bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/IMAG0765_800x478.jpg
Nu wielen en diverse andere accenten zwart, andere uitlaat en koffertje achter op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:32

-tom-562

Oliesjeik

He, waar is je Leovinci(?) uitlaat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:39:
He, waar is je Leovinci(?) uitlaat
Zo als ik schreef staat ze er nu wel iets anders bij:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-l2Q0hI91MvQ/Uu5lK-QNs0I/AAAAAAAABvY/nOglwmHOdpw/s576/IMAG1088-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Ah, ik had het stukje 'oud plaatje erbij' gemist :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel tof zo die sigaar eronder. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Flink bergaf de heenweg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Coffeemonster schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Lekkere instructeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:29:
Zo korte route voor zondag gemaakt en meteen maar eens een account gemaakt op routeyou:

Oud plaatje er bij:
[afbeelding]
Nu wielen en diverse andere accenten zwart, andere uitlaat en koffertje achter op.
die picknick mand _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:48
Bommes schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:29:

Oud plaatje er bij:
[afbeelding]
En toen was je vrouw de wasmand kwijt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Gisae schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:02:
[...]

Zou knap zijn met voorwielaandrijving ;)
Als ik het ding zo bekijk is het wiel aangedreven waar je op zit. dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Piekartz87 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:58:
[...]

Als ik het ding zo bekijk is het wiel aangedreven waar je op zit. dus :P
verrek je hebt gelijk, ik dacht ook al dat het voorwiel aangedreven was, maar zadel zit bovenop en stuur zit aan kleine wiel, precies andersom als bij een pennyfarthing dus:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQR-tm6DsMd1GkBEqQtc6hWfQRZgiGWf8hvKuQS6nGgROrlHCChhw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
farthing? :P lol..

Je bent trouwens wel een baas als je zo'n fiets nog elke dag zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:45:
[...]

Zo als ik schreef staat ze er nu wel iets anders bij:
[afbeelding]
Die Vespa blijft een heel erg gaaf ding Bommes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Piekartz87 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:48:

Alleen al om erop te komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:56:
[...]

Alleen al om erop te komen... :)
Dat is best een skill ja... hier was vorige zomer een event met een 'rallye' met allemaal antieke fietsen en die pennyfarthings zijn echt een gevaar op wielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Piekartz87 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:48:

Wikipedia: Farthing (British coin)
niet te verwarren met Wikipedia: Flatulence :+

Wikipedia: Penny-farthing
De naam komt van de 2 muntjes een grote en een kleine...

In het nederlands zou het een daalder-duppie heten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 06-03-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Overigens waar penny-farthing vandaan komt:

Although they are now most commonly known as "penny-farthings", this term was probably not used until they were nearly outdated; the first recorded print reference is 1891 in Bicycling News.[3] It comes from the British penny and farthing coins, one much larger than the other, so that the side view resembles a penny leading a farthing.[4]

Bron.

edit:
Lama... Toolkit was me voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jolke op 06-03-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:03:
Overigens waar penny-farthing vandaan komt:

Although they are now most commonly known as "penny-farthings", this term was probably not used until they were nearly outdated; the first recorded print reference is 1891 in Bicycling News.\[3] It comes from the British penny and farthing coins, one much larger than the other, so that the side view resembles a penny leading a farthing.\[4]

Bron.

edit:
Lama... Toolkit was me voor :)
je was me net te snel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Iets met 'riding on the same brainwave here', ToolkiT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ik zat net op googlemaps te kijken in het centrum van Hilversum, en zie dit opeens langskomen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NddG205.jpg

Googlemaps linkje

Een motor op een paal? weet iemand het verhaal daar achter?

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 06-03-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ik was 'em al kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Iemand van de gemeente die zijn motor zat was ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Still shot van het filmpje "motor werpen met een trebuchet"? Of iets misgegaan bij de wedstrijd motorverspringen?
?

Examenkandidaat pakt zelf een klaarstaande motor (en meestal pak je die motor die je het prettigst vindt rijden). En wat als de instructeur/examinator pas halverwege het examen de fout ziet? Ik zie dit eerder als lullig foutje, kan gebeuren.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 23:37

CHeff

Allemaal gekkigheid

Chakotay schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:43:
Hm, ik zat net op googlemaps te kijken in het centrum van Hilversum, en zie dit opeens langskomen:

[afbeelding]

Googlemaps linkje

Een motor op een paal? weet iemand het verhaal daar achter?
Volgens de cultuurgids van Hilversum dit:
Motorbike
Industrieel ontwerp als kunst: een Aprilia 6.5 motorfiets gemonteerd op een stalen paal ‘vliegt’ boven het Wagen- makersplein. ’s Nachts wordt het vervreemdende effect nog vergroot doordat de lichten branden. Het object is een creatie van de Franse ontwerper Philippe Starck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:56
Een franse kunstenaar die een Aprilla fiets gebruikt.
Die heeft volgens mij iets te diep in het wijnvat gelegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deshmir op 06-03-2014 12:06 . Reden: grammar police ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Deshmir schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:06:
Kan me voorstellen hoor. Die Moto 6.5 apparaten zijn echt rampendingen. En er is niks meer voor leverbaar :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:50:
[...]

Die Vespa blijft een heel erg gaaf ding Bommes :)
Dank je.. :*)
Draaikont en twijfelaar als ik ben heb ik nog steedsniet besloten of ik er nou wel of niet een 2de motor bij ga kopen.
Als er al iets bij komt is het iets wat maar een paar knaken gaat kosten en dus niets wat super nieuw of luxe is.
Aan de andere kant als ik er niets bij koop hoef ik mijn motor budget niet te halveren en kan ik fijn al mijn hobby centjes in de Vespa investeren.
en daarbij als ik er nou iets bij koop en ik ga op die andere motor een rit rijden dan ga ik de vespa missen, en anders om ook. :? 7(8)7

Zal de knoop maar nu meteen door hakken:
geen andere motor er bij en sparen voor een trip volgend jaar naar de middelandse zee en terug compleet binnen door met de vespa + kampeer zut. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Coffeemonster schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:25:
Examenkandidaat pakt zelf een klaarstaande motor (en meestal pak je die motor die je het prettigst vindt rijden). En wat als de instructeur/examinator pas halverwege het examen de fout ziet? Ik zie dit eerder als lullig foutje, kan gebeuren.
Daar hoor je als instructeur op te letten, ik kreeg van de instructeur altijd de sleutels, niks zelf kiezen.
Je hoort toch sowieso niet te lessen op een A2 motor als je voor vol gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-03-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Deshmir schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:39:
Ik heb ooit in 2011 een XR1100 (Shoei helm) gekocht, maar ben het toch zat dat er telkens water naar binnen sijpelt als het regent.
Vizier al op verschillende manieren gesteld, maar krijg het niet voor elkaar om die spleet boven mijn ogen dicht te houden op alles-sneller-dan-woonwijk-snelheid.
Officiële Shoei dealer krijgt het ook niet voor elkaar.
shoei zelf toch wel hoop ik?
mbt garantie oid; de huidige verkoper is failliet, en heb in 2011/2012 en begin 2013 nooit in echt veel regen gereden. (medio 2013 pas besloten om een regenpak aan te schaffen).
Ik heb op de motorbeurs gekletst met de fransoos die de shoei's een beurtje gaf, terwijl deze mijn helm(xr1000 uit 2004 of 5) van gratis nieuwe onderdelen aan het voorzien was. De klepjes en schuifjes gaan nu weer als nieuw maar de oude deden ook gewoon hun werk nog wat mij betreft.
Mijn grootste probleem kon hij daar niet oplossen vanwege de droogtijd van de lijm en het dus ook niet aanwezig zijn van deze onderdelen, maar hij zij gewoon stuur op naar shoei dan komt het goed.
Ik zou mij niet druk maken over de failliete verkoper ;) en contact opnemen met shoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben een beetje aan het rondkijken naar een vfr als opvolger voor mijn xj600. Heb er eentje gevonden met 80k op de teller in vrij weinig tijd.

De prijs is netjes, met garantie... Maar 80k erg veel... Kan dat heel veel kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50

_Apache_

For life.

10k is slecht als hij niet (goed) onderhouden is..
80k kan weinig kwaad als hij aantoonbaar onderhouden is..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:17

Youk

Volvo For Life

Die zijn toch pas ingereden bij 100K. Zelf ga ik terug opstappen op mijn vorige Viffer met 69k op de teller, daar gaat dus ook nog wel wat bij komen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar zit wat in... Zal de onderhoudshistorie eens navragen.
Dacht dat de kleppen een duur geintje zijn elke 24k km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Inderdaad, elke 24K km kleppen stellen. Komt wat arbeid bij kijken vandaar dat het wat kost. Bij de mijne is dit reeds in orde, dus kan nog 24K km mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Deshmir schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:06:
Ehhh...hij heeft die motor ook ontworpen. Starck is een prostituaris; wie betaalt, krijgt een fraai (of minder fraai) kunstwerk van 'm.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:09:
[...]

Ehhh...hij heeft die motor ook ontworpen. Starck is een prostituaris; wie betaalt, krijgt een fraai (of minder fraai) kunstwerk van 'm.
Ah daar herkende ik zijn naam van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 22:21
hier mensen ervaring met een oude 1998 zx9r, lijkt me voor weinig een snellere fiets dan mijn gs500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Youk schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:55:
Inderdaad, elke 24K km kleppen stellen. Komt wat arbeid bij kijken vandaar dat het wat kost. Bij de mijne is dit reeds in orde, dus kan nog 24K km mee.
En ook dat is vaak bullshit want 9vd10 keer hoeven ze niet eens gesteld te worden ;)

Viffers hebben goeie blokken, mijne verkocht met 143.000 op de teller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

En dat klopt ook, heel vaak gooit men het blok open, even meten en zien dat alles goed is. Het probleem is een beetje of je de gok gaat nemen om langer te rijden met een (weliswaar minimaal) risico dat er toch speling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Quoteje vanaf motorforum:
Vandaag vrijdag 7 maart 15:30 uur snelheidcontrole op de Epenerbaan op Mergellandroute, dit zal morgen en zeker zondag ook wel het geval zijn. Hier mag je maar 60 km/u.
Dit bericht kan ik niet persoonlijk bevestigen, maar ik geloof het direct. (ervaring met limburgse pliesie) Met het komende motorweer in aantocht: wees gewaarschuwd! Enne, have fun. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, das opgelost... De VFR is helaas verkocht deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Das jammer. Heb zelf wel positief nieuws ontvangen, mijn nieuwe Mivv demper is vandaag verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
Weet iemand toevallig hoe je een low side kan voorkomen? Ik heb een beetje op youtube lopen zoeken maar kan geen goede uitleg vinden. Dus wat zou je moeten doen als je voelt dat je achterband grip verliest in een bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ogen dicht en tot een bovennatuurlijke entiteit richten.
Pagina: 1 ... 40 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.